Heti merítés

  2015. február 01. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Ennyi pénzért nincs jobb

65023

Ha azt nézzük, hogy az autót vészmegoldásként vettem, a lehető legkevesebb pénzből (200 000 Ft), majd autóztam vele 30 000 km-t nem túl sok hibával akkor kijelenthetem, hogy nagyon megérte az a két év amit együtt töltöttünk.

Saab - Född från jetplan

65009

1,5 év folyamatos keresgélés után felbukkant végre egy olyan példány, amiért érdemes volt pénzt adni.

A hirosimai dög!

65005

Most jelenleg utálom! Így műszaki előtt muszáj voltam kicseréltetni a két hátsó kerékjárati ívet. Majdnem sírva fakadtam mikor körbe mutogatta a mester a szétrohadt alját!

Csak teszi a dolgát, és nem panaszkodik

64993

Mikor 2010-ben lehetőségem volt tesztvezetésben kipróbálni a hármas, bevallom előítéletekkel álltam hozzá. Lomhábbnak tűnt, az első üléseket a kettessel ellentétben nem lehet síkba hajtani és az az árcédula tudatta velem, egy ideig nem lesz ilyen autóm.

A "pittyegő, sípoló" pénznyelő...

63812

Megtetszett, perkáltam, vittem. Első örömök után igazából 2-3 havonta szervizben állt az autó átlagban.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr487128873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

3gb 2015.02.01. 17:54:28

Elnézést!
A Pista aszisztot sem feledtem!:-)

Alfax 2015.02.01. 18:01:07

A mazda pár évjárata legendásan rohadós.

inuitdog 2015.02.01. 18:28:03

Az a Saab nem egy Opel Vectra padló lemezen van, stb,? Csak mert Opel emblémával rögtön nem lenne akkora kedvenc.

Péter 2 2015.02.01. 18:30:52

@zobod: Ez általánosság, egyfelől nem is mindegyik része igaz ilyen sommásan, de a lényeg itt még csak nem is ez, hanem hogy a szóba jöhetők között a régi Suzuki jellemzően és közismerten nagyon gyenge.

JaxTeller 2015.02.01. 18:33:32

amúgy a 200 ezer is túlzó, amikor 15 ért műszakis autót kapni XD

www.hasznaltauto.hu/auto/nissan/micra/nissan_micra_1.0_lx-8649168

hordalek 2015.02.01. 18:39:28

Mi a kukkantómért nem lehet már megtanulni, hogy a szerviz RÖVID "i". Én csak a Pugos ítéletet olvastam, de gondolom a többi is tele van "vÍzzel". Miért olyan nehéz ezt megtanulni?

The Good Boy ! 2015.02.01. 18:41:20

@szilent: így igaz, azt nem írtam, hogy a torziós híd az egyik rákfenéje ezeknek a francia vasaknak.
@Péter 2: vidéki kisváros, és nagyrészt kis forgalmú dimbes-dombos, kanyargós kisfalvas vidéken nem összetörni vesz autót az ember, hanem a nem létező tömegközlekedés helyett. Egyébként apuci és anyuci kocsijai mond soklégzsákos, sokcsillagos gyösszök. Majd ha az apró parkolási anomáliák elmúlnak, lesz neki is hasonló. Tanulni, lassan bóklászni, olcsóbb magasabb biztosítási bónusz besorolást szerezni pedig jó a kis 999 cm3-s is.

The Good Boy ! 2015.02.01. 18:48:42

@Péter 2: szerintem a korabeli colt, AX, 106, pride, charade, vagy bármelyik másik agyon és szétrohadt vas sem jobb (amik ugye felmerültek a vitaindító kolléga hsz-ében, csak ugye magyar ember szereti a saját kutyája kölykét szidni).
Még egyszer: nem összetörni vettem az autót, és tisztába vagyok vele, hogy a gyermek felelősségteljesen közlekedik.

A másik: pár hete volt a közelben egy frontális baj: ezeréves, képről sem túl jó állapotú F astra vs. néhány éves soklégzsákos prémiumnak gondolt B szegmenses. a mérleg: az astra sofőrje egy éjszaka megfigyelés után kórházból hazaenged, másik autó tulaja még hosszú hónap rehabilitáció, és sajnos nagy eséllyel maradandó sérüléssel.
Sokszor csak a szerencsén és a csillagok állásán múlik, nem minden a euro ncap csillagos égbolt sem

Hózentróger 2015.02.01. 18:52:00

@inuitdog: Azért az, hogy közös alvázon vannak, messze nem jelenti azt, hogy azonos autó lenne. Rengeteg svéd fejlesztés van benne, ami Saab-bá teszi a pőre vasat. Ajánlom Karotta 9-3-as tesztjét a youtube-on, amikor erről beszél.

@The Good Boy !: Ne törődj a negatív hozzászólásokkal, szerintem teljesen racionális választás volt a fiadnak a Suzuki. Én mondjuk Colt-ot vettem volna, de ez már részletkérdés.

m20b25 2015.02.01. 18:54:55

Én nagyon szerettem az F astrámat. Egy gondja volt, de az elég nagy volt. Konkrétan a 2 év alatt míg nálam volt, lerohadt róla a kasztni.

Péter 2 2015.02.01. 19:05:01

@The Good Boy !: Oké, nyilván ennyi pénzért túl sokat válogatni nem lehet, mindegyiknek valami baja van, kérdés, hogy melyiknek mekkora és az viselhető-e. :-)

Pepejoe 2015.02.01. 19:19:31

@inuitdog:
Szerintem egy Vectra teljesen jó kis autó, nem kell szégyellni, hogy a Saab ugyanazon padlólemezen van. Ez egy mellékes szál.
A 9000-es meg az Alfa 164 padlóján volt, naésakkormivan. Attól még semmi közük egymáshoz, az Alfa nem lett hegyivadász Skandináviában, a 9000-es meg nem lett Quore Sportivo.
Hatékony költségcsökkentés volt a gyárak részéről, semmi több, rengeteg párhuzamot lehetne még mondani, márkákon belül meg pláne, könyveket töltene meg.
A Saab kis gyártó volt, egy padlólemez-közösködéssel rengeteg zsé marad a zsebben, akár Alfa a másik fél, akár a GM (pláne akkor).

UdjanMineck 2015.02.01. 19:28:10

@sandrew: "Az, hogy volt gond a kocsival egy dolog."

Ennek nem feltétlen az autó konstrukciója lehetett az oka (mint tudjuk), hanem a gazdája, még ha első is... A KIA nem a legjobb példa volt, oké, de írtam utána a Seat Ibizát, szóval a tucat ellenpélda megvolt.

