Üvöltve, de húzza tovább...

  2010. május 10. - Csikós Zsolt Címkék: csináld magad bmw 518i kipufogo autos tipp hazi karbantartas

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Ez általában az a hiba, amire lehet készülni. Mert többnyire extra zajjal jár, mellesleg meg szól előre a kipufogós, a futóműves, még a szomszéd fekete macskája is leszokik átmenetileg arról, hogy befeküdjön a kocsink alá, mert még ő is érzi – baj lesz ebből. Le fog szakadni a kipufogó, mondják, gondolják mind. Így történt ez Bende Tibbyvel is. Megvette szép áron a még szebb BMW-t, örült neki, mint majom a farkának, de a birtokbavétel első napján a vizsgabiztos azért megjegyezte – nemsoká' oda lesz az a kipufogó.


Olyan gyönyörű volt a törés, hogy én kitettem volna a szobám falára dísznek

De elég egy kicsit túl tömött életet élni, épp egy szikrányit linknek lenni, csipetnyit kiszaladni a pénzből hó vége felé (avagy fentiek még szerényebben adagolt, valamilyen arányú kombinációját kikeverni), és az égető kipufogócsere nem valósul meg időben. A megfelelő méretű gödör pedig előbb-utóbb jön a kerekek alá, hiszen az autó Budapesten jár, s mint tudjuk: a sors elől elmenekülni nem lehet.

Tehát Tibbynek jól leszakadt egyik nap a kipufogója a harmadik kerületi Török utcában, a legnagyobb délutáni csúcsban, akkor, amikor épp iszonyatosan szüksége volt rá, hogy menni tudjon az autóval. Alig pár nap múlva már tényleg indult volna kipufogóshoz, meg is rendelte a szettet, csak kifizetni nem volt épp elég kedve. Nem mentegetni akarom ezt a szőrös szívű embert, aki mellesleg a főnököm, de nekem szokott mostanában panaszkodni a pénzhiányról, és lassan már el is hiszem. Ne aggódjanak, azért még nem jött a dumával: "kajára kell, testvér…".

Tibbynek azonban Bechterewje van, ami egy elég kellemetlen gerincprobléma, erről nem szokott panaszkodni. Csak – hogy is mondjam – elég mereven mozog, és ez a megállapítás nagyjából annyira tükrözte a valóságot, mint ha valaki rám azt mondja: kicsit ritkul a csávó haja. Lol.


Tibby, akinek lóg a bele. Mármint az autójának

Tehát állt a nehezen görnyedő Tibby a Török utcában a belét az imént még a földön húzó, üvöltő BMW-vel. Telefonálgatott segítségért, még jó, hogy aznap épp ráhúztunk egy kicsit, bent dekkoltunk még bőven. Pistának volt égetőbb dolga, ő ezért csak gumipókot adott a projekthez, de abból rögtön négyet, én már úgyis mentem volna haza, felcsaptam hát sárga angyalnak. Amúgy is kapóra jött nekem a baj – gondoltam, egy poszt jó lesz körüljárni, hogy úgy általában mit tegyen az ember, ha leesik a kipufogója, és ott áll megfürödve. Pontosabban: rövidesen igen koszosan.


Pandácska is elhagyta már az övét. Szerencsére sima volt az aszfalt

Nem ritka probléma ez, nekem már előfordult az Alfa Giuliámmal, a 124 Sport Coupé Fiatommal, az egyik állólámpás Mercimmel, a Fiat Pandámmal… sorolhatnám. Öreg autó kipufogója előbb-utóbb leszakad, és az mindig kellemetlen. Részben, mert az ember nyilván azért nem csináltatja meg, mert nincs rá ideje, pénze, de ezt már mondtam. Részben pedig mert a kipufogó előszeretettel törik el elöl, minekutána pontosan úgy áll bele a talaj legközelebbi egyenetlenségébe, ahogy rúdugró leszúrja a botot amikor nekilendül. Csak az autó nehéz (szerencsére), ezért nem ugrik fel, pláne nem viszi át a lécet, csak dicstelenül elakad. Nem egy Steven Hooker hát, ami nekünk legalább annyira kellemetlen, mint őneki, mármint az autónak.


A Pandához nem készültem szerelékekkel, hiszen egy Fiat nem romlik el. Maradt a rongy

Hisztérikus sikongatás, jajveszékelés, fajsúlyosan dörmögő anyázás és az autó felgyújtása helyett meg lehet próbálni konstruktívan kezelni a helyzetet. Ehhez persze nem árt, ha van néhány kellék a kocsiban, úgymint pléd, gumipók, szerelőkesztyű, emelő. De ezek híján is rögtönözhetünk valamit, ami azért elég lesz, hogy hazaérjünk az üvöltve tiltakozó autóval.

A kipufogóról érdemes azért néhány dolgot tudni, mielőtt nekiállunk. Például azt, hogy az eleje felé igen forró tud lenni, csak a vége felé fordul át langymelegbe. Műanyag szalaggal, kötéllel, nejlonzacskóval tahát elöl ne kísérletezzünk, mert az előbb-utóbb rettenetes bűz és füstjelek kíséretében leolvad.

Azt sem árt figyelembe vennünk, hogy a kipufogó egy nehéz, hosszú, gumifüggesztőkre aggatott test, ami az autó haladása közben folyamatosan reng, mint a tehén tőgye. Képzeljék el Csala Zsuzsát egy kötözős jelenetben, a mennyezetről, kötélről függesztve, miközben egy rakott asztal kaja van a szájától húsz centire – csak hogy motiválva legyen a mozgásban. Előbb-utóbb kiszabadul, ezt beláthatják. A kipufogó is a spárgát folyamatosan nyiszálja, a nem kellően megfeszített gumipókot mocorgása közben állandóan lazítja, a drótot hajlítja, végül eltöri.


Ilyen távol a tűztől már a rongy is tökéletesen megfelel, már ha valaki tud ilyen szépen kötözni, mint én

Volt már, hogy a feleségem ridiküljének a bőrszíjával kötöttem fel kipufogót a Bécsi úton, az se volt rossz megoldás, tartott vagy egy hétig, amíg el nem vittem az autót szerelőhöz. De nem minden feleség megy bele az ilyenbe, manapság valószínűleg már az én Katim is ellenkezne, de akkor, fiatalon, a bimbózó szerelem heve elhomályosította az éleslátását. De a normál kenderspárga, a párszor körbetekert, pőre drót, hosszúkás rongy, hűvösebb helyen (nagyjából a vezetőülés lapjának első élétől hátrafelé) alkalmazott hálózati zsinór is alkalmas a kötözésre. Igazán profik persze hordanak maguknál műanyagmentes spanifert, de hát igazi profikkal nem is történik meg olyan, hogy leszakad a kipufogójuk, őket más vasból gyúrták.


Jól megfeszítve, sokszor körbe, pláne, ha hosszú a gumipók

A Pista-féle gumipók, amivel Bendét menteni indultam, sok-sok műanyagot tartalmaz, tehát olvadékony, de mechanikailag kiváló tákolóeszköz. Csak abban reménykedtem, hogy a leömlő végénél hátrébb is találok majd valami beakasztóhelyet.

