Ami ennél szebb, az istenkáromlás

Veterán: BMW 3.0 CSi (1972)

  2009. augusztus 09. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény bmw

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

 

Ennek a BMW-nek tizenöt éve felfelé megy az ára, és már tíz éve nagyon messze volt. Nagyjából ennyi hibáját találtam. Ja, és szűk a hátsó ülése.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr631297586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.08.10. 11:58:18

@Ratnet: "Utálom ezt az "el voltunk maradva" kifejezést. Mintha mi, személyesen tehetnénk róla, hogy a pitsányi kis országunkat úgy rugdossák ide-oda a hatalmak mint a lasztit. "

Igazad van. Mi végképp nem tehetünk róla, de még a muterfater sem. De jópár húgyagyú tehetett róla már az első vh idején is. De ne ragozzuk, mert ez már politika, és az végképp nem illik ide.

Egyébként hasonló tőről ered, amit megjegyeztem fentebb, hogy errefelé olyan ritka volt a más földrészről származó veteránautó, mint a fehér varnyú. :)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.08.10. 12:03:41

BOcs, lehet, hogy másodszor megy:

rákérdeztem, megvannak-e még a régi fotóim, amiket sutyiban ellőttem a szovjet csotrogányokról. Sajna, nincsenek. :/ Sem számítógépen, sem a cédéken, amiket lepasszoltam anno.
Úgyhogy tényleg ki kell majd ruccanni újból.

(Hogy nekem itthon miért nincsenek meg elmentve, hosszú történet.)

Mondjuk, ez amellett, hogy annak idején egy bazi nagy kémény leborításáról készített videómat is elkutyulták,már igazán semmiség.

Ottopappa 2009.08.10. 12:04:36

@Ratnet: Hát igen, pl vendéglátás. Nekem már furcsa lenne, ha nem dolgoznék hétvégén...

Ratnet 2009.08.10. 12:09:59

@sipike78: Ja. Én is úgy érzem, hogy nagy baromság nem észrevenni némi összefüggést a különféle veteránautók száma és az őket gyártó országok hazánktól való távolsága tekintetében. A múltkoriban éppen arról szólt egy cikk, hogy egy TC olvasó Japánból küdött képeket a veterántalálkozóról... Érdemes visszakeresni. Olyan autók vannak ott tucatszám, amiket élőben tán nem is láttunk/láthattunk Magyarországon.

De. Én nagyon hiányolom itthon pl. a Commodore-okat. Azok is kihaltak szinte. Pedig német veteránok vagy mi a szösz. És gyönyörűek.

Ratnet 2009.08.10. 12:11:45

@Ottopappa: Nekem is csak annyival könnyebb, hogy magánfuvarozóként már mondhatok 'nem'-et a hétvégi melókra. Persze nem gazdaságos.:-)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.08.10. 12:22:46

@Ratnet: Két éve slattyogtam az előző munkahelyemre, a szomszéd utcában nyitva volt a műhely ajtaja, bekukkantottam (rokonom a szerelő). Hát látom, valami Egy atomjaira szedett Mantát foldozgatott éppen, olyan volt szegény autó, mint a trappista sajt, de azért sikerült miatta elkésnem a melóból.

Ratnet 2009.08.10. 12:39:07

@sipike78: Na ja 'Manci'. Azt is kedvelem. A kilencvenesek elején volt egy 'A' Mantám. Jó kocsi volt, nagy élmény.

A kasznira meg bizony oda kell figyelni, ezek a vasak is már bőven veteránkorúak. Nézegettem nemrég a hahu-n, hát az áruk is olyan 'veterános'.

Krisi 2009.08.10. 12:45:24

@Csikós Zsolt:
1: az új motortesztelőtöket nem tudom, hogy honnan szakajtottátok, de kurvajó írásai vannak, őszintén ír a dolgokról, nekem nagyon bejön. Pedig utálom a szpídmotorokat.

2: Csipkebokor vessző

3: Nem vagyok egy hivatásos borszakértő, de szerintem a jelenlegi legjobb bor a 2008-as Budai Irsai Olivér a Nyakas pincészettől. Ráadásul egész emberi áron van (1300 Ft általában egy üveg) ahhoz képest, hogy mennyire tökéletes bor. Ajánlom mindenkinek. (Ez a reklám helye volt :)

Rocko- 2009.08.10. 13:05:22

@Jerome: elég csak ránézni a listára, Hansiék nem hasraütésszerűen osztogatták a számokat, hanem sorban. :)
hiányzik pl. az E4, E5, E7, E11, E13-19, E22, és így tovább. nyilván vmi eldugott prototípusok, ezek azok, amire én kíváncsi lennék, de azért pár számadatnál kicsit több érdekelne. :)

loláb 2009.08.10. 13:11:36

@Krisi:
Off
"Nem vagyok egy hivatásos borszakértő, de szerintem a jelenlegi legjobb bor a 2008-as Budai Irsai Olivér a Nyakas pincészettől."

Ár-értékarányos, az tény, de hogy a legjobb lenne, az azért túlzás.
Egyrészt az irsai valamivel egyszerübb fajta, mint mondjuk egy furmint, juhfark, vagy chardonnay, tehát nemigen van meg benne az a potenciál, ami a "nagy" borok közé emelheti. Másrészt pedig a Nyakas pincészet egy igen jó minőségű, de tömegborokat termelő borászat, össze sem lehet hasonlítani a tőkénként 300 gramm-fél kilós terméskorláttal dolgozó pincészetek szelektált tételeivel.
Ettől még a Nyakas Irsai szép bor, a nyári 30 fokoban különösen élvezhető, de ha valóban fenomenális borélményre vágysz, akkor javaslok egy Szepsy furmintot (tokaj), esetleg egy Fekete Juhfarkot (Somló). Összehasonlítva, hogy autós vonatkozása is legyen, akkora a különbség, mint egy skoda kontra audi között. És akkor még a Bentleyket nem is kóstoltuk.

