Felszámolhatók a használtautós átverések

  2011. február 16. - Bende Tibor Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

üres

Megvan a tökéletes megoldás a futásteljesítmény hamisításának visszaszorítására, mégsem használjuk.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr582664523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.02.16. 16:11:45

@Gabe69: ugyanez jutott eszembe vagy erre is

GöTi 2011.02.16. 16:19:46

Jó olvasni, hogy nem csak engem zavar az intézményesített korrupció országunkban.

DE! ... DE! ... DE! ... DE! ... DE!

Csak nekem jut eszembe, hogy rengetegen csökkentik vállalkozásuk költségeit "autózással"? Az APEH bevallásokban évente szerepelnie kell rengeteg autó kezdő és záró km óra állásának. Céges kocsiknak, és céges használatú magán autóknak is.

Miért nem nyilvános ez az adathalmaz? Az autóknak nincsenek személyiségi jogai!

Egymás ellen hat az APEH-hel szembeni "költségcsökkentés" és a leendő értékesítés-visszatekerés sumák igénye.

A jó magyar állam miért nem használja ezt ki?
Mégiscsak söpredék az a politikai osztály, aki elitként szeretné magát aposztofálni?

Csóóókoolom

Arisztogatya 2011.02.16. 16:26:19

Kernem a Tisztelt Szerkesztoseget, hogy a kovetkezo nepkezdemenyezes legyen a car-pass-hoz hasonlo rendszer bevezetese.

Kofi

R. Daneel Olivaw 2011.02.16. 16:30:40

Annyit még a témához, hogy nem csak a nepper ver át, de a márkakereskedő is szemrebbenés nélkül. A Fábiántól vásároltunk egy másfél éves Peugeot-t, még évekkel ezelőtt, állításuk szerint ott vásárolt gép volt, majd az első tulaj náluk cserélte be egy újabbra, ezt ők beszámították. Tiszta sor, gondoltam én, amíg el nem jött az a pillanat, hogy megelégeltem a szakszervizek felszámlázunk-mindent-és-nem-csinálunk.meg-semmit hozzáállását, és elkezdtem egy barátomhoz hordani. Na ő világosított fel, hogy a kocsiban alaphangon volt 30-40e-rel, de inkább 50-55ezerrel több kilométer. Szóval márkakereskedőnek, szervizesnek is akkor higgyél, amikor ló legel a sírján...

satibi 2011.02.16. 16:36:44

Barátom 0 km-esen 1998-ban vett Corolláját most beszámította egy Honda márkakereskedés egy majdnem új autó vásárlásába. A Corollában 78K km van. Első tulaj volt, még az eredeti vásárlási számlája is megvolt.Kapott érte 250000-et. Ezt az autót 500K alatt nem látod hirdetni és azok 150K km felett futottak. Vissza sem kellett tekerni (inkább előre). Ki a szemét nepper?

hpty 2011.02.16. 16:41:01

@scheerti: Ne helyezd itthon forgalomba! Járj D rendszámmal! EU van, és csókolom!

Hurri Kán 2011.02.16. 16:42:57

@hpty:
Azért ez nem ilyen egyszerű. Magánszemélyként nem biztos hogy megéri, cégként szinte biztos...

Franky4fingers 2011.02.16. 16:48:34

Egy valamit hozzátennék a ciikhez:

Nem csak a kilométer és a kor számít. Számít az üzemidő is. HA a városban 30 km/h átlaggal megyek 120,000 km-t akkor 4000 órán át üzemel a motor ha autópályán 120 km/h átlaggal akkor 1000 órát. NAgyon nem mindegy. (ráadásul a város öli az autót...)

Én azt nem érem fel ésszel, hogy a gyártó miért nem tesz egy egyszer írható adathordozót az autóba ami rögzíti ezeket az adatokat.

De ha a gyártónak nem érdeke, akkor az EU kötelezővé tehetné és meg van oldva a probléma. Nem kell plusz adminisztráció, adatbázis kutyafüle. Műszaki vizsgán néznék az alvázszám mellett, hogy az adathordozó érintetlen-e, ahhoz az autóhoz tartozik-e.

Coyote82 2011.02.16. 16:49:52

Erre kéne aláirásgyűjtés, nem a 125 köbcentis motorok ügyében.... Ha lesz, szóljatok, hozok magammal pár ezer szavazót!!!!

hpty 2011.02.16. 16:55:59

@gyvy: De!
Ha van egy külföldi címed (ez nem okoz gondot), és az év több mint felét kint töltöd (na ezt ellenőrizzék)!

EU van, éljünk a lehetőségekkel!
A VPOP, vagy akárhogy hívják is most meg bekaphatja, nehogy már felülírják az EU alapelveket (munkaerő, tőke, áru szabad áramlása)!

Franky4fingers 2011.02.16. 16:56:03

@ladarevolution:

Ez azért erős általánosítás. Én egy nagyautóval nem megyek többet évi 15,000-nél, mert céges autóval nyomom, csak magáncélra tartom...

hpty 2011.02.16. 17:02:50

@f0CuS: Né má! Egy kolléga a klubból!
Én az évi 15 ezremmel se vagyok agyonhasználó.
Mind1, azért nem megyek még 1 kört, hogy később elhiggyék az óraállásomat! ;)

Phxmike 2011.02.16. 17:07:14

Nem tudom irta e mar valaki de nagy tevedes hogy ilyenkor nem lehet mit csinalni mert a kereskedo azt mondja hogy nem o tekerte vissza. Az nem szamit.
Egyszeru ŰPTJ uraim. KErni kell az eredeti allapot helyreallitasat es a szerzodes megszunteteset mondvan mindket fel AZONOS tevedesben volt. Tehat kereskedonek kocsi vissza, vevonek penz vissza. Plusz ha voltak koltsegei pl idokozbeni javitasi szamlak akkor azt is ki kell fizetnie a visszavetelkor mivel a javitassal a kocsi ujult. Igaz hogy ez visszafele is igaz eltelt futasteljesitmeny alapjan meg a visszavevo kereskedonek jar penz mivel a kocsi avult. Ez persze csak akkor ervenyes ha mondjuk sok ido, tehat honapok vagy akar egy ev is eltelik mire rajonnek a csalasra. En is igy voltam vele. Siman ynertem a pert. Igaz nalam az volt hogy kicsit kesobb derult ki a csalas megjartam belgiumot mert kellett a kocsi a per alatt is. De a szervizszamlakkal plusz a kesedelmi kamattal egyutt is jobban jartam mint amit levontak futasteljesitmenyre. Osszessegeben visszakaptam a vetelarat meg meg nemi penzt.
Ezutan termeszetesen mivel jogeros birosagi itelet van rola a kovetkezo vevonek mar NEM tudja eladni a nepper a kocsit mivel az mar csalas lenne es BTK.

Egyszeru lenne ez a jelenlegi torvenyek szerint is csak az emberek annyit ertenek a jogi ugyekhez is nagyjabol mint a penzugyekhez. Ez egy ilyen orszag sajna.

A carpass jo de en vettem mar angliaban is kocsit ott is van kilomter lekerdezo rendszer. Aki nincs benne nem is nagyon van eselye eladni a kocsit. Ott is biztositasi esemenykor illetve szervizkor is rogzitik alvazszam alapjan a futasteljesitmenyt.
Nem kene mas itthon sem mint egy sima webes felulettel egy online rendszer. Meg ha egy videki szerelohoz is megy be egy kocsi. A szerelo utana szepen bepotyogi az alvazszamot es a kilometerorat. Az adatbazis pedig nyilt es keresheto lenne. Semmi perc alatt buknanak a visszatekerok. Ehhez sem kell sok esz. Csak azt kell megerteni hogy ebben az orszagban nem ezen mulik. Hogy nincs olyan aki kitalalja....

Itt kerem.. erdekek vannak. Magas helyeken.

Phxmike 2011.02.16. 17:10:48

Bocsi UPTJ huklyeseg elgepeltem PTK-t akartam irni.

210. § (1) Aki a szerződés megkötésekor valamely lényeges körülmény tekintetében tévedésben volt, a szerződési nyilatkozatát megtámadhatja, ha tévedését a másik fél okozta vagy felismerhette.

(3) Ha a felek a szerződéskötéskor ugyanabban a téves feltevésben voltak, a szerződést bármelyikük megtámadhatja.

Ime beideztem a teljes szoveget. En ezzel siman nyertem.

Hurri Kán 2011.02.16. 17:16:27

@hpty:
Ebben igazad van, csak pl. ha a németeknél mész kocsit vizsgáztatni (magánszemélyként) és nem vagy német állampolgár, akkor egy másodperc alatt megnézik, ha ott van a lakcímed, mert ugye az feltétel, hogy ott is adózol -é...

Cégként viszont semmi akadálya.

no_holy_shit 2011.02.16. 17:31:39

@Doubledecker:

"lehet elment volna 200-al többé fél év szopás útán, de kinek kell ez? "

na ez a kulonbseg a "magyar" es a fizetokepes autovasarlo/elado között

no_holy_shit 2011.02.16. 17:38:13

@Oldm4n:
"kormányt kicserélheted, de minek? Az ülést is cserélheted, csak nincs értelme ebben a korban már, mert ráfizetsz... de nem vagyunk egyformák! "

hat a mi astranknal sem jarsz jobban anyagilag. De amig még nem adjuk el, addig sem cafatokban logo ulesu autoba ülünk be es a kormanytol sem lesz minden alkalommal gumimorzsalekos a kezünk. Tehat tenyleg nem vagyunk egyformak.

Amugy a motor futomü egyben van, csak a bele (B1) kezdett el szethullani (akkoriban, most mar lassan a többi is - kilincs, ablaktekero, de motor, valto, futomu meg mindig jo)

no_holy_shit 2011.02.16. 17:42:21

@Vladislav úrfi:

"ezek közül melyik a Panda? ha szabad tudni "
latom figyelsz :-)

(a pandaba kerult 4 ev alatt 130ekm, es sokkal jobban egyben van mint a nyugdijas hölgy tulajdonostol (edesanyam) szarmazo tenylegesen 72ekm-t futott 7eves Corsa)

tehat ennyit a nyugdijas hölgy tulajdonosrol, a keves km-röl, meg az olasz-nemet paradoxonrol...

