Három év és kb. hárommillió forint kellett, hogy a Cougar vezetési élménye elérje azt a szintet, ami kicsivel a vételi állapot felett van. Nehéz összehasonlítani Csikós Puchjával, amiről 2006-ban írta ezt a posztot, és azóta belement egy-két százezer, de ugyanúgy néz ki, mint amikor megvettem, és vezetni sem sokkal jobb. A trollok persze mindig megmondták, hova nem kellett volna vinni: természetesen oda, ahová épp vittem. Úgyhogy most változtatok a stratégián: az internetes közösséghez fordulok, hogy döntse el, mit tegyek az autóval. Előbb azonban összefoglalom, hol járt eddig, és nagy vonalakban mi történt vele.
1.: Base Camp
A Cougart megveszem Mustang Sanyitól. Nagyon imbolyog, kóvályog, nem igazán megy, a féke az első érintésre nagyot harap, de aztán semmit. Van néhány apró hibája, például a jobb oldali ajtónyitó gomb magától visszacsúszik a helyére, de ezt afféle limitált központi zárként is fel lehet fogni. Nem működött a duda, vagy ha igen, szarul szólt, az index még esetlegesebben működött, a féklámpa az előző kettő kombinációja. A motor vízjárataiban egy fél búvárruhányi trutymó nehezítette a hűtést, a hátsó híd ferde volt, az előgyújtást a rossz hűtés miatt levették, ezért pörögni egyáltalán nem bírt a motor,a hűtővíz nem folyt, de fogyott, valószínűleg valami füstölésgátlót is töltöttek az olajhoz, ami hamarosan megette a csapágyakat, lehetetlenül régi lengéscsillapítói voltak, az első mért fogyasztás 23 liter,
2.: VMax Zsolt
Zsoltinak egy baja van: egy megbízhatósági modult kéne a fejébe ültetni, mert egyénként jól szerel, azon kevés szerelők közé tartozik, akik olvasnak, és az interneten túrják a szakirodalmat. Ráadásul életem legszórakoztatóbb szerelője, akinél bármelyik látogatás ér annyit, mint a legjobb magyar stand up comedy. Csak ha elmegy a kedve a szereléstől, baszhatjuk az egészet. Márpedig el szokott neki menni.
Beszerelt egy motoros antennát, ami végül a Cougar kopogó szellemévé vált. Gázadásra kicsit megmozdul, akkor is, ha a rádió ki van kapcsolva. A legváratlanabb pillanatokban képes megindulni fel és le. Zsolti azt mondta, kontakthiba, mindjárt megnézi - lehet, hogy megnézte, de sosem látta meg.
Mint szerelő, lényegesen jobb, mint a teljes Last Barons és Mustang Sanyi csapata együttvéve, de sajnos az önmenedzselési képesség teljesen hiányzik belőle.
...és kinyomta a gyökér szilóval
Amerikai alkatrészek Zsiguli-árban
Első indítás au új hengerfejjel
V8, pizza, perverz csajok
3.: Last Barons
Az egyik gond, hogy maga VMax Zsolt javasolta őket. A másik, hogy soha nem láttam náluk olyan autót, ami kész lett volna. Úgy értem, elfordítja az ember a slusszkulcsot, és megy vele egy kört, nem kell kalkulálni félrehúzó fékkel és bűvészkedni a váltóval. A saját autóik is mind szarok voltak, egy év alatt egyiket se sikerült kipróbálnom, mert az egyiknek eleje nem volt, a másiknak hátulja, a harmadikban nem volt váltó, és így tovább.
A Cougar lakmuszpapírja, a rejtélyesen liftező antenna csak egy kis fölényes mosolyt váltott ki belőlük: ja, az valami kontakt, mindjárt megcsinálják (azóta is ugyanúgy liftezik). Egy kifogástalan szakember volt a Last Baronsnál, Ricsi, a lakatos, aki tényleg gyönyörűen megcsinálta a tetőt. De már legalább fél éve elment valami kamionos céghez, ha jól tudom.
Van viszont egy tehetséges PR-esük, Kölyök úr, aki bármelyik hollywoodi sztárt lenyomja távolba révedésben, ahogy kimondja a detroiti acél kifejezést. Kár, hogy ez nagyjából a Last Barons legjobb szolgáltatása. Többektől hallottam már, hogy azért a Branovics Géza ért ám hozzá. Erről annyit tudok elmondani, hogy ő "nézte meg és állítgatta" többször a kickdown kapcsolót, aztán a Sabcnál derült ki, hogy ahhoz a kapcsolóhoz semmi nem megy, se bowden, de rudazat. Semmi. Ugyanő mókolta be az oda nem illő kormányművet, a felesleges Panhard-rudat, és végül egy péntek délelőtti átadást követően az ő munkájának minőségtanúsítványaként esett ki a jobb első kerekem a Szentendrei úton.