UdjanMineck 2015.02.01. 19:29:52

@Csalfa Romeo: "Hadd találjam ki, ugye németautó-buzi vagy? "

Hahaha! Nem talált, nagyon nem. Ha képes volnál értelmezni a soraimat, alaposabban elmélyülni a mondandómban, és nem felszínesen (és ostobán) reagálni a hozzászólásaimra, akár még beszélhetnénk is. De ez nem jött össze. Annyi baj legyen.

UdjanMineck 2015.02.01. 19:31:15

@Aranyba mártogatott étnyúl: "ok, utálod, de hagyd már abba. A fél ország f astrával járt, meg jár, és működnek."

És? A szarra is millió légy repül, mégsem finom. DJ Bobot is egy fél ország hallgatta... Éééés? Tipikusan magyarosch a reakciód.

És ki beszél itt Swiftről?!

Szerencsétlen.

UdjanMineck 2015.02.01. 19:32:24

@csakazértistotalcar: Egy idióta, értetlen birka vagy, szóra sem érdemes.

UdjanMineck 2015.02.01. 19:34:02

@prérikutya: épp eleget sajnos... az első autóm volt, igazi ipari hulladék, soha többet, mégis nagyon szerettem, de az első autókkal többnyire ez a helyzet.

UdjanMineck 2015.02.01. 19:36:57

@The Good Boy !: "egy kommentelő kollégának válaszoltam, aki valószínűleg ezt a témát fotelből próbálta megszakérteni"

Rábaktál, mert nem. De mindegy, neked ilyen tapasztalataid vannak, nekem meg mások.

Pepejoe 2015.02.01. 19:45:23

@The Good Boy !:
Én mondjuk nem vennék Swiftet magamnak de maximálisan megértem azt, aki vesz. És nem csak zúzós verdának, egy öreg volt kollégámnak volt egy Golf III GTI-je. Mindig olyat akart, persze rádumáltak egy szart. Mondjuk mindegyik szar már és ez nem a kocsi hibája. Sokat beleölt mire patent lett, kasztni, telifény, pici optika már csak a nem gyári váltó kidobása és a belevaló beszerelése volt hátra és kész. Erre kifigyelték és lenyúlták. Hirtelen kellett egy verda ócsóért, vett egy Suzuki Sedan 1.6-ost, sima szürke, fekete lökhárító, mondván csak 1-2-3 évre kell, amíg kiheveri és vesz egy "autót". Hát ennek már vagy 5 éve mert bár ő is csak hulladékozza meg stb., de 1. nem rohad, ja de egy folt kellett a múltkor a küszöb végére (én mondtam neki, hogy ezért még ne bontsuk meg az autó szerkezetét egy küszöbcserével) 2. sosincs semmi baja 3. külvárosban dolgozik, hajnalban jár és 6 körül eszik a gép 4. nem kell sajnálni mégis pofásan néz ki
Úgyhogy az eszére hallgatván nem meri az azóta ismét nehezen megspórolt pénzét beleborítani egy bizonytalanba, ami biztos nagyobb élmény meg presztízs meg mittomén de annak a fenntartása is több.

Az AX-ről pedig az jut eszembe, hogy az első melóhelyemen 98-ban már cseréltem küszöböt-ívet olyan verdán. Nemtom' mikori volt, de a legrégebbi 12 éves lehetett akkoriban, az elöbb megnéztem. Szóval rohad az is, bár nem húznék külön párhuzamot a rohadás és adott márkák közt.
Volt ott "jobb" verda is de egy frissen felszabadultnak tökéletes rutinpálya egy lényegében értéktelen francia. Van franciám is amúgy. Meg német is. Meg japán is 2, de azoknak két kerekük van.
A galvanizált kasztnihoz még annyit, hogy NEM MINDEGY, KI CSINÁLJA. Ezt nem elfelejteni.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.01. 20:19:45

@ogli dzsí: ez így sarkos, és a közelmúltig a legkevésbé sem igaz. Most tarunk ott hogy a BMW igyekszik módszeresen eliminálni minden hiányosságot és mindent beletenni a kínálatba amelyek bármelyik német japán vagy svéd konkurens kínál. Ez E60asnak még súlyos hiányosságai voltak biztonság terén (pl kisebb botrány az NCAPnél) , az E90 már minden kötelezőt tudott. A mostaniak pl F10 viszont lassan minden olyan extrát is kínál amelyet bárki is kitalál legyen az gerincvédő háttámla vagy

Ami érdekes, a BMW konkurenseit szétszedte a szaksajtó hogy milyen nehezek, a kéttonnás 520dnél senki sem esik a bajoroknak...

Ettől függetlenül 2010 előtt egy S80as vagy egy Saab 95nek bizony voltak komoly előnyei. Speciel én pl sosem értettem megy hogy miért vetemedik valaki egy aktuális E klasséra...

1kutya 2015.02.01. 20:26:25

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: akkor én mit mondjak, mikor angliába kiszármazott öreg rokon megkérdezte milyen autót vettem és azt mertem mondani japánt, akkor közölte:
- Japán? Anyád picsája japán!!! Kis sárga paki munkások rakják össze Southamptonban francia meg német alkatrészekből!

Az autó: Nissan Quaskai :-DDD

kawaturbo 2015.02.01. 20:38:12

Nekem a bmw e39 tds is kifogástalanul műkszik,egyszerűen nincs miért lecserélni.Egy költséghatékony,nagy és kényelmes autó.
Majd lesz Nekem is F10-es helyette,ha majd a szemétdomb is azzal lesz tele!

inuitdog 2015.02.01. 20:46:36

@Hózentróger: Szerintem a késői Saab-oknak már csak a benzines turbó motor maradt az erősségük, amiben mindig is jók voltak. A többi semmi különös vagy csak egyszerű GM alkatrész.

UdjanMineck 2015.02.01. 20:51:05

@inuitdog: lehet, de azért stílusban, designban még a GM-éra alatt is nagyon erős (volt) a Saab. Semmi mással nem összetéveszthető, egyedi design, amit tényleg csak egy Volvo, Alfa, Lancia vagy egy Rover tud/tudott a maga kategóriájában...

Hózentróger 2015.02.01. 20:52:36

@inuitdog: Nem akarok veled vitatkozni, nem az a célom, de azért nézz már meg egy C Vectrát és egy 9-3-ast közelebbről. Ég és föld. Komfortban, minőségben, kisugárzásban.

Az meg, hogy mit tudom én, Opel lengőkar kell bele, hát engem nem érdekel. Tetszik, amit nyújt, mindamellett, hogy tisztában vagyok azzal, hogy ez egy GM égisz alatt készült autó, nekem az a benyomásom, hogy egy svéd autóban ülök, és ez jó érzés.

