Era új lett!

  2014. szeptember 21. - Csikós Zsolt Címkék: szerelem era fekvőlámpás Mercedes W123 totacar flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

csik_matrica_s.jpgTörténnek klassz dolgok az életben. Ha az embernek elég kocsija, motorja és barátja van szerteszéjjel a világban, minden napra jut egy öröm, néha kettő is. Itt van például Podgornik Zsolti, aki a volt kombi 123-as Mercim, Era tulajdonosa mostanában, mellékállásban. Februárban lesz három éve, hogy megvette tőlem, tehát már nagyjából annyi ideje gazdi, mint én voltam. Viszont ő sokkal jobb gazdi nálam. Már amikor hazavitte, rögtön írt levelet, itt van:

"2012.02.12.

Nagyon tetszik, hogy gázadás nélkül, tényleg pöccre indul azonnal meg hogy nagyon jó a fűtés. Debrecenben nagy fűtéssel, nyitott tetőablakkal közlekedtem :-) Hazaértünk, kb. délután 2-re, minden ok, kivéve:
- a teszkós csillag leesett, annyi neki (persze itt Debrecenben, a pályán állt mint a feszület), mindegy, pótolom,
- a nagyobb gondom: nem fért be a kocsi a neki szánt helyre. Így a terepjáróm ment a garázsba a 6,9-cel, Era meg az eresz alá - némi szikrázó tekintet mellett. Átmeneti megoldás, mielőbb szerzek olyan kerék alá való izét, amivel úgy lehet toszigálni a kocsit, mint a bevásárlókosarat, akkor be tudom játszani a 2 Mercit egymás mellé úgy a garázsba, hogy mindenki elférjen.

Most egy órámba került, mire az összes autót a helyére logisztikáztam, lényeg, hogy kapun belül alszanak."

Először is: amikor lehetett, brutál sokat használta Erát, amit az ilyen 123-asok mindig kedvelnek. Az első évben – ha jól emlékszem – valami harmincezer kilométert ment a kocsival, annak ellenére, hogy a családi vállalkozásban akad jó pár, nagy teljesítményű, gyors, modern, klímás autó is, és bármelyiket bármikor elvihette volna. De nem, Erát is azért vette, hogy legyen öreg Mergája, amíg egy másik, még kicsivel öregebb elkészül. Era átmeneti lett, de nagyon megkedvelte, kicsit felötlött benne a gondolat, mi lenne, ha hosszan megtartaná...

02
Az új tulajjal

Nem bírta ki, elkezdte piszkálni, került bele osztottan dönthető hátsó támlás, aranyszín plüss ülésgarnitúra, kalaptartó, miegymás. „Nem eredeti, tudom, de nem bírtam ki, annyival kellemesebb így a belseje, a gyerekek is imádják” – kommentálta Zsolti az ügyet. Aztán használta még jó sokat, majd zavarni kezdte a korrózió, elkapta a betegség, ezt is betolta a lakatoshoz. Immár két felújítás alatt levő Mercedes birtokában egy harmadik után kellett néznie, mert olyan már nem lehet, hogy ne legyen öreg stuttgarti, amit használhat.

Egy részlet a levelezésünkből:

„2013.01.17.

Ma csak elvittem Erát a kiszemelt szakihoz. Jövő hónap végére meg is beszéltük a randit, bár nem vigasztalt gyors munkával. Most jobban megéri lökhárítót meg hűtőrácsot cserélgetni neki. Végül úgy döntöttünk, szétborítja. Jó hír, hogy megállhat szerintük 700 körül, pesszimistán is 1 alatt marad. Aztán viszem az OT-expóra, vagy meghirdetem 2-ért, mint megkímélt hobbiautót. Azokat a részeit, amik rücsisek, lehet leköszörülni, mert szinte nincsenek meg aztán szükséges lesz még pár bontott elem. Kellene géptető, je ajtó, talán két sárvédő, küszöbök, hátsó javítóívek, ilyesmik. Viszont megdicsérték, milyen jó mechanikailag. Hétvégén majd több időm lesz, akkor zaklatnálak bővebben is.”