Mivel a kipufogó előszeretettel szakad le bukkanókon, márpedig a bukkanók mellett kis valószínűséggel találunk precíz vízszintezővel és teodolittal kimért, betonozott placcot az emelésre, ezért munkálkodásunk körülményei közel sem lesznek idilliek, erre készüljünk. Pedig emelnünk kell, mert egy modern autó alá máshogyan nemigen fogunk beférni akna nélkül. Tehát mindenképpen ékeljük ki elölről és hátulról a nem emelendő oldali kerekeket, nehogy az autó lebillenjen. Tégla, nagy kő, betondarab, vastag könyv is megteszi általában, az autó ugyanis önerőből ritkán szeret átgurulni ötcentis akadályokon.


Tibby figyelmességből pukkantós nejlont kerített nekem pléd helyett. Nem bírtam ki, kicsit azért pukkantgattam alámászás előtt, csak úgy, bemelegítésből

Terítsünk bármit az útra, ami elég nagy felületű, és szigetel a talajtól. Helyezzük jó mélyen a kocsi alá, ahová sejtjük, hogy fekszünk majd. A pléd erre kiváló, de ha csak egy nagy nejlont, kartondobozt találunk, ne legyünk finnyásak – csak az a cél, hogy a napi ruhánk ne váljon azonmód szererőoverallá, s hogy legalább egy réteg távolságban legyünk a városi aszfaltot egyenletes, tízcentis vastagságban borító kutyaszartól.

Emeljünk a szabványosított autóemelő igénybevételével, és persze ne bízzunk teljesen az ékjeinkben – húzzuk be a kézit, toljunk egy egyest vagy egy rükit a váltón (automatásoknak: P). Ha már magasan az autó, kicsit rángassuk, lökdössük meg – még mindig jobb, ha ilyenkor dől le, és elgörbít egy emelőbakot, mint ha már alatta vagyunk. Kézben az elképzelt, majd bekészített kötözőizéinkkel másszunk Indiana Jonesként a kocsi alá. Kicsit fura lesz annak, aki nem szokta, de ha rendesen kipróbáltuk az emelés minőségét, nem lehet bajunk, maximum olajos rozsdapor hullik turkálás közben a szemünkbe. Apropó: akinek van szemüvege, vegye fel, máris megkímélte magát egy több napon át viszkető, bevérzett szemgolyótól.

Tibby rendkívül figyelmes volt, leterített pukkantós nejlonnal, kiékelt, megemelt autóval várt, nekem csak peckesen be kellett csusszannom az előkészített, otthonos helyre. Semmiféle gúnyos asszociációt ne keressenek kérem, az autó alájáról van szó.


Minden fix pont, amin van luk, nem mozog, és a kasznira van hegesztve masszívan

Mivel a leszakadt kipufogót emelni is kell majd a helyére, és az nem lesz könnyű, ezért először vegyük számba az autó alján rögzítésre kínálkozó lehetőségeket. A kardán, a kézifékbovden hívogató csábításának ne dőljünk be, ezek mozognak, elnyírják a kötelünket. Fix pontokat keressünk, mindig találni valamit még a legprimitívebb autón is. Ha megvannak, próbáljuk rögzíteni a köteles-drótos-gumipókos tartórendszernek az egyik pontját, hogy ahhoz ne kelljen majd kéz.

A másik kezünkkel emeljük fel koppig az egész rendszert – nem kell félni attól, hogy túl magasra emeljük, mert ha fel lesz kötözve, úgyis enged majd annyit, hogy lógni kezdjen. Iszonyatos szorosan hurkoljuk körül a kötelet-drótot-gumipókot a cső körül (jó a dob tövében fogatni, mert ott nem csúszik tovább a kötél, s kössük be a túloldali pontot is.


Hátrafelé is odahúzattam

Ha lehet, előrefelé és hátrafelé egyformán húzassuk meg alaposan az egész hóbelevancot, mert ha keveset tud mozogni, kisebb a valószínűsége, hogy leesik.

Egy lelkiismeretesen felkendácsolt rendszer egy-két hétnyi zavartalan autózást biztosít az immár újra boldog tulajdonosnak. Természetesen csak annak, aki bírja a szén-monoxid-, elégetlen szénhidrogén-, toluol- és zajmérgezést, jól állja, ha utálják, és letojja az alvó gyerekeket, a csiripelő madárkákat, az egyetemi felvételire készülő, szegény diákokat, a beteg, öreg néniket... jaj, teljesen elérzékenyültem, hiába, túl sok Readers' Digestet olvasok mostanában...


Jesssssz!

Vissza a rögvalóba: a többieknek marad a tréler. Alsó hangon harmincezerért.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr871991383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mariusz 2010.05.11. 12:40:30

Az én személyes kipufogós sztorim:
2005, citroen AX 1.4D.

Behajtva a kapun, egy fém rögzítőpánt kiállt a betonból, mely a két oldalra nyíló kapu középső alsó becsukási- rögzítési pontja - a vaspánt pont elkapta a frissen hazahozott használtautót, és - az AX-nél egymásba van húzva egy vastagabb és egy vékonyabb cső, a vastagabb a hátsó, így a pánt szépen lehúzta a vastagabb csőt a vékonyabbról, tehát kettéválasztotta a csövet, így a hátsó rész előrefelé a földig lógott.

Az én hegesztő emberem - 30 KM-re volt tőlem, így oda el kellett jutnom, de előtte még halaszthatatlan dolgom volt, kb 100 Km.Előrefelé lógó csővel.

Találtam jó nagyapám eszközei között egy kampót - olyan anyagból, amit ráállva sem tudok elhajlítani, hagyományos S alak, kb 20 cm-es magasság.

Így hát a kampó alsó S- ölébe markoltattam a kipufogócsövet, a felsőt meg beakasztottam az alváz egyik oszlopába. Ezt még stabilizáltam némi hőálló szalaggal, és készen volt a tökéletes rögzítés, mely gond nélkül elvitt - mármint a kipufogót - bárhová.

Sőt, sportdobos hangja is volt a kisautónak, így.

1ns0mn14 2010.05.11. 12:41:24

Ezen kacarásztam egy jót. (:

Kémütyüm 2010.05.11. 12:41:42

mentsegemre legyen mondva, hogy evek ota nem jartam Magyarorszagon, no de akkor is maaar.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.05.11. 12:42:47

@Phxmike:

Igazad van.
Normális esetben úgy tudom elképzelni, hogy valaki megkérdezi, hogy miért nem szereltétek le?
Erre valaki megírja, hogy azért, mert hosszabb a cső, mint a kocsi maga, nincs hova tenni, meg tartja még 8 csavar, ami be van rohadva, nem jön ki a kocsi alól, blabla

Ezt elolvassa a kétkedő, és tanulhat belőle. Ha ő így jár egyszer, akkor már olvasott a témáról és hallott egy-két dolgot.

De az gáz szerintem, hogy hatvanhétszer le lett írva, hogy miért lett úgy, erre valaki hatvannyolcadszor is bekérdez, méghozzá tapló stílusban.

Peetee 2010.05.11. 12:49:00

Bazzeg, pár éve kerékpáros edzőtáborban voltunk Romániában.
Hazafelé (Kolozsvárnál) leszakadt konvojunk egyik Swiftjének kipufogója.
Mivel kerékpárboltban dolgozom, vittünk magunkkal mindenféle "tartalék" alkatrészt.
két szál bowdennel 20perc alatt felkötöztük, egészen hazáig (GYŐR !!!!) jó volt, ez több, mint 700km!!!!
Igaz az 1,0 Swift beverte 8 litert, és olyan hangja volt a Királyhágón, mint az N-es rallyautóknak :) :) :)

Jay350i 2010.05.11. 12:50:11

@nem kéne...:
ok köszi a leirást akkor tévedtem. E30ra alapoztam E28at még nem bontottam ezért nem tudtam hogy ott máshogy van elvezetve.

bár nekem nem gyári rendszer van már a gép alatt de a képről kivehető hogy E30nál hol megy a kipu: a menetirány szerinti jobb oldalon ment a gyári és a váltó mögött bejött a kardánalagútba a hőterelő formájából látod hogy hol.
kep.ivpicture.hu/319167.jpg

Krisi 2010.05.11. 12:51:14

@fogash: jogos, tényleg nem M10-es csavar, hanem a kulcs hozzá a 10-es, legyünk precizek :)

Rocko- 2010.05.11. 12:55:37

@Humphrey: naja, üljél fel csaqk a környezetbarát Ikarusra. :)
azért majd mutass egy röngtenképet a tüdődről 1 év múlva.

Phxmike 2010.05.11. 12:56:11

@Csumpi Hálidéj: Ha ugy erted a taplo stilust hogy az enyem az akkor nincs kulonosebb ervem ennek megcafolasara.

Csak nem tudtam hogy ez itt a totalcar seggnyalok fanclubja ahova csak elozetes terdhajlitas utan lehet bebocsatast nyerni. Mert ugy tunik hogy barmilyen olyan hozzaszolas ami nem arrol szol hogy hu de franko istenkiralyok vagytok az ilyen rosszalo lebaszasokat teremt maga utan.

Nem hasznaltam serto szavakat es ugy gondolom viszonylag nyugisan irtam amit irtam. Szamomra ez vallalhato stilus. Aki tulerzekeny nyilvan atugorja.
Ennyi.

gnme 2010.05.11. 12:56:19

a legfajinabb szükség kampók azok, amiket a piacokon lehet kapni kóó'bász, szalonna, csülök felaggatásra

Clandestino 2010.05.11. 13:05:41

A Csala Zsuzsás hasonlat tényleg "szépségdíjas", meg olyan uras. Kellett ebbe a posztba, nagyon.

Idáig érdekeltek az oldtimer írásid, a Domsjö Expresszt történetét is követtem, és még ez a mai poszt is tök tanulságos lenne...

Csak az a volna, ott ne volna..

Csikós Zsolt 2010.05.11. 13:09:51

@Phxmike:

:-)

Szerintem meg előbb volt nálunk gumipók, mint bárki tetőcsomagtartóval. Hirtelen most se tudnék senkit...

sosemkopel 2010.05.11. 13:10:48

Hajajj, nemrég Kecskemét mellett csinált ilyet a Kadettom, mindjárt a "tűzkarika" vagy mi után eltört a cső, ... pont egy olyan helyen, ahol eldobált sörösdobozok voltak az árokparton (néha az is jó, ha nem szedik össze a szorgos iskolások). Nosza, kettőt kivágtam a bicskámmal, ráhúztam valahogy a csőre, majd a vészhelyzetre magammal vitt műanyag gyorskötözőkkel és a hátsó ajtót (kombim van) kitámasztó léc egyik felével sínbe tettem az egészet. Annyira jó lett, hogy el tudtam menni vele 100 km-t a szerelő irányába. Aztán újra szétesett, de nem lett nagy baja, csak az átmenetileg ágyúdörgés-szerű hang :-)
Pár, a járgány fedélzetén levő látszólag haszontalan izé (gyorskötöző, léc, drót, bicikliküllő, ilyesmik vannak most) csodát tud tenni. Mondjuk ez diesel, talán nem olyan forró a cső, mint egy benzinesnél, de javítsatok ki, ha tévedek.

gnme 2010.05.11. 13:13:55

@Csikós Zsolt: mi volt az ebéd? Éhen vagyok. Mint mindig :P

Garp 2010.05.11. 13:16:02

A Transittal egyszer farba toltam a Puntot, rá 4 hónapra leesett a hátsó dob, mert gondolom megrepedt a csattól a cső. Asszony 2 hétig járt a dobbal a csomagtartóban, akkor járt le ugyanis az útadó. Az volt a gáz, hogy körberohadt a repedésnél, esélytelen volt visszarakni úgy, hogy ne legyen hangja és ne fújjon ki....
Nagynéném a R21 Nevada aljáról hagyta el pótot 140-nél a német autópályán. Baleset hál'Istennek nem lett, de szépen pattogott, meg persze a belső sávból kellett kihalászni.
Ennyit szerettem volna elmondani.

sosemkopel 2010.05.11. 13:16:49

Sziasztok!
Az én Kadettom a gyenge motortartó bak miatti motorreszketés miatt törte le magáról pár hete a teljes csövet, mindjárt a tűzkarika után, ahol a hátramenő egyenes rész kezdődik.
Szerencsére az árokparti helyszínen volt pár sörösdoboz, azokat bicskával átszabva, és pár gyorskötözőt, valamint a kombiajtó-kitámasztó falécemet felhasználva összetákoltam, pont elég is lett a szerelőig. De azért úgy 40 kilométeren belül szétment, dörgött mint állat, szóval biztos semmilyen efféle tákolással tuti nem lehet sokáig így menni.

Csikós Zsolt 2010.05.11. 13:16:51

@Phxmike:

Amire reagáltam, abban a kommentedben 80 százalékban arról beszélsz, hogy le kell venni a kipufogót, és berakni a csomagtartóba. Erre reagáltam, hogy nincs az az isten, hogy oda beférjen, mire kiderül, hogy te a dobra kötözésre mondtad, hogy kidumáltuk. Ha nem referálsz pontosan írásban, és félreérthető a következő hozzászólásod, akkor ne is sértődj meg... :-)

Egyébként kidumálásban ettől még viszonylag jó vagyok, ez tény.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.05.11. 13:17:26

@Csikós Zsolt:
Meg kellett volna oldanod, hiszen visszakötözni a csövet: hü_lye_ség!
Nemigazmá, hogy nincs egy ismerősöd platós barkasszal? Hát miféle "autós" újságíró vagy te Csík?

Csikós Zsolt 2010.05.11. 13:17:53

@gnme:

A bódéban ettünk a piac mellett. Isteni rakott krumpli, fél adag rizskoch, így is majd szétdurranok. Bódé jó hely.

sosemkopel 2010.05.11. 13:18:25

basszus ez az izé eszi a kommenteket, bocsi a duplázásért :-D

yenoee 2010.05.11. 13:19:06

@Clandestino: há lehet h nem szépségdíjas, de uras, merthogy a művésznő fénykorában egy üveg alkoholért gyorsabban kiszabadította volna magát a gúzsból, oszt mégse pia szerepelt a hasonlatban, ugye.