Tippszmix 2015.02.01. 21:00:17

Elnézést a hangulatrongálásért, de hol a büdös faszban van az égéstér?! Annyira félelmetesen zuhan a színvonal, hogy még kommentelni sem tudtam máshova. Biztos én maradtam le a vonatról, mert nem követem a fészbúkon, meg a többi 50 helyen a TC-t. Tudom, lerágott csont, de alig vannak tesztek-cikkek, én nem a TotalBikera vagyok kíváncsi, ennyi erővel a Totalsárból is lehetne szemezgetni, vagy néhány Hahus hírdetést beszúrni, azzal is telik a hely.

Pepejoe 2015.02.01. 21:03:22

@Hózentróger:

Egyszerűen olyan a milliője. Hiába GM vagy bármi. A formaterve, akár külső-belső, semmivel sem összetéveszthető. Főleg a belseje, amivel mondjuk sok ember nem tud megbarátkozni. Én megtudnék.
Egy 9-3 Vectorral vagy Aeroval mondjuk igen hosszú barátságot tudnék kötni. Kivárom...

inuitdog 2015.02.01. 21:03:34

@Hózentróger: Nem mondtam, hogy egy kategória és nagy kár a márkáért. Csak annyit akartam jelezni lehet, hogy pont ez az "együttműködés" a GM-el lett a végzetük. Nekem a turbó motorok miatt volt elsősorban különleges. Maradt helyette kedvencnek a Subaru, mint műszaki kuriózum.

3gb 2015.02.01. 21:04:50

Mondja meg valaki nekem, hogy miért vagy minek, ugyan már:-)

UdjanMineck 2015.02.01. 21:12:54

@inuitdog: A Subarukkal csak az a baj, hogy leviszi a vérnyomást, annyira unalmas, jellegtelen a formaviláguk. Egyetlen Subaru kéne igazából: az XT Coupe. Az tényleg egy nagyon különleges színfolt még a '80-as évek hasonló kupéi közt is, ami azért nem kis dolog! (Elsősorban a belsőre gondolok.)
totalcar.hu/tesztek/subaruxt/

Hózentróger 2015.02.01. 21:13:37

@Pepejoe: Hát, igen, nekem is nagy álmom volt egy Aero. Viszont még 5 évesen is állapotra választunk és velem épp egy Linear alapfelszereltség jött szembe, és nem volt szívem otthagyni.

Megmondom őszintén három dologgal volt hiányérzetem csak, egyébként megfelel a felszereltsége:
- Hangszórók minősége (ez orvosolva lett)
- Ülésfűtés hiánya
- Komfortindex hiánya (ezt annyira megszoktam az előző kocsimnál, hogy borzasztóan hiányzik)

Egyébként igen, nagyon nagy kár ezért a márkáért, úgy össz-egészében.

Tenger Geza 2015.02.01. 21:15:19

@Ződ2000: A 2000 utan keszult osszes Saab egy rakas tragya. A 95ost egy e classehoz hasonlitani butasag. @Hózentróger: Igazad van eg es fold. A Saabok minosegi karpitozasa, hatalmas helykinalata. A Saabokkal egy baj van hogy nem 20 eve huztak le a rolot.

Tippszmix 2015.02.01. 21:17:53

" CL500-asokat nézegettem "
vége felé:
" Igyekeznek az árakat az ember pénztárcájához igazítani "
Ez nem biztos, hogy pozitívum...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.01. 21:21:03

@Tenger Geza: én az elmúlt 6-8 évben még nem adtam vissza elégetten Mercedes autó tesztkulcsát. Annak idején (2005 körül) a 9-3as tesztautó nagyon meggyőző volt az akkor bevezetett új dízelekkel, sajna az árpolitikájuk nem volt valami jó. A 95ös tesztút kimaradt mert akkor épp nem kellett ekkora autó.AZ új már érdekelt volna, de nem akarták megmutatni. A szalon hozzáállása alapján nem lep meg hogy bedőltek végül...

Tippszmix 2015.02.01. 21:24:18

A Prius egészen mokány kis gép, egyre többet látok mostanában, igaz a régebbiből.

UdjanMineck 2015.02.01. 21:25:09

@Tenger Geza: Köpj fel és állj alá! Szégyellheted magad.

inuitdog 2015.02.01. 21:28:13

@UdjanMineck: Ez így van a Subarunak soha nem a design volt az erőssége, de pont olyan jó mint amilyen ronda. Bár voltak jobban sikerült formák is. Azt meg nem hiszem, hogy egy új Impreza Sti (szerintem ez már jól sikerült) csak szalonban állva nem okoz vérnyomás emelkedést. Igaz 13,5 millióért egyhamar nem lesz ilyenem.

Laca11 2015.02.01. 21:33:36

Könnybe lábadt a szemem amíg a Saab ítéletet olvastam! :)
Nekem egy 2009-es 9-5-ösöm van, imádom. A nálam eltöltött 25ezer km alatt semmi probléma nem jött elő vele, pedig vásárlás előtt nagyon óva intettek ettől!
Életem egyik legjobb döntése volt. Imádom!
Akik meg kárognak, meg fikáznak csak a szemükbe tudnék vigyorogni! :D

Tenger Geza 2015.02.01. 21:35:48

@Ződ2000: En 2005ben szoptam be a saab marketingjet, egy 95 kombival 2.2 tid automata. Az meg a kisebbik baj hogy nem ment. Valami baja mindig volt hol az ablakok nem mukodtek, az elektromos ulesek hol igen hol nem. A tempomat hasznalhatatlan volt, allandoan kikapcsolt. Es nem egy leutott kocsi volt. Ami teny a belseje gyonyoru, a muszerfal meg tenyleg egyedi. 3 honapig volt meg. Kesobb tudtam meg hogy egy b vectra padlolemez. Na mar csak ezert is hulyeseg az e classhoz hasonlitani.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.01. 22:09:50

"Kesobb tudtam meg hogy egy b vectra padlolemez." Te is utánaolvasol az autóknak amiket megveszel :)

Amennyiben négy kereke van akkor valóban B vectra. Ennyi erővel hívhatnád az Audi A6ost Skodának.

Örült volna bármelyik prémiumgyártó egy ilyen platformnak, 98ban, de akár 2002ben is. Nyilván a GM fel is használta, később a Vectra C-hez. Ezért is lett azutsó Vectra akkora batár, cserébe pár elég komoly extrával és egy rendes NCAP eredménnyel. A B vectra egy sokkal kisebb autó volt és mellesleg úgy tört mint a pozdorja az NCAP-nál.

