Moszkva, te szörnyű, te csodás

  2012. szeptember 04. - Csikós Zsolt Címkék: lada moszkva zaz moszkvai autószalon

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Amikor az első Moszkvai Autószalonról még odakint írt posztomban megpróbáltam összegezni az első benyomásaimat erről a városról, csak enyhe, rettegéssel vegyes hüledezést éreztem. Igaz, az estély és a színhely csodás volt, de az, hogy a reptértől a belvárosi Intercontinental szállodáig tartó, nem egészen 30 kilométeres utat 4 óra alatt tettük meg, közben pedig mentünk 120-szal öt sávokat keresztbe-kasul cikázva az esőáztatta aszfalton egy kissé viseltes Peugeot Partnerrel, valamint gázoltunk ajtóig vízben. Egy egyszerű megfordulás közel egy órába került a főúton, miután megpillantottuk a szállodát az út túloldalán – hát nem, ez nem az én világom.

Minden sarkon így parkolnak. Itt kivételesen van ember a legbelül levő autóban, de nem szokott

De a szalon csodás volt. A nyugatinál is nyugatibb színvonalú, és ha az lett volna odaírva: Frankfurt, Geneva vagy Tokyo, simán elhiszem. Kizárólag a mindenütt jelen levő, brutális, szláv arcú rendőrök, a parkoló bejáratánál a csomagtartó-nyitogatás, valamint a minden nagyobb publikus hely (kiállítás, templom, színházterem) kapujában levő fémdetektoros üdvözlégy, majd a finom motozás lengetett felém egy felemelt mutatóujjat.

Ez a Crocus Expo, a Moszkvai Autószalon helyszíne. Elvágólagos az egész

A ruszkik, ha nagyon akarnak, megcsinálják a világszínvonalat. A Crocus Expón nem volt kiégett neon, a falba épített, de már bedöglött helyett a mosdó szélére tett, takarékossági okokból 70 százalék vízzel hígított kézmosó, leragasztott piszoár, lötyögő csempe az öltöző falán. Ha kell, abban a mérhetetlen káoszban, ami a mai Orosz Föderáció fővárosa, mérhetetlen rend is tud lenni.

Itt hivatalos a fekete piac

Ezt pedig a kiállítók is értékelték – no meg azért is, mert Oroszország óriási piaccá nőtte ki magát. A Mazda például azért tette Moszkvába a biztos túlélése érdekében rendkívül fontos 6-os bemutatását, mert ebben a 140 milliós országban évi 35 ezret adnak el ilyen autóból – több ezer, tízezer Bentley, Rolls-Royce, S-Mercedes, A8-as Audi, Ferrari, Lamborghini, Lexus, 7-es BMW mellett… Ne feledjük, nálunk a piac jelenleg nagyjából összesen akkora, mint amekkora csak a Mazda szelete az oroszból.

El tudják olvasni? Nem? Pedig angolul van: Test Drive

Japán

No de, a Mazda 6-ot nemhogy csontig, de egyenesen velőig lerágtuk, térjünk át az egyéb kiállított tárgyakra – vegyük előre Japánt, ha már Mazdával kezdtünk. Pontos paramétereket, mély benyomásokat sajnos nem tudtam szerezni, a Crocus Expo is óriási, épp csak végig tudtam loholni az egészen, gépet csattogtatva, egy rövid beszámolót elszórva itt, egy interjút felpattintva a netre ott. Vegyék ez most egy képes beszámolónak, hiszen az is.

Új Suzuki Grand Vitara, kicsit zöldben

Itt állították például ki az új Suzuki Grand Vitarát, amit a szállodába visszaindulás előtti utolsó pillanatban lepleztek le. Egy kép azért lett róla. Hondáéknál dögös autó állt dögös csajjal – de hiszen Bandi már megírta róla a tesztet, az holnap jelenik meg a TC-n. A CR-V-ről persze, nem a csajról.

Szárny, diffúzor, BRZ

Elérkeztünk végre oda, hogy a Toyota GT86 nálunk kevésbé ismert testvérmodelljéből, a Subaru BRZ-ből is elkészült a lángot köpő STi-verzió. Az architektúra nem hagyott helyet elsőkerékhajtásnak, ezért a csúcs-BRZ is hátsókerekes. És ha már sportos verzió, akkor a Lexus is kitett magáért – látták már testközelből az LS600h F Sportot? Én igen, de csak ilyen távolságból.

Ez a Regina, pontosabban a G70 belseje

Tavaly Tokióban a kedvencem volt a Suzuki Regina koncepcióautó, de ott egy magas pódiumon forgott, nem tudtam közel menni hozzá. Moszkvában már G70 nevet viselt, de ugyanaz a kocsi, a vak is látja, ráadásul alacsony dobogón állt, nyitva. Végre bele is fotózhattam, nézzék csak, milyen szép, teljességgel valószerűtlen, nagy, fényezett purhab-darabokból készült bele van. De azért jópofa, még mindig kéne.

Mindenki cseppre ugyanannyit kap

Nissanék kiállították az új Almerát, ami Oroszországban és Ázsiában még mindig létező típus. Mivel nálunk garantáltan nem fogják forgalmazni, ezért velem együtt nem maradtak le sokról – a szalon végéig csak egy letakart palástot láttam belőle. A japán standokon japános precizitással, mól-tömegre mérték a piákat a pincérek, de hozzá kell tennem – az orosz szalon így is felülmúlta a többit ingyen eszem-iszomban.

BMW i8, amitől leszakad a pofa

Németország

BMW-éknél az i8-at állták körül a népek, az Audinál viszont nem fértem oda az R8 fészliftjéhez – nyilván épp lezajlott a sajtótájékoztató. A Mercedes sejtelmes fényben forgatta Concept Style Coupéját, amiről nem sokat tudni azon kívül, hogy kétliteres, turbós benzinmotorja lehet 211 lóerővel, s elvileg 2013-ra lesz belőle valami nagyon hasonló, szériaérett modell.

Egy jó kis Spydert valaki? James, hallasz?

Porschééknél a halott James Dean szellemét idézte az 550 Spyder – ennyi új autó között egy öreg még izgalmasabb látvány, mint csak úgy, az utcán, pláne múzeumban. Kicsit odébb viszont találtam olyat, ami bennünket sokkal jobban érdekelhet: az Opel hivatalosan ezen a szalonon tárta a nagyközönség elé az Astra szedán változatát. Papp Tibi pedig a vezetésén is túl van, tegnap jelent meg nálunk a cikk a kocsiról. Szép, mint minden Opel, de a sima Astra szebb.

Lehetne ilyen is a jövő Corvette-je, bár nemigen felelne meg a biztonsági szabványoknak

Szintén Opel, és nagyon cuki, pedig elég nagydarab: a Mokka kis SUV láttán akkorát dobban majd a plázacicák szíve, hogy belülről durran ki a szilikonbetét, ha nem vigyáznak. Viszont nem Opel, de még mindig GM: a Corvette Stingray-tanulmányt csoda, hogy nem lopatta el magának valami csúcs-maffiózó, ennél kívánatosabb kocsit ugyanis nehéz elképzelni ép ésszel.

Babakékben igazán szép az S60

Volvóéknál minden autó elektromos volt, amit színpadra tettek, én mégis egy babakék, fekete felnis, sportszerkós S60 előtt cövekeltem le, kiguvadt optikával a gépemen. Hát nem ilyennek kéne lennie mindnek?

Milyen öröm, hogy nálunk nem csúfítja majd az utcaképet: a gólyalábakra tett, féresült kenyérvekni valójában egy Peugeot

Érnek szerencsék is bennünket, magyarokat, örüljünk annak, hogy még nem tartozunk Ázsiához. Ellenkező esetben megkapnánk a Peugeot Moszkvai Autószalonon bemutatott szörnyszüleményét, a magas, keskeny, gólyalábakon álló, a Renault Thalia és a Honda City legszörnyűbb ízlésterrorját idéző 408-ast. Ez valójában a gyönyörű 308-as fáradságos munkával alaposan elcsúfított, Lajtán túli változata, négy ajtóval, csomagtartóval. Akkor tényleg már inkább a Lada, az legalább nem kerül semmibe.

Egy A110-es látványa szinte fáj a sok új autó között. Annyira végtelenül izgalmas

Renault-éknál például az elektromos Zoénak kellett volna örülnöm, de valahogy állandóan visszataláltam egy sárga autóhoz. Ferjáncz Attila versenyzett ilyennel, és minden idők egyik legszebb kocsija – ő a farmotoros Renault A110 Alpine. Ebben a Renault-versenysárga színben, morcosan gubbasztva extrém veszélyesnek és gonosznak tűnt, mint valami öreg, ideges borz a sok plüssállat között egy gyerekszobában. Hát nem csodás?

Még élek, még élek! - ordítja ezzel a tanulmányautóval a Lada

Az oroszok

Azt hittem, a Ladánál már teljesen kifogyott a szél a vitorlából, de a Renault-részesedés nyomait csak két, erősen Dacia-géneket tartalmazó Ladán (Largus) lehetett észrevenni, különben itt még minden egyedi volt. Kiállítottak például egy olyan Xray nevű SUV-tanulmányt, ami nyugodtan állhatott volna akár a Renault standján is. Ja, persze, a rokonság.

És persze elektromos fronton is ott van a VAZ. Ez egy EL-Lada. Hogy el tud-e menni innen, nem tudjuk

De volt ott elektromos Lada, végre megtapogathattam a Lada-szalonok mostani sztárját, a Grantát is, amit masszívan gonosz, fekete színben tálaltak. Na, ez sem lesz már nálunk népautó.

Babapofi azért itt is volt

Kicsit odébb meglepő rövidítést láttam a mennyezetről lógni lefele. ZAZ. Neked és nekem ez a Zaporozsec. Persze szó sem volt farmotoros, bakelit vezérlőtárcsa-daráló, turbinahűtés-hangon sivító, benzinkályhás korróziócsapdáról – a kiállított Vida egy helyi gyártású Chevrolet Aveo átemblémázva. Jó csaj azért járt e mellé is, ahogy Moszkvában szinte mindenhez.

És hihetetlen, de még az UAZ is létezik, sőt, fejleszt

De létezik még az UAZ is, van belőle modern, golyóorrú, illetve klasszikus, Magyar Néphadsereg-mintájú is még, igaz, a klasszikus olajzöld színt már mind inkább felváltja a Hawaii-papagájfestés. És persze a másik masztodon, a GAZ is nagy standdal volt jelen – erről a régi Transit-koppintás formáról képtelenek lejönni a fiúk.

Csak a homok a meggyőző a Gazella terepjárós diorámájából

A legkeményebb egy rögös, homokos standra tett 4x4-es változat volt. Bár, ahogy a rakterébe bepillantottam, és megláttam a vízvezetékcsövekből összeeszkábált, hitvány térvázat, egy átlagos Visz-Andocs aszfaltszakasz leküzdésére sem éreztem igazán kompatibilisnek a konstrukciót.

Satan, vagy Saman, sajnos nem vagyok jó cirillbetű-dekódolásban

Ami kompatibilis lenne bármivel, talán a meztelenül Vénuszra való kilövéssel is, az a gigantikus, nyolc, ballonos kerekű, leírhatatlan szörnyeteg egy másik pavilonban. Satan vagy Saman a neve, nem igazán értek a cirill betűkhöz, minden kereke hajtott, elfordítható, a pilóta középen ül, Iveco-motor hajtja, és szerintem a föld alatt is tud közlekedni. Lenyűgöző.

Van orosz Segway is, többféle. És működnek

És persze Segway-koppintások is akadtak, marékra. Volt kis kerékkel, városba, nagy kerékkel, terepre, a közlekedőutakon pedig valami harmadik fajtával cikáztak páran, és az sem volt eredeti. A Verdák főszereplőit viszont a hátsó pavilon hátsó sarkába száműzték - hogy elvetődik-e ide gyerek a közönségnapon, kétséges. Bár mind életnagyságú és igen pontos másolat volt, nem indították be egyiket sem, így sosem tudom meg, McQueen hogyan dübörög a kéményeibe alapjáraton.

Szervizközpont. Az. Kicsi szerelde kicsi szerelde mellett

El a szalontól

Kint a jó kis augusztusi tizenöt fok, novemberies eső és szürkeség fogadott. Ideális közeg bármilyen város megutálására, én mégis nagyjából innentől kezdtem kedvelni Moszkvát. Egyre több embert kellett megszólítani, és kiderült, hogy a jellemzően mogorva ábrázatok hamar felderülnek, ha létrejön bármilyen emberi kapcsolat, meglepően sokan beszélnek angolul is. A belvárosi boltok nyugati színvonalúak és két-háromszoros nyugati árúak bennük az áruk – nekünk, magyaroknak pedig felfoghatatlan magasságban vannak. Az utca, és főleg a járda többnyire rossz minőségű, foltozott, de a házak jó karban vannak, az építészet pedig többnyire ízléses – látszik, hogy Moszkvában működik a városépítész-szellem.

Ha valaki nem tudja dekódolni, lent ott a fordítás, kisebb betűkkel

A cirill betűs rövidítésektől sikoltva vonyít az ember (néhány példa a galeriben), de tény, hogy a kaják szuperek, az éttermek a legjobb (és nem sznob) ízléssel vannak berendezve, a menükben pedig ugyanolyan árak szerepelnek, mint Budapesten. Csak ezeket be kell szorozni héttel, hiszen Oroszországban rubelben számolnak…

Sose láttam ilyet, aztán hírszerkesztőnk felvilágosított, hogy ez egy Lada 2120

Másnap várost jártunk, nem akarom fárasztani az olvasókat, de a galériában láthatnak néhány igen érdekes autót és helyzetet is - akit érdekelnek a furcsaságok, ott kattingasson. A Vörös tér (Krasznaja plósagy) és környéke csodás, a vörös csillag mindenütt fent maradt, még a közeli híd korlátja is megőrizte az eredeti búzakalász és sarló mintáit.

Ha ezt Szálin atyánk látta volna 1952-ben: angol luxusautó-kiállítás a Gum áruház előtt

Persze a Gum áruházban - ahol, amikor anyukám 1961-ben ott járt, csak pezsgőt, kaviárt, tejfölt és vodkát lehetett kapni – most Louis Vuitton van, előtte pedig brit luxusautó-kiállítás, de azért szemben Lenin most is ott fekszik a mauzóleumban, odébb két katona ma is őrzi az ismeretlen katona soha ki nem alvó lángját (de akkor minek azt őrizni, kérdem én).

