Pandahűség. Majdnem mindig

  2008. október 10. - Csikós Zsolt Címkék: totalcar flotta panda fiat

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Elégedetten hátradőltem a Panda kempingszékében, hiszen sikerült megszüntetnem a vízforralás mindhárom okát, de máris jött az újabb baj. Lehet károgni pocsék olasz autókról, meg kukába való öreg romokról, de itt olyan dolog történt, amit megjósoltam előre, mellesleg normális kopásról-fogyásról szól a sztori. Csak rosszkor jött.

Persze nem magamnak, hanem az előző tulajdonosnak jósolgattam mindenféle okosat, és még akkor, amikor Szentesen, a próbakör után kis híján úgy döntöttem, hogy nem veszem meg. Szóltam a leányzónak, hogy azt a törmeléket, ami ezen az autón a kipufogó dolgát végzi éppen, azonnal cseréltesse ki, mert az első gödörnél elveszíti. Pláne, mert a kipufogótartó-gumi is porlik.

Aztán mégis megvettem az autót, vele együtt átszállt rám a felelőtlen tulajdonosi nemtörődömség is. Pár héttel később meghívást kaptunk egy régi fősulis barátom, Ákos bulijába. Ritkán adódik ilyen, de amikor bulit tart, az mindig jól sül el. És megint kicsit később szólt, mint ahogy el tudtuk volna adni a gyerekeket. Szervezkedtünk lóhalálban, végül nagy nehezen az unokahúgomat át tudtuk csábítani fektetés utánra. Este tízkor tudtunk elindulni, egyre vissza kellett érnünk a megbeszélés szerint, nem volt sok időnk. Naná, hogy az új Pandával mentünk.

Körülbelül öt perc alatt eljutottunk a Stefánia útig, ahol egyszer csak megváltozott a motor hangszíne, majd dörömbölős-csörömpölős szabadulási zajokat hallottunk alulról. Elég ijesztő volt, de azonnal bevillant a pillanat, ahogy feltartott mutatóujjal tudálékoskodok Szentesen. Hát persze, a kipufogó. Haláltusája alatt nem egy, hanem még vagy ezer gödröt bírt ki, túlhordtam.

Mit tesz az ember, ha a város másik felébe siet éppen bulizni, tudja, hogy jó, ha másfél órája lesz ott lenni, ám a kocsi aljából hosszú, elszabadult vasdarabok meredeznek menetiránnyal szemben az aszfalt felé? Improvizál.

A Panda kipufogórendszere pofonegyszerű, hiszen a motor még a 600-as Fiat négyhengeresének a származéka, amellett pedig összesen egy, kicsi dob fér el a motortérben. Ezért a Pandán is csak egy, kicsi dob van hátul, a rendszer maradéka egy gigantikus szívószál, meg néhány tartófül.

A törés éppen a dob mögött jelentkezett, a hátsó csőrész ettől a föld felé fordult, és irgalmatlanul zörgött. A cső hosszú része, végén a dobbal pedig, mint valami trambulin egy elugrani készülő túlsúlyossal, lassú ritmusban lengett. Ez dörömbölt a padlón. Ha kicsit továbbmegyek, biztosan letöri a kipufogókönyököt a motorról. Még jó, hogy megálltam.

Régebben, egy hasonló esetben a Kati ridiküljének a szíjával kötöttem fel a Bécsi út macskakövén leszakadt Merci-kipufogót, de most nem volt nála ridikül. Nálam sem. Táska sem. Csak egy rongy az ajtóban, meg biztosítékok, fényvisszaverő mellény.

Még jó, hogy ezt a környéket ilyen tisztán tartják. Rögvest aláfeküdtem a kocsinak, felmértem a helyzetet. Tartófül: van, de csak egy dolgot tudok rákötni, nekem meg kettőt kéne. Viszont a Panda hátul merev tengelyes, az is egy stabil pont. No jó, majdnem stabil. Juhé. Közben kisebb csődület alakult ki, mert arrafelé rég láttak tipikus hétvégi, az utca porában fetrengő autószerelőt. Pláne éjjel. Mindenki azt hitte elütöttek, meghaltam. Talán csak az volt gyanús nekik, hogy az ott ácsorgó Kati nem sikítozik, hanem egy világító mobiltelefont tart egykedvűen a kezében.

Kettétéptem a rongyot, az egyik felével a hosszú első részt felcsomóztam az eredeti kipufogótartó fülhöz. Leömlőtörés elnapolva.

A csörömpölő hátsó részt megpróbáltam letépni, de persze az a tartó erős volt, akár a kevlárszőttes.

Ezért ezt a kis zörgő fityfenét egyszerűen odakötöztem a feleslegessé vált fél ronggyal a merev tengely vascsövéhez.

A tervezetthez képest húsz percet késtünk a buliból. A körülményekhez képest nem rossz. Rossz viszont, hogy kicsit (nagyon) büdös lett a kocsiban, de hát erre van a dupla vászontető – hogy az ember kiengedje a szagot. Pár hetet kibírt úgy.

Mielőtt minden BMW-s és suzukis a földbe tiporja a Pandát: a kocsi 26 éves, és a kipufogó eleve rozsdás volt, amikor megvettem. Minden 26 éves kocsin rozsdás a kipufogó. Csak azon nem, amin kicserélték. Vagy amit nem használtak, és garázsban tartottak. De az nem is autó.

A végleges javításról legközelebb.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr77705197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Seca81 2008.10.11. 00:11:08

De van jobb! 2 öreg autó! Na meg a csajom :)

[] (törölt) 2008.10.11. 00:11:37

"az annyira steril. hol marad akkor az izgalom?"

Máshova járok izgalomért ;)

Kifordított kacagány 2008.10.11. 00:12:32

Seca81 2008.10.10. 23:55:18
ó, én kényelmes vagyok, meg lusta is, azért foglalkoztam a kilinccsel. helyette tudtam volna zsalut bontani, falat bontani, festeni, meg ilyeneket:)

van egy egész rakás javítanivalóm az autókon és ha mindez elfogy és nagyon unatkozom, még egy felújításra váró darab is áll a garázsba. az elkövetkező néhány évtizedben biztos nem fogok unatkozni.

Seca81 2008.10.11. 00:16:43

"Garantáltan nem, rendszeresen hordom inspekcióra."

Na ja! :):):):)

"Soha nem történt ilyen velem, egyetlenegyszer sem."

Nostredamus vagy, hogy a jövőbe látsz?
Ami elromolhat, el is romlik. Amikor a legkevésbé sem számítanál rá... Ezt azért csak belátod.

Kifordított kacagány 2008.10.11. 00:20:35

Edelweiss 2008.10.11. 00:10:14
azért ez nem teljesen igaz. ha megtehetném, hogy mindig minden tip-top legyen, akkor egy napnak legalább két hétből kellene állnia. van úgy, hogy az embernek annyira felgyűlnek az elintéznivalói, hogy nem jut mindenre idő. az alapvető dolgok legyenek rendben, induljon az autó, guruljon(leszakadó futómű kizárva) és biztonsággal meg is tudjon állni. ezek fontosak, a többi várhat amíg sor kerül rá. még a kipufogó is.

Seca81 2008.10.11. 00:23:54

Kifordított Kacagány 2008.10.11. 00:12:32

Jaja, ismerős, én is mérlegelem az itthoni munkákat az autóbütyköléssel és általában az utóbbit választom :) Érthető módon. Ház szigetelés helyett jobb rádiót javítgatni, viszont ebben az időben szigetelni kell! Nagy nehezen majd ráveszem magam...

Viszont léptem! Mindenkinek "gute nacht" !
Neked is drága Edelweiss! :)

[] (törölt) 2008.10.11. 00:39:39

"Na ja!"

He? Te most mi a tökömet akarsz ezzel? Amint lejár a checkcontrolon a számláló, már megy is az autó a Frankfurter Ring 35be. Mindig. Soha egyetlen kilométerrel sem lépem túl.

"Nostredamus vagy, hogy a jövőbe látsz?"

Nem kell jósnak lenni ahhoz, hogy lásd, mi mennyire van elkopva/elhasználódva.

"Ami elromolhat, el is romlik."

Pontosan arra való az inspekció, hogy még azelôtt cseréljenek ki mindent, mielôtt beszarna.

[] (törölt) 2008.10.11. 00:46:58

"ha megtehetném, hogy mindig minden tip-top legyen, akkor egy napnak legalább két hétből kellene állnia."

2 eset lehetséges:
1) megvettél valami lelakott, avíttas cuccot, amivel már elôtted se törôdtek
2) hagytad, hogy összegyûljenek a hibák, mert nem javíttattál/javítottál mindent azonnal

qualitaet 2008.10.11. 01:28:13

"hagytad, hogy összegyûljenek a hibák, mert nem javíttattál/javítottál mindent azonnal"

Ahogy a mondás is tartja:
"A Kelet ott kezdődik ahol csak a legszükségesebbeket javítják meg..."

vadparaszt 2008.10.11. 02:37:03

Ha Csiki újonnan vette volna a Sandát huszonhat évvel ezelőtt, akkor nem szakadt volna le a kipufogó, mert már régesrég kicserélte volna. De EGYSZERRE mindent kicserélni, ami rossz egy huszonhat éves autón, nem lehet. Leszakadhatott volna Szentesről hazafelé is. És milyen öröm közben arra gondolni, hogy Edelweissnek háromszor többe fog kerülni az alkatrészmentes inspekció, mint ezen az egész kipufogó"rendszer".

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.11. 04:19:54

Öcsi barátom kb. így gyújtotta fel a kocsiját egyszer.

Lowtyo 2008.10.11. 07:00:56

"Máshova járok izgalomért ;)"

Hova? Csak nem inspekcióra?

Főnököm öccázhúszdéje egyik reggel nem indult. Még kb. 10000 km volt benne, tehát még első szervizen (gyk. inspekción) sem volt. Gyüttek biemdábüljús emberkék, kicseráltek valamikis elektromos baszt az akksi mellett és ment az ótó. Most ez akkor hogy?

IQLight 2008.10.11. 07:46:27

Edelweiss 2008.10.11. 00:10:14
"Garantáltan nem, rendszeresen hordom inspekcióra."

Dehogynem. Max nem meséled itt el, mert az már ciki. Oda lenne a béemvé imázs. :P

De kívánom neked, hogy tényleg sosem romoljon el.

anyahajókabinajtóhajtogató 2008.10.11. 09:04:35

Egyszer a trabimmal elmentem 0 kipufogóval az oktogontól budafokig:-) még 1990 körül. A piros lámpák előtt motor ki és gurulás majd zöldnél motor be és gyerünk! Ha egy busz/villamos megálló is volt a lámpánál akkor az ott állók halálközeli élményben részesültek: begurult a lopakodó villanyautó trabi és elindult egy föld-levegő rakéta:-) , volt aki fél métert ugrott.

Szerintem ügyes a Csikós és persze szerencsés is, tuti, hogy egy csillivilli újverdának még a kipufját is meoldják úgy, hogy nehogy hozzá lehessen en férni és bele piszkálni...!

Suzukim nem volt soha bár használtam céges swiftet de csak egy szimpla használati tárgynak tartom. Nem szerethető, nem szép. Ennyi.
Bömösöm volt, jó szar volt folymatosan. Remek volt vezetni de mivel 12 éves 524-es volt, már kijöttek rajta a bajok és szembesültem a bonyolult javíthatósággal és a horror alkatrész és szervíz árakkal...

Egyszer az M3-on hagyta el magát egy autóm , egy 740-es dízel volvo. A hűtő rendszer egy műanyag eleme csattant szét (anyagfáradás), az elsősegély csomag ollójával kivágtam egy darabot a benzineskannám betöltő csövéből és ragtapasszal betoldottam a hűtőrendszerbe. Az elfolyt vizet ásványvízzel pótoltam és így eljutottam vele egy gyöngyösi maszek autószerelőhöz aki vasárnap ingyen beletoldott egy alu csövet két bilinccsel megfogatva! Így használtam még nagyon sokáig!

foolproof 2008.10.11. 09:51:58

Edelweiss 2008.10.11. 00:11:37
"az annyira steril. hol marad akkor az izgalom?"

Máshova járok izgalomért ;)

Tippelhetek? Indexes blogok, nagykepuskodni szegeny nemnemet bennszulottekkel?:)

Egyebkent nem is becsulok olyan autos ujsagirot, aki leginkabb az uj kocsikra izgul. Tapasztalt csokak mar reg megcsomorlottek a mai "veddmegdobdel" cuccoktol( na persze, az egzotikumok kivetelek) es amugy is, sokakat untat a tokeletesseg. Old cars are simply more fun.

Rocko- 2008.10.11. 13:42:07

Edelweiss 2008.10.10. 22:58:30
bezzeg ha e30 lett volna...

Kifordított kacagány 2008.10.10. 23:29:02
persze, bankároknak is meg köll élni. :)

Edelweiss 2008.10.11. 00:11:37
"az annyira steril. hol marad akkor az izgalom?"

Máshova járok izgalomért ;)


most komolyan, akkor minek jársz ide, abba a közösségbe, aki élvezi az autóbütykölést?

qualitaet 2008.10.11. 01:28:13
"Ahogy a mondás is tartja:
"A Kelet ott kezdődik ahol csak a legszükségesebbeket javítják meg...""
a Nyugat meg ott, hogy nem kijavítják, hanem kompletten kicserélik.

Lowtyo 2008.10.11. 07:00:56
időközi inspekció. :D

Edelweiss 2008.10.11. 00:10:14
"Garantáltan nem, rendszeresen hordom inspekcióra."
ahham, tehát a 330i-ből az i az inspekciót jelent.
és hengerenkénti kettő inspektor vagy csak egy?
nem mindegy! ha ugyanis egyedül van, akkor unatkozik és elkezd a hengerfalba hülyeségeket firkálni.
nem olyan megbízható!

vadparaszt 2008.10.11. 13:55:25

Van egy amerikai mondás: ami működik, azt ne javítgasd.

Cornucopia 2008.10.11. 13:57:42

Kifordított kacagány.

Nem kell utálni a Bankokat, biztosítókat, mert mindenki abból él. (nyilván a Bankok alakították így a világot) Most hogy itt ez a hitelválság -kb 1/2-1 év múlva- eltünnek ezek a gagyi 120 hónapos 0Ft-os indulós hitelek, és senkinek sem lesz semmire pénze, mert idáig szinte MINDEN HITELBŐL volt...

Cornucopia 2008.10.11. 14:09:52

"Tapasztalt csokak mar reg megcsomorlottek a mai "veddmegdobdel" cuccoktol"
Ismerem a fajtájukat, 26 éve is azt mondták hogy ezek az új autók már plasztikból és papundekliből vannak -most meg azokat veszik :DDD-, és az utolsó "még anyag van benne" autó az a 116-os merci volt. Tehát ezek az emberek azért vesznek huszonéves autókat, mert szeretnek szívni és igy még a ideológia és stimmel, valamint azt hiszik elfelejtettük hogy mit mondtak 26 éve...

Lásd Pl. Csikós kolléga 500-as PUCH-ját -csak azzal a különbséggel hogy régebben az autó már 5 év alatt elporladtak ezért a 26 évet 12 évvel kell behelyettesíteni...

yard (törölt) 2008.10.11. 17:22:31

Hát sz@r dolog az ilyen hirtelen hiba. Semmi előjel, aztán ott áll(fekszik) az ember a Stefánián....

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.10.11. 17:52:37

előrebocsátom, hogy imádom a régebbi kocsikat, főleg a 20-30 éves youngtimer korosztályt

nade az a kocsi legyen olyan állapotban, hogy használni lehessen, nem?

minek kell megvenni egy ilyen roncsot, ha egyszer látszik, hogy az? a tucatnyi romhalmazból kijönne egy normális Merci, vagy bármi más, és akkor az mebízhatóan működne

ilyet én még nem hallottam, hogy autószerelős-földönfekvős ruhában állítson be valaki egy buliba, én hazamentem volna inkább

de a Katinak minden tiszteletem, 100 nőből már 99,9 elvált volna az ilyen sztorik után (motoros nyaralás, ...) ő meg úgy tűnik elég jól bírja cérnával (:

[] (törölt) 2008.10.11. 18:50:52

Vadparaszt:
"És milyen öröm közben arra gondolni, hogy Edelweissnek háromszor többe fog kerülni az alkatrészmentes inspekció, mint ezen az egész kipufogó"rendszer"."

Nem is állította senki, hogy a BMW-szerviz az olcsóságáról híres. Egy ilyen autót viszont elég nagy égés sufniban szervizeltetni - aki nem bírja fenntartani, ne vegye meg.

IQLight:
"Dehogynem. Max nem meséled itt el, mert az már ciki. Oda lenne a béemvé imázs. :P"

Nyilván onnan a lakóteleprôl, a Swiftben ülve *különösen* jól látszik, hogy mi romlik egy egy BMWn, meg mi nem ;]

[] (törölt) 2008.10.11. 19:14:15

"bezzeg ha e30 lett volna..."

Amennyi szétkendácsolt, szarráhajtott, lelakott fos van az E30asok között, az életben nem vennék.

"most komolyan, akkor minek jársz ide, abba a közösségbe, aki élvezi az autóbütykölést?"

Szoktam:
img227.imageshack.us/my.php?image=picture55pk1.png
Lerohadt autóval véletlenszerûen szopni az út szélén, na azt viszont nem szoktam. (Se BMW-vel, se más márkával.)

"a Nyugat meg ott, hogy nem kijavítják, hanem kompletten kicserélik."

Így van, itt nincs kendácsolás. Álmomban nem jutna eszembe karosszériát húzatni, vagy gumit futóztatni. A két felfogás közötti különbséget meg lehet tekinteni a magyar és a német használtautó-piacon.

"ahham, tehát a 330i-ből az i az inspekciót jelent.
és hengerenkénti kettő inspektor vagy csak egy?
nem mindegy! ha ugyanis egyedül van, akkor unatkozik és elkezd a hengerfalba hülyeségeket firkálni.
nem olyan megbízható!"

Én értékelem az igyekezetedet, hogy valami poénosat próbáltál írni, de majd legközelebb.

Seca81 2008.10.11. 19:23:11

Edelweiss, te nagyon magas lóról nézel lefelé csak nehogy egyszer leess róla...

Nem mindenkinek van több millája szupi kocsira, lehet, hogy csak százezre van kp-ban, naés akkor mi van?
Nem mindenki részletre akar kocsit venni, nem hinném, hogy Csikós kolléga túlköltekezett a Panda vásárlásával.
És azt sem hinném, hogy minden nap egy új hibával kellene szembenéznie; vszínű a te kocsid tized annyiszor romlik el mint egy 26 éves Panda, viszont 100x többet fizetsz akár a javításért, akár az alkatrészért...
Ja és nem mindenki akar külföldre menni és onnan okoskodni, lenézve az itthoniakat.
Nekem is 24 éves Micrám van, 2 év alatt volt egy kipuff felújítás és egy alapjárati hiba. Ja meg fékbetét és olajcsere, de ezek mindenhol kötelezőek egy idő után. Hát nem ment rá a gatyám...
Sztem nézz el egy másik postba...

Kifordított kacagány 2008.10.11. 19:25:41

Edelweiss 2008.10.11. 00:46:58
1, nem kell lelakottnak lenni egy használtautónak, hogy legyen mit csinálni rajta. aki el akarja adni az autóját, az már nem költ rá és emiatt biztosan lesz hibája is. sőt, még hibájának sem kell lenni, elég ha egyes dolgokat meg akarsz változtatni rajta, ami a ráérő szabadidő és a problémaforrás sürgősségének függvénye.
2, előfordulhatna olyan is, hogy összegyűlnek a hibák, általában mindig adódik valami, még új autónál is. még olyannál is, ami neked van. az, hogy te eddig megúsztad, nem a tudás bizonyítéka, csak szerencse. az új autó önmagában nem érdem. mindenesetre új autóból olyanra köpködni, aki maga is javítgatja régi autóját kissé aberrált dolognak tűnik. főleg, ha az illetőnek annyiból áll a karbantartás, hogy inspekcióra hordja az autóját, közben meg még azt sem tudja, mi az az üzemanyagcella.
arra azért kiváncsi lennék, hogy az inspekción át szokták-e vizsgálni az autód zárszerkezetét, hogy nincs-e benne egy sajtolt alkatrész, ami épp elfáradni készül. én nem tartom valószínűleg.

qualitaet 2008.10.11. 01:28:13
senki nem állította, hogy ez már a nyugat. még csak nem is a kelet.
viszont sem állította, hogy csak a legszükségesebbek lennének javítva. van amit nem hagyunk elromlani, mert szükség van rá a biztonságos közlekedéshez, aztán van ami ha elromlik(mert nem bogarásszuk mindig végig, vagy mert nem lehet előre észrevenni), rögtön megjavítjuk, mert használjuk és szükségünk van rá(pl az ajtókilincs) és van olyan amit nem javítunk rögtön, csak ha éppen unatkozunk. ilyen pl nálam a tempomat. meg lesz javítva, de amíg vannak fontosabb dolgaim is(azért én sem naphosszat az autómat bütykölöm) addig a háttérbe szorul, mert nincs rá szükségem. a karbantartás még árnyaltabb lesz, ahogy több autó is bekerül a képbe. amit naponta használunk az megkap mindent, amit csak hobbiból, azon időnként elmaradnak dolgok. akár egy kipufogó is. nem látom be, ez miért lenne probléma. főleg, hogy nyugaton is járnak legalább ilyen, vagy még rosszabb járgányokkal.
persze aki csak inspekcióra hordja az új autóját, annak könnyű dolga van, csak beadja és más megjavítja a hibákat, amik ha az illetőnek szerencséje van, még nem is olyan borzasztóak amíg fiatal vasról van szó.
nem értem igazán, hogy szerintetek akkor most azért kell lenézni valakit, mert használt autóval jár, vagy azért, mert nem inspekcióra hordja?

Rocko- · autofilia.blog.hu 2008.10.11. 13:42:07
éljenek, csak ha lehet, belőlem minimális mértékben.

Cornucopia 2008.10.11. 13:57:42
persze nem utálom őket, csak költői túlzás volt. legfeljebb bosszankodom, hogy mit meg nem engednek maguknak.
szerintem ezután még kedvezőbb hitelekkel akarják majd csalogatni a nagyérdeműt, hogy visszaállítsák a megrendült bizalmat. persze ebből itthon semmit nem fogunk érezni.

Cornucopia 2008.10.11. 14:09:52
a nosztalgia mindig így működött.

GYUSZI BACSI 2008.10.11. 17:52:37
talán azért, mert ez tetszik neki és olyan állapotba akarja hozni, hogy használni lehessen. de ez nem mindig megy egyszerre. vagy neked korlátlan időd és erőforrásaid vannak?

Seca81 2008.10.11. 19:26:16

És ne istenítsd a bömösöd, inkább ülj át egy Lexusba... :)

BTO11 2008.10.11. 20:04:41

Csikós!
nekem még az uj vasban-5éves- van derót,meg apró mekelésekhez cucc 1 17"ládában.
sőt!! ha anno számitottam kipuff törésre nem kidobtam a sörösdobozt ha nem beraktam a csomiba, meg volt bilincs is hozzá.
tavaly nyáron én adtam drotot 1 esperosnak a dunakanyarban aki hasonló gondal küzdött.
D:)))
ja a csomitartó alján van mindig teljesméretü rongy berakva hogy az koszolodjon ne a kárpit, azt ki tudom venni lefekvős alátétnek is.
D:))
az iga hogy a Panda csomija a nem nagy,de oda duplán rakj.
D:))

[] (törölt) 2008.10.11. 20:12:33

"Edelweiss, te nagyon magas lóról nézel lefelé csak nehogy egyszer leess róla..."

Konkrétan hol szaroztam le más autókat? Te mirôl beszélsz?

"Nem mindenkinek van több millája szupi kocsira, lehet, hogy csak százezre van kp-ban, naés akkor mi van?"

És ez kizárja, hogy karban tartsd?

"És azt sem hinném, hogy minden nap egy új hibával kellene szembenéznie; vszínű a te kocsid tized annyiszor romlik el mint egy 26 éves Panda, viszont 100x többet fizetsz akár a javításért, akár az alkatrészért..."

Nemhogy az alkatrész, de még egy sima (manuális) roló a kalaptartóra is 30 rugó. Nem is tagadta senki. És?

"Nekem is 24 éves Micrám van, 2 év alatt volt egy kipuff felújítás és egy alapjárati hiba. Ja meg fékbetét és olajcsere, de ezek mindenhol kötelezőek egy idő után."

Szerintem elég rossz helyen kopogtatsz, én a büdös életben nem akartam bebizonyítani, hogy márpedig a Micrád el fog romlani.

[] (törölt) 2008.10.11. 20:27:38

"1, nem kell lelakottnak lenni egy használtautónak, hogy legyen mit csinálni rajta. aki el akarja adni az autóját, az már nem költ rá és emiatt biztosan lesz hibája is."

Ez egy balkáni szokás, pont ezért nem kell olyan embertôl autót venni, akinek az arcára van írva, hogy ez az autó csak annyira lett összetákolva, hogy még éppen ne rohadjon szét alattad a próbaút alatt. Ha ezt nem tudod felmérni, akkor irány a márkakereskedés: ott drágább a használt, viszont nem esik szét amit kiérsz az udvarról. Eldöntheted, hogy hajad tépkedése közepette a szerelônek adod a pénzt, vagy ugyanazt az összeget eleve otthagyod a márkakereskedônél, és nem idegeskedsz. A fillérbaszó emberek az elôbbit választják, az épeszûek az utóbbit. Olyan, hogy jó minôségû használtat kapsz, ÉS olcsón, csak a mesében van.

"2, előfordulhatna olyan is, hogy összegyűlnek a hibák, általában mindig adódik valami, még új autónál is. még olyannál is, ami neked van. az, hogy te eddig megúsztad, nem a tudás bizonyítéka, csak szerencse."

NYILVÁN a szerencsének köszönhetô, hogy még egyik autómmal sem maradtam ott soha sehol, asszem veszek is egy lottószelvényt gyorsan ;]

"főleg, ha az illetőnek annyiból áll a karbantartás, hogy inspekcióra hordja az autóját, közben meg még azt sem tudja, mi az az üzemanyagcella."

Nincs benne üzemanyagcella, miért kéne hogy ez engem érdekeljen? :)

"arra azért kiváncsi lennék, hogy az inspekción át szokták-e vizsgálni az autód zárszerkezetét, hogy nincs-e benne egy sajtolt alkatrész, ami épp elfáradni készül. én nem tartom valószínűleg."

Nem szokták, mert nincs szakálla a kulcsnak, mechanikus úton csak akkor kell nyitni, ha teljesen lemerült az akksi.

www.bmw.de/de/de/newvehicles/3series/convertible/2007/allfacts/ergonomics/_shared/img/ergonomics_comfort_access.jpg

[] (törölt) 2008.10.11. 20:50:55

Egyébként tényleg nem értem, mit akarsz ezzel a zárral, jellemzôen nem ezzel robban le az ember.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.11. 20:52:06

Biztosan nem akarja, hogy a földön húzd előtte a pályán, szikraesőt generálva a swift szélvédőjének irányába (a' la panda) ;)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.11. 20:59:50

Az egészben az a vicces, hogy mennyire el van tájolva pár ember. A Csikós tudta, hogy fos a kipuff, mégse tett semmit ellene és lám, jött a gubanc. Megszívta a hanyagságot, fekhetett a flaszterre, meggányolta és buli. Ennyi a story, nem több. (Nem merném kijelenteni ezek után sem, hogy az új rendszer vagy rész már ott röhög a helyén, mint ahogy egy gazdától elvárná az ember, hogy másnapra megszerzi a cuccot hozzá. Azt inkább kijelenteném, hogy még pár hétig a jó kis rongy tarja még fenn a masszív kapcsolatot. Amíg az sem hull le. Csiki, ne légy már ennyire tróger!!!)

Kifordított kacagány 2008.10.11. 21:04:24

Edelweiss 2008.10.11. 20:27:38
látszik, hogy még nem vettél itthon használtautót. a márkakereskedőnél vannak a legótvarabb példányok. csak kicsit kiglancolva. az meg nem hiszem, hogy balkán szokás lenne, hogy az eladandó autóra nem költünk. itt most nem a romos autókról van szó, hanem egy normál használatú autóról. hülye lenne valaki pl új gumit venni az új tulajnak, mikor egy fillérrel sem kap érte többet. ez pedig igaz az apró meghibásodásokra is, amiket az előző tulaj elviselt és nem fogja a semmiért kijavítgatni őket. mellesleg ha egy echte bajortól vennék autót, akkor is kicserélném az olajat, vezérműszíjat, stb, mert még a bajor sem fog nagygenerált végezni(csak a legszükségesebbeket) az autóján mielőtt eladja.
a Csikós pandája lelakottabb, de ez nyilvánvaló is volt. igazából hülye az, aki egy ilyen idős autótól többet elvár.

nyilván a szerencsének is van köze hozzá, mivel márkatársaid közül néhányan jártak így, pedig ők is rendszeresen inspekcióra hordták az autóikat. egyértelmű, hogy egy új autónál kevesebb szerencse is elég hozzá, de ha 15-20 éves autód lenne, azt hordhatnád rogyásig inspekcióra, akkor is lenne vele problémád.

azt hittem érdekelnek a technológiák, amik az autókat hajtják. számomra is meglepő volt, hogy nem, többet néztem volna ki belőled ezen a téren. ez persze nem baj, nem kötelező érvényű az érdeklődés, csak kissé furcsának tartom, hogy olyan témában kritizálsz, amihez se tudásod, se tapasztalatod. nem érdekel, hogy hogy működik(ergo, hogy hogy romlik el) és még öreg autód sincs, hogy tudhatnád, mit jelent műszakilag egy ilyent birtokolni. igazad van abban, hogy egy autót, ha megvetted, akkor karban kell tartani, de kicsit más ez egy néhány éves és egy tizen, vagy huszon éves autónál. főleg ha az az autó nem volt nálad újkorától

ha elektronikusan nyitod, akkor is mechanikus szerkezetet működtetsz és a kilincset akkor is kézzel kezeled. nálam egy ilyen szerkezeti elem tört el. igazából jól bírta, kibírt 12 évet. ettől függetlenül elfuserált megoldás volt és akár fél éves korában is eltörhetett volna.

Kifordított kacagány 2008.10.11. 21:15:14

Edelweiss 2008.10.11. 20:50:55
említetted, hogy lelakott autót vettem, meg hogy nem tartom karban. ezért érdeklődtem, hogy miért is baj, hogy ilyesmi elromlik.
amúgy a kipufogóval sem lehet lerobbanni. bár szélsőséges esetben okozhat problémát, általában egész jól lehet közlekedni leszakadt kipufogóval is néhány km-t, amíg meg nem javítja az ember.

KuKori 2008.10.11. 20:59:50
mivel több autója van, valószínűleg nem fog vele járni amíg ki nem cseréli. a sztori arról szól, hogy tudott róla, hogy cserére érett, de nem cserélte le és pechje volt. én is jártam már úgy, hogy félig szét volt rohadva az összekötőcsonk, de mivel épp nem volt lehetőségem kicserélni, még pár napig eljártam vele. nekem szerencsém volt, nem szakadt le, mert ez olyan, hogy nem szakad le egyik pillanatról a másikra, csak idővel. drága édesanyámnak már nem volt ilyen szerencséje. épp kötelezőről hozta haza az alig futott autóját, mikor leszakadt a kipufogója. megfordult, visszament és kicseréltette. még fel sem kötötte(igen, valószínűleg szikrázott). szerinted mi lett volna elvárható egy ötvenéves nőtől ilyen esetben? a trabis sztorit meg már el sem mesélem.

[] (törölt) 2008.10.11. 21:19:38

"de ha 15-20 éves autód lenne, azt hordhatnád rogyásig inspekcióra, akkor is lenne vele problémád."

Nyilván. De eszem ágában sincs olyan autót venni, amihez már alkatrészt sem gyártanak (fôalkatrészekre 15 éves utánpótlásra kötelez a törvény).

Azt sem állítottam, hogy soha nem cseréltem rajta semmit, hanem hogy soha nem maradtam ott egyikkel sem az út szélén. Ezért aztán fogalmam nincs, mi a tökömet akartok ezzel a zársztorival.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.10.11. 21:34:30

kacagány: nincsenek korlátlan erőforrásaim, de azzal az autóval, amelyik nincs menetkész álapotban, azzal nem járok

és főleg nem kényszerítem a feleségem, hogy a hobbimnak a levét igya ((:

Kifordított kacagány 2008.10.11. 21:35:16

Edelweiss 2008.10.11. 21:19:38
viszont van aki meg olyan autót vesz. attól még nem válik népellenséggé, akit kritizálni kell.

a zársztorival nem akartam semmit, csak beszélgettünk. van aki kipufogót javít, van aki zárat. ilyen leharcolt gépeknél előfordul.

Kifordított kacagány 2008.10.11. 21:37:26

GYUSZI BACSI 2008.10.11. 21:34:30
hogyhogy nincs menetkész állapotba? megy az kipufogó nélkül is. megboldogult ifjúkoromban direkt le is szereltük(aztán persze felnőttünk).
és hátha az ő felesége osztozik a hobbijában valamilyen szinten.

IQLight 2008.10.11. 21:40:23

Edelweiss 2008.10.11. 18:50:52
"Nyilván onnan a lakóteleprôl, a Swiftben ülve *különösen* jól látszik, hogy mi romlik egy egy BMWn, meg mi nem ;]"

Olvasni még tudok a béemvéről, még ha nekem nincs is és nem is vennék soha. Tudod, nekem más az értékrendem, más dolgok a fontosak, ezért másra költöm a fizetésemet, ami egyáltalán nem biztos, hogy elmarad a Tiédtől, csak én nem hangoztatom folyton, milyen király csávó vagyok. Nekem nem jön be ez a felkapaszkodott-újgazdag-pöcs stílus. ;]

Csikós Zsolt 2008.10.11. 21:43:59

yard:

ha nem olvasod a blogposztot, minek szólsz hozzá? Volt előjel, ott írom az elején.

Gyuszi bácsi:

te is csak vattába csomagolva, légkondicionált szobában érzed jól magad, igaz?

Csikós Zsolt 2008.10.11. 21:54:05

Edelweiss:

Ezek szerint sose láttál még közelről német veteránautót. Vagy hollandot. Maximum a concours-győzteseket. Elképesztő, hogy a német (holland, angol) miket képes kendácsolni. Villanypálca-sündisznó, Deutsche Zeitung újságtömb a küszöbben, Hammerite-padló, rongy az ülésben... Tizenöt éve veteránozok, nagyrészt Németországból hoztam alkatrészeket, hoztunk bontandó autókat, döbbenet, hogy még olyan szent (és jó drága) autókhoz, mint a Mercedes Pagoda, meg a 300 SEL 6.3, milyen iszonyatos barbár módszerekkel állnak neki. Mindenhol emberek élnek, mindenhol vannak ruppótlan okosok, bár a "stiff upper lip" társadalmi kategória szintjén túl ez már kevésbé látszik. Az elefántcsont-toronyból szép a világ, sajnos az emberiség nagy része nem ott lakik.

GYUSZI BÁCSI
Van veteránom, ami több (pontosabban sok) pénzből készül, de olyan elmebeteget, aki az évek alatt nehezen széppé tett, az anyagi lehetőségei maximális megfeszítésével rendbe tett öreg autót elhasznál a latyakban, nem sokat ismerek. Azok is inkább pszichiátriai esetek. A Panda eldobós autó, ami közlekedésbiztonságilag fontos (és inspekcióval kimutatható), rendben van rajta, vagy rajta vagyok, hogy rendben legyen, maximum nem látom az okát. De van már leendő posztom a fékről, ami nyilván kiveri majd nálad a biztosítékot, mert végigfutod majd a betűket, és elmebetegnek kiáltasz ki. Mert vagy sose voltál hasonló helyzetben, csak elméletben szerelsz és tartasz fenn öreg autót, vagy nem használod az öreg autókat, vagy nem vallod be a negatív eseményeket magadnak se, vagy szent vagy. Remélem az utóbbi lesz igaz. Szerencsére Magyarországon többnyire szentek laknak. Én beismerem, nem vagyok az. Csak egy lehetőségekhez képest szorgalmas és öregautó szerető belzebub.

Csikós Zsolt 2008.10.11. 21:57:14

BTO11:

az a baj, hogy így is egy csomó minden csúszkál a csomagtartóban. A vizesflakontól már megőrültem, ahogy csapkodott, azt ki is tettem, mert egy ideje nincs rá szükség. És olyan sokat variálom a rakteret, meg az üléseket, hogy még fix helyet se tudok csinálni semminek, a Panda a családi teherautó is egyben. De igazad van.
Ha lerohadok legközelebb, gyere arra plz...
:-))

IQLight 2008.10.11. 21:59:16

Csikós Zsolt
'A végleges javításról legközelebb.'

Csikós Zsolt 2008.10.11. 21:54:05
'De van már leendő posztom a fékről, ami nyilván kiveri majd nálad a biztosítékot.'

Bazzz, ne csigázz!!! Tudod, hogy imádjuk, ide vele! :))))))))

[] (törölt) 2008.10.11. 22:06:21

"Elképesztő, hogy a német (holland, angol) miket képes kendácsolni. Villanypálca-sündisznó, Deutsche Zeitung újságtömb a küszöbben, Hammerite-padló, rongy az ülésben..."

Van rá egy tippem, hogy te azokat a "német veteránautókat" jugóktól vagy turkóktól vetted. Remélem nem egy Bodenseestr. vagy Landsbergerstr. környéki murvásplaccon shoppingoltál :)

[] (törölt) 2008.10.11. 22:13:03

"Nekem nem jön be ez a felkapaszkodott-újgazdag-pöcs stílus. ;]"

Nekem meg az okoskodó sufnituner telepi suttyók stílusa nem jön be ;]

IQLight 2008.10.11. 22:14:06

Akkor ennyiben maradtunk. :P

Rocko- 2008.10.11. 23:34:48

Edelweiss 2008.10.11. 19:14:15
"Amennyi szétkendácsolt, szarráhajtott, lelakott fos van az E30asok között, az életben nem vennék."
túl nagy kihívás restaurálni?

"Szoktam:
img227.imageshack.us/my.php?image=picture55pk1.png"
azért legalább egy porcica érintett? :D

"Lerohadt autóval véletlenszerûen szopni az út szélén, na azt viszont nem szoktam. (Se BMW-vel, se más márkával.)"
hol az élvezet, hol az izgalom?

"Így van, itt nincs kendácsolás. Álmomban nem jutna eszembe karosszériát húzatni, vagy gumit futóztatni. A két felfogás közötti különbséget meg lehet tekinteni a magyar és a német használtautó-piacon."
nem kendácsot mondtam, javítást. te szó nélkül cseréltetnél egy komplett ajtót, holott csak a zár romlott el benne. magyar fizetésbe meg csak pl. a zárcsere fér bele.

"Én értékelem az igyekezetedet, hogy valami poénosat próbáltál írni, de majd legközelebb."
mi legalább próbálkozunk.

Kifordított kacagány 2008.10.11. 19:25:41
"aki el akarja adni az autóját, az már nem költ rá és emiatt biztosan lesz hibája is."
és a kivétel erősíti a szabályt. ;)
"mindenesetre új autóból olyanra köpködni, aki maga is javítgatja régi autóját kissé aberrált dolognak tűnik."
már bocs, de Te meglepődsz egy ilyenen, tőle? nem kéne. :)
"nem értem igazán, hogy szerintetek akkor most azért kell lenézni valakit, mert használt autóval jár, vagy azért, mert nem inspekcióra hordja?"
a Totalcar Zrt bemutatja: A Panda kalandjai. a főszerepben a Panda, inspektor: Csikós Zsolt, kéretlenül kommentálta: Ede, élvezte: mindenki más. már a rozikban!

Edelweiss 2008.10.11. 20:27:38
"
Nem szokták, mert nincs szakálla a kulcsnak, mechanikus úton csak akkor kell nyitni, ha teljesen lemerült az akksi."
a közösség nevében kívánjuk az akksi merülést meg a trélerezést.
remélem még mindig a hátsó ülés alatt tartják az akkut. ;)

IQLight 2008.10.11. 21:40:23
"Nekem nem jön be ez a felkapaszkodott-újgazdag-pöcs stílus. ;]"
sokaknak nem, de hát Ede barátunkat ez egy cseppet sem zavarja.

[] (törölt) 2008.10.12. 00:05:42

"túl nagy kihívás restaurálni?"

Nem takarítok szart mások után.

"nem kendácsot mondtam, javítást. te szó nélkül cseréltetnél egy komplett ajtót, holott csak a zár romlott el benne. magyar fizetésbe meg csak pl. a zárcsere fér bele."

Ez egy nagyon szar példa volt, minden zár cserélhetô. Alkatrészeket viszont pl többnyire nem újítanak fel, ez tény. Én sem tennék ilyet, félmegoldás. Nem az a kérdés, beszarik-e megint, hanem hogy mikor.

"a közösség nevében kívánjuk az akksi merülést meg a trélerezést."

Van egy rejtett szakáll a kulcsban, és egy mechanikus zár a vezetôoldalon.

"remélem még mindig a hátsó ülés alatt tartják az akkut."

Már régen nem. Csomagtartó, jobb oldal.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.10.12. 00:49:03

Csikós Zsolt

Én nem fogom azt mondani, hogy elmebeteg vagy. Csak féltem az életed, meg a családod életét abban a szar Pandában, mert az új korában is szar kocsi volt, nem hogy ilyen romosan.

foolproof 2008.10.12. 00:52:16

Rocko, ne pisalj szellel szembe`, mar megmondtam neked, nem tanulsz a jo szobol, ejnye!:).

Herr Bierwerbung amugy mar szerintem siman fenn van a Totalcar berlistajan, munkakori leirasa: komment-generator-flame-motor.;)
Ez aztan a tuti allas, csak kisse kontraproduktiv ugye, de valakinek csak ilyen piszkos melo jut:)

Rocko- 2008.10.12. 01:08:11

Edelweiss 2008.10.12. 00:05:42
"Nem takarítok szart mások után."
félsz a kihívástól? és nem mások utána takarítasz, hanem magadnak építesz. két kézzel. nem megevszed más munkáját, hanem te csinálod.

foolproof 2008.10.12. 00:52:16
rocko4.googlepages.com/bimmer.jpg

Csikós Zsolt 2008.10.12. 01:34:36

Edelweiss:

Nem, egyáltalán nem. Rendes német nevű, kékszemű, nagy koponyatérfogatú árja volt mind, nem holmi fekete zombi. Hivatalos Mercedes-bontó/veterántelep/restaurátor-műhely volt az egyik fő forrás, korrekt München melletti disznótrágya-szagú, élére vasalt falu, gemütlichség a javából, központilag ismert bszerzési forrás. Azóta elköltöztek Nürnberg közelébe. A legtutibb dolgok náluk vannak (pl. eredeti, állólámpásba való ülésfűtés, gyári új Stromberg-karbi, légnyomás-érzékelő a D-Jetronichoz dobozban, kincsek), de amihez hozzányúlnak, az kukába való utána. És még Hamburgból is lejárnak hozzájuk autót venni, annyira jók. Illetve e-bayen akartam már többször autót venni, kértem részletképeket, és elszörnyedtem. Hungarocellel körülvett álomvilágban élsz. Mondom, évi 30-40 ezer euró évi fizetés fölött más szférában mozog az ember. Egyszer eljutok oda, remélem, addig marad a kendács-Panda, amit azért próbálok én tisztességgel.

Csikós Zsolt 2008.10.12. 01:47:53

GYUSZI BÁCSI:

Azt hiszem rövidesen tömeges, rituális öngyilkosságot követek el. Mihelyt havi húsz kilométernél többet utaztatom a Pandában a családomat. addig csendben rettegek. És mihelyt lesz pénzem, veszek egy harminc légzsákos új Lexust bóbiskolásfigyelő automatamentolpermettel.

Egyébként motorozok is, meg biciklizni is szoktam, még a városban is. Sőt, inni is szoktam, illetve Budapesten élek, ahol köztudottan elég veszélyes belélegezni azt, amit levegőnek neveznek. Sőt, húst is eszem, kávét is iszom, néha még szexelek is, pedig ez mind veszélyes méreg-, illetve izgalomforrás. Mindenütt a leslekedő veszély.

Egyébként mindig, örökké, gondolkodás nélkül bekötöm magam, a gerekeim E-jelű biztonsági ülésben utaznak, szigorúan bekötve, motorozáshoz minimum vastag farmert és erősített bőrdzsekit, közepes távra pedig már protektoros ruhát veszek. És esténként Plusszt iszom, reggel pedig vitaminokat szedek. Mellesleg adót is fizetek, nyugdíj előtakarékosságom van, és persze TB-m (OEP-m) is.

Nem megyek fejjel a falnak, de azért nem is vonom meg magamtól az olcsó autózás lehetőségét, máskülönben fel kellene adnom a veteránjaimat és a motorjaimat, az meg egyenlő lenne a halállal. Így kerek?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.12. 03:46:16

Csiki, de miért halogatsz számodra is nyilvánvaló (és adott esetben filléres) dolgokat? Ez a kérdés, nem az, hogy valóban, azért csak feltalálod magad és egy kis bütykölésért nem szaladsz a márkaszervizbe ;)

Kifordított kacagány 2008.10.12. 09:48:59

KuKori 2008.10.12. 03:46:16
van neked családod, házad, munkahelyed, stb? ha van, akkor miért kérdezel ilyen hülyeségeket?

ommm 2008.10.12. 11:21:33

Csik:
"Egyszer eljutok oda, remélem, addig marad a kendács-Panda, amit azért próbálok én tisztességgel."

Biztos vagy benne, hogy te is ilyen lánglelkű moha szeretnél lenni és Macintosh billenytűzeten bömbi kulcsodat fotózni?

Ede: a jólét vagy a magány savanyított meg ennyire saját fajtáddal szemben? vagy te már teljesen német lettél, mert ott élsz? és az jó?
naaa...ne csináld már...

[] (törölt) 2008.10.12. 15:43:33

"Biztos vagy benne, hogy te is ilyen lánglelkű moha szeretnél lenni és Macintosh billenytűzeten bömbi kulcsodat fotózni?"

Ez volt az asztalon. Min kellett volna fotóznom, hogy megfeleljen az ízlésednek?

"Ede: a jólét vagy a magány"

Vannak barátaim, családom, csajom, csapattársaim, de köszönöm az érdeklôdést :)

"savanyított meg ennyire saját fajtáddal szemben?"

A kendácsolók meg az egymást kóstolgató tahók sosem volt az én fajtám.

"vagy te már teljesen német lettél, mert ott élsz?"

Az egész családom az. Minek kéne lennem, pigmeusnak? :)

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.10.12. 16:18:37

Edelweiss:
Ahhoz képest, hogy saját állításod alapján élénk közösségi életet élsz, meglehetősen kevéssé tolerálod azokat, akik nem te vagy.
Nyisd ki a szemed, nézz körül, különbözőek vagyunk.

Te meg más.

Rocko- 2008.10.12. 18:55:25

inkább Garnier.

prokee: más, érted MÁS. HA-HA-HA. :D

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.12. 19:03:06

Nos ezt már nem bírom szótlanul megállni..
Edelweiss te még mindig fasz vagy.
Köszönöm a lehetőséget.

[] (törölt) 2008.10.12. 19:10:55

"Ahhoz képest, hogy saját állításod alapján élénk közösségi életet élsz, meglehetősen kevéssé tolerálod azokat, akik nem te vagy."

Hogy ezen a blogon ki tolerál kit, az megérne egy misét.

Azt mertem felvetni, hogy ha valaki olyan kurvára lelkesedik az autókért, talán nem ártana, ha törôdne is a sajátjával, rendszeres karbantartás formájában.

Nem én voltam az, aki másoknak bizonygatta, hogy pedig be fog szarni az autójuk.

Nem én voltam az, aki itt bárkinek is kívánta volna, hogy tréleren vigyék el az autóját.

Nem én voltam az sem, aki valaha is firtatta volna, hogy itt ki honnan származik, kiféle-miféle. (Bevallom, ezt a beszólást speciel meglepô volt számomra egy szlovák állampolgár tollából olvasni.)

Vegyetek magatoknak otthonra egy tükröt, és használjátok néhanapján.

[] (törölt) 2008.10.12. 19:13:14

Rocko: "prokee: más, érted MÁS. HA-HA-HA."

Rocko, mit szeretnél, hogy a gyenge buzizós poénod után köcsögözzelek le? Az menô lenne nálatok?

AP: "Edelweiss te még mindig fasz vagy."

Te viszont csak egy pöcs ;)

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.12. 19:29:02

Jááááj mekkora riposzt.
Gyorsan össze is húzom magam, mint amikor hidegvízbe tesznek.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.12. 19:31:09

..izé, amikor mindenki szembejön, akkor nem lehet, hogy te mész rossz felé?
Mióta vitatkozol itt, mikor eleve kiütéseket kapsz a régi kocsiktól, és még az olajat is márkaszervízben cserélteted..
Ekkora balfaszságot, hogy egy férfi azt mondja, olajat meg fékbetétet nem lehet garázsban cserélni BMW-n, mert ahhoz "inspekció" kell x pénzért, háááát..
Nem is fasz vagy te, hanem pina.

[] (törölt) 2008.10.12. 19:41:05

"Ekkora balfaszságot, hogy egy férfi azt mondja, olajat meg fékbetétet nem lehet garázsban cserélni BMW-n, mert ahhoz "inspekció" kell x pénzért, háááát.."

Nehezedre esik tolerálni másokat? Prokee haverod szomorú lesz :)

Lowtyo 2008.10.12. 20:27:16

"És mihelyt lesz pénzem, veszek egy harminc légzsákos új Lexust bóbiskolásfigyelő automatamentolpermettel."

Dehogy vennél. Telepakolnád a hangárméretű garázsodat mindenféle öreg vassal és egész nap könyékig olajosan futkosnál egyiktől a másikig örömödben. Mi meg olvasnánk a cikkeidet róla, mer mi meg annak örülünk.

Ede: a te bolygódon milyen a klíma?

Tommi 2008.10.12. 20:31:03

"Töredelmesen bevallom, én felgyújtottam volna."

Ha egy BMW-vel történik, azt is?

ommm 2008.10.12. 21:02:54

Edelweiss 2008.10.12. 19:10:55

Ugyan, Ede, ne légy ilyen szűkmellű. Mi szeretünk. Mosolyogj, az majdnem olyan, mint a vicsor, csak közben felfelé kunkorodik a szád sarka.
Lazíts!

Akkor én most szlovák vagyok?!
:D
Ezen most nagyon jót nevettem, köszi!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.12. 21:14:22

"Akkor én most szlovák vagyok?!"

Szerintem szlovákiai (felvidéki) magyar. De Ő se állított mást. :P

foolproof 2008.10.12. 21:28:57

Ommm bacsi, ne huzza` ujjat a german Ubermensch-el, mert szep ugyan meeg lehetsz, de okos?! Aztan jon a Panzerfaust komment, oszt` megnezheted magad!

Egyebkent tenyleg nemet a draga,a helyedben inkabb inkabb ertekelnem azt a rettentes ido- es energiapocsekolast amit szegenyke belefeccolt abba, hogy egy ilyen bugris balkani szerencsetlen nepseg nyelven megtanuljon+szorja az iget nekik;)

[] (törölt) 2008.10.12. 21:37:58

"Akkor én most szlovák vagyok?!"

Veled ellentétben nekem nem jutna eszembe turkálni a személyes dolgaidban, vagy ítéletet hozni arról, hogy te ki vagy, mi vagy.

ommm 2008.10.12. 21:55:02

foolproof 2008.10.12. 21:28:57

Dehogy! Isten ments!
Edét kedvelem, ilyennel még nem találkoztam.
Gyűjtöm ezeket, mint Gorcsev Vanek urat.

Csodálatos, mennyire másképp képesek az emberek a világot látni.

[] (törölt) 2008.10.12. 22:08:11

Ez a hely mintha átalakult volna autósblogból az érvek nélküli fedettpályás szardobálás világbajnokságává. Ti így tényleg jól érzitek magatokat?

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.10.12. 22:22:48

"Vannak barátaim, családom, csajom, csapattársaim, de köszönöm az érdeklôdést :)"

Juteszembe, a csajról. Mindig meg akartam kérdezni, hány bar-ra kell ezeket fújni, és kb. meddig tartja a nyomást ? :)

Rocko- 2008.10.12. 22:23:18

Edelweiss 2008.10.12. 19:13:14
ahogy érzed, nem mint ha sokat számítana a véleményed a szemünkben.

Edelweiss 2008.10.12. 22:08:11
"Ti így tényleg jól érzitek magatokat?"
mi abszolute. ezért is szervezünk találkozókat, h jól érezzük magunkat.

[] (törölt) 2008.10.12. 22:28:46

"Juteszembe, a csajról. Mindig meg akartam kérdezni, hány bar-ra kell ezeket fújni, és kb. meddig tartja a nyomást ? :) "

Nem tudom, kedves Brokee, nincs tapasztalatom e téren, kísérletezz :)

"mi abszolute. ezért is szervezünk találkozókat, h jól érezzük magunkat."

Hát, mindenkinek a magáét. További jó szórakozást. ;)

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.10.12. 22:35:56

"Brokee"
Gratulálok, bontsunk pezsgőt, te vagy a tízezredik, aki ezt a fantáziadús poént elsütötte :)

eko 2008.10.12. 22:38:49

Nem tisztem itt senkit sem védeni, de a csirkék csinálják ezt a baromfiudvaron:
Kinéznek maguk közül egyet, és véresre csipkedik..
Azt mondják a csirkének nem sok esze van.
De látom nincs olyan dolog, amit alul ne lehetne múlni..
Őszintén: Buzizni, és személyeskedni építő jellegű? Mi lesz ettől jobb?!

Ja, és mielőtt szóba kerül: azt, hogy ki kezdte, én az oviban mondtam utoljára.

Most már én is buzi vagyok. :-)

eko 2008.10.12. 22:43:51

Ja ha nem lenne világos:
Meg lehet mondani valakinek, hogy: "barom nem értesz hozzá! ",
De senkinek semmi köze a másik keresetéhez, lakhelyéhez, családjához, nemi identitásához, stb.!

foolproof 2008.10.12. 22:54:30

Dear Mr. eko,

Persze,:
"Meg lehet mondani valakinek, hogy: "barom nem értesz hozzá!", csak aztan ne csodalkozzunk, hogy a kisse egyedi modorunk miatt mi leszunk a public enemy No.1.

A csirkes hasonlatod annyiban erosen santit, hogy a baromfiudvarban nem a provokalo egyedek kerulnek tepett allapotba;)

eko 2008.10.12. 23:12:07

Persze,:
"Meg lehet mondani valakinek, hogy: "barom nem értesz hozzá!", csak aztan ne csodalkozzunk, hogy a kisse egyedi modorunk miatt mi leszunk a public enemy No.1.

Teljesen igazad is lenne, csak a "kissé egyedi modor" talán még belefér, (nálam legalábbis) de a személyeskedés semmiképp!
Azonkívül szerintem nem lehet semmiképp sem célravezető, ha átmegyünk bunkó balkáni parasztba, aki érvek nélkül mocskolódik "gyere ki köcsög lejáccuk" stilusban.

eko 2008.10.12. 23:15:59

"baromfiudvarban nem a provokalo egyedek kerulnek tepett allapotba"
Ez az "ö kezdte" cizelláltabb megfogalmazásban. :-)

Rocko- 2008.10.12. 23:35:25

Edelweiss 2008.10.12. 22:28:46
köszönjük a jó kívánságot. mikor veszed észre, h nem kívánatos vagy?

eko 2008.10.12. 22:38:49
itt nem kipéczés történt. Ede koma felvette ezt az attitűdöt, ami elég szemetszúró. igazából szinte mindenki szemét szúrja, csak az övét nem.
és nem kívánok én seb elemenni ebbe az "ő kezdte nem ő kezdte dologba", de ha venné a lapot, és normálisan állna a közösséghez, akkor talán a közösség se vetné ki magából.

eko 2008.10.13. 00:01:47

Rocko-!
Nem akarom magam ismételni, de azért még kikívánkozik:
Különbözőek vagyunk. Azonban azt a tiszteletet illik megadni a másiknak, amit el is várunk. De nem baj, ha többet.
Ha trágár, személyeskedő stílust veszünk fel, az minket minősít, nem a másikat.
"Le style c’est l’homme meme"
Szerinted mit lehet válaszolni egy "buzi vagy" kijelentésre?!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.13. 01:21:38

Szépek vagytok. Belsőség, mondd mivé váltál?

Rocko- 2008.10.13. 07:18:55

eko 2008.10.13. 00:01:47
te láttál Edétől tiszteletet másik felé?
"Le style c’est l’homme meme"
persze, elég csak ránézni. :)

Rocko- 2008.10.13. 08:59:27

eko: egyébként mi szeretjük Edét.
Ede! boldog névnapot!
rocko4.googlepages.com/ede.jpg

eko 2008.10.13. 09:12:54

rocko4.googlepages.com/ede.jpg

Ezt mivel csináltad? Nem sima fotoshop ugye?

Kifordított kacagány 2008.10.13. 09:39:11

de elfajult itt a társalgás. úgy látszik a korrózió tovaterjedt a kipufogóról

ommm 2008.10.13. 10:02:36

Jól van na, igazad van.
Áldás, békesség.
Ede fel tudja turbózni a hangulatot. :)

Seca81 2008.10.13. 11:17:59

Talán azért jutott el idáig ez a post mert a többség nem szereti ha lenézik és atyaúristenként oktatják ki...
Igen, Edére gondoltam.

Seca81 2008.10.13. 11:19:42

Beleivódott a germán felsőbbrendűség.
Nem kéne...

ZYLO 2008.10.13. 11:24:01

26 éves kocsi és nincs benne drót, meg szerszám?!? Na, ez már tényleg extrém sport! Amikor öreg autóval jártam, én 20 kg szerszám, drótok, vezetékek nélkül nem mentem sehova.

eko 2008.10.13. 11:30:29

Szerintem ez inkább emberfüggő.
Nekem 4 éves az autóm, és azért böven van benne szerszám, kötél, szerelölámpa, stb.
Minden kis zugba rejtettem valamit. Bár még nekem sosem volt rá szükségem, de nem merem kivenni, mert akkor biztosan kell majd! :-)

Kifordított kacagány 2008.10.13. 11:33:26

Seca81 2008.10.13. 11:17:59
ettől függetlenül nem gondolom, hogy az anyázás a megfelelő viselkedés.
süti beállítások módosítása