Naezatutti?! 2015.02.01. 22:24:56

No, F Astra, ez mindig mindenhol kihozza a népből a vitát.
Valaki emlegetett egy rakás más típust/márkát és mindenféle előnyöket (úttartás meg rugózási kényelem meg ilyenek), csak azt felejti el, hogy egy 20 éves autónál ezek nem szempont, hanem a várható fenntartási költségek és az állapot. Ebben verhetetlen az F széria. Ráadásul a többi erény a többi típus mellett már csak azért sem szól, mert nem léteznek. Ennyi idős korra már nincs olyan (jó) futómű, nincs ép és nem szétült lógó ülés és sorolhatnám…
Mellesleg ezt a városban 6-6.5-öt evett az 1.6-os Astra, inkább hagyjuk. Jó lesz az 8-as átlagnak is… (11 évig használtam F-et, C16NZ motorral…) Továbbá lehet hogy hihetetlen, de tényleg egyenes bennük a kormány (vagy csak a rokonoké meg a 4 céges nem volt ferde kormányú).
Összességében korrekt autó ami kimegy a világból némi törődésért cserébe. Nem nyújt igazából semmilyen különösebb esztétikai vagy vezetési élményt/izgalmat, de ez új korában sem az a kategória volt (bár a formája időtállóbb lett mint sok kortárs modellé), 200-ért meg pláne ne is keressen senki ilyen tulajdonságokat egy autónál. Cserébe javításakor sem az alkatrész ára sem a szerelő nem tartogat valós izgalmakat…
Sokan panaszkodnak a hervadásra, de semmit nem tesznek ellene, pedig egy kis törődéssel hozható a korszak/kategória átlaga simán.

UdjanMineck 2015.02.01. 22:28:10

@Tippszmix: mokány, vagyis ronda. Nagyon.

UdjanMineck 2015.02.01. 22:48:05

Sajnos van még egy olyan legendás márka, amelynek egyik típusát szépnek tervezték, mégis mokány és ronda (jobb esetben: "érdekes") lett:

a133.idata.over-blog.com/3/23/25/51/article-8/alfa-romeo_rz1.JPG

Pepejoe 2015.02.01. 22:54:28

@Naezatutti?!:
Azt mondjuk sokan elfelejtik, hogy egy 20 éves alváz és üregvédelem nem sokat ér már. Kémiai anyag a festék és egyéb alváz/üregvédő cuccok, amiknek lejár az idejük akkor is, ha garázsban áll. Használatfüggően pár évente felül kell vizsgálni és újra be kell vonni a felületeket. Csak ugye kinek van kedve nyáron a téllel foglakozni és kikapni a műanyagokat, elvinni a verdát egy alapos alvázmosásra, jól megszárítani, aztán kifújatni/lekenetni az egészet.
Igazából ha csak az üregeket megcsinálnák, már sokat tennének, az autó belülről rohad. Ha lusta az ember, az alját elég akkor, ha megsérül a padkán vagy ilyesmi.
De hát ugye...még annyit sem tesznek meg, hogy legalább az íveket kimosnák szépen tavasszal.

inuitdog 2015.02.01. 22:57:18

Az egy Zagato formaterv, nekem tetszenek a munkái.

UdjanMineck 2015.02.01. 23:09:40

@inuitdog: sajnos megvalósult, amihez az Alfa is kellett... A Zagato formatervei kifejezetten rondák szerintem, kivéve talán a legújabb Aston-féle munkájukat, na az tényleg.....

www.classicdriver.com/en/article/cars/zagato-becomes-latest-coachbuilder-brake-aston-martin

rekspeiler 2015.02.01. 23:40:48

@Nyiri: Nekem is ilyen 6-os Mazdám van. Amikor megvettem azonnal megcsináltattam rajta a komplett alvázvédelmet. Az első olajcsere is csak ezután jöhetett!:)
Most minden ok. (Kopp kopp kopp)

inuitdog 2015.02.02. 00:09:27

Érdekes az Aston terv, mint egy modern alkotás és mégis visszaköszön a klasszikus DB5-ös eleje.

Tranzitos 2015.02.02. 00:20:37

Szerintem akarhogy szarozzak az Astrat, a legjobb olcso alternativa hogy elvigyen ahova kell. 20+ -nal ne keressunk mar izzo jegcsapot konyorgom, ha csak 200 ropi van ra oruljunk, ha relative nem kell ra kolteni. Mazda rohad. Meg a viszonylag uj is. Nekem egy 2007-es volt, az un. Ford-Mazda, hat rohadt mint kobor kutya az ut szelen nyari melegbe. 5 eves korara a szerelom azt mondta, addig pattintsam el amig gurul, mert mar nem sokaig fog. Foleg az alja fott meg, az osszes gumi szetnyilt, mint a tubarozsa. Meg az ajto gumikredere is kilyukadt. Ugy is hivtuk a vasat, hogy a romlas viraga. Jelzem a Mazda elott egy 407-et vettem majdnem, ugy volt, hogy atadas elott a kereskedo renbehozatja ami szar rajta. Hat volt mit, pedig csak 2 eves volt. Mentem atadasra, mondja minden csocsi-rogyi, beulok, inditom, egybol 3 hibauzenet a frissen javitott auton. Mondom nem kell. Aszondja: megcsinaljuk a vasat, utana mar mi romolhat el? Hat mondom ezek utan ugy minden, koszi, inkabb nem.
Ja a priusrol egy kerdes: 185cm-nel hatul elfer e valaki, ugy hogy nem kell fejet hajtani, ugyanezt tette a cimbi elol,bar o egy kicsit magasabb ,mint en? Nekem baromira tetszett az auto mig bele nem ultem, lehet megbizhato, meg olcso fenntartani, de bakker nem kene annyira kenyelmetlen. Vagy csak az en tapasztalatom volt ez?

Tranzitos 2015.02.02. 00:21:45

Ja, 6-os mazdarol beszeltem.

noob johnson (törölt) 2015.02.02. 00:48:48

CL500 vs Pg 407?
Egyik barátomnak van egy 2003-as cl500-as mercije. Egy betegágy, de ha jó, az maga a csoda.
Lepadlózod a kickdown-t és a komótos mormogás helyett előjön egy állati üvöltés, a gerinceden feláll a szőr és meglódul a gép, elképesztő érzés. Nincs turbo, kihegyezett vezérműtengely, bigyótuning, meg izé, meg ecet, csak a puszta vas. A városi 20+ literes fogyasztás sok álmodozót elriaszt, nomeg az active body control javítása is nagyon kemény pénz.
De hogy jön ide egy 407-es? Katasztrófa.

Mérges 1234 2015.02.02. 08:26:02

@UdjanMineck:

"te csak ócska áruló lehetsz"

Hát persze, aki nem ért veled egyet az áruló.

Nem csak érzelmi alapon lehet megitélni egy autót, persze úgy is lehet.

A valvok megbizhatság tekintetében nincsenek az élvonalban.

UdjanMineck 2015.02.02. 08:34:26

@Mérges 1234: onnan is látszik, hogy érdemtelen vagy egy Volvora, hogy dilettáns módon általánosítasz. Mi az, hogy a Volvok megbízhatóság tekintetében nincsenek az élvonalban? Melyik Volvo? A 2-es? A 4-es? A 7-es? Az S40? Az S70? A P1800-as? Összevissza beszélsz, egybemosol típusokat. Ez bármelyik márkánál nem fair.

Szerintem vegyél egy Swiftet és legyél vele boldog.

bigpond 2015.02.02. 08:35:51

OFF:

A " Mivel jarjon a politikus"-ra nem tudtam szavazni.
Kellene egy olyan opcio is, hogy:

Jarjanak a sajatjukkal. Idiota,bekepzelt,tolvaj banda.

bigpond 2015.02.02. 08:42:07

@Pepejoe:

Jaja... jol beszelsz, csak a siras megy, hogy szetrohadt a kocsi es nincs della egy masikra. Holott akar 0 Ft-bol, evente nehany ora raforditassal is meg lehetne akadalyozni a folyamatot.

UdjanMineck 2015.02.02. 09:03:00

@bigpond: abszolút egyetértek, ez is tipikusan magyar vircsaft...

Mókus ős 2015.02.02. 09:42:18

Uncsi ez a "szar, mert francia" szöveg. A Peugeot esetében nem a márka, hanem az előző tulaj(ok) hibája, hogy széthullott. Nem is értem, emberek fillérekért vesznek lehasznált autókat, és utána csodálkoznak, hogy sok a baja. Ha problémamenteset akarsz, vegyél garanciálisat. Ott is belefuthatsz gondokba, de legalább nem stresszelsz rajta.

A Saabos ítéleten erősen mosolyogtam. Volt Saab-tulajdonosként mindent megértek. Majd rádöbben, mást nem mondok, minek vegyem el a kedvét:)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.02. 09:49:36

@Mérges 1234: két új volvo tulajaként, 300.000kmrel és nem kevés évvel a hátam mögött én sem merném azt állítani, hogy a megbízhatóság miatt vennék esetleg újra Volvót (akkoriban sem ez volt a fő szempont).

Szerencsére a prémiumkategóriában elég intenzív a verseny és eddig mindenki megtalálta a saját hozzáadott-értékét.

Ettől függetlenül látom hogy ki miként jár a saját (szintén újonnan vagy közel újonnan vett) német vagy japán autójával, és bizony úgy tűnik, nagyon könnyen utoléri az embert a meghibásodás, legyen az kisebb vagy nagyobb.

Uygankkor félelmetes az a fejlődés amin az autóipar átesett pár év (1-2 évtized) alatt szinte minden téren. Nem találtak fel szögletes kereket vagy botkormányt, de a többi bizony nagyon megváltozott.

És azt nyugodtan kijelenthetem többtucat tesztút után, hogy a Volvo az egyik leginnovatívabb márka, ráadásul az elmúlt években nagyon nagyot fejlesztettek.

Szóval ilyen elnagyolt kijelentésekkel óvatos lennék.

inuitdog 2015.02.02. 09:50:00

@bigpond: Én is hiányoltam ezt a választási lehetőséget, még a sima SX4 (nem S-Cross)is túl jó nekik.
Könnyen beszélnek, hogy "csak 400 Ft a havi matrica", de olyan nincs. Vigyorognak a fekete Skoda Superbekből az adófizetők pénzén (mint régen az állami Volga), hiszen nekik minden ingyenes nemcsak a matrica, de a benzin is.

Arcade Macho 2015.02.02. 09:56:07

azoknak akik az F astrat szidjak azoknak nem all mar a pöcsük, hogy a peniszpotlo melle meg szidni is kell egy normalis autot?

raadasul egy szutyok francia KISautoval hasonlitja ossze az F astrat...

UdjanMineck 2015.02.02. 10:42:19

@Arcade Macho: életedben nem ülhettél még semmilyen francia autóban - sem szutyokban, sem kicsiben, sem semmilyenben... legyél boldog a fasztrádban, hülye.

UdjanMineck 2015.02.02. 10:43:27

@Ződ2000: ...arról nem beszélve, hogy egy Volvo mennyivel kifinomultabb, ízlésesebb autó, mint a legtöbb prémiumtársa ebben a kategóriában.

Shadowbull 2015.02.02. 10:49:12

@UdjanMineck: Ugyan mitol lenne mar kifinomultabb meg izlesesebb?

Ne rohogtess mar.

Birom az ilyen elvakult markafanokat.

kadibela 2015.02.02. 10:50:49

Érdekes ez a Peugeot 407-es figura.

Nekünk volt a cégnél több ilyen autónk, nem mondom hogy problémamentes, de semmivel sem kellett rá többet költeni mint a többi hasonló kategóriájú autóra. A 2.0 HDi kifejezetten megbízhatónak bizonyult, motorikusan kevés gond volt velül, pedig 200.000 körül adtuk el őket. Olyannyira hogy én több ismerősömet is rábeszéltem ilyen autóra mivel használtan viszonylag olcsó, mindenki meg van vele elégedve ár/érték arányban mindeképpen.

Ami azért érdekes:

Megvette a fószer (CLK Merci helyett!!!) 147.000 Km-rel, az LTR rendszám az 2010 végi vagy 2011-es forgalomba helyezés lehet, tehát valószínűleg külföldről hozta olcsón, kérdés hogy mennyit futott valójában?

Olyanokat ír a hibalistára, hogy akku csere, FAP adalék töltés, szűrő és olajcsere, izzócsere. Egy 170 ezret (vagy ki tudja mennyit) futott autónál, ez nevetséges. Kíváncsi leszek a hasonló futású SLK Mercijénél mennyi lesz a szervízszámla.

A futóművet javítani kellett. Könyörgöm 170.000 Km után (vagy ami lehet 270 ?) a kiváló magyar utakon, mi ezzel a gond.

Nem tudott a szervíz megbírkózni a problémákkal: ezt rendszeresen látom-hallom. Könyörgöm ha egy szervíz láthatóan nem végzi a dolgát akkor miért nem keres azonnal egy másikat???

8,5 liter fogyasztás: ez is teljes baromság nálunk a legvérmesebb kollégánál sem mutatott 7-7,5 nél többet a számítógép pedig kulcsos autók voltak, kaptak rendesen.

Szóvel szerintem vett a pali egy bizonytalan előéletű fost, viszonylag olcsón, amit egy szar szervízbe hordott. Ennyi a történet.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.02. 10:58:14

@Shadowbull: legfeljebb kishazánkban a tulajaik :P

UdjanMineck 2015.02.02. 11:13:34

@Shadowbull: akinek nincs stílusérzéke, és aki nem viszolyog attól, hogy egy autót rengetegen vesznek, annak hiába is magyaráznám...

