V8, pizza, perverz csajok

Flotta: Mercury Cougar 1968

  2009. július 03. - Winkler Róbert Címkék: totalcar flotta mercury cougar

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Végül is, ha megmakkan a jármű, soha jobbkor. Zsoltival amúgy is terveztük a szétbombázást, egy új alumínium hűtő és egy váltóolajhűtő beépítését. Meg egy alapos porlasztóbeállítást, mert az első mért fogyasztásom 23 liter lett, azt pedig Zsolti abszurdumnak tartja, szerinte 15 liternek kell annak lennie, majd meglátom.

Egyelőre abban maradtunk, hogy valószínűleg a generátor adta meg magát, péntek reggel pedig majd berakom az autóba, és kirotyogok a Bélatelepi útra. Szerencsére előző este már elővigyázatossági alapon beraktam az akksit: hát nem a töltéssel volt a baj, mert a Cougar továbra sem röffent be. Zsolti igen rendes szakember, este 10-kor kiszállt a helyszínre, kért egy indítózást, és megállapította, hogy az akksi tényleg jó: az áramfelvételtől megfeszül a kábel.

Hát akkor önindító. Behozta a vasrudat és a pörölyt, és az Eurosport éjszakai műsorán látható trükklökés-biliárd stílusában odakúrt egyet az indítómotorra. Semmi. Ezzel egy ideig eljátszottunk, végül Zsolti azt mondta, az önindítót is kizárhatjuk, mint hibaforrást. Aztán felvette a kesztyűt, és elkezdte tekergetni a főtengely ékszíjtárcsáját. Hopp, ez az, a rossz hír: beállt a motor. Ezeken elég könnyen kéne hogy tekergetni tudjuk a főtengelyt, akkoriban kicsi volt még a kompresszió.


Gyanús kulimász a kartercsőben

Tehát valószínűleg csapágyhalál, amire utal még a kartercsőben talált ragacsos trutymó is. Zsolti egyik lehetséges forgatókönyve, hogy füstölt a Cougar, ezért beletöltöttek valami STP, vagy hasonló füstölésgátlót. Amitől megszűnik a füstölés, de a csapágybeállás a lehetséges mellékhatások közé tartozik.

- Az eleve hülyeség, hogy meg akarják szüntetni a füstölést: egy ilyen régi motor nyugodtan füstölhet. A másik, hogy álltában lerakódhatott az olaj a kipufogókönyökben. Amikor átforrósodik a rendszer, elkezd kegyetlenül füstölni. Ha csak rövid utakon használják, folyamatosan füstöl; az én 69-es Galaxie-m is füstöl, mert nem tudtam még vele 50-100 kilométert menni.


Puma, Csirke, Picur kutya

Így aztán végül a Cougar tréleren ment a Bélatelepi útra. Ezúttal maga Tréleres Gabi jött érte, aki megcsodálta a Cougart, és azt mondta, ő is ebbe az irányba mozdult: megvette a tavalyi driftbajnok BMW-t. Erre csak annyit tudtam mondani, hogy akkor én motorral megyek, és majd a Zsoltinál találkozunk.


Ötszázvalahány ló lesz

10 óra 36: a Cougart betoltuk a helyére egy Grand Cherokee SR-T mellé, amire Zsolti éppen kompresszort épít. Itt van Attila, aki alkatrészeket hozott az SR-T-hez, és állítólag jön Manson is, VMax Zsolt régi spanja, akivel a világ legszórakoztatóbb veszekedéseit adták elő. Csak őket egy idő után kevésbé szórakoztatta a veszekedésük, mint engem, és elváltak útjaik. Viszont Manson vékony, ezért szépen befér a Cougar alá, mondja Zsolti.


18 liter fagyálló eleje

Ahhoz képest, hogy ma ki kéne venni a motort, Zsolti igen ráérősen csoszog a kertben, és inkább a Jeepet mutogatja, amit lehet, hogy teszt alá fogunk a jövő héten, mert bestiálisan erős. Végül addig noszogatom Zsoltit, míg meg nem kezdi a hűtővíz leeresztését. Zöld, büdös lötty csorog kifelé; direkt jó, hogy a hűtőt amúgy is ki akartuk cserélni. Nagy hűtőfolyadék-cserélő vagyok, mert tudom, hogy a fagyálló nem csak hűt, de a vízpumpát is keni, meg ilyesmi, úgyhogy kétévente ajánlatos cserélni. És nem jó, ha már büdös, de a Cougarban még nem jutottam odáig, hogy szaglásszam. Remélem, a távoli jövőben se felejtem el, hogy ott alul van az a kis leeresztőcsavar.

Aztán Zsolti megkezdi a hűtő eltávolítását, csavarok, bilincsek, gumicsövek, amit tudunk, lerángatunk, szép rozsdás a rendszer.
- Ez milyen kurva aranyos, ez a vákuumos fűtéscsap! (651) Gondolkoztam, hogyan csináljam az autómban a fűtést, de ennél egyszerűen nincs jobb. Ja, van egy F1-es csirkehangom, nem érdekel?

Sajnos nem, illetve nem, de sajnos ez Zsoltit nem hatja meg, és végig kell hallgatnom egy kotkodácsolással Forma1-autóhangot utánzó művészt telefonos csengőhang formájában. Ej, de ráérünk!


A teljes ghost rider szett

Megjön Manson egy még tőle is szokatlanul bizarr szettben: fekete bőr kezeslábas és 30 lyukú Hitler-csizma, illetve bakancs, szenzációs.
11 óra 13: még mindig csendesen csordogál a zöld hűtőfolyadék. Zsolti szerint majdnem 20 van a Cougarban, már régóta a második tízliteres bödönbe folyik.

Alkatrészes Attila elment, én már nagyon csavaroznék valamit, Zsolti viszont egy szaladgáló Swiftre vágyik nagyon, persze okosba’, mert a régi már nagyon lepukkant, és a tankja is kilyukadt, márpedig ezek még fémtankosak voltak. Ő pedig cserélt már tankot, nem hajlandó többet ilyesmire, a Swift viszont nagyon hiányzik.


Az új hűtőm és a bemozdult Pufi kutya

Megnézem az új alumínium hűtőmet, amiről Zsolti azt állította, beszarok, ha meglátom, olyan gyönyörű. Hát nem tudom, ezek szerint még nem vagyok elég beteg srác: egy alumínium hűtőt látok, semmi különös. Manson viszont teljesen odavan, hogy milyen szép hűtő, a mindenit. Sejtettem, hogy velem lesz a gond.


Negyven éves réz

Közben Zsolti végzett a régi hűtő kiberhelésével, már oda is kúrta a kerítés mellé. Én a klímakompresszort tartom, ne kókadjon a többi cuccra, egyébként gyári Ford, de érdekes módon japán gyártmány.
A Fordok olyan fordosan járnak, a Chevyk olyan sevisen, máshogy jár a két V8-as. A Ford kicsit olyan ércesen, mint a tiéd is. A Chevyk selymesebben.
És a Mopar csoport? (a Chrysler márkáit hívja így a belterjes muscle car közösség)
A Mopar csoport bekaphatja.
Zsolti megbeszéli Mansonnal, hogy nem veszik le a komplett kipufogót, csak meglazítják az Y-nál, hátulról le lehet venni, itt aztán kevésbé követhetővé válik a cselekmény, mert oda ugye csak a Manson fér be, viszont hamarosan előkerül az önindító.


