Tavaszi gumicserék

  2009. május 01. - Bende Tibor Címkék: totalcar flotta toyota subaru forester camry

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a


Amikor kis híján eltaláltam az oszlopot a Subaruval, rájöttem: itt valami nem stimmel. Elfordítottam a kormányt, és az orra csak ment, ment az oszlop felé. Gázelvétel, kisebb kormányszög, és befordult. Hiszen most volt gumicserén, lekerültek az új Pirelli téli gumik, és jöttek helyette az AT jelzésű Falkenek, amik ugyan szintén újak, de nem kifejezetten nedves aszfaltra valók.

Ezek azok, amiket tavaly a Subaru birtokba vétele után egyből leparkoltam a gumisnál, hiszen kiteledett. Persze ennyire nem vagyok vadorzó, hogy a falu főterén eltaláljak egy oszlopot, pusztán az történt, hogy előtte pár napig a Rita Camryjével járkáltam, amit ősrégi (idén volt hétéves) téli gumikkal vettük, gondoltuk, kibírjuk velük a telet, aztán tavasszal veszünk rá új nyárikat. Na ez volt a baj.

Ugyanis a bizonytalankodó, úszkáló, csuszingálós, ezeréves és tengelyenként más méretű életveszélyes télik helyett felmentek a Fulda Carat Progressók (205/60, elég hülye méret), amik az idei tesztünk szerint elég jók. Az első pár napon próbálgattam a gumik határait, megpróbáltam alul- és túlkormányzottá tenni az autót, és minden esetben az volt az érzésem, az öreg Toyota oda van szögezve az útra, szuper lett. Csupa olyan dolgot csináltam, amit a feleségem feltehetően sosem fog, mégis úgy tűnt, hogy messzebb kerültek a határok, biztonságos, megáll, kanyarodik, zseniális.

Szóval a múlt héten végig a Camryt gyűrtem, aztán csak lett idő átgumizni a Subarut is. Felkerültek rá az autóval együtt érkező Falken AT-k, amiket tavaly a vétel után egyből levettem róla. Óriási csalódás a Toyotához képest; szinte kínlódik minden kanyartól, esetlenül támolyog, csikorgás nélkül 2 km/h-val se lehet befordulni, nem aszfaltra való, főleg ha némi csapadék is akad. Még az is megfordult a fejemben, hogy visszarakatom a télit, de erről gyorsan lebeszéltem magam. Arról elképzelésem sincs, mi lenne egy vészfékezésnél, de az eddig megszokott – mindenki szerint feleslegesen nagy – követési távolságot azóta megdupláztam.

Ez a gumi egyszerűen nem erre való, hanem olyanoknak, akik járnak vele földúton, oda tényleg remek, kipróbáltam. De aszfalton szar. Ráadásul a Subaru egész garnitúrája 16-os, ami szerintem teljesen felesleges, az idei projektem az egész miskulanciát átváltani 15-ös lemezfelnivel rendes nyári és téli gumira. Azért nem akarom elkoptatni az új télit, hogy csereképes maradjon. Persze csak fekete lemezfelni jöhet szóba, hiszen az autó is az.

Ja, a felnik. Idén télen a Foresterrel sikerült elkapnom egy emberes kátyúrendszert, így pár hét múlva − kora tavasszal − elvittem Mazda Mesterhez futóműállításra. Igazából nemcsak ez volt a cél, hanem az aktuális vizsgát is elintézni. Csont nélkül ment, csak a futóművet kellett gatyába rázni, mert jobbra húzott. És cseréltek még egy hátsó kerékcsapágyat. Hátra került a két első könnyűfém kerék, ezeket görgőztetni kell a kátyúzás miatt. A cserebere közben elnyíródott az egyik kerékcsavarban a menet, erre később a gumis hívta fel a figyelmemet. Azóta ez is megoldódott.

És volt egy Subaru breaking is. A gumicsere közben eléggé unatkoztam, kifogytunk a témákból: már megbeszéltük az összes válsággal kapcsolatos hülyeséget, túl voltunk az új- és használtautó-piac összeomlásának taglalásán, egymás autóinak méltatásán. És akkor észrevettem: a csomagér kárpitján van egy kis fül, amit eddig nem húztam meg.

Látják, ott a kép bal oldalán van a csodafül.

Na mi volt benne? Emelő, persze. Meg használati utasítás és szervizkönyv. Szépen látszik mindenféle elvégzett dolog, egészen 150 ezerig, onnantól semmi (most 180 van benne). E feletti felbuzdulásomban gyorsan megkérdeztem a 200 ezernél esedékes nagyszerviz árait, és nem is annyira borzasztó: motor- és váltóolaj, szűrők, vezérlés megáll 200 ezerből. Szuper, örök élet, meg egy nap.

A Toyotán az októberi vizsgáig sok fontos dolog van hátra, amit folyamatosan csináltatok, ahogy kiadja. Először is el van repedve a szélvédő, ami ezeknek a régi Camryknek a sajátja, ezt cserélni kell. Elöl kifúj a kipufogó, valami rezonátorcső, vagy mi a hibás, kellemetlen, dörmögős hangja van tőle, különösen 2000-es fordulat körül, ahol általában használjuk. Illetve használja magát, hiszen automata.

Ezeket megelőzően egy motor- és váltóolajcsere aktuális, hiszen épp egy éve és épp tízezer kilométerrel ezelőtt történt meg a motoré. A váltóé nem, azt most pótoljuk, elvileg 40 ezrenként kellene, gőzöm sincs, mikor volt, mindenesetre kifogástalanul működik, de az ördög nem alszik.

Kis kasztniszépészet is ráfér, megnyomódott valamikor réges-rég az eleje, ettől kicsit csálé az egész, mintha nem lenne lecsukva a motortértető. A futóműben van egy kis zörgés, ettől félek a legjobban, ugyanis pár alkatrész cserélje is súlyos tízezrekkel vágja meg a családi kasszát.

Összességében a Toyota azt adja, amit vártunk tőle: működik. Amikor megvettük, az alapvető dolgokat megcsináltuk rajta: olajok, szűrők, fékek teljes cseréje, a vezérműszíj és népi zenekara. Azóta mindössze egy apró gondja volt.

Ez pedig nem más, mint a minden motorkopások és felforralások, hengerfejesedések és egyéb bosszantó dolgok oka, roppant népszerűtlen és gyakran kialkolbólított termosztát. Még a télen egyik reggel elindultam vele megjáratni egy kicsit, mert hetek óta csak itt pihent a ház előtt, és észrevettem, hogy a víz nem melegszik fel rendesen, pedig fel szokott melegedni, mire kiérek a faluból. Na, ezen a reggelen nem melegedett fel, így egyből beszereztem a kérdéses alkatrészt, és legott kicseréltettem. Azóta működik.

Én Robby pártján állok: ha karbantartásról van szó, készséggel költök, ugyanakkor sokat megyek, és amikor menni kell, működjön. Ja, és tessenek venni új gumikat, csodákra képesek.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr201097087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.01. 23:56:57

@Matiz: "Egyik sem fog szembe jönni holnap, mert kevés fut mindkét típusból, ennyi."

És ebbôl miért következik, hogy ugyannyiba kéne kerüljenek az alkatrészeik?

"Összkerekes mindkettő, bár az egyik terepjáró a másik SUV, ennyi."

Köze nincs a Subaru összkerékhajtásának a Suzukiéhoz, és a kutya nem mondta egy szóval se, hogy az erôátviteli rendszeren bármit is javítani kéne. Mit akarsz ezzel?

"Úgy kell hozzáértő szerelőt találni, mert a többség csak hümmög a láttán, ennyi."

Mi köze ennek az alkatrészárakhoz?

"Alkatrészt nem vesznek le a polcról egyikhez sem, mert nincs, rendelésre csak, japánból, ennyi."

Mi köze ennek a Suzuki és a Subaru eltérô alkatrész-listaáraihoz? Ugyanonnan hozza a posta, ugyanannyiba kéne kerüljön?

"Van még kérdés?"