Csikós Zsolt 2010.05.11. 13:19:18

@Csumpi Hálidéj:

Olyan, akit lenne pofám felhívni a legnagyobb délutáni csúcsban, hogy most azonnal dobjon el mindent, és jöjjön oda ingyen és bérmentve, s cserébe egy mosolyt kap a Tibbytől - hát olyan nem sok :-)

Igazából egy embert ismerek szegről-végről, akinek Barkasa van, de az sem platós...

Haywood 2010.05.11. 13:21:38

@Csikós Zsolt: Milyen szerencsés a Tibby, hogy neki viszont van. :P

Csikós Zsolt 2010.05.11. 13:22:03

@Clandestino:

Rettenetesen szégyellem magam. Nem is tudom, mit tegyek, ez borzasztó.

Garp 2010.05.11. 13:22:27

OFF Ja, most jött a hír. Fiam lesz! :DDD ON

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.05.11. 13:22:41

@Csikós Zsolt:
Akkor mér' nem fűrészelted fel karikákra, (hiszen egy sima fűrészlappal megoldható és az van is mindig az embernél) és akkor elfért volna a csomagtartóba'.

Csikós Zsolt 2010.05.11. 13:23:10

@Haywood:

Barkasos embere? Valahol elvesztettem a fonalat...

Csikós Zsolt 2010.05.11. 13:24:11

@Garp:

Hurrá! És kint születik majd?

Hurri Kán 2010.05.11. 13:25:59

Platós Barkas egyáltalán van még forgalomban? Dobozost se tudom mikor láttam utoljára.

yenoee 2010.05.11. 13:27:21

Amúgy jó régen alattam is elfáradt a 4T Waresz kipufogó rencere, elöl, nagyjából a leömlő utáni első kanyarban.
Melóztunk, pont reggel, tankolás után, félreállok, kollégák megérkeznek a kisboltból, beülnek, a szokás szerint beb@sszák az ajtókat (BÁNG-BÁNG-BÁNG), indítok... WRUMMM. Eltartott egy darabig, mire leesett, h ezek mi vagyunk :)
Autócserére nincs lehetőség, meló sürgős, irány Zalakaros.
Hazafele ráadásul siettem is, de a hírem mindig megelőzött valahogy, a falu széli putrikból rohantak elő a cigánygyerekek, miféle véjercé közele dikmá...

Haywood 2010.05.11. 13:27:42

@Csikós Zsolt: Nem, ismerőse, "akit lenne pofám felhívni a legnagyobb délutáni csúcsban, hogy most azonnal dobjon el mindent, és jöjjön oda ingyen és bérmentve, s cserébe egy mosolyt kap a Tibbytől". Rád gondoltam. :)

Humphrey 2010.05.11. 13:29:51

@Rocko-: a buszon belül rosszabb a levegő mint körülötte (azaz annál, amit az autós szív)? büdösebb, az lehet, nem tudom.

Clandestino 2010.05.11. 13:34:29

@Csikós Zsolt:
Én nem mondom meg neked, hogy mit csinálj. Elmondtam a véleményem. Ennyi.
Ha ez a stílus tetszik itt a népnek akkor ez van.

A boy named Sue (törölt) 2010.05.11. 13:37:33

Azért alapvetően az a baj, hogy szóltak, hogy rohad, szét fog esni. Erre persze jött mindenféle kifogás, hogy miér tnem csináltatja meg, aztán szétesett, és olvassuk a leírást a szívásról. Érdekes módon nekem is volt sok régi kocsim, sosem vesztettem el a kipuft. Miért? Ha láttma, hogy kezd szétmenni, megcsináltam. Ugyanez érvényes volt minden más alaktrészre, így akksi sem merült le, vezérlés sem szakadt szét, hardy tárcsa sem ment szét, stb. stb. Még a pótkerékben is megvolt az előírt légnyomás. Ja, hogy egyszerűbb leszarni, aztán megmagyarázni, hogy miért veszélyeztetjük magunkat és a közlekedés többi résztvevőjét, még 3x annyiért megcsinálni, mintha időben léptünk volna.

misinator 2010.05.11. 13:38:59

@gyvy: Felsőzsolcán még zúz egy zárt Barkas Dacia motorral(!).
Egyébként érdekes: ahogy egyre ritkábbak bizonyos típusok, mint a Barkas, Skoda mikrobusz, 100, 105, Liaz,Zil, Maz, Robur /Miskolc környékén még feltűnnek.../, úgy csodálkozom rá a formájukra. Valahogy új szemmel látom őket.
Mint amikor megboldogult fatalkoromban itta...alkoholos befolyásoltság alatt: hirtelen mások lettek az arányaik, új értelmet nyertek a formák, arányok.
Csak én vagyok ezzel így???

szuledenes 2010.05.11. 13:40:15

20 éve az osztrák-német határ előtt szakadt szét az állólámpás kipufogója.3 napunk volt még első gyermekünk vélelmezett születési időpontjáig.Az osztrák határőrt nem hatotta meg "mindenórás" feleségem,sem az eleredt könnyek,visszazavart Németországba szombat este,hogy ott javittasuk meg a kocsit.
Azonmód a cseh határ felé vettem az irányt,lejtős területre esett a belépés,motor nélkül gurulva,sikerült átjutni.
2 nap múlva megszületett a lányunk is..

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.05.11. 13:40:43

Remélem Csala Zsuzsa nem olvas belsőséget! :))

Azt szeretem ezekben a posztokban, hogy mindig előkerül néhány F1-es szerelő, aki elmondja, hogy adott volna tüzet a hétfejű sárkánynak és a posztírónál mennyivel faszábban megoldotta volna. :))

Harlequin 2010.05.11. 13:45:27

A Bechterew kór, nem gerinc probléma, hanem autoimmun betegség.

Alex3000 2010.05.11. 13:48:06

Ezért ez így balesetveszélyes...

misinator 2010.05.11. 13:51:16

Kipufogóhang: Középiskola, műhelygyakorlat. A tanműhelyben 1200 pusztult Zsiguli. Motorja felújítva, karburátor, szívócsonk tanulók által tuningolva /fúvókák, polír stb./
Kipufogó 4-2-1 be(!), oldalra kivezetve az első ajtó alá, dob nélkül táguló csővel.
Indítás; hengerenkénti beindulással /ma is hallom(!)/.
Pörgetés egyre feljebb, egyre feljebb - mondom tanműhelyben(!)...Na jó az ajtó nyitva volt.
Az a hangorkán maga volt a mennyország, a lúdbőr, a katarzis, a könnyünk csorgott /nem a füsttől, hüjék/, spontán nevettünk, boldogsághormondózis ezerrel - vagy ezerkettővel?
Azóta se hallottam ilyen szép hangversenyt soros négyhengeres motortól.
Hogy tudjátok mihez hasonlítani:

www.youtube.com/watch?v=1FwqwUnAmIc

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.05.11. 13:53:16

@Harlequin:
hu.wikipedia.org/wiki/Bechterew-k%C3%B3r

@misinator:
Itt az ablakom előtt kábé harmadszor ment el egy szép, almazöld fülkés platós barkács.
Csak egy irányba láttam menni, vissza nem...
Ha megint látom, kirohanok, meghallgatni, hogy eredeti motorral megy-e.

misinator 2010.05.11. 13:56:38

@Csumpi Hálidéj:
Egyszer megtekinteném a Nysát, amikor már kész van!
Sőt, szeretném újra vezetni egy picit...

Hurri Kán 2010.05.11. 13:59:08

@misinator: a formák meg az arányok mások lettek (nem ezeknek a kocsiknak, hanem amiket már ma látni közlekedni). Régen sok volt belőlük, talán azért nem tűntek fel. Meg arra is emlékszem hogy régen hogy utáltuk ha egy Barkast kellett az országúton szagolni! Ma meg ha valahol feltűnik egy, az emberek körülállják és megnézik. az idők változtak. Bizonyos szempontból jó, bizonyos szempontból rossz irányba...

Rocko- 2010.05.11. 14:01:12

nem értem, miért nem raktátok be csomagtartóba, minek szarakodni?

úú, ezt láttátok már?
www.youtube.com/watch?v=Ukq-UUQAcZs

Herlock Sholmes 2010.05.11. 14:05:31

Ez mind picsa!

Katonakoromba' elfosta magát a lövegstabilizátor!
Na azt vagdalthúskonzervvel gyógyítotttuk meg. Aztán lőttük vele a pártházat doszt!

Ilyen kis lófasz kipufogókat meg egy pakli jól átjátszott magyarkártyával hekkeltünk. Piros ász fölül, tök ász alul, oszt had' menjen!
Gumipók...faszom.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.05.11. 14:05:34

@misinator:
A munkálatokról itt olvashatsz:
www.ezerkecske.hu/blog

Ha kész lesz, vezetheted.

misinator 2010.05.11. 14:11:52

@gyvy: Igen, igen.
De az alkoholvezérelt optikai aránymódosulásra nem adtál magyarázatot:-)

gnme 2010.05.11. 14:14:17

@Harlequin: és fiúágon öröklődik. Sajnos. :(

misinator 2010.05.11. 14:16:51

@Csumpi Hálidéj: Köszi!
A linket is és a lehetőséget is!
Ígérem nem fogom megnézni mennyit megy egyesben hideg motorral:-)))
De komolyan tényleg köszi előre is a lehetőséget, jó lesz újra vezetni, átélni 20-22 éves korom betöretlen vadlovának megszelídítését.

gnme 2010.05.11. 14:27:46

@Csikós Zsolt: az nekem túl szénhidrátos, bár a rakott krumpli jó kaja :P Én bevágtam az imént két tányér ecetes tojáslevest :P aztán annyira folyt a nyálam, mint a kuttyájé, bevertem rá fél tepsi pogácsát (anyós sütött). Aztán bementem a spejzbe és tíz centi szalámi is eltűnt.

"...szeva lujizító, .. rendben, de előtte hozzál egy kis hurkát, kell a kalória..."

Csikós Zsolt 2010.05.11. 14:39:06

@Haywood:

Jaaa, ééértem. Nem, Barkast nem tervezek venni :-)))))))

Csikós Zsolt 2010.05.11. 14:40:59

@Csumpi Hálidéj:

Nem lehet, hogy az utca elején gyártják ezeket, és az nem egy Barkas volt, hanem három különböző?

Aranyhörcsög 2010.05.11. 14:49:44

... én nem lennék büszke arra, hogy annyira elhanyagoltam az autómat hogy az út szélén szétesett!

dr.oid 2010.05.11. 14:52:33

Ha Hángérien CsikósMacgyver tanácsait pár évvel ezelőtt olvastam volna akkor se segített volna sokat...:D

Egy kedélyes szép nyári napon útnak indultunk kalandor ismerősömmel Budára mert ismert egy embert aki alufelni egyengetéssel és osztókör átalakítással foglalkozott és úgy gondolta, hogy egy Grand Voyagerre kendácsoltat 300ZX alu (magnézium) felniket. A hajam égnek állt az elképzelés hallatán, hát még akkor amikor megláttam az embert és a műhelyét. Szépen felértünk az M7-esen Budaörsre, ott intéztünk pár dolgot, majd elmentünk Budára a régi családiházas negyedbe túl Mágenheim Pulcsiék gazdagréti gigalakótelepén. Megálltunk egy ránézésre 80-as évekbeli egyencsaládiháznál, annak aljában tanyázott az ember -mert az ismerőscsávónak mindenre volt egy embere- és szorgalmasan kalapálta a pesti utakon szétbaszódott alufelniket. Ehhez fölszerelkezett mindenféle géppel is. Bepakoltuk az elkészült ominózus felniket a Grand Voyagerbe, majd Budaörsnél ismerősöm búcsut intett és én vittem haza a kocsit. Kedélyesen esett, a felnik apró harangokként gilinggalangoztak az utastér padlóján. Az utálatos turbódízel szépen vitte a batárt Fehérvár irányába amikoris koromfekete lett a horizont és iszonyatos felhőszakadás csapott le. Az ablaktörlő legnagyobb fokozata reménytelenül küzdött a vízfüggönnyel. Lasítottam de nagyon nem lehetett mert a forgalom nem engedte. Ráadásul seggemben volt egy rendőrségi Octavia RS. Ó drága aquaplaning csak ezt megússzam én- énekeltem kínomban a kongó hodályban és szinte már éreztem amikor hirtelen könnyű lesz a kormány. A moslék időben elhaladtam a Siófoki leágazó mellett így gondoltam Lelle felé megyek mert azt az utat jól ismerem. Még nem volt kész a teljes M7, a 7-esen mentem. A Grand Voyager hajtáslánca minden visszagangolásnál úgy mozgott előre hátra mint egy rinocérosz a bozótban. Üsse kavics majd óvatosabban kezelem a pedálokat gondoltam. Zamárdi környékén van egy körforgalom előtte pakoltam egy 3-mat, bementem és iszonyatos csörömpöléssel kísért mennydörgő robajjal jöttem ki. A családi buszlimuzin combos motorjában hirtelen annyi erő lett mint egy nagymálnában. Húbazmeg kiesett a turbó ez volt az első rémisztő gondolat ismerve az autó előéletét. Kémény lesz az barétom mondta a józan paraszt az agyam mélyén. Egy alkalmas helyen alákukkantottam és tényleg a batár közepén lógott a kipufogócső hozzáteszem nem vészesen. Kipufogóst nem találtam a közelben ezért sűrű fohászok közepette elhatároztam, hogy én leszek Bármi Áron a rettenthetetlen tudós-utazó-felfedező és hazaviszem a verdát. Közben kiagyaltam egy teóriát miszerint a felcsapodó nagymennyiségű esővíz nem tett jót az ócska és felforrósodott kipufogócsőnek és az X-edik váltás okozta trauma hatására szétesett-szétugrott. Csendesen esteledett, zergebaszta kanyargós utakon haladtam max 80-nal mert nem mertem nyomni szegény Voyagernek félve, hogy tényleg kihullik a turbó, leesik a hengerfej, egyéb istencsapása sújt le rám...A népek a kis falvakban lefeküdni készülődtek -volna- ha a sérült kipufogó által keltett több száz méterre elnyúló szubmachkúp nem akadályozta meg volna meg őket ebben. Sorra gyúltak a fények a házakban amerre elhaladtam. Ráadásul minden komolyabb emelkedő egy kisebb Hillary-féle csúcstámadásnak tűnt a gyengélkedő motorral. Öreg este volt már mire megérkeztem és leállítottam a dromedárt. Az ismerős asszonya nevetve jegyezte meg beszámolómat hallgatva, hogy ja a kipufogó már volt (párszor) javítva. Utólag is köszönöm nekik, hogy csodás és felejthetetlen élmények, hanghatások részese lehettem:D

