Zárjatok tébolydába: franciát akarok!

  2011. november 04. - Stump András Címkék: peugeot autonánia 504

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Tibby fejhangon vihogott, amikor összefoglaltam mondanivalóm lényegét: az 504-es mellett nem vezet el út. Csikós csak ingatta a fejét, szerinte az állólámpás mellé állítva Trabant. Pista nem értette, neki csak a kupé szép. Assur meg mindössze annyit kérdezett: mikor veszel már egyet? Hiába, ő tudja, nem hirtelen fellángolás ez, régóta ég a tűz, csak néha ráloccsan egy kis olaj. Ilyenkor naponta többször is muszáj csekkolni azt a hat-nyolc szájtot, ahol felbukkanhat a számomra tökéletes példány.

Ilyen állapotban azonnal elfogadnám, bármilyen színű is


Belátom, kívülállónak nem triviális, miért pont őt szemeltem ki. Nem, a tört vonalú csomagtartó meg az összevont szemöldök csak a jobb féltekémet izgatja, az még kevés lenne ahhoz, hogy ennyire elementárisan kívánjam. A racionalitás ösvényét követve ugyanúgy a Peugeot 504-eshez lyukadok ki, bármennyire is szeretném levenni a szemellenzőt.

Azért tegyünk egy kísérletet, hátha. Csak durván paraméterezem fel a keresőt: legyen egy hétköznapi használatra alkalmas, olcsón fenntartható, elérhető autó, amivel öröm közlekedni, de hosszabb útra is el lehet vele indulni. Ne kelljen hetente könyékig beletúrni, hogy életben maradjon, minden tél után hat négyzetméter lemezt belehegeszteni, hogy ne szakadjon le az ülés, és ne bukjak rajta percenként száz dollárt. Jó lenne, ha hátsókerekes lenne és nem baj, ha van belőle jó dízel. Még mindig több száz találatot lát? Pontosítsunk.

Ugye, kékben milyen jól mutat?

Az elérhető, jó értéktartású és megbízható kritériumhármas után az én fejemben máris törölhetjük a huszonöt évnél fiatalabb gépeket. Ami annyira új, hogy ne kérjen hetente garázslátogatást, azt nemcsak egyszer drága megvenni, de évente több százezres bukót is jelent. Aminek az értékcsökkenése már belefér a vétel és az eladás közötti idő alatt félretehető összegbe, az már erősen rizikós kategória nálam, nem beszélve arról, hogy utálom az elektronokat kergetni az autóban. Meg nem is szoktam olyan gyakran cserélgetni az autóimat: a BMW-m például már tizenhat éve nálam van. Vagyis jó lenne valami tartós darab. Na jó, bevallom, közelebb is állnak a szívemhez az öreg autók.

Szóval legyen 85 előtti. Japánok kiesnek, az ilyen korúakból legfeljebb már csak az üvegek meg némi műanyag maradt meg, a többi, ami autónak néz ki, csak gitt lehet. Német vonalon van ugyan választék, az egyes, kettes Passat például örök életű, ami a mechanikát illeti, ráadásul kombi is akad belőle bőven, ami külön bónusz. De ahány hirdetést megnyitok, nem érzem a bizsergést - talán az utóbbi évek audizása tett immunissá a Volkswagen-csoport korai termékei ellen. BMW-m már van, Mercit majd akkor veszek, ha kopasz leszek; kik is gyártottak még autót akkoriban? A Saabot talán hagyjuk, akkor már inkább egy Volvo, de a 200-as sorozat erődítményszerű nehézkessége valahogy nem ízlik.

Franciát a nyolcvanas évekből? Teljesen nem kergültem meg. Egyszer ugyan erősen rákívántam egy összkerekes, dízel, kombi Renault 18-asra, de a lelkesedés egészen addig tartott, amíg ki nem próbáltam az egyetlen eladó magyarországi példányt. Megváltás volt visszaülni a hibátlannak messziről sem mondható Szivaromba. A Citroën CX után már képes vagyok megfordulni, izgat a különcködése, problémái ellenére azt hiszem, tudnám szeretni. De amikor nemrég megtudtam, hogy az egyik legszebb ferdehátú csak négyajtós, végleg kiábrándultam belőle, nem tudom megbocsátani neki. Pedig abból lenne választék bőven.

Milyen egyszerű lenne az életem, ha nem lenne négyajtós a CX

Hol is tartottunk? Ja igen, a tartós francia utazóautóknál. Na, csak eljutottunk az 504-esig. Belátom, nem kikezdhetetlen az érvelésem, de minden oldalról meg tudom védeni. A mechanikájába nem hiszem, hogy bárki is belekötne, az még akkor is működni fog, amikor kipusztultak a csótányok. A kasztni már tud rozsdásodni, de van hozzá alkatrész, és ki lehet fogni viszonylag ép példányokat, amelyek megfelelő konzerválással jó pár évet kihúznak még. A belseje pedig híresen tartós, nem ritka a negyven éves gyári kárpit.

Kedvet kaptak? Akkor dicsérem még egy kicsit. Elöl MacPherson és fogasléc, hátul független ferde lengőkarok (kivéve a kombit, a pickupot és néhány ritka limuzint). Mindenki, akivel beszéltem, imádta a franciásan lágy, mégsem imbolygós futóművet.

Az egynyolcas, később kétliteres benzinesek mind viszonylag takarékosak és persze megbízhatóak, egyedül a mechanikus Kugelfischer-injektoros ti-től félnék. A dízelt az Indenortól vették, az sem rossz, még a Ford Sierrában is ezt a blokkot használtak a kilencvenes évek elejéig. Gyakorlatilag mindegyikben van gyári fém tolótető, az ülésekre rágalmazás nem azt mondani, hogy fotel, a klasszikus háromórás műszerfal csodás: elképesztő hangulata van az egész utastérnek.

Ha lehetne találni itthon valami hasonló csotrogányt, nem gondolkodnék sokáig

Még jobbat mondok. Az Európában 1968-tól 83-ig gyártott 504-es limuzin praktikus veteránautó létére nem is vészesen drága. A kupékért és a kabriókért már nagyobb a tolongás, azokból a szép példányok tízezer eurón túl kezdődnek. De négyajtósból már fele ennyiért ki lehet fogni egészségest. Nem is értem, miért nem jár mindenki ilyennel.

Ugye már sejtik, van egy kis bökkenő. Az 504-es, ahhoz képest, hogy több mint három milliót gyártottak belőle, teljesen eltűnt az utcákról. Felszippantotta Afrika. Odalent tudnak autót választani - attól tartok, hasonlóak a szempontjaik, mint az enyémek. Ezért fájdalmasan kicsi a választék, főleg a közepesen elhasznált állagúakból, amilyenre én is ácsingóznék. Annyira, hogy jelenleg Magyarországon az expresszes kereső nulla találatot ad.

0, azaz nulla találat

A hahun van egy, Csikós egy telefonnal ki is derítette, kié, mellesleg ez tűnik a legjobb vételnek a Mobilén is. De ez nem az az autó, amit befognék napi használatra: kár lenne érte. Vagyis az a furcsa helyzet, hogy nagyon jónak tűnő autó van ötezer euróért, de kettő alatt gyakorlatilag csak roncsokat árulnak. Vagy nagyon messze vannak. Vagy rosszak a fényképek. És valószínűleg azok is roncsok.

Néha felbukkan egy-egy lemattult, de nem kilincsig rohadt példány, kellemesen lelakott, akarom mondani patinás belsővel, amelyekről általában olyan biztató információkat közölnek, hogy öt éve még beindult, vagy hogy éppen beállt a fék, de más baja nincs. Ilyenkor rendszerint elkezdem számolgatni a benzinpénzt, az ideiglenes rendszámot, a szállást, lapozgatom a naptárt, melyik hétvégén tudnék kimenni Észak-Rajna-Vesztfáliába, fejben elkészítem a szerszámjegyzéket, mit kellene vinni magammal egy tetszhalott autómatuzsálem feltámasztásához és már nyomkodom is a telefont, kit kérhetnék meg egy kis sofőrködésre. Ja, hajnali fél egy van, ilyenkor már nem illik felhívni senkit.

Kinyomtatom a hirdetést, nehogy levegyék és akkor hoppon maradok. Majd napokig cipelem magammal a hátizsákom hátsó zsebében. Mert másnap, kicsit tisztább fejjel, második ránézésre már feltűnik a ronda alárohadás a doblemezen, a penész a kárpiton, a villás targonca a háttérben. Hadd ne gyártsak a szindrómából hasonlatot egy szeletelős parti és egy nőstény bevonásával.

Azonnal blokkolnám, de német

A legérdekesebb aktuális lelet a Mobilén pihen már pár napja, egy szürke 75-ös benzines. Ránézésre azonnal bele tudnék szeretni, élek-halok a durván lemattult metálfényért. Régi, arany oroszlános a hűtőrácsa, pár helyen ráködöltek vagy ecseteltek alapozóval, de nem ijesztő az állaga. Simán beleülnék egy pár évre, amíg még elkrehácsol, el se kezdeném keresni a polírpasztát a polcon.

De ez pont a TI-kivitel, az erős, de szerintem problémás injektoros motorral. És barna a kárpitja, ami sajnos a leggyakoribb szín, nekem viszont a legkevésbé tetszik. Ha nem láttam volna még kék belteret, vagy az ultraritka bordélyvörös kivitelt, talán meg tudnék barátkozni vele, de így sajnos egy torz grimasz kíséretében húzom ki a papírt a nyomtatóból.

Kevésbé kívánatos az osztrák fekete, de közel van és olcsó

Na de itt van egy osztrák autó, potom ezer euróért, nem is kell messzire menni érte. Közelebb is hajolok a monitorhoz. Fekete, elég ronda fényezés, de kár. Főleg, hogy nyitott ajtónál látni, metálzöld volt eredetileg. Az egyik legszebb 504-es szín. Karburátoros motor, ami jó, de olyan rozsdarágta a motortér, hogy még én is szívom a fogam. Bézs a bele, eggyel jobb, mint a barna, de olyan szedett-vedett, amihez nekem sincs gusztusom.

Kinek volt szíve átfújni a gyönyörű zöldet?

Az a baj, annyit nézegettem már, hogy egészen pontosan tudom, milyet szeretnék. Piros vagy kék belűt, lehetőleg dízelt, persze kormányváltóval, de jöhetne akár egy karburátoros, kétliteres benzines is. A régi kiálló kilincses kasztni külön bónusz lenne, valamilyen halvány metálszínben.

Milyen kár, hogy a kombi ilyen szerencsétlen

Praktikus szempontok alapján igazából egy kombi lenne a tökéletes, de annak a merev hátsó tengelye, az aránytalanul hosszú tengelytávja, meg főleg az otromba puttonya elborzaszt. Komolyan, milyen esetlenül néz már ki a könnyed kis limó mellett? Ha már kombi, akkor az ultrabrutál Dangel 4x4-es, de olyat gyakorlatilag csak Franciaországban lehet találni, ott is úgy négyezer euró körül indulnak a péppé rohadt, szétütött ganéhalmok.

Ugye, ez ütvefúr?

Nem, nem, térjünk vissza a Földre, nem lehet szűzen is maradni meg prütykölni is. Egy jó kis limuzin, benzines vagy dízel, kormány- vagy botváltós, mindegy is, csak 504-es legyen. Meg valamilyen szinten gusztusos, ne kelljen undorral kifordulni belőle.