Természetesen az ízlés igen erősen relatív, járj minnél többet borfesztiválokra, pincékhez kóstolni és kinyílik a világ.
ON

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.08.10. 13:17:13

@Rocko-: Egyszer felrakatam a BMW autók kicsiben szímű könyvet. Leszedted?

Krisi 2009.08.10. 13:43:22

@loláb: Igazad van, azt kihagytam, hogy az átlag embernek is megfizethető borok közül. :)
Borfesztiválokra meg igyekszek minél többre elmenni, az említett irsaival is ott találkoztam.
És hogy kevésbé legyen OFF, idén a Millenáris parkban tartott borfesztiválon volt pár szépséges veterán autó, itt láttam először élőben Jensen Interceptort, szóval érdemes kijárni effajta rendezvényekre mindenkinek :)

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.10. 13:46:54

@Krisi: Hát..., te tényleg nem vagy borszakértő :). De ha ízlik miért is ne. :)

Elmondom neked, h miért szereted az Irsait, ha nem haragszol:

1. Tökéletesen egyértelmű az íze (ezért nem jó bor), néha olyan mintha tényleg szőlőt innál borral.
2. Ez azért van, mert tényleg szőlőlét iszol borral vegyítve és egy rakás adalékanyagot.
3. A tökéletesen egyértelmű ízű borok közé tartozik a Chardonnay is, ami tengeri finomságokhoz, rákokhoz kiváló, azonban a hozzáértők messzire elkerülik, mert annyira jellegzetes az íze, hogy agyonvág minden kaját (épp úgy, mint az Irsai).
4. Az Irsai rendkívül drága, ahhoz képest, hogy mennyire "jó": spanyol-francia-olasz stb borokat már 500-600Ft-ért kaphatsz ilyen minőségben - sőt, jobb minőségben.

Ha jó borokat akarsz inni, kóstold meg a Neszmélyi/Villányi borokat, és felejtsd el az Irsait, Egri Bikavért és társait...

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.10. 13:58:39

@loláb: Finoman fogalmaztál az Irsait illetően :), szerintem borzalom. Én, ha mindenképpen rámtukmálják jéggel iszom és szőlőlével dúsítom. :)

Riley Kestrel · http://100auto.blog.hu/ 2009.08.10. 14:01:16

@Rocko-:
Azért ez elég nyakatekert érvelés. Nem kétlem, hogy bizonyára lehetne még bővíteni a listát, de azt azért furcsállom, hogy olyan autókat kérsz számon rajtam, amelyeket te sem ismersz, pedig "nyilván léteznek". Nyilván ha lenne bizonyítékom rá, hogy léteznek, akkor nyilván szerepelnének a listában.
Így viszont csak nem írhatom bele, hogy E13 - egy nyilván létező, de általam még sohasem látott BMW.

loláb 2009.08.10. 14:01:26

@Krisi: Bizony, volt, párat le is fotóztam. Pont a millenárisra szokott járni egy fiatal borász, ifjabb Komcsay Ákos a Maaurus pincészettől (az apja az idősebb Komcsay, aki valamikor 97 körül az év bortermelője volt, nem mellesleg a Hilltop egyik tulajdonosa...az alma meg a fája ugye), nekik van például egy Ezerjójuk, ami hasonló árkategória, de valami fergeteges.
Továbbá a budapesti fesztiválok közül tudtommal ide jön egyedül rendszeresen Andreas Ebner pécsről, őt is javaslom legközelebb (bár ő inkább vörösborokban erős, nem tudom azt kedveled-e).

Egyébként ezeken a borfesztiválokon az a legjobb, hogy az ember viszonylag olcsón végigkóstolhat egy este egy csomó igazán drága bort, amit csak úgy lutrira nem biztos hogy megvenne, aztán eldöntheti, hogy melyik az a palack, ami megéri az árát, és melyik az ami nem.

És nem csak ezek a nagy országos események vannak, van rengeteg helyi fesztivál, 20 körüli kiállítóval, köztük igazán érdekes kicsi helyi pincékkel, akikkel nem találkozol országos láncokban, mivel egy évben maximum párezer palackot palackoznak, köztük is lehet gyöngyszemekre bukkanni. MAgyarországon van 22 borvidék, gyakorlatilag minden nyaralóhely közelében van legalább egy.

Szerencsére évről évre nívosabbak a rendezvények, több a kiállító, javul a szinvonal. Ha az egész ország úgy fejlődne, mint a borkultúra, magyarország lenne a legjobb hely a világon.
Na de ez már tényleg off volt.

loláb 2009.08.10. 14:06:35

@LipicaiCukorgyáros:
"Ha jó borokat akarsz inni, kóstold meg a Neszmélyi/Villányi borokat, és felejtsd el az Irsait, Egri Bikavért és társait..."

Villány rettenetesen túlárazott, a nagy borászok pedig szemtelenül sokat kérnek azért amit nyujtanak. Akkor már inkább szekszárd, sopron (bár ez utóbbi merőben más ízvilág, mint villány).
Egri bikavérből pedig rendkívül finomak vannak, az más kérdés, hogy nem a Hungarovin, meg Egervin kategóriában kell nézelődni. De egy Demeter Bikavér Réserve, vagy ne adj Isten egy XY ha valaki szerint felejtős, akkor én nagyon irígylem azt az embert.

zöldi 2009.08.10. 14:20:05

@Krisi: Az egyes ponthoz: végre valaki le merte írni, hogy a sportmotor kicsit sem való utcára.

loláb 2009.08.10. 14:41:03

@LipicaiCukorgyáros:
"Az Irsai rendkívül drága, ahhoz képest, hogy mennyire "jó": spanyol-francia-olasz stb borokat már 500-600Ft-ért kaphatsz ilyen minőségben - sőt, jobb minőségben."
Hát, nem tudom... olaszországban az iható kategóriák (DOC) ott is 4 eurótól indultak, de az igazán jó DOCG-k bizony hat fölött voltak. Annyiért itthon is kapsz jó fehérbort.
Bár az igaz, olaszországban a hat eurós vörösbor is bőven iható, itthon sajnos még az (átszámítva) 9-10 euró körüliek között is több a szar, mint a jó, az árukat legalábbis nem érik meg.
Persze biztos, hogy ki lehet fogni olaszországban jó IGT-ket is, nekem még nem sikerült.

Egyébként pedig lén úgy gondolom, magyar ember itthon akkor igyon külföldi bort, ha a hazaiakat már ismeri, és unja. Én még nem unom, úgyhogy egyelőre itthon magyar bort iszok.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.10. 14:42:36

@kocapecas: Fix, viszont kapok nyaralási pénzt, karácsonyi pénzt, adott esetben túlórákat és prémiumot. Senki nem vár reggelenként stopperrel az ajtóban, fizetett szabadságom van, és nincs az az isten, hogy hétvégénként dolgozzak. Autót nem lízingelek, mert akkor nem piszkálhatnék bele.

De hogy jön ez ide?

Ottopappa 2009.08.10. 14:51:08

@loláb: Szerintem mindegyik jó, csak szóda vagy Kóla kell hozzá... :)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.10. 14:52:14

@Jerome: Az ismeretlen E-számok nem mentek szériába, még csak nem is feltétlenül prototípusok. Projektek és tanulmányok is kaptak E-számot, de a prototípusokról sem feltétlenül szerzel anyagot, sokat bezúztak belôlük, van, ahol még a fotókat is megsemmisítették.

Rocko- 2009.08.10. 14:55:44

@sipike78: hát ebben nincs benne.

@Jerome: ácsi-ácsi-ácsi. én nem számonkérem rajtad ezt. csak kérdezted, hogy melyikre gondolok, és felsoroltam.
az alaptézis az az volt, h Zsoltot megkértem - mint szakújságírót - hogy írjon cikket olyan típusokról, amelyik nem igazán közismertek.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.10. 14:59:17

@loláb: Nem szeretem a nehéz borokat, ezért nem szeretem az egri-borokat sem. Tény, h kicsit túlárazottak (rettenetes? miért?) az általam említett borok, de jók. :)

4€, de leárazva csak 2€ :) ide vele :D

Krisi 2009.08.10. 15:05:26

@LipicaiCukorgyáros: Dehogy haragszom :)
Amúgy azért szeretem az irsait, mert jó. Ennél több nekem, mint egyszerű felhasználónak nem kell. Külföldi borokat nem iszok, hiszen van nekünk itthon is annyi jó, minek ide olasz, spanyol vagy ausztrál?
Különben a kedvencem nem az irsai, hanem a cserszegi fűszeres, főleg a Szentgyörgy-hegyi - most így látom, hogy a fejetekhez kaptok, de hát ez van :)

Ja, és jávai sügérhez a Glittermann-Spiller küvé a legjobb:

napirajz.hu/archives/2006/09/26/1848177

:D

Krisi 2009.08.10. 15:08:19

@Ottopappa:
"Botrány, hogy nem tér ki a PTK
arra, hogy emberiség elleni bűntett a VBK"

@LipicaiCukorgyáros: A nehéz borokat én se szeretem, nehéz őket hazavinni, ezért komálom a hétdecis kiszerelést :)

loláb 2009.08.10. 16:01:11

@LipicaiCukorgyáros:
Én például ki nem állhatom az legolcsóbb villányi portugisereket, mivel egyrészt az adott sztárborász szőlőjét még képen sem látták (általában a helyi Pali bácsiktól, Mari néniktől vásárolt szőlőből készülnek ezek a borok, ami önmagában nem lenne baj), de érezni rajtuk, hogy csak arra kellenek, hogy az adott évi termésből már novemberben is follyon be valami pénz a borásznak, ennek megfelelően kiadnak belőlük 2-300 palackot. De ha még olcsók lenmnének, akkor nem is foglalkoznék velük, de mér ezek a lőrék is általában alulról nyaldossák a kétezer forintot. A nemesebb (nehezebb) fajtákból a nem szelektált tételek a nagy borászok bármelyikénél pinceáron 3 ezredesről indulnak, a szelektáltakért pedig szemrebbenés nélkül elkéri a 5-6 ezrest, annyiért van például az általam említett Demeter XY, ami a borász csúcsbora (és remek, az egyik személyes kedvencem).
És akkor a 15-18 ezres Kopárokról, meg Atilla cuvée-kről nem is beszélek, amelyek biztosan finomak (egy Kopárt, meg egy Magnificot már volt szerencsém kóstolni), dehát basszus agyrém, hogy pont kétszer annyiba kerülnek, mint akármelyik másik magyar borvidék legjobb termelőinek csúcsborai. (Aminél viszont mellesleg nem jobbak, csak ugyanolyan jók.)
De vannak finom Portugiserek, azok, amelykeket az adott borász a saját szőlőjéből készít, szelektál, viszont ezek bőven 3 rugó felett vannak palackáron.
A villányi borárak egy kategóriával vannak feljebb, mint a többi magyar borvidékből származó hasonló minőségű borok. Tíz éve igaz volt, hogy volt villány, és a többi borvidék, mára jónéhány borvidék befogta a villányi minőséget, viszont sokkal barátságosabb áron kínálják a borokat.

Egy dolgot tud villány, jobban mint bármelyik másik borvidék: ha december 20.-án bejelentkezés nélkül elmész, akkor is tudsz kóstolni, mert biztosan nyitva találsz néhány pincét. (Bár állítólag bő egy éve Tokajban is ráfeküdtek erre de sajnos a többi borvidéken nyáron kívül ritkán lehet ilyen adhoc módon borozni).

nick2005 2009.08.10. 16:03:05

Én valahogy nem tudnék odalenni egy ilyen BMW-ért. Egyrészt nem tetszik a formája. A 90-es évek elején még jópár ilyen cápaelejű futkosott a hazai utakon, akkor sem értettem, mit esznek rajt, én kifejezetten rondának tartottam. De ugye tudjuk, hogy ízlések, és pofonok, kinek ez tetszik, kinek az. Másrészt én egy 70-es évek elejéről származó kocsit nem tartok veteránnak. Tudom, hogy a törvény szerint 30 éves kor fölött veterán, de nekem valahogy a veterán a világháború előtti kocsikat jelenti igazából.

loláb 2009.08.10. 16:22:23

@Krisi:
"Különben a kedvencem nem az irsai, hanem a cserszegi fűszeres"
Rokonok: a cserszegi fűszeres egy nemesített fajta, Irsai Olivér, és Tramini volt az ős.
Egyébként nem sznobériából kell borozni, azt kell inni, ami jólesik. Ha az Othelló, a kedvenced, akkor idd azt (azért ebből csak mértékkel). Ha majd sokat kóstolsz, akkor kialakul az az érzék, amitől érteni fogod, hogy egy Cabernet Franc réserve miért "jobb" bor, mint egy Portugiser.

loláb 2009.08.10. 16:23:49

@loláb: "2-300 palackot"
Természetesen 2-300 ezer palackot.

faterpolo 2009.08.10. 17:19:16

@Krisi: "Különben a kedvencem nem az irsai, hanem a cserszegi fűszeres, főleg a Szentgyörgy-hegyi - most így látom, hogy a fejetekhez kaptok, de hát ez van :)" --> emiatt egy percig se legyen lekiismeret-furdalásod:). Édesapám sommelier, és semmi kifogása a cserszegi fűszeressel szemben:). Sajnos én huszadannyira sem értek hozzá, mint ő, úgyhogy indoklást már nem kapsz hozzá, még ostobaságot írnék. De jó tudni, hogy vannak emberek, akik élvezettel kortyolgatnak néhány tájjelegű bort...;)

faterpolo 2009.08.10. 17:21:12

"Andreas Ebner pécsről, őt is javaslom legközelebb (bár ő inkább vörösborokban erős, nem tudom azt kedveled-e)."

És tedd hozzá, hogy Ebner úr ritka jó fej ember:).

dr.oid 2009.08.10. 17:26:11

ÁÁÁrulóóóó!!!-hörögte habzó szájjal Jürgen Schrempp exvezér miután elvolvasta a cikk fordítását majd azonnal felhívta Dieter Zetschét azzal, hogy ezt az áruló Tschikoscht ezentúl PNG-ként kell kezelni hivatalos Mercedes-berkekben:D:D Kein Testwagen! Gibt Lófasz für diese Verräter Tschikosch!-visszhangzott a parancs Stuttgartban:D:D Dieter idegesen rángatta tekintélyes bajsza végét- A legjobb promóterünk volt, 100%-ig megbíztunk benne. Szörnyű csapás, szörnyű csapás:D:))))

faterpolo 2009.08.10. 17:35:55

@dr.oid: :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

lacza87 (törölt) 2009.08.10. 19:20:19

@Il mio nome è Nessuno: Mibe szoktál "belepiszkálni" az autóidban?

intruder66 2009.08.10. 19:26:43

Elnézést, lehet hogy elkerülte valami a figyelmemet.
Mikor alakult át a Totalcar, buzi borbarátok hencegő fecsegésévé?

qualitaet 2009.08.10. 19:30:27

@Il mio nome è Nessuno:

"Oké, a CheckControl pl az E24ben mutatkozott be, CBS viszont az E30ban (ABSt, Motronicot, az E24 is csak a 80as években kapott, de javíts ki ha nem így lenne).

A Check-Control 1976, ABS 1978,Motronic 1981, az E23-ból némi késésssel átvett Service Intervallanzeige, Boardcomputer és vagy 4-gang aut. 1982.
Ezek ugye már az E30 bemutatása előtt is bőven megvoltak az E24-ben.
Vagy az EH-getriebe (1983),Vierventiltecnik, Katalysator (1984) amik meg az E30 M3 megjelenése előtt is benne lehettek egy Hatosban.
Akkoriban pont hogy az E23/24 szimbolizálta a BMW-nél legjobban a technikai fejlődést

"A handlingben biztos vagyok, hogy jobb volt (eleve a karosszériamerevség és a futómû okán), még ha nem is volt akkora ugrás az E30. Készséggel elhiszem, hogy több kilométert húztál le ezekben, mint én."

Egy jóval könnyebb és kisebb méretű autó kedvezőbb handlingjén nemigen van mit csodálkozni.
A pontos karosszériamerevségi együtthatókról nincs infóm, biztos igazad van, bár egy E24 ránézésre minden pontján masszívabbnak tűnik. A futómű sem tudom, hogy komolyabb-e hisz nagy temponál azért egy 6-er jóval stabilabb.
(Régi M3-at vagy "M6"-ot sosem próbáltam én sem csak 323i-t meg 635CSi-t ;)

conmorientes 2009.08.10. 19:49:49

@series_one:

Meg "fogol" döbbenni !
Van 507-es Coupe (valami Michelotto:)
Ki lehet taláni, hogy hány darab készült belőle, könnyű feladvány.
Martin Buckley vezette emlékeim szerint a márciusi Classic and sportscar-ban 3 oldalnyi a cikk, szerinte sem volt szar.
Bár az én szerény vélemény szerint EZ SZEBB ÉS KÉSZ.
Olaszos (Nusi) ember meg olyan amilyen ne tessen az ilyen főtudorokkal foglalkozni:)

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.10. 19:53:57

@intruder66: Mondja ezt egy politizáló kötsőőőggg. :D Buzi borbarát? Irigykedsz gecc? :D

qualitaet 2009.08.10. 19:55:02

@Rocko-:

"de akkor minek jár valaki egy közösségbe, ha a közösség is kiveti magából és ő se szereti a közönséget? ezt hívják mazohizmusnak."