(a panda sokkal inkabb egy gepesz altal megtervezett szerkezet mint az opel autoipari hulladekgyartas vegtermeke...)

gramercy 2011.02.16. 17:43:51

ez nalunk ugy menne, hogy nem eladaskor tekernenek vissza egy nagyot, hanem a rogzitesi idopontok kozott mindig egy keveset

hpty 2011.02.16. 17:48:52

@gyvy: Levizsgáztatja a szerelő!
Itthon is így csinálom!
Oldja meg!

motyo87 2011.02.16. 17:51:59

Én legutóbb amikor használt kocsi vásárlása előtt áltam, le szerettem volna kérdezni a szervízben hogy mikor volt utólján és hány km-nél márkaszervízben a kocsi... Nem adják ki, mindenféle titkosítási adatokra hivatkozva... Csak akkor ha én vagyok a tulajdonos és besétálok hozzájuk a szervízbe... Kicsit vicces, akkor már mindegy.
Ezis Magyarország :P

Apámfia 2011.02.16. 17:52:22

Szeretünk szenvedni, mindent túlmisztifikálni, de:
A jóléti társadalomban meghajtott autó sem megy 30 ezret, mert az napi (minden egyes napi) 82 km-t jelent, heti 576-ot. Akkor mindenki lemegy Velencére minden nap, meg vissza? Nooormális? Hja persze, ez az átlag .. tehát a jobbak Debrecenbe járkálnak naponta. Én autóval járok dolgozni, ingázom. Bocs, de 20e-nél többet nem tudok kihozni és szerintem ez sem kevés. A 10 éves autóm most mutat 150 ezret - jó, lehet, hogy valaki az évek során kicsit tekergette, de szó sincs nagyságrendi eltérésről. Ráadásul, a szervizben rendre a gyári alkatrészeket látjuk a szerelőkkel. Miért kell folyton parázni???

Hja és persze Magyarország jóléti társadalom.. őőő.. na hagyjuk..

Harkov 2011.02.16. 18:12:29

Majdnem fél évig árultam apám szalonból vett 6 éves 1.4-es klímás VW Polo-ját úgy hogy őszintén leírtam hol volt sérülve(meghúztam a jobb oldalát egy parkolásnál egy egyik ajtót fényezni kellett képet is mellékeltem) 90 ezer volt benn 60 ig vezetett szervizkönyv utána is rendesen cseréltük az olajat miegymást.
A lényeg:A KUTYÁNAK NEM KELLETT!A piaci ár legaljánál 200 ezer forintért számolták be egy másik autóba 4 hónap hirdetés után.Tele volt a net 6 évesen 45 ezret futott Polokkal itt az őszinteség 100 ezrekben mérhető sajnos...

foolproof 2011.02.16. 18:13:21

Tekergetés egy faszság, de az is hogy a jó állapotot nem igazán honorálja piac, mármint árilag. Én csak azt nem értem, miót vannak ilyen mobile.xx oldalak, hogy hiheti az eccerű parasztja, hogy a frissen behozott(nem visszatekert, á dehogy,) gép ua.-ba kerül, mindenféle rohadt magyar sarccal+nepper hasznával együtt, mint egy normális verda Nyugatról?

Mutyiországban pont egy ilyen kezdeményezés nem fog soha normalisan működni, mert a köcsögök a tornyosházban pont a leginkább érdekeltek a mutyizásban, őket pláne nem érinti az ilyesmi, ki látott már politikust rosszul járni,emberek?

Amúgy ennek sokkal több értelme lenne, mint a B125-özésnek, mivel MINDENKIT érintene.

A regadó nevű épületes faszság is megérne 1 misét, meg a 11 év feletti átlagos szgk.életkor is. Ebbe bőven benne vannak a 20+ éves, EURO -2000-es szarok is, Illés Zotya hol vagy, az édesapád álmát, azt neked, mér' nem lobbizol?

Két megoldás van: ótót irgalmatlanul lezúzni, majd eladni szarér'hugyér, vagy normálisan karbantartani és megtartani örökre! Aki ótón nem akar bukni, vagy cult cuccban nyomja, vagy még nem született meg.

foolproof 2011.02.16. 18:16:40

@motyo87: semmi para, fogod magad a reményteljes eladóval, együtt nyomtok egy állapotfelmérést, amire a szerviz garanciát vállal, aztán mehet a tzigánkodás a vételáron!

foolproof 2011.02.16. 18:18:31

@Apámfia: Komám, 1 éves CR-V 40e km, és nem kulcsos ótó. Céges, de mindenes amúgy. Könnyen összejön, ha nem szmogriadós helyen lax!

kasu 2011.02.16. 18:22:38

Azért is vagyunk becsaphatóak M.o.-on, mert nem ismerjük és nem hisszük el a nyugat-európai autós szokásokat. Vagyis, hogy rengeteget járnak autóval hozzánk képest és nem ritka a 60-80 km-re történő napi munkába járás. Csórók vagyunk, kicsi az ország és meglepődünk, hogy évi 150 ekm belemegy pl. egy BMW-be. Nem is tudnánk fedezni a szervizköltségét sem, azért ott lazán kifizetik és tényleg rendesen karbantartják az autóikat. Persze a céges és "hivatalos" autók sokat mennek és nagyjából cserlik is az olajat...
A másik, hogy a nagy márkák nem rohadnak le a használattól, vagyis jó a motor, futómű (na majd itthon tönkremegy)nem romos a belső, a kormány, az ülés, a kapcsolók bírják, ami elromlik, azt megcsináltatták. Úgyhogy nagy a dilemma, egy új(abb) szuzuki vagy egy levetett német audi esetleg több százezer km futással... H.Ford azt mondta, az új autó a jó autó, de hát tudjuk azóta sok szint megjelent és egész más egy szinvonalas autóval közlekedni (ha nem ment tönkre...:-)

