Heti merítés

  2014. május 04. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Csodák márpedig nincsenek, ez csak szimplán jó!

63600

Kinéztem egyet 2,2 Milláért, látszott hogy nem tudja eladni a tulaj, megbízott szerelő fószer nagyon kócos történetet vázolt fel a javítás tekintetében.

Életérzés & vágykeltő

63586

Én egyszerűen imádtam az autót, semmi rosszat nem tudok rá mondani, sajnos a kis méretű csomagtartó és a két személy miatt kellett megválnom tőle.

Japán hadihajó

62230

Hosszas keresgélés után találtunk egy igazán jó állapotú Nissant, amit nem akartunk megvenni, mert kisebb autót terveztünk. A lehangoló magyar használt autó piacon szerzett tapasztalat után, mégis a japánt vettük meg.

Ideális bankrablóautó

63576

Rengeteg autó volt, de vagy a fele sem volt igaz már ránézésre sem ahhoz képest, amit mondtak róla, vagy túlárazott volt, vagy csak éppen finnyás voltam. Akart a túró Ignist venni, fel sem tűnt eddig, hogy létezik... tényleg mi az az Ignis?

100.000km hiba nélkül

63572

Kíváncsivá tett, minden benne volt, amit akartam, 1.4 16szelep, ötajtós, szervó, légkondi, motoros ablak elöl-hátul, motoros tükör, színezett üvegek, állítható kormány, korrekt beltér, színre fújt lökhárító és tükrök.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr316109176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2014.05.04. 11:35:13

A nissanos arc jó képet csinált a kocsiról, sok minden látszik rajta. :-)

A kóreai (sic!) dévús embernek meg gratulációm a parkolásért!

Józsi a guminagykeres 2014.05.04. 11:39:56

Explorer:
www.youtube.com/watch?v=6XtlPwLB6h0
"Maga nagyon értelmes fiatalember,már az elején láttam!"

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.05.04. 11:40:38

Nagykanizsai Toyota-szerviznél totózás indul.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.05.04. 11:45:45

207000-nél gyertyacsere? Hova ez a nagy kapkodás?

butschq 2014.05.04. 12:06:05

40 ezernél eszik 7litert, 100 ezernél meg 6-ot. Ahogy kopik, úgy fogyaszt jobban? Mi lesz 300 ezernél, meg fél milliónál? Termelni fogja a benzint.

Valamit rosszul csinálok, mert majd 150 ezer km alatt a fogyasztás nem változott. :)

Mondeoman 2014.05.04. 12:07:42

Az Ignis-es jó arc, azt hittem, azért írja, hogy bankrabló-autó, mert a kutya sem veszi észre :)

Daewoo: "100.000km hiba nélkül" - jó tudni, hogy a kipufogódob és a lambdaszonda kopóalkatrészek, és nem azért kellett cserélni, mert meghibásodtak...

Nissan: "A fogyasztása nagy átlagban 8 liter, városban 9-10 is lehet, de hosszú távon már 6,5-et is mértem" - engedtessék meg, hogy ezt némi kétkedéssel fogadjam. Ez nagyjából úgy lehetséges egy ekkora 1.6 benzines bódéval, hogy valaki a horvát tengerpartig 72-vel poroszkál az autópályán. De még úgy sem biztos...

Juhdzsin 2014.05.04. 12:16:31

a daewoos tagnak hogy örülhettek a kamionosok, mikor pályán max. 100-al nyomta az eco maratont...
még beletesz 100-150 ezret és eléri a kb. 0l/100km fogyasztást. :)

Hurri Kán 2014.05.04. 12:29:58

Hű, Suzuki is van, kíváncsi vagyok, mikor indul a végsebeségi/fogyasztási/gyorsulási verseny :D

Hurri Kán 2014.05.04. 12:31:16

@Juhdzsin:
Az megvan, hogy kamionoknak 90 (kilencven) kilométer/óra a megengedett legnagyobb sebesség pályán?

Schütii 2014.05.04. 12:33:21

Tökös legény az Exploreres. Batár kell neki és nem az első generációs X5,ML vonalon mozog és be meri vállalni a benzines 16-18 literjét is. Hiába, a stílust, egyéniséget nem lehet megvenni. :)

bigpond 2014.05.04. 12:54:52

Milyen zsir uj motort lehet 300.000- ert kapni? Ez valami eliras?

A Toyota egesz jool nez ki, meeg nem is lattam ilyet.

ps3peter 2014.05.04. 12:56:55

Ezeken a fogyasztási adatokon mindig lehalok. Én hülye, a dízel Toyotát nem tudom 8 liter alá vinni, mert amikor elkezdenék spórolni - mondjuk autópályán 130 körül menni - akkor elgondolkodok hogy ez most tényleg megéri? Az a pár liter hetente...
Inkább haladok a saját tempómban és jól érzem magam. Csak azt nem tudom mit éreznek azok akik 100-zal mennek a pályán. Sokszor a belsö sávban "elözve" a 95-tel haladó kamiont... Jellemzöen ök azok is, akik 20-30 másodperc alatt gyorsulnak 50-re városban, így hatékonyan bénítva meg bármely város forgalmát.
Már annyira nem idegesítenek, régebben még próbáltam nekik elmagyarázni mit csinálnak, de sajnos a határtalan bambaság falát szinte soha nem tudtam áttörni. Ök spórolnak.
Ez van, a közlekedés társasjáték, mondják az okosok. Meg persze tolerancia. Még birom. De a hülyéket szeretni - nem szeretem...

prérikutya 2014.05.04. 12:57:28

@bigpond: Amerikai változat. Gondolom a vám, meg az ÁFA nincs rajta, mert "okosba" jött. :-)

Csak amikor egy NKH-s ellenőrzésnél megkapja a berendelőt műszakira, nem biztos, hogy érdemes lesz az autó 3-szorosát rákölteni az átalakításra. :-)

2014.05.04. 13:02:29

@agresszív kismalac:
Kérdezte a szerelő, volt-e már cserélve, merthogy ebben iridiumos gyertyák vannak. Mióta nálam van az autó biztosan nem (indult, ment), úgyhogy kicserélte. Az Ignis ellustítja az embert: nem jut eszedbe, hogy cserélni kellene valamit, mert minden jó. Ezért hordom szerelőhöz. Talán neki eszébe jutnak a dolgok. :)

böla 2014.05.04. 13:03:43

@Hurri Kán: Az megvan, hogy teherautóknak és kamionoknak lakott területen kívül 70, autópályán 80 km/h a megengedett sebességük?
A sebességkorlátozó pedig az európai gyakorlatnak megfelelően hivatalosan hivatalosan 90 km/h-ig enged mert van ahol annyi a megengedett. Ez végül 93-96 km/h-ban teljesedik ki a felfele tolt hibahatárok és trükkök miatt.

Aztán hogy a kamionok mindezt ki is használják és még lakott területen belül is maximális sebességgel csapatnak, már más lapra tartozik.

prérikutya 2014.05.04. 13:05:56

@ps3peter: Nem mindenki siet, hogy 5 perccel hamarabb legyen otthon, vagy az árokban/szalagkorláton.

2014.05.04. 13:08:15

@Mondeoman:
Köszönöm a bókot! :)
Végülis az is igaz, hogy nem veszik észre (ezt mondjuk menet közben is tapasztalom), de a bankrablásnál ez sem fontos. Találjanak meg. Az elején még számoltam hány piros Ignisszel találkozom jártamban-keltemben, már nem számolom, nem is intek. Belefáradtam. Volt olyan, hogy a házunk előtt 3 piros Ignis állt egymás mögött. Az egyik a szomszéd. :)

Agr3ssor 2014.05.04. 13:08:27

@Juhdzsin: Nem hiszem, hogy nagyon zavarja őket, mikor jobbról szép lassan elhalad mellettük!
De ha nem hiszed, egyszer ne hajts ki a teszkónál Budaörsnél, és magad is láthatod, hogy 90-100 között mennek a kamionok, de inkább 90-el... Annyi is a megengedett nekik!

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2014.05.04. 13:11:25

@ps3peter: valószínűleg úgy gondolkoznak, hogy ha heti 5 litert megspórol és autózik évente ötvenet, akkor az 250 liter üzemanyag. Nagyjából 5 teljes tank, de számoljunk csak négy teljes tankkal, kb 100e forint, másfél hónapig "ingyen" autózik.

The Good Boy ! 2014.05.04. 13:12:41

@Hurri Kán: "Az megvan, hogy kamionoknak 90 (kilencven) kilométer/óra a megengedett legnagyobb sebesség pályán?"

Az megvan, hogy kamionoknak 80 (NYOLCVAN) kilométer/óra a megengedett legnagyobb sebesség pályán IDEHAZA?

csak szólok...

Az is jó, hogy a fordos emberke kikukázza az autójából a motort, tesz bele egy másikat, ami már szerinte örök élet+1 nap, mert "ropogós új". Ha ez a motor ilyen jó, akkor miért kellett a gyárilag benne lévőnek a kukában végeznie?

Adam88 2014.05.04. 13:17:08

Az Exploreres írás nagyon tetszett.
Szép vas nagyon.
Abban pedig egyetértek vele hogy itthon nagyon óvatosan szabad amerikai kocsit venni, pont a hozzá nem értés és gányolás miatt.
Sajnos tapasztalatból mondom én is.
Ja az alkatrészárak pedig tényleg nevetségesen olcsóak ebay ről rendelve. Sok igazságot leírt.

ps3peter 2014.05.04. 13:17:26

@gergo: ezzel semmi baj, csak ezt az összforgalom jelentös lassítása árán érik el a delikvensek. Ja és ezt ök nem veszik észre, csak az aki szeretne egy árnyalattal jobban haladni. @prérikutya: és nem feltétlen azért, hogy 5 perccel hamarabb érjek haza, hanem mert a lassú tempó egyszerüen idegörlö. Persze nem mindenkinek. De sokaknak.

Hurri Kán 2014.05.04. 13:20:55

@The Good Boy !:
Akkor 80, bocs :) Tudom, kicsit az óra is csal, kicsit a mérésnél is ráhagynak, szóval 90-re szokták tenni a tempomatot. Más kérdés, ha a nagytudású DévÚs szintén (óra szerint) 100-zal megy, akkor kb. pont feltartja őket. De ez legyen az ő baja.
Mondjuk azt, hogy felmegyek az autópályára, aztán 90-nel megyek, merakorfogyaszt jól az autóm, és feltartom a forgalmat, ezt sose értettem.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2014.05.04. 13:24:57

@ps3peter: Pályán jellemzően százzal, főutakon hetven-hetvenöttel közlekednek az ilyenek. Viszont városban sem veszik el, ezért szokott sűrűn előfordulni az, hogy városon kívül leelőzőm őket, lakott területen belül és/vagy sebességkorlátozó táblánál - akár szabálytalanul is - de visszaelőznek.

Egy idő után már nem túl szórakoztató játék.

prérikutya 2014.05.04. 13:25:45

@Hurri Kán: Kamiont fel tudsz tartani egy BMW-vel is. Haver Magnumja simán vitte a 160-at. :-)

Juhdzsin 2014.05.04. 13:28:35

@Agr3ssor: Jobbról? Én már semmit nem értek... :D

Ha 90-100-al szeretne menni (a daewoos természetesen) a spórolás végett, akkor inkább ne az autópályát válassza. Tudom, ott nem kell falvakon/városokon átmenni, de akkoris. Pályán személyautóval azt a 120-140-et illene tartani...
(Sztem mondjuk csak kipróbálta, mennyi a minimum fogyi)

Agr3ssor 2014.05.04. 13:28:46

@ps3peter: Hát nem tudom cimbi!! Számolj egy kicsit!!
Ez egy napi használatos, autópályán munkába járós autó!
Ha pl. 20-20 km az út neki oda-vissza, az napi 40 km.
Ez 130-as tempóval 18.5 perc, 100-as tempóval meg 24. Tehát a napi "elvesztett idő" kő kemény 5 és fél perc.
Ez napi 20 munkanappal számolva 800km. És ha 1.5 liter a különbség 100/130 között (márpedig nekem annyi), akkor az havi 5000ft különbség 420-as benzinnel számolva. Havi 110 perc beáldozásáért. Ez természetesen nem sok, de van akinek ez is számít. Sokaknak elfér ez a zsebében.
És ezt most csicska 40km-el számoltam, aminél az is határeset, megéri e a matrica. Márpedig neki gondolom megéri.
Ez a jelentéktelen 5000 forint egyébként a jelenlegi nettó minimálbér 7.5%-a!! Én meghagynám annak, akinek szüksége van rá!

Agr3ssor 2014.05.04. 13:31:06

@Juhdzsin: mármint balról, de örülök, hogy értetted mire gondolok!
A spórolós csávó 90-100-al pedig tökéletesen szabályos, semmiféle szabály nem kötelezi őt az országútra!

prérikutya 2014.05.04. 13:40:10

@Juhdzsin: A KRESZ nem illik, vagy nem illik kérdése. Ha valaki jól érzi magát 100-zal a külsőben, az az ő dolga. Előzésre ott van a belső sáv...

kuki123 2014.05.04. 13:59:32

8-9-10 liter benzin...anyám

a ford "tank"-os meg hát megnézmé mire kell neki ekkora kocsi meg 4WD

Lacika_35 2014.05.04. 14:07:36

Bármennyi okos is kételkedik benne, a mi Kalosunk is gyakorlatilag ugyanúgy fogyaszt, mint az írásban szereplő, ahogy kopott be a motor, úgy fogyasztott egyre jobban, majd beállt egy szintre. (Óvatos sofőr mellett országúton 5.8 - 6.5 simán hozható) Bár akinek sosem volt ilyen autója, az biztosan jobban tudja..

JaxTeller 2014.05.04. 14:07:39

a Kalos fogyasztása elég érdekesen alakul, de ha ő megmérte ezt akkor biztos enni...

Carlo77 2014.05.04. 14:29:46

Az hogy valaki autóval az autópályán 130 helyett
100-zal bassza a fillért az a forgalom indokolatlan akadályozása
Büntetni kérem.

Hurri Kán 2014.05.04. 14:31:40

Jól van, kezdődik :D

Agr3ssor 2014.05.04. 14:32:47

@Carlo77: Akkor az összes teherautó, busz, kamion, számtalan furgonos mind-mind-mind büntetendő!! Nem vagy demagóg... Én vagyok az...

Agr3ssor 2014.05.04. 14:34:02

@Carlo77: Amúgy nem 130 helyett... Hova van az leírva, hogy 130-al KELL menni? Én sehol nem láttam még ilyet...

United Steaks 2014.05.04. 14:36:53

Megyek az utcán, nénike andalog előttem a járdán. Ki kellett kerülnöm.
Lehet, hogy büntetni kéne.

Rocko- 2014.05.04. 14:37:37

@butschq: csak megtanulta vezetni. :)

Hurri Kán 2014.05.04. 14:41:56

@Agr3ssor:
Van a KRESZ-ben egy olyan kitétel, hogy a forgalom ritmusának a felvétele. Ha autópályán (nyilván száraz úton, megfelelő látási viszonyok között) a belső sávban szüttyögsz 100-zal, akkor ennek nem teszel eleget.
Nyilván nem véletlen, pár éve pl. az olaszoknál büntetik az autópályán történő, indokolatlanul lassú haladást.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.04. 14:56:51

@Juhdzsin: miért illene 140 el menni?
Nekem a 110 a kényelmes,és ott a legcsendesebb,és a legpihentetőbb a vezetés.A sebességen kívül annyi mindent lehet élvezni a vez3tésben,pl a tájat,a zenét ,vagy hogy a csajod kényeztet a szájával:-) :-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.04. 14:58:45

Mondjuk a Fordost nem értem,engem sosem akartak eltiporni semilyen kocsival.

Agr3ssor 2014.05.04. 15:05:39

@Hurri Kán: 130-as maximum sebességnél a 100 konkrétan nem számít szüttyögésnek, sem indokolatlanul lassú haladásnak!
A legtöbb kiskategóriás 1000-1200 köbcentis kocsi konkrétan ennyit szeret maximum tartósan. Vagy ezek illegitim autók lennének?

Egyébként ez annyira tipikus. Kezdődött azzal, hogy autópályán 100. Majd legközelebb 90-100-at emlegettettek! Most már "belső sávban 100-al szüttyögő" a téma...
Kíváncsi vagyok, hogy mikor jöttök a belső sávban 80-al tolatóval, mint megdönthetetlen érv!

Én annyival zárnám, hogy joga van bárkinek 100-al menni a pályán. És körültekintően teszi, használja a tükröt, figyelmesen előz egy kamiont pl, akinek senkinek nincs joga illegitimnek tekinteni!

A hátulról érkező elé kivágás, az nem a lassabb tempó esete, hanem a figyelmetlen sávváltásé. Nekem ez a véleményem.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.04. 15:05:41

Éredekes egy Suzukisnak mindig kell egy ellenfél akinél gyorsabb a kocsija,ha egy 1,4 Astra akkor az.

Agr3ssor 2014.05.04. 15:08:05

"És körültekintően teszi, használja a tükröt, figyelmesen előz egy kamiont pl, akinek senkinek nincs joga illegitimnek tekinteni!"

És ha... akkor senkinek...

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.05.04. 15:08:30

@Pocok24: Ez durván kétszeres túlhasználat. 105 e-nél nem volt egy gyertyacsere abba' a szervizfüzetbe'?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.04. 15:09:07

Sajna ez a Nissan már nem az a Nissan ami régen volt és japán.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.04. 15:12:38

Nekem fura ha egy 2006 os autóban motort és váltót kell cserélni és ez normális.
Meg az is fura sokszor hogy a gázos autó fogasztását összehasknlítják egy sima benzinesével.
Gázt bármibe lehet tenni.

ps3peter 2014.05.04. 15:15:56

@Agr3ssor: Na akár itt is bukhat meg az egész a jelek szerint. Nálad havi 110 perc 5.000 Ft-ért. Nekem nem éri meg, bár nem órabérben fizetnek, de ha dolgozok 110 percet, akkor jobban járok. Ráadásul én ennél azért valamivel többet vagyok havonta úton.

Carlo77 2014.05.04. 15:19:58

@Agr3ssor: Nem teherautóra gondoltam hanem személyautóra.
Ha az autó tudja és nincs korlátozás mért nem lehet 130-cal menni?Az annyira nem őrületes sebesség .

deepdiver 2014.05.04. 15:21:21

Az USA-ban van min. sebesség a pályán 55Mph (90km/h) aki ennél lassabban megy a rendőr kiszedi, és bünteti.
Szerintem nálunk is kéne ilyen.

Hurri Kán 2014.05.04. 15:22:02

@Agr3ssor:
Véletlenül se akard megérteni, amit írok. További jó trollkodást.

Carlo77 2014.05.04. 15:25:29

@Agr3ssor: Külön kéne venni azokat akik megélhetés miatt
vezetnek és aki a nagyit látogatja meg.(nincs azzal sem baj).
DE a 4-en amikor a személyautó tart fel teherautót az kész röhej.Megelőzni nem tudja,gyűlik a sor mögötte.

ps3peter 2014.05.04. 15:25:36

@Agr3ssor: "130-as maximum sebességnél a 100 konkrétan nem számít szüttyögésnek, sem indokolatlanul lassú haladásnak!
A legtöbb kiskategóriás 1000-1200 köbcentis kocsi konkrétan ennyit szeret maximum tartósan. Vagy ezek illegitim autók lennének?"

Nem illegitimek. Csak nem arra vannak használva, amire kéne. Ezek városi bevásárlóautók. Csak vadkeleten ezeket imádják minden célra, autópályára is, mert - állítólag - keveset esznek. Jóhogy, ha egyikkel se mennek 100 fölé, mert "azt úgy szereti a kis kocsika"... És én vagyok az agresszív állat mikor megérkezek a seggébe, mert 100-zal "elöz" 4 perc alatt egy kamiont...

Carlo77 2014.05.04. 15:28:45

Ha sarkítani akarok akkor nyugodtan mehet a emberke 70km/h
val az autópályán mert a min. sebesség 60

Carlo77 2014.05.04. 15:32:42

@ps3peter: "Jóhogy, ha egyikkel se mennek 100 fölé, mert "azt úgy szereti a kis kocsika"... És én vagyok az agresszív állat mikor megérkezek a seggébe, mert 100-zal "elöz" 4 perc alatt egy kamiont..."ERRÖL BESZÉLEK ÉN IS
Látom az emberke arcán a rosszallást miközben mondja a mellette ülő mamának."nézd az agresszív idiótát"

Carlo77 2014.05.04. 15:35:04

Ezért járok amikor csak tehetem motorral.
Mókásan máshogy történnek a dolgok.(amíg szét nem taposnak)

Zakk (törölt) 2014.05.04. 15:36:23

@Mondeoman: Most mondok neked valami érdekeset, nem szokásom de kivételt teszek. Tavaly októberben vettük át az új Renault Fluence 1.6 dci-t. Azóta , a mai napig, került bele 26,480km. Az autó 6 litert akkor sem fogyasztott amikor Budapest-Trier-Budapest vonalon az idő nagyrészét 200Km/óra sebességen mormogott. 5,0-5,2 a feleségem lába alatt, 5,5- 5,7 az én talpam alatt. Az autó nagy darabnak számít az 5 méterével, és van benne minden az ülésfűtéstől a halott német katonáig a csomagtérben. Én elhiszem az arcnak hogy mennyit fogyaszt az autója :)

Carlo77 2014.05.04. 15:38:04

Egyszer olvastam valahol hogy magyarhonban eladható
lenne Pl: BMW 712i, A8 1.2 qatró. vagy Merci S 100 D

Carlo77 2014.05.04. 15:39:35

@Zakk: Akkor megéri 100-zal menni az autópályán??????????

Mondeoman 2014.05.04. 15:42:46

@Zakk: Oké, de a dci dízel. Arról én is elhiszem, hogy ennyit fogyaszt, de a benzinesről nem :)
(Nem is tudtam egyébként, hogy van 1.6 dci is...)

Agr3ssor 2014.05.04. 15:44:56

@ps3peter: Akkor örülj neki, hogy neked ez nem számít, csak nem értem miért ítélkezel olyanok felett, akinek NAPI 5 perc megér havi 5 rugót?!?

"Csak nem arra vannak használva, amire kéne. Ezek városi bevásárlóautók."

Én még nem láttam semelyik autó használati utasításában/kézikönyvében, hogy autópályán nem használható! Az autópálya is közút. És a 80-90-el haladó kamionok/teherautók között simán van keresnivalója bármelyiknek. De lehet én látom rosszul.

@Carlo77: Az általad emlegetett teherautó és a személyautó, pont ugyanazon az úton közlekedik! Számomra érthetetlen, hogy a 950 kilós kisautó miért ennyire bántó, miközben a 45 tonnás nyerges vontató senkinek sem szúrja a szemét ugyanolyan, vagy lassabb tempóval.
Amúgy pedig mint mondtam már, nem kötelező 130-al menni! Pláne ha valaki a 100-at érzi kényelmesnek, akkor miért erőltetnél rá többet??

Agr3ssor 2014.05.04. 15:46:03

@Carlo77: Akinek van hova tenni azt a havi 5+ezer forintot, annak igen.

ps3peter 2014.05.04. 15:47:18

@Carlo77: "magyarhonban eladható
lenne Pl: BMW 712i, A8 1.2 qatró. vagy Merci S 100 D"

Simán. A lényeg a kis fogyasztás. Emberek százezrei nem számoltak a havi értékvesztéssel, a 10 éves futamidö kamatával, netán a devizahitel vonzataival. De egy liter 100 km-en sok...

