Rokkant parkolóba ne állj!

  2014. augusztus 12. - streetsta Címkék: rokkant parkoló mozgásérült

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mégfilléresebb Koszradírok
2015-07-28 17:27:27

A Mágikus Koszradír hihetetlenül sok ember fantáziáját megmozgatta, már-már mikroszálas törlőkendői

Kreatív traffipaxolás
2015-07-21 20:26:01

Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian.

Nesztek, rakenroll!
2015-07-08 18:16:52

A nyárnak még csak az első felénél járunk, de úgy tűnik, ennél jobb buli már nem lesz. Félre ne értse

Megbűnhődtem
2015-06-29 17:25:09

Ez van, ha az ember felelőtlenül fogyasztja a totalcaros és indexközeli tartalmakat. Kezdődött azzal, hogy

Ha megnéznék ezt  a kisfilmet, talán a H. Péter-féle megélhetési taplók is megértenék, miért nem állunk rokkantparkolóba. Ezt még az olyan szánalmas alakok is felfogják talán, mint azok, akik azzal védekeznek, hogy csak két percre álltak meg. Meg hogy egyébként sincs annyi tolókocsis, mint amennyi mozgáskorlátozott parkoló. Az ilyeneknek üzenném: ne te döntsd el. Inkább adj hálát az égnek, hogy nem te vagy az, akinek minden centiméter számít. Mert a tolókocsit nem könnyű összecsukni, mi több bottal, mankóval sem egyszerű beszállni az autóba.

A legfontosabb érv, amit talán a legdurvább suttyó is megért, ott van az utolsó képkockákban. Amire én sem gondoltam mostanáig. Hogy a kocsik között egy kerekesszékkel lavírozni, igazi istenkísértés. Egy tolató kisbuszból, terepjáróból nagyon nehéz észrevenni egy tolókocsit, és kerekesszékben gurulva esélyed sincs félreugrani, mikor neked akar menni egy autó.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr856597405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ügyfélszolgálatos 2014.08.12. 12:32:32

Hiába. Aki annyira paraszt, hogy rokkant parkolóba áll meg sem nézi ezt. A Zsírdisznó Péternek meg nincs gerince ami eltörjön, hogy jogosan álljon be a rokkant parkolóba.

lodola 2014.08.12. 12:42:25

nem hiába,én sosem álltam még rá de én sem gondoltam hogy miért kell nekik a bejáratba tenni

már értem

Shopping 2014.08.12. 12:55:13

Balkán vagyunk.
Aki optimista, az áltassa magát a " majd 10 év múlva" szöveggel, de ez nem idő kérdése.
Afganisztánban sosem lesznek a nők egyenjogúak, nálunk is örökre megmaradnak a gyökerek.
De nincs ezzel semmi baj, gyökerek mindenhol vannak.
SEMMIBE nem kerülne felszerelni pár TÉRFIGYELŐ kamerát a rokkant parkolóhelyekre, és csak küldeni a 100,000-es csekkeket.
Akkor van rend, ha rá van a lakosság kényszerítve.

ügyfélszolgálatos 2014.08.12. 12:58:53

@Shopping: Azt a 10 évet 50 éve mondogatják... Egyébként tényleg nem értem, hogy a rendőrség miért nem büntet errefelé? Nem mernek a roki helyekre beállókkal baszakodni?

Baribál 2014.08.12. 13:40:26

@ügyfélszolgálatos: Mert a zsaruk is a rokkant helyekre állnak be. Rendszeresen láthatsz ilyet a városban:(

♔bаtyu♔ 2014.08.12. 13:44:12

@ügyfélszolgálatos: Ezt én sem értem. A gyökereket nem az riasztja el, ha szól nekik az ember, hanem egy 50.000 Ft-os bírság, vagy a parkolóhely tulajdonosa tegyen ki egy táblát, hogy rokkantaknak ingyen, a többieknek 50.000 Ft /óra

Vagy 1 hete a praktiker roki parkolójába beállt egy faszi utánfutóval, elfoglalva mindkét helyet.

Amikor szóltam neki, hogy nem lesz jó, mert a rokkant parkoló nem véletlenül az első, elkezdte magyarázni, hogy ide fért be a pótkocsival. Mindenki megnézte kb. olyan pillantással, hogy miért ideállsz gyökér, de a faszi nem vette a lapot.

Kb. egy félóra múlva jöttem ki, még mindig ott állt.

ügyfélszolgálatos 2014.08.12. 13:52:36

@Baribál: Hát igen ameddig a rendőrök sem tartják be a törvényt.

lodola 2014.08.12. 13:53:50

szerintem javul a helyzet,egyre többen szedik a kutyaszart és egyre kevesebben állnak a rokkantparkolóba
ha a kritikus tömeg átlendül a jó irányba akkor már megy a dolog

az 'úgysem fog sikerülni' a legrosszabb hozzáállás

Genius2 2014.08.12. 14:07:15

@ügyfélszolgálatos: a legtöbb shopping parkoló magánterület, bár a KRESZ érvényes, a rendőr max. akkor fog intézkedni, ha a tulajdonos (tesco, cora, obi stb.) szólnak neki. Azok meg leszarják ezt a témát.

ügyfélszolgálatos 2014.08.12. 14:09:09

@Genius2: Miért a magánterületen nem érvényes a törvény, vagy mi?

lmlm 2014.08.12. 14:20:00

Pont ma szóltam, egy fickónak, hogy álljon másik helyre. Igaz a tábla is rosszul volt elhelyezve, a csík sem csík volt, csak más árnyalatú térkő, de azonnal átállt.

Bár én a büntetésre hívtam fel a figyelmét...

Prien-u47 2014.08.12. 14:20:15

A "mozgássérült" valahogy emberibb szó lenne.

CY0 2014.08.12. 14:22:11

@lodola: Meg azért is kell odatenni, mert aki még nem kocsis, csak bottal/kerettel jár, annak kisebb erőfeszítés a bejárathoz odavánszorogni. De ehhez nem kell rokkantnak lenni, hogy megtudd milyen, rúgj csak bele az ágy lábába, akkor örül az ember minden - méternek

Manfi 2014.08.12. 15:07:40

A ravatalon basznám seggbe a döglött anyját az összes luxusköcsögnek aki beáll a mozgássérülteknek helyére indokolatlanul, aztán szaros fasszal leszopatnám.
Nagyjából így indítanék...

paszmazo 2014.08.12. 15:09:33

A Kresz szerint a rokkant parkolóban bárki megállhat, csak várakozni nem szabad.
Tehát ha a gépjármű vezetője ott van és rokkant érkezésekor átadja a parkolót, akkor szabad ott megállni bárkinek.
Kár ezt tudatlanságból túlhisztizni.

hungarisztan 2014.08.12. 15:19:57

A cikkszerzőhöz:

Könyörgöm, ha már a mozgássérültek érdekében szólalunk fel (ami önmagában nagyon helyes ebben az empátiahiányos országban!), legalább tudjunk róla, hogy amit sokan tolókocsinak mondanak, azt az érintettek valójában és teljesen következetesen KEREKESSZÉK-nek nevezik, és előbbit kifejetetten bántónak érzik, a tolószékben ugyanis benne van, hogy tolni kell, azaz magatehetetlen az illető, amit rendszerint a lesajnálás, lenézés, azaz nem egyenlő félként kezelés követ. Akkor is, ha amúgy a mozgássérült teljesen önálló és önellátó életet él.
Szóval mozgássérült embertársaim nevében kérném szépen: nem tolókocsi, kerekesszék. Nekünk semmibe nem kerül, nekik viszont egy parányi jelzés, hogy odafigyelünk rájuk, átérezzük a helyzetüket, nem csak akkor, mikor teátrális pózokkal kell hajdupéterezni, hanem az ilyen apróságokban is, amelyek nekik fontosak.

