Heti merítés

  2013. január 06. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Mérges maci

60076

Két hibamentes nap eltelik, harmadik napon ránézek a kerékcsavarokra: itt valami nagyon nem stimmel. A kereket levéve gyanúm beigazolódik, a 16 csavarból mindössze 7 darab gyári, a többi más hosszúságú, menetemelkedésű stb., volt mindenféle mint a jó bazárban.

A kanyarban a Shinkansen-t is bünteti

60080

Ördögi mű, szerintem a japánok ezzel akarták törleszteni az atrocitásokat,
amit elszenvedtek a történelem során.

Szíriusz kapitány

60100

Az elődhöz viszonyítva kicsit morgósabb a motorja, kelletlenebbül pörög fel, viszont kevesebbet fogyaszt egy literrel és a hosszabb ötödik miatt nem fáj neki a pályázás.

A Hondaakkordkupém

60066

Számomra a formája még mindig modernnek hat és sokan mondják, hogy ez a széria a saját korában az egyik legtutibb volt. Az én „hondaakkordkupém” ugyanúgy néz ki, mint a korabeli négyajtós Accord, csak két hosszabb ajtóval.

Megbízható útitárs

58200

A Ranger-t terepen is használom, ehhez nagy átmérőjű, de viszonylag keskeny terepgumikat kellett beszereznem, valamint az első futóművet meg kellett emelni. Ezek után igazi terepjáró vált a Rangerből (volt Lada Niva-m is,ami nagyon jó terepen, de ez minden tekintetben felülmúlja).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr275001660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aldo Moro 2013.01.06. 18:18:48

Az a Mitsu nem semmi.

EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro 2013.01.06. 18:38:44

Panda: Ezek az autók sosem jöttek be nekem és ezt az ítéletet olvasva szerintm nem is fognak.Nem csak azért,mert női(esebb) autó,hanem mert minőségre sem túl meggyőző.Mondjuk ez kimondottan kókány példány.

EVO: Az itélet elég tárgyilagos,nincs agyondicsérve.Bár ha agyon lenne,akkor is korrekt lenne(egy szintig).

Daihatsu: Szerintem kicsi és unalmas lehet.

EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro 2013.01.06. 18:39:49

Összességében elég gyenge eresztés volt ez a merítés.

UNCLEBEN 2013.01.06. 18:55:19

Összességében nekem ez is teccett...

srank 2013.01.06. 19:32:21

az a nagy előnye az EVO-nak a X-esig bezárólag a WRX-szel szemben, hogy leszedjük az összes aerodinamikai elemet, meg márka és típusjelzést, az emberek csak egy átlagos japó kocsinak vélik a kilencvenes évekből :D
végre egy terepjárós, aki bevallja hogy nem a NIVA a világ közepe ;)

Paketa 2013.01.06. 19:35:25

Kemény, hogy a Hondában még 276e-nél is rendben voltak a szelephézagok! :D

Chabs 2013.01.06. 19:54:08

Vegre egy merites amibe legalabb egy db normalis auto van, regen volt mar ilyen:)

DrSzoke 2013.01.06. 19:58:07

Bar nem autos tema, a szubarus sracnak javaslom: a japanokat ert attrocitasok ugyeben kerdezze meg inkabb azt a tortenelem soran sokmillio halalra kinzott kinai,filippin,malaj,stb ember leszarmazottjait.A rajuk tamado mongol hajohadat szetszorta a vihar,oroszokkal haboruztak meg,de ott sem neveznem oket aldozatnak.Sokkal tobbszor voltak kegyetlen aggresszorok.

Napkutya 2013.01.06. 20:37:11

Egy Opelen kívül, eddig CSAK japán autóm volt. (Nyilván vezettem már mást is, -'86-os a jogsim.)

Precíz rizskazánok, legtöbbször, a kategórián belüli legjobb felszereltséggel. Nem tudnék bármi rosszat mondani róluk.

Két trükkje van a dolognak: Csak a felső középkategória, (nem olcsó Eurogagyi kategória) és SEMMI sport extra, vagy speciális kivitel.

Olaj, kopó elemek és akkor a világból is kivisz....

