Zárjatok tébolydába: franciát akarok!

  2011. november 04. - Stump András Címkék: peugeot autonánia 504

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Tibby fejhangon vihogott, amikor összefoglaltam mondanivalóm lényegét: az 504-es mellett nem vezet el út. Csikós csak ingatta a fejét, szerinte az állólámpás mellé állítva Trabant. Pista nem értette, neki csak a kupé szép. Assur meg mindössze annyit kérdezett: mikor veszel már egyet? Hiába, ő tudja, nem hirtelen fellángolás ez, régóta ég a tűz, csak néha ráloccsan egy kis olaj. Ilyenkor naponta többször is muszáj csekkolni azt a hat-nyolc szájtot, ahol felbukkanhat a számomra tökéletes példány.

Ilyen állapotban azonnal elfogadnám, bármilyen színű is


Belátom, kívülállónak nem triviális, miért pont őt szemeltem ki. Nem, a tört vonalú csomagtartó meg az összevont szemöldök csak a jobb féltekémet izgatja, az még kevés lenne ahhoz, hogy ennyire elementárisan kívánjam. A racionalitás ösvényét követve ugyanúgy a Peugeot 504-eshez lyukadok ki, bármennyire is szeretném levenni a szemellenzőt.

Azért tegyünk egy kísérletet, hátha. Csak durván paraméterezem fel a keresőt: legyen egy hétköznapi használatra alkalmas, olcsón fenntartható, elérhető autó, amivel öröm közlekedni, de hosszabb útra is el lehet vele indulni. Ne kelljen hetente könyékig beletúrni, hogy életben maradjon, minden tél után hat négyzetméter lemezt belehegeszteni, hogy ne szakadjon le az ülés, és ne bukjak rajta percenként száz dollárt. Jó lenne, ha hátsókerekes lenne és nem baj, ha van belőle jó dízel. Még mindig több száz találatot lát? Pontosítsunk.

Ugye, kékben milyen jól mutat?

Az elérhető, jó értéktartású és megbízható kritériumhármas után az én fejemben máris törölhetjük a huszonöt évnél fiatalabb gépeket. Ami annyira új, hogy ne kérjen hetente garázslátogatást, azt nemcsak egyszer drága megvenni, de évente több százezres bukót is jelent. Aminek az értékcsökkenése már belefér a vétel és az eladás közötti idő alatt félretehető összegbe, az már erősen rizikós kategória nálam, nem beszélve arról, hogy utálom az elektronokat kergetni az autóban. Meg nem is szoktam olyan gyakran cserélgetni az autóimat: a BMW-m például már tizenhat éve nálam van. Vagyis jó lenne valami tartós darab. Na jó, bevallom, közelebb is állnak a szívemhez az öreg autók.

Szóval legyen 85 előtti. Japánok kiesnek, az ilyen korúakból legfeljebb már csak az üvegek meg némi műanyag maradt meg, a többi, ami autónak néz ki, csak gitt lehet. Német vonalon van ugyan választék, az egyes, kettes Passat például örök életű, ami a mechanikát illeti, ráadásul kombi is akad belőle bőven, ami külön bónusz. De ahány hirdetést megnyitok, nem érzem a bizsergést - talán az utóbbi évek audizása tett immunissá a Volkswagen-csoport korai termékei ellen. BMW-m már van, Mercit majd akkor veszek, ha kopasz leszek; kik is gyártottak még autót akkoriban? A Saabot talán hagyjuk, akkor már inkább egy Volvo, de a 200-as sorozat erődítményszerű nehézkessége valahogy nem ízlik.

Franciát a nyolcvanas évekből? Teljesen nem kergültem meg. Egyszer ugyan erősen rákívántam egy összkerekes, dízel, kombi Renault 18-asra, de a lelkesedés egészen addig tartott, amíg ki nem próbáltam az egyetlen eladó magyarországi példányt. Megváltás volt visszaülni a hibátlannak messziről sem mondható Szivaromba. A Citroën CX után már képes vagyok megfordulni, izgat a különcködése, problémái ellenére azt hiszem, tudnám szeretni. De amikor nemrég megtudtam, hogy az egyik legszebb ferdehátú csak négyajtós, végleg kiábrándultam belőle, nem tudom megbocsátani neki. Pedig abból lenne választék bőven.

Milyen egyszerű lenne az életem, ha nem lenne négyajtós a CX

Hol is tartottunk? Ja igen, a tartós francia utazóautóknál. Na, csak eljutottunk az 504-esig. Belátom, nem kikezdhetetlen az érvelésem, de minden oldalról meg tudom védeni. A mechanikájába nem hiszem, hogy bárki is belekötne, az még akkor is működni fog, amikor kipusztultak a csótányok. A kasztni már tud rozsdásodni, de van hozzá alkatrész, és ki lehet fogni viszonylag ép példányokat, amelyek megfelelő konzerválással jó pár évet kihúznak még. A belseje pedig híresen tartós, nem ritka a negyven éves gyári kárpit.

Kedvet kaptak? Akkor dicsérem még egy kicsit. Elöl MacPherson és fogasléc, hátul független ferde lengőkarok (kivéve a kombit, a pickupot és néhány ritka limuzint). Mindenki, akivel beszéltem, imádta a franciásan lágy, mégsem imbolygós futóművet.

Az egynyolcas, később kétliteres benzinesek mind viszonylag takarékosak és persze megbízhatóak, egyedül a mechanikus Kugelfischer-injektoros ti-től félnék. A dízelt az Indenortól vették, az sem rossz, még a Ford Sierrában is ezt a blokkot használtak a kilencvenes évek elejéig. Gyakorlatilag mindegyikben van gyári fém tolótető, az ülésekre rágalmazás nem azt mondani, hogy fotel, a klasszikus háromórás műszerfal csodás: elképesztő hangulata van az egész utastérnek.

Ha lehetne találni itthon valami hasonló csotrogányt, nem gondolkodnék sokáig

Még jobbat mondok. Az Európában 1968-tól 83-ig gyártott 504-es limuzin praktikus veteránautó létére nem is vészesen drága. A kupékért és a kabriókért már nagyobb a tolongás, azokból a szép példányok tízezer eurón túl kezdődnek. De négyajtósból már fele ennyiért ki lehet fogni egészségest. Nem is értem, miért nem jár mindenki ilyennel.

Ugye már sejtik, van egy kis bökkenő. Az 504-es, ahhoz képest, hogy több mint három milliót gyártottak belőle, teljesen eltűnt az utcákról. Felszippantotta Afrika. Odalent tudnak autót választani - attól tartok, hasonlóak a szempontjaik, mint az enyémek. Ezért fájdalmasan kicsi a választék, főleg a közepesen elhasznált állagúakból, amilyenre én is ácsingóznék. Annyira, hogy jelenleg Magyarországon az expresszes kereső nulla találatot ad.

0, azaz nulla találat

A hahun van egy, Csikós egy telefonnal ki is derítette, kié, mellesleg ez tűnik a legjobb vételnek a Mobilén is. De ez nem az az autó, amit befognék napi használatra: kár lenne érte. Vagyis az a furcsa helyzet, hogy nagyon jónak tűnő autó van ötezer euróért, de kettő alatt gyakorlatilag csak roncsokat árulnak. Vagy nagyon messze vannak. Vagy rosszak a fényképek. És valószínűleg azok is roncsok.

Néha felbukkan egy-egy lemattult, de nem kilincsig rohadt példány, kellemesen lelakott, akarom mondani patinás belsővel, amelyekről általában olyan biztató információkat közölnek, hogy öt éve még beindult, vagy hogy éppen beállt a fék, de más baja nincs. Ilyenkor rendszerint elkezdem számolgatni a benzinpénzt, az ideiglenes rendszámot, a szállást, lapozgatom a naptárt, melyik hétvégén tudnék kimenni Észak-Rajna-Vesztfáliába, fejben elkészítem a szerszámjegyzéket, mit kellene vinni magammal egy tetszhalott autómatuzsálem feltámasztásához és már nyomkodom is a telefont, kit kérhetnék meg egy kis sofőrködésre. Ja, hajnali fél egy van, ilyenkor már nem illik felhívni senkit.

Kinyomtatom a hirdetést, nehogy levegyék és akkor hoppon maradok. Majd napokig cipelem magammal a hátizsákom hátsó zsebében. Mert másnap, kicsit tisztább fejjel, második ránézésre már feltűnik a ronda alárohadás a doblemezen, a penész a kárpiton, a villás targonca a háttérben. Hadd ne gyártsak a szindrómából hasonlatot egy szeletelős parti és egy nőstény bevonásával.

Azonnal blokkolnám, de német

A legérdekesebb aktuális lelet a Mobilén pihen már pár napja, egy szürke 75-ös benzines. Ránézésre azonnal bele tudnék szeretni, élek-halok a durván lemattult metálfényért. Régi, arany oroszlános a hűtőrácsa, pár helyen ráködöltek vagy ecseteltek alapozóval, de nem ijesztő az állaga. Simán beleülnék egy pár évre, amíg még elkrehácsol, el se kezdeném keresni a polírpasztát a polcon.

De ez pont a TI-kivitel, az erős, de szerintem problémás injektoros motorral. És barna a kárpitja, ami sajnos a leggyakoribb szín, nekem viszont a legkevésbé tetszik. Ha nem láttam volna még kék belteret, vagy az ultraritka bordélyvörös kivitelt, talán meg tudnék barátkozni vele, de így sajnos egy torz grimasz kíséretében húzom ki a papírt a nyomtatóból.

Kevésbé kívánatos az osztrák fekete, de közel van és olcsó

Na de itt van egy osztrák autó, potom ezer euróért, nem is kell messzire menni érte. Közelebb is hajolok a monitorhoz. Fekete, elég ronda fényezés, de kár. Főleg, hogy nyitott ajtónál látni, metálzöld volt eredetileg. Az egyik legszebb 504-es szín. Karburátoros motor, ami jó, de olyan rozsdarágta a motortér, hogy még én is szívom a fogam. Bézs a bele, eggyel jobb, mint a barna, de olyan szedett-vedett, amihez nekem sincs gusztusom.

Kinek volt szíve átfújni a gyönyörű zöldet?

Az a baj, annyit nézegettem már, hogy egészen pontosan tudom, milyet szeretnék. Piros vagy kék belűt, lehetőleg dízelt, persze kormányváltóval, de jöhetne akár egy karburátoros, kétliteres benzines is. A régi kiálló kilincses kasztni külön bónusz lenne, valamilyen halvány metálszínben.

Milyen kár, hogy a kombi ilyen szerencsétlen

Praktikus szempontok alapján igazából egy kombi lenne a tökéletes, de annak a merev hátsó tengelye, az aránytalanul hosszú tengelytávja, meg főleg az otromba puttonya elborzaszt. Komolyan, milyen esetlenül néz már ki a könnyed kis limó mellett? Ha már kombi, akkor az ultrabrutál Dangel 4x4-es, de olyat gyakorlatilag csak Franciaországban lehet találni, ott is úgy négyezer euró körül indulnak a péppé rohadt, szétütött ganéhalmok.

Ugye, ez ütvefúr?

Nem, nem, térjünk vissza a Földre, nem lehet szűzen is maradni meg prütykölni is. Egy jó kis limuzin, benzines vagy dízel, kormány- vagy botváltós, mindegy is, csak 504-es legyen. Meg valamilyen szinten gusztusos, ne kelljen undorral kifordulni belőle.

Hol is van az ezer eurós osztrák? Egyből Bécs alatt: egy délutáni kirándulás. Üzemanyag, autópályamatrica elhanyagolható, fél lábon is hazajön. Majd csak kipofozom azt a motorteret, a feketével megbarátkozom, tetőablak ezen is van. A belével is lehet kezdeni valamit, egy ezer eurós autónál ne finnyáskodjunk már.

És itt jön el az igazság pillanata. Felemelkedik a guillotine kése, elhalkul a susmus, a hóhér fején a csuklya. Megnyitom a regadókalkulátort. Kétezres benzines, Euro-besorolás értelmezhetetlen, évjárat özönvíz előtti. Háromszázezer - kiold az ék, zuhan a bárd. Értelmetlen hülyeség.

Még egyszer kifizetni a vételárat egy olyan kókadt vacakra, aminek jó esetben pár éve van hátra: ennek semmi értelme. Ennyi erővel vehetek itthon bármit hat kilóért, amit középtávon leírok. Annak legalább van maradványértéke - egy 504-esért itthon sajnos semmilyen állapotban nem fizetnek értelmes összeget.

Vagyis tökéletesen értelmetlen az elvakult nemzetközi kutatómunka; csak akkor lehet 504-esem, ha találok egy használhatót magyar rendszámmal. Élesítettem a keresőket, nem fogom elszalasztani. Addig meg marad az imcdb és az olyan remekművek, mint az Éjszaka a Földön. Nem csak az 504-es miatt érdemes megnézni.

Az Autonánia rovat emblémája

Autonánia

Gyakran bóklászunk a Mobile.de-n és az Expressz.hu-n érdekes autók nyomában, amiket aztán nem veszünk meg. Ismerős? Ha ön is szokott ilyet csinálni, írja meg nekünk!

A konkrét használtautókra mutató linkeket a posztok publikálásakor ellenőrizzük, utána azonban lehet, hogy eltűnnek, mert eladják az autót vagy leveszik az oldalról.

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a sorozat okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr63351000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tizenkettő 2011.11.04. 14:25:03

@kéne 1 nick: Köszönjük, ez egy igazán építő jellegű hozzászólás volt. Majd legközelebb a repülőtéren is kezdj el sztrájkolni ha egy airbusra szól a jegyed.

Tizenkettő 2011.11.04. 14:37:25

@Tizenkettő: Arról nem beszélve hogy ha ekkora agy vagy legalább ne kevernéd a szezont a fazonnal avagy Toulon Toulouse-zal.

w a s d 2011.11.04. 14:41:06

@kéne 1 nick: "Nemcsak Trianon miatt..."

Az a baj, kb. minden autót gyártó nemzet tett valamit, ami Magyarországnak nem volt éppen kedvező.

Kivancsi 2011.11.04. 14:44:25

szerintem az a zold magyarorszagi nagyon korrekten nez ki!
valszeg az is... el tudom kepzelni hogy meg otevet elgurul
nagyobb "matatas" nelkul vagy meg tobbet... hasznalatfuggo..

amit tennek...
honom ala vagnek 1millat atsuhannak a hirdetohoz, megvizslatnam a gepet es hozza az elso mondatot!
kiviritanam milkat meg az adasvetelit...
nagy esellyel megkapod!

erokun 2011.11.04. 14:52:25

na ez már valami,kezdett herótom lenni a német vasaktól..bár pont egy francia? hmm kellően perverz választás

kéne 1 nick 2011.11.04. 14:54:26

@Tizenkettő:
Toulon, Toulouse, nem mindegy? :-)
Attól a francia cuccok még szarok.

Tizenkettő 2011.11.04. 14:55:43

@kéne 1 nick: Figyi egyezzünk meg neked elhiszem.

Kámasuka 2011.11.04. 14:58:23

@Stump András: Jézusmária, te ezt használni akarod? Melóba járni vagy mi?

Kámasuka 2011.11.04. 15:01:05

@Tizenkettő: Teljesen igaza van. Magyar ember akkor se vegyen franciát meg románt ha netán ürtechnika lenne.

Tizenkettő 2011.11.04. 15:03:01

@kéne 1 nick: Még szerencse hogy lehet még 1.6-os diesel kettes golfot kapni különben nagy bajban lennél.....

Tizenkettő 2011.11.04. 15:09:33

@BenFranklin: Halkan megjegyzem, szerintem mi itt kicsiny hazánkban jobban tennénk ha nem kritizálnánk más nemzet autóit ilyen hatalmas szakértelemmel amikor az autógyártásunk fénypontját a Puli jelentette. Szóval inkább mielőtt bárki is elkezd ócsárolni valamien autót elevenítse fel a képet az emlékezetében. De nem akarom elterelni a szót a témáról mert itt most nem erről kellene vitatkozni, úgyhogy részemről ezzel kapcsolatban be is fejeztem a dolgot.

Tizenkettő 2011.11.04. 15:10:48

valamilyen.... Bocs elgépeltem.

Kámasuka 2011.11.04. 15:15:37

@Tizenkettő: Nem kritizálom én senkinek a szakértelmét. Csak amíg egy románnak meg franciának van annyi esze, hogy nem iszik magyar bort, akkor a magyarnak is lehetne annyi, hogy nem vesz francia autót és semmi mást se.

Babaolaj 2011.11.04. 15:36:05

@Tizenkettő: Azért nem a Puli volt a magyar autógyártás fénypontja, csak nézz egy kicsit régebbre!

csumpika1 2011.11.04. 15:39:21

Hmm... Night on Earth, tényleg mekkora film, ajánlom mindenkinek..! :)

csumpika1 2011.11.04. 15:43:47

@BenFranklin: Ekkora baromságot régen olvastam már :))) Le merem fogadni, hogy napi szinten vesz minden Übermagyar állampolgár számos más - számára ellenszenves - országból termékeket.

Ez az előítéletes duma meg, hogy ami francia az szar.. lejárt lemez.

2011.11.04. 15:52:20

A Saab-ot nem értem miért húzza a TC-nál egyre több ember...Bazsó leírja mert kétséges a jövője(persze a Rover az örök angol manufaktúra), itt "talán hagyjuk". Ez aztán érv a javából! Nincs okom védeni a márkát, nem azzal járok, de szeretnék egyetlen objektív, épkézláb okot egy 900OG ellen, hadd okosodjam...

@Tizenkettő: Komoly információhiányban szenvedsz: hu.wikipedia.org/wiki/Csonka_J%C3%A1nos

Tizenkettő 2011.11.04. 15:53:54

@Babaolaj: Arra az erőlködésre gondolsz a 20-as 30-as évekből? Ha olyan szuper volt akkor most autógyártó nagyhatalom lennénk.

Tizenkettő 2011.11.04. 15:55:22

@Tizenkettő: Persze most majd kapok 200000000 anyázást meg magyarázatot de a tényeken nem változtat. Mondjuk az egyszer biztos, hogy fikázásban meg magyarázkodásban világelsők vagyunk.

Vályoglakó 2011.11.04. 15:56:36

Nekem volt egyszer egy 505-ös! Hét éves volt csupán, de akkor fogadtam meg, hogy az életben nem kell több Peugeot! Pedig nagyon beleszerettem. Kényelemben, komfortban azóta sem csináltak hasonlót szerintem, de minden nap szétesett benne valami. De tényleg minden nap. Egy évig bírtam, azután eladtam.

Tizenkettő 2011.11.04. 15:58:44

@Tizenkettő: Például milyen jó lett volna ha Barényi Béla nem a Mercedesnek dolgozhat, hanem valami hazainak....

2011.11.04. 15:59:55

@Tizenkettő: Az nem anyázás hogy szembesítenek a tudatlanságoddal. 1. Világszabadalma van egy magyar mérnökpárosnak a porlasztóra. 2. A háború elvesztése miatt állították le a személyautó gyártásunk...

kultúrpesszimista 2011.11.04. 16:02:17

@saaby.: Tudod, tömegpszichózis... Nincs jövője, nem is olyan megbízható, blabla - rikkantja el magàt valaki, és egy bolond máris százat csinál.

Nem kell túl nagy jelentőséget tulajdonítani mindennek. Ovi.

Tizenkettő 2011.11.04. 16:08:34

@saaby.: Egy porlasztótól még nem lesz autógyártása egy országnak. És hidd el annyira azért vagyok tájékozott hogy tudom ki találta fel nem kell szembesítened vele köszönöm.

Tizenkettő 2011.11.04. 16:10:20

A második pontra meg csak annyiban referálnék, hogy nem csak mi jöttünk ki szarul a háborúból. Ez a magyarázat kategória.

Tomchy 2011.11.04. 16:18:38

@Tizenkettő: A probléma inkább az, hogy a '50-től ~'90-es évekig nagyjából Ikarusz és Rába gyártásra lettünk ítélve a SZU-ban. Lett volna itt affinitás, csak nem engedték.

2011.11.04. 16:19:55

@Tizenkettő: Nem magyarázat. Tény.

Más gyárthatott, nekünk nem engedték, s így az összes tehetséges mérnökünk is elröpült a szélrózsa minden irányába (pl. az általad is említett Barényi, Anisits, stb.)

nagy__mate 2011.11.04. 16:35:57

@Stump András: www.autoalkatresz.hu/auto-bontott_jarmu/jarmu_bontasra/peugeot_504_d_bontott_jarmu-172668

ha mindenképpen magyarországi kell, itt van ez. Dízel, kellemes metálfénnyel. Még mindig komplettebb, mint az AE86, amit Ommm-mal reszelgettek :)

Kámasuka 2011.11.04. 16:36:30

@csumpika1: Ekkora baromságot régen olvastam már :))) Le merem fogadni, hogy napi szinten vesz minden Übermagyar állampolgár számos más - számára ellenszenves - országból termékeket.

Itt minden további mondat pusztába kiáltott szó lenne....:D

zolia 2011.11.04. 16:42:37

Bandi, valószínűleg észrevetted már, de a hasznaltauto.hu-n speciel pont van 1 db OT rendszámmal. Valamivel 5 ezer EUR fölött.

Alig 5 perce néztem meg. A cikked hatására ugyanis megkívántam ezt az autót...

BallyS16 2011.11.04. 16:51:12

Ha 504, akkor Coupe!

Stump András 2011.11.04. 16:58:45

@nagy__mate: Sajnos már nincs meg a papírja.

Beaver100 2011.11.04. 17:06:18

Regi szep emlekek, volt egy benzines 504 em ket vagy harom evig hajtottam a hetvenes evek vegen. Soha semmi kinja nem volt, csak egyszer a miskolci Shell benzinkuton a nagykepu suket majom szerelo levegokulcsal az osszes hatsokerek kerekanyait ferden hajtotta ra egy gumicsere utan. Szep munka volt kicserelni a tocsavarokat emlekszem ra.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.11.04. 19:26:25

Sharm El Sheikben állandóan ilyenekkel taxiztunk. Nem jutott róla eszembe a "dekéne".
Pedig tetszenek a régi verdák. Persze az '60-as évek és USA.

GGG77 2011.11.04. 19:31:23

Gyönyörű autó ez, pláne a kupé.
Az utolsó szép Peugeot a 406 kupé volt.

A mai franciák közül pedig egy C5 kombit megnéznék, de a Laguna vagy a Megane is tetszik.

Asterix73 2011.11.04. 19:37:16

www.hasznaltauto.hu/auto/peugeot/504/peugeot_504_2.0_gl-5181730
Nos itt van egy gyönyörű példány. A mai franciák közül,a ciroenek a menők!4 Bár én mindig is Citroen rajongó voltam. Talán a Fantomasz filmek hatása.

kultúrpesszimista 2011.11.04. 19:37:54

@GGG77: Nekem csakis a C6 kéne a mai franciák közül. Méltó utód, minden szempontból. A Renault egy vicc, évtizedek óta. A P508 tetszik, de a 607-hez képest sajnos kommerszebb külsejű darab, mintha egy stílusosabb Mondeo lenne...

tibidanny 2011.11.04. 19:50:14

Stump András:

www.coches.net/peugeot-504---impecable-100-original-en-madrid-26142431-ccvo.aspx

üzemanyagár + autopálya ktsg-ben hazaviszem neked.

üdv, Tibi

gumifust 2011.11.04. 19:50:36

Mindig örömmel olvasom ezeket a cikkeket :) Tetszik nagyon az 504 de a cxből én a konbit venném mert az valami értelmezhetetlenül nagy autó :) és az már tutira 5 ajtós !!!! hmmm ??? :)
De mindenesetre remélem hogy nem csak úgy vennél régi autót hogy használod pár évig és aztán leadod a méh telepre, mert az eléggé öncélú lenne és uygebár nálltok autós újságíroknál kevesen szertik és tisztelik jobban az autókat , és hagyniőket elporladni nem lenne helyénvaló.

Raticus 2011.11.04. 20:12:10

Valaki nemrég linkelt itt a Totalcar-on valahol egy Dangel-hirdetést, ha jól emlékszem valami 1,5 misi körül volt az ár. A Dangel tényleg ütve fúr, ahhoz csak az AMC Eagle mérhető.

en.wikipedia.org/wiki/AMC_Eagle

Még gyári kabrió is volt belőle! De kéne egy olyan!

Stump András 2011.11.04. 20:31:24

@tibidanny: Igazán gáláns ajánlat, de azt hiszem, túl szép ez a gép napi használósnak. Azért kösz.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.11.04. 20:42:38

itt vannak nagy képek a Dangelről:

special.blog.hu/2010/06/30/peugeot_505_gld_dangel

@Stump András: ha ezt az ajánlatot nem fogadod el, akkor te nem is akarsz ilyen autót, csak gyorsan össze kellett rántani egy cikket valami zúzós témáról

ha szart veszel, mondván, hogy rohangálós, úgyis többe fog kerülni (lásd Domsjö)

rohangálni ugyanis nem tudsz olyannal, ami nem megy, tehát mindent meg kell majd csináltatni rajta, x-szer ennyiért

LanciaBacci 2011.11.04. 20:57:17

@GYUSZI BACSl:
Itthon van rendszámos-papíros, működő, karbantartott autó 1800€-ért alkuképesen, de az is drága. Nekem is úgy tűnik, hogy nincs ez még eldöntve, inkább csak álmodozunk vagy max a nyulat ugrasztják a bokorból, hátha áll valahol egy feleslegesen. Ráadásul ha korábban jól értettem, a 2002-t is mostanában kellene felújítani, plusz ott a hacsi is.

tibidanny 2011.11.04. 21:03:14

@Stump András: nincs mit. :)
most bakker belenéztem megint a klasszikusok kínálatába és van egy atom 304-es.
Anya viszont lehet már kirakna az autókkal együtt :)

Rocko- 2011.11.04. 21:11:31

@ommm: ugyanazt tudjuk? :)
Petié vagy Gáboré?

Dennis01 2011.11.04. 21:47:02

Ha vennel egy 504-et, szep kis keszleted lenne stilusos kocsikbol, Bandi.. :)

@Ápuka: Faternak 99-es 406 1.8 16V kombi van, most lepte at a 260.000.-ik kilometert, meg mindig tokeletes ingazo jarmu. Sose ertettem egyet ezzel a "francia szemet, nem tudnak azok autokat gyartani" szemlelettel, miota fater hajtja a 406-ost, mindig megmosolygom az ilyen embereket..

Szeretnek a Saab-al kapcsolatban hozzaszolni a viskuralashoz: semmi gondom nincs a Saab-okkal, de ez a "gyartas leallt", "talan ujraindul a gyartas", "megint leallt a gyartosor" mar kicsit sok nekem. Engedni kene csendben nyugodni a markat, ahelyett hogy ossze-vissza rugdossak szegeny Saab-ot..

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.11.04. 21:54:00

hát nekem nem tetszik.
a citroen tényleg szebb.
CX ben nincs 5 ajtós?

ordoga 2011.11.04. 21:57:13

Sziasztok!

Ehhez mit szóltok?

www.mojauto.rs/polovni-automobili/822817_Peugeot_504_1977_god

Dízel, 1 millió kilóméterrel (ebből olyan 7-800 ezret be is vallanak.

És csak 500 Euró.

Carraroxt 2011.11.04. 23:08:54

Veszel egy fost, lemész bamakó ralira, és visszajössz egy jóval. :D Biztos akad arrafelé eladó, meg műhely is ahol átütik a számokat!

travelnyuszi 2011.11.04. 23:09:58

Én egy 84-es évjáratú autót szeretnék behozni Ausztriából. Van bármiféle lehetőség arra, hogy ne kelljen regadót fizetnem? Nem vagyok napra kész a témában, hátha tudtok valami okosat mondani...kb. 330 ezer lenne.

Tommi 2011.11.04. 23:16:05

Hajrá Bandi! Remélem megleled álmaid 504-esét! ;-)

(Szeretnék a TC-nél dolgozni... Akkor most nem 150-ért keresnék autót napi használatra. ;-))

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.11.05. 00:11:30

@funny: Ahogy mondod.
Kairó tele van velük, kombiból is van elég.
Mi ezt béreltük két napra, soförrel együtt. Klassz volt, Ahmed még ki is takarította.
indafoto.hu/malenykijpolgar/504

Csikós Zsolt 2011.11.05. 00:13:46

@saaby.:

Nincs világszabadalma a magyar mérnökpárosnak (Csonka János jegyezte egyébként egyedül) a karburátorra, mert ugyan Wilhelm Maybach előbb készült el vele, de később védette le, ez tény, de Amerikában volt egy régebbi szabadalom is, nem követed az eseményeket, a Négyesi kutatta fel tavaly. Sajna, ez is összedőlt. De azért közel voltunk, igaz, az amerikai szabadalom jó pár évvel régebbi volt.

Dennis01 2011.11.05. 01:23:57

El is felejtettem, mindenki linkel be filmeket 504-ekkel, erre pont palyafutasa legjobb uldozeset nem linkeli be senki???
Itt van, tessek: www.youtube.com/watch?v=JXF3QtQXsHA

Alf (törölt) 2011.11.05. 02:20:14

@benkoo: Ne is mondd. Én voltam hollandiában DS-ért, többet is megnéztem, eléggé széjjel voltak rohadva, tulaj meg elfelejtett erről tájékoztatni...

Szóval hazajönni haza lehet, de aztán bele kell vágni azt a pár tábla lemezt.

Alf (törölt) 2011.11.05. 02:22:46

@travelnyuszi: vársz 3 évet (addig felújítod pöpecre és OT)

Alf (törölt) 2011.11.05. 02:27:43

@kéne 1 nick: hajszárítót csak üzbégtől, így van.

travelnyuszi 2011.11.05. 02:39:53

@Alf: az a baj, hogy hibátlan...és kurvára szeretném használni. De nem P-vel, meg E-vel, meg Z-vel, meg...de fáj kifizetni ennyi lóvét. És akkor még a forgalomba helyezés horror költségeiről nem is beszéltünk. De azért köszi.

DrSzoke 2011.11.05. 05:02:59

@Szacsi: nekem volt egy utolso szerias CX td 2 limuzin,a 125 lovas, hosszitott.Feher,fekete borrel,abs,klima,minden,meg a vezeto ules is elektromos.Egyszeruen imadtam,sajna akkoriban epitkeztunk,el kellett adni.8 literrel jartam,a 160-170 utazoban siman,Frankfurtban 10 ora vezetes utan szinte frissen szalltam ki az ulesbol.Mivel hosszu verzio volt,meg a hatululok is fejedelmi korulmenyek kozt utaztak.Ha talalnek egy ertelmes allapotut,siman vennek egyet.