Köszönettel.

unomma 2014.08.12. 15:22:37

@paszmazo: Megszólalt okoska. Látsz itt egyetlen ilyen esetet? Mondott egyetlen hozzászóló ilyen példát? Csak közölni akartad, milyen kurva okos vagy.

hordalek 2014.08.12. 15:44:55

Győri vagyok. A bevásárlóközpontoknál jellemzően a suttyó paraszt szlovák köcsögök állnak meg a mozgáskorlátozottaknak fenntartott parkolóhelyeken. És nem érdekel, ha ők magyarnak tartják magulat. Ha nem szlovák, akkor BMW. Tudom közhely, de tényleg így van. Sajna a BMW tulajok nagy része igenis tehet arról, hogy itthon a BMW tulajokra előítélettel néznek az emberek. Tisztelet a kivétlenek, természetesen.

dailyvicodin 2014.08.12. 15:50:57

@hordalek: rá kell hívni a rendõrt, azt' csókolom. vagy beállni mögé. aztán menjen ki úgy, mikor majd sietne..

Himoto 2014.08.12. 16:10:07

És az elfogadható, hogy a környéken egy parkoló sincs, csak a rokker, beállok egy 5 percre, de az autót nem hagyom el, jár a motor míg odaér az akire várok, majd tipli?

2014.08.12. 16:13:34

@hordalek: Szlováők rendszámú köcsögök. Ez nagy külömbség. Mit várhatsz tőlük, ha még azt a kis adót is elcsalják.

paszmazo 2014.08.12. 16:19:25

@unomma: Olvasd el a cikk címét, te kicsit ingerült majdnem ember.

GasBang 2014.08.12. 16:34:06

Ezelőtt elég sűrűn parkoltam mozgássérültek helyén. Nem olyan régtől nagyszülőm már csak két makóval tud járni, én hodrom orvoshoz és igen rossz érzés, ha nem mozgássérült használja a kijelölt parkolót. Ilyenkor döbben rá az ember mekorra geciség volt tőlem...

MC_Pite 2014.08.12. 16:38:58

+1 a kerekesszéknek a tolókocsi ellenében...

uki 2014.08.12. 16:50:17

@dailyvicodin: nem fog csinalni a rendor semmit, mert az maganterulet. Az aruhaz maganterulete, ok meg nem fogjak piszkalni a vasarlot, mert aztan legkozelebb nem jon penzt kolteni. Szanalom a köbön.

Kowalski76 2014.08.12. 17:24:11

Nem sokat ernek ezek a rokihelyek. Javareszt bunozok parkolnak oda nemet premiumokkal, nekik az onerzetes magyar allampolgar nem mer beszolni, a kozteresek nem birsagoljak oket, mert szlovak cegtol ugyse tudnak behajtani. Aki jogosan venne igenybe, azt meg elzavarjak mert a szakadt autossal szemben mar batrabbak, a kartyara meg legyintenek azt mondjak hogy biztos ez is hamis (ismerossel megtortent). Ennyit errol.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.12. 17:48:19

@MC_Pite: mi a baj a tolókocsival?
Toló vagy a kocsi pejoratív?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.12. 17:54:14

@ügyfélszolgálatos: a kresz nem,pl a saját telkeden akár jogsi nélkül is vezethetsz,és oda állsz ahova akrsz,meg az ismerőseid is.

Csakokosan 2014.08.12. 18:00:23

"Shopping" ott a pont!

Perverz Matyesz 2014.08.12. 18:00:25

@hungarisztan:
Érdekes, engem egyszer kért meg egy parkolóban egy roki / mozgássérült, hogy vegyem elő a csomagtartójából a közlekedéssegítő eszközét, és ő nem kerekesszéket mondott, hanem tolókocsit.
Kicsit ez a kerekesszék, roma, színesbőrű, stb. műfinomkodások jobban zavarnak, mint bárkit az eredeti, bejáratott egyértelmű hagyományos magyar szavak. Főleg úgy érzem feleslegesnek, hogy legtöbbször nem is az érintettek, hanem az önjelölt jogvédők harcolnak az ilyen kikerülőszavak használatáért.
Talán attól kevésbé lesz valaki rokkant, ha mozgássérültnek nevezik? Vagy inkább alkalmaz egy vállalat egy romát, mint egy cigányt? A színesbőrű talán zöld, vagy kék? Az ürülék illatosabb, mint a szar vagy a kaki?
Inkább teljesértékű embernek tekintek egy rokit, személyisége alapján ítélem meg a cigányt és feketének nevezem a négert, vagy négernek a feketét, mindezt anélkül, hogy focidrukkeri reflexek mentén rögtön meg is rugdosnám.
Nekem a zsidó sem izraelita, de le is tojom, hogy az, felőlem akár rózsaszín unikornisban is hihet, csak nekem ne legyen kötelező, és az iskolában se kelljen a gyerekemet unikornistanra íratnom kötelező jelleggel.

hungarisztan 2014.08.12. 18:04:40

@Gyurma73: leírtam föntebb

Nem kötelező egyetérteni vele, lehet értetlenkedni is, de nem én találtam ki. Én úgy vagyok vele, hogy nekem nem esik le a gyűrű a kezemről, ha egyszer úgy jobban szeretik. De a te választásod. Megmutathatod, hogy te tökös gyerek vagy, és csakazértis...

Dzso_bácsi 2014.08.12. 18:19:16

@hordalek:
"szlovák" hetero vagyok, Győrben dolgozom és ott is vásárolok rendszeresen be. Két bmw-m van, és ha valaha is azon kapnál hogy mozgássérült helyre parkolok, bármikor megvárhatsz, és szádon kérheted. Egyébként nem a mezőgazdaságban / állattenyésztésben tevékenykedem, de ügyelek arra, hogy lehetőség szerint a magyar paraszt termékét vásároljam.
p.s.: a külső tesco-ban láttam én is már hungarikum suzukit matrica nélkül a kijelölt területen parkolni. Miközben a lángost majszoltam a tulajék megérkeztek, és lám, egyikükön sem látszott a hátrányos helyzet.
(csöppnyi tiszteletet Felvidéknek, sokan magyarabbak nálatok)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2014.08.12. 18:29:31

@hungarisztan: Azt gondolom észrevetted, hogy mindkét kifejezést használtam. Leginkább azért, mert nem akartam szóismételni. De azt gondolom, nyugodtan lehet mindkettőt használni, mert vannak kerekesszékek, amiket nem lehet tolókocsiként használni, így ezek tényleg nem tolókocsik. De ha ezt nem számítom, akkor is @Perverz Matyesz: véleményéval értek egyet: mindkettő használatos magyar szó, nyugodtan alkalmazzad te is beszéd közben. Kizártnak tartom, hogy egy mozgássérült megsértődne a tolókocsin (oké, a karbon-titán sport kerekesszéket letolókocsizni elég durva:)).

MC_Pite 2014.08.12. 18:31:21

@Gyurma73: A toló... lényeg hogy nem szeretik.

randa 2014.08.12. 18:34:42

100 as szöget a gumiba mind a négybe, aki kártya nélkül áll be a rokkant parkolóba.Aki más nevére használt kártyával annak meg 30 nap közmunka

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.08.12. 18:37:40

Azért a kommentek szinvonala kezd egy kicsit süllyedni egy eléggé posványos szintre... Szerintem mindenki szálljon magába egy kicsit hogy milyen témánál taplóság a trollkodás vagy azok etetése...

