TC Drag: vígan, esélytelenül

  2011. szeptember 14. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes bianchi drag gyorsulás tököl era autobianchi tc drag

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Mint a TC belső gárdájának leggyengébb és legöregebb kocsijait birtokoló tagja, előre tudtam, hogy esélyem se lesz bármilyen autónak nevezhető tárgy ellenében ezen a gyorsulási versenyen. Különféle kretén ellenfeleket kellett találnom: robogót, teherautót, rollert.
 

Amikor Rézmányi Balázs benyögte, hogy Doxát, a 300 D 123-as Mercijét hozza ki a versenyre, és őt esélyem lesz megverni, őt is fel kellett világosítanom. Nem öregem, kár magyaráznod, a te autódat ugyanaz a 88 lóerős, sorötös dízel hajtja, a te autódat is a Karesz szervizeli (méghozzá alig egy hete jöttél tőle), viszont a 123-as limó karosszéria vagy százötven kilóval könnyebb és némileg áramvonalasabb is a kombinál. Ráadásul az én Erámban az eredeti, hosszú diffi van, Balázs Doxája viszont 280 E-ként kezdte az életét, és a rövidebb diffi megmaradt onnan. Esélyem sincs hát.

Egyenesen a YMCA-ből

Én tehát tisztán élvezkedni mentem a szép öreg autókkal, lemostam mindkettőt, baromi jó volt velük kimenni Tökölre, minden percét élveztem az útnak. Persze – hogy ne látsszak puhapöcsnek – indulnom is kellett. Amikor épp nem állt senki a rajtrácson, még jó előre mentem egyet-egyet az Erával és a Bianchival egyedül, csak az íze kedvéért. Tét nem volt, de legalább megtapasztaltam, milyen érzés lehet, amikor nem egy másik autó fenekét nézem a pálya túlsó végén, amikor átlépem a fotocellát.

Aztán Rézmányi Balázzsal bemutattuk a kötelező kűrt. Lényegében ugyanazzal a reakcióidővel startoltunk, bár én nem bőgettem fel annyira a motort, mert sajnáltam a kuplungot. Háromszor szedtem ki a váltót, a kuplungszerkezetet a saját kezemmel, háromszor tettem vissza, nem akartam most negyedszer is, Era épp most túl jó ahhoz, hogy széttapossam.

Azért ez szoros

Érdekes, a különbség nem lett olyan drámai, mint gondoltam. Persze, Doxa két tizeddel jobbat ment, de az én sebességem nagyobb volt átlépéskor. Értsd: Balázs nem ütötte meg a százat, én 103 km/h fölött értem át, tehát rövidebb diffivel lehet, hogy pariban lettünk volna. De én csaltam is: otthon hagytam a hátsó ülőlapot, a pótkereket és a pótkerék-fedelet. Ez az én autóm esetében több tíz kilót jelent, hiszen, mint tudják, a régi Mercedesekben MÉG VOLT ANYAG.

De mivel minden fokozatot a kis sárga jelzésen túl forgattam (bocsi Era, hálából kapsz majd egy kis 2T-t a gázolajba...), egy második világháborús német sivatagi hadosztály precizitásával váltottam, és a tetőt, az ablakokat becsuktam, a fogyasztókat lekapcsoltam, ezért tudtam, hogy nem bírok többet kihozni. Legalább az én esetemben fel sem merült a kerékkipörgés veszélye, ez is valami.

Legalább színes a TC-flotta

Égből jött a segítség, nem készültem, hogy Koncz Jani Mitsubishi pickupja ennyire hasonló időket fut. Kihívtam őt is, csak az izgalom kedvéért, és láss csodát – az előző 21,015 után egy 21,019-es időt futottam ellene. Mondom, ez a maximum, amit tud az öreg Era. Viszont ezzel is megvertem a turbós, sokkal modernebb japán vasat, nem volt rossz érzés.

Sőt, a kellemes bizsergés az eufóriáig fokozódott, amikor rájöttem, hogy mivel én majdnem pont 100-zal mentem át a negyed mérföld végénél a kapun, ezért a kapott eredmény nagyjából a 0-100-as gyorsulásom is. A gyári érték 21,0 másodperc, a nettó 21,015 tehát azt mutatja, hogy a kocsim tudja, amit 1985-ben tudnia kellett. Sőt, még kicsi jobb is, hiszen 103-mal mentem, a valós 0-100 valahol 20,3 körül lehet. Büszke vagyok az öregre, büszke vagyok a jól karbantartott, 536 ezret futott mechanikára, és ezúton is: köszi Karesz, isten vagy.

