Türhők a busz előtt

  2013. február 17. - streetsta Címkék: bkv videó busz csepel dashcam

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mégfilléresebb Koszradírok
2015-07-28 17:27:27

A Mágikus Koszradír hihetetlenül sok ember fantáziáját megmozgatta, már-már mikroszálas törlőkendői

Kreatív traffipaxolás
2015-07-21 20:26:01

Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian.

Nesztek, rakenroll!
2015-07-08 18:16:52

A nyárnak még csak az első felénél járunk, de úgy tűnik, ennél jobb buli már nem lesz. Félre ne értse

Megbűnhődtem
2015-06-29 17:25:09

Ez van, ha az ember felelőtlenül fogyasztja a totalcaros és indexközeli tartalmakat. Kezdődött azzal, hogy

A könyökén jönnek ki az orosz, meg kínai belsőkamerás videók? Azt hiszi, hogy mi már bunkókból sem tudjuk a nemzetközi átlagot hozni? Egy budapesti buszsofőr helyrebillenti a nemzeti büszkeségünket: mi is tudunk legalább olyan ökröket mutatni, mint a keleti autóstársadalom. 

Bő hét percnyi vidámság, ha jól látom csepeli útvonalon. Van itt záróvonalon, zebrán előző, majd pirosnál balra kanyarodó mercis, életveszélyesen, de hihetetlenül lazán előző audis, életével játszó trabantos, saját családjának kiirtására játszó biciklis.

Dőljenek hátra, élvezzék. És ne feledjék az örök tanulságot: ha buszöbölben, szabálytalanul utasokat vesznek fel, és ezzel feltartják a helyi BKV járatot, mindenképpen köszönjék meg a lehetőséget. Feltartott középső ujjal.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr375079801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2013.02.18. 00:25:06

@fidesz = népirtó csőcselék: "a "ki kötelez"-re meg egyértelmű a válasz: a KRESZ."
másold ki kérlek azt a részt, ami lassú haladásra kötelez. másold ki azt a részt, ami arra kötelez hogy feltartsak másokat. én ennek csak az ellenkezőjét találtam.
de szabályok nélkül is, egy értelmes, civilizált, európai emberi gondolkodás azt mondja: együtt élünk, próbáljunk meg úgy élni, hogy nem vagyunk mások terhére. én eszerint cselekszek.
ezzel szemben a szomszéd tehene is dögöljön meg, ez a módi.

"De ha idéznéd a KRESZ azon részét, ami téged igazol.."
ma már sokadjára: 3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.

nem akadályoz, nem zavar. ott, a kerékpáros, aki miatt a nem túl nagy sebességét nem tudja a buszsofőr elérni, az akadályoz.

"hidd el, az a HÉV eleve úgy van időzítve, hogy akkor is elmegy az orrod előtt, ha senki sem tartotta fel a buszodat!"
épp ezért nem kéen feltartani a buszt, hogy legyen esélye elérni.
"Arról nem beszélve, hogy ennyi késést a sofőr simán be tud hozni, ha épp olyanja van."
nehezen.

@madandcrazybird: "Az hogy valaki egy kerékpárral közlekedik az nem indokolatlan akadályoztatás"
nem az hogy kerékpárral, hanem AHOGYAN. ha autóval tenné, akkor is akadályoz. vagy haladjon egy rendes, közútra illő tempóval, vagy ne menjen közúton kerékpárral.
Te nem tudod értelmezni a jogszabályt?

"Neked pusztán az a problémád hogy ki ment menni az útra a kerékpárral és nem tud annyival menni mint egy autót.
Ez tudod az kerékpárok jellemzője."
marhaság, mások képesek kerékpárral olyan tempóval menni, hogy ne tartsák fel a buszt. EZ az ember nem képes olyan tempóval menni, hogy ne tartsa fel a buszt. ezt másképp úgy nevezik hogy közelekedésre alkalmatlan. ezt kéne beismerni.

"De attól hogy nagy a fordulási ív attól meg nem megyek neki annak aki szembe jön."
nem is ment neki.

@kabelbarat: ""mindkettő feltartotta a buszt."
És akkor mi van? Engem is feltartanak az emberek amikor sorban állok a postán."
különbség van aközt hogy már van egy sor, vagy mi magunk generáljuk a sort.
"Ez már csak egy ilyen világ, élnek mások is benne."
hmm, nem lehetne egy olyan világot, ahol nem baszunk ki a másikkal? tessék mondani, más országokban miért működik ez hogy együtt élnek az emberek, és nem céljuk kitolni a környezetükkel? nem hiszem hogy utópiáról beszélek, hanem civilizációról.
persze szóljál ha te élvezed azt hogy rossz. nem szívesen, de biztos tudunk itt sokan segíteni.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2013.02.18. 00:30:04

@Jankove: Azzá teszik nekik. Pl. a 3-as villamos vonalán lemarad egy lámpaváltással, az Örs Vezér térre már 8 perc késéssel érkezik, a mögöttes szerelvény utol is éri. Az utas meg azt látja, hogy nem jön a villamos, utána meg rögtön kettő. :(

kabelbarat (törölt) 2013.02.18. 00:39:36

@Rocko-: "hmm, nem lehetne egy olyan világot, ahol nem baszunk ki a másikkal? "
Az szerinted komolyan kibaszás a másikkal, hogy feltartjuk 3 másodpercre, mert éppen közlekedünk és mi voltunk ott előbb?

Mit kellett volna csinálnia a kisöregnek, váljon köddé ott helyben?

AvgDvl 2013.02.18. 00:48:54

Ahogy elnézem a videót és a kommenteket itt, legalább 150 év, mire normális ország leszünk.

énisfélek 2013.02.18. 01:11:02

Aki belerakta a videóba ezeket az idegroham-generáló elszürkülő effektusokat, az remélem, tudja, hogy inkább kivel szórakozzon...

No meg majd ha ő is hetven évesen biciklizik az úton (fájó ízületekkel), remélem vele is viccelődnek majd az interneten.

Meridian74 2013.02.18. 02:23:01

Huh, bazz, láttam már élőben pár meredek dolgot, de ebben a videóban nem egy olyan volt ami überelte azokat... azt még meg tudom érteni, hogy vannak olyanok akik mindenképpen ki akarják előzni az előttük lévő füstös buszt, de ezt teszik úgy hogy kereszteződés előtt szűken, és ráadásul még jobbra is kanyarodnak...?! Azt a 20 másdpercet és húsz métert már nem bírták ki. Na ezek csinálják a baleseteket, szóval, rendszámmal együtt a felvételeket mindig továbbítani kellene a rendőrség felé, közlekedési közveszély okozása címén, mivel a buszban sokan utaznak, ha emiatt történik egy karambol sokan sérülhetnek meg, köztük a közfeleadatot ellátó személy, a buszsofőr is...

Grifter 2013.02.18. 02:54:45

@dr. vuvuzelafan: Konkrétan direktiva van rá, hogy hirtelen vészfékezéssel nem veszélyeztethetik az utasokat. Csak ezt nem reklámozzák, mert az átlag hülye nehezen fogná fel, hogy a kiszaladt kiskutyája miatt a buszos nem fog akár súlyosan megsebesíteni több tucat embert. (A kényesebb variációk meg ugye... a buszvezető is ember.)

Grifter 2013.02.18. 02:59:52

A kommentek pedig tökéletesen tükrözik, hány korlátolt agyhalott rohangál kishazánk útjain teljsen fogalmatlanul, véletlenül se megértve, hogy vannak rajta kivül mások is.

Egyébként mindenki követ el a hibát, főleg a városi forgalomban, mikor vki feszült és siet, be-be csúszhat, kevesen mondhatják el magukról, hogy sose történt meg velük.
A kérdés inkább az, hogy olyankor ezt felfogja az illető, megérti és tanul belőle, vagy ideológiát gyárt hozzá, ami szinte vallásos hitté fejlődik és onnantól következetesen és szándékosan lesz gyökér.
Nálunk az utóbbi népbetegség.

Mr.Fish 2013.02.18. 03:10:28

rosszul értelmezik egyesek a toleranciát. azon vitatkoztok, hogy a biciklisnek kellett volna toleránsnak lennie és félreállni, vagy a buszsofőrnek kellett volna toleránsnak lennie és nem föltenni ezt az internetre, hanem türelmesen megvárni, amíg elhalad a megálló mellett. Egyik sem igaz és mindkettő igaz. Tolerancia az, hogy nem dudálok/villogok/leszorítok/letolok/rárántok, hanem megvárom, hogy mindenki megoldja a közlekedés problémáját, ahogy tudja, mert nem mindenki született zseni/jogszabálytudós/közlekedési szakember. a másik embert segítem, ha segítségre van szüksége, várok, ha türelemre van szüksége, ez a tolerancia, ez a társadalom, legalábbis annak, aki nem magányosan él egy farmon, hanem úgy döntött, hogy egy városban teszi ezt, több millió ember között. ez bizonyos országokban működik, Magyarországon a KÖZ szó helyett még mindig az ÉN az első az emberek szótárában, ezért tart ott az ország, ahol. mert ha te is magadat helyezed mindenki elé, akkor a gyereked is ezt fogja eltanulni és ha a gyermeked sokra viszi és miniszterelnök lesz belőle, akkor is eszerint fog cselekedni. mutass példát, ne azzal foglalkozz, kit lehet hibáztatni!

cukkorborsó 2013.02.18. 03:31:38

marha idegesítő ez a szar vágás!

Grifter 2013.02.18. 03:59:15

@Mr.Fish: A tolerancia önmagában semmit se ér ésszerűség/logika, vagyis problémafelismerés/megoldás nélkül.
A te viziódban beállhat egy egész gyorsforgalmi út, mert valaki ott viszi szekéren a szénát, vagy ott akar éppen a két sáv között a felezőn mopedautózni, netán nem biztos benne, hogy merre akar menni, ezért a belső sávban megáll elakadásjelzővel és telefonál, térképet néz, sőt, leint téged is, hogy segíts neki.
Mivel mindenki borzasztó toleráns, egy hülyesége miatt százak veszítenek időt, pénzt, energiát, a további járulékos veszteségekről nem is beszélve.
Nah meg legyünk toleránsak a mobiltelefonálva-kajálva szabálytalankodó (vagy balesetet okozó) emberrel is, hiszen sürgős telefonja volt, éhes volt és stb.

Nagyon sok dolog van, amit nem lehet és nem is 'célszerű' tolerálni. Ugyanis azzal azt tolerálod, hogy téged nem tolerálnak.
Gyereknevelésnél, a templonban vagy egy egészségügyi intézményben ez még elfogadható (mármint a tolerancia egyoldalúsága), de a mindennapokban aligha tolerálható.
[Bocsi, élveztem a szóismétlést ;) ]

A te szabadságod mások korlátja. Sok dolog van, amit az egyén, és jó pár további dolog, amit a társadalom sem képes következetesen és célszerűen lereagálni.
Óriási szabadság és egyenjoguság (a szabályok retorzíó nélküli megszeghetőségéről nem is beszélve) van egy olyan rendszerben, ami nem alkalmas ennek biztosítására.

...ugyanis nem kéne mindenkinek megengedni, hogy csak mert akarja/pénze/lehetősége van rá, olyan dolgokat használhasson/tehessen meg, amire egyrészt nem alkalmas, másrészt másra nézve veszélyes. Hülye példa, de bárkinek lehet autója, miközben fegyvere nem, pedig autóval ugyan olyan könnyű másokban kárt tenni, sőt.

Ha pedig a civilizációnk és kultúránk által mindenkinek megadatott, hogy szabadon járhasson-kelhessen (nagyon helyesen), akkor a civilizációnknak és kultúránknak arról is gondoskodnia kéne, hogy minden egyén tisztában legyen azzal, milyen szabályok vonatkoznak rá, ill. mik azok a veszélyek, amikről mondjuk járókelőként fogalma sincs.
Mert valójában az esetek többségében ezen egyedek azért követik el ezen hibákat (a videóban is), mert fogalmuk sincs róla, hogy milyen következményei lehetnek, ill. hogy ezzel másokra közvetve milyen hatással vannak.

Aki ezzel szeretne ellenkezni, az idézze fel magában az utolsó estéjét/szürkületét, amikor a gyalogos a fekete-szürke ruhájában úgy gondolta, hogy őt ugyan úgy látják, ahogy ő látja a kivilágítva érkező egy tonnás fémdarabot.
Vagy amikor egy bevállalós előző miatt három választásunk van:
- Frontálisan telibeverjük az előzőt
- Frontálisan telibeverjük akit előz
- Az út menti tereptárgyakra bízzuk a saját, a velünk utazók és a járművünk sorsát (annak tudatában, hogy jó eséllyel még az bekövetkező kárt se tériti meg senki)
[Csak ideszúrnám: vicces rendszer az, amiben arra motiválnak, hogy inkább menjünk neki a szabálytalankodónak, mert jó eséllyel azzal járunk a legjobban.]

Nos, akkor most toleráljuk mások hiányos ismereteit és felkészületlenségét, vagy inkább tegyünk ellene, hogy ne kelljen semmit tolerálni?

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2013.02.18. 06:58:41

@Rocko-:
látom, te vagy a megmondóember. vagy maga a buszsofőr? :D
azért ki kell ábrándítsalak. a kresz bizonyos esetekben megengedi az akadályozást és a zavarást is.

ez egy olyan társasjáték, ahol ildomos lenne a win-win szitura játszani. de sok ostoba win-lose, és kevesebb tajtparaszt lose-lose játszmát vél felfedezni a közúti közlekedés gyakorlása során.

csepel pedig nem a belvárosi tajtparasztok játszótere, hidd el nekem, aki 20 éve vezet azon a pályán.

Rocko- 2013.02.18. 07:01:47

@kabelbarat: igen, az szerintem kibaszás ha egy darab ember nem néz körbe, és 20 másikkal kibaszik 20 másodpercre, ami később hatványozódik.
nem, nem kell köddé válnia, elég ha félreáll. kb. 10 másodpercre.
erről kéne szólnia annak hogy egy társadalomban élünk, és a személyes preferenciáinkat nem tesszük a közösség elé.

Kiss.Mark 2013.02.18. 07:06:19

A dinnye csak 149? :D

Rocko- 2013.02.18. 07:15:21

@triumphator: "látom, te vagy a megmondóember. vagy maga a buszsofőr? :D"
egyik sem. én vagyok az, aki egy azt szeretné ha magyarországból egy élhető ország lenne, és levetkőznénk ezt a dögöljön meg a szomszéd tehene is mentalitást. akarva, akaratlanul.

"azért ki kell ábrándítsalak. a kresz bizonyos esetekben megengedi az akadályozást és a zavarást is."
idéznéd? én azt a részt találtam hogy az vehet részt a forgalomban, aki vezetésre alkalmas állapotban van. a (a videon látható) biciklisek egy része pedig se lát, se hall módra megy. szerencsére csak kerékpárral.

"csepel pedig nem a belvárosi tajtparasztok játszótere"
nem is állítottam ilyet.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2013.02.18. 07:30:11

@Rocko-:

mivel sejtettem, hogy kérni fogod az idézést, készültem. :D
csak példálózó jelleggel:
"KRESZ 3. §3 (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
...
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon."

a hangsúly az indokolatlanságon van, természetesen.

aztán KRESZ 33.:
"Az úttest széléhez, illetőleg a várakozóhelyre történő beálláshoz szükséges hátramenet azonban elvégezhető abban az esetben is, ha az a járműforgalmat – anélkül, hogy a járműveket veszélyeztetné – rövid ideig akadályozza."

a zavarás tilalmát a KRESZ viszont mindig külön jelzi, azaz csak akkor tilos, ha a jogszabály ezt kimondja.

Rocko- 2013.02.18. 07:32:11

@Jankove: "Az utóbbi időben, azt vettem észre, hogy a BKV-nál elfelejtették, hogy a cég főprofilja az utasszállítás, nem pedig az etapok megtétele a lehető legrövidebb idő alatt."
jó neked, én pont fordítva tapasztalom. :)

Rocko- 2013.02.18. 07:34:10

@Mr.Fish: erről van szó.

@triumphator: és itt mi az indok?

budasaci 2013.02.18. 07:42:11

Ezek az embereknek nem a kresszel van bajuk. Egyszerűen idióták, akiket nem lenne szabad az útra kiengedni. Még azt sem veszik észre, hogy a saját életüket kockáztatják. Persze a rend őreinek is komoly felelőssége van -a közlekedést elszervezők mellett -, akiknek eszébe sem jut a közlekedés rendjével foglalkozni, egyetlen és kizárólagos tevékenységük feküdni az út mellett és videózni. Kényelmes és hozza a pénzt. Más nem számít.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2013.02.18. 07:42:52

@Rocko-:

hol? mondjuk a lassú kerékpárosnál? nos, a kerékpárosnak nincs előírva megengedett legkisebb sebesség, a videón nem látszik, hogy jogosulatlanul kerekezne az úttesten, azaz valszeg jogszerűen veszi igénybe a közutat (tételezzük fel, hogy nem ittas, stb). ugyanannyi joga van a közutat közlekedés céljára igénybe venni, mint egy nyergesvontató vagy autóbusz vezetőnek. nincs senkinek sem joga eltiporni, mert éppen nem tud miatta olyan gyorsan menni, mint szeretne.

fopa 2013.02.18. 07:46:37

ritkán kommentelek, mert azt látom, hogy parttalan vitába torkollanak a hozzászólások.

20 éve van jogosítványom, kb azóta vezetek is napi szinten. Balesetet nem okoztam, viszont baleset elszenvedője voltam már Akkor még nem volt jogsim és bicajoztam. szabályosan közlekedtem, rám tolatott egy skodás (mozgássérült). Nagyon sajnálta a dolgot. Sűrűn bocsánatot kért. Felálltam, leporoltam magam, a bringa látszólag nem sérült. Beszólás nélkül mentem tovább dolgomra. Másnap darabjaira hullott a váltóm. Fél évig naponta gyalogolhattam 4 km-t a suliba és vissza, mert akkoriban a zsebpénzből nem futotta új váltóra.
Duzzogtam is minden nap, hogy az ilyen nyomorékokat ki kellene tiltani a forgalomból. Ma már egy kicsit másképp gondolom. Visszagondolva, megállhattam volna, amikor láttam, hogy tolat, de én inkább gyorsítottam, mert bizonytalankodott. Ha ő az eredeti tempóval tolat, messze jártam volna mire kiér. Viszont közben ő is felgyorsult. Pont akkor értem oda. Boldog lehetek, hogy nem szívrohamot kapott, hanem fékezett. Egy kövér gázzal a 105-ös skoda is vidáman átmegy egy fekvőbringáson. Másrészt lehet, hogy pont dialízisre ment, ki tudja. A tömegközlekedés helyett én is az autót választanám.(persze választhatná a betegszállítót is) Ezer oka lehet, hogy miért éppen az adott közlekedési eszközt választja valaki. Mint ahogyan a bicajos bácsi 5km/h-val a videón. El szeretne jutni A-ból B-be. lehet, hogy ahova megy nem tud eljutni tömegközlekedéssel (mondjuk egy megállón belül van: pl a sarki patika). Gyalog viszont alig mozog, a bicaj vízszintes terepen sokkal kevesebb energiát igényel mint a járás. Nincs senki, aki elmenne helyette a gyógyszerért. Autóba nem szívesen ül, mert tudja, hogy egy szívroham esetén nem tudná megfékezni a trabit és letarolhatna egy uszodába igyekvő lelkes felsős ovis csoportot. Aki bicajozott már valaha az tudja, hogy amíg gurul a drótszamár, nincs nagy gond az egyensúllyal. Viszont a megállás, elindulás a problémásabb. A bácsi sokkal nagyobb késés kockázatának tette volna ki az utasokat, ha megpróbálja elengedni a buszt, mint így, hogy komótosan, kiszámíthatóan továbbgurult. Ő is résztvevője a közlekedésnek, ő is tagja a társadalomnak. Nem miatta kési le az utas a HÉV-et. Ezt egy rendőrtől tudom. Amikor a megengedett sebesség túllépésére felhívta a figyelmemet, azzal védekeztem, hogy azért kellett gyorsabban mennem, mert lekésem a vonatot. Erre azt mondta, hogy azért voltam talán kénytelen gyorsabban menni, mert nem indultam el idejében. Végül azért késtem le a vonatot, mert volt még némi papírmunka a közeggel. Vagyis minden relatív. Majd folytatom az eszmefuttatást a sárga kis sport kabriómról, a 2,8-as JTD-s fehér furgonomról, de most felébredtek a srácok és vinnem kell őket az oviba, az 1,4-es hihetetlenül komótos fókával (de van benne egy rakás légzsák, ABS, digit klíma, meg természetesen 5pontos gyerekülések).

Grifter 2013.02.18. 08:22:08

@triumphator: Nem "mint szeretne", hanem ahogy a menetrend (tulajdonos, állambácsi, ahogy tetszik kérem) előírja, meg ahogy a buszon ülő - az egy darab kerékpársonál egyértelműen magasabb szám - utasok szeretnék, vagyis hogy akkor és ott legyenek, ahogy az általuk megkötött utazói szerződés (tudod, busz meg bérlet) alapján ezt jogosan elvárhatják. Ekkor szállok fel, meg ekkor le. Ha meg nem jön a köcsög, meg késik, akkor a BKV kurvaanyát! Vagy várjunk csak...

Köszönjük, egyes, ülj vissza.

Amikor a buszsávra, ahol piros jelézsű 'gyors' buszok járnak, ráengedik a kerékpárost, ezzel a forgalom minden résztvevő felet felesleges veszélynek és akadályozásnak kitéve, akkor az autóban ülő (aki elé vagy a busz, vagy a kerékpáros hajt ki, mert egymást akadályozzák sebességkülönbségükből fakadóan), a buszvezető (aki csak hibás lehet, ügyes és okos egy csuklóssal aligha), meg a kerékpáros (aki bár hülye, mert a leggyengébb láncszem, de mégis csak a jogaival élt) egymást kurvaanyázva magyarázzák - élőben és az internet bugyraiban - ki a legnagyobb gyökér. Miért nem jut eszébe senkinek, hogy talán nem egymást kéne baszogatni, mert leginkább egyikük sem az?

Bár ha öszinték akarunk lenni, az ilyen vitákból (ahogy a hozzászólásokból is) többségében az jön le, hogy az emberek tényleg azt gondolják, hogy a 'másik', sőt, CSAK a másik tehet róla.
A nagyérdemű túl korlátolt és hülye hozzá, hogy megértse, csak egy nagyobb rendszer 'áldozata'.
Pedig borzasztó érdekes következményei lehetnének, ha a felek közösen lépnének fel az adott eseményt valóban kiváltó ok ellen, vagy legalább megpróbálnák megérteni, mi is az. (Legyen az felfestés, vagy éppen annak hiánya, hibásan kijelölt akármi vagy bármi, és így tovább. Tetszés szerint túlkombinálható, mindenki fantáziájára van bízva.)

Elijah_Baley 2013.02.18. 08:56:50

élhetetlen szar az infrastruktúra, roncs lomha büdös buszok tartják fel a forgalmat, sávelhúzások, forgalomszűkítő járdaszigetek, egysávból balrakanyarodó kereszteződés, olyan romos utak h a kétsávos út közepén menve is folyamatosan leütöd a felnit, minden megvan ebben a városban ami a legbékésebb autósból is kihozza a vadállatot.
nem az emberekkel van baj, hanem a környezettel, az tesz ilyen állattá.

uarempty 2013.02.18. 09:04:40

@madandcrazybird: Joga van az út közepére is feküdni, joga sokmindenhez van, de a kresz-ben ez forgalom feltartás, a másikon múlik, h mit tűr el.70-es táblánál is mehetsz az úton 20-szal, jogod van hozzá, csak ezeket is bírságolni kellene, úgy, hogy betojik az illető.Indokolatlanul lassan (másokat irányváltoztatásra/előzésre kényszeríteni) nem szabályos, bármennyire is szeretnéd.Ezt is büntetném keményen egyébként.Aki nem tud haladni tiszta időben, az ajánlott sebességgel, az menjen busszal.Ha a papika 5-tel tud csak tötymörögni, menjen gyalog, vagy busszal.Ennyit erről.

A videó meg gáz, a buszos is gáz.Bár azt hittem durvábbak lesznek, de nem.Aki bemutat a buszosnak, az azért mutat be, mert dudál rá folyamatosan.Szóval, itt nem csak a bemutató a gáz.A buszosok meg kussoljanak, amikor rádhúzzák a kormányt mikor mellettük vagy...ki kéne kapni őket a fülkéből aztán rommá verni.Csepelen sokat járok át, ott tényleg "más" a közlekedés kultúra.