Hol is van az ezer eurós osztrák? Egyből Bécs alatt: egy délutáni kirándulás. Üzemanyag, autópályamatrica elhanyagolható, fél lábon is hazajön. Majd csak kipofozom azt a motorteret, a feketével megbarátkozom, tetőablak ezen is van. A belével is lehet kezdeni valamit, egy ezer eurós autónál ne finnyáskodjunk már.

És itt jön el az igazság pillanata. Felemelkedik a guillotine kése, elhalkul a susmus, a hóhér fején a csuklya. Megnyitom a regadókalkulátort. Kétezres benzines, Euro-besorolás értelmezhetetlen, évjárat özönvíz előtti. Háromszázezer - kiold az ék, zuhan a bárd. Értelmetlen hülyeség.

Még egyszer kifizetni a vételárat egy olyan kókadt vacakra, aminek jó esetben pár éve van hátra: ennek semmi értelme. Ennyi erővel vehetek itthon bármit hat kilóért, amit középtávon leírok. Annak legalább van maradványértéke - egy 504-esért itthon sajnos semmilyen állapotban nem fizetnek értelmes összeget.

Vagyis tökéletesen értelmetlen az elvakult nemzetközi kutatómunka; csak akkor lehet 504-esem, ha találok egy használhatót magyar rendszámmal. Élesítettem a keresőket, nem fogom elszalasztani. Addig meg marad az imcdb és az olyan remekművek, mint az Éjszaka a Földön. Nem csak az 504-es miatt érdemes megnézni.

Az Autonánia rovat emblémája

Autonánia

Gyakran bóklászunk a Mobile.de-n és az Expressz.hu-n érdekes autók nyomában, amiket aztán nem veszünk meg. Ismerős? Ha ön is szokott ilyet csinálni, írja meg nekünk!

A konkrét használtautókra mutató linkeket a posztok publikálásakor ellenőrizzük, utána azonban lehet, hogy eltűnnek, mert eladják az autót vagy leveszik az oldalról.

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a sorozat okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr513351000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

redriot77 2011.11.04. 06:49:32

Az 504 tényleg nagyon szép autó. Asszem az ilyenre mondják azt hogy finom elegancia. Semmi csicsa, csak tökéletes arányok, letisztult formák. Megjelenésekor a 405-ös is hasonló benyomást keltett, de annak nem bizonyult ennyire időtállónak az eleganciája.

Ha belevágsz és kifogsz egy jó példányt biztos sok örömöd lesz benne: Villám Géza már kétszer is megjárta a Budapest-Bamakót egy '74-es Berline-el. Az már kérdés hogy egy ex-követségi, kb. 50.000-et futott, tökéletes állapotú autót szerintem barbárság volt versenyautóként széttaposni az ottani földutakon. De az öreg 504 kétszer is kiállta a próbát.
(Vmi megmattult metálzöld, sárga fényszórókkal, arany oroszlánnal - hmmmmm, de tuti volna. :)

wilhelm 2011.11.04. 07:00:11

Szép autók voltak ezek... Az biztos hogy a pininfarina féle kupéval nem tud versenyezni szépségben, de azért a limuzin is tetszik, főleg az orra. A rozsdásodási hajlam miatt viszont letettem róla.
Egy E28-as BMW-t azért meggondolnék mégegyszer, a kritériumaidnak megfelelnek...

Glover 2011.11.04. 07:22:16

Nekem egy 505-ösöm van. peugeot505gti.szekeresakos.fotoalbum.hu/
Feleségem nagyon szereti, bár a karosszériáján már az idő nyomai látszanak, szerkezetileg tökéletes! Nagyon szeretjük. 92 óta a miénk! Most karácsonyra kicsit kipofozom, levizsgáztatom, ez lesz feleségem ajándéka.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.11.04. 07:36:56

Akkor én is menjek a tébolydába? Ezek a régi Peugeot-ok engem is vonzanak. (Egy mai soha eszembe nem jutna.)

504-est szoktam nézni, meg a 604-est (a coupé gyönyörű), de a kedvencem az 505, négyajtós, valami 2-2.2-es benzines motorral. (Glover, a tiéd szép darab.)

De még egy 305 is beleférne, és bevallom a 205-309-es párosra is rápillantok néha a hahu-n.

HenteSS88 2011.11.04. 07:41:21

Próbáld meg Szerbiát. A 90 es évek beli embargós benzinhiány miatt tele van relatíve keveset futott francia csodákkal az ország, jellemzően szépen rendben tartva, öreg tatákkal az ülésen, szombati piacra menésre fenntartva.
Mikor hazamegyek, csorog a nyálam. 504 es, régi Citroenek, stb.

mojauto.rs

egy próbát megér. csak egy baj van, nem nagyon akarják eladni őket a tulajok. De halnak szépen, az örökösöknek meg pénz kell.

Rocko- 2011.11.04. 07:41:32

'nem akarok sokat szopni, ezért régi francia dízelt nézek.'
höhöhöhhöh.

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.11.04. 08:02:27

@Rocko-:
A régi francia dízelek simán elmennek félmillió km-t, a PSA XU szériáig bezárólag biztosan. Szerintem a kaszni szokott problémás lenni ezeknél a vasaknál. A 70-es évek végén eléggé önlebontó bioacélból készültek.

Az 504 azért jó, mert belefér a csomagtartóba a tehén, és a menetszél mindig cseppmentesen tartja a hátsó szélvédőt.

Ültem ilyenben. Fehér indexbúrás, kormányváltós, jobb indexkaros volt. Kényelmes jármű. A tulaj sose zárta be, mert hátha tesznek bele valamit...

2011.11.04. 08:09:20

Egy kis olaj arra a tűzre. A családban volt kettő, egy tetszhalott zöld donor és egy metálkék használós. Kettőháromdé, de ez még az a nagyon jó fajta kettőhárom volt, ami mindig ment, olcsón, még a reggeli vizelettel is eljárt ha nem akadt más. Kényelem: maximum. Már akkor is (kb 15 évvel ezelőtt) retrós kinézete volt, de jó értelemben. Volt a hátsó csomagtérfedélre egy krómos csomagtartó még plusszban. Belül barna műbőr huzatú bútorok, manapság az Andante ad ilyet nappalibútornak, sok pénzért. Keress egyet mindenképpen...

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.11.04. 08:09:22

Ha veszel, Sedanhoz van két hátsó vadi új lámpabúrám!

anyahajókabinajtóhajtogató 2011.11.04. 08:16:35

Az én bakancslistámon is ott van! Vegyél!!!

gpt32 2011.11.04. 08:16:54

A CX-nek mit nem lehet megbocsátani?. Azt hogy az egyik legszebb, vagy az hogy négyajtós?
Egyébként mi a helyzet a DS-el?
Ja, és egyszer próbálj ki egy BX-et. Persze egy olyat, ami karban volt tartva.

Taktaszada Bazsi 2011.11.04. 08:19:22

Na, nem rossz választás ez!

Bár, azt nem értem, hogy ha a P504 4 ajtós, akkor ugyanez miért zavar a CX-nél? De abból sincs normális, hiába van fent pár a weben.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.11.04. 08:20:19

'nem akarok sokat szopni, ezért régi francia dízelt nézek.'
'A Saabot talán hagyjuk'

Hehehehe

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2011.11.04. 08:23:50

Ha vásárlonál 504-est, benzinest, 88 mm-es furatú motorhoz van gyűrűm, OEM minőség, túltárolt, olcsón (504GL, Break, J5, J7, 504Ti, 504 Coupé, 505 GR / SR)

Ha netán Indenor Diesel motorrral hajtottat vennél, ahhoz pedig komplett motorfelújító készletem van. Ez is OEM minőségű. (XD88, XDP88, illetve J7D motorkódokhoz, a Peugeot 404 Dízel modellhez.) Itt a furatátmérő 88 mm

Erre láthatók:

oldtimerparts.hupont.hu/

Már bocsánat a reklámért, de hátha 20 év után végre elmmennének ezek a cuccok.

Leadfoot 2011.11.04. 08:27:11

Én is pont a délszlávokat akartam emlegetni. Nyaralások alkalmával meglepően sok 504-et látni.

Csak ők ugye még nem EU, gondolom vámot kell fizetni. Vagy nem?

CX kombi? Persze, nem olyan szép, mint a 4ajtós, de MEKKORA! :-)

TenG 2011.11.04. 08:33:35

Ugyan nincs közel Portugália, de retró és oldtimer fronton igen jól állnak, nem mellesleg nagyon autób..i népek, nincs nagyon óra visszapörgetés (láttam már W123-as hirdetést 623 ekm-rel), az autók rendszeres karbantartása náluk egyértelmű, nem csak akkor mennek műhelybe ha valami elromlik. Mindenesetre monitor előtti nyáladzásra tökéletesen alkalmas oldalak ezek :) Fogyasszátok egészséggel!

www.standvirtual.com/
auto.sapo.pt/

GalloG 2011.11.04. 08:40:56

Bármelyiket is venné, legalább meg tudná írni, hogy a francia kocsikkal sincs több (meg persze kevesebb sem) műszaki probléma adott korban, mint a németekkel, japánokkal.

Ráadásul egy másik szemszögből kezdené nézni az autózást: a kényelem oldaláról. Lehet előbb-utóbb nem lenne az, hogy minden méretű, minden formájú, minden motorú autóban a sportosságot vagy annak hiányát zengenék meg, és nem a kanyarsebesség meg a kormány-visszajelzés lenne a legfontosabb mérce mindenre.

Bármilyen meglepő, van olyan ember is, aki nagyon szeret autózni, de közben a kényelmet értékeli, nem a sportosságot. A kényelem is egyfajta vezetési élményt nyújt, csak ezt sokan elfelejtik. A vezetési élmény nem a sportosság szinonimája úgy általában.

ommm 2011.11.04. 08:45:44

@Hammer: Bocs haver, de sokkal ésszerűbb választás egy 504-es, mint egy tetszőleges OG vagy 96-os. Ha dízel, akkor pláne. Szögegyszerű és nagyon megbízható mindegyik Indenor-motoros.

Tizenkettő 2011.11.04. 08:48:30

Itt az ideje, hogy legyen végre egy francia kocsi is a totalcar flottában!

funny 2011.11.04. 08:51:23

Az 504 kombihoz nagyon szép emlékek fűznek. Számtalanszor ültem ilyen taxiban Egyiptomban. Elnyűhetetlennek tűnzek! A csomagtartóban mindig volt meg +2 ülés, a csomagokat felpókozták a tetőcsomagtartóra. Szerintem ez még egy régimódi, jó kocsi lehet, lehetett. Nem arra gondolok, hogy "benne volt az anyag", hanem hogy régimódi, nagy, puha ülései voltak. A műszaki megoldások a javításra és nem a cserére voltak kitalálva. Nagy ablakai, praktikus egyenes formái voltak.

Tizenkettő 2011.11.04. 08:52:49

@ommm: Főleg hogy 96-osból is annyi van az országban hogy csak na... Nem beszélve a csodálatos ford V4-es motorról benne, ami rendre szétesik a bakelit kiegyenlítő tengely fogaskereke miatt és egy vagyonba kerül, ráadásul beszerezhetetlen. 99-es mondjuk nekem bejön.

akos696 · www.focusauto.hu 2011.11.04. 08:53:00

@Hammer: Hiába röhögsz, teljesen igaza van. Régi francia dízeleknél, de még a benzineseknél is kevés megbízhatóbb van. Ellenben egy Saab, na inkább tényleg hagyjuk.