Van. Mi a tökömet akarsz ezzel az egésszel? Mi értelme van az almát a körtéhez hasonlítani? Subaruja van az úriembernek, az rajta nem segít, hogy a Suzukidat feleannyiba kerül szervizeltetni, basszájba!

kolbász 2009.05.01. 23:59:41

@Matiz: Ezért irtam, hogy változnak az idők. De elkövettem egy hibát! Ezelőtt 4 éve vettem egy autót, de csak 88 LE- s. De nem is adnám oda egy új 100+ LE- s CRDIHDIPDTDITDS csodáért.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.02. 00:00:36

@kolbász: "Szerintem a téli gumi csak hóban nyújt többet."

De nem. Már az alacsonyabb hômérséklet önmagában is elég, hogy rosszabbul tapadjon a nyári - az eltérô gumikeverék miatt.

(X évvel ezelôtti viszonyokat nem keverném ide, mert akkor elôvehetnénk azt is, hogy minek a tárcsafék, a fos dobfékekkel is milyen sokáig elvolt az emberiség. Meg az önindító se kell, mert a kurbli is jó volt, oszt' nem halt bele a reggeli tornába senki.)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.05.02. 00:05:00

azér vazze 200ezer egy szerviz... és nem is vészes... hát nemtudom, biztos jól fizet a TC

ommm 2009.05.02. 00:07:21

@zippofcy6: De most őszintén: neked tényleg jó érzés télen örökké ide-oda tekergetni a kormánykereket, hogy 50-nél egyáltalán az úton maradj? Mert ez elég gyenge indok amellett, hogy mindig nyári gumival járjunk.

Vannak országok, ahová inkább el se indulj ezzel a szettel, sokba kerülne, ha megállít a poszt.

2009.05.02. 00:14:20

Hrzrasn: basszájba, mint érvelés vagy töltelékszó? Előbbi esetén vegyé' egy nagy levegőtet, fújjad ki magadt, basszájba. Gondolkodj! Nem megy? De legalább megpróbáltad! És ne feledd: veled nevetünk, nem rajtad.

ommm 2009.05.02. 00:16:36

zippofcy6 2009.05.01. 22:59:03

Felsorolt autóid alapján tényleg idősebbnek gondoltalak, de ne haragudj, emlegeted itt a kilónyolcvanat, a középmotort, a nyárigumit télen, aztán a "Aki összekeveri a közutat meg a versenypályát az télleg közveszélyes." -t.

Persze, senki nem szent, de nem veri nagydobra. Elhiszem, hogy tudsz vezetni, sőt, kitűnően vezetsz. Csak arra kérlek, ne bízd el magad, mert még egy Mr2-essel kevesebb lesz az országban.
Amúgy sincs már belőlük sok.

kolbász 2009.05.02. 00:19:21

@Hrzrasn: Az alacsonyabb hőmérséklet meg a médiában elhangzott: Úristen holnap 0 fok várható és felhívják a figyelmet, hogy mostmár tényleg le kell cserélni a gumit télire, mert ha nem akkor aztán húha mi lesz. Ez azt eredményezi, hogy az ember bepattan az autójába és meg sem áll az első gumisig. Az már nem érdekli, hogy 4 órát áll a sorba, de legalább fent lesz a téli. Közben meg azon agyal ,hogyha ma nem csináltatja meg, akkor holnap nem tud menni a verdával, merthát a nyárival csak nem mehetek el a 0 fokban sehová, mer szarul tapad a nyári. Senkivel nem akarok kötekedni! Csak a véleményemet írom.

kolbász 2009.05.02. 00:24:25

@Hrzrasn: P206!! Megláttam kivert a víz. Ilyen nekem nem lesz soha!

Leadfoot 2009.05.02. 00:40:02

@kolbász: Aki a médiának hisz autós ügyekben, az már rég el van b... :-)

"Ez azt eredményezi, hogy az ember bepattan az autójába és meg sem áll az első gumisig."

Ja, a hülye ember. Tavaly előtt télen volt, hogy november elején jött egy kis havas eső, ami arra alig volt elég, hogy nedves legyen az út. Az emberek 3-4 órát vártak a gumisoknál. Én akkor december közepén raktam föl a télit, mert addig őszi idő volt 10-12 fokkal.

Leadfoot 2009.05.02. 00:41:34

@Hrzrasn: Megbízhatóbb az elektronikus megoldás? Lehet. De ha egyszer beadja a kulcsot, akkor aztán néha lehet keresgélni a hibát...

Leadfoot 2009.05.02. 00:52:41

@zippofcy6: Hmmmm... egyik szomszéd jelenleg perben áll a (koreai) Chevrolet kereskedőjével. Másik szintén pereskedett az Almerája miatt. Ex főnököm alatt nemrég halt le a 1,5 éves Civic i-CDTi. Ismerős Hondájában gariban kuplungcsere.

Nekem meg 6,5 évig voltak francia autóim, mentem velük 150ezer km-t összesen, és ez alatt a kopó-fogyó cuccokon kívül 40ezer forintot költöttem javíttatásra. És 20ezer után se akart semmi hibát produkálni egyik se, sőt, 180-nal úgy adtam el a legutóbbit, hogy szinte semmi baja nem volt. Szóval én az előítéleteken csak mosolygok.

kolbász 2009.05.02. 01:07:22

@Leadfoot: Ezt mondom! Az emberek szürkeállományába már annyira belevésődött a +7 fok alatt téli gumi, hogy már el sem mernek indulni nyári gumival, ha egy picit hűvösebb az idő. Meg különben is mit szól a szomszéd. Ja meg a dísztárcsát sem kell felrakni! Akkor legalább tudják , hogy nekem VAN téli gumim.

kolbász 2009.05.02. 01:15:20

Még valami! Nem általánosítok! Akinek nem inge ne vegye gatyára!

series_one (törölt) 2009.05.02. 01:29:15

@Leadfoot:

nem tudom, én ilyenkor pl igazat adok hrzrasnnak*, hogy a rendszer több szempontból is jó. például felépítésénél fogva is megkönnyíti a hibakeresést. egészen extrém példáktól eltekintve lényegesen könnyebb dolgozni vele, mint az egy infó-egy kanóc jelleggű "hagyományos" cuccokkal.
_________________________________________
*faszommá az ilyen elbaszott nikkekbe.
na.
:))))

Hrzrasn (törölt) 2009.05.02. 09:23:38

@kolbász: "Az emberek szürkeállományába már annyira belevésődött a +7 fok alatt téli gumi, hogy már el sem mernek indulni nyári gumival, ha egy picit hűvösebb az idő."

Nagyon helyesen. Ha egyszer eléri a hômérô higanyszála a 7 fokot, ott lesz hajnalban 0 is. Ahol pedig a nyári gumi már szart se ér, függetlenül attól, hogy száraz-e az út, vagy sem.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.05.02. 09:40:28

A Fiat haszongépjárművekre akár 300ezres garanciát is kapni felárért asszem.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.05.02. 09:48:04

melyik autó ad 300 ezer km garanciát?
www.fiatprofessional.hu/cgi-bin/lcv.dll/LCV_HUNGARY/section/section.jsp?BV_SessionID=@@@@1991276616.1241250403@@@@&BV_EngineID=cccdadehedigljjcefecejgdfkhdfjl.0&contentOID=1074250745

Cornucopia 2009.05.02. 10:23:09

@Hrzrasn: ezt már megbeszéltem egy másik blogban! Ez a 7 fok hülyeség amit a gumigyártók találtak ki hogy jobban fogyjon a téli gumi.
Az igazság az hogy mérésekkel bizonyították (többször több újságban is) hogy a téli gumi kizárólag havas, jeges úton teljesít jobban!!! Száraz illetve nedves úton MINDIG a nyári guminak jobbak a teszt eredményei!!!

Leadfoot 2009.05.02. 10:32:18

@series_one: Nem is igazán azt mondom, hogy ugyanazt megcsinálni mechanikusan jobb/rosszabb. Csak azt, hogy sokkal több elektromos cucc került az autókba.

Azért az állólámpás 200D-t említettem, mert ezekkel a régi dízel Mercikkel kapcsolatban él (a gondolom nagyrészt megalapozott) megbízhatósági közhely.

Aztán abban mik voltak az extrák? Műbőr kárpit? Fabetét? Ma meg nem is autó, amiben nincs legalább 3-4 hárombetűs, klíma, stb.

