Heti merítés

  2014. május 04. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Csodák márpedig nincsenek, ez csak szimplán jó!

63600

Kinéztem egyet 2,2 Milláért, látszott hogy nem tudja eladni a tulaj, megbízott szerelő fószer nagyon kócos történetet vázolt fel a javítás tekintetében.

Életérzés & vágykeltő

63586

Én egyszerűen imádtam az autót, semmi rosszat nem tudok rá mondani, sajnos a kis méretű csomagtartó és a két személy miatt kellett megválnom tőle.

Japán hadihajó

62230

Hosszas keresgélés után találtunk egy igazán jó állapotú Nissant, amit nem akartunk megvenni, mert kisebb autót terveztünk. A lehangoló magyar használt autó piacon szerzett tapasztalat után, mégis a japánt vettük meg.

Ideális bankrablóautó

63576

Rengeteg autó volt, de vagy a fele sem volt igaz már ránézésre sem ahhoz képest, amit mondtak róla, vagy túlárazott volt, vagy csak éppen finnyás voltam. Akart a túró Ignist venni, fel sem tűnt eddig, hogy létezik... tényleg mi az az Ignis?

100.000km hiba nélkül

63572

Kíváncsivá tett, minden benne volt, amit akartam, 1.4 16szelep, ötajtós, szervó, légkondi, motoros ablak elöl-hátul, motoros tükör, színezett üvegek, állítható kormány, korrekt beltér, színre fújt lökhárító és tükrök.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr516109176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.04. 19:00:52

@Hurri Kán: uténa néztem sehol nem volt se,ességkorlátozás lakott területen kívül az szgk nak:-)
Így lehetett régen a Hortobágyon próbálgatni a nyugati verdákat már akinek volt.

Zakk (törölt) 2014.05.04. 19:10:04

@Mondeoman: Elöl hátul hűtött tárcsák, ESP, ABS, és még néhány más rövidítés, az autó stabil, nem versenyautó de jól vezethető, stabil, a sebesség tartomány ahol igazán jól érzi magát autópályán, úgy 150-200 közt van, éppen még 3000 fordulat alatt. 130 ló, 320Nm nyomi. A helyzet az hogy céges autót kerestünk, nem használtat, presztízs és aggodalmak nélkül, kényelmes tér, és kellő dinamika, alacsony fogyasztással. 4 autót vezettünk vásárlás előtt, kereskedői teszt vezetésen. O. Insignia, F. Mondeó, Citroen C5, Volvo V40..A Volvó egyszerüen túl drága volt és picit szűk.
Az Insignia, elég nagy, de túl nehézkes, és szomjas.
A Ford határozottan nem tetszett, és nem is tűnt valami dinamikusnak..A Citroen meg..nos, nem tűnt egy mindennapi munkakocsinak, olyan nyugdíjas érzés volt. Nem bántuk meg a vásárt, 3db vettünk, mindegyik jól muzsikál, gond nélkül. A 30 ezres első szervizt nem vártam meg, mindegyikben olajcsere volt 15 ezernél,és továbbra is így teszek majd. Nem kell szerelmesnek lenni bele, de teszi dolgát. Nem élmény autó, de ha kell akkor igencsak szedi a lábát. Azoknak pedig akik szerint az autó csak BMW vagy Mercedes lehet..nos, nekik minden mindegy :)

Mondeoman 2014.05.04. 19:50:42

@Zakk: A Ford nem tűnt dinamikusnak? :O Milyen motorral?
Egyébként ez az én nicknevemmel biztos furán fog festeni, de lehet, hogy jól tetted, hogy nem Fordot vettél, mert ha újonnan veszed, akkor hatalmasat buksz rajta, ha használtan, akkor pedig befigyelhet egy kettőstömegű, egy hűtő vagy egy turbó. Nekem 7 év dízel Mondeózás alatt a hűtő és a turbó okozott egy-egy nagyobb váratlan kiadást, de mondom, ez 7 év alatt következett be, így szerintem nem vészes. A benzines Mondeók viszont tönkretehetetlenek :) Benzinesből volt 1.8-asom és 2.0-m, az 1.8 sem rossz vétel, de a kétliteres érezhetően jobban megy és kevesebbet fogyaszt! (Csak hogy kapcsolódjak valamivel a mai hozzászólásokhoz...)

Most egyébként nem Fordom van, de nézegetem a 2.5 V6-os Mondik hirdetéseit. Állítólag 10-12 literrel elmennek (ami egy ekkora motortól sztem baráti), és 240-ről még képes gyorsulni :D És hát szerintem még most érdemes venni V6-ost (Mondeot 2007-ig készítettek ilyen motorral), mert pár év múlva már a legfiatalabb példányok is elég hervadt állapotban lesznek, azután meg végleg kikopnak az elérhető árú V6-ok a piacról... És ezt nem csak a Mondeóra értem :(

JaxTeller 2014.05.04. 20:00:57

@ps3peter: sajnos a magyar valóság az, hogy akiknek jobb erősebb autójuk van általában nem tartják be a 130-at, mint ahogy te sem. Ha valaki pl kimegy kamionsort előzni és felgyorsít 120-130-ra, hogy minél hamarabb meglegyen az 5-6 kamion a gyorsabban érkezők akkor is letolják a picsába főleg ha mondjuk egy kisebb, régebbi, gyengébb kocsiban ül az illető. Mert ti mentek 160-170-180-al, de amikor az ember belenéz a tükörbe még messze vagytok, mire index ki és kisorol a sebesség különbség miatt már a seggében vagytok. Szóval lassan majdnem mindegy, hogy 100-al vagy 130-al megy valaki, mert úgy is le lesz tolva. Pedig a kamionsort más is megakarja előzni, utána meg úgyis igyekszik vissza mindenki a külsőbe. Én körül tekintő autósnak tartom magam, pályán egyébként jellemzően 110-el haladok, mert nekem és az autómnak is az kényelmes. Számtalanszor tapasztaltam már hasonlót sajnos.

JaxTeller 2014.05.04. 20:04:01

@JaxTeller: azt kifelejtettem, hogy ha látom, hogy a nagyon távolban van valaki előttem meg kamion és előzni akarok akkor mindig felgyorsítok, nem 110 krúzolok a belső sávban kilométereket.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.05.04. 20:05:08

@Zakk: Ne haragudj, de azt egyszerűen nem hiszem el, hogy egy 1.5 dci-t végsebességen hajszolva 6 liter alatt eszik. Ilyen egyszerűen nincs. Maximum a 25.000 km-re vetitett (azóta nem nullázott) átlagfogyasztást nem emeli meg az a tempós szakasz. Egyszer nézd meg a pillanatnyi fogyasztás mutatóját mondjuk 200-nál (bár szerintem az 1.5 dci ből max a 110 lovas megy annyit , de így használva az sem sokáig), érdekes számokat fog mutatni.