Alf (törölt) 2011.11.05. 09:50:06

@travelnyuszi: 30 éves kortól lehet OT rendszáma, ha átmegy a vizsgán. Akkor nem kell regadót fizetni. Ez az egy mód van. Vagy osztrák rendszám, ha tudod bizonyítani, hogy ott élsz többet, mint magyaro-n.

RLackó 2011.11.05. 10:20:02

Szerintem én megtaláltam a tuti elég-öreg-de-azért-mégis-használható gépet:
Opel Commodore 2,5S 1977
Karburátor, 6 henger, kézi váltó, hátsókerék hajtás.
Az már csak hab a tortán, hogy tolótetős, ülésfűtéses (gyári!!), alufelni, 68.000km van benne, nincs elrohadva, és az utolsó darab gyári kulcsa is megvan.
Ebben még igazi epedásak az ülések, golyópályás a szervokormány, és még rádió sem volt benne soha. Elég a 6 henger muzsikája.

Rocko- 2011.11.05. 10:25:58

@Gyurma73: az eleje,hátulja nem, de az oldalsó sziluettje bejön.

Rocko- 2011.11.05. 10:37:49

@malenykij polgar: bazz, gps. majd' több elektronika van benne, mint az 504-esen, meg az albumodban szereplő autókban összesen. :)))

midnight se 2011.11.05. 12:00:02

@Csikós Zsolt: Vegre tisztaba teszed ezt a tevhitet is.

@Tizenkettő: "Például milyen jó lett volna ha Barényi Béla nem a Mercedesnek dolgozhat, hanem valami hazainak.... "

-hat meg milyen jo lett volna, ha F.Porsche, H ledwinka dolgozik valami hazainak, Henry Ford pedig ide emigral es itt epiti fel elso uzemet.

2011.11.05. 12:37:22

@Csikós Zsolt: Én ebből indultam ki a hozzászólásomnál, ha nem stimmelnek az adatok, akkor változott valami a múltban-tiszta 1984hangulat!-s tévedtem:

"Bánki Donát és Csonka János szabadalmukat 1893. február 11-én "Újítások petróleummotorokon" címmel jelentették be, amelynek igénypontjaként szerepelt a karburátor, amelyet maguk a feltalálók is így neveztek. A gyorsan elkészített szabadalmi bejelentéshez egy régebbi (1891-es) rajzot mellékeltek, mert Bánki Donát egyetemi tanulmányai miatt időhiányban volt. Ez a tény arra mutat rá, hogy a karburátor már 1891-ben is készen volt.

A nemzetközi szakirodalom - a valóságtól eltérően - Wilhelm Maybach-ot tartja a porlasztó feltalálójának, aki hasonló találmányára 1893. augusztus 17-én francia szabadalmat kapott. A Bánki-Csonka feltaláló páros elsőbbsége nyilvánvaló, amelyet Maybach Bánki Donáthoz írott levelében maga is elismert." forrás: Szabadalmi Hivatal, új nevén SZTNH

@Dennis01: Ezzel egyetértek a márka jövőjét illetően. De mit változtat ez egy 80-as években gyártott modell megítélésén?!
Ha valaki értékeli a lelket egy autóban nem szabad hogy számítson.

Csikós Zsolt 2011.11.05. 13:10:02

@saaby.:

Hát, a múlt olyan, hogy ha kutatják, előkerülnek dolgok. Az 1984-ben megmásították, itt viszont pont arról van szó, hogy eddig volt megmásítva. De rosszul emlékeztem, brit volt az illető, bizonyos Edward Butler.

Veterán Autó és Motor, 2011. június, 46-47. oldal:
...járművet fejlesztett, ebbe beépített egy porlasztót, amely az Inspirator fantázianevet kapta. Hat évvel Csonka János és Bánki Donát előtt Edward Butler benyújtotta a karburátorra vonatkozó szabadalmat. Az 1887. november 30-án kelt szabadalmi leírásban tökéletesen látszik, hogy a Csonka-féle porlasztóval teljesen megegyező működési elvű szerkezetről van szó. ... s Nagy-Britannián kívül az USA-ban is szabadalmaztatta elképzeléseit. Szintén Butler nevéhez köthető a gyújtógyertya, a gyújtótekercs és a gyújtómágnes első alkalmazása." (köszi Négyesi Pali)

Hát ez.

2011.11.05. 13:46:45

@Csikós Zsolt: Beszarás...még jó hogy van ami biztos körülöttünk, s Világunk stabilan nyugszik korong alapjain! :)

LanciaBacci 2011.11.05. 14:36:31

@saaby.: Istenem, hogy egyesek milyen tájékozatlanok; köztudott, hogy a föld banán alakú...

@TC:
OFF
Amióta új a belsőség, a Flash 10-ből 9x összeomlik, amikor bejövök. Rá kéne nézni, melyik reklám okozza és kicserélni. Tudom, ad-blocker a megoldás, de mégis szólok, hátha.
ON

gumifust 2011.11.05. 17:38:44

Tud valaki eladó 164 Q4-et ?

Gott in Frankreich 2011.11.05. 18:11:34

@Csikós Zsolt: A szabadalmi jogban nem az szamit, hogy ki vedeti le elsonek:
en.wikipedia.org/wiki/Prior_art
A jog azt vedi, aki korabban keszult el. A talalmanyodat csak akkor bukod el a gyorsabb bejelentovel szemben, ha titokban tartottad.