04
A pót-autó, ami alig pár napig létezett

Még az érvényes német kereskedelmi rendszám volt az új, kintről behozott, hiánypótló autón (hiszen felbukkant egy kocsi, amire alig érkezett licit az ebay-en) amikor Zsolti szakadó esőben az országúton hazafelé tartott vele. A hosszú konvojt, aminek egy foghíja mögött ő autózott, előzni kezdte egy sötét ablakos VW Transporter („legalább százharminccal ment, basszus”), majd a frissen vett, piros állólámpás kupé mellett elfogyott a hely, mert jött szembe a Suzuki. Transporteresünk kormányt rántott, tovarobogott, s a nyomában elülő vízfüggönyből két, vétlenül összeroncsolódott autó körvonalai bontakoztak ki: a vészfékezéstől a másik sávba áttért, orrát teljesen elvesztett Swifté és a vele szemben, szabályosan közlekedő, ám addigra karikába görbült állólámpásé. A swiftes sofőrt élet-halál között vitték kórházba, Zsolti mindkét lábát eltörte, fél évig járt rehabilitációra, mire valamennyire járóképes lett. Az ügy persze elült.

Erát azonban még előtte gondozásba vette a lakatos. Mint megtudtam, a hátsó ívek csak úgy fel voltak hányva rá, valamennyi ajtó alja megadta magát az enyészetnek, a csomagtérajtót természetesen lakatolni kellett, a padlólemezen is volt lyuk, sok pepecselést kívánt a két hátsó oldalablak leghátsó része, no meg igazítani kellett a kocsi elején is, mert elmászott néhány frontális törés során. Hm, én azt látom, milyen sok ép elem volt benne...

03
Már a következő otthonában

Valahol ott lehetett a mélypont. Zsolti gipszben, két restaurálás alatt levő, el-elakadó Mercedes-projekttel, egy harmadik, nem sokkal korábban még gyönyörű kupé roncsaival, egy kinyomozhatatlan biztosítási üggyel a háttérben – borzasztóan sajnáltam mindent, hogy így alakult, tényleg baromi rendes srácról van szó, még ha fantaszta is, mint mindenki, akit elkap a veteránozás. Ez egy éve volt.

Azért persze leveleztünk közben, mert az ember – ha már nem mercizhet aktívan – megkeresi a lazítást, ami kell a tudatának. Távirányítással próbálta vezérelni az ügyeket, nem is kevés sikerrel, s e folyamat közben, két kép alapján kiderült számomra, hogy megint pirosra festeti Erát. Kérdőre vontam, hisze úgy tudtam (már meg nem mondom, honnan vettem), hogy Era gyárilag sóskazöld volt.

06
Állítólag ez volt a gyári színe

Zsolti válasza:

„2014.05.18.

Mér’ lett volna zöld? 540, Barolo piros. A gyári adatlapja is meglett közben, azért lett ilyen. Ajtók még folyamatban, de alakulnak. Új gumi megvan, a méret (átmérő)helyes. A szintezőn én is csodálkozom, azelőtt leült, most napok óta ott áll, és nem is tudták, hogy megyek meglepni őket, tehát nem indították be. 1 hónap múlva összerakva, levizsgázva, ha minden igaz. Innen minden mosolyogva megy.”

Ez tavasszal volt, úgy tűnik, a dolgok egy része, legalábbis amit szakemberek vettek kezelésbe, rendeződik. A régimercedes-projekt lassan összeáll, a másik, az újabb Era pedig mostanra elkészült. Nézzék csak a képeket, amiket a minap kaptam.

„2014.09.18

Az első elkészült nagyjából, csak egy-két apróság hiányzik. Alig másfél év, de itt van végre. A második képen mindkettő 300-as kombi :-), 28 év különbséggel.”

08
Mindene vonalban

Remegni kezdett alattam az irodaszék gázrugója, annyira tetszett a látvány, ez az autó így, vonalban, új gumikéderekkel, szép fényezéssel, délcegen feszítve egyszerűen gyönyörű. De egy részlet megütötte a szememet. Mi az a rendszám? Szóvá is tettem izibe.

„2014.09.18.

Erának elvetted a nevét? Te szörnyeteg... Mi ez az MRS?!!!

De tény, gyönyörű az öreglány.

Épp mondtam: ha megtartom, és én borítok rá két misit, most az enyém lenne, ilyen szépségesen. Lenne még egy gyönyörű Mercim, de jó... De jó... De jó... Nem, dehogy, így is túl sok van, butaság.”