LanciaBacci 2011.11.04. 08:53:07

Végre, végre! Telós Bandi for president :)

Az 504 igazi ikon és az egyik legjobb gép, nekem is titkos régi álmom a DS mellett. Jó zanzája a 60-as évek De Gaulle-i Franciaországának és hozzád illene is, de szigorúan csak urológus-sárga fényszórókkal :) Akkoriban egyébként még az a mondás járta, hogy a Peugeot a francia Mercedes, bár a legkevésbé sem szeretném a németeket idekeverni.

Nekem egyébként a jelenlegi verdámban is sárga égők vannak titkos nosztalgiaként, bár vért szartam, mire sikerült az ebay-en H7-ben találni :)

kultúrpesszimista 2011.11.04. 09:01:06

Nálam senki sem szeretheti jobban az öreg(ebb) autókat, megértem a posztírót. Épp csak a monomániáját nem. Miért is hagyjuk a Saabot?! És miért nem jó egy - mondjuk - 164-es Volvo? És, ha már francia, akkor miért ne lehetne egy patent olasz? Utazóautó? Fiat Croma, Lancia Thema, hát még egy Alfa 164... Ezek túl sportosak lennének? Visszatérve még a franciákra: és egy Renault 25?

Tizenkettő 2011.11.04. 09:03:57

Egyébként ha már francia egy R16TX se rossz. Igaz még talán a fent említetteknél is jobban rohad és még nehezebb szépet találni belőle, de egy ikon az is.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.11.04. 09:07:29

Kívánatos autó az 504-es, télleg jól néz ki, meg biztos jó is, remélem kifogsz majd egyet. ezzel nincs is bajom.
amivel viszont van (mindig akkor kommentelek, amikor vmivel bajom van), az az, hogy nem tudom elhinni azt, h mennyire kerülitek a hasznaltauto.hu-t az ilyen cikkekben. régen, ha jól emlékszem a hasznaltauto.hu-val volt szerződésetek, annak a találatait nyomta ki jobb oldalra a tesztelt autó példányaiból. aztán egyszer csak expressz.hu-s hirdetések következtek, gondolom váltottatok, rendben. vagy van vmi kötelezettség, h a konkurenciát nem említhetitek? a hahu kifejezés a cikkben utal esetleg a hasznaltauto.hu-ra? sztem nem lehet elmenni a hasznaltauto.hu mellett, ha magyar használtautót akar venni az ember.

GARFIELD13 2011.11.04. 09:16:27

Szia!
Hát én mindennap egy rendszám nélküli zöld mellett sétálok el itt Bp-en az őrzött garázsban, amikor a kocsiért megyek. Ott áll már egy jó ideje. A legérdekesebb az első lámpákra vágatott katedrálüveg az eredeti búra helyett???esetleg így védik a foncsort a mattulástól??? Ha van rá igény, megkérdezhetem az őrt, hogy ki a tulajdonos és esetleg eladó-e a gép. Munka után megnézem majd a típusjelét és megírom, mert azt nem tudom pontosan.
Üdv.

tomnemtom 2011.11.04. 09:17:10

ugyan, ugyan !
emiatt nem vagy tébolydába zárandó.
statisztikailag vizsgálva minden autóbuzi szeretne egy 504-est, csak gyávák vagyunk, egy-két kivételtől eltekintve.
korának egyik ultimate autója, a CX mellett. a CX kissé sportosabbra vette a királyi kényelmet ( pl. jóval alacsonyabban ülsz benne, mint az 504-ben ), de a feeling ugyanaz.

1kutya 2011.11.04. 09:20:59

@akos696: hát szerintem egy 5-ajtós OGRE (a kupé meg hatványozottan) van olyan szép és praktikus, mint egy 504, de ez mindenkinél szubjektív. ha meg megbízhatóságot akarsz, akkor saab-ból is szívót kell venni (nem mintha a turbósok olyan szarok lennének, csak ki kell fogni).

egyébként meg legalább megint elmehetne a csapat svédbe és lenne belőle ballada, mint a Dezsőből:-DDD

Tomchy 2011.11.04. 09:23:19

Ha rám hallgatsz, azt veszel, amit akarsz!

Ám egy dolog zavart a poszt olvasása közben. Végig azt éreztem, hogy nem a felállított kritériumrendszered alapján választottad a legjobban tetsző típust, hanem megtetszett az 504-es, és gyártottál hozzá ideológiát.
Lehetséges ez?

Baj nincs ezzel sem, csak több kellemetlenséget hordozhat magában.

m.o.p. 2011.11.04. 09:23:29

Ugyanezt játszom majd' fél éve :) E 28-ast keresek, nézelődöm lefelé és felfelé, a fél világot áttúrom, de csak az marad, hogy várok egy elfogadható árú magyar darabra, amibe nem kell belevarrni a Csepel Műveket...

Tizenkettő 2011.11.04. 09:24:10

@1kutya: Most inkább menjenek másfele... Pl franicába. :)

jujdejo 2011.11.04. 09:31:03

vagy 10 éve állandóan stoppoltam keresztül europan...egyszer horogra akadt egy ilyen 4x4es csoda, neztem is nagyon nagyot!

E9Matyi 2011.11.04. 09:32:13

Szervusz!

Buta vagyok a Franciákhoz, így érdemben nem tudok pro és kontrát felhozni az autó mellett. A Japánokat azért vetetted el, mert rozsdásodnak. Ha az 504 is, akkor az érvelés nem állja meg a helyét (ráadásul nagyon jó kis Dieselek voltak a 80-as évek elején a ferdeszeműektől).
Azonban, ha a formavilágról, szerelemről, az apró kis részletekről (oroszlános embléma) van szó, teljesen megértem és így már tárgytalanná válik minden okfejtés :)
Ha ez az álmod valóban, szeretnék segíteni pár sorral.
Évekig kajtattam kitartóan egy nagyon ritka Japán típus után, a tied talán nem annyira az, azonban ahogy nézem főleg itthoni példányt szeretnél vásárolni a papírozás miatt.
Összeszedtem régebben, miként is kerestem életem egyik legkívánatosabb autóját:

"(Ha valakinek egyszer hasonlóképpen elgurul a gyógyszere és kitűz maga elé célul egy olyan öreg autó beszerzését, amiből szinte alig létezik az országban, a kontinensen, akkor a következő ötletelés hasznos lehet neki)

Ha autót szeretne az ember vásárolni manapság, akkor mit tesz? Kettőt kattint a kereső ikonjára, majd felülre bepötyögi, hogy hasznaltauto.hu, ott megadja a kellő paramétereket, majd a kidobott találatok közül kiválasztja a számára legmegfelelőbbet/eket és felhívja a telefonszámot. Vagy ha netán nagyon buzgó és lelkiismerettel akar autót venni, megveszi még az expressz újságot is, mert ugye ott lehetséges, hogy van olyan autó, amit netre nem raknak fel. Nos ezekből átlagol, majd alkudozik, megveszi autóját és boldogan vigyorog. Nézzünk egy nagy "ritkaságot", mint pl 2-es Golf GTI Beütjük a használtautóba és kidob 2-3 oldalnyi találatot és lehet válogatni.
Sajnos az én esetmben, mint gondoljátok egyik variáció sem lehetséges. Utoljára XX coupe-t 2008 februárjában láttunk a használtautón. Akkor vol 2-3 db is, de előtte megint szinte évekig semmi.
Akkor hogy is próbálkoztam?:

- Természetesen azért a netes keresőoldalakat is figyelni kell!!
Használtautó hirdetésvadász beállít, de ugye az is csak minden reggel jön, nem akkor, amikor felrakják a hirdetést, így ha valaki korábban kell, ugye aranyat lel. Emiatt naponta 10-15x frissíteni a kívánt találatokat. Ugye érdemes az évjáratot is a ténylegesnél tágabbra venni, mert a tulajok sokszor elrontják, ha nem értenek a típushoz, sőt azt is tudjuk, hogy a forgalmiban is találhatunk vicces paramétereket.
Emellett még pár keresőoldal: expressz.hu személyautó hirdetések, topauto.hu, vezess.hu, autovizsla.hu. Ezeken nagyjából sűrűn frissülnek a hirdetések. Van még vagy 100 másik, de azok inkább újabb típusokkal foglalkoznak. Bááár! Láttunk már ritka autó hirdetést ilyen noname oldalon.

/Nagyon fontos, hogy nem csak az XX coupe hirdetéseket vártam, hanem, ha hasonló évjáratú XX, (Japán) autó került fel, azért felhívtam tisztelettel a tulajdonost és megkérdeztem látott-e ilyet, tud-e a környékükön ilyen típusról, mindezt azon az elven, hogy neki idősebb autója van és talán jobban megakad a szeme a hasonló kocka formákon, mint mondjuk aki egy 1.2es Fabia-val vagánykodik /

- Alkatrészhirdetésekben:
apronet.hu, vatera.hu, tesz-vesz.hu, jofogas.hu, zsibvasar.hu, aprod.hu, autosszaki.hu, duen.hu, racing-bazar.hu, autoalkatresz.hu, ... Ezeken az oldalakon, ha bármilyen hasonló évjáratú XX alkatrészeket raktak fel, netán típusazonosat, rögtön csörgettem és kérdezősködtem, hátha coupe-ből van, vagy netán tud ilyen autóról valahol...

- Hirdetésekkel:
Több autós oldalon (racing-bazar.hu, duen.hu, autosszaki.hu, veteran.hu, oldtimer.hu ....) felraktam hirdetést, hogy keresek ilyen autót, jól körülírva a típust és nem szakmai szavakkal, hanem úgy, hogy mindenki értse.

/Nagyon fontos, hogy nem rakunk fel az autóról netes fullosan restaurált képeket, nehogy vérszemet kapjanak az olvasók és ha tudnak milliókat kérjenek az infóért, netán megvegyék potom pénzért és külföldön hirdessék meg horror összegekért. Vagy pl a duenen, egyéb versenysporthoz közeli portálon nem szabad hangsúlyozni a hátsó kerék mivoltát, az erős motort..., nehogy kedvet kapjanak, hogy nekik is ilyen kell, aztán rosszabbik esetben megalázzák a mezőn. Emellett esetleg a hirdetésben már jelezni lehet, nem keresel sokat, nem kereskedelemmel, autóépítéssel foglalkozol, hogy továbbadd az autókat majdan, hanem egy kis lelkizés(nem túlzásba esve), hogy szereted és tiszteled és nagyon régi álmod ez a konkrét típus/

- Youngtimer, Veterán és Oldtimer oldalak, FÓRUMOK!
Itt ugyancsak jeleztem, hogy ilyen autót keresek. Megéri, mivel hasonló szemléletű emberekről van szó és a régi autó pásztázás, náluk is hatványozottan működik.
Voltak fórumok, ahol a nemsokára megemlített autós portyázások által talált egyéb márkájú ritka típusokat cserébe megmutattam, címeket mondtam, így motíválva őket, hogy legalább elolvassák mit is akarok.

- Népitélet. 1 db XX coupe van. Ugye ott elérhetőség nincs és még a Totalcar csapat segítségével sem sikerült az ítélet írójára találni. Hátha másnak sikerül

- Ugye abba biztosak lehetünk, hogy sok olyan autó tulajdonos van, aki nem tudja mi van a birtokában és addig hagyja az autót a kertjében elrohadni, amíg a vasasok el nem viszik, vagy büszke rá és szereti, de idősebb és nem járatos az internetes hirdtésekben, vagy tudja mi az, de lesz.... az autó sorsát...
Nos, ha ezeket az autókat nem hirdetik, egyet tehetünk, ami elég anyagias és nagyon sok időt igényel. A nagyvárosokban a lakótelepek parkolójában, vidéki településeken pedig a földes utcákban 20-al róva a köröket jobbra balra sasolni hátha találunk egy elfelejtett darabot. Akármilyen nevetséges is, nagyon hatékony módszer, ha az ember barátokkal tölti így 1-2 óráját, jókat tud sztorizgatni közbe és sok egyéb kincset is találhat!
Ugye nem lehet minden utcát bejárni, fedett garázsokba belátni, sőt esetleg az is lehet, hogy forgalomba van az autó, és pont akkor nincsen otthon, amikor épp a "lakhelye" előtt gurulunk el. Ezt kiküszöbölve kinyomtatott fényképeket mindig hordtam magamnál és vidéken a kisebb/nagyobb bringás, deszkás, motoros baráti társaságoknak, akik az utcán lebzselnek megmutogattam, hátha láttak ilyet. Ugye ők aztán tudják a saját községük összes utcáját és ha nem is tudják párbeszéd alapján a ritka típus kinézetét, hogy XX coupe (mert ugye 100 autós emberből is csak 1 hallott, látott már ilyet), a képről biztos fogják tudni, hogy pihen-e valahol ilyen autó a kert mélyén rozsdásodva, a fészerben porosodva.
Volt, hoyg lakótelepeket, autó lerakatokat google maps-ban néztünk és úgy indultunk útnak.
Az egyéb települések pedig könnyen összeköthetőek egyéb magán utakkal, így konkrét járulékos költsége nincs sok.

- Email. Nos ez megint egy nagyobb kategória. Iszonyat sok utánajárást igényel
A már említett fórumokon, alkatrész, autóhirdetésekben szereplő lehetséges információt birtokló embereknek a telefon mellett írtam e-mailt is mind, ami ugye sokkal lényegre vezetőbb lehet. (többet tudsz írni, fényképekkel is tudsz illusztrálni...)
Különböző régi autókkal foglalkozó klubokat (nem csak Japán) megkerestem, és a klubelnökük segítségével az összes címjegyzékükben szereplő autó fanatikusnak továbbküldvén, hogy mit is keresek, reménykedtem a megváltásban.
Plusz ugye összes régi ismerősnek is ment a mail, hátha. Még olyannak is, aki nem annyira autóbuzi. Sose lehet tudni ... Na meg az e-mail az egyik legegyszerűbb dolog. És ráadásul ingyen van!!!

- Régi hirdetések tulajainak felkeresése. Szerencsére már mielőtt tudtam, hogy ilyen autót szeretnék, mentegettem le a képeket az ilyen ritka XX-król, amik 3-4 éve előfordultak internetes hirdetésekben. Amikhez netán telefonszámot is mellékeltem, azokat felhívtam kinek adták el, netán maradt-e náluk alkatrész, tudnak-e másikról...
Ha meg nem mentettem el az elérhetőséget, akkor vagy a képeket, vagy csak a képekről az emlékeimet leírtam pár fórumon, hátha van olyan elvetemült, mint én és tudnak valamit az autóról, netán elmentették az elérhetőségét... (sikeres volt ez is!)
A használtautó csapatának is írtam, hogy a régi tárolt hirdetések elérhetőségét adják meg. Több óriási lelkizős könyörgő levél ment nekik + magyaráztam, hogy név se esetleg telefonszám se kell hozzá, nem érdekel semmi egyéb privát információ, csupán elég egy e-mail cím is. Válaszul csak azt kaptam, hogy "adatvédelmi okokból nem adhatunk ki ilyen információt" ... (pedig komoly lehetőség lenne, akinek van hozzáférése a dolgokohoz!!)

- Külföld
Külföldi kapcsolataimat, Ausztriába, Németországba, Svájcba.. járó ismerősöket, felnineppereket, autóbehozókat értesítettem milyen autót figyeljenek, természetesen kezükbe kaptak fényképeket is, hogy el ne felejtsék. Találat esetén persze a jutalom megszellőztetése, hogy a magyar embernek legyen inspirációja is.
Külföldi kluboknak mentek levelek, hogyha van feles alkatrész, bódé, szóljanak!
Sok európai Driftes fórumot is felkerestem, ott fura módon ismerték páran az autót
Na meg bámultam a külföldi hirdetéseket is.
Sajnos ebbe a külföldi dologba nem nagyon hittem. Tudtam, hogyha felbukkan valami (ahogy fel is bukkant) az nagyon jó állapotú lesz a Magyarokhoz képest, de az ottani nevetséges árhoz képest is itthon több száz ezer, akár milliós nagyságrendű + még ugye a hazaszállítás és a forgalomba helyezés. Akkoriban elég nagy vonzatnak tűnt mindez...

- Van ugye az a törvény, hogy régen közterületen álló lejárt műszakis autót az illetékes önkormányzat köteles elvitetni, mivel ezek az autók az utca képét rontják.
Felkerestem olyan céget, aki ezzel foglalkozik Budapesten. Az állam fizeti az autók elszállítását, majd egy giga-mega telepen 3 hónapot csücsülnek az autók és ha ez idő alatt nem jelentkezik értük senki, akkor meg kell semmisíteni őket! Mindezt fizeti az állam. Képzelhetitek.., borzasztó veszteséges biznisz :) Biztos meg lesznek semmisítve az autók és nincsenek szétbontva, lepapírozva máshogy... És figyelem! Itt nem csak huszon éves autókról beszélünk. Új Dodge Ram, Pontiac Firebird, Accord, Civic, Astra. .. Egyszóval minden!
Nos ez engem mind nem érdekelne, ha egyáltalán szóba álltak volna velem. Úgy elkergetk az aembert, hogy az nem is igaz. Nem adnak ki info-t, se alaktrészt, nem lehet megvásárolni 3 hónap után számok nélkül donornak se... A kommunikáció áradata miatt a portással kellett lebratyiznom, de sajnos nem találtunk keresendő típust. Viszont ez a cég csak 2-3 kerületnek volt a felelőse. Érdemes rendszeresen visszajárni és felkeresni a többi hasonszőrű KFT-t.

- Egyéb:
Egy kedves Úriember is felhívott a hirdetésem után /XY/, miután meghallotta a szerencsétlen sztorit, felajánlotta, hogy a régi Calipso rádióban élő Autós műsorban felhív és mondjam el, hogy mit keresek. Aztán meghagyhatom a számom és megadja a komoly embereknek. (ezer hála utólag is!!)

Tervbe van véve nagyobb műszaki egyetemeken, autós boltokban egy kis fényképes hirdetés kiragasztása, hogy ilyen és ilyen autót keresek.

"Több szem többet lát". Aki igazán bele van b..ulva egy típusba és nem akarja lejjebb adni az igényeit, kompromisszumot kötni, azoknak a fenti módszerek feltétlenül sikeresek lehetnek! Idő és amikor telefonról vagy kifele bandzsító pásztázó csurgásról van szó, akkor pénzigényes, de, ha elhivatott az ember és tényleg akar valamit, akkor szerintem megéri!

!Persze a legjobb az lenne, ha a Rendőrség, vagy a BM megsajnálná az ilyen embert és egy egérkattintásnyit megtenne érte. Ez pedig a következő lenne. Beírni az összes forgalomban szereplő autó nyilvántartásban keresési feltételnek, hogy XX évjáratú XX típus 2 és 3 ajtó. Talán még az ajtók sem kellenek. Nos az összes forgalomban szereplő adatbázisuk ugye azért jó, mert ha a műszaki ugyan le is járt már az autóról, tegyük fel 5 éve porosodik egy garázsban, attól még a nyilvántartásukban szerepel, addig, amíg az autót be nem viszik vasba, bontóba és bontási igazolással ki nem vonják végleg a forgalomból, el nem adják külföldre, vagy a rendőrség szabálysértés, vagy egyéb oknál fogva ki nem zárja. Ha csak címeket is kapnék, szerintem válogathatnék, milyen színű XX-em legyen! De szép is lenne.
Okmányirodában ilyet sajnos nem lehet megtenni. Ha még van is ismerős, a BM figyeli őket és már úgy hallottam rúgtak is ki embert ok nélküli rendszám lekérdezés, keresgélés miatt.
Valami BM-es vagy Rendőr kéne, aki fel van hatalmazva erre. Nem bűnt kell elkövetni, csupán egy kis jóindulatra van szüksége az embernek. Nekik csupán pár perc lenne, de a fanatikusnak egy akkora segítség, hogy azt el se lehet képzelni...
Hihetetlen mennyi ritka autó van kishazánkban, ami évek, akár évtizedek óta feledésbe van merülve egy istálló sarkában, netán egy idős úr lelkiismeretes gondozásában kevés km-el."

Remélem hasznos volt több olvasónak is. Aki igazán akar valamit, az nem sajnálja rá az idejét! :)

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2011.11.04. 09:34:23

Megvilágosodtam... kopasz is vagyok (na jó, csak elöl), rendes autók tetszenek - nyilván Merci, nem BMW. Jó a Volvo is, de az egy svéd Mercedes, baltával faragva. 404, 504: nem rosszak, de francia félelem... Alfa: nincsen értelmes darab, ami van, az horror áron. Hát mi maradt... a csillag. Pedig szeptemberben biztos voltam benne, h. nem lesz még egy Merci, és mégis...

Rocko- 2011.11.04. 09:34:30

@Hammer: ugye ugye? :)))

@bervas: biztos van példa, meg ellenpélda, de én nem szeretném a saját bôrömön kipróbálni. :)
és úgy legyen, hogy ne legyen igazam, Bandi tekintetében.

@tomnemtom: há' én ugyan nem. igaz, BX-et se, 100-ért.
na jó, talán azt de. :))))

s4tch 2011.11.04. 09:37:22

"Pista nem értette, neki csak a kupé szép."

dettó.

Hurri Kán 2011.11.04. 09:41:47

Nem vagyok francia(autó) fan, de egy 504-es jöhetne. Az se baj, ha kupé.

ijedjmeg 2011.11.04. 09:47:19

Életemben nem halottam még fejhangot, valaki dobna egy linket? :P

LanciaBacci 2011.11.04. 09:50:32

@kultúrpesszimista: A Croma-Thema-A164-Saab9000 ugyanaz az autó és bár nem rossz, de jóval fiatalabb generáció, 1985-ös, vagyis 17 évvel későbbi. Addigra az autógyártás már nem elsősorban nemzeti büszkeség, hanem inkább üzlet volt.

Az 504 a maga korában drága autó volt, tartósra és strapabíróra tervezték, aminek következtében pl. a mai napig se lehet nagyon kipusztítani Afrikából. Csak mennek és mennek, a korabeli francia motorok pedig legendásak a megbízhatóságukról. A későbbi generációjú autóknál már kezdtek változni a szempontok, és a gyártók a presztizsharcból üzleti háborút kezdtek csinálni. Ki előbb, ki utóbb persze. Egyébként talán épp emiatt van igazság a "régiben még van anyag" közhelyben :)

Legalábbis én így látom.

Szabi01 2011.11.04. 09:50:49

Volt régen ilyen 504-es a családban! 1800D volt. Bár nem sokat vezettem, de arra emlékszem, hogy nagy volt kényelmes és iszonyat lomha. A rugózása meg olyan volt, mintha egy tankhajó.
Akkor nekem Ladám volt, emlékszem este bekapcsoltam a világítását és kb ötmillió helyen világított a műszerfalon meg a középkonzolon minden. A Ladához mérve űrtechnikának hatott, de még ahhoz képest is lomha volt. De így volt jó, az 1800 szívódízel nem egy versenyautó. :-D
Semmi komoly baj nem volt vele, csak állandó küzdelem a rozsdával. Pedig az az autó "csak" körülbelül 10 éves lehetett. Nagyon porladt szét az egész. És a kézifékre emlékszem még, mit örök hibaforrásra, bár azt már nem tudom, hogy az miért adta meg magát folyton.

nikkel 2011.11.04. 09:54:41

Az 505-s volt az utolsó jó Peugeot, és az is az 504-es átdobozolt változata volt. A legvidámabb barakk korszakban apám cégénél volt Mercedes 220-as meg Peugeot 504-es: hosszabb utakra az utóbbit preferálták, mert sokkal kényelmesebb volt.

Fantasztikusan népszerű és hosszú életű volt az 504-es: az Antarktisz kivételével a világ minden kontinensén gyártották, Nigériában meg Kenyában 2006-ig francia kitekből, Kínában 2009-ig kisteherautó változatban.

ommm 2011.11.04. 10:06:48

@bervas: Szerinted hányszor láttuk az utóbbi napokban ezeket a hirdetéseket? :) Csikós és Bandi szétszpemmelnek mindenkit :)

carisma1.6 2011.11.04. 10:07:14

Ebben a James Bond filmben van 504-es üldözős jelenetben.
www.youtube.com/watch?v=CvJp1X3qiog

ommm 2011.11.04. 10:09:06

@m.o.p.: Tudok egy eladót, ha érdekel.

w a s d 2011.11.04. 10:12:26

Azt hiszem, nekem túl ritka lenne ez a típus. Nem tudnám megbocsájtani magamnak, ha tönkretenném.

karlmann 2011.11.04. 10:12:30

A CX összehasonlíthatatlanul jobb vásár lenne, minden tekintetben. Ja és nyugodtan mondhatnád Csikósnak, hogy az ő Mercedese egy Trabant a CX-hez képest. Ja és kényelemben semminek sincs esélye a CX ellen, legfeljebb egy DS-nek. Tudom, próbáltam.

PítöR 2011.11.04. 10:15:04

Hoppá!@HenteSS88 kolléga ajánlása után megnéztem a mojautot, Bandi, itt a verdád!: www.mojauto.rs/polovni-automobili/822817_Peugeot_504_1977_god

300 júróért lerobbant Zastava 1300? www.mojauto.rs/polovni-automobili/798550_Zastava_1300_1978_god

LanciaBacci 2011.11.04. 10:24:28

@kultúrpesszimista:
Ja, és az R25 szintén a 80-as évek és sajnos az igazi betegágy R20/30-as széria leszármazottja :( Szvsz nem lehet egy lapon említeni az 504-gyel.

m.o.p. 2011.11.04. 10:27:27

@ommm: Érdekel, köszi. Ha kivan a 3 pedálja és nem konkurál Pakssal, mindenképpen.

ommm 2011.11.04. 10:29:25

@PítöR: Nyugalom, megvannak ezek is.

@m.o.p.: Akkor küldj egy emilt.

Tizenkettő 2011.11.04. 10:32:43

@LanciaBacci: Bukta. 25-ös sincs itthon lassan, 20-as és 30-as meg már kint is ritka.

no mail, no problem 2011.11.04. 10:38:54

két éve adta el az egyik szomszéd a zöld 504-et napfénytetővel, külsőre gyönyörű állapotban. minden alkalommal besírtam amikor láttam. (budapest.)

a másik szomszéd meg idén adta az ötödik generációs c32-es nissan laureljét, még a színe is egyezett ezzel: en.wikipedia.org/wiki/File:Nissan_Laurel_1984_silver.jpg

viszont a jelen: most egy negyedik generációs mazda 323-at (BD, 5 ajtós hatchback) árul egy harmadik szomszéd, ami neki, mint idős nyugdíjasnak egy másik világból, mindössze annyiból áll, h két hónapja egy cédulával a szélvédő mögött áll parkolóban, ahogy eddig.

LanciaBacci 2011.11.04. 10:39:56

De mi ebben a bukta? Az hogy ritka, nem bizonyít sokat. Az R25-öt egyébként nem ismerem (R30-hoz volt közöm), nem állítom hogy rossz volna, csak annyit mondtam, hogy másik generáció és nem az 504 kategóriája.

Ápuka 2011.11.04. 10:40:57

Na végre Peugeot!!

Én egy éve kerestem használható állapotú 504-est és 604-est és egyet sem találtam megfizethető áron. Hahu-n hirdetnek egy Dangelt, de 1.5m...sok

Egyébként ideje lenne gy kis használt tesztet összehozni akár 406-ból is, pl. coupe utóbbi 15 év egyik legszebb autója...és soha nem jut eszébe senkinek, pedig már olcsó és 2000 elötti szériásak nagyon megbízhatóak, ugyanúgy mint a többi 406-os is...
Nekem 406 3.0 V6 kombim van, imádom... :)))

benkoo 2011.11.04. 10:41:11

Ha jól tudom az 504 gyártották 90-es évekig vagy tovább tehát lehet venni belőle 10 egynéhány éveset is... csak Dél-Afrikában...
A CX isten... a futómű kényelme veri a C5-C6 stb. is!
Hibája annyi.. magyar tulaj...

Tizenkettő 2011.11.04. 10:44:11

@LanciaBacci: Persze a 25 későbbi. Bukta beszerezni egy R30-ast mint alternatíva. Egyébként sok motor a palettából mindkét szériában kapható volt. (504 R30) R30 ból alapból is kevés volt mert kicsit túlárazottra sikerült. Viszont ahogy tudom eléggé felszerelt autók voltak már 75-ben is, széria elektromos ablak, elektromos napfénytető, központizár, és sokban klíma is volt.

LA_harper 2011.11.04. 10:44:35

Üdv, nekem az a véleményem, hogy szar döntést hozol. Mindegyik egy pénztemető. Egytől egyik. Megveszed, öntöd bele a lóvét, sosem lesz MINDENNAPI használatra jó. Éppen el lehet vele menni egy egynapos túrára 100 kmre, de semmi több. És a fenntartás, a folyamatos szívás... Nem gondolom, hogy megéri.

Vegyél egy suzuki swift 1.0-t, hidd el, az való Madzsarisztánba.

Ha meg mindenképpen régi francia kell, akkor egy Citrom BX vagy CX,(inkább utóbbi) de kizárólag szalonállapotú. Kb. 1-1,5 millióért rendbetéve. Na az alkalmas napi használatra. Csikós is megmondta. Amúgy meg nem értem mi a baj a CD szedánnal ha az 504 is 4 ajtós? :O

Más:
604-est lehetett kapni nemrég Californiából behozva, szalonállapotban. Azt hiszem 500 e Ft-ért hirdették, persze erre még közteher, stb... De megérte volna. Debrecenben volt eladó, az egyetem előtt, egy külföldi srác hirdette. Nem tudom mi van vele.

Feketelaszlo (törölt) 2011.11.04. 10:53:13

Úgy emlékszem a fővárosi autópiacon láttam néhány darabot: www.garage24.net/505-25.htm (Szenegálban...)
Egyébként a hahu-n is volt nemrég egy párszázezerért valami pesti címen, fel volt bakolva, rohadt is, de már ezer éve ott álhatott. Még a régi (rendszerváltás előtti fekete alapon fehér) P-s rendszám volt rajta!

Feketelaszlo (törölt) 2011.11.04. 10:55:59

@benkoo: Meg Dél-Amerikában és Kínában is: www.youtube.com/watch?v=F5vpMmdOQ-Q

Stump András 2011.11.04. 10:58:08

@bervas: Kösz. Ez az oldal az autópornó végállomása. Ahhoz, hogy kimenjél a franciákhoz két homályos fotó alapján, nálam is kattantabbnak kell lenni. De jó pár órát eltöltöttem már ott, egyszerűen lebilincselő.

Stump András 2011.11.04. 11:03:01

@GARFIELD13: Érdekelne a dolog, nem kicsit. Megköszönöm, ha megkérdezed.

Alf (törölt) 2011.11.04. 11:05:50

@gpt32: DS-ből 2-3000 ojróért nem lehet használhatót kapni. Romot már olcsóbban is.

@LanciaBacci: ennyi.

Feketelaszlo (törölt) 2011.11.04. 11:08:32

@redriot77: Bamakó...ugyan már, az semmi, mentek ezek a Dakaron tucatjával, pláne a Dangel verziók: www.forum-auto.com/sport-auto/histoire-du-sport-auto/sujet378923.htm
De az Argentín tévések is ezzel "ökörködnek" a Dakaron, ott még mindig ezzel taxiznak: www.youtube.com/watch?v=3CHy4_U8kjg

LanciaBacci 2011.11.04. 11:11:15

@Tizenkettő: Így van, a Renault akkoriban csinált először nagy presztizslimuzint és az R30-cal még nem igazán találta el, viszont tényleg meg volt pakolva mindennel. Az R25 talán már jobb lett, az kevésbé ismerem.

David Bowman 2011.11.04. 11:11:57

2 mila a jó DS. Mercim van. Jó,jó, de lágyabb rugózás kéne.

w a s d 2011.11.04. 11:18:43

Kell venni 504 helyett egy jó ilyet, majdnem olyan szép ez is (még ha rossz helyen van a meghajtott kerék, akkor is):

www.hasznaltauto.hu/auto/dacia/1300/dacia_1300_berlina-5076756

LanciaBacci 2011.11.04. 11:31:43

@Alf: gondolom ez is drágának minősül, pedig sokkal olcsóbban nem nagyon fog találni szvsz olyat, amire ne kellene lényegesen többet költeni és lennének papírjai is. Ráadásul szerintem alkuképes, sőt vonóhorog is van rajta, ami ugyan ronda, de lehetne vele húzni a hacsit az utánfutón ;)
Azokat az ocsmány utólagos díszléceket meg le kell venni róla és kész. Ja, és kormányváltós (csak az Orbán meg ne tudja).

Mercel 2011.11.04. 11:33:52

Hello!

Szerintem nem gond, hogy Francia - régen ők is nagyon jó autókat gyártottak, főleg a Renault, Peugeot páros úgy nagyjából '95-ig.
A gond sokkal inkább a korából fakadóan jön majd. Meg abból, hogy eleve nem egy gyakori típus.
Ha most lenne 10 éves én is rácsapnék egy ilyenre mert nagyon arányos, és kényelmes autó aminek még stílusa is volt/van.
De huszonharminc évesen? Csíkóson kívül nincs még egy perverz aki önként vállalná ezt..:)
Mindenesetre sok sikert a projekthez.

"Frigyes"

Stump András 2011.11.04. 11:34:39

@Tomchy: Van benne igazság, belátom. De ez ne zavarjon, majd szívok én helyetted.
@Nesebar: Egyértelműen igen. Meg kár lenne elnyűni a hétköznapokban.
@LanciaBacci: Nézegetem ezt egy ideje, kicsit drágának tűnik, meg a díszléc eléggé elcsúfítja, bár gyári. Azért lehet, hogy felhívom.

benkoo 2011.11.04. 11:36:40

@Alf: Lehet venni csak Hollandiában... ott napi használatban vannak, gázosak... 200-300 ezer Ft :D-ért haza lehet jönni velük lábon:D

Stump András 2011.11.04. 11:37:25

@PítöR: Láttam, őrület, de EU-n kívülről öreg autót behozni kicsit problémás.

LanciaBacci 2011.11.04. 11:39:13

@LanciaBacci: Most látom, hogy a szőnyege is kék, így talán az ülései is a huzat alatt...

Stump András 2011.11.04. 11:40:05

@LA_harper: Meggyőztél, akkor inkább Swiftet veszek.

LanciaBacci 2011.11.04. 11:42:43

@Stump András: nekem az jön le, hogy a tulaj mindenhol bevédte ahol lehetett, plusz szőnyeg, plusz üléshuzat, utólagos díszléc... szerintem valóban kímélte. Igen, így elég ronda, de vedd észre a csiszolatlan gyémántot :)

Egyébként meg ha tudnám hova tenni, akkor nem ajánlgatnám, hanem már nézegetném :)

Tomchy 2011.11.04. 11:50:42

@Stump András: Félreértés ne essék, nem trollkodni akartam. Én rengeteg vad projektért képes vagyok lelkesedni, csak a sajátomhoz vagyok gyáva/csóró. :O)
De motort én is mindössze egy hahu-s fotó, és egy megnézés alapján választottam, szinte próba nélkül, hirtelen fellángolásból. De azóta sem bántam meg, bevált.

Neked is drukkolok!

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.11.04. 12:02:45

@Stump András: Szopni fogsz vele,nem vitás de legalább felváltva írtok róla szerelős cikkeket Csikóssal vasárnap.

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.11.04. 12:14:43

@Stump András:
Telefonon le kell beszélni, aztán ki kell menni egyért. Ha tolmács kell, beszélhetünk róla...
Az ottani vidékiek egész korrektek.

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.11.04. 12:19:21

Aki DS-t akar, inkább 67 utánit vegyen, amiben LHM van.
A régebbiek rendszerében LHS van, és hexilén glikollal kell pucolni a rendszert, amit nehéz beszerezni. LHS-hez más anyagú tömítések kellenek, macera a köbön.

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.11.04. 12:29:32

@Stump András:
Egy telefont ez megérhet:
www.leboncoin.fr/voitures/239082616.htm?ca=3_s

Garázsban áll 92 óta, rozsdamentes, első szériás, barna belsős, újrafestett.

joe1234 2011.11.04. 12:51:10

@Nesebar: ez szép, pedig én élből nagyonnembíromafraciaautót.

Surci 2011.11.04. 12:55:08

Egy öreg házaspárt szoktam látni egy ezüst dízelben.

Bambano 2011.11.04. 12:55:56

nem értem... azok után hogy tavaly márciusban a világ tetejére is elmentetek egy rozsdatemetőért, miért számít, hogy közel van-e vagy sem? :)

Bioface 2011.11.04. 13:08:17

Még hogy nincs itthon eladó 504, tessék e. Kérdés él e még a hirdetés.

www.veteranauto.hu/?site=autopiac&frm=show&id=240

Kámasuka 2011.11.04. 13:18:14

Hát mint szobor nem rossz, de remélem közútra nem mész ki vele....:DD

Bioface 2011.11.04. 13:38:40

@Szacsi: Franc, bocs de nem volt időm az összes kommentet végig olvasni :) Csak a jó szándék vezérelt...

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2011.11.04. 13:43:54

Mondjuk én inkább 505 sti, igaz, az egy teljesen másik motor, mint az 504 TI. Viszont. Értem ugyan, hogy miért 504, de mivel a porlasztós motor azért nem annyira fickós, nem fogod kiautózni, ami a futóműben van...

kultúrpesszimista 2011.11.04. 13:46:28

@ommm: Tiszta sor, de akkor ezt leírni. Nekem az 504-es tetszik. pont. Nem kell ezt külön megideologizálni (pláne nem szájra venni a Saabot, negatív kontextusban).

ommm 2011.11.04. 13:48:26

@kultúrpesszimista: Pláne? De hát igaza van :)

lord75 2011.11.04. 13:52:06

nem lehet talalni? 1 perc volt..... www.hasznaltauto.hu/auto/peugeot/504/peugeot_504_2.0_gl-5181730

Ja hogy te ilyet akarsz , csak 100 ezerért??Vagy még jobb, ingyen...!!!

További jó álmdozást.

kultúrpesszimista 2011.11.04. 13:54:08

@ommm: Nem látom be, miért... Egy korabeli, jól karbantartott Saab tudja ugyanazt... Kényelemben, egyediségben mindenképp. Kérdés, hogy mi a helyzet alkatrészügyileg ill. hogy alakul ezek ára (a Peugeot-hoz képest).

kultúrpesszimista 2011.11.04. 13:57:12

@morphine: Egyébként nekem is inkább egy 505 sti kéne a régi pug-ok közül. Vagy ha 504, akkor coupe vagy a cabrio. Gyönyörűek! Ha meg modern Peugeot, akkor 406 coupe, szigorúan az első szériából. ;)

Stump András 2011.11.04. 13:59:43

@lord75: Sajnálom, hogy nem jött le: nem ilyet akarok, hanem egy még életképes használt autót.

Szacsi 2011.11.04. 14:13:43

@Bioface: no problem, nem leszólás csak a jegyzőkönyv kedvéért írtam :)

@Stump András: a CX végképp kiesett? Racionális vagy érzelmi okokból?

LanciaBacci 2011.11.04. 14:15:26

A Break Riviera megvolt már? Tudom hogy nem erről szól most a sztori, de ha már épp 504, én nagyon bírom az ilyesmit.

www.garage24.net/0504-1.htm

Szacsi 2011.11.04. 14:16:14

@lord75: szerintem nem ilyet akar 100ezerért, de ez kitűnik a cikkből is csak el kell olvasni;) ...meg a posztokat is és akkor kiderül hogy ez is volt már, sőt reagált is rá ;)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.11.04. 14:16:48

Ha van ismerősöd Esztergomban, egy próbát megér, hogy egy embert megtaláljon neked. Lehet, hogy már tán meg is halt az öreg, de neki volt 2-3 darab 504-ese.

A Bottyán János műszaki középiskola kollégiumának volt a gondnoka-fenntartója az öreg. Oda jártam suliba és mindig láttam, amikor előszedegette a masináit. Bár régen volt, 1999-ben jártam arra utoljára.

Az épület egyébként most már a polgármesteri hivatalhoz tartozik.

kéne 1 nick 2011.11.04. 14:17:37

Alaptétel, hogy francia terméket NEM veszünk.
Se autót, se repülőgépet (Airbus... Toulonban készül), se tévét, se semmit.

Nemcsak Trianon miatt, hanem azért sem, mert a franciák szaron kívül más minőséget nem ismernek.

Kivétel talán a sajtok meg a borok-konyakok. Abban jók.

Tizenkettő 2011.11.04. 14:25:03

@kéne 1 nick: Köszönjük, ez egy igazán építő jellegű hozzászólás volt. Majd legközelebb a repülőtéren is kezdj el sztrájkolni ha egy airbusra szól a jegyed.

Tizenkettő 2011.11.04. 14:37:25

@Tizenkettő: Arról nem beszélve hogy ha ekkora agy vagy legalább ne kevernéd a szezont a fazonnal avagy Toulon Toulouse-zal.

w a s d 2011.11.04. 14:41:06

@kéne 1 nick: "Nemcsak Trianon miatt..."

Az a baj, kb. minden autót gyártó nemzet tett valamit, ami Magyarországnak nem volt éppen kedvező.

Kivancsi 2011.11.04. 14:44:25

szerintem az a zold magyarorszagi nagyon korrekten nez ki!
valszeg az is... el tudom kepzelni hogy meg otevet elgurul
nagyobb "matatas" nelkul vagy meg tobbet... hasznalatfuggo..

amit tennek...
honom ala vagnek 1millat atsuhannak a hirdetohoz, megvizslatnam a gepet es hozza az elso mondatot!
kiviritanam milkat meg az adasvetelit...
nagy esellyel megkapod!

erokun 2011.11.04. 14:52:25

na ez már valami,kezdett herótom lenni a német vasaktól..bár pont egy francia? hmm kellően perverz választás

kéne 1 nick 2011.11.04. 14:54:26

@Tizenkettő:
Toulon, Toulouse, nem mindegy? :-)
Attól a francia cuccok még szarok.

Tizenkettő 2011.11.04. 14:55:43

@kéne 1 nick: Figyi egyezzünk meg neked elhiszem.

Kámasuka 2011.11.04. 14:58:23

@Stump András: Jézusmária, te ezt használni akarod? Melóba járni vagy mi?

Kámasuka 2011.11.04. 15:01:05

@Tizenkettő: Teljesen igaza van. Magyar ember akkor se vegyen franciát meg románt ha netán ürtechnika lenne.

Tizenkettő 2011.11.04. 15:03:01

@kéne 1 nick: Még szerencse hogy lehet még 1.6-os diesel kettes golfot kapni különben nagy bajban lennél.....

Tizenkettő 2011.11.04. 15:09:33

@BenFranklin: Halkan megjegyzem, szerintem mi itt kicsiny hazánkban jobban tennénk ha nem kritizálnánk más nemzet autóit ilyen hatalmas szakértelemmel amikor az autógyártásunk fénypontját a Puli jelentette. Szóval inkább mielőtt bárki is elkezd ócsárolni valamien autót elevenítse fel a képet az emlékezetében. De nem akarom elterelni a szót a témáról mert itt most nem erről kellene vitatkozni, úgyhogy részemről ezzel kapcsolatban be is fejeztem a dolgot.

Tizenkettő 2011.11.04. 15:10:48

valamilyen.... Bocs elgépeltem.

Kámasuka 2011.11.04. 15:15:37

@Tizenkettő: Nem kritizálom én senkinek a szakértelmét. Csak amíg egy románnak meg franciának van annyi esze, hogy nem iszik magyar bort, akkor a magyarnak is lehetne annyi, hogy nem vesz francia autót és semmi mást se.

Babaolaj 2011.11.04. 15:36:05

@Tizenkettő: Azért nem a Puli volt a magyar autógyártás fénypontja, csak nézz egy kicsit régebbre!

csumpika1 2011.11.04. 15:39:21

Hmm... Night on Earth, tényleg mekkora film, ajánlom mindenkinek..! :)

csumpika1 2011.11.04. 15:43:47

@BenFranklin: Ekkora baromságot régen olvastam már :))) Le merem fogadni, hogy napi szinten vesz minden Übermagyar állampolgár számos más - számára ellenszenves - országból termékeket.

Ez az előítéletes duma meg, hogy ami francia az szar.. lejárt lemez.

2011.11.04. 15:52:20

A Saab-ot nem értem miért húzza a TC-nál egyre több ember...Bazsó leírja mert kétséges a jövője(persze a Rover az örök angol manufaktúra), itt "talán hagyjuk". Ez aztán érv a javából! Nincs okom védeni a márkát, nem azzal járok, de szeretnék egyetlen objektív, épkézláb okot egy 900OG ellen, hadd okosodjam...

@Tizenkettő: Komoly információhiányban szenvedsz: hu.wikipedia.org/wiki/Csonka_J%C3%A1nos

Tizenkettő 2011.11.04. 15:53:54

@Babaolaj: Arra az erőlködésre gondolsz a 20-as 30-as évekből? Ha olyan szuper volt akkor most autógyártó nagyhatalom lennénk.

Tizenkettő 2011.11.04. 15:55:22

@Tizenkettő: Persze most majd kapok 200000000 anyázást meg magyarázatot de a tényeken nem változtat. Mondjuk az egyszer biztos, hogy fikázásban meg magyarázkodásban világelsők vagyunk.

Vályoglakó 2011.11.04. 15:56:36

Nekem volt egyszer egy 505-ös! Hét éves volt csupán, de akkor fogadtam meg, hogy az életben nem kell több Peugeot! Pedig nagyon beleszerettem. Kényelemben, komfortban azóta sem csináltak hasonlót szerintem, de minden nap szétesett benne valami. De tényleg minden nap. Egy évig bírtam, azután eladtam.

Tizenkettő 2011.11.04. 15:58:44

@Tizenkettő: Például milyen jó lett volna ha Barényi Béla nem a Mercedesnek dolgozhat, hanem valami hazainak....

2011.11.04. 15:59:55

@Tizenkettő: Az nem anyázás hogy szembesítenek a tudatlanságoddal. 1. Világszabadalma van egy magyar mérnökpárosnak a porlasztóra. 2. A háború elvesztése miatt állították le a személyautó gyártásunk...

kultúrpesszimista 2011.11.04. 16:02:17

@saaby.: Tudod, tömegpszichózis... Nincs jövője, nem is olyan megbízható, blabla - rikkantja el magàt valaki, és egy bolond máris százat csinál.

Nem kell túl nagy jelentőséget tulajdonítani mindennek. Ovi.

Tizenkettő 2011.11.04. 16:08:34

@saaby.: Egy porlasztótól még nem lesz autógyártása egy országnak. És hidd el annyira azért vagyok tájékozott hogy tudom ki találta fel nem kell szembesítened vele köszönöm.

Tizenkettő 2011.11.04. 16:10:20

A második pontra meg csak annyiban referálnék, hogy nem csak mi jöttünk ki szarul a háborúból. Ez a magyarázat kategória.

Tomchy 2011.11.04. 16:18:38

@Tizenkettő: A probléma inkább az, hogy a '50-től ~'90-es évekig nagyjából Ikarusz és Rába gyártásra lettünk ítélve a SZU-ban. Lett volna itt affinitás, csak nem engedték.

2011.11.04. 16:19:55

@Tizenkettő: Nem magyarázat. Tény.

Más gyárthatott, nekünk nem engedték, s így az összes tehetséges mérnökünk is elröpült a szélrózsa minden irányába (pl. az általad is említett Barényi, Anisits, stb.)

nagy__mate 2011.11.04. 16:35:57

@Stump András: www.autoalkatresz.hu/auto-bontott_jarmu/jarmu_bontasra/peugeot_504_d_bontott_jarmu-172668

ha mindenképpen magyarországi kell, itt van ez. Dízel, kellemes metálfénnyel. Még mindig komplettebb, mint az AE86, amit Ommm-mal reszelgettek :)

Kámasuka 2011.11.04. 16:36:30

@csumpika1: Ekkora baromságot régen olvastam már :))) Le merem fogadni, hogy napi szinten vesz minden Übermagyar állampolgár számos más - számára ellenszenves - országból termékeket.

Itt minden további mondat pusztába kiáltott szó lenne....:D

zolia 2011.11.04. 16:42:37

Bandi, valószínűleg észrevetted már, de a hasznaltauto.hu-n speciel pont van 1 db OT rendszámmal. Valamivel 5 ezer EUR fölött.

Alig 5 perce néztem meg. A cikked hatására ugyanis megkívántam ezt az autót...

BallyS16 2011.11.04. 16:51:12

Ha 504, akkor Coupe!

Stump András 2011.11.04. 16:58:45

@nagy__mate: Sajnos már nincs meg a papírja.

Beaver100 2011.11.04. 17:06:18

Regi szep emlekek, volt egy benzines 504 em ket vagy harom evig hajtottam a hetvenes evek vegen. Soha semmi kinja nem volt, csak egyszer a miskolci Shell benzinkuton a nagykepu suket majom szerelo levegokulcsal az osszes hatsokerek kerekanyait ferden hajtotta ra egy gumicsere utan. Szep munka volt kicserelni a tocsavarokat emlekszem ra.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.11.04. 19:26:25

Sharm El Sheikben állandóan ilyenekkel taxiztunk. Nem jutott róla eszembe a "dekéne".
Pedig tetszenek a régi verdák. Persze az '60-as évek és USA.

GGG77 2011.11.04. 19:31:23

Gyönyörű autó ez, pláne a kupé.
Az utolsó szép Peugeot a 406 kupé volt.

A mai franciák közül pedig egy C5 kombit megnéznék, de a Laguna vagy a Megane is tetszik.

Asterix73 2011.11.04. 19:37:16

www.hasznaltauto.hu/auto/peugeot/504/peugeot_504_2.0_gl-5181730
Nos itt van egy gyönyörű példány. A mai franciák közül,a ciroenek a menők!4 Bár én mindig is Citroen rajongó voltam. Talán a Fantomasz filmek hatása.

kultúrpesszimista 2011.11.04. 19:37:54

@GGG77: Nekem csakis a C6 kéne a mai franciák közül. Méltó utód, minden szempontból. A Renault egy vicc, évtizedek óta. A P508 tetszik, de a 607-hez képest sajnos kommerszebb külsejű darab, mintha egy stílusosabb Mondeo lenne...

tibidanny 2011.11.04. 19:50:14

Stump András:

www.coches.net/peugeot-504---impecable-100-original-en-madrid-26142431-ccvo.aspx

üzemanyagár + autopálya ktsg-ben hazaviszem neked.

üdv, Tibi

gumifust 2011.11.04. 19:50:36

Mindig örömmel olvasom ezeket a cikkeket :) Tetszik nagyon az 504 de a cxből én a konbit venném mert az valami értelmezhetetlenül nagy autó :) és az már tutira 5 ajtós !!!! hmmm ??? :)
De mindenesetre remélem hogy nem csak úgy vennél régi autót hogy használod pár évig és aztán leadod a méh telepre, mert az eléggé öncélú lenne és uygebár nálltok autós újságíroknál kevesen szertik és tisztelik jobban az autókat , és hagyniőket elporladni nem lenne helyénvaló.

Raticus 2011.11.04. 20:12:10

Valaki nemrég linkelt itt a Totalcar-on valahol egy Dangel-hirdetést, ha jól emlékszem valami 1,5 misi körül volt az ár. A Dangel tényleg ütve fúr, ahhoz csak az AMC Eagle mérhető.

en.wikipedia.org/wiki/AMC_Eagle

Még gyári kabrió is volt belőle! De kéne egy olyan!

Stump András 2011.11.04. 20:31:24

@tibidanny: Igazán gáláns ajánlat, de azt hiszem, túl szép ez a gép napi használósnak. Azért kösz.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.11.04. 20:42:38

itt vannak nagy képek a Dangelről:

special.blog.hu/2010/06/30/peugeot_505_gld_dangel

@Stump András: ha ezt az ajánlatot nem fogadod el, akkor te nem is akarsz ilyen autót, csak gyorsan össze kellett rántani egy cikket valami zúzós témáról

ha szart veszel, mondván, hogy rohangálós, úgyis többe fog kerülni (lásd Domsjö)

rohangálni ugyanis nem tudsz olyannal, ami nem megy, tehát mindent meg kell majd csináltatni rajta, x-szer ennyiért

LanciaBacci 2011.11.04. 20:57:17

@GYUSZI BACSl:
Itthon van rendszámos-papíros, működő, karbantartott autó 1800€-ért alkuképesen, de az is drága. Nekem is úgy tűnik, hogy nincs ez még eldöntve, inkább csak álmodozunk vagy max a nyulat ugrasztják a bokorból, hátha áll valahol egy feleslegesen. Ráadásul ha korábban jól értettem, a 2002-t is mostanában kellene felújítani, plusz ott a hacsi is.

tibidanny 2011.11.04. 21:03:14

@Stump András: nincs mit. :)
most bakker belenéztem megint a klasszikusok kínálatába és van egy atom 304-es.
Anya viszont lehet már kirakna az autókkal együtt :)

Rocko- 2011.11.04. 21:11:31

@ommm: ugyanazt tudjuk? :)
Petié vagy Gáboré?

Dennis01 2011.11.04. 21:47:02

Ha vennel egy 504-et, szep kis keszleted lenne stilusos kocsikbol, Bandi.. :)

@Ápuka: Faternak 99-es 406 1.8 16V kombi van, most lepte at a 260.000.-ik kilometert, meg mindig tokeletes ingazo jarmu. Sose ertettem egyet ezzel a "francia szemet, nem tudnak azok autokat gyartani" szemlelettel, miota fater hajtja a 406-ost, mindig megmosolygom az ilyen embereket..

Szeretnek a Saab-al kapcsolatban hozzaszolni a viskuralashoz: semmi gondom nincs a Saab-okkal, de ez a "gyartas leallt", "talan ujraindul a gyartas", "megint leallt a gyartosor" mar kicsit sok nekem. Engedni kene csendben nyugodni a markat, ahelyett hogy ossze-vissza rugdossak szegeny Saab-ot..

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.11.04. 21:54:00

hát nekem nem tetszik.
a citroen tényleg szebb.
CX ben nincs 5 ajtós?

ordoga 2011.11.04. 21:57:13

Sziasztok!

Ehhez mit szóltok?

www.mojauto.rs/polovni-automobili/822817_Peugeot_504_1977_god

Dízel, 1 millió kilóméterrel (ebből olyan 7-800 ezret be is vallanak.

És csak 500 Euró.

Carraroxt 2011.11.04. 23:08:54

Veszel egy fost, lemész bamakó ralira, és visszajössz egy jóval. :D Biztos akad arrafelé eladó, meg műhely is ahol átütik a számokat!

travelnyuszi 2011.11.04. 23:09:58

Én egy 84-es évjáratú autót szeretnék behozni Ausztriából. Van bármiféle lehetőség arra, hogy ne kelljen regadót fizetnem? Nem vagyok napra kész a témában, hátha tudtok valami okosat mondani...kb. 330 ezer lenne.

Tommi 2011.11.04. 23:16:05

Hajrá Bandi! Remélem megleled álmaid 504-esét! ;-)

(Szeretnék a TC-nél dolgozni... Akkor most nem 150-ért keresnék autót napi használatra. ;-))

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.11.05. 00:11:30

@funny: Ahogy mondod.
Kairó tele van velük, kombiból is van elég.
Mi ezt béreltük két napra, soförrel együtt. Klassz volt, Ahmed még ki is takarította.
indafoto.hu/malenykijpolgar/504

Csikós Zsolt 2011.11.05. 00:13:46

@saaby.:

Nincs világszabadalma a magyar mérnökpárosnak (Csonka János jegyezte egyébként egyedül) a karburátorra, mert ugyan Wilhelm Maybach előbb készült el vele, de később védette le, ez tény, de Amerikában volt egy régebbi szabadalom is, nem követed az eseményeket, a Négyesi kutatta fel tavaly. Sajna, ez is összedőlt. De azért közel voltunk, igaz, az amerikai szabadalom jó pár évvel régebbi volt.

Dennis01 2011.11.05. 01:23:57

El is felejtettem, mindenki linkel be filmeket 504-ekkel, erre pont palyafutasa legjobb uldozeset nem linkeli be senki???
Itt van, tessek: www.youtube.com/watch?v=JXF3QtQXsHA

Alf (törölt) 2011.11.05. 02:20:14

@benkoo: Ne is mondd. Én voltam hollandiában DS-ért, többet is megnéztem, eléggé széjjel voltak rohadva, tulaj meg elfelejtett erről tájékoztatni...

Szóval hazajönni haza lehet, de aztán bele kell vágni azt a pár tábla lemezt.