SapFlow (törölt) 2013.01.06. 21:00:18

A Ranger egy dologban nem fogja soha fölülmúlni a Nivát. A Nivával belehajtok az árokba, végigmegyek a fasoron, és odaverem a sáros gödör előtt, hogy átérjek a másik oldalra. A Rangeres ezt nem teszi meg, mert egy ilyen akció kb. 500e forintjába fog kerülni, ha bármi balul sül el. A Nivák nem a legjobb terepjárók, soha nem is voltak azok, de az igénytelenségük az olcsó alkatrészeik miatt a tulajdonosaik nem féltek nekimenni a hegynek sem. És tapasztalatból mondom legtöbbször ez ment meg az elakadástól, nem a nagy hasmagasság, meg a 4difizár. Ahhoz nagyon tehetősnek kell lenni, hogy valakinek egy 5-10milliós autó legyen az ütöm vágom vadász-erdész munkaautója.

EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro 2013.01.06. 21:08:47

HOL AZ 50.000-ES NÉPITÉLET HÍRDETÉS??!!

EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro 2013.01.06. 21:19:00

A Nivaról meg annyit,hogy az 1.6-1.7-es motorral szerelve több és jobb teljesítményt ad le,mint a 2500-as Pajeroktól az M-es Mercedesekig bármi. Egy Lada Niva Pickup pedig igazi ritkaság.

Nyegleo 2013.01.06. 21:23:06

@EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro: még nincs 50e népítélet, de hamarosan :)

Napkutya 2013.01.06. 21:23:35

@SapFlow: Ezt egy vadmester ismerősöm mondta: "A Nívát csak felűről tudod lebontani, alulról sosem."

Tényleg.

Egyszer, az UAZ húzta ki az árvíz-átereszből a Zöld Törpét (úgy megbuggyant, hogy az oldalán feküdt) és két nap múlva MENT. (Bár, rohadtul büdös volt...)

victor vacendak 2013.01.06. 21:51:12

@srank: csak tudnám, hogy ez miért előny a WRX-szel szemben...

Mazzzzu 2013.01.06. 21:56:38

nekem tetszett ez a merítés, megértem a Winkler 100HP vonzalmát, jó kis gép lehet.. Az az EVO is szép külön szeretem azt, ha okosítjuk a kocsit, akkor úgy csináljuk, hogy kívülről ne látsszon :P úgy lehet, csak szájakat befogni :D a Ranger így emelve bütykösgumival elég dögösen néz ki :D örök vita, hogy Niva vagy semmi, nekünk '95ös Discoverynk van az erősebb 2.5ös négyhengeres dízellel, még nem találkoztunk legyőzhetetlen akadállyal :D viszont az az Accord az igen és kupé is.. az nagyon kéne :)

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2013.01.06. 21:57:57

A Fiat-os srác se százas, az is biztos. Mindenféle menetemelkedésű kerékcsavarok beerőltetve, de az első hiba a listában a nem zárható tanksapka. Öregem, vettél egy szétbarmolt fost...

Evil Dragon 2013.01.06. 22:08:09

@Napkutya: Egyetértek az ismerősöddel :) Nekem 8 éve van meg az orosz "specnaz",de még csak idén kellett először a futóműre költenem,pedig volt amikor úgy oda vertem egy tőkének,hogy gyökerestől csavarta ki a földből... 8 év után ennyit kellett költeni a futóműre: jobb első kerékagy,tengely-ezek már elvoltak kopva...2 db szilent,2 db kormánymű persely,1 db féltengely gumiharang... és ez került összesen 11900 ft-ba,és újabb 8 év garantálva van :)

Feri0821 2013.01.06. 22:16:39

@Opel P1:

Nem tagadom tényleg az volt, most azzal küzdök hogy visszaállítsam a gyári állapotot. De sajnos az összes ilyen volt akkoriban. Még ez volt a legvállalhatóbb az összes közül (törésmentes, nem széthajtott motor, szép beltér). Tudom vehettem volna ezer más szebb-jobb autót de nekem Panda kellett.
A negatívumokhoz szándékosan nem írtam pl. a kerékcsavarokat mert nem az autó tehet róla hogy valami barom így elbánt vele vagy a riasztót ami ugyancsak egy utólag beépített fos volt.

