200 eurós driftautó – Bécsből

  2010. január 26. - Csikós Zsolt Címkék: ford drift sierra

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Ha az Onedin-család epizódjai megérdemeltek annyit, hogy minden következő előtt legyen egy rövid összefoglaló, talán érthető, miért kell megvetnem itt az ágyat Sipos Zoli barátom Ford Sierra vásárlásának.

Az ominózus bécsi kirándulás előtt egy nappal Zoli, alias streetsta segített nekem SOS elszállítani a lakatosműhelyből egy onnan gyakorlatilag január legelejével száműzött, fényezés előtti Puchot, Kecskemétről Egerbe. Mindezt december 29-én. E szívességet december 28-án, éjjel kértem tőle, amikor én még Szekszárdon dorbézoltam. Ráadásul mindenféle akadályok álltak útjába az időzítésnek, tehát a négy nap közül, amit sebtében felajánlott, egy se volt jó, kvázi ultimátumként érkezett hozzá a segítségkérés: holnap kéne, oké? Kedves barát vagyok én, bár ez nem mindig látszik. Mindegy, azt a sztorit megírtam, vasárnap olvasható is volt a Belsőségen, nem szaporítom rá többet a szót.

Tehát 29-én éjjel a fényezőnél landolt a Puki, és persze azt az egész napot végigdumáltuk a fagyis Transitban. Nekem eredetileg a 30-a lett volna szabad Puch-szállításra, de az meg Siposnak nem volt jó, mert arra a napra tervezte, hogy Sierrát vesz Bécsben. Csakhogy 29-e folyamán kiderült, hogy a tervezett kettőből egyik barátja sem tud elmenni vele másnap. Hoppá, nekem szabad volt a 30-ám, mondtam gyorsan, én megyek szívesen, ritkán van ilyen, hogy ne kelljen hosszasan tervezni egy egész napos programot. Felhívtam Lacust is, nem akar-e jönni. Volt ideje, jó bulinak ígérkezett, ráállt. Ezzel össze is állt az idei imolai veteránbörzés csapat háromötöde. Nem rossz.

A fagyis (fagyós?) Transitot otthon hagytuk, ezúttal Zoli V6-os Sigmájával mentünk. Nekem különösen kellemes emlék a kocsi, ez volt talán az első komoly tesztautó, amiben valaha ültem, ráadásul úgy, hogy két évvel később lettem csak újságíró. 1992-ben vezette be, asszem a Denzel Hungária nevű importőr Magyarországon, azt a tesztautót kapta meg az akkor az Autó Magazinnál dolgozó Tóthmátyás Tibi barátom. Akinek a révén – mellesleg - a szakmába kerültem. Hiába, a baráti szövevények láncolata az autós újságírói szakmára is árnyékot vet – hű de szép kézavar volt. Iszonyat királynak éreztük magunkat abban a kocsiban, felfoghatatlan dolgokat tudott.

Sipos Zolié egy igen keveset futott, bőrös, aktív futóműves, kései, 1996-os darab, már frissítés utáni. És még mindig luxusautónak érezni. Nemtörődöm könnyedséggel viszi a százhetvenet (persze a német autópályán – tettünk gyorsan egy kört Stuttgart felé is…), a rugózása valami egészen fantasztikus, mégis érezni benne kicsit a gépet, tehát épp annyira öreg, hogy nekem barátságos legyen.

Képzelhetik. Eseménytelenül, nulla idő alatt teleportáltuk magunkat Bécs külvárosába, ahol – kapaszkodjanak meg – egy magyar srác visz egy jól menő kereskedés/bontó kombót vagy tizenkét éve. Hirdet az osztrák, de hirdet a magyar oldalakon is, sőt, Magyarországról is visz ki autókat eladni. A kereskedés egyik hátsó sorában például találtunk egy egészen rozsdamentesnek látszó S100-as Skodát, papaállapotban.

A Sierrát – egy kétliteres, 125 lóerős DOHC-motorral szerelt, legutolsó évjáratos kombit – a második sorból kellett előhalászni. Amíg a kereskedő srác szabaddá tette a terepet (ne feledjék, szombat volt, két ünnep köze, mégis kaptunk kiszolgálást), Lacussal felmértük a kínálatot.

A térdünk remegett a közel újszerű 518i BMW-től. A 260 ezer kilométer talán nem kevés, de a kocsiról árulkodott, hogy szerető gazdánál lakott. Vizsgával, naprakészen 1500 euró.

És az a vicc, hogy az 518 igen tartós verzió, a kocsin pedig tényleg egy karc sem volt.

De találtunk klímás Renault Twingót minden papírral, forgalomkészen egy ezresért.

Hátul, a bontóban állt egy közel hibátlan, porszívóseggű Mazda 626-ost nyóccázér'. Dísztárcsák a csomagtartóban jeligére.

Meg egy egészen elképesztő kisdömpert is szpottoltunk. Erre nem lehet ráülni, tényleg csak a cucc szállítására való, de őrült régi lehet.

Nézzék csak azt az öntött hátsó (mert hátsókerék-kormányzásos) villát.

Meg a míves kezelőszerveket. Wormser a márkája, komolyan, kéne egy ilyen. Nem tudom mire, de iszonyú zsír objekt.

Hátul, a bontó leghátuljában, a mezőtől egy kerítéssel leválasztva hevert két darab W108-as Mercedes. Tudják, a régi S osztály (1965-72). A nyolcvanas évek stílusában pimpelve, ízléstelen, rossz helyen elválasztott két szín az egyiken, mindkettőnek a C oszlopán eredetileg csomagtartóra való csillagok. Abban az állapotban, ahogy ezeket láttuk még, amikor máriahilferezni jártunk gorennyéért a nyolcvanas évek végén.

Lényegében menthetetlenek, a kereskedő srác már ezekkel együtt vette át a bontót, olyan húsz éve heverhetnek a susnyában, feltámasztásuk emberfeletti erő lenne. De egy jó szélvédő, pár díszléc, futóműelem még kimenthető lenne belőlük, csak hát nagyobb meló kiirtani a gazt, kiemelni őket, bevinni, kínlódni velük, mint ami kitermelhető belőlük. Tűnnek el, szép lassan, mint Angkor.

A legérdekesebb lelet azonban egy Ford Taunus volt. Ez kint, a kereskedéses részen állt, igaz, csak szerelésre hozta egy tetováló szalonos csávó. Selyem-matt fekete. Szegecselt.

A belsejében az osztrák keménységi fok mértékegysége nagy mennyiségben - a párducfolt. Meg persze krómozott kormány, és rikító tojássárga műszerfalbetét. Jaj!

Érdekes módon a rettenetes pimpfelnisítést, ültetést megúszta az autó, bár egy sportdobot azért rátettek.

A legszebb eleme azonban a hűtőmaszkja. Zártszelvényből készült, és állítólag azért nincs lefestve, hogy így, rozsdásan még keményebbnek látsszon az autó. Hát, nekem épp a másik véglet jut eszembe. Az extra keménység, meg a finom, khm, puhaság mindig közel esik, gondoljanak csak a Village People-re. Nem jó dolog szélsőségesnek lenni, mert olyankor már közel a palánk, amin ilyenkor szinte észrevétlenül átesik az ember…

Kiégett receptorokkal távoztunk a Taunus mellől, mint két, kontakthibás Terminátor, gyorsan ki kellett öblögetnünk az agyunkból az ízlésterrort. Például a teljesen józan Audi V8-assal, asszem talán ezer, vagy ezerötszáz euró volt, papírokkal, vizsgával.

De ekkor már ketyegett a Sierra. Először csak három hengerrel (kicsit sokat állt), aztán megjött a negyedik is. A motorja, mint a vaj. Feltettük Zoli próbarendszámát, kivittük. Megy, mint barom. Érdekes, hogy a mai autókhoz képest pár száz kiló mínusz a 125 lóerőt is milyen fickóssá teszi. A fék persze úgy üt, hogy megfájdul a talpam, a lengéscsillapítók inkább lengésgerjesztők, meg a hátsó ütköző törött, rohad a két hátsó ív is. De alapjában véve nem rossz.

