Öldöklési verseny az M7-esen

Tömör sort jobbról előzni

  2009. szeptember 02. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

 

Nem az a baj, ha valaki jobbról előz. Szabálytalan, de nem vagyok én rendőr. A gond akkor van, ha ezt úgy teszik, hogy tudják: a végén le kell majd szorítani a belső sávban autózót.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr401354616

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sztrádaszlalom 2009.09.16. 09:41:05

És még mindig autópálya. Egy klasszikus szlalom egy fehér furgon előadásában:  

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NotNull 2009.09.03. 00:03:37

@homburg: "külső sávba csak komoly fékezéssel tudnál visszamenni és ott balesetveszély alakulna ki, akkor sebességnövelés, amennyit lehet"

Ez baromság. Aki hátul jön, annak kell elvenni a gázt. Látja, hogy nagy sebességgel érne utol, ha nem, akkor vegyen szemüveget, vagy menjen vonattal.

Én konkrétan 150 körül szoktam menni és ha látom, hogy utolérnék valakit, időben elveszem a gázt. Így mire utolérem, jó eséllyel már befejezte az előzést és nem kell belefékeznem a seggébe, halálra stresszelve ezzel.
Nekem is jobb, mert nem veszítek annyit a sebességemből, nem kopik a fék és a visszagyorsításhoz sem kell annyi üzemanyag.
Az autópályán az ember azért megy, hogy odaérjen valahova, nem azért, hogy valami képzelt ellenségekkel harcoljon.

baseldon 2009.09.03. 00:28:58

Minden evben tobbszor teszem meg a CH-H tavot D es A beiktatasaval. 1300-1400 km egyiranyba. A magyar hatarig kb 1000, azutan meg a tobbi. Mindig ez a 3-400 km a legnehezebb. Egyreszt, a faradtsag miatt, masreszt a cikkben leirtak miatt. A CH-D-A szakaszon persze tobb az ut, meg jobb az autok atlagmindene, de a hataron atkelve megis erzekelhetoen megvaltozik a forgalom. Unnepek kornyeken ez meg fokozottabban igaz. A hatarig nyugi van, az unnepi hangulat ellenere is, aztan viszont halalos ellensegge valik mindenki.
A cikkben is emlitett olasz versenyzok a legveresebbek (az iro velemenyevel ellentetben). Ok csapatostol kepesek eletveszelyes manoverekbe ugrani. Abban nem vagyok biztos, hogy valoban Olaszok, de olasz rendszamuk van (hatha van aki errol tobbet tud, en meg nem tudtam megfejteni).

Es most elarulom a titkot is, hogy miert van nyugi a nemetajku teruleten. Nem, nem masok az emberek, megcsak nem is a magasabb fizetes okozza. Egyszeruen csak van ellenorzes es retorzio.
Altalaban 5os BMW, jellegtelen szinben, civilnek latszo rendszammal, viszont a vilagon fellelheto legjobb felszerelessel mozifilm forgatasahoz. Folveszik a jelenetet, kicsivel odebb leallitjak az elkovetot, lejatsszak a filmet, es kiszabjak a buntit. 3 km/h-s sebessegkulonbseggel elozo kamionost, 1 meteres kovetesi tavolsaggal legbelso savban tolo erosautost, jobbra nem tartot, jobbrol elozot, gyorshajtot, szoval, mindenkit, aki nem az elore megegyezett szabalyok szerint kocsikazik. Egyszer eloben is lattam oket, amikor valaki utan eredtek, mar a megallitasi szakaszaban az akcionak, amugy, kitudja, hanyszor mentek el mellettem, vagy forditva. Persze, ok is tullonek a celon neha, ezt nem tudom kizarni, de a lenyeg, hogy eleg jo hatekonysaggal orkodnek a forgalom folott. Ja, es heti rendszeresseggel mutogatjak a kozszolgalati es penzes TV-kben, a legjobban sikerult akciokat. Csak hogy megertessek a kozlekedokkel, hogy jelenvannak, es termeszetesen oktato jelleggel elmeselik, hogy mi miert van ugy, ahogy eppen. Szoval, szerintem valami ilyesmiben kellene resztvallalnia a magyar csendbiztosoknak is. Es, mint ahogyan onmagaban egyik gyogyir sem elegendo a betegseg lekuzdesere, biztosan van meg ezer mas aspektusa a dolognak.

homburg 2009.09.03. 00:38:01

@NotNull: A hátulról érkező szempontját írod és igazad van, ugyanezt írtam, ha elolvasod, de nem mondasz ellent. Azért nem baromság az utolért esetében mert aki kimegy a belső sávba az csak addig tartózkodjon ott, amíg előz, de a lehető legrövidebb ideig: ez a jobbra tartás lényege. Nem x-el kint lenni, mert ennyivel lehet, vagy mert ennyivel szoktam. Hanem azért vagyok ott, mert előzöm a külső sávban lévő(ke)t és amint lehet húzok vissza én is oda. A másikra is figyelek, az meg menjen gyorsabban, ha már utolért (és utána ő is vissza a külsőbe amint lehet).

NotNull 2009.09.03. 01:18:45

@homburg: Persze, amúgy egyetértek, bocs, hogy csak a negatív oldalt emeltem ki.

Szoktam én is lassan menni jó okkal (pl. utánfutón viszek valamit) és időnként kell előzni, ha csak százzal mész, akkor is. Úgy vagyok vele, hogy felőlem villoghat, meg dudálhat, én nem fogok kockáztatni azért, hogy ő győztesnek érezze magát.

Tükörből szoktam figyelni, hogy ezek vagy egyfajta idegbeteg tahó állatok vagy kis szerencsétlen köcsögök, akik folyamatosan ordítanak és a kezükkel hadonásznak a vezetőülésben.

Az ilyenek szerencsétlen kis életében az számít hatalmas áttörésnek, ha az autójukat tiporva le bírnak előzni egy békésen haladó másik kocsit.

Mellesleg pont pár napja láttam egy érdekes esetet a Hungárián:
Faszi valami erősen kormolós Seat mikrobusszal villogott mindenkire, meg cikázott összevissza, hogy 1-2 autónyi előnye legyen.
El is tűnt a forgalomban, nem is foglalkoztam vele.
Megyek tovább a Népliget felé déli irányban, egyre nagyobb a dugó.
Vagy 8-10 kocsi a belső sávban összetörve.
Araszolok tovább, a legelső, éppen csak koccant autó természetesen a cikk-cakkban haladó Seat mikrobusz. Féktávon belül bevágott jobbról a belső sávba és ettől az egész kocsisor összeütközött.

A megoldás pontosan az lenne itt is, mint amit @baseldon: írt.
A gond csak az, hogy ez itt senkit nem érdekel, akit kéne. Se a rendőrséget, se a politikusokat.

Morkur 2009.09.03. 02:05:36

Korábban olvastam, hogy egyesek tartósan a belsőben haladnak, mivel, "úgyis előzni fog kelleni valamikor". Na ez a mentalitás fokozottan érvényes az M3-ra.Amúgy eddig 3, azaz három normálisan közlekedő 5-ös BMW tulajt láttam.Lehet, hogy van több is, csak még nem találkoztam velük, pedik sokat megyek.De a 4 karikások sem a szabálytiszteletükről és a toleranciájukról ismertek, sőt! Én aggasztóbbnak látom öket az előbbieknél! Tisztelet a kivételnek (ha van, bár még nem találkoztam eggyel sem).

homburg 2009.09.03. 02:13:01

2 gyerekkel és az asszonnyal a hátam mögött akkor sem verném magam, ha megtehetném. Igazad van kinek bizonyít a villogás. Nekem?: nem. Magának?. Hát akkor o.k. De a szabályokat tartsa be mindenki az úton ahol muszáj és mást is veszélyeztethet. Mert 1 rossz döntés nemcsak a 15 millás verdát, hanem életeket tehet tönkre. És akkor persze, jó, hogyha a drága kocsi megvéd (márha 200-nál megvéd)de az a másik esetleg megmurran, s akkor bíróság, meg a lelkiismeret...

Pacsapapa 2009.09.03. 02:39:10

@aurelius: "azoknak köszönhetően, akiket leírtál, sokszor a belső sávban "féktávon" halad a "sor", miközben a külső sáv üres, mondjuk egy kilóméter hosszan... ha mindenki betartaná a jobbra tarts/engedd el a mögötted haladó gyorsabb járművet, ilyen nem fordulhatna elő."
Igazad van. Általában hosszan lehet haladni a külső sávban nagyobb sebességgel is a féktávon belül haladó sor mellett!
Még a pittbull képű politikai szolga volt a bp-i rendőrfőkapitány, amikor fokozott hétvégi ellenőrzés volt az M7-en. Három kihajtónál/felhajtónál a fakabátok előtt kerültem ki a belső illetve középső sávban haladó alvajárókat (nem sor féktávon!!!!) a külső sávon. Természetesen nem állítottak meg. Beérve Budapestre a fokozott ellenőrzés keretében 5-6 fős rendőr csapat állított meg. Miután papirok rendben voltak kérték a kötelező tartozékok bemutatását, ami természetesen szintén megvolt. Komolyan nagyon elrettentő volt a fellépésük :).
Ha az adónkból autón, motoron furikázó egyenruhás naplopók végeznék a dolgukat és kiterelnék a belső sávokban szendergőket, akkor a magamfajta "bunkó paraszt" sem kerülgetné őket a külső sávban, márcsak azért sem, mert engem is megmogyoróznának a szabálytalanságomért. Franciaországban pl. a 2x3 sávos autópályán a motoros rendőr integeti ki a belső vagy középső sávon andalgókat, nem büntet, csak tudatosítja a fafejüekkel a szabályokat.

petru 2009.09.03. 04:26:05

Tragikus, mit mondjak.
Kulonosen meghato: "nyolcvannal sose erunk haza"...
Bizony. Lassuk csak:
Balaton - Budapest, mondjuk 1000 km
Ha 125-el megyunk: 8 ora
Ha 80-nal megyunk: 12,5 ora
Jelentos kulombseg!
Es mert mindenki igy "gondolkodik", csoda lenne ha nem ugy nezne ki az egesz, mint ahogy a cikkben szellemesen le van irva.

a márk 2009.09.03. 04:57:38

Csikós for President!
Ford Courierrel szoktam büntetni. Muszály, mert nem veszik észre magukat. Más is van az úton. Engem nem érdekel, ha netán meghalok, senkinek nem tartozom felelősséggel.


Ajálom a sok krteténnek vigyázzanak, mert kurvára nem félek semmitől. Tőlem viszont van kinek félnie...

Esetleg marad az, hogy megtanulnak előre gondolni másokra is.

joskaaaa 2009.09.03. 06:52:18

"nyúl Best okizva":-)
Ez az! :-)))

zöldi 2009.09.03. 07:28:16

Na asszem utoljára kezdtem el olvasni a kommenteket. Faszkivan , hogy mindig a BMW-zés a vége...

a balfék 2009.09.03. 07:42:30

@a márk: A közuti igazságosztok vezére megszolalt.

Lesterx 2009.09.03. 07:48:37

Én meg 2.5 v6 Land Roverrel járok az M7-en.Általában 130-140km/h a sebességem(így csak 13litert eszik),de mindig félreugrálnak előlem a középsőben,ha megjelenik a tükörben egy tankszerű-szinű képződmény,pedig egy fabia szintjén mozgom csak sebességileg.Érdekes,hogy 206-os pug-al is jártam,akkor nem állt fenn ez a jelenség.

Putyur 2009.09.03. 07:55:06

@antika13: Nem értem. Mit kellene elmagyarázni az asszonynak...?

TóthZé 2009.09.03. 07:57:55

Hello urak, Erik és a vikingek szájkaratéjának kevésbé nyomdafesték-kompatibilis részét iktattam.

kalandrover 2009.09.03. 09:03:35

Akkor most már én is, elvégre az oviban is megvolt az évnyitó!

Szóval, ha az ide írók nem csak a monitort bámulják egész nap, hanem jártak Eneszkában, ahol sok helyen nincsen sebességkorlátozás, ott érdekes módon kb. 100-140 km/h az átlag. Pedig a törvény engedne többet. Nagy ritkán lehet látni 200-asat, de tényleg ritkán.

Itt meg tömött sorban is inkább megölnék egymást, azért az 5 percért.

Én nem szoktam így vonatozni, ezért néha be jönnek elém. ÉÉÉSSSS?

mr_brown 2009.09.03. 09:28:47

Balaton, M7, nyári csúcsidőszakok.
Gyakran járok errefelé, és van is konkrét elképzelésem a jobbról előzések kialakulásáról. Az esetek nagytöbbségében sok 100m keresztűl a külső sáv jobban halad a belsőnél. Ugye a mindenkinek a belső sávba szól a jogsija című történet... Amíg nincs meg az a kultúra, hogy ha valaki gyorsabban jön mögöttem kimegyek a külsőbe addig mindig is lesz jobbról előzés. Amikor az embernek már sokadik 82-vel cammogó madarat kell megelőznie jobbról akkor az már egy picit bosszantó...

mr_brown 2009.09.03. 09:32:28

Ide kapcsolódhat: Amikor megy le a sok "hétvégi sofőr" Balatonra. Ugye 90-110 belső sáv szépen libasorban többszázméteres követési távolságokkal. Majd jön a nagy csodálkozás, hogy hoppá erre a párszáz méterre befér egy kamion 82-vel. Nagyfék, nagyfék, kilóméterrel visszább kocc, vagy csak simán a dugó fokozása. Na ilyenkor szakad el a cérna sz olyanoknál akik szoktak autópályán közlekedni...

dennisthemenace 2009.09.03. 09:35:15

@baseldon: Romanok.A Magyarorszag fele tarto olasz,francia,spanyol rendszamu autok utasai szinte kizarolag ok.Nezz korul egyszer a hatar utani elso osztrak Shell kut parkolojaban (Passau felol);de elotte zard be a kocsidat...

Nincs még nicked 2009.09.03. 09:35:49

@augustiener:
"Bassza meg az összes az ötperces előzéseit, mert a másik bunkó fasz képtelen három másodperce kikapcsolni a tempomatot."
Talán nem is tudod, mennyire igazad van...
Volt már pár vitám máshol a témában, és a kamionosok mindig azzal 'érvelnek', hogy (mindig, mindegyiknek????) **éppen** az az 5-10 perc hiányozna a hazaérkezéshez, amit ezekkel a manőverekkel nyernek. Én is ezt kérdeztem: rendben van, de akkor a másik **miért nem segít** neki?? Ahelyett, hogy a fél világgal megutáltatják magukat, kicsit figyelhetnének egymásra, adok-kapok alapon vsz. megtérülne.
Na de a lényeg: kiszámoltam, hogy a 90 körüli tempónál mennyi idő (és mekkora táv) kell a 'plusz 2-es' előzéshez, kb. 3 perc jött ki. Ha viszont az előzött kamion csak 2-3 km/h-t visszavenne, a manőver ideje lecsökkenne kb. 40 mp-re !!!! (a távja pedig talán a harmadára), de eközben az előzött kamion mindössze (figyelem, nem tévedés:) 4, azaz - NÉGY - mp-et 'veszt'!!! Ennyibe kerülne nekik...
(A manőver távja kevésbé lényeges, mint az idő, de azért nem mellékes; jártam már úgy, hogy az egymás 'valagát szagoló' kamionok közé kellett befurakodnom, hogy ki tudjak menni a pályáról...

Jazzzer 2009.09.03. 09:46:17

Ugyan ezen a videón a balesetet az SMS írás okozza, de aki még nem látott baleseti mentést, annak érdemes megnézni, emlékezetes marad. Ajánlom mindenkinek, aki sebezhetetlennek hiszi magát az autópályán.

www.sg.hu/cikkek/69537

Shadowbull 2009.09.03. 09:50:47

@Jazzzer: Az nezzen ilyeneket, akiben van valami perverz kivancsisag.

Normalis ember ilyesmin nem csorgatja a nyalat.

sb

Jazzzer 2009.09.03. 09:59:48

@baseldon: Németeknél vasfegyelmet én is tapasztaltam. 50 méternél közelebb nem jönnek a belső sávban, magyar embernek meg is kell szoknia, hogy attól hogy nincs a seggében és nem villog, még előzni szeretne. Ha két kocsi között csak párszáz méter hely van, az előző akkor is visszahúzódik arra a 2 másodpercre is, cikázik mint aki részeg. Gondolom csúnyán büntetik a belsőben ok nélkül autózást is. Viszont egy hét alatt se dugót, se balesetet nem láttam.

Ja és sok országban egyszerűen nem adják vissza az autódat, amíg a büntit be nem fizeted. Nálunk a török meg a román röhögve tépi össze a csekket.

Örmy 2009.09.03. 10:01:19

Sajnos teljesen igaz, felzárkózunk a kelethez. Módom volt Olaszország és Németország utjain tapasztalni, hogy ujra szeretek vezetni. Ott is megy mindenki, szabályok nem feltétlenül iránymutatóak. Azonban EGY SZABÁLY tuti bejön: Figyelni a másikra és segiteni.
Németországban véletlenül beálltam 140-el egy Porsche elé. 250 -ről szó nélkül vett vissza. Megvárta mig kibénázom magam a külső oszt tovább. Nálunk attól félnék lelőnek.

Jazzzer 2009.09.03. 10:03:34

@Shadowbull: Mégis hogyan nevelsz egy húszéves kölyköt, akinek az ingerküszöbe a plafont verdesi? Sokkolással. Az egyik megjegyzés pont az volt, hogy a fiatal még sebezhetetlennek hiszi magát, ezért is van az, hogy a 18-25 éveseket küldik előre a fronton.

Egyébként a film nem túlzó, csak őszintén bemutat egy fiktív balesetet. Nálunk is eljárnak a tűzoltók a középiskolákba hasonló célból csak élőben nem lehet ilyen filmtrükköket megcsinálni.

Shadowbull 2009.09.03. 10:05:31

@Jazzzer: szerintem ezek semmire sem jok.

Senki sem fog ovatosabban vezetni emiatt.

sb

Jazzzer 2009.09.03. 10:07:39

@kalandrover: "hanem jártak Eneszkában, ahol sok helyen nincsen sebességkorlátozás, ott érdekes módon kb. 100-140 km/h az átlag."

Persze, mert a német takarékos nép és nem éri meg neki azt a +6 liter fogyasztást a megnyert negyedóra. Lehet, hogy nálunk még emelni kéne a benzinárat kicsit.

majomkenyér 2009.09.03. 10:08:38

És ilyenkor hol marad a rendőri jelenlét - tisztán balesetmegelőzési okokból. Kiemelni a leállósávban előzőket stb?
Ha egy ilyen akció belekerülne pár tízezer forintba a delikvens legközelebb meggondolná, hogy megpróbálja e? Nem a sárga lámpát kéne figyelnie a közegnek, és ott mérlegelnie...

kalandrover 2009.09.03. 10:35:29

@Jazzzer:

Tényleg azért van. Ismerősök is mondták "drága a benzin".
Meg gondolom nem hülyék, hogy direkt csinálják maguknak az idegbajt. Aztán ott van olyan is, hogy náluk a fejlettebb környezetük miatt évekkel hamarabb szembesültek ezzel, amitől SOKKAL több baleset, stau lett, és máris elvesztették a pár perces előnyt.

A németek elég jók matekból: az idő pénz.

csavarkulcs78 2009.09.03. 10:53:57

Az miért van hogy az emberek az autópályát játszótéri homokozónak tekintik, ahol mindenki megmutatja, hogy mit tud a kocsija. És mindenki más egy hülye, a szar kocsijában, aki vezetni se tud semmit.
És ez a mentalitás itt a fórumon is megvan.

hobe 2009.09.03. 10:57:40

Versenyzoknek traffipaxot a picsaba, leallosavosoknak keresztbetett betontomboket x szaz meterenkent + rendori leallitas, buntetes.

Miert nem tartanak rendet abban a kibaszott orszagban??

kalandrover 2009.09.03. 10:58:31

@csavarkulcs78:

Ezt kikérem magunknak a gyerekem nevében!

Ő szépen játszik a homokozóban.:-)

fishermansfriend 2009.09.03. 11:29:50

Jut eszembe, hatályos kresz, második mondat: "Emellett szükséges az is, hogy a közlekedés résztvevői előzékenyek és türelmesek legyenek egymással szemben."

...

Egyébként tegnap, 5-ös BMW-s, a Nagykőrösin, a külsőben a sor 40 körül ment, busz lassította elöl. Először is beengedett a szutyok focusszal, majd jött mögöttem ő is 40-el, pedig simán megtehette volna, hogy beáll a belső sávba tolni. Jó kedvem lett tőle. Gyanítom az a hozzá hasonlókat senki nem veszi észre....

koborember 2009.09.03. 11:36:06

Gyűlölöm a jobbról előzőket! Egyszer a kislányommal mentem az m3-on és egy fasz levillogott 150nél. Előzésben voltam (két kamion) így nem gondoltam, hogy ki kéne mennem a lomhák közzé. A barom kiment, hogy megelőzzön jobbról, de kevés volt a hely, így majdnem az orrát fújta a kamion seggére. Az előzés végén kimentem a külsőbe és jött "latabár". Bevágott elém és ráfékezett. Hagytam, mert ott volt a kislányom. Újabb előzés, egy kicsivel nagyobb konvojt (6-7kamion, teharautó) "latabár" megint ott volt és beragadt az a külső sávban az előzésbe. Kb 130-al mentem a külsőbe, "latabár" megérkezett és bevágott elém, én számítottam rá, hogy megint ráfékez, de arra nem, hogy a miskolci leág előtt kishíján beleszorított az árokba. Csatázni nem akartam, mert nem vagyok olyan, de úgy meg főleg nem, hogy ott a kislányom. Nem kellet volna de tovább mentem debrecen felé. Polgár előtt megláttam egy kútnál. Én is megálltam és a kocsi alá rugdostam az embert és a másik két nyomorultat is, akik a kocsiban ültek az eset idején. Rendőrök is teremtek ott idővel, de nem tettek ellenem feljelentést a sértettek, sőt le is tagadták, hogy én vertem meg őket. Kiderült, hogy egyiknek sem volt érvényes vezetői engedélye. Gyöngyös környékén mentek fől a pályára és én legaláb a harmadik leszorított és kitudja hanyadik jobbról előzött voltam. Astra volt és nem BMW, nekem egy családi mitsubishim van.

kalandrover 2009.09.03. 11:40:17

@fishermansfriend:

"Gyanítom az a hozzá hasonlókat senki nem veszi észre...."

Nem hát! :-)

Egyik nap ment előttem 2 tgk. a külsőben. Egy Béjemvé jött a belsőben messze, alig gyorsabban. Gondoltam, ha szép nyugiban "kikerülöm" addigra sem ér oda. Amikor elkezdtem bemászni a belsőbe elkezdett ész nélkül gyorsítani kicsit később villogni. Vettem a lapot. Már a belső sávban voltam, visszább engedtem a gázt, így a 2 tgk. is elkezdhette 80-81 es típusú egymás előzését. Ez elég sokáig tartott, szegény ökrünknek a generátora jól megdolgozott, hogy tudja pótolni a dudálással elpocsékolt energiát.

Í.J.-t húzott a kis pöcs, én meg jót röhögtem.

kultúrpesszimista 2009.09.03. 11:47:33

@koborember:

Azt írod, nem akartál csatázni, nem vagy olyan, és különben is, ott volt a lányod. Teljesen oké. Csak azt nem értem, hogy az hogy fért bele "hirtelen", hogy a lányod végignézze, ahogy apuka lekaratézza (hozzáteszem: teljes joggal) a három patkányt? Ez a sztori nekem bűzlik így, bocs.

Zombika 2009.09.03. 11:49:33

A közel 700 hozzászólást nem fogom elolvasni, elnézést, ha ismétlek, de azért leírnám a véleményem:
1) Én nem a jobbról előzőt büntetném, hanem azt akit jobbról megelőznek. Az autópályán kötelező jobbratartás van. Aki mellett nincs jobbról autó, az húzódjon ki. Ha ezt mindenki megtenné, akkor máris nem lenne jobbról előzési probléma, mert senki nem tudna jobbról előzni. Ja hogy megelőzöl egy kamiont, és látod, hogy 200 méter múlva lesz egy busz is, és erre a "kis időre" nincs kedved kimenni, mert hátha nem tudsz visszajönni? Szomorú...
2) Te tényleg csak 1 autónyit nézel előre, ezért nagyokat kell fékezned az autópályán? Normális ember legalább 5 autónyival előre néz, emiatt tudja mi történik előtte, és nem kell hirtelen fékeznie. Varázslat, mi? Én csak akkor satuzok autópályán, ha valaki úgy kolbászol be elém, hogy elfelejt a tükörbe nézni. Vannak ilyenek.
3) Nem tudom megérteni, hogy mit keresel az érdi emelkedőn a belsőben egy muzeális ronccsal, bevallottan alatta a megengedett maximumnak? (saját óra szerint is, pedig az 5-10%-kal többet mutat a valós sebességnél) Szép hobbi a veteránautózás, de ha nem tudod vele a belső sávban tartani a forgalom ritmusát, akkor ne menj be a belső sávba vele. (ha nem tudsz bármikor kisorolni a középsőbe, mert nem tudsz vezetni, akkor meg egyáltalán ne menj a belsőbe - ha kiteszed az indexet, és húzodsz, általában a 2. ember _mindig_ beenged).
4) A hidakra kirakott kamerákat a rendőrség helyében nem csak sebességmérésre használnám, hanem a 3 sávos úton az indokolatlanul tartósan a középsőben haladókat is szűrném vele, és rettentően büntetném őket a jobbra tartás megsértése miatt. Fél év "szocializációs" időszak után talán lehetne végre közlekedni a 3 sávos szakaszon.

antika13 2009.09.03. 11:55:04

@augustiener: Már megint alacsony a kerítés:)

antika13 2009.09.03. 12:10:45

@Putyur: Azt,hogy nemcsak az autópálya létezik, lehet másfele is menni és természetesen az én asszonyomnak.

balogh_gabor 2009.09.03. 12:23:48

Két dolgot kellene megtanulnia minden autósnak.
1)
Jobbra tarts - kivétel nélkül.
2)
Lássanak a másik szemével is.
Ez talán magyarázatra szorul :)
Az az autós, aki félelemből, bambulásból, vagy fizikai okokból 100nál többel nem megy, gondoljon arra, hogy megérkezhetnek mögé akár 200-al is, és erre sokkal nagyobb az esélye ha a belsőben felejti magát.
Az az autós, aki 160+ sebességgel közlekedik, és bevág elé egy kisautó, gondoljon arra, hogy az a szerencsétlen még ha bele is nézett a tükörbe nem tudja felmérni a sebességét, és jogosan a megengedett sebességgel kalkulál. Ilyenkor rádudálni, villogni bunkóság.

Én ez utóbbiba tartozom, és pont ezért sosem villogok le senkit, hisz én is vágtam már ki motoros elé, aki 200 felett jött, és csak egy kis pont volt a tükrömben mikor kihúztam az autót.
Viszont ha a másik autós oktatni kíván, és szánt szándékkal akadályoz, azt a személyes jogaim korlátozásának élem meg, és iszonyatosan felhúz. A jobbra mutogatáson kívül még mást nem tettem, de érzem, hogy egyszer el fogom veszíteni a türelmemet és erőszakkal kényszerítem ki a külsőbe, talán még szóváltásba is elegyednék vele.

Azt hiszem hogy a 2es pont nem betartása miatt nem működik semmi ezen a helyen..

Peter Blau 2009.09.03. 12:36:56

"Ez az incidens, hogy én a középen haladókat párszor megelőzöm, de feltartóztatnak a lassú középre ragadtak, és a Polót látom elhúzni jobb szélen, vagy háromszor megismétlődik. Elméletben igaza van, hiszen majdnem üres a sávja, és kint zavartalanul tudja autózni a maga 115-jét a közép 100-ához képest. Csak arra nem gondol, hogy egy csomóan nem készülnek arra, hogy a jobb sávban autó jöhet hátulról. Ne adja az isten, hogy egyszer csak észbe kapjanak, és kimenjenek a helyükre, mert akkor a Polósból lenyomat lesz a szalagkorláton, és még ő lesz megsértődve."


Párhuzamos közlekedésre alkalmas úton nem létezik olyan, hogy jobbról előzés vagy balról előzés csak elhaladás. Tehát bármelyik irányba akarsz sávot váltani ugyanúgy körül kell nézned és akkor nem lesz baleset, ezért van mindkét oldalon visszapillantó tükör, pár évtizede még csak a bal oldalon volt.

antika13 2009.09.03. 12:47:42

Az egészben az a furcsa, hogy Csikós úr és a kommentelők nagy része is tudja minden hétvégén pénteken lefele, vasárnap és héfő reggel visszafele ( nyáron egész hétvégén ) bedugul a pálya. Ettől független mindenki ott erőködik, pedig mehetne nyugisan mellékúton is.

koborember 2009.09.03. 13:00:48

@kultúrpesszimista: Belefér és azért nem büdös, mert egy idő után elszakad a húr. Nem vagyok olyan, mert közel húsz éve vezetek, Budapest belterületén olykor napi 2-300km-t és sosem fordult elő olyan eset, hogy bárkit is fizikálisan, vagy akár mentálisan bántalmaztam volna. Kobor

kalandrover 2009.09.03. 13:02:23

@antika13:

Ja, olyan ez, mint nagyáruházban a jobboldali sorokba beállni, a baloldaliak meg üresek. Amikor meg égből dörren a bemondónéni hangja, hogy húzzanak már az üres kasszához, akkor is csak néznek, hogy ki-kivel van.:-)

koborember 2009.09.03. 13:04:08

@kultúrpesszimista: Persze igazad van. Nem fért bele és marhára interferens, hogy a lányommal takarózok amikor az okot keresem, miért is tettem meg és akkor is, amikor előzőleg arra gondolok, hogy mást miért nem... Szégyeltem magam, de nem bántam, hogy megtettem.

ROSSO166 2009.09.03. 13:05:13

Öldöklés az M7-esen cikkhez.Nem értem tisztelt autóstársam, hogy a sz.-ban lehet a bal oldali sávban sor???? Az autópályán jobbra tartási kötelezettség van, a sok szerencsétlen hülye(akik miatt a balesetek vannak) mennek egymás mögött féktávolságot nem tartva és hülyén néznek amikor lehagyják őket jobbról.Akkor kell bemenni a belső sávba amikor utolértél valakit és amint kikerülted azonnal vissza a helyedre, és udvariasan elengedni a belső sávban gyorsabban haladót. Gondold át még egyszer ezt az egész cikket és az autópályás életedet. Írj egy másik cikket arról, hogy HOGYAN ALAKUL KI SOR A BELSŐ SÁVBAN AZ M7-EN, AVAGY A GYILKOSOK SORA A BELSŐ SÁVBAN!

Putyur 2009.09.03. 14:32:18

@antika13: Borzasztó egyszerű.
Elmondod, hogy 1 db. autópályamatrica árából hány nylonharisnyát/körömlakkot/csini topot/Verne-regényt/pizzát (nem kívánt törlendő) lehet vásárolni, és kész.
Másik módszer: nem magyarázkodsz, hanem arra mész. Nálad van a kormány meg a váltókar, nem? Addig meg arra megy az autó, amerre Te akarod...

kultúrpesszimista 2009.09.03. 14:33:29

Na.
Kuss legyen már.
Elég legyen már.
Ámen legyen már.

a márk 2009.09.03. 15:31:08

a gyereknek, ha valami nem megy segítek...
ezek az emberek pont a 3,5 éves u.öcsém szintjén vannak. persze, hogy megmutatom ,hogy kell csinálni.

vazo 2009.09.03. 16:17:40

A6-os Audival járok. Mellesleg hivatásos sofőr vagyok, igaz már nem azzal keresem a kenyeremet. Én is alig várom Székesfehérvárt, de gondolatban már a sok tulok van a fejemeben aki nem ismeri a jobbratarts szabályát. Engem ezek feszítenek igazán ki. Nem szoktam 140-nél gyorsabban menni (kivéve ha beragadok a belsőbe) és tényleg nincs más választásom mint vagy jobbról előzni, vagy beletaposni, hogy beférjek a belsőbe.
Az olaszokról nekem nincs ilyen jó véleményem, nem szeretnek ők sem lehúzódni. M0, Anna-hegyi emelkedő olasz rendszámos platós Ford tranyó benne család, 75-el belső sáv. Villantok, indexelek, közben egy autó jobbról megelőz minket de nem kapcsol. Mire elvesztem a türelmemet és én is elindulok jobbra. Mi történik? Ő is kijön elém, de mikor már majdnem mellette vagyok... nagy a zisten állatkertje. Ja elötte egy Fábiás nem akart, sőt nem is ment beljebb egy sávval hogy beengedjen a gyorsítóból, holott míg a szem ellátott nem jöttek hátulról... ilyenkor én vagyok a köcsögmutogatósaudis...

Sanzistift 2009.09.03. 16:54:34

Havonta kétszer nyomom a 950 kilométert haza, és vissza németbe.
A magyar szakaszon van mindig a balhé.
Nem azért, mert a határon túl angyalok laknak, hanem azért, mert ahogy a németek, osztrákok és magyarok átlépik a határt, onnantól a többség egy gázpedálon álló dühöngő őrültté változik.

Előzök a belsőben, és ha a nyakamba esik egy német, az rutinból nem villog ki, mert tudja, mi a szitu.

Bezzeg a magyar ménesgazda, már villog kilométerekről, hogy ő márpedig száguldozni akar.

Én meg leszarom, hogy ő mit akar.
Nem tudok menni sehová előle, de villog, mintha tudnék csinálni valamit is, míg be nem fejezem, amit elkezdtem.

Olyankor szoktam kecsesen megmutatni a középső ujjam hátrafelé, hogy látsszon, nem véletlenül tartom úgy a kezem.

Mégis, mit képzelnek ezek?
A tempó óra szerint 140, és ha vár egy 10-20 másodpercet, akkor még villognia sem kell...

Csak érdekességképpen lemértem, hogy 950 km hosszon, három országon át mit lehet kezdeni a tempóval.

Vegyük a szabályos tempót, mindent mindenhol betartva, szeretve a külső sávot. A fogyi lett 7,7 liter, az időt pedig nevezzük X-nek, ami nagyjából 8,5-9 óra, forgalomtól függően.

Csak tankolni, és matricát venni álltam meg.

Visszafelé mindenhol, ahol nem volt radar, hűtőrácson volt a gázpedál, ahol engedte a forgalom, mert kinyírni magam mégsem fogom egy teszt kedvéért.
Óra szerint 180-200 folyamatosan.
A fogyim lett 9,8, és 950km hosszon nyertem bő 40 percet.

Számoljunk, és nem értem, hogy hová sietnek az idióták?
Megdögleni?

atabi 2009.09.03. 17:25:23

erről van szó.ezek a fórum hozzászólások jellemzik a közlekedéskultúrát is.:))

kasu 2009.09.03. 19:21:46

A baj az, hogy az autóvezetés lenyomata a személyiségnek és a közállapotoknak. A flusztrált vadbarom, anyós, feleség, főnök által felbaszva, és persze mert eleve ilyen idegbeteg az úton éli ki a felgyülemlett gőzt. Ide hozza a munkanélküléségét, az apehot, amit naponta lát/hall a tv-ben, a sok faszságot és a sugalmazott kilátástalanságot, meg hogy már megint szarabb lesz mint volt.
Nincs mosoly és előzékenység, saját magát és kedves családját is súlyosan veszélyezteti naponta a semmiért, csak, hogy kiengedje magából.
Pedig nyugi kéne, mosoly, figyelem és veszélyérzet valamint egy kis hit, hogy az élet szép.

sreetfighter 2009.09.03. 19:43:50

Az olaszokat nem kellett volna felhozni, mert ott is egymás után kullogtunk a belső sávban egy lasabb miatt.
Egyszer mögöttem iramodnak jobbra az autók, mert egy audi villog mint a barom. Rám is villogott, de nem mentem le, mivel elöttem is voltak kb. öten.
Mikor látta hiába villog, leelőzte a sort jobbról. Itthon én is megtettem volna, de külföldön azért mégsem!
5 perc után mikor lementek előlem beértem a villogó nagyarcot és villogás nélkül "letoltam" a jobb oldali sávba, mert csak egyenesben volt nagy legény a 3.0 TDI-jével.

ÁlKormi 2009.09.03. 22:39:01

Siófokról Bp-ig 100 km a távolság.
A newtoni képlet szerint ha átlagsebességünk 100 km/h, akkor 1 óra alatt érünk Budapestre.
Ha átlagsebességünk 120 km/h (vigyázat, ha 120-as átlagot akarunk hozni, akkor a gyakorlatban sokszor 120 felett kell hajtanunk), pontosan 50 perc alatt érünk fel. Tehát 10 percet spóroltunk. Mindenki eldöntheti, érdemes-e 10 perccel előbb elindulni, vagy a nyúl lelki békéjéért halálba szopatni saját magunkat.

Csikós Zsolt 2009.09.03. 23:07:38

@ÁlKormi:

Nem fogod. Nem az a kérdés, hogy 120-szal, vagy 100-zal megyek-e, hanem hogy megyek-e egyáltalán, vagy beállok egy kamion mögé 75-80-nal. Ez meg már különbség. Csak a háromsávoson lehet sebességet megválasztani, a kétsávoson vagy beragadsz, vagy letolnak, nincs opció.

Csikós Zsolt 2009.09.03. 23:10:43

@ÁlKormi:

És még valami: aki 1000 km-t vezet, annak igenis számít, hogy 100, vagy 120, szűklátókörűség csak a Balaton-Budapestre átlagot számolni. A 120 legális, minden más országban stresszmentesen tartható, ritka fennakadásokkal. Nálunk jellemzően nem. Tolerancia nincs, egyéni előnyszerzés rulez. Hát ezért Balkán.

ccorsa (törölt) 2009.09.03. 23:15:18

Ha ilyen tumultus van a belsőben, akkor Én is inkább maradok a külsőben, mert ott van esélyem elkerülni a belsőben rövidebb követési távolságot tartó autók karambolját, és nem kezdek jobbról előzni.

Itt is van sok ember, aki nem tart jobbra.
Kérem jelentkezzenek.
Senki?
Gondoltam...

ccorsa (törölt) 2009.09.03. 23:16:23

Nagy távolságoknál, bizony nem mindegy a 100 vagy a 120, ahogy Csikós is írta.

Marcellusca 2009.09.03. 23:31:13

@kultúrpesszimista: Tudod, én büszke vagyok rá.

Te meg gondolkozz, mielőtt írsz!

Azt írod:"Egy átplasztikázott VW, amin egy dolog eredeti cseh: az embléma."
Azaz, gyakorlatilag egy VW Golf (ua. padlólemez és minden), mindezt százezrekkel, milliókkal olcsóbban.
Hol itt a hiba?
És bírja a tartós 130-at (még többet is), akkor mi a probléma vele?

@BMW ///: És ki a franc akar gyorsulgatni 0-100-ra autópályán? Ez mennyire releváns a pályás közlekedésben?
A 200 (170) LE már inkább mérvadó.

@primatus: "Sokan presztízskérdést csinálnak itthon abból, hogy milyen autóban ülnek. A kisebbségi komplexus és az adott márka, valamint a benne ülő bizonyos társadalmi pozíciójával való kapcsolatának vélt (valós?)hite, csak bonyolítja a képet. Mindenesetre önmegvalósításként tekintenek a gépre és, mint akik felveszik a Pókember-Denevérember-Terminátor jelmezt, elkezdenek eszerint viselkedni."

Nagyon igazat szóltál.
Csak ezt kevesen értik. :)

Marcellusca 2009.09.03. 23:34:03

@Speedman: Képzeld, vazze, nem csak Magyarországon vannak autópályák.
És van ahol No Limit.

Marcellusca 2009.09.03. 23:37:19

@Füvész: Émmán írtam. B kat. jogsi.
"B", mint Belső sáv. :D

arrogans 2009.09.04. 01:16:53

hehe) ez egy jókis örök téma,el lehet rajta csámcsogni minden nyár végén,olyan mint a beiskolázás költségei. . .Amúgy két dolgot tudok mondani az autózás itteni viszonyaira,bár azt hiszem mindenkinek van hasonló sztorija. Az egyik nagyon rövid: egyszer egy fővárosból kivezető főúton haladt előttem egy kék fabia,az egyik körforgalomnál simán nekiállt indexelni BALRA!!! természetesen ahol kiment,ott nem jelzett semmivel . .na az ilyet gyorsan megelőzöm,nem érdekel mitől ilyen droid,nem akarok balesetbe keveredni miatta. A másik az klasszikus kamionos történet az új nulláson.Ketten mentünk egész napi meló után vissza a műhelybe,vagon r-el.tépek a belsőben,a szélsőben két kamion egymás mögött.Mikor majdnem melléjük érek,a hátsó kivág elém,de úgy,hogy majdnem orra álltunk azzal a szerencsétlen telefonfülkével a fékezéstől . .ezután következett a szokásos 3 percig tartó előzés,65-tel.Kollégámmal ugyan jót káromkodtunk,meg röhögtünk a büdös paraszton,de nekem azért átvillant az agyamon,hogy ha mindez úgy történik hogy gyerek ,asszony halálra rémül a vészfékezéstől,akkor tuti addig mennék utána míg meg nem áll,még ha az szegeden van,akkor is.Miközben tudom,hogy ő leszarja az egészet,jót röhög magában. . .Úgyhogy (vessetek meg,köpjetek le) mikor befejezte ezt a csodás manővert,szépen megelőztem ,majd beálltam elé 2m-re,45km/h-val. nagyon mérges volt))))mert megelőzni se tudott . .nem vagyok híve az ilyesminek,sokkal feszültségoldóbb lett volna ha fejberughattam volna,de sajnos nem volt idő megvárni míg megáll. . .Hangsúlyoznám,hogy mindez tiszta időben,2 sávos részen,emelkedő előtt,teljesen gyér forgalom mellett történt.És nem is 180-al érkeztem,tisztában vagyok a wagon-r korlátaival.

arrogans 2009.09.04. 01:27:48

Ja,lemaradt a tanulság,amiért egyáltalán írtam.A fenti két eset nagyszerűen leírja azt a két típust akik miatt ebben az országban a közlekedés (is) a bohózat és a rémálom keveréke.Az egyik,akinek már a slusszkulcs kézbevételétől összeszorul a gyomra és az utakon való viselkedését csak egy véletlenszám generátor tudná kiszámítani.A másik meg a mindenbe beleszarós,"majd fékezel,lehúzódsz,beengedsz,megdöglesz" hozzáállású degeneráltak ,akik elfelejtik,hogy az úton mások is közlekednének . . .esetleg.

kultúrpesszimista 2009.09.04. 11:56:03

@Marcellusca:

Gondolkodom mielőtt írok, és továbbra sem gondolom másképp. Egyéni bajod, ha büszke vagy a Skodádra, ehhez ezúton gratulálok. Hogy mi a bajom vele? Már önmagában a VW is ciki, egy autó, ami a "Népautó" nevet viseli és amely márka az elmúlt években a prémium kategória felé kíván(t) törni, másnak akar látszani, mint ami. Vicces. A Skoda meg ennél a nívónál is lejjebb van, igazi kispolgári népautó. Erre büszkének lenni? Végül is... A Suzuki Ignisnek és Wagon R-nek is van klubja, azért az már inkább tragikomikus.

"És bírja a tartós 130-at (még többet is), akkor mi a probléma vele" - hűha. Ez kunszt lenne 2009-ben? 20 éve sem volt már az. Az a baj, hogy stílustalan autó. Illetve egyáltalán nem baj. De azért ne legyünk már rá büszkék, ha egy mód van rá. Nem olyan jó, nem olyan szép.

2009.09.04. 12:30:14

@RockKéró: " .. BMW tulajok taplók ..". Nekem most van egy hobbi BMW M3-mam, másik kettő autó mellet. Ha eladom és veszek egy hobbi NSX-et, akkor hirtelen nem leszek tapló? Ugyan menjél már :D

DOKKOLÓ 2009.09.04. 14:26:35

@kultúrpesszimista: Ott a pont!!! Valaki írta feljebb: Nem az a szánalmas ha skodád vagy vw-d van, hanem az ha büszke vagy rá!! Szánalom egyszerüen ahogy a sok majom veri magát ezekre a szarokra... Minden nap látok belőle 50 db-ot kb. akkor miről beszélünk? Mondjuk a legalalja az az rs octavia meglátunk egy ilyet haverral ahogy feszít benn a csórikám nemtudjuk eldönteni, hogy most sírjunk szegényen vagy nevessünk!!! :DDD

De ezek ám a legkeményebbek 1,9 pédétédéi na nehogymár én ne... 600 as sportmocival közlekedek aki vezetett ilyet az tudja, hogy nemsok ellenfél van az utakon és ami a legérdekesebb az az, hogy a legtöbben ezt felfogják.. Akik tényleg királyok az utakon: Lexus, Alfa, BMW M5, Cayenne az lehúzodik, mert tudja, hogy esélye sincs nameg, hogy elférjek!! Mit csinál tapló passat meg octavia??? Kimegy felező mellé!!! Vastaps!!!

De a csúcs élményem az Siófokon volt az említett 1,9-es rizskályhával. Bekostol pirosnál egy 120 lovas motornak!!! Azt hittem ennél már nincs lejebb de van, mert a 2. 3. lámpánál se adta fel... :DDD

Ledsorokat meg csak pakolgassátok felfele, mindenki rajtatok röhög!! Egy Lanciának vagy Audinak jól áll a skodán, olyan mintha a bucsuban lőtted volna!!!

kultúrpesszimista 2009.09.04. 15:08:58

@visszakettőpadló:

Köszi, de nem vagyok pontvadász. Meggyőzhető vagyok, nem tótumfaktum, de az tényleg mindennek a legalja, amikor már Skoda az eszmecsere tárgya, aminek megítélésénél kevés triviálisabb dolog van az autósvilágban.

"Valaki írta feljebb: Nem az a szánalmas ha skodád vagy vw-d van, hanem az ha büszke vagy rá!!"

Ezt én írtam.

(Amúgy szerintem egyetlen autónak sem áll jól a LED, de ez már vállaltan az én szubjektív véleményem. Egy nem túl szép múló trendnek, divathullámnak gondolom. Egy Lancián meg végképp bazári. Nincs szüksége rá. A legtöbb Lancia a vonalaival, az apró kis gesztusaival hódít, nem kell rá csicsa. Az maradjon meg a No Fear-es, külvárosi szvifteseknek. Lila neonfénnyel oldalt.)

Marcellusca 2009.09.04. 17:31:05

@kultúrpesszimista:
@visszakettőpadló:

Húúú, a nagy megmondóemberek.
Bocs, hogy élek és racionálisan gondolkodom.
Vettem egy "szar" verdát, egy megbízható márkától, mindezt százezrekkel olcsóbban, mint amennyibe a konszern hasonló autója kerül. És sokkal nagyobb csomagtartóval, amire szükségem is van.

De, biztos nektek sokkal puccosabb, sufnituningolt verdátok van, amire annyira büszkék vagytok, hogy mindenki hülye, csak ti vagytok helikopterek.

Éljenek a netes kivagyi megmondóemberek!
Nélkülük tök unalmas lenne az élet.

Ízlésekről, hogy kinek mi tetszik, meg tök fölösleges vitatkozni.

Egyébként elárulhatnátok, hogy milyen szarra vagytok annyira büszkék, hogy így fikáztok?

Motor az más kategória.
Az tényleg egy idióta, aki +250ccm motorral szemben akar versenyre kelni. :D

Speedman 2009.09.04. 17:33:20

@kultúrpesszimista:

Ne foglalkozz ezzel a Marcelluscaval.
Valószínüleg a Marcellusca és az Erick nick ugyanazt a személyt takarja.
Olyan fusztrált szegény hogy a másik nickjével védi meg(próbálja) magát..

mbtomi 2009.09.04. 19:50:07

@ baseldon:
"A cikkben is emlitett olasz versenyzok a legveresebbek (az iro velemenyevel ellentetben). Ok csapatostol kepesek eletveszelyes manoverekbe ugrani. Abban nem vagyok biztos, hogy valoban Olaszok, de olasz rendszamuk van (hatha van aki errol tobbet tud, en meg nem tudtam megfejteni)."

Na, ez az a sok rohadt szőröstalpú román, akikről beszéltem. Olaszban vannak, dolgozni utálnak, mint az olaszok...Elvileg jól kijönnek egymással. Bár ezeket mindenhonnan ki fogják előbb-utóbb utálni, remélem...

A fő témához visszatérve pedig, vajon az miért van, hogy nyugaton (na jó, meg az új M0-on) az autópályán a belső sáv fogy el? Azért, hogy a sok rohadt száguldozó köcsög kénytelen legyen lassítani és engedje az olyat, akinek 10 km kéne, hogy újra felgyorsuljon.
Na, ezt kéne, hogy megértse a sok gyíkarcú állat!!!!! Ők a fostos szaruknak csak adnak egy gázfröccsöt és újra száguldhatnak a halálba (remélem).
A GYENGÉBBHEZ KELL ALKALMAZKODNI ÉS NEM FORDÍTVA!
"Halló, van otthon valaki McFly?"
Remélem érthető kőbunkók!!!!!!

ÁlKormi 2009.09.04. 22:23:06

@Csikós Zsolt:
Kedves Zsolt!
Évente kb. 50-60.000 km-t vezetek Pécs-Budapest között, a munkámból adódóan. Ennek a km-nek durván a fele sajnos az M7-re esik. Nagyon sok esetben péntek délután/este jövök vissza Pécsre, amikor a gyökér horda lezúdul a Balatonra. Ha horror sztorikat kellene írnom, akkor kb. 20 ilyen cikkre valót tudnék sorolni (legfrissebb élményem, hogy egy 206-os Peugeot-ról elém esett egy rosszul rögzített kerékpár kb. 120-as tempónál, stb, stb.) Sok év tapasztalata után annyira be vagyok szarva az M7-től, hogy vettem egy hatalmas batár benzines autót nagy motorral, azzal közlekedem, hátha biztonságosabb előzéseknél és esetleg karambolnál. Hidd el, jobb, ha békésen a szélső sávban csorogsz, esetleg buksz 10-15 percet Siófokig (kb. dugóban ennyi 1 km a Hungárián, vagy a Rákóczi úton, stb.). Közben nyugis klasszikus zenét hallgatsz, szarsz a sok ökörre, szenvedjenek. Megjegyzem a nyári időszakon kívül hétköznap általában normális az M7-es utazóközönség. Ja! Saját tapasztalataim szerint a BMW-seken kívül a TDI PASSAT tulajdonosok a legnagyobb f@szok, mindegyik meg akarja mutatni, mekkora alfa hím. Esetleg, ha még csodát akarsz látni, menj egy kört Nápolyban is, a hazai viszonyok mindjárt idillikusnak fognak tűnni.

DOKKOLÓ 2009.09.04. 22:51:23

@Marcellusca:

Felejtsd el az egész vw konszernt!! Mentem 1,9 pédélofasz passattal meg 1,6 octaviaval.. Hát belseje botrány mindegyiknek!! Azok a fröccsöntött műanyagok meg a dögunalom műszerfal, puritán ülésekről ne is beszéljünk! Bp től Vp. ig el is ment a kedvem az élettől! Ez a német technika? 1,6 motor meg nemtudom, hogy kapta a LE adatokat, mert ha nem mondják, hogy mekkora akkor azthiszem 1,2!! De mindegy nem az a baj hogy skodával v. passatal jarsz hanem, hogy ezzel menőzik a sok paraszt mintha egy Maserati lenne alatta..
Meg nem értem, hogy minek belőle rs superb meg nemtudom még milyen marhaságok! Kb. olyan mintha az swiftet kiadnák 3.0 ás V6 ossal...

Marcellusca 2009.09.04. 23:05:12

@visszakettőpadló: Kösz a semmit!
Szubjektív dolgokkal nem szokásom vitatkozni.

De a kérdésemre még mindig nem válaszoltál!
Milyen verdára vered a melled? Van egyáltalán?

Ja, és nem menőzök. Van egy autóm, amivel meg vagyok elégedve. Ennyi.

kultúrpesszimista 2009.09.05. 11:47:08

@Speedman:

Ez könnyen lehet, erre nem is gondoltam. Köszi.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.05. 15:23:56

@Shadowbull: "A 7es vasarlok pl. jocskan tul vannak a 60-on atlagosan."

58 a pontos szám, ha jól emlékszem. Az S-Klasse esetében 65. A 7-es a prémiumszegmensben még relatíve "fiatalosnak" számít.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.05. 15:34:55

@Marcellusca: "Azaz, gyakorlatilag egy VW Golf (ua. padlólemez és minden), mindezt százezrekkel, milliókkal olcsóbban."

Ahogy azt Móricka elképzeli. Attól tartok, te még sem Skodában, sem VW-ben nem ültél soha.

Marcellusca 2009.09.06. 09:20:06

@Il mio nome è Nessuno: Nem akarok vitatkozni, mert Te/Ti olyan okosok vagytok, hogy az már fáj.

Csak annyit, hogy nézz az avataromra!
Nem NET-ről leszedett fotó. Saját verda.

Tetű 2009.09.06. 14:47:51

Tisztelem, szeretem Csíkos Urat. De nagyon nem értek vele egyet bizonyos dolgokban.
A leglényegesebb az, hogy HA VALAKIT JOBBRÓL MEGELŐZNEK, AKKOR AZ A VALAKI BIZTOSAN NEM CSINÁL VALAMIT HELYESEN. Jelesül nem tart jobbra. Az a másik érdekes módon tudott jobbra tartani. Akkor ezt megtehette volna az is, aki mellett jobbról elmentek, csak éppen az biztonságosabb lett volna. 1. Jobbról előzés jogilag nem is létezik. 2. Jobbról előzni kizárólag szabálytalanul közlekedő autót lehet.
Én amikor jövök haza az M7-en azt tapasztalom, hogy a külső sáv üres, a belső kettő pedig tele, pláne a középső! Hát ez az ami abnormális. A belsőnek kellene szinte üresnek lennie, hogy akik lassan ELŐZNEK A KÖZÉPSŐBEN (UGYANIS AZ ARRA VALÓ ÉS NEM FOLYAMATOS HALADÁSRA!) azok ne tartsák fel a tempósabban haladókat. És akkor nincs összetorlódás, meg 190-nel a külsősávban jobbra tartó autó. A másik nem normális pedig, hogy valaki 100 alatt felmegy az autópályára, ráadásul annak is nem a külső sávjába.

Csikós Zsolt 2009.09.06. 15:28:21

@Tetű:

De nyilván azért megy sorban a társaság, mert mindenki gyorsabban akarna menni, mint az előtte levő, ezért is utazik a másik farán, aztán amikor elmúlik a megelőzendő, mindenki visszaáll a jobb sávba, amint megelőzte a nála lassabban menőt. Ez a logikus, ez a szabályos, így csinálják mindenhol, ahol kultúra van.

JOBBRÓL ELHALADNI LAKOTT TERÜLETEN KÍVÜL TILOS A KRESZ SZERINT. MERT AZ ELŐZÉS. ELŐZÉST VÉGREHAJTANI BALRÓL NEM. És ez mindenkinek szól, aki fentebb kötözködött. Tilos dolgot nem szabad. A jobbra húzódási kötelezettség pedig arra szól, hogy ha befejezted az előzést, menj vissza.

Ha mindenki lehúzódna azonnal két autó között, a fent nagy mennyiségben előforduló 170-nel autózok mindenkit egyfolytában megelőznének (márpedig Balatonról nyári hétvégi este hazafelé van ennyi belőlük, ami kiad egy folyamatos sort), és nem lehetne visszaállni tíz kilométeren át. Mellesleg az életben nem láttam még senkit, aki konvojos előzésből kiállt volna jobbra. Senkit, soha. Lehet, hogy te vagy az egyetlen kivétel széles e földön, akkor minden tiszteletem.


100 alatt szabályos felmenni az autópályára, különben egy teherautó sem lenne rajta... És soha, egyetlen kispolákos, trabis nem mehetett volna fel (tudom, mindkettő megy százat, de azért egyáltalán nem tipikus).

Tetű 2009.09.06. 16:20:25

@Csikós Zsolt:
Először is köszönöm a reakciót.
Olyan nincs, hogy egyszerre 20 autó előz egy teherautót. Egyszerre max annyi tudja előzni, amennyi elfér mellette féktávostul. Akkor kell elkezdeni előzni egy járművet amikor utolértük, és nem Nagykanizsánál beállni a belső (vagy Székesfehérvárnál a középső sávba). Ha megelőzünk valaki, és látunk 100-200m-re arrébb egy másik előzendőt, akkor is visszamegyünk jobbra, és nem maradunk a belsőben. (Legfeljebb ha teljesen üres a visszapillantó.)
Hogy akkor a gyorsabbaktól nem lehet visszasorolni a belsőbe? Ez nem igaz, minden autóra szereltek gázpedált, indexet, és visszapillantó tükröt, ezek segítségével nem okoz gondot elengedni a 170-eseket és a megfelelő időben kimenni előzni. (Sajnos sokan úgy jönnek ki előzni, hogy elfelejtik a gázpedált egy kicsit megnyomni. Amúgy ez városon belül is igaz, úgy kell besorolni egy másik autó elé, hogy a sebességünk legalább annyi legyen, mint aki elé besorolunk, hogy ne kelljen neki lassítani.)
Éppen ezért kellene a jobb oldali sávot használni Szfv-tól (IS!), hogy a középsőben lehessen előzni, a belső meg ottmarad a "170-eseknek".
A KRESZ-ben olyan nincs, amit nagy betűvel írt. Ezt épp ezen az oldalon (vagy ha nem itt, akkor egy másikon) írta egy jogász kollégájuk. "Jobbról előzni tilos" ugyan, de ha tőlem balra halad egy lassabb jármű arról én nem tehetek! Én csak jobbra tartási kötelezettségemnek teszek eleget. Tehát ezért a jobbról előzés fából vaskarika!
A 100 alatti dolgot nyílván képletesen mondtam, és nem a kispolákosokra gondoltam, hanem azokra akiknek a vége 170-től felfelé, mégis 100-110-zel araszolnak, és nem a külső sávban.

kultúrpesszimista 2009.09.06. 17:07:40

@Csikós Zsolt:

"JOBBRÓL ELHALADNI LAKOTT TERÜLETEN KÍVÜL TILOS A KRESZ SZERINT. MERT AZ ELŐZÉS."

Párhuzamos közlekedésre alkalmas úton nem minősül előzésnek. Ezt is sokszor kitárgyaltuk már feljebb.

Marcellusca 2009.09.06. 21:13:07

@Csikós Zsolt: Hát, kedves Csikós úr, még ilyen sületlenségeket írni (és az ilyenek még a tévében is osztják az észt).

A sztori arról szólt, hogy kész konvoj megy a belsőben, mert egyetlen teherautót fognak megelőzni. Miért megy mindenki a belsőben?
Lehet konvojban is előzni, csak nem kell a tgk-tól 2-300m re besorolni, mert az előző is bement. Menni kell a tempóval tovább, és amikor utolérem, akkor megyek be a belsőbe. Így egyszerre 2, max 3 autó van előzésben, és nem egy egész konvoj.

A jobbról előzésről meg már én is és kommentelő társak is megírták a "megoldást", a véleményt.
Lásd: @Tetű: @kultúrpesszimista:

kultúrpesszimista 2009.09.06. 21:36:25

2. § Fogalmak

"Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."

www.kreszdoktor.hu/iii_a_kozuti_forgalommal_kapcsolatos_fogalmak.php

"37. §

(2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni."

www.kreszdoktor.hu/kozlekedes_autopalyan_es_autouton.php

ekutya 2009.09.07. 14:32:50

Kedves mindenki:

Sajnos Csikósnak van igaza abban amit leírt. Bizony. Hiába van a sok jogász, meg egyéb szakértői elemzés, a KRESZ azt mondja amit Csikós is leírt, akinek más a véleménye, az félreértelmezte.

Ez van. Nem én írtam a KRESZ-t, és sajnos jól értelmezem. Tehát a tisztánlátás végett.

Jobbról elhaladás:

Lakott területen belül, párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten szabályos. Ez tipikusan a többsávos úton a kívülről elhaladást jelenti. Ekkor az autók bármelyik sávban tartózkodhatnak, hiszen lakott területen belül gyakori az irányváltoztatás, ezért nincs jobbratarts, és ezért az elhaladás nem számít külön sávban előzésnek. Persze itt is van olyan kitétel, hogy a gyorsabb autót el kell engedni, le kell húzódni előle, de ez nem vonatkozik a gyorshajtók elengedésére.

Lakott területen kívül van jobbratarts és az elhaladás is előzésnek minősül (A "nem lehet jobbról előzni" nem azt jelenti hogy ez nem előzés, hanem hogy TILOS. Kivétel pl. a kanyarodósáv, de az azonos irányba haladók mellett, alatt, felett, benne elhaladás, az előzésnek minősül). Tehát a külső sávot csak előzési, illetve kikerülési, vagy kanyarodási szándékkal szabad csak elhagyni, a manőver idejére. A befejeztével vissza kell térni a külsőbb sávba. Ha több járművet előznél, tehát az előzés folyamatos, akkor nem kell visszatérned a külső sávba. Amennyiben gyorsabban haladó érkezik mögötted, és te biztonsággal le tudsz húzódni előle, akkor el kell őt engedni. Nagyon fontos megjegyezni, hogy a megengedett maximális sebesség felett közlekedőket soha sehol nem vagy köteles elengedni, kivétel ha hatósági megkülönböztető jelzéssel van ellátva, és ezt bekapcsolta (nem, a reflektor/duda és a csillag/4karika/4kékfehér körcikk kombó nem minősül megkülönböztető jelzésnek, mégha a németpárti tulaj kimondottan ezért vette se).

Féktáv: A körülményeknek megfelelő féktávot mindenki köteles betartani, még akkor is ha jobbról tülekedik a BréMW-s. Ezt mindenki maga kell felmérje, és nem abszolút távolságban mérhető. Érdemes 2mp-es közöket tartani. Ebből látszik, hogy a rendes követési távolságot tartók közé könnyedén, és biztonsággal be lehet bárhol furakodni. Sajnos ezt meg is teszik, de a jobbról elhaladás autópályán TILOS, ezért szabályosan közlekedők ezt nem teszik meg. A szabálytalankodókat büntetni, betartani nekik, pedig szintén TILOS.

Azt még külön megemlíteném hogy a mennyivel kéne haladni a belsőben meg utazótempó jellegű viták teljesen értelmetlenek. 130km/h-nál gyorsabban közúton Magyarországon nem szabad (lehetni lehet) közlekedni. Ha valaki kivág eléd, amikor 200-al mész, majd jusson eszedbe. Tőle csak az várható el, hogy a 130-al közlekedők elé még biztonsággal kanyarodjon ki. Ezt bizalmi elvnek hívják, és ahogyan a többi KRESZ szabály, ez is vonatkozik minden autómárkára. Apropó, a minimum sebesség autópályán ha jól emlékszem a 60km/h. Ennél nem vagy köteles egyik sávban sem gyorsabban menni, kivétel ha külön tábla másként nem jelzi. Jellemzően kapaszkodósávoknál, emelkedőknél szokott ez másként lenni. Ott a belsőbb sávokon a kitáblázott minimális sebességet kell tartani. Egyébként meg a 60km/h-t. A főútvonalon száguldozóknak meg jusson eszébe néha, hogy a csupasz főútvonalon szabályosan meg szabad fordulni. Ha tetszik akkor Y-ban (kivétel a záróvonalas szakasz, meg a híd, stb.).

Aki nem tartja be az általam fentebb leírtakat, az szabályszegő. Nem kényszerítek senkit rá, hogy betartsa, csak ne akarjátok már megváltoztatni bemondással a KRESZ-t. És ne keverjétek ide a különböző fogalmakat. Menjetek be a közlekedési hatósághoz, ott meg fogják erősíteni amit én és Csikós mondott. Sajnos a szakjogászok rendszerint elég hiányos tudással rendelkeznek, és ez nem csak a közlekedésben van így.

Bartoki 2009.09.07. 18:04:04

"Már tényleg durván kell fékeznem, mire hozzám ér a hullám, mindenki kicsit rövidebben autózott, mint a féktáv, éppen azért, hogy a jobbról jövő pofátlanok be ne férjenek."

Én pont azért szoktam nagyon bő féktávot hagyni, hogy az ilyen hullámoknak ellen tudjak dolgozni.

Ha biztosra látszik a torlódás (kimegy a Moszkvics előzni a kamiont), akkor már jó előre elvehetsz a gázból, esetleg egy óvatos féklámpa-begyújtást is lehet adni neki.

Akkor csinálod jól, ha a torlódás pont megszűnik mire odaérsz. Ráadásul még az odaéréskori sebességed is akkor lesz maximális, szóval nem csak a biztonság miatt éri meg ezt csinálni, hanem a gyorsaság és a fogyasztás miatt is.

"A sokadik hosszú sorba felfejlődős, jobbról, fél féktávon orrot beerőszakolós művelet után már alig kétméteres féktávot tartottam – én is, meg mindenki előttem, mögöttem, ameddig szem ellátott."

Ugyan már... Érdemes a tolakodók könyökkel kiszorítása érdekében ilyen életveszélyt vállalni? :O

A betolakodókon nem kell idegelni, azok az első adandó alkalommal úgyis továbbálnak.

Relax. Písz. :)

"Én viszont tempót tartok, emiatt hirtelen kevés lett a szélső, meg a középső sáv is, de nagyon. Kimentem előzni, szép nagy lik adódott megint, elkezdtem megenni a hosszú, poroszkáló kocsisort. Már elérte a mutató a 125-öt, kúszott a 130 felé, amikor megjött mögém a kombi Mégane."

Ilyen esetben meg semmilyen lelkiismeret-furdalásod ne legyen. Eleve nem túl biztonságos a sort 20-30 km/h sebességkülönbségnél sokkal nagyobbal előzni (pl. mi lenne ha valaki hirtelen, jelzés nélkül kijönne?)

Persze mondhatjuk hogy de az szabálytalan, de attól még összetörnél... :)

Ha meg legalább ennyivel előzöl és tényleg nincs hova (biztonságosan, és nagyobb fékezés nélkül) besorolni, akkor nem kell idegeskedni.

Végülis, nem vágtál ki elé az előzésnél - ha ő már csak az előzés közben jelent meg hátul, akkor lesz szíves várni.

Egyébként is lásd 1. paragrafus - ha nem csak az orra elé néz, hanem kicsit távolabbra, akkor jó előre láthatta volna hogy valaki előzi a sort, és jó előre visszavehetett volna a sebességéből.

"Villogott kicsit többet, aztán rajta hagyta az országútit kicsit."

Hát igen, van aki ilyenkor agresszívkedik, de nem kell ezen kiakadni. Szerencsére a nagy többség nem vetemedik semmilyen büntető manőverre miután végül sikerül megelőznie (sajnos olyat is hallottam már).

Az emberek hülyék, ez van, jobb ha elejétől kezdve így állsz hozzá és nem is vársz tőlük mást. :)

Bartoki 2009.09.07. 18:22:54

@kultúrpesszimista: "Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek"

Kiemelném a FOLYAMATOSAN HALADÓ minősítést.

Tehát ha bedugult a pálya, és a külső sáv valamiért gyorsabban halad mint a belső, akkor ott a folyamatos kocsisort alkotó autók megelőzhetik a belső sávot (persze csak ésszel).

Mert ilyenkor úgyis mindenki képben van, látja hogy folyamatos a kocsisor, ott is jönnek.

De ha egy szem autó megy a középső sávban, akkor azt veszélyes egy szem autóval jobbról előzni, mert nem tudhatod hogy az elálmélkodott szerencsétlen mikor találja ki hirtelen hogy tükörbe nézés és jelzés nélkül jobbra soroljon.

Jobbról előzni veszélyes, mindenkinek a saját érdeke is hogy ne csinálja.

Tetű 2009.09.08. 00:40:24

@ekutya:
Nézd, lehet hogy ezek le vanak írva valahol, el is hiszem. De érdekes módon a JOBBRA TARTÁSról egyszót sem írtál, pedig ha valami biztos, az benne van a KRESZben. Büntetni akarsz valakiket, akik a szabálytalankodókat kerülgetik, de a szabálytalankodókat meg nem?! Ez így elég igazságtalan.
De most jön a még lényegesebb. Vannak írott is íratlan szabályok. Én az íratlanokat az írottak elé helyezzem. A KRESZ ugyanis engedi veszélyeztetni a másik autóst, engedi fényszoró nélkül elindulni, engedi akadályozni a másik autóst, engedi feltartani a másik autóst! Lehet papírokra hivatkozni, elbújni a KRESZ mögé, félredobni a józanészt és a kultúrát, de ezek akkor is a POFÁTLANSÁG kategóriájába tartoznak. Megmagyarázni KRESZ-szel, hogy ki miért pofátlan? Ugyan már! Nem lehetne egy kis intelligencáit vinni a közlekedésbe, egy kis figyelmet, körültekintést, empátiát?
A szomorú az, hogy valakinek megfordul a fejében: "ha egy gyorsabb autó jön akkor csak azért sem engedem el, mert a KRESZ nekem ad igazat, még ha belém jön akkor is"! Ezt nevezem szabályos közlekedésnek! Gratulálok!

Tetű 2009.09.08. 00:43:42

@Bartoki: "Jobbról előzni veszélyes, mindenkinek a saját érdeke is hogy ne csinálja. "

Nem jobbra tartani veszélyes, mindenkinek a saját érdeke is hogy ne csinálja!

Hab a tortán: akkor a veszélyes jobbról előzés fizikai képtelenség! ;)

Tetű 2009.09.08. 00:55:24

Szóval nem jobbra tartani nemcsak veszélyes, nemcsak veszélyhelyzet teremtő, nemcsak szabálytalan, hanem elég nagy pofátlanság is (abban az esetben, ha rajtad kívül mások is használják az útat). Igaz utóbbi nincs benne a KRESZben, mivel az nem egy illemtan-könyv.
Persze tudom, a pofátlanságot nem bünteti semmi... Van akinek ez érv... :(

Tetű 2009.09.08. 01:17:27

Tényleg ennyire bonyolult lenne: belenézni a tükörbe, kitenni jobbra az irányjelzőt, picit jobbra fordítani a kormányt, és visszasorolni a külső sávba? Majd amikor ismét előzni szeretnénk ismét tükörbe nézni, indexelni balra, -ha kell, egy kis gáz- és egy kis kormány mozdulat balra? (A sorrend lényeges!) Elvileg aki kapott jogsit, annak ez nem kéne hogy gondot okozzon. Elvileg...

Bartoki 2009.09.08. 14:20:39

@Tetű: "Nem jobbra tartani veszélyes, mindenkinek a saját érdeke is hogy ne csinálja!"

Így van. Mind a két állítás igaz.

kultúrpesszimista 2009.09.08. 14:32:10

@Bartoki:

Maradjunk abban, hogy még ha igazad van neked és ekutyának, amit készséggel elismerek, akkor is bajos a KRESZ, amennyiben az egyes szabályok megfogalmazása, prioritása jogvitákra ad(hat) lehetőséget. Te kiemeled a FOLYAMATOS HALADÁS fogalmát, ekutya a jobbra tartás mindent felülírő szabályát említi, én meg csak azt mondom, rég rossz az, ha egy szikár jogszabály jogértelmezési (és -alkalmazási) vita tárgya lehet. Márpedig tapasztalhatjuk: épp erről van szó. Engem a joggyakorlat zavar. Mindaddig, amíg a rendőrség nem mér egyenlő mércével, ameddig a jobbról előzés elítélendő, de a belső sávban tartósan poroszkálás nem, addig nem érdekel engem sem, mit mond a KRESZ, illetve az, aki hivatkozik rá. Már elnézést. Ami praktikusan annyit jelent, hogy minden lehetséges esetben jobb oldalra húzodok és jogkövetően autózom, de amint egy tartós kocsisor a belső sávban folyamatosan lassan halad és feltart, minden skrupulus nélkül kielőzöm őket a külső sávban. Önkényes vagyok? Igen. Megszegem a KRESZ-t? Igen. De ahogy tilos X vezetőnek Y-t hirtelen fékezésre késztetnie, úgy én sem vagyok köteles tolerálni azt, ha tucatnyi dilettáns majom szüttyög a belső sávban, mondjuk 90-el, miközben semmi sem indokolja azt.

Tetű 2009.09.08. 15:29:17

@kultúrpesszimista:

Szívemből szóltál erről az egész joggyakorlatról, és annak alkalmazásáról!

Tetű 2009.09.08. 15:36:01

Gyertek a másik blogra (KRESZ és a jobb oldal), ott folytatódott a vita!

kultúrpesszimista , amit írtál a joggyakorlatról azt idézd oda is.
különben én idézem. ;)

kultúrpesszimista 2009.09.08. 15:51:21

@Tetű:

A joggyakorlat azért (is) gyakorlat, hogy már ne kelljen alkalmazni. ;-)

Damm 2009.11.13. 20:58:30

M3-as on a nascar szerű követési távolság és a türelmetlenség vonatozás eredménye:
Naponta lehetne ilyen felvételeket készíteni:
www.youtube.com/watch?v=WDbJd3Zhp0Q

pegaso strada (törölt) 2010.03.09. 19:43:14

...újraolvastam. Mert élvezem.
süti beállítások módosítása