nem_hiszem_el 2011.02.16. 18:33:54

@kasu: Hát ja, elég nagy különbség van egy Németo.-ban 150e km-t futott meg egy itthoni ugyanilyen autó közt. Ha céges autó akkor lelakják mert "nem az enyém", ha meg saját akkor az első tulaj még csak-csak rendbe tartja, de a második-harmadik már hordja a haverhoz a faluvégre, ahol majd okosba megcsinálják... Ehhh

don't 2011.02.16. 18:53:17

a belga modszer jo tobbet er mint az eredetvizsga 15-20x annyiert....

AR-Peter 2011.02.16. 19:35:43

@pfeilmayer
"A magyar ember meg nem akarja elhinni, hogy az éves 30-40 ezres futásteljesítmény egy dízelautóban nagyon is reális, nem extrém..."
Ez sajnos így van.

fuggetlenallamok 2011.02.16. 19:55:02

itt mindenki olyan kocsit akar venni, ami olcsó, de nem kell rá költeni. bravó! hülye magyar!

robertocrack 2011.02.16. 20:03:07

@satibi: a barátod vagy hülye,vagy volt pénze,és megunta a corollát....

robertocrack 2011.02.16. 20:08:35

@PeterH: ausztriába járok dolgozni,heti 400 átlag...kb 20e évente....elosztva 2-3 jármű között....

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2011.02.16. 20:12:36

belga rendszerhez, belga felfogás is szükséges! mondjuk holnap bevezetik, okés... az emberek többsége nem gyári szervizbe jár, mert 1. nem engedheti meg magának, 2. már nem kötelező a garancia miatt se! józsi bácsi kisszervize meg nem fogja bejelentgetni senkinek az óraállást, különben bukja az ügyfelét!

tehát lesz belőle egy új adó -.-"

Rocso Cafe 2011.02.16. 20:12:44

Sajnos ilyenek az emberek. Ha azt mondják nekik amit hallani akarnak, akkor megveszik.
Amikor néztem az használt autók/motorok futás adatait elmosolyodtam. A legtöbb autó szinte ugyanannyit futott 3-15 évesig. Akkor az autóknál 70-90ezer, a motoroknál a 6-12 ezer km volt a sláger. A legnyagobb bajom a dologgal, hogy nem tudom mit kell cserélnem az autón. Ezért használtat csak ismerős tulajdonostól veszek ami leinformálható.

AnuluSoft 2011.02.16. 20:13:00

1. Csatlakozom, inkább ezt kellene erőltetni aláírásgyűjtésre, nem a B125-öt.

2. Nagy nyomtató gyártó cégnél dolgozom, ott 10 éve megoldották, hogy a gyári számot és a számláló állásokat 3 panelon rögzítik. Ha panelt cserélsz, szinkronizálni kell a 3 panelt. Lehet csalni, de mivel vándorol a gyári szám, és nem fog egyezni a vázon levővel, tuti a csalás.

Nem is próbálkozik senki átütni a számlálót...

Rocko- 2011.02.16. 20:32:34

@BeeTm: paprikás krumplit. :)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.02.16. 20:41:28

@Rocko-: Kösz, Csoki sokat segítettél! :)

Polly-pudli-pötty 2011.02.16. 20:49:46

Tegnap cseréltem a B corsámban km-órát. A régi 161e-t mutatott,az új meg 110e-et.
Nem tekergettem,mert a Totalcaron azt olvastam,hogy az óratekergetés főben járó bűncselekmény.

karlov 2011.02.16. 21:01:32

Nem az a gond ,hogy a vevő olcsón szeretne jót venni,mert itt a szart is drágán adják,nem azt csinálják,hogy visszatekerjük,kiglancoljuk de azért olcsón adjuk.
Itt bizony a nepper veri át a népet és ne magyarázza meg,hogy azért mert nem viszik el egyébként,persze mert nem piaci ár alatt kínálja a lepusztult szart...

rasheed666 2011.02.16. 21:07:36

@Bende Tibor: de a cikk itt van, rólunk, nekünk..hányan hoznak be kintről autót? mondjuk az autóvásárlók 20-25%-a??? vagy annyi se. A maradék közül aki elolvassa, s nem ért hozzá, csak annyi jön le, hogy ha évi 30nál kevesebb van benne akkor felejtő.. ez bullshit...sorry, de ez a cikk csak töltelék. Voltak ennél sokkal jobbak, várjuk őket ;).

Phrascarica 2011.02.16. 21:07:53

Ezek a posztok manapság itt már 2-3 havonta előjönnek, mit lehet még ezen rágni? Ehhh!

Rocko- 2011.02.16. 21:22:53

@BeeTm: A RatRacer információs szolgálata mindig az Ön rendelkezésére áll, asszonyom.