őszintetudás 2013.02.18. 09:22:36

a buszos az egyik legtahóbb, mivel simán elgázolja az öreg szabálytalan gyalogost ha az nem fut elég gyorsan, a kissé szabálytalanul kiforduló kocsiba is simán belemegy, mert ha a másik picit hibázik akkor neki már derogál fékezni, inkább nem lassít, hátha belemegy a picit szabálytalankodóba

Nagykorú 2013.02.18. 09:24:27

Már ma kinyomozzák, hogy ki volt a filmező buszvezető, holnap már a BKK hivatalos közleményben határolódik el a felvételtől, és kijelenti, hogy a "munkaidőben filmező" kollégájuk súlyosan megsértette a belső utasításokat, veszélyeztette az utasok testi épségét, valamint a film "közismert internetes fájlmegosztóra való feltöltésével" több különböző jogszabályt is megsértett, ezért a járművezető munkaszerződését megszüntették, valamint töröltették a netről a videót.
Holnapután a fókusz stábja már a kitakart arcú buszvezetővel készít riportot, amelyben lerántják a leplet Budapest közlekedési moráljáról... :oD

Nagykorú 2013.02.18. 09:35:34

@Grifter:
Így van!
Úgy hívják békávéul, hogy "csökkentett fékúton való megállás".
Ez azt jelenti, hogy intezívebben fékezel, mintha egy megállóba állnál be, de nem olyan intenzíven, hogy az álló utasok esetleg eleshessenek.
Valamint a járművezetőnek azt is szem előtt kell tartania, hogy ha szabálytalanul elékerül valaki, és az hirtelen vészfékezésre készteti, de az illető elhajt, viszont a buszon elesett valaki, akkor az egy olyan baleset, amit utólag a járművezető nehezen tud megmagyarázni. Viszont ha "csökkentett fékúton való megállásal" belecsattan az illetőbe, akkor nem esik el senki a buszon, csak anyagi kár keletkezik, tehát nem baleset, csak úgynevezett "esemény".

fidesz = házmesterek pártja 2013.02.18. 09:41:19

@triumphator: ne fáraszd magad! A hozzászólásai alapján az értelmi képességei nem érik el egy tizenkét éves gyerekét. Pl. az "indokolatlan" szó jelentését sem ismeri.

fidesz = házmesterek pártja 2013.02.18. 09:44:09

@triumphator: épp az jutott eszembe, hogy az ilyen rockofélék mit őrjöngenének, ha az utca elején találkozna a buszuk egy velük azonos irányba közlekedő lovaskocsival. Ugyanis ahhoz keskeny az az utca, hogy biztonságosan meg tudja előzni a busz, viszont elég hosszú, hogy egy-két perc késése legyen. :DDD

őszintetudás 2013.02.18. 09:49:17

érdemes megfigyelni hogy kb. a videó elején a buszos szinte szándékosan majdnem elgázol valami öregembert, ha az öreg egy picit lassított volna a futásán a busz simán elgázolta volna! mivel a buszos fékezés helyet simán ment nekifele a gyalogosoknak!

Rocko- 2013.02.18. 09:50:21

@fidesz = népirtó csőcselék: szóval érdemi vita helyett a személyemet pocskondiázod, és úgy érzed hogy magasabb szinten állsz vitakultúrában.
közlekedjen előtted MINDIG egy ilyen kerékpáros. aljas dolog másnak rosszat kívánni, de remélem akkor megérted hogy mi a probléam ezzel.

részemről befejeztem, örvendjetek vala a saját kis gusztustalan, dölgöjön meg a másik is mentalitásotoknak.

fidesz = házmesterek pártja 2013.02.18. 09:51:59

@Rocko-: nincs miről "vitázni" egy olyan ostoba kreténnel, aki még az "indokolatlan" szó jelentésével is képtelen megbirkózni.

Mészáros Laci 2013.02.18. 10:06:03

@Nagykorú:

...szerintem azért rakta bele az effekteket a sofőr (rendszámok, arcok kitakarva), hogy ne szerezzen magának ellenségeket. egyébként a békávénál jól láthatóan "két fej" van, az egyik a végtelenül merev kövület, amely kirúgja a vicces buszsofőrt, és még kisebbségben van, de már erősödik a fiatalabb, rugalmasabb generáció.

(és sajnos van egy harmadik, amelyik csak a pénzt szívja ki a zsebünkből.)

Mészáros Laci 2013.02.18. 10:11:06

@kistesoka:

ezt egy buszsofőr csinálta, kb egynapi anyagból, és kb egy órát dolgozott vele. ha mind az 1500 buszon lenne kamera, tutira lehetne naponta izgalmas videókat varrni belőle, olyant, ahol a rendszámok sincsenek kitakarva.

ha a BKV részesedést kapna az így kiszabott bírságokból, mindjárt egyenesbe jönne a költségvetése.

Nagykorú 2013.02.18. 10:14:42

@Mészáros Laci:
Lacus (Szedlmajer László) és a többi vezető, akik az új nemzedékhez tartoznak persze, hogy jó fej, de ahogy nézem manapság már a BKK a csúcs, és VitDávid soha nem volt egy viccelődős fiú, a közgazdász és jogász kollégái meg pláne nem azok.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.02.18. 10:24:26

Tipikus. Tele van a temető olyanokkal, akiknek elsőbbsége volt. Szétnézni, másikat figyelni. Dzsippes csókának középső ujját szekercével leválasztani. Ennyi.

voroseltolodas 2013.02.18. 10:32:13

Trabantossal semmi gond nem volt.

2fast2furious 2013.02.18. 10:36:12

Ez a videó egy nagy nulla szerintem, a minősége is a sötétítésekkel élvezhetetlen, de a felvett esetek sem kirívóak igazán, igazán veszélyes dolgot nem látni benne, az orosz közlekedéshez képest ez teljesen szabályos, munkámból adódóan gyakran járok Ausztriában, Németországban, ott is simán előfordulnak ilyen helyzetek, semmi rendkívüli nincsen ebben a videóban.

kabelbarat (törölt) 2013.02.18. 10:36:12

@Rocko-: Legközelebb amikor majd állsz egy húsz fős sor elején, akkor legyél szíves előreengedni mindenkit, mert mégiscsak pofátlanság 20 másik embert feltartani, a saját önző érdeked miatt!

Mondeoman 2013.02.18. 10:42:21

Nekem a gyalogosokkal van nagyon tele a tököm. A kedvencem az a típus, aki a zebrától 20-50 méterre úgy gondolja, hogy neki most feltétlenül át kell menni, és a retkes kurva anyjáért sem lenne hajlandó elmenni a zebráig és megvárni a zöldet, mert akkor igaz, hogy biztonságosan mehetne át, de kb. két perccel tovább tartana... Meg van az a típus, aki a lámpával nem biztosított zebránál meg sem áll (!), körül sem néz, hanem megy, mint az ökör. Volt már, hogy ilyen miatt kellett hirtelen fékeznem, és centiken múlt, hogy nem gázoltam el azt a barmot, és az is centiken múlt, hogy hátulról nem jöttek belém. Meg van az a típus, akinek mindegy, milyen színű a lámpa, ő átmegy. Sztem nem az lenne a megoldás, hogy 30-al kell hajtani minden zebra előtt... Akit elbasz az autó, az magára vessen. (Félreértés ne essék, én is szoktam gyalogolni, és pontosan tudom, hogy vannak helyek, ahol nagyon hiányzik a zebra, vagy éppen sietek, de én tudomásul veszem, hogy az 50-el hajtó autók/teherautók/buszok elé nem jó móka lelépni...) Gyalogosok terén sztem megközelítjük az oroszokat.

Grifter 2013.02.18. 10:44:53

@őszintetudás: Neked meg a többi agyhalottnak azt lenne érdemes kiszámolni (már ha tudnátok ugye), hogy átlag BKV buszvezető egy átlag hétköznapon hány ilyenbe futhat bele. Otthonról, jogsi nélkül vagy a havi ezer kilométereddel persze meg kell erőltetni az agyad, de ha csak az elemi matek menne, meg a valóságot is látogatnád néha nyitott szemmel és tisztán, össze tudnád képzelni, miért is beszélsz ostobaságokat.