Manson a kartert csavarozza

Nagyon nehezen át tudom tekerni a főtengelyt, de kotyog. Ami hajtókarcsapágyra utal. Aztán a csapágy megragad a hajtókaron, letöri a végét és körbekaszálja a blokkot.
Szóval nem is jártunk olyan rosszul így, hogy álltában szorult meg.
Pufi kutya váratlanul felpattan, és betámadja a kertkapuban a szórólapos csajt, ami furcsa, mert a korábban ugyanott leparkoló Volvo miatt meg se mozdult. Lehet, hogy valami nagyobb fogásra várt, vagy egyszerűen csak nem irritálják a svéd autók.

Látod, milyen jó szétnézni egy Ford motorházban… Nem az van, hogy ilyen alkatrész, olyan alkatrész, ilyen beszállító, olyan beszállító: minden Ford. Nem véletlen, hogy ma melyik nagy amerikai autógyártó maradt állva a három közül. Régen FoMoCo volt az összes Ford cuccon, aztán jött a Motorcraft, aztán most megint jön vissza a FoMoCo.

Lógott a kormányszervó hidraulikacsöve is, az se jó, ha leszakítja valami.
Az az érdekes, hogy a ’69-es Galaxie-ban ugyanaz a kormánymű van, mint a majdnem mai F150-ben. Cikkszámra ugyanaz, annyi a különbség, hogy más benne a szelepelés, kevésbé van túlszervózva. Máshogy szelepelték, kicsit feszesebb. Ezek szerint 50 évet elment ugyanaz a kormánymű. Jó, ezt mondjuk kétféleképpen lehet magyarázni. Van az, hogy milyen tökéletes, mert lám, 50 évig jó volt, vagy hogy mennyire igénytelen hulladék az amerikai autóipar, hogy ennyire nem törődött a fejlesztéssel. - Nyilván korszerűtlen egy globoid egy mai fogasléces kormányművel szemben. Ez egyértelmű. De megbízható, strapabíró, és ennyi. Javítani is nehezebb egy fogaslécest.

A régi sor négyes BMW-ben, ami nekünk van, a dugó cikkszáma megegyezik a mostani F650 GS dugattyújának cikkszámával. Az a negyven évvel ezelőtti dugó van az új motorban – jegyzi meg Manson a Cougar alól.
BMW F650? Azért ez valahol szégyen! – állapítja meg Zsolti elégedetten.
Nagyobb szégyen, mint egy Ford kormánymű? – puhatolózok. Nagyobb.

Az önindító nagyjából rossz, a fogaskoszorú félig ledarálva, Zsolti azzal a legkevésbé elégedett, hogy nem FoMoCo eredetű, hanem ki tudja, mi. Viszont szép nagy, de „csak úgy volt felbarkácsolva, mert látod, három füle volt, de az egyiket leflexelték. Két csavar tartotta a három helyett; ez valaminek az önindítója. A forgórész ráadásul hozzáért a tekercshez, Oké, hogy amerikai önindító, de valaminek a valamije. Szét van kopva, át van alakítva…”


Zsolti megnézte a neten: van Ford önindító

A verdikt természetesen hogy ide Ford önindító kell; Zsolti rutinosan át is verekszi magát a műhely dzsungelén, és a neten megnézi, van-e. Van hát, de ezen a ponton húzódik a projekt minimum kéthetesre: a megrendelt dolgok általában kedden érkeznek, és a következő kedden nem valószínű, hogy bármi is megjönne.

Közben azt is megtudom, hogy Manson tulajdonképpen azért szenved az én autóm alatt, hogy legyen felnije, mert az ő súlyosan tuningolt cápa 3-as BMW-jére szélesebb alufelniket rak. Legalábbis majd ha Zsolti meghegeszti neki, természetesen, cserébe azért, hogy kígyóemberkedett az én Cougarom alatt. Madách Imre dörzsölné a tenyerét, Az ember tragédiája 2009 (egyiptomi szín, milliók egy miatt).


Végül Zsolti lepajszerozta

Jön egy kis szopás az olajteknő levételével; Manson kiszedett belőle hat csavart, többnek nincs nyoma, a karter viszont nem mozdul. Úgyhogy Zsoltinak felülről kell lepajszereznie – valaki egykor keményen odaragasztotta a helyére.
- Áron, tudod, hol vannak a kis vésők… (Áron Manson polgári keresztneve.)


Húst hússal családi pizza, asszem Don Pepe, és két szeletig bírtam

Elered az eső, de megjön a pizza, Zsolti kedvence, hús hússal, megterítünk egy szétszedett VMaxon és kellemesen falatozunk. Zsolti kérdezi, nem ismerek-e valami jó csajt, mert már elege van abból, hogy mind egy iskolába járt; ugyanazok a kérdések, hisztik, hülyeségek. Jó, mondom, de nincsenek esetleg konkrétabb igényeid?

-Ne valami perverz legyen!
-Hogy érted a perverzet?
-Hogy valami normális igényekkel rendelkező nő legyen. Áron, emlékszel az énekesnőre, aki húzogatta az ablakomat?
- Ja, aki halálra idegesített, aztán egyfolytában eee-eeee, fel-le húzgálta az ablakot a Fordban?
- Kibaszott idegesítő! Most ha én beülök valaki autójába, biztos nem az lesz az első dolgom, hogy folyamatosan húzogatom az elektromos ablakot fel, le, fel, le. Meg csavargatom a hangerőgombot oda-vissza. Kis nüansz, de annyira idegesítő… Lehúzza, aztán „ahh, a hangomból élek!”, és felhúzza. Hát akkor kuss! Mondom, kérsz inni? „Aha, de bubimenteset. És ne túl hideget, mert a hangomból élek!”

13 óra 48.: Megérkezik Vízzel Vágó Atti. Zsolti 69-es Galaxie-jához vágott néhány dolgot, többek között egy belső visszapillantó tükröt, mert Zsolti szerzett ugyan egy szépet, de azon Chevrolet embléma van, márpedig a GM nem teheti be a lábát a szent Galaxie-ba. Tovább eszegetjük a pizzát és nézegetjük az esőt. Az autószerelés mára ennyi volt, Zsolti azt mondja, kiberhelhetem a donor-Galaxie-ból az indexkapcsolót, amire annyira vágyok a Cougarba, de szerinte berheljem ki legközelebb, amikor majd összerakja az autót. Mert ugye akkor is kijövök?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr371223478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yaesu 2009.07.03. 19:24:19

Robi, nem próbálsz valamit leverni a KeS Mustang-nál? Biztos vagyok benne, hogy tudtak a problémáról, sőt talán az adalékot is ők töltötték bele. És ha ez tényleg így van, elég nagy köcsögség a részükről.

zippofcy6 2009.07.03. 19:45:46

@gim: Anyám kocsija 2004-es Matiz.
Nekem sose kéne mert 2 személlyel már tiltásig kell pörgetni hogy hozza az én (volt) autó(i)m dinamizmusát, 5 személlyel meg már a fékhatása is nulla.
130nál ugyanannyit fogyaszt mint az én autóm, de ennek ennyi a vége és 120 felett halálfélelmem van benne, úgy hintázik. ABS, szervó sincs benne.
13 colos gumijain vmi szörnyű az úttartása (viszont a tömegelosztása nagyon jó, teljesen semlegesen fordul ha vki be meri vállalni a hatalmas oldaldőlést kanyarban :) )
Ja és a váltója is iszonyat szar, főleg 2.-esbe visszaváltásnál.