Oldm4n 2011.02.16. 21:25:16

@no_holy_shit:
Látod, látod! Nekem a Mondeo ülése rendben van, a plüss nem kopott (garantáltan eredeti) nincs kiülve etc. A kézifékkar szinte új. A kormány egy helyen ki van kopva - tükörfényesre. Sajnos az én hibám, idiótán fogom a volánt, három ujjal. A váltógomb dettó, állandóan rajta van a kezem. A Mondeoban nincs pedálgumi, a pedál maga van (műanyag) recésre marva. Igazából nem érdekel, mert ez azt jelenti, hogy ha kicserélném úgy 50.000-ért ezeket, akkor kapnék 20.000-rel többet érte... Így majd hamarosan 200.000-ért vihető lesz. (Az más kérdés, hogy ezzel valóban jól fog járni a majdani új tulaj, mert nincs tekergetve az órája) Én megyek vele -hála a cégautó intézményének- vagy 5000-t per év. Tíz éve. Ki fogja nekem elhinni??? Senki... Persze, nem érdekel. :D

vtx18 2011.02.16. 21:29:13

Ezzel az egyszeru es olcso belga modszerrel hogyan gondoltatok hogy egy politikailag erdekelt megtollasodjon megis! He? Ezt elvtarsak nem lehet! Nem engedhetjuk meg elvtarsak! Nem elvtarsak! Illetve elvtarsak, csak nem engedhetjuk meg...
:)

no_holy_shit 2011.02.16. 21:32:00

@Oldm4n:
"ha kicserélném úgy 50.000-ért ezeket"
annyit en sem adtam volna erte :-)
mondjuk az ulesert 7eFt-t adtam. kormany volt otthon, mert még régen kiloptak a legzsakot es az "uj" legzsakhoz adtak kormanyt is. pedal gumi darabja meg 400-500Ft volt

ha ceges auto, akkor minek tartasz privat autot?

33621 2011.02.16. 21:55:23

Az ismeretségi körömbe van egy Ignis 6-éves 6000 km- el, és egy 10 éves Polo sedan classik 11600 km-el, valamint Megan 1,5D sedan 7- éves 45000 km-el.
Ezekben tényleg annyi van, mert nap mint nap találkozom a gazdáikkal.Most egy idegen ezt hogyan fogja valamikor elhinni ha esetleg el akarják adni az autókat?

B.GY. 2011.02.16. 22:10:43

Én majd ha eladom az autómat előretekerem vagy 800 ezer kilométerre az órát.Aztán lehet találgatni,hogy mennyi van benne.Bár lassan annyi lesz,ha még használom egy pár évet:)Tudom igénytelen vagyok,hogy 20 éves kocsival járok,már a múltkor is megmondta itt valami nagytudású.Amúgy én is kb.15 ezer km.t megyek 1 év alatt.Sőt mióta megvettem a kocsit,felírom minden olajcserekor meg nagyobb javítások alkalmával a km óra állást.Bár csak saját "szórakoztatásomra" a vevőt nem fogja érdekelni.

B.GY. 2011.02.16. 22:14:48

@33621:

Vedd meg mind a 3-at és használd el őket:)

eye scream 2011.02.16. 22:17:42

A "Magyarország, én így szeretlek"-et csak az autó kupecek jelölik.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.02.16. 22:36:32

Kb. egy éve nyilatkozott egy lízinges cég palija, hogy milyen érdekes, amikor ugyan azt az autót lízingeli (hitelezik) be a 2., 3., x. tulaj és egyre kevesebbet fut az autó. Az első években még 30-40 ekm/év és mire 6-7-8 éves lesz, szinte már nem is megy. Azaz, majdnem annyi km van az autóban 7 évesen, mint 3 évesen. Itt is lehetne szűrni jócskán, de mégsem...

Ez a belga rendszer meg MO-on hamar megbukna. Minden hivatalos bemutatás előtt lenne visszatekerés, és megérné, mert annyi tekergetés lenne, hogy az árak is lemennének nagyon.

Én sosem értettem, miért kell elsápadni egy 5 éves autó 150-200 ekm-jén. Meg kell nézni, átvizsgáltatni, oszt jónapot.

(Mikor lesz már megvalósítva, hogy ha valaki válaszol valaki hszére, akkor azt is lássuk, melyikre, ne csak azt, hogy kinek. 2011-van, vazzeg!)

McK (törölt) 2011.02.16. 22:38:21

Hálás téma..
Kár,hogy az ezerszer átrágott hibáktól,sztereotípiáktól hemzseg..

Nem baj.

Nem kell semmilyen Belga rendszer.
Csak józan,paraszti ész,és logika.
De ugye ezt is beszéltük 157-szer.

lacse 2011.02.16. 22:39:10

A B125 projekt után legyen ez a következő!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Legyen vége a magyar töketlenségnek!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rakjuk rendbe ezt a kib.szott országot!

Hurri Kán 2011.02.16. 22:40:04

@McK:
Így van. De bármekkora szemétség is amit a használtautópiacon csinálnak, saját hülyeségétől senkit nem lehet megvédeni.

McK (törölt) 2011.02.16. 22:43:18

@gyvy: Egy kulcs van.
Senkinek nem hiszünk el semmit,mindenről megbizonyosodunk magunk.
Nincsenek csodák,ami OLCSÓ,az szar is.
Pont.
Persze ami drága,az is lehet az..:D

Hurri Kán 2011.02.16. 22:48:04

@McK:
"Persze ami drága,az is lehet az..:D"

Na EZ a nagyobbik baj.

Bár aki megvesz egy többmilliós autót és egy átvizsgálásra sajnál kiadni 10.000-15.000 forintot, azt annyira nem sajnálom...

33621 2011.02.16. 22:53:43

@BeeTm: Ott Szegeden a környéken a körúton volt még autókereskedés 2005-ben, vagy csak a tied. Egyáltalán a tied volt már akkor?

McK (törölt) 2011.02.16. 22:54:48

Sokkal szívesebben olvasnék végre olyat egy "szakértőtől" ,a legnagyobb amatőrök által hangoztatott évjárat-km-szervízkönyv szentháromságon felülemelkedve, - ami mint tudjuk,egy égbekiáltó baromság,hisz ez azt feltételezi,hogy az adott km-ek azonos igénybevételek - hogy MINDEN ESETBEN KÉSZÍTSÜNK SZÁMLÁS ÁLLAPOTFELMÉRÉST!

Ez ,valóban jó tanács.
A km mindenre jó,csak érték meghatározásra nem..
Egyrészt ugye egy bányász napi 8 órája se azonos igénybevétel a polgármester úr titkúrnőjéével..mindenhol valami alagútfúrkálás megy,de azért mégse egy kaptafára..
Másrészt..
Melyik a nagyobb értékű?
Egy 140 ezret futott autó négy szar gumival,gyári kuplung,vezérlés szettel,műszaki előtt,
Vagy egy 170 ezret futott autó a 160-as nagyszervize után,új gumikkal,új gátlókkal.
Mert a cikkíró szerint az első.
Szerinte meg a 2.

Ugye?

Ugye ,hogy nem minden a számláló,pancserek..?

NÉZZE MEG MINDENKI,MIT VESZ!

Oldm4n 2011.02.16. 22:58:55

@no_holy_shit:
A Skorpiókkal pont így voltam. Azzal azt csináltam, hogy tettem bele egy "nyúzós" kormányt-váltógombot-pedálgumit, majd eladásnál ment vissza a makulátlan eredeti. És - milyenek az emberek - láncos EFI-DOHC motor akár egymillió kilométert elmegy. A privát autó a gyerekek miatt kell. A cégautóm csak két üléses -teherautónak vizsgáztatott förmedvény. Három gyerek + asszony, velem együtt öt. Ezért kell egy rendes családlátogatós autó. Ilyen egyszerű. De hétköznap a céges tragacsot nyúzom mindenfélére. :) Bár nálam nem igaz, hogy ne törődnék vele, végülis alattam áll meg, ha megáll, ergo ugyanúgy megkapja a kötelező törődést, mintha a sajátom lenne. De tény, hogy a többiek tesznek nagy ívben a járműveinkre. :( Igaz, ők havi egy-két utat mennek, én meg naponta többet is.

33621 2011.02.16. 23:05:05

@B.GY.: Köszi de van most jó autóm, és ezeket nem akarják egyelőre eladni!

B.GY. 2011.02.16. 23:32:38

@33621:

Csak vicceltem:)Nekem is volt ilyen ismerősöm,a majdnem szomszéd néni.Volt egy 1300-as Ladája 17 ezer kilométerrel.Temetőbe használta évente egyszer,meg a templomba ment vele néha.Mondogattam neki,hogy adja már el nekem,de nem adta.Aztán később eladta egy alkoholista embernek,aki nem sokkal utána meghalt,de annyi tartozása volt a kocsmában,hogy nekiadta a családja kocsit a kocsmárosnak.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.02.16. 23:35:51

A "mindenre jó" Eurotax is valami 15 ekm körül feltételezi az éves futásteljesítményt, utána már von le bőségesen az árból.

Persze ez is csak a tekergetést részesíti előnyben...

Az EREDETI 2011.02.17. 00:11:21

Na erre is lehetne alairasgyujtest szervezni.

Krisi 2011.02.17. 00:12:18

az van a cikkben hogy "Ezt minden adásvételnél ki kell állíttatni, 6,50 euróba kerül (pont, mint nálunk a sokat kritizált eredetiségvizsga)"

bárcsak nálunk is 6,5€ lenne az eredetvizsga, ott kezdődne a szép világ.

amúgy fasza írás, királyul erősíti az emberekben a "kevés km = jó autó" szlogent, ami viszont nem mindig igaz.
amíg az egyszerű ember ezzel találkozik minden nap, hogy csak az a jó autó, aminek keveset mutat a km órája addig a sok szarhadék vissza is fogja tekergetni az összes órát, aminek köszönhetően a valójában 80ezret futott autó ugyanannyit fog érni mint a 351ezret futott.

amúgymeg 763 komment után úgyis az lesz a végkifejlet mint mindig: hülye a vásárló mert elhiszi hogy a tízéves dízel Passat 70ezret futott, valamint alja szarrágó féreg a kereskedő (meg a magánember is sokszor) aki visszatekeri az órát és ezzel szándékosan átbassza a vevőt.

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2011.02.17. 05:33:40

@Franky4fingers: Csak megemlítettem, hogy nem minden esetben vissza vannak tekerve.

Nem a kis cégekre gondoltam itt elsősorban.
Mindenesetre előfordul, hogy a céges Diesel, többet megy óra szerint mint a valóságban és hogy, hogynem a kis munkásembernek aki nap mint nap hajtja, szintén Diesel családi autója van :D

A többi kitalálható :-)

Ciri 2011.02.17. 05:49:34

@Krisi:

"bárcsak nálunk is 6,5€ lenne az eredetvizsga, ott kezdődne a szép világ."

Miért? Akkor havonta cserélnél autót?
Na ugye.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.02.17. 07:51:36

@33621: Nem tudom melyikre gondolsz,de mi a Kossuth Lajoson vagyunk már idestova bő 10 éve.
Ez a legrégebbi és a legelső kereskedés Szegeden.

Phrascarica 2011.02.17. 08:16:51

@Ciri: azért van visszatartó ereje, meg aztán fizetni egy olyan szolgáltatásért nem is keveset ami gyakorlatilag szinte semmit sem ér az kicsit erős.

Bende Tibor 2011.02.17. 08:33:04

@gramercy: Oké, de ha évente 5-6 alkalommal kell kifizetnek a tekerés 30 ezer forintját, akkor hamarabb elzaladnak a költségek, és egyszerűen nem éri meg, mert ráköltöd, amennyivel többért adnád el.

SAGE Comp Kft. 2011.02.17. 08:40:48

Ha a B125 után erre is lenne aláírásgyűjtés, mi készséggel állunk rendelkezésre, és segítünk!

RaveAcE 2011.02.17. 08:49:14

Bejelentési kötelezettség?? M.o.-n???
Ezután 2 kérdése lenne a szerelőnek:
- Számlát kér?
- Óraállást lejelentsem?

A másik dolog, hogy ha akármilyen vitád van a szerelővel, az jószívűségből visszatekeri neked az órát és bejelenti a fals értéket. Te meg fizetheted a büntit.

Tényleg jó ötlet.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.02.17. 08:59:52

@Bende Tibor:

Csakhogy, ha az autótulajok jelentős része évente 5-6 alkalommal tekertetne vissza, akkor nem 30 eFt lenne, hanem 5 eFt az ára...
(Az 5-6 alkalmat sokallom egyébként.)

Phrascarica 2011.02.17. 09:33:23

@RaveAcE: "akármilyen vitád van a szerelővel, az jószívűségből visszatekeri neked az órát és bejelenti "
A lejelentés pedig még a javítás megkezdése előtt történne és ha fényképes a lejelentés akkor semmi gond. Ha nem jelenti le a szerelő akkor bünti, a céges autók 95%-le lenne jelentve, úgyis azok futnak leginkább sokat.
Persze mindig van kibúvó, csak van hogy nem éri meg.
@kamionmentés: "nem 30 eFt lenne, hanem 5 eFt az ára..."
Mert miért is? Ha sorban állnak az emberek akkor nem lefelé megy az ára. Ha pedig valaki felnyomja emberünket -és visszaeső- akkor 2 év dutyi! Megérné 5 ezerért bevállalni?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.02.17. 10:10:02

Én nagyon szeretnék egy ilyen rendszert!
Így legalább elhinnék, hogy hatvanezer van az autómban.
Mert ugye, ha valami szuperbiztonsági, akkor abban meg lehet bízni...

Pedig a kilométerszámláló lekötése hihetetlenül egyszerű dolog, így nyugodtan mehetek ötven-hatvanezret évente, de nem pörög a számláló.
És ELHISZIK.

GOLF_GOLF 2011.02.17. 13:01:25

en evi 55.000 km korul gurulok Romaniaban, es nem vagyok ugynok. 2003-as Golfomban most 350.000 km van, majdnem kifogastalan technikai es esztetiukus allapotban, korrektul szervizelve. Jovore senki sem veszi majd meg, ha nem 150-180.000 km-t lat majd benne :((

t0thl 2011.02.17. 13:04:03

Itt mutyiországban ezt nem lehet megcsinálni, mint ahogy semmit ami a rendet és a logikus gondolkodást szorgalmazná.

BUBISBUBLEK 2011.02.17. 13:05:22

szakavatott szemek látják azt ha nem reális . persze 20e ide vagy oda nem ,mérvadó.......

ebből sem lesz semmi . (sajnos)

robertocrack 2011.02.17. 13:17:15

@GOLF_GOLF: zsiguliban 180 000 km...azt modnják az okosok,arra már fúrni kell....volt kolléga 1 vagy kettes golfja valahol 450 környékén:már nem nagyon akarja a 200-at megfutni......minek hogy adják meg,amit kér...olyan is lesz ami meg használtautó,és ki van suvickolva....na az kissé gyanús. ugyanez az autó,elég porosan,porszáraz blokkal:hát csak ennyire vigyázol rá?

robertocrack 2011.02.17. 13:20:43

@33621: és te elhiszed a mesét,hogy ezeket el is fogják adni?

33621 2011.02.17. 14:03:41

@BeeTm: Ott jár a villamos a kereskedés előtt? Mert ha igen, akkor én néztem ott autót 2005-ben, még valaki értünk is jött az állomásra onnan, hogy elvigyen a kereskedésbe.

Családapa+géptervező mérnök 2011.02.17. 15:14:54

"Minden nagyobb javításnál, műszaki vizsgánál, adásvételnél kötelező bejelenteni a Car-Passnak az óraállást, és kész."