Tenger Geza 2015.02.02. 12:07:32

@Ződ2000: m.totalcar.hu/tesztek/2009/11/12/szokes_a_konyvelok_bortonebol/?rnd=619
Nem szoktam olvasgatni az autoimrol. Tetszik megveszem, hasznalom. Ha bejon marad ha nem akkor megy az eleget olvasott uj tulajhoz. Autoban akkorat nem csalodtam mint a saabban.

UdjanMineck 2015.02.02. 12:19:11

@Tenger Geza: nekem nem szükséges felköpnöm és szégyellnem magam, mert én nem vagyok olyan primitív és rosszindulatú, mint te, aki egy sokkal jobb sorsra érdemes márka pusztulását kívánja, és aki örül annak, hogy egy színnel kevesebb van az autós palettán.

Te paraszt.

Tenger Geza 2015.02.02. 12:25:01

@Tenger Geza: Szidod az f astrat orrba szajba, igenytelenezed aki ilyet hasznal. Kenyelmetlen az ulese, lehet a gerinceddel van baj, tul hajlekony.

Tenger Geza 2015.02.02. 12:28:32

@UdjanMineck: mondj az elmult 20 evbol barmit amit a saab ujitott. Primitiv meg te vagy a bunko paraszt hozzaalasoddal.

Tenger Geza 2015.02.02. 13:00:06

@UdjanMineck: imadom az ilyen marka buzikat mint te. Az elmult 20 evben semmi igazi ujitas, csak a marketig duma. A piac megoldotta a gondot eltunt a marka. Aztan okoskodjal csak tovabb a fotelbol te pocs, meg tologasd a jatekautoid.

UdjanMineck 2015.02.02. 13:52:56

@Tenger Geza: nem vagyok márkabuzi, csak színesebben látom a világot, mint te, és felismerem egyes márkák erényeit. Érdemben nem is tudtál reagálni a listára, csak makogsz. Ritka ostoba egy ember vagy, szánlak. Na, részemről ennyi.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.02. 14:23:33

@Tenger Geza: én viszont elég sokat szoktam lógni az autós cikkeken. Aztán a teszteknél egy idő után annyira ellentétbe került a saját tapasztalatom a jó alapos német összehasonlításokkal, hogy egy idő után tényleg tojtam rájuk. Legalábbis a németekre. Ebben az egyben nagyon durván nacionalisták. Egy francia teszt le fogja írni az autók benyomásait, mi az erősségük és a gyengeségük. A németeknél csak az számít hogy bármekkora hazugsággal is de igazolják a fajtiszta(ább) hazai győzelmét. Szerintem a magyar netes szaksajtó sokkal korrektebb testeket szül.

Amúgy a szakmai cikkek továbbra is érdekelnek, kimegyek nagyobb autókiállításokra és 2-3 évente elindul a nagy árajánlatkérés is. Ja és ha rámjön a szófoxás, akkor inkább ráeresztem a blogomra :)

Mellesleg a Saab igen rendben volt fejlesztésekben, biztonság terén végig etalon volt. Személy szerint akkor is ha a VOlvo sokkal inkább belehúzott 2000 után, sokáig a Saab tűnt modernebb igényesebb konstrukcióknak. Valahol 2006 körül fordulhatott meg.

Hurri Kán 2015.02.02. 16:43:17

Nem véletlen mondom, a franciák a világ legjobb autókereskedői: még a Pug 407-t is el tudták adni.

SzZsoel 2015.02.02. 18:59:39

@Mókus ős:

"A Saabos ítéleten erősen mosolyogtam. Volt Saab-tulajdonosként mindent megértek. Majd rádöbben, mást nem mondok, minek vegyem el a kedvét:)"

Ugyan mire kéne rádöbbennie? Azt, hogy neked végül nem jött be a Saab márka, vagy csalódtál benne, összetörte az illúziódat, mit tudom én, természetesen el lehet fogadni, de attól ez a tulajdonos még szeretheti úgy az autóját, és gondolhatja róla őszintén azt, ahogy és amit leírt. Sehol sincs kőbe vésve, hogy egyszer úgy fog járni, ahogy te.
Nincsen két egyforma autótulajdonos: van, akit az Isten se tudna boldoggá tenni semmilyen autóval, mert minden kocsiban talál valamit, ami miatt pocskondiázhatja, más meg mindenféle bosszantó nyűgje ellenére is szereti és megbecsüli a járgányát. Ez az ítéletíró is ilyen. Én élvezettel olvastam az irományát, mert érződik belőle, hogy nemcsak tulajdonosa, használója, de szerető gazdája is az autónak. Inkább ilyen gondos, összeszedett ítéleteket olvasok, mint olyan sommás leírásokat, hogy "Minden sz@r elromlott benne, kéthetente vittem szervizbe, egy kalap f*s az egész, soha többé VW-t/Opelt/Toyotát stb.!", meg "Istencsászárság a vas, nincs ellenfél az utakon!!!", és hasonló borzalmakat.

SzZsoel 2015.02.02. 19:11:51

Opel Astra: szerintem egy ilyen kategóriájú autónál mindenki sejtheti, mire számíthat, pláne ennyi pénzért. :) Nekem két ismerősöm is van, akinek ilyen kocsija van: egyöntetűen azt mondják, hogy minimalista, olcsón fenntartható, de ahhoz képest viszonylag megbízható autó; a klasszikus "elvisz A-ból B-be" kritériumnak tökéletesen megfelel, ha az ember nem csinál presztízskérdést abból, hogy milyen autóból látják kiszállni... És igen, azt is egyöntetűen említették, hogy sajnos a karosszéria rohad - ha nem is úgy, mint egy Zsiguli küszöbe, de rohad. Valaki említette, hogy ahhoz képest, milyen sok volt belőle, tényleg eléggé elkoptak. Úgy látszik, elsősorban emiatt, pedig annak idején, 1992-ben, mikor gyártani kezdték errefelé, milyen modern nyugati kocsinak gondoltuk. Aztán tessék, ennek a korrózióvédelme se bírja örökké. :)
Egyébként ilyen autón tanultam vezetni (hivatalosan, mert amúgy Trabin kezdtem, úgy 14-15 évesen ;) ), kereken 10 éve. Én kellemes emlékekkel gondolok vissza rá, mert engedelmes, könnyen kezelhető, autóvezetés-oktatásra igen megfelelő járgány volt, noha rém fapados. Szinte szó szerint, mert például az ülését rém keménynek éreztem a Ladánké után. Fájt is benne mindig a derekam, bár ez nyilván az oktatóvezetés közbeni stresszhelyzet miatt is volt.

Peugeot: egy svájci rokonunknak ilyenje van. Ő nem panaszkodott rá soha, pedig most már 10 év körül van. Évente 3-4 alkalommal eljönnek vele, kb. 150-160 ezer kilométer van benne, szervizbe rendszeresen hordja, ahogy kell. Elmondása szerint nem nagyon tapasztalta a hírhedt francia elektronika árnyoldalait: egyszer volt olyan eset, hogy alapjárati üzem esetében időnként fogta magát a motor, és megállt, de ezt állítólag valamilyen szoftverhiba okozta, amelyet az ottani szerviz orvosolt.