Minden csukva, csusszanok a szélben

Az Autobianchi pont azért volt itt, ami amúgy is: játéknak. A 600-as hengerekkel talán megvan benne a 20 lóerő (gyárilag, 500-asként 17,5-öt tud), autós ellenfele nem volt, hozzá képest Ferrari egy eredeti, kétütemű Trabant, Porsche egy 24 lóerős kispók. De ott volt Winkler Yamaha Vinója.

Nyilván jobban ellő a startnál, mert iszonyatosan könnyű, ráadásul Robinak még a váltással sem kell bajlódnia, megoldja helyette a CVT. Ez eddig rossz hír. Viszont sejtem, hogy az a 70 km/h, amit végsebességnek ismer az óráról, a valóságban olyan 60 körül lehet. A Bianchi meg megfutja a 95-öt, kis nyúzással a 100-at is. Ha mondjuk, háromszáz méter alatt elérem a 60-as tempót, onnantól lassan, de biztosan le tudom dolgozni a hátrányomat, még esélyem is lehet nyerni.

Feltéptem kicsit az aszfaltot?

Így lett. Winklerből csak egy kis zúgást és némi pöffenetet éreztem, amikor kigyulladt a zöld lámpa, aztán jó messziről figyeltem, ahogy a kormányra ráfolyva (légellenállás-csökkentő üzemmódban) húz elfele. De most először az életben vonástól vonásig húzattam a Bianchi motorját (a sebességmérőn ilyen kis jelek vannak az engedélyezett maximális fordulatszámoknál, mint a fordulatszámmérő nélküli régi autókban általában), fél távon már közeledtem, és valahol a háromszáz méteren túl már egyértelműen gyorsabb voltam. Üvöltöttem az izgalomtól, legalább úgy ráhajoltam a kormányra, mint Robi, két hülye az egyszámjegyű lóerők fogságában, azok voltunk mi. De jó volt.

Nem sokkal nyertem, másfél másodperccel. Ami a legfontosabb: az autó nem esett szét, bár még mindig csikorog az a valami a kuplung csúsztatásakor, bár tudnám, mi a baja, most a harmadik kinyomócsapágy van bent. All-in-all nem hittem volna, de a csigák világában is lehet fej-fej melletti küzdelem a salátalevél ízesebb széléig, már csak az a kérdés, hogy a csiga vérnyomása felmegy-e ilyenkor. Mert a miénk felment.

Aztán egyet még mentünk egymás ellen pályacserével is, mert Winkli kitalált egy jobb elstartolási technikát, én ezt a próbálkozását a tető és a hátsó oldalablakok behúzásával kompenzáltam. Egyikünknek sem jött be a trükk – rosszabbat mentük, az arányok maradtak.

Teljes terheléssel is vágtat

És hogy a brutális teljesítménnyel rendesen fel is vághassak valakinek, Koncz Jani elektromos rollerje ellen is indultam. Hogy ne legyen teljesen egyenlőtlen a küzdelem, megtömtem a Bianchit utasokkal – jobb egyemen Stump Bandi barátnője képviselte a kilókat, hátul Karotta és Rézmányi a mázsákat. Ablakokat, tetőt kinyitottunk, hadd dolgozzon a lég és az ő ellenállása is. A nap legrosszabb reakcióidejét mutattam be a rajtnál, Koncz uram pedig felfedezte, hogy az elektronok igenis tudnak mézszerű lassúsággal áramlani akkutól a gázmarkolaton át a motor felé, mert ő is csaknem ugyanolyan bénán startolt. Persze nem volt kérdéses a menet eredménye, én szűk 30 másodpercet nyomtam így is, 68-as végsebességgel, Janinál meg örülni kellett, hogy még aznap végigért a pályán. A szokatlanul lassú tempó miatt az időmérő át is fordult, ezért az ő 03,815-ös nettó idejéhez hozzá kell adni egy percet…

Hehe, jó buli volt.

És jövőre? Jövőre kihozom a Yamahát. Ha más nem hoz motort, az elpicsáz mindenkit… Persze csalás, de ki mondta, hogy nem lehet csalni?

Legjobb futamaim (ezekkel az időkkel lettem tizennyolcadik ill. huszadik):

csiklegjobb

Elért eredményeim:

csikidok

Így szavaztak önök a Totalcar Facebook-oldalán:

d td
erabmw
bianchivino
bianchi agnell

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr653223859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a Bloom 2011.09.14. 07:05:20

Vegig a Bianchinak drukkoltam. :)

Brevis 2011.09.14. 07:05:34

Pózolj feszítve menő járművekkel.:)

Rocko- 2011.09.14. 07:41:41

"De én csaltam is: otthon hagytam a hátsó ülőlapot, a pótkereket és a pótkerék-fedelet."
pedig egy-egy képen úgy néz ki mint ha nagyon ülne a segge. vagy rossz szög?

a pózolós képek viszont marha jók. :)

gobolyosg 2011.09.14. 07:53:02

Autóskesztyűt minden autóba! :)

Schütii 2011.09.14. 08:15:22

ERA tükrei nem voltak behajtva...