Agr3ssor 2014.05.04. 20:09:22

@ps3peter: Nem ugyanarról beszélünk már megint! Én azt védem, aki stabil 100al, és körültekintően megy spórolás végett, te meg azt támadod, aki figyelmetlenül előz!!

ps3peter 2014.05.04. 20:09:43

@JaxTeller: "sajnos a magyar valóság az, hogy akiknek jobb erősebb autójuk van általában nem tartják be a 130-at, mint ahogy te sem"
Jobb, erösebb autó? Az elöbb írtam, hogy ezres suzukival is müködik a dolog, csak akarni kell. Vagy a saját hétköznapi autóim? Hát nem nevezném rakétának a dízel Aurist, vagy elötte az Audi A4 1.6-ot, mégis én vagyok az állat, aki megérkezik mögéd. De hidd el nekem, nem az autón múlik.

csiky944 2014.05.04. 20:09:55

@akos696: Baszki,durva,hogy valaki olvasni sem tud,de még okoskodik is....

JaxTeller 2014.05.04. 20:17:46

@ps3peter: amint írtam, sokszor akkor is letolják az embert ha az ezres suzukival 130-al megy

ps3peter 2014.05.04. 20:18:55

@Agr3ssor: A kettö közt ha nem is teljes, de igen nagy az átfedés. Az egója ugyanis pont ezeknek a legnagyobb: nekem ehhez jogom van! Lásd a fenti hozzászólók nem elhanyagolható részét.
Engem az idegesít, hogy én beismerten gyorshajtva megyek mondjuk 170-nel, nekem legfelsö prioritásom az, hogy a nálam gyorsabbat ne tartsam fel, tehát simán leveszem a lábam a gázról, és nem elözök, ha nálam gyorsabb érkezik hátulról. A tipikus 100-as nem ilyen. Neki jogai vannak...

ps3peter 2014.05.04. 20:25:34

@JaxTeller: a 130 számomra no problem. Simán csak törvénytisztelö állampolgár, szive joga. Én lennék a legboldogabb ha mindenki ilyen lenne, egyböl elöállna az osztrák helyzet, ott mindenki tud 130-135 közt menni tartósan, a nyugdíjasok és a kormány mögé beékelve vezetö nök is, senki se akar két forint ötven filléren spórolni. Sokkal jobban lehet ugyanolyan autósürüség mellett az osztrákoknál haladni, mert mindenki egy tempót megy.

JaxTeller 2014.05.04. 20:29:36

@ps3peter: meg a legtöbb helyen 2x3 sávos a pálya is ;),
ezt nem kötekedésből írtam de így van. Én magam nem sokat pályázok, de pl az M1-en szerintem sokszor kevés a 2x2 sáv egyszerűen sok az autó

akos696 · www.focusauto.hu 2014.05.04. 20:36:13

@Mondeoman: Egy 1.6 motor fogyasztására teljesen reális adatokat írt az emberke. 1.6 autóm volt már Audi BMW Fiat Opel Volvo, mind így fogyaszttott. Város 9-10, országút 110 körül 6,5 simán kijött, autópálya 7,5, vegyes 7-8 között. Ez kb mindre igaz.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.05.04. 20:38:01

@csiky944: Teljesen igaz, amit írsz, általában ez durva párosítás. De hogy jön ez ide? :)

Schütii 2014.05.04. 20:43:23

@Mondeoman: Akkor már miért nem a 3.0 V6-osokat nézed? Mindig érdemes ugyanazon motornak a nagyobb köbcentis változatával venni az autót, fogyasztásban nincs különbség de nyomatékban, teljesítményben nyerő a "big block".

csiky944 2014.05.04. 20:45:42

@akos696: olvasd el a kommentet mégegyszer,amire reagáltál

Hurri Kán 2014.05.04. 20:49:34

@Schütii:
Mondeoból pont nem volt 3 literes V6 :)

Hurri Kán 2014.05.04. 20:51:00

@Hurri Kán:
De, az előzőből volt. Meg se szólaltam :)

internal_combustion 2014.05.04. 20:51:17

Nissan:
A márkaszervizben valamiért 10W40-es olajat ajánlottak, amit furcsállottam, mert a könyve szerint 5W30-assal is elmenne.
:D :D :D atyaég...
ja, meg 8000km után mocsis volt a pollenszűrő. Skandallum.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.05.04. 20:53:53

@csiky944: Vagy írjál konkrétumot, amit szerinted nem jól olvastam, esetleg melyik részével nem értesz egyet a válaszomnak, vagy inkább semmit. Ezek a célozgatások így semmire nem jók.

Én erre reagáltam:

"Az autó 6 litert akkor sem fogyasztott amikor Budapest-Trier-Budapest vonalon az idő nagyrészét 200Km/óra sebességen mormogott."

ArnWald 2014.05.04. 20:56:16

@Pocok24: 2005-ös (természetesen) piros Ignis tulajaként gyakorlatilag teljesen egyetértek a leírtakkal. Ami viszont eddig - úgy látszik - nálad teljesen kimaradt a hibalistából: csomagtartó kilincs. Számíts rá inkább előbb, mint utóbb...! Állítólag dettó Ignis-betegség, 3 év alatt kétszer cseréltük. A másodiknál lett elegem (természetesen nem piros oridzsit vettünk, hanem fekete utángyártottat - ugyanúgy letörik, és a fekete díszlécek, tetősín stb. mellett nem is mutat rosszul.
Így a legutóbbi alkalommal amikor a kezemben maradt, elmentünk autókarosszériás szakibácsihoz, azzal, hogy nem érdekel, hogy néz ki, fúrja rá, nem fogok évent tizenezerért fogantyút venni. Kicsit húzta a száját, hogy hogy fog az kinézni, aztán kapucsavarral két helyen úgy ráfogatta, hogy ihaj. A domború csavartetőket lekente fekete festékkel, mégcsak nem is látszik, viszont rendesen tart, nincs az az érzése az embernek, hogy ha megfogja a kilincset, a kezében marad.

Agr3ssor 2014.05.04. 20:57:41

@ps3peter:
A hozzászólásod tele van általánosításokkall, és kollektív minősítésekkel! Sajnos így nehéz erre mit írni!
De az bizonyos, hogy ha te 170el mész, és valaki véletlenül feltart, akkor a hiba továbbra sem a másik félnél van. Mert lássuk be, ha a tükörbe néz valaki, akkor egy szabályos autóhoz alkalmazkodik! És az, hogy te 70km/h különbséggel érkezel, nem pedig 30-al, az megint a te sarad!

csiky944 2014.05.04. 20:57:57

@akos696: 1.6dci-ről volt szó,nem 1.5-ről

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.05.04. 20:59:30

@Leadfoot:
Nekem is ez jutott eszembe a Nissan fotójáról, hogy ezzel vajon mi lehetett a koncepció?