Alf (törölt) 2011.11.05. 02:22:46

@travelnyuszi: vársz 3 évet (addig felújítod pöpecre és OT)

Alf (törölt) 2011.11.05. 02:27:43

@kéne 1 nick: hajszárítót csak üzbégtől, így van.

travelnyuszi 2011.11.05. 02:39:53

@Alf: az a baj, hogy hibátlan...és kurvára szeretném használni. De nem P-vel, meg E-vel, meg Z-vel, meg...de fáj kifizetni ennyi lóvét. És akkor még a forgalomba helyezés horror költségeiről nem is beszéltünk. De azért köszi.

DrSzoke 2011.11.05. 05:02:59

@Szacsi: nekem volt egy utolso szerias CX td 2 limuzin,a 125 lovas, hosszitott.Feher,fekete borrel,abs,klima,minden,meg a vezeto ules is elektromos.Egyszeruen imadtam,sajna akkoriban epitkeztunk,el kellett adni.8 literrel jartam,a 160-170 utazoban siman,Frankfurtban 10 ora vezetes utan szinte frissen szalltam ki az ulesbol.Mivel hosszu verzio volt,meg a hatululok is fejedelmi korulmenyek kozt utaztak.Ha talalnek egy ertelmes allapotut,siman vennek egyet.

Alf (törölt) 2011.11.05. 09:50:06

@travelnyuszi: 30 éves kortól lehet OT rendszáma, ha átmegy a vizsgán. Akkor nem kell regadót fizetni. Ez az egy mód van. Vagy osztrák rendszám, ha tudod bizonyítani, hogy ott élsz többet, mint magyaro-n.

RLackó 2011.11.05. 10:20:02

Szerintem én megtaláltam a tuti elég-öreg-de-azért-mégis-használható gépet:
Opel Commodore 2,5S 1977
Karburátor, 6 henger, kézi váltó, hátsókerék hajtás.
Az már csak hab a tortán, hogy tolótetős, ülésfűtéses (gyári!!), alufelni, 68.000km van benne, nincs elrohadva, és az utolsó darab gyári kulcsa is megvan.
Ebben még igazi epedásak az ülések, golyópályás a szervokormány, és még rádió sem volt benne soha. Elég a 6 henger muzsikája.

Rocko- 2011.11.05. 10:25:58

@Gyurma73: az eleje,hátulja nem, de az oldalsó sziluettje bejön.

Rocko- 2011.11.05. 10:37:49

@malenykij polgar: bazz, gps. majd' több elektronika van benne, mint az 504-esen, meg az albumodban szereplő autókban összesen. :)))

midnight se 2011.11.05. 12:00:02

@Csikós Zsolt: Vegre tisztaba teszed ezt a tevhitet is.

@Tizenkettő: "Például milyen jó lett volna ha Barényi Béla nem a Mercedesnek dolgozhat, hanem valami hazainak.... "

-hat meg milyen jo lett volna, ha F.Porsche, H ledwinka dolgozik valami hazainak, Henry Ford pedig ide emigral es itt epiti fel elso uzemet.

2011.11.05. 12:37:22

@Csikós Zsolt: Én ebből indultam ki a hozzászólásomnál, ha nem stimmelnek az adatok, akkor változott valami a múltban-tiszta 1984hangulat!-s tévedtem:

"Bánki Donát és Csonka János szabadalmukat 1893. február 11-én "Újítások petróleummotorokon" címmel jelentették be, amelynek igénypontjaként szerepelt a karburátor, amelyet maguk a feltalálók is így neveztek. A gyorsan elkészített szabadalmi bejelentéshez egy régebbi (1891-es) rajzot mellékeltek, mert Bánki Donát egyetemi tanulmányai miatt időhiányban volt. Ez a tény arra mutat rá, hogy a karburátor már 1891-ben is készen volt.

A nemzetközi szakirodalom - a valóságtól eltérően - Wilhelm Maybach-ot tartja a porlasztó feltalálójának, aki hasonló találmányára 1893. augusztus 17-én francia szabadalmat kapott. A Bánki-Csonka feltaláló páros elsőbbsége nyilvánvaló, amelyet Maybach Bánki Donáthoz írott levelében maga is elismert." forrás: Szabadalmi Hivatal, új nevén SZTNH

@Dennis01: Ezzel egyetértek a márka jövőjét illetően. De mit változtat ez egy 80-as években gyártott modell megítélésén?!
Ha valaki értékeli a lelket egy autóban nem szabad hogy számítson.

Csikós Zsolt 2011.11.05. 13:10:02

@saaby.:

Hát, a múlt olyan, hogy ha kutatják, előkerülnek dolgok. Az 1984-ben megmásították, itt viszont pont arról van szó, hogy eddig volt megmásítva. De rosszul emlékeztem, brit volt az illető, bizonyos Edward Butler.

Veterán Autó és Motor, 2011. június, 46-47. oldal:
...járművet fejlesztett, ebbe beépített egy porlasztót, amely az Inspirator fantázianevet kapta. Hat évvel Csonka János és Bánki Donát előtt Edward Butler benyújtotta a karburátorra vonatkozó szabadalmat. Az 1887. november 30-án kelt szabadalmi leírásban tökéletesen látszik, hogy a Csonka-féle porlasztóval teljesen megegyező működési elvű szerkezetről van szó. ... s Nagy-Britannián kívül az USA-ban is szabadalmaztatta elképzeléseit. Szintén Butler nevéhez köthető a gyújtógyertya, a gyújtótekercs és a gyújtómágnes első alkalmazása." (köszi Négyesi Pali)

Hát ez.

2011.11.05. 13:46:45

@Csikós Zsolt: Beszarás...még jó hogy van ami biztos körülöttünk, s Világunk stabilan nyugszik korong alapjain! :)

LanciaBacci 2011.11.05. 14:36:31

@saaby.: Istenem, hogy egyesek milyen tájékozatlanok; köztudott, hogy a föld banán alakú...

@TC:
OFF
Amióta új a belsőség, a Flash 10-ből 9x összeomlik, amikor bejövök. Rá kéne nézni, melyik reklám okozza és kicserélni. Tudom, ad-blocker a megoldás, de mégis szólok, hátha.
ON

gumifust 2011.11.05. 17:38:44

Tud valaki eladó 164 Q4-et ?

Gott in Frankreich 2011.11.05. 18:11:34

@Csikós Zsolt: A szabadalmi jogban nem az szamit, hogy ki vedeti le elsonek:
en.wikipedia.org/wiki/Prior_art
A jog azt vedi, aki korabban keszult el. A talalmanyodat csak akkor bukod el a gyorsabb bejelentovel szemben, ha titokban tartottad.

Gott in Frankreich 2011.11.05. 18:25:08

@Tizenkettő: Tekintve, hogy Ausztriaban szuletett, dolgozott o hazaiaknak is (Steyr, Austro-Fiat).

yeti 2011.11.05. 18:25:49

Végre újra autonánia.
A Peugeothoz pedig szurkolok,hogy összejöjjön.

Rocko- 2011.11.05. 22:03:12

@malenykij polgar: ehehe, nagyítva látszik, h télleg nem gps. annak néztem.
de vicces a slag rajta. :)

Ed China 2011.11.06. 00:56:12

András! Ezt a franciát vedd meg, hátha ott van még! Szép patinás, igazán különleges és ritka autó már, és még kék is!

sopianaedeluxe.blog.hu/2010/09/08/csipkerozsika_a_ferencesek_utca_42_ben

ferko71 2011.11.06. 06:26:31

Nálunk a szomszédban, két pallaszt (cx) tartottak. Mi csak azt láttuk, hogy mindig fekszik alattuk valaki. Nem rohadtak, jól néztek ki....Csak valahogy nem igazán voltak jók. És miért pont francia? Nekem volt Talbot Horizonom, azzal is mindig volt valami szarság. Utáltam, pedig nem hagyott ott sehol sem. Ezen kívül nem volt"szerencsém" a franciákhoz. De a mostani Bildben már elég megbízhatónak tünik a Laguna. Vegyél olyat.

dennisthemenace 2011.11.06. 08:28:57

@kéne 1 nick: Ocsém, menj és verd ki egy Nagy-Magyarorszag térképre,majd hívjad Csontit, van-e Béjjemvéjje raktáron, occcssóóér....

Na figyelj: EZ itt autóbuzik blogja. Leszarjuk a politikát, minket az autók érdekelnek. És a francia autók csodálatosak, persze, mi mást nézunk bennuk, mint te. Az 504 amúgy is egy legenda, de neked ezt kár magyarázni...
Mellesleg: 406-ost hajtok, már negyedik éve, kozel százezret vertem bele (kilométerben). Mindig poccre indul, megy, nem kell rá kolteni a szervizelésen kívul. Illetve tegnap megadta magát a hátsó dob, ennyi.

dennisthemenace 2011.11.06. 08:37:25

@kultúrpesszimista: Nekem bejon. Valamelyik nap kipróbaltam egy kereskedésben, nagyon jó vezetni.
21.000 font. 4200-at kel letenni kp, a tobbi kamatmentes hitel, 350-es havi torlesztéssel.. Nem egy rossz ajánlat.

Rocko- 2011.11.06. 09:03:01

@Gyurma73: hát amit linkeltél. :D
oda nyomtam a 'válasz erre' gombot. ;)
amúgy a Monza coupé az.

dennisthemenace 2011.11.06. 11:58:08

@BenFranklin: Honnét tudod? És ha isznak? Ekkora okorséget még életemben nem hallottam....

S1980 2011.11.06. 12:15:58

Peugeot... volt kettő is, amit használtam, meg még pár donor. Volt 305-ösöm. Olyan hibák jöttek elő rajta, amik a 124-esemen, Sierrán, Suzukin, Trabanton, Wartburgon soha... pl. gumicsövek elrohadása a szívócső és a blokk között. Váltórudazat állandó szétesése. Ablakemelők, ajtózárak heti jelleggel. Ezzel együtt ez volt az első nyugati autóm, nem éreztem szarnak, olyan kényelmes volt a szockó verdák után. Csak miután lettek normális autóim is. (Igen, a Suzuki is normális volt!)
Azután 405-ösöm volt, hajó fíling óccsóé. Ott a rendőr első kérdése az volt, hogy saját-e vagy céges. CÉGES! Szóval nem bontószökevény fostalicska, hanem CÉGAUTÓ, amely olyan ÉRTÉKET képvisel, hogy adózási szempontból megéri a cég könyvesésében amortizálni! Jól esett, pláne úgy, hogy kétszázötvenért vettem, húszas részletekben, magánszemélynek törlesztve. De az ajtózárak itt is visszatérő problémát jelentettek. És itt már beugrottak a féltengely problémák is, meg a váltó is széttört (igen, a váltóház, ki is folyt az utcára az olaj rendesen).
Szóval árukhoz képest nagyon fílinges autók, de azért vannak autóbb autók is.

Stump András 2011.11.06. 13:20:01

@Ed China: Elképesztő annak az Renault-nak az állapota, érzem a szagát is a képeken át. Kár, hogy nekem nem jön be az R10-es.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.11.06. 15:51:10

@Rocko-: Ja azt hittem a Citroen SM ,az sem csúnya.
A Monzának talán a faceliftes változata szebb.

Rocko- 2011.11.06. 15:55:51

@Gyurma73: SM se csúnya, csak az közismertebb imho.
sőt, az a szebb. a Monzát azért emeltem ki, mert én olyat ritkán látok.

Szigyártó 2011.11.27. 13:20:08

Szia András!

Nekem van 1 eladó 504-es em. OT-s rendszámű minősített.
Az autó jelenleg garázsban áll Budapesten.
süti beállítások módosítása