Evil Dragon 2013.01.06. 22:17:58

Sorry,ezt az előbb elvileg nem is Neked akartam irni :D

BAwagon 2013.01.06. 22:59:03

Az az EVO fincsi! Ki irta , @coppermine?

etwas kultur muss sein 2013.01.06. 23:03:04

A pandás sztorit nem értem. Pontosabban a gondolatmenetet. Mindenképp Pandát akart venni. Miért? Az a kocsi se nem szép, se nem jobb, mint bármely másik átlagkocsi. Semmiféle csak rá jellemző pozitív tulajdonsága sincs. Miért akart valaki mindenképp ilyet venni? Ez nem egy különleges autó, hogy csak ez jöhet szóba.

jürgen baromartz 2013.01.06. 23:22:21

@DrSzoke: mitsu evo lesz az a subaru, de baromira igazad van. pont ugyanez villant be nekem is, amikor elolvastam a legelejét. személy szerint odavagyok a japán örültségekért, de helyükön kell kezelni a dolgokat.

Aldo Moro 2013.01.06. 23:22:41

Hát, az elképzelhetetlen, hogy tetszik neki?

DrSzoke 2013.01.06. 23:34:09

@DrSzoke: Ha mar evo.Van egy ugyfelem,evo-ja van,valami 90-es vegi kiadas.Sokaig nem volt vele baja,de ha elkezdodik....
A vezermuszij a 85 ezres gyari intervallumot nem mindig birja ki.Eredmeny:bevert dugattyuteto es hasonlok.Hatso difi gyenge pont,szeret egy ido utan szethullani.A hatso difit tarto segedkeret reped.Mar a 3. van fent neki.Egybevetve nem rossz verda az,bar a kasznija az elso par szerianak...hogyismondjam...nem a legjobb.A sorosdoboz sirva fakad az irigysegtol.Egyszeruen nem birja hosszu tavon a ra hato eroket.Ujonnan bevallalnam,de 10 ev felett nem kene.

Feri0821 2013.01.06. 23:53:49

@SzélsebesVelorex:

Nekem épp a szögletes, doboz autók tetszenek. Praktikusság-pakolhatóság szempontjából nagy előny a dobozforma illetve hátul magasabb a fejtér. A Pandában a magas üléspozíció és a fentre helyezett váltókar is kényelmes, szerintem legalábbis.
Max 1 utassal használom az autót, 60%ban városban, nagyobb nem kellett (tavasztól őszig amúgyis egy 125ös robogóval járok).
Ford Fusiont, Mitsu Coltot, Opel Agilát-Merivát nézegettem még, egyik se szép autó tulajdonképpen.
Egy 3 évig hibamentesen szolgáló Grande Punto után nem véletlenül esett a választás újból a Fiatra a felsoroltak közül.

Mercel 2013.01.06. 23:56:03

Az a Prelude az egyik legszebb japán kupé.

A subarus srácnak:
A szegény japánok viszont másik kérdés, a történelmük folyamán kegyetlenségüket tekintve vetekedtek a nácikkal..
Azon kevés ország egyike amelyik a mai napig aktívan hamisítja a történelmét, és nem nézett szembe a pl. a világháborúban kínaiakkal szemben elkövetett kegyetlenkedésekkel amik valóban tömegesen fordultak elő.
(Emberkísérletek, szervezett felülről kezdeményezett tömeges nemi erőszak meg a többi.)

"Frigyes"

Szociknak vége 2013.01.07. 03:04:08

Nyehehe.

Panda 2500 km, EVO 0 km, Dájhacu 7000 km

Ezek a komoly ítéletek. De legalább f*s mind, na nem a gyártó hibájából. Bármelyik autóm negyedilyen fos lett volna 20x ennyi km alatt tyúkólat csinálok belőle(persze sok kattintás nem lenne a sztorikra).

Igaz, gyáva vagyok, nagyfelnis, sötétüveges, utólagosextrás, ültetett lom-alert esetén az utca végéből lefújom a vételt.

ledo76 2013.01.07. 08:04:39

@EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro: A Panda-k gyári állapotban nagyon megbízhatók, ráadásul olcsó az alkatrész hozzájuk. Akinek nem kell több (kicsi, de praktikus városi szaladgáló) hibátlan.

McBlade 2013.01.07. 10:01:36

@Mercel: Hol van itt Subaru? :D

PanelProli 2013.01.07. 13:45:51

@Mercel: Már egy csomóan megírták DrSzoke olvtársnak, hogy az nem Subaru :-))

szabi1983 2013.01.07. 15:11:43

A Niva egy legenda. Mármint úgy értem mindenki csak legendákat mesél róla de a valóságban egy meghekkelt zsiguli iszonyat gyenge futóművel és hajtáslánccal. Elég benézni alá és máris látszik. Csakhát ez van. Olcsó és ezért az átlagembernek erre fussa. Terepjáróképessége átlagos(tekercsrugós futómű nyeklik nyaklik, difizár sehol illetve középen van de az elég kevés) de ezért cserébe legalább aszfalton is szinte használhatatlan. Akinek van pénze rendes terepjáróra az nem kinlódik nivával. Akinek meg nincs az dícséri, hogy ne sajnálják a többiek.

Evil Dragon 2013.01.07. 17:50:12

@szabi1983: Elárulom a "nagy titkot" : Lemfhörder gömbcsuklót kell bele venni, aztán azzal nem lesz gond...8 éve vettem bele,ütöm vágom az alját,és még most is hibátlanok...Ennyit a gyenge futóműről...

herkó 2013.01.07. 18:42:03

@Evil Dragon: Aki a NIVÁt isteníti az csóró kezdő terepjárós.Terepjáró nem tekercsrugós, hanem merevhidas Lehet ,hogy van hozzá gömbcsukló,de a féltengely olyan vastag, mint a kisujjam. Az országban az állami erdészetek sem használnak NIVÁKAt ,és nem is használtak, legalább is itt a Sötét Borsodban(Bükkben), hidd el ,mert belülről látom.Pont egy ilyen Rangerral dolgoztam végig egy teljes vasútépítést, árvizes időszakban panasz nélkül. A NIVÁVAL nem tudtam volna. A régi munkahelyemen 97től 05 ig NIVÁK voltak a hibaelhárító autók. Az áruk többszörösét kellett javításra költeni,míg az L200 as kb. 400ezer km.el lett leadva úgy ,hogy 1 db fogaskoszorút kellet rajta cserélni. Igaz a Ranger, és a Mitsu sem merev hidas,de sokkal többet tud terepen ,mint a NIVA. Egyetlen előnye, hogy rövid.

herkó 2013.01.07. 18:56:25

@EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro: Te még nem láttál a posztereken kívűl pajerót.

Invinoveritas 2013.01.07. 19:34:57

@EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro: A 2.5 Td Pajero a Superselect váltójával kb. húsz éve volt istenkirály, mert az osztrákok azzal jártak magyar off-road rendezvényekre villogni... 99 Le az a mai világban igen karcsú. A Niva is jó volt, csak már eljárt felette az idő és van más helyette. Előnye, hogy rövid, könnyű és kb. ennyi. Az újabbak mocskosul bírnak rohadni az összes elképzelhető helyen.
Ha terepre kell, akkor a Ranger igen jó.
Sokan az ilyen kocsikat szállításra használják: konkrét példa - Holland úticéllal, 2+tonnát vontatva mit tenne egy Niva a bécsi púpon? a bajoroknál is van egy fasza több km-es emelkedő... A Rangernek menne simán és nem bolondulsz meg a zajtól, meg a rázkódástól.

Másik: 10MFt-os gép terepre, munkára? Igen, sőt minden másra és a majom mellé banánra (haspáncél és erősített futőmű) való is van, nyugi. Odaveri, akkó odaverte, na!

Invinoveritas 2013.01.07. 19:39:40

@herkó: Egyetértek. De. A Ranger és az L200 is HÁTUL merevhidas:) Úgy rémlik, a Niva dettó... de javítsatok ki, ha nem.

herkó 2013.01.07. 19:43:01

@Invinoveritas: Én az első hajtásról beszélek.