Őszintén sajnállak ha a "közösség" fogalma nálad egy inernetes búlvárújság kommentablakában merül ki.
Te viszont nem vagy mazochista csak némi fogalomzavarral küszködsz. Ahogy elnézem pont a "közösség" nem hajlandó sokadjára sem tudomásul venni, hogy valaki nem kiváncsi rájuk.


"az egy dolog, ha valaki nézi a kabarét, de az már beteged ha valaki beszél hozzá, mint Mari néni a tévéhez."

A "kiváló" humorod már ismerem de ezt a zavaros baromságot nemigen tudom értelmezni.
Ha téged egy véleménnyilvánításra létrehozott oldalon történő megszólalás ugyanannyira meglep mintha Mari néni ugatna a készülékhez, sürgősen fordulj orvoshoz.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.10. 19:55:41

@lacza87: Utólag belerakok olyan extrákat, amik rendelésnél elég sokba kerültek volna, viszont ingyen jutok a vezérlôkhöz, ezért utólag betéve jóval olcsóbb (nyilván ilyesmit hülye lennék a lízingcégnek ajándékozni, a sajátomba meg beleteszem). A motorvezérlés adaptációs értékeit nézem, kikódolom az övcsipogást, hibatárakat olvasok, frissítem a szoftvert bizonyos vezérlôegységekben, ilyesmik.

loláb 2009.08.10. 19:57:01

@intruder66: Azt nem tudom, de abban egészen biztos vagyok, hogy hozzád nem címeztem semmilyen kommentet. Ha nem tetszik, akkor ne olvasd.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.10. 19:58:09

@visszakettopadlogaz: You're free to do so. De asszem ennek ellenére te is érzed, hogy kissé csücskös *vasárnap* abban kajtatni, hogy ki mit keres a gép elôtt.

newname 2009.08.10. 20:08:59

@intruder66:
"Elnézést, lehet hogy elkerülte valami a figyelmemet.
Mikor alakult át a Totalcar, buzi borbarátok hencegő fecsegésévé?"

iszunk, vezetünk, megint iszunk... közben félünk:))))))

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.10. 20:21:28

@loláb: "Nyilván a 3.0 csi hálás téma, izgalmasabb, mint egy F astra, de ez önmagában csak könnyités, nem megoldott feladat."

Röhögni fogsz, én egy F-Astra megírásába ugyanennyi energiát fektetnék. Sôt, még egy Suzukiéba is. A Grande Puntónál is hiányoltam a FIRE motorok új égéstérformájának az ismertetését.

"több technikai belterjjel, de az -egész biztosan- a szórakoztatóság rovására menne"

Lehet. Ezért is írtam le a *szubjektív* véleményemet. Ezt most hangsúlyozom hatszázhuszonötödször.

"Csak azért ezt emeltem ki, mert ezt tartom a legabszurdabb elvárásodnak"

Nem elvárás. Azt írtam le, hogy én hogyan kezdenék neki.

"Pont Csikóst bántani"

A kutya nem bántott senkit. Mindössze azt jegyeztem meg, hogy a tartalom messze nincs szinkronban az imidzzsel - amit nem én építgetek.

conmorientes 2009.08.10. 20:23:46

@Historic-racingponthu:

Valahogy tetszik ez a hozzállás.
Én is nagyon bírom a hangembereket, ezekből ha egy is eljön már lesz min röhögni.........
Ismersz, hívj, ott leszek, ha akarod nem is egy vassal.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.10. 20:35:54

@sipike78: "Szokásod szerint jól elvitted megint a susnyásba a témát, és most más faszával akarod verni a csalánt, amibe belegabalyodtál."

El vagy te tévedve, nem gabalyodtam én bele semmibe. Ez volt az eredeti kijelentés:
"Vannak fent pl. kallódó régi amerikai oldalak abból az időből, amikor náéunk még számítógép sem volt, nemhogy internet."

Namármost ez egy nettó hülyeség, mert már 80as évek közepén lehetett otthoni gépeket kapni Magyarországon, a 90es évek közepéig meg még browser sem létezett, amivel te megnézhetted volna azokat az állítólagos weboldalakat. Pont. Nincs "de", "ha" meg "és". Viszont ennek ellenére már a 625-ik kört futod, és próbálkozol be különbözô hülyeségekkel - a palettád egészen odáig a pofátlanságig terjed, hogy *nekem* kéne bizonyítanom a *te* ökörségedet. Kapjál már a fejedhez.

"Azt írtam, léteznek "régi" honlapok, amik ottmaradtak valami szerveren"

Elvis meg él, csak elvitték az ufók.

"Nem fogom belinkelni neked a bizonyítékot, mert"

...mert nincs. Nagy arccal hülyeségeket puffogtatni meg nyilván könnyebb, mint (nem létezô) bizonyítékokat prezentálni. A 80as években az USAban semmiféle internet nem létezett, csak CompuServe, ott meg baromira nem csinálhattál saját honlapot. De még a FidoNet-en se.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.08.10. 20:49:17

@Il mio nome è Nessuno:

minden napra vonatkozott, nem kizarolag vasarnapra.

reszemrol lezartam a temat.

mindenki megertette csak te nem.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.08.10. 20:52:50

az oroszoknal volt internet a 60-as evekben is, csak nem igy hivtak de ugyanigy mukodott.