DE. 2004 óta a kötelező szervizeken kívül (20-24 ezer HUFok voltak az első 3 évben, évente 1x vagyis összesen 3x)
egyszer kellett rákölteni 20 ezret (olajcsere + kipufogó gányolás) meg egyszer 3 ezret (ülésállító bovden elszakadt).

Vagyis fenntartási költsége 5 év alatt kb 100 ezer HUF volt, + a vizsga + zöldkártya.
Meg a benzin, ami 8 liter /100km, 5 év alatt ment 36 ezret az autó ami nem sok ugyan de kizárólag városban (1x mentem vele kb 100km-ert országúton)

Jó, anyám elbénázta mert újonnan vette (én elleneztem) és így a 2.1m árának a felét hitelből fizette, vagyis az autó teljes ára 2.8m volt.
Most 5 évesen ér kb 900 ezret (kevesett futott, klíma, villanyablak, stb).

Vagyis az új autóján a szervízköltséget ugyan megspórolta, de évi 250 ezer HUFba került neki hogy ezzel járt, csak az értékcsökkenést nézve.

Én 2005 végén vettem a 92es autómat.
1.2m volt átírással, mindennel.
Rá kellett költeni "gyorsba" még 100 ezret (vezérműszíj, olajak cseréje, zárakat rendberakni, tolatóradar berakása (ára 5 ezer HUF volt ebayről stb), termosztátcsere)
Ezenkívül még egy 100as volt a klíma rendberakása + a hűtő + hőgomba cseréje.
Vettem rá 4 új Pirellit 40 ezerér (+5 szállítás + 5 felrakás)

Jelenleg egyetlen ilyen van hirdetve a mobile.de-n, 2 milláért.
Használtautón már egy sincs. Szal annyiért adom amennyiért akad rá vevő :)

Akkor ki járt jobban? Még úgy is hogy +6 literrel többet fogyaszt?

1. az új autó anyagilag csak a banknak éri meg. Kivéve ha kp-ra tudod venni és NEM spórolt pénzből (hanem pár havi fizudból megvan) Ez a gyarmati sorban tartott Magyarországon szinte kizárt.

2. használt autó is csak akkor éri meg ha nem egy betegágyat veszel.
Vagyis: ha nincs rá pár hónapod és rengeteg szabadidőd akkor az itthon nagy számban eladott modellek közül válogass, pl. Swift1 - 2, Punto, stb.
Ja és benzinest, mert aki dízelt vesz az az első pár évben autózik is vele többszázezer KMert, különben hülye lett volna kifizetni az 1 millás felárát. A használtan megvásárlónak meg marad a motorfelújítás, ami a common railek, PDTDIk esetében könnyen milliós lehet.

Fogyasztás: tankolj Ukrajnában, 150 HUF / literért. Rakass bele LPGt, CNGt. Tankolj bioetanolt felesbe vagy teljesen. Járj a lacikonyhás haverodtól szerzett, leszűrt sütőolajjal, vagy a termelő ismerősödtől vásárolt repcével.
De persze a legkönnyebb az átlagfogyasztást venni. Pedig Magyarországon az emberek 80-90%-a városban használja az autóját.
Pláne a pestiek. Minek is menne vidékre, disznóvágásra? :P

csisz 2009.07.03. 19:50:48

@Yaesu: Nem restauráltként volt hirdetve azt hiszem. Jó ez az autó én mondom. :-] Ha nem megy akkor is jó, mert szobornak is megfelelő, hisz szép!

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.03. 19:57:27

@Ratnet: Itt sincs szó kenôanyagról, tökuganazt írják le, amit én:

"A probléma megoldására a fagyálló hűtőfolyadékokban legnagyobb mennyiségben etilén-glikolt alkalmaznak, amely megfelelő dermedéspontot biztosít. Az etilén-glikolnak viszont nagy a korróziós hajlama, ezért egyéb adalékok mellett korróziós inhibitorokat is felhasználnak. Ezt a speciális etilén-glikol, víz és adalék keveréket hívjuk fagyálló hűtőfolyadéknak"

...aztán jön az ominózus mondatrész:

"amelynek jó a hővezető képessége, megfelelő a dermedéspontja, keni a vízpumpát és véd a korróziótól."

Magyarázd már el kérlek, a pumpa mely részét keni, mivel, és hogyan, mikor zárt házban van és a folyadékban nincs kenôanyag.

Psziho 2009.07.03. 20:05:05

Robinak nem ez az első írása amit így gyaláznak,de ettől fejlődik szerintem hasznára fog válni!

-azért sok hsz-ből az irigység szól,a többség szívesen turkálna egy ilyen rozsdás dinoszauruszban!

-túl lett okoskodva a cikk-ez tény!

detroitban is vízzel főztek,nem szabad túlmisztifikálni semmit

kíváncsi vagyok mi lesz a géppel!

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.03. 20:16:20

@Il mio nome è Nessuno: Öntöttél már a kezedre etilén-glikol fagyállót? Zsíros, mint a kurvaisten.
Azért ken.
És a vízpumpa tengelyét keni, kiviteltől függően. Szedj szét egy vízpumpát, és rájössz, hogy hol ken, és mit ken.

Psziho 2009.07.03. 20:20:23

@Il mio nome è Nessuno:

sok vízpumpában nincs is csapágy,valszeg a cougarban sincsen mert egy sima ékszíjtárcsáról kapja a hajtást-nem az feszítí a vezérlést mint egy bordásszíjas autónál

ez ugyanis ohv

namost ilyen esetben sokszor csak egy tömszelencében forog a tengely,ami igazából jobban szereti a csúszós glikolt,mint a rozsdás csapvizet

úgyhogy ez nem hülyeség!

Ratnet 2009.07.03. 20:22:13

@Il mio nome è Nessuno: Tényleg minden alkalommal addig 'melózol' amíg majmot nem csinálsz magadból?:-)

Te vagy az egyetlen autós a földön aki nem tudja miért jár nyáron is fagyállóval?

Tudod mit csinál kenés nélkül a szent zöld gyűrűd a pumpában?:-)

kinot 2009.07.03. 20:31:00

GSX-R 1100 FOR LIFE!
A LEGENDA!

nyelv-ész 2009.07.03. 20:35:03

Én azért a nagy észosztás előtt megvárnám, mi derül ki a motorbontáskor.

Gyantom, hogy nem a Botond olaj a ludas a motor letérdelésében. Ezeket a régi blokkokat hihetetlenül masszívra építették, a legócskább olajjal is elpöfögnek. Kanadai rokonom mondása: amerikai ember olajat nem cserél, legfeljebb utántölt.

Akik már túl vannak néhány ilyen öntöttvason, azok szerint ezeket csak egy módon lehet kifektetni: a folyamatos padlógázzal, esetleg utólag ráberhelt kompresszorral, roots-fúvóval. A magas fordulatot ugyanis nem sokáig bírják a nagy mozgó tömeg miatt, hiszen ezek normális használat során 2500-3000 fölé nemigen pörögnek.

nyelv-ész 2009.07.03. 20:37:11

@Psziho: ott a pont, a szocialista csodák legtöbbjében ugyanilyen megoldás volt. Egy-két nyár sima csapvízzel, és lehetett vízpumpát javítani.