Krisi 2014.05.04. 21:12:27

@ps3peter: napi 120km-t ingázok javarészt autópályán. a kocsim 100-110 között fogyaszt a legjobban, ezért ennyivel megyek. ha 130-cal vagy afölött mennék, akkor kb 1-2 literrel többet fogyasztana, ezt ha kíváncsi vagy számold ki, hogy hány forint többlet havonta. maradjunk annyiban, hogy nem kevés.

és mivel ezzel az ég világon senkit nem tartok fel (mivel a minimum sebesség felett megyek bőven), ezért a hozzád hasonlóknak semmi közük hozzá, hogy én mennyivel megyek.

és azt továbbra sem értem, hogy miért baj az, ha a külső sávban valaki 90-110-zel spórol, amikor a sietős nagyuraknak ott van a belső sáv. ez komolyan érdekelne.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.05.04. 21:20:13

@csiky944: Na, így már előrébb vagyunk. Megszokásból írtam 1.5-t, de pl ogyasztás szempontból mindegy melyik van benne, az 1.5 még takarékosabb is, de legalább az 1.6dci-nek a végsebessége tényleg 200 (1.5 110 le 184). Szóval így is végsebességen nyomul és ilyenkor kötve hiszem, hogy mondjuk 5,9L-t fogyaszt.

Schütii 2014.05.04. 21:21:06

@Rocko-: Baszki, és valaki megycsinálta poénból... :D

Rocko- 2014.05.04. 21:22:29

@Schütii: ha bal oldali menüben kattingatsz, akkor megtalálod, hogy a V8 se ment kárba. ;)

ps3peter 2014.05.04. 21:23:22

@Agr3ssor: Igen tudom, az én saram ha sietek. De 100-zal már 50-70 évvel ezelött is simán közlekedtek autópályán. Ennyit fejlödtünk? Söt visszafelé?
Az egész felvetésem csak annyiról akart szólni, hogy mi legyen a normális, mi legyen a standard, merrefelé fejlödjünk. A végén úgyis ugyanaz jön ki belöle minden téren, legyen az közlekedés, oktatás, adópolitika. Igazodjunk a leggyengébbhez, ne zárjunk ki senkit, legyünk humánusak, stb. Kicsit tele a tököm a humánummal, föleg mikor havonta majdhogynem sírva látom a fizetéspapíromon milyen megdöbbentö összegbe kerül a tanulni, dolgozni nem akaró tömegek eltartása. Mindegy ez már nagyon off.

Schütii 2014.05.04. 21:25:18

@Rocko-: Hát itt szarom össze magam!! :D Az meg ment a Lupóba. kitűnő a humorérzéke a srácnak! :D

akos696 · www.focusauto.hu 2014.05.04. 21:25:43

@Zakk: Igen, bocs, nem 1.5, hanem 1.6 dci, látom, az jobban megy, ebben igaza van Csiky kommentes kollégának, de a fogyasztás részét akkor is tartom. :) Jártam 1.5 dci -vel, az 150-nél már 6 felett kajált, de igaz csak 5 sebességes volt (és jóval gyengébb de a könnyebb clio kaszniban).

Frankye_budapest 2014.05.04. 21:32:58

@Mondeoman: Melyik Mondeo tud 240-nel menni?

ps3peter 2014.05.04. 21:35:46

@Krisi: "és mivel ezzel az ég világon senkit nem tartok fel"
Olvasd el amiket írtam, föleg az egészen kis sebességkülönbséggel elözöket ostoroztam. Ha te értelmes vagy, és képes vagy egy hátulról érkezö autó sebességét hozzávetöleg felbecsülni és úgy elözni, hogy ne álljon be miattad egy autópálya fél oldala, akkor ne érezd magad megszólítva, nem rólad van szó. Peace

internal_combustion 2014.05.04. 21:41:41

@Agr3ssor: hogyne lenne joga valakinek 100-zal menni autópályán. Nekem is lenne jogom péládul hajnali 3kor egy herélt dobos simsonnal veretni az ablakod alatt. Csak én nem teszem.
Hülyeség ám mindig csak arra gondolni, hogy mihez van jogom meg mihez nincs. Van amikor bele kell kalkulálni olyan dolgokat is, mint a békés egymás mellett élés meg hasonlók. Nekem is van olyan autóm, ami régi és csak hobbiból van és nem szeret 100nál többel menni. Nem is megyek fel vele autópályára. Aki 90-100 körül szeret autózni, annak ott van ám az országút.
Gondolj arra, hogy aki felmegy az autópályára az FIZET azért, hogy egy olyan úton haladhasson, ahol gyorsan lehet menni és hamarabb ér oda az uticéljához, tehát neki meg ehhez lenne joga innentől. A lassan haladók ettől a jogától fosztják meg. (persze ez sarkítás, csak azért írtam le, hogy lássuk más szemszögből is)
Egyébként meg balesetveszélyes is.

internal_combustion 2014.05.04. 21:49:37

@Carlo77: A8 1.2 quattro semmiképpen sem életképes a magyar piacon. A quattro hajtással gondok vannak:
-olyasmiért fizetsz, ami nem látszik. pfff...
-megemeli a fogyasztást
-nem tudjuk mi az és félünk tőle, hogy drága lesz, ha elromlik.
De egy A8 1.2 vagy 1.0 hátul tekerős ablakkal meg kazettás megnóval az csak úgy folyna ki a kereskedésekből.

internal_combustion 2014.05.04. 22:01:22

@EddieCivic4g: létezzél és közlekedjél nyugodtan. Csak ne az autópályán létezzél és ne 100-zal közlekedjél.
Vagy közlekedjél annyival, de akkor máshol létezzél.
Vagy létezzél az autópályán, de ne annyival közlekedjél.
Vannak azért opciók. Nem mondhatod, hogy nincsenek. :)

etwas kultur muss sein 2014.05.04. 22:01:50

@akos696: 1.6-os focus átlagfogyi 20 ezer vidéki, kisvárosi km alapján kerek 7 liter

Laca11 2014.05.04. 22:12:42

Én napi 40 km-t járok melóba, ennek jó része város...
A kocsim 9-10 lityót nyelne be ha óvatoskodnék, de egy állat vagyok, így 14 liter körül zabál. Próbáltam lassan közlekedni, de nem megy...
Üdvözlet az 1-2 litert spórolóknak.

Agr3ssor 2014.05.04. 22:13:17

@internal_combustion:
100-al menni pályán teljesen szabályos, 130 felett nem az.
A békés eggyüttélés meg nehogy már arról szóljon, hogy a szabálykövetők alkalmazodnak a szabályszegőkhöz.
Amúgy van egy hírem. Az autópályán több sáv van... Tehát amig más él a jogával, és 130al megy bent, addig a másik élhet az övével, és mehet 100al a külsőben! Mi ezen ennyire bonyolult?
Mellesleg a pálya nem csak azért van, hogy 130al teperhess. Hanem többek között azért is, mert általában rövidebb (van kivétel, pl Kecskemét), és mert nincs rajta lakott terület, keresztforgalom. Nem értem, a 100al közlekedő kifizetett pénze miért ér neked kevesebbet!