Ahogy már mondtam, én nem értek hozzá, de gondolom az ilyesmiket az autó elektromos rendszerébe kell integrálni. Mind-mind 1-1 új hibaforrás.
És ezzel nem azt mondom, hogy ez rossz, mert nyilvánvaló hogy minél több kütyü, annál több karbantartás, ezzel nincs semmi baj.
Csak azt mondom, hogy nem szükségszerűen a szánt szándékkal rövidebbre tervezett élettartam az oka annak, hogy manapság nem szokás 3-400ezer kilométerre számolni egy autóval.

(És akkor ott van, hogy egy 55 lóerős autót ma körberöhögnek még a kisautó kategóriában is, nemhogy alsó-középben, középben. Meg az - ezzel összefüggően -, hogy teljesen megváltoztak a közlekedési szokások, egyszerűen mást várunk el ma egy autótól, másfajta és más intenzitású igénybevételnek van kitéve.)

Cornucopia 2009.05.02. 10:36:15

@kolbász: "Ja meg a dísztárcsát sem kell felrakni! Akkor legalább tudják , hogy nekem VAN téli gumim. ", az nem azért van, ezt svájcban kérdeztem meg 20 évvel ezelőtt mogy miért "fekete" kerékkel közlekednek. A válasz: mert látják a népek hogy nem ez a nyárikerék, látják hogy ez csak ideiglenesen van fenn, és hogy otthon azért van rendes kerék is :)). A dísztárcsa a nyomor véglegesítése :D

Leadfoot 2009.05.02. 10:39:34

@kolbász: Igen, és ezzel mit tudsz csinálni? Az emberek beszopják a hülyeséget.

De nem biztos, hogy az általad leírtak rosszak, ahogy Hrzrasn is magyarázta.

5-10 fok alatt már nem rosszabb a téli, mint a nyári, és ha leesik egy hó, vagy lesz -10, akkor legalább egy picit már föl vannak készülve.

Az már inkább baj, hogy ezzel együtt megjelent a téligumi mítosza, miszerint sokan azt hiszik, hogy az magában valami csodaszer, amivel nem érheti őket baj télen.

Cornucopia 2009.05.02. 11:15:11

@Leadfoot: "Az már inkább baj, hogy ezzel együtt megjelent a téligumi mítosza, miszerint sokan azt hiszik, hogy az magában valami csodaszer, amivel nem érheti őket baj télen."

www.stern.de/auto/autowelt/:Winterreifen-Streit-Sicherheit/550649.html

itt csak a lényeg minimális német blablával:
www.stern.de/auto/service/:Grafik-Reifentest/550689.html?backref=%2Fauto%2Fautowelt%2F%3AWinterreifen-Streit-Sicherheit%2F550649.html&cp=1

McK (törölt) 2009.05.02. 11:25:09

@Cornucopia: Nem mindíg,ezt garantálhatom neked,mert én meg a saját teszteredményeimnek hiszek,különös tekintettel arra,ha nem új gumiról beszélünk.
De vegyük a valós élethelyzetet ,ne a teszteket..
Mit csinálsz,ha a 200-400km-es utad során leesik a hó közben?
Mit csinálsz a nyári gumiddal? a Nagy káron kívül..max láncos hintát,belőle..
Pláne a nagy ,széles,vízmintás peres gumikkal..hóban semmit.
Márpedíg nem egyszer van olyan,hogy Pesten hó van,Veszprémbnen nincs..vagy fordítva.
Azzal a tökfejjel,aki azt ecsetelgeti,hogy hogyan kell vezetni a nyári gumis MR2-esét hóban..azzal meg vitázni leállni is kár.
Alapvető vezetéstechnikai hibákat ír le,ecsetelve,hogy tud vezetni.
Ügyes..
Mellesleg jelzem,hogy a gondjai MEGÁLLÁSNÁL,lesznek,nem gyorsításnál.
Az egy dolog,hogy szarul gyorsít ki..a nagyobb baj,hogy ugyanolyan szarul is áll meg..sőt..egy álló kereket pedíg nem lehet kormányozni.

Leadfoot 2009.05.02. 11:43:29

@Cornucopia: Én nem igazán hiszek az ilyen teszteknek, van azért már annyi tapasztalatom, hogy el tudjam dönteni, mi biztonságos, és mi nem. Mellesleg nem tudom, ti hogy vagytok vele, de nálam nem túl mindennapos, hogy százról vészfékezek...

De ha már ferdítésről beszélünk, nézzük meg az általad belinkelt ábrát. Ott van pl. a Golf esetében a száraz teszt (narancs és világoskék csík). A nyári 35,1 méter, a téli 38,1. Ehhez képest a narancssárga csík kb. kétharmada a világoskékének. Lemértem, kiszámoltam: Ha szárazon a nyárigumi eredménye 35,1 m, akkor a két csík aránya alapján a téligumi eredménye kb. 56,5 méter kéne hogy legyen.
Szóval én inkább nem az ilyen átbaszós ábráknak hiszek.

Cornucopia 2009.05.02. 11:51:13

@Leadfoot: nem kell hinni a tesztnek, de akkor is így van akár elhiszi valaki, akár nem. Én kb. 10 éve használok téli gumit, és mindeg meglepődök hogy a téli felrakása után simán gázról kipörgeti a kereket az autó, míg nyárinál (télen) sokkal jobb a tapadás.
Az ábra pedig azért olyan, mert csak az utolsó 10-15 métert van az ábrán, ha arányosítod az autókat a csíkok hosszához akkor mindjárt MÉRETARÁNYOS LESZ!!!

Szóval megtörtént?

Na látod....

Cornucopia 2009.05.02. 11:59:45

@McK:"Mit csinálsz,ha a 200-400km-es utad során leesik a hó közben?
Mit csinálsz a nyári gumiddal? a Nagy káron kívül..max láncos hintát,belőle.."

Le kell szögeznem: én használok téli gumit!
méghozzá azért mert a nyári gumi csak kicsivel jobb télen száraz és nedves úton, DE sokkal rosszabb havas, jeges burkolaton!
Viszont amikor télen valaki száraz/nedves úton hibázik és azt mondják hogy azért mert nem volt rajta téli gumi az egy óriási HAZUGSÁG...

Azt viszont alapvetően elutasítom hogy 7fok alatt a téli gumi mindig jobb! Ez egyszerüen HAZUGSÁG, amit támogat a média!
Nem csak ez a belinkelt teszt készült, rengeteg ilyen teszt készül -elsősorban német újságokban ahol téligumi teszteknél közékevernek nyárit és négyévszakosat is azért hogy lássuk mennyivel jobbak azok téli viszonyok között. Magyar újságokban is voltak ilyen tesztek..., nem a TC az egyetlen hiteles forrás :)

Cornucopia 2009.05.02. 12:12:59

@McK: "Mit csinálsz,ha a 200-400km-es utad során leesik a hó közben?
Mit csinálsz a nyári gumiddal? a Nagy káron kívül..max láncos hintát,belőle.."
Az ideális megoldás szerintem a nyári gumi+felrakható műanyag pók acéltüskékkel, egy jobb fajta felrakható a 4 kerékre kb 5 perc alatt és lényegesen jobb a teljesítménye mint a téli guminak téli körülmények között. A megoldás egyetlen hátránya az emberekbe sulykolt butaság, ostobaság és hiszékenység és a téli gumiba vetett hit valamint az idióta hatósági előírások és a gumigyárak profitelvárása!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.05.02. 12:15:20

Hát igen a 7 fok az inkább nulla fok mert ott van a fagypont ,de ha 0 fokot rekámoznák akkor kevesebben vennének téli gumit.Talán a magyarország a legdélibb állam ahol kell téli gumi euban.A horvátoknál ,a görögöknél nem nagyon kell.És nálunk sem annyira lényeges mondjuk szegeden.

Leadfoot 2009.05.02. 12:35:13

@Cornucopia:

"Azt viszont alapvetően elutasítom hogy 7fok alatt a téli gumi mindig jobb! Ez egyszerüen HAZUGSÁG, amit támogat a média!"

Nyilván nem jobb, de sosem lehet tudni, mikor lesz 2-3 nap múlva hó és/vagy -10 fok, és nem túl célszerű minden este kereket cserélni a másnapi időjárás-jelentés függvényében. :-)

És szerintem inkább tévedés, mint hazugság. Emiatt én nem gyártanék divatos összeesküvés-elméleteket.
Meg kellett húzni egy határt az átlag embernek, hogy mikor érdemes téli gumit felrakni, és ez épp 7 fok lett. Szerintem a normálisabbak nem is azt mondják, hogy 7,1 fokban még jobb a nyári, 6,9-ben meg a téli, ez nyilván baromság lenne. De ha nap közben nem megy 7 fölé a hőmérséklet, akkor az már elég hideg idő, tél. Reggel, éjszaka simán fagyhat, lehet -3-4 fok, jöhet hó is...
Érted... nem az a lényeg, hogy X fokban ez jobb vagy az, hanem hogy be kellett lőni valamilyen szintet, ami alatt javasolt föltenni a télit, mert lehetnek olyanok a körülmények, hogy szükség van rá.

Ubul1 2009.05.02. 12:36:03

@Cornucopia:
Te baszkikám, ezt a hülyeséget felejtsd el, most mi különbség 20cm hóban a 2 gumi közt? Max az h a téli mintázatából kipörög 1 fordulat alatt a havas szar a nyáriból meg nem, de véletlenül se csak emiatt tervezték a 2 gumit másra, hanem komoly viselkedési különbségek miatt. Próbál egyszer hozzábaszni a földhöz egyszer egy -20ra mélyhűtött műa tányért, kb úgy fog széttörni mint az üveg, de mindenképpen hamarabb mint ugyanez a tányér +20 fokban. Kb ugyanez a gumival is. Nyári 0 körül ridegebb, és nem kapaszkodik az aszfaltba.
Ok azt is elhiszem h a téli nyáron meg kenődik mint a megöngyújtózott koh-i-noor. De pl vizes úton megintcsak jobb akár nyáron is, mivel ott a víz faszán lehűti 20 fok alá is akár, és ott már semmi lényeges lágyulás nincs viszont nagyobb vízkiszorítóképesség.

De akkor valaki szóljon már a 4 évszakos mellett is ami közepes keverékű és nyári átlag feletti profilmélységű.

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.05.02. 12:41:37

"ezt már megbeszéltem egy másik blogban! Ez a 7 fok hülyeség amit a gumigyártók találtak ki hogy jobban fogyjon a téli gumi."

Hülyeség. Nem a gumigyártók, hanem EZEK találták ki, hogy aztán chipet ültessenek a fejünkbe, és átvegyék az uralmat a világ felett.

Nyárigumit a szabadságunkért ! Előre !

Ubul1 2009.05.02. 12:41:56

És akkor a terepjárókról nem is beszéltünk, pl ott a Niva gyári gumija amivel sziklát lehetne mászni, aszfalton búg mint egy difiműves Ikarus, lehet h még diagonálok is akadnak köztük, mindenki ugyanazt használja télen-nyáron, és faszán meg lehet maradni vele az úton normál használat mellett meg egy átlag 80-nal főúton télen és nyáron is.
Akkor ezeknek is 4 évszakos tán az eredeti gumija?

Csabby 2009.05.02. 12:47:01

@ferikefleto: "Én az átlagguminak számító Nokian WR2-esemmel simán megálltam mellette" ...Hát igen ezt el is hiszem, (azért szerintem egy kicsit attól jobb)én is ilyet használok és megérte az árát, mert a négy gumi szereléssel együtt 100ezer, de egy kocc legalább ennyi lenne...

Cornucopia 2009.05.02. 12:48:34

@Ubul1: "Próbál egyszer hozzábaszni a földhöz egyszer egy -20ra mélyhűtött műa tányért," most ez így hogy? A gumi nem műanyag tányér :D "Kb ugyanez a gumival is. " ja nekem is sokszor összetört már a nyárigumim :DDDDDDDDDDD
"Nyári 0 körül ridegebb, és nem kapaszkodik az aszfaltba."
Na erre csinálják a tesztet, de aki eleve elutasítja amit más már letesztelt az higgyen a legendákba és a 7 fokban!
www.stern.de/auto/service/:Grafik-Reifentest/550689.html?backref=%2Fauto%2Fautowelt%2F%3AWinterreifen-Streit-Sicherheit%2F550649.html&cp=1


A helyzet az hogy nálunk van egy emelkedő amit nyári gumival nem lehet megmászni és télivel sem mindig sikerül elsőre (havas úton), leginkább ezért van téli gumim, a marketing maszlagot a 7 fokról pedig meghagyom a hívőknek :D. Én mindig az első hó leesésekor cserélem -saját magam- a kerekeket kompletten -1 óra alatt kész hóesésben is- és március 15.én már vissza is megy szintén önerőből. Aki meg sorban áll a gumisnál, hát azt csak sajnálni tudom :-(

Cornucopia 2009.05.02. 12:49:43

@prokee: pont ebben a tesztben írtam!

emarfilo 2009.05.02. 13:00:37

16 féle téli gumi,nem megnevezett nyári és négyévszakos gumi összehasonlítótesztjének végkövetkeztetése:
"....az eddigieket némiképp árnyalva meg kell mondani,hogy száraz és nedves aszfalton egyértelműen alulmarad a puha anyagból készült,számtalan lamellával tagolt futófelületű téli gumi.Csekélyebb oldalvezetése és aquaplaning-tartaléka,valamint hosszabb fékútja még alacsony hőmérsékleten is lerontja teljesítményét - ehhez nem fér kétség.Akkor sem ha makacsul tartja magát a mese a hétfokos hőmérséklethatárról.
Tesztjeink egyértelműen kimutatják,hogynedves úton csak a fagypont képez fizikai határt,száraz pályán viszont még néhány fokkal nulla alatt is a nyári gumi a tapadás bajnoka."
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ugye van ősz meg tavasz is a télen kívül amikor a sok agymosott ember a téligumira esküszik,mert jaj a 7 fok,miközben amíg a téli gummi fenn van ngyjából 2-3% ban van ahhoz "méltó" ídőjárás.
Ezek az emberek így az időszak 97%-ában nem megfelelő gumival közlekednek,tehát balasetveszélyesek.
Hozzáteszem én is használok téli gumit,de mint az elmúlt 5 év beigazolta,teljesen feleslegesen.
Bár az utóbbi években kétszer is megesett hogy leesett valamicske hó,de olyankor a téli gumival sem tudtam felmenni az utcánkba.
Persze nekem könnyű,mert megtehetem,hogy ha olyan az időjárás,nem ülök autóba.

Cornucopia 2009.05.02. 13:27:06

@emarfilo: nah, erről van itt nagybaszó...

Hrzrasn (törölt) 2009.05.02. 13:35:55

@emarfilo: "Hozzáteszem én is használok téli gumit,de mint az elmúlt 5 év beigazolta,teljesen feleslegesen.
Bár az utóbbi években kétszer is megesett hogy leesett valamicske hó"

Nem a hó miatt kell a téligumi, próbáld már meg felfogni agyilag.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.02. 13:40:05

@Cornucopia: "leginkább ezért van téli gumim, a marketing maszlagot a 7 fokról pedig meghagyom a hívőknek"

A 7 °C egy irányérték, a valós határ 2-3 °C körül van. Viszont 7 foknál már lehetnek olyan hôingadozások, amitôl hajnalra fagypontra eshet a hômérséklet. Tényleg olyan nehéz ezt megérteni?

Hrzrasn (törölt) 2009.05.02. 13:43:21

@Cornucopia: Már leírtam egyszer, ráadásul ugyanitt:

"De kipróbálhatod laboratóriumi körülmények között is, a nyári gumikeverék keményebb, hidegben sprôdebb, ezért rosszabbul tapad. A téli viszont puhább, ezért jobban bele tud kapaszkodni az útburkolat egyenetlenségeibe - viszont melegben jobban kopik."

Cornucopia 2009.05.02. 13:43:40

@Hrzrasn: hahaha nincs ilyen 7fok 2-3 fok stb, a nyári gumi száraz úton MINDIG jobban tapad, ezt kell megérteni...
Kis házi feladat! Mutass egy olyan tesztet ahol 2-3 fokon (száraz vagy nedves úton) jobban tapadt volna a téli gumi a nyárinál!
Ha tudsz ilyen tesztet mutatni akkor elhiszem. Én már villantottam az ellenkezőjét...

Riasom 2009.05.02. 13:47:01

@Cornucopia: híve vagyok én is a saját kezűleg megoldott téli-nyári kerékcserének, de azért centrírozni sem árt őket néha, legalább minden szezon előtt.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.02. 13:48:19

@Cornucopia: "hahaha nincs ilyen 7fok 2-3 fok stb, a nyári gumi száraz úton MINDIG jobban tapad, ezt kell megérteni..."

Ez egy baromság, a keményebb sprôd gumikeverék mindig rosszul tapad hidegben, mint a puha.

(Arról nem beszélve, hogy mutass már egyetlen száraz utat télen, te szerencsétlen.)

Leadfoot 2009.05.02. 13:52:51

Nézzetek meg valamilyen komoly autóversenyt. Ott sem véletlenül használnak különféle keverékű gumikat.

Engem nem érdekel, ha valaki nem használ téli gumit, szabad országban élünk.

De hogy az ilyenek azt hiszik, hogy feltalálták a spanyolviaszt, mert gyártottak egy ilyen paranoiás összeesküvés-elméletet...

A 7 fok nem szentírás, de azt kéne látni, hogy ez csak egy viszonyítási alap. A laikus tömegek számára, akik nem értenek sem az autókhoz, sem a gumikhoz, valamihez kellett kötni a téli gumi használatát.
És 7 fok lett az az érték, ami alatt javasolt, hiszen ilyenkor már bekövetkezhetnek olyan időjárási viszonyok, amikor igenis kell a téli.
Pl. elmész reggel dolgozni, és mikor délután ötkor hazamennél, van 15 centi hó... És hiába mondjátok, hogy ez ritka Magyarországon, elég ha egyszer megtörténik, már magában elég nagy szopás.
A téli használatával viszont az ég világon semmit nem veszít az ember...

Cornucopia 2009.05.02. 13:52:57

@Riasom: hát én 1X kicentríroztatom aztán csá! Max ha leesik a súly, vagy ha érzem hogy nem frankó! Régebben centríroztattam mindig, de a 2.szezon után rájöttem hogy HOAX, amikor egy haver gumis műhelyében megkértem hogy ne vegye le már előtte a súlyt, lássuk úgy mit tud...
... ugyanazt tudta
A kiegyensúlyozatlan kerék 110-130-as tartományban eléggé észrevehető a kormány szitálásából elől, hátul meg 5 gram ide-vagy oda. Ha minőségi gumit raksz minőségi felnire a 10 gramm már brutálisnak számít...

Cornucopia 2009.05.02. 13:56:31

@Leadfoot: "A laikus tömegek számára, akik nem értenek sem az autókhoz, sem a gumikhoz" na erről beszélek :D
Én használok téli gumit mint már feljebb leírtam, de fenntartom hogy kizárólag téli (havas, jeges) úton jobb! És ha egy baleset száraz úton történik -10 fokban akkor ne fogja már senki a delikvensre hogy téli gumival megúszta volna, mert az RIZSA a "laikus tömegek számára"!

Leadfoot 2009.05.02. 13:57:09

@Cornucopia: Nem, te egyedül fékezésre vonatkozó tesztet mutattál. Nem mindegy.

Ami ráadásul százról vészfékezés. Igaz, nem autópályázom sokat, de szerintem egy kezemen meg tudom számolnom, eddig életemben hányszor vészfékeztem százról vagy annál nagyobb sebességről.

Cornucopia 2009.05.02. 14:01:44

A google fordította a stern-es cikkből
Ha a hőmérséklet csökken, ezért nyilvánította a Német Közlekedésbiztonsági Tanács és Pneu döntéshozók októberében lesz kemény nyári gumik, és már nem biztonságos használatra aszfalton. Spätestens unterhalb von plus sieben Grad drohe deshalb Rutschgefahr - auch ohne Eis und Schnee. Legalább hét fok alatt plusz kockáztatta így csúszós - még a jég és hó. Genau das Gegenteil sei der Fall, behaupten Skeptiker. Pont az ellenkezője a helyzet, skeptics vitatkozni. Die Sieben-Grad-Regel sei nur eine Parole der Reifenhersteller zur gewinnträchtigen Angstmache. A hét fokos szabály csak egy szlogen a tire gyártót, hogy nyereséges félelem. Denn selbst bei Kälte oder Nässe biete ein Sommerreifen deutlich kürzere Bremswege als ein Winterreifen. Sőt, még a hideg és nedves nyári gumik ajánlat lényegesen rövidebb megállási távolságok, mint télen.

Der stern wollte es bei einer Stichprobe mit einem VW Golf 1.6 und einem BMW 530i genau wissen. A Stern is előfordulnak, a mintát egy VW Golf 1.6 és a BMW 530i tudni. Versuchsgelände war der Flugplatz Dahlemer Binz in der Eifel, an einem kühlen Herbstmorgen, bei Boden- und Lufttemperaturen zwischen 4,0 und 6,3 Grad. A vizsgálati terület a repülőtér Dahlemer Binz az Eifel, a hűvös őszi reggelen, amikor a talaj és a levegő hőmérsékletének 4,0-6,3 fok. Die Wagen wurden abwechselnd mit anonym gekauften Winter- und Sommerreifen bestückt. Az autókat vásároltak névtelenül, felváltva a téli és nyári gumikat felszerelni. Der Test sollte klären: Stoppen Autos mit Sommerreifen auf kaltem oder nassem Asphalt knapp über dem Gefrierpunkt bei einer Vollbremsung tatsächlich früher als mit Wintergummis auf derselben Strecke? A vizsgálat egyértelművé kell tenni: Megállás autók nyári gumik nedves aszfalt, hideg vagy éppen befagyasztása Vollbremsung valójában egy korábbi, mint a téli gumi ugyanazon az útvonalon?

Káposztakukac 2009.05.02. 14:05:59

@Hrzrasn: kicsit vegyél már vissza, paraszt. neked is részben igazad van, meg cornucopiának is.
a téli gumi a hidegben jobban tapad, hidegben nedves, havas úton meg végképp.
az, hogy a nyárigumi viszont pont 7 fok alatt válna rosszabbá évek óta köztudottan kamu. ezt már kezdik az adac-sek is terjeszteni.
sokmindentől függ, hogy pontosan mikor válik egy nyárigumi rosszabbá, többek között gyártó, profil, gyártási idő, stb.
magyarországon ma szerintem igenis van szükség téligumira. lehet, hogy volt olyan tél, ahol felhúzni se volt érdemes, de ez szerintem mindenki tudja, hogy eléggé nagy kivétel volt.

Cornucopia 2009.05.02. 14:10:24

@Leadfoot: Én elég sok újságban olvastam ezt, és nem csak fékezésről volt szó bennük, hanem az összes tesztfázisban tesztelték és 100%-ban jobb volt a téli gumi minden részteszten (átlagban). Ha te mást információt találtál akkor oszd meg velem légyszíves, mert ez esetben megkövetlek :)
Ha meg nem vagy olyan tesztek birtokában amelyek alátámasztják a véleményedet akkor ne vond kétségbe az ezirányu hozzászólásokat, mert ez így csak találgatás!
Az a legnagyobb baj hogy az emberek nagy része ha sokat beszélnek valamiről akkor bizonyítékok nélkül képes hinni benne...

Cornucopia 2009.05.02. 14:17:24

@Hrzrasn: nézzél körül kicsit télen elég gyakran száraz az út, persze te csak a havasra emlékszel. Mellesleg megjegyezném hogy nedves úton is jobb a nyári gumi tapadása. A téli gumi meg a keverék miatt lehet hogy jobban tapad, de ezt a tapadást nagyobb sokkal mértékben rontja a futófelület tagoltsága miatti kenődés!
Ezt használják ki a "slick" gumik, puha felület minta nélkül...
... jelenleg ez a legjobb kombináció a száraz útviszonyokhoz

Cornucopia 2009.05.02. 14:18:35

@Cornucopia: nagyobb sokkal=sokkal nagyobb

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.05.02. 14:28:14

Én is csak azért használok téli gumit mert Budán lakok.
De ha már van fölszerem én a kereket,mert ugye jobb ha külön felnin van mert az állandó szerelgetés sem tesz jót neki.Amúgy meg addig sem kopik,károsodik a nyári gumi meg az alufelni a só miatt.téli re elég egy olcsóbb de hómintás gumi nyárra meg lehet drágább.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.02. 14:54:29

@Matiz: Sajnos lófasz érvet nem bírtál felhozni már megint.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.02. 14:57:04

@Cornucopia: Ez az ábra lófaszt nem ér, mert 4 és 6 fok között készültek a mérések, ahogy a cikk is írja. Ismételd meg a mutatványt fagyponton, aztán beszélgetünk.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.02. 15:00:57

@Cornucopia: "nézzél körül kicsit télen elég gyakran száraz az út, persze te csak a havasra emlékszel."

Nézzél körül kicsit télen, fehér a fû akkor is, ha egy szem hó nem esett. Az szerinted mi a tököm rajta, porcukor?

hu.wikipedia.org/wiki/D%C3%A9r_%28csapad%C3%A9k%29

Suttora 2009.05.02. 15:57:28

@emarfilo: "16 féle téli gumi,nem megnevezett nyári és négyévszakos gumi összehasonlítótesztjének végkövetkeztetése"

Ez így nem ér semmit, minden valamirevaló tesztnek alapvető kritériuma, hogy megismételhető, reprodukálható legyen. Ezen kívül ilyenkor illene feltüntetni a forrást is...

Aki szerint a téligumi csak marketing, az gondolja át: egy garnitúra gumi (téli is, nyári is) átlag kb. 50.000 km-t fut. Ha csak egyféle garnitúrád van, akkor 50.000 km-enként kell venned egy új garnitúrát, ha téli- és nyári is van akkor pedig 100.000 km-enként. Hol költesz itt többet gumira hosszútávon??? A gumigyártók haszna sem lehet így olyan jelentős, hiszen a téli mintázatok kifejlesztése sem éppen olcsó dolog...

A téli gumi havon egyértelműen jobb, ha jól emlékszem ezzel senki nem vitatkozott. Én állítom, hogy jégen is jobb, de az bizony igaz, hogy jégen mindenféle gumival szar közlekedni, de a nyárival szarabb.

Az az állítás pedig, hogy Magyarországon 3-5 olyan nap van, amikor havasak az utak, az egész egyszerűen a jellegzetes fővárosi szűklátókörűség. Nálunk itt a Bakonyban az idei télen egészen Karácsonytól március elejéig egyetlen olyan nap sem volt, amikor ne lett volna havas az út az utcánkban, de olyan hét sem volt, hogy legalább egy nap ne lettek volna havasak a főutak is a környéken, legalább reggel.

Suttora 2009.05.02. 16:06:23

@Hrzrasn:

Ritkán értek veled egyet, de ebben a témában kivételesen igen :D

Cornucopia 2009.05.02. 16:28:55

@Hrzrasn: akkor mutass már valamit ahol ezt az urban legendet amit állítasz bizonyították aztán beszélhetünk!
A fehér az lehet só is, és az úton meg ritkán nő a fű. Hóesés és jégképződés, esetén meg mifelénk sózni szoktak ami -5 fokig megoldja a vizes/nedves utat jeges helyett!
De hagyjuk a témát kissé Csikós Zsolti szindrómában szenvedsz, az érvek leperegnek, marad nektek a sértegetés a lejáratás és a észérvek kiforgatása, a demagógia, de bizonyíték az nulla!

www.blikk.hu/cikk.php?cikk=118750
"A téli gumi nedves és száraz úton gyengébb, de jégen és hóban utolérhetetlenül biztonságosabb."
ADAC teszt itt csak 4 évszakos szerepel, de szárazon mindent ver a Vredestein Quatrac3!
www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/195_65_R15T/tab.asp?ComponentID=229299&SourcePageID=229332#
www.oeamtc.at/netautor/download/document/auto/WR08_195_65.pdf

Cornucopia 2009.05.02. 16:45:21

@Suttora: "Az az állítás pedig, hogy Magyarországon 3-5 olyan nap van, amikor havasak az utak, az egész egyszerűen a jellegzetes fővárosi szűklátókörűség.Az az állítás pedig, hogy Magyarországon 3-5 olyan nap van, amikor havasak az utak, az egész egyszerűen a jellegzetes fővárosi szűklátókörűség."
Ez pedig a bakonyi szűklátókörűség? :)
Pesten kb 2 millióan élnek és a Bakonyban, valamint ha megnézed Mo-n a 300m-nél magasabb hegyek arányát a teljes területhez képest még érdekesebb a kép...
"Aki szerint a téligumi csak marketing, az gondolja át: egy garnitúra gumi (téli is, nyári is) átlag kb. 50.000 km-t fut. Ha csak egyféle garnitúrád van, akkor 50.000 km-enként kell venned egy új garnitúrát, ha téli- és nyári is van akkor pedig 100.000 km-enként. Hol költesz itt többet gumira hosszútávon???
A gumigyártók haszna sem lehet így olyan jelentős, hiszen a téli mintázatok kifejlesztése sem éppen olcsó dolog..."
Na szóval a nyári gumi is lassabban kopik télen, nyilvánvalóan, azon kívül a télit már 4 mm-es korában használhatatlanná minősítették a gyártók azaz a 8 mm-ből 4-et tudsz elhasználni, míg a nyáriból 6.4-et ami 60%-al több!!! Talán igy már kissé érthetőbb a gazdaságosság kérdése, persze lehet azt is mondani hogy nem járok nyári 1.6 mm-es gumival télen, de ha nincs hó akkor tökmindegy, ha van hó vagy jég akkor meg a téli jobb mindenképpen ezt nem kétlem!
És még egy érdekesség: a kamionoknak, buszoknak miért nem csináltak még téli gumit, pedig ott aztán nagy pénzek lennének benne, szerintem őket egy kicsit nehezebb lenne átejteni a 7 fokos rizsával!

McK (törölt) 2009.05.02. 17:42:03

@Cornucopia:
Túlságosan eltereled a témát a 7 fok felé,noha az alapkérdés nem ez volt.
Az volt,hogy a téligumi indokolt-e ,vagy csak marketing maszlag.
Nem érted a lényeget.
A lényeg,ami miatt a téli jobb,hogy az ÁTLAGA messze felette van a nyári guminak.
Hogy értsd.
Lehet,hogy százról száraz aszfalton dél előtt 10 perccel a nyári gumi 10%-al rövidebb fékutat produkál +5 fokban,de ugyanez nap hajnalán,mínusz 7-nél sehol sem lenne,mert betonkeményre lenne "ridegedve",ne adj Isten jégfoltos,zúzmarás úton pedíg pláne.
Hóban a nyári gumik némelyike 5-szörös(!) fékutat produkál 100-ról.
5-szöröst,de a legjobb nyári is nagyságrendekkel rosszabbat,mint a téli.

Tehát azért indokolt,mert minden körülmény figyelembe véve az átlaga jobb,kompromisszumos megoldásként egész szezonban használhatod.
Mert gondolom Te sem hordasz 4 télit a csomagtartóban arra a célra,ha napközben a munkahelyeden leesne a hó.
Vagy ilyenkor Taxival mennél haza?

Arról beszélnek a gyártók is,amikor a napi ÁTLAGHŐMÉRSÉKLET van 7-fok alatt..