Kocka Lada még mindig bőven van az utcán. Kereket összesen egyet láttam

Ha az embernek rettentő sok pénze van, Moszkva fantasztikus hely. Ha nincs, akkor maga a halál. De tény – egy jó Budapestnyi rész (a belváros) a legmenőbb nyugati nagyvárosokkal is vetekszik rendben, szépségben és választékban. Ami kijjebb van, az viszont maga a hányat. És a közlekedés – olyan cikázó, padlófék-padlógázas, öt sávot átradírozó, mindenhol nekikoccanó, agresszív, bosszúálló borzalom sehol sincs, pedig jártam már a világban pár helyen. De hülye vagyok, hiszen Moszkvában – mint minden igazi, működő nagyvárosban – metróval kell közlekedni. És persze érdemes vegyülni, mert a csajok kivételesen sokszínűek és jók. Apropó, jön majd ilyen galéria is, készüljenek.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr74753145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AtoszMester 2012.09.04. 06:24:33

Ha ezt Szálin atyánk látta volna 1952-ben: angol luxusautó-kiállítás a Gum áruház előtt

Nagyon nagy :DDD

Többre értékelek egy ilyen utazást, mint 5 németországi Audisat.

dezsoke007 2012.09.04. 06:41:09

Érdekesek az árak: étel-ital a belvárosban aranyárban, 95-ös benzin: 28,90 rubel, azaz kb. 200 HUF :(

RoFä 2012.09.04. 06:46:52

Tavaly egy hónapot dolgoztam kint...Fantasztikus és egyben rohadt nyomasztó hely.

HakapesziM 2012.09.04. 07:32:15

Én kamionosként csak a moszkvai külső elkerülő gyűrűkön jártam, de iszonyat stresszes a közlekedés. Ha dugó van - és gyakorlatilag állandóan van - az útpadkán, árokban, járdán, parkon keresztül is előznek, nem csak személyautók, de buszok, kamionok is. Fél nap megkerülni Moszkvát, ha megy tovább az ember keletre. Ha koccanás van, a külföldinek semmi esélye, ő lesz a hibás. Rendszeresen vannak rendőrposztok, ahol vadásszák a külföldi kamionokat, s jobb már kérdezés nélkül kinyújtani a szokásos bankjegyet. Van ennek előnye is: tulajdonképpen pénzzel minden elintézhető, amúgy is nehéz elmenni Moszkváig, hogy ne legyen egy - két gyorshajtásunk, de lehet "beszélni" az egyenruhásokkal. Amellett az átlagemberek igen barátságosak is tudnak lenni. És az orosz konyha is nagyon jó, Moszkván kívül pedig az árak is jóval alacsonyabbak, öt éve kb. magyar árszínvonalon lehetett enni.

Brevis 2012.09.04. 07:34:27

A 2120-as Ladának volt egy Nagyezsda elnevezése is, borzalmas mennyire csálén áll rajta minden, gyárilag úgy néz ki, mintha borult volna vagy háromszor.

Cormorant 2012.09.04. 07:36:40

Reagálnék erre: "mindenhol nekikoccanó, agresszív, bosszúálló borzalom"
Több, mint egy éve élek már kint, sajnos csak autóval tudok járni, vidékre 2x járok hetente, 3x Moszkvában, ismerem a közlekedést. A többség nem agresszív, és semmivel nem több a bosszúálló, mint otthon. Az oroszok lelkivilága teljesen más!!! Igaz, nem európainak való mentalitásuk van, de:
- Az átlag orosz egyszerűen csak menni akar. Mondás, hogy az út ott van, ahol menni akarok. Tehát ha dugó van -és az van bőven-, akkor semmi sem szent. Ha elfér melletted egy autó, akkor el fog férni, legyen az buszmegálló, földút, járda, bármi. A vicces, amikor Semerreretyóról hozom be a friss vendégeket, mutatom nekik, hogy figyeljék a 3 sávos út mellett a földutat. Amint kialakul a dugó, elindulnak arra is az oroszok, sokszor 3 sávban egymás mellett, kátyúkat kerülgetve. Aztán mivel a végén úgyis csak két sáv kanyarodik, mindenki jön vissza. Első moszkvai szabály: belső sávban csak akkor autózz, ha nagyon sok időd van. Mondjuk 6 órád egy 100 km-es útra Moszkva környékére.
- Az orosz NEM agresszív. Nyugodtan ül a kocsijában és be fogja tenni az orrod elé az orrát. Jobban teszed, ha beengeded és a következő buszmegállóban visszaelőzöd.
- Az oroszok NEM koccannak!!! Ha törik az autót, akkor már teljes munkát végeznek és inkább totálra, 160-al. Moszkvát, a 16-18 milliós várost összehasonlítva Budapesttel, a 2 milliós várossal, jelentéktelen a koccanások mennyisége.

Még egy utolsó megjegyzés: július 1-e óta az addig nevetséges bírságokat Oroszországban 10-szeresére emelték, Moszkvában és Péterváron még plusz 1,5-szörösére. Kiemelten kezdték kezelni a rossz helyen parkolást, a buszsávban közlekedést. A radarfigyelőm már június úta végig mindenhol pittyeg, ahol addig nem tette, rengeteg új kamera van és elkezdtek érkezni a büntetések is. Külső szemmel talán nem észrevehető, de belülről látszik némi változás. Megjelentek felvilágosító reklámok, melyben próbálják sugallani, hogy a gyalogos nem ellenség, legyenek egymással kicsit belátóbbak. A zebra is kezd az ajánlás kategóriából a kötelező felé haladni - sokan már megállnak és átengedik a gyalogost. Az, hogy gyalogos balesetet nem láttam, valószínűleg annak köszönhető, hogy a gyalogosok tudják, hol a helyük:) Én is, amikor én vagyok gyalogos!

protézisesh 2012.09.04. 07:38:19

szörnyű hely lehet, de azt hiszem, a "civilizált nyugat" pont ebbe az irányba tart: ha van zsé, mindent szabad és lehet, ha nincs, akkor halál...

don't 2012.09.04. 07:55:32

@protézisesh:
A "civilizalt"nyugat 1000 eve erre tart..."ha van zsé, mindent szabad és lehet, ha nincs, akkor halál..."

Autopeti 2012.09.04. 07:58:38

@Cormorant:
Köszönjük a beszámolót, érdekes olvasni.
De inkább maradok itthon.

Gomulka Béla 2012.09.04. 07:59:34

Gyermekkoromban avval viccelodtunk, hogy kulonféle brit és ámerikai poprockegyuttesek neveit írtuk az iskolapadra, cirill betukkel. Mert mekkora poén az, ahogy a dekadens Nyugat és az szocialista erkolcs uralta Kelet talalkoznak a Jurájehíp vagy a Rolingsztónsz formájában, ugye. Mostanra eltanulták.
(Egyébként az sem kevésbé nevetséges, hogy odahaza minden bótt shop és market, csak az oroszok szerencsések: a cirill betuket kevesebbn olvassák.)