Inkább várjuk ki az újabb nápítálet posztot, de itt ezt ne...

z.fuse 2014.08.12. 19:13:37

miskolc auchan parkolóban szinte mindig bmw-s szlovák rendszámos fekák állnak a rokkant parkolóban....itt tartunk.
Mert nekik lehet.....

edcsajka 2014.08.12. 19:36:43

Arra azért senki se vegyen mérget, hogy a nagy bevásárlóközpontok parkolóit nem ellenőrzi a rendőrség. Saját szememmel láttam amint szórták a szélvédőkre a feljelentéseket.
Azóta is folyamatosan ellenőrizik és osztogatják az emlékplaketteket.
" magánterület " csak egy mítosz és egy hülye félrevezetés.

Diopapa_sok 2014.08.12. 19:53:12

@edcsajka: Igen és nem. A forgalom elöl elzárt magánterületen azt csinál amit akar a delikvens. Ha a forgalom számára nyitott (mint pl a Tesco parkoló) akkor oda igen is érvényesek a KRESZ szabályai és a rendőr is el fog járni.

adiba 2014.08.12. 19:57:53

Mindenkinek, aki jogtalanul beáll a mozgássérült parkolóba, csak azt kívánom, hogy legyen joga beállni.
Spár parkolóban beállt egy buzi béemvés. Szóltam neki, hogy ez nem "helyes".
béemvés: Mi közöd van hozzá köcsög?
Én: Semmi, de szívesen segíthetek rajtad, hogy ide parkolhass.
béemvés: Hogyan?
Én: Itt most helyben eltöröm a gerincedet. Pászt????
Nyomatékul indultam felé.
Beugrott a szutyokba és bezárta, majd elhajtott.
...no comment

szipipeti 2014.08.12. 20:24:48

@Genius2: abban az esetben, ha a magánterület nem elzárt terület hanem "nyílvános" - sőt szándékosan meg van nyitva, akkor vonatkoznak rá a KRESZ általános szabályai, ha a terület tulajdonosa külön nem rendelkezik erről.... (pl.: egyedi, általa meghatározott megengedett sebesség.... ect...

franckarika (törölt) 2014.08.12. 20:46:11

Én a múltkor beálltam egy ilyen helyre egy strand előtt. 50 ezres csekk várt az úszás végén, szóval drága mulatság volt. Leírom, hogy örüljetek, hogy jól megszívta a paraszt.

peti251 2014.08.12. 20:59:29

@Perverz Matyesz: Ezzel teljesen egyet tudok érteni!

Crash26 2014.08.12. 21:00:15

@paszmazo:

Szerinted itt a videoban csak egy sima megállásról van szó,
amit "kár tudatlanságból túlhisztizni?!"
Mert akkor nézd meg mégegyszer!

Algopirin 2014.08.12. 21:01:49

@franckarika: a jogosságát ugye nem vitatod? :) mer akkor végülis oké. persze feltételezve, hogy közben egy jogosult sem akart beállni :)

Algopirin 2014.08.12. 21:04:33

@Perverz Matyesz: jaja, de igazad van. mint a vakoknál a világtalan. pedig senki nem gondolja hogy nincs világuk. nagymamám (meg gondolom másé is) mondta a sötétben: gyújts világot. innen nézve meg egy igen ízes szólás a dolog. ezzel a vitával a dolog lényege veszik el. amíg arról megy a beszéd hogy rokkant vagy mosgáskorlátozott, a sok jogvédő le se szarja a jogosulatlanul beállókat. ez a baj. és ebben sosem lesz nálunk változás, ezt bármekkora összegben bárkivel megteszem fogadásra.

hungarisztan 2014.08.12. 21:13:49

@Perverz Matyesz:
Az nagyon jó, hogy nálad a feka, az afroamerikai, a színesbőrű és a niggah ugyanazt jelenti (mármint az a jó, hogy nem ez alapján ítélkezel), de ezzel egyrészt egyáltalán nem vagy többségben, másrészt lehet, hogy fölösleges finomkodásnak (csak hogy témánál legyünk: más tán úgy mondaná: buzulásnak) ítéled a különbségtételt, azonban tetszik, nem tetszik, a világ civilizáltabb része niggerezés közben akkor is úgy fog nézni rád, mint a véres rongyra, ha közben egyébként 150 feketének adsz munkát és minden vasárnap ingyenkonyhát működtetsz a rászorulóiknak, a vehemensebbje tán még orrba is kap. Azért, mert ő nem fogja tudni, hogy te konkrétan nem tartozol azokhoz, akik stigmatizálási céllal niggereznek, hanem pusztán lustaságból (?), dacból (?) vagy ki tudja, milyen más okból. Ő azt fogja érzékelni, hogy itt van valaki, aki ahhoz a csoporthoz tartozó szóhasználattal él, amelyik őket utálni szokta, mindenféle mocsokságot követ el ellenük verbálisan és tettleg, kézenfekvő tehát az orrbavágást kiprovokáló feltételezés, hogy ha te is csoportbeli vagy (hiszen a szóhasználatod ezt jelzi!), akkor egy követ fújsz azokkal, akik gyűlölködnek, áskálódnak ellene. Lehet dacoskodni, hogy márpedig te nem hagyod magad, és akkor is niggerezel, mert számodra az nem bír negatív konnotációval, és lehet is, hogy 10-ből kilenc niggah nem fog orrba vágni (mondjuk barátaid nem lesznek, az fix), de egyszer belefutsz egy olyanba, aki zokon veszi, és picit vehemensebb módon tanítja meg, hogy mi a különbség a fönti kifejezések között. (Szerencsétlen esetben ez teljességgel kontraproduktív lesz, mert innentől esetleg már teljesen más konnotációval fogsz niggerezni...) Ugyanez levezethető zsidóval, cigánnyal, vagy bármely más, stigmatizált csoporttal, csak nem akartam nagyon direkt hazai példát hozni.
A stílus maga az ember. Ha te azokhoz akarsz tartozni, akik vállalhatatlan dolgokat mondanak, cselekednek megbélyegző szóhasználat keretében, go ahead, nincs törvény, ami tiltaná, legfeljebb a jóérzés, az meg vagy van, vagy nincs.
Ami engem illet, nekem nemcsakhogy egyszerűbb (és szimpatikusabb) nem sértő módon hívni bizonyos embercsoportokat, de elviekben is fontosabb, hogy ebben is elkülönüljek az ordasoktól. Azért, mert én ember vagyok, ők meg nem. Az ún. polkorrektség ezért (is) fontos: nem csak a szóbanforgó embereknek (lehet, hogy amint mondod, ők nem is kérik-kérnék számon rajtad), de te magad is megkülönbözteted, elhatárolod magad azoktól, akik ezeket a közneveket lejárató, negatív tartalommal látták el.

De mindettől függetlenül is el kellene különíteni a polkorrektséget és a valós különbségeket. (És akkor innentől @streetsta: újságíró kollégának is szól.)
A tolószék vs. kerekesszék ugyanis nem szinonímák, nem használhatók egymás helyett. De hiszen benne van a szóban, melyik mit jelent! Beazonosítás végett: a tolószék az, amiben a kórházban tologatják az ápolók az időlegesen vagy végleg magatehetetlen betegeket. Ennek rendszerint nincs is kézzel hajtható, nagy kereke. A kerekesszék (beismerem, ez beugratós, mert a tolószéknek is van kereke) ezzel szemben arra használatos, amelyik széket a székbe kényszerült személy maga is tud hajtani. A különbség egyáltalán nem elméleti szóbűvészkedés, hanem nagyon is fontos azoknak, akik érintettek. Akiket a társadalom nap mint nap kivet magából (a szánakozás még a jobbik eset), azoknak nagyon nem mindegy, hogy magatehetetlen koloncként (tolószék, mely mindig más ember közreműködését igényli - no nem mintha ez megvetendő lenne!), vagy önálló helyváltoztatásra, ad absurdum önellátó életvitelre alkalmas, azaz egyenrangú személyenként tekintenek rájuk. Ezt nem tudom ennél jobban leírni, ha akarjátok, megértitek, ha nem, akkor csatlakoztok ahhoz a tudálékos klubhoz, amelyik jobban tudja az érintetteknél, hogy márpedig a tolószék = kerekesszék. (És kérem szépen mellőzni azt, hogy de hát széles körben elterjedt a használata, mert az nem érv. Sokan az egyenlőre szót ekvivalensnek tekintik az egyelőrével, sokan külöMbségről beszélnek, sokan pedig írásban sem különböztetik meg a -ba, -be ill. a -ban, -ben helyhatározói ragokat, pedig ugyebár nem véletlenül van belőlük 2 pár. Széles körben elterjedt rossz szokásokról van szó, melyeket nem ment az, hogy sokan csinálják. A rossz szokáson változtatni kell, nem támogatni a terjedésüket! Streetsta, újságíróként neked ebben még nagyobb felelősséged van.)