Mondeoman 2014.05.04. 15:48:22

@Carlo77: Ez Csikós örökbecsű alkotása, bár azóta szerintem változott ez-az... Lassan tényleg ott tartunk, hogy lesz Audi A8 1.2 TFSI... :/

totalcar.hu/magazin/velemeny/magyautovesz/

ps3peter 2014.05.04. 15:56:20

@Agr3ssor: "És a 80-90-el haladó kamionok/teherautók között simán van keresnivalója bármelyiknek"

Ott lenne is, no problem. De ök nem ott mennek. Hanem 3 km/h sebességkülönbséggel elöznek kamionsorokat, feltartva azokat, akik öket 30-100 km/h különbséggel elöznék. De joguk van hozzá, hordják magasan a jogvédö táblát. Igen, nekik mindenhez. Mindig mindent a leghülyébbhez kell igazítani, nehogy valaki lemaradjon. Lásd közlekedés, lásd oktatás, stb. Én elviselem, de valahol úgy érzem a természet és Darwin apánk törvényei eredményesebbek voltak...

uki 2014.05.04. 15:57:10

Egyebként aki 100-al bénázik a pályán az nem azért bénázik mert 100-al megy hanem mert béna. Ha 130-al menne akkor is béna lenne, max nem tartósan 100-al menne a belsőben és nem venné észre hogy mások is vannak körülötte, hanem csak 130-al vágna ki a másik elé, nem tartaná a megfelelő követési távolságot, stb. Lehet 100-al is rendesen haladni, megvárni amíg elmennek a gyorsabban haladók és 130-150-el is balfaszkodni. Ez nem sebesség vagy autómárka függő.

nick papagiorgo 2014.05.04. 15:59:49

" Az látszik hogy az autózás költségei 66 forint körül alakulnak kilométerenként (kalkulált értékvesztéssel, szervizekkel, biztosítással...és még sok mással)"

Elnézést, ez nekem értékelhetetlen adat. Mi a sok más? Mennyi a kalkulált értékvesztés (ami kb minden évben változó). Stb.
Nem lenne egyszerűbb egy benzinfogyasztás Ft/liter adatot megadni, a sok minden mást meg kihagyni?

Hurri Kán 2014.05.04. 16:03:43

@nick papagiorgo:
A fogyasztás az csak egy viszonylag kis része egy autó fenntartásával járó költségeknek, így ha valaki csak azt nézi autóvásárlásnál, becsapja magát.

"Mi a sok más?"
Például: értékvesztés (nyilván más új autónál, más használtnál, más, ha évi 10.000 km-t fut egy autó, más, ha évi 50.000-t)
biztosítás (lakhely, vezető/üzembentartó életkorától is függ)
Kötelező szervizek, olajcsere (megint nem mindegy, mennyit mész évente)
Téli/nyári gumi költsége
Hitelre, vagy kp.-re vetted a kocsit.
Hirtelen ennyi :)

Hurri Kán 2014.05.04. 16:05:40

@ps3peter:
"Simán. A lényeg a kis fogyasztás."
Ami megint baromság (mármint csak a motor méretét nézni), a használat módjától függően egy kisebb motor simán fogyaszthat többet egy nagyobbnál, egyéb hátrányokról nem beszélve.

nick papagiorgo 2014.05.04. 16:16:49

@Hurri Kán: azt írta, hogy értékvesztés, bizosítás, szerviz..és sok más. Erre kérdeztem, hogy mi a más, wunderbaum a visszapillantóra? :)

Meg ez az adat így nem mond semmit. Ha összehasonlítasz mondjuk egy benzinest egy dízellel, vagy egy prémiumbenzint tankolót egy simával, akkor van különbség a ft/km között, így el lehet dönteni, melyik a "jobb". De még itt is van különbség a vezetők "lába" miatt.

De ha minden adatot beleteszünk, annyi változó lesz benne, hogy a szám értelmetlen lesz. Vegyünk két embert, akik két ugyanolyan autót vesznek. Az egyik "gondos gazda", az autó megkapja, ami neki jár, ezért a Ft/km neki nagyobb, míg a másik lesz*rja a karbantartást, így a ft/km nála kisebb, egész addig, amíg be nem hal az autó. Tehát még két egyforma autó között is nagyban eltérhet egy ilyen számadat. Nem mindegy, hogy 5000 vagy 50.000 km-t mész évente stb. stb.
Ez ért lenne célszerűbb a pucér fogyasztásos ft/km-t megadni csak, abban kevesebb változó lenne.

Hurri Kán 2014.05.04. 16:20:55

@nick papagiorgo:
A pucér fogyasztás az csak egy tétel a sok közül, egy autó fenntartásának csak egy része, önmagában ezért nem sokat mond. Más kérdés, 10-ből kb. 8 ember csak azt nézi, mivel a tankolás az a költség, ami a legjobban szem előtt van.

2014.05.04. 16:24:14

@agresszív kismalac: Hát most megfogtál... lehet hogy volt. Elültetted a bogarat a fülembe, úgyhogy megnézem legközelebb.

Gazsi bácsi lótetű 2014.05.04. 16:28:39

@Zakk: Nos, az 5 métertől nagyon messze van az autód.
462 cm-es adatot találtam rá. Ez egy sima C szegmensű olcsó autó, ami a méltán népszerű Thalia utódja.
Tudd, hogy az 5 méterig még ott van a D szegmens (Mondeo, Insignia, Passat, C5) a maguk 4,8 méteres hosszával, és 5 métereseknek ott vannak az 5-ös bömösök, és társai. Egy Fluence rohadtul nem 200-as száguldásra van tervezve, sem a futóműve, sem a féke. Persze képes rá, de ha valami gáz van, akkor csúnya vége lehet. Aztán azzal a kis köbcentis dízellel csak óvatosan száguldozz, mert sokba lesz a javítás.

nick papagiorgo 2014.05.04. 16:29:43

@Hurri Kán: ez így van.
De az emberek azért nézik ezt, mert ennek alapján lehet bármilyen autókat összehasonlítani. Összköltség alapján nem.

Ha mondjuk azt mondom, hogy az összköltség egy 6 éves 3-as BM-re kijön 79 Ft/km, viszont egy 14 éves Ford Focusnál ez (mondjuk) 46 Ft/km, a fenti Nissannál meg 66 Ft/km akkor ez neked mit mond? Melyik autó a jobb/rosszabb, melyik lehet jobb állapotban, melyik ment többet, melyik vétel érte meg jobban, melyik mennyit fogyaszt stb. stb. Egyáltalán mit jelent ez a szám így magában?

CDN 2014.05.04. 16:40:05

A Max meg 60 MPH ! Orult a tempo az USA-ban !!!

EddieCivic4g 2014.05.04. 16:43:15

@ps3peter: "Én elviselem, de valahol úgy érzem a természet és Darwin apánk törvényei eredményesebbek voltak..."

Legközelebb mész 130al, mert neked szabad annyival, aztán csak úgy Darwinra hivatkozva megérkezik egy X5ös a seggedbe 170nel... Akkor is így fogod látni?

ps3peter 2014.05.04. 16:49:03

@EddieCivic4g: Nem pont erre gondoltam, de nem adnék boldog-boldogtalannak jogosítványt. No meg ritkán közlekedek olyan lassan, hogy túl sokan utolérnének...

Lacika_35 2014.05.04. 16:52:14

@ps3peter: nem kéne ennyire büszkének lenni szerintem a gyorshajtásra, legalább annyira pofátlanság, mint 90-el közlekedni 130 helyett.. ja nem bocsi, sokkal nagyobb pofátlanság.

Carlo77 2014.05.04. 16:54:40

@Agr3ssor: Nem a sebesség a lényeg a teherautónál hanem a vezetési idő.1 nap 9 óra nem mindegy hogy ez idő alatt
mennyit mész. Pl:Ha a telphelytől 50 km-re letelik a 9óra
akkor cumi(ha nem tudsz már hosszabbítani 10 órára)

Carlo77 2014.05.04. 16:59:00

@Lacika_35: Vajon mikor hozhatták azt a szabályt hogy lakott területen kivül max 90????????????

ps3peter 2014.05.04. 17:00:59

@Lacika_35: Nem Magyarországon élek, hanem ott, ahol történetesen nincs 130-as korlát.
Ennek ellenére Magyarországon járva se tartom be a 130-at, egyszerüen idegtépöen lassúnak találom a töküres M3-on vagy M35-ön a 130-at. Büszke nem vagyok rá, de nem is meaculpázok miatta. Inkább csak azt mondom, hogy az én - idöjárási és forgalmi viszonyokhoz igazított - gyorshajtásom nem hátráltat és nem is veszélyeztet senkit. A megrögzött lassúak viszont sokszor hátráltatnak és bizonytalanságukkal nem egyszer veszélyeztetnek is...

Hurri Kán 2014.05.04. 17:01:18

@nick papagiorgo:
Azt mondja, adott futásteljesítményre vetítve üzemanyaggal, mindennel kb. mennyiben lesz az autó évente. Így el tudom dönteni, anyagilag belefér nekem, vagy nem. Persze használt autónál az állapoton is sok múlik, ami megint csak árnyalja a képet. Persze itt jön az az ökölszabály, hogy az az autó,ami újonnan drága volt, annak valószínűleg használtként is drágább lesz a javítása.

Lökött kamionos 2014.05.04. 17:07:03

Tipikus. Máris terítéken a kamionosok. Mert csak ennyivel mehetne, itt és ott. Nem védeni akarom a mundér becsületét, de könyörgöm, jöjjöj már el velem a sok okostojás közül valamelyik egy kanyarra. Csak Olasz-Magyar viszonylat. Hétfői indulás, pénteki érkezés (vagy nem és akkor cumi kinnt). Semmi másért, csak hogy árnyaltabb legyen a kép....

nick papagiorgo 2014.05.04. 17:17:36

@Hurri Kán: na ja, de az adott futásteljesítmény az az óratekergetők hazájában megbukik :)

Egyébként általában igazad van, de nem feltétlenül van így, pl. itt van a Smart, ami használtként relatíve olcsó, viszont 130.000 km-re van tervezve a motor élettartama, a turbó meg gyakorlatilag felújíthatatlan, tehát egy (óraszerinti) 80 ezres smart 10 ezer múlva jó eséllyel kuka. Tehát ennél 120.000-ig a ft/km relatíve csekély, aztán meg marha nagy, mert dobhatod ki :)

Ennek akkor lenne értelme, ha mindenki adnak egy objektív számot, mint pl. a spritmonitor, ami a fogyasztást méri. De objektív adoatot senki se ad, ld. pl. az 5 litert fogyasztó 2500-as benzines motorral felszerelt autók tulajait :)

EddieCivic4g 2014.05.04. 17:20:14

@ps3peter: Megrögzött lassúak? Sehol semmi szabály nincs arra, hogy autópályán 130cal KELL menni. De tudod mit? Igazad van. Én kérek elnézést az emberiség nevében, hogy közlekedni, sőt, létezni merünk, ezzel néha akár 1 percet is elvéve a becses idődből...

Juhdzsin 2014.05.04. 17:20:57

Ez a kilométerköltség érdekes. Hogy jönnek ki ezek a 66 forint körüli számok? Nekem 241 forintot számolt a CarMonitor programja, valamit rosszul csinálok?
Citroen C3 5,8l átlagfogyasztás, az olajcserén (10ezer) és egy első fékbetét, féktárcsa cserén (33ezer) kívül, ami ugye kopóalkatrész, összesen egy hátsó csomagtérzárra (10ezer) és egy kulcsmásolásra (12ezer)költöttem? Ja, volt még egy szelep csere a jobb elsőn 1500-ért.
Ezek a nagyjából 1 éves használat adatai...

Ciri 2014.05.04. 17:22:43

@Mondeoman:

Örökbecsű alkotás?

Aligha.

zséroskenyér 2014.05.04. 17:34:53

gyülöletes, amikor valaki hosszu o-val irja koreat.

nick papagiorgo 2014.05.04. 17:51:20

@Juhdzsin: nem mindegy, hogy hány kilométert mész.
Most a szervizt ne számítsuk, tegyük fel, hogy havi 2000 km-t mész, és a kilométerköltséged X. Nyáron teszel egy Európai túrát, ami 4000 km, a kilométerköltséged kapásból X/2-re feleződik.

Ezért nem jók (nem obektívek) a CarMonitor meg efféle számolások adatai.