ugy mukodott hogy a kozponti szerver sziberia volt es az adatok meg a maskent gondolkodok, es az adatok a szerveren futottak ossze :D

ez a fajtaja a korai internetnek ma meg mukodik kinaban is :DDD

qualitaet 2009.08.10. 21:02:11

@qualitaet:

véleménnyilvánitás=véleménynyilvánitás

kocapecas 2009.08.10. 21:37:03

@Il mio nome è Nessuno:

Semmi csak nem értettem miért olyan furcsa neked, hogy van aki vasárnap is keres pénzt:D Gondolom te hétfőtől péntekig melózol de ez azért lehet másképpen is:D
én is keresek hétvégén is. De nem biztos hogy hétfőn felkelek 9-ig:D viszont nekem nem is fix fizetésem van (csak).

azt meg mintha olvastam volna itt a múltkor, hogy már lecserélnéd a verdát de még fenn van belőle 3 év törlesztő:D

nem volt vele semmi hátsó szándék csak megjegyeztem.

kocapecas 2009.08.10. 21:45:44

@kocapecas:

ja és ha rosszul olvastam természetesen én kérek elnézést:D

Csikós Zsolt 2009.08.10. 21:47:53

@loláb:

Te, egyszer összekóstoltunk a Zoli barátom bulijában 2003-tól 2007-ig Gere Portugiesereket. Már nem emléxem pontosan, de asszem a 2005-ös pocsék volt, a 2007-es még halvány, a 2004-es igazi nagy borként maradt meg (az is fogyott el persze a leghamarább), a 2006-oson jót vitáztunk, a felének ízlett, aki itta, a felének nem. De olyan volt, mintha közük se lenne egymáshoz. Igazán döbbenet.

Egyébként én évekig csak villányit ittam, meg Villányban előszilvesztereztünk mindig (sokkal jobb, mint szilveszterezni, olyankor kötelező az össznépi öröm, aztán a szomorú másnap, az előszilveszter tét nélküli, és napokig nyújtható, ráadásul mindenhol szokott lenni szállás, és nincs tömeg, illetve nem adják a pocsék kaját 5x-ös áron, ajánlom figyelmedbe), mert minden más régióval mellényúltam, Villányban sokkal nehezebb, ott legalább szőlőből van a szőlőlé.

Aztán felfedeztük Szekszárdot, ahol - mivel sokkal nagyobb borrégió - nem tud olyan szigorú lenni az ellenőrzés, de azért eléggé masszívan jó borok vannak, mondjuk minden harmadik 1200 fölötti minimum kellemes. Egerben pofára estünk, az még a SZU-termelés ipari pancsolását viseli magán, ott nagyon-nagyon kell tudni, mit veszel, mert a 90 százaléka kutyaszarral erjesztett technokol rapid, csoda, ha nem lesz nagyobb bajod, mint a hasogató fejfájás. Egri bort eddig még csak ajánlásra tudtam jót inni, villányit, szekszárdit találomra is.

Erre a Zoli barátom most hozott pár üveg soltvadkerti fehéret az ottani borfesztiválról. Nem erősek, tény, de ha félreteszem a meglepetésemet, hogy a hamisítás őshazájából igazi bort lehet vételezni, és csak nettó borokként iszom őket, akkor is jók. Több mint meglepő, na. Titkos fehér kedvencem pedig a Bárdos Benjámin-féle Pinot Grigio, azaz régi, sznob nevén szürkebarát. Nem drága, nagyon teli, jó cucc, Corában van pl. Roséban pedig egy ideig ment a Sárosdi (Szexárd), de sajnos mások is rájöttek, ezért napi használatra már drága az én pénztárcámnak.

És nem is merem nagyon leírni, de napiban 700-800 forintos chileit szoktam hörp, mert azt a minőséget legfeljebb 1500-ért kapod meg magyarban. Persze nem a hátradőlős estéken, akkor megy a magyar, szinte kizárólag, de a napi taposómalomban, sör helyett a legárértékesebb megoldás. De csak halkan mondom.

Különben meg a legjobb magyar bor, amit ittam, az Iványi Zsófitól volt, nov vége jan közepe között szüretel, elképesztő technikai és hagyománybeli tudás van egyszerre a fejében, plusz egy adag felfoghatatlan megszállottság. Csak sem kapni nem lehet a borait, sem bejutni hozzá ivászni, mi hónapokig könyörögtünk egy kósza füles után, hogy ihassunk nála egy mintát. Aztán ottragadtunk egész éjszakára, iszonyú jó volt. Azóta szent ereklyeként őrizgetek pár palackot tőle, nem merem felbontani, mert félek, hogy nem jutok be megint a kincsesbányába...

Csikós Zsolt 2009.08.10. 21:51:11

@faterpolo:
Hű mennyire igazad van, az Ebner 5-ös Hordó Cuvée, egyszer ittam, az elképesztő jó. Na ja, nincs is minden CBA-ban.

Csikós Zsolt 2009.08.10. 21:54:15

@conmorientes:

"Meg "fogol" döbbenni !
Van 507-es Coupe (valami Michelotto:)
Ki lehet taláni, hogy hány darab készült belőle, könnyű feladvány.
Martin Buckley vezette emlékeim szerint a márciusi Classic and sportscar-ban 3 oldalnyi a cikk, szerinte sem volt szar.
Bár az én szerény vélemény szerint EZ SZEBB ÉS KÉSZ.
Olaszos (Nusi) ember meg olyan amilyen ne tessen az ilyen főtudorokkal foglalkozni:)"

Igazad van, olvastam is róla, valamikor a Classic and Sports Carban volt cikk róla. Csúnya, mint a bűn, olyan esetlen. Viszont tényleg 1 darab van belőle. Na jó, de az nem ér, nem BMW, hanem valaki egy törött autóra csináltatta utólag, nem így van?

Negrogo 2009.08.10. 22:10:39

@Csikós Zsolt:

Ha ezen a kornyeken jarsz keresd fel Gyongyos mellett Fakasmalyt es akarmelyik pinceszetet de leginkabb a 23 -ast.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.08.10. 22:42:00

borvidek> szekszard.

villanyban ketszer voltam csaladostal, az arak a napa valley szintet kozelitik, csak sokkal bunkobb mindenki, es ugy ereztem vegig hogy megjelenesunkkel zavarjuk a kiszolgalo egyseget. eger szepasszonyvolgy hangulatos, ( borkocsonya, jegbor stb vakitas ) de kozel sem extra. en szekszardot neveznem meg favoritnak ha szekkel a labamon vallatna az avo.

a borokhoz nem ertek kulonosen, bar most ugy latom magyarban nagy divat "erteni" hozza. max meg tudom mondani hogy nekem izlik e vagy sem, ennyi.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.08.10. 22:43:31

szekszard - bodri pinceszet. eszembe jutott.

kultúrpesszimista 2009.08.10. 22:54:31

Aki a bort szereti, rossz ember nem lehet! In vino veritas. És egy kis háttérzene hozzá:

www.youtube.com/watch?v=MdsoYRe4JCY

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.10. 23:34:17

@kocapecas: "azt meg mintha olvastam volna itt a múltkor, hogy már lecserélnéd a verdát de még fenn van belőle 3 év törlesztő"

Jól olvastad, de az F32 csak 2012re lesz kész. Amúgy az új modellekben sosem az vonz, hogy elmondhassam, hogy van - hanem ami a motorháztetô meg a mûszerfal mögött van.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.10. 23:47:42

@visszakettopadlogaz: Valóban nem értettem meg. Soha életemben nem dolgoztam vasárnap. Itt vasárnap még autót mosni is tilos.
(Van kb egy tucatnyi kút az egész városban, ahova az *automata* mosóba betolhatod 10 és 18 óra között, de csak az ipartelepeken, ahol senkit nem zavar. A községek maguk döntik el, engedélyezik-e, többnyire nem. Kézi meg sehol sem üzemel vasárnap.)

qualitaet 2009.08.11. 00:47:24

"Az E3-as gyártását 1975 második felében állította le a BMW, utódja, a 6-os sorozat négy hónap szünet után, 1976 legelején érkezett."

Az E3-as gyártását 1977 első felében állította le a BMW,utódja, a 7-es egy hónap szünet után, 1977 májusában érkezett.

(Velem is megesik, hogy mást vagy valami hasonlót írok le véletlenül ahelyett amire valójában gondolok.
A múltkor például én marha a tetű Bajnait véletlenül egykori pénzügyminiszterként aposztrofáltam holott akkor is pontosan tudtam, hogy gazdasági miniszter volt.)

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.08.11. 02:54:17

@Il mio nome è Nessuno: ha nem erted hat nem erted, akkor neked nem szolt a komment.

lacza87 (törölt) 2009.08.11. 07:14:21

@qualitaet: Kevesebbet kell változtatni ha azt írjuk: "Az E9!!!-es gyártását 1975 második felében állította le a BMW, utódja, a 6-os sorozat négy hónap szünet után, 1976 legelején érkezett."

loláb 2009.08.11. 08:35:51

@Csikós Zsolt: Én sajnos minden évben kapok jópár Gere Portugisert kisebb üzleti partnerektől karácsonyra. Végül is elfogynak, de nagyon nem kedvelem. 2005 egyébként rettenetesen rossz évjárat volt villányban, és sajnos 2006 is inkább gyenge lett, de a 3-4 jó volt, és a 7-8 is jónak ígérkezik, meglátjuk.

Chilei bor helyett igyál kistermelői bort. Összeszeded az üres üvegeket, veszel egy kézi dugózót, keresel valami jó helyi termelőt, és maximum 500 forint/liter áron megkapod a borát (amely általában bőven van olyan jó mint az 1200-1500 forintos hipermarketbor).

Csikós Zsolt 2009.08.11. 10:01:12

@qualitaet:

Ó baszki, mennyire igazad van. És eddig senki nem vette észre, mák. Javítom sos.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.08.11. 10:17:04

"Ez a mi munkánk, kemény, nehéz, fáradságos, férfias meló. Neki csak a kamerát kell kezelnie, örüljön inkább."

Jaj meg ne sajnáljalak :D

Az autó meg állat. Amúgy szerintem inkább drabális kicsit a nagy gumik miatt, mint szép, de emiatt tetszik nekem :)

Ratnet 2009.08.11. 11:24:51

@Il mio nome è Nessuno: Se mentők, se éttermek, se pizzafutár, se műszaki ügyeletesek, se taxisok, se tömegközlekedésiek? Senki sem dolgozik vasárnap?:-)

Ratnet 2009.08.11. 11:29:39

@Csikós Zsolt: Persze, hogy nem vette észre senki. Száz emberből jó ha hármat-négyet érdekelnek a szárazadatok egy ilyen autós oldalon.
Nyugodj meg, az igazán ordító baromságokat többen észreveszik és szólnak is. Lásd: a tegnapi amerikai autós posztot.:-)

Krisi 2009.08.11. 11:36:48

@loláb: Szerencsére még fiatal vagyok, és mivel nem ittam még oly sok kíváló bort, ezért egy relatíve olcsóbb jó bornak is igen tudok örvendeni.
Ez kb. olyan, mint ha sokáig csak Wartburgot meg Dévút vezetsz, aztán egyszer beleülsz egy leharcolt 323i-be, és úgy érzed, az az autók netovábbja. Más meg, aki napi szinten Ferrarikat és R8-asokat vezet, az csak legyint egyet :)

Nemrég pedig borozni mentünk komámmal - ez általában azt takarja, hogy veszünk fejenként 2 üveg bort + egy másfeles szódát, és valamelyik csendes parkban megisszuk -, én a match-ban vettem kb. 300 Forintért valami alsópolcos cserszegit, és megdöbbentően jó volt, nem kívánta a szódát egyáltalán. Szóval nagy mázlival ki lehet fogni ilyeneket, de persze olyan is volt már, hogy 500 feletti bort nem bírtunk meginni, annyira rossz volt.

Ja, és az összes élelmiszerbolt bekaphatja, mert sehol nem árulnak hűtött bort :(

Krisi 2009.08.11. 11:41:35

@Ratnet: vagy a múltkori 10 000 Newton mozgási energiát :)

Ratnet 2009.08.11. 12:00:29

@Krisi: Ja. De ott is inkább a rekesz sört féltette az, aki igazán gyakorlati ember.:-)

lacza87 (törölt) 2009.08.11. 13:38:09

@Ratnet: Ezek igen. Meg nyilván repterek, távközlési szolgáltatók. De ez sokkal kevesebb embert érint mint itthon. Szinte semmilyen bolt, áruház nem lehet nyitva például Nyugaton(nagyon kevés élelmiszerbolt), pont a családi élet, a pihenés védelmében. Vasárnap, a szerintem hibás itthoni vélekedés szerint, megáll az élet.

lacza87 (törölt) 2009.08.11. 16:46:25

@qualitaet: ohh.. jaj neeee..
Reggel még jó ötletnek tűnt, nem alvás után. ne haragudj!

karlov 2009.08.11. 17:16:54

@Csikós Zsolt: Üdv

Nem nem terhel meg az üveg siraz nélkülözése,majd valahogy túl élem.
Hová küldjem? Vagy ha járok felétek bevihetem ahogy neked jobban megfelel.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.08.11. 19:33:33

@Krisi: a feher bor igenyel kis hutest, ( max pincehideg, ami 8-12fok ) a vorosbor szobahomersekleten a legjobb.

Csikós Zsolt 2009.08.11. 19:36:31

@karlov:

Nem jössz majd az őszi Belsőség-találkozóra? Legalább egy ürügy lenne, hogy megpróbáld...

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.08.11. 19:38:40

sumaher meg nem indul valenciaban, faj a nyaka.

:(

karlov 2009.08.11. 21:03:38

@Csikós Zsolt: Hát nemtudom,mikor,hol,,,,DE akkor egyenlőre halasszuk odáig...

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.11. 22:42:52

@Ratnet: "Se mentők, se éttermek, se pizzafutár, se műszaki ügyeletesek, se taxisok, se tömegközlekedésiek? Senki sem dolgozik vasárnap?"

Dehogynem. És az emberek 99%a mentôsként, pincérként, pizzafutárként, mûszaki ügyeletesként, taxisként és tömegközlekedésiként keresi a kenyerét, ezért van olyan kibaszott nagy nyüzsgés vasárnap, meg van nyitva minden.

Ratnet 2009.08.11. 22:49:19

@Il mio nome è Nessuno: Akikre szükség van ahhoz, hogy legalább alapszinten 'működjön' egy település azoknak dolgozniuk kell. Vasárnap is, ünnepnap is. Ez van.

Csikós Zsolt 2009.08.11. 23:55:38

@karlov:

Akkor eljössz? Minden ilyen találkozó eszement jó. Aki a Belsőségen kommentel, annak mindnek jó lenne, ha jönne. Soha, senki nem volt ellenséges senkivel, lehet gecire kritizálni, poénra vevődik, hülyeségeket hozni, satöbbi.

Ubul, Ede, qualitaet, 504Laci, ratnet, lacza87, visszakettő, faterpolo, shadowbull, mindenki - gyertek. És a többiek is. A színesség jó, a B-találkozó érdekes, izgalmas, kellemes és szuper.

Ratnet 2009.08.12. 01:38:03

@Csikós Zsolt: És ha elég sokan leszünk átvonulunk tüntetni az illetékes hivatalok elé, a használtautósok nevében?:-)

lacza87 (törölt) 2009.08.12. 13:22:36

@Csikós Zsolt: Köszönöm szépen a valóban megtisztelő meghívást. Viszont azt érzem, hogy kicsi és kevés vagyok én még oda. Még agyalok azért rajta. Mondjuk ha Shadowbull eljön... :)

Csikós Zsolt 2009.08.12. 18:46:52

@karlov:

Figyelj majd, omm írni fogja :-)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.08.12. 22:54:32

@Il mio nome è Nessuno: "kikódolom az övcsipogást" -aztán miért teszel ilyet? Csak nem??? Belegondolni sem merek.

Vágási Matyi 2009.08.29. 00:23:41

@sipike78: @Il mio nome è Nessuno:

Ha már magamnak kikerestem, nem halok bele pár copy-paste -be.
Olvassátok el, érdekes!

info.cern.ch/
www.w3.org/People/Berners-Lee/FAQ.html#Examples
en.wikipedia.org/wiki/NeXT_Computer
www.iwhois.com/oldest/

Ezen az oldalon a kommentek között pedig megtalálhatjátok mások beszámolóit az itthoni netezés korai élményeiről:

webisztan.blog.hu/2006/11/14/tizenhat_eve_szuletett_az_elso_webldal

Üdv

kacsa503 (törölt) 2011.10.12. 20:24:44

Jó estét!Ha esetleg már szerepelt,elnézést(nincs lehetőségem minden kommentet visszaolvasni)de a XI. Csorbai út(Andor utáni) elején,a bolt parkolójánál áll-azt hiszem-egy ilyen BMW,fehér színben.A gumik is fehér színűek.Elnézést,ha tévedek,esetleg aki ismeri/látta javítson ki!

peter3374 2019.11.16. 21:37:17

10 eves a cikk, valoszinuleg senki nem olvassa a hsz-emet, de mindegy is... akkor 7 millios arrol irtatok, most 80-100.000 euro kozott lenne az ara.... jo kis befektetes volt....
süti beállítások módosítása