Dolgoztam (javarészt társadalmi munkában) 2 mozgássérült és egy látássérült alapítványnak, kifejezett kérés volt, hogy a hibásan használt tolószéket mindenhol kerekesszéknek nevezzük. Bizonyára okkal kérték, ki vagyok én, hogy jobban tudjam náluk? (Még ha bizonyára találni is olyan mozgássérültet, akinek hót mindegy.)

Ez az egész a tiszteletről szól: elfogadod-e, hogy nekik így jobb, vagy jobban akarod tudni náluk.
Your call.

Oregon (TM) 2014.08.12. 21:29:02

Már csak arról kellene egy videó, hogy miért kell a kerékpáros és az autó között 1,5 métert hagyni, mert szerintem az embereknek fogalmuk sincs. Mondom ezt autósként és kerékpárosként is.

Matteo79 2014.08.12. 21:35:46

riszpekt hungarisztan, jól beszéltél uff.

hordalek 2014.08.12. 21:41:02

@Dzso_bácsi: Szia!
Köszi a korrekt, értelmes választ. Írtam is, hogy tisztelet a kivételnek, aki most te vagy. Természetesen a hozzászólásomban a szlovák rendszámú autókra gondoltam. Ha rendszeresen jársz hozzánk, akkor te is láthatod, hogy nem túloztam. Amikor az asszonnyal egy szlovák BMW-t látunk szabályosan parkolni, összenézünk és egyszerre kérdezzük: Mi van? Nem volt hely a "rokiparkolóban"? Csak annyit, hogy ingolstadti rendszámú autót én eddig nem láttam mozgássérülteknek fenntartott helyen parkolni. Ami persze nem azt jelenti, hogy nem lehet ilyen, de hogy nem jellemző, az biztos.
A "rokiparkolót" direkt használtam, mert magunk között azért csak így beszélünk :)
Szóval Dzsó bácsi, a vendégem vagy egy sörre, ha találkozunk :) A hozzászólásom nem neked szólt :)

Perverz Matyesz 2014.08.12. 22:27:20

@hungarisztan:
Azért úgy érzem kicsit mintha sarkítanál, szerintem a magyar "néger", neadjisten "négus" az hangulatilag elüt az angol "nigger"-től, főleg, hogy itthon soha nem volt rabszolgaság, főleg fekete rabszolgaság nem, persze hallottunk a történelem során is mórokról de itt nem alakulhatott és nem is alakult ki olyan jellegű fekete-fehér rasszizmus, mint pl. Amerikában. Akik meg magyar létükre "nigger"-eznek, azok valamilyen divatolásból vagy pedig enyhe agyi defekt következtében teszik ezt, mert még ma is elenyésző a Magyarországon élő négerek száma, és ők sem zavarnak sok vizet. Egyébként Latin-Amerikában "negro"-nak hívják a feketéket, és ez ott teljesen elfogadott. A fekete barátaimat nem zavarta az, hogy feketének neveztem őket és együtt nevettünk velük azokon, akik az afrikai feketéket, sőt a sötétbőrű indiai kollegát is afro-amerikainak nevezték.
Mellesleg pl. Dél-Afrikában a színes "Coloured" egy harmadik rasszt jelent, akik sem nem fehérek, sem nem feketék.
Ami a cigányt, zsidót illeti még kevésbé értek veled egyet, hiszen ezeknek a szavaknak önmagukban nincs negatív felhangjuk, lásd cigánypecsenye, 100 tagú cigányzenekar, zsidó hitközség, ... Ennyi erővel a román, szlovák helyett is találhatnánk valami politikailag korrektebbet, mert ezek előtt is gyakran elhangzika a "büdös" és társai.
Továbbra is azt mondom, hogy nem azokat kéne vegzálni, akik a szavakat arra használják, amit jelentenek, hanem azok ellen kellene fellépni, akik szóban és tettleg megkülönböztetnek népcsoportokat bőrük, vallásuk, magasságuk, fogaik száma alapján.
Gondolod, hogy ha betiltják a cigány szót, akkor ezek az illetők nem térnek át hót nyugodtan a "romabűnözés"-ezésre? Akkor utána már a "roma" szó sem lesz szalonképes?
Nem fontosabb lenne, hogy a társadalom ne a mozgássérülteket vesse ki magából, hanem azokat akik ki akarnak vetni bárkit is a társadalomból ilyen-olyan alattomos indokkal? Lehet felőlem guruló trónus is, attól még ugyanaz lesz. Egy eszköz, ami segíti a rokkantak / mozgássérültek közlekedését.
És valóban, nekem nincs annyi tapasztalatom, mint ezek szerint neked, de eddig tv-ben is rádióban is csak járóképes emberek említették a kerekesszék/tolókocsi problémát (már amennyit láttam / hallottam).
Még egy utolsó gondolat: ma Magyarországon nem azért néznek rám, mint a véres rongyra, ha cigányozok, zsidózok, niggerezek, hanem ha azt merem mondani, hogy nem minden cigány született bűnöző, vagy nem a zsidók tehetnek arról, hogy a sok marha felvette a devizakölcsönt, vagy ...
Ez pedig egy sokkal nagyobb probléma szerintem, mint az, hogy tolókocsinak nevezzük a kerekesszéket.

üdv

hungarisztan 2014.08.12. 22:46:01

@Perverz Matyesz:
Javarészt egyetértünk.
De amíg bizonyos csoportok úgy használnak bizonyos kifejezéseket, ahogy, addig én nem vagyok hajlandó velük közösséget vállalni. És az sajna nem holnap lesz, mire ez megváltozik, annál is inkább, mivel épp ellentétesek a tendenciák.

Ez azonban messzire vezet a tolószék vs. kerekesszék problémától. Ott változatlanul tartom, hogy a két dolog két különböző eszközt takar, ráadásul az egyik megnevezéshez a használói szerint erősen negatív konnotáció társul, ezért nem kedvelik. (Nem kéne, hogy így legyen, mert mit tehet arról, akit tolni kell, de mégis, a jelen szolidaritás- és empátiahiányos társadalom kábé élősködőnek tekinti őket. Differenciálatlanul. Lásd még: „nyuggerek”, leszázalékoltak, korkedvezményesek stb. Iszonyatos közgondolkodásbeli mérgezést visznek végbe a meg nem válogatott, avagy egyenesen rosszindulattal használt szavak. Az írástudók felelőssége, hogy ez ne terjedjen.)

Nem akarom ezt ragozni, mert kábé mindent elmondtunk róla, szerintem kábé ugyanazt is gondoljuk sok mindenről, ráadásul pont te mondod, hogy ez a járműmegnevezési ügy teljességgel pimf (egyebekhez képest).
De erre meg azt mondom, ha ennyire pimf, akkor meg pláne miért nem lehet differenciálni... Nem az én kedvemért, hanem pusztán azért, mert ha ilyen kis ügyben sem tudunk szolidaritást vállalni velük (egy ilyen pimf kéréssel kapcsolatban!), akkor vajon mennyire hiteles, ha habzó szájjal akarjuk főbe lőni a médiagecit és a hasonszőrűeket?

Üdv!

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.08.12. 22:49:59

@paszmazo: pontosan...
at kellene irni a poszt cimet is akkor mert megallni lehet csak varakozni nem

nem mellesleg a videoben szereplo roki helyeben en lecsurtam volna a rokis hely moge az autot, mobilszammal a szelvedo alatt, elvegre haverkakhoz ment, igazan elbeszelgethettek volna a masikkal :)

Matyi21 2014.08.12. 22:51:10

Mivel a parkoló megvan nyitva a közforgalom előtt így ott a kresz szabályai lesznek érvényesek vagyis ha bármi van a kresz-ben a rokkant parkhelyről akkor a rendőr élhet is vele és büntethet. Az is szar emebrnek számít ha mondjuk este 11kor megyek a tescoba és van 3 autó a parkolóban és 20 rokkant hely és beállok? Mert akkor szar vagyok. Nappal még nem fordult elő, hogy használtam volna bárhol is voltam.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.08.12. 22:54:01

a poszt mondanivalojahoz meg hat...
nemcsak a kerekesszekeseket nem lehet eszrevenni hanem a kisgyerekeket sem, akkor legkozelebb alljak be nyugodtan a rokiparkoloba, hiszen az 5 eves gyerek is masszivan veszelyeztetett?

tehat elegge eroltetett pelda ez a videoban, attol meg rokihelyre nem parkolunk

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.08.12. 22:56:14

@Matyi21: ideznem...
"a szabál az szabál"
"nincsen merlegelesi lehetosegem"

Don Pinter penzbeszedo emberei pl. nem a relativ gyorshajtast vizsgaljak hanem az abszolutot mert ott nincsen vita, csak a fix bevetel
hanynom kell...

samot 2014.08.12. 23:35:39

paszmazo
Remélem nincs jogsid,mert még azt sem tudod,hogy mi a különbség a megàllni és a vàrakozni közt!Megàllni a Kressz szerint a ki és beszàlàs ideje.Ha ott ülsz a kocsidba jàro motorral azt teljes mértékben kimeriti a vàrakozàs fogalmàt!Ez vonatkozik az agyhalottakra is!Nehogy azt hidd,hogy okosat kommenteltél.Tanuld ujra a Kreszt!

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.08.12. 23:56:52

@samot: "A megállás időtartama lehet a folyamatos be- és kiszállás, valamint rakodás ideje, illetve azon túl legfeljebb öt perc, ha a vezető a járműben, vagy közvetlen közelében marad. A lényeg, hogy a jármű bármikor el tudja hagyni a helyszínt. Minden, ami ezen túlmutat, már várakozásnak minősül."

ha hallgattal volna bolcs maradtal volna...

nekem pl. gyerekkel a kiszallas muvelete alsohangon negyed ora :))) tudod ez az az eset ami Don Pinter penzbeszedo bandajanak nem egyertelmu a sarcolasi muvelet igy inkabb hanyagoljak a feszkozast

M_R 2014.08.13. 00:03:16

@paszmazo:
"Tehát ha a gépjármű vezetője ott van és rokkant érkezésekor átadja a parkolót, akkor szabad ott megállni bárkinek."

Miből tartana egy normál parkolóhelyen megállni? A plázacica luvnyádnak elkopik a körömcipőcskéje ha 20 méter gyalogolnia kell? Vegyél neki gumicsizmát vazzeg...:)

unomma 2014.08.13. 00:05:07

@Crash26: Csak a cím elolvasásáig jutott el(nagyok a betűk)!

Cocu 2014.08.13. 01:36:05

Keszthelyen a Városi Strand hátsó bejáratánál a roki parkolóhely kb ott van, ahova a videóban végül sikerült parkolni. Nem értettem, de az nekem is csak most esett le, h miért nem jó végiggurulni a parkoló autók mögött... (Pedig gyakran mantrázom a gyerekeimnek, h kicsik, és nem látszanak, tilos autók mögött mászkálni. És kamerát is szereltettem hátra az enyémbe, ami az autók értékéhez képest filléres dolog, csak ugye az autóbiznisznek nem az efféle biztonság, hanem a mielőbbi szervizköltség vagy autócsere a cél.
A bejáratokhoz nem megyek üresnek látszó helyekre pofára esni, de a keszthelyit egy hétig minden nap megszívtam. :)

Cocu 2014.08.13. 01:42:59

Mármint az autókban a fentiek miatt nincs eleve kamera. A parkradar is jó, és ha nem padlógázzal tolatna, akkor az is segítene. Kötelezővé tenném ezeket (minimum az új gyártásúakba beszerelni, aztán idővel lesz mindben).

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.08.13. 06:54:53

@♔bаtyu♔: Gyufaszál a szelepbe. Kárt nem okozol vele, csak egy kis izzasztó pumpálást.

Rémbódess 2014.08.13. 07:54:44

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: "Don Pinter penzbeszedo emberei pl. nem a relativ gyorshajtast vizsgaljak hanem az abszolutot mert ott nincsen vita, csak a fix bevetel"

Na, addig jó nekünk, amíg a relatív gyorshajtást békén hagyják. Nem hiányzik nekem, hogy ott álljak a rendőrrel vitatkozni, hogy az 1 centis hóesés után az ötvenes táblánál a 45 már relatív gyorshajtásnak számít-e, azaz "a sebesség nem az út- és látási viszonyoknak megfelelő megválasztása". Főleg azért, mert ilyen helyzetben ritkán lehet igazad...

legyes 2014.08.13. 08:32:00

@Shopping: A 100.000-es csekk nem riasztja el a jellemzően roki helyen parkolókat (15MFt+). Az autó egy szuahéli cég nevén van úgy is. Nem véletlenül nevetnek a gyorshajtás csekkeken is. Reggelire többet költenek. :(

legyes 2014.08.13. 08:38:08

Kecskeméten tapasztaltam pontosan ugyanezt, mint ami a videóban is van. A Tesco előtt nem csak a roki helyeket, hanem a zebrát is elfoglalták a pénzben gazdag, IQ-ban és hajhagymában viszont szegény bácsik. Egy osztrák mozgássérült jópár kört tett meg - az amúgy nagy - parkolóban, hogy közel tudjon megállni. Az autóra rá volt írva németül, hogy "Kérem segítsen, mert nem vagyok képes önerőből kiszállni", valamint 2 óriási mozgássérült jel is fel volt ragasztva. Az viszont meglepett, hogy többen is sietve mentek segíteni neki (a bejárattól kb. 50 méternyire talált helyet).

Before · http://azbeszt.blog.hu 2014.08.13. 08:43:28

@Himoto: igen, az elfogadható. Mint fent is írta egy kommentelő, a kresz csak várakozási tilalmat foglamaz meg a mozgássérülteknek fenntartott parkolókra.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2014.08.13. 09:07:26

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Nagyon jól látod a helyzetet, a gyerekeket is könnyű nem észrevenni. Talán ezért is rakják a mozgássérült parkolókhoz hasonlóan a családos parkolókat is közel a bejárathoz.

Mészáros Laci 2014.08.13. 09:31:14

Szívszorító.