Gott in Frankreich 2011.11.05. 18:25:08

@Tizenkettő: Tekintve, hogy Ausztriaban szuletett, dolgozott o hazaiaknak is (Steyr, Austro-Fiat).

yeti 2011.11.05. 18:25:49

Végre újra autonánia.
A Peugeothoz pedig szurkolok,hogy összejöjjön.

Rocko- 2011.11.05. 22:03:12

@malenykij polgar: ehehe, nagyítva látszik, h télleg nem gps. annak néztem.
de vicces a slag rajta. :)

Ed China 2011.11.06. 00:56:12

András! Ezt a franciát vedd meg, hátha ott van még! Szép patinás, igazán különleges és ritka autó már, és még kék is!

sopianaedeluxe.blog.hu/2010/09/08/csipkerozsika_a_ferencesek_utca_42_ben

ferko71 2011.11.06. 06:26:31

Nálunk a szomszédban, két pallaszt (cx) tartottak. Mi csak azt láttuk, hogy mindig fekszik alattuk valaki. Nem rohadtak, jól néztek ki....Csak valahogy nem igazán voltak jók. És miért pont francia? Nekem volt Talbot Horizonom, azzal is mindig volt valami szarság. Utáltam, pedig nem hagyott ott sehol sem. Ezen kívül nem volt"szerencsém" a franciákhoz. De a mostani Bildben már elég megbízhatónak tünik a Laguna. Vegyél olyat.

dennisthemenace 2011.11.06. 08:28:57

@kéne 1 nick: Ocsém, menj és verd ki egy Nagy-Magyarorszag térképre,majd hívjad Csontit, van-e Béjjemvéjje raktáron, occcssóóér....

Na figyelj: EZ itt autóbuzik blogja. Leszarjuk a politikát, minket az autók érdekelnek. És a francia autók csodálatosak, persze, mi mást nézunk bennuk, mint te. Az 504 amúgy is egy legenda, de neked ezt kár magyarázni...
Mellesleg: 406-ost hajtok, már negyedik éve, kozel százezret vertem bele (kilométerben). Mindig poccre indul, megy, nem kell rá kolteni a szervizelésen kívul. Illetve tegnap megadta magát a hátsó dob, ennyi.

dennisthemenace 2011.11.06. 08:37:25

@kultúrpesszimista: Nekem bejon. Valamelyik nap kipróbaltam egy kereskedésben, nagyon jó vezetni.
21.000 font. 4200-at kel letenni kp, a tobbi kamatmentes hitel, 350-es havi torlesztéssel.. Nem egy rossz ajánlat.

Rocko- 2011.11.06. 09:03:01

@Gyurma73: hát amit linkeltél. :D
oda nyomtam a 'válasz erre' gombot. ;)
amúgy a Monza coupé az.

dennisthemenace 2011.11.06. 11:58:08

@BenFranklin: Honnét tudod? És ha isznak? Ekkora okorséget még életemben nem hallottam....

S1980 2011.11.06. 12:15:58

Peugeot... volt kettő is, amit használtam, meg még pár donor. Volt 305-ösöm. Olyan hibák jöttek elő rajta, amik a 124-esemen, Sierrán, Suzukin, Trabanton, Wartburgon soha... pl. gumicsövek elrohadása a szívócső és a blokk között. Váltórudazat állandó szétesése. Ablakemelők, ajtózárak heti jelleggel. Ezzel együtt ez volt az első nyugati autóm, nem éreztem szarnak, olyan kényelmes volt a szockó verdák után. Csak miután lettek normális autóim is. (Igen, a Suzuki is normális volt!)
Azután 405-ösöm volt, hajó fíling óccsóé. Ott a rendőr első kérdése az volt, hogy saját-e vagy céges. CÉGES! Szóval nem bontószökevény fostalicska, hanem CÉGAUTÓ, amely olyan ÉRTÉKET képvisel, hogy adózási szempontból megéri a cég könyvesésében amortizálni! Jól esett, pláne úgy, hogy kétszázötvenért vettem, húszas részletekben, magánszemélynek törlesztve. De az ajtózárak itt is visszatérő problémát jelentettek. És itt már beugrottak a féltengely problémák is, meg a váltó is széttört (igen, a váltóház, ki is folyt az utcára az olaj rendesen).
Szóval árukhoz képest nagyon fílinges autók, de azért vannak autóbb autók is.

Stump András 2011.11.06. 13:20:01

@Ed China: Elképesztő annak az Renault-nak az állapota, érzem a szagát is a képeken át. Kár, hogy nekem nem jön be az R10-es.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.11.06. 15:51:10

@Rocko-: Ja azt hittem a Citroen SM ,az sem csúnya.
A Monzának talán a faceliftes változata szebb.

Rocko- 2011.11.06. 15:55:51

@Gyurma73: SM se csúnya, csak az közismertebb imho.
sőt, az a szebb. a Monzát azért emeltem ki, mert én olyat ritkán látok.

Szigyártó 2011.11.27. 13:20:08

Szia András!

Nekem van 1 eladó 504-es em. OT-s rendszámű minősített.
Az autó jelenleg garázsban áll Budapesten.
süti beállítások módosítása