Engem a tesztek nem érdekelnek.
Indulok olyan helyen,ahol időt is mérnek,amíg kormányt tekerek.
Nekem az irányíthatóság a legfontosabb,az viszont MINDEN körülmények közt.
Ha van időd cserélgetni a gumit gyorsonként,nyilván szárazon,és vizen is a téli a jobb,de minusz 5-ben ez már szárazon sem igaz,megmértem,hidd el,mihelyst viszont van egy kis nedvesség is,elvérzik a nyári ,mert megkeményedik,a tapadásról pedíg a közhiedelemmel ellentétben nem a MINTA,hanem a KEVERÉK gondoskodik.
Az egy más kérdés,hogy a téli guminak sajna olyan körülmények közt,mint például a 100-ról vészfékezés 4-6 fokban ,sajna iszonyú "melege" van,azaz elmelegszik,ezért is bukik el a teszten,de csak kis mértékben.
Ugyanezt a tesztet megnézném mondjuk hóban mínusz 10 fokban..
Upsz..de csúnya eredménnyel zárna..;)

emarfilo 2009.05.02. 18:04:14

@Suttora: Auto Bild 2006 dec
.Amúgy a teszt a téli gumikról szólt,a "végelszámolásban" nem is szerepeltették a nyári és a 4évszakost.
Naná,mivel - ha a mérési eredményeket behelyettesítjük a táblázatba - a 4évszakos nyerte volna a tesztet!!!
(A 4 évszakos hátránya havon is 10%-on belül volt a legjobb télihez képest,a száraz-nedves teszteken meg élmezőnyben végzett)

series_one (törölt) 2009.05.02. 18:12:35

@Leadfoot:

"Nem is igazán azt mondom, hogy ugyanazt megcsinálni mechanikusan jobb/rosszabb."

nem mechanikusan.
elektromosan, csak máshogy.
egyszer, hangsúlyozom, egyszer javítotottam egy xm kiégett műszerfali kábelköteget.
soha többet. azt a dzsungelt, ami ott volt, bázzz.... egy buszos rendszeren vezetékből is jóval kevesebb van, kevesebb csatlakozás, kontakthiba lehetőség is kevesebb, valamint az is jóval termelékenyebben megtalálható.

"Csak azt, hogy sokkal több elektromos cucc került az autókba."

egy része mesterségesen gerjesztett dolog, más része meg a piac igényli.

"Azért az állólámpás 200D-t említettem, mert ezekkel a régi dízel Mercikkel kapcsolatban él (a gondolom nagyrészt megalapozott) megbízhatósági közhely."

na jó, de úgy tartósat tervezni, ahogy az állólámpást sikerült, az nem kunszt.
őrületes anyagfeleslegek, nulla teljesítmény, hogyapicsába ne lenne tartós.
ilyen szempontból az a munka körülbelül egyenértékű egy mérnökhallgató munkájával, aki már tud tervezni, kb az első munkájánál számol hasonló ráhagyásokkal. no de ha valamiben csak annyi van, ami feltétlenül szükséges ÉS úgy tartós, na AZ már valami.

"Aztán abban mik voltak az extrák? Műbőr kárpit? Fabetét? Ma meg nem is autó, amiben nincs legalább 3-4 hárombetűs, klíma, stb."

azért ennél picivel jobban felszerelt autót is össze lehetett konfigurálni, más kérdés, hogy a kéccázdénél pont nem ez volt a jellemző. egyébként az mbtex alapáras volt. de te nem akarsz olyant. tudom. :)))))

"minél több kütyü, annál több karbantartás,"

egy elektronikán mit kell karbantartani?

"Csak azt mondom, hogy nem szükségszerűen a szánt szándékkal rövidebbre tervezett élettartam az oka annak, hogy manapság nem szokás 3-400ezer kilométerre számolni egy autóval."

mért ne lehetne annyival számolni? nagyon hamar megvan annyi kilométer már a régebbiekhez viszonyítva, hisz jóval többet autózik az ember most, mint mondjuk húsz éve. simán jártak hozzánk nagyonsokkilométeres autók, igaz, azokra költöttek is becsülettel. más miatt nem szoktak ilyen autók lenni. előjönnek a költségek, aztán a pógár azt mondja, hogy f@szom, inkább veszek egy másikat.
eladja, aztán a használt autókról már nem nagyon szólnak a valós statisztikák, merugye errefelé a kilométeróracsavargatás valamilyen szinten nemzeti sport.

"(És akkor ott van, hogy egy 55 lóerős autót ma körberöhögnek még a kisautó kategóriában is, nemhogy alsó-középben, középben."

nyugodj meg, akkor is körberöhögték.

McK (törölt) 2009.05.02. 18:54:51

@emarfilo:
"(A 4 évszakos hátránya havon is 10%-on belül volt a legjobb télihez képest,a száraz-nedves teszteken meg élmezőnyben végzett)"

Ezt ugye viccnek szántad.
A legjobb téli,és egy középszerű téli közt is jóval nagyobb különbség van ennél.

A 4 évszakos lehet ideális megoldás egy nagypapának Tescóba járni arra az évi 3 ezer km-re teljesen jó.

De nyáron kevessebbet tud,mint a nyári,télen pedíg kevesebbet,mint a téli.

Mint ahogy Te sem tudsz télre nyárra ugyanolyan lábbelit húzni..

Megteszi a dorkó,persze,de azért nyárra egy papucs,szandál jobb viselet,mint ahogy télre is egy bakancs,csizma..

subtotal 2009.05.02. 19:02:35

McK: Én azon gondolkodom, hogy 4 évszakost teszek fel télre. Azon a max 5 havas napon megfelelő, a többire meg a kisebb rossz.
Egy valamit nem értek: ha a nyárigumi ilyen jól tapad, akkor miért gyökérkedik a sok nyárigumis télen az utakon? :P

Aki meg azt gondolja, hogy azzal mutatja meg, hogy "telik" jó felnire is, hogy a fekete acélfelni van fenn dísztárcsa nélkül, az egyszerűen szarrágó megvenni a dísztárcsát, nemhogy télre egy külön ALUfelni garnitúrát. (És egyszerűen hülyeség, hogy tönremegy télen mer rideg lesz.)
Ny-Európában már több éve télen is alugarnitúra vann fenn nagyon sok kocsin.

Cornucopia 2009.05.02. 19:11:01

@McK: "Hóban a nyári gumik némelyike 5-szörös(!) fékutat produkál 100-ról."
Honnan fékezve 250km/h-ról :), ne már azt megnézném hogy hol találtad pl: egy szöges téli gumi és egy F1 slick ez "kissé" kiélezett helyzetben lehetséges, bár én ilyet még nem olvastam sehol, megtisztelnél ha felfednéd a forrást okosodnék én is és mindenki, ha pedig csak urban legend akkor ne fárasszál ilyenekkel :)
"A lényeg,ami miatt a téli jobb,hogy az ÁTLAGA messze felette van a nyári guminak." ja igen mivel a száraz utas viselkedést 15%-al súlyozzák, a hvon viselkedést pedig 35-40%-al, holott nyilván nincs 3X annyi hó mint száraz út télen sem, dehát valahogy el kell adni azt a fránya téli gumit is a népnek!
"Engem a tesztek nem érdekelnek."
gondolom ezt a részét a dolognak megoldod házon belül :D esetleg csak akkor ha a te elképzeléseid szerint pontoznak...
"Ugyanezt a tesztet megnézném mondjuk hóban mínusz 10 fokban..
Upsz..de csúnya eredménnyel zárna..;) "
ez bizony igy van, de -10 fokban is száraz úton ugyanúgy elvérzik a nyári gumival szemben mint +10 fokban!

Cornucopia 2009.05.02. 19:22:49

@subtotal: "Ugyanezt a tesztet megnézném mondjuk hóban mínusz 10 fokban..
Upsz..de csúnya eredménnyel zárna..;) "
mert hóban bizony egyszerűen szar a nyári gumi.
Én is "fekete" kereket használok, pedig megvan a 4 gyári dísztárcsám.
az okok: lelopják vagy leesik (már megtörtént nem is 1X) 15eFt/db, nem kockáztatok, összekarcolja a hó/jég télen, valamint a hólánc is csúnya nyomot hagyna rajta, jó ránézni amikor felrakom a nyári kerekeket, nem e drága nyári kereket eszi a só, mivel az AL/MG ötvözetek nagyon reakcióképesek a NaCl-el és a sólé megtalálja a lakkozáson a legkisebb hibát is, és utoljára nekem tetszik ez a minimaldesign is erre a 3 hónapra üdítő. Télen könnyűfémmel szerintem az jár aki vagy kőgazdag, vagy ősszarrágó és sajnálja 4 feketére a pénzt, esetleg nem tudja hogy van ilyen lehetőség végül pedig vagy úgy gondolkodik ahogy te :)

McK (törölt) 2009.05.02. 19:35:58

@Cornucopia:
Saját mérési eredmények megfelelnek?
A stopper nem hazudik.
Csak egy dologra reagálnék..
Nem,mínusz 10 fokban nem a nyári nyerne..
Mint ahogy nem is az nyert..
De nagyon belemélyedtünk.
Te télivel jársz,de mást lebeszélsz róla..
Helyes ez?

Cornucopia 2009.05.02. 19:37:12

@subtotal: "Ugyanezt a tesztet megnézném mondjuk hóban mínusz 10 fokban..
Upsz..de csúnya eredménnyel zárna..;) "
mert hóban bizony egyszerűen szar a nyári gumi.
Én is "fekete" kereket használok, pedig megvan a 4 gyári dísztárcsám.
az okok: lelopják vagy leesik (már megtörtént nem is 1X) 15eFt/db, nem kockáztatok, összekarcolja a hó/jég télen, valamint a hólánc is csúnya nyomot hagyna rajta, jó ránézni amikor felrakom a nyári kerekeket, nem e drága nyári kereket eszi a só, mivel az AL/MG ötvözetek nagyon reakcióképesek a NaCl-el és a sólé megtalálja a lakkozáson a legkisebb hibát is, és utoljára nekem tetszik ez a minimaldesign is erre a 3 hónapra üdítő. Télen könnyűfémmel szerintem az jár aki vagy kőgazdag, vagy ősszarrágó és sajnálja 4 feketére a pénzt, esetleg nem tudja hogy van ilyen lehetőség végül pedig vagy úgy gondolkodik ahogy te :)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.02. 19:50:52

@subtotal: "Én azon gondolkodom, hogy 4 évszakost teszek fel télre. Azon a max 5 havas napon megfelelő, a többire meg a kisebb rossz."

Ne tedd. Olvass el néhány gumitesztet, és látni fogod, hogy a négy évszakos gumi a lehetô legrosszabb megoldás, télen és nyáron is egyaránt egy középszerû fos.

"Aki meg azt gondolja, hogy azzal mutatja meg, hogy "telik" jó felnire is, hogy a fekete acélfelni van fenn dísztárcsa nélkül, az egyszerűen szarrágó megvenni a dísztárcsát, nemhogy télre egy külön ALUfelni garnitúrát."

Ezzel vitatkoznék. Vannak gyári tárcsáim (ingyen kaptam a szetthez), mégis fekete lemezfelnikkel járok télen, mert az összes mûanyag tárcsa egy ótvar ronda fos a szememben. Alut meg nem fogok télre venni azért, hogy szétbaszódjon, mert pazarlás. Inkább veszek 3-4 évente lemezfelnit, amit úgy dobnak utánad ha gumit veszel, mert azt nem sajnálom.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.02. 19:59:07

@Cornucopia: "ez bizony igy van, de -10 fokban is száraz úton ugyanúgy elvérzik a nyári gumival szemben mint +10 fokban!"

Ez egy faszság, halvány fingod nincs a gumik összetételérôl. A téligumi répceolajat és természetes kaucsukot tartalmaz, ami sokkal alacsonyabb hômérsékleten fagy meg, mint a nyárigumiban levô mesterséges kaucsuk. Míg a nyári 2-3 °C alatt betonkeményre fagy, és lófaszt nem tapad, a téli azokban a tartományokban is megôrzi elasztikusságát, és MINDEN szituációban jobban tapad alacsony hômérsékleten, mint a nyári. (A profilbeli különbségekrôl nem is beszélve.)

Ez le lett írva már vagy hússzor, de még mindig nem fogtad fel a kétbites agyaddal. Kezdesz baszottul unalmas lenni az ostobaságaiddal együtt.

hozé bubó 2009.05.02. 20:03:09

hrrrr pityipűűűűűű
hrrr pityipűűűűűűűűűű

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Cornucopia 2009.05.02. 20:08:29

@subtotal: "Ugyanezt a tesztet megnézném mondjuk hóban mínusz 10 fokban..
Upsz..de csúnya eredménnyel zárna..;) "
mert hóban bizony egyszerűen szar a nyári gumi.
Én is "fekete" kereket használok, pedig megvan a 4 gyári dísztárcsám.
az okok: lelopják vagy leesik (már megtörtént nem is 1X) 15eFt/db, nem kockáztatok, összekarcolja a hó/jég télen, valamint a hólánc is csúnya nyomot hagyna rajta, jó ránézni amikor felrakom a nyári kerekeket, nem e drága nyári kereket eszi a só, mivel az AL/MG ötvözetek nagyon reakcióképesek a NaCl-el és a sólé megtalálja a lakkozáson a legkisebb hibát is, és utoljára nekem tetszik ez a minimaldesign is erre a 3 hónapra üdítő. Télen könnyűfémmel szerintem az jár aki vagy kőgazdag, vagy ősszarrágó és sajnálja 4 feketére a pénzt, esetleg nem tudja hogy van ilyen lehetőség végül pedig vagy úgy gondolkodik ahogy te :)

Cornucopia 2009.05.02. 20:26:42

@Hrzrasn: azt hittem a szilika adaléktól rugalmas de ha te mondod akkor biztos van benne "répce" bár erre utaló cikket a google nekem nem talált :(, kaucsuk meg igencsak van a nyáriban is sőt szilika is, de úgy egyébiránt teszek rá hogy miből van, ha száraz/nedves úton gyengébbek a tulajdonságai és a legtöbb útszakasz télen is ilyen, legalábbis Bp-n!
A lófasz tapadását meg biztosan jobban ismered, nekem még nem volt szerencsém hozzá :D
"Ez le lett írva már vagy hússzor", ok, de attól még sajnos nincs igazad hogy leírsz valamit 20X
Apropó, csak nem gumigyárba dolgozol? bár trágár stilusod alapján inkább valami kocsmai technikusnak gondolnálak...

cmyk 2009.05.02. 21:14:05

@Cornucopia: "Na szóval a nyári gumi is lassabban kopik télen, nyilvánvalóan, azon kívül a télit már 4 mm-es korában használhatatlanná minősítették a gyártók azaz a 8 mm-ből 4-et tudsz elhasználni, míg a nyáriból 6.4-et ami 60%-al több!!!"

szaladj már ki egy tolómérővel és mérj.
Nyári 8mm. Oké. Téli meg inkáb 10-12mm.

Cornucopia 2009.05.02. 21:38:24

@Zstibi: "Téli meg inkáb 10-12mm"
teherautón lehet, de most nem arról van szó, esetleg mérd a másik végével :D, mondd már meg légyszi hogy milyen gumin van 12 mm, mert -igaz nem mértem meg- de szemre nem tünt 150%-al többnek a minta a téli gumin. Szerintem vegyél keress egy másik tolómérőt, ne azzal mérj amivel a kukidat is szoktad :)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.02. 21:57:35

@Cornucopia: "Na szóval a nyári gumi is lassabban kopik télen, nyilvánvalóan, azon kívül a télit már 4 mm-es korában használhatatlanná minősítették a gyártók"

Talán mert 4 mm alatt kurvára nem tapadnak a lamellák, mert nem tudnak elhajlani, hogy az aszfaltba kapaszkodhassanak, és nem tudnak a talaj elhagyása után szétnyílni, hogy kidobálják magukból a latyakot. A vízelvezetô képességrôl nem beszélve.

Cornucopia 2009.05.02. 22:18:33

@Hrzrasn: ebben legalább egyetértünk :)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.02. 22:38:43

@Cornucopia: "azt hittem a szilika adaléktól rugalmas"

A szilika-keverék (ami a kovasav sója, plusz töltôanyagokat, additívokat és polimereket adnak hozzá, több mint 20 anyagot tartalmazhat) szintén nagyon fontos a gumi karakterisztikájának szempontjából, de a legfôbb alkotóeleme az abroncsnak továbbra is a kaucsuk, 41%-kal. A téligumikban több a növényi kaucsuk, mint a szintetikus. (28%-a korom és egyéb töltôanyagok, ezek közt van a szilikakeverék is.)

"de ha te mondod akkor biztos van benne "répce""

Nem répce, hanem répceolaj (mi a fasznak teszed idézôjelbe? nem tudod, mi az?), vagy egyéb növényi illetve szintetikus olaj és gyanta, kb. 9%-át teszik ki az abroncsnak. A téligumiban több a növényi olaj, jellemzôen répceolaj, de hogy melyik gyártó konkrétan mit használ, azt a büdös életben nem fogják az orrodra kötni, mint ahogy a szilikakeverék tartalmát és arányait sem.

"bár erre utaló cikket a google nekem nem talált :("

Gