Bende cápája

  2010. április 14. - Bende Tibor Címkék: bmw hasznalt 518i

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a


Hétfő este pöccintett át Pista egy linket, hogy nézzem már meg. Azonnal elborult az agyam, fém lökhárító, króm dísztárcsa, első tulaj itthon, garázsos, 518i. Cápa. Zöld. Metál. Tetőablak. Ott beleszerettem.

Megemlítettem a Ritának, mit szólna hozzá, csak annyit mondott, nézzem meg az excelt és látni fogom, hogy nem csak hogy BMW-t nem veszünk, de semmit se. Hülye vagyok én? Mi a francot képzelek.

Aludtam rá egyet. Nem túl sokat, mert a TC szülinapja kicsivel több előkészületet kíván, mint egy esküvő, tudom, mert az is volt már. Szóval aludtam rá egyet, reggel felhívtam Balázs Viktort, aki gyakorlott öregjármű rohasztó, és megint a Pannóniájával szív, amikor szóba hozom, csak annyit morog, hogy nem akar erről beszélni. Biztos valami megint van vele, bár a múltkor büszkén újságolta, hogy van kettes. Tapsoljuk meg őt!

Felhívtam tehát Viktort, akinek elmondtam a száraz tényeket, és segítséget kértem a döntéshez. Meg pénzt. Ez utóbbitól hangosan nevetett, ez nem esett jól. Alapvetően támogatta az ötletet, csak egyszer nevezett szánalmas rozsdakupac hörcsögnek, a péniszhosszabbító szó is elhangzott. Az egyetlen értelmes ötlete az volt, hogy hívjam fel az eladót és beszélgessek vele, hátha kiderül valami.

Felhívtam az eladót, hogy mégis mi újság a kocsival, meg mikor lehet megnézni. Az édesapja vette Svájcból 90-ben (akkor volt öt éves a kocsi), és azóta náluk van. Sajnos hagyatéki ügy lett a dologból, így eladják, mert fél éve áll, senki se vezeti. Az akksit megpróbálta feltölteni, de fordítva dugta rá a drótokat és szerinte tönkre ment. Küld képeket mailben.

Visszahívtam Viktort, elmondtam, buzdított, nézzem meg a kocsit, max otthagyom.

Ekkor felhívtam Ritát, hogy mégiscsak megnézném az autót, nem néz ki annyira szarul és amúgy is kellene venni valamit, aminek vasból van a lökhárítója. Jajveszékeltem magamban, de érdekes módon nem zárkózott el, mint este. Vegyem meg, ha tetszik.

Csikós következett, hogy eljönne-e- velem megnézni, mégiscsak látott már ilyet, meg öreg autó, ő ért hozzá, elküldött a fenébe, hogy bevállalt egy csomó mindent a szülinapra, felejtsem el, ha megszakad se megy. Tudomásul vettem, hogy nem ér rá.

Felhívtam Viktort, hogy egyedül nem nézem meg, az nem buli, kit hívjak? Pár perc tanakodás után bontottuk a vonalat, nem volt épkézláb ötletünk. Közben beértem az irodába, megjöttek a képek, Stump Bandival - akinek 02-ese van - megszakértettük, azt mondta jó lehet.

Szerencsére felhívott a Motordoktor, akitől egyszer már vettem egy Mercit (W124 E420), de akkor még nem voltunk kollégák, volt nagy csodálkozás, mikor kiderült, hogy én elsején kezdek a TC-nél, ő meg évek óta itt dolgozik. Szóval Viktor buzdítására felhívott, hogy eljön velem megnézni, hisz volt már ilyenje, meg ért is hozzá.

Ekkor visszahívtam az eladót, hogy megyek hatra, ne csináljon semmit.

Egész nap rohantam, a barátoknak hála, még pénz is lett hamar. A kikiáltási árnál szándékosan kevesebbet vittem magammal, nehogy baj legyen.

Odaértünk, egy kedves hölgy nyitott ajtót a szemerkélő esőben, mi pedig betömörültünk a lépcsőházon át a füves udvarba. Az utolsó garázsban állt a kocsi, arccal befelé. Amikor a hölgy kinyitotta a garázsajtót, elpityeredett: a férjéé volt, nélküle semmit se ér az egész, ez volt az autójuk 20 évig. Ajjaj.

Kitoltuk az autót, megpróbáltuk beindítani, meg se nyekkent, csak a kontrollámpák pislákoltak. Bikakábel, az kell ide. Motordoktor Zsolt kiment a kocsijáért, addig szemrevételeztem a helyzetet. Kis rohadás a bal küszöb végén, kicsi a motortérben az akksi alatt. Nem működik a motortértető teleszkópja, nem tartja meg. A jobb hátsó ajtó fényezve volt, a bal hátsó lámpa repedt, a szélvédőben kavics, a vizsga lejárt egy hónapja. Sárga matrica. Műgyanta padlójú garázsban állt fél éve. Tudom, mert poros volt a padló. Egyetlen-egy csepp olaj sem volt alatta.

Azért indítsuk be, hátha. Szépen elkapta, kicsit zajosak a szelepek, hiányzik a viszkó burkolata, de szépen jár. Menjünk próbakörre, a közben megérkezett sráccal, akivel telefonon beszéltem reggel. A fék dobál, a kuplung fent fog, az ablaktörlő nem megy.