ezeröcsi 2010.05.11. 15:03:30

Bassza meg a Török utca, az én kipufogóm is ott szakadt le majdnem... A körúton hallottam, h alapjáraton veri az autó alját. Alánéztem otthon és a tartó gumik teljesen elszakadtak... Szerencse, hogy párszáz forintos tétel.

The Good Boy 2010.05.11. 15:05:41

@Harlequin: ezért ennek szaladj neki még egyszer:)

Jó, nem csak a gerincet érint(het)i...

Amúgy teljesen mindegy az előzménye, az a lényege, hogy gyakorlatilag gyógyíthatatlan, és csak a tüneteket lehet valamilyen szinten csökkenteni, és a folyamatot lassítani, meg fájdalomcsillapítani...
Ha lehet ilyet mondani, szadista egy betegség, ami már kamaszkortól elkezdődhet.

gnme 2010.05.11. 15:12:48

Olyan mint a rák és a cukorbaj. Lassítani lehet.

Habár gyorsítani érdemesebb, vannak bizonyos gyorsítószerek, minden este bevágok belőlük pár felest. :D

Bambano 2010.05.11. 15:18:20

Azt nem árt tudni, hogy a kipufogónak elvileg illik kilógni a kasztni alól, amiatt, hogy minél messzebb kerüljenek a mérgező gázok a kocsitól. Ha úgy sérül a kipuf, hogy kijön belőle félúton a gáz, akkor meg kell állni és le kell állítani a motort mindenkinek, aki nem akar szénmonoxid mérgezésben meghalni.

Garp 2010.05.11. 15:18:21

@Csikós Zsolt: kint, szeptember 18-ra vagyunk kiírva, aztán meglátjuk, első gyerek jön amikor akar:). 7év után pár hét ide-oda meg se kotty. Legkésőbb ovi előtt viszont hazamegyünk, az itteni rendszer borzadály.

@nem kéne...: köszi :) Ha lány se raknánk ki a küszöbre...:)

@misinator: örexel ;).

1kutya 2010.05.11. 15:20:51

@dr.oid: aztabüdösqrva...:-DDDDDD

tlantos 2010.05.11. 15:23:14

Eddig 3x szakadt le a kipufogom.

A Skoda Pickuprol (favorit orru), a hatso dob elott tort el. Leteptem, bevagtam a csomagtartoba, es igy jartam vele 1 hetig. Zajszint nem nott, a fogyasztas se.

Az F Astrarol szinten a hatso dob elott. Ezt is lerangattam, es bedobtam a csomagtartoba :) Enyhe morgos hangja lett, a loero nott, a fogyasztas megugrott (nyelte abenzint).

A Swift volt a legizgalmasabb. Ez a katalizator utan tort el. Ezzel lehetett igy kozlekedni, nem ert le a foldre, viszont a hangja gyakorlatilag elviselhetetlen volt. Masnap jart le a zoldkartya, amit igy nem csinaltak volna meg, kenytelen voltam venni egy uj rendszert hatra (egyben van a kozepso es hatso dob, jo hosszu, maceras szerelni).

Viszont jeleznem, hogy a kipufogonak a hatso resze is tud igen meleg lenni.

karlmann 2010.05.11. 15:45:56

@tlantos:

Anyósom Suzukija is így járt, csak egy kicsit hátrébb. Úgy elverte a tankot, mint bu..i a f..át, mire megálltunk.

Jut eszembe azért ez a Bende mégiscsak szerencsés, mert emlékeim szerint a régi bömösökben a 2.0L-es motoroktól dupla csöves kipufogó rendszer van, neki meg csak 1,8-as a járgánya. Nagy élmény lehet így parkolóban alábújva szerelni egy dupla csöves rendszert!

Hurri Kán 2010.05.11. 15:53:30

@misinator: hát ő az úgy van... szóval az alkohol módosít mindenféle arányokat. Ez sokmindentől függ. Pl. milyen az egységnyi idő alatt elfogyasztott különböző alkoholtartalmú italok egymáshoz viszonyított aránya. Múlik a dolog a tesztalany alkoholtűrő képességén, meg persze korfüggő is a dolog ugye kor függvényében más és más alkoholtartalmú italokat fogyaszt az ember. Optikai torzító hatás természetesen van mert részint aki sok alkoholt fogyaszt ugye az is torzul optikailag különösen ha az alkohol hatására hirtelen nemkívánt lassulás történik különböző érdességű felületekkel való kontrollálatlan kölcsönhatás esetén, illetve az elfogyasztott alkohol az ember látására is hatással van ugye, lásd csúnya nő vs. kevés alkohol paradigmája. És a végén a legfontosabbról se feledkezzünk meg, a lét és a tudat összefüggéséről.

a 3.audimnak romlik el a váltója! 2010.05.11. 16:11:36

@Rocko-: halihó! én úgy tudom hogy ez a kínai koppintott tranyó!!

w a s d 2010.05.11. 16:48:15

Milyen jó, ha az egész rendszer csak a kipufogócsonk, meg egy dob, rajta 2 csővel.:D

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.05.11. 17:05:38

@Csikós Zsolt:

Én nem vagyok az a huhogós fajta, és ezzel a megoldással önmagában nincs bajom. Nekem is leszakadt, én is felkötöztem mindenféle szarokkal, hazáig eljött, pár napra rá elgurultam garázsig, ívvel vissza, 0 forintba meg egy sörbe került, több mint 3 év múlva azzal együtt adtam el, még bírta bőven. Van ilyen is.

De nem biztos hogy jó dolog a tapasztalatlan tulajt ilyesmire bíztatni - ha már egész bekezdések szólnak arról hogy vigyázni kell mert a kipufogó meleg és koszos lehet, gyakorlatilag egy tutorial az egész, egy felbujtó jellegű írás :)

Persze az olvasótáborod nagy része egyáltalán nem kezdő, a többiek nagyobbik része pedig most is itt szörnyülködik. De biztos akad köztük néhány olyan aki felbátorodik, és még ez se lenne baj, támogatom a MacGyver mozgalom térnyerését. Viszont a többi szerelős poszttal ellentétben _ILYEN_ helyzetbe jó eséllyel egyedül kerül az ember, nincs kitől kérdezni, no assistance, és ez lehet problémás, ha olyanok kúsznak a kocsi alatt és "javítanak" kipuffot akik életükben nem láttak hatlapú anyát se közelről. Az nem fogja látni azt a veszélyforrást amit Te rutinból kiszúrnál.

Ültem már kigyulladt kocsiban, nem mókás aztán nézni az út széléről ahogy terjed a tűz. Oltári mákunk volt a szélmentes idő, és a pár perc elteltével arra járó segítőkész pali a poroltóval. Másnak nem biztos hogy lesz ilyen malaca.
Az sem tetszik ha túl magabiztos kóklerek nagyobb tempóban, országúton közlekednek gumipókozott dobokkal, ha nem hibátlan a műalkotás és elhagyja valahol.. nem kívánom senkinek hogy a rúdugró botját szemből lássa érkezni. Városban cammogjon, lassabb haladásnál ha elhagyja, max. a megspórolt trailer ára lesz oda, ami magánügy.

@all:

Sokaknak egy kerékcsere is problémát okoz és nem merik/tudják megcsinálni, az elrontva legalább ekkora baj forrása.
Az vizsgaanyag és szabványos gyári "bolondbiztos" megoldás, legalábbis amíg nem egy bolond kezében a kerékkulcs. Vannak bolondok. És vannak akik kerékcseréhez is segítséget hívnak.

Arról van szó, hogy saját képességeink tudatában vállaljunk vagy ne vállaljunk be egy szerelést. Ne az anyagiak döntsenek. Aki tudja, annak ez sok megtakarítást jelent minden egyes alkalommal. Aki nem tudja, az perkál, majd fikáz. És végső soron mindkettőnek igaza van :D

neszkár 2010.05.11. 17:30:07

De hát áeemberek ha a kipufogó leszakad egy amúgy gyenge verdában és megnő a hang azt ki kell élvezni! Mikor nekem 75+kipuhangos volt a járgányom toltam neki ezerrel csak a racsing fíling miatt (mondjuk nem lógott ki semmi). Szóval úgy toltam a kipufogóhang szemét, hogy még a törvényesen elsumákolható kereteken belül köményen aláztam mindenkit (zajban).

neszkár 2010.05.11. 17:38:33

Ja mondjuk a kispókon is megjött a tuninghang és két napig nyomtam neki, mígnem eltört a főtengely. Mondanom sem kell, hogy a kipufogó cseréje nem is volt szükséges. (két nap az nem 48órát jelent csak két kis kanyart) Tehát nem ajánlom mégsem a szemkinyomást és nem vállalok az előző kommentemért semminemű felelősséget.

Csikós Zsolt 2010.05.11. 17:55:04

@Garp:

Egy kis nyelvokításra pedig kint maradhatnátok, az sose jön rosszul.

nem kéne... 2010.05.11. 17:55:48

@karlmann:
m20on volt ilyen is, olyan is, évjárat és piacfüggő. A dízel egycsöves, az m30ból pedig a 25i egy, a 28it passzolom, a35 pedig csak duplával volt.

Csikós Zsolt 2010.05.11. 17:56:06

@Bambano:

És tényleg, most látom, hogy az összes Bende meghalt szén-monoxid mérgezésben... Ha nem szólsz, nem is veszem észre :-DDDDD

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.05.11. 17:57:24

Amúgy irtó jókor jött ez a post. Hallgatom már egy ideje h gyanús a hangja, most alánéztem. Kb. a kézifékkar alatt a hosszú egyenes alja már néhány centit hiányos, hogy majd' elroppan.

Asszem kipókolom mielőtt nagyobb baj lesz :D

kzolika 2010.05.11. 18:58:26

14 éves emlék az érettségim, akkor már fizető övezet volt az iskolám környéke, viszont a belső udvarba be lehetett állni. Wartburg 4T már kb két hete egyre lyukasabb kipufogóval jár-kel a városban, begördülök az iskolaudvarra, rettenetes sporthang kíséretében, beállok a nyitott osztályterem ablakok alá, majd bemegyek szóbelizni.

Most viszont két hete igencsak sportos hangja van az autónak. Eddig halogattam, hogy biztos csak lyukas, de a cikk hatására gyorsan bejelentkeztem reggelre a kipufogóklinikára. Mióta ilyen, mentem vagy 800 km-t és ma még fogok 160-at, meg reggel 10-et a kipufogóshoz. Csak kibírja!

Garp 2010.05.11. 19:37:38

@Bende Tibor: :) köszönjük.
@Csikós Zsolt: lesz kihez visszajönni, 3 ex-kollégával lakom egy faluban, ráadásul náluk is családtervezés megy :). Meg semmi sincs kőbe vésve, az még minimum 3 év, egyelőre legyünk túl a "nehezén". :)

Láttam ma egy terepjárót, féltengelyestül ki/aláfordult kerékkel az út közepén. Azt is vissza lehet gumipókozni? :D (csináltam fotót, majd felrakom)

Dennis01 2010.05.11. 19:38:26

@Csikós Zsolt: Ezt, mint autoszerelo-tanonc kikerem magamnak.. :) Amugy igazad van, sok a kokler, de mindig talalni olyan szerelot, aki erti is a dolgat, nemcsak a dollar jelek porognek a szemgolyoin.. En mindig megprobalok 100%-osan teljesiteni gyakorlaton, mindent atnezek akar negyszer is, ne legyen belole gond.

Meg tavaly mentunk sulibol kajalni tobbiekkel, 4-en ultunk a Miniben. Megyek at lassan a fekvorendoron, nagy reccsenes, kicsit furcsan szol a kocsi.. Ebed utan bementem vele a muhelybe, halistennek csak a bilincset rakta fel valami Mekk Mester rosszul, a csavarok veget reszeltem szepen le. Utana rendesen tettuk fel a bilincset, de hiznyzik egy lemez darab a kipufogorol, ezert mindig megcsiszolom valamennyire fekvorendorokon...

Dennis01 2010.05.11. 19:42:24

@Garp: Az ocsemet hoztuk ki 4 evesen, jart egy evet oviba, aztan kezdodott a suli. Ev elejen par szot tudott angolul, most meg majdnem folyekonyan nyomja. Amugy inkabb maradnek itt, a tanarok kedvesek, segitokeszek, raadasul ocsem is egy kis kezitaskaban viszi a cuccot ( uzeno fuzet, konyv, amit epp olvasgatnak). Neztem a nagyobbakat, mindegyik majdnem igy jar iskolaba. En meg cipeltem a 16 kilos taskat mindennap suliba, mert a konyveket haza kellett vinni, meg hazi feladatot irni, aztan 16 evesen mar elkezdett a hatam fajni...

nem kéne... 2010.05.11. 19:46:35

@Garp:

a féltengelyt kacsaszalagozni kell.
:))))