Csikós Zsolt 2012.09.04. 08:08:17

@Cormorant:

Két konkrét bosszúállást láttam két nap alatt, az egyiknél végig mellettünk üldözött egy szerencsétlen nőt valami állat egy szakadt koreai rommal, vagy hússzor ráhúzta a kormányt, a végén megelőzte és beszorította egy parkolóba. A másiknál csak simán duda és óriási ráhúzás, hogy át kellett mennie a másik sávba. Nem egészen 48 óra alatt, aminek a java részét nem az utcát nézve töltöttem...

Én igazolva láttam az ezernyi bosszúálló videót, ami privát kamerákból felkerült a jutyúbra.

Hurri Kán 2012.09.04. 08:29:01

Porsche Spyder tesztet! A többi nem érdekes. :)

J.G. 2012.09.04. 08:31:03

Vén róka autós újságíróként Oroszországban rácsodálkozni a Ladákra...
A cirill betűk ismeretét pedig nem árt frissíteni, hiszen hivatalosan is arra tart az ország.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2012.09.04. 08:34:58

Imádom amikor keletre utaztok, mert sokkal érdekesebb, mint német vagy olaszország! Köszi srácok!

mortalwombat 2012.09.04. 08:43:10

UAZ Pickup demócsajt blokkolnám.

is 2012.09.04. 08:59:49

talán annyit mondanék, hogy a Volvo S60 kékje pontosan az új BKV-busz kék. némi inkoherenciát érzek a pár héttel ezelőtti egyöntetű fikázás és a mostani nyálcsorgatás között.

◄ ► 2012.09.04. 09:17:47

200 forintos benzin, hmmm

stifi 2012.09.04. 09:26:36

4 év Moszkva után bátran kijelenthetem, hogy van bosszúállás! :)
Egyébként egy szerethető hely, fel kell venni a ritmust, és kicsit az ottani szemlélet- és gondolkodásmódot.

Cormorant 2012.09.04. 09:35:01

@Csikós Zsolt: Tudom, mit érzel! Egy rendőrnek egyszer próbáltam magyarázni, hogy vidéken miért vezetek úgy, mint az állat és ő használta a jó szót a moszkvai közlekedésre: Sokk!
Én európai szemmel simán állatoknak titulálom az orosz sofőröket, még most, egy év után is. DE! Ahogy az orosz mondja, adjuk meg mindenkinek a kötelezőt.
Te láttál 48 óra alatt két üldüzést. ... és nem láttad az okokat. Én is láttam nem egy üldözést, pofonokat, stb. De láttam azt, is, ami azt kiváltotta. Ja, elfelejtettem, hogy Mo-ról IS beszélek. A bőrfejüekről, a nagy fekete terepjárósokról, meg a kis köcsögökről szakadt kocsiban. Mindkét országban!
Nem védem az oroszokat, isten ments! Csak azt akarom megvilágítani, hogy mindenhol vannak állatok, agresszív szar alakok. Oroszországban többen vannak, mint otthon, de csak mennyiségileg, arányaiban nem.
És amiről nem igazán írtatok: az oroszok ezerszer jobban vezetnek, mint bármelyik európai. Én úgy gondolom, hogy nem vezetek rosszul, 1ö87 óta néhány százezer kilómétert saját hibás baleset nélkül elvezettem és bizony nem keveset jóval a megengedett sebesség felett. Haladós típus vagyok minden értelemben! Amíg azonban otthon a "kalapos Suzukisok" uralják a pályát és teljes szélességében marha lassan a felezővonalhoz közel baktatnak az utak iránt érzett büszke tulajdonosi mivoltukban, addig itt a Kamaz (és a többi óriás füstölgő monstrum) simán elmegy melletted akármelyik irányból, ha nem csipkeded magad. A szabályok:
Városban 60 km/h, rengeteg a 80 km/h-s szakasz. Vidéken jobbára 90 km/h. 10 km/h pluszt nem büntetnek. 30 km/h-nként növekszik a büntetési tétel, ami még az utóbbi emelést követően is nevetséges összeg Moszkvában, mondjuk 60 helyett 119-ért fizetsz kb. 20 eFt-t. Bagó! Nos tehát, ahol lehet menni, ott mennek is.
Dugó - három okot látok:
1. Parkolás. Mindenhol ingyenes. Ahogyan az Auchan tolókocsi is és minden. Ez orosz hagyomány. Tehát mindenhol megállnak. Ott is, ahol tilos. Buszsávban, kanyarban -mint ahogy az fent is látszik-, második, sőt harmadik sávban, járdán, stb. Ezek az autók akadályozzák a forgalmat. Itt nem divat a másikra rászólni, az autót megkarcolni, kereket kiszúrni. Ha valaki észreveszi, a tulaj helyett ott helyben "kibelez". Nyugodtan ülnek, kerülgetik az akadályokat, mint a birkák, még csak nem is dudálnak rájuk. Vagy megtalálják a kerülőutat az árokban. Orosz mentalitás, hogy nem szólunk bele a másik dolgába, mert visszaszól. A cég ügyvédjének (ahol dolgozom) platinából van az állkapcsa, többet már nem próbál az "ember"társának javaslatot tenni. Pedig csak azt észrevételezte, hogy amikor belé szálltak hátulról, akkor kiszállva az autóból majdnem elvitték az ajtaját vele együtt nagy sebességgel. Itt nincs mutogatás - visszatérve arra, hogy milyen okok vezetnek itt egy üldözéses jelenethez.
2. Logikátlan lámparendszer. Itt nincs zöld hullám. Működik, ahogy akar. Ha peched van, még a rendőr is kicsit besegít.
3. Baleset. Itt a szabály az, hogy balesetnél meg kell várni a helyszínelőt ABBAN a helyzetben, ahogy a baleset történt. Ha arrébb mész akár két centit, te vagy a hunyó. Tehát lehet elképzelni, mi lenne mondjuk, ha a Margit híd két sávját elfoglalná két autó. A rendőr sem tud odamenni, tehát arra a napra ott és egész Budapesten vége mindennek. Moszkva sem különb, ezért bármikor, bárhol számítani lehet dugóra.
Kis statisztika:
- Moszkva korán reggel munkába, 14 km, 15 perc. (Oroszok későn kelnek!)
- Ugyanez vissza, 1 óra
- Vidék korán reggel, 140 km, 1 óra 40 perc
- Ugyanez vissza - kiszámíthatatlan - 2,5 óra és 5 óra között

És végül még egy szabály: a rendőr nem azért van, hogy segítsen, hanem mert ez a "hivatás" jár a legtöbb bevétellel. Vannak jelei a korrupció elleni harcnak, de velejéig romlott minden rendőr (bocs, egy fiatal újonc egyszer csak figyelmeztetett, félt elvenni a pénzt). Az első hónapban háromszor büntettek meg zsebre, viszont azóta nem sikerült egyszer sem elkapniuk - asszimilálódtam, és van radardetektorom. De rendőrrel mindenhol számolni kell - az összes városból kivezető úton ott vannak a jó kommunista időből fennmaradt posztok, amelyek folyamatos bevételt biztosítanak a gaisnyikoknak (közlekedési rendőr). És persze úton útfélen megállítanak és nem az út szélére húzódva, hanem ott, ahol a legnagobb akadályt képezhetik. Nyugodtan flangálnak és szemlélik a legnagyobb dugót, miközben csak annyit kellene tenniük, hogy nem engedik az egyik irányba a kereszteződésbe az autókat, hogy a másik irányba üres úton lehessen közlekedni. Ugye ismerős ez otthon is?
Nem akarom védeni a magyar rendőröket, sok gané van köztük is, DE ezesrzer jobbak, mint az itteniek! Ha általánosítanék, akkor azt is mondanám, hogy az otthoni rendőrök tiszteletre méltóak! Sajnos az a pár undorító féreg köztük elrontja mindnek a hitelét és mivel nálunk és Oroszországban sincs történelmi háttere annak, hogy a rendőrt tiszteljük, nem is tesszük. Na, ezért szeretem az USA-t:) (Kivertem a biztosítékot? -:)) Szép napot nektek!

redriot77 2012.09.04. 09:35:37

A Saman egy kis rozsdásítás és pár extra felszerelése után (rozsdás tüskék mindenhová, láncok, lövegtorony, lángszóró stb.) simán megjelenhetne a Mad Max 4-ben.

