Nem minden jó, ami régi?

Autóból régit, motorból újat

  2010. augusztus 18. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény motor veterán autó oldtimer

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Évtizedeken át keményvonalas oldtimer-rajongó voltam, új járművek nem üthettek rést a pajzson. Aztán lefolyt egy kis víz a Dunán. Ha a legnagyobb politikusoknak szabad, én miért ne forgathatnék köpönyeget?

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr892229670

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tíz motor – feltétlenül 2010.08.18. 08:02:58

Igen, ez mind kell Neked. Csak még nem tudsz róla…...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Degeci Sanyi 2010.08.18. 18:28:38

Egy tömény baromság, hogy bármely járműből vagy egyáltalán gépből a régebbi lenne a jó, ugyanis semmi különbség a motorok és a személyautók evolúciója között, mindkettő arra megy ki, hogy biztonságosabban, gazdaságosabban és gyorsabban juss el valahova, és le kell szarni hogy közben nem fősz szét a klíma hiánya miatt, meg nem süketülsz meg mert urambocsá le van szigetelve a motor. mert ki a fasz akar motorzajt hallgatni, meg ki akar egy ocsmány kipufogót nézni az amúgy baromi szép kocsija seggén?!
Olyan magas idiótizmusba meg már hadd ne essek hogy nemhiányzik egy Golf 6 mondjuk egy 3-4 generációval öregebbért cserébe...

Szóval kurva nagy tévedésben élsz csik, mert pontosan arról szólt a kocsigyártás 30 éve is mint most max annyiban hogy akkor még a töredéke volt az igény meg a technológia amivel az igényeket ki lehetett elégíteni.
És a fasznak hiányozna egy régi szarkupac, mikor ugyanannyiból amiből évekig szívok, már sokkal újabb kocsit veszek, amit nem kell folyton buzerálni, tudom hogy a gyári összerakás óta ki és mit cserélt rajta, és a fasznak hiányzik, hogy gépszerűséget érezzek utazás közben. Mert egy kocsi had legyen már natúr használati tárgy.
Majd állj be egy kibaszott esztergagép mellé ha gépszerűség hiányzik.

Az meg csak ezt az országot minősíti a bennelakókkal együtt hogy sok fillérbaszó kistílusú paraszt mindenféle 20 éve még tömegcikknek számító unalmas régi szarkkal kajtat napi használatban, mikor lazán megtehetné hogy egy normális kcsit használjon, mivel egy valag pénze van benne a nagyszervíz után is értéktelen szarjában. Beszarás ez a hely.

Phrascarica 2010.08.18. 18:30:15

@Csikós Zsolt: és akkor mi van az A3-as Audival, az is Skoda alapokon van túlárazva? Hát persze! de akkor miért a VW a vörös posztó, miért nem az Audi?

c 2010.08.18. 18:36:24

Én nagyjából egyetértek Csikós úrral.
Ezért van 23 éves bajor vasam, és 4,5 éves japcsi 1000-es motorom.
Én még annyit tennék hozzá, hogy szerintem a motorgyártás kb. most van abban a korban, amikor a legszerethetőbb motorokat készítik. Injektorosak (20 évesen 2000m fölött is járni fog minden henger), erősek, könnyűek. És most kezdődik az elektronika forradalma, mivel innen már nehéz továbblépni. Például könnyebb 1000-es sportgépet már csak úgy lehet megalkotni, hogy 180cm fölöttiek már rá se férnek, az erejét meg elektronikával kell korlátozni/leszabályozni.

Schneider2 2010.08.18. 18:38:42

Lehetne az új autó is élvezetes, ha nem tennék tele szükségtelen vackokkal: autonews.blog.hu/2010/08/11/autogyartok_ebreszto_adjatok_uj_almokat

c 2010.08.18. 18:38:43

@Degeci Sanyi:
Te nem érted a cikk mondanivalóját.
Olvasd el mégegyszer.

Érdekes 2010.08.18. 18:39:34

@Barebow: "Látom szövegértésből vannak problémáid.." " társadalom szemetét, amit új autónak hívnak"

Neked nem csak azzal vannak "gondok", úgy látom.Szal nálad így működik a kettős mérce?Te le szemetezhetsz mindent, te vagy a császár.De, ha azt mondja valaki, h hüjjeség meg proliság, akkor rögtön neki ugrasz, h őt minősíti.Aham,igen,persze,hogyne,ühm.Tovább gondolva, akkor meséld már el ezt :

"Nem azt mondtam, hogy aki megteheti ne vegyen új autót, azt sem, hogy az új az rossz!" > "társadalom szemetét, amit új autónak hívnak"

Mert, akkor itt nagy problémák vannak...

"Tehát nincs rá pénze, na az inkább használtat vegyen szerintem!"

Én is ezt mondtam (meg most már TE IS).De ebből azt kisakkozni, h az új autók szemetek, elég fekete öves mutatvány.

Szerintem, evvel csak arra akartál célozni, h a szemét, az a fogyasztói társadalom, és a hietelek (+gönösz bankok).De ettől az új fejlesztések nem lenézendők, főleg olyanok által mint te.szvsz.

Degeci Sanyi 2010.08.18. 18:42:33

És ha már merő heccet akarsz épphogy egy régi motor lenna sz igazi, mert ha régi szar akkor kurvára mindegy hogy kocsi vagy motor, mindkettő pont olyan üzembizonytalan, hogy normális ember ne merjen elindulni vele akármilyen eldugott helyre vele. Mert a vibrációk, meg mindenféle nem odaillő zaj kivétel nélkül hibára vagy tökéletlen konstrukcióra utal.
Az meg egy tömény vicc hogy milyen autókat voltak képesek 20-30 éve piacra dobni, pláne az a barom aki meg is vette.

A mercid meg max azért használható nagy csúsztatással manapság is, mert annál a gyárnál már 30 éve is nagyságrendekkel igényesebb volt az alapstandard mint bármi más gyárnál, különben abban is biztos lehetsz hogy az is egy tömény szar a saját márkatársaihoz képest 20 évvel később nézve. gyakorlatilag a németeknek ezenkívül nem is volt tisztességes márkájuk, sose tudtak kompromisszummentes autót gyártani.

Ha meg valaki kicsit is konyít az autókhoz gondolkozás nélkül japán beszállítóktól összerakott autót vesz. Egy Mazda6 1.8 benzinnél jobb pl most nem kéne.