Visszamentünk, hümmögtünk, verdikteltünk, bemondtam az árat, amit még elképzelhetőnek tartottam, hogy kifizetek a kocsiért. Rövid tanakodás elmondták, hogy nem ennyire gondoltak, hanem harminccal többre, erre azt mondtam, hogy én is arra gondoltam, de sajnos akksit kell venni bele, ha jót szeretnék, az kb ennyi lesz. Megállapodtunk.

Megálltam a kúton tankolni, addigra nem dobált a fék. Tankolás után beindult egyből, pedig Sípos úr készült Pótakksi-Sigmával, mert közben ő is befutott. Ismét elkezdett cseperegni az eső, a BMW vidáman törölgette a vizet az üvegről.

Ma reggel is beindult, nem lesz itt komoly baj, pár napig kibírja ez az akksi, de tovább nem hiszem.

Az első szerkesztőségi szemrevételezés eredménye: megvan a szerszámkészlet, kivéve a vízpumpafogót, nem repedt a műszerfal, nem laza a középkonzol és a kardán burkolata, de egy váltókulissza felújítás nem árt majd, mielőtt a rükverc teljesen elhúzza.Hiányzik a viszkó takarója, de cserébe megvan a tetőablak fémkarja. Termosztát cserére szorul, szelepeket kell állítani.

Összességében jó, most megy szépen vizsgára.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr501921285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyilas1976 2010.04.14. 23:30:22

@kohlenbrenner Én tisztelem ha valaki szeret valamit és idöt˛~energiát áldozz rá,de szerintem az mostantol nem is tc~és akinek nincs valami középszerü autója.A Jót elismerem de ebben a bmw~ben semmi fantasztikus 2010~ben szerintem.Pl a Csikós állólámpása király az era semmire való betegágy.üdv

Devil2 2010.04.14. 23:30:35

@kohlenbrenner: Na ezt a 60-as hengert én nem értem, fel lehet fúrni addig az ötvenest? És milyen dugó megy bele?

Rocko- 2010.04.14. 23:30:38

@nem kéne...: váltógomb szerint ötös.

@prokee: ehehhe.

@pickapu: én. meg Pista se.

@Motordoktor: ahahaha.

nem kéne... 2010.04.14. 23:35:14

@Devil2:

a jövő havi veterán autó-motorba írt a Csikós egy cikket egy e12/518ról.
én azt az autót láttam, amikor a lakatos kínozta, nem volt olyan üreg, amit ne nyitott volna ki, ha volt benne minimális korrózió, megszüntette.
akkor még nem is nézegettem bmw-t, kb akkor vettem a rovert, aminek perpillanat örültem, mint majom a farkának.
aztán nem igazán tudtam, hogy milyen motorja lesz, csak a kopasz bódét láttam alakulni, vérprofi munka a legutolsó négyzetcentiméterig.
és az az autó aztán láttam a fényezett bódét meg ha jól emlékszem, összerakás közben is az autót.
nincs rajta hiba.
és az egy 518.
ami pénzt abba beleöltek, hát az enyémnél lényegesen komolyabb autó is kitelt volna belőle, de maradt ami volt, kilencven ló, lemezfelni, százhetvenötös gumi, kurblis ablak, kenyérszervó.
aztán aki meglátja, lehugyozza a bokáját, teljesen eladja magát az autó, nem számít, milyen motor hajtja.
beletehettek volna bármilyen motort, mert annyira mindegy, mit építenek össze, tényleg a legapróbb alkatrészeire szétszedték.
és arra te sem mondanád, hogy tuningot bele, mert az jó.
az úgy kerek, ahogy van.

Jay350i 2010.04.14. 23:36:54

@nyilas1976: néz vannak autók amik szinte klasszikusnak születtek. Egy cápa ötös ma még nem (annyira) nagy eszmei érték, de jellegéből, eleganciájából, sajátosságaiból adódik, hogy ez bizony egy igazi keresett klasszikus lesz 20-30év mulva, nem ugy mint egy (most csak példa ne sértődjön meg senki ha ilyenje van) pl szivar 100as audi ami ugyan akkoriban egyenértékünek számitott egy E28al, de sosem lesz kultuszautó pár audi-klubos emberke majd elismerően fejethajt egy működő példány előtt 2030ban, de semmi több. Egy E28at akkor már körbeállva fognak fényképezgetni videózni mutogatni hogy ilyen még létezik és milyen elegáns, klasszikus formájű szépség a 80as évekből...
ezt már 15-20éves korában le lehet szűrni egy autóról, és a cápa bizony mérhetetlen értékű klasszikus lesz ez biztos.

nyilas1976 2010.04.14. 23:39:50

@Devil2:VÉGÜL IS HÁZHOZ MENTEM A LÓFASZÉRT HOGY IDE ILYENEKET IRKÁLOK,DE A VÉLEMÉNYEM EZ.EZ A BMW MÉG NEM ÉRETT MEG ARRA HOGY IGAZÁN KÜLÖNLEGES LEGYEN,SZÁMOMRA A TENDENCIA FURA LEGYEN EGY 20~ÉVES KOCSIM ÉS EGYÉNISÉG VAGYOK.A TÉVEDÉS JOGÁT FENNTARTOM NEM ISMEREK INNEN SENKIT,DE SZÁMOMRA IGY JÖN LE.ÜDV

Devil2 2010.04.14. 23:44:05

@nem kéne...: Igen, Csikóst tudnám idézni nagyvonalakban. Az az autó egy szobor, szép mintha most jött volna le a gyártósorról. Csak éppen közlekedni vele a legnagyobb baromság. Szóval legyen az autó olyan amivel csak a templomi misére járt az első gazdája. Azt még használni sem sajnálja az ember.

butschq 2010.04.14. 23:44:20

@Devil2: igazából én vettem a 60ast, csinálnak után gyártott 60ast, sőt talán 70es is van dugóval gyűrűvel minden ami köl, de meg lehet furatni is (igazából dugóhoz fúrják) nekem megvan a gyári hengerem, most akarom 60asra fúrni, de ezeket ha jól emlékszem 65ig lehet, az a végső méret.na meg persze 4felömlőst is csak gyárit csinálnak, vajon miért...