Rocko- 2012.09.04. 09:36:19

fú, orosz utcaképbe beleborsódzott a hátam.

Mikrobi 2012.09.04. 09:38:28

A 8-kerekű monstrumon lévő felirat Sátán. Az m betű így néz ki cirill betűvel: М/м

Rocko- 2012.09.04. 09:41:20

@J.G.: nem rácsodálkozott, nyugtázta hogy vannak.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.09.04. 09:42:01

Napoleon és Hitler mégis el akarta foglalni:-)

2012.09.04. 09:57:23

@is: egyetértek veled ! szánalmas volt az a fröcsögés a busz színe ellen.

Atyu 2012.09.04. 10:15:25

Úgy látszik nem sok minden változott az elmúlt 30 évben: 5 rubelért megállt a szirénázó mentőautó, hogy taxiként elvigyen a külvárosból a koleszba - "neki már nem számit a pár perc kitérő" - magyarázattal... Nekem a "West side story" ciril betűs változata okozott némi tűnődést anno, pedig akkor már ott éltem pár éve.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.09.04. 10:35:11

@Gomulka Béla: Ugyanoda jártunk volna suliba? Én a padtársamat azzal szívattam, hogy sutyiban lenyúltam a könyvét - azt hitte, hogy az enyémmel csinálom - és a hátsó borítóra - bekötni a tankönyvet nálunk vérciki volt -, elképesztően gondos munkával, gyönyörű logókat gyártottam neki olyan bandák neveiből, mint "Szélkiáltó", "Kaláka", "Kati és a Kerek-Perec"... 8-]

@mortalwombat: OK, én a fehér Lada mellett álló istennőt kérem!

@redriot77: Az Alfa Holdbázisba meg úgy, ahogy most van! 8-)

ahojtye 2012.09.04. 10:35:51

Király a riport, még még még!!!!

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.09.04. 10:36:15

@Sam. Joe: @mortalwombat: Helyesbítek! Fehér ZAZ.

mortibez (törölt) 2012.09.04. 10:44:00

"Visz-Andocs útvonal": Te ilyeneket tudsz?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.09.04. 10:53:30

", mert a csajok kivételesen sokszínűek és jók. Apropó, jön majd ilyen galéria is, készüljenek."

Az asszony mit szól ehhez? :D:D:D:D:D

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.09.04. 10:58:40

"test-drajv" :D

Szerintem az az S60 nem mezei, hanem a Polestar tuningos, azért a szín. (Egyébként meg múltkor láttam égkék Merci buszt végre élőben. Sokkal-sokkal visszafogottabb élőben, mint amilyennek fotókon látszik. Meg amekkorára felfújták.)

GUM-áruház előtt álló Jaaaaaguarok; van egy fotóm valahol a Checkpoint Charlie előtt álló Hamann-tuningos Ferrariról. Na az se egyszerű.

Azzal a Saman-nal meg valószínűleg gond nélkül lehet lápon/havon közlekedni, jó kis célszerszámnak néz ki.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.09.04. 11:02:32

@is: Mondjuk ott van az inkoherencia, hogy a BKV cikket más írta... :D

Windchill 2012.09.04. 11:04:27

"Satan vagy Saman" - bizonyára nehéz lehetett volna utánanézni a cirill betűknek. :-D

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2012.09.04. 11:10:30

@is:

Fröcsögés ?

- emlékeim szerint a BKV-s cikket más írta
- az szerinted nem lehet hogy ami jól áll egy sportos Volvónak az bután mutat a (BKV) buszon ? (vagy akár még fordítva is igaz)

w a s d 2012.09.04. 11:15:52

Olvasva a fenti bejegyzést, amikor elértem az a110 képéig, akkor magamban annyit mondtam, "Au!".

nyelv-ész 2012.09.04. 11:17:00

"Satan vagy Saman a neve, nem igazán értek a cirill betűkhöz"

Nahát, én anno csak tornából voltam felmentve, de úgy látszik, van, aki meg tudott úszni 8-10 év orosz tanulást is :-)

J.G. 2012.09.04. 12:01:02

@Rocko-: "Sose láttam ilyet, aztán hírszerkesztőnk felvilágosított, hogy ez egy Lada 2120"
"Ilyen autó nincs is, gondoltuk soká, aztán Assur kitúrta: Lada 112 Coupé"

Ezt én nem nevezném nyugtázásnak. Lefényképezte, hogy milyen érdekes autó, aztán kiderült, hogy "csak" Lada.

Rocko- 2012.09.04. 12:05:08

@J.G.: "Kocka Lada még mindig bőven van az utcán. Kereket összesen egyet láttam"
azt hittem erre célzol.
az hogy egy ilyen 112-est nem ismer fel, khmm, nem tudom felróni hibaként.
az újságíó nem lexikon.

1kutya 2012.09.04. 12:16:06

@nyelv-ész: valószínűleg meg is úszta (Csikós nem sok időt töltött itthon, mikor tanulnia kellett volna:)

red87 2012.09.04. 12:30:32

Pont beleakadtam egy posztba a moszkvai szalonos csajokról. Zsolti bátyánk hozza majd a saját képeit, de addig is enyhítendő egyesek éhségét az ilyesmire:
englishrussia.com/2012/09/02/moscow-car-show/

red87 2012.09.04. 12:32:25

Ja, és 508 lovas S60 erősen rulez! :)

red87 2012.09.04. 12:35:28

Az almera hiányával meg nem vesztettünk sokat, asszem...