Dennis01 2010.05.11. 20:18:05

@nem kéne...: Egy nappal a Brooklands-i Mini Nap elott (raadasul Szombat este) eszrevettem, hogy meg van repedve a vizcso. Nem volt meg kiszakadva, de azert tartottam tole, hogy eldurran. Modszeresen korbetekertem az egesz csovet kacsaszalaggal, a talalkozon meg vettem egy zsiruj csovet. Allatok ezek a talalkozok, ezt a csovet konkretan kosarban arultak, annyi volt. A kedvenc arusom a hapsi, aki egy hosszu-tengelytavu Transittal jar. Be van rendezve egy mini muhely a Tranyoba, odaviszed a Minid viseltes uleseit, megmondod, milyen anyagbol, milyen szinbol szeretned az uleseidet milyen szinu csikozassal, milyen szinu legyen a pereme stb. 30 perc mulva visszakapod ujratomve, kikarpitozva az uleseidet. Nem is sok, asszem £300 korul van a szett javitasa..

nem kéne... 2010.05.11. 20:22:12

@Dennis01:

hoztam már haza teljesen elrepedt vízcsővel is autót valami száz kilométerről.
cső levesz, irgalmatlanul körberagasz sosksok rétegben, cső vissza, vízkör felönt és gyí.
a kiegyanlítő tetejét viszont nem tettem rá, mert azonnal szétnyomta volna a ragasztást.
aztán így minimálgázzal szépen hazabattyogtam, kibírta.

crecky 2010.05.11. 20:26:48

Maradandó élmény volt a füstölő Tibbyvel és az ünneplőben az ötös alatt fekvő Csikóssal csütörtök délután a Török utcában megismerkedni, bár segíteni sajnos nem tudtam.

Dennis01 2010.05.11. 20:33:32

@nem kéne...: A Minin van egy un. bypass-cso, ami a hengerfejet koti ossze a vizpumpaval. Ez a cso durrant el a Minin, percekig spriccelte a vizet szanaszet.
Felontottem vizzel, aztan mivel nem volt kacsaszalag nalam, ezert megalltam idonkent utantolteni. Szerencsesen hazaertem, bar egy rohadt 10 centis cso miatt ki kellett vennem a radiatort meg a vizpumpat.. Mar masodszor csinalta, de most szereztem Mini szervizbol marha eros csovet, ezt tuti nem durrantja el..

misinator 2010.05.11. 20:52:08

@Dennis01: Jönnek az emlékek - s hol vannak egy IFA-s fuvarozóétól:
Gyerekkori emlék: gázolajjal Nagypolák több, mint 20 km, meg elakadt IFA cibálása Trabantal; sikerült(!!!), meg a többi talán regressziós hipnózissal...
Aztán az elmúlt 20 év csak úgy hirtelen:
Kiakadt vízhőmérővel tolatás parton /Transit dizel/, leragadt hűtőtakaró nyáron /Nysa/, Olaj nélkül Gesztely - Felsőzsolca, leszakadt dugattyútetővel Szikszó - Felsőzsolca, Teljesen(!) eltömődött kipufogó rendszer Nyíregyháza - Felsőzsolca /ezt már írtam/, maximális előgyújtásra csavarodott elosztó Rábafüzes - Veszprém /hajnal olaszból haza/, frissen gyűrűzött motor világító olajnyomás lámpával - spriccelő főtengelyszimmeringel 10 km /ezek Nagypolákok/, Rózsadombon át nyáron 7 személlyel elszakadt ékszíjjal UAZ, illetve Bp.-en dugóban araszolás negyedikben ragadt váltóval UAZ mentő, léghűtéses Roburral ékszíjszakadással, máskor beragadt fékkel, s emiatt egyessel, turbós Transittal kilyukadt vízcsővel folyadék nélkül kb. 15 km Gyöngyösig autópályán 14 személlyel stb., stb.

Rocko- 2010.05.11. 20:58:37

@Jay350i: "nem hőről hanem lángról beszéltem és a kipuff FÖLÖTT van ugyan hőterelő de az első szakasz a kardánalagútban megy"
:DDDD
a kardánt meg a csomagtartóban viszik. :DDDD

misinator 2010.05.11. 21:00:01

@gyvy: :-):-):-)
Tökéletes volt. Ülj le fiam, csillagos ötös.
Komplex a problémakör: megérne egy disszertációt...
A címe lehetne mondjuk Magna cum laude: Pálinkadal
Mindjárt egy fejezetcím: Stohl Buci és az alkohol hatása alatt vezetés avagy öntanulási folyamatok az agy(?)-ban...

misinator 2010.05.11. 21:02:43

@Garp: Áááá, én nem:
Állandó vagyok, mint egy buddha a zarándokok tömegében, a világ változik körülöttem...

Rocko- 2010.05.11. 21:07:27

@Csikós Zsolt: "Igazából egy embert ismerek szegről-végről, akinek Barkasa van, de az sem platós..."
:DDDDD

matpal 2010.05.11. 21:13:51

Nem kötekedés, csak a Trökö utca második kerület. Igazándiból a Lajos u egészen a Szépvölgyi útig még 2, sőt még tovább is talán a Tégla u. is vagy Kiscelliig. Nemtom.
bocs.

a márk 2010.05.12. 00:10:36

Kamaraerdő MM ipartelep egyik első telke a miénk. Minden a kapun bejövő járművet hallunk, és látjuk melyik megy a méheshez. Eggyik nap hallom, hogy valami irdatlan 2ütemű forog vagy 12 ezret, de nem igazán halad. Eltolom a kaput mégis mi ez, hát egy Platós Barkasz annyáig pakolva, koppra leülve nem bír átmenni a 7centis fekvőrendőrön. Pik-pak lett is népes közönség akik egymásra borulva sírtak a nevetéstől. Kivéve főnököm aki mesélte,hogy két éve még patent volt a barkas, csak épp a vasazós meló kicsit megette...

Garp 2010.05.12. 02:41:49

@yeti: köszönjük! :)

@misinator: mondd inkább, mint egy kilométerkő, az itt stílusosabb. Buddha testével én "büszkélkedhetek". :)

@Dennis01: azt mondják, van egy ősi angol masszázs fajta, lassan rá kell gurulni Minivel a páciens hátára és kocctól-koccig tekergetni a kormányt. Westonshirechesterhill-i ropogós a neve :). Állítólag minibuzériát is gyógyít.;)

@nem kéne...: bazz ezt a "kacsaszalagot" még mindig megmosolygom.

Dennis01 2010.05.12. 09:15:02

@Garp: Nagyon vicces.. :)
Egyebkent nem hiszed el, ami tortent velem, ennek a kapcsan jutott eszembe. Volt egy szellemileg visszamaradott osztalytarsam, 33 evesen tanult velunk, nagyon idegesito ember volt. Egyszer alltam be a Minivel a rampara, ket osztalytarsam iranyitott. Ez a gyerek meg oda futott, es betette a kezet a kerek ala. Ketszer megalltam, osztalytarsaim elhuztak a kezet. Azt mondta, nem csinalja tobbet. Harmadszor mar nem tudtam megallni, rahajtottam a kezere. Megijedtem a "bukkano"tol, meg is alltam rajta. :) Elejen meg vigyorgott, aztan kesobb mar szorongatta kezet, gondolom fajt is neki.
Mondtam is neki, oke, hogy egy Mini, de azert ez se 10g..

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2010.05.12. 10:34:28

@gyvy: Falun, a szódás lova helyett még fut pár platós :)
süti beállítások módosítása