Egyébként miért balesetveszélyes egy 100al haladó autó?

Agr3ssor 2014.05.04. 22:20:22

@ps3peter: Legyen az "normális", hogy csak olyan jármű haladjon a pályán, ami 130at megy árkon-bokron??
Tehát se buszokra, teherautókra, kis köbcentis autókra nincs szükség szerinted... Azért a friss kenyeret szereted gondolom, meg ha le tudod venni a polcróll, amit vásárolni akarsz...?
A fejlődésről meg annyit, hogy nézz meg egy autót 90es évek közepéről. Nézz utána hány méteren áll meg 100ról, majd sasold a sajátodat 170-nél. Lehet mégsem "fejlődött" ekkorát a világ!!

internal_combustion 2014.05.04. 22:24:00

@Rocko-: ez zseni
erről a két autóról kellene valami tesztet írnia a tc-nek.

internal_combustion 2014.05.04. 22:28:42

@Agr3ssor: kamion meg ilyesmi menjen nyugodtan 100-zal, mivel nem előzhet, ezért senkit nem zavar. A gond ott van, amikor a 100-zal haladó spórolós kijön a 90-nel haladó kamionos mögül és elkezdi előzni. De serintem ez már párszor le lett írva.

ps3peter 2014.05.04. 22:29:26

@Agr3ssor: Hát ha a sjátjaimat nézem, akkor szerintem kijön az egyenlet. 95-ben friss jogsival egy rozsdaboglya 83-as (háromsebességes automata!) Opel Rekorddal nyomtam, 96-ban virsligumis Golf II-vel. Most hétvégén 350Z-vel. Szerintem biztonságosabb és jobban rajta van az úton 170-nel, mint a fentiek 130-cal :)

Agr3ssor 2014.05.04. 22:32:47

@internal_combustion: Oké, ebben igazad van, csak nem erről beszéltünk!! Amit te mondasz, az a nem elég körültekintő előzés következménye, amiről meg én beszélek, az a 100al körültekintően haladó autós esete... Nem mindegy!

akos696 · www.focusauto.hu 2014.05.04. 22:36:37

@etwas kultur muss sein: Ez, ha csak kisvárosi, akkor az zöldhullámon keresztül a város egyik végéből a másikba :). Legalábbis, nekem úgy jönne össze. Így evett egyszer nekem is egy 3.0 v6 10,8-at városban.

Agr3ssor 2014.05.04. 22:37:16

@ps3peter: Nézz egy 90-es években gyártott kocsit, mert a tiéd rossz példa. 30néhány méter alatt megállnak 100ról. A Te 350z-d bármilyen fasza autó, akkor sem fog kevesebb alatt 170-ről megállni! Értem én, hogy fejlődés, de messze nem akkora. És a reakcióidő alatti távról még nem is beszéltünk. Az meg aztán garantálom, hogy nem fejlődik a technikával.

ps3peter 2014.05.04. 22:40:42

@Agr3ssor: Én viszont arra céloztam, hogy az elmúlt évezred 50-es, 60-as éveiben is szabad volt Európa boldogabbik felén autópályán 120-130-cal menni. Ahhoz képest hol járunk technikában, féktávban, stb?

internal_combustion 2014.05.04. 22:40:53

@Agr3ssor: azért balesetveszélyes, mert 30-40-50km/h különbséggel érkezik meg rád a mögötted jövő autó. Az elég hirtelen megtörténik ám.
Az meg, hogy te nagyon körültekintő vagy és mindig alaposan körülnézel... hát eléggé gyenge lábakon álló védelem. Mert vagy így van, vagy nem.És még ha így is van, akkor is benézhetsz valamit.
A 100-zal autópályázgatók pénze meg azért nem érdekel annyira, mert szvsz kidobott pénz, hiszen ennyi erővel mehetne az ingyenes országúton is, amit meg esetleg megspórol üzemanyagon azt simán kiadja matricára, tehát tényleg nem értem minek jön fel. Mondom ezt úgy, hogy csak egy időben voltam rászorulva a napi autópálya használatra. Amióta ez nincs, azóta visszatértem az országutakra, mert sokkal jobban szeretem, mint az unalmas sztrádázgatást, még ha lassabb is egy kicsit.
De napi munkábajárásnál pl a világ egyik legjobb dolga, ezt aláírom. Csak tanuljuk már meg használni.
Ja és a békés egymás mellett élés pedig valóban nem azt jelenti, hogy a szabályszegőkhöz kell alkalmazkodni, DE ugyanakkor önkéntes rendőrök se legyünk. Ha a mi életünket nem zavarja az, hogy ő gyorshajt, akkor engedjük, hadd csinálja. Amúgy meg a szabályosan közlekedőket is feltart(hat)od 100-zal.

Agr3ssor 2014.05.04. 22:43:11

Egyébként jómagam: Többnyire 100-110el pályázom, a fogyasztás miatt! Néha elkések, vagy szimplán sietek! Olyankor 150-180 is megesik néha, forgalomtól függően, illetve hogy 2 vagy 3 sávos e ott az M7... Gyakran fel is tartanak ilyenkor, de eszem ágában nincs őket szidni, pláne nem a bünzetésükért szót emelni. Attól, hogy sietek, még én vagyok, aki vét, és semmi jogom azért anyázni, mert én 180al érkeztem meg, és el kellett emelnem a gázt... Ezt hívják önkritikának, amit én nem sajnálok alkalmazni...

Agr3ssor 2014.05.04. 22:45:30

@ps3peter: Hát ezt én nem tudom, de Bogár-Kacsa, Moszkvics meg hasonló autók a belüket kilehelve mentek 100at. Azoknak meg az volt sok..

hdnctrl 2014.05.04. 22:50:16

Lesz kedves letakarodni a pályáról aki 100-zal, vagy annál lassabban szeretne "haladni" (nyilván kivéte, akinek ez a limit, pl kamionok). Vagy akkor lesznek kedvesek megadni az elsőbbséget a belső sávban érkezőknek, nem pedig kivágni elé (mert persze csak az utolsó pillanatban sikerül eldönteni, h

hdnctrl 2014.05.04. 22:52:04

Lesz kedves letakarodni a pályáról aki 100-zal, vagy annál lassabban szeretne "haladni" (nyilván kivéte, akinek ez a limit, pl kamionok). Vagy akkor lesznek kedvesek megadni az elsőbbséget a belső sávban érkezőknek, nem pedig kivágni elé (mert persze csak az utolsó pillanatban sikerül eldönteni, hogy szarnak rá, mit mutat a tükör).

csakazértistotalcar 2014.05.04. 22:58:09

@ps3peter: "...megyek mondjuk 170-nel, nekem legfelsö prioritásom az, hogy a nálam gyorsabbat ne tartsam fel, tehát simán leveszem a lábam a gázról, és nem elözök, ha nálam gyorsabb érkezik hátulról." Igazad van, de egy halk kérdés: nem Rezesovának hívnak véletlenül?

Agr3ssor 2014.05.04. 22:59:04

@internal_combustion:
Azért a +30-al érkező autóra fel lehet készülni lazán! A +70 már más tészta, de akkor 170ről beszélünk, ahonnan álszent dolog köcsögözni a többieket.
Egyébként semmi nem áll gyenge lábakon! Abszolút elítélem, ha valaki veszélyeztet másokat, vagy feltartja őket! De simán lehet 100al biztonsággal, másokat nem feltartva haladni! A pályadíjat meg nem feltétlenül a sebesség miatt veszik az emberek. Nézz meg egy Gárdony-Budapest, K.nyék-Budaörs vonalat! Nyilván vesz matricát, aki itt jár! És ha 100al megy, akkor is fele idő alatt odaér, mert nincs lakott terület, nincs lámpa, nincs érden dugó! Én is ezért járok pályán! És engedtessék már meg nekem, hogy el tudjam dönteni, megéri e nekem. Külömben határozottan!! Nem csak a szélsőségeket kellene látni!

Agr3ssor 2014.05.04. 23:00:36

@scuynat: Most akkor az a baj, hoyg 100al mennek, vagy az, hogy nem adják meg az elsőbbséget? Csak mert a nem részhalmaza b-nek!!

P12_dCi 2014.05.04. 23:09:05

Óóó, látszik, hogy a Nissanos nem sokat járt még az autóval, ha ennyire megbízható és szereti. :D

Az enyémben 180 ezer van. Cseréltem már kuplungot, lendkereket, motortartó bakokat, a fél első futóművet, de még mindig kopog, az utastérben ami létezik az zörög, és nem telik el 10 ezer km anélkül, hogy olajcserén kívül más baja ne lenne.

Egyébként mikor éppen jó, akkor valóban kellemes utazóautó, bár a gördülési zaj nagyon erős benne, de jó gumikkal ez csökkenthető. A fogyasztása röhejesen alacsony (dízel).

ps3peter 2014.05.04. 23:11:35

@csakazértistotalcar: Miért, szerinted ha valaki 170-nel közlekedik (99,9%-ban ráadásul ott, ahol ez meg is van engedve), az egyenlö egy beszívott, bedrogozott tömeggyilkossal?
Amúgy köszönöm kérdésed, nekem csak egy kérésem lenne. Ha ilyen paraszt vagy, akkor inkább ne szólj hozzám.

P12_dCi 2014.05.04. 23:12:06

@P12_dCi: Most éppen a következő olajcserénél az alábbi hibákat kell elhárítani:
-futóműkopogás
-erős szívóhang van, valamelyik cső kilyukadhatott
-100 feletti tempónál sivít a szél, még nem találtam meg, hogy melyik tömítés rossz, de nagyon idegesítő
-a fényszórókat fel kell újítani, teljesen bemattultak, annak ellenére, hogy új korától kezdve garázsban van tartva

Az alkatrészárak pedig egy 5-ös BMW-ével vetekednek.

internal_combustion 2014.05.04. 23:14:10

@Agr3ssor: Én nem a szélsőségeket látom. Én 130-cal haladok autópályán. A szélsőség az pont a 100 meg a 200. Egyébként autópályán egy 150-es tempó sem szélsőség, de ezt már csak halkam merem megjegyezni.
ÉS ha tényleg ilyen frankó dolog 100-zal autópályázni, és fel lehet készülni meg mindig megy a nagy óvatosság meg körülnézés meg minden nagyon ki van találva, akkor nekem miért kell 130-as tempónál ötpercenként sávot váltogatnom meg kerülgetnem mindenkit? Egyébként már a 100-zal tötymögők miatt sem érdemes lassan matricát venni. Azt vettem észre, hogy egyre többen vannak.
Beugrott amúgy egy jó hasonlat erről az egész témáról.
Van néhány áruházban ez a gyorskassza, ahova mittudomén max 8 termékkel lehet beállni a sorba. Na képzeld el, hogy beállsz egy ilyenbe, mert sietsz és csak egy kutyakaja van nálad meg egy öblítő. Szóval ott állsz és áll előtted valaki pontosan 8 termékkel, maga elé nem enged, de nem baj, joga van hozzá. Majd mind a 8 termékről külön áfás számlát kér, mert neki a könyvelője pont így tud a legtöbbet spórolni. Közben a sima kasszánál már rég sorra kerültél volna. Joga van hozzá? Van. Elkívánnád a bús ****ba? El.

kayaibrahim 2014.05.04. 23:15:36

@Krisi: Neki az a baja, hogy idejár bizonygatni milyen fasza gyerek. Legyél megértő.

20agh 2014.05.05. 01:01:38

Eddig párszor próbáltam menni pályán 100-al, de azt kell mondanom sokkal fárasztóbb úgy menni mint mondjuk 140-150-el.
Vezettem eddig kb, 1.5 millió km-t, és azt kell mondjam, semmi értelme nincs a 100-as tempónak ha az autó tud 130-140-et is menni.
Az meg a másik, hogy ki a tököm akar 100-al menni mondjuk 1000 km vezetése után hazfelé, amikor már az ember otthon szerezne lenni, csak azért, mert így spórolható 5 rugó...jaaaaaaj

20agh 2014.05.05. 01:01:38

Eddig párszor próbáltam menni pályán 100-al, de azt kell mondanom sokkal fárasztóbb úgy menni mint mondjuk 140-150-el.
Vezettem eddig kb, 1.5 millió km-t, és azt kell mondjam, semmi értelme nincs a 100-as tempónak ha az autó tud 130-140-et is menni.
Az meg a másik, hogy ki a tököm akar 100-al menni mondjuk 1000 km vezetése után hazfelé, amikor már az ember otthon szerezne lenni, csak azért, mert így spórolható 5 rugó...jaaaaaaj

Agr3ssor 2014.05.05. 02:00:16

@internal_combustion: Nem életszerű... Akkor lenne jó a hasonlat, ha lenne másik kassza, aztán átállsz oda... Mert az autópályán még mindig van min. 2 sáv.
Én mellesleg soha senkit nem buzdítottam, hogy 100al pályázzon! Azt mondtam, hogy sokaknak megérheti, és talán nem kellene köpködni őket. Ennyit mondtam. Megint egészen másra reagáltok. Mint mikor a 100al haladók helyett a szanálytalanul sávot váltókat hozzátok fel!!

Agr3ssor 2014.05.05. 02:03:14

@internal_combustion: 10 km/ különbséggel előzni annyi, mint bringával kikerülni egy álló teherautót! Szerintem messze nem egy örökkévalóság! Pláne havhátulról nem 70+-al érkezenk!!

Agr3ssor 2014.05.05. 02:21:57

@internal_combustion:
"Egyébként már a 100-zal tötymögők miatt sem érdemes lassan matricát venn"

Most esik le, hogy te nem is jársz napi szinten autópályán!! Én napi 70 kilométert pályázom a munkahelyemre, és elég érdekes, hogy egy aránylag keveset arra járó akar meggyőzni, miért rossz hely a világ!
Csak bízom benne, hogy te nem az a kategória vagy, aki májustól-szempembering pénteken-szombaton feltűnik a Balaton felé, vasárnap meg vissza! Azok a suttyó Pöstiek, akik évente 1x kiszabadulnak az M7-esre, aztán a nagy rutinjukkal gyártják a fekete hétvégéket. Követési távolság nincs, előznek jobbról-balról, leállósávon, mindenhol. Évente 2x mennek 110 fölött, fizettek is, nehogymáne!!! Igaz a tempóra, és annak következményeire nimcsenek felkészülve a folyamatos város miatt, de nem baj...
Ugye te nem ilyen vagy? Mert akkor érteném, miért látjuk másképpba témát!! Én naponta közlekedem ott biuzonsággal, ahol ti évi pár alkalommal fekete hétvégét gyártotok...

Krisi 2014.05.05. 06:35:57

@ps3peter: elolvastam a sok zöldséget amit írtál, és az jött le, hogy neked mindenkivel bajod van a közúton, aki nem hozzád igazodik.

"Ha te értelmes vagy, és képes vagy egy hátulról érkezö autó sebességét hozzávetöleg felbecsülni és úgy elözni, hogy ne álljon be miattad egy autópálya fél oldala, akkor ne érezd magad megszólítva"

na ez meg a másik. 130 a megengedett legnagyobb (nem legkisebb, legnagyobb!) sebesség. ehhez képest gyakorlatilag mindennapos, hogyha kimegyek a belsőbe megelőzni a kamionsort 130-cal - nem 100-zal, hanem 130-cal! -, akkor beesik mögém valamelyik haverod 160-nal, és persze hogy neki áll feljebb. kérlek ne vegyétek már alanyi jognak, hogy a magyar pályán 160-nal menjetek. 130 a megengedett maximum, ennek tükrében ha látom hogy messze vagy, és már én is a maximummal megyek, akkor kimegyek eléd, tökre leszarom, hogy 180-ról kell fékezned. úgyis büszke vagy rá milyen jó a fékrendszered, hát akkor használd is néha :)
(a gyakorlatban nyilván nem így van, én se gyúrok a Darwin díjra és ha nagyjából fel tudom mérni hogy a barom 200 körül érkezik akkor nem vágok ki elé, de remélem érted az üzenetet. az a lényeg az, hogy ha 160-felett jössz, akkor te vigyázz a szabályosan közlekedőkre, és ne fordítva)

@internal_combustion: a lassan haladó is ugyanúgy fizet azért, hogy ott legyen a pályán, nem értem a logikát :)

amúgy elég lett volna az elején úgy megfogalamznotok, hogy nem azzal van a bajotok, aki békésen megy 100-zal a külső sávban, hanem azzal, aki 100-zal előz a belső sávban. ami mondjuk szintén nem szabálytalan, de mindegy, pampogni mindenkinek jogában áll.
és ne értsetek félre, én se vagyok ám önkéntesrendőr meg mindenáron szabálybetartó, de az az alapvető különbség, hogy ha én éppp szabályt szegek, akkor nem a szabályosan közlekedőre anyázok, hanem meghúzom magam csendben.

Schütii 2014.05.05. 07:07:56

@internal_combustion: "A8 1.2 quattro semmiképpen sem életképes a magyar piacon. A quattro hajtással gondok vannak:
-olyasmiért fizetsz, ami nem látszik. pfff..."

De látszik, ott a kis "quattro" címke elöl, hátul. Pfff...

internal_combustion 2014.05.05. 10:22:42

@Schütii: Akkor viszont elég a badge. Majd a marketing kitalál valami jó nevet. Mittomén Quattro Line. Quattro package. Quattro feeling.
Hajtás nem kell, csak a felirat. Olcsóbb. A szomszéd meg úgyse néz alá, hogy merre jön-megy a lánc-lánc-hajtáslánc.

internal_combustion 2014.05.05. 10:24:59

@Krisi: a logika az, hogy ő fizet egy -mondjuk így- szolgáltatásért, amit nem használ ki, viszont akadályozza azt, aki ugyanúgy fizet érte, de ki is szeretné használni.

internal_combustion 2014.05.05. 10:42:32

@Agr3ssor: Azt írtam, hogy MÁR nem járok napi szinten autópályán. Volt amikor nekem is kellett sajnos :) Ha úgy figyeled a mögötted jövőket, ahogy olvasol, akkor az tényleg maga lehet a nagybetűs Körültekintés :)
A kasszás hasonlatod sem érted. Mindegy, nem magyarázom.
Azon meg már csak jót derültem, hogy arról írsz 40 kommentet, hogy milyen nagyszerű 100-zal autópályázni, mert te aztán senkit nem zavarsz, majd most meg bemondasz egy ilyet:
"Követési távolság nincs, előznek jobbról-balról, leállósávon, mindenhol."
Az a kép van előttem, ahogy mész kettővel a sztrádán, és gyalázod a sok "hétvégi mazsolát" meg "zöldfülűt", akik kerülgetnek téged 130-cal. Ez egy vidám kép :)
Te vagy az a fajta is, ugye aki 73-mal megy az országúton, mert ki van mérve, hogy ott fogyaszt jól a tália (vagy akármi). És nem érdekli az sem, hogy 10km alatt 30-an előzik meg. Körforgóban is kimész szépen körben a szélére, ugye? Lehetőleg lépésben, nehogy jobban kopjon a gumi és fél nappal hamarabb kelljen újat venni. Lámpát is kapcsold le mindig, ahogy beérsz a városba, azzal is csökken az autó fogyasztása, meg az izzó is biztos tovább fogja bírni. Az a fajta is lehetsz, aki a kétszer két sávos úton 50-nel halad a másik autó mellett, aki ugyanúgy 50-nel halad, ugye? Hiszen ennyivel lehet menni. Ne akarjon itt senki tömeggyilkolni60-nal. Neked ehhez jogod van.
Najó, további sok boldog autózást! :)

jewdi76 2014.05.05. 10:45:59

Én autópályán járok napi 120 km-ert 90-100-al. Nekem számít hogy havi 30.000 ft-ot megspórolok azzal hogy nem 130-al megyek, még úgy is hogy nem keresek rosszul, a nagyobb kopásból eredő plusz költségekről ne is beszéljek. 99%-ban utazok a kamionokkal együtt, ha előzök, megnézem jönnek-e mögöttem, ha közel van, elengedem, ha még távolabb van, felgyorsítok 110-re, és megelőzöm kb 15 mp alatt a kamiont majd visszahúzódok a külsőbe. Ettől függetlenül sok 150-160-al közlekedő hiába látja hogy többszáz méterrel előtte bejöttem előzni, nem a gázról veszi le a lábát, hanem még rá is áll, miközben rángatja a fénykürtöt hogy mit képzelek. Azt hogy a 130 az a megengedett, nem a kötelező, a 100-110 autópályán teljesen szabályos még előzéskor is, a 160-170 nem, még akkor sem ha középvezető vagy az egyen octaviádban vagy insigniádban és neked kurva drága az időd és sokkal de sokkal fontosabb 1 perccel hamarabb odaérned, mint a nekem az hogy megspórolok 30.000-et és felkelek pár perccel korábban. Tedd ezt te is, vagy ne vállald túl magad, és ne rajtam akard ezt behozni.

deepdiver 2014.05.05. 10:51:20

@Tippszmix: És az normális, hogy a 120-as USA-ban 90 a minimum, míg nálunk a 130-ra 60?
Simán lehetne 90, vagy 100.

jewdi76 2014.05.05. 10:57:19

Ja, és azok az octaviások, insigniások ne vegyék magukra akik normálisan meg tudják várni míg előzök, mert sok ilyen is van.

Rocko- 2014.05.05. 11:12:44

@internal_combustion: (csak tényközlésként: az Audinál - meg persze a többinél is - létezik optikai csomag, S-line M package, ami a technikai hátteret nem vagy csak korlátozottan tartalmazza.)

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2014.05.05. 13:24:45

@ps3peter: Ja bocs, azt nehéz nem feltartani, aki 200-zal megy. Észreveszed a horizonton, már nem férsz ki elé...
Egyébként meg aki sokat megy autópályán (pl mert ingázik), annak éves szinten sokkal csökkennek a költségei attól, hogy fél literrel kevesebbet fogyaszt átlagban. Ha szerinted nekik mind gyorsabban kéne menniük, csak hogy neked véletlenül se kelljen lassítanod, akkor szerintem nem ők az önző köcsögök (már bocsánat). Nem mondom, hogy ezért feltarthatja az autópályát, de szerintem aki a sebességkorlát fölött megy, az nem beszélhet feltartásról.

butschq 2014.05.05. 14:54:55

Autópályán nincs minimum sebesség! Úgy szól a szabály, hogy az a gépjármű, szerelvény stb. mehet rajta, amely képes 60 km/h-val haladni. Vagyis segédmotor nem (mer ugye 40 a hivatalos, hiába bír menni a tuning simson 80-at), meg traktor, meg lassú jármű, meg a kitudja még mi.

Aki 90-100-al megy rajta, szíve joga, kifizette a díjat, meg annak is, aki 160-al megy.

Azért egy kamion előzése még 100-al sem telik napokba, csak általában, aki a megengedett felett megy, egy másodpercet sem bír várni, az hogy kicsit levenné a lábát a pedálról fizikai fájdalommal járna, ugyanúgy, mint aki nem képes felgyorsítani +10-20 km/h-t, hogy hamarabb befejezze az előzést.

Vergődik a gyorshajtó parasztja, mert ő megteheti, hogy hajt a 10 éves szarérhugyért vett prémiumában, meg vergődik, meg önkéntes rendőrködik a hiteles ócsóautós, mert ő szabályosan közlekedik.

De alkalmazkodni egymáshoz, áá...

Én például az esetek 99%-ban 130-al megyek, nem szokásom kihajtani a gyorsabban jövők elé, aki meg utolér, és nem bír várni, hagy villogjon meg mutogasson, az ő idegei mennek tönkre.

De nem csak akkor nézek visszapillantóba, mikor el akarom kezdeni az előzést, hanem folyamatosan fürkészem a mögöttes forgalmat. Így jóval hatékonyabban fel tudom becsülni a mögöttes forgalmat.

Krisi 2014.05.05. 15:50:21

@internal_combustion: a logikád még mindig logikátlan :)

a szolgáltatást 100%-ig kihasználom azzal, hogy felmegyek a pályára, mert azért fizetek, hogy használhassam a pályát. azért is jobb, mint a főút, mert nem kell lakott területen meg 60-as tábláknál lassítgatni, nem kell teherautókat előzgetni, jobb minőségű az útburkolat, nem kopik se a váltó, se a fék, mert beteszem 5-ösbe a Budaörsi úton, és a Tébányai lehajtón nyúlok hozzá legközelebb, közben pedig stabil 3000-es fordulaton élvezem az utazást :)

az, hogy te azért fizetsz, hogy legálisan mehess 130-cal az a te saját magánügyed, nem értem hogy jön ez ide. és továbbra is, azzal, hogy megyek 100-zal a szélső sávban téged egyáltalán nem zavarlak az ég világon semmiben.

DemiA 2014.05.05. 16:11:24

@EddieCivic4g: A gond nem az, hogy 100-al mész, mehetsz töllem 60 al is. De amikor előzöl nézz a tükörbe és lépj a gázra ne 100 ass ki elém féktávon belül(mert ugye ha a kamiont utolérjük nem lassítunk mert elveszik a drága benzinpárán összeszedett lendület, de a gázra se lépünk mert akkor 20 fillérrel is többet eszik). A lényeg már elhangzott itt valakitől. Normálisan és körültekintően kell közlekedni. Nem csak neked hanem annak aki 130al megy annak is.

internal_combustion 2014.05.05. 16:37:38

@Rocko-: őőő, ezt természetesen tudom. Pontosan emiatt írtam. A "quattro line" pl pont az S line-ra lett volna egy analógia.

Tippszmix 2014.05.05. 19:20:16

@deepdiver: Az autópályák nem csak azért vannak, hogy a szlovák rendszámos X5-ös tudjon valahol 220-al menni, hanem azért is, hogy a lakott területeket ne érintse a trazitforgalom. Márpedig ezek többnyire kamionok, amik "csak" 90-100 körül szüttyögnek, kvázi ők is feltartanak téged, meg azok is, akik személyautóval mennek lassabban 130-nál. Ezért (is) többsávosak az autópályák, hogy ne legyen gond a különböző "kaliberek" közt. Ha viszont valaki nincs hozzászokva a pályázáshoz, nem tudja használni a tükröt, vagy egyszerűen szarik rá, hogy a többi mit csinál, az kimegy eléd 100-al, és akadályoz. Na ez a parasztság, mert amíg elmész mellette, addig szerintem téged sem zavar, hogy ő később ér oda, mint te.

Agr3ssor 2014.05.05. 19:50:15

@internal_combustion: Ez elég gyenge volt, fuss neki még egyszer!!
De azért azt ismét bebizonyítottad, hogy lövésed sincs az autópályáról.

redriot77 2014.05.05. 20:14:55

@internal_combustion: "Gondolj arra, hogy aki felmegy az autópályára az FIZET azért, hogy egy olyan úton haladhasson, ahol gyorsan lehet menni és hamarabb ér oda az uticéljához"

Mikor én autópályázok akkor azért teszem hogy nagyobb biztonságban és kényelemben érjem el az úticélomat: ha pályázom nem kell húsz falun keresztülvergődnöm, biciklisek és kátyuk közt szlalomozva, meg ifákat és buszokat előzgetni szar, nyomvályús utakon. Ja, és én is FIZETEK az autópálya használatért.

JaxTeller 2014.05.05. 20:41:46

Egyébként pont tegnap gondoltam vissza, hogy mondjuk amikor 8-10 évvel ezelőtt használtuk az autópályát rendszeresen 130-140-el közlekedtünk mi is. Sajnos ez a magyar fizetésekhez képest irreálisan magas benzin ár az oka annak, hogy már nem megyünk csak 110-el. Pedig hála Istennek, nem kell semmit nélkülöznünk, viszont nekünk sem mind1 mennyit fogyaszt az autó, mint ahogy nagyon sokaknak nem az. Sajnos nálunk egyébként - autópályától függetlenül - hiányzik az alapvető közlekedési kultúra. Nem megyek annyira sokat, napi 40 km munkába járás (országút, faluk, város), viszont ritka az olyan nap amikor nem találkozok egy idiótával sem az úton :(

internal_combustion 2014.05.06. 02:03:27

@Agr3ssor: nekifutok mégegyszer és utoljára, de csak a te kedvedért: Ne menj az autópályán 100-zal, mert az hülyeség!
Így érthető? Bocsi, de nem tudom tovább butítatni. Szeretem amúgy, hogy ti mentek fel az autópályára mozgó forgalmi akadályt játszani, és nekem nincs fogalmam a dolgokról. A lényeg, hogy megspórolsz 70 forintot. Láttam, hogy a Lidlben adnak most ennyiért egy tölcséres fagyit. Amúgy egész jó. Egyél egyet az autópályás megtakarításaidból. Na have fun!

internal_combustion 2014.05.06. 02:10:13

@redriot77: oké. Menj 61-gyel. Még engedi a kresz és a kocsi is jól fogyaszt. Meg nem is kopik. Sőt garantálom, hogy előznöd sem kell soha többé. Az a sok 90-nel autópályázó öngyilkos száguldzó meg hadd rohanjon a vesztébe. Tartsunk össze mi okosok,minket hazavárnak. Meg ugye majd a sok hülye csak néz amikor egymás után vesszük az Veyronokat meg Enzokat a sok megtakarított benzinpénzen. Persze azokkal is majd csal 60-nal megyünk. Úgy ésszerű. Istenem, de szép lesz.

Krisi 2014.05.06. 06:19:44

@internal_combustion: haver, dőlj le pihenni, kicsit túlpörögted magad

Agr3ssor 2014.05.06. 09:10:56

@internal_combustion:

Szövegértelmezési problémákat, és demagógiát vélek felfedezni nálad...
Nincs fogalmad! Ha lenne, akkor tisztában lennél vele, hogy az összes busz, teher, sokféle furgon, kisautó 100-al, vagy az alatt közlekedik! Azok neked mind forgalmi mozgó akadály?
A legkevésbé sem értem, hogy mindenezek között téged ugyan miért zavar az az autós, aki fakultatív módon SPÓROLÁSBÓL megy ugyanannyival, mint a felsorolt járművek!
A 45 tonnás nyerges vontató nem zavar, sem a buszok! De az egytonnás autó már igen... Azoktól te mindenáron elvárod, hogy 130-al menjen...
Ezek szerint neked egy akadálypálya a forgalom, az autósoktól függetlenül is...

Ma reggel pont eszembe jutottatok! Az M7-esen jöttem, el voltam késve. 150-160 környékén mentem. És lám, a két sávos szakaszon volt, aki kijött elém. 100 körül mehetett, nagy volt a különbség köztünk, de mivel már messziről látszott rajta, hogy nem veszít a lendületéből és nem marad a másik mögött maradni, ezért időben beleemeltem a gázba, és mire odaértem, már félre is állt!
Lehet meg kellene tanulni vezetni, és nem az utolsó 5 méteren beleesni a másik pi..ájába, aztán anyázni, hogy a köcsög kijött eléd!

TDIPower 2014.05.07. 12:49:20

Írtam ítéletet szombaton vagy vasárnap már nem emlékszem pontosan de még nem jelent meg meddig kell várni ?

internal_combustion 2014.05.07. 18:21:47

@Agr3ssor: Szövegértelmezési problémákat, és demagógiát vélek felfedezni nálad...
Ja ezt írtad te is. Na mindegy, rád is igaz, úgyhogy idemásoltam. :)
A 100-zal közlekedő teherautótól két dolog különbözteti meg a 100-zal közlekedő személyautót:
1: a teherautónak ennyi a max megenegedett sebessége
2: nem előzhet
Látod a kresz azért okos. Azt mondja, hogy ezek a nehéz gépek nem mehetnek 100nál többel az autópályán, viszont ezzel egyidőben megtiltja nekik azt is, hogy kijöjjenek a külső sávból előzgetni. Mivel ott zavarnák a forgalmat ezzel a tempóval.

A 100-110-zel közlekedő személyautók viszont vígan kóricálnak a többi sávban is. Ez zavar. Értjük?

internal_combustion 2014.05.07. 18:22:58

@Krisi: túlpörögtem magam? ja, tényleg ti nem vagytok a nagyobb tempóhoz szokva. Bocsi.

Krisi 2014.05.08. 06:51:05

@internal_combustion: továbbra sem értem, miért baj az, ha a külső sávban megyek 100-zal.

szerintem már te sem érted saját magadat

internal_combustion 2014.05.08. 07:20:09

@Krisi: menjél. menjél 50-nel. sőt, szállj ki a kocsiból és sétálj. úgy még kevesebbet fogyaszt majd a kocsi.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.05.10. 14:43:16

@internal_combustion:
Mondjuk a vizuálisabbak kedvéért megfogalmazhatnánk úgy is, hogy a valaki egy all-you-can-eat étteremben csak egy gyümölcslevest eszik, pedig ehetne jóval többet is, ami nembaj, mert ettől mások még annyit ehetnek, amennyit akarnak. A baj ott kezdődik, ha valaki csak egy gyümölcslevest eszik, de nem adja ki a kezéből a merőkanalt, és így mások nem tudnak tőle szedni, pedig kifizették.
süti beállítások módosítása