RWD 2010.08.18. 18:42:55

@Degeci Sanyi:

Hova lettek az AUTÓbuzik innen?

Degeci Sanyi 2010.08.18. 18:45:15

@c:
Te nem érted az enyémet, olvass el mégegyszer.
Szvsz ez a natúr maszekvéleményem és leszarom hogy vannak akiknek nem ugyanaz mint az enyém, attól én még nem változtatok a sajátomon. Így is eleget tapasztalom hogy van elég barom ebben az országban meg ezen kívül is, akkor meg miért várnám el hogy egyesek képesek objektív épeszű döntés alapján autót választani.

Degeci Sanyi 2010.08.18. 18:46:32

@RWD:
Szopnak a szarjaikkal, csatlakozhatsz te is hozzájuk.

Phrascarica 2010.08.18. 18:49:07

@Degeci Sanyi: vagy TC-s megfogalmazásban:
kenik a szaros kenyeret

Degeci Sanyi 2010.08.18. 18:50:44

@phrascarica:
az audi legalább dupla akkora szar mint a foswágen. és még drágább is. németeknél amúgy se gyártanak már 20 éve autót. valamit max ami úgy néz ki.
A dilettáns külföldről összetarhált fillérbaszó mérnökgárdájukat el lehetne küldeni Tokioba továbbképzésre, hogy hogyan is kell egy autót megtervezni és összerakni manapság.

tükörfúró 2010.08.18. 18:59:36

@RWD: Degec=provokátor
japánok mint kompromisszummentesek?
a hájtek visító gokartjaikkal, ahol egy papucs korollára vagy nisszan blúbőrdre, régi galantra gondolva, a boldog nagyautós, karakteres, igazi luxusjárgány múlton könnyezhetünk?
ugyanmár..vicc..

Degeci Sanyi 2010.08.18. 19:00:04

@Csikós Zsolt:
Mindegyik autó unalmas amelyik jó. Mert nem kell vele szopni. Dinamikusan vezetni, kihúzatva hallgatni meg lehet a G6-ot is, majd akkor nem unatkozol.
Szvsz ez is egy debil baromság, hogy ez meg az az autó unalmas, mert pl a hűűdeizgi olasz kocsik a fasznak kellenének, viszont pl a sokak szerint unalmas G2 nekem egy tömény élményautó az atomstabil futóművével együtt, mert mindene közvetlen, annak ellenére hogy nem hallasz be mindenféle zajt ha nem dízelt veszel belőle. (és érdekes hogy sikerült összehozni hogy kívülről egy kicsi aranyos városi gyösznek tűnő autó belülről tökéletesen tágas)
És a sokkal újabb "unalmasautók" is kurva izgalmasak tudnak lenni. A japcsi kompaktok úlmotorizálva meg egyenesen egy hullámvasút élmény szerű szórakozás.

A francia kocsik, na azok amik unalmasak ha épp működnek, mert arra van h kényelmes legyen, akkor meg idegesítőek amikor nem működnek.

c 2010.08.18. 19:03:30

@Degeci Sanyi:
Szerencsére te képviseled a többséget.
Különben már minden autó és motorgyár becsődölt volna. A fogyasztás a gazdaság motorja - mint tudjuk.
Én meg egyenlőre maradok az öreg 4 kerekű 23 éves szaromnál, amit évente elviszek olajcserére, 2 évente meg műszakira + ráköltök némi aprópénzt...

Phrascarica 2010.08.18. 19:12:35

@Degeci Sanyi: csak nem a Toyota-Lexus szentkettősségről beszélünk?
A japók lehet hogy műszakilag jó autókat gyártanak, de fantáziájuk, dizájnjuk, szépérzékük sajnos nincs.
Innen már csak egy lépés az hogy az ember pedig benn ül az autóban, namármost egy fantáziátlan csúnya autóval nem jó menni, de még beülni sem jó.
Persze hogy jónak tűnik a japán autó, mivel a japánok szinte semmit sem találtak ki, ezért rizikót sem vállaltak. A mai napig mindent csak másolnak, úgy pedig azért lássuk be könnyebb.
Soroljál már fel néhány világrengető innovációt a japán autógyártásból, és én minden egyes ilyenre 5 másikat tudok felhozni, és csak Németországból!

Barebow · http://www.cromega.com 2010.08.18. 19:13:38

@Érdekes: "Szerintem, evvel csak arra akartál célozni, h a szemét, az a fogyasztói társadalom, és a hietelek (+gönösz bankok).De ettől az új fejlesztések nem lenézendők"
Ezek szerint azonos oldalon állunk, egy filmet nézünk.
Én is erre céloztam, az új autó, mint a társadalom "szemete" csak képletes volt. A technikai fejlesztések jó dolgok, én is szeretem, kár, hogy egy részüket csak azért alkalmazzák, hogy a "paraszt" otthon ne tudja megjavítani az autóját, vigye szervizbe, költsön rá ismét, addig is, amíg megvesz egy másik, új fogyasztási cikket.:-)

tükörfúró 2010.08.18. 19:13:59

Különben azon filoztam épp, miért is lettek az autók ilyenek?
mi különböztetett meg valaha egy luxusautót a nép fapados családi szutykaitol?

Hátkérem, pont az, ami ilyen tartósság, árak, ráköltések és élettartam mellet ma már megy sorozatban is

A csend, a biztonságos, agyonszervózott, hajószerű suhanás, óriási nehéz kasztnikban, malomkerekeken, stb

Kicsit maga a totálkár lánglelkű veteránharcosa is csusztat itt, evvel a "küzdeni akarok a géppel" kicsengésű szöveggel

Dehogy akar ő küzdeni, hajózni akar, ringatózva, azért van kisebb lakás alapterülető huszonéves koromgyára

Persze része az igazságnak ez is, ahogyan sok része van, mondhatám azt is, azokat az autókat még a lélek és nem a bitek mozgatták, mindegy mekkora, mennyire sportolsz, hajózol vagy mitcsinálsz benne épp

Azok tették tartóssá vagy rontották el, akik a szivüket, lelkület, álmaikat beletették

Az emberi tényezőt mára kizárták a döntéshozatalbol, szkájnet, 2010..