Van szinkron, a kormány tűrhetően pontos, a belseje egyáltalán nem lelakott, bár koszos. Minden kis izé működik, motoros ablak fel-le, fűtés, lámpák, műszerek. Még gumik is vannak rajta, nem is túl rossz téli cuccok.

Nem kell nagyon nézelődni, az autó korrekt. 250-ről indult, mosolygós alku után 200 euró lett. Alig több mint ötvenezer forint. Ahogy a belső tér általános kopását elnézem, nem lehet benne sokkal több 200 ezer kilométernél, és az óra is azt mutatja. Korrekt gép.

Ekkor már délután fél négybe hajlottunk, éhesek voltunk, mint a szamár. Letámasztottuk a Sierrát, a Sigmával elindultunk a gyomrunk után. Még egy nappal korábban megbeszéltük, hogy a Naschmarkton fogunk kebabot (gyrost) enni, mert Európában ott adják ebből a legjobbat. Igen ám, de én mindig eltévedek Bécsben, Lacus és Zoli pedig még nem jártak még a Naschmarkton. Egy másik baráti körrel egy időben minden karácsonykor kimentünk adventet nézni, enni, glühweint inni, de én akkor csak vezettem, és Imi barátom mondta az utat.

Bécs közlekedésileg szörnyű város, emlékszem, hogy amikor 1972-ben jöttünk haza a szüleimmel Svájc felől, négy órát keringtünk, mire kijutottunk belőle, az anyám már sikítozott. És hiába voltam ott azóta harmincszor, mégis eltévedek. Mindig. Pedig más városokban egész jól tájékozódom, Tokióban most is el tudok jutni majdnem bárhová gyalog, pedig ott utcanevek sincsenek. És hússzor akkora, mint Bécs. Mondom, Bécs odatalálásügyileg egyszerűen egy szemét hely. Máskülönben, mondjuk, szeretem.

Tehát kábé másfél hét leforgása alatt érkeztünk meg a Naschmarktra, már kis híján lázadás tört ki a Bounty-n, annyira korogtak már a gyomrok. De meglett a piac. És ez a Naschmartkt nevű izé még mindig csodás. Az árusok tömik a vendégek arcába a kajákat, csak úgy, próbából, nem kell venni. És mosolyognak. Meg a szagok. Meg az éttermek. Igazából itthon is minden van a Nagycsarnokban, meg ezer más helyen, de a Naschmarktnak valami egészen egyedi hangulata van. Oda nem venni jár az ember, hanem szórakozni.

Valahogy letoltuk a kebabokat is, amik arrafelé kétszer akkorára nőnek, mint itthon. Ja, és valódi birkából, meg marhából vannak, nem ebből a fura darálék-műizéből, mint nálunk a legtöbb – erről a Winkler szokott hosszan magyarázni, csak arra emlékszem, hogy nem kóser, amit Pesten adnak. Vissza a neuwagenért.

A Sierra pöcröff indult, Sipos urunkat pedig elkapta a hátsókerék-láz, és már az első sarkot keresztben vette. Egy 200 eurós autót nem sajnál az ember. Még előtte, a Naschmarkttól a kereskedés felé hajtva elkezdte fejtegetni, hogy kell vennie rá négy lengéscsillapítót, de az helyből olyan ötvenezer, ezért gondolkozik a teljes Bilstein-futóművön, ami viszont alig több mint nyolcvanból megvan. A két skót származású (Lacus és én) egy emberként hördült fel a Sigmában. "Micsoda, az ötvenezer forintos játékautóra nyolcvanezres futómű? Hogy gondolod?" – böfögtük fel kicsit hagyma- és birkaszagúan. A naschmarktos falafel bosszúja hosszan kísért.

"Az ember azért vesz ötvenezer forintos autót, hogy maradjon nyolcvanezre sportfutóműre" – villantott meg egy számomra teljesen új filozófiai irányzatot Sipos. Ez aztán az autóbuzéria a javából, ezt bírom.

"Egyébként van egy angol honlap, ahol ilyen Sierrákat tuningolnak driftre, méghozzá fillérekből. Amiatt vettem én most ezt az autót, és nagyjából úgy is szeretném megcsinálni. Ezen szeretnék megtanulni rendesen driftelni" – tette hozzá, de ott, akkor, nem volt nálunk net, tehát csak itthon tudtam megnézni. Hát, elég nagy barmok azok az angolok. De aranyosak.

A kútnál érte Zolit a legnagyobb meglepetés, ugyanis az autó értékét nagymértékben növelő tényezőt fedezett fel a szélvédőn – egy érvényes osztrák autópálya-matricát. Ismerem Zoli autós-motoros ügyeit, ezek alapján néha el szoktam képzelni a védőangyalát. Nem egy szilfid, madárcsontú, légies teremtmény, sokkal inkább egy mosolygós, rántotthússzagú, selyempongyolás, kétszáz kilós Rosa mama, Sipos lényegében az ő hájának redőiben vészeli át az életet. Ilyen védőangyallal nekem már tizenkét hengeres Jaguarom lenne…

A Sierra gond nélkül hazatépett a pályán, a fék lényegében kivasalódott az Osztapenko vonaláig, a gátlók is magukra találtak – kissé. Azóta is hibátlanul működik, a diffi már sperresítve (CO-sperr, tudják), Capri-kerekek fent (ezeket még Vályi Pista festette régebben, de már jön le a fekete róluk,  még ide készültek – omm), és Sipos néhány havas bevetésen is túl van vele. A belseje némi takarításra szinte újszerű lett, olajat nem eszik, benzint se sokat, a futómű hátra van még, de így is megy keresztben. Hogy megérte-e? 200 euróért egy driftautó? Ez vicc… A buli meg szenzációs volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr11700950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nem kéne... 2010.01.26. 22:39:13

@Csumpi Hálidéj (Mk412):
haló, hol élsz, bicajbelsőben?
hol fizetsz te vámot eun belül?

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.01.26. 22:42:24

@nem kéne...:

Ebbe ne menjünk bele, vagy ne itt.
Hogy a témánál maradjunk (autók), vámot nem fizetsz, fizetsz regadót.
Aztán való igaz, nem fizetek (bár én nem vásárlok) vámot a szlovák tejre sem...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.01.26. 22:45:32

@streetsta:

Hogy kezeli a hobbidat? Erről akár posztot is írhatnál!

mlt3 (törölt) 2010.01.26. 22:48:14

@romesz: "Nem azert adja ketszazert, hanem mert nem kap erte tobbet."

Ez nem utolsosorban azert van, mert eleg komoly adokat vetnek ki a regi szarokra.
Extrem pelda, gepjarmuado:
Golf 1 1.6D: 620 EUR/ev
uj 320i: 135 EUR/ev
(Az elso evben adomentes. 2 literes dizelre ugyanennyi, azok kozott mar EU6-os is van.)

Van, ahol nem viccnek szanjak a kornyezetvedelmi eloirasokat.

mlt3 (törölt) 2010.01.26. 22:57:25

@streetsta: "Még szerencse, hogy egy egy gyár fennmaradása nem azon múlik, hogy én vásárolok-e az új autóikból."

De, pontosan rajtad mulik, es azokon, akik ugy gondolkodnak, mint te. "Nem rajtam mulik, majd vasarolnak toluk masok" - aztan persze senki nem vesz toluk semmit.

Mint a Till Eulenspiegel meseben a 12 vak koldus, akik kozul mindegyik azt hitte, hogy a masiknal van a penz.

