Álszlovákok meneküljetek! Kezdődik a razzia

  2011. szeptember 01. - ZáchDani Címkék: német rendszám szlovák idegen ellenőrzés p e

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A legjobb autós oldal a Facebookon
2015-05-04 18:06:23

2003.08 havi 1.9 pdtdi 131 le. VW Golf IV 1.400.000 ft Sportkivitel, kagylo ülések, 6gangos válltó, gyari

Megőrülök, annyira szép
2014-10-07 10:57:53

A világ legszomorúbb munkái sorozatunk újabb gyöngyszemei következnek. Aki kiállítási standot tervez

Ilyen könnyen még sosem nyertél
2014-09-30 15:10:44

Svájcban minden megtörténhet, ami az egyszeri magyar autóbuzinak csupán gyűrött újságpapírból

Ezt ne csináld, ha jön a mentő
2014-09-17 17:58:25

Megfigyelték, hogy az utóbbi időben sorra születnek az érdekes autós témák a szerkesztőség tövében?

amcsirencám

Hivatalos választ többszöri megkeresésünk ellenére sem kaptunk, de információink szerint az ORFK-nál még nem tudják pontosan, mekkora erőket mozgósítanak az ominózus szigorított jogszabály betartatására.

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr503195192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.09.03. 18:16:27

@Büszke_troll: Már elnézést, de mindenkinek mások az igényei. Ez nem királyság kérdése. Van aki a franciát rühelli, van aki az xhatost. :-) A Suzuki egyszerűen kicsi.

Büszke_troll 2011.09.03. 18:58:15

@speed2006: erre írtam, hogy nem vagy te ekkora király.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.09.03. 19:43:49

@Büszke_troll: Ha téged ez megnyugtat, legyen. Attól még kicsi marad, és nem érzem biztonságban magam benne.

tozse76 2011.09.03. 20:52:59

@speed2006:

A szezont kevered a fazonnal .ha jol ertem te kimentel dolgozni es dan rendszamod van. Ez mennyiben hasonlit ahhoz hogy vki kimegy papiron vhova ahol nem dolgozik csak autot vesz es hazajon ? A kulcs hogy vki tenylegesen dolgozik vagy kamu. Ennek semmi koze a dan sved peldahoz . Monacot ne emlegessuk mert az egy buta pelda. Jelen pillanatban ha euros szabaly ha nem ez van. Azt szerwtem ebben hogy az osszes forradalmar eut emleget de azert nem tuntet mert az afa rendszer jogtalan . Ugy vag meg az apeh mint a szart es pont leszarja mi van fizetni kell es kesz. Mivel tamogatom a hianykepzest az adofizetesi moral javitasaval ? Mert nem tetszik hogy milliardokat lipnak mert ez jar ?

Ben Franklin 2011.09.03. 20:54:10

Összeszartam magam, megyek lekapom az összes verdáról a rendszámot...

És a reexportbiznisz még csak most kezdődik! Tegnap mentem Komárno-bol Nové Zámky felé, előttem magyar rendszámú kamion zsírúj rendszám nélküli Insigniákkal. Viszik a magyar márkakereskedőtől(eu egyik legolcsóbb netto árai az itthoniak), megy rá iparilag a szlovák rendszám és megy vissza a magyar vevőnek(akinek persze cége van Szlovákiában). Komolyabb autónál spóroltunk 3 misit alaphangon(+ÁFA -5%), és a cégautószabályok is előnyösebbek.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.09.03. 21:06:39

@tozse76: Olvass mégegyszer. Nekem nincs dán rendszámom. És annyi köze van hozzá, mint a magyarnak akinek szlovák rendszáma van. Ha bérli, milyen legyen? Ha kint dolgozik, milyen legyen? Ha meg van esze, és kint csinál céget, és ez megéri neki, milyen legyen? És nem azt írtam hogy a hiányt támogatod, hanem az adórendszert. Legalább is közellenségnek tartod, aki megtalálja a módját hogy ne kelljen rengeteget kifizetni, a semmiért.

khaleeji 2011.09.03. 21:34:45

szlovákiában

-tized annyi az egy lakosra jutó adóellenőr, mint magyaro-n.

-az szja bevallás egy , azaz 1 a4-es oldal, a kitöltési útmutató 2 oldal

-osztalékadó nincs, ezért nem kell off shore tulajdonosnak utalgatni, mint a magyaroknál

-nincs regadó

-nincs cégautóadó, nem téma , pontosabban engedélyezett a magánhasználat

- nincs vagyonszerzési illeték

- nincs vagyonosodási vizsgálat

-az áfa visszaigényelhető a személyautók árából is(ez sokkal több, mint a regadó) , sőt minden költségükből, így a benzin , szervíz, stb árából is

- nincs objektív felelősség, csak az igazoltatott sofőr bírságolható ( ezért nem is fogják soha a szlovák hatóságok behajtani a magyar közigbírságot az ottani üzembentartótól). ha nem állítanak meg, utólag nem jöhet bírság.

- 5 euróért illetékért kaphattok szlovák jogosítványt, ha leadjátok a magyart.

- a jogosítvány örök, nincs orvosi érvényesség, életünk végéig használható ( a németeknél is így van, ott sincs ilyen, hogy lejár a jogsi)

ha valaki többet szeretne tudni, nem szeretné , hogy a magyar szervek vegzálják a rendszáma miatt, az vegye fel a kapcsolatot egy határmenti szlovákiai magyar ügyvéddel, aki majd pontosan elmondja, hogy mi a teendő , mi kell ahhoz, hogy 100%-osan be legyen biztosítva a magyarországi használat jogszerűsége.

reklámozni nem akarok, használjátok a google-t!

khaleeji 2011.09.03. 21:59:45

ja, és egy pár jótanács rendszámbizniszezőknek:

1. ha saját nevünkön van az autó, akkor vagy rendszámozzuk át magyarországra, vagy szüntessük meg a magyar lakcímünket.

2.ha viszont cégautót használunk, akkor az alábbiakat tehetjük:

a 4. par. a.) pontját, azaz a külföldi tartózkodást többféleképpen lehet okirattal bizonyítani:

-külföldi lakcím regisztrálása, majd az ehhez adott fényképes igazolvány felmutatása

-külföldi tb. kártya vagy letanúzott/ ellenjegyzett munkaszerződés bemutatása . ebben szerepelnie kell, hogy a munkavégzés helye külföld.
(ezen dokumentumok elvileg lehetnek az eu bármely hivatalos nyelvén, a magyar hatóság feladata azt lefordíttatni, persze jobb ,ha magyarul is van.)

-magyar lakcímbejelentő prezentálása, miszerint a népességnyilvántartóban bejelentettük a külföldi tartózkodást ( ez közokirat)

ha pedig a 4. par. b.) pontját, azaz a 30 napnál nem régebbi használatot és a hozzájárulást akarjuk bizonyítani, ehhez egy 30 napnál nem régebbi keltezésű , ellenjegyzett/letanúzott( így teljes biz. erejű magánokiratnak minősülő) meghatalmazás kell a gk. tulajdonosától, miszerint az autót alulírott napon és helyen (külföldi helyszín legyen!) adta a birtokunkba (ezt aztán havonta újra kell írni).

persze itt is a legtisztább a magyarországi lakcím végleges töröltetése a nép. nyilv.-ban, ekkor abszolút nem vonatkozik ránk a törvény. ez semmi hátránnyal nem jár , ettől lehet munkahelyünk, ingatlanunk mo-n, csak annyi a változás, hogy szociális ellátásokra nem leszünk jogosultak, illetve nem szavazhatunk.
az állampolgárság megmarad, így bármikor visszahonosítanak, azaz bejelenthetünk lakcímet.

khaleeji 2011.09.03. 22:12:32

persze az is opció, hogy a cégautót rendszámozzuk át mo-ra, ekkor is 50% regadót kell fizetni 2011 végéig.
ehhez viszont magyar adószámot kell, hogy kérjen a külföldi cég a nav-tól.

áfa viszont a rémhírekkel ellentétben nincs, mivel a 6 hónapnál idősebb eu-s gk behozatala esetén nincs áfa fizetési kötelezettség!

szennywich 2011.09.04. 00:30:17

A magyar NAV vagy rendőrség lekérheti a külföldi (EU) munkavállaló adatait?

Szabványok 2011.09.04. 00:56:03

@tozse76:
"Szerintem ott a probléma úgy általában velünk magyarokkal , hogy azt mondjuk, hogy ez nekünk sok, igazságtalan ,ezért nem fizetjük ki és majd okosban megoldjuk. Ezzel a mentalitással sikerült eljutni, hogy ezért annyi a gáz a villanyszámla mint amennyi, ezért kerül az összes biztositás annyiba ha cascot akarsz kötni. De ugyan ezért van ,hogy van aki egyenlőbb, ezért leparkol a buszsávon , vagy az autópályán miközben ácsorogsz elmegy a leálló sávon, ha motoros akkor felhajtja a rendszámot esetleg leragasztja mert nehogy már 130-al menjen ő is mint a többi , ráadásul matricát sem kell venni."
Magam sem mondhattam volna szebben!

"Egyetértek azzal, hogy a regadó sok , de vagy van egy országban rend vagy mint nálunk anarchiában élünk amire még rá is játszik a féreg kormány."
Ezzel is egyetértek!

"A világ nyugati részén egyszerűen ez nem tud működni mert tilos és kész. Ha Németországban élsz...."
Így van, ez csak KEurópában megy, ahol az umbulda a divat.

"
Nekem számos ezzel foglalkozó ismerősöm van. Mindegyik akkora kurva nagy magyar , a rántottszelet matricával, hogy még széchenyi sem volt ekkora. kommunistázunk ezerrel de a villanyóra átkötve, a medencét a tűzcsapról tölti, és persze német rendszámú autóval jár mert "én nem fizetek adót ezeknek a köcsögöknek" . Hát én ezeket a föld színéről szeretném eltüntetni és rabláncon látni ahogy söprögetnek az úton."
Igen. Ezért teljesen függetlenül attól, hogy különben mi a véleményem a mostani vezetésről, örömmel veszem, hogy végre megpróbálnak valamit. Remélem sikerül, több haszna lesz, mint kára.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.09.04. 02:43:37

@Szabványok: Nem tartozom egyik leírt csoportba sem. Én tényleg kint élek. De a véleményem az, hogy megértem az embereket. És hozzá tenném, hogy itt nincs is szükség okoskodásra, mert hagynak élni. Azt hiszi valaki hogy a regadó miatt fog megdőlni az ország? Nem. De nem a csalást pártolom, de ha van más megoldás, amibe nem lehet belekötni, tegyék csak meg az emberek. És ebben a cikkben nem a motos felhajtott rendszámáról volt szó. És hidd el, hogy elég sokan nem tartják a regadót jogosnak. Csak van akit meg lehet etetni a pr szöveggel, akik nem látnak túl a rózsaszin szemüvegen. Akiknek bemesélik hogy az ország ezért tart itt, mert vannak okoskodók. Pedig nem. Bírka egy nép. Magyarázd el lécci, hogy máshol miért működik hogy megélhetsz becsületesen? Miért kapsz annyi fizetést, hogy elég legyen? Miért tudnak kisebb sarcból, működő rendszert csinálni?

Chrismenbmw 2011.09.04. 02:54:54

A harmadik igazoltatás után feljelentést kellene tenni zaklatásért és diszkriminációért, na persze álmodik a nyomor. Ha bizonyított az, hogy jogosan használom a külföldi rendszámú autómat az EU szabályok értelmében főleg, gondoskodjon a tisztelt hatóság arról, hogy Hegyeshalomtól Budapestig nyaralásom és gyermekem egészségi problémai miatt, hosszabb otthon tartózkodásom alatt ne érjen több ZAKLATÁS!! Megint egy szabály amit a jó magyar mentalitás miatt kell érvényesíteni, amikor bejött ez a Szlovák rendszám mizéria, akkor tudtam, hogy ennek ez lesz a vége, Skóciában élek 4 éve, céget alapítottam lakásom van itt és házam otthon, megdolgoztam érte, nem loptam! Szeptembertől otthon kell tartózkodnom a fiammal, mert ott kaphat segítséget, mit tegyek, fogalmam nincs mit tegyek, legyen magyar autóm 10x es költségekkel mint az itteni? Majd béreljek garázst Bécsben ahol tartom az autót, és lecserélem ha megyek haza? Csak hogy nyugodtan autókázhassak Magyarországon? Nagyon meggondolatlan ez az egész, értem hogy szükség van rá, mert vannak rétegek akik valóban visszaélnek ennek a lehetőségeivel, de miért mindig mi isszuk meg a levét akik DOLGOZNAK!!! Becsomagoltam az e havi számlákat amik postán jönnek, viszek cégpapírokat, az angol jogosítványomat amiben fel van tüntetve a UK címem, a forgalmi engedélyt amiben az én nevem és címem szerepel, Viszek egy csomag ASDA-ás WC papírt és a hozzátartózó blokkot, a bank és hitelkártyáimat, a számlakimutatásomat, a kompjegyet.....stb stb.... és csak bizom benne hogy ennyi elég lesz ahhoz, hogy legalább gyorsan felfogják, nem az vagyok akinek ők gondolnak. ÉS ITT SZERETNÉK KÖSZÖNETET MONDANI AZOKNAK, AKIK A Q7 ES AUDIJUKBAN OLVASSÁK EZT SZLOVÁK RENDSZÁM ALATT, AKIK CSAK HOGY ELKERÜLJÉK AZ ADÓFIZETÉSI KÖTELEZETTSÉGÜKET, HOGY A PARKOLÁSI CÉDULÁIK NE LEGYENEK BE HAJTHATÓAK, HOGY A GYORSHAJTÁSAIK SZINTÚGY ÉS A FENE TUDJA MÉG MILYEN HASZONSZERZÉSI CÉLZATTAL TARTOTT ÉRDEKBŐL ELKERÜLVE A MAGYAR REGISZTRÁCIÓT ERRE A SORSRA JUTTATTÁK AZT, HOGY BÁRHOL AZ EURÓPAI UNIÓ TERÜLETÉN BEVETT SZOKÁSOKNAK MEGFELELŐEN NYUGODT AUTÓZÁSUNKAT SAJÁT SZÜLŐHAZÁNKBAN ENNYIRE MEGNEHEZÍTETTÉK. Mindegy, ez a korszak is lecsenget, az állam egy kisebb bevételhez jut mert vannak akik kénytelek lesznek ezután regisztrálni autóikat pedig az EU szerint nem kéne, de azért annak örülök, hogy a sok semmirekellő és valóban jogtalan felhasználó is megszenvedi ennek a kárát. KÉREM KÖVETELEM, HOGY LEGYEN VALAMI MEGKÜLÖNBÖZTETÉSE ANNAK HA JOGOS FELHASZNÁLÓ VAGYOK, BÁR VALSZEG 2 NAP MÚLVA VALAKI AZT IS HAMISÍTANÁ!!!!

khaleeji 2011.09.04. 10:54:29

ha más , pl. külföldi rokon, cég, bérbeadó, stb. külföldi autóját akarjuk vezetni , anélkül, hogy lenne külföldön lakcímünk, vagy munkaviszonyunk, akkor csak a 4. bek b.) pontjára hivatkozva kerülhetjük el a szankciókat.

ehhez az szükséges, hogy mindig legyen nálunk egy meghatalmazás az üzembentartótól, miszerint az autót alulírott napon és helyen adta a birtokunkba, és hozzájárul ahhoz, hogy azt használjuk.

fontos ,hogy a dátum 30 napnál ne legyen régebbi, illetve a birtokba adás helye külföldön legyen!

ezt alá kell iratni két tanúval, így teljes bizonyító erejű magánokirat lesz, azaz megfelel az 5. bek. feltételeinek.

ha abszolút jogkövető magatartást akarunk tanúsítani, és nem szeretnénk, hogy bűntudatunk legyen azért, hogy esetleg magánokirat hamisítást követünk el, akkor ténylegesen lépjünk ki az autóval az országból a meghatalmazásban szereplő napon , és valóban a megjelölt településen írjuk alá a papírt (ez akár nickelsdorf vagy komarno is lehet ).

havonta 1x átmenni a határon nem kivitelezhetetlen dolog, főleg, hogy összeköhetjük egy tankolással a magyarországinál minden szomszédos országban olcsóbb üzemanyagból!

Anettka Lovagja 2011.09.04. 13:54:15

@Chrismenbmw: Na figyuzz:

Angol a jogsid, rajta az Egyesult királyságbeli címeddel.
A kocsid forgalmija arra a címre szól,tetejébe a sult parasztok kedvéért meg magyarul is rá van nyomtatva, hogy "Forgalmi Engedély."
Innét kezdve bekaphatja a teljes magyar államaparátus, a sunjeivel egyutt.Pont.
A másik: a regisztrációs adó ellentétes az únió szabályaival, jól teszi, aki kikeruli. Egye meg e fene a kapzsi államot.
A harmadik: ha jól megnézed, hulyeség MAgyarországra autózni nyaralni, abból a pénzbol normális helyen sokkal jobban érezheted magad. Nezz korul a gocompare-n, pl.

78334 2011.09.04. 13:54:45

Én is szlovák rendszámmal járok! A regadó és az áfa megspórolása milliós tételt jelentett nekem! És azok akik adócsalóznak itt a kommentekben nézzenek már magukra!

Például hányótoknak van eredeti Windows a gépén? Ha vesztek egy új gépet akkor nem gondolkodtok el, hogy jobb lenne ha a rendszergazda haverom rátenne egy hekkelt Windowst mint feleslegesen kifizetni 40-60 ezret egy Windowsért??

Vagy hányan nem örültök, ha a TV szeretlő 5ezerért beköti az ingyen HBO-t? Vagy mikor vettetek utoljára zene CD? Inkább letöltitek nem?? Akkor miről beszélünk?

Ez ugyanaz a szituáció és nem adócsalás! Ha megtehetnéd, hogy ilyen autóval jársz, te is keresnéd az ilyen megoldásokat... És az előbb felsoroltak inkább lopások, mint az ha külföldi rendszámmal jársz! Arról nem is beszélve, hogy az ilyen autók nagy része többet adózik az elfogyasztott benzin mennyiségén keresztül, mint az átlagpolgár a minimálbére után... Mert mi sem járunk ki tankolni Sk-ba.....

Anettka Lovagja 2011.09.04. 13:57:15

@szennywich: Nem hinném. A kulfoldon dolgozók ott is adóznak, azaz, az adózásuk az adott orszag belugye.

Tyne 2011.09.04. 15:16:58

Angliaban elek mar 10 eve felesegem Sved eleg sokszor megyek Svedorszagba Angol rendszamu kocsival csalad latogatasra egyszer se alitotak meg hogy miert hasznalok Angol autot nem ertem miert kell bunozokent kezelni az embereket aki szeretne egy evben egyszer haza latogatni ugyis Magyarorszag megitelese a beka feneke alatt van ezzel csak rosszabodot a helyzet meg zaklatjak a kulfodieket.En csak kerdezem hogy mi van azzal a Eu jogal hogy minden Eu allampogar 90 napot tartozkodhat minden bejelentes kotelezetseg nelkul mas tagorszagban kiveve Magyarorszag es kiveve ha autoval jon nagyon szep gratulalok es a Nemet nyugdijasra is vonatkozik akinek pl a Balatonal van haza es kocsival jar oda nyaranta mert eleg sok van ilyen hogy osztrakok Nemetek vettek ingatlant es nem csak 30 napot vannak ott hanem egesz nyaron 2-3 honapot fejetleneg ami otthon van sajnos.

saab cabrio 2011.09.04. 17:40:11

NA EZ LETT A NAGY SZIGORBÓL!!!!!!!!!!!!
A CIKK A MAI ORIGO CÍMOLDALA:

Maradt kiskapu a szigorítás után

Az új jogszabályban azonban maradt egy kiskapu, mely továbbra is lehetővé teszi a külföldi rendszám jogosulatlan használatát. Az ENWC nemzetközi ügyvédi iroda közleményben hívta fel a figyelmet arra, hogy a tiltás kikerülhető, ha a külföldi rendszámos, de Magyarországon használt autó bérelt vagy lízingelt.

Szlovák (vagy bármilyen más) külföldi rendszámot úgy lehet legálisan szerezni, ha az autót egy Szlovákiában (vagy másik országban) bejegyzett cég bérli, illetve lízingeli. A Szlovákiában bérelt, lízingelt autónak alapesetben csak szlovák rendszáma lehet, ehhez még állandó lakóhelyre sincs szükség. Bérleti szerződés e nélkül is köthető, és a lízingszerződés megköthetősége is a lízingcég rugalmasságán múlik. Ebben az esetben természetesen feltétel, hogy a cég valós tevékenységet folytasson Szlovákiában, bérleti vagy lízingdíjat ugyanis csak valós bevételből lehet fizetni.

A Radnóczy & Társai Ügyvédi Iroda az [origo] kérdésére közölte, "a járművezető szokásos tartózkodási helye nem Magyarországon található, a magyarországi lakóhelye ellenére is jogszerűen vezethet külföldi rendszámú autót, illetve a járművezető a rendszeres külföldi munkavégzéshez, különösen a munkába járáshoz használhat külföldi rendszámú járművet, mivel ebben az esetben méltányolható igény, hogy a munkavégzéssel érintett állam rendszámát használja a vezető".

Akkor is lehet használni külföldi rendszámú járművet harminc napnál nem hosszabb ideig, ha a járművezető "be tudja mutatni a hatóságnak a külföldinek minősülő üzembentartó írásos hozzájárulását, amelyben a birtokba adás időpontja rögzítve van. Lízing szempontjából fontos kivételszabály, hogy átmenetileg viselhet külföldi rendszámot az az autó is, amelynek magyarországi forgalomba helyezését a tulajdonos már kezdeményezte".

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.09.04. 17:45:10

@Chrismenbmw: Minek mentél ki? Gondolom mert nem találtad meg a számításodat otthon. Sok adó, kevés fizetés, stb. De azért van otthon házad. Fogadjuk el hogy így is van. Akkor mutass jó példát, és fizesd be a regadót. Ja hogy azt te sem akarod. Akkor miről beszélsz? Írod hogy csak magyarországon tudnak segíteni. Miben is, mert nem hiszem hogy "nyugaton nem tudnak. Itt is jó orvosok vannak. Csak méregdrága. Én kint megyek orvoshoz, fogászhoz. Pedig 5x drágább itt mint magyarországon.. Ha ezért jöszz, akkor te is ügyeskedsz. Ott spórolsz ahol tudsz. De Te, elitéled ha más csinálja. Ha van bejelentett lakcímed magyarországon, és több mint 30 napot akarsz otthon maradni, és nem akarod kifizetni a regadót, te is csak egy "semmirekellő és valóban jogtalan felhasználó" vagy, nem több. Ja hogy te úgy gondoltad, hogy ha nincs ez a szlovák rendszám mizéria, akkor te simán megteheted, mert senki nem figyel majd oda. Nem a rossz törvény szídod, hanem az embereket. Nézz már magadba kicsit.

Globetrotter2014 2011.09.04. 17:57:56

"Akkor mutass jó példát, és fizesd be a regadót." Ez nem ilyen egyszerű. Ha külföldön élsz életvitelszerűen akkor ott is megkövetelhetik a regisztrációt. Ezért debil a 30 napos követelmény, a rendőr kezébe adott túl széles hatáskörről nem is beszélve...

gabi_RS4 2011.09.04. 18:01:52

Na szóval, tegnap keső éjjelbe nyúlt a szlovák Urakkal való tárgyalás.
Akinek kamu cége van, az lehet, hogy nem jár jól, mert Szlovákia köteles a magyar Hatóságoknak átadni az adatokat, ugyanis van a két ország között egy államközi egyezmény, valamint az EU is kötelezheti erre. Más, ha valaki bérli az autót, vagy lízingeli, onnan nem igen tudnak mit csinálni. Aki pedig kölcsönkapta a járművet, mert nem a nevén van, és a fentebb írt okmányak (közokirat vagy teljes bizonyító magánokirat) van a birtokában, ami kint kelt, és 30 napon belüli, az le van védve.
Egyébként ennyire nem tulajdonítanék nagy dolgot ennek, mert előbb utóbb az lesz, hogy az összes szlovákot ha piszkálja a hatóság az úton, nem jönnek ide, márpedig határközeli nagyvárosokban szép summát hagynak ott bevásárláskor, ennek majd a kereskedők isszák a levét. Tulajdonképpen koholt dolog, 2000 ccm felett ugyanazon szabálysértésért dupla bírság (nem mindegy hogy Saxo 1,5D vagy Laguna 2.2DT?), ilyen alapon minden közlekedési bírságot is lehetne szabni, ha Suzukival mész 152-vel az autópályán, 30.000,-, ha Passattal, 60.000,- ha egy háromezres autóval, vagy akármivel, akkor 120.000,- nemde? Vicc...

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.09.04. 18:37:09

@ZF2: Regisztráció és regadó nem összetévesztendő. Mert regadó nincs!!!!!!!!! 6 hónaposnál fiatalabb autóra van ÁFA. Mégegyszer leírom: vizsgáztatás 305 korona, forgalomba helyezés 700. Ami együtt nincs 30k forint. Van ahol 90 nap a határidő, de van ahol egy év, amíg használhatsz kűlföldi rendszámot.
Amúgy a második részével egyetértek.

Globetrotter2014 2011.09.04. 18:48:47

@speed2006: a regadót midnen tagllamban ahol van (pl Belgium, Dánia, Magyarország) be kell fizetned a regisztráció során. Illetve pontosítok. A regisztráció a forgalomba állítás díja (tehát önmagában röhejes ha a magyar rendszerben egyszerre kérnek regadót és átírási illetéket). A műszaki viszga díja vagy a rendszám lehet külön tétel, de a regadó elvileg azért jár hogy te az autódat (először) forgalomba hoztad. Az Áfa 6 hónapig visszajár, a regadó nem...

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.09.04. 18:52:25

@gabi_RS4: Itt inkább azok lehetnek gondban, akik tényleg kint élnek, és csak hazalátogatnak. Bár nincs otthoni lakcímem, zavarna ha folyamatosan bszogatnának, mikor haza megyek két hétre. De nem itélkezek senki felett, aki megkeresi a kiskapukat. És nyomatékolom hogy ez alatt csak a regadót értem, nem a parkolást, gyorshajtást, és hasonlókat.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.09.04. 18:57:07

@speed2006: Belgiumhoz nem tudok hozzászólni. De Dániában regisztrációs díj van. Ugyan annyi mint Svédeknél. Kb egy napi munkabér.

Ben Franklin 2011.09.04. 19:09:41

@speed2006: Itt Szlovákiában a forgalomba helyezés a következő: külföldről v. másik megyéből 66 euró a forgalomba helyezés(ennek fele az új rendszámtábla), azonos megyében rendszám marad, átírás 33 euró. Más ktg. nincs, bár a köt. biztosítást illik befizetni.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.09.04. 19:12:43

@speed2006: Megkövetlek, Dániában is van. Ezt nem is tudtam. Bár ott sem 30 nap.

Globetrotter2014 2011.09.04. 19:12:53

@speed2006: én úgy tudom a dánoknál a regadó kb félévei munkabér, még nekik is... Amikor utáljára láttam, ilyen 12e euró körüli összegig mehet,a belga is felfuthat 4000 EUR fölé, a wiki szerint a hollandok és az írek is hazsnálnak ilyet, és emlékeim szerint a görögöknek is volt már meccse regadó miatt az Európai Bíróság előtt. A franciák is adüztatnak co2 alapján, de alacsony co2nél állami tmogatásban résuesülnek... Szerintem az EU tagéllamok felében (a bejegyzési költségeken felüli) regadót kell fizetni...

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.09.04. 19:14:04

@Ben Franklin: Ez még mindig töredéke a magyarországon fizetendőnek. :)

Globetrotter2014 2011.09.04. 19:14:46

@ZF2: ettől függetlenül szerintem is korábbi vámmal azonos hatású intézkedés, és pl a magyar frmájában nem kis akadály a munkaerő szabad áramlása előtt, de sajnos ezt szálat az Európa Bíróság nem vette fel...

Globetrotter2014 2011.09.04. 19:21:11

@speed2006: van ahol évent van ahol regadóként, de egyre több helyen sednek sápot (vagy támogatnak) co2 alapon. Azt az euro2-es öreg stiftre szabott magyar piacon eligha lehetne keresztül vinni...

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.09.04. 19:23:43

@ZF2: Mondjuk meg értem egy olyan országban, mint Dánia. Elég jól állnak ahhoz, hogy ne kelljen importálni autót magánembernek. De egy gazdaságilag a béka segge alatt lévő magyarországon, ez komoly teher. Akárkinek. Mindegy hogy x6, vagy 10 éves Maruti. Az emberek meg jogosan háborognak, amíg egyes cégek sokszáz miliárdos hiány ellenére, állami támogatást kapnak, és a vezetőik meg sok-sok milliós prémiumokat.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.09.04. 19:25:56

De amit Chrismenbmw-nek írtam, fenntartom.

Ben Franklin 2011.09.04. 20:27:36

@speed2006: Kb. mindenhol így megy a világban. Bizonyos cégek (A.I.G Insurance, GM, stb.) nem dőlhetnek be, ha a magánember csődbe megy ki nem sz*rja le?

M. Péter 2011.09.04. 20:56:24

@speed2006: 180% a wikipedia szerint. Érdekelne, hogy Dániában mennyire trükköznek német, svéd vagy norvég rendszámmal.

Ben Franklin 2011.09.04. 21:05:58

@M. Péter: Az attól függ. A vállalkozók /cégek mindenhol trükköznek az EUban és a világon mert az (is) a dolguk hogy megéljenek, és minnél jobban. A rendszámügy is főleg céges dolog, a terepjáróknál 100%-ban, így ez semmit sem változik majd. Európa útjain minden egyes Ferrarinak monacoi v. luxemburgi rendszáma van, vagy katari esetleg. Németországban is, Dániában is meg az UKban is. Van aki Ferrarit vezet van aki irigykedik meg blogír...:)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.09.04. 21:22:00

@tozse76: " Ha már ott vállal munkát akkor lakcime is lesz és az egész hamvába dől. "

Nem feltétlen. Közel 90 embert ismerek, aiknek címük is lett, és maradt a magyar rendszámuk.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.09.04. 21:24:59

@gyvy:
"megnézni, mennyi a bérleti díj, megnézni a versenyző előző évi SZJA-bevallását. "
Ha olyan országban keres, amelyikkel van kettős adóztatást elkerülő egyezmény, akkor ezt nehéz, mert ő kereshet ott is pénzt, sőt! ott megnézik, van-e annyi bevétele.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.09.04. 21:26:14

@M. Péter: 105, de maximum 79000 korona az autó értékéig. Illetve ha ennél magasabb, akkor a fennmaradó rész 180%. Akkor ezért látok ennyi svéd rendszámot Dániában. :-) Amúgy itt is trükköznek. Itt is van feketemunka. De annyi nincs mint otthon.

M. Péter 2011.09.04. 21:30:30

@Ben Franklin: Láttam sok brit rendszámú Ferrarit és egyéb sportkocsit Angliában, külföldi rendszámúra nem emlékszem.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.09.04. 21:32:35

@Ben Franklin: :D
Én itt vettem az autókat. De csak mert a garancia egy használtnál is fontos. A tájpert meg újonan vettem. Egy Zondara én is irigykedek, de ettől még nem fújolok arra akinek az van. :-)

saab cabrio 2011.09.04. 21:39:44

Annyit beszéltünk róla,én lehet szlovák rendszámmal veszem a következő autómat:-))

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.09.04. 21:47:29

Közel 1100 komment után egy kérdés nyitva maradt:

Ha egy magyar állampolgár jogosult egy EU országban EU-s rendszámú, de nem magyar rendszámú autó vezetésére, akkor hogy lehet az, hogy határlépés után itthon már nem jogosult rá?

És még egyszer megemlítem: A Külügyminisztérium is használ MAGYARORSZÁGON külföldi rendszámú autókat.

khaleeji 2011.09.04. 21:47:33

a magyarnál magasabb adóterhelés az autókon egyedül dániában fordul elő európában.

25%-os áfa is kizárólag skandináviában (és persze magyarországon ) van a föld országai közül, máshol mindenütt alacsonyabb.

persze a dán jövedelemszint a magyar tízszerese, miközben a jövedelemadó is jóval alacsonyabb.

a dán /svéd szja ugyanis a tb és nyugdíjjárulékot is tartalmazza, tehát összességében sokkal alacsonyabb, mint a magyar jövedelmeket terhelő közteherszint.

a gdp arányos adó és járulékelvonás magyarországon a világon a legmagasabb!!!

a föld közel 200 országa közül!!!

ez nem vicc, a cia world factbook-on és a nationmaster.com világstatisztika oldalon láttam!

aki nem hiszi nézze meg a saját szemével!!!

saab cabrio 2011.09.04. 21:53:38

@khaleeji: Ez teljesen hihető! Középkat.autóval járok de sokszor úgy érzem a terhek miatt mintha Bentley-re költenék!

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.09.04. 22:03:09

@khaleeji: az áfát úgy is vissza kapod abban az országban, ahol veszed az autót. Sokat tehát nem számít.

saab cabrio 2011.09.04. 22:05:16

@speed2006: De vennék egy új 9.5-öt!!! Na jó....Német rendszámot még ráraknék,de Szlovákot akkor sem:-))

M. Péter 2011.09.04. 22:06:31

@khaleeji: Mondjad, hogy hol kell nézni, mert nem igaz, amit írsz.

saab cabrio 2011.09.04. 22:08:13

@M. Péter: Uha,beindul a vasárnapi szájkarate mindjárt................

saab cabrio 2011.09.04. 22:10:22

@speed2006: De a Hondára már nem tudsz rábeszélni:-))))))))))))

tozse76 2011.09.04. 22:12:36

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Nehéz úgy érdemben valamiről beszélni, hogy mindig mindenre van egy ellenpélda ami aztán persze megmagyaráz mindent.
Van aki gyógyszer nélkül kigyógyul a rákból egyedül ehhez képest elég nehéz lenne megmagyarázni ,hogy ezzel fölösleges foglalkozni mert egy pitiáner betegség, van egy ismerősöm aki kigyógyult belőle magától.
Mindig eltérünk a lényegtől és azzal foglalkozunk, hogy szegény adócsalók miért is járhassanak legálisan más rendszámú autóval.
Ismét hangsúlyozom ,hogy itt nem kizárólag a mindenki által emlegetett regadóról van szó - persze arról is, hanem arról, hogy ezen esetekben a nettó vételár is stiki. Mivel ezen vállalkozó stb urak nem kivánnak vagyonosodási vizsgálat elé kerülni igy ezt az utat választják. Valaki mesélje már el melyik EU s tagállamban legális az adózás tökéletes kikerülése ?

Más : Attól mert a kettős adóztatást elkerülő egyezmény alá esik vmi attól még vidáman lekérhető az illető adóbevallása - gond nélkül. Erre megvan a technika . Amúgy pedig az SZJa bevallásban csak annyit kell megnézni, hogy bejelölte e valaki a külföldről származó jövedelmet .

Egyéb iránt a legtöbb esetben a bérleti dijat nem magánember fizeti hanem egy cég és nem is feltétlenül bérleti dijként kerül át a másik oldalra. Mivel azonban ez a német oldalon is sok esetben adókikerüléseel működö cégek igy elég hamar fel lehetne izgatni a német hatóságokat is ellenőrzésre.
A cégek adóbevallása pedig átjárható - összevezethető most is.

a technika :

a német cég vásárol / lizingel kint egy autót X összegért bruttó .
Ezt a példa kedvéért felosztja 12 egyenlő részre, némi haszonnal megtoldva amit a bérbe vevő kifizet. A kinti bruttó összegből az ÁFA visszaigényelhető ,a bérleti dijat cégnek számlázzák EU-n belül ÁFA mentesen, pontosabban az összeg akkora mintha ÁFÁs lenne de nettóként szerepel.
Tehát a kuncsaft idehaza áfa nélküli összeget fizet könyveléstechnikailag, de az valójában tartalmazza azt ,némi haszonnal megtoldva.
Ez azt, jelenti, hogy a kinti áfa visszaigénylése után a profit az áfa összege és a haszonrés.

A gond az, hogy ezek a számlák sok esetben kamu számlák , mert itt nem akarják amúgy sem betenni semmiféle könyvelésbe , de kint sem akarnak utána adózni igy tök fiktiv az egész.

Tehát itt az autóra forditott jövedelem illegális és nem keletkezik adófizetés, regadófizetés stb. Kint pedig elfelejtik bevallani tehát ott sem. A leggyakoribb eset, hogy a kinti könyvelésbe más számla kerül összegben és a vevő nevében eltér az "igazitól". Igy a biznisz veszteséges - 0 szaldós. Egy két három autó után pedig a cég bezár és indul a következő .

Az itthoni ellenőrzés okán pedig az illető cég tevékenységi körében szerepel az ügynöki nagykereskedelelm pl, gyógyszer és a kedves bérlőnek adnak néhány tök fiktiv számlát ami a magyar üzleti kapcsolatokat bizonyítja. Ezek miután EUn belüli üzletet feltételeznek igy ÁFA vonzatuk nincs - de persze a könyvelésbe sem kerülnek bele holott kellene . Idehaza viszont sok esetben beleteszik a könyvelésébe egy cégnek aki ezzel adóalapot csökkent...