09
Elöl is jól áll

Zsoltinak mindenre van válasza:

„2014.09.18.

MRS=Mercedes. Igazából az egyik rendszám csúnya volt, ki akartam cserélni. Aztán, amikor elvesztettem a forgalmit, kicseréltem mindent és kerestettem egy másik jó rendszámot. Ma kaptam meg a kocsit, erre ma mégis meglett a forgalmi - ez van. Attól még Era a neve, bár ugyanezt a felelősségre vonást a feleségemtől is megkaptam.

Azért 1-2 hiány még van, de tavaly májusban vezettem utoljára veterán Mercit, szóval már nagyon hiányzott. Amúgy elég jól becsül a szemed, rengeteg horror drága gumialkatrészt vettem és még a belét fel sem forgattam, kárpitokra el lehetne még egy kalap pénzt szórni. Abból viszont már nincs sok, kell a másikra, ami szintén sínen van OT-ügyileg, bár gyanítom, hogy a motort még piszkálni kell majd kicsit.”

07
Hinnye

Nézzék a képeket, álmélkodjanak. Era a teljes botoxkúra után, és most már azt is tudom róla, hogy nem hajadon, hanem ő egy Mrs. Istenem, amikor egy ilyen 123-as kombit látok, kicsit értem, miért szökik ezeknek az ára lassan az egekbe a világ jobban élő felén...

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr86712835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Oldm4n 2014.09.21. 16:56:24

:csorgó nyállal, tátott szájjal bámulja a monitort a nem-mercibuzi:-szmájli! :D

Pierr Kardán 2014.09.21. 17:22:18

Nem is értem, Csikós posztjainak 80 %-a lamentálás, itt meg csupa eksön van...

Csikós Zsolt 2014.09.21. 17:47:02

@Pierr Kardán:
A lamentálástól lesz olyan, hogy pöccre indul.

Egyébként az összefoglaló nem tartalmaz lamentálást, a közbülső részeken meg elengedhetetlen, hiszen akkor találod ki, hogyan legyen. Ez itt egy összefoglaló.

vwpolo · http://edrink.blog.hu 2014.09.21. 18:33:43

@Csikós Zsolt: Mi lett a biztosítós üggyel illetve mi lett az állólámpás sorsa?

Ádi F. 2014.09.21. 18:34:48

@Csikós Zsolt: Sokszor in medias res könnyebb a lényegre törni :) Jó látni egy autó felemelkedését, mi a helyzet a bezeggel, róla is csöpögtethetnél infrmációt.

balee13 2014.09.21. 18:34:52

Nagyon szép lett ERA!

mtk001 2014.09.21. 18:42:00

Nekem a pót-Merci tetszik igazán ! Kár érte.

jürgen baromartz 2014.09.21. 19:34:32

@Pierr Kardán: ja, _két évnyi_ eksön néhány mondatba sűrítve. :D

Gyula Kirchner 2014.09.21. 19:53:35

Remélem a 124-m tavasszal már hasonló jó állapotban lesz
Hamarosan megy a lakatoshoz

Schütii 2014.09.21. 19:54:33

Valóban szép, szó se róla, de azoktól a szilikonozott gumiktól ökölbe szorul a gyomrom. Olyan nepperes.

Gácsfalvi Róbert 2014.09.21. 19:55:19

Itt van egy AUTÓ ami tényleg "örök élet + 1 nap" . Látjátok nem csak a tdi passát a jó:-) Na mindegy az igazi autónak csillag van a "homlokán" . Nagyon elfogult vagyok.

zassz 2014.09.21. 19:59:12

Hali!
Csík, Debrecenben van irodám, egy-két hasonló közlekedési-biztosítási ügyet már elláttam, keressen meg a srác priv.-ben, talán tudunk neki segíteni!

Dr Dee 2014.09.21. 20:52:34

Igazi szerelem a 123-as nekem is

Csikós Zsolt 2014.09.21. 21:03:35

@Ádi F.:
Bazeg szerintem nagyon el lett rontva - olyan magyar lett. Régen kedvesen szakadt volt, most nem olyan a színe, a bele nem szakadt, de mindenféle oda nem illő anyagok és megoldások vannak benne. Gondoltam rá, hogy írok róla, de jobb úgy mindenkinek, ha nem.

handras17 2014.09.21. 21:16:03

@Csikós Zsolt:
Azért egy képet linkelhetnél legalább ide kommentbe, szerintem nem csak én lennék kiváncsi rá.
Era meg nagyon szép lett, jó érzés lehet így viszontlátni egykori autódat.