JaxTeller 2015.02.02. 20:39:57

Jómagam is F-Astran tanultam egyébként vezetni, szintén pont 10 éve. Az az autó akkor olyan 8-9 éves lehetett. A húgom 1 éve szerezte meg a jogosítványát, szintén ugyan ezen az autón kezdett el tanulni. Szóval tényleg elég tartós autók ezek so-so.

Laci1982 2015.02.02. 23:38:56

@kadibela: véletlenül pont megtaláltam az írásom itt....lol...igen, clk mercedes után vettem. Mert évente pár hónapot vagyok itthon, szóval luxusnak éreztem. Kényelemmel, felszereltséggel nem is lett volna baj, ha jó lett volna. Az írás a valóságot takarja. A km valós. A fogyasztás szintén, fedélzeti computer 10ezres átlagokat írt......8,5-8,8....és igen, végülis nem slk lett pont a költségei miatt....hanem mx-5. Mert az tényleg jó...Hát ennyi. Az akksi, szűrő stb cserét inkább költségként írtam..persze, hogy nem hiba.....Nem is ezek miatt adtam el. Csak nem szeretem 130nál azt találgatni, hogy defektem van e pl....(nem volt..) plusz nem szeretem, ha menetközben kinyílik egy ajtó, mert olyanja van....ennek az autónak az elektronika a fő baja, amiről nem csak én panaszkodtam, hanem elég sokan....ergó vihetem akárhova, szart sem ér, pénzpazarlás......

Laci1982 2015.02.03. 00:15:19

@kadibela: jahhh, és persze még amit nem szeret az ember, ugyebár az útról félre tolni (többször), mert épp olyanja van, hogy nyomom a gázt, de a motor már le van állva, s csak gurulok...hát szánalom.....és az is, hogy probléma orvoslása után 4-5 hónappal ugyanez....(ez is előfordult másoknál, szintén nem tudták megoldani nekik...tehát ezzel is vihetném minden évben, UGYANÚGY TOLNÁM MINT A NYOMI AL BUNDY a Dodge-ot.....) mindegy, hagyjuk is, szerencsére már nincs.... előtte két jó autóm volt. Probléma mentesek, s a mostani mazda mx-5 NC is az lesz valószínűleg. Éles váltásnak tűnhet, de még fiatal vagyok és a 407 amúgyis papperes volt számomra.

Laci1982 2015.02.03. 00:33:01

@kadibela: a fogyasztásnál valszleg elkerülte a figyelmedet, hogy az enyém automata volt...ezért lehet több...(ami szintén kezdett meghalni..) De rendes vagyok, hogy ennyit válaszolgattam :D Na téma tényleg lezárva :D 407re gondolni sem akarok többet :) Szép napot mindenkinek

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.03. 02:46:32

Csak két gondolat így a végére:

Franciát eladni nem lehet:
A Pögó 206-osunkat olyan másfél óra alatt adtuk el, azért kellett "ilyen sokat" várni, mert az első telefonálónak vissza kellett mennie, mert otthon hagyta a bankkártyáját...
El lehet azt adni, csak normális kocsi kell, meg ésszerű ár.
De ez a darab elismerem, télleg egy foskupac lehet.És mások is eléégé szidják a 407-est.
Jó, hogy nem vettünk, pedig nekem teccenek.

Saab 9-3-tól miért félnek a magyarok: Tudtommal jellemzően a turbóhibák és a di-panelek miatt félnek az
összes Saabtól.Pedig kurvajó gépek.Itt az anyaországban nem szokott gond lenni ebből, persze "kicsit" mások a keresetek
(találatok) mint otthon.Hát sajnos ilyen ez.Egyszer szeretnék én is egy Saabot, csak addigra már kicsit öregecskedők lesznek.
Most meg elég az, ami van, egymagában; csak ezért nem akarok váltani.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.03. 02:50:35

Ja, még egy.Ilyen Astrát szoktunk néha bérelni.Nem vicc, nyilván nem az Avisnál, meg a Hertznél..De egy apszolút jó értelembe vett igásló, hótt pofon egyszerű az egész, ohne extra, nem tud mi elromlani benne, és télleg ilyen 6 litereket eszik vegyesben.Ha odahaza kéne élni, fos magyar fizetésekből, nekem se lenne más autóm...C-ből D-be eljutni nem lehet olcsóbban, motorizálva.

Arcade Macho 2015.02.03. 09:38:31

@UdjanMineck: ultem par franciaban te kisfaszu barom, olyanban is amilyenrol te nem is almodnal (206 cc)

Arcade Macho 2015.02.03. 09:45:25

@SzZsoel: "És igen, azt is egyöntetűen említették, hogy sajnos a karosszéria rohad - ha nem is úgy, mint egy Zsiguli küszöbe, de rohad. Valaki említette, hogy ahhoz képest, milyen sok volt belőle, tényleg eléggé elkoptak."

kuszobot irjak igen, de hozza kell tennem hogy a rozsdasodashoz csapatni kell telen a sos szutyokban

UdjanMineck 2015.02.03. 09:56:05

@Arcade Macho: hehe, vicces csávó vagy, ezt inkább apádnak kellene írnod. Az enyémmel semmi gond, köszi.
206 cc - hűha, erről kellene álmodnom?! Te tényleg egy szánalmas idióta vagy. Ha már francia gép, akkor mondjuk Renault Alpine, Venturi - ezekről már érdemes álmodozni, de ha ültél ilyen szobrokban is, bocs.

Barom.

Mókus ős 2015.02.03. 11:45:17

@SzZsoel:
Imádtam a Saabomat fél évig, épp úgy, mint a poszter. Minden hibájával együtt imádtam, oda voltam érte, büszke voltam rá. Persze, akkor még sznob voltam:) Utána meggyűlöltem, mert minden hónapban megállt. A traileres már csak úgy vette fel a telefont, hogy "hova menjek?".

Egy szóval sem mondtam, hogy ne szeresse. És én is szívesebben olvasom a részletes leírásokat, mint az egysorosakat. Sőt, még annak is örülhet a poszter, hogy szoros barátságot köthet a Saab segítségével sok jó emberrel, pl. Szikiékkel. Nekem ők az abszolút csúcs, 10 évvel a Saabos korszakom után besétáltam az utcáról másik márka kicsi, de bosszantó hibájával, és SOS segítséget kértem. Azonnal megoldották, a felajánlott pénzt pedig visszautasították.

