Nagyapa Wartburgja - Mármint más nagyapjáé
Az ottani rettenetes utakra sajnáltam az Astrámat, így egy 'munkásautó' után néztem. Így került látótérbe a négyütemű kombi Wartburg. Borzasztó nagy, erős szerkezetű, olcsó fenntartású kocsi. A hasmagassága akár a mai SUV-oké, nem akadály a falusi földút sem.
Nos, kiváló móka ilyen autóval közlekedni. Ez már felülmúlja a közlekedés fogalmát, a 600 kilóra jutó negyvenvalahány lóerő csodákra képes.
Az biztos, hogy Alpokban, a Grossglockner úton ritkán tudtam 3-asba váltani és 40 km/h fölé gyorsítani felfelé, az Verfen-i jégbarlanghoz vezető 19-23 százalékos úton pedig gyakorlatilag végig 1-esben mentem fel, de felment szépen. Szóval nem sportos egyáltalán, de nagyon megbízható, csendes, kényelmes.
Páran próbáltak lebeszélni, hogy vegyek inkább jól bevált Škoda 120-at, mert az könyebb lesz karban tartani. De nem akartam, mert az összes 18 éves havernak az volt. Valami mást akartam...
4 év barátság őszinte vallomásai
Így azt hittem, hogy a Passatnál majd 4 millióval drágább Audi A4 kicsit jobban felszerelve,bőrgarnitúra stb./sokkal jobb lesz. Valóban jobb is, de nem biztos, hogy annyival,amennyivel drágább.