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.07.03. 20:46:57

@Tie:

Én úgy tippelem, a vizet bezáró tömszelence szereti és igényli a kenést (axiális csúszógyűrűs tengelytömítés). A radiális csapágyak régóta gördülőcsapágyak, és a víztéren kívül vannak. Általában, persze.

Ratnet 2009.07.03. 20:48:39

@nyelv-ész: Meg volt a zsírzógombos megoldás is a még régebbiekben.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.03. 21:07:20

@bervas: Pontosan erről van szó. Enyim is OHV v8, az is pont ilyen cucc, szereti a fagyállót!

loláb 2009.07.03. 21:07:57

Nem tudom, melyik összetevője miatt, de az tény, hogy a glikolos hütőfolyadék síkos, mint a vazelines takony. Három éve egy passat pont előttem csattant egy Tipoval. Kipattanok az autóból, rohanok hogy megnézzem mindenki jól van-e, erre akkorát pereceltem a kifolyt hűtővízen, hogy öröm volt nézni. Lehorzsoltam a bőrt a kezemről, ezzel én lettem a baleset legsúlyosabb sérültje:)

Viszont az tény, hogy a Hrzrasn által linkelt vízpumpa kialakításnál a golyóscsapágyak zsírkenésűek, és a zöld csúszúgyűrű biztosítja azt, hogy ne kerüljön hűtőfolyadék a csapágyakhoz.

Ettől eltérő kialakításnál előfordulhat, hogy a hűtőfolyadék keni a vízpumpa tengelyét, de a linkelt kép esetében nem.

Ratnet 2009.07.03. 21:15:43

@loláb: Szerintem a felvázolt csúszógyűrűs megoldásnál, maga a tengely rozsdásodása jelenti a fő veszélyforrást, amit szintén a fagyálló hivatott meggátolni, valamint a 'szimmering' anyaga sem mindegy mivel érintkezik élete folyamán.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.03. 21:23:40

@Ratnet: A lapátkerék szimmeringjét kenjük, nem a pumpát. Az zárt házban van, továbbra is. Viszont még mindig elfelejtetted elmesélni, milyen kenôanyagok vannak a fagyállóban.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.03. 21:25:00

@Tie: "Öntöttél már a kezedre etilén-glikol fagyállót? Zsíros, mint a kurvaisten."

Abban ugyan nincs zsír.

loláb 2009.07.03. 21:26:02

@Ratnet: A csúszógyűrűk anyagpárosítása keményfém vagy kerámia párosítva keményfémmel vagy antimonnal átitatott szénnel. Ezek az anyagpárosítások a pumpa teljes élettartamára ellenállóak a mechanikai és kémiai igénybevételekkel.
A tengely gondolom valami kémiailag ellenálló ötvözetű vagy galvanizált acél. Nem jellemző a rozsdásodás.

(Egyébként az jutott eszembe, hogy valszeg azért írják a kenést a fagyállóra, mert a legtöbb ember nem tudja, milyen pumpa van az autójában. Biztos ami biztos, egy félét árulnak, olyat, ami ken. Ha kell, ha nem.)

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.07.03. 21:28:29

@Il mio nome è Nessuno:
Attól tartok, a lapátkeréknek nincs szimmeringje (rugalmas gumi élű radiális tengelytömítés). Nem bírja a hőt (max. 110-120°C) és a nyomást (kb. 1,5 bar) a kellő élettartamig.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.03. 21:35:04

@Il mio nome è Nessuno: Fizikát tanultál-e.

Nem kell, hogy kenőanyag legyen a fagyállóban, ugyanis ő maga a kenőanyag.

A kenőanyag nem attól kenőanyag, hogy valaki azt mondja rá, hanem attól, hogy nagy a viszkozitása.
A kutyaszar is lehet kenőanyag, ha kellően viszkózus.
A víz nem kenőanyag, mert kicsi a viszkozitása.
A monoetilén-glikolnak viszont kb 30x nagyobb a viszkozitása, mint a víznek, ezért jó kenőanyag. Nem kell belerakni mást, hogy kenőanyag legyen, ő magától az.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.03. 21:39:39

@Il mio nome è Nessuno: A hétköznapi pórias köznyelv a zsíros/olajos kifejezést használja az erősen viszkózus dolgokra.
A margarinra is azt mondjuk, zsíros, pedig növényi olajból van.

Az, hogy valamire azt mondjuk, zsíros, nem jelenti azt, hogy zsír van benne.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.03. 21:41:20

@loláb: Hát mert nem is tudnának másmilyet árulni.
A fagyálló vagy monoetilén-glikol (viszkozitása 30x-a a vízének), vagy polietilén-glikol (az meg vagy 70x viszkózusabb, mint a víz).
Utóbbinál annyi a különbség, hogy nem mérgező, ezért használják élelmiszeriparban.

Szóval ha akarnának, se tudnának olyan fagyállót árulni, ami ne kenne. :)

4.0v6 2009.07.03. 21:43:56

@Tie:

Marhára falábu a haverod.

15 fölé nekem sosem tudott menni, de inkább 13, vegyesen, természetesen a 4WD aut. modell.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.03. 21:51:01

@4.0v6: Nem falábú, csak sietni szokott erősen. :)
MINDIG! :)

loláb 2009.07.03. 21:56:47

@Tie:
"...monoetilén-glikol (viszkozitása 30x-a a vízének), vagy polietilén-glikol (az meg vagy 70x viszkózusabb, mint a víz)..."

Mostmár legalább tudom, hogy min csúsztam el.
:)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.03. 21:59:50

@loláb: Ez esetben természetesen visszavonom a kenô hatást tagadó állításomat. De pumpát akkor sem kenjük, hanem a szimmeringet.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.03. 22:02:40

@Il mio nome è Nessuno: Továbbra is csak a pórias köznyelvet tudom mondani.
Ha a vízpumpában van egy szimmering, amit ken a fagyálló, akkor praktikusan azt mondjuk, hogy a vízpumpát keni a fagyálló.

A motorra is azt mondjuk, hogy a motoroloja keni a motort. Pedig a motort nem köll kenni, annál inkább a főtengelycsapágyakat, a vezérműtengely csapágyait, a hajtókarcsapágyakat, meg a hengerfalakat, meg a szelepszárakat, meg a kitudja mit még. Mégis azt mondjuk, hogy a motort keni, holott a motor kívülről pl. jó esetben csontszáraz.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.03. 22:07:17

@4.0v6: Van egyáltalán amúgy Explorerből kéziváltós??

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.03. 22:15:43

@Tie: A pumpa az, ami a házban van. Ott kurvára nem ken a folyadék semmit. A szimmeringet igen, de az nem fôalkatrész. A motornál meg szinte az összes fôalkatrészt keni az olaj. Én meg mondhatnám azt, hogy nem póriasan, szigorúan mûszaki szempontból a pumpa kurvára nincs kenve, hanem a szimmering.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.03. 22:23:29

@Il mio nome è Nessuno:
Tehát akkor a vízpumpa az, ami a vízpumpa házában van. Akkor vízpumpa háza az nem is a vízpumpa? Hát akkor mi a ragya?
Aszittem, ha bemegyek a bótba, és kérek egy vípumpát, akkor egy komplett vízpumpát adnak ide. Házzal, szimmeringgel, még talán ékszíjtárcsa is lesz rajta.