Hurri Kán 2014.05.04. 17:52:24

@Ciri:
Kicsit görbe tükör, de sok igazság van benne.

nick papagiorgo 2014.05.04. 17:56:27

@nick papagiorgo @Juhdzsin: csak egy példa erre.
Veszel második kocsit az asszonynak, éves km 5000 (gyerekek suliba + vásárlás, dolgozni busszal jár, ha gyesen van, még oda se). Meg egy van egy családi kombid, amibe éves szinten mondjuk 30-50.000-t teszel, mert te azzal jársz dolgozni, meg nyaralni is azzal mentek.

A második autó költségei nagyságrendekkel lesznek nagyobbak kilométerre vetítve, mint a kombié, a kevés km miatt (értékevesztés, km-re vetített biztosítás stb.)

dogoljmeg 2014.05.04. 18:02:51

@ps3peter: Jartal mar Svajcban autopalyan? En itt elek, de rendszeresen agyverzest kapok attol hogy itt mit csinalnak. Akkor is 100 al megy a belsöben ha kivül senki es rakenyszerit hogy balrol elözd meg, villoghatsz ennek, meg akarmi , le se szarjak. Plussz itt nem tilos kamionoknak elozni egymast, remek moka, igy jarni 40 km-t naponta meloba.
Dugo itt mindennapos, ugy hogy semmilyen baleset se utepites nincs, egyszeruen csak nem mennek. Ehhez kepest Magyarorszagon meg mindig elvezet vezetni ott legalabb az emberek nagyresze ha lassan is megy, igyekszik nem feltartani.

nick papagiorgo 2014.05.04. 18:08:15

@dogoljmeg: nincs jobbra tartási kötelezettség? Azt hittem, az mindehol van autópályán....

Pepejoe 2014.05.04. 18:18:36

@Gazsi bácsi lótetű:
Épp erre gondoltam én is, 1.6 dízel 200-as tempó...pfff. Nem szeretnék akkor benne ülni, pláne tulajnak lenni.
Pláne, hogy gyári adat szerint 200 a végsebessége, az mondjuk nem rossz de egy válságmodell ne száguldozzon, hanem fogyassza azt a 3.9-et országúton, amit hazudnak neki.

Tippszmix 2014.05.04. 18:19:42

@deepdiver: Nézd át a KRESZ könyvet; nálunk is van, 60 km/h.

Józsi a guminagykeres 2014.05.04. 18:22:22

@Pocok24: Szerintem az ignis tagad a súlyából. Összehasonlításképpen egy majdnem alap háromajtós B corsa forgalmi szerint 855kg, menetkészen kb. fél tankkal,920kg.
Olyan 1100-1050 kg környékére saccolom az igniseket,felszereltségtől függően.

Tippszmix 2014.05.04. 18:24:45

Tök "jó" érzés lehet, amikor az ember a nagyobbik motoros, 1,4-est választja, ámbár némi lelkiismeret furdalással, mert nem tudni előre, hogy nem-e sok lesz az a teljesítmény...

dogoljmeg 2014.05.04. 18:25:02

@nick papagiorgo: Nemtudom, gondolom lennie kene, csak senki nem foglalkozik vele....

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2014.05.04. 18:26:29

@ps3peter: Mivel van olyan jármű, aminek 80 km/h, ezért szerintem 100 km/h autópályán egyáltalán nem "szüttyögés". A távolsági buszok is 100-zal mennek és ne legyen kétséged, szemrebbenés nélkül leelőznek bármit, ami lassabb náluk. Most akkor a buszok is takarodjanak a sztrádáról?

Juhdzsin 2014.05.04. 18:27:36

@nick papagiorgo: aha, vágom. Megnéztem, 1 év alatt, 10ezer kilométer adatai.

nick papagiorgo 2014.05.04. 18:31:23

@dogoljmeg: akkor viszont nem büntethetnek meg jobbról előzésért. Tehát, ha te jobbról előzöl 140-el, de a belső sávban van egy 100-al haladó autó, akkor hivatkozhatsz arra, hogy az nem volt hajlandó lehúzódni.
Mondjuk ez csak helyszínen megy, későbbi fotónál (amikor nincs rajta a másik kocsi, és annak sebessége) nem.

nick papagiorgo 2014.05.04. 18:38:17

@Juhdzsin: ezért nem örültem én a Carmonitornak. Összeadsz számokat, és kijön egy szám, ami valahol 40 és 200 között van. De ez a szám önmagában nem mond el semmit. Sem azt, hogy mennyit ér a kocsid, sem azt, hogy jól vezetsz, vagy rosszul, egyáltalán semmit, egy staikus szám, ami kizárólag rád, és a kocsid aktuális állapotára igaz (tehát pl. az én szervizköltségem mondjuk 30.000 / év. Holnap kikönyööl a motor, ez kb 300-600.000/év-re ugrik, de ez csak holnap számít ma még nem).

Ez olyan, hogy veszel egy lakást hitelből X millióért, vagy albérletben laksz Y ezerért havonta. Z éven belül térül meg a befektetés, de nehéz számszerűsíteni, hogy közben nem rúghatnak ki (+) de költened kell felújításra (-), mi van, ha leég a ház (ha albérlet, keresned kell másikat, ha tiéd, akkor buktál) stbstb.

ps3peter 2014.05.04. 18:46:25

@SomiTomi: a távolsági buszos ha 100-zal megy, akkor minden tuti, neki annyival szabad. A spúr kisautós - akinek az autója simán tud 130-cal is menni, csak meg kéne benne találni a gázpedált - viszont simán csak önzö módon spórol, leszarja, hogy hány embert akadályoz, mennyivel veti vissza az összforgalmat. És nem akarok általánosítani, igenis vannak akik nem akarnak feltartani. De nagyon sokan egyszerüen leszarják, rosszabb esetben meg még ideoógiát is gyártanak a sötétségükhöz.

Apámnak Magyarországon régi Swiftje van, háromhengeres ezres. 10 év alatt van benne vagy 40 ezer km... Mindegy. Egyszer úgy hozta a sors, hogy mennem kellett vele pár száz km-t autópályán.
Határozottan állítva, hogy ettöl már nem sok szarabb, gyengébb autó létezik, ezzel is lehetett 130-cal menni autópályán. Ja, mondjuk biztos nem 5-6 litert evett, de bocs. Fentebb leírtam, hogy mi mindent leszarnak a magyarok a pénzügyi "okosságukkal", de az 1 lityi számít...

Józsi a guminagykeres 2014.05.04. 18:52:32

@ps3peter: "Ja, mondjuk biztos nem 5-6 litert evett"
Volt ezres stiftünk,egyszer faterral 130al alapból és néha-néha 160ig téglagázzal nyomva az M1-M5ön teletankos méréssel 6.7l/100km-re jött ki.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.04. 18:53:39

@Carlo77: kb 1990ben,addig 80 volt.
De érdekességként 1976 ig nem vol sebességkorlátozás autópályán,igaz akkor kb 50 km autópálya volt.

ps3peter 2014.05.04. 18:56:13

@Józsi a guminagykeres: Ennyi. Csak nem merik bevallani hogy fillérbaszók. Pont.

Hurri Kán 2014.05.04. 18:56:19

@Gyurma73:
No meg az akkor Mo.-n forgalomban lévő autók kb. 95%-ával nem igen lehetett tartósan 100-110-nél többel menni :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.04. 18:56:28

@ps3peter: az átlag mostanában nem megy 13ő al sem,nyugodtan menj ki bármelyik autópályára.
Ja amúgy egyszer te is megöregedsz,és lassabban fogsz menni.
"Idős korára mindenki a Kossuth rádiót hallgatja"

ps3peter 2014.05.04. 18:58:39

@Gyurma73: Hát így 40 fele közeledve ebböl annyit veszek észre, hogy már nem szeretek 200 fölött közlekedni. Szerinted nyugdíjaskoromra leérek 100-ig?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.04. 19:00:52

@Hurri Kán: uténa néztem sehol nem volt se,ességkorlátozás lakott területen kívül az szgk nak:-)
Így lehetett régen a Hortobágyon próbálgatni a nyugati verdákat már akinek volt.

Zakk (törölt) 2014.05.04. 19:10:04

@Mondeoman: Elöl hátul hűtött tárcsák, ESP, ABS, és még néhány más rövidítés, az autó stabil, nem versenyautó de jól vezethető, stabil, a sebesség tartomány ahol igazán jól érzi magát autópályán, úgy 150-200 közt van, éppen még 3000 fordulat alatt. 130 ló, 320Nm nyomi. A helyzet az hogy céges autót kerestünk, nem használtat, presztízs és aggodalmak nélkül, kényelmes tér, és kellő dinamika, alacsony fogyasztással. 4 autót vezettünk vásárlás előtt, kereskedői teszt vezetésen. O. Insignia, F. Mondeó, Citroen C5, Volvo V40..A Volvó egyszerüen túl drága volt és picit szűk.
Az Insignia, elég nagy, de túl nehézkes, és szomjas.
A Ford határozottan nem tetszett, és nem is tűnt valami dinamikusnak..A Citroen meg..nos, nem tűnt egy mindennapi munkakocsinak, olyan nyugdíjas érzés volt. Nem bántuk meg a vásárt, 3db vettünk, mindegyik jól muzsikál, gond nélkül. A 30 ezres első szervizt nem vártam meg, mindegyikben olajcsere volt 15 ezernél,és továbbra is így teszek majd. Nem kell szerelmesnek lenni bele, de teszi dolgát. Nem élmény autó, de ha kell akkor igencsak szedi a lábát. Azoknak pedig akik szerint az autó csak BMW vagy Mercedes lehet..nos, nekik minden mindegy :)

Mondeoman 2014.05.04. 19:50:42

@Zakk: A Ford nem tűnt dinamikusnak? :O Milyen motorral?
Egyébként ez az én nicknevemmel biztos furán fog festeni, de lehet, hogy jól tetted, hogy nem Fordot vettél, mert ha újonnan veszed, akkor hatalmasat buksz rajta, ha használtan, akkor pedig befigyelhet egy kettőstömegű, egy hűtő vagy egy turbó. Nekem 7 év dízel Mondeózás alatt a hűtő és a turbó okozott egy-egy nagyobb váratlan kiadást, de mondom, ez 7 év alatt következett be, így szerintem nem vészes. A benzines Mondeók viszont tönkretehetetlenek :) Benzinesből volt 1.8-asom és 2.0-m, az 1.8 sem rossz vétel, de a kétliteres érezhetően jobban megy és kevesebbet fogyaszt! (Csak hogy kapcsolódjak valamivel a mai hozzászólásokhoz...)

Most egyébként nem Fordom van, de nézegetem a 2.5 V6-os Mondik hirdetéseit. Állítólag 10-12 literrel elmennek (ami egy ekkora motortól sztem baráti), és 240-ről még képes gyorsulni :D És hát szerintem még most érdemes venni V6-ost (Mondeot 2007-ig készítettek ilyen motorral), mert pár év múlva már a legfiatalabb példányok is elég hervadt állapotban lesznek, azután meg végleg kikopnak az elérhető árú V6-ok a piacról... És ezt nem csak a Mondeóra értem :(

JaxTeller 2014.05.04. 20:00:57

@ps3peter: sajnos a magyar valóság az, hogy akiknek jobb erősebb autójuk van általában nem tartják be a 130-at, mint ahogy te sem. Ha valaki pl kimegy kamionsort előzni és felgyorsít 120-130-ra, hogy minél hamarabb meglegyen az 5-6 kamion a gyorsabban érkezők akkor is letolják a picsába főleg ha mondjuk egy kisebb, régebbi, gyengébb kocsiban ül az illető. Mert ti mentek 160-170-180-al, de amikor az ember belenéz a tükörbe még messze vagytok, mire index ki és kisorol a sebesség különbség miatt már a seggében vagytok. Szóval lassan majdnem mindegy, hogy 100-al vagy 130-al megy valaki, mert úgy is le lesz tolva. Pedig a kamionsort más is megakarja előzni, utána meg úgyis igyekszik vissza mindenki a külsőbe. Én körül tekintő autósnak tartom magam, pályán egyébként jellemzően 110-el haladok, mert nekem és az autómnak is az kényelmes. Számtalanszor tapasztaltam már hasonlót sajnos.