Dennis01 2010.01.26. 23:00:03

Errol a Sierrarol eszembe jutott a nagybatyame, mar majdnem elfelejtettem...
Nagyon zsir verdanak tartottam akkoriban, imadtam a sok ablakjat, a kombi alakjat, csodalatos volt... :)

Rocko- 2010.01.26. 23:07:25

@UnvincibleUbul!:[I]: "Az meg az audi dilletáns hülye formájára vall, hogy képtelenek az ilyen lejárt felsőkat modelljeikhez fizethető alkatrészparkot biztosítani."
trshop.audi.de/konakart/Welcome.do

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.01.26. 23:08:37

@mlt3: Ezt te is tudod, hogy nem ilyen egyszerű. Újautót nem úgy veszel, hogy gondolsz egyet, hopp, újautót akarok, aztán már ott is van. Az pénzbe kerül (sokba), értékveszít (sokat). Azt nem tehetem/nem akarom megtenni, hogy minden évben csak arra keressek 1-1,5 vagy 2 millió forintot, hogy az értékvesztést kompenzáljam, vagy törlesztőrészletet/lízinget fizessek. Ennek nem látom értelmét. Meg van a létjogosultsága a használtautónak/autósnak is, meg az újautónak/autósnak is. Ne feledd, az új autót is el kell adni, mikor újat veszel. És akkor azt a használtautót is meg kell vegye valaki, mert ha nem, akkor nagggyon sokat buksz rajta. És nem veszel majd még egy új autót.
Az igazság nem ideát vagy odaát van. de tökéletesen értem, ha valaki az autóiparban dolgozik, és újautót állít elő, az természetesen a saját érdekét védi. Én is azt tenném.

Rocko- 2010.01.26. 23:20:44

@Krisi: Caprit driftre? piha.
annál jóval pofásabb AZ az autó hogy Zoli szétkenje.

mlt3 (törölt) 2010.01.26. 23:22:29

@streetsta: "Ami a regadót illeti, azért van abban valami, hogy egy új autó értékéhez képest a regadó nem akkora tétel, mint jelenlegi formájában egy használt autó értékéhez képest."

Valoban nem. Viszont ket kulon piacrol van szo. Aki vereset hugyozik, hogy kifizesse egy hasznalt autora a regadot, az kurvara nem fog emiatt uj autot venni. Sot, az a legvaloszinubb, hogy egyaltalan semmilyen autot nem vesz, hanem kihuzza azzal ami van neki, ameddig csak lehet.

"Illetve ha alacsonyabb lenne, nem vagyok róla meggyőződve, hogy a regadó bevételek nem növekednének-e a megemelkedő használtautó-importtól."

A nagyobb haszonkulcs valoban nem feltetlenul egyenlo a nagyobb profittal. Egyszer talan a magyar allam is megbaratkozik a Marshall-kereszt nevu talalmannyal.

Rocko- 2010.01.26. 23:23:25

@UnvincibleUbul!:[I]: "van benne épp elég a G2-ből. Tételre max egy ilyen motor darabokra szedése után mernék listázni, de röhej volt az egész. A lökettérfogat is épp ezért ilyen szokatlan 4.2 ahelyett hogy kerek 4 vagy 4,5 lenne. "
legalább a pletykát tudnád rendesen bazki. :D
összeraknak ké darab 1.8-as motrot, abból pont 4.2 jön ki. ja. :DDDD

Rocko- 2010.01.26. 23:30:34

@UnvincibleUbul!:[I]: " A torsen difi sokkal érdekesebb ami az S4-ben volt."
merhogy mindkettőben Torsen vót?
en.wikipedia.org/wiki/Quattro_(four_wheel_drive_system)

Rocko- 2010.01.26. 23:38:21

@vomit: "akinek eletbol vett peldaja van arra, hogyan nem eri meg autot behozni"
már hogyne érné meg?
mobile24-en néztem tavaly kb. ilyenkor malacorrú passatot, 99 ezer forintnak megfelelő euroért vesztegették németben. mobile24 ugye kalkulál átírást, regadót, hazaszállítást, átírást is.
a vége 990 ezer lett.
egyszerre sírtam és röhögtem, majd becsuktam az oldalt.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.01.26. 23:47:35

@mlt3: Háát, tudod itt, a mi kis országunkban sokan az ésszerűbb használt autó helyett beugrottak a nullás újba, mert arra csak húsz-harmincezret kell fizetni havonta, nem akármennyit egyben. Szóval bejött az MGE számítása. Most nem tudom mi a helyzet, de egy-két éve a kutya nem vett 3-4-5-600 ezer forintokért, vagy akár 1-1,5 milláért használtat, inkább újat, de mindenképpen drágábbat, hitelre. Minden szart hitelre. Pedig egy német/osztrák/svájci eredetű használt autó nagyon jó alternatíva lehetett volna.
A legszebb az volt, amikor kérdezték a boltban, hogy a modellt lehet-e hitelre. Bazmeg, ha nem tudsz 10-20-30-40.000,- Forintot elkölteni hobbira, akkor ne vegyél feleslegesen dolgokat! De nem, ha belefeszül, akkor is kell neki, hitelre. És volt olyan bolt, amelyik elintézte.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.01.26. 23:49:13

@Rocko-: Kifogyott, Csokoládé meg nem is vót!

tigrisfog 2010.01.26. 23:49:25

Hát na...
Ha már úgyis csak szétütni hoztátok, az Audi bőven jó vétel lett volna, annyit mindenképpen megér, amiért adták!
Mondjátok, h lesz legközelebb ;)

Krisi 2010.01.26. 23:59:25

@mlt3: "gyszer talan a magyar allam is megbaratkozik a Marshall-kereszt nevu talalmannyal."

:)

ez sajnos mennyire igaz. kishazánkban ha van egy minimális gazdasági, ne adj isten mérnöki tudásod, akkor a politikusok és döntéshozók messze elkerülnek...

nem kéne... 2010.01.27. 00:04:49

@Rocko-:

a magyarított verzió fasságot ír, most mondom.
de ha valaki az alapján számol, hát legalább ne csodálkozzon, vagy ha csodálkozik, akkor csöndesen magában.

nem kéne... 2010.01.27. 00:07:08

@streetsta:

vegyen fel személyi kölcsön, vagy a fasztudjamit.
hallod, fel kéne venned engem oda, olyan rendet tartanék, mint az állat.

nem kéne... 2010.01.27. 00:10:12

@streetsta:

ja igen.
mostanában ugye többször mentem győrbe vizsgázni aztán ahogy az egyesről befordulok az egyetem felé, van ott egy modellbolt.
hallod, akkora repülő van a kirakatban, hogy átlóban befogja a portálüveget.
:))))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.01.27. 00:25:44

@nem kéne...: Csak szigorúan!:))
No igen, a repülősöknek gyakran elgurul a gyógyszerük. Aztán jönnek a kéthajtóműves, sugárhajtóműves Mig-29-ek, meg ki tudja mik. Baszki, még a hangjuk is, mint az igazinak.

nem kéne... 2010.01.27. 00:30:18

@streetsta:

gondolom már láttad videón a világ legnagyobb modell repülőgépét.
két távirányítóval repülik.
www.youtube.com/watch?v=KmKdA6L_MWk
megdöbbent_ez.
:))))

nem kéne... 2010.01.27. 00:44:06

@streetsta:

ja, győr.
két hete is két napra mentem viszgázni, kollégium mögé beparkoltam seggel kopra a falra a sarokba.
antennám ugye huszonégy éves, nem tologatom, mert már szorulgat, ledobja a krómot. amúgy semmi baja, nyíl egyenes.
valami majom a harmadik tagnál kettétörte az éjjel.
megmondom őszintén, még örültem is, hogy nem karcolta körbe az autót.
de nem kellett neki az antenna, ledobta az autó mögé.
itthon körülnéztem a raktárban, találtam egy originalcsomagos motorcraftos sárvédőantennát. a beépítési szöge nyilván nem stimmelt, de még a vastagsága sem, a csatlakozása sem. szétszedtem mindkettőt, a bmw legalsó teleszkópjába pont belepasszolt a motorcraftos legalsó tagja, összevariáltam az alsó ütközését is meg a kicsúszásgátló lemezeket is.
mivel a ford anetnna olyan hat-hét centivel magasabb tagokból áll, így nem lehet teljesen betolni, meg kihúzva van vagy kettőtíz magas, de leszarom, amíg szerzek egy normális oem antennát, inkább ezzel járok, mint egy kettétört csúnyasággal. aki ért hozzá, annak azért kicsit gyanús a magassága, de hát mit csináljak, ez van.
a csávónak meg, akinek a kezében maradt, rohadjon meg az összes befőttje.