Devil2 2010.04.14. 23:46:48

@nyilas1976: Akkor írj egy posztot a te kedvenc autódról, azt is el fogjuk olvasni és elmondjuk róla a véleményünket, akár pozitív, akár negatív. !Béke!

Devil2 2010.04.14. 23:50:05

@Jay325i: Szőrszálhasogatok. Az M102-es motor még "csak" 3.2-es volt. A 3.4-es az M106-os számot kapta a gyárban, kívűlről a gyújtáselosztóról látod rögtön, hogy melyik az épp, az M106 már Motronicos volt.

butschq 2010.04.14. 23:50:53

@Devil2: és iszunk is rá, akár a többire, én szoktam, pedig nem vagyok alkoholista, csak józanul reszket a kezem:D

Jay350i 2010.04.14. 23:53:10

@Devil2: :)
örülök hogy észrevetted a hibámat, látom vannak itt tájékozott emberkék is :) Köszi hogy kijavitottál.

nem kéne... 2010.04.14. 23:55:41

@Devil2:

ne keverd a a két Zsolt autóját.

Devil2 2010.04.14. 23:57:37

@kohlenbrenner: 70-es gyárilag is volt. De vigyázz mert az nem megy bele az 50-es karterjába, és a főtengelye sem ugyanaz. Ha kimaratod a kartert, de összerakod az 50-es főtengellyel, akkor az nem túl sokára széthullik. Na a 90-est már végképp nem értem... Olyan van hogy 130-as, de az valami Zündapp hengerrel. Na az már elég beteg.
www.youtube.com/watch?v=vkzHrpe7u7Q&feature=related

Devil2 2010.04.15. 00:00:10

@Jay325i: Ez csak természetes. :)

nyilas1976 2010.04.15. 00:01:02

@Devil2: Posztot nem tudok írni a rossz írói vénám okán,de nekem egy 2008~as subaru forestrem van szép,müködik nem kell szerelni de a szivem vágya egy E55 AMG 99~ben olyan volt a fönökömnek és egy ÉLETRE BELESZERETEM az autóba.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.15. 00:04:43

@nyilas1976:
Most még nem nagy érték, de a mostaniak nagyjából az utolsó pillanatok, hogy ilyen autókat ilyen állapotban ennyiért ki lehet fogni.

Gomulka Béla 2010.04.15. 00:05:28

@nyilas1976: A fene tudja. Ahogy végignézem ezeket a totalcaros veteránokat, egyik se ku"lo"nleges, még az elno"ki Datsun (vagy mi) vagy a harci Trabant se igazán. Tehát alighanem másról van szó, nem a ritkaságról vagy mu"szaki elfajzottságról.
A gyerekkori vágyak és ideálok talán szerepet játszanak: kinek a fentemlített Derrick fo"rendo"r (magyar hangja Spejbl és Hurvinyek), kinek a Cougar Villager mecsboksz, vagy a fekete-fehér bejrúti szuvenírfotók Pontonnal és Péefesszel. Hozzájárulhat aztán még a praktikalitás: ezekel a kocsikkal még lehet munkába járni, de már nem látni hatot egy utcában. Na és ott a járványtan: a Csikós nyilván cseppferto"z.
Hogy valakinek pont egy vasból készu"lt lo"khárítótól legyen jó (amihez amúgy nem kell béemvét venni: jól emlékszem, a Trabantnak is olyan volt), az nyilván perverzió, ennél fogva ritka. De ami azt illeti, talán ez a fajta rendesátlagember-béemvé volt az utolsó, ami igazán eltaláltan nézett ki. Láthatóan nem a szélcsatorna és a to"résteszt ko"zé bepréselve rajzolták olyanra, amilyenre. Ez már magában érték.

Balazs5 2010.04.15. 00:05:31

@nem kéne...: Inkább csak akkor okoskodj ha van hozzá eszed. Valóban persze ki lehet sarkítani a dolgot és lovagolni egy példányon de én általánosságban beszéltem, írtam is ugyebár hogy márka nélkül. De ez nem lényeg ... Ez az én véleményem ezért ne vádolj, én nem hülyézlek le csak mert más a véleményed, és meggyőzni sem akarlak persze nem vagyunk egyformák, vannak............

butschq 2010.04.15. 00:05:50

@Devil2: tudom, anno csináltam 70est 50es főtengellyel, bukó volt a dolog, de tanulónak megtette (az 50 főtengely még elbírja a 60as hengert)
90est vezettem, és jó volt, de bukó, mer 2havonta generál, ha használni akarod, annál pedig ami a csövön kifér, másképp vegyél schwalbe-t
130-asról nem sokat tudok, én még nem csináltam, nem is láttam élőbben, nem is nyilatkozom róla

Devil2 2010.04.15. 00:07:13

@nyilas1976: Igen, igen, vannak ilyen autós élmények mikor szerelembe esel. Volt nekem is pár, pl egy E23-as 730-as BMW. Oszt mégse lett olyan. Hát túléltem. De azért kedves élmény a mai napig. Ja, és egy métert sem mentem vele, mert akkor még nem volt jogsim, csak ültem benne és gázfröccsöket adtam, akkor vesztem el, tudtam hogy 6 henger alatt csak erőforrások vannak, de nem motorok. :)

nem kéne... 2010.04.15. 00:16:24

@nyilas1976:

forestreje a bendetibinek is volt.
most e28ra hegyez.
mik vannak.

Bende Tibor 2010.04.15. 00:24:35

@nyilas1976: Aranyos vagy, de csak vettem egy autót, és itt a Totalcarnál az a szokás, hogy ezt elmeséljük a kedves olvasónak.

nyilas1976 2010.04.15. 00:28:31

@Devil2: Erre mondták nálam bölcsebbek kinek a pap kinek a papné .A BMW~műszerfala meg forduljon a vezető felé,ebben biztos egyetértünk.Egyébként ez a fáradt rím tök véletlen.Egyébként tényleg az a tanulság hogy valakinek a 20 éves cápa valakinek a spark vagy a forester de az életünk fontos része az autó.Annyira költöi vagyok 5~6 sör után.

Csikós Zsolt 2010.04.15. 00:37:07

@Ronin_:

Érvényes ám az a P, csak te nem vagy tisztában a szabályokkal. 2009-ben adták ki, ott voltam, amikor kemencemeleg volt. Idén szeptemberig jó.

Balazs5 2010.04.15. 00:39:42

@DrSzoke:Szerintem félreértettél:-) Nos először is a poszt író nem azért választotta mert megbízhatóak, vagy nem megbízhatóak ezek kocsik, ez ugye egyértelmű. Hobbi lett véve. Nem ismétlem meg az első kommentemet de én csak ezekről a youngtimerekkel kapcsolatban mondtam egy véleményt. A régi kocsik nekem is tetszenek, az újak is, de ezek olyanok mint a 4 évszakos gumi. Semmire nem jó. Nem "szép új" aminek élvezzük az "újautószagát" se nem valódi oldtimer, aminek egyediségétől elolvad az ember. De az biztos király kocsi lesz 20 év múlva! Más. Akármilyen jól megcsináltak egy kocsit 88-ban az kopik. Egy közel negyed évszázados(!) nem lehet megbízhatóbb mint egy új (vagy pár éves) vagy ha igen, sok munka van benne. Gondolj bele ha nem lennél szerelő, és az összes munkával szervizbe kellett volna menned mennyi pénzedbe került volna.

nyilas1976 2010.04.15. 00:39:47

@Bende Tibor: Ez egy jó szokás,olvasom én is.REMÉLEM nem csak a fikázás jött át de tényleg úgy érzem hogy nálatok valami furcsa kötelesség hogy beszereztek egy középszerü 20 éves vasat.Kezd lelkiismeret furdalásom lenni mert se téged sem mást nem akartalak sérteni de én így gondolom ahogy leírtam.üdv

_John_Doe_ 2010.04.15. 00:42:00

Érték? Ugyan már!

Ez pont annyit ér, amennyiért hirdették.
250 ezer forintot.

Nem egy ikon, ez csak egy öreg autó.

És igen, lehet ebből valamikor veterán, ami többet fog érni, de nyugodj meg azt a pénzt az évek során kamatostul rá is fogod költeni.

Tudom, a rendszeresen karbantartott öreg kocsik üzembiztosak. :)))

Olvasd már el csikós posztjait, én valahogy arra emlékszem, minden hétvégén ott fekszik az autó alatt. Néha még vendégségben is.

Szóval van akinek az a hobbija, hogy szerelget, nincs ezzel baj. De a szerelgetés tárgyát ne akarja már eladni, mint az igazi autókat. Az igaziak azok, amit megveszek a szalonban és négy évig úgy használom, hogy csak a kötelező szervizre kell visszavinni egy műhelybe.

Nem az a baj, hogy van ez a szerelgetős vonal is, hanem hogy most már csak ez van.

ommm 2010.04.15. 01:05:58

@Sir Kolompár Obama: Én láttam azt az autót. Ültem is benne. Magyar ember, aki csak közlekedik, ennél jobban nem vigyáz az autójára. Inkább a filléres tételeket kelljen pótolni, mint egy komplett futóművet, vagy kipufogórendszert.
Szerintem.
Nagyon kevés baja van, egy sem befolyásolja a használhatóságot.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.15. 01:40:35

@nyilas1976: Szokjál le a webes kiabálásról. Utána elolvasom, mit írtál.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.04.15. 04:28:48

@_John_Doe_:

hát erre mostakkor mitmostakkor?
Hogy a szalonautóid lerohadnak-szétesnek-felgyulladnak a legváratlanabb pillanatokban, míg ezek a (talán) karbantartott huszonéves szarok csak mennek és mennek. Az ilyen régi műszerek iránt tanúsított gyengéd érzelmek mellett a veteránozás másik aspektusa a mérnöki munka minőségi csúcsa iránti nosztalgia.

Ti., ha hiszitek, ha nem, volt egy rövid de boldog korszak, amikor a tervezett avultatás MÉG nem, a tervezett életciklus felénél szétesés MÁR nem jellemezte ezeket a szerkezeteket. Mi több, ma azt tapasztalhatjuk hogy a tervezett időn és km-en túl is AUTÓk ezek, nem bontószökevények. Karbantartás kérdése.

A cikkben nevezett szekér.. nekem kéne!

Dzsóndó, te pedig dugd meg a megbízható szarodat :)
IMHO jó dolog hogy egy esetleges műszaki malőr miatt legalább elvileg adott a lehetőség hogy alámásszak és megoldjam. Ezt úgy mondom hogy (öreg) japánom van, az utóbbi 4 évben _nagyon_ ritkán kellett alámásznom, és sosem útközben. Persze öreg japónál ez természetes, váratlan, meglepetésszerű meghibásodás egyszerűen NINCS. Az a Bimmer nyilván nyűgösebb, jobban igényli a törődést, de ha megkapja, biztosan jobb autó mint ezek az új digitális szirszarok.
Te csak szaladgálj a szervizbe, én kevesebb időt töltök az autó alatt mint te az ott elköltött pénzed összekaparásával. Nameg én élvezem az így elköltött időt :)

Sopánka76 2010.04.15. 06:29:27

mázlista!
Ennyiért, ilyet...

nabazzmeg 2010.04.15. 07:39:24

na, a bendét is elkapta a gépszíj, de legalább nem milliókat <és az egész családja jövőjét :-))> dönt bele az aktuális öreg romba....mondjuk, ez a bömbi még elég használhatónak néz ki, igaz, nem akkor truváj mint a papp tibi(?) 3-sa, vagy a "rabszolga" 2000-se, de azért nem rossz...én azért egy coupét céloztam volna meg és inkább vártam volna egy picit. Igaz, szigorúan magánügy, ki mivel teszi tönkre magát :-D

CuCu 2010.04.15. 07:48:02

Sracok,
Nem ertem mi ez a 'hype' ezek a capaorruak korul. Szerintem a leg-gazabb BMW valaha... Ez arra utal vajon hogy auto-analfabeta vagyok? Szerintem tenyleg nagyon gaz! Es emberek ezekert penzt adnak! :D
Vagy ez is egy kicsit olyan mint a Citroen 2cv? Vagy tetszik az embernek vagy nem. De a ketto kozott nincs semmi!
Egyebkent Ford Mustang 67' Fastback rocks!!! :D

Wizardus86 2010.04.15. 08:00:33

magamban kuncogok, hogy aki mindenki autóvásárlós történetében a kárörvendő, gúnyosan kuncogó gonosztörpe, most végre önmaga is felveszi a szopóálarcot :D

"Ma reggel is beindult, nem lesz itt komoly baj..." ez majdnem olyan baljóslatú mondat mint a TG-ben az hogy "How hard can it be"

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.04.15. 08:00:44

No, én csak annyit tennék hozzá, hogy igaz, csak sötétben, de ültem a kocsiban. Értem én, ha valaki az újabb autókra mozdul be, de ez a kocsi egy időkapszula. Nincs agyondohányozva, nem ázik be -és ezek miatt olyan klasszikus szaga van belül, amit utoljára 20 évvel ezelőtt érezhettem, akkor is csak nagyon kevés, megkímélt autóban. Mindegy, milyen motorja van, ez az autó hiteles, autentikus. És bizony az előző gazdája -bár sajnos már nem adhatja át neki személyesen- minden elismerést megérdemel, amiért ilyen állapotban tartotta. Németországban sem lenne ez feltétlenül magátol értetődő, de itthon szerintem különösen nagy dolog, húsz éven át úgy gondját viselni egy autónak, hogy gyakorlatilag minimális ráfordítással és kozmetikázással akár most is ki lehessen tolni egy kiállításra. Értem én, hogy még nem nagy érték, meg csak kicsi motor van benne (én is ilyen pöcs vagyok, akinek inkább egy nagyobb motoros kellene), de ezek a spar-verziók pontosan ettől lesznek különlegesek, hogy kevesen vették, és később kevesen is tartották jó állapotban őket. Mert a piacon az ilyennek nem nagyon volt értéke. Aztán öregebb korukra is kevésbé kívánatosak, mint a nagyobb, jobban felszerelt társaik. És egyszer csak ott állunk, és nincs használható példány a legkisebb motoros, alap verzióból. Nem lehet megmutatni, hogy gyerekek, ilyen volt a teljesen fapados ötös BMW 1985-ben.
Szóval eze egy szép, és érdekes autó, akárki akármit is mondjon. Tibby nagy terhet vett a vállára, mert ezt a kocsit már kutya kötelessége szeretni, óvni, gondját viselni. Megérdemli. Tibrom, ha nem vigyázol a játékodra, elveszem!

kultúrpesszimista 2010.04.15. 08:25:31

Gratulálok a gépjárműhöz, ezerszer inkább ez, mint bármelyik mai plasztik marketingtermék. Én azért inkább maradnék egy Alfa 164-esnél vagy Saab 9000-esnél, ha már egy kategória...

JmOS 2010.04.15. 08:59:10

Egyfelől gratulálok természetesen, nagyon szép kis lelet. Használd nagy megelégedéssel!

Másrészt igazságtalannak érzem a főcímnek a 34-esekre nézve kissé lekicsinylő felhangját.
Nyilván nem kell ebből versenyt generálni, csak ennyit szerettem volna mondani.
:-)

SPU 2010.04.15. 09:02:46

Szép karosszéria, gyönyörű autó ez a régi ötös. Viszont az egynyolcas, négyhengeres motor egy vicc. Nemá. Ötös béemvéhez, nohdacu. Szal inkább úgy lehetne +fogalmazni a végeredményt, hogy MAJDNEM vettél 1 BMW-t.

Bakker, ez vmi betesgség nálatok, hogy mindenki alulmotorizáltat vesz? Muszáj épp ezen spórolni? A másik tkáros tag az imént vett 1 hetest, ahhoz meg az abba levő motor volt kevés. (Plusz szét volt barmolva a járgány.)Na mind1, nem az én autóm, autóim...

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2010.04.15. 09:04:29

Gratulálok, a cápa ötös a kedvenc BMW -m a tömegvonalból. És ízléses a színe, hozza a korszakot, nagyon jó.
A spar vonal romatikáját meg ne öljétek, annyira más tud lenni egy ilyen autó, hogy megéri! Tapasztalatból tudom.

gnme 2010.04.15. 09:05:09

Csikós mér nem ért rá? Nem is értem.

:-)

Pitta, nyomassátok a fényképet! Meg a pólókat újra! Mind egy szálig el fog kelni meglásd!

Béla_ 2010.04.15. 09:10:15

2 BMW-m van, nagyon sokban ültem már, de én még ilyen szép állapotú nem hogy E28-at, de akármilyen cápát sem nagyon láttam még, az is biztos!

Maximálisan minden elismerésem és teljes szívemből gratulálok hozzá!

T-akonypunpa 2010.04.15. 09:11:21

Egy igazi cápának 7-tel kezdődik a típusszáma, esetleg 6-tal. Gyk: 728i, 635csi stb...

Bambano 2010.04.15. 09:17:44

miért vesznek emberek 518-as bmw-t????

Szsrobert 2010.04.15. 09:24:26

Tuning értelme: kevesebb pénzből jobbat csinálni a gyárinál.
A 90-es Simson nem ez a kategória. Annyi pénzből vehetsz kis MZ-t.Ráadásként tartósan bírja azt a teljesítményt.

5 literes motor 1,6 helyett szintén ez a kategória... lenne, de ha betojik benne valami, mélyen zsebbe kell nyúlni. Nem a "fél óra alatt hengert cserélek az MZ-n" kategória sem időben, sem pénzben.
Gyorsulgatni jó egy túlméretezett motoros autó, de gyorsan menni?

Szsrobert 2010.04.15. 09:25:30

Jah..
Lehet, hogy van, aki a BMW kényelmét szereti, és neki elég lenne 20kW-os is.

Szsrobert 2010.04.15. 09:30:06

A 7-es BMW-be be lehet építeni a 0,8-as Spark motort? Csak mert szép a hangja fordulaton... :-)

Motordoktor 2010.04.15. 09:32:37

@nyilas1976: Ez csak neked jön így át. Sok dolog van, amit a Csikós csinál és senki más a szerkesztőségben, valamint mások csinálnak és a Csikós nem. Nem hinném, hogy a falka követi a vezérkost. És nem mostani járvány ez, ez mindig megvolt és biztos meg is marad. Az, hogy most kicsit intenzívebben megy a dolog inkább szerencse dolga.
Ezek a posztok pedig nem azért vannak, hogy mindenki öreg roncsokat vegyen, betegnek nem kötelező lenni, de hátha érdekel valakit.

Szsrobert 2010.04.15. 09:33:03

A 7-es BMW-be be lehet építeni a 0,8-as Spark motort? Csak mert szép a hangja fordulaton... :-)

Motordoktor 2010.04.15. 09:38:45

@Bambano: Tudod a műszaki érdekesség és a különlegesség, valamint a hangulata egy ilyen autónak nincs szoros összefüggésben a teljesítménnyel. A négyhengereseknek is megvan a hangulata és a maguk nemében csodálatos motorok.
Én biztos nem tennék bele sem M20-ast, sem M30-ast...pedig imádom a 6-osokat, amelyik azzal jött.

Orcsány_Virenc 2010.04.15. 09:45:04

Olyan rosszul fizetnek a Totalcarnál, hogy mindenki ilyen csoffadt rozsdakupacokkal jár?

JmOS 2010.04.15. 09:55:54

@Bambano: Én 518-at értem.
Ezek minimum 23 éves autók. Szerinted milyen eséllyel marad meg emberi állapotban egy "normális" motoros kivitel?
Kis eséllyel...

Dennis01 2010.04.15. 10:00:28

@JmOS: Arrol nem beszelve, ha jol sejtem Bende ur sokat jar a Bomossel varosban. Akkor meg minek a nagyobb motor, ha ugyse hasznalja ki??

Paqitó 2010.04.15. 10:03:04

Komolyan mondom, holnap veszek egy 318-asat diákhitelből, megkeresem a legszarabb állapotút, amiben azért legalább 300 000 km van. Aztán irok egy posztot hogy mekkora überkirály vagyok, hogy 100 ropiért vettem egy igazi ritkaságot:D:D.

Paqitó 2010.04.15. 10:04:37

szerintetek ami 100-200-300 ezer forintba kerül, az ma ritkaság? mindjárt belinkelek egy ritkaságot, és legközelebb azt vegyétek meg emberkirályok.

Paqitó 2010.04.15. 10:06:46

A ritkaság itt kezdődik Papák:
persze ezt nem lehet megvenni egy havi prémiumból,

www.hasznaltauto.hu/auto/citroen/id/citroen_id_20_break-3531

És bocsánat, hogy nem bmw.

Orcsány_Virenc 2010.04.15. 10:19:25

@Paqitó: "Ön rossz fájlnevet vagy könyvtárnevet adott meg, a keresett oldal nem található!"

WSzabi 2010.04.15. 10:24:14

céép ki cáápa, copik majd vele a bende is, de 220.000 huf ért robogót adnak, nem egy ilyet! Grat!

Paqitó 2010.04.15. 10:33:54

Ha valamelyik TotálCaros emberkének még nincs youngtimer BMW-je, akkor segitenék!

www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/318/bmw_318i-3659406

Ez sem több egy havi fizu eléért.

BocaNegra 2010.04.15. 10:38:06

Ó, nagyon szép ótó! Gratulálok hozzá.
Lassan nekem is összejön egy öreg Bimmer, és akkor majd én is nagy király leszek! - a saját szememben mindenképp:]

BocaNegra 2010.04.15. 10:44:11

@Paqitó: Szép-szép, csak az a matrica ne lenne az elején.

dns10 2010.04.15. 10:44:42

Ki a fasz a Bende? Új Winler?

Fitz 2010.04.15. 11:12:38

Nem, soha nem lesz BMW-m. Mert nem szimpatikus, mert nem szép.

JmOS 2010.04.15. 11:18:19

@Paqitó: Butaság. Egy szép állapotú huszonéves autó ma Magyarországon igenis ritkaság. Főleg ha BMW...
Vegyél, lássuk, hajrá! Arra is rácsorgatjuk a nyálunkat.
Szerintem még a fiatalabb E34-esekből sem könnyen kapsz ilyet...

esef 2010.04.15. 11:27:39

Végre egy kép Bendéről, ami nem annyira előnytelen. :)

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2010.04.15. 11:38:17

@esef:
És az arca még hasonlít is a kocsiéra. LOL! :)

admin1221 2010.04.15. 11:46:07

tényleg már baromira unalmas a sok szar BMW agyonajnározása. Az pedig, hogy "előbb vagy utóbb mindenkit utolér..." nagyon erős túlzásnak érzem. Vannak azért normális emberek is akik az eszük és nem a f..kuk után mennek.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.04.15. 11:56:20

@kohlenbrenner:
Nézd, én nem vagyok ezermester.
Vezetni szeretem, nem szerelni. :)

Annak idején még a Verhovinámon meg a Simsonomon elintéztem magam a dugattyúgyűrűcserét vagy a lánckerékcserét, a Trabanton a haverommal komplett motorgenerált végeztünk ketten, de egy ilyen autóhoz már se időm, se eszközöm, se hozzáértésem.

Én egy másik márkát preferálok, azt vezetem 14 éve, már az ötödiket hajtom, aránylag jól ismerem, mire lehet számítani, de nem tudom és nem is akarom magam szerelni, szerencsére, nem is sokat kell még így 10 évesen.

Lord heckman 2010.04.15. 12:14:53

Szép!

Mennyi volt akkor a vége? 220?

vernarancs 2010.04.15. 12:41:30

A capa az a fantomaszos citroen.
De ez se csunya darab.

Vágási Matyi 2010.04.15. 12:51:54

@Paqitó: Csak az veterán, ez meg youngtimer.

Amúgy nem rossz az autó, remélem nem napi használatban lesz.

Dennis01 2010.04.15. 13:09:52

@Bende Tibor: Most, hogy BMW-d van, nem am te is ugy parkolsz a Totalcaros garazsban, mint a multkori poszt BMW-jei.. :DD

Amugy gratula a kocsihoz, egesz jol nez ki ahhoz kepest, hogy Takorszagban elt...

Dennis01 2010.04.15. 13:18:47

Oke, ez a duplaja a Bendeenek, de BMW-nel vegigvezetett szerviz, eleg imponalo... :)

525tédé 2010.04.15. 13:39:12

@nem kéne...:
:)
Tudhatnád már...Mert magyarisztánban ez a menő.
Az 518 motorja tökéletesen elég a mindennapi használatra,sőőőt sok is.

nzo88 2010.04.15. 13:46:36

Turbóá azt mondta a behorpadt tetejű 518-asra Soltvadkerten: "ezzel beborultak a szántásba. Csak azt nem tudom, hogy mentek vele annyival..."

Mench 2010.04.15. 14:27:27

Tisztelt Bende Úr! Először is gratulálok az autóhoz, bízom benn, hogy sok örömet gog okozni Önnek! Az alkalmat megragadva egy kérdéssel fordulnék Önhőz, ami szintén a BMW témakörbe illeszkedik. Arra lennék kíváncsi, hogy mikor várható a totalcar.hu-n BMW X5 M, vagy X6M teszt. Szerintem nagyon nagy érdeklődés lenne erre cikkkre, márcsak a remek új M-es motor miatt is ami szakít a hagyományokkal. Tudom, hogy ez a típus Magyarországon egyenlőre nem nagyon hódított teret de valószínüleg nem is fog a kuriozuma ( és ára) miatt. Ennek ellenére én már nagyon várom a totálkáron az autónak a tesztjét, remélem előbb- utóbb síkerül egy tesztpéldányt keríteniük! Ha ideje engedi kérem írjon egy pár soros választ a felvetésemre. Válaszát előre is köszönöm!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.15. 14:49:45

@Mench:

Engem is érdekelnének a sportmotorral szerelt műanyag lökhárítós teherautók.
Az X5, X6 még engem is érdekelne, ha lenne belőlük platós változat!

[@Reszeg@] 2010.04.15. 14:49:59

Hát komolyan mondom, hihetetlen...ennyire nincs más dolga sok embernek? Aki unja már a "szar youngtimer"-es cikkeket, az minek kattint rá?Fogadja el, hogy más szereti ezeket a gépeket és ezzel szeret foglalkozni.Ízlésről pedig nem vitatkozunk, hanem tiszteletben tartjuk.Hiszen emiatt (is) mások az emberek.Milyen unalmas lenne, ha mindenki ugyanazt szeretné?

Röviden: Aki unja már az ilyen cikkeket, az ne nyissa meg, nem neki készült.De legalább ne oltson itt senkit a véleménye miatt.

@Mench: Gondolom majd ha lesz tesztautó.Nem látok bele, de szerintem nem a TC stábon múlik a dolog.

Ui.: Bende, grat az autóhoz, sok balesetmentes km-t hozzá!Meg utólag boldog névnapot! :)

2,5mach 2010.04.15. 15:50:13

Élje-éljen!! Van a még egy "érdekes" autó a flottában. Erről is jó lesz majd olvasgatni a szerelős postokat.

@esef: Melyik képre gondoltá? A pucsítósra? Az tényleg jól sikerült! :)))

Herr Glatzkopf 2010.04.15. 16:58:31

@Paqitó: Kisfiam, a diákhiteleddel max. überlúzer vagy. Büszke lehetsz magadra! Annyira sugárzik az intelligencia a hozzászólásodból...A következő kérdésem az lett volna, hogy miből írtad az akadémiai székfoglalódat?
Miért kell fikázni a másikat, pláne egy újságírót? És ha én azt mondom, hogy nekem meg az Alfa 164, vagy a Saab 9000 a kedvencem, azért is beszólsz, mert neked nem a tetszik? Na húzzál el a francba, kérlek!

gnme 2010.04.15. 16:59:41

Tibi, nálatok ilyen sok pénz van? Adjál má'

..nem sok kell, csak amiből a küszöböt meg az íveket kicserélik illetve makulátlanra lefestik.

:-)

Lajos63 2010.04.15. 17:30:58

Jó ez csak hát a motor :)

Lajos63 2010.04.15. 17:32:04

20 as kellett volna min, ott legalább adottak a gének csak a képesség hiányzik :)

Negrogo 2010.04.15. 18:31:01

@turbosprint: :D Ott volt mas erdekes egyed is. A szakadt style divott.

MANszerelő 2010.04.15. 19:42:39

Szerintem gyönyörű. Levizsgáztathatom?

Bencesz 2010.04.15. 19:57:20

Azé jó lesz már itt leállni a öreg autó vásárlással, fájdítjátok itt a szegény ember szívét. most így hirtelen meg lett véve szinte a kedvenc autóim egy része. Most így én már mit vegyek, hogy egyedi legyen?
Na jó legalább olvashatok róluk, mert azért remélem születnek róluk rendesen posztok.

Bencesz 2010.04.15. 19:58:47

@Bencesz: Na jó az eleje csak vicc volt. :P De a vége nem. :D

szunyii 2010.04.15. 20:05:52

@nyilas1976:
lehet hogy szerinted még nem érett abba a korba, hogy ritkaság legyen, de ha most nincs egy normális tulajdonosa, aki vigyáz rá és ápolja, akkor soha nem fogja elérni ezt a kort.

Az új műanyagszaroknak lehetnek jó gazdáik, akkor sem fognak ennyit bírni mint ezek a gépek.

_______

@Paqitó:

Gondolom E30 318-at akarsz venni diákhitelből, nos lassan az is ritkaság lesz..
Sok hülyegyerek agyontuningolja és alig marad 1-2 gyári darab

Nekünk egy '89-es E30 316 van és teljesen gyári az utolsó csavarig. És ez így is marad :)

Trabence 2010.04.15. 20:36:04

@Sopánka76: 220 nem rossz egy ilyen állapotú youngtimerért. Én 230ért vettem ezt:

capabmwforum.hu/index.php?action=dlattach;topic=978.0;attach=26734;image

Akkor még gáz volt benne ami azóta kirepült és felújíttattam a mociját is. Műszakira nem kellett költenem a kocsira :)

hakapeszimaki1986 2010.04.15. 20:52:38

@szunyii: Diákhitelből venni a verdát az az igazi spíler! :)
Itt van az illusztráció hozzá:
www.youtube.com/watch?v=2tJUVOz3X6o

_John_Doe_ 2010.04.15. 23:18:50

@Mench: "mikor várható a totalcar.hu-n BMW X5 M, vagy X6M teszt."

Mikor, mikor. Semmikor. Nyilvánvaló, hogy ilyen szar műanyag autókat egyetlen jóérzésű, becsületes ember sem vesz.
Na ugye!
Akkor meg minek teszteljék?

Jó hogy nem már Suzuki, Toyota Auris, C4 Picassó ne adj isten egy Opel Astra tesztet akarsz látni!

Ezek _s_z_a_r_o_k_!!!!

Cápabmw meg 20 éves mercédesz. Azokba még benne volt az anyag!!! Azokat élvezet volt vezetni. Vagy mondjuk egy kispolszki, mikor berohadt a függőcsapszeg, na ott érzed a gépet!

Mai autók... Piha!

mlt3 (törölt) 2010.04.16. 20:29:49

@Csumpi Hálidéj: Nem akarlak elkeseriteni, de tavaly a magyar eladasoknal toronymagasan vezetett az X6 a BMW modellek kozott, masodik helyen az X5tel. Ebbol a kettobol tobb fogyott, mint az osszes tobbi BMW modellbol osszesen (ujautokrol beszelunk).

szunyii 2010.04.16. 20:40:52

Egyébként X5 / X6 nagyon kéne.

Bár nincs olyan BMW ami nem kéne :)

E39 530 :)
süti beállítások módosítása