Sziki mondta az én autómról, amikor felvettem, hogy überszar darabot fogtam ki, hogy ez egy remek kocsi, örüljek neki, csak hát ez egy ilyen márka, "igényli a törődést." Ismerte az előéletét, hozzá vitte mindig az előző tulaj is.

3 másik Saabról tudok, mind ilyen volt. Ez nyilván nem egy nagy statisztikai minta. Mindegyiket imádták eleinte, aztán pár hónap és év hirdetés után kivágták a picsába.

Ui: Megvenni igen könnyű, eladni lehetetlen. És aki ilyenre adja a fejét, irgalmatlan árvesztéssel számoljon.

UdjanMineck 2015.02.03. 11:58:21

@Mókus ős: ha három ellenpéldát tudnék felhozni ismerősi/rokoni körből, az ér? És az nem merült fel benned, hogy esetleg a konkrét autók előélete miatt voltak olyanok, amilyenek?

Mókus ős 2015.02.03. 12:20:09

Simán ér. És de, abszolút felmerült. Bár az enyém előélete pont ismert volt, mint írtam. Egy kollégámtól vettem, és ő hagyta rám Szikiéket.

Nem szerkezeti, hanem elektronikai problémái voltak mindegyiknek. A karosszéria, és a motor/futómű fődarabok hibátlanok voltak mindegyik esetében.

Ja, a váltó. Az automata váltókkal kivétel nélkül mind halál gond volt. A Sziki Car azt mondta, hogy ez jellemző volt sok évjáratra (most nem tudom, mi van, nem érdekelnek a Saabok.) A nagy teljesítményű turbómotorokhoz a gyár nem rendelt nagyobb teljesítményű váltót, mert többe került volna, így a motorok egy idő után gyakorlatilag kinyírták a kisebb nyomatékra méretezett váltókat.

SzZsoel 2015.02.03. 13:13:54

@Mókus ős:

Ezt én teljességgel megértem. Egy percig sem vontam kétségbe, hogy te így jártál a Saabbal, és nem jók a tapasztalataid sem neked, sem az ismeretségi körödnek. Én nem ismerem első kézből a márkát, tehát kénytelen vagyok azt elhinni, amit mások mondanak róla. Mondjuk a kisebb-nagyobb elektronikai hibákról több helyen hallottam-olvastam, de azt hiszem, aligha lehetne találni olyan autótípust a Földön, amelyiknek ne lennének típushibái. Ha nem küszöbrohadás, akkor a vízpumpa beállása, ha nem a vízpumpa, akkor a sebességváltó rudazata kopik ki, ha nem a sebességváltó, akkor a tönkremenő főtengelyjeladó, ha az sem, akkor valami más, és így tovább, szóval mindegyiknek megvan(nak) a maga nyűgje(i).
Viszont azt írja ez az ember, hogy igen sokáig keresgélt, mire megtalálta a megfelelő darabot, amelyet végül megvett. Én ebből azt szűröm le, hogy vagy nagyon ismeri ezt a típust, vagy a keresgélés során folyamatosan konzultált olyannal, aki ért hozzá, és csak akkor ütötte nyélbe az üzletet, mikor tényleg mindent gömbölyűnek találtak. Valószínű tehát, hogy megkímélt, gondosan karbantartott autót vásárolt, amellyel lehet, hogy távolról sem lesz annyi gondja, mint amennyi neked volt a saját példányoddal. Azért mondtam, hogy nem lehet ezt ilyen sarkosan kijelenteni, hogy majd ő is úgy jár, ahogy te.
De még ha úgy járna is: hát nem egyformák az autósok sem. Az egyiknek az kell, hogy a kocsija igásló legyen, amelyet csak tankolni szükséges, sose romoljon el, a másik meg nem is érzi jól magát, ha egy hónapon keresztül semmi nem történik az autóval, csak gurul az úton - mert az olyan unalmas. Komolyan van ilyen. Némely fanatikus márka- vagy típusimádók direkt élvezik, ha valami elromlik, és van mit tenni-venni, simogatni a járgányon. Persze nem olyasmire gondolok, ami egy kazal célszerszámot és 20 szervizmunkaórát igényel, csak apró-cseprő, alapvetően bosszantó, de otthon is orvosolható hibákra. Szóval szerintem fölösleges ilyen kifejezett párhuzamot vonnod magatok között. LEHET, hogy egyszer úgy jár, mint te, de biztosnak egyáltalán nem biztos.

sandrew 2015.02.03. 15:29:23

@kowee: Szerintem én ilyesmit nem írtam. Valaki másnak szántad ezt, ugye?

Lesterx 2015.02.03. 17:19:01

Miként azt valaki egyszer mondotta: Saab-ot csak a Saab-osok vesznek.És csak turbóval.Egyszer én is vettem egy 9-3 og-t,mert kíváncsi voltam.Teljesen más világ,elvakultságból mondom.Persze turbó meg gyújtáspanel csere kb. 200e Ft.A magyar piacon alul értékelt,így olcsó ár mellett simán belefért.Ami nehezen fért bele,az a két gyerekülés.Már három éve,hogy eladtam,de a családi egyterűmből,ha néha meglátok egyet,utána napokig böngészem a HAHU-t.Saab fertőzés. :)

sandrew 2015.02.04. 12:46:12

Ja, itt nem az a lényeg, hogy a Priust hitelre vette-e a tulajdonosa vagy sem, nincs is szó erről. Csak annyi, hogy a hozzá hasonló értékrendű (valamint hiszékeny) emberekkel vetették fel a túlzott összegű vagy felesleges dolgokra fordított devizahiteleket is, aminek most isszák a levét. De legalább őszinte az illető, ami becsülendő.

sandrew 2015.02.04. 17:50:03

@kowee: Ezt teljes mértékben meg tudom érteni. Csakhogy a népítéletben nem ezeket írtad le okként hanem azt, hogy azért cserélted le, mert a többiek is. A fentiek szerint azonban mégsem vagy ilyen, de azért biztos ismered azt a fajta gondolkodásmódot. Sajnálom az olyan értékrendű embereket, mert sose boldogok. Aztán lehet, hogy én is félreértelmeztem kicsit a dolgot és arról van szó, hogy aki megtehette akkor cserélt, mert MÉG jó áron lehetett eladni az előzőt és MÁR megjelentek a megfizethető újabbak, ez így érthető is. Sok balesetmentes Prius-kilométert kívánok!

CoIie 2015.02.04. 22:08:45

@Józsi a guminagykeres: persze lehettek "rejtett" hibái..., de új korától egyformán kemény volt a kuplung, tök fárasztó volt a városban (kb. 1999-es lengyel gyártmány lehetett). Persze azonnal nem volt nyilvánvaló, csak több éves vezetés, meg autóváltás után.
Most a Honda Civickel sokkal puhább a kuplung már 8 éve!
süti beállítások módosítása