Rocko- 2010.01.27. 00:51:40

@nem kéne...: nem jártam akkor utána pontról pontra, de azt hiszem tételesen rendben volt.
régen volt.

nem kéne... 2010.01.27. 01:11:03

@Rocko-:

hát én meg utánajártam.
nagyon sokat számolnak rá.
az enyém tavaly kb ötszázzal lett volna hosszabb aszerint a lap szerint.

nem kéne... 2010.01.27. 01:26:54

@Rocko-:

de tessék.
ez kb az a kategória, mint az enyém:

mobile24.hu/index.php?pid=details&type=C&search_type=NU&page_number=1&sort_field=first_registration&sort_order=ASCENDING&body_type_mode=all&make0=BMW&model0=520&model_description0=&make1=all&make2=all&year_from=all&year_to=1990-12&mileage_from=all&mileage_to=all&power_from=all&power_to=all&price_from=all&price_to=2001&fuel=all&gearbox_operation=all&damaged_vehicle=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&location_country=all&climate_control=all&seats_count=all&doors_count=all&emission_class=all&advertisement_type=all&date_of_entry=all&usage_type=all&vid=116102794&source=MDE&record_index=12&total=101&tab=import&called_from=list

százhatvanötért hazahozzák.
öööö

fordítási költség 5000
mire bazz, kétnyelvú adásvételi.

származásellenörzés 8400
nagy kár, hogy már nem létező kategória...

eredetviszga 18500
oké. de akkor utána miért van ott 7200ért az integrált vizsga?

vagyonszerzési illeték: 47424
meg a nagy lófaszt.
ha külföldön veszel autót, kinti az adásvételi is, egy büdös fillért nem vagy köteles fizetni.

mobile24 szolgáltatás díja: 273430
mire?

aztán a félmilliós autóból így lesz szűk egymillió négyes cucc.
aztán nekem meg nagyon nem ennyiben állt meg a mutatvány.

romesz 2010.01.27. 02:06:42

@nem kéne...: ezert kell egy kulfoldi cim es akkor nem kell regisztralni a jarganyt,

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.27. 02:12:44

@Rocko-: Rossz helyen vagytok, mondom én :) A jövő héten már tényleg behozok Angliából valami dögöt ide, Írországba. Messzebbre költözök, most már tényleg kell valami szaladgálós autó (tekintve hogy a finom 400 eurós TDI Mondeo elhunyt). Ki is néztem az aktuális új hülyeségemet, egy 1999.10. havi Renault Laguna-t. Takarékos V6-os, 3.0 benzines motorral, meg valami félbőr ülésekkel, ilyesmik :)

Hogy mennyi? 700 font az irányár...

Bár, 1100-ért lenne egy 2001-es Alfa 156 2.5 V6 is, piros bőrbelsővel (szokni kéne) - most nem a megbízhatóságra hajtunk :) Arra ott lenne egy pipetta 1999-es Avensis (a' la Papptibi), csak 1.8-as motorral egy ezresért. Irányárban...

nem kéne... 2010.01.27. 02:13:02

@romesz:

ebbe most ne menjünk bele.
maradjunk annyiban, hogy a magyar tüköroldalon igen vastagon fog a ceruza.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.27. 02:18:31

@KuKori: Ja, mert rájöttem, hogy nem köll nekem Nissan Silvia. Mindig is akartam egyet, lenne is most olcsón, csak pakolni is kéne bele néhanapján... Akkor valami 4-5 ajtós szükséges, így jött az ötlet.

Az ír használt autókról végleg lemondtam, mert dupla annyiért (ami még mindig az otthoni ár fele) híg fos állapotúak. Marad a brit rendszám és a regadó kerülés :) Csak magyarosan :D

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.01.27. 06:32:49

@nem kéne...: Mondtam, hogy a repülősöknél elgurul néha...
Az antenna törögetőnek meg tényleg pimpósodjon meg a télire eltett gyümölcse. hogy te mennyire hülye vagy:))
@KuKori: mondhatom, keserű kilátások. Egy valag pénzért öreg, fapados romok. Ezek szerint Írországban is regadó?

Rocko- 2010.01.27. 07:03:34

@nem kéne...: miért kell hozzá 2 távirányító?

szatyi 2010.01.27. 08:15:07

Az jutott eszembe, hogy ha a copfos nem vesz időben valami játszós kocsit, akkor szerezzünk neki valami hasonló árkategóriájú autót, vagy toljunk ki a bontóból valamit legközelebb Sukoróra.
Kiáltsuk azt, hogy Meglepetés! és adjuk át a papírokat, felhívva a figyelmét, hogy 15 napon belül át kell íratni, osztrák lom esetén előre kiszámított, kitöltött regadó bevalló nyomtatvánnyal.

Nekem megérne egy ötezrest az az arc, amikor átveszi az "autót" és a papírokat.

Kifordított kacagány 2010.01.27. 09:43:26

@vomit: nem fogom neked előkeresni a hivatalos eu-s állásfoglalást, de ha egy kis időt szánsz rá te is megtalálhatod(fent van eredetiben és fordítással is). a lényeg, hogy a regadó mint olyan elfogadott, a mértékébe sem szólnak bele, legfeljebb van néhány ködös pontja, amit kifogásolnak. ettől még nem akarják megszüntetni, vagy óccsóbbá tenni.

@streetsta: talán az angoloknál van olyan, hogy a sok gazdag ipse, akinek van pár szép és drága autója, de többet akar, valami klubbot alakítanak és onnantól a klub rendelkezik az autókkal, ők klubtagságit fizetnek, illetve amikor valamelyik autót hajtani akarják akkor a használatért is arányosan. így mindegyiknek van sok autója amilyent csak akar, sokkal kevesebbért, mint amennyibe az összesnek a tartása kerülne, a befolyt összegekből pedig szépen karban tudják tartani az autóikat, meg időnként tudnak egyet-egyet vásárolni is rajta, felújítani, stb. vagy valami ilyesmi. csak úgy gondoltam mondom, hogy nem új az ötlet. esetleg hátha valaki kedvet kap, vagy hasonló.
a málnaszőrözéshez bennem is megvan a hajlandóság, egyszer megejtjük.

regadóval kapcsolatban még annyit, hogy az miért baj, ha az országot újra elárasztják a használt levetett, de az itthoni géppark állapotánál lényegesen jobb külföldi autók és így az új autókat inkább a külföldiek vásárolják, viselve azok lényegesen magasabb értékcsökkenését?

Kifordított kacagány 2010.01.27. 09:45:33

@szatyi: megérni megérne annyit, de nem szép dolog barátunkra ráerőltetni a saját elképzeléseinket. ha így lenne, Rocko sem audiban meresztené a seggét:)

szatyi 2010.01.27. 10:02:55

@Kifordított kacagány: Ezt fenyegetésnek szántam, ezért kezdtem úgy, hogy ha belátható időn belül nem vesz valamit. :)
Vegyen már valami, vagy meglepjük.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.01.27. 10:05:37

@Rocko-:
Az egyik a repülőt irányítja, a másik a a motorokat kezeli, meg talán a féklapokat, futóművet.
Gondolom.

Rocko- 2010.01.27. 10:42:17

@szatyi: ehehe támogatom. :D

@Csumpi Hálidéj (Mk412): megkérdeztem munkatársat: azt mondja hülyeség.
simán tartalék a másik kontroller.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.01.27. 11:02:08

@Rocko-:
Áá
Egy ekkora gépet igaziból is ketten vezetnek.

Rocko- 2010.01.27. 11:18:12

@Kifordított kacagány: sztem vomitnak nem nagyon kell keresgélnie a jogszbályt. :)
lévén ő írja a regadó blogot.

@Csumpi Hálidéj (Mk412): az igazi gép másképp működik, tudod jól. ;)

Rocko- 2010.01.27. 11:23:18

@Kifordított kacagány: :D

amúgy semmi erőltetés nincs, Pista minden cikkben elmondja hogy vmi hátulkaparós kéne inkább. most megkapná hol a baj? :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.01.27. 11:31:04

@Rocko-:

Lehet egyébként, hogy a másik az tartalék, csak erre kár lenne még egy rádió. Vannak olyan rendszerek, ahol az adó két különböző frekin sugároz, és a gép mindkettőt veszi. Ha zavar van yaz egyikben, automatikusan átáll a másikra.
Egy ilyen repülőgép rádióra való konfigurálása nem egyszerű dolog, ezt két rádióra elvégezni szinkronban elég nehéz. Az átállást sem tudom hirtelen elképzelni. Rádiózavar van és gyorsan bekapcsolják a másikat? Ha a frekvencián van zavar, akkor a másik rádió sem fog működni.
Szokták trénerkábellel összekötni a rádiókat, de az csak oktatásra használható. Amíg az egyik nyom egy kis gombot, addig a másik irányíthat. Ha elengedi, akkor visszakapja az irányítást az oktató.

Egy legkomolyabb távirányító is max 12 csatornás. És ezek egy része nem is érhető el kezelőszervvel, csak programból.
Szerintem sokkal valószínűbb, hogy a vezérelhető funkciók száma meghaladja a távirányító csatornáit, illetve a pilóta figyelmét, ezért két rádióval ketten vezetik.

cartshee 2010.01.27. 12:02:16

@Csumpi Hálidéj (Mk412): Na,, azért nem eszik olyan forrón az a bizonyos kását... szerintem... nem sokan tudnak kiruccangatni pár öreg gépet, csak úgy poénból shoppingolni, hogy legyen mivel "driftelni" 50 ezres járgányba 20 ezerért teletankolni... jóóóó

w a s d 2010.01.27. 12:50:55

@dhrbikes:
És a háttérben felcsendül az orosz himnusz... :D

Ami még mindig jobb, mintha a kínai szólna.:D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.27. 13:05:52

@streetsta: Így igaz és itt sem szívbajosak a számolásnál. Co2 kibocsátás és az itteni "eurotax" árból kalkulálják az összeget. Az alábbi értékek a szabad piaci ár százalékában értendők:

0 g/km - 120g/km 14%
120g/km - 140g/km 16%
140g/km - 155g/km 20%
155g/km - 170g/km 24%
170g/km - 190g/km 28%
190g/km - 225g/km 32%
More than 225g/km 36%

Csak az a baj, hogy a Laguna 3.0 V6 például benne sincs az adatbázisukban, így egy 2 literesével tudtam számolni. Szerintük itt az 2000 eurót ér a szabad piacon és így az adó 28%, azaz 560 euró.

Marad a brit rendszám :D Náluk ráadásul az útadó is olcsóbb és a MOT (műszaki vizsga) is. Ja, meg lehet biztosítást kötni élményt nyújtó autókra is, az írek meg nem hajlandóak pl. egy Nissan Silviát biztosítani, legalábbis ezt közölték a brókernél...

Jules_V6 2010.01.27. 13:41:09

@streetsta: "Pontosan ilyen autót kerestünk havernak. 4-500.000,-Ft körül lelakott szarok voltak csak, négyszer visszapörgetett órával. Ez a Mazda kint, szinte új volt azokhoz képest, amiket itthon találtunk. És azért 3-400.000,- Ft egy szűk büdzsénél nagyon is számíthat, még 1,5-2 milliónál is."

Az a szűk büdzsé inkább 2..300.000,-Ft volt. Ha akkor 200eFt-ért találunk ilyen Sierrát magyar papírokkal, akkor szó nélkül beleugrottam volna. Bár most már tudom, hogy kicsi lett volna (belső méretre és motorra is), pedig nem az... Na majd ha megkapja a donor belsőségét, akkor lesz igazán érdekes! Tényleg, meg van már? Difit megnézted már?

Rocko- 2010.01.27. 14:24:27

@Csumpi Hálidéj (Mk412):
egy frekcvencián, egymástól távol, távolság miatt veszíthet jelet a vevő. mivel jelet nem ad, ezért nem zavarják egymást.

" vezérelhető funkciók száma meghaladja a távirányító csatornáit"
miért haladná meg? ugyanolyan gép, mint a többi. csak nagyobb. nem fogsz több karral tolóerőt állítani csak mert több a motorja.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.01.27. 16:23:49

@Rocko-:
A tartalék távirányítót szerintem nyugodtan elfelejtheted. Elég régóta foglalkozom modellezéssel, de ilyen megoldásról nem is hallottam még, másfelől technikailag sem könnyen lenne kivitelezhető. Hidd el, hogy ketten vezetik a gépet, egyik az irányítást végzi, a másik a "gépészetet". Erre fogadnék is. De nézd meg a videót, látod, hogy mi történik.

Kifordított kacagány 2010.01.27. 16:39:13

@Rocko-: akkor miért mond olyan hülyeséget, hogy az eu a regadó intézményét bünteti? mert nekem az jött le. tartalmi problémák vannak a regadóval(mint ahogy egy csomó egyéb okossággal is) kétségtelen, de azt hinteni a köztudatba, hogy a regadó puszta léte ellenes az eu szabályaival, nem túl szép dolog, mert nem igaz.
te is valamilyen autót akartál venni egy jó adag audivággyal, de a te elképzeléseid sem mindig egyeztek azokkal a darabokkal amiket rád akartunk tukmálni.

"miért haladná meg? ugyanolyan gép, mint a többi. csak nagyobb. nem fogsz több karral tolóerőt állítani csak mert több a motorja."
és bombákat dobálni, meg fotócuccot kezelni mivel fogsz? a lehetőségek száma végtelen:)

Kifordított kacagány 2010.01.27. 16:44:38

mondjuk nem értek hozzá, de ha az igazin is különlehet szabályozni a motorok teljesítményét, akkor a modellen miért ne lehetne?

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.01.27. 16:46:16

@Kifordított kacagány:

"miért haladná meg? ugyanolyan gép, mint a többi. csak nagyobb. nem fogsz több karral tolóerőt állítani csak mert több a motorja."

Már egy közepesen komoly vitorlázórepülőhöz is kell 7 csatorna és ott még motor meg futómű sem feltétlen van.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.01.27. 16:48:28

@Kifordított kacagány:

A modellen nehezebb, mert nincs visszajelzésed az egyes motorok fordulatszámáról és tolóerejéről. Így nem tudod mihez képest állítani. kivéve a szélsőséges eseteket, hogy pl. leáll a bal külső motor és ezért visszaveszel mondjuk a jobb külsőből, meg ráadsz a bal belsőre.

Kifordított kacagány 2010.01.27. 17:04:48

@Csumpi Hálidéj (Mk412): valami ilyesmire gondoltam, de mint említettem nem értek hozzá, ezért pongyolán fogalmaztam:)

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2010.01.27. 17:22:02

@McK:

butaság :)

a szervós sierra/scorpio 2.6 kopp-kopp és 10.000Ft. még egy 10-es kb és 50 fokos kormányszöged lesz.

ez BMW-nél olyan 100.000 (drágák a komolyabb kormányművek)

ja, és Katona nem 1-2 hét alatt csinálja meg.. ha most elvitted, talán a szezonra be tudod szerelni. ő a legjobb, de se nem lowcost, se nem gyors.

sierrába már sokkal jobb megoldások vannak, mint e30-e36-hoz, csak még kevesen hiszik el :)

mint írtam, nem bmw lett az amatőr bajnok :)

gnme 2010.01.27. 18:52:34

@Leslie_: ugyammá' badarság.

Ócska taknysorrú betanított török vendégmunkások gyártják schwäbisch gmünd-ben a fogasléceket (is) bele, jó ha ötvenezret kibír észlelhető lógás nélkül.

Ennek már csak a neve bmw.

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2010.01.27. 18:55:09

@gnme: nem fikáztam én a bmw-t, csak szerettem volna eloszlatni McK elől a ködöt.

a sierra (már) jobb és sokkal olcsóbb.

gnme 2010.01.27. 18:57:00

@Leslie_: egy oldalon állunk. A bmw az nem autó bazd meg. Húsz évvel ezelőtt esetleg az lehetett. A mai globalizált világban NEM.

nem kéne... 2010.01.27. 19:53:28

@gnme:

aranyosak vagytok.
:))))

mlt3 (törölt) 2010.01.27. 20:50:55

@streetsta: "Háát, tudod itt, a mi kis országunkban sokan az ésszerűbb használt autó helyett beugrottak a nullás újba, mert arra csak húsz-harmincezret kell fizetni havonta, nem akármennyit egyben."

Szerinted mennyire realis, hogy akinek az anyagi erejebol csak egy felmillas hasznaltautora telik, hogy az majd havi szinten husz-harmincezret (+ado +biztositas) fog tudni forditani egy uj autora? (Plane 8-10 evig, mert a havi 30 rugot uj autora ugye nem 2 evig fizeted.)

mlt3 (törölt) 2010.01.27. 20:54:06

@gnme: "jó ha ötvenezret kibír észlelhető lógás nélkül"

Baromsag. Veled ellentetben en nem csak az interneten lattam nulla km-es BMWt, es soha egyiknel sem logott semmi. Nemhogy a kormanymunek nem volt holtjateka, de meg a futomuvon sem kellett allitani bemeres utan. Meg a 200.000-ret futott, meghajtott tesztautoknak sincs erezheto logasa.

nem kéne... 2010.01.27. 20:58:15

@mlt3:
reális.
mert azt nem kell egyben kifizetni, csak darabokban.
akármennyi hadonászol ellene, létező jelenség.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.01.27. 21:08:55

@Jules_V6: Az a haver nem te voltál, hanem az, amelyik a Mazdát vetted. Tudod, kopasz a feje.
Már meg van a donor is, de a diffi még nem lett letesztelve. De ha meglátod, mi a rellye-küszöb, a könnyeidet fogod törölgetni, ezt garantálom.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.01.27. 21:15:26

@Rocko-: Hááát, bizony @Csumpi Hálidéj (Mk412): oldalán lesz az igazság, egy ilyen nagy és összetett modellt nem fogsz egy távval elirányítani, nem tudod egyszerre az összes funkciót te magad egyedül kezelni. Iszonyatos pénz és munka egy ilyen, nem engedheted magadnak azt a kuxust, hogy futóbehúzás közben ne teljes erőből a repülésre figyelj. És biztos vagyok benne, hogy a motorokat külön állítgatják (ami ugye kapásból négy csatorna), mert a teljesítmény különbség felboríthatja a modell egyensúlyát. Aztán ott vannak az olyan funkciók, mint féklap, esetleg orrsegédszárny, futók, leszállófény, bizonyos gépeknél akár kabintető -vagy akármi más, mondjuk füstgenerátor, rakéta kilövés, esetleg gépfegyver imitáció. Szóval ez mind egy embernek biztos, hogy sok lenne. Esetleg Síva tudná megoldani, de egy távval akkor is nehéz lenne az összes csatornát egyszerre kezelni, hiába van hat karod.

Rocko- 2010.01.27. 21:16:02

@Csumpi Hálidéj (Mk412): hát ennél tovább nem mennék a témában, én nem modellezek, inkább a munkatársam.

@Kifordított kacagány: "és bombákat dobálni, meg fotócuccot kezelni mivel fogsz? a lehetőségek száma végtelen:)"
ilyen tekintetben igen. de standard modellhez képest ez extra, azon se bomba, se kamera, se távirányítós stewardessek.

Jules_V6 2010.01.27. 21:16:38

@streetsta: Ja neki tényleg sok pénze volt rá, ha az autó árát szó nélkül rákölti. Bár már én is ott tartol...
Miből készült az a küszöb? Kénytelen leszek elmenni megnézni...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.01.27. 21:35:29

@mlt3: Pedig hidd el, hogy de. Több olyan ismerősöm is van, aki ésszel vásárol autót. Tehát ha van mondjuk (egészen teoretikus, példa számok) egymilliója kocsira, akkor nem annyiért vesz autót, hanem mondjuk a feléért, mert tudja, hogy lesznek még költségek, meg ugye biztonsági tartalék. És pontosan azért vesz olcsó autót, mert bár vehetne hitelre is, de csak addig nyújtózkodik, ameddig a takarója ér, és egészen biztosan tudja még a költségeket állni.@Jules_V6: barátom példája is ilyen. nincsenek megélhetési gondjai, de nem is szeretné, ha lennének, bőven elég kigazdálkodni a házzal kapcsolatos költségeket, nem kell újabb nyűg. De emlékszem csikós okfejtésére is, aki azt mondta, hogy amellett, hogy imádja az öreg(ebb) autókat, szívesebben költ a házára gyerekeire, feleségére, mint egyetlen autóra. Persze vannak, akik ennél nehezebb helyzetben vannak, de ne tegyünk már úgy, mint ha azok, akiknek 100-200 ezer forintos autójuk van, nem vennének benzint, nem fizetnének adót, biztosítást. És nekik nagyon is nagy könnyebbség lenne egy szakadt szar helyett egy jobb állapotú autóval közlekedni. 2-300 ezer forint nem a világ, de nagyon sokaknak tétel. És mégegyszer. nagyon aránytalan. egy 3-600 ezer forintos autóra minden további nélkül a vételárnál is magasabb sarcot fizettetni pofátlanság.@KuKori: példája is azt mutatja, hogy bár az íreknél sokat kell fizetni, de a legmagasabb tétel is a piaci érték 36%-a. Nem pedig 200%. Ezen pedig nincs mit menteni.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.01.27. 21:39:14

@Rocko-: Na ja, de ze minden, csak nem standar modell.:)))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.01.27. 21:42:00

@streetsta: Aki nem értené: a "kuxus" pont olyan, mint a "luxus", csak kával.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.01.27. 21:43:32

@streetsta: Ajjaj, már eszik az agyam a kis bogarak. természetesen nem "ZE", hanem "ez", és stanarD. Hosszú volt a mai nap.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.01.27. 21:44:36

@Jules_V6: Na, az azért nem lesz egy nagy túra, lássuk be.

Rocko- 2010.01.27. 22:37:59

@streetsta: mondom, nem tenném rá a fejemet, csak tolmácsolom kollégámat. :)

"Na ja, de ze minden, csak nem standar modell.:)))"
nekem az. :D csak nagyobb.

mlt3 (törölt) 2010.01.27. 23:47:22

@streetsta: Keszseggel elhiszem, azt viszont mindketten tudjuk, hogy ezek nem huzzak ki a 10 evet, bedolnek a hitellel. Most mar csak azt mondd meg nekem, hogy a gyartoknak szerinted mi hasznuk van belole, hogy a regado miatt amugy is szar eladasi szamokat meg azzal is rontsak, hogy a kereskedoiknek a visszavett autokat kelljen *ujra* eladniuk - ahelyett, hogy ujakat rendelnenek.

Nincs ujauto-lobbi, ertsd meg. Ha lenne, mar reg keresztulvittek volna a regado eltorleset.

tónik 2010.01.27. 23:48:40

@nem kéne...:
Még létező, de előbb-utóbb mindenkinek belelóg a keze a bilibe, felébred, és elkezd ésszerűen gondolkozni...Ha van ennek a "válságnak" pozitív hozadéka, akkor ez az.

_DanieL 2010.01.28. 00:05:22

hmmm... arról a Sigma-ról szívesen olvasnék egy tesztet..!!! :)

mlt3 (törölt) 2010.01.28. 00:17:51

@streetsta: "És biztos vagyok benne, hogy a motorokat külön állítgatják (ami ugye kapásból négy csatorna), mert a teljesítmény különbség felboríthatja a modell egyensúlyát."

Modelleknel nem tudom hogy van, de a valodi gepek nem kapnak tipusengedelyt, ha pl a felszallast nem tudjak 1 mukodeskeptelen hajtomuvel abszolvalni - tehat 4 hajtomuveseknel 3, 2 hajtomuveseknel 1 mukodokepes hajtomuvel. 4 hajtomuvesnel ki lehet egyenliteni a teljesitmenyt automatikus szabalyozassal, de 2 hajtomuvesnel csak az ellenkormanyzas marad. Egy A320as pl akar masfel orat is a levegoben tud maradni 1 hajtomuvel (ETOPS-teszt), ujabb konstrukciok tobbet is.

nem kéne... 2010.01.28. 00:21:26

@tónik:

én ezt értem, meg tudom is, láttam is.
de a kolléga a jelenség létezését tagadta úgy tövestül.

w a s d 2010.01.28. 01:09:26

@gnme:
Általában leírom, hogy nem tudok rajongani a márkáért, mert úgy érzem, elérhetetlen nekem újonnan, most is, 10, 20, 30 év múlva is, de szerintem máig bezárólag a mostani BMW- k a személyautó- gyártás csúcsán vannak.

gnme 2010.01.28. 08:38:15

@mlt3: benned is dúl a birtoklási vágy.

Akinek nem bmw-je van, annak véleménye sem lehet.

oké.

..istenem, de jókat röhögtünk a barátommal amikor hozták vissza a kormányműveket és telebaszták velük az asztalt. (persze szigorúan svábországba történt, hogy te kényes ízlésedet is kielégítsük)

Találjuk ki melyik miért nem jó.

:))))

..ott röhögtünk telepofával. bmw. Aha.

Értjük mi.

Kifordított kacagány 2010.01.28. 08:43:26

@mlt3: nem feltétlen dőlnek bele a hitelbe. ha nem borult volna a bili, szépen elevickélt volna még a sok hiteles és még mindig vannak szép számmal akik valahogy fizetik. igaz, hogy nem mennek vele, nem költenek rá egy fityinget sem, meg jószerivel semmi másra, de fizetik. az autó meg szépen pusztul a kezük alatt.
abban sincs igazad, hogy a hitelbe bukottak autóit annyira el kellene adni. egyrészt nem okoz nagy nehézséget, mert kintről gyakorlatilag nem lehet behozni a regadó miatt használt autót, így azért elkopnak, másrészt, ha nem viszik el akkor sincs semmi, mert a következő hülye úgyis megint új autót fog venni, mert az neki megéri, még ha évekig az ingyenkonyhán is étkezik a család. azt ugye nem kell hosszasan magyarázni, hogy ha kintről nem lehet behozni használt autót, akkor az itthon újonnan vásárolt és használtként eladott autóknak marad felvevő piaca, így ezzel is csak az újautó biznic van támogatva.
a jelenségről egyébként csak annyit, hogy általában az vesz hitelre autót, akinek még 4-500e sincs a zsebébe, hogy használt szart vegyen. és ilyenből csak az utcánkban tudnék mutatni legalább hármat. pedig nem is túl nagy az utca, inkább meglehetősen kicsi.

@tónik: ne röhögtess, ebben az országban még nem volt olyan, hogy a többség ésszerűen gondolkodott volna. egy darabig ilyen nem is lesz. még akik közvetlenül szívtak is az utóbbi időben a saját hülyeségük miatt, még azok is inkább a körülményekre fogják fogni és nem fogják elismerni saját meggondolatlanságukat. anélkül meg az ésszerű gondolkodás még várathat magára.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.01.28. 09:10:34

@mlt3: Ami a hiteleketés a bedőlést illetei: lehet, hogy tudták, hogy nem fog sokáig meni, de a roncsautó prémiumról is tudták, hogy hosszú távon nem megoldás. És a roncsautó prémium is a gyártók érdekét szolgálta elsősorban, ez mindig is egyértelmű dolog volt. Az MGE teljesen egyértelműen az autógyárak érdekeit képviseli minden szempontból, pedig a gépjárműimportőrökét kellene en bloc. Természetesen egy lobbi létezését bizonyítani nem könnyű, de a lobbizás oktatott tevékenység, teljesen normális dolog. Teljesen helyénvaló és elfogadható. Sokkal jobban zavarna, ha egy fontos iparág érdekében nem lenne lobbizás. Mert az azt jelentené, hogy alkalmatlan emberek vezetik azt a területet.
Az eladásokat valószínűleg nem annyira befolyásolta az új autók esetén a regadó, mint a használtautó behozatalt, egész egyszerűen az arányok miatt. egy újautónál ez a regadó mondjuk tíz százalék, használtnál már az érték 100-150-200 százaléka.
A visszavett autókat meg teljesen más körök kezelik -illetve vannak nagy kereskedők, akik már jelentkeztek a bankoknál, hogy ők szívesen segítenek a visszavett autók újraértékesítésében. No nem szívjóságból, tehát neki üzleti megfontolásai vannak a dologgal kapcsolatban (még szép, senki sem dolgozik ingyen).
Meggyőződésem, hogy a regadó egy kompromisszumos megoldás az autógyárak képviselőinek: igaz nekik is plusz teher, hiszen nehezebb értékesíteniük, illetve ha normális szinten akarják tartani az áraikat, kisebb árréssel kell dolgozniuk, mint a nyugati kollégáikak, de ez nem olyan nehéz, tekintve hogy a saját költségeik is alacsonyabbak, mint a kintieknek. Ugyanakkor sokkal nehezebb a dolguk a használt autó behozatalán gondolkodóknak, mert aránytalanul sokat kell fizetniük. De azt talán mások, akik ezzel foglalkoznak, akár konkrét számokkal is alá tudják támasztani. Asszeretnémondani ebben lényegesen gyakorlottabb, meg aztán tett már ide példát is. És ez meg javítja az újautósok esélyeit.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.01.28. 09:23:38

@mlt3: Természetesen modellre nincs típusengedély, azt építesz amit akarsz, de egyértelmű, hogy nagyon odafigyel az ember, ha milliós nagyságrendben költ egy ilyen modellre. Érthető okokból szeretné minimalizálni a törés lehetőségét. És pontosan, ahogy mondod, egy ilyen négymotorosnál nagyon jól tud jönni, hogy egyenként tudod a gázt szabályozni, ha az egyik motor leáll, vagy teljesítményt veszít.

mlt3 (törölt) 2010.01.28. 09:56:36

@tónik: "Még létező, de előbb-utóbb mindenkinek belelóg a keze a bilibe, felébred, és elkezd ésszerűen gondolkozni..."

Inkabb a B-tervre tippelek, hogy felteszik a "kifosztott a szemet bank" c. lemezt.

tónik 2010.01.28. 11:21:49

@mlt3:
Valószínű, de annyit (talán) akkor is tanul, hogy ne menjen többé bank közelébe...

G.GABOR 2010.01.28. 18:23:47

Nem feltétlenül hülye aki hitelre új autót vesz!Ha valaki optimálisan tervezi a költségeit annak nem fog bedőlni a hitele,és a család sem fog nélkülözni.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.28. 19:18:17

@G.GABOR: Magyarországon 2-3 kereső családtag alatt egy háztartásban öngyilkosság új autót venni. EZ a realitás.

Más.

Lefoglalóztam a Lagunát :DDD Mindenki folyamatosan savazott és szerintem fog is. De 800 euróért?! Ha majd nem tudom eladni, esküszöm hazaviszem szétbontani, még akkor is áránál szállnék ki belőle :D (bár kár lenne érte, 11 éves, törés és karcmentes autó nem sok szaladgál sehol, főleg ilyen felszereltséggel)

img5.imagebanana.com/img/565qvoeu/14165641.jpg

img5.imagebanana.com/img/6c8fsxxj/14165642.jpg

Azt néztem, hogy nálunk ez a fajta/évjárat 800.000 és 1.200.000 közt megy (menne, ha nem 194 lóerős lenne, köszi teljesítmény adó...), csak szarrá lelakva.

Streetsta, vélemény?

tónik 2010.01.28. 22:59:27

@KuKori:
Szép! Ez nem pénz érte. Azt föl sem vetem, hogy miért lenne rosszabb, ha ilyeneket hoznánk be, nem a Suzi 10 évre vagy a 20 éves kadett/golf lenne a lehetőség sokaknak...

mlt3 (törölt) 2010.01.29. 00:06:32

@streetsta: "És a roncsautó prémium is a gyártók érdekét szolgálta elsősorban, ez mindig is egyértelmű dolog volt."

Meg azet a parmillio emberet, akik a beszallitoknak dolgozinak. Meg azet a tovabbi parmillioet, akiknek a szolgaltatasait ezek az emberek igenybe veszik. A kirugott emberek pl kurvara nem fognak reulomodellt (sem) venni, hiba lenne azt hinni, hogy ez valami tavoli dolog, ami teged nem erint. Probalj meg tovabb latni az iroasztalod sarkanal.

"Az eladásokat valószínűleg nem annyira befolyásolta az új autók esetén a regadó, mint a használtautó behozatalt"

Hasznaltautot viszont belfoldon is vehetsz, regado nelkul. Az ujra mindenkepp csengetni kell, tehat elsosorban a gyartok szopnak ezzel.

"A visszavett autókat meg teljesen más körök kezelik -illetve vannak nagy kereskedők, akik már jelentkeztek a bankoknál, hogy ők szívesen segítenek a visszavett autók újraértékesítésében."

Es? Ebbol mi haszna van a gyartonak szerinted? Hogy jon ez ide?

"Meggyőződésem, hogy a regadó egy kompromisszumos megoldás az autógyárak képviselőinek: igaz nekik is plusz teher, hiszen nehezebb értékesíteniük, illetve ha normális szinten akarják tartani az áraikat, kisebb árréssel kell dolgozniuk, mint a nyugati kollégáikak, de ez nem olyan nehéz, tekintve hogy a saját költségeik is alacsonyabbak, mint a kintieknek."

Hulyeseg. A koltsegek oroszlanreszet a gyartas, nyersanyagok, fejlesztes, teszteles viszik el, totalisan irrelevans, hogy hany ertekesito ul a szalonban. Nem veletlenul gyartanak lemeztelenitett modelleket a kelet-europai piacokra, es nem veletlenul lehet olcsobban megvenni ezeket a reimportokat a nemet piacon.

mlt3 (törölt) 2010.01.29. 00:16:19

@gnme: "benned is dúl a birtoklási vágy."

Kurva rossz helyen kopogtatsz. Semmilyen szinten nem vagyok hozzanove az automhoz, ha korabban eladtam a regit, es az ujat meg nem gyartottak le, par honapig gyalog jarok, csokolom. Az uszodaba is gyalog megyek (2x 3km), nyaron meg bringaval.

"Akinek nem bmw-je van, annak véleménye sem lehet."

Akinek lofasz uzemeltetesi tapasztalata nincs az adott markaval, es nullkilometeres autot csak fenykepen latott, az tenyleg kurvara ne okoskodjon.

"de jókat röhögtünk a barátommal amikor hozták vissza a kormányműveket és telebaszták velük az asztalt"

Mindenhol van selejt a gyartasban, a minosegbiztositasban az a muveszet, hogy ez ne erjen el az ugyfelig. Neked pont ez lett volna a feladatod, ha nem esett volna le. Az meg, hogy az automatizalt gyartosor mellett torokok, arabok, vagy svedek allnak, meg nagyjabol tokmindegy, mivel nem bicskaval faragjak sajat kezuleg. Ezzel a dumaval max a kocsmaban leszel meno, ahol okostojas alkeszok tartanak konziliumot arrol, hogy regen a szar is mennyivel kremesebb volt (persze szigoruan 10-15 eves roncsok volanjai mogul teszik ezt).

"ott röhögtünk telepofával"

Ennyi esszel mast nem nagyon tehettetek.
Azert linkelj be nehany kepet nyugodtan, alvazszamot is mellekelhetsz, hogy honnan szedtek ki az ominozus darabokat :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.29. 01:41:37

@tónik: Jó, mondjuk az igazsághoz hozzátartozik, hogy ugye ez jobbkormányos, mivel itt azt kell használnunk. A két szigetország autóárai talán ezért is alacsonyabbak az európai átlagnál, ahol balkormányosak az autók.

De köszönöm, hogy pozitívan szóltál hozzá. Ha mindenkiben ez a mentalitás lenne meg, élhetőbb és barátságosabb ország lehetnénk :)

Kifordított kacagány 2010.01.29. 09:09:35

@mlt3:
"Hasznaltautot viszont belfoldon is vehetsz, regado nelkul. Az ujra mindenkepp csengetni kell, tehat elsosorban a gyartok szopnak ezzel."

ja, vehetsz. nagyjából ugyanazokat a darabokat, amik addig keringenek itt tulajdonosról tulajdonosra, amíg legalább tolni be lehet egy kereskedés udvarára.
értem én az álláspontodat, valahol igaznak is kellene lennie, de a gyakorlat sajnos mást mutat.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.01.29. 09:58:45

@mlt3: Valamit rosszul csinálok, mert félreértesz, folyamatosan. Értem én a roncsautó-prémiumot, és mindent, amit az autógyártók szorgalmaznak/intéznek el/lobbiznak ki maguknak. Teljesen világos, hogy egy VW, BMW, Opel nem csak a jelvény, meg pár tőkés cilinderben szivarral, hanem sok százezer munkahely, akár közvetve, akár közvetlenül. Remélem te sem gondolod komolyan, hogy ilyen hülye vagyok. Még szerencse, hogy nem vagyok sértődős.
"Hasznaltautot viszont belfoldon is vehetsz, regado nelkul. Az ujra mindenkepp csengetni kell, tehat elsosorban a gyartok szopnak ezzel."
Felmerül bennem a kérdés, mikor jártál utoljára Magyarországon, és körülnéztél-e valaha a magyar használtautó-piacon. Az az érzésem, még sosem voltál olyan helyzetben, hogy olcsó (mondjuk egymillió forint alatti) autót kelljen keresned. Komolyan mondom, sírva fakadnál az állapotokon. Ezek, az itteni használt autók még csak messziről sem téveszthetők össze mondjuk a német piacon, bármely időpillanatban fellelhető választékkal.
"Es? Ebbol mi haszna van a gyartonak szerinted? Hogy jon ez ide?"
Megmondom: te magad keverted bele a használt, bedőlt autók értékesítésébe a márkakereskedői hálózatot.
"Most mar csak azt mondd meg nekem, hogy a gyartoknak szerinted mi hasznuk van belole, hogy a regado miatt amugy is szar eladasi szamokat meg azzal is rontsak, hogy a kereskedoiknek a visszavett autokat kelljen *ujra* eladniuk - ahelyett, hogy ujakat rendelnenek."
"Hulyeseg. A koltsegek oroszlanreszet a gyartas, nyersanyagok, fejlesztes, teszteles viszik el, totalisan irrelevans, hogy hany ertekesito ul a szalonban. Nem veletlenul gyartanak lemeztelenitett modelleket a kelet-europai piacokra, es nem veletlenul lehet olcsobban megvenni ezeket a reimportokat a nemet piacon."
Az autók áránál az általad említett tényezők valóban fontosak, de ez a kereskedőknek átadott járművek kvázi nagyker árára igaz. Onnantól, hogy egy ország importőre, illetve annak kereskedői határozzák meg a végfelhasználói árat, már baromira nem mindegy, milyen terhek rakódnak az átadási árra. Itt jön képbe a regadó, a szalon felépítésével, üzemeltetésével kapcsolatos költségek, munkaerő, szervízháttér fenntartása, sorolhatnám És mint az általam említett Golfos példa mutatja, a kocsi listaára a regadó ellenére itt is, ott is ugyanannyi. Ez kijöhet úgy is, hogy az itteni kereskedőknek kisebb a haszna, csak hogy a listaár tartható legyen, lehetnek ide lekopaszított autók, illetve speciális árak, amit a gyár bizonyos piacokra szállított autóknál állapít meg. Meg gondolom egy csomó egyéb "trükk", amit én még sosem hallottam.)

imre2929 2010.01.31. 21:48:25

Mr Csikós!

Lehet tudni ennek a bontónak a címét?

Előre is megköszönném:Imre26

Csikós Zsolt 2010.01.31. 22:32:42

@imre2929:

Valahol itt van a kommentek között vagy háromszor is, de hadd ne nézzem végig hatvanadszor is mindet - házi feladat...

Jules_V6 2010.02.02. 05:07:01

@streetsta: Mókás az a küszöb. Ha leszeded a kerekeket, akkor lehet azzal a Sierrával bobozni!
Sikerült beindítani?
Hejj Ludas Mátyás (aki háromszor veri le), a szintelen indexbúra jobban illik az kályhaezüsthöz...

Jules_V6 2010.02.02. 05:15:07

@_DanieL: Más nem érdekel?
"Öncélú virtuozitás"...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.02.02. 14:49:45

@Jules_V6: Csak irigykedsz. Ilyen rallyeküszöböt, ami a piroskára lett szakszerűen felszerkesztve, csinálunk neked a Mesternél pillanatok alatt. Ráadásul a Scorpio szépen meg is világítaná este. Igazi műélvezet lenne.
süti beállítások módosítása