A Last Barons szolgáltatásaként azonban megkaptam a detroiti acél Schmitt Pálját, Kölyök urat, aki egy hét múlva felhívott azzal, hogy az RPM-esek azt mondták, a Mustang kerékcsavarjaival van ilyen probléma, hogy könnyen kilazul. Akkor egy kicsit üvöltöttem Kölyök úrral a telefonba, amiben szerepelt a "kuss, picsába" kifejezés is, mert ugye két órányi gurulgatással négy csavart elveszteni, ilyen Mustang-kórságról Kölyök úron kívül még senki sem hallott.
Összességében tehát az, hogy egyszer átadták rossz fékkel és még rosszabb futóművel, mint kész autót, valamint hogy még egyszer megcsinálták ugyanezt, tetézve a kieső első kerékkel, már a gondatlan veszélyeztetés büntetőjogi kategóriája, vicc nélkül. Azt pedig, hogy a V8-fórumokon továbbra is ütemtévesztés nélkül osztják az észt a futóműépítésről, tán ne minősítsük. A kis Last Barons matricát, amit a hátsó szélvédőre ragasztottak, ott hagytam, de a Karotta javaslatára lehet, hogy fölé írok egy Fucked up by-t.
Tisztul a gépház és fejlődik a futómű
Teszteljük a Cougart
Lehet, hogy egyszer lesz valami a Cougarból
Sportélet a Last Baronsnál
4.: Sabc
Sabc az, akihez a szerkesztőségből többen is hordják az autót. Pista a Volvót, Tibby a BMW-t, Assur Volvót, Nyegleo a Tipót. Sabc közmegelégedésre dolgozik, sőt, az ő szerkesztőségi respektje messze túlmutat a közmegelégedésen. Szakosodni speciel a 80-as-90-es évek BMW-ire szakosodott, azokban a legnagyobb, de a Cougar érdekelte. Nem ígért semmit, csak hogy mindennek utánajár, és helyreállítja a gyári állapotot.
Sabc az első, aki adott munkalapot. Így nem fejből, vagy a posztokból kell rekonstruálni, miket javított. Az persze ziher, hogy az elektromos antenna rejtélyes liftezését ő sem tudta megoldani. Viszont gyanakodni kezdett a fejegységre, amit még Mustang Sanyi rakott a Cougarba, mert szerinte beleillik, hiszen ott van rajta egy puma, de az valójában agár, ami ugye mégsem cougar. Igaza lehet, mert a rádió kijelzője is látszólag ok nélkül felvillan néha.
Továbbá a Last Baronssal ellentétben nem azt mondta, hogy ennél normális, ha van alatta egy kis olaj, hanem még úgy is kicserélte a főtengelyszimmeringet, hogy tudta, irtózatos szopás lesz. Sabc ráadásul nem képzelte okosnak magát, és folyamatosan konzultált olyanokkal, akik láttak már ilyet. Ráadásul a Cougar egy tiszta, rendes műhelyben lakhatott, a futóműszerelés csápos emelőn történt, a motoré állványon.
Csapataink harcban állnak
A grafomán szerelő jelentkezik
A grafomán szerelő visszavág
Ezért pokol ez
Konklúzió: bár a Baronsnál történt némi visszalépés a tákolásoktól a rendes összerakás felé vezető úton, a Cougar most már a célegyenesben van. A vmax zsolti útnak köszönhetően a hűtése jó, Ricsi és Kárpitos Rezső nem könnyen és egyszerűen, de végül kívül-belül összerakták a tetőkárpitot. Ráadásul a padlólemezre és a tető alá is került hő- és hangszigetelő Dynamat fólia, úgyhogy hiába kúrtuk ki belőle a klímát a Baronsnál, kánikulában sem hiányzik. Sabc cserélt kerékcsapágyakat, újracsövezte a fékeket, többször is
Most már egy olyan szerelő kellene, akinek van termékismerete. A kitűnő szakkifejezést Jamiki úr dobta be, aki a Gigamachine-nél choppereket épít, saját magánál pedig hotrodokat, szerepelt is az egyik Totalcar adásban. Jamiki úr tehát szerel amerikai nagyvasakat, régieket, ráadásul mérnök, és egyébként sem hülye. Azt mondta, erősen be van táblázva, de a váltóm érdekelné, ha egyszer lélegzethez jut. Azt mondta, látott már közelről GM-et, MOPAR-t és Fordot is, de ez nem arról szól, hogy ki milyen autót javított, hanem azt a konkrét futóművet és váltót ismeri-e, mert mindennek megvannak a maga apró trükkjei, ami nélkül nem lehet boldogulni. Hát igen, termékismeret, az kéne.
Az utolsó 100 komment: