Úriember lehetsz benne, nyugodt nem

  2009. július 31. - Csikós Zsolt Címkék: jaguar s type

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

jaguarstype9901
 
Egy időben lenyűgözően szép volt, csúnya lett, most megint jól néz ki. Nem tudja azt, amit egy német luxusautó, mert puhább, szűkebb, igénytelenebb, de van egyfajta hangulata, kultúrája. Igaz, baj is akad vele.
Mai tesztünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr931280316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shadowbull 2009.08.03. 22:46:47

@Il mio nome è Nessuno: "Premier elôtt a formát csak a szélcsatornában meg a gyártósoron látják, akik ott dolgoznak (már azokat leszámítva, akik tervezik)."

Virtualisan nem nagy elmeny. Legalabbis nekem nem jon ugy at a forma igazan, ha a monitoron forgatom. Persze nalunk alapbol egy primitiv arnyalas van a modellen, az meg latvanyra nem valami nagy durranas.
(F30 mar egesz jol egyben van)

sb

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.03. 22:54:37

@qualitaet: "10 éves korukra szanaszét hullottak" - hát, apám, te nem vagy jól. Ezt meg honnan veszed? Amerikában/Afrikában a milliót futott Legend sem ritka, de az Audi a tutiiiiiiiiiiiii :D:D:D a családban már 2db A4-es, 1db A6-os tök normálisan használt, szalonból vett széthullott 100ekm körül, de az Audi a tutttiiiiiiiiiiiiiiiii (apámnak is próbálom elmagyarázni, hogy az ódi epizód autó, de nem megy :D:D:D:D:D), úgyhogy téged sem esik nehezemre megérteni LOL Azóta a lótifuti szemét mocsok ECarinában (pfujj :D) már majd' 300ekm van, de még csak a kötelezők voltak rajta, de az Audi a tuttttiiiiiiii

Azért arra kíváncsi lennék, hogy a Legendhez vagy az A8-hoz olcsóbbak-e az alkatrészek.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.03. 22:56:38

@LipicaiCukorgyáros: Az Audiknál már 20ekm-nél előjöttek problémák: fék, felfüggesztés stb..., később váltóhiba. Majd 100 felé motorikus problémák. A végén már minden baja volt

Shadowbull 2009.08.03. 23:01:03

@LipicaiCukorgyáros: Melyik tipus, melyik motorral?

Az ujjabkori Audikban a V6 TDI-k elso szeriai botranyosak voltak, de javitasra kerultek.

Az osszes tobbivel semmi gond nincs.

sb

Ratnet 2009.08.03. 23:01:40

@Il mio nome è Nessuno: Ez is egy felettébb érdekes adat de most sehogyan sem kapcsolódik ide.:-)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.03. 23:02:00

@Shadowbull: A forma szerintem csak azoknak jön át, akik a szélcsatornában látják, rendesen felszerelve, lelakkozva. Még 3.5 év, mire kicsengetem az E92t, de az F32 már erôsen piszkálja a fantáziámat :) Szerencse, hogy még facelift sem volt, sosem érném utol magam. Ha tehetném, már holnap átülnék.

Shadowbull 2009.08.03. 23:03:03

@LipicaiCukorgyáros: Meg aztan rendkivul okos emberkent ugye nem akarsz abba a hibaba esni, hogy nehany igen korlatozott sajat tapasztalat alapjan probalsz altalanos ervenyu megallapitasokat tenni.

Ajanlottam mar neked is, olvasgasd a Lexusos nepiteleteket.

Vannak ott is erdekes dolgok, pedig a Lexus a japan autogyartas csucsa kene hogy legyen, nemde?

sb

Shadowbull 2009.08.03. 23:04:42

@Il mio nome è Nessuno: Jaja. Meg sajtofotokon sem mutatja meg magat az auto rendesen, csak eloben.

sb

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.03. 23:09:04

www.economist.com/displayStory.cfm?story_id=13024667
"Speaking this month at the Detroit motor show, Bob Lutz, GM’s vice-chairman, described Saab as a financial disaster that had made a profit just once in the 20 years that GM has owned it (GM bought 50% in December 1989 and the rest a decade later). Overall, owning Saab may have cost GM up to $5 billion, and GM loses as much as $5,000 on every Saab it sells in America."

Ez mondjuk kôkemény. Kíváncsi vagyok, mihez kezd velük a Koenigsegg.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.03. 23:12:36

@LipicaiCukorgyáros: "apámnak is próbálom elmagyarázni, hogy az ódi epizód autó, de nem megy"

Mi van öreg, nem jutott neked is Audi a családi kasszából, vagy mi fáj?

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.03. 23:15:14

@Shadowbull: "igen korlatozott sajat tapasztalat alapjan probalsz altalanos ervenyu megallapitasokat tenni."

hát én annyira, de annyira korlátozott ember vagyok, húúúúúúh, most erre hadd ne írjak semmit..., kimegyek az utcára és leütöm a szembejövő magyar kinézetű fekát. :D

Már bocs, de én mit gondoljak a te tapasztalatidról? Megmondanád? Hiába élsz te is külföldön nem változtál, csak és kizárólag a másik forrásainak kritizálásában merül ki a tudásod. Ez a hozzáállás fogja végleg romba dönteni Mo-t.

Roadkill 2009.08.03. 23:18:30

@qualitaet: "Ha egy ilyen autó nem hibátlan akkor gyakorlatilag egy kalap szart nem ér mert a töredékét sem nyújtja egykori önmagának és pokollá teszi a tulajdonosa életét gyakorlatilag a nagy semmiért."

Word!

Erre mar akkor rajottem, amikor hasznalt W140-est kerestem k.europai piacon (naiv).

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.03. 23:19:16

@Il mio nome è Nessuno: :D nekem túl polgári, a puritán japánok mindig jobban tetszettek ;). Tudod, minimál...

Ratnet 2009.08.03. 23:24:49

@Il mio nome è Nessuno: Hmm. Én valahol ott keresgélem a problémák gyökereit az ilyen gyártóknál, amikor először lett a mennyiség szempont a minőség helyett. Vannak típusok amiknek a vevőköre eleve alacsony volt, hiába voltak azok jó minőségűek. Ezeket lassan elsodorja a világ, vagy büszkeségüket félretéve 'szerencsésen' beintegrálódnak a tömegcikktermelő óriásokba.

Nem jó ez így sehogysem.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.03. 23:26:59

@LipicaiCukorgyáros: Ezt ismételgesd sûrûn, és egyszer talán magad is elhiszed, hogy önként szopsz egy csörgô-zörgô dobozban, nem pedig azért, mert apucitól nem kaptál jobbat.

Shadowbull 2009.08.03. 23:29:51

@LipicaiCukorgyáros: Ne hisztizz, nem mondtam hogy korlatolt vagy.

Azt mondtam, hogy az viszonylag konnyen belathato, hogy ha eladtak valamibol 100e peldanyt, es te talalkoztal ebbol eggyel, akkor az egy peldany alapjan korrekt meghibasodasi statisztikat az osszes 100e darabra kesziteni lehetetlen.

Amugy megnyugodhatsz, Audi viszonylatban is elegge megbizhatoak az informacioim.

sb

Shadowbull 2009.08.03. 23:31:27

@Il mio nome è Nessuno: Mit kezdene? Bebukik.

sb

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.03. 23:35:22

@Shadowbull: Nicsak, te is ismered a Porsche Hungária vezetőit :D, akkor össze is ülhetnénk egy kávéra.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.03. 23:35:34

@Ratnet: "amikor először lett a mennyiség szempont a minőség helyett"

A cikkbôl kiderül, hogy 1965ben is több autót adtak el, mint 2008ban. Legtöbbet meg talán a 80as években, a Saab 900as (elsô széria) hatalmas sláger volt a maga 900.000 darabjával. Az alacsony darabszám ellenére szart csinálnak. A mai külsô meg eladhatatlanul jellegtelen, nem tudták megismételni a 900as karakterét, csak annak gyenge másolatait készítik azóta is. Akik sikeresek, azok mindig meg tudtak újulni. (pl Merci: állólámpa -> fekvôlámpa -> kockalámpa -> ovállámpa/egybefolyó lámpa -> döntött ovál/háromszöglámpa -> megint kockalámpa stb. Erôsen zanzásítva, és modelleket egybemosva, but you get the idea.)

Shadowbull 2009.08.03. 23:38:55

@LipicaiCukorgyáros: Semmi kozom nem volt a Porsche Hungariahoz.

sb

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.03. 23:39:16

@Il mio nome è Nessuno: hát igen, Fater kemény ember, ne osztogató típus. Neked milyen autód van mester, csak hogy tudjam milyet használ egy olyan király, akinek minden japó csörgő, zörgő doboz. :S. Le merném fogadni, hogy volt/van csörgő-zörgő Swifted :D

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.03. 23:46:35

További jó japán fikázást kívánok.

Ratnet 2009.08.03. 23:46:43

@Il mio nome è Nessuno: Tudom, hogy nem kedveled a Saab-okat. Nem kell emiatt bő lére eresztened.:-) Valahogy úgy van, hogy Saab-ot általában csak az vett aki Saab-ot akart venni. Ezek pedig nem tartották szar autónak. Leginkább (és joggal) hülyének nézték azt, aki szarnak tartotta.:-)

Az pedig, hogy jellegtelenednek a formák, -főleg a kilencvenes évektől- minden autóra igaz. Az összes tucatmárkára is, no meg a Jaguarra, Mercedesre és a BMW-re is.

Van több szólásmondás ezzel a jelenséggel kapcsolatban...:-)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.03. 23:51:57

@Shadowbull: Vagy lefaragják a cég felét, és csak rétegmodellek gyártására szakosodnak. A Koenigsegg azért ért ehhez, bár nem tudom, mennyire nyereségesek. Nem lepne meg, ha fizetett volna nekik a GM egy rakás pénzt, hogy vigyék el a leprást a háztól.

Ratnet 2009.08.03. 23:53:15

@LipicaiCukorgyáros: Egy egykor nagyon szép és jó autókat gyártó márkát kedvel. Csak amit én nem értek, hogy miért csakis az új típusait. De hát ízlések és pofonok...:-)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.03. 23:59:44

@Ratnet: "Ezek pedig nem tartották szar autónak."

Ha így lenne, újra azt vettek volna, és most nem hugyozna véreset a Saab, mert nincs kinek elsütnie az autóit.

"Az pedig, hogy jellegtelenednek a formák, -főleg a kilencvenes évektől- minden autóra igaz. Az összes tucatmárkára is, no meg a Jaguarra, Mercedesre és a BMW-re is."

Ez egy nettó hülyeség.

Benz:
www.terra2imports.ca/images/model-specific/c-class-wallpaper.jpg

automobil-blog.de/wp-content/uploads/Autos/Mercedes/Mercedes_C_Klasse_Gelber_Engel_2008_AMG_63.jpg

BMW:
www.behindmatrix.com/e30/fotost/f01038/02.jpg

www.e90post.com/forums/uploadedimages/e92coupeimage.jpg

VW:
www.fermodes.de/pictures/autonews/00937-gross.jpg

www.4selected.de/wp-content/uploads/2008/11/scirocco_neu.jpg

Jó jellegtelenek lettek, ja. Ezért is nem lehet ôket eladni :)

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.04. 00:01:34

@Ratnet: van 1-2 ilyen márka, de a Mercedesre tippelnék.

Shadowbull 2009.08.04. 00:04:03

@Il mio nome è Nessuno: Eros ketsegeim vannak, de szurkolok nekik.

Hajra Saab.

sb

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.04. 00:11:39

@Ratnet: Úgy lennék már bruttó hülye :D:D:D

Ratnet 2009.08.04. 00:16:27

@Il mio nome è Nessuno: Az, hogy valaki mindennel próbálkozott már, mint a fentebbi példádban szereplő Mercedes az összes lámpaformával, sajnos nem változtat a tényen, hogy elstílustalanodott a márka. Ez van. A linkelt fotóidon is csupán te és az adott márkák kedvelői látnak 'fejlődést'. Én kívülállóként csak 'elkenőcsösödést' és műanyagcicomát látok. A Saab-al is ez a helyzet, mielőtt még részrehajlással vádolnának.

Ja és még mindig a Volvo a kedvencem, tehát azt kéretik kritizálni, hamár a masszív kötekedés a cél.:-)

Ratnet 2009.08.04. 00:18:08

@Shadowbull: Egyetértek a kétségekkel. Nehéz szülés készül ott...

Ratnet 2009.08.04. 00:19:08

@LipicaiCukorgyáros: Nem nyert. Bár az állításom a Mercire is igaz lehet.:-)

Ratnet 2009.08.04. 00:25:52

@Il mio nome è Nessuno: De jó, hogy belinkelted az e30-at. Ott már látható a folyamat kezdete, ahogy például a gyönyörű e21-ből megszületett a későbbi kor divatjának megfelelően, finoman átszobrászkodott visszafogott, megalkuvó, karaktertelen autó. (Lásd: e30 majd e36)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.04. 00:32:35

Mondjuk ha idetéved a tulaj, megpróbálhatna hibakódokat olvasni egy ilyennel:

Kábel:
www.scantool.net/scan-tools/elmscan-pwm.html
pinouts.ru/images/rs232-j1850.gif

SW:
www.scantool.net/scantool/downloads/11/scantool_net114win.exe
(Elsô próbálkozáshoz ez az ingyenes ostoba fapad is jó.)

Csikós Zsolt 2009.08.04. 00:43:20

@Il mio nome è Nessuno:

Oké, köszi, elküldtem neki privátban. De már egészen jó volt. Egészen. Pici zörej még hallatszott, de sztem a többség erre legyintene.

Ratnet 2009.08.04. 00:55:58

@Il mio nome è Nessuno: Olvass figyelmesebben! Mindkettő ronda az e21-hez képest szerintem. Ennyit szerettem volna tudatni.
Ja, és nem kell mindig képeket betenned, unalomig ismert autókról. Mindenki látta már őket, van -nemkevés- ember akinek a könyökén jön ki hidd el.
Ráadásul magadat is megkíméled a munkától.:-)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.04. 01:02:48

@Ratnet: Az E21 meg aztán végképp ótvar ezekhez képest. De egyszer majd neked is lesz önálló kereseted, elérhetô közelségbe kerülnek a normális autók, és lejössz errôl a "csak az öreg csótány a jó" triprôl.

qualitaet 2009.08.04. 01:03:03

@LipicaiCukorgyáros:

Fene egye meg a legrosszabbkor léptem ki:)

Baby, látom megint eszednél vagy!

Te okoskodsz a múmia A8-cal amiben teljesen igazad van nekem meg csak eszembe jutott a Legend aminek az alkatrészáraihoz fogható nem volt az autóiparban. Hogy neked ettől forog a kés a szívedben azt hiszem nem az én hibám hanem részedről valami beteges fétis amivel fordulj orvoshoz. Az autóipari bölcseletekhez meg csak gratulálni tudok.

"De neked biztos az a fixa ideád, hogy én japán mániás vagyok – pedig nem."

Tudom. Nem is értem, hogy jutott eszembe...

"De miért nem tudod reálisan látni a dolgokat?"

Öreg, te vagy az akinek figja nincs arról a tényről, hogy egy öreg japán luxusautó - ami mellesleg ritka mindenütt mint a fehér holló mert réges rég széthullottak -nem Civic vagy Corolla hanem egy bonyolult és kiforratlan szerkezet milliónyi meghibásodási lehetőséggel, a nullánál is alacsonyabb presztízzsel.

"Miért nem érted meg, hogy a japánok ált nem bonyolítják túl a cuccaikat,"

Rebegd már el Szakétő Úr, mennyiben egyszerűbb egy Legend vagy egy Lexus egy 7-ernél vagy egy S-Klassénál.

"Szerinted miért drágák a japán autókhoz az alkatrészek? Na miért? Azért, mert a jó minőségű alkatrész ritkán romlik el, és éppen ezért drága. Nem logikus? Ja és azért, mert a japók szeretik a nem euro kompatibilis dolgokat, de nyílván ezzel magukat is védik."

Apám ezt a baromságot be kéne keretezni :))) Kertezés közben a bölcs logikádat követve azt is sietve elmesélhetnéd mi romlik el előbb egy német sárvédőn vagy egy lökhárítón?

"Én egy német autóról írtam, erre te megjelensz a hülyeségeddel, hogy a Legend így, meg úgy. Azért kapjál már észhez. Ne mondd már nekem, hogy a szerelők rémálma lenne a Legend, ne viccelj már. Magyarországon azért nincs belőle sok, mert a magyarok elvakultan németbuzik. (tisztelet a BMW-nek, meg a MB-nek, mert azok anno még autókat gyártottak). Vagy szerinted az amerikai, ausztrál, afrikai kontinensen több Audi A8 mászkál, mint Legend, vagy Lexus?! Ne viccelj már velem."


Mi a fene köze van a távoli kontinensekbeli mai Lexus-sűrűségnek a Magyaroszágon tucatszám elhullott Legendekhez.????? (Megjegyzem az amerikai tesztek sem tartják mind jobbnak a Lexust a BMW- nél vagy az MB-nél.)
Sajnos arról fingod nincs, hogy ebből a fajta Legendből 1992-93-ban több mint száz darabot értékesítettek új autóként Magyarországon. Hová lettek ezek? ????
Elmondom neked: '99-2002 között mind szétbontották vagy lebiztosítózták őket mert egy ritka szar és emiatt totál eledhatatlan autó volt, 6-7 évesen már folyton beszart ,drága volt javítani és rühellték a szerelők mert a legkülönbözőbb hibákat produkálták a váltóhibától a ledarálódó féltengelyeken keresztül az utastéri hőcserélőnél gázt elengedő légkondicionálóig vagy az lógó kormányműig.
Presztízse meg lófasz sem volt mert nagyjából ugyanúgy vélekedtek az emberek mint én amikor életemben először vezethettem.
Egy barátom VADONAT ÚJAN vett egy ilyet. 1992 nyarát (Apropó, Te akkor mivel jártál ???) írtunk és az akkor négyéves, már 270000 km-t futott de sértetlen, egy éve használt '88-as 750i-m után próbáltam ki.
Tényleg nem bántani akarlak de a papírvékony lemezek, fronthajtási befolyástól kisautósan ugráló kormány, a metrókocsikra emlékeztető, linóleumszerű olcsó műbőrhatású kárpitok, a civices egyenszürke műanyagok, játékautós kapcsolók, gyermeteg piktogrammok,piacos műanyagfák ,hetvenes évekbeli hifitoronyhoz is méltatlan seszinű digitális kijelzők és az egész mérhetelenül olcsó és mindenfajta eleganciát és stílust mellőző millieu-nek kegyelemdöfést adó, gyomorfordítóan jellegzetes, édeskés bűz engem mindenre emlékeztetett csak luxusautóra nem.

"Ez az autó bármelyik korabeli Audit agyonveri kanyarban."

Az összes marhaságból ez tetszik a legjobban.:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Te, ne vedd sértésnek de "a fekszi az utat" és társai igazi proliduma a szocializmus esztendeiből. Akkor hallottam utoljára :)

"És ezerszer kényelmesebb, mint egy sportkocsi."

A luxusosztályban ez valóban komoly ütőkártya :))))

"Mutasd már be nekem azokat a szerelő haverjaidat/ismerőseidet, akik szerint a japán gépek betegágyak. Annyira érdekelne, hogy melyik sufniból jöttek."

Senki nem mondott ilyet, megint félrebeszélsz. Általában rendkívül megbízató és jó autók alsóbb kategóriákban meg aztán különösen.
A régi Legend viszont egy kalap szar ennek megfelelő "hírnévvel", ezt viszont mielőbb emészd meg.
Jelzem,sosem barátkoztam szerelővel mert jó japán mondás szerint "ha a kezedet nyújtod a szolgának, a seggét mutatja" meg mint tudjuk a bizalmaskodás tiszteletlenséget szül.
Ennek megfelelően a "barát" szerelő szokta átbaszni az ügyfeleket a legmocskosabbul.
Amúgy Honda Royal Motor és Honda Éles. No name sufnik...

"Ja, az a legjobb, amikor az Audi-márkaszervizben a kopasznak megmutatják a számlát :D"

Annyira nem jó érzés mert voltak hibák szép számmal és az akkoriban regnáló, azóta réges-rég kirúgott Sz. Gabi a legnagyobb csirkefogó volt a műszakvezetők közül. Van hajam és volt S8-am '98-as, itthoni, 2001-ben.(Apropó ismét: Te akkoriban mivel jártál?).
Csak mert megint kezdesz egy kicsit lekezelő lenni, vélhetően a semmmire...

qualitaet 2009.08.04. 01:12:37

@Shadowbull:

"Az osszes tobbivel semmi gond nincs."

Na-na. Azért én is szoptam egy kicsit....:)

Ratnet 2009.08.04. 01:14:23

@Il mio nome è Nessuno: Ej, ezt a gyomorfekélyes stílust levetkőzhetnéd már magadról. Olyan vagy mint akinek nem akadt nője, vagy folyton elverték az isiben és utólag próbál kompenzálni de sajnos csak a savanyú szőlőszag érződik a szájából.
Pluszban neked valamiért beragadt ez az 'embereket és az ízlést anyagi alapon vizsgáló' -igenhülye látásmódod. Annyi pénzem azért általában akad, hogy le tudjam cserélni az aktuális autóparkomat modernebbre. De sajnos az újabbak nem tetszenek. Van ilyen ember is.
Tudom nehéz de emészd meg.:-)

lápi lidérc 2009.08.04. 03:06:37

Aktuátor? Brrr.... Magyarul nem tudtok?
Mondjuk vezérlőtag?

Ciri 2009.08.04. 05:49:53

@Csikós Zsolt:

"Szerintem nem módi egy nem túl régi luxusautónál, hogy szerelők titkos tippjeit használva, a gyári leírástól eltérően szervizelve működjön csak valami."

Na, ezt a hozzászólásodat elmentettem. Jó lesz ez még valamire.

@qualitaet:
"Na-na. Azért én is szoptam egy kicsit....:)"

Volt már cserélve váltó a BMW-ben ? :))
Jobb, ha befejezed, mert levágom a hajad nyuszibogyó! :))))

Ciri 2009.08.04. 05:51:08

@Csikós Zsolt:
Bocsi, ez lemaradt: :))))

Shadowbull 2009.08.04. 07:41:06

@qualitaet: "Na-na. Azért én is szoptam egy kicsit....:) "

Ennek te orulni szoktal, nem? Ezzel a frizuraval:))

egyebkent nem azt mondom, hogy nem romlik el soha egy sem, hanem azt, hogy nem produkalnak kirivo meghibasodasi aranyt.

sb

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.04. 09:00:46

@Ratnet: Nyilván én vagyok a gyomorfekélyes, és én bizonygatom egyfolytában, hogy a régi, mûszakilag elavult szarok milyen kibaszottul jók, mert esélyem sincs rá, hogy nullkilométeres autóm legyen. Tudod, veled ellentétben én nem csak poszteren láttam azokat az autókat, amikrôl te itt szakértesz, köztük az E21et. Az ellenségeimnek sem kívánnám napi használatra 2009ben.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.04. 09:05:17

@qualitaet: "nekem meg csak eszembe jutott a Legend aminek az alkatrészáraihoz fogható nem volt az autóiparban. Hogy neked ettől forog a kés a szívedben"

Hogy forogna, életében nem tartott fent autót, fogalma sincs az árakról. Csodálkoznék, ha az öreg japán csótányt nem a fater tolta volna a segge alá, hozzáteszem én is ilyet vennék a kölöknek, tanulni meg szétbaszni bôven jó. Naná, majd az Audival rodeózzon.

Der_rosarote_Panther 2009.08.04. 10:18:23

@Csikós Zsolt: Egy, a leírással megegyező, ám nem automata példányt én is szívesen a rendelkezésedre bocsátok Lancer-ügyben... :-)

Ratnet 2009.08.04. 10:48:37

@Il mio nome è Nessuno: Minden újabb hozzászólásoddal csak igazolod a véleményem.:-)

Nem bizonygattam semmit, te bizonygatod állandóan, hogy ízlése csak gazdagoknak (és a rájuk hasonlítani vágyóknak)van. Tudod, akik részletre vesznek BMW-t.:-)

Az e21 szerintem szebb mint az e30 vagy e36. A mai autók pedig formai giccsek. Erről volt fentebb szó. Bármennyire is fáj ez neked.

Ja, hogy megnyugodjon a háborgó lelked egy kicsit: valószínüleg még a csattogós falepkédet taszajgattad kakás pelusban, a korai kilencvenesekben amikor én eladtam az e21-em.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.04. 11:10:54

@qualitaet: Bírom ezt a "fingod nincs, velem ellentétben te csak poszteren láttál, netto hülyeség" (ezt te még nem) stb. Összekevered a szezont a fazonnal. Szövegértelmezés? (tudod, kivétel BMW, Mercedes) :D. Bár azok is túlértékelt gépek - egy autót nem az örökkévalónak készítenek, ez a németek beteges faszsága. Hogy a használati tárgyakból istenségeket képeznek, amiket imádnak és... hát ennek tudjuk, hogy az ő esetükben ált mi a vége... Nekem az az érzésem, hogy te is egy kicsit átestél a ló túloldalára.

Szóval majd vitatkozz az amerikai kontinensen élőkkel, az afrikaiakkal, ázsiaiakkal, ausztrálokkal, a japán gépek tekintetében - ne velem, jó?! Majd ha mutatsz nekem milliókat futott német gépeket (nem Mercedest), akkor majd lehet, hogy le is térdelek eléd.

Szíved joga, hogy semmibe vedd a japánokat (luxusautóikat), de egy pillanatig ne állítsd, hogy szarok, mert nem igaz. Voltak mellényúlások, de egy német idős luxusautónál nagyobb betegágyat el sem tudok képzelni. (ált nem Mercedes, de azok között is van).

Jaja biztos tök király gép a 5-ös hetes széria, és milyen olcsók, a 10 évesnél régebbiek már 1-2 milláért megvehetők vajh' miért - biztos azé, me annyira tökéletes. LOL Azért mert tele van kütyükkel, és horror áron javítják, mint minden német luxusautót.

Hogy jön ide, hogy milyen autóm volt 92-ben? Maradjunk annyiban, hogy a német autók belterjesek, és elsősorban Európára és a ruszinok gazdagabbik részére korlátozódnak, kivéve 1-2 aktuális luxusgépet, amiben az amcsi milliárdosok/hollywood-i kincsvadászok villoghatnak a vakuk előtt.

Mindig is más számított Európában: a görcsös tökéletességre törekvés, a túlértékelt tárgyak, az álszent sznobság, a vak dogmák. Meg is látszik a végeredmény.

Az öreg hetes széria ettől függetlenül az autóstörténelem legszebb alkotásai közé tartozik, de ennek az ellenkezőjét soha senki nem állította. Vedd már észre, hogy én nem vitatkozom veled. A magyarok ált magukkal állnak harcban, csak másban vezetik le a feszültségeiket.

Rocko- 2009.08.04. 11:25:55

@Shadowbull: OFF: dobtam privátba mailt, megkaptad?

Ratnet 2009.08.04. 11:32:09

A cikkhez kapcsolódva:
Készítsünk műanyagból egy hetvenes- nyolcvanas évekbeli klasszikus Jaguar xj6 modellt, hőpisztollyal fúvassuk egy kicsit elölről-hátulról és amikor megolvadt, megkapjuk e cikk tárgyát.:-)

Suttora 2009.08.04. 11:55:40

@qualitaet: Átfutottam gyorsan a Legend népítéleteket, de a tulajok szerint azért annyira nem szarok ezek. Persze azt is tudom, hogy a Népítéletet azért fenntartásokkal kell figyelembe venni, de szerintem annyira nem kritikus a helyzet

Seca81 2009.08.04. 12:04:53

Nem tudom, de én elég sok Legendet látok nap mint nap (az első szériákból, nem is az újabbakból). Talán mert a környékünkön van 3 :) Szép mind. Külsőre...
Amúgy a Legend mióta luxusautó?

Seca81 2009.08.04. 12:13:03

@qualitaet: Üdv! Lenne egy kérdésem? Hol tudod megnézni, h az adott évben (akár 20 évre visszamenőleg) milyen márkából/típusból mennyit adtak el Mo-n?

Ciri 2009.08.04. 12:34:12

@Seca81:

"Amúgy a Legend mióta luxusautó?"

Na mondjuk ezt már én is éppen meg akartam kérdezni.

censor013 2009.08.04. 13:07:50

@LipicaiCukorgyáros:
Valami ilyesmit írtam én is. Ráadásul mindig kitalálnak valamit, hogy még helyettesíteni se lehessen, így marad a gyári cucc.

censor013 2009.08.04. 13:10:39

@qualitaet:
Így van. Ezért járok kiskategóriás verdával, ki tudom fizetni, nem fáj a fejem. Ráadásul nincs tele rejtélyekkel, egyszerű, mint a sárga tányér.
Csak én is egy autósmarha vagyok, aki elálmodozik néha.

qualitaet 2009.08.04. 13:44:59

@LipicaiCukorgyáros:

" Bírom ezt a "fingod nincs, velem ellentétben te csak poszteren láttál, netto hülyeség" (ezt te még nem) stb. Összekevered a szezont a fazonnal."


Ha megfigyeled én csak arra mondom. hogy "fingod" nincs amiről a vita közben nyilvánvalóan bebizonyosodik, hogy tényleg nincs. Ha visszaolvasod a Magyarországon nagyszámban futott Legendekről sem tudtál semmit sem és mellébeszéltél, mindenféle amerikai Lexussal példálóztál az alktrészek árképzésével kapcsolatos blődlikről nem is beszélve.

"Majd ha mutatsz nekem milliókat futott német gépeket (nem Mercedest), akkor majd lehet, hogy le is térdelek eléd."

Ebben viszont teljesen egyetértünk. Mindig jót röhögök amikor ezt a "millió kilométeres", gyermeteg romantikával erősen átszőtt baromságot olvasom, lettelégyen az bármilyen márka.
Egy két állólámpás taxinál persze megtörténhetett(bár erre sincs semmilyen bizonyíték) de azt leszámítva kizárt dolog személyautó- pláne benzines- esetében.
Láttam én is 750.000 km-t futott W123-as és 560.000-T futott 2.8 as diesel Nissan Laurelt is, müncheni taxiként. Koromfeketére sötétedett fényszórók, rohadó sárvédők, mállásnak indult kormány, leolvashatatlanul mocskos műszerek, rühes és foszladozó tetőkárpit,fityegő szellőzőrostélyok, palacsintáva ült, emberzsírtól feltükrösödött ülések, hangosan éneklő és lötyögő váltó, búgó diffi,szintén koromfekete hátsó lámpák.
Egy ilyen autó ebben a minden részében borzalmas elhasználtsági fokában nemhogy további negyedmillió megtételére nem képes hanem még szaros tízezer km lefutása is kb. akkora erőfeszítés egy ilyennek mint hasolnló 200000-ret futott társának további 150000.
Tudom. taxi. Lelakják. Ám pontosan szervízelt,tükörsima német úton, kulturált körülmények közt fut,abszolút rendeltetésszerűen használva, a hidegindítás és a folymatosan nagy fordulaton való gyilkolás pedig ismeretlen fogalom.
Nehogy már másutt, (pláne keleten!!) a fentiekkel szöges ellentétben álló üzemi körülmények között ennek a kétszeresét(erre sincs smmilyen bizonyíték) bírja.
4-500 ezer hihető és gyakran megesik. Azt hiszem a Csikós által birtokolt autók jó pélák. Működnek de a folyamatos szerelgetés mellett is igencsak el vannak kopva, minden egyes porcikájukban. Ahhoz meg végképp, hogy további súlyos kilométer százereket uram bocsá' félmilliót megtehessenek. És akkor "csak" egymilliónál tartunk...

" Maradjunk annyiban, hogy a német autók belterjesek, és elsősorban Európára és a ruszinok gazdagabbik részére korlátozódnak, kivéve 1-2 aktuális luxusgépet, amiben az amcsi milliárdosok/hollywood-i kincsvadászok villoghatnak a vakuk előtt.
Mindig is más számított Európában: a görcsös tökéletességre törekvés, a túlértékelt tárgyak, az álszent sznobság, a vak dogmák. Meg is látszik a végeredmény."

Ezt meséld majd el a japán gazdagoknak i vagy akár a vezető autógyáraik luxustípusok tervezését irányító szakembereinek is. Előbbiek ugyanúgy a német prémiumautókért vannak meghalva utóbbiak meg szintén -és nyíltan deklarálva- mindig is a német luxusmárkákat tekintették az etalonnak vagy másolták le, nem kevésbé gátlástalan pofátlansággal.

"Vedd már észre, hogy én nem vitatkozom veled. A magyarok ált magukkal állnak harcban, csak másban vezetik le a feszültségeiket."

Én csak azt veszem észre, hogy minden vitát temagad indítasz az egymondatos megjegyzéseimre történő többoldalas, csacska toporzékolással teli bölcsességeiddel.
Nincs ezzel semmi baj, engem kifejzetten szórakoztatsz :)))

qualitaet 2009.08.04. 13:55:39

@Seca81:

Sajnos fogalmam sincs. Anno a saját szememmel láttam no meg a bécsi úti BMW-szervízben hallottam. Ugyanitt volt a Honda Royal Motor szervize is.

Seca81 2009.08.04. 14:04:52

@qualitaet: Értem. Azt gondoltam van valahol vmi lista ezekről, csak mert többször is írtál 1-2 ilyen adatot, én legutóbb a rendszám sztoridra emlékszem. (pár darab itthoni Merci rendszámai a 80-as évek végén asszem...)

Valamilyen archívum csak van a régi eladásokról, gondolom régi újságokban fellelhetőek, de ezekkel én nem rendelkezem. Marad a keresgélés a neten :)

qualitaet 2009.08.04. 14:06:43

@Ciri:

" Volt már cserélve váltó a BMW-ben ? :))
Jobb, ha befejezed, mert levágom a hajad nyuszibogyó! :))))"

Csak majdnem, Tubicám.:)
(Ütött mint az toronyóra(535d) de egy szoftverfrissítés segített.

sufnyi 2009.08.04. 14:57:20

Uraim! Nagyon szórakoztató kívülről olvasni pro-és kontra érveket. Külön öröm számomra hogy az eddigi vita egy-két mondatot leszámítva nem fajult személyeskedésbe. Bravó uraim csak gratulálni tudok és drukkolni hogy még sok ilyen vitát folytassanak le mert ez azt jelenti számomra hogy mindig lesznek olyanok akik az egyik vagy másik tábor (japán-német grrr) elkötelezett hívei, és mindent felkutatnak ami a véleményüket igazolja. Legyen az jó vagy rossz, hiba vagy gyártási tévedés, hibakód, vagy csak simán szar tervezés és kivitelezés. Szar autót már gyártottak minden kontinensen a világban. Ugyanúgy nagyon jókat is. De ha nem volna így senki nem találta volna meg köztük élete szerelmét.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.04. 14:58:17

@qualitaet:

"Ha visszaolvasod a Magyarországon nagyszámban futott Legendekről sem tudtál semmit sem és mellébeszéltél"

Kit érdekelnek a mogyi Legendek?! Mogyi világléptékkel nem mérhető piacgazdaság. Habár a fentebb 1-2 kolléga azért tette némi megjegyzést arról, hogy mogyiban is vannak még csodás Legendek. De mind1, a szemellenző az szemellenző - értem én.

"Mindig jót röhögök amikor ezt a "millió kilométeres", gyermeteg romantikával erősen átszőtt baromságot olvasom, lettelégyen az bármilyen márka.
Egy két állólámpás taxinál persze megtörténhetett(bár erre sincs semmilyen bizonyíték) de azt leszámítva kizárt dolog személyautó- pláne benzines- esetében."

Látszik, hogy nem vagy világlátott ember, de én drukkolok neked :). Szóval München és a török taxisok :D, hát igen... Ez ám a világkép. Hagyd el a kontinenst és láss csodákat. Csiribí-csiribá. München ajj, de hát az nem is Németország :D maradjunk bayer-land-nél.

"Ezt meséld majd el a japán gazdagoknak i vagy akár a vezető autógyáraik luxustípusok tervezését irányító szakembereinek is."

Duma. Én már dolgoztam japán cégnek, de a japán az előbb halna éhen, minthogy pl más nemzet kajáját egye, vagy más nemzet autójában virítson. Azok őrültek, nem emberek, hanem droidok, éppen ezért jók a gépeik.

"Nehogy már másutt, (pláne keleten!!) a fentiekkel szöges ellentétben álló üzemi körülmények között ennek a kétszeresét(erre sincs smmilyen bizonyíték) bírja."

Sőt, még Afrika úttalan útjain is találhatsz érdekes dolgokat, no elsősorban nem német gépeket, bár 1-2 hármas, ötös még arra felé is mozog. Megjegyzem te minősíted a kelet, de meglepődnél, hogy például mennyivel több afrikai országnak van jobb minőségű úthálózata, mint Mo-nak. Szóval én is nevetek ám.

Shadowbull 2009.08.04. 18:43:38

@LipicaiCukorgyáros: "a japán az előbb halna éhen, minthogy pl más nemzet kajáját egye, vagy más nemzet autójában virítson. "

Valoszinuleg azt a durvan huszezer BMW-t, amit eladtak Japanban iden az elso felevben, mind betelepult gaidzsinok vettek meg.

sb

Shadowbull 2009.08.04. 18:58:18

@LipicaiCukorgyáros: Akkor szinte fel sem tunik az a 20e gaidzsin.

sb

Csikós Zsolt 2009.08.04. 19:12:14

@LipicaiCukorgyáros:
Bocs, csak nagyon halkan jegyzem meg, hogy a japán végtelenül sznob. Büszke a saját nemzetére, titokban úgy véli, hogy az ő népek mindenek feletti (bár ezen a 2. VH-t lezáró császári beszéd sokat enyhített), de ha igazán tehetős, mindenből külföldit vesz. Apám külkeres volt, kint éltünk jó pár évet, a menő építőipari cég Poclainnel daruzott és földmunkázott, holott a Katónak jobb volt a megbíhatósági mutatója, svájci órát vett japán helyett, és inkább széthullós amerikai autóval járt, mint jó Toyotával. A BMW, Mercedes, de még a VW is úri dolognak számított.

Odáig fajult a dolog, hogy van egy külön kandzsi (kínaiaktól származó komplikált képírás-jel), ami a bal karon lebarnulást írja le. Mert az igazán menők balkormányos autót használnak, holott külföldiből is létezik jobbkormányos, szinte mindből. Mert akkor autó nélkül is látszik, milyen autója van.

Aranyosak a maguk módján, Japán nagyon vicces hely, át-meg-átszövik az ilyen furcsaságok az egész társadalmat. Nem szabad a mi lineáris (na jó, majdnem) gondolkodásunkkal dekódolni őket.

Egyébként a csak 20 ezer BMW oka az is lehet, hogy Japánban súlyos imporvám van ezeken a kocsikon, jóval drágábbak, mint Európában, vagy pláne Amerikában. A japán belpiacos autók meg valamivel olcsóbbak.

Bocs az offolásért.

Rocko- 2009.08.04. 19:18:30

@Csikós Zsolt: "Odáig fajult a dolog, hogy van egy külön kandzsi (kínaiaktól származó komplikált képírás-jel), ami a bal karon lebarnulást írja le. Mert az igazán menők balkormányos autót használnak, holott külföldiből is létezik jobbkormányos, szinte mindből. Mert akkor autó nélkül is látszik, milyen autója van."
megáll az ész!

newname 2009.08.04. 19:25:46

@Csikós Zsolt:
NE!!!!
Akkor ott a barna bal kar a hosszú farok jele?:)))))
Rosszab mint itthon:)))))

qualitaet 2009.08.04. 20:49:40

@LipicaiCukorgyáros:

"Kit érdekelnek a mogyi Legendek?! Mogyi világléptékkel nem mérhető piacgazdaság. Habár a fentebb 1-2 kolléga azért tette némi megjegyzést arról, hogy mogyiban is vannak még csodás Legendek. De mind1, a szemellenző az szemellenző - értem én."

Mesélhetnél arról mi köze a külföldi gazdasági helyzetnek a Magyarországon, a hasonló körülmények között használt kategóriatársaknál évekkel korábban széthullott Legendek tucatjaihoz.
Attól, hogy a kolléga mit mond vagy mit nem mond ezek még ugyanúgy eltüntek tízéves koruk előtt az utakról szinte mind. Amúgy nem csak innen pl. Ausztriából is.

"Látszik, hogy nem vagy világlátott ember, de én drukkolok neked :). Szóval München és a török taxisok :D, hát igen... Ez ám a világkép. Hagyd el a kontinenst és láss csodákat."

Elhagytam. Ám lehet, hogy te nemigen mert akkor tudnád, hogy a Közel-Keleten vagy Észak-Afrikában futó idős európai autók vagy tehetősebb tulajok megkímélt példányai vagy szimplán csak lelakott és ütött-kopott többszörösen összetékolt darabok amelyek semmilyen relevanciával nem bírnak az állítólagosan eredeti motorral és eredeti állapotban "millió kilométert futott" autók gyermekded legendáit illetően.
Azt esküszöm nem tudom eldönteni, hogy beteges mellébeszélés vagy pusztán az általános szövegértési problémád erdménye az, hogy képtelen vagy felfogni mire célozntam.
Arra akartam rámutatni, hogy egy nyugat-európai város körülményei között sem megy egymillió kilométert eredeti állapotban semmilyen személyautó sem, nemhogy egyebütt.

"Duma. Én már dolgoztam japán cégnek, de a japán az előbb halna éhen, minthogy pl más nemzet kajáját egye, vagy más nemzet autójában virítson"

Gondolom a munkaszerződésben előkelő helyet foglalt el az a pont amelyben szigorúan megtiltották a dolgozóknak a japán filmek megtekintését.:)))
Mással nem tudom magyarázni, hogy mindezidáig nem sikerült észrevenned, hogy minden komolyabb japán ember S-Klasse Mercedesben ül.:)

"Sőt, még Afrika úttalan útjain is találhatsz érdekes dolgokat, no elsősorban nem német gépeket, bár 1-2 hármas, ötös még arra felé is mozog. Megjegyzem te minősíted a kelet, de meglepődnél, hogy például mennyivel több afrikai országnak van jobb minőségű úthálózata, mint Mo-nak."

Szomorú, hogy arra sem vagy képes, hogy a kor és a futásteljesítmény között különbséget tegyél.
Azt sem tudom képzelni miből gondolod, hogy egy autó attól hogy öreg még feltétlenül egymillió kilométert futott volna.
Ellenben nem mindennnapi világutazó lehetsz ha Afrikát keletként aposztrofálod.:)
Látom a mellébeszéléssel meghintett "szövegértésed" itt is kiválóan szuperál, hisz' megint a magyar utakról hadoválsz miközben én a müncheni körülményekről beszéltem.:)))

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.04. 21:51:50

@qualitaet: Senki nem mondta, hogy Africa kelet. Hagyjuk, parttalan az egész.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.04. 22:01:33

@Csikós Zsolt: Nem nem (...), tökéletesen értelek. Tudom, hogy miről beszélsz. Egyáltalán nem akarom én őket védeni, csak elismerem őket, mint minden nemzetet, akik valamit letettek az asztalra (az antiindividualizmusuk pedig a legszörnyűbb dolog a világon). Engem az zavar, hogy a magyarok nem tudják a dolgokat a helyükön kezelni. Egy Dacia-Suzuki is lehet tökéletes autó, ha arra használják, amire való. Én arra próbáltam meg felhívni a figyelmet, hogy ár/érték arányban egy japán autó legalább annyit ér, mint egy német. Nem beszélve arról, hogy - leszámítva Európát - minden kontinensen a japán gépek vannak többségben - talán nem véletlenül. Persze a gazdag japánok, mint ahogy mondtad, megkülönböztetik magukat, de ez jellemző az összes országra.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.04. 22:11:37

@LipicaiCukorgyáros: "Én már dolgoztam japán cégnek, de a japán az előbb halna éhen, minthogy pl más nemzet kajáját egye, vagy más nemzet autójában virítson."

Élek a gyanúperrel, hogy a büdös életben nem dolgoztál japánokkal, ezt ugyanúgy kiszoptad a kisujjadból, mint oly sok mást. A tehetôs ázsiaiak csakis külföldi cuccokat vesznek.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.04. 22:19:17

@Ratnet: "Nem bizonygattam semmit, te bizonygatod állandóan, hogy ízlése csak gazdagoknak (és a rájuk hasonlítani vágyóknak)van."

Ez a hülyeség sajnos a te frusztrált elméd szüleménye. Sehol nem írtam ilyet, a "gazdagok" szót eleve csak a prolik használják.

"Tudod, akik részletre vesznek BMW-t."

Remélem, nem okozok túl nagy sokkot, ha elárulom, hogy a maradék vételár is rendelkezésre áll számlámon, de nekem sokkal fontosabb, hogy nagyobb tartalékom legyen. A lekötés meg a hitel közötti kamatkülönbség meg anyagilag nem izgat, az a nyugalom ára. Több, mint a felét kizettem így is, megnyugodhatsz.

UltimateUbul 2009.08.04. 22:48:33

Hát ebben bizony vitán felül igaza van aki azt állítja, hogy a kőgazdagok ott mindenféle elvont járgánnyal járnak, ami valszeg nagyságrendekkel szarabb és drágább rezsijű mint akármelyik fasza japán belpiacos, de ezeket a bogarasságokat máshol is meg lehet figyelni. Ha azt vesszük, hogy javarészt a japán ipar szinte a lenyúlt módszerekből épült ki az állami mértékű kémkedési hullám után meg lehet érteni a filozófiáját, hogy mit látnak egy régi patinás márkában.
DE ettől független a Honda egy perfekt cég ehhez megfelelő kocsikkal, ha átlagautóról van szó.
Máskülönben ha csak Japánban létezne a világon autógyártás, ami mindenkinek elérhető módon zajlana, sokkal kiegyensúlyozottabb és harmónikusabb lenne a társadalom, kevesebb a identitászavaros, és tisztább az atmoszféra. És aki felemlegeti erre kontrából, hogy Tokyóban még akadnak aprópénzes oxigénautómaták, lenyakazom...
OSU

UltimateUbul 2009.08.04. 22:54:02

Különben láttam már karrierista japcsi picsát C3-as Citroenben Tokyo belvárosában. Nem tértem magamhoz h létezik-e ennél abszurdabb dolog?!

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.05. 01:54:33

@Il mio nome è Nessuno: neked vmi nagyon komoly problémád lehet magaddal

bigpond 2009.08.05. 05:20:42

@Il mio nome è Nessuno:

"Remélem, nem okozok túl nagy sokkot, ha elárulom, hogy a maradék vételár is rendelkezésre áll számlámon, de nekem sokkal fontosabb, hogy nagyobb tartalékom legyen. A lekötés meg a hitel közötti kamatkülönbség meg anyagilag nem izgat, az a nyugalom ára. Több, mint a felét kizettem így is, megnyugodhatsz.
"

nekem eleeg nagy sokkot okoztal.
eddig azt hittem a "gazdagok" befektetik a penzuket (vagyonukat) es nem egy BMW-be tartjak. erted!? dolgoztatjak azt a qrva lovet es nem robotolnak egy gyarban mint te.
szerintem egyszer beszelgess csak el egy igazi gazdaggal, kerdezd meg, hogy hogy velekedik a te kis strategiadrol(minden penz egy BMW-be esetleg egy lakasba fektetve+robotolas egy gyarban,persze tudom te szereted a munkadat)
"nyugalom ara"
na itt dobtam mindjart egy haatast.
szoval ne prolizz te senkit mert te magad is az vagy.

UltimateUbul 2009.08.05. 09:59:42

@LipicaiCukorgyáros:
Hidd el nem csak magával... :D És ehhez még jön az a fránya aszexualitás is meg a pubertárskori kikosarazások az egész osztály előtt, meg nagymama nádpálcázása a rossz bizonyítványért :DD

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.05. 13:34:49

@bigpond: "dolgoztatjak azt a qrva lovet"

Ezért van lekötve.

"minden penz egy BMW-be esetleg egy lakasba fektetve"

Pont hogy nem raktam bele az összes pénzemet, ezért vettem fel a hitelt, tanulj meg olvasni. Egyébként meg ívben szarom le, hogy szerinted mibe kéne fektetnem a pénzemet.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.05. 13:38:33

@bigpond: "es nem robotolnak egy gyarban mint te"

Milyen gyárban? Mirôl beszélsz, te szerencsétlen?

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.05. 13:43:46

@bigpond: "na itt dobtam mindjart egy haatast."

Miért is?

newname 2009.08.05. 17:06:06

Aha, ott tartunk, mint mindig. Szegény Magyarország, ezért sz@rik le minket a világ,-illetve nem is foglalkozik velünk.
Minden fa@szságról szó van: ki a gazdag, kinek mennyi hitele van (bár más ám egy német hitel, mint egy magyar), ki mit csinál, mitől nő a farka, ki tud nagyobbat hazudni, stb.
Sok f@sz nagyarctársadalomtudóspolitológusszociológusautó-urbánlegendistamegaszomszédtólkapotthírekbőlminősítőegymástbasztató...
Csak autóról nincs szó.
Tudom, ha nem tetszik húzzak innen...a ..ba.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.05. 17:54:50

@newname: Ha mondandódra köpni-nyelni nem tudnak, belekötnek a személyedbe. Ostoba prolik jellegzetes trademark-ja, teljesen normális.

Apropó, mit is mondtál, mennyi hiteled van? :)

newname 2009.08.05. 18:29:49

Hm. Hitelem nincs. Sztem MO-on nem szabad felvenni-iszonyúak a kamatok, a bankok pedig enyhén szólva... Ez az egyik ok. Inkább nem veszek semmit, vagy mértéktartóan vásárolok.
Viszont (nem nagyképűség) van némi tartalékom, amely lehetővé teszi, hogyha történne valami váratlan(ne történjen), túléljem, mondjuk csak infláció követően kamatozik, de biztos.
Ha valaki lakásra vesz fel, elfogadhatónak tartom, mert alapvető létfeltétel. Semmi egyébnél.
Régi német barátom mondását követem: autó! max vagyonod 10-15% legyen a kocsid árában. (vagyon ami pénzzé tehető, nem csak fizikai értelemben, hanem egyedi tudás,képesség (goodwill) amit garantáltan konvertálni tudsz.
Megfordultam egy-két országban (nem túrista-nyaraló), ismerem azt a higgadt mentalitást, megfontoltságot, ami itt sajnos nem jellemző.Mondjuk ez magánügy.
Veled szerintem az a baja néhány ..nek, hogy van szakmai tudásod, illetve ami nincs tudod hol kell keresni.
Egy egy IQ szint alatt fáj másoknak.
Sajnos:)) nem itt élsz, de ennél durvábbakat is tapasztalnál máshol, nap mint nap. Itt az emberek nagy része erősen flusztrált, elsősorban munkahelyi, főnöki problémák miatt. A napi megaláztatásokért, sikertelenségsekért itt törleszt, mert relatíve szabadon teheti. stb.
No ennek megint semmi köze nem volt az autóhoz:)))

Kercerece 2009.08.06. 20:00:10

@Csikós Zsolt:

Csikós Úr,

A blogra csak most néztem rá újra.

Márkaszervíz; szerintem nem rossz. Drágák és oda kell figyelni, de nekik meg van a szakértelmük, sőt velem mindíg kedvesek voltak. Ha csak egy kérdésért mentem be, akkor is kihívták a szerelőt(!) aki tudta a választ.

A VVTi egység ha lehúzod a csatlakozót és nem működik, alapállapotba forog (egy belső rugó oda tolja) így nem okoz motor zötyögést. Szerintem a szerelő aki a vezérmű lánchoz hozzányúlt, nem ismerte a VVTi egység helyes előfeszítési irányát, így a vezérlést 50 fokkal elállították, ezért zötyögött (egyszer én is jártam így, vezérműlánc cserekor ezért kétszer kellett szétszednem, mentségemre legyen mondva a gyári CD-n rosszul állt egy nyíl... de ebbe a hibába minden pelenkás egyszer esik bele). A VVTi solenoid meg a mese a rossz bizonyítvány mellé (szerintem, de az igazságot nem ismerem), a solenoid dugattyúja alatt is van különben 1 rugó ha jól emlékszem, ami alaphelyzetbe rakja így nehezen szorul be.
Ha a VVTi nem működik akkor a vezérmű tengely végi referencia jeladó kb 5 perc járás után (szervíz ciklus végigfut) jelzi az ECU felé, hogy hiába a jel a solenoidnak, nincs szögelfordulás. És jön a hibakód + sárga motor hiba lámpa a műszerfalon, amit bármilyen 10-20eFt-os scanner kiolvas, ami EOBD kompatibilis (Ford, VW, stb kompatibilis). (csatlakozó a kormányoszlopnál)

Most fejből nem emlékszem pontosan, de mintha szóba került volna a főtengely hosszirányú mozgása. Ha ez 1mm, akkor a két támcsapágy nem eredeti (!), ennyit nem kopik semmi. Ha rosszul emlékszem elnézést, de ha tényleg ezt írtátok, akkor a blokkot két motorból rakták össze Nepper barátaink, amiből az egyik picit más Ford típus bontott főtengelye (Pl Ford Cougar) és csapágyai lehettek és nem vették a fáradtságot jó méretű támcsapágyak beszerzésére.

Minden autónak vannak széria hibái 9-10 éves korára. A csomagtartó gumi kléber ragasztó/tömítője is ilyen ennél a típusnál. Amint vizet láttam benn, felhívtam a márkaszervíz és ők telefonban, ingyen elmondták, mit nézzek át (ők, szakszerűen, garanciával 20eFt-ért javították volna). Úgy érzem ez legyen a legtöbb baj egy 9-10 éves autóval. (futómű szilenteket nem írnám a hibalistába, se a lánc és feszítők cseréjét)

Csikós Úr, Te mint főguru biztosan ismersz olyanokat, akik nem csak a váltó olajat nem bízzák a gyári utasításokra, de pl motor olajat is sokkal sűrűbben cserélnek, főleg nagy teljesítményű autóknál. No az ő blokkjaik nem szorulnak meg és a váltóik nem romlanak el.

Elnézést, ha valakit a Pözsó-BMW példámmal megbántottam, de valahogy kellett érzékeltetnem a Mondeo viszony mikéntjét. Az Auto B**d című lapocska meg elképesztő csőlátással és márka szelekcióval írja a cikkeit, ezt nem lehet nem észrevenni. (pl az iDrive-ot, MMi -t használó autókat tartották csúcstechnikás belső terűnek az utolsó számban amit megvettem, miközben a Jaguarnál 2001-2002 óta jól átgondolt touch screenes (opció) a középkonzol (újabb XF, XJ, XK széria), ki akar akkor ilyen vacak gombócokkal szenvedni vezetés közben? Minek ?).

DE, a németek azért tartanok ott ahol, mert velünk meg úgy látszik az angolokkal ellenben, tudnak összezárni (nem szeretnék off topic lenni).

Azt még meg kell említenem, hogy a Jaguarok a kezdeti kerámiafalas kudarcok miatt visszatértek az acél hüvelyes hengerfalakhoz. Éppen ezért a blokkok felújíthatók. Ez sajnos nagyon sok márkára (meglepődnétek, de nem merem sorolni, mert majd megkapom a magamért) nem igaz. Sok autó gyártó jelenleg gyártott blokkjait NEM lehet felújítani, egy fix km-re vannak tervezve és azután kuka. (csak kókányolt utólagos acél hüvelyekkel, de ott meg a nem erre tervezett hőleadás miatt van sokszor baj)


No kinn áll a szekér, picit megforgatom a főtengelyt hazafelé, a 3x annyiba került, hitellel terhelt, 1.6-os, vászon szövetes, szürke színű szekerek között. :). Csak nem esik szét a kocsi amíg hazaérek :)

Szép napot minden autómániásnak!

Shadowbull 2009.08.06. 22:58:37

"(pl az iDrive-ot, MMi -t használó autókat tartották csúcstechnikás belső terűnek az utolsó számban amit megvettem, miközben a Jaguarnál 2001-2002 óta jól átgondolt touch screenes (opció) a középkonzol (újabb XF, XJ, XK széria), ki akar akkor ilyen vacak gombócokkal szenvedni vezetés közben? Minek"

Azert mert az erintokepernyos megoldas ergonomiailag es kozlekedesbiztonsagilag egy kalap szart sem er.

Ha olyan helyre teszed a kepernyot, ahol beleesik a periferikus latomezodbe vezetes kozben, akkor melyen ki kell hajolni az ulesbol, hogy kezelni tudd.

Ha olyan helyre teszed, ahol kenyelmesen elered, akkor meg amikor a kepernyore bamulsz, nem latod az utat.

Az idrive/MMI hasznalata kozben kenyelmesen hatradolve, a karodat a konyoklon tartva tudod hasznalni azt a kepernyot, ami a muszerfal tetejen tronol, es ha azt nezed, a periferian az utat is latod.

Arrol nem is beszelve, hogy egy osszetapogatott, ujjlenyomatos kepernyo milyen ocsmanyul nez ki.

sb

newname 2009.08.07. 13:13:32

@Shadowbull:
Ezt csak megerősíthetem. A tacs panel egy kalap szar ergonomiailag is (elvonja a figyelmet), közben hadonászol, kitakarsz, stb.(nem csak az autónál!!!)
Technikailag nem nagy szám manapság egyik sem, de használhatóság szempontjából (ha meg nem használod tök mindegy)ég és föld.
Itten olvastam nemrég: "de egy érintőképernyőt még nem tudtak kifejleszteni" -nem e hülyék, persze az más kérdés, hogy nem is akartak.

The Good Boy 2009.08.08. 21:20:52

csak azt akartam mondani, hogy tavaly nyáron majdnem vettem egy ilyet (a kékeszöld szin tetszik, vaj kárpittal, világos /mű/fával), de végül nem mertem belevágni. Féltem, hogy hasonló pénztemetőt fogok ki, mint ez... ráadásul jövőre még luxusadót is fizettetnének érte. Viszont azóta "jaguár fan" vagyok erősen, egyszer biztos, hogy beteszem a hátsómat hosszútávra egy s-type-ba, vagy egy XF-be:)
Két hétig nem vagyok net közelben, erre van egy csomó nekem való poszt, meg cikk itt...:)

ÁlKormi 2009.08.19. 01:07:55

A cikkben megjelent, alábbi részlethez szeretnék megjegyzést hozzáfűzni:

"Módszeresen szedte szét a motort. Kicserélt egy gyújtótrafót. Aztán még egy párat. Végül az egész garnitúrát kidobtuk, és teljes új szettet kapott, mert kiderült, hogy ha egy trafó elszáll, a feszültségnövekedés rövid úton tönkreteszi a többit."

Lehet, hogy rosszul tudom, de a gyújtótrafók nem sorban vannak kötve, ezért a túlfeszültség nem iktathatja ki mindegyiket, vagy bármelyiket (mármint ha 1 elromlik). Ezt nem csak az elmélet, hanem a gyakorlat is igazolja, tapasztalataim szerint.

Leskin 2010.07.25. 19:55:51

Szintén az eredeti cikkhez:

Nem S-type-t hanem xk8-at vettem ami motorikusan-elektronikusan gyakorlatilag ugyanaz (legalábbis nagyon hasonló, de ugyanaz a konstrukció kis változtatásokkal).

Használtan 10 évesen. Szervízkönyv nélkül, egy 20 km-es próbaút során. Semmi hiba nem jött elő. Megvettem. Belek lennék? Nem hinném, mert pont a megvett autó 150%-át szántam rá ÖSSZESEN.

Az, aki használtan vesz 10 év körüli autót, az számoljon azzal hogy a vételár 50-60%-át még plusszban rá fogja költeni. Lehet bármilyen papír, lehet az eladó bármilyen szimpatikus, jovális, vagy gengszeter külsejű, tökmindegy. Aki nem számol ezzel az kissé naív (vagy híressen mázlista típus). És ez márkától független.

Én mindig rászámolom, első utam a jaguárnál is az általam preferált szervízbe vezetett (nem jag:)) - nem találtak semmi hibát. ENNEK ELLENÉRE komnplett olajcsere, minden szűrővel egyetemben, új gumicsövek, serpentine bel, vezető görgő, feszítőgörgő, komplett vezérléscsere, komplett futómű felújítás (papíron 115.000 km volt benne). Természetesen új aksi. Szenzorok megvizsgálvam, amelyik avittas volt - csere újra, összes elektromos csatoló szétszed, megnéz tisztít, kontaktspré vagy csere stb stb... Jah, még váltóolaj csere is - pedig az elvileg "életre szólóan feltöltött" - érdemes megnézni milyen az az olaj ami kijön... Ha nem magyarországon vásárolja az ember, hanem saját maga szerzi be az alkatrészt (újat) angliából, akkor olcsóbban jön ki alkatrészből mint egy bmw-nél, mercinél.
KOMPLETT vezérlés cseréhez az alaktrész (ebben minden szir szar benne van, nem csak a láncok, feszítőtől kezdve az utolsó tömítésig minden) 120.000 pénz. Persze nem szabad semmit itthoni viszonteladótól, esetleg szervíztől venni. Itthon pollenszűrő 16.000, kintről megrendelve 5000...(+VAT+ SHIPPING - de ha egyszerre rendel mindent az ember, a szállítási költség, eléggé minimális, mindenesetre volt az vagy 6000 is de a különbség szebetűnő... - bárhogy nézem ez pofátlan árrésnek tűnik...)

Mindezen cseréket anélkül tettem, hogy bármiféle hibát produkált volna az autó. Aki ezt anyagilag nem engedheti meg magának az NE VEGYEN használt autót, vagy vegyen olyat aminek a kifizetése után rendbe tudja rakatni (vagy rakni). Egy tökéletesen működő jól karbantartott autót NAGYON ritkán adnak el (hitelből bebukottat most lehet párat találni, de ritka) - leginkább akkor adják el az autót, ha jelentkeznek az öregedésből fakadó problémák, és nem rendberakják, hanem inkább eldják. Főleg az alsó árszegmensben a típuson belül...

Ezután gyakorlatilag eddig közel 40.000 km-t tettem bele anélkül, hogy baja lett volna (csak olaj és szűrő scerék), egy gyújtótrafó elszállás kivételével (egyik elszállt (érdekes módon nekem is 6-os hengeren - mellesleg a 6-os henger amúgy is a v8 konstrukciókban a "gyenge láncszem") - melegedett akkor athúzott a tekercs, és nem volt gyújtás, de tökéletesen hazakaristoltam vele 150 km-t 140-el - mellesleg itt is egyből az összes csere, nem csak a hibás... - jah és én magam cseréltem ki, angliából rendelt trafókkal, kb 12 csavar a fedlap, + 2 trafonként, az még 16 - szervízbe se keleltt vinnam, az alkatrész meg 3 naop alatt itt violt angliából...). 11 éves jaguárral 40.000 km gyk. hiba nélkül nem hinném hogy a megbízhatatlanság iskolapéldája lenne... Persze, használat előtt illik rendberaknim, ha szarral indulsz el, ne csodálkozz ha nem érsz oda...

Szóval ha használt autót vesz az ember, ne pont annyiért vegye amennyi pénze van, hanem ha megvette akkor először tegye rendbe és utánna kezdje használni...

A fentiek tükrében szerintem a szokásos konklúzió vonható le: hozzáértő, gondoskodó tulaj, aki ELŐRE gondolkodik, és rákölti amit rá kell EGYENLŐ a megbízható autót birtokló tulajjal....

Tehát nem a márka a megbízhatatlan, hanem a sóher, buheráló szart is kispóroló, 1 hétnél előbbre nem tervező, fenemód hozzánemértő tulaj - az alatt meg rohadjon is le a gép...

A cikkben szereplő tulaj pedig az előbbi, és nem az utóbbi kategóriába tartozik, mert TÖKÉLETESEN rendberakja az autót - és ha egyszer összeállt, és továbbra is utgyanúgy figyel rá, egy igenis megbízható autót fog birtokolni.

Jah, és természetesen elfogult jaguarbuzi vagyok, ezt fel lehet róni nekem, de a fenti tényeket nem :)

cat540923 2010.11.26. 02:19:35

@Kercerece: szia...először is kösz a blogodban leírt sok jó tanácsnak, bár nekem v6.
-osom van, érdekes is, meg "tanulni" való is volt, ill. használható jó tanácsok pl. az érdi gömbfejes...stb., vagy a kispesti szilentes, oda most készülök - jó volt "tuti" helyre menni, nem a vakvilágba.....még egyszer kösz

cat540923 2010.11.29. 18:17:21

...és az autó már fenn van a Használtautó.hu-n......mármint a cikkben szereplő

beni chef 2015.09.09. 12:19:32

Érdeklődnék a vvti szelepet hol rendelte és hol cserélték ki.
süti beállítások módosítása