Ugye nem akarod megetetni velem, hogy ez németországban legális ???
Ezt az ügyet ebből a szemszögből kell nézni és nem úgy hogy szegény debil pistike vett egy 30 éves ford caprit és spórolt 150 ezer forint regadót.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.09.04. 22:15:13

@M. Péter: amit biztosan tudok az az, hogy minden tízezer korona után fizetek 1800 korona adót. Ez minden. Ellenben kapok 2500 korona lakáshozzájárulást és 1050 korona gyereknevelési pótlékot havonat. Mert jár. Az autók adója hétezer körűl van a háromé együtt. Évente. Ja. És a gyerektertást, ami 1200. Amire az exem 178 koronát fizet be.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.09.04. 22:21:08

@saab cabrio: eljön még az az idő is.
Komolyra fordítva, senkit nem beszélek se le, se rá. Semmilyenre. Mindenki vegyen igényei szerint.

khaleeji 2011.09.04. 22:21:15

az, hogy egy szlovák cég végez -e valós tevékenységet, a magyar hatóság nem vizsgálhatja, nincs is hozzá semmi köze.

szlovák céget kizárólag szlovák hatóság vizsgálhat, mivel a magyar joghatóság csak az államhatárokig terjed ki.

ugyanez a helyzet egy szlovák lakcím esetlegesen fiktív mivoltával, ez sem a magyar, hanem a szlovák törvényeket sérti, ezügyben is kizárólag a szlovák hatóságok az illetékesek.

az pedig , ha vki sk rendszámú autóval jár, nem adócsaló, csak akkor lenne az, ha nem fizette volna meg a szlovák jogszabályokban előírt adókat.

sok sok félreértés van ebben a témában!

saab cabrio 2011.09.04. 22:23:55

@speed2006: Na jó,egy utolsó szériás NSX szlovákkal a garázsban,csak hétvégére néha elővéve.....az érdekelhet:-))

Rocko- 2011.09.04. 22:25:01

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ha egy magyar állampolgár jogosult egy EU országban EU-s rendszámú, de nem magyar rendszámú autó vezetésére, akkor hogy lehet az, hogy határlépés után itthon már nem jogosult rá?"
sztem a választ Te magad is tudod: a politikusok az EU-s csatlakozáskor csak a támogatást fogták fel, a jogharmonizációt nem.
kicsit erősebb Hágai ráhatással análisan inzultálnák őket. végre.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.09.04. 22:28:46

@saab cabrio: igérem, hogy ha haza megyek tavasszal, kipróbálhatod. Itt mindenki elött. Infót találsz rólam a nickem melletti linken. Tehát én arcot is adok ahhoz amit leírok. :-)

saab cabrio 2011.09.04. 22:36:05

@speed2006: Ok,köszi! Most néztem a hasznaltautón egy NSX-et! Baszki ez még 6 guriga,és 91-es évjárat!! Én max 4 millió körül gondoltam. Szlovákot rá egyből:-)

gabi_RS4 2011.09.04. 23:00:00

Lenne Neked KN-NSX01, na? :)
De ha Nissant akarsz, arra esetleg el tudom intézni Svidníkben az SK-YLINE rendszámot. Még finomabb, mi?

Vagy esetleg egy fincsi román B 34 GTR ? :)

saab cabrio 2011.09.04. 23:04:05

@gabi_RS4: Románt na baz+ azt ne köszi:-) Van azokkal elég bajom a melómban,lehet felgyujtanám a saját kocsimat:-))

Kámasuka 2011.09.04. 23:10:12

@tozse76: Látom rengeteg a szöveg, a lényeg meg kimarad.

Mindenki meg akarja mondani, hogy mit hova kellene a vállalkozóknak fizetni. Meg arányos teherviselés meg a többi baromság. A politikusok is ezt mondják, mert tudják hogy a kisemberek mindent elhisznek amit akarnak.

A vállalkozásokat mindenhol a világon sokkal lájtosabban adóztatják, mint az alkalmazottakat. A munkából szerzett jövedelmeket sokkal jobban megadóztatják mint a befektetésből v. vállalkozásból eredő pénzt. Minden egyes civilizált gazdaságban. Persze közben mondják az ellenkezőjét. Szerinted véletlenül van az, hogy ezután is jogszerü külföldi cég magyar alkalmazottjának külföldi rendszámot használni? Lófaszt. Aki alkalmazott, az korlátlan számban pótolható, a vállalkozó viszont oda megy ahol jó neki ezért nem merik adóztatni. Ennyi a lényeg.

Soha nem volt és nem is lesz máshogy úgyhogy célszerübb megtanulni pénzt csinálni, mint 5letelni, hogyan/hova/kinek/mennyit fizessenek a gazdagok.

Ebben a blogban jelenleg nem kommentezhetsz. Ez az új hozzáállás?...:DD

gabi_RS4 2011.09.05. 07:39:02

Nem tudom, Topolca`ny-nak (Nagytapolcsäny)megvan-e meg a TO- kezdetü järäsi rendszäma. Akkot lehetne TO-YOTA1 pl. Amugy eddig lehetett mutyizni a rendörökkel (konyak) hogy adjanak valami jo kis rendszamot, pl. KE-666GN vagy ilyesmi, de most mär nem tudnak belenyulni a szamokba, mert szamitogep adja. Az egyeni rendszam 330 EUR ha jol emlekszem. En ezeket azert nem szeretem, mert elegge feltünö amugy, könnyen megjegyzik ha valami disznosagot csinal az ember.

@Saab: mi a bajod az ujlatin testverekkel? :) Amugy tök rendesek a romanok, en amennyit ismerek, tök normalisak.Csakhat, masok a szokasaik. Nekünk furcsa, nekik az a termeszetes. Egy biztos: Romaniaban ketfele ember nem lennek: motoros meg gyalogos :)

Berkar 2011.09.05. 08:21:22

Sziasztok!!!

Végigolvastam a hozzászólásokat, kezd letisztulni a kép,

viszont ami fontos lenne nekem, hogy én mint magánszemély

ha Lízingelem, vagy Bérlem az autót külföldről (valóban ezt

csinálom) és a forgalmiban a cég neve van, akkor is jó lesz a

dolog??? vagy 29 naponta új bérleti szerződés?? lízingnél meg

mi?? előre is köszi a válaszokat

gabi_RS4 2011.09.05. 08:30:39

Szerintem ha berled, nem kell uj szerzödes, mert az arra vonatkozik, ha valaki mas autojat hasznalod, tehät kölcsön adta Neked. Viszont en iratnek a Berbeado ceggel egy meghatalmazast, kik azok, akik vezethetik az autot a Berlön kivül, hogy pl. ha valamelyik csaladtag viszi a vasat, nehogy megbüntessek. Szerintem ha lizingeled az autot, abbol nem lehet baj, itt elsösorban a sok kamucegnek lehet problemaja, de egebkent azok is megoldjak majd valahogy a dolgot. egyebkent nem fog sztem a ceg havonta uj szerzödest irni, teljesen szüksegtelen.