Schütii 2011.09.14. 08:24:26

@Rocko-: Nem a segge ül, hanem az eleje ágaskodik fel, mer ott a szintszabi, you know...

Rocko- 2011.09.14. 09:00:17

@Schütii: igen, a szintszabályzó miatt csodálkoztam én is.
a gyorsulás miatti ágaskodásra nem gondoltam, jogos, igaz, kösz!

Hurri Kán 2011.09.14. 09:00:22

A Bianchi még mindig marha jól néz ki. :)

Hose 2011.09.14. 09:14:57

Ilyen az, amikor egy Csikós hajtja a ménest...! :)

robian 2011.09.14. 09:18:39

világoskék ékszeres-ládika

Schütii 2011.09.14. 09:21:17

@gyvy: Van egy hatása az biztos. Én, ha meglátom, rögtön naftalinszagot vélek érezni a levegőben. :D

GGG77 2011.09.14. 09:22:36

"Jövőre kihozom a Yamahát. Ha más nem hoz motort, az elpicsáz mindenkit… Persze csalás, de ki mondta, hogy nem lehet csalni?"

Igazi úriember, ez az! :)
Ismét csak gratula az autókhoz, Era könnyfakasztóan szép.

Suttora 2011.09.14. 09:40:56

Ez a kombi tényleg egyre szebb lesz :-)

Cpt. Flint 2011.09.14. 10:04:19

jó nagy hülyék vagytok, kellemes kis cikk volt. jókedvet csinált.

gobolyosg 2011.09.14. 10:07:08

@Hose: milyen nehéz lehet egy irányba terelni ennyi lovat :)

Tekincsa Wakumba 2011.09.14. 10:51:24

"de a csigák világában is lehet fej-fej melletti küzdelem a salátalevél ízesebb széléig, már csak az a kérdés, hogy a csiga vérnyomása felmegy-e ilyenkor. Mert a miénk felment."

Ezen a mondaton percekig röhögtem. Köszönöm, vidáman indul a napom. :)
A Bianchi meg tényleg nagyon aranyos tütü.

románc cuvée 2011.09.14. 10:52:09

"(bocsi Era, hálából kapsz majd egy kis 2T-t a gázolajba...)"
Ez tényleg működik? Amúgy a Cougar-Kredenc páros mellett ez a legcsászárabb AUTÓ.

Schütii 2011.09.14. 11:21:07

@románc cuvée: hülyeség. Ezt a "legendát" a modern-dízelesek terjsztették el (na meg a régi-dízelesek, akik lopott transzformátorolajjal is jártak), akik álmatlanul alszanak az miatt, hogy vajon mikor kreppan be a magasnyomású rendszerük. (a "legenda" szerint a "szar magyar gázolaj" "szárazabb" mint a nyugati...")
A 2T olaj benzinbe való, és kétütemű motorok kenését hivatott ellátáni, nem dízeladagolókét. Ezért a mondatáért, Zsoltnak kiosztok egy virtuális tockost.

Schütii 2011.09.14. 11:23:29

@Schütii: khm.. ...álmatlanul forgolódnak...

peti.olah 2011.09.14. 11:24:12

@románc cuvée:
Én is szoktam bele tenni, mintha 1-2 decivel kevesebb lenne a fogyasztás. Meg állítólag keni az adagolót, ami nem lehet hátrány, így 300 ekm felett.

Autopeti 2011.09.14. 11:30:54

Ismerve a tempót, ahogy Zsolt cserélgeti a kocsijait, ERÁ-nak gondolom egy idő után mennie kell majd.
De most már olyan szép gyári állapotot mutat hogy én bizony megtartanám egy életre. (vagy az első német érdeklődőig, aki tele van nosztalgiával és egyúttal pénzzel is:)))

románc cuvée 2011.09.14. 11:31:39

@Schütii:
Történt egyszer,h a céges 206-ba benyát töltöttem (teletank:), de csak a felét sikerült leszívni. A helyét gázolajjal, plusz 6 deci kapagépbe való 4T olajjal töltöttem föl (környékben 1 autószerelő sem vállalta a melót). Azóta ment vagy 10ezret, semmi baja a 300e-t futott Hdi masinának:)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.09.14. 11:49:14

Erika q szépen néz ki,nagyon jók az új lámpák, grat hozzá.A Bianchina pedig... egy játékautó. :-)

mizie 2011.09.14. 11:51:42

Örülök hogy jól érzitek magatokat :)

TheTruth! 2011.09.14. 12:53:40

@Autopeti:
azért a bele közel nem ilyen szép, arra ráférne egy komplett kárpitcsere+ fa újralakk, de valóban veri az átlagot toronymagasan, én mondtam a csiknek h min 5 évig el ne adja.