Vizimazsom 2012.09.04. 12:37:43

@Atyu: Hehe, ez a mentőautós sztori jó! Amikor mi kint voltunk egyetemistaként, azon röhögtünk, hogy fogjuk majd a trolit eltéríteni pár rubelért arra, ahol nincs is felsővezeték. :)

J.G. 2012.09.04. 12:54:24

@Rocko-: Valóban volt ilyen megjegyzés is, nem voltam elég pontos.
A 110-est tesztelték is, ami a 112 szedán verziója, sőt "előkelő" helyen végzett a legpocsékabb tesztautóik között. Ezekből még nálunk is futnak viszonylag szép számmal, míg a 2120 tényleg csak képen lehetett meg. Szerintem illett volna felismerni. Persze nem egyszerű, hiszen a Lada csak sz@r lehet, ez meg nem látszott annak.
És ne felejtsük el, hogy Ő volt az, aki egy videón magyarázza a babák alakját, meg a motor felépítését, amiből látszik, hogy a kereklámpás Lada nem is Lada, hanem igazi Fiat. (Mondjuk az kb 30 évvel ezek előtt készült, de pont ez az, ami miatt az alaposság hiánya feltűnő)

Fenntartom a rácsodálkozást.
(Adalék: 2103-ast (dupla körlámpás) még mindig gyárt valami volt szovjet országban egy cég, a 110-es gyártósora meg talán pont a ZAZ-nál van.)

domeq 2012.09.04. 13:01:07

A PUG 408, annyira nem gáz, a Mokka olyan mint egy mini Antara, az Alpine Renault meg büntet :).
A húzott Rolls Royce pedig nagyon égő!

TaaT 2012.09.04. 13:21:47

Szép színe van annak a babakék Volvónak...
Jah hogy a BKV buszokon az már hányadék... Legalábbis egyesek szerint...

Alf (törölt) 2012.09.04. 13:24:08

ez a suzuki Regina erős citroen ds utánérzés

Plumper 2012.09.04. 13:31:39

borzalmas és rettenetes hely. 1 perc alatt meghalsz, ha valakinek csak beszólsz. a pokol ehhez képest homokos, nyugis tengerpart.

Rocko- 2012.09.04. 13:34:11

@red87: hát nem aléltam el a csajoktól. :(

Rocko- 2012.09.04. 13:39:14

@TaaT: kontextus, kontextus!
a Ferrari Rosso Corsa szép szín, mégis, írtó hülyén mutatna a BKV buszokon.

Csikós Zsolt 2012.09.04. 14:56:15

@is: Nekem tetszik az új BKV-kék.

Csikós Zsolt 2012.09.04. 14:59:52

@Windchill:

Azt a választ kaptam, hogy nehéz eldönteni, hogy kicsi vagy nagybetű-e, ezért. Én nem ismerem a cirill betűket, bocs, tényleg nem tanultam... :-) Volt ilyen is.

Sobol 2012.09.04. 15:25:39

Nem is tudom mit írjak a cikk GAZ-os részéhez... :(
1996 óta GAZellákkal foglalkozom.
A munkámból adódóan tőlem elvárható hivatalos reagálásomat talán nem is írom meg, -ezért inkább veszek egy nagy levegőt, és "magánemberként" írok ide.

Kedves Csikós Veterános Kolléga!
Az orosz tolmácsunk a cikkedet látva csak annyit mondott, hogy "Autót (-főleg versenyautót...) építeni nehezebb dolog, mint újságot írni, -de úgy látja Neked inkább ahhoz kellett volna fognod, -mert jobban értesz hozzá! "

Az a "fikázott" GAZ SOBOL 4x4 őskövület indult a Selyemút Rallyn ,ahol Szalayék 2.helyezést értek el, -és tudtommal kb. a fele kiesett az indulóknak. Nos ez a "hitvány csővázas" autó az egyik legnagyobb orosz autóslapnak a csapatában indult, és 35.lett. Az újságot Zarulem-nek írnám le a ciril betűkkel nem bíróknak.(www.zr.ru)
Kb. a mi Autó-Motorunk megfelelője. Saját tartós tesztekkel, -amit a végén törésteszttel zárnak.Annyi pénzből gazdálkodnak kb. mint nálunk az összes szaklap egybevéve...
Szóval ez a terepecske kicsit keményebb volt a Somogy megyei aszfaltoknál.És mindezt egy majdnem széria autóval,-amit megspékeltek vízvezetékcsövekkel.
Amikor pedig fotóztad ezt a diorámát talán a hátadat pont egy ott bemutatott GAZella Next-nek támasztottad. Esetleg fotód is van róla?! Küldjek?
Ebből a "régi Tranzit koppincs" Business verzióból kevesebb volt a standon, mint a NEXT-ből.Bármely civil észrevette volna, hogy "a fiúk lejöttek" a tizenéves FORD formatervről.
Kedves Zsolt!
Az öregautós cikkeidről híresültél el, remélem abból fogunk ezután is többet olvasni. :)

romaniarulez! 2012.09.04. 15:38:42

Nem tom, mér kell fikázni a 408-ast. Én tavasszal Brazíliában láttam egy csomót, és nekem minden eddigi Peugeot közül ez jön be a legjobban. Már amikor a 407 megjelent, azt remélte, hogy ilyen lesz, de sajnos abban a formatervben kicsit csalódtam :(
Szóval nagy kár, hogy itthon nem forgalmazzák.

¿Qué tapas hay? 2012.09.04. 15:48:15

@Mikrobi: A felirat sámán. A háromlábú "т" a dőlt írásmódban használatos, a felirat állóbetűs. Másrészről a sátán oroszul сатана.

Speaker83 2012.09.04. 15:50:16

A nyolckerekű Saman v. Satan valójában Wamah Shaman...

littlebucka 2012.09.04. 15:54:29

" Visz-Andocs aszfaltszakasz leküzdésére" egyszer volt szerencsém pár éve régi 1200 Ladát vesztegelni a Visz után lévő szerpentinnek nevezhető útszakaszon árkon vesztegelni ... S tipikusan jellemzi az útvonal magyar utak színvonalát még ha a senki háta mögött van ... :D

CsGergo 2012.09.04. 16:28:28

Ugye-ugye, nem láttok itthon ilyen Ladákat, amik kint futkosnak. Pedig vannak nagyon jó autók közte, persze az előítéletet a magyarokból senki nem mossa ki.

Csizirájder 2012.09.04. 16:32:23

Kár szépíteni, az orosz egy barbár nép. Pedig tudnak jó cuccokat csinálni: Mig-29, Ural-4320, Uaz-469, stb

Csikós Zsolt 2012.09.04. 16:46:29

@Sobol:

Oké...

Anno volt szerencsém Gazella tesztautóhoz - olyan szörnyűséges borzalmat akkoriban már nem mert volna senki újságírónak adni...

De simán lehet, hogy azóta szuper dolgok készülnek, az bő tíz éve volt. :-)

geri6x6 2012.09.04. 16:52:16

Az 56. képen Bende úr látható?

indapass90210 2012.09.04. 16:54:19

@Cormorant: Ukrajnára is nagyjából igaz, amit írsz, de a jobban vezetést azt azért erősen megkérdőjelezném. Mennek, mint az agyatlan barom, és ezt nem feltétlen a sebességre vonatkozik, inkább se lát, se hall módon. Sehol annyi balesetet nem látni működő lámpás kereszteződésben, mint ezekben az országokban.
Mondjuk a sárga, mint olyan nem létezik, ahogy az egyik oldal villogó zöld után pirosat kap, abban a pillanatban egy villanó piros után már zöld is a másik iránynak. Így aztán lámpaváltáskor két, merőleges irányból és lendületből érkezőnek jó esélye van a találkozóra.

Más: Itt nem kell megvárni feltétlen a rendőrt baleset esetén, hanem létezik az EU mintás kék-sárga kárbejelentő is, csak akkor el kell menni egy akkreditált laboratóriumba, ahol leveszik a vért alkohol-vizsgálatra. Ettől függetlenül legtöbben valóban megvárják, és egy szir-szar koccanás miatt bedugul az egész város.