Berkar 2011.09.05. 09:24:33

@gabi_RS4: köszönöm a gyors válaszod,

úgy értettem a kérdést, hogy nem lesz e baj, hogy a lízing 2 évre szól, tehát az nem fog e rosszul kijönni??

ezért kérdeztem, hogy inkább 30 naponta írni kellene szerződést nem??

saab cabrio 2011.09.05. 09:37:55

@gabi_RS4: Hogy mi a bajom velük????
Mindent kitalálnak csak dolgozni ne kelljen!! Ilyen egy mocskos,hazug galerit mint ezek,én még nem láttam. A legnagyobb bajom az az,hogy egy normálisat nem ismerek !!!! Pedig dolgoztam vagy 100-al!!! Ez nem vicc!!!!

Büszke_troll 2011.09.05. 09:49:34

@tozse76: ez szép csak nem igaz.
Azaz biztos van ilyen is, de tutira nem ez az általános. Jelenleg az ÁFA-t külföldről bérelt autóra Magyarországon fizeted.

Így igencsak nehezen értelmezhető az adócsaló jelző,
hiszen ha ma ezt az autót megvásárolnám, kevesebb regadót fizetnék, mint amennyi ÁFÁ-t befizet a cég a bérleti díj után.
Ráadásul miért is kellene regadót fizetni egy olyan jármű után ami csak adott ideig van Mo-on, pont mint az uniós elnökségre bérelt kocsik amire szintén nem kellett regadót fizetni, pedig azok még magyar rendszámot is kaptak.

tozse76 2011.09.05. 10:02:14

@Büszke_troll:

elnézésedet kérem de egyáltalán nem érted amiről irtam. én egy meglévő technikáról irtam ahol nem szerepel sem áfa sem semmi. ezek után miért irsz itthon fizetendő áfáról stb. ?
Minden egyes alkalmommal visszakanyarodunk ahhoz, hogy vki megmagyarázza, hogy legális bérlés esetén mi miért van és az miért rohadtul szabályos. De ez a jogszabály azokat nem is érinti egyáltalán .

gabi_RS4 2011.09.05. 10:40:49

@Berkar: szerintem ha a lizingbe ado belemegy, hogy irtok uj papirt, akkor OK, csak ez szerintem nem ilyen egyszerü, plusz gondolom kint van az a ceg, tehat minden honapban egy felesleges tortura. A forgalmiban mi van benne? A lizingceg neve? Mert sztem akkor ha mutogatod a merleti szerzödest, nem kötekedhetnek. Mas, ha a sajatod az auto, es nem eletvitelszerüen laksz külföldön stbstb. Elvileg ott berlek autot, ahol akarok, nemde? Nem a sajatom ugyebar...
Szerintem vedd fel a kapcsolatot a lizingbe adoval, egeszen biztosan ott is foglalkoznak a dologgal, mert ez azert nem kis penzm senkinek, marmint a befizetett lizingdijak stb stb. Elvileg a sme.sk hirportal a multkor foglalkozott a dologgal, hogy miket kommenteltek, nem neztem, ha megvan, leforditom es belinkelem.

gabi_RS4 2011.09.05. 10:42:19

@Büszke_troll: Nekik ha jol emlekszem, anno a luxusadot sem kellett fizetni sem az S8-asra sem a többi autora, mivel a leggyengebb is a 240Le-s 3.0 TDi volt.

gabi_RS4 2011.09.05. 10:43:27

@saab cabrio: Jajj, mar. Nem kell annyit stresszelni. Csak skandinav nyugalom :) Mi az hogy nem akarnak?? Dehogynem, csak maskepp... ;)

Büszke_troll 2011.09.05. 10:45:30

@tozse76: sajnos érint.
Jelenleg magyar állampolgár csak bizonyos feltételek mellett vezethet külföldi rendszámú autót.
Tehát hiába bérli a cégem törvényesen (áfát, cégautó adót fizetve) a járművet, én azt csak trükköket bevetve vezethetem.

Mégegyszer: ha megvenném a regadó 1550 ezer lenne, ha ha bérlem, a fennmaradó időre az áfa kb 1700 forint.
Szóval mégcsak a demagóg adócsalást kiabálóknak sincs igazuk.

tozse76 2011.09.05. 11:00:10

@Büszke_troll:

és mi van a bérleti dij áfájával amit kifizetsz ? Hova teszed a könyvelésben ?
A levonhatóba...

gabi_RS4 2011.09.05. 11:29:51

ontogatva, hogy csalas-e avagy sem. bár megértem, hogy nem teljesen kóser, de az EU-ban elünk, ahol van egy "szabad piac". Ha a sajät akaratot el akarjak ferditeni, az ember talal valami mäst. Erre a megoldas az ado (ertsd: regdij) optimalizalasa lenne ... Miért kell fizetnem az államnak többet, mint szükséges, különösen, ha az inkompetens idiotak evek alatt nem csinaltak semmi mást, csak provokáltak és emeltek az adókat és díjakat?
Mivel nem en talaltam ki:

Rozbaliť príspevok preco podvodnik
chapem sice, ze to nie je uplne koser, ale zijeme v EU, existuje 'volny trh'. Ked ich vlasny stat chce totalne vyzmykat, tak ti sikovni si vzdy vymyslia nejake alternativne sposoby. Je to optimalizacia dani... Preco by som mal platit statu viac, nez je nevyhnutne, hlavne ked ho riadia uz dlhe roky nekompetetni blbci, ktori nic ine nevedia, len provokovat a zvysovat dane a poplatky?
Ez egy komment a sok szaz közül, amik között diplomäciai offenzivärol is szo van, ha leveszik a szlovak (külföldi) rendszamot. A sme.sk egy jo honapja foglalkozott ezzel a Maďari chcú chytať slovenské značky cimü irasban.

Büszke_troll 2011.09.05. 12:14:46

@tozse76: faszt. Személyautó áfája nem visszaigényelhető.

tozse76 2011.09.05. 13:20:23

@Büszke_troll:

A szöveg értés és értelmezés az elemi alsó tagozatos feladat, legalább készség szinten elsajátítani.

te irtad : " de ha bérlem a fennmaradó időre .."
Az autó bérleti dijának áfája levonható. Erre irtam amit irtam, te pedig a vásárlást hozod fel ami természetesen nem levonható.

Amennyiben eddig a bérlet után nem igényeltétek vissza úgy rúgd ki a könyvelőt és csinálj egy önreviziót.

"A bérleti díjra eső, előzetesen felszámított adó levonására két esetben nyílik lehetőség. (áfa tv. 38. §)
a.) A társaság vezeti az útnyilvántartást, a személygépkocsi használatának arányos megoszthatósága lehetségessé válik, így részben levonható az előzetesen felszámított adó.
b.)A társaság számlát ad a személygépkocsi használatáról a magáncélú használatot megvalósító munkavállaló részére. A munkavállaló fizet a használatért, így a bérleti díjra előzetesen felszámított adó teljes mértekben levonható, mert a személygépkocsi hasznosítása kizárólag adóalanyiságot eredményező gazdasági tevékenység érdekében merül fel.
Cégautó-adót akkor nem kell megfizetni, ha útnyilvántartással (menetlevéllel), szervíz-papírokkal, stb. dokumentáltan igazolható, hogy nem történt magáncélú használat, vagy a magáncélú használatot megfizették. (szja tv. 70. §).

a későbbiekben szoritkozzunk a felvetés pontos megértésére és az arra adott pontos adekvát válaszra.

Büszke_troll 2011.09.05. 15:16:22

@tozse76:
Felhívom figyelmét, hogy 2011-et írunk. Az ön által idézett hozzászólás az Úr 2006. évéből való. Azóta módosították párszor az ÁFA törvényt.

Szgk bérleti díj áfájának visszaigényléséről inkább a 124§, 125§ környékén keresgélj.