Nyilván ma is emberek nyomkodják a gombot, tervezik a terveznivalót, szigoru kritériumok szerint, talán valamit sejtenek is arról, amit a masina csinál, de ez már egy más világ

Egy steril, méretezett, századgrammra és tizednewtonra kiszámított korszak, ahol valoszinű annyira biznak a gépekben és az egész rendszerben, minden anomália áttételes okozója ez.

c 2010.08.18. 19:26:09

@Degeci Sanyi:
Kicsit nyers a motorod. Mondták már?
Tudod nem mindenki követi a tömeget. Vagy mondjam azt, hogy nem mindenki birka?

Nem szoktam az anyagi helyzetemet reklámozni, de azért csak neked nagyjából felvázolom.
A kocsim mennyit érhet? Van benne egy szakadásmentes Is sport belső, van alatta sperr difi, a kaszni rozsdamentes...legyen max 500 000HUF. Tényleg nem sok. A motorom a 3-szorosát éri, sőt még az otthoni HI-Fi-m is többet ér (Pedig csak sztereo, nem olyan puccos 5.1 meg 85.1-es rendszer, mivel ilyen maradi/igényes vagyok).
Feleségemnek van egy japán szutyka, A-ból B-be futkosó autónak ideális. Mindkét kocsi befér a garázsomba (tudod, a motorom mellé), és mikor kiszállok a vasból egy ajtón keresztül belépek az otthonomba. Családi ház, 3 éves.

Ja! És se nekem se a feleségemnek nicsem hitele. És nem vagyok egy öreg f.sz.
A sok tanulásnak meg a sok melónak idővel meglett a gyümölcse.
Szóval ha egy Mazda6 lenne életem álma, meg tudnám venni, de nem az. Mellesleg ha szalonból tolnám ki, én dízel motorral venném.

Szóval nyugodtan vegyél 3 évente új autót, ha téged ez tesz bolgoggá. Az autógyárak/kereskedők is örülni fognak neki.

tükörfúró 2010.08.18. 19:27:57

@Degeci Sanyi: szánalmas vagy, evvel a stílussal csak ki leszel röhögve :)

Virago_1000 2010.08.18. 19:39:14

Egy porsche Caymanra en is vagyok. Ha nyernek a lotton, vennek egyet jarkalosnak, persze ehhez szelvenyt kene vennem :)

nikó 78 2010.08.18. 19:40:01

Érdekes megközelíttés.Én is úgy gondolom,hogy a ma pvc autói,megközelítőleg sem tudják azt nyújtani,mint a 15-20 évvel ezelőtti társaik.Csak valami agyonelektronikázott izé,ami kizárólag arra jó,hogy viszonylag gyorsan lecseréld egy másikra,mert az már nemcsak a seggedet tudja fűteni, hanem izlés szerint, a bal,vagy a jobb herédet is.Ellenben a motor,alapból egy fantasztikus alternatívája a közlekedésnek.Ráadásul, nagyon komoly fejlődésen ment keresztül,ami főleg a megbízhatóságát illeti.Nem emlékszem olyan típusra az elmúlt 10 évből, ami egy 50000-es tartóstesztet ne vészelt volna át gond nélkül.Az autóknál, meg nagy szó,ha 100000-ig nincsen egy homlokizzasztó belenyúlós javítás.

kultúrpesszimista 2010.08.18. 19:55:25

@Stock:

Én nem szívesen bár, de ha kell, vállalom a részleges autizmust, sőt még a teljeset is. De akkor cserébe te egy retardált fasz vagy, az autistákra jellemző skillek nélkül, menthetetlenül, térdig a saját húgyodban. Na? Kvittek vagyunk? Te szerencsétlen.

Degeci Sanyi 2010.08.18. 20:06:00

@c:
akkor kizárásos alapon szimplán hülye vagy. Minimum 3 megközelítésből: potenciális donor a nyomorult seggrakétájával, hogy a faszba lehet valaki olyan hülye hogy fél milliót költ egy fapados hifire, akkor vegyél Linn rendszert, baszod azzal villoghatsz, örülhetsz a fejednek hogy 3 éve épp ide jutott eszedbe házat építeni, több ésszel különb helyet is választhattál volna. Ott még az ára is megmarad.
Félelmetes hogy ekkora hülyéket is kiengednek az utakra.
Ezzel a tanulás gyümölcse mesével ebbne az országban meg etess olyat aki most jött le a falvédőről.

@phrascarica:
nyugodtan vehetsz német kocsit eztán is, senki nem akadályoz, én momentán leszarom. Meg azt is hogy papírforma szerint mint hol találtak fel.

Degeci Sanyi 2010.08.18. 20:07:32

@Virago_1000:
épp a legkisebb szánalom gyöszt attól a maradi cégtől? akkor már vegyél sportkocsit helyette.

hp2 2010.08.18. 20:16:11

@c:
Na ezzel egyetértek.

hp2 2010.08.18. 20:17:35

Egyébként meg ez a vérremenő vircsaft teljesen érthetetlen.

Virago_1000 2010.08.18. 20:18:04

@Csikós Zsolt: "Nem védeni akarom a BMW-t, nem tetszik igazán, de valamit egészen máshogyan tud, mint a többi motor. Régóta. "

Szerintem is. Az orokkevalosagnak keszulo gepek, logikusan ezt nem tudom megmagyarazni, csak erzem, nem tudom miert. Egy BMW orok motor. Regebben azt hittem, hogy a Harley de tevedtem. Ha egyszer BMW-m lesz (csak es kizarolag a motorra ertve!) azt hiszem, nem fogok masra vagyni. De ahhoz meg fel kell nonom es meg kell ernem :) Agyilag is :)

hp2 2010.08.18. 20:18:49

Nekem is két autóm van egy 16 éves svéd, meg egy 6 éves német. Hát az elöbbiből nem lehet kivakarni.

c 2010.08.18. 20:28:02

@Degeci Sanyi:
Értem. Nálam összeállt a kép.
Te egy tipikus befordult lúzer vagy. Menthetetlen eset.

Ugye milyen hihetetlen amit leírtam? Pedig igaz.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.08.18. 20:33:10

@Degeci Sanyi:

Villogj, bizonyíts Linn rendszerrel, te barom.
Nekem nincsenek komplexusaim, jól érzem magam a youngtimeremben, el nem cserélném semmi pénzért. Komolyan sajnálom a magadfajtát.

c 2010.08.18. 20:41:15

@s0nik:
Tipikus. Életében nem hallott még egy jól összeállított rendszert,aztán ha HiFi/audiophile/High End téma előjön, akkor osztja az észt, hogy a Linn az Isten. Mert olvasott róla, hogy az jó.