4.0v6 2009.07.03. 22:23:31

@Tie:

Ez nem a sietős soförők kocsija, a haverod rosszat választott. Ezért szídják sokan az aut. váltókat, mert gyilkolják mások.

Van persze.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.03. 22:27:45

@4.0v6: Nincs vele semmi baja. Tud vezetni a srác, övé a sofőrsegély... évente 2-250ezer km-t letol. :)

Kéziváltóst nem tudtam, mondjuk én annyira nem is vagyok otthon az Explorerekben.

4.0v6 2009.07.03. 22:28:04

@Tie:

Ha valóban érdekel, 4 féle váltóval volt 95-01 között.

5-speed M5OD-R1 manual
4-speed 4R55E automatic
4-speed 4R70W automatic
5-speed 5R55E automatic

en.wikipedia.org/wiki/Ford_Explorer

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.03. 22:32:48

@4.0v6: Gondolom elég ritka a kéziváltós.

4.0v6 2009.07.03. 22:33:08

@Tie:

Az minden nap 616 km, középen számolva 225ezerrel.

Ezt semmi, senki nem bírja, nem akarok senkit meggyőzni semmiről, de én sem veszek be mindent.

Shadowbull 2009.07.03. 22:33:18

@Psziho: "namost ilyen esetben sokszor csak egy tömszelencében forog a tengely"


Legyszi, errol egy kepet, latni akarok csapagy nelkuli vizpumpat!

sb

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.03. 22:41:03

@Tie: Amúgy lehet, hogy csak 180ezret megy egy évben, nem tartom nyilván pontosan.
De azt tudom, hogy amikor éjjel dolgozik a sofőrsegéllyel, akkor általában este 9-től reggel 3-4ig letol Pesten és környékén 4-500km-t.

lcka 2009.07.03. 22:44:28

"és azt mondta, ő is ebbe az irányba mozdult: megvette a tavalyi driftbajnok BMW-t."

hmm

Radír autóját vette meg?

vagy más kategóriából?

és annak az iránynak mi köze ehhez? :-D

mert hátsókerekes? max annyi :-D

4.0v6 2009.07.03. 22:44:59

@Tie:

Volt az összkerekesben is, de főként a hátsókerekeshez párosították. Én itthon 3 ban is próbáltam amikor nézelődtem.

A Mazda Navajo,(94ig) és a Mercury Mountaineer (97-től)ben ez már nincs így a Mercuryban nem volt kézi az úri kocsi volt, míg a Mazda 94-ig szinte csak kéziváltós volt, az volt a suttyók gépe.Ekkoriban csak az OHV motor volt még ezekben. Na az zabált.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.03. 22:48:48

@4.0v6: Olyanokat mondasz, hogy csak nézek. Explorerből volt csak hátsókerekes is? Őrület. Komolyan azt hittem, hogy default az automataváltó, és az összkerékhajtás. :)
Hát, látszik, hogy nem Fordom van, hanem Landy-m. Azokról mindent tudok. :)

4.0v6 2009.07.03. 22:48:59

@Tie:

Nem vennék tőle használt autót, meg nem venném igénybe a szolgáltatását sem, mert az Explorer fogyasztása vélhetően bele van kalkulálva a szolgáltatás árába.

Egészen más kocsit használnék erre, mondjuk igaz, hogy a Patrolomat 550.000 km-el adtam el, akkor kaptam érte egy új Astra árát.(2001)

4.0v6 2009.07.03. 22:50:26

@Tie:

Mé nem kattintottál a linkre ?

en.wikipedia.org/wiki/Ford_Explorer

persze csak ha érdekel.

bonesteve · http://www.bernepper.hu/ 2009.07.03. 22:59:00

Kedves Robi.

Az amerikai autó természetesen nagyon hasonlít a többi autóra.
Azonban az ember mértéktelen szopáshegytől kímélheti meg magát, ha nem aszerint választ szerelőt, hogy melyiknek van elég aszkétikus testalkata ahhoz, hogy az udvaron lévő autó alá beférve azon szerelési munkafolyamatokat eszközöljön, hanem igazi autószerelő műhelyben végezteti el a szükséges javításokat.
Van néhány széles e hazában.
Sőt, olyanok is akadnak, akik kifejezetten amerikai autókra specializálódtak.
Én is láttam már sok csodást sufnipityunál, teljes motorgenerál után porba leterített kockás flanelltakarón elvégzett por, és csíramentes összeszerelést gumilabdának feszített és annak benyomódását figyelő nyomatékkulcsos eljárással, de azért 2009-ben az elvárható minimum a fedett szerelőműhely.
Az autódról sajnálatos módon olyan képet alakítasz ki, mintha az egy szánalmas fostalicska lenne, holott csak a megfelelő kezekbe kell elhelyezni annak slusszkulcsát és meg kell hagyni a telefonszámodat, ha készen van, azon kérsz értesítést.

Ez persze bulisabb, meg jókat lehet mulatni a vicces történeten, csakhogy óhatatlan, hogy a sokatfogyaszt-nehézveleparkolni-drágaazalkatrész szentháromság megerősödjön.

Mi, amerikaiautósok elvárnánk, hogy legalább ne keltsd rossz hírét az autódnak, még akkor sem, ha totális dilettantizmus olvasható ki a sorok közül.
Nem kell mindenhez értenie egy autós újságírónak, de ha már százezernél drágábban vásárolt egy autót, az átlag autós számára adott a kérdés, ekkora invesztíciót miért nem becsül meg jobban?
Én elhiszem, hogy a mesterek jók a niva babrálásban, sőt, egy SR-T is kompresszálódik a csillagfényes műhelyben, tehát szándék és tehetség, valamint önbizalom hiánya nem feltételezhető.

Mégis, azt indítványoznám, hogy szánd rá az időt, keress rá a neten, hol gyülekezik az amerikai autókhoz értő, azokat szerető és megbecsülő közösség, ezután kérdezz és sok örömöd is lehet mind a javítást, mind a társaságot illetően.

Ez így csak favágás, amit csinálni tervezel.

Hangsúlyozom, nem azt mondom, madeinusa termékhez csak avatott kéz nyúlhat, hiszen való igaz, elég faék az egész.

Segíteni szeretnék, hogy minél egyszerűbben és hatékonyabban juss a végére a dolognak.

Hajrá!

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.03. 23:00:55

@4.0v6: Gázzal azért nem olyan horror ám a Ford fogyasztása.

Shadowbull 2009.07.03. 23:02:42

@Il mio nome è Nessuno: Szerintem a szimmeringet sem kell feltetlenul kenni. A lenyeg az, hogy ne fusson szarazon, de ugye az ha elo is fordul, ugysem tart sokaig, mert beall a motor :)

A hutofolyadeknak a fagyasvedelmen kivul a korroziovedelem a legfontosabb szerepe: a tiszta viz rendkivul korroziv, es raadasul ki is oldja a korrodalt anyagreszecskeket, szelsoseges esetben leszukithet/eltomithet hutocsatornakat.

Viszont ha mar keverjuk a vizet a glykollal, akkor rontunk a hutokepessegen, amennyire en tudom. Ezert kell betartani az eloirt keveresi aranyt.