JaxTeller 2014.05.04. 20:04:01

@JaxTeller: azt kifelejtettem, hogy ha látom, hogy a nagyon távolban van valaki előttem meg kamion és előzni akarok akkor mindig felgyorsítok, nem 110 krúzolok a belső sávban kilométereket.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.05.04. 20:05:08

@Zakk: Ne haragudj, de azt egyszerűen nem hiszem el, hogy egy 1.5 dci-t végsebességen hajszolva 6 liter alatt eszik. Ilyen egyszerűen nincs. Maximum a 25.000 km-re vetitett (azóta nem nullázott) átlagfogyasztást nem emeli meg az a tempós szakasz. Egyszer nézd meg a pillanatnyi fogyasztás mutatóját mondjuk 200-nál (bár szerintem az 1.5 dci ből max a 110 lovas megy annyit , de így használva az sem sokáig), érdekes számokat fog mutatni.

Agr3ssor 2014.05.04. 20:09:22

@ps3peter: Nem ugyanarról beszélünk már megint! Én azt védem, aki stabil 100al, és körültekintően megy spórolás végett, te meg azt támadod, aki figyelmetlenül előz!!

ps3peter 2014.05.04. 20:09:43

@JaxTeller: "sajnos a magyar valóság az, hogy akiknek jobb erősebb autójuk van általában nem tartják be a 130-at, mint ahogy te sem"
Jobb, erösebb autó? Az elöbb írtam, hogy ezres suzukival is müködik a dolog, csak akarni kell. Vagy a saját hétköznapi autóim? Hát nem nevezném rakétának a dízel Aurist, vagy elötte az Audi A4 1.6-ot, mégis én vagyok az állat, aki megérkezik mögéd. De hidd el nekem, nem az autón múlik.

csiky944 2014.05.04. 20:09:55

@akos696: Baszki,durva,hogy valaki olvasni sem tud,de még okoskodik is....

JaxTeller 2014.05.04. 20:17:46

@ps3peter: amint írtam, sokszor akkor is letolják az embert ha az ezres suzukival 130-al megy

ps3peter 2014.05.04. 20:18:55

@Agr3ssor: A kettö közt ha nem is teljes, de igen nagy az átfedés. Az egója ugyanis pont ezeknek a legnagyobb: nekem ehhez jogom van! Lásd a fenti hozzászólók nem elhanyagolható részét.
Engem az idegesít, hogy én beismerten gyorshajtva megyek mondjuk 170-nel, nekem legfelsö prioritásom az, hogy a nálam gyorsabbat ne tartsam fel, tehát simán leveszem a lábam a gázról, és nem elözök, ha nálam gyorsabb érkezik hátulról. A tipikus 100-as nem ilyen. Neki jogai vannak...

ps3peter 2014.05.04. 20:25:34

@JaxTeller: a 130 számomra no problem. Simán csak törvénytisztelö állampolgár, szive joga. Én lennék a legboldogabb ha mindenki ilyen lenne, egyböl elöállna az osztrák helyzet, ott mindenki tud 130-135 közt menni tartósan, a nyugdíjasok és a kormány mögé beékelve vezetö nök is, senki se akar két forint ötven filléren spórolni. Sokkal jobban lehet ugyanolyan autósürüség mellett az osztrákoknál haladni, mert mindenki egy tempót megy.

JaxTeller 2014.05.04. 20:29:36

@ps3peter: meg a legtöbb helyen 2x3 sávos a pálya is ;),
ezt nem kötekedésből írtam de így van. Én magam nem sokat pályázok, de pl az M1-en szerintem sokszor kevés a 2x2 sáv egyszerűen sok az autó

akos696 · www.focusauto.hu 2014.05.04. 20:36:13

@Mondeoman: Egy 1.6 motor fogyasztására teljesen reális adatokat írt az emberke. 1.6 autóm volt már Audi BMW Fiat Opel Volvo, mind így fogyaszttott. Város 9-10, országút 110 körül 6,5 simán kijött, autópálya 7,5, vegyes 7-8 között. Ez kb mindre igaz.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.05.04. 20:38:01

@csiky944: Teljesen igaz, amit írsz, általában ez durva párosítás. De hogy jön ez ide? :)

Schütii 2014.05.04. 20:43:23

@Mondeoman: Akkor már miért nem a 3.0 V6-osokat nézed? Mindig érdemes ugyanazon motornak a nagyobb köbcentis változatával venni az autót, fogyasztásban nincs különbség de nyomatékban, teljesítményben nyerő a "big block".

csiky944 2014.05.04. 20:45:42

@akos696: olvasd el a kommentet mégegyszer,amire reagáltál

Hurri Kán 2014.05.04. 20:49:34

@Schütii:
Mondeoból pont nem volt 3 literes V6 :)

Hurri Kán 2014.05.04. 20:51:00

@Hurri Kán:
De, az előzőből volt. Meg se szólaltam :)

internal_combustion 2014.05.04. 20:51:17

Nissan:
A márkaszervizben valamiért 10W40-es olajat ajánlottak, amit furcsállottam, mert a könyve szerint 5W30-assal is elmenne.
:D :D :D atyaég...
ja, meg 8000km után mocsis volt a pollenszűrő. Skandallum.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.05.04. 20:53:53

@csiky944: Vagy írjál konkrétumot, amit szerinted nem jól olvastam, esetleg melyik részével nem értesz egyet a válaszomnak, vagy inkább semmit. Ezek a célozgatások így semmire nem jók.

Én erre reagáltam:

"Az autó 6 litert akkor sem fogyasztott amikor Budapest-Trier-Budapest vonalon az idő nagyrészét 200Km/óra sebességen mormogott."

ArnWald 2014.05.04. 20:56:16

@Pocok24: 2005-ös (természetesen) piros Ignis tulajaként gyakorlatilag teljesen egyetértek a leírtakkal. Ami viszont eddig - úgy látszik - nálad teljesen kimaradt a hibalistából: csomagtartó kilincs. Számíts rá inkább előbb, mint utóbb...! Állítólag dettó Ignis-betegség, 3 év alatt kétszer cseréltük. A másodiknál lett elegem (természetesen nem piros oridzsit vettünk, hanem fekete utángyártottat - ugyanúgy letörik, és a fekete díszlécek, tetősín stb. mellett nem is mutat rosszul.
Így a legutóbbi alkalommal amikor a kezemben maradt, elmentünk autókarosszériás szakibácsihoz, azzal, hogy nem érdekel, hogy néz ki, fúrja rá, nem fogok évent tizenezerért fogantyút venni. Kicsit húzta a száját, hogy hogy fog az kinézni, aztán kapucsavarral két helyen úgy ráfogatta, hogy ihaj. A domború csavartetőket lekente fekete festékkel, mégcsak nem is látszik, viszont rendesen tart, nincs az az érzése az embernek, hogy ha megfogja a kilincset, a kezében marad.

Agr3ssor 2014.05.04. 20:57:41

@ps3peter:
A hozzászólásod tele van általánosításokkall, és kollektív minősítésekkel! Sajnos így nehéz erre mit írni!
De az bizonyos, hogy ha te 170el mész, és valaki véletlenül feltart, akkor a hiba továbbra sem a másik félnél van. Mert lássuk be, ha a tükörbe néz valaki, akkor egy szabályos autóhoz alkalmazkodik! És az, hogy te 70km/h különbséggel érkezel, nem pedig 30-al, az megint a te sarad!

csiky944 2014.05.04. 20:57:57

@akos696: 1.6dci-ről volt szó,nem 1.5-ről

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.05.04. 20:59:30

@Leadfoot:
Nekem is ez jutott eszembe a Nissan fotójáról, hogy ezzel vajon mi lehetett a koncepció?

Krisi 2014.05.04. 21:12:27

@ps3peter: napi 120km-t ingázok javarészt autópályán. a kocsim 100-110 között fogyaszt a legjobban, ezért ennyivel megyek. ha 130-cal vagy afölött mennék, akkor kb 1-2 literrel többet fogyasztana, ezt ha kíváncsi vagy számold ki, hogy hány forint többlet havonta. maradjunk annyiban, hogy nem kevés.

és mivel ezzel az ég világon senkit nem tartok fel (mivel a minimum sebesség felett megyek bőven), ezért a hozzád hasonlóknak semmi közük hozzá, hogy én mennyivel megyek.

és azt továbbra sem értem, hogy miért baj az, ha a külső sávban valaki 90-110-zel spórol, amikor a sietős nagyuraknak ott van a belső sáv. ez komolyan érdekelne.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.05.04. 21:20:13

@csiky944: Na, így már előrébb vagyunk. Megszokásból írtam 1.5-t, de pl ogyasztás szempontból mindegy melyik van benne, az 1.5 még takarékosabb is, de legalább az 1.6dci-nek a végsebessége tényleg 200 (1.5 110 le 184). Szóval így is végsebességen nyomul és ilyenkor kötve hiszem, hogy mondjuk 5,9L-t fogyaszt.

Schütii 2014.05.04. 21:21:06

@Rocko-: Baszki, és valaki megycsinálta poénból... :D

Rocko- 2014.05.04. 21:22:29

@Schütii: ha bal oldali menüben kattingatsz, akkor megtalálod, hogy a V8 se ment kárba. ;)

ps3peter 2014.05.04. 21:23:22

@Agr3ssor: Igen tudom, az én saram ha sietek. De 100-zal már 50-70 évvel ezelött is simán közlekedtek autópályán. Ennyit fejlödtünk? Söt visszafelé?
Az egész felvetésem csak annyiról akart szólni, hogy mi legyen a normális, mi legyen a standard, merrefelé fejlödjünk. A végén úgyis ugyanaz jön ki belöle minden téren, legyen az közlekedés, oktatás, adópolitika. Igazodjunk a leggyengébbhez, ne zárjunk ki senkit, legyünk humánusak, stb. Kicsit tele a tököm a humánummal, föleg mikor havonta majdhogynem sírva látom a fizetéspapíromon milyen megdöbbentö összegbe kerül a tanulni, dolgozni nem akaró tömegek eltartása. Mindegy ez már nagyon off.

Schütii 2014.05.04. 21:25:18

@Rocko-: Hát itt szarom össze magam!! :D Az meg ment a Lupóba. kitűnő a humorérzéke a srácnak! :D

akos696 · www.focusauto.hu 2014.05.04. 21:25:43

@Zakk: Igen, bocs, nem 1.5, hanem 1.6 dci, látom, az jobban megy, ebben igaza van Csiky kommentes kollégának, de a fogyasztás részét akkor is tartom. :) Jártam 1.5 dci -vel, az 150-nél már 6 felett kajált, de igaz csak 5 sebességes volt (és jóval gyengébb de a könnyebb clio kaszniban).

Frankye_budapest 2014.05.04. 21:32:58

@Mondeoman: Melyik Mondeo tud 240-nel menni?

ps3peter 2014.05.04. 21:35:46

@Krisi: "és mivel ezzel az ég világon senkit nem tartok fel"
Olvasd el amiket írtam, föleg az egészen kis sebességkülönbséggel elözöket ostoroztam. Ha te értelmes vagy, és képes vagy egy hátulról érkezö autó sebességét hozzávetöleg felbecsülni és úgy elözni, hogy ne álljon be miattad egy autópálya fél oldala, akkor ne érezd magad megszólítva, nem rólad van szó. Peace

internal_combustion 2014.05.04. 21:41:41

@Agr3ssor: hogyne lenne joga valakinek 100-zal menni autópályán. Nekem is lenne jogom péládul hajnali 3kor egy herélt dobos simsonnal veretni az ablakod alatt. Csak én nem teszem.
Hülyeség ám mindig csak arra gondolni, hogy mihez van jogom meg mihez nincs. Van amikor bele kell kalkulálni olyan dolgokat is, mint a békés egymás mellett élés meg hasonlók. Nekem is van olyan autóm, ami régi és csak hobbiból van és nem szeret 100nál többel menni. Nem is megyek fel vele autópályára. Aki 90-100 körül szeret autózni, annak ott van ám az országút.
Gondolj arra, hogy aki felmegy az autópályára az FIZET azért, hogy egy olyan úton haladhasson, ahol gyorsan lehet menni és hamarabb ér oda az uticéljához, tehát neki meg ehhez lenne joga innentől. A lassan haladók ettől a jogától fosztják meg. (persze ez sarkítás, csak azért írtam le, hogy lássuk más szemszögből is)
Egyébként meg balesetveszélyes is.

internal_combustion 2014.05.04. 21:49:37

@Carlo77: A8 1.2 quattro semmiképpen sem életképes a magyar piacon. A quattro hajtással gondok vannak:
-olyasmiért fizetsz, ami nem látszik. pfff...
-megemeli a fogyasztást
-nem tudjuk mi az és félünk tőle, hogy drága lesz, ha elromlik.
De egy A8 1.2 vagy 1.0 hátul tekerős ablakkal meg kazettás megnóval az csak úgy folyna ki a kereskedésekből.

internal_combustion 2014.05.04. 22:01:22

@EddieCivic4g: létezzél és közlekedjél nyugodtan. Csak ne az autópályán létezzél és ne 100-zal közlekedjél.
Vagy közlekedjél annyival, de akkor máshol létezzél.
Vagy létezzél az autópályán, de ne annyival közlekedjél.
Vannak azért opciók. Nem mondhatod, hogy nincsenek. :)

etwas kultur muss sein 2014.05.04. 22:01:50

@akos696: 1.6-os focus átlagfogyi 20 ezer vidéki, kisvárosi km alapján kerek 7 liter

Laca11 2014.05.04. 22:12:42

Én napi 40 km-t járok melóba, ennek jó része város...
A kocsim 9-10 lityót nyelne be ha óvatoskodnék, de egy állat vagyok, így 14 liter körül zabál. Próbáltam lassan közlekedni, de nem megy...
Üdvözlet az 1-2 litert spórolóknak.

Agr3ssor 2014.05.04. 22:13:17

@internal_combustion:
100-al menni pályán teljesen szabályos, 130 felett nem az.
A békés eggyüttélés meg nehogy már arról szóljon, hogy a szabálykövetők alkalmazodnak a szabályszegőkhöz.
Amúgy van egy hírem. Az autópályán több sáv van... Tehát amig más él a jogával, és 130al megy bent, addig a másik élhet az övével, és mehet 100al a külsőben! Mi ezen ennyire bonyolult?
Mellesleg a pálya nem csak azért van, hogy 130al teperhess. Hanem többek között azért is, mert általában rövidebb (van kivétel, pl Kecskemét), és mert nincs rajta lakott terület, keresztforgalom. Nem értem, a 100al közlekedő kifizetett pénze miért ér neked kevesebbet!

Egyébként miért balesetveszélyes egy 100al haladó autó?

Agr3ssor 2014.05.04. 22:20:22

@ps3peter: Legyen az "normális", hogy csak olyan jármű haladjon a pályán, ami 130at megy árkon-bokron??
Tehát se buszokra, teherautókra, kis köbcentis autókra nincs szükség szerinted... Azért a friss kenyeret szereted gondolom, meg ha le tudod venni a polcróll, amit vásárolni akarsz...?
A fejlődésről meg annyit, hogy nézz meg egy autót 90es évek közepéről. Nézz utána hány méteren áll meg 100ról, majd sasold a sajátodat 170-nél. Lehet mégsem "fejlődött" ekkorát a világ!!

internal_combustion 2014.05.04. 22:24:00

@Rocko-: ez zseni
erről a két autóról kellene valami tesztet írnia a tc-nek.

internal_combustion 2014.05.04. 22:28:42

@Agr3ssor: kamion meg ilyesmi menjen nyugodtan 100-zal, mivel nem előzhet, ezért senkit nem zavar. A gond ott van, amikor a 100-zal haladó spórolós kijön a 90-nel haladó kamionos mögül és elkezdi előzni. De serintem ez már párszor le lett írva.

ps3peter 2014.05.04. 22:29:26

@Agr3ssor: Hát ha a sjátjaimat nézem, akkor szerintem kijön az egyenlet. 95-ben friss jogsival egy rozsdaboglya 83-as (háromsebességes automata!) Opel Rekorddal nyomtam, 96-ban virsligumis Golf II-vel. Most hétvégén 350Z-vel. Szerintem biztonságosabb és jobban rajta van az úton 170-nel, mint a fentiek 130-cal :)

Agr3ssor 2014.05.04. 22:32:47

@internal_combustion: Oké, ebben igazad van, csak nem erről beszéltünk!! Amit te mondasz, az a nem elég körültekintő előzés következménye, amiről meg én beszélek, az a 100al körültekintően haladó autós esete... Nem mindegy!

akos696 · www.focusauto.hu 2014.05.04. 22:36:37

@etwas kultur muss sein: Ez, ha csak kisvárosi, akkor az zöldhullámon keresztül a város egyik végéből a másikba :). Legalábbis, nekem úgy jönne össze. Így evett egyszer nekem is egy 3.0 v6 10,8-at városban.

Agr3ssor 2014.05.04. 22:37:16

@ps3peter: Nézz egy 90-es években gyártott kocsit, mert a tiéd rossz példa. 30néhány méter alatt megállnak 100ról. A Te 350z-d bármilyen fasza autó, akkor sem fog kevesebb alatt 170-ről megállni! Értem én, hogy fejlődés, de messze nem akkora. És a reakcióidő alatti távról még nem is beszéltünk. Az meg aztán garantálom, hogy nem fejlődik a technikával.

ps3peter 2014.05.04. 22:40:42

@Agr3ssor: Én viszont arra céloztam, hogy az elmúlt évezred 50-es, 60-as éveiben is szabad volt Európa boldogabbik felén autópályán 120-130-cal menni. Ahhoz képest hol járunk technikában, féktávban, stb?

internal_combustion 2014.05.04. 22:40:53

@Agr3ssor: azért balesetveszélyes, mert 30-40-50km/h különbséggel érkezik meg rád a mögötted jövő autó. Az elég hirtelen megtörténik ám.
Az meg, hogy te nagyon körültekintő vagy és mindig alaposan körülnézel... hát eléggé gyenge lábakon álló védelem. Mert vagy így van, vagy nem.És még ha így is van, akkor is benézhetsz valamit.
A 100-zal autópályázgatók pénze meg azért nem érdekel annyira, mert szvsz kidobott pénz, hiszen ennyi erővel mehetne az ingyenes országúton is, amit meg esetleg megspórol üzemanyagon azt simán kiadja matricára, tehát tényleg nem értem minek jön fel. Mondom ezt úgy, hogy csak egy időben voltam rászorulva a napi autópálya használatra. Amióta ez nincs, azóta visszatértem az országutakra, mert sokkal jobban szeretem, mint az unalmas sztrádázgatást, még ha lassabb is egy kicsit.
De napi munkábajárásnál pl a világ egyik legjobb dolga, ezt aláírom. Csak tanuljuk már meg használni.
Ja és a békés egymás mellett élés pedig valóban nem azt jelenti, hogy a szabályszegőkhöz kell alkalmazkodni, DE ugyanakkor önkéntes rendőrök se legyünk. Ha a mi életünket nem zavarja az, hogy ő gyorshajt, akkor engedjük, hadd csinálja. Amúgy meg a szabályosan közlekedőket is feltart(hat)od 100-zal.

Agr3ssor 2014.05.04. 22:43:11

Egyébként jómagam: Többnyire 100-110el pályázom, a fogyasztás miatt! Néha elkések, vagy szimplán sietek! Olyankor 150-180 is megesik néha, forgalomtól függően, illetve hogy 2 vagy 3 sávos e ott az M7... Gyakran fel is tartanak ilyenkor, de eszem ágában nincs őket szidni, pláne nem a bünzetésükért szót emelni. Attól, hogy sietek, még én vagyok, aki vét, és semmi jogom azért anyázni, mert én 180al érkeztem meg, és el kellett emelnem a gázt... Ezt hívják önkritikának, amit én nem sajnálok alkalmazni...

Agr3ssor 2014.05.04. 22:45:30

@ps3peter: Hát ezt én nem tudom, de Bogár-Kacsa, Moszkvics meg hasonló autók a belüket kilehelve mentek 100at. Azoknak meg az volt sok..

hdnctrl 2014.05.04. 22:50:16

Lesz kedves letakarodni a pályáról aki 100-zal, vagy annál lassabban szeretne "haladni" (nyilván kivéte, akinek ez a limit, pl kamionok). Vagy akkor lesznek kedvesek megadni az elsőbbséget a belső sávban érkezőknek, nem pedig kivágni elé (mert persze csak az utolsó pillanatban sikerül eldönteni, h

hdnctrl 2014.05.04. 22:52:04

Lesz kedves letakarodni a pályáról aki 100-zal, vagy annál lassabban szeretne "haladni" (nyilván kivéte, akinek ez a limit, pl kamionok). Vagy akkor lesznek kedvesek megadni az elsőbbséget a belső sávban érkezőknek, nem pedig kivágni elé (mert persze csak az utolsó pillanatban sikerül eldönteni, hogy szarnak rá, mit mutat a tükör).

csakazértistotalcar 2014.05.04. 22:58:09

@ps3peter: "...megyek mondjuk 170-nel, nekem legfelsö prioritásom az, hogy a nálam gyorsabbat ne tartsam fel, tehát simán leveszem a lábam a gázról, és nem elözök, ha nálam gyorsabb érkezik hátulról." Igazad van, de egy halk kérdés: nem Rezesovának hívnak véletlenül?

Agr3ssor 2014.05.04. 22:59:04

@internal_combustion:
Azért a +30-al érkező autóra fel lehet készülni lazán! A +70 már más tészta, de akkor 170ről beszélünk, ahonnan álszent dolog köcsögözni a többieket.
Egyébként semmi nem áll gyenge lábakon! Abszolút elítélem, ha valaki veszélyeztet másokat, vagy feltartja őket! De simán lehet 100al biztonsággal, másokat nem feltartva haladni! A pályadíjat meg nem feltétlenül a sebesség miatt veszik az emberek. Nézz meg egy Gárdony-Budapest, K.nyék-Budaörs vonalat! Nyilván vesz matricát, aki itt jár! És ha 100al megy, akkor is fele idő alatt odaér, mert nincs lakott terület, nincs lámpa, nincs érden dugó! Én is ezért járok pályán! És engedtessék már meg nekem, hogy el tudjam dönteni, megéri e nekem. Külömben határozottan!! Nem csak a szélsőségeket kellene látni!

Agr3ssor 2014.05.04. 23:00:36

@scuynat: Most akkor az a baj, hoyg 100al mennek, vagy az, hogy nem adják meg az elsőbbséget? Csak mert a nem részhalmaza b-nek!!

P12_dCi 2014.05.04. 23:09:05

Óóó, látszik, hogy a Nissanos nem sokat járt még az autóval, ha ennyire megbízható és szereti. :D

Az enyémben 180 ezer van. Cseréltem már kuplungot, lendkereket, motortartó bakokat, a fél első futóművet, de még mindig kopog, az utastérben ami létezik az zörög, és nem telik el 10 ezer km anélkül, hogy olajcserén kívül más baja ne lenne.

Egyébként mikor éppen jó, akkor valóban kellemes utazóautó, bár a gördülési zaj nagyon erős benne, de jó gumikkal ez csökkenthető. A fogyasztása röhejesen alacsony (dízel).

ps3peter 2014.05.04. 23:11:35

@csakazértistotalcar: Miért, szerinted ha valaki 170-nel közlekedik (99,9%-ban ráadásul ott, ahol ez meg is van engedve), az egyenlö egy beszívott, bedrogozott tömeggyilkossal?
Amúgy köszönöm kérdésed, nekem csak egy kérésem lenne. Ha ilyen paraszt vagy, akkor inkább ne szólj hozzám.

P12_dCi 2014.05.04. 23:12:06

@P12_dCi: Most éppen a következő olajcserénél az alábbi hibákat kell elhárítani:
-futóműkopogás
-erős szívóhang van, valamelyik cső kilyukadhatott
-100 feletti tempónál sivít a szél, még nem találtam meg, hogy melyik tömítés rossz, de nagyon idegesítő
-a fényszórókat fel kell újítani, teljesen bemattultak, annak ellenére, hogy új korától kezdve garázsban van tartva

Az alkatrészárak pedig egy 5-ös BMW-ével vetekednek.

internal_combustion 2014.05.04. 23:14:10

@Agr3ssor: Én nem a szélsőségeket látom. Én 130-cal haladok autópályán. A szélsőség az pont a 100 meg a 200. Egyébként autópályán egy 150-es tempó sem szélsőség, de ezt már csak halkam merem megjegyezni.
ÉS ha tényleg ilyen frankó dolog 100-zal autópályázni, és fel lehet készülni meg mindig megy a nagy óvatosság meg körülnézés meg minden nagyon ki van találva, akkor nekem miért kell 130-as tempónál ötpercenként sávot váltogatnom meg kerülgetnem mindenkit? Egyébként már a 100-zal tötymögők miatt sem érdemes lassan matricát venni. Azt vettem észre, hogy egyre többen vannak.
Beugrott amúgy egy jó hasonlat erről az egész témáról.
Van néhány áruházban ez a gyorskassza, ahova mittudomén max 8 termékkel lehet beállni a sorba. Na képzeld el, hogy beállsz egy ilyenbe, mert sietsz és csak egy kutyakaja van nálad meg egy öblítő. Szóval ott állsz és áll előtted valaki pontosan 8 termékkel, maga elé nem enged, de nem baj, joga van hozzá. Majd mind a 8 termékről külön áfás számlát kér, mert neki a könyvelője pont így tud a legtöbbet spórolni. Közben a sima kasszánál már rég sorra kerültél volna. Joga van hozzá? Van. Elkívánnád a bús ****ba? El.

kayaibrahim 2014.05.04. 23:15:36

@Krisi: Neki az a baja, hogy idejár bizonygatni milyen fasza gyerek. Legyél megértő.

20agh 2014.05.05. 01:01:38

Eddig párszor próbáltam menni pályán 100-al, de azt kell mondanom sokkal fárasztóbb úgy menni mint mondjuk 140-150-el.
Vezettem eddig kb, 1.5 millió km-t, és azt kell mondjam, semmi értelme nincs a 100-as tempónak ha az autó tud 130-140-et is menni.
Az meg a másik, hogy ki a tököm akar 100-al menni mondjuk 1000 km vezetése után hazfelé, amikor már az ember otthon szerezne lenni, csak azért, mert így spórolható 5 rugó...jaaaaaaj

20agh 2014.05.05. 01:01:38

Eddig párszor próbáltam menni pályán 100-al, de azt kell mondanom sokkal fárasztóbb úgy menni mint mondjuk 140-150-el.
Vezettem eddig kb, 1.5 millió km-t, és azt kell mondjam, semmi értelme nincs a 100-as tempónak ha az autó tud 130-140-et is menni.
Az meg a másik, hogy ki a tököm akar 100-al menni mondjuk 1000 km vezetése után hazfelé, amikor már az ember otthon szerezne lenni, csak azért, mert így spórolható 5 rugó...jaaaaaaj

Agr3ssor 2014.05.05. 02:00:16

@internal_combustion: Nem életszerű... Akkor lenne jó a hasonlat, ha lenne másik kassza, aztán átállsz oda... Mert az autópályán még mindig van min. 2 sáv.
Én mellesleg soha senkit nem buzdítottam, hogy 100al pályázzon! Azt mondtam, hogy sokaknak megérheti, és talán nem kellene köpködni őket. Ennyit mondtam. Megint egészen másra reagáltok. Mint mikor a 100al haladók helyett a szanálytalanul sávot váltókat hozzátok fel!!

Agr3ssor 2014.05.05. 02:03:14

@internal_combustion: 10 km/ különbséggel előzni annyi, mint bringával kikerülni egy álló teherautót! Szerintem messze nem egy örökkévalóság! Pláne havhátulról nem 70+-al érkezenk!!

Agr3ssor 2014.05.05. 02:21:57

@internal_combustion:
"Egyébként már a 100-zal tötymögők miatt sem érdemes lassan matricát venn"

Most esik le, hogy te nem is jársz napi szinten autópályán!! Én napi 70 kilométert pályázom a munkahelyemre, és elég érdekes, hogy egy aránylag keveset arra járó akar meggyőzni, miért rossz hely a világ!
Csak bízom benne, hogy te nem az a kategória vagy, aki májustól-szempembering pénteken-szombaton feltűnik a Balaton felé, vasárnap meg vissza! Azok a suttyó Pöstiek, akik évente 1x kiszabadulnak az M7-esre, aztán a nagy rutinjukkal gyártják a fekete hétvégéket. Követési távolság nincs, előznek jobbról-balról, leállósávon, mindenhol. Évente 2x mennek 110 fölött, fizettek is, nehogymáne!!! Igaz a tempóra, és annak következményeire nimcsenek felkészülve a folyamatos város miatt, de nem baj...
Ugye te nem ilyen vagy? Mert akkor érteném, miért látjuk másképpba témát!! Én naponta közlekedem ott biuzonsággal, ahol ti évi pár alkalommal fekete hétvégét gyártotok...

Krisi 2014.05.05. 06:35:57

@ps3peter: elolvastam a sok zöldséget amit írtál, és az jött le, hogy neked mindenkivel bajod van a közúton, aki nem hozzád igazodik.

"Ha te értelmes vagy, és képes vagy egy hátulról érkezö autó sebességét hozzávetöleg felbecsülni és úgy elözni, hogy ne álljon be miattad egy autópálya fél oldala, akkor ne érezd magad megszólítva"

na ez meg a másik. 130 a megengedett legnagyobb (nem legkisebb, legnagyobb!) sebesség. ehhez képest gyakorlatilag mindennapos, hogyha kimegyek a belsőbe megelőzni a kamionsort 130-cal - nem 100-zal, hanem 130-cal! -, akkor beesik mögém valamelyik haverod 160-nal, és persze hogy neki áll feljebb. kérlek ne vegyétek már alanyi jognak, hogy a magyar pályán 160-nal menjetek. 130 a megengedett maximum, ennek tükrében ha látom hogy messze vagy, és már én is a maximummal megyek, akkor kimegyek eléd, tökre leszarom, hogy 180-ról kell fékezned. úgyis büszke vagy rá milyen jó a fékrendszered, hát akkor használd is néha :)
(a gyakorlatban nyilván nem így van, én se gyúrok a Darwin díjra és ha nagyjából fel tudom mérni hogy a barom 200 körül érkezik akkor nem vágok ki elé, de remélem érted az üzenetet. az a lényeg az, hogy ha 160-felett jössz, akkor te vigyázz a szabályosan közlekedőkre, és ne fordítva)

@internal_combustion: a lassan haladó is ugyanúgy fizet azért, hogy ott legyen a pályán, nem értem a logikát :)

amúgy elég lett volna az elején úgy megfogalamznotok, hogy nem azzal van a bajotok, aki békésen megy 100-zal a külső sávban, hanem azzal, aki 100-zal előz a belső sávban. ami mondjuk szintén nem szabálytalan, de mindegy, pampogni mindenkinek jogában áll.
és ne értsetek félre, én se vagyok ám önkéntesrendőr meg mindenáron szabálybetartó, de az az alapvető különbség, hogy ha én éppp szabályt szegek, akkor nem a szabályosan közlekedőre anyázok, hanem meghúzom magam csendben.

Schütii 2014.05.05. 07:07:56

@internal_combustion: "A8 1.2 quattro semmiképpen sem életképes a magyar piacon. A quattro hajtással gondok vannak:
-olyasmiért fizetsz, ami nem látszik. pfff..."

De látszik, ott a kis "quattro" címke elöl, hátul. Pfff...

internal_combustion 2014.05.05. 10:22:42

@Schütii: Akkor viszont elég a badge. Majd a marketing kitalál valami jó nevet. Mittomén Quattro Line. Quattro package. Quattro feeling.
Hajtás nem kell, csak a felirat. Olcsóbb. A szomszéd meg úgyse néz alá, hogy merre jön-megy a lánc-lánc-hajtáslánc.

internal_combustion 2014.05.05. 10:24:59

@Krisi: a logika az, hogy ő fizet egy -mondjuk így- szolgáltatásért, amit nem használ ki, viszont akadályozza azt, aki ugyanúgy fizet érte, de ki is szeretné használni.

internal_combustion 2014.05.05. 10:42:32

@Agr3ssor: Azt írtam, hogy MÁR nem járok napi szinten autópályán. Volt amikor nekem is kellett sajnos :) Ha úgy figyeled a mögötted jövőket, ahogy olvasol, akkor az tényleg maga lehet a nagybetűs Körültekintés :)
A kasszás hasonlatod sem érted. Mindegy, nem magyarázom.
Azon meg már csak jót derültem, hogy arról írsz 40 kommentet, hogy milyen nagyszerű 100-zal autópályázni, mert te aztán senkit nem zavarsz, majd most meg bemondasz egy ilyet:
"Követési távolság nincs, előznek jobbról-balról, leállósávon, mindenhol."
Az a kép van előttem, ahogy mész kettővel a sztrádán, és gyalázod a sok "hétvégi mazsolát" meg "zöldfülűt", akik kerülgetnek téged 130-cal. Ez egy vidám kép :)
Te vagy az a fajta is, ugye aki 73-mal megy az országúton, mert ki van mérve, hogy ott fogyaszt jól a tália (vagy akármi). És nem érdekli az sem, hogy 10km alatt 30-an előzik meg. Körforgóban is kimész szépen körben a szélére, ugye? Lehetőleg lépésben, nehogy jobban kopjon a gumi és fél nappal hamarabb kelljen újat venni. Lámpát is kapcsold le mindig, ahogy beérsz a városba, azzal is csökken az autó fogyasztása, meg az izzó is biztos tovább fogja bírni. Az a fajta is lehetsz, aki a kétszer két sávos úton 50-nel halad a másik autó mellett, aki ugyanúgy 50-nel halad, ugye? Hiszen ennyivel lehet menni. Ne akarjon itt senki tömeggyilkolni60-nal. Neked ehhez jogod van.
Najó, további sok boldog autózást! :)

jewdi76 2014.05.05. 10:45:59

Én autópályán járok napi 120 km-ert 90-100-al. Nekem számít hogy havi 30.000 ft-ot megspórolok azzal hogy nem 130-al megyek, még úgy is hogy nem keresek rosszul, a nagyobb kopásból eredő plusz költségekről ne is beszéljek. 99%-ban utazok a kamionokkal együtt, ha előzök, megnézem jönnek-e mögöttem, ha közel van, elengedem, ha még távolabb van, felgyorsítok 110-re, és megelőzöm kb 15 mp alatt a kamiont majd visszahúzódok a külsőbe. Ettől függetlenül sok 150-160-al közlekedő hiába látja hogy többszáz méterrel előtte bejöttem előzni, nem a gázról veszi le a lábát, hanem még rá is áll, miközben rángatja a fénykürtöt hogy mit képzelek. Azt hogy a 130 az a megengedett, nem a kötelező, a 100-110 autópályán teljesen szabályos még előzéskor is, a 160-170 nem, még akkor sem ha középvezető vagy az egyen octaviádban vagy insigniádban és neked kurva drága az időd és sokkal de sokkal fontosabb 1 perccel hamarabb odaérned, mint a nekem az hogy megspórolok 30.000-et és felkelek pár perccel korábban. Tedd ezt te is, vagy ne vállald túl magad, és ne rajtam akard ezt behozni.

deepdiver 2014.05.05. 10:51:20

@Tippszmix: És az normális, hogy a 120-as USA-ban 90 a minimum, míg nálunk a 130-ra 60?
Simán lehetne 90, vagy 100.

jewdi76 2014.05.05. 10:57:19

Ja, és azok az octaviások, insigniások ne vegyék magukra akik normálisan meg tudják várni míg előzök, mert sok ilyen is van.

Rocko- 2014.05.05. 11:12:44

@internal_combustion: (csak tényközlésként: az Audinál - meg persze a többinél is - létezik optikai csomag, S-line M package, ami a technikai hátteret nem vagy csak korlátozottan tartalmazza.)

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2014.05.05. 13:24:45

@ps3peter: Ja bocs, azt nehéz nem feltartani, aki 200-zal megy. Észreveszed a horizonton, már nem férsz ki elé...
Egyébként meg aki sokat megy autópályán (pl mert ingázik), annak éves szinten sokkal csökkennek a költségei attól, hogy fél literrel kevesebbet fogyaszt átlagban. Ha szerinted nekik mind gyorsabban kéne menniük, csak hogy neked véletlenül se kelljen lassítanod, akkor szerintem nem ők az önző köcsögök (már bocsánat). Nem mondom, hogy ezért feltarthatja az autópályát, de szerintem aki a sebességkorlát fölött megy, az nem beszélhet feltartásról.

butschq 2014.05.05. 14:54:55

Autópályán nincs minimum sebesség! Úgy szól a szabály, hogy az a gépjármű, szerelvény stb. mehet rajta, amely képes 60 km/h-val haladni. Vagyis segédmotor nem (mer ugye 40 a hivatalos, hiába bír menni a tuning simson 80-at), meg traktor, meg lassú jármű, meg a kitudja még mi.

Aki 90-100-al megy rajta, szíve joga, kifizette a díjat, meg annak is, aki 160-al megy.

Azért egy kamion előzése még 100-al sem telik napokba, csak általában, aki a megengedett felett megy, egy másodpercet sem bír várni, az hogy kicsit levenné a lábát a pedálról fizikai fájdalommal járna, ugyanúgy, mint aki nem képes felgyorsítani +10-20 km/h-t, hogy hamarabb befejezze az előzést.

Vergődik a gyorshajtó parasztja, mert ő megteheti, hogy hajt a 10 éves szarérhugyért vett prémiumában, meg vergődik, meg önkéntes rendőrködik a hiteles ócsóautós, mert ő szabályosan közlekedik.

De alkalmazkodni egymáshoz, áá...

Én például az esetek 99%-ban 130-al megyek, nem szokásom kihajtani a gyorsabban jövők elé, aki meg utolér, és nem bír várni, hagy villogjon meg mutogasson, az ő idegei mennek tönkre.

De nem csak akkor nézek visszapillantóba, mikor el akarom kezdeni az előzést, hanem folyamatosan fürkészem a mögöttes forgalmat. Így jóval hatékonyabban fel tudom becsülni a mögöttes forgalmat.

Krisi 2014.05.05. 15:50:21

@internal_combustion: a logikád még mindig logikátlan :)

a szolgáltatást 100%-ig kihasználom azzal, hogy felmegyek a pályára, mert azért fizetek, hogy használhassam a pályát. azért is jobb, mint a főút, mert nem kell lakott területen meg 60-as tábláknál lassítgatni, nem kell teherautókat előzgetni, jobb minőségű az útburkolat, nem kopik se a váltó, se a fék, mert beteszem 5-ösbe a Budaörsi úton, és a Tébányai lehajtón nyúlok hozzá legközelebb, közben pedig stabil 3000-es fordulaton élvezem az utazást :)

az, hogy te azért fizetsz, hogy legálisan mehess 130-cal az a te saját magánügyed, nem értem hogy jön ez ide. és továbbra is, azzal, hogy megyek 100-zal a szélső sávban téged egyáltalán nem zavarlak az ég világon semmiben.

DemiA 2014.05.05. 16:11:24

@EddieCivic4g: A gond nem az, hogy 100-al mész, mehetsz töllem 60 al is. De amikor előzöl nézz a tükörbe és lépj a gázra ne 100 ass ki elém féktávon belül(mert ugye ha a kamiont utolérjük nem lassítunk mert elveszik a drága benzinpárán összeszedett lendület, de a gázra se lépünk mert akkor 20 fillérrel is többet eszik). A lényeg már elhangzott itt valakitől. Normálisan és körültekintően kell közlekedni. Nem csak neked hanem annak aki 130al megy annak is.

internal_combustion 2014.05.05. 16:37:38

@Rocko-: őőő, ezt természetesen tudom. Pontosan emiatt írtam. A "quattro line" pl pont az S line-ra lett volna egy analógia.

Tippszmix 2014.05.05. 19:20:16

@deepdiver: Az autópályák nem csak azért vannak, hogy a szlovák rendszámos X5-ös tudjon valahol 220-al menni, hanem azért is, hogy a lakott területeket ne érintse a trazitforgalom. Márpedig ezek többnyire kamionok, amik "csak" 90-100 körül szüttyögnek, kvázi ők is feltartanak téged, meg azok is, akik személyautóval mennek lassabban 130-nál. Ezért (is) többsávosak az autópályák, hogy ne legyen gond a különböző "kaliberek" közt. Ha viszont valaki nincs hozzászokva a pályázáshoz, nem tudja használni a tükröt, vagy egyszerűen szarik rá, hogy a többi mit csinál, az kimegy eléd 100-al, és akadályoz. Na ez a parasztság, mert amíg elmész mellette, addig szerintem téged sem zavar, hogy ő később ér oda, mint te.

Agr3ssor 2014.05.05. 19:50:15

@internal_combustion: Ez elég gyenge volt, fuss neki még egyszer!!
De azért azt ismét bebizonyítottad, hogy lövésed sincs az autópályáról.

redriot77 2014.05.05. 20:14:55

@internal_combustion: "Gondolj arra, hogy aki felmegy az autópályára az FIZET azért, hogy egy olyan úton haladhasson, ahol gyorsan lehet menni és hamarabb ér oda az uticéljához"

Mikor én autópályázok akkor azért teszem hogy nagyobb biztonságban és kényelemben érjem el az úticélomat: ha pályázom nem kell húsz falun keresztülvergődnöm, biciklisek és kátyuk közt szlalomozva, meg ifákat és buszokat előzgetni szar, nyomvályús utakon. Ja, és én is FIZETEK az autópálya használatért.

JaxTeller 2014.05.05. 20:41:46

Egyébként pont tegnap gondoltam vissza, hogy mondjuk amikor 8-10 évvel ezelőtt használtuk az autópályát rendszeresen 130-140-el közlekedtünk mi is. Sajnos ez a magyar fizetésekhez képest irreálisan magas benzin ár az oka annak, hogy már nem megyünk csak 110-el. Pedig hála Istennek, nem kell semmit nélkülöznünk, viszont nekünk sem mind1 mennyit fogyaszt az autó, mint ahogy nagyon sokaknak nem az. Sajnos nálunk egyébként - autópályától függetlenül - hiányzik az alapvető közlekedési kultúra. Nem megyek annyira sokat, napi 40 km munkába járás (országút, faluk, város), viszont ritka az olyan nap amikor nem találkozok egy idiótával sem az úton :(

internal_combustion 2014.05.06. 02:03:27

@Agr3ssor: nekifutok mégegyszer és utoljára, de csak a te kedvedért: Ne menj az autópályán 100-zal, mert az hülyeség!
Így érthető? Bocsi, de nem tudom tovább butítatni. Szeretem amúgy, hogy ti mentek fel az autópályára mozgó forgalmi akadályt játszani, és nekem nincs fogalmam a dolgokról. A lényeg, hogy megspórolsz 70 forintot. Láttam, hogy a Lidlben adnak most ennyiért egy tölcséres fagyit. Amúgy egész jó. Egyél egyet az autópályás megtakarításaidból. Na have fun!

internal_combustion 2014.05.06. 02:10:13

@redriot77: oké. Menj 61-gyel. Még engedi a kresz és a kocsi is jól fogyaszt. Meg nem is kopik. Sőt garantálom, hogy előznöd sem kell soha többé. Az a sok 90-nel autópályázó öngyilkos száguldzó meg hadd rohanjon a vesztébe. Tartsunk össze mi okosok,minket hazavárnak. Meg ugye majd a sok hülye csak néz amikor egymás után vesszük az Veyronokat meg Enzokat a sok megtakarított benzinpénzen. Persze azokkal is majd csal 60-nal megyünk. Úgy ésszerű. Istenem, de szép lesz.

Krisi 2014.05.06. 06:19:44

@internal_combustion: haver, dőlj le pihenni, kicsit túlpörögted magad

Agr3ssor 2014.05.06. 09:10:56

@internal_combustion:

Szövegértelmezési problémákat, és demagógiát vélek felfedezni nálad...
Nincs fogalmad! Ha lenne, akkor tisztában lennél vele, hogy az összes busz, teher, sokféle furgon, kisautó 100-al, vagy az alatt közlekedik! Azok neked mind forgalmi mozgó akadály?
A legkevésbé sem értem, hogy mindenezek között téged ugyan miért zavar az az autós, aki fakultatív módon SPÓROLÁSBÓL megy ugyanannyival, mint a felsorolt járművek!
A 45 tonnás nyerges vontató nem zavar, sem a buszok! De az egytonnás autó már igen... Azoktól te mindenáron elvárod, hogy 130-al menjen...
Ezek szerint neked egy akadálypálya a forgalom, az autósoktól függetlenül is...

Ma reggel pont eszembe jutottatok! Az M7-esen jöttem, el voltam késve. 150-160 környékén mentem. És lám, a két sávos szakaszon volt, aki kijött elém. 100 körül mehetett, nagy volt a különbség köztünk, de mivel már messziről látszott rajta, hogy nem veszít a lendületéből és nem marad a másik mögött maradni, ezért időben beleemeltem a gázba, és mire odaértem, már félre is állt!
Lehet meg kellene tanulni vezetni, és nem az utolsó 5 méteren beleesni a másik pi..ájába, aztán anyázni, hogy a köcsög kijött eléd!

TDIPower 2014.05.07. 12:49:20

Írtam ítéletet szombaton vagy vasárnap már nem emlékszem pontosan de még nem jelent meg meddig kell várni ?

internal_combustion 2014.05.07. 18:21:47

@Agr3ssor: Szövegértelmezési problémákat, és demagógiát vélek felfedezni nálad...
Ja ezt írtad te is. Na mindegy, rád is igaz, úgyhogy idemásoltam. :)
A 100-zal közlekedő teherautótól két dolog különbözteti meg a 100-zal közlekedő személyautót:
1: a teherautónak ennyi a max megenegedett sebessége
2: nem előzhet
Látod a kresz azért okos. Azt mondja, hogy ezek a nehéz gépek nem mehetnek 100nál többel az autópályán, viszont ezzel egyidőben megtiltja nekik azt is, hogy kijöjjenek a külső sávból előzgetni. Mivel ott zavarnák a forgalmat ezzel a tempóval.

A 100-110-zel közlekedő személyautók viszont vígan kóricálnak a többi sávban is. Ez zavar. Értjük?

internal_combustion 2014.05.07. 18:22:58

@Krisi: túlpörögtem magam? ja, tényleg ti nem vagytok a nagyobb tempóhoz szokva. Bocsi.

Krisi 2014.05.08. 06:51:05

@internal_combustion: továbbra sem értem, miért baj az, ha a külső sávban megyek 100-zal.

szerintem már te sem érted saját magadat

internal_combustion 2014.05.08. 07:20:09

@Krisi: menjél. menjél 50-nel. sőt, szállj ki a kocsiból és sétálj. úgy még kevesebbet fogyaszt majd a kocsi.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.05.10. 14:43:16

@internal_combustion:
Mondjuk a vizuálisabbak kedvéért megfogalmazhatnánk úgy is, hogy a valaki egy all-you-can-eat étteremben csak egy gyümölcslevest eszik, pedig ehetne jóval többet is, ami nembaj, mert ettől mások még annyit ehetnek, amennyit akarnak. A baj ott kezdődik, ha valaki csak egy gyümölcslevest eszik, de nem adja ki a kezéből a merőkanalt, és így mások nem tudnak tőle szedni, pedig kifizették.
süti beállítások módosítása