Tsyga 2014.09.21. 21:19:40

Tényleg szép lett a képek alapján! (Zsolt, elkérted már a lakatos telefonszámát? :P )

Iron212 2014.09.21. 21:33:39

@Csikós Zsolt: Szegény autó, pedig nagyon nem ezt érdemelte :(

Csikós Zsolt 2014.09.21. 21:37:16

@handras17:

A Haonról eltűnt a cikk, pedig a link megvan, lopni meg nem lophatok a tűzlovagokról és egyéb helyekről, nekem nincs, a tulajdonosnak van saját, de az is csak "úgy" van, nem publikálhatom.

Nem Penny hajója 2014.09.21. 21:54:47

Elnézést, ez inkább a volgás cikkhez tartozna, csak azt nem lehet kommentelni:
www.hasznaltauto.hu/auto/volga/3111/volga_3111_prototipus-7263709

ha igaz, amit a fickó leír, akkor lehet, hogy ez a sztori megérne egy cikket

b-gabee 2014.09.21. 22:29:06

Nahát, ERA-ból MRS lett, tehát lányból asszony...

Ádi F. 2014.09.21. 22:31:04

@Csikós Zsolt:Ha az emlékeim nem csalnak pár éve hirdetgették valahol, akkor már az újra volt fújva... Az állólámpásnak és kortársainak sajnos túl sok alkatrésze kompatibilis egymással, ezért a tulajok kiélik rajtuk az individuális elképzeléseiket. (az enyém félig 123-as volt :) )

33621 2014.09.21. 23:10:09

Erre a balesetre én is felkaptam a fejem! Ez a látóképi csárda környékén történt a 33-as úton anno. Már akkor is nagyon sajnáltam a gépet na meg természetesen a benne ülőket is. Már akkor írták hogy szerencsére a Merci vezetője megúszta úgymond kisebb sérülésekkel. Amúgy ha jól emlékszem a Totalcar is megemlékezett az esetről hogy az öreg Merci megmentette a sofőrje életét.

33621 2014.09.21. 23:27:42

Ez a Mikepércsi úton a reptérrel szemben van lefényképezve!

qmatch 2014.09.22. 05:58:10

Megértem, hogy régi autót használni jó - "régen minden jobb volt..." , stb...
...de az eredetiséget démonizálni pusztán egy iparág fennmaradását szolgálja - a vas az vas , nem mindegy, mikor bányászták ki ??

A Merci meg szép - ha egyszer(-kétszer) nem vezettem volna barátom fekvőlámpását , komplett hüjének néznélek Titeket....de hát, vezettem :) .

Csikós Zsolt 2014.09.22. 07:30:10

@33621:
Az nem ez a baleset, amiről anno írtunk. Az Budapesten, a Ferihegyi úton történt egy szedán állólámpással két héttel később, amikor egy szintén szabálytalanul előző szlovák Octavia okozta a balesetet.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.22. 07:31:33

Szép lett!
Transporteresnek meg a k* anyját!

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.09.22. 10:20:13

Kicsit Szellemirtós volt ez a leírás :)
Találtam kocsit. Csak rendbe kell hozni a kasznit, a lengéscsillapítókat, a fékeket, a kárpitozást, a sebváltót...
Mennyibe került ez?
Csak 4000.
Ja még a gyűrűket, a kipufogót...

Inner Circle 2014.09.22. 12:50:26

@Make Valamit: Nem 4.800-ért hozta Ray az Ecto 1-et? "Hé, hé, itt nem parkolhat!" :-)

outtatime 2014.09.22. 14:29:39

Szépek ezek a gépek.
Mondjuk nem vagyok mérvadó, szerintem a Fiat Tipo is szép.
Hülyének is néznek, lehet az is vagyok.