A külföldi autókat a rendőrök itt is pénzkiadó-automatának nézik.

Buntmetall 2012.09.04. 17:22:10

Hááát nem tudom, de nekem elegem volt a ruszkikból egy életre az összes szarjukkal együtt...

TurboRudi 2012.09.04. 17:37:03

nekem kell az a nagy disznó 8 kerekű valami telerakva jó orosz nőkkel!!! :))

mükkemakk 2012.09.04. 17:50:34

Én bírom a ruszkikat (bár mi magyarok nem sok jót kaptunk tőlük) ösztönállatok, mennek, isznak, mulatnak, kedvesek, isznak. Barbárok, de szeretni való emberek, és az orosz nők csinosak.

A cirill betű meg kimondottan jó.

Myko 2012.09.04. 18:12:13

A rommá porlad Matiz mellett mi az a Nissan kép jobb szélén?

thattila 2012.09.04. 18:43:24

Kedves Csikós Zsolt
Én kint dolgozom moszkvában és néhány dologban meg kell hogy cáfoljalak. Nem igaz, hogy a Seremetyevo reptértől 1 db kétsávos út vezet Moszkvába. Van 1 2x2 sávos autópálya jellegű út is, ami utána a moszkva-szentpétervár főúton kereszütl vezet a fővárosba. Ez a főbb út, csak itt sem akadálymentes a közlekedés. Valszeg a taxisod a mellékúton akart dugót kerülni, csak nem jött össze neki. Ami viszont nagy előnye Seremetyevónak Feriheggyel szemben az az express vasútvonal, ami a reptérről 35 perc alatt visz a városközpontba és félóránként közlekedik. Túl sok csomagnál persze nem a legjobb megoldás de sok időt lehet vele spórolni és a vonatok is színvonalasak.

58múltam 2012.09.04. 18:50:04

@Sobol: A cirill (és más, nem latin) betűs nevek átírására van magyar szabály, ami szerint a kiejtést megközelítő módon kell átírni. Így pl. Solohov, Sztálin, Moszkva, Gorbacsov. Kivétel a már meghonosodott nevek, azok maradnak, pl. Lenin (Lényin helyett). Az angolban is hasonló, de a je és jo hangok között nem tesznek különbséget (írásban, kevés kivétellel nincs is), így lesz pl. Gorbatchev. És náluk is van hagyomány: pl. Moscow. Tehát az autós újság: Za ruljom.

MilleMiglia 2012.09.04. 19:17:33

@Dövan: "Az a papír nem lesz jó. Nem hologramos.":)

kkn 2012.09.04. 19:45:21

@J.G.: Az IZS-nél volt pár éve még 1600-os Lada karbival, de megszűnt. Nemrég még volt náluk "bakancs" IZS, a klasszikus bakancs kocka Ladára építve, most már az sincsen a honlapjukon, a Grantára vannak hangolva, már a Szamarákat sem veszik át gyártásba.
A ZAZ-nál is kifutottak a régi Tavria alapú gépek, már csak modernebb autókat utángyártanak, Lanos, KIA, TATA. Már tényleg csak az UAZ-nál van szociból visszamaradt autó, a Ladánál a Smarák, meg a Niva helyett most 4X4-et? Meg az írt Gazellák, a személyautó Volgák rég kifutottak. A Luaz sem prosperál már, amit ismerhetünk.
A

motor77sport 2012.09.04. 19:48:14

Szerintem sok nagycsaládosnak jó szolgálatot tenne egy ilyen 2020-as lada, ha másra nem telik.
A lada egyébként a WTCC-ben megy a grantával, és ahhoz képest hogy egy új fejlesztés elég jól muzsikál. (mondjuk lehet hogy renault támogatással de akkor is)
A 408-as pezsó meg ha annyiba kerülne mint a fluance,akkor itt is fogyna, az se szebb.
N

Myko 2012.09.04. 19:55:08

Az a SUV Lada amúgy a Niva alapjaira épül,egy jobb kép a belsejéról. Váltókarok!!
images.forum-auto.com/mesimages/529773/Nadeshda02TDB.jpg

Boka1 2012.09.04. 20:47:08

Kiújultak a harcok a finn-kínai határon ?

dzsrobi 2012.09.04. 21:23:10

Megszokhattuk már,hogy az új Ladákat olyanok szidják akik még sosem láttak közelről vagy olyan férfiak akik teljesen elnőiesedtek (Limonádé Joek)
Új ladák 1000X kihasználhatóbbak mint 1-2 "nyugati" Pl.:Swift,Astra,VW Polo Stb... Az egyik nyegle(Swift)a másik ócska úgy ahogy van(Astra)a harmadik kicsi,drága(VW Polo)
Lada Kalina (ami most nekem is van,de előtte volt a 3-om felsorolt ócska,semmitérő kramanc) legalább masszív mint a régi Ladák,megbízható,és már már zavarbaejtően olcsó az alkatrész hozzá+nagy csomagtaró!
Pl.:Vízpumpa,feszítőgörgők,vezérműszíj,generárorszíj 15800Ft és ez gyári nem utángyártott kínai gagyi!

Gaz elláról meg annyit,hogy nagyon megállja a helyét!
Volt egy ismerősömnek egy Mazda platós(2üléses lemezplatós pontos tipusát nem tudom) kisteherautója... fát,szenet füvarozott vele (8éves volt a Mazda de 6évesen vette) szana-szét hullott mint a "papírkutya"... aztán szétt lett darabolva.
Utána vette a Gazt(14éveesen) ránézésre is sokkal masszívabb,komolyabb,nagyobb és a mai napig nem esett szét! Pedig sokszor majdnem 2X annyi sújt visz mint a Mazdával!
Lényeg a lényeg,hogy sokszor ok nélkül vannak szidva az orosz "vasak" és észre sem vesszük (mert sokan nem is akarják)hogy a legtöbb "nyugati"kramancok inkább csak Limonádé Joek-nak valók!

ommm 2012.09.04. 21:57:54

@TaaT: Egy friss szarkupac és egy Miura is lehet barna. Aztán csak jobban áll a szín az egyiknek, mint a másiknak. Ugye érted?

ommm 2012.09.04. 22:02:45

@dzsrobi: Nyilván ezért vette be a Lada menetből a világ összes autópiacát: mert olcsón, minőségi és minden követelménynek megfelelő autókat gyártanak.
Ne haragudj, de állításaidnak szükségük van a saját tulajdonos rózsaszín szemüvegére...

RoFä 2012.09.04. 22:06:32

@Cormorant: Akkor napi négy öt alkalommal átrohanni a Tverszkaján nem volt jó ötlet?
Még élek :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.09.04. 23:19:50

vaooo, akkor en tevhitben eltem eddig es veszem a merciket meg a sz@r semmirenemjo v8-as ford pickupokat amikor lam lam fillerekbol megoldhatnam az eletem Ladakkal! :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.09.04. 23:22:18

@dzsrobi: talan egy lada nem huz el egy 41feet hosszu lakokocsit ( lasd Ford F250 ) es egy lada nem igazan jo auto mondjuk elmenni vele rabeszelni valakit hogy vasaroljon toled sok penzert ( egy AMG Merci arra - eddig - jo )

szoval elhiszem en hogy jo kis kocsi a LADA - de bizonyos fenttartasokkal.