Elvileg el tudok olyan vizpumpat kepzelni, ahol a a csapagyazast a hutofolyadek keni, de ilyet meg nem lattam. Meg nem is vagyok meggyozodve a felesbe vizzel kevert glykol megfelelo kenokepessegerol, de attol meg lehet, hogy mukodik.

Olyan vizpumpat viszont, ami a tomszelenceben forog, es nincs benne csapagy, azt nehezen, ezert vagyok ra marhara kivancsi.

sb

4.0v6 2009.07.03. 23:03:50

@bonesteve:

Ez itt nem az a szubkultúra, felesleges.

4.0v6 2009.07.03. 23:08:04

@Tie:

Gázzal sütünk főzünk, meg a kempingben világítunk, másféle gázzal esetleg heggesztünk.

Mindent arra kell használni amire való.

Az autómobilizmus élő szobrait nem szentségtelenítjük meg vele, annál sokkal jobban tiszteljük, minden darabját.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.03. 23:12:48

@Tie: Mondok egy ellenpéldát: hol a váltórudazat becsatlakozik az utascellába, egy gumiharangot tesznek be. Ezt beszerelés elôtt általában egy szilikon alapú fehér trutyival kenik be. Most akkor a váltót kentem meg, vagy a váltó gumiharangját?
(Merthogy a váltó továbbra is lent lakik a házában szerintem, mint ahogy a vízpumpa is.) Mondhatod póriasan, hogy megkented a váltót, csak nem igaz.

Ratnet 2009.07.03. 23:45:00

@Il mio nome è Nessuno: Ha azt vesszük, hogy maga a 'pumpa' az a lapátkerék (márpedig az), akkor az is jó alaposan meg van kenve a szimmeringgel együtt nemde?:-)

Ratnet 2009.07.03. 23:48:00

@Shadowbull: Nekem van egy halvány emlékem az őskorból, mintha 'perselyes' vízpumpát fogtam volna a kezembe de erre nem esküdnék meg...

Mondjuk ilyen 'veterán' alkatrészek rajzát a neten fellelni szép munka.

Ratnet 2009.07.03. 23:50:36

@Shadowbull: "Viszont ha mar keverjuk a vizet a glykollal, akkor rontunk a hutokepessegen, amennyire en tudom."

Ez teljesen igaz. Valamikor olvastam egy cikket a neten erről, hogy hogyan fokozható nyáron a hűtés, megközelítve a tiszta víz 'hűtőértékét'. Valami spéci löttyök is születtek erre anno.

ommm 2009.07.04. 00:03:50

@zippofcy6: Öregem, Prius a te autód. Másnak meg hagyd meg, ami nekik tetszik.
Éld a világod és mondd az okosat te is. Én ott voltam, abban az autóban ültem de legközelebb készítek neked videót is jó Herr Plattner?

Köz ép 2009.07.04. 01:29:33

Ilyen verdát senki nem észérvek alapján vesz(akkor senkinek nem lenne),hanem mert állat-cool-dögös stb.
Én megértem Winklert,ha "elkészűl" kevés boldogabb járműtulaj lesz nála.

gin74tonic 2009.07.04. 04:09:45

katt ide a nevemre es keress egy 1971 es chevy chevellt ha szepen megcsinalt amcsi vasat akarsz. a belseje nincs kesz!!!

gin74tonic 2009.07.04. 04:12:25

so far so good ra katt aztan, aztan a kepeim re

gin74tonic 2009.07.04. 04:22:49

szerintem mostanaban bonyolultabb dolgok vannak a japan kindertojasban mint a 70-es evek amerikai kocsijai. egyszeru szerkezet, de meg nem fejtettem meg mitol lehet szeretni. v8? nagy? ennyi nem lenne eleg. van benne valami amitol az ember elerzekenyul szinte ha megy vele.

gin74tonic 2009.07.04. 05:07:13

@Tie: "Öntöttél már a kezedre etilén-glikol fagyállót? Zsíros, mint a kurvaisten."

Abban ugyan nincs zsír.

- az oreg paraszt is azt hitte fiatalkoraban hogy van csont a f@szaban, aztan oregkorara rajott hogy csak ugy "erezte" :D

a fagyalloban nincs zsir :)

-= If =- 2009.07.04. 06:39:12

Ez az autó maga a megtestesült álom. Valóban megérdemelne egy hivatalos szerelőműhelyt, ahol nem az udvar sara jut a motornak az olaj mellé, de- láttam már csodát, olyan hozzáértő autószerelmes szakit, aki a kis vackomból kirángatott, hogy megmutassa mit, miért, hogyan. Ha ilyen az embered W.Robi, ne kíméld az időd és legfőképpen a pénztárcád, mert csak a hasznodra válhat a későbbiekben az itt megszerzett tudás- hisz mit érsz azzal, ha az álmodat nem te hozod egyenesbe, hanem egy telefonhívásra várva otthon kuksolsz. Meg ha jobban belegondolsz, néhány marék ősz hajszál árán úgy érezheted, hogy tettél valamit a szép kis tyütyükédért. :) Jah, és írj csak tovább, szórakoztató. Pláne, ami nép ajkáról lecsordul, miután téged olvas :D:D:D Várom a folytatást, azacélbetkós gyermekkel és a kutyával fűszerezve:)

gin74tonic 2009.07.04. 06:50:48

@-= If =-: abszolute szubjektiv leszek: nekem nem tetszik. a riviera sem. a nagy, lapos, ketajtosok, minel oregebb annal jobb!!! ennek a szine sem tetszik ( az enyem is kek volt ) meg az eleje sem. de attol lehet ez masoknak az alom autoja. nekem a chevelle a "vas" :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.04. 07:46:00

@gin74tonic: Komolyan, mint az óvoda baze.
Nincs benne zsír, nincs benne zsír.
Ettől még viszkózus, és ken, akármi marhaságot hordtok itt össze.
Ez van, a glikol ken, a vényóc az vényóc, az ikszdrájv meg szar. :)

gin74tonic 2009.07.04. 08:52:59

@Tie: oke megdumaltal :) akko ken :D

Psziho 2009.07.04. 09:24:57

@Shadowbull:

az én mazdámban csapágy nélküli a vízpumpa,egyet /ami rossz volt/ kíváncsiságból széttörtem.

egy kb. 5 cm széles szénszerű hengerben forog a tengely ez a tömszelence

sajnos már rég kidobtam,nem tudom lefotózni

929 mazda luce 1980

Rocko- 2009.07.04. 10:05:09

@Tie: ejj, pedig én láttam, hogy a fagyállógyárban dobálták be a mangalicákat.

gin74tonic 2009.07.04. 10:22:43

a csapagy gyarat megvette a fagyallo gyar.

"egyesult fagy- es keno - muvek vallalat" lett belole.

gin74tonic 2009.07.04. 10:23:47

a termekskala leszukult a fagyallora. a gyar reklamja: "mindig forog es sosem fagy meg!"

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.07.04. 10:30:28

szerintem ez a sztori jól illeszkedik a Totalcar flotta egyéb történéseihez (:

ekin_su_ocha 2009.07.04. 10:50:25

@Psziho: a tömszelence az egy olyan cucc ami tőmít ;)csapágy meg nem csak golyókból állhat ám

gin74tonic 2009.07.04. 10:54:11

sok szakujsagiro - aki vegul is ert a kocsikhoz - hogy tud osszevasarolni ennyi ocskavasat, en ezt nem ertem.

mr csikos mercijei valamennyire rentabilis vallalkozasok, de a tobbi... ehhh

persze autozas az elvezetrol szol, de akkor meg hobbiautonak egy roncsot megvenni...

magas ez nekem mint libanak a pingpong asztal.

Psziho 2009.07.04. 10:55:50

@ekin_su_ocha:

nagyon okos vagy!

hagyjuk már a faszomba ezeket a szavakon való lovaglásokat nem unjátok?

láttam már siklócsapágyat,görgős kúpgörgös stb.-t és valószínű van még 10 féle amit sem én se te nem láttunk

akkor ez nem tömszelence hanem csapágy-hülyeség de legyen ha ettől jobb a napod!

ekin_su_ocha 2009.07.04. 11:11:24

@Psziho: nem jobb tőle a napom, de szerintem ha bemész a boltba és kérsz 30deka sonkát és kapsz helyette párizsit, akkor te leszel az okos aki "lovagol majd a szavakon" miközben lehet hogy nem a pultos csaj a f.sz, csak úgy van vele mint te...hús, hús ( jó esetben ) , tápanyag tápanyag...
és én is unom a szavakon lovagolást, de nem abba kötöttem bele, hogy kisbetűvel vagy pontos lyével írsz hanem abba, hogy fasságot

The Good Boy 2009.07.04. 11:23:34

már tegnap is akartam irni, aztán elmaradt.
Ki az az eszetlen, aki egy srt-t egy ilyen sufnituning mühelyben javittat? Osztrákiában sincs ennyi eszük az embereknek?
Oké, amig hulladék autóim voltak, addig én is cimbik hasonló telepein machinálta(tta)m a vasaimat (kindertojás héja még a hátsómon volt, azóta benőtt a fejem lágya, ráadásul mocskosul irritál az adó megkerülés mindenfajta formája), de hogy valaki egy 10+ milkás autót ilyen helyen gányoltat? Jó lehet, hogy értenek hozzá, de akkor is.
Ja és lehet, hogy csak ezért, mert azóta agyilag is felnöttem, de engem irritál nagyon amikor olyat látok, mint a galéria 9. képén. Az oké, hogy le van fotózva a szétvágott olajoskanna, amikor elkezdik beleengedni a fagyállót, de a 9. képen látszik jól, hogy ott is hagyták azt, annak rendje és módja szerint, mert ha nem, akkor a tartalma nem fojt volna ki onnan az udvarra.
Nem vagyok überzöld, de amikor egy autóscikkben a sufnituningot mutatják be (tényleg másodlagos, hogy mennyire értenek hozzá), 20-30 évvel ezelötti körülmények között, az fáj. És tudom, nem amiatt fog a föld tönkremenni, mert fél liter fagyálló,vagy esetleg egy deci olaj elfolyik a talajba, de sok kicsi sokra megy.
És én úgy vagyok vele, hogy szerintem ezeknek a srácoknak erre a munkára az ég adta világon semmilyen engedélyük nincs, sem telephelyre, sem autószerelésre, mert ha ez egy legális, engedélyezett telephely lenne, akkor nem igazán dolgoz(hat)nának ilyen körülmények között. És mielött nekem esik itt mindenki: igenis az ilyen feketén müködő helyek miatt is tart itt az ország, mert mindenhol megy a zsebbe játék, miközben nincs aki (hivatalosan) termelne. És ne gyere ommm te se a szokásos védelemmel, mert nagy pénzbe tudnék fogadni veled az igazamba.
Egyébként pedig szerény véleményem nekem az (mint a kommentek elején már valaki érintőlegesen meg is jegyezte), hogy azok adnak használtautót vételhez tanácsot, akik nagyobb luzerségeket követnek el, mint a nép hozzá nem értő tagjai (és itt nem a 40 éves autóról van szó elsősorban). Talán csak a verso volt olyan racionális és jó vásárlás, ami kiválónak mutatkozik azóta is (emlékezzünk RT voyagerére, ami alapból 3 autóból volt összelapátolva, aztán havonta irta a sztorikat, amikor meglátogatta a nagy voyager gurut vas megyében).

morcosboci 2009.07.04. 11:25:10

Az ilyen szerelőkkel az a baj, hogy igénytelenek a környezetükre tehát igénytelenek a saját munkájukra is. Mellesleg szégyent hoznak a szakmánkra...

Psziho 2009.07.04. 12:46:23

@ekin_su_ocha:

most motorszerelésből élek,de autókat is javítottam sokáig!


idén 8 vízpumpát cseréltem minimum,legutoljára /mult héten/egy 125-ös runneron,amiben 2 csapágy + 1 szimmering van

szerencsére akadnak itt nálam okosabb szakemberek,mert nélkülük el sem tudnám látni ezt a feladatot

nem kell elmagyarázni hogy mi micsoda,főleg hogy fogalmad sincsen arról hogy miről értekezel

egy puha hüvelyben forgó tengely nem csapágy!
de tömít,nem o-gyűrű,nem szimmering hanem tömszelence

Sabc 2009.07.04. 12:46:31

@morcosboci: Nemtudom. Én generáloztam Ford Taunus motort lakótelepen, a porban fetrengve, és hibátlan lett. Azóta műhelyben dolgozom, jó felszereléssel. De nem gondolom, hogy akkor igénytelenebb lettem volna a munkámra.
Nem a high-tech műhelytől lesz valaki jó szerelő.

Szsrobert 2009.07.04. 13:48:59

@The Good Boy: Azért nincs pénz, mert ingyenélő ****-okat segélyeznek belőle, a kisembert pedig rákényszerítik a mutyizásra, ha nem akar éhen dögölni.
Dolgozni karaó, de munkát nem kapó emberek nem kapnak segélyt, másoknak alanyi jogon jár. Odahajítja a kisgyereket az ügyintéző asztalára, ha nem ad segélyt, otthagyja... kamerával kellene rögzíteni, és elveni tőle az összes gyerekét, miután ivartalanították.

gnme 2009.07.04. 13:55:12

@Szsrobert: ott a pont.

A neszűri lopósokkal mi legyen? .. Én eltörném a kezüket, mindkettőt. Később legyen már fajdalmas lopni vele.

Ivartalanítás jó ötlet. De hova dobálbád a sok ivart? .. ivarégetőt még úgysem tervezett senki. Hajrá!

dennisthemenace 2009.07.04. 15:50:06

@Sabc: Ez igaz..Ismerek egy palit,aki a haza elotti vizesarkot hasznalja aknanak,de mindent meg tud javitani.

The Good Boy 2009.07.04. 15:53:03

@Szsrobert: @gnme: egyetértek vele én is, hogy sok az élősködő (szándékosan nem akartam ilyen irányba vinni a hsz-t), de arra nem az a megoldás, hogy üdvözöljük és támogatjuk a nagyüzemben feketén müködő "cégeket". Ha mindenki kivonja az adófizetés alól magát, akkor tényleg összeomlik itt minden.
Lehet, hogy csak öregszem, azért irritál egy ilyen "mühely" müködése.

ekin_su_ocha 2009.07.04. 15:58:07

se csapágy se persely se semmi...tömszelence...az...igazad van.
nekem meg lehet, hogy nem kőművesnek kellett volna tanulnom, szt tudnám mi az a tömszelence, meg azt is hogy magában elég, mert amellett hogy tömít, még radiális és axiális irányban is megfogja a tengelyt :D

hetman 2009.07.04. 16:48:57

az látszik, hogy Robinkban van vállalkozó szellem és ez így van jól,
de ilyen gépet műkedvelőknek azaz aki hozzányúlni nem tud ill. a beszerzési csatornák csak a végét ismeri, és csak ismeretlenekhez tud fordulni, no az anyagilag kapaszkodhat.
egyébként az ilyen gépek imádnivalók
hatalmas nyomaték dörmögő hangok tisztességes kardántengely átmérők stb.
Van aki a tulajt lúzernak véli én azonban azt mondom ilyen évjáratnál sok múlik a szerencsén is, neki most nem jött be.
A fogyiról annyit hogy korai korszakomban csak nagy gépekkel jártam (aztán családra cseréltem őket) az alábbi fogyik voltak
5,7 litre chevy 22 liter
3,5 litre mer350 kézi 16 liter
4,5 litre mer450 aut. 18 liter
ha finoman országúton érzékelhető különség nem volt max 5-7 %

viszont baromira bírtam, hogy túl sok figyelem nem lévén 1-2 éven belül ugyanazon hibákkal adtam őket tovább amivel vettem
ma is szívesen tenném bár akkor horribilis 130 ft-ért mérték a jót,
ma már ennyire nem fontos vagyis sok mindent az ember fiatal korában próbál ki
legalább van mire emlékeznie ha már apóka korú.

Szsrobert 2009.07.04. 21:41:16

@The Good Boy:
amíg táplálod pénzzel a jelenlegi kizsákmányoló rendszert, addig fent fog maradni.

Adófizetők pénzéből fizetést kapó rendőrök lövik ki a demonstrálók szemét politikai indíttatásból eredő parancsra, pedig a demonstráló és a rendőr is szívesebben lenne otthon a családjával, vagy beszélgetnének békésen egy baráti társaságban.
Kiknek az érdeke, hogy megosztva az embereket uralkodjanak rajtuk, és ezzel eltereljék a figyelmet saját piszkos üzelmeiről, egy ország kirablásáról?

The Good Boy 2009.07.04. 22:29:45

@Szsrobert: ezért nem akartam politikát belevinni, de ha már itt van:
Oké. holnaptól senki nem táplálja a jelenlegi kizsákmányoló rendszert (ahogy te irtad). Jövő honapban, mit és miből fogsz venni, és hogyan (amikor a bankok zárolják a számláidat), ha összeomlik a rendszer és vele az ország? Persze, ha nem mutyiországban élsz, akkor csak költöi volt a kérdés:) Az élősködők mindennemű támogatását amúgy én sem támogatom, és azonnali megszüntetéseinek örülnék a legjobban!
Én alig 5 km-re lakok az osztrák határtól, rettentő jó kapcsolataim vannak odaát, ha valami fentebb leirt állam összeomlás következik be, én pár napon belül kint tudnék élni, lakni, gyorsan intézett munkalehetőséggel együtt (igaz kissé visszalépés lenne a jelenlegi társadalmi szintemhez képest mindenképpen, de a kényszer nagyúr), de hidd el, nem szeretném sohasem, hogy ez bekövetkezzen. Aki ilyet vár, akárcsak politikai nézetei miatt is, az ostoba és nagyon buta ember!
De az elöző kommentem másik részére még nem reagáltál...
Szóval ez a mutyiban müködő autószerelősdi (meg persze a többi másjellegű okosban megcsináljuk "cégek") remélem nagyon hamar ki fog halni, és ezt nem irigységből mondom, hanem mert igy tényleg soha nem lépünk egyről kettőre, lehet a parlament narancssárga, piros, kék vagy zöld, vagy ne adj isten szélsőjobb szinű.
(A most tervezés alatt álló biztositási törvény lehet az első lépcsőfok, ahol a biztositók csak számla ellenében fognak tériteni. Mondjuk ez az indokolatlan tgk.-k miatt ellehetetlenülő emberek miatt lesz gáz - és itt nem a sufnisjavitás miatt mondom, hanem azért, mert már szinte egy hátsó lökháritós sérülés is gtk kategória manapság. Azt hiszem utána nagy tempóban fog jópár sufnimühely bezárni)

Yaesu 2009.07.05. 13:20:26

@csisz: Lehet, hogy nem restauráltként volt megirdetve, de a KeS nagyon jól tudta, hogy mi a pálya az autóval, mert ugye neki is ki kellett fizetni a gépet, mielőtt áthozta ide, és alighanem tájékozódott a műszaki állapot felől. Szóval nekem az a gyanúm, hogy a Robit elég keményen átbaszták, mert lökhettek volna egy kis infót az autóról megvétel előtt (bár a nepperek nem erről híresek).

Coupeboy 2009.07.05. 21:59:03

Kitartás Winkler, nagyon komoly a gép.Akik meg fikázzák azok vezessék továbbra is a sok egyen autót.Egy kis szívás nélkül nincs sikerélmény:)

nick: 2009.07.05. 23:44:48

én nem tudom, mennyire szakértők a szakik, de nem szívesen szopódnék a szerelőmmel az ő tempójában a kocsim körül - annál azért drágább az időm...
ráadásul idegesít a tökölődés, még akkor is, ha az demonstratív célú, és a "mester" személyes pátoszét igyekszik növelni :-P

Robi, sztem hallgass az amerikai autósokra, biztos van tapasztalatuk, ami megéri

revja 2009.07.07. 21:46:58

@Psziho: Melyikkel szeretnél beszélni?
Tegyük fel ,Robink a 6. tulaj kit kérdeznél?Aki évekig használta vagy aki letörölgette.

revja 2009.07.07. 22:17:29

@nyelv-ész: Tökéletesen igazad van.
Fagyálló leeresztését láthattuk,de mi van az olajjal? A karter 5-literrel elég nehéz.
1-2-tővel viszont levehető!
Ha a vízpompa nem kenődik az kis baj,
főtengely az viszont 5-10 percet vár.
A főtengely csúnyán szól,ha baja van!!!!!

donphobos 2009.07.08. 21:31:32

@Winkler Róbert: A "kompresszió" kifejezés mond neked valamit? És a Cougar évjárata? (1968)

Kívülállóként belekotyogok. Wikipedia oldalon találtam adatot a 67-es évjáratról. Lehet hogy eltérő, de irányadónak talán jó lesz.

en.wikipedia.org/wiki/Ford_FE_engine

"A compression ratio of 10.5:1 was standard."

Akkor nem olyan alacsony a sűrítés.

donphobos 2009.07.11. 10:09:46

Beletrafáltam, hogy ekkora hallgatás van? :-)

donphobos 2009.07.11. 15:49:06

Érdektelenségbe fulladtunk volna? Pedig hát V8, pizza, perverz csajok cimke is van...

Psziho 2009.07.16. 22:21:18

@donphobos:

szerintem arra gondolt hogy ami 68-as abban mennyi legyen 2009-ben?:)

komolyra fordítva az izomautók sűrítése nagy volt,mert ők nem a fordulatszámmal csináltak lóerőt hanem a sűrítéssel

a kombi butitott verziók mentek 7.5:1-el

egy elég nagy ékszíjtárcsán bármi elforgatható kézzel ma is akár dízel is

-= If =- 2009.07.31. 00:43:15

@Winkler: Nah, mi van az autóval? kész?
süti beállítások módosítása