Az ön helyében a cégautó adóval kapcsolatos ismereteimet is frissíteném.

saab cabrio 2011.09.05. 16:35:31

@Büszke_troll: És természetesen szigorúan magázva,ahogy kell:-)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.09.05. 17:36:56

@gabi_RS4: Köszi. Érdekes ez a 330€. Itthon több tíz, illetve több száz ezer forint.

Rocko- 2011.09.05. 19:34:15

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "2009. október 1-től az egyedi rendszámok (4+2 ill. 5+1) ára 435.000 Ft, az egyéni rendszámok (3+3) ára 112.450 Ft."
mondjuk érdekes, szerintem az összes rendszám egyedi.
abból lenne gond, ha nem az lenne.

gabi_RS4 2011.09.05. 21:02:32

Mi????435.000??????? 240.000 Ftról tudtam ha egészen egyedi, pl. SAAB-01 ;) illetve 60.000,- FTról, ha pl. SEC-500.
Ez azért nagyon durva. Több, mint ezer fontért, pontosabban 1400 fontért már Angliában is kapsz rendszámot.
Az egészen sima, de mégis frankó évjáratfüggő rendszámok pl P555SRT (Subaru Rally Team)vagy hasonlók M43LVL (My Three Lovely) beszerezhetők 500 font körül, a legdurvább, amit láttam, az 1500 körül volt, na de kérem : 2SXY :) Egy Bentley-n mennyivel ütősebb mint bármi más.

gabi_RS4 2011.09.05. 21:04:25

Szlovákból eddig egy kassai vitte a prímet nálam, az S1-esen láttam tavaly nyáron: KE-LAMBO :) No comment....

Németh András 2011.09.05. 21:15:37

@anti76:

Szerintem a te gyógyszered gurult el. Keseregsz itt azon hogy az embereknek előítéleteik vannak a bömösökkel kapcsolatban a másik két márkával meg nem, és az oknak a gazdagságot említed. Erre én válaszolok hogy nem hinném hogy ez szimplán a lóvé miatt van mert hisz vannak ócsó bömösök is, és a nép őket sem szereti.

Erre jössz ezzel az okostojáspajtás hozzászólásoddal. Elsőként elkezdesz számokkal meg listaárakkal dobálódzani, a következő mondatodban meg leírod hogy adatokat kukázok (habár én egy adatot nem írtam, az te voltál, szóval kettőn közül csak te kukáztál). Meg írod hogy agylövésem van (hisz ezt támasztom alá az adatokkal, amit mellesleg te írtál szóval max neked van agylövésed).
Azt próbáltam leírni amit utána te is, hogy kurvára nem igaz hogy akinek bömöse van az gazdag (csak nem értem hogy min akadsz ki ha leírom azt amivel úgy tűnik te is egyet tudsz érteni).
Beszélsz aztán arról hogy van valami kőgazdag opelos ismerősöm (ezt honnan is veszed "miszter értelmező lényeglátó" barátom?)

Szóval aranyos ahogy kibuksz az én pár soros kommentemet majd írsz egy négyszer hosszabbat (meg négyszer zagyvábbat) amiben kábé olyanért szidsz engem amit te követtél el kettőnk közül (adatturkálás). MAjd leírod amit én is. De az biztos hogy a te szép kis litániád az nem egy "lelkes klaviatúrához kapkodós lényeget nem látó szar kötözködés" (csak hogy a jelzőidet használjam), hisz azt te írtad (és mint tudvalevő mindenki hülye csak te vagy helikopter).
De abban egyetértünk hogy az ékszíjad az le van dobva :)

anti76 2011.09.06. 01:22:20

@Németh András:
Ki kesereg ezen ? Idézd már melyik része a hsz-emnek "kesereg" ezen. Mintha azt írtam volna, "érdekes megfigyelni a bunkó béemvés, járdán parkoló x6os meg ehhez hasonló sztereotípiákat.
EZ kesergés?
Akkor lapozd fel az értelmező kéziszótárat, mert nem tudod mit jelent ez a szó.
A számokat a Te kedvedért vettem elő, mert a kis nyúlfarknyi, mélyenszántó irományodból nem derült ki, tulajdonképpen milyen opelre és milyen bmw-re gondoltál.
Továbbá az se, hogy akkor szted mi miatt vörös posztó az emberek szemében a béemvés.
Ha ezt a témát fejtetted volna ki, mindjárt egy érdekfeszítő eszmecsere alakult volna ki.
Ehelyett belöksz egy tényt, hogy van drágább opel mint BMW. Pff... ezt egy ötödikes is tudja.

Éhesló 2011.09.06. 12:32:51

Pár nap hezitálás és értetlenkedés után a papírok kitöltve, betárazva. Talán még pár nap és a népszámláláson már nem kell velem számolnia annak a sok balféknek, aki szerint az, hogy képes vagyok az audihoz, nokiához, demjánhoz, mercedeshez, GM-hez, GE-hez (sorolhatnám végtelen hosszan a bankokkal, közműcégekkel, biztosítókkal, kereskedelmi, logosztikai és ingatlanos cégekkel együtt) és persze a nagy tanítóhoz orbán buktorhoz hasonlóan élni az adóoptimalizáslás mindenki által megismerhető és gyakorolható jogával a maffiózók és a bűnözők közé sorol(t).

Az adókat megfizettem és megfizetem.
Ott ahol az eu. polgáraként ezt érdemesebb megtennem.
Nekem nem a kies Bécsben van kávézóm, de lehetne is akár, ha akarnám.
Jó pár éve már.
Lakni is ott fogok ezen túl és dolgozni is, ahol emberként, polgárként és megbecsült, adófizető és a társadalmat a saját vállalkozókészségével, munkájával eltartani képes vállakozként bánnak velem, távol a szomszéd tehenének megdöglésére spekuláló sok korrupt és irigy majomtól és a saját képükre választott politikusaiktól.

A gyermekeim is ezt teszik és mindenki aki a családomban teheti és ebben támogatom őket teljes szívemből és erőmből.
Akinek meg ez nem tetszik mehetnek a fenébe és lophatnak egymástól magyarisztánban tovább, mert tőlem és a cégemtől az éves rokoni és temetői látogatásokon kívül egy fillért sem kapnak többé a saját fosztogató-osztogató homokozójuk fenntartására.

Majd a sok "becsületes adózó" itt is fikázó elrendezi a dolgait, ahogy tudja.

Ahogyan elnézem a a vonatjuk a fiatal vállakozókész emberekkel, gyerekeikkel az európai értelemben véve vicces anyagi, szellemi, üzleti "vagyont" valamilyen módon felhalomzókkal már elment innen (néha nem is olyan) messze.

A "közbiztonság" és a "nemzeti együttműködés" meg maradt, ez a társadalom rájuk volt, van lesz szabva és ettől olyan amilyen.

További vidám napokat!

Ps.: holnap ki lesz a sarcolható, kifosztható, szuttyogatható közellenség, ha az álnémetek, álszolovákok, álrománok, álamerikaiak és "luxusjárműveik" megvoltak?

navan 2011.09.06. 15:25:16

@Éhesló:
Korrekt.
Sok szerencset.

vasgyuszi 2011.09.06. 22:12:51

@Megköszönöd az italt,hazamész, kivered: hát kisköcsög, nézz utána, mert hiányos a tudásod: Németország hivatalos neve bizony Bundesrepublik Deutschland, ami bizony Német Szövetségi Köztársaág, rövidítve NSzK. Na erre varrjál gombot bunkókám :)

I feel free 2011.09.08. 07:48:59

Találkozunk valamelyik német autópályán?
Én Salzburg-Chiemsee között járok főleg, de sokszor a Salzburg - Saarbrücken vonalon is...
süti beállítások módosítása