Azt hiszem én többet nem reagálok rá. Kár a bitekért.
Valami unatkozó gyerek lehet vacsi után/ lefekvés előtt.

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.08.18. 20:53:32

@Degeci Sanyi: "Mindegyik autó unalmas amelyik jó."
pozicionáltad magad

c: te nem az a c vagy véletlenül, akire gondolok? lilásfekete a vas és 2.4-ről downgradeltél 2000-re?

tükörfúró: a luxusautók osztályában igazad lehet, de szerintem az elkényelmesedés nem haladás. A mai gépek főleg kényelemre utaznak, másodsorban biztonságra. Ez olyan, mint a lift és, a lépcsőzőpad esete. Először kiirtom az életemből az összes megpróbáltatást, majd gyártok helyette pótlékot. Véresen elkényelmesedtünk :)

Oscar2 2010.08.18. 21:03:25

Igazi kommentgeneráló írás, gratula hozzá! Kevés a kattintási teljesítmény a szponzoroknak, uborkaszezon, hmm? (segítek ;-))

A vélemény és a mondanivaló vállalható, sajátos egyéniséghez tartozik (ez pozitív jelző) - csak a sok provokáció, leszólás, minősítés teszi zavaróvá. Kár érte. Szívesen olvastam volna a "mellékzöngék" nélkül.

Üdv.

Astra király 2010.08.18. 21:23:56

Igen van ebben az egészben valami, sőt én is szivesebben vennék valami régebbi BMW-t vagy Audi-t mert az sokkal autószerűbb. De ha belegondolsz akkor sokkal jobb karambolozni egy uj vagy ujjab Audival vagy BMW vel de legyen az akár Skoda octavia! Azért azt se felejtsük el hogy a balesetek jelentős töbségében valamely hülye barom miatt hal meg sok ártatlan ember!

Tehát Csík én elgondolkodnék azon hogy inkább egy öreg vagy pár éves (2-3) autóval ütközök. Mert ha egy régi autóval ütközöl akor az pusztít rendesen.

Javasolnám hogy legyen több használtautó teszt (taxik vagy céges autók amik sokat mentek már ) mert igy megtudja az ember hogy mondjuk egy Zafiramilyen 200 ezer km után vagy akár egy Merci taxi 350 ezer km után! Persze ez csak egy javaslat!

Virago_1000 2010.08.18. 21:25:15

@Degeci Sanyi: Egyedul az nem tetszik benne, hogy belul kerek a szellozo es nem szogletes.
Megsugnad nekem, miert maradi? Kozepmotoros, vizhuteses...
Egyedul jarkalnek vele, arra nem kell egy hodaly!

karlov 2010.08.18. 21:32:09

Hát nekem szerelem egy régi autó de még várat magára...
Én megértem azt aki ilyennel jár de ezt magyarázni felesleges,mármint a miértjét,mivel aki szintén így gondolkodik annak nem kell ,aki meg nem vonzódik a régi autókhoz annak meg hiába ....

Waldorf Rolandó 2010.08.18. 21:43:38

@Degeci Sanyi: volt ott más is a merci mellett, de te túl okos vagy ahhoz, hogy konkrét példát mondjak. ABS meg esp meg faszom esőérzékelős ablaktörlő nincs benne összvissz, aztán ennyi.

nagyo78 2010.08.18. 21:45:43

Pont ezt szűrtem le kb. 5 éve, amiről El Presidente ír. Kocsiból a régit én is szeretem, de mociból az újabb jobb. Igaz, most épp egy 84-es XT 600 csal mosolyt az arcmra, de az is közelebb van egy mai vashoz, mint egy ugyan ilyen idős autó. Mondjuk a legújabb ride by wire mociktól kiver a frász, úgy a karbis korszak végéig szeretem az új mocikat. CBR 600 F4, Gixxer K2, K3...

Hurri Kán 2010.08.18. 21:45:51

Igyekszem autóból és nőből is tartani a 18-35 év közötti intervallumot :))

D.K. 2010.08.18. 22:54:33

Csíkos Úr

Tetszett nagyon a cikk és szerintem is többet ér az autó vezetési élménye , mint hogy csak egy mosógép tulajdonos legyen .
A cikk elején viszont emlegetett egy Alfa Romeo Giulietta-at azzal mi a helyzet ? Megvan még ?

zöldi 2010.08.18. 22:57:43

@akos696: Sornégy csak 1200 ccm felett.
Azért azt gondolom észrevetted, hogy kuplungkezelésnél, váltó használatkor azért akad némi különbség a Kawához képest.

Ezt én is így gondoltam, ezért 5 éve egy 1200-es bandittal boldogítjuk egymást. :D
Te, hazudnék, ha bármi kiemelkedően finomat tapasztaltam volna a B-hez képest, de lyen szinten a kawával sem volt baj.. Talán az a fék, az odabasz....nálam 6 dugó mar két nagyobb tárcsába, de a fasorban nincs a vifferéhez.

megint 2010.08.18. 23:02:28

Csikós autóit elnézve nem a klasszikus értelemben vett vezetési élményről beszél, ő inkább kényelmes tájnézegető autóbuzi aki szeret otthon szerelgetni, meg van ugye a Karotta féle autóbuzi, mosógép tulajdonos is lehet autóbuzi, egy arab milliárdos is lehet az, ez a szép benne, attól függetlenül , hogy szerintem túl vannak fényezve ezek az öreg autók.

Csikós Zsolt 2010.08.18. 23:06:38

@Karpathy:

De ötletnek jó, basszus, kéne csinálni ilyen gokartot.

Csikós Zsolt 2010.08.18. 23:09:11

@Degeci Sanyi:

Ez esetben sztereotip módon gondolkozol, de nem baj, csak nem erről szól cikk, az a baj :-)

RWD 2010.08.18. 23:09:20

Én tök imádtam közlekedni a '77-es Corollámmal, és most is imádok közlekedni a '81-es Starlettel:)
Annyi a különbség, hogy szegeny Corolla egy leharcolt darab, a Starlet meg import autó volt.(szal' eszemeletlenul egyben van)
Eljenek az "öreg" autók.Az új érában született vasak meg olyanok amilyenek, akinek az kell azt veszi.Ilyen egyszeru.

Csikós Zsolt 2010.08.18. 23:12:49

@Degeci Sanyi:

Ja, és szerintem meg pont az a baj, hgoy az országban nem hogy túl sok pénz van, de a fillérbaszók nem vettek új autót, hanem fordítva - mindenki új autót vett, az is, aki nem tudott. Nézd meg, hogy lábal ki országunk a válságból, ez nagyrészt az eszetlen hitelre költekezés következménye.

Ezt nagyon rosszul látod. Túl jó autókkal autózunk, ahhoz képest, mennyink van.

Nézd meg egyszer Párizs, Torinó, Amszterdam, vagy akár Stockholm autóparkját, öregebb (igaz, sokkal jobban karbantartott autókból áll), mint a budapesti. És több a kicsi autó.

Csikós Zsolt 2010.08.18. 23:25:12

@D.K.:

1966-os Giulia volt a lelkem, nem Giulietta - utóbbi vagy egy generációval régebbi, vagy kettővel újabb autó :-)

Eladtam egy ideje.

Csikós Zsolt 2010.08.18. 23:26:31

@zöldi:

A Kawa váltója egészen tűrhető, kicsit Boston-Washington, de pontos, könnyű. A kuplung tényleg szörnyű.

Csikós Zsolt 2010.08.18. 23:27:51

Ha tudnátok, milyen cikkhez csináltuk meg ma a fotókat, az anyaggyűjtést...

Most jöttem meg a Hősök teréről :-)

Remélemm, az tecceni fog mindenkinek.

megint 2010.08.18. 23:33:24

Degeci Sanyi, rohadtul nem értetted miről van szó

Attis10 · http://auto-matchbox.blog.hu/ 2010.08.18. 23:34:03

@Csikós Zsolt: Na vazz, ha te mondod akkor király lehet! Kiváncsi vagyok :)

Rocko- 2010.08.18. 23:44:20

@Csikós Zsolt: "Most jöttem meg a Hősök teréről :-)"
újabb _10 éves a TC_ cikk? :)))

megint 2010.08.18. 23:47:41

Azért a válságból ne hagyjuk ki a bankokat sem, boldog-boldogtalannak adtak hitelt.

Csikós Zsolt 2010.08.19. 00:33:54

@megint:

Bizony, ez volt a nagyrészt másik fele. Kurvára felelőtlenek voltak, pedig tudták előre, beszéltem pénzügyi elemzővel még a válság előtt, mondta, hogy oltári nagy gáz jön, jelzik a bankoknak, de a fejükre se tojnak. Egyébként paraszti ésszel sem volt nehéz kikövetkeztetni.

Ha egy olyan tárgyra annyi durva kamatozású hitelt veszel fel, hogy emberek megéljenek belőle ezrével tíz éven át, ráadásul egy olyan tárgyra, ami a számítógépnél, mobil telefonnál csak alig lassabban veszíti az értékét, akkor valahogy egy óriási szívás néz ki a végén.

Csikós Zsolt 2010.08.19. 00:40:00

@Rocko-:

Te kíváncsi vagy, vagy csak érdeklődsz?

Dennis01 2010.08.19. 00:40:08

@Csikós Zsolt: Csak nem kasztnizason van a Dezso? Csak finoman, nehogy a zold allolampas sorsara jusson.. :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.08.19. 01:17:49

Nekem tök mindegy, én bármilyen autóban megtalálom az élvezhetőségét és szépségét... Nem az úticél, hanem maga az út fontos. Csak legyen legalább tetőablak, ha már nem eleve kabrió :)

Vier 2010.08.19. 01:23:33

Nekem is volt sok motor.
Most éppen egy egy Suzuki Inazuma 1200 amit nyúzok.
A franc sem tudja. Kinek, milyen igaza van ebben a dologban.
Inkább leírom velem mi volt.
Amivel már tényleg bevállaltam egy nagyobb túrát, az egy Guzzi v35 volt.
Most már nevetséges egy 350-es motor egész Dél-Erópára, de akkor...
Szóval. Épp munka nélküli voltam-tunk a volt párommal. Volt két hónap üres.
Meg egy kis félretett pénz.
Vittem megszakítót egypár kopó dolgot, aztán hajrá.
Minden oké volt, kivétel, hogy motor 82-es volt. Voltak bajok néha szinkron, néha gyújtás. De kérem ez egy Guzzi! Csöpög, minden baja van, de kb úgy van méretezve mint egy Ural...
Most meg itt van az új motor. Eccerüen kurva jó. Na de a guzzi... Az meg az igazi szerelem hiába.
Az én konkluzióm: Ha van időd utazni és tökölni és minden mindegy, akkor menj egy Régi vassal analógiaként a szerelmeddel. Ha meg nincs időd és csak a kilómétereket akarod falni, akkor menj újjal, azaz a feleségeddel.
Biztonságos szex.
Mindkettőt próbáltam és megvan a szépsége mindegyiknek.
A Guzzi: lomha, bajos mindene, jó helyre kellett nyúlni, ha menni akartál vele.
Amikor meg leálltál vele, még a Guzzi gyárban is megnézték.
Az Inazuma: Qrva erős, nagyon megy, semmi baja, kétszer anyit tettem meg két hét alatt mint bármelyik motorommal, nagyon szép 110 LE 100nm nyomaték 3200 fordulaton(sornégyen ritka). Igaz ABS nincs. De Brembo az vagyon gyárilag... Hú Naddon jó fék...
A végére. A guzzival minden km-re emlékszek, de rongyos. Az Inazumával meg nem emlékszek semmire, csak jó volt.
Hogy mi a jó? Nem tudom. Lehet egy új Guzzi-t kőne vennem? Arra most nincs zsé.
Az Inazuma 2002-es szerintem még modern. Vagy nekem az...
Zsolti most akkor mi van?

D.K. 2010.08.19. 02:00:49

Csikós Úr !

Lovagolnék én még egy kicsit azon a témán , hogy volt önnek egy Alfa Rómeó Giuliája , én ugyanis nagyon szeretem az Alfát mint márkát :) és bár tudom nem oly régen volt Olaszországában régi alfákat vezetni azért érdekelne milyen volt az ön alfája ,és miért kellett megválnia tőle ?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.08.19. 02:10:47

@Samez22: "Megbízom a Józsit, hogy hozza el a levelet."
"Megbízok egy postást, hozza el a levelet"

Emésztgessed, te kis nyelvtan-náci :P

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.08.19. 02:22:10

@Spiritmonger: Azon az autón?! 70 ezerből az egész hátulját ki lehet cserélni, nemhogy a fékeket. Ez itt a baj :)

Jacko__ 2010.08.19. 03:48:51

@Csikós Zsolt:
De elolvastam a posztot. Az, hogy "orran-szajan dol" egy kicsit tulzas volt, de a lenyeget mindketten ertjuk. En szeretem az irasaidat, mert te is az arral szemben uszol, mint en. Csak ha nekem mondja meg valaki, hogy hulye voltam, akkor en azt mondom, hogy: "Hat igen, bazz; igazad van...". Es rohogok egyet magamon.

Persze a media-sztart nem a tevedhetetlensege teszi, hanem az, hogy azt elhiszi magarol. Es hogy arroganciaval el is tudja adni...

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.08.19. 06:24:00

@Csikós Zsolt: ha nem hajtasz az OT-re, akkor olajos kuplungot rá, és máris megszűnt a probléma. amikor a kezemet műtötték én is körbejártam a dolgot, nem drága és nem is bonyolult megoldás.

Rocko- 2010.08.19. 07:01:51

@Csikós Zsolt: csak utalni akartam arra, hogy Hősök terén a TC = az autós újságírás hősei. :)

Csikós Zsolt 2010.08.19. 08:37:12

@Vier:

Igen, nagy, és közepes vonalon abszolút igazad van. Itt már a finomságaiba mentem bele a dolognak, abba, hogy azért autóban jobban elviselem a kezdetlegességet, sőt még inkább szeretem is, mint motorban. A feleségem ezt úgy fogalmazta találóan: autózni az autó miatt jó, motorozni a magáért a motorozásért megy az ember. Mármint ha az az ember mi vagyunk, nyilván másnak máshogy jön ez.

Csikós Zsolt 2010.08.19. 08:42:23

@D.K.:

1967-es Alfa Romeo Giulia 1300 TI. Öt gang, pléh műszerfal, csíksebmérő, nagyrészt eredeti szürke fény, tudomásom szerint az egyetlen végig magyar rendszámos autó, még CR-esként kezdte. Most egy másik újságíró kollégáé, elvitte pár évvel ezelőtt a lakás. Nagyjából a kinti bontott autó árszinten adtam el, vizsgával, egészségesen, külföldre járósan, kicsit kiült ülésekkel, nem rozsdásan. Amikor nem volt eladó, mindenkinek kellett volna, amikor eladó lett, hónapokig hirdettem, és senkinek sem. Ez már csak egy ilyen műfaj, érdemes mindig erre gondolni.

Itt van róla az írás a linken:

belsoseg.blog.hu/2007/08/08/alfa_giulia_1300_ti

mommoka 2010.08.19. 09:58:00

Hát 300+ komment, és ebből kb. 50 értelmes számomra. persze legtöbbnek akinek új autója van gondolom lenézi a régi autósokat és fordítva. Érdekes, hogy suzukiról nem esett szó. VW-es vita volt rendesen, sokan mondták, hogy semmivel sem különb kategóriatársainál, és szerintem ez így is van. Ami a Skodát illeti, az valami más világ. Népszerű lett mert végülis valahol Vw. de valami nincs vele rendben. Mégis nap mint nap egyre több van belőlük az utakon. Gyakorlatilag 100000 km után a motorhiba a legtöbbnél garantált. Nem egy ilyen esetet hallottam.

Én személy szerint régi autó párti vagyok. Bőven meg vagyok elégedve a 21 éves autómmal. Motorja halk, alapjáraton mintha el sem lenne indítva, nem vág a pofámba a szél teljesen letekert ablaknál még 100kmh-nál sem ,olcsó fenntartani stb. Eddig összesen benzinpumpát cseréltem rajta 6 év alatt meg olajat, légszűrőt meg vezérműszíjat. Belekerült vagy 30ezer forintba. Amióta nálam van egyszer nem járt szervízben, mert nem vagyok képes megbízni egyikben sem. Ha valami gond van magam megcsinálom. Igaz azért mégsem olyan jó autó, mert egyszer leállt menet közben, viszont mivel ismerem kívül belül a hibát megtaláltam 5 perc alatt-megmozgattam a benzinpumpa csatlakozóját és vígan mentem tovább. Szeretem vezetni, ha megyek hazafelé, amennyiben időm engedi mindíg megyek még egy kört a környező utcákon mert eyszerüen élmény számomra pedig nem sportautó, nem is luxus. El lehet benne férni, nem vagyok körülpakolva mindenféle műfa, műműanyag, műfém 20cm-es ajtóburkolattal, középkonzollal, meg egyéb számomra felesleges extrákkal. Jelenleg egyedül élek, így még nem okoz semmiféle problámát hogy esetleg valami tönkremeny, persze ha már van család gyerekek vagy csak egy hosszabb út, akkor aláírom, hogy egy modernem, technikailag "megbízhatóbb" autó szükséges, de a véleményem még mindíg az, hogy egy karbantartott régi autó is lehet olyan megbízható mint egy mondernebb.

Uzi 2010.08.19. 10:59:57

Közúton a szamályokat betartva mi nyújt élményt számomra (persze a pillanatnyi hangulat függvényében):
- trükkös kanyarok
- szép tájon autózás
- üres körforgalom (trükkös kanyar speciális esete :) )
- éjszakai nyugalom
- a forgalom ritmusának tökéletes megérzése/elkapása
- nyitott vetővel haladás szép időben országúton
- nyugodt, kényelmes suhanás
- velőtrázó gyorsulás/lassulás
- nagy sebesség autópályán (esetenként)

Az utolsó 4 kivételével nem teljesen ratyi kormányzású/futóművű/fékrendszerű autóval szinte bármelyik autóval átélhető (legyen az régi, új, gagyi, prémium, stb) Persze máshol vannak a határok. Az utolsó 3-ban az újabb autók jobban teljesítenek általában (speciális gépektől eltekintve).

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.08.19. 11:45:36

Uzi: respect!
Jól összefoglaltad.

Ami ugye kimaradt:
- a másik káromkodva letolása autópályán
- üveges tekintettel másikautós lenézése
- sörözés közben emblámás kulcs asztalra hajintása
- sörözés végén lóerő és nyomaték-adatokkal autóskártyázás (régen végsebességgel is lehetett dobálózni, ma már csak úgy, ha hozzáteszed: letiltás nélkül amikor münkenba szoktam minden nap )
- füvet nyíró szomszéd előtt új felniken korzózás

lol

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.08.19. 11:47:00

ja!
- cégnél beosztott autójának lefitymálása, főnök autójának dicsőítése

;)

CSÖRR-CSI££ 2010.08.19. 12:26:44

Na, ez a téma jól ki lett vesézve! (nesztek nyelvcsőszök ;)
Ami a számomra a legpozitívabb, hogy szépen lejön a cikkből, hogy Csikós nem végletekig és elvakultan öregjárgány-fanatikus. Ma, amikor a "másság" toleranciája olyan szinten kötelező, hogy lassan a már normálisság elfogadtatásáért kell dörömbölni az ombucz manusnál, ez engem megnyugtat. (csak annyira hangyás, amennyire kell)
Ellenben, hogy a kommentelők minden szaron hogy ki tudnak akadni, nomeg összeveszni, az szinte hihetetlen. (bár a csúcs még mindig a baowah minikúper kombis cikke utáni trágyaözön :)

Spiritmonger 2010.08.19. 12:45:25

@phrascarica: akinek sok 70 e foromt egy komoly szervizre, annak nem kell autó, nincs rá szüksége. adja el, taxizzon vagy tömegközlekedjen helyette, jobban jár

CSÖRR-CSI££ 2010.08.19. 12:58:11

@Karpathy:
A '80-as években meg a slusszkulcson a nyúl- menyét- mókus- róka- (mindegy, csak minél feltűnőbb legyen) farok lóbálásával bejönni a sörözőbe, pár alibimondatot elhinteni a pultnál, körülnézni, hogy mindenki látja-e a racsingosságot, aztán el... (hiszen sörözni nem tud, mera verdával van :)))

D.K. 2010.08.19. 13:07:57

Csikós Úr

Köszönöm szépen a belinkelt cikket nagyon tetszett és örültem neki :),bár régóta vagyok rendszeres Tc olvasó ,sajnos ezt a cikket eddig még nem olvastam . Jó kis gép lehetett , megnéztem a hahut de nincs eladó példány sajnos . De az öné milyen szép állapotú volt így a képek alapján az valami hihetetlen ,és ez a mondat nagyon tükrözi hogy azért a drága Juliska így vénasszonyként is nagyon kedvelt volt :"Gyönyörűek voltak együtt. Persze nem volt nagy esemény, így leírva meg pláne nem, de a Giulia hármunknak ünneppé tette." Kora ellenére vonzó maradt őnagysága :) remélem a 75 megmaradt
köszönettel még egyszer és további szép napot és kíváncsian várom a tegnapi fotózás eredményét :)

CSÖRR-CSI££ 2010.08.19. 13:11:04

@CSÖRR-CSI££:
Ja, és mindezt nagyon laza, rongylábszerű járással és a falusi diszkóboyok jellegzetes nyakhúzogatásával. :D

Phrascarica 2010.08.19. 14:42:04

@Spiritmonger: szüksége van rá, mivel busszal 2 óra beérni a munkahelyére, autóval pedig 20 perc, no meg olcsóbb is (ha nem kell javíttatni :) )

Krisi 2010.08.19. 16:17:07

@scheerti: sajnos (eladók szerint szerencsére, csak nézőpont kérdése) a régi VFR-ek elég jól tartják az árukat, de ebben a műfajban egyértelműen a BMW vezet. régi álmom túrázni egy R75/80/90, de hiába járnak 30 év felé, egyik sem akar 600e alá menni árban.
szóval ami jó, az tartja az árát. kivéve talán a Suzuki SV, mert az is jó, de sok van belőle ezért nyomott az ára. szerencsére.
aztán majd ha meglesz a pénzem jöhet a dilemma, hogy öreg komótos halhatatlan német, kevésbé öreg gyors és halhatatlan de műanyag japán (utálom az idomokat), vagy újabb V2-es japán. majd eldöntöm ha összejön ap énz, addig álmodok tovább :)

guest_ 2010.08.19. 18:23:23

Csikós Zsolt, miattad még érdemes TC-t olvasni.

kultúrpesszimista 2010.08.19. 19:06:08

@Darth Peter:

A bal kezeddel veregesd meg a jobb válad. Ügyes vagy.

Trabence 2010.08.20. 13:42:56

@Autopeti: Hát részben igazad lehet a biztonsággal kapcsoltban, de azért mégsem. Szerintem van olyan biztonságos egy párszázezres közép-felsőkategóriás 20-30éves kocsi, mint egy új alsükategóriás.

Phrascarica 2010.08.20. 13:59:50

@Trabence: messze nincs, még egy smart 42 is biztonságosabb (persze nem egymás ellen, hanem mondjuk egy betontömb ellen)
www.youtube.com/watch?v=ju6t-yyoU8s

Trabence 2010.08.20. 14:07:30

@Degeci Sanyi: Ha nem teccik mi a f@sznak irogatsz ide??? Akkor nem kell olvasni/írni itt. Látszik hogy nem vezttél még autót csak a figyasztói társadalom modern mocskait... Ezt most épp németországból egy perémiumautógyártó üzeméből írom, melynek termékei kiba jók modjuk, de akkor sem adnak olyan vezetési élményt mint a 28éves BMW-m, ami közel tökéletes állapotban van, és a felszereltsége is veri egy mai 3-4 Millás újautóét :)
Jó jó hogy a fogyasztói igényeknek megfelelően készülnek a kocsik de akkor is kihalt belőlük a szerethetőség. A másik hogy a mai kocsik már nem 20-30évre vannak tervezve hanem 8ra...

Trabence 2010.08.20. 14:15:19

@phrascarica: Lehet... mondjuk ritkán megyek betontömbnek, de a forgalomban nagyon meztelennek érezném magam egy smarttal, pedig a következő Merci amit a cégnél kérni akarok az egy Smart, pont ma beszélgettünk a kollégákkal, mert egyikük valamelyik nam egy Brabus tunningos Smartal volt úton :). Valahgy Sedan párti vagyok mert azért szeretem ha van körülettem kocsi :)

Trabence 2010.08.20. 14:27:42

@Csikós Zsolt: Teljesen egyetértek. Baden-Baden mellett, Németország egyik leggazdagabb részén vagyok most Rastattban. Rengeteg a régi Merci, BMW, kiváló állapotban, sok az új autó is és mondjuk feltűnt a feltünően sok Porsche is :) mondjuk ez az elején írt indokok miatt ilyen sok. Jólszituált idősebb orvoshoz csengettem be multkor mert a háza előtt bállt 2 csillivilli E30 (egyik 325ix mésik 325eta). 1iken nem volt rendszám gondoltam becsöngetek hátha eladó. Kijött az öreg kérdeztem hogy eladó-e, erre ő dehogy csak jövő hétig van leszedve a rendszám mert megy műszakira :))). Aztán meglátta hogy a magyar rendszámos E28al vagyok és beszélgettünk egy kicsit. Innen tudtam meg hogy doki. Mindkét E30at ő hozta ki a szalonból annó, eladni nem akarja pedig neki is meg a feleségének is van 1-1 zsírúj BMW-je... ez azért elég sokat elmond... :) Mondhatnak a többiek amit akarnak akinek nem volt ilyen autója sosem tudja meg mit nyujt egy öreg autó... Ja és persze nem a szétrohat nem rendesen karbantartott szarokról beszélek hanem a rendesen karbantartott Young- és Oldtimerekről.

Phrascarica 2010.08.20. 14:40:03

@Trabence: de egy 30 éves autó általában halálos egy 60-as frontálisnál

"A másik hogy a mai kocsik már nem 20-30évre vannak tervezve hanem 8ra... "

elmondom neked hogy általában a régebbi autókat sem 20-30 évre tervezték. Egy 30 éves autó már régen bontó érett ha nem újítják fel közben teljesen 2X-3X, hacsak nem garázsban tölti ideje nagy részét, akkor menthetetlenül szétporlad. A 80-as évek közepén már szinte minden W123-as -amit télen is használtak- ki volt rohadva a kerékjárati íveknél, a csomagtartónál, az ajtók alján, és a padlólemezén is.
A mai autók éppen úgy meglesznek 20-30 évesen mint a régebbiek, talán egy kicsit szebb álllapotban.

Phrascarica 2010.08.20. 14:46:46

@Trabence: normál használat mellet -évi 15-20eKm) (télen is használva) az E30-is lyukasra porladt 8-10 évesen.
Ami bírta azok leginkább a szivar (B3) Audi 80 asok és (C3) 100-asok. A többi tipusok csak a gondos gazdáknak köszönhetik hogy még levizsgáznak.

dennisthemenace 2010.08.20. 15:27:42

@Csikós Zsolt: Mondtak mar, hogy ebben a kalapban hasonlitasz a Go Trabi, go! c film foszereplojere??..D

Csikós Zsolt 2010.08.20. 16:09:10

@dennisthemenace:

Pont megfelel. Az autós újságírás általános hülyéje... :-)

Rocko- 2010.08.20. 16:24:14

@phrascarica: a B3-asokat inkább szappan(tartó)nak hívták. a C3-ra mondták, h szivar.
és azért (is) bírják (jelen időben!) mert az Audi 1980-as évektől már galvanizált karosszériát állított elő.

Phrascarica 2010.08.20. 18:49:20

@Rocko-: az is lehet, nálunk csak
kisszivar+nagyszivar néven futott, de a 100-ast csak valamikor 1985-től galvanizálták.

Phrascarica 2010.08.20. 18:51:18

...a 80-as nálunk futott még, "gömbaudi" néven is

Rocko- 2010.08.20. 19:12:40

@phrascarica: hát ezt a kisszivarnevet sose hallottam. még audisták közt se. ;) a gömbaudit már inkább, de az jellemzően b3, b4, esetleg még c4.
a 1985 stimmel, enyém is akkori kocka és az is galvanizált. csak nem 100-as.

dennisthemenace 2010.08.21. 09:19:05

@Csikós Zsolt: Tobbek szerint az nem te vagy..DD

Lacee83 2010.08.24. 18:30:10

"Az meg csak ezt az országot minősíti a bennelakókkal együtt hogy sok fillérbaszó kistílusú paraszt mindenféle 20 éve még tömegcikknek számító unalmas régi szarkkal kajtat napi használatban, mikor lazán megtehetné hogy egy normális kcsit használjon"
Degeci Sanyi te melyik országban élsz? Épp az a baj h sokan hitték azt hogy megtehetik hogy 3 évente új autót "kölcsönöznek a bankból" a te szavaiddal élve "használjanak" és persze most százávalval viszik. Akinek van pénze az persze h cserél egy jobbra-újabbra megtart hobbi autónak valami régi "fost"

Javorszarvas 2010.08.26. 16:13:28

@phrascarica: Osztod az észt közben nem is tudod, miről van szó, sose ültél még boxeres kocsiban az tuti, különben leszállnál a magas lóról. A boxernek alapból lejjebb van a súlypontja, azért tud kanyarodni. Nem állítottam, hogy nincs jobb Autó. Vezettem sok presztízsautót, aztán röhögve szálltam ki belőlük, én nem tudok elájulni egy mercitől vagy egy auditól, attól még hogy megy a vas, attól még nem lesz pl. szenvedélyes (nem tudok rá jobb szót)...

Amúgy a legtöbb új kocsi egyszerűen csak egy időzített veszélyes hulladék. Rengeteg vissza nem forgatható műanyag és egyéb szemét van már a kocsikban, ott is ahol nem kéne, aztán hiába forgatják vissza, abból is csak megint autó lesz no de meddig? Régen legalább elrozsdásodtak a vasak, igazi fából volt a kormány. Ma 20 évig nem rozsdásodik, LED lámpák NYÁKjait nem tudják rendesen kidobni, nem is beszélve a hibrid kocsik mekkora környezetterhelést fognak majd okozni, ha tönkre mennek/karamboloznak a természet lágy ölén.

Addig is phraskarika, cikkázz vadul az zsír új verdáddal, kívánom élj boldogan, csak azért vissza kéne venni eggyel a mellényből.
süti beállítások módosítása