Véleményem szerint a módszer hatástalan.
Első autóm szervízkönyve a következőképpen nézett ki:
Első évben 60.000 km, a második év első felében 30.000 km, a további 6! évben kevesebb, mint 10.000 km.
Talán megunta a vezetést?
Nem ez nem hihető, csak nem szerette volna ha a szervízkönyvben a 6. év végére 400.000 km mutatkozzon.
Aki egyszer visszatekeri, az megteszi többször is, akár minden vizsga, szervíz előtt.
A megoldás az, ha valaki autót vesz nézze meg talán a műszaki állapotát is.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.02.17. 16:42:05

@33621: villamos végállomás van velünk szemben,de meglehet, 2005 régen volt. :)
Focipálya van mögöttünk.

Tibike15 2011.02.17. 18:33:03

Nekem egy 2004-es Ignisem van és tényleg nagyon keveset használom, volt olyan, hogy 2 hétig ki sem mozdult a kocsi, de nyáron belecsúszik néhány hosszabb út. Most értem el a 75e km-t.
Néztem a használtautókat és szinte alig van olyan, amelyik többet futott, mint az enyém. Nevetséges az egész. Ha el akarom adni vagy becsületes vagyok és akkor vagy a kutyát sem érdekli vagy csak az alsó árakat célozhatom meg vagy én is tekertetek.
Mondju a vásárlók is érdekesek, hogy ki az aki beveszi, hogy egy 7 éves autóban 50e km van. Persze, van ilyen, de azokra azonnal lecsap a rokonság.

nikó 78 2011.02.17. 19:42:49

Az mondjuk érdekelne,hogy nálunk,hogyan lehet utánnanézni, egy adott autónak, hány tulajdonosa volt?Céges nem céges stb.

egy másik tömeg 2011.02.17. 19:47:45

Ez talán fontosabb is lehetne akár, mint a 125 ccm-es motorokkal kapcsolatos aláírás gyűjtés. Egy ezzel kapcsolatos aláírásgyűjtésnek is az élére állhatna a Totalcar!

pigy 2011.02.17. 21:42:15

@egy másik tömeg:

Végig sem olvastam a kommenteket,de nekem is ugyanez a véleményem,mint Neked.A saját autómat én is csak évente 10000 km-t használom,így az eladáskor majd magyarázkodhatok ,hogy a cégautó mellett csak ennyit mentem vele!Mindenkinek jobb lenne,ha rögzítenék a kilométerfutást,kivéve a neppert.Hát őt meg pont leszarom.

ssapadn1 2011.02.17. 21:48:50

Hollandiában hongyan lehet lekérdezni? köszi

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.02.20. 16:49:09

@phrascarica:

Szerintem azért lenne olcsó, mert akkor megsokszorozódna a "visszatekerő szakemberek" létszáma. és így nagyon nagy lenne a kínálat.

rezgaras 2011.02.25. 09:12:37

"egy átlagos autó egy jóléti társadalomban évi 30 ezret megy"

Szamárság. Az átlag Nyugaton is 20 ezer környékén van. Svájcban lehet akár sokkal kevesebb is, mert sok svájci jár villamossal munkába (de autója persze van...).

kzkz 2011.03.20. 13:43:05

Talán erre kellett volna aláírást gyűjteni vagy lobbizni érte, hogy a belga módszert használjuk, a B josgi kontra 125cm3 helyett...

isti75 2011.03.21. 10:59:24

Nekem belgiumból van az autóm. Amikor hazahoztam, senki sem hitte el hogy egy 5éves A6-ban 121000Km van. Természetesen rendelkezett 1hónapnál nem régebbi Car-Pass-al, és vezetett szervízkönyvvel. Jött a duma hogy ebben az autóban minimum 300000km-nek kell lennie, hamis a szervízkönyv, meg mennyire átb@sztak, majd szétesik hamarosan a vas. Ennek 4éve... Kopó alkatrészeken kívül semmit sem kellett még ráköltenem! Valamire csak jó ez a belga módszer... Az tuti hogy a következő autó is csak Belgiumból lesz behozva. További jó tekergetést mindenkinek!

Enok mester 2011.03.23. 11:13:03

Ötéves Astrám van, 48 ezer km van benne. Tudom, hogy ennyi, mert én használom elejétől fogva. Mivel a munkahelyem ad bérletet, ezért hétközben szinte soha nem ülök bele - igen, szégyen, nem szégyen hétvégi autós vagyok, s nem is nagyon megyek nagy távolságokra, mert két kicsi gyerekem van. A fenti statisztikának tehát nem felelek meg: az autóm kb. 10 ezret fut évente - azt azonban, már elnézést, de kikérem magamnak, hogy én, vagy az autóm gyanúsak lennénk...

3dom'f'speech 2011.07.05. 16:11:19

azért az szuper, hogy ilyen gyorsan valóság lett ebből, amiről februárban csak reménykedtünk

totalcar.hu/magazin/hirek/2011/07/05/nincs_tobb_csalas_a_kilometeroraval/

jó eséllyel kitakarítja a magyar autópiacot a kétes járművektől

slowMotion 2012.12.11. 23:15:51

Marhák. Kolléga autoja 10+ éves, van benne 55e km. Ugy 3km-re lakik. Reggel - este használja. Munkába járni. Garantáltan sosem melegszik fel a motor. Szervizkönyves. Kell?
süti beállítások módosítása