Ezek az emberek emberek tízezreit szállítják naponta, több százkilométert vezetve a városban.
Szóval javaslom a vidéki álmodozók (azt se tudod, mi az hogy dugó), autóba csak hétvégén ülők és hobbikertészek forduljanak magukba és kussoljanak.
Aki pedig annak ellenére is ennyire el van tévedve, hogy látogatja kishazánk fővárosát hétköznap csúcsidőben (és nem tudja ezt elképzelni napi 8 óra folyamatos szenvedésként, amihez még betartandó menetrend és hatványozott felelőség is jár), az nyugodtan lépjen egyet hátra és bassza szájon magát, a vendégem rá.

A válaszoktól pedig kíméljetek meg, nem szeretnék még több ostobaságot olvasni pusztán jólneveltségből - előre is hálásan kösz. (Persze akinek nem inge, az vagy lopta, vagy ursula.)

Grifter 2013.02.18. 10:46:40

@Grifter: "Ezek az emberek MÁS emberek tízezreit szállítják naponta, több száz kilométert vezetve a városban."
(Szó ne érje a ház elejét. Szerkesztés gomb nem-e kéne-e már? E.)

fidesz = házmesterek pártja 2013.02.18. 10:51:45

@Grifter: de, kellene, csak azzal is vissza lehet élni és itt sokan (majdhogynem a többség) vissza is élne vele. :-(

Grifter 2013.02.18. 10:53:46

@2fast2furious: Amikor záróvonalon kielőzől egy buszt (megálló vagy utcasarok, mind1), akkor te megakartál ölni egy gyalogost, max. nem sikerült.
Vagy a zebrán, vagy a busz mögül kilépve jön majd, mert hogy ő nem feltétlenül szabályos, viszont csak magára veszélyes. Te viszont NEM LEHETNÉL OTT, és mindenkire veszélyes vagy.

Arról meg majd hozzál már egy videót, amikor az osztrákoknál vagy németeknél kereszteződésbe behajtva (úgy, hogy nem tud kihajtani, ami már önmagában szabálytalan és büntethető lenne) ott ragad valaki, amit egy telefonálással próbál megoldani.
Vagy gyakorold csak a 'kielőzést jobbra fordulással' c. mutatványt, kíváncsi vagyok hányat sikerül abszolválni mielőtt nem lesz kedved többet próbálkozni.

2fast2furious 2013.02.18. 11:10:28

@Grifter: Én nem azt mondtam, hogy ezek szabályos dolgok, de nem rendkívüliek, mindenhol előfordulnak, ha nem hiszed el menj el a németekhez és nézd meg, láttam már ott is ennél durvább dolgokat is, a gyalogosok pedig előszeretettel szeretnek a buszok előtt szabálytalanul átszaladgálni, szerintem ez is legalább akkora szabálytalanság, mint amikor az autó megelőzi a buszt a záróvonalon, tehát ha elütik magára vessen.

Cyberbird 2013.02.18. 11:20:22

"És ne feledjék az örök tanulságot: ha buszöbölben, szabálytalanul utasokat vesznek fel, és ezzel feltartják a helyi BKV járatot, mindenképpen köszönjék meg a lehetőséget. Feltartott középső ujjal."
Pont most láttam egy ilyen büdös parasztot reggel a buszmegállóban, kiszállt és még neki állt feljebb mert rá mert dudálni a buszsofőr...

uarempty 2013.02.18. 11:45:46

@Grifter:
"buszvezető egy átlag hétköznapon hány ilyenbe futhat bele. "

Nem jogosítja fel, hogy önkéntessseriffkedjen.De, ha már önkéntessseriffkedik, akkor tegye azt ésszel.És rendszámmal, videóval jelentse fel a szabálytalankodókat a brfk-n.Lehetőleg kivágva azokat a részeket, ahol ráhúzza a másikra a buszt.Innentől pedig már borul is az erkölcsi bili, ha ő tahó, akkor miért is kamerázza, ha a másik is tahó.Nehogy egy másik önkéntessseriff (autós) le videózgassa, ahogy tahóskodik és repüljön a cégtől.

"tudja ezt elképzelni napi 8 óra folyamatos szenvedésként, "

Nem tartottak puskát a fejéhez, hogy busseffőrnek menjen.

Q-match 2013.02.18. 12:27:54

Én az ilyet - t.i. buszöböl - "körbeállnám" a csuklóssal úgy 1-2 percre. Tudom, nem sok, de "körbeállva" másképp telik az idő, és ennyit még a kedves utasok iskibírnak... talán még igénylik is :) .

Az "effektek" talán éppen nem a megörökített gyökerek személyiségi jogai miatt vannak...?

Emmett Brown 2013.02.18. 12:43:39

@Mondeoman: csűrheted, csavarhatod, de ha egy zebrán elütsz egy gyalogost, akinek nem volt piros lámpája, akkor bizony te vagy a hunyó, mégpedig teljes joggal.

otapi 2013.02.18. 12:47:39

Azért az tipikus hogy a videón szereplő 50 esetből csupán az a néhány biciklis verte ki a biztosítékot a kommentelők között...

Mondeoman 2013.02.18. 13:04:08

@Emmett Brown: aki hipp-hopp előbukkan pl. egy ház takarásából, és átmegy a zebrán, mint aki se lát, se hall, az biztos vagyok benne, hogy vét a KRESZ ellen. És ha féktávolságon belül lelép elém, akkor még sajnálni sem tudom, akkor sem, ha én vagyok a hunyó. Aki megáll a zebránál, és láthatóan át akar menni*, azt általában át is engedem, csak sajnos sok felnőtt ember sincs tisztában ilyenekkel...

*Ezt az előbb ki is felejtettem a felsorolásomból, a kismamákat/kisnyugdíjasokat, akik a zebránál bájcseverésznek, az autós meg szeretne bekanyarodni, de előbb el kell döntenie, hogy az agyhalottak át akarnak-e menni egyáltalán, vagy csak a zebra tövében politizálnak.

Emmett Brown 2013.02.18. 13:09:51

@Mondeoman: nem így van. Úgy kell megközelíteni, hogy meg tudj állni, ha egy gyalogos odakeveredik.

Emmett Brown 2013.02.18. 13:11:58

@Mondeoman: vagy te ha védett úton mész, akkor is lelassítasz minden keresztutca előtt, ahol macisajtok vannak? mert a gyalogos elvileg pont ugyanolyan biztonsággal tud átmenni a zebrán, ahogy te a védett úton elsuhansz a keresztutcákban állók előtt.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2013.02.18. 13:24:37

Jó nagy kretén a videó készítője / vágója.

Éppen csak a lényeget nem lehet látni a balfaszul (szerinted kurvajól) összevágott videófelvételeden.

Ja még annyit, egy egy igazi idióta vagy.

horrorpornó bábszínház 2013.02.18. 13:38:50

Ami a zöldnél megállást illeti, a 16-os buszok vezetői rendszeresen ezt teszik a Krisztina krt.-Alagút u. sarkán, és várnak akár fél percet is, hogy piros legyen.

Amikor meg rákérdezel, hogy ez most miért, akkor felháborodnak, hogy ne szóljak bele, ő vezet.

Ha meg mondom neki, hogy igen, de én fizetem, akkor még jobban felháborodik a parasztja.

Elijah_Baley 2013.02.18. 13:47:41

erősen frusztráltnak tűnik a buszos kollega, az esetek nagy részén tök értelmetlenül idegeskedik...

stp1 2013.02.18. 13:48:54

@Mondeoman:

Magatartás a gyalogosokkal szemben

43. § (1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni. Útkereszteződésnél a bekanyarodó járművel - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - elsőbbséget kell adni a gyalogosnak, ha azon az úttesten halad át, amelyre a jármű bekanyarodik.

(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, a jármű vezetőjének csak olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a jármű vezetője az elsőbbségadási kötelezettségének eleget tudjon tenni. A jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a járművel, amennyiben szükséges, a gyalogos átkelőhely előtt meg is tudjon állni.

tehát ne hivatkozz erre a féktávolság humbugra, ha nem tudsz megállni, akkor még relatív gyorshajtással is tetézed a saját nyomorod. én nem lennék rá büszke.

Emmett Brown 2013.02.18. 13:49:47

@horrorpornó bábszínház: segítek, ott azért állnak meg, mert csak ők kanyarodhatnak jobbra, viszont a zebrán átsétáló gyalogosakat el kell engedniük.

Mr.Fish 2013.02.18. 14:32:31

@Grifter: te szélsőségekről beszélsz, én pedig mindennapokról. mert senkinek sem hiszem, hogy fájt, hogy az általam említett szituációban a busz 3 másodperccel később tudott beállni a megállóba. lehet, hogy emiatt a buszon tartózkodó 20 ember 3 másodperccel később ért oda a HÉV-hez, de az Élet ennél bonyolultabb, minthogy megpróbálj a 3 másodperc értékéről kiselőadást tartani. lehet, hogy a te világodban az idő pénz, de amikor majd annyi idős leszel, mint a kerékpáron ülő öregúr, kicsit másképp fogod gondolni. addig pedig ne idegesítsd magad az én hozzászólásomon, kell a pénz a banknak!

stefiapo 2013.02.18. 14:39:12

Szerintem a videó tanulságos. Azt a kerékpáros esetet kivéve. Le a kalappal!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.02.18. 16:15:18

Kicsit lassú voltam, de most kidobáltam a súlyos anyázásokat. Mindenkinek ez volt az utolsó dobása, baromira nem akarok itt ilyesmit látni.

Alfonz83 2013.02.18. 16:41:24

Üdv Mindenkinek!
Nem tudom, hogy a megálló öbölben mutogató úri?!, nem, inkább paraszt embernek miért kellet kitakarni a rendszámát? Talán sérültek volna a SZEMÉTSÉGI jogai?!

privateer 2013.02.18. 17:07:16

Zavaró a sok kitakaró effekt. Sajnos inkább az amatőr hatást kelti. Pedig ügyes vagdosással jó szériát lehetett volna összedobni!

Ezt tessék még gyakorolni, fent írtakat meg fogadd építő kritikának.

uarempty 2013.02.18. 17:30:25

@streetsta: "TÜRHŐK A BUSZ ELŐTT" Bevonzottad a címmel őket :D:D

alfax 2013.02.18. 17:44:56

@Rocko-: az öreg papa szabályos volt, az hogy ő nem bír gyorsabban hajtani, nem minősül zavarásnak.

alfax 2013.02.18. 17:54:57

szerintem az országra jellemző türhőség és taplóság része az, hogy egy öreg bácsit, aki szabályosan tekeri a 30 éves csepel bicaját nem tisztelünk és nem viselünk el, hanem elkezdünk másodperceken és paragrafusokon vitázni.

hiányzik a szeretet, de nagyon.

2013.02.18. 18:42:09

Azt az öreget hagyni kell, annyi idősen örülök ha még fel merek ülni a biciklire.
Amúgy érdekes gyűjtemény volt.

madandcrazybird (törölt) 2013.02.18. 20:27:47

@Mondeoman:
Tudod ez sikeresebb orszagokban ugy mukodik hogy az autosok mar akkor megallnak ha a gyalogos kozeledik a zebrahoz.
Eleg valoszinu hogy azert kozeledik mert at akar kelni.

madandcrazybird (törölt) 2013.02.18. 20:31:53

@zagy: @stp1:
Milyen igaz.
Senki nem mondta hogy 50-el kell a zebrahoz kozeledni.
Ez az fiacskaim.
Remelem most magatokra szedtetek egy kis tudast.
Zebra elott lasitani kell.

Oreg biciklist meg elni hagyni.

madandcrazybird (törölt) 2013.02.18. 20:34:45

@Q-match: Autonak nincsenek szemelyisegi jogai.

Atarist 2013.02.18. 23:07:06

Az a baj h nagyon sokan a kozlekedest valami versenynek, kuzdelemnek elik meg pedig csak A-bol B-be jutas. Beulok a kocsimba es enyem a vilag, mindenki felre; jovok a motorommal biciklimmel ahol akarok; atmegyek ahol akarok azert van a fek a kocsin hogy megalljon; tolom a babakocsit mint valami pajzsot, mert nekem jogom van. Lopikulat. Mindenkit szenne kellene buntetni hogy tirpakiaban megtanuljon kozlekedni. Jah hogy felelosseget vallalni meg mar nem olyan jo...hat komam ilyen vilag ez.
Nap mint nap talalkozni ilyenekkel, de inkabb kapjanak infarktust a habzo szajjal anyazok.

Grifter 2013.02.19. 00:58:02

@uarempty: Kép és fogalomzavarzavar, köszönjük serif.

@Mr.Fish: Én a mindennapokról beszélek, te pedig a saját kis 3 másodpercedről. Ha már általánosban nem sikerült elsajátítani a hatványozást (mert láthatóan képtelen vagy elképzelni és felfogni hány ilyen 3-5-10-60-300 másodperces akadály akad naponta), legalább ne tedd magad közröhejjé újabb borzasztó magasröptű metafizikai érveléssel, miszerint amíg nem voltam még 80 éves tata, addig nem tudom elképzelni, hogy milyen jó lassan, másokat akadályozva kerékpározni, mert hiszen én már ráérek nyugdijas létemre, hova rohanjak.

Egyébként nem az én világomban pénz az idő, hanem abban a világban, ahol te is élsz. Csak nem fogod fel, hogy azon a (sok) 3 másodpercen múlhat, hogy eléred-e a HÉV-et, ezzel vesztesz-e még 15 percet így elkésve, levonják-e a béredből, kirúgnak-e vagy emiatt nem engednek-e el délután korábban a gyerekért vagy kell túlóráznod, netán (lévén más szolgáltatást nyújtasz) a késésed miatt másnak várnia kell rád, aki így szintén késik és ez a végtelenségig folytatható.
De az eddigiek fényében hiába is magyarázom ezt neked.

De az eredeti felütésed az teljesen helytálló: Sokan értelmezik rosszul a toleranciát. Te például nem másokat tolerálsz, hanem konkrétan elvárod másoktól, hogy toleráljanak téged, mert neked nem sürgős. Egycsapásra érthetővé válik, mit is próbálsz itt átelmélkedni.

De az nagyon nem ugyan az ám...

- Szerzet - 2013.02.19. 04:17:44

Napi 8-10 órában játszom ezt a társasjátékot, BKV sofőr vagyok.

otapi 2013.02.19. 10:46:24

@Grifter: "Csak nem fogod fel, hogy azon a (sok) 3 másodpercen múlhat, hogy eléred-e a HÉV-et, ezzel vesztesz-e még 15 percet így elkésve, levonják-e a béredből, kirúgnak-e vagy emiatt nem engednek-e el délután korábban a gyerekért vagy kell túlóráznod, netán (lévén más szolgáltatást nyújtasz) a késésed miatt másnak várnia kell rád, aki így szintén késik és ez a végtelenségig folytatható."

Doki még nem mondta, hogy vegyél vissza a mókuskerékből? A vérnyomásod és a szíved fogja bánni, ha minden tétlenségre (lassításra) kárhoztatott 3 másodpercen ennyit stresszelsz...

kavicsq 2013.02.19. 10:47:06

Régi ötletem az, hogy minden buszba kamerát és a rendőrség büntethessen a felvétel alapján. Nem kell közlekedési rendőr, a buszok mindent látnak. A rendőrség a beszedett bírságokból valamekkora részt átad a BKV-nak, így náluk is megoldódnak az anyagi gondok.

Kepan 2013.02.19. 11:19:16

6:20-nál a lassan tekerő biciklist leszámítva remek anyag lehetne a büntetésekhez.

Bár személyes tapasztalatom alapján az ország top tirpákjai az autópályákon és a nagyobb megyeszékhelyeken (is) leledzenek.

Grifter 2013.02.19. 12:05:07

@otapi: Látom neked viszont szóltak, hogy ne erőltesd a gondolkodást, csak agyhúgykövet kapsz, más értelme nem lesz.

otapi 2013.02.19. 12:20:25

@Grifter: Ami engem illet, én lesz*rom hogy te mit gondolsz.

Ami téged illet - nyugi, annak a szónak sincs semmi értelme hogy agyhúgykő. Bár látom, próbáltad megerőltetni magad hogy valami ütősnek hangzót írjál :)

Grifter 2013.02.19. 12:23:57

@otapi: Ha leszarnád, nem válaszolgatnál.

Az agyhúgykő pedig egy kabaré klasszikus még az előző évezredből... de minek is magyarázom én ezt egy fogyatékos trollnak.

Légy oly kedves válaszolj még vmi ordenáré butaságot, itt majd jól megörzik az utókornak ingyen. (Később jól jöhet, ha bizonyítanod kell, hogy nem hülyültél meg, ez nálad a normális.)

otapi 2013.02.19. 12:33:50

@Grifter: Adtam egy jó tanácsot, úgy látszik téged nem érdekel. OK, nem lehet mindenkit megmenteni, ez van. További jó stresszelgetést :)

Kyrie Eleison 2013.02.19. 13:18:07

Ez a videó maximum annak nyújt újdonságot, aki kábé tíz éve nem járt a budapesti forgalomban akármilyen járművel vagy gyalog:)

Grifter 2013.02.19. 14:23:54

@otapi: Mármint amikor nem fogtad fel, mit jelent a leírt szöveg (összetett mondat, biztos a veszők zavartak össze) és számodra annyi jött le, hogy én itt ülök vörösödő fejjel meg a nyakamon kidagadó erekkel, akkor úgy érezted közbe kell lépned. Vagyis te most majd igazán bölcs és laza leszel amikor azt tanácsolod nekem, hogy nyugodjak meg, javítandó ezzel a közérzetem, csökkentendő a vérnyomásom és legalább 17 perccel meghosszabbítandó az életem?

Inkább csak egy igazán gyenge próbálkozás volt ez részedről (amit tudtál fokozni!), most meg már menekülnél a szituációból, mert nem maradt neked semmi, ami tovább táplálhatná azt az átszellemült bárgyú mosolyt az arcodon.

Pedig nagyon sokat kell még gyúrnod, hogy elhagyhasd a nulladik szintet trollkodásból, ilyen hozzállással pedig sose fog sikerülni.
Végül ott leszel hülyén, és még trollnak is szar maradsz. Tiszta szégyen.

Ohh, és ragasszál egy postit-et a monitor szélére:
"Bölcs ember nem ad tanácsot - főleg kéretlenül." (Ez a zanzásított verzió, külön a te szintedre belőve.)

Most pedig eridj szépen békével, kicsi wannabe ^^

ps: A foglalkozás eddig volt ingyenes, a következő válaszért fizetned kell.

magyar_ellenállás 2013.02.19. 15:02:41

"nem az emberekkel van baj, hanem a környezettel, az tesz ilyen állattá"

Ez így van. J.A. is azt vallotta: "köztetek lettem én bolond".

Amúgy egy gépjármű valóban veszélyesebb, mint egy lőfegyver, mégis kaphat vezetői engedélyt boldog-boldogtalan. Ma pl. egy rángatózó fejű (közkeletű szóval élve: idegbeteg) manusz állt előttem a boltban, aztán odakint beült az autójába, és indult dolgára...

Az utak állapota borzalom, az emberek loholnak az éhbérükért, nem csoda, hogy napi szinten jellemzőek ezek az esetek. Az IQ-szegény életmód még pluszban rájátszik erre.

otapi 2013.02.19. 15:25:14

@Grifter: "számodra annyi jött le, hogy én itt ülök vörösödő fejjel meg a nyakamon kidagadó erekkel"

Hát, mi tagadás, tényleg ennyi jött le :) Ha 3 másodperc késésből eljutottál a kirugásig, túlóráig, oviban hagyott gyerekig, akkor a fenti - gondolom 3 másodpercnél többet igénylő - kisregények hogyan is férnek bele a kis világodba?

Diavoletto 2013.02.19. 22:47:56

Nos én jót mosolyogtam, s meg kell mondjam, ilyenekkel valóban teli vannak az utak. Sajnos szankciók nélkül. Budapesten senki nem ellenőrzi a forgalmat, nincsenek kamerák, kint posztoló rendőrök, és hát sokszor a szabályok csak úgy vannak. Egyetlen részével nem értek egyet, az az öreg kerékpáros esete. Ő az út szélén, szabályosan tekert, amennyire tőle kitelt, s hát ennyi telt ki. De a KRESZ szabályait nem sértette meg. Ellenben a másik kerékpárossal, aki lehúzódhatott volna az út szélére.

Mr.Fish 2013.02.20. 02:41:06

@Grifter: jó sokra mész a megkeresett pénzeddel, miután meghalsz (tudom ilyenkor mondják mindig, hogy a gyermekeim majd sokra mennek vele - kíváncsi lennék hogy jött ez be az előző generációnak). amit nem értesz, hogy itt senki nem támadt rád, te mégis harcolsz. jó sok gyűlölet van benned. valahol a nagy hajtásban valamit elvesztettél. valamit, amivel pedig sok mindent tudsz majd kezdeni halálod után.

Grifter 2013.02.20. 03:05:31

@Mr.Fish: Korlátolt és szűklátókörű vagy. Nem tudsz kiszakadni a saját kis nyomorodból, csak szajkózod az álbölcs butaságodat.

Ha én itt harcolok valamivel, az a végtelen emberi ostobaság.

Nem érted, hogy ha neked szükséged van mondjuk havi X ezer forintra ahhoz, hogy nyugodtan élhess (jusson kajára, számlákra, a gyerekre és szórakozásra), akkor ennek van egy idő beli vonzata. A megszerzéséhez kell mondjuk 168 óra. Ezen felül még el kel jutni arra helyre, ahol el kell töltened ezt a 168 órát. Továbbá vannak még kötelezetségeid, hiavatli ügyek, bevásárlás és stb.
Ha ezen időket plusz az alvással töltött 'kényszerszüneteket' levonod a teljes rendelkezésre álló időből egy hónapban, kiszámoltad mennyi maradt magadra, a szeretteidre, a gyerekeidre.

Nah ebből a megmaradt időből, abból ami a legfontosabb, ami leginkább a létezésed értelme, ebből vesznek el tőled mások másoperceket, perceket és órákat - amik összeadódnak és végül akár napokat buksz egy hónapban, ami teljesen feleslegesen a semmire (vadidegen hülyék tolerálására) megy el célatalanul.

Nem érted? Nem lenne ez nagy baj, ha nem csak magaddal basznál ki ezzel.

Viszont én ennél jobban nem tudom elmagyarázni. Verjétek ki egymásnak a másik fogyatékossal és éljetek tovább boldogan ;)

Kalam 2013.02.20. 21:28:46

Az a legnagyobb baj szerintem, hogy a legtöbben csak azt látják, hogy a gyalogosok pofátlanul átmennek mindenhol az úton, vagy azt, hogy az autósok mekkora parasztok tudnak lenni néha, esetleg azt hogy a sík ideg buszsofőr "ráhúzza" másokra a kormányt...
Szerintem mindegyikben van valami igazság mégse ugrok ki a kocsiból habzó szájjal, vagy töröm be az autók szélvédőjét egy féltéglával, ha tudom, vagy legalább csak feltételezem, hogy nem direkt csinálják.
Az olyanok, akik körülnézés nélkül mennek előre a nagyvilágba, vagy mint a videóban szereplő ujjmutogatós úriember nálam is ki tudják verni a biztosítékot, főleg ha utána még nekik áll feljebb.

Kalam 2013.02.20. 21:37:12

@zagy: neked pedig köszönöm a videót!!!

U.i.: Ja, a bácsikát meg ne bántsátok. Az út szélén ment, szerintem szabályosan, ha nem jött volna szembe semmi, akkor könnyen meg is lehetett volna előzni. Akkor sem szidod az előtted haladót ha 80-ról le kell lassítanod 60-ra, vagy 50-ről 30-ra mert épp nem tudod megelőzni, pedig az is időveszteség...

Kuku 2013.02.21. 00:33:38

Nápolyban egy óra kell ehhez nem egy év. :)
A végén a lassan bicikliző bácsit betenni csúnya volt.

Zolika817 2013.02.21. 13:35:24

Kicsit féltem, hogy a többség a majd mindenkit elitél a buszost leszámítva, de kellemeset csalódtam.Tényleg volt pár gyökér, de többséggel szerintem semmi baj nem volt, szabályosak ugyan nem voltak, de szerintem senkit nem veszélyeztettek.
Írták itt többen, hogy amit kipuffog egy átlag BKV busz mögött még gázálarcban is veszélyes közlekedni, hacsak nem 500m a követési távolság.Azzal, hogy közlekednek nem kevés ember egészségét károsítják, ami szerintem emberiség ellenes büntett, és jöhetnek azzal, hogy csak dolgoznak mert el kell tartani a családot, a bérgyilkos is csak dolgozik, de ő kevesebb embernek árt és jobban keres.
de tekintsünk el attól, hogy olyan jármüvekkel közlekednek ami alkalmatlan és veszélyes a közlekedésre, meg amit ha egy magán ember v. vállalat használná egyből bünti és forgalomból kivonás lenne, maradjunk csak a buszvezetők bunkóságánál és szabálytalanságaiknál.
Alapvető buszos szokás a leszorítás, bringásoknál bármilyen helyzetben autósoknál többnyire sáv váltásnál(párszor már gondolkodtam, hogy így szerzek betétlapot, de a BKV-s helyszinelőt kivárni nincs kedvem, meg félő, hogy a szervek is inkább a BKV-t részesítenék előnyben).
Aztán ott van, hogy renderessen főleg kanyaroknál nem képes a sávjában maradni, zárovonal szembeforgalom le van sz**va, ő busszal van(aki nem képes a kresszt betartva közlekedni, az ne panaszkodjon a többi szabálytalankodóra, és főleg ne szállítson utasokat.
Aztán ott van ugye a mögötes forgalom indokolatlan feltartása, mert ugye az is szabálytalan, és az nem indok, hogy így kevésbé kopik a gumi(gondolom sokan emlékszenek a kis táblákra, hogy gumi kopási teszt miatt csak 40-45 stb. km/h a megengedett sebeség) meg, hogy így csak 70l a fogyasztás és nem 110l, szerintem az sem indok, hogy akkora fos a buszok nagy része, hogy ha gyorasabban megy akkor életveszélyes, ha életveszélyes akkor ne induljon el vele, ha meg elindult akkor ne sírjon ha nincsenek rá tekintettel.
Tudnék még róluk roszat mondani, de már így is hosszú.

Rocko- 2013.02.21. 14:13:10

@Grifter: az a baj hogy ezeknek nem fáj a butaság.
ha direkt módon megtapasztalnák, akkor értenék, egyébként nem.

Mr.Fish 2013.02.21. 14:57:14

@Grifter: tehát teljesen mindegy, hogy a buszt 3 másodpercig feltartó bácsi hova és miért ment azzal a sebességgel, amire képes volt, dögöljön meg, mert (szándék nélkül) feltartott 5 embert, akinek kurva fontos, hogy 3 másodperccel előbb érjen be a munkahelyére, tekintve hogy a terrorelhárítási központban dolgoznak és valószínűleg emiatt nem fog meghiúsulni egy Magyarország elleni atomcsapás. Lehet, hogy épp az unokáját ment meglátogatni, és lehet, hogy ezt ő nem teheti már meg sokszor az életében, de rohadjon le a lába, mert elrabolt néhány másodpercet a szörnyen fontos menetrendből. Igaz, hogy sokszor a buszon ülők perceket állnak a megállóban, mert a sofőr cigizik, meg kávézik a végállomáson, de a biciklis öregember tehet arról, hogy a tömegközlekedést választók nem tudnak, vagy nem akarnak pl. olvasni, ami sokkal hasznosabb tevékenység volna, mint a saját szellemi fejletlenségük közszemlére helyezése egy internetes fórumon. Ha téged ennyire zavarnak a téged haladásodban feltartók, akkor költözz egy tanyára, ahol egyedül lehetsz és nem tart fel senki, mivel nyilván a városban nem fogja minden ember azt figyelni, mikor jössz TE, hogy előre tudjon engedni. A városban sajnos mindig lesznek kormány ellen tüntető diákok, akik a TE pénzedből tanulnak és közben feltartanak TÉGED a haladásban, lesznek karambolozó autóvezetők, akik NEKED köszönhetik, hogy munkáddal hozzájárulsz a GDP-hez és autót tudtak venni és persze lesznek buszt feltartó nyugdíjasok, akiket ugye TE tartasz el, úgyhogy legközelebb, amikor a BKV akadálymentesítést csak hírből halló járművéről leszállni próbáló idős hölgynek ez a tevékenység több időt vesz igénybe, mint ami a fejedben a hasonló dolgokra ki van szabva, ne habozz, lökd le a lépcsőn és szólj a sofőrnek, hogy lépjen a gázra.

Kristo4o 2013.02.21. 16:21:28

Azért a videó készítője is az egyik negatív főszereplője a videónak. 2:10 –nél pl tipikus bkv buszt játssza: A megálló a kereszteződés előtt van, a busz megáll utasok fel le, közben az autósok kerülgetik ki a buszt. Mivel abból a sávból, ahol a busz épp áll, lehetne jobbra kanyarodni, megpróbálnak elmenni mellette. A buszvezetőt nem érdekli az elindulás szabálya, nem várja meg, hogy befejezzék a kikerülését, neki úgy is majd balra be kell sorolni, elindul egyenesen. Aki meg jobbra kanyarodna az így járt. Igaz a busz a kanyarodó sávban indul egyenesen, és a kereszteződésben sorol át az egyenesen haladókhoz. Így a videón jól mutat majd. Ki nem látott hasonlót, hogy a jobbra indexel a megállóban, és amint bezárta az ajtókat, egy időben az indulással vált balos indexre, és túr le mindenkit, akinek elsőbbsége van, mert ő a közösségi közlekedés meg a nagyobb, különben sem az ő busza. 2:48: pontosan a fent leírtak ismétlődnek. 3:00-nál is hasonló a helyzet letúr mindenkit csak hogy elinduljon a fehér transporter nagyon közel volt, igaz itt tényleg befordulnak a busz elé. 4:50 „hopp egy macisajt” senkit nem kényszeríttet, még csak lassításra sem, mindenki megkapta az elsőbbségét, nem stop tábla, hogy meg kéne állni, lehet onnan jól belátható. 4:59 befért a suv, senkinek nem kellett fékezni, a busz sem lassított, meg kéne várják míg a horizonton nem jön senki? Persze itt én is látom, hogy kicsit szoros volt, de azért nem volt vészhelyzet. 5:10 nél sem látszik mióta van kint az autó indexe, és mióta nem engedte be maga elé a busz hogy bekanyarodhasson, mert a bkv buszvezetőitől számomra ez a tapasztalat. Náluk az előzékenység csak a partnereke vonatkozik, rájuk leginkább soha. Persze tudom, hogy sok a türhő az utakon nem vitás. 5:58-nál sajnos egy téves híresztelés eredményét lehet látni, hogy kerékpárral be lehet hajtani minden egyirányú utcába szemből. Az öreg bácsi 6:24-nél, hogy lassan teker nem értem hol szeg szabályt. A buszok mindenhol 40-el mennek ami tök rendben is van. A 50-es táblánál vagy a 70-es táblánál is 40-el cammognak az kb ugyan ez. 6:46-nál a furfangos kerékpáros azért megy belülre, hogy a busz ami 5-méter múlva megállóba érkezik, ne akarja még előtte megelőzni, és beparkolni elé. Teljesen megértem, igaza volt, csak a buszos szemszögéből disznóság, de itt is látni mennyire nincs türelmük, hogy ezt ide berakta. Még annyit: A BKV buszvezetőkre jellemző, hogy saját sávjukban nem szoktak elférni, szinte mindig átlógnak, az ugyan olyan széles kamion elfér, a busz nem. Pedig a kamion fülkéje keskenyebb mint a felépítmény mégis tudják úgy vezetni, hogy elférjenek egy sávban. A Buszosok, ezt nem tudják kivitelezni, egy egyszerű dobozzal, ami végig egyforma széles.

GARFIELD13 2013.02.27. 08:27:12

Bocs, ha már más is linkelte, de ez nagyon idevaló:
automotor.hu/hirek/interju-az-orosz-buszsoforrel-akinek-mar-tobb-mint-szaz-balesete-volt-485612

Bár ezt hazai változatban nehezen tudom elképzelni...

Rocko- 2013.02.27. 11:20:40

@GARFIELD13: persze, mert itthon védi a jog az aránytalan retorziót. ez helyes.
az viszont nem, hogy nincsen kamera a buszokban, és nem nézi át hetente a BRFK. igaz, a köztéri kamera képeit se.

Mc Master 2013.03.15. 20:38:13

@Farkantoán Chatpartnеr: Azért fizika, mert a kanyarodáskor a súlypont, a tömeg és a sebesség hatására valamennyit még száraz úton is "csúszik" (kúszik) a jármű, tehát nem ott fordul a gyakorlatban, mint ahol elméletben. Illetve a jármű fizikai méretei szabják meg...Na, innentől ez már csak filozófiai kérdés, hogy a jármű fizikai vagy geometriai méreteiről beszélünk, de szerintem a "fizikai" jelző az elterjedtebb. (Lehet, hogy nem is jelző? De most nincs kedvem a nyelvtanon is gondolkodni.)

Rónarider 2015.01.08. 20:47:31

"ez a videó privát"
süti beállítások módosítása