Az állólámpás azért bármilyen top100 autó-formatervben benne lenne gondolom.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.09.22. 14:43:21

@outtatime: nemrég volt egy szavazás hogy melyik a legikonikusabb Mercedes, a W123 erős második volt a 35 éve majdnem változatlan G-Klasse mögött :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.09.22. 16:39:32

mi volt a 700 ezer ft? amennyire emlékszem nem volt szét hulva a kasznija.
Jó hogy azért vannak olyanok akik képesek beleborítani emnnyi pénzt egy ilyen régi vasba.Néztem a golf 3 as ,VR6 ost is 3,5 millióba állt meg?
nem semmi.
Ennyiért már nagyon jó autót kapni ,a VR6 os minden volt anno csak nem jó autó,kényelmetlen, unalmas belül.szögegyszerű az egész,nem kéne lebecsünli amai mérnökök tudását,ma kb bármelyik 2000 es turbó jobban megy és biztonságosabb mint egy VR/,és kevésbé problémás.
ennyiért egy 5 GTI t DSG vel,kapni ami mindenben odaveri a VR 6 ot.és az legalább szép autó.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.09.22. 16:44:54

de visszetérve a 123 ra,2 millióért inkább vennék egy gyári 124 est,amit legalább megy is abból a 9 literes fogyasztásból,amit ez tud .
mondjuk az biztos hogy a totalcar arról szól hogy vegyünk egy romot 500 ért és borítsunk bele 1,5 et.
Egy felújított autó sosem lesz olyan mint egy gyári,mert annyi pénz sosem lesz hogy az utólsó patentot is kicseréljenek újra.
meg hát egy autót gyári új alkatrészekből össze rakni kb 3 szor annyiba kerül mint megvenni újonnan.Ha meg nem gyári cuccokból vasn összekukázva akkor meg miről beszélünk?

Lomha 8V 2014.09.22. 17:00:31

Ó, ERA rendkívül megszépült idős korára. Szuper érzés látni, hogy vigyáz az új gazdája a régi, szeretett járműre. :)

Tomato77 2014.09.22. 17:57:56

@Gyurma73: Neked szól a cikk elején a zöldessárga hátterű felirat.

Antony Mann 2014.09.22. 18:43:59

Siman legyartotta volna a plakett kft az a serult rendszamot.....sot,bar kb plusz 100ezet,de sokkal nagyobb az ertek minositessel,OT rendszammal.
Simon Laci meselte,hogy ha egy OT karambolozik- vetlenul- specialis karszakertest kivan,es a karkori ertek sokkal nagyobb,mint " sima" rendszam eseten.

A biztositok hajlamosak egy oreg autonal-allapottol fuggetlenul- a nullahoz kozeli karkori erteket figyelembe venni...

Antony Mann 2014.09.22. 18:58:03

@Nem Penny hajója: sokszor visszakoszon autos oldalakon,vagy epp traktor,munkagep,szallagfuresz eladasa eseten a "GARDANTENGELY" szo.,,hogy hogy alakult ez ki igy,"G" vel...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.09.22. 19:39:37

m.totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/09/22/miert_fustolnek_a_magyarok_autoi/
Érdekes

Barnabás Kiss 2014.09.22. 21:32:39

Hoppá, épp pénteken láttam ex-ERÁt a 4-esen! Ha jól emlékszem, Püspökladány körül előztem meg. Mondtam is, hogy ez pont olyan, mint Csík autója volt, csak hát a rendszám... Szerintem nevezzük "Miszisznek", ERA asszonykorba ért :)

Lazlo Nardin · http://lazlonardin.blog.hu/ 2014.11.20. 11:55:40

@Csikós Zsolt: És már árulják is! Gondolom már millió helyről megkaptad a hírt/linket, de hátha mégsem: www.hasznaltauto.hu/auto/mercedes-benz/w_115/mercedes-benz_w_115_200d-8449816

Tényleg nagyon "magyar" lett. Kiölték belőle azt a kis aranyos régies, szakadt bájt. Az ülései a régik, ha jól látom, de az a szín... És a felniket sem értem. Persze ízlések és pofonok, de az én szívemnek kedvesebb volt a dísztárcsáival.

Ja és foltosnak is árulják a tesóját, már ami a rendszámot illeti: www.hasznaltauto.hu/haszonjarmu/mercedes-benz/mercedes-benz_409d-8351323
süti beállítások módosítása