Az ilyentől pedig görcsbe áll a gyomor.

imgfrm.index.hu/imgfrm/2/0/8/3/BIG_0012372083.jpg

2014.08.13. 10:02:17

@legyes: "z viszont meglepett, hogy többen is sietve mentek segíteni neki" - nocsak

unomma 2014.08.13. 10:13:23

Kicsit OFF, de talán elmegy most már: A roki parkolókat többé-kevésbé a bejárat közelébe teszik, ám a kocsitárolót a roki parkolótól többnyire legalább 50 méterre, van kivétel persze! Szóval oda-vissza kétszer kell megtenni, így a bejárat közeliség nem sokat ér. A sok különböző anomália megoldása csak az lenne, ha alkalmaznák az elvet: Semmit rólunk, nélkülünk!

szebeee 2014.08.13. 10:21:45

@♔bаtyu♔:
Az ilyennek nem lehetne leereszteni mind a sok kerekét? Vagy valami olyan módszer amiből megérti hogy ezt kurvára nem kéne erőltetni, de legalább nem vehetnek elő érte garázdaságért vagy akármiért?
(tudom a kerékleeresztés az olyan mint a kerékbilincs: "szar helyen állsz, maradj is ott", de remélem értitek)

Nemzetiszinuaramvonal 2014.08.13. 10:41:19

Szerintem a "kurvannya a taplónak azonnal fizessen 3 millió ajrót az államháztartásba és menjen takarítani a kétfejű hajléktalan nyugdíjas hölgyek panziójába forevör" - típusú hozzászólások pontosan mutatják hogy mennyire sok a tahó hülye ember ebben az országban. Ahogy a cikk szerzője is kissé modorosan (alapból hülye módon) fogalmaz és véleményez a cikkében.

Szerintem mindenki hibázhat. Akit egyszer elkapnak emiatt, azt figyelmeztessék, ez felkerül a rendszerbe pár évre és ha még egyszer elkapják, mehet az 50 rugó, ha még egyszer, mehet a 200 rugó, mert visszaeső, ha még egyszer, akkor az összegnek megfelelő mértékű elzárás. Ez az "egyből lőjjük az árokba mert nem vette észre a mozgássérült-parkolót és utána még szarjunk is rá a hátára" - hozzáállás egyáltalán nem civilizált.

Amúgy meg,ha szólunk honfitársainknak hogy lszi ne parkolj oda, mert nem vagy mozgássérült, és ő visszautasítja, ne helyezzük kilátásba vázizom-szerkezetének megrongálását, hanem hívjuk fel a rendőrséget és jelentsük be. Higyjétek el, amikor engem egy habzó szájú honfitársam feljelentett, mert egy gyakorlatilag felfestetlen, bokorba rejtett táblával rendelkező mozgássérült helyre parkoltam este, 10 perc alatt kint voltak (ugyanis ennyi telt el, amíg elmentem a kislányomért torna után és visszaértünk a kocsihoz)a készenlétiektől és udvariasan elmagyarázták hogy miért nem csináltam jót (elismerem, tényleg lehettem volna körültekintőbb, a csekket abból a pénzből, amiből nyaralni mentünk volna, azóta befizettem). Ja, amúgy azóta is olyan autó parkol ott, akinek nincsen kártyája.

Tényleg, lehetne hogy inkább odafigyeljünk egymásra és ha hibázunk, elismerjük és korrigáljuk? Tényleg, lehetne, hogy ne azonnal a gerincét akarjuk eltörni valakinek?

Rocko- 2014.08.13. 10:48:11

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: fél szélvédős, perforált öntapadó címke. anyagi kárt túl sokat nem okoz, de ha ráírod, hogy "gratulálok a parkolásodhoz", akkor minden bizonnyal ameddig kapargatja, addig gondolkodni fog, hogy biztos legközelebb is akar-e ilyet csinálni.

Rocko- 2014.08.13. 10:50:09

@Mészáros Laci: márhogy valakinek van pénze, annak ellenére, hogy mozgássérült?

Brett Georege 2014.08.13. 10:52:28

@Himoto: Nem, járó motorral nem elfogadható.

herk 2014.08.13. 10:53:19

A tolószék vs kerekesszék témára:
lehet-e tolni a kerekesszéket?
van-e kereke a tolószéknek?
Én nem érzem akkora különbséget a kettő között.
Nyilván ha érintett lennék más lenne a helyzet,
de szerintem mindennel igy van az ember.
Lásd: vakok, süketek, lisztérzékenyek, nők, férfiak,
kicsik, nagyok, kövérek, soványak, stb..

streetsta · http://managertoys.hu/ 2014.08.13. 10:56:28

@Nemzetiszinuaramvonal: Az, hogy lehülyézel, egy dolog. De hogy sehol, egy szóval nem írtam, hogy bárki öbíráskodjon, és nem is buzdítottam ilyesmire, az meg a másik. Hol olvastál ilyet?
Természetesen előfordulhat, hogy valaki figyelmetlenségből, véletlenül sem beleszarásól, vagy roszindulatból parkol rosz helyre. Nem kívánik senkinek százezres bírságot. Simán megteszi a figyelmeztetés, a normális hangú felkérés is. Nekem bőven elég, ha nem állnak a mozgássérültek helyére.

Mészáros Laci 2014.08.13. 11:03:34

@panaszmuki:

@Rocko-:

de, ítélek, és tízből kilencszer (vagy többször) találok.

Mészáros Laci 2014.08.13. 11:05:09

@streetsta:

"előfordulhat, hogy valaki figyelmetlenségből, véletlenül sem beleszarásól, vagy roszindulatból parkol rosz helyre"

épp a napokban volt erről indexes cikk - a közteresek beálltak azokra a helyekre, ahol alig láthatóan volt kijelölve a mozgássérült parkoló, és osztogatták az 50kHUF büntetéseket.

Mészáros Laci 2014.08.13. 11:08:13

@panaszmuki:

Elolvastam a cikket a BMW-vel. Fehér holló.

Nemzetiszinuaramvonal 2014.08.13. 11:11:33

@streetsta: Szia, nem hülyéztelek le, amúgy is kizárt hogy az vagy. Ha esetleg már ismernélek pár hónapja és együtt fuszulykáztuk volna a pasztelt a dünftelóban, akkor merne véleményem lenni rólad. Pusztán a cikk stílusa hülye, és arra enged következtetni, hogy az önbíráskodással egyetértesz és amolyan janiahegyről-módon megasszondod, hogy aki ezt a videót megnézi, és még így is a rokkant helyre parkol, akkor annak nincsen szíve, de legalábbis egy nagy izé.

Hát, nekem van egy rokkant apukám, akinek a kártyája mindig nálam van és csak akkor használom, ha őt szállítom. Már volt hogy szóltak nekem hogy betörik a koponyámat és édesanyámat fogják telibe rakni mindenféle koszos eszközökkel és különböző nemzetiségű emberekkel, mertmitképzelek, ilyenkor körbenéztem és láttam, hogy valóban, átlógok a kártyás parkolóhelyre. Bocsánatot kértem és arrébb álltam. Mindezt úgy hogy még nem láttam a fenti videót és még apukám sem volt rokkant. Odafigyelés, türelem és kevésbé robbanékony és végletes hozzáállás, ez kellene, és ez az amit nem segítenek az ilyen stílusú cikkek.

Szép napot neked! Az enyémet egy autókereskedő már sajnos elcseszte.

Mészáros Laci 2014.08.13. 11:11:36

A kisfilmre visszatérve: az utolsó képkockák megmagyarázzák, miért OTT van a parkoló, vagyis azokra az emberekre, akik egyébként betartanák a törvényt, ha értenék az okát, hatással lehet.

A többire, akik nagyjából leszarják a mások baját, nincs hatással.

Mészáros Laci 2014.08.13. 11:14:44

@panaszmuki:

Egyébként láttam az Életrevalókat a moziban, szóval nem akarom kizárni a lehetőségét, csak felettébb ritka, sokkal-sokkal ritkább, mint ahány nagy autóban van ilyen igazolvány / matrica.

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2014.08.13. 11:23:12

@Mészáros Laci:
Tehát szerinted egy mozgássérült és a rokona is, aki őt szállítja, az mind csak csoró lehet, és csak Trabanttal, jobb esetben 20 éves Swifttel járhatnak.

Mészáros Laci 2014.08.13. 11:27:48

@panaszmuki:

Még csak hasonlót sem állítottam.

Azt viszont igen, hogy az igazolványos nagyautók 90%-a (vagy több) csaló.

szemi90 2014.08.13. 12:20:28

Az utolsó képkockában marha nagy feketeség van.
???
trollolooo

KAMA3 2014.08.13. 12:58:19

@unomma: A kerekesszékkel használható speciális bevásárlókocsik általában bent vannak az üzletben, ahol a kézikosarak is. Nem kell plusszban furikázni métereket.

unomma 2014.08.13. 13:33:38

@KAMA3: Na erről szól valójában ez a történet! Vagyis dumál itt a nagy többség úgy, hogy kívülállóként fogalma nincs az érintettek valódi szükségleteiről. A Te esetedben a csőlátás tárgya, hogy - nyilván nem vagy érintett, csak "okoska" - minden mozgássérült egyben kerekesszékes is! Hát nem! Szóval még egyszer:Semmit rólunk, nélkülünk!

KAMA3 2014.08.13. 14:37:56

Egy kicsit többet képzeltél bele a hozzászólásomba, de sebaj. A paranoiát lehet kezelni, szerencsére.

unomma 2014.08.13. 15:02:16

@KAMA3: Szóval akkor "...kell plusszban furikázni métereket." vagy nem kell? A mellébeszélés, pszichiátriai "szakvélemény" uncsi. Mellesleg pluszban az egy(1) "sz". Na csá!

2014.08.13. 15:24:27

Eleve roki székbe van, rosszabb már nem lesz ...

KAMA3 2014.08.13. 15:26:02

Biztos van még hely, ahol kell felesleges köröket tenni. Egy szóval nem mondtam, hogy minden tökéletes lenne. Ahol láttam ilyen spec bevásárlószekereket, ott az eladótéren belül voltak. Pont. Ahol nincs, ott kerülni kell nyilván.

Például ha WC-re akarsz menni, legtöbb benzinkúton be kell menni az üzletrészbe, elkérni a kulcsot, kimenni, megkerülni az épületet, majd a dolog végeztével a kulcsot visszavinni. Holott nyílhatna a budi közvetlenül az eladótérből is. A rokkantaknak is meg a nem rokkantaknak is könnyebb lenne. Szerintem, de lehet, Te más perspektívából látod ezt a dolgot.

///M_Straight_six 2014.08.13. 15:41:19

@Kowalski76: Kábé így van. Szerintem aki beleszól más dolgába meg önkéntes rendőrködik az szóljon be mindenkinek, ne húzza be a fülét farkát ha Q7-es áll meg éppen, vagy akkor meg bújjon el és magával foglalkozzon. Tipikus mikor régi swifttel jártam feszt rám dudáltak meg mutogattak a legkisebb szabálytalanságra, vagy nem tetsző manőverre, pedig úgyanúgy tudom pofán baszni ha suzukiból szállok ki mint ha audiból, most ezt nem keménykedésből mondom haem általánosságban. Amúgy a rokkantparkolóba sosem álltam nem is fogok el is ítélem, de a nagyapám nekem is rokkant már és ha valaki bekísérte a dolgára én meg várakozok a kocsiban a rokikártyával, akkor addig már nem jut el az ész hogy felismerjék a helyzetet...

zsoci 2014.08.13. 15:53:46

A rokkant parkoló jó és szükséges dolog. De.
Miért kell gyakran olyan helyre tenni, ahonnan az használhatatlan? (Pl. Budaörsi MediaMarkt?)
Miért kell az indokoltnál jóval több? (pl. egy áruházban mikor van 10-nél több jogosult?)
Miért kell olyan helyre telepíteni a kerekes székes bajáratot, ami elérhetetlen, vagy baromi messze van a kijelölt parkolóhelytől?
Mi értelem van a közterületeken értelmetlenül, ide-oda szétszórva kijelölgetni helyeket, nem pedig igény szerint telepíteni azokat?
Soroljam még? Miért okoz sokszor gondot, hogy olyan rokkant pakolóhelyek legyenek kijelölve, amik használhatóak és hasznosak is?

redsea 2014.08.13. 16:19:13

Dinamikus rokkant parkolókkal sok mindent jobbá lehetne tenni. Pl. a Tesco előtt lehet, hogy csúcsidőszakban szükséges a 20 roki hely, de a nap 95%-ában csak nyűg a többieknek.

eddie1977 2014.08.13. 17:36:17

Nem tudom, írta-e már valaki, de ez jól láthatóan nem csak Magyarországon probléma. A kisfilm francia, tehát valószínűleg ott is élnek gyökerek.

egysmás 2014.08.13. 20:42:49

A nyomoroncok bekaphassák.

Egyallampolgar 2014.08.13. 21:56:32

@streetsta:
Utálom a nyeltan trollkodást meg az okoskodást, de most kénytelen vagyok egyetérteni a "szőrszálhasogatóval". Szerintem aki AKARJA az megérti mi a különbség a kerekesszék és a tolókocsi szavak között. Egy kicsit vegyük elő az érzékenységet és le fog esni a tantusz. A TC stábban ez szerintem bárkinek könnyen sikerül.

"Mindekttő magyar szó", "ők is használják" szerintem ezek nem érvek. Az számít, hogy az egyik igenis hordoz egy olyan jelentést a magatehetlenségről ami adott esetben igaz is lehet, de a szerencsés többségnek kötelessége a különbségeket áthidalni.

TaaT 2014.08.14. 01:48:12

A kiadott rokikártyák 80-90%-át vissza kellene vonni mert az ezeknek a tulajdonosai semmilyen mozgásszervi korlátoltságban nem szenvednek. És akkor mindjárt több hely lenne a valóban rászorulóknak, még akkor is ha ilyen gyökerek parkolna be néha.

Glover 2014.08.14. 05:36:36

Az a nyamvadt papírcetli számít sajnos, nem az, hogy mozgássérült vagy. :( Fél évig mankóztam, mert a műtött lábamat nem tudtam rendesen használni, de nem állhatok ugyebár oda, mert nincs kártyám. A kártya ügyintézése majd egy év, meg bizottság... Egyszóval kicsit túlzottnak tartom ezt a rengeteg rokkant, meg nagycsaládos parkoló mizériát. Ki az, aki 3 gyerekkel megy bevásárolni? Mazohista? :) Alig látni mozgássérülteket az áruházakban, szegények örülnek, ha fenn tudják magukat tartani szerény nyugdíjuból! Mert akinek kellene róluk gondoskodni, azok felől éhen is vesznének... Ez egy külhoni propaganda film, ami Magyarországra abszolút nem vetíthető. Ennyit erről. Természetesen kihagyom az ilyen parkolókat, mert nem szabad oda állni, de egyet nem értek vele. Ez viszont már az én dolgom.

dralisz 2014.08.14. 09:56:37

A mozgássérülteknek fenntartott parkoló jogosulatlan használatánál szerintem még nagyobb bunkóság jogosulatlanul szerzett, netán hamisított 'roki' kártyával beparkolni a fenntartott helyre, pláne órák hosszára, vagy akár egész napra. Van egy olyan érzésem, hogy ez sem ritka. Mint ahogy az sem, hogy végigsétálok a belvárosban sorban parkoló autók mellett és úgy érzésre kb. a parkoló autók 80-90%-ának ablakában van roki kártya. Mindegy hol parkol, fenntartott helyen vagy sem, elgondolkodtat, hogy most tényleg ennyi mozgássárült van a városunkban és minden nap mindegyikük pont itt parkol a belváros legdrágább parkolóiban és pont ügyintéz, netán itt dolgozik? Vagy éppen pont ennyi embernek sikerült fű alatt szerzett, vagy a 90 éves nagymama kártyájával parkolni? Vagy csak én látom így?

Egyébként saját tapasztalatom, ha megérkezek egy bevásárlóközpont parkolójába, vagy hasonló nagy forgalmú helyre és hirtelen nem találok sehol egy helyet, akkor nem keringek körbe-körbe, nem állok be a fenntartott parkolóba, hanem lehúzodok valahol, várok kb. két percet, és ez idő alatt tuti, hogy fel fog szabadulni egy hely. Még soha nem kellett így várnom két percnél tovább. Folyamatosan cserélődnek ilyen helyen az autók. Csak egy kis türelem kell. Ja, vagy abból is kevés van ma már az embereknek...

flea 2014.08.14. 10:14:05

@Gyurma73: a kresz érvényes minden közúton és közforgalom előtt megnyitott magánúton.

Az áruház parkolója utóbbi, a kresz tehát ott is érvényes.

A saját telked általában egyik sem, úgyhogy ott nem.

09GR 2014.08.14. 10:17:58

@Glover: Jól hangzik, csak sajna mint az eddigi hozzászólások többsége csak demagógia, felszínes féligazság, ami mint tudjuk rosszabb a hazugságnál.Egy érvényes parkolókártyával, átlagos parkolási szokásokkal éves szinten kb. 500 ezer-1 millió forintot lehet spórolni.Tehát helyesen, nagyon meg kell(ene)nézni ki kapja meg. Az a kérdés másik fele, hogy pártunk és kormányunk úgy ba*ta szét az ellátó rendszert, hogy a bürokrácia határtalan megnövelésével egy igényelbírálás akár egy évet is igénybe vehet.Olyan embereknél is akik már rendelkeznek engedéllyel csak lejárt a kihordási ideje és meg kellene újítani.Szerinted az illető ez alatt az idő alatt hogyan parkol?
@TaaT: Na ez a tipikus hozzá nem értő hőbörgés. Ma már a parkolási engedélyeket a személyi igazolványokkal azonos biztonsági feltételekkel állítják ki. Eszméletlen bürokratikus engedélyezési folyamat után. A legutóbbi ellenőrzés szerint kb. 1-2% a hamis illetve indokolatlan engedélyek aránya.Ezek még korábbi kiállítású, nem hologramos engedélyek.
@zsoci: Mert soha nem az dönt aki érintve van benne, ha nem egy kívülálló, minden esetben egy egészséges ember.
@redsea: Ez valóban jó lenne, csak egy kiegészítő tábla kellene mint más KRESZ táblák esetében. Ettől-eddig.

Glucky 2014.08.14. 14:08:37

@Perverz Matyesz: Látom, hogy páran már válaszoltak a felvetésedre, ezért ne haragudj, hogy én is megteszem. Édesanyám életének utolsó 5 évét kerekesszékben töltötte. Azért írom itt is, hogy kerekesszékben, mert Ő is, és sok mozgáskorlátozott barátja sokszor felhívta rá a figyelmemet, hogy a tolószék kifejezés igenis bántó számukra (mint ahogy más is megírta: a tolószék kifejezésben benne van, hogy nem képes kerekesszékkel önállóan közlekedni a mozgásában korlátozott ember). Lehet, hogy nem minden mozgásában korlátozott embert bánt a tolószék kifejezés, de az én összes mozgáskorlátozott ismerősöm (akik amúgy kerekesszékkel önállóan, vagy csak minimális segítséggel tudnak mozogni) nehezményezte, ha tolószéket mondtam, ezért nagyon hamar átszoktam a kerekesszék kifejezésre.

TaaT 2014.08.14. 22:25:50

@09GR: 10éve van jogsim de itt helyben (megyeszékhely) egyetlen egy embert nem láttam még autóból kerekesszékbe kiszállni. Mankós emberre is csak egyre emlékszek aki sokat használta az autóját, a volt könyvelőnkre. Amúgy a rokiparkolóba rokikártyával csupa látszólag egészségesnek tűnő ember parkol mifelénk.

unom_ma 2014.08.15. 09:25:27

@TaaT: Mert a jogszabály szerint egy dolog a kártyára való jogosultság (nem csak saját jogon lehet kapni) és egy másik dolog a kártya használatára való jogosultság (a jogosultnak az autóban kell lennie). A kiállító szerv csak az elsőt tudja ellenőrizni a második ellenőrzése a rendőrök és a közteresek feladata lenne, nagy ívben leszarják. De ha ilyet látsz miért nem szólsz?

outtatime 2014.08.15. 09:39:14

@Perverz Matyesz:

Áldjon meg az ég, hát Te meg normális vagy! (semmi pejoratív nem akar ebben lenni)

outtatime 2014.08.15. 09:48:19

@Oregon (TM): A tapasztalat (az enyém) azt mutatja:
1.: ha nincs meg a másfél méter, akkor a kerékpárosnak esélye van, hogy az autó mellett légörvénylés miatti nyomáscsökkenés "beszívja", ha rövid az autó akkor meglendíti, felborítja, ha hosszú (busz, kamion, stb), akkor nekivágódik az oldalának.
2.: a kerékpáros van "beszívva", és még véletlenül sem tudja a sofőr, hogy az útfelület keresztmetszetének melyik pontját szándékozik elfoglalni a következő másodpercben, kell az oldaltartás, nehogy ugyanaz legyen a bringás elképzelése, mint a jobb első keréké, illetve az autó első lökhárítójáé.
3.:mert a biciklisek hülyék
4.:mert mindenki hülye csak a biciklis nem
5.:mindenki hülye

outtatime 2014.08.15. 10:52:53

@panaszmuki: "és például nem állnánk be paraszt módon a helyükre"

Nem tudom, én gazdálkodom, szóval paraszt vagyok, ellenben egyetlen egyszer sem álltam be fenntartott helyre, és vezetés közben is csak egyszer vettem fel a telefont '97 óta (születőben volt a gyerkőc, nem mertem nem felvenni, és oda is akartam érni, valamint 5 másodpercnél nem volt hosszabb a hívás sem, persze akkor sem szabad, ha elkaptak volna -jogosan- kifizetem).

gyulavitéz ezek szerint amit nyert a réven, bebukta a vámon -nálam-, mert a mozgássérülteket olyannyira egyformán kezelem az ép "szerkezetű" embertársaimmal, hogy simán elküldöm az édesanyjukba őket ha bunkók, majd röhögve megállapítjuk, hogy milyen üdítő nekik is, nekem is a műszánalom teljes hiánya. Persze engem is ugyanúgy elküldenek, nem kell ezen fennakadni, mindenkinek vannak jobb és rosszabb hangulatban telő napjai.
Nagyon sajnálom, hogy a társadalom alapjában véve tuskó, kell egy bizonyos kulturáltság felülemelkedni azon az alapvető ösztönön, amely azt diktálja, hogy bármi ami nem teljes, az egyúttal hibás is. Sok itt az ösztönlény, ez egyrészt nem baj, valakinek az igát is húznia kell, meg a kertévéket is nézni kell...
Sajnos újságot is mindenki írhat. Nem sértődésképpen, mert nem érdekel, tisztában vagyok magammal, nem fogja megmondani egy firkász mit érek, csak épp visszásnak érzem ha egyik oldalon jogos figyelemfelhívást intéz a mozgássérült, de autót vezető emberek érdekében, a másik oldalon meg parasztozik.
Mókás na.

hungarisztan 2014.08.16. 14:09:12

@outtatime: pimf = pitiáner, apró, elhanyagolható, jelentéktelen, kisösszegű (pl. tét)
süti beállítások módosítása