MOSZKVA? uuuuuu- Bogota es Del-Kelet-Azsia utan az viszi nekem a palmat a "sz@r helyek" versenyben.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.09.04. 23:24:37

amugy aki szereti az orosz dolgokat es azsiat annak az Ezer UT utazasi iroda kinal jo kis vasuti utazast Moszka-Peking utvonalon. Utanna tobbet nem kivankozik kelet fele.

Marós 2012.09.05. 00:47:00

Ha te megveszed a Ladát . én megveszem az Ikarust..

pjotr007 2012.09.05. 08:43:58

@dzsrobi: Engedik az ápolók, hogy írjál? Azért ezeket a ladákat egy nyugati autóhoz hasonlítani elég nagy baromság, pont mint a régi GAZ-okat használható járműnek hívni.
Még egy 30 évvel ezelőtti nyugati autó is sokkal jobb, komfortosabb, vezethetőbb autó mint egy fos lada kalima...
De a férfiasság próbájának beállítani, hogy csoró vagy és csak ilyen szarkupacra van pénzed mint a gaz meg a lada.... ne haragudj, de szerintem te vagy az egyetlen az országban ezzel...

dzsrobi 2012.09.05. 12:37:35

visszakettopadlogaz: Szinte gondoltam,hogy lesz olyan aki Audi-Bmw-Merci "vonallal" hasonlítja össze a Ladát bár lehet,hogy én nem fejeztem ki magam pontosan de legfőképp a Kis és Alsóközépkategóriás autókra gondoltam (elnézést,hogy nem írtam le mind a 40valahány tipust ) Azért írtam a Swiftet,Astrát,Polot mert ezek nekem is volak és csak a saját tapasztalatomat osztottam meg!
Mazda(amiről én írtam az egyébként nem az enyém volt mint említettem!)nem Pick-Up hanem platós! (azthiszem E 2200 Ds volt a tipusjelzése) Szintén nem egy kategória egy pick-up és egy "kisplatós" Pick-Upok altalában nem arra valók,hogy:fát,szenet szállítsanak vele a platós Mazda elvileg igen de kiderült,hogy mégsem...
Én nem akarok rábeszélni senkit sem,hogy vegyen új Ladát csak céloztam a régi mondásra -és milyen igaz- hogy: Nem Mind Arany Ami Fénylik...

Rocko: IGEN! egész pontosan:185KM/H igaz ez a legvége :)

pjotr007: Megnyugtatlak engedik! Kalinát,Priorát simán hozzá lehet hasonlítani még a mostani és hangsúlyozom(!)a Kis és Alsóközépkategóriás autókhoz. Csak azt nem tudom milyen komfortosság van egy: Kadett E vagy egy Renault 5-ön vagy egy Fiat Ritmón hát(...) nem tudom :)
Egy biztos hogy se közelről se távolról de lehet még képen sem láttál Kalinát hogy nem vezettél az meg100% biztos!
És szerencsére csóró sem vagyok (Ház szinte kölcsön nélkül 2 gyerek mellett,bár lehet ez a mai világban csóróságnak számít) és lenne más autóra is keret csak már nincs előttem a lila köd amit a média belénk nevel hogy csak a nyugati szép csak a nyugati jó!

2108face 2012.09.05. 12:44:10

@pjotr007: "enyhe" túlzás ez is. Kategórián belül összehasonlítható a Kalina pl. egy Clioval vagy Corsaval, Stifttel. Semmi extra, de minőségben már megfelelnek, 8 éves gyártósoron készülnek.
30 évvel ezelőtti Corsa A-ról vagy kocka Poloról hagyjuk már, hogy vezethetőbb, komfortosabb, mint egy Lada Kalina. lol
A Samara volt a 30 évvel ezelőtti kompaktok szintjén ilyen szempontokból.

Sidewinder 2012.09.23. 19:31:52

Nekünk van egy ex-határőr Niva. Tizenkét éves,a határőr korában meg lett görbítve kissé. Ám meg lett véve,mert erre volt pénz,új Nivára sajnos nem. Nyugati terepjáróban nem is gondolkodott apa,mert ő is látta a "teljesítményüket" amikor a külföldi vendégvadászok lemerészkedtek velük az aszfaltról. Az eredmény: a lesajnált,"fos" UAZ-ok,Nivák húzták ki őket a sárból. Van olyan visszajáró vendégvadász aki a gyülekezőhelyen hagyja a 30 milliós nyugati csodát,és inkább megkér egy magyart,hogy hadd ülhessen már be mellé a Nivába,mert az el is megy a terepen. A Nivával egyébként volt némi kaland,már az elején. Amikor megvettük több órán át nem hoztuk el,mert a kereskedő kinlódott,hogy valahogy résmentesen fel lehessen húzni a jobb oldali ablakot.Végül nem sikerült. Aztán a kalocsai Lada márkaszervizes szerelő(akkor még volt HungaroLada) megmutatta,hogy nézzük az ajtót,mintha kifelé hajlana,amikor be van csukva. És a másikhoz képest tényleg. Szétkapta,megállapította,hogy kapott egy tisztességes oldalütközést,amit utána nem kalapáltak ki rendesen. Meg lett csinálva az ajtó minimum pénzből. Utána az autónak volt egy fácánnal történő találkozása 95Km/h sebesség mellett. Javítani kellett,az is volt vagy 3000 forint hűtőrács cserével együtt. Szóval olcsóbb javítani mint egy nyugati márkát. Persze az ilyen ex-rendőr,ex-határőr Nivákkal vigyázni kell,azok közt sok a szétgyilkolt példány.
Az,meg,hogy a Kalina szar lenne,tipikusan az olyan sznobok véleménye,akik szerint ami nem nyugati vagy japán,az csak szar lehet,főleg ha orosz. Meg valószínűleg képen se láttak Kalinát. Teszem,hozzá,hogy a Kalina nekem személy szerint nem tetszik.
Itt van róla egy teszt,amit a "konkurencia" írt:
www.vezess.hu/teszt/teszten_az_uj_lada/9274/?o=1

A Kalina után,Renault beavatkozás nélkül készült Priorát meg aztán főleg simán össze lehet hasonlítani egy nyugati kocsival. Mennek 180-at simán. Még a régebbi,itt lehúzott 112-esről is van fent sok gyorshajtós videó.

Mondjuk a Gaz Szobol 4x4 lehúzása meglepő,mivel a Totalcar tesztjei is pont a kiváló terepjáró képességét emelik ki,szóval nem biztos,hogy az a vízvezetékcsöves valami az aszfalton sem tudna végigmenni.

Sidewinder 2012.09.23. 19:43:51

Lada 112 vs VV Passat gyorsulási:
www.youtube.com/watch?v=w6zrthYMFUY&feature=player_embedded

Ez pedig egy különösen érdekes videó,a közlekedési rendőrök megállítottak egy valószínűleg valahonnan a Kaukázusból érkező Lada 112-est.Igen szokatlan utas ült a hátsó ülésen. Érdemes végignézni,nem lövöm le a poént!
http://www.youtube.com/watch?v=bcddbX-VQ-0&feature=player_embedded#!
süti beállítások módosítása