Csikós Zsolt 2011.09.14. 13:25:24

@Rocko-:
Leereszt a szintszabályzó egy idő után :-)

Csikós Zsolt 2011.09.14. 13:27:03

@románc cuvée:

Kicsit takarít, rásegít az adagoló kenésére. Igazából mindig kéne bele egy kis 2T, de link vagyok.

Csikós Zsolt 2011.09.14. 13:29:56

@TheTruth!:

Nincs igazad, a fák közel tökéletesek (igaz, a kesztyűtartóé középen törött, de elsőre észre se veszed), még a műszerfal sem repedt, az ajtókárpitok sincsenek kilyukasztva. A csomagtartó - na az kipucolhatatlanul koszos, meg ott valaki furkált is a hátsó ajtónál.

Viszont elkezdett rohadni, ez baromira zavar. Nem akartam még egy veterános projektet a meglevők mellé.

gnme 2011.09.14. 13:51:54

Nézd meg ezt az ed csájnát.

Kidobta a szintezős lengéscsillapítót a koszvortból.

Már maszatoltam az ágymenűbe a csokis kekszet izgalmamban, hogy jön a javítás.

Erre odaba*ta a műhely padlójára. Az anyja köcsögit!

Suttora 2011.09.14. 13:55:38

@gnme: Bizony, úgymond a könnyebbik utat választotta és megfutamodott a galád :-)

Dennis01 2011.09.14. 14:27:16

@Csikós Zsolt: Ez csak az en velemenyem, de szerintem ez a kocsid erdemli meg leginkabb a torodest, a kepeket nezve csorog a nyalam, mint allat.. :)

Tomchy 2011.09.14. 15:06:21

@gyvy: 'sten hozott a klubban! :O)

Csiki: Tudom, ezt már máshol kifejtettük, de még mindig azt mondom, Erának sokkal jobban áll a szögletes fényszóró, mint a régi, évjáratidegen kerek. Viszont maszkulinabb is lett tőle, úgyhogy már nem az igazi az az Era név...

Schütii 2011.09.14. 15:21:38

szerintem most meg fog ugrani a 2T olajok forgalma...

Csikós Zsolt 2011.09.14. 15:52:59

@Tomchy:

De sajna az van ráírva...

TheTruth! 2011.09.14. 16:00:35

@Csikós Zsolt:
Van ott retek bőven az öszes kárpiton nem csak a csomitartóban, az ülések meg egyenesen katasztrófa, ami most van elöl az meg típusidegen, és a színe is olyan kisebbségis. Szóval a rohadás még a legkevesebb. Drótkefe meg rozsdafix azt bírja még egy darabig. Nem kell itt elaprózni
A béllel meg úgy jönnél ki a leggyorsabban és olcsóban ha durrantanál valami nyugati bontóból egy benzineset, azt akkor nem csak komplett belsőt vesszel hanem kasznielemeket, üvegeket kerekeket stb.
Azt átbaszkodod az üléseket, ajtókárpitokat, szőnyegeket és fokozatokkal jobb máris.
Ja és randa az a nagy szántás a bal szoknyán elöl. majd ott fog vígan rohadni jövő tavaszra.

Kámasuka 2011.09.14. 16:32:24

Nagyon jók a képek, a Merciről meg a többiről is, de azt lehet kérni, hogy a fotózáshoz legközelebb inkább valami vizespólós csajokat szerezzetek de tucatjával!

szeberenyi1 2011.09.15. 10:24:53

Legközelebb odaadom a TDT-t ha gondolod.ERA feeling megvan csak hikomatban és persze szürkében.De kompenzálja a csiga és a plusz majdnem 40 ló.16-os gyorsulással már fenekelheted a sovány bömöst is! :)

Tomchy 2011.09.15. 20:05:47

@Csikós Zsolt: Nekem meg ESV van ráírva. Erre nehéz nevet találni. EStVán talán? Nem tudom... :O)
Így aztán marad simán csak Lancer.

Daniel01 2011.09.20. 21:48:52

200D állólánykával hogy állsz? Azt is ki kellett volna hozni és megmérettetni a Bianchival. Szoros let volna szerintem...
süti beállítások módosítása