Evil Dragon 2013.01.07. 19:44:08

@herkó: Ahogy mondják: "kinek a pap,kinek papné" Mellém pár hete beparkolt egy L200-as tulaj,és magától elkezdte mesélni,hogy előtte Nivá-ja volt,és ette a rozsda azért adta el...viszont terepen elverte az a Micut....ezt ő maga mondta // Az én magánvéleményem meg az,hogy nincs olyan ,hogy "legkeményebb terepjáró"...Bizonyos körülmények közt az egyik ,máshol meg a másik tipus az ügyesebb...

EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro 2013.01.07. 19:44:08

@herkó: te meg nem láttál Niva-t.De nem baj,az ember holtig tanul,elmagyarázom milyen is egy Niva.Az 1.6-os régebbi változat is 400 lóerő körüli,amihez jön még kb 800 Nm nyomaték.Hidraulikusan állítható felfüggesztés(nem az a régi Citroen féle),elöl-hátul-középen differenciálzár és a lehető legoptimálisabb duplakuplungos,szekvenciális terepváltó.85 fokos emelkedőn is gond nélkül felmegy akár térdig érő iszapban is.Nagyon igénytelen jószág,elnyűhetetlen.Kopó,fogyó,rohadó alkatrész nincs is rajta,minden alkatrésze egész élettartamára szól -amit még nem tudunk,hogy mennyi,mert eddig sosem purcant ki egy sem- olajak,kenőanyagok nélkül szárazon is vidáman,gördülékenyen mozog mindene,aminek kell.Keveset is eszik: pályán 4,3-4,7 litert városban: 5,0-5,4 litert 150 km-en.És még sorolhatnám. Az új 1.7i-s változat pedig még ezt is magasan felülmúlja mind fogyasztásban,mind teljesítményben.

A fentiek ismeretében nem csoda ha egy ilyen komoly gép mellett egy 2500-as Pajero,vagy egy Dodge Ram akárhanyas is csak elficsúrosodott,erőtlen vacak teljesítményben is és terepjáró képességben is.Ettől függetlenül nagyon jók meg minden,nem alázni akarom őket,félreértés ne essék,csak a Niva klasszisokkal jobb náluk.

herkó 2013.01.07. 19:46:12

@Invinoveritas: Nem csak superselect váltó volt,hanem sima összkerék,+ felező,és hátul diffizár. Én ilyet szoktam vezetni. A sógoromé,aki hivatásos vadász.

EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro 2013.01.07. 19:46:56

@Invinoveritas: Mikor elkezdtem írni még nem írtál,de neked is szól az előző kommentem. :)

deepdiver 2013.01.08. 05:46:30

Össze kéne hozni egy pár terepjáróst (Pajero, Range, Niva stb), és egy műsor keretében bemutatni miért jobb az egyik a másiknál, persze terep, és egyéb feladatokkal fűszerezve.

Sztavrosz_ (törölt) 2013.01.08. 11:34:43

@herkó: "Az országban az állami erdészetek sem használnak NIVÁKAt ,"

Ez nem igaz, használtak. A magas benzinfogyasztás miatt cserélték le őket diesel Hilux-okra 1992-3 körül.

Napkutya 2013.01.08. 21:45:45

@EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro: Ha ehhez még hozzáveszed, hogy hány puccos nyugati szart húz ki Magyarországon, vadászúton, a Níva, meg az UAZ, (rossz esetben a traktor) akkor, 1000%-ig igazad van.

MINDEGYIKBŐL van jó off-road modell, ezek kiválóak, de akik terepre járnak, azok legtöbbször a gagyi városi modelleket használják.
Jónak látszik terepre, de...
Szóval, NEM mindegy!

A Níva? Nos, az még az A/4 kiszerelésében is jó terepre, ha van alatta normális gumi. A "csudaterepjárók" kétharmada parasztvakítás.

Nem megy, alul sérülékeny, gyenge a kasznihoz, sőt, hossztengelyben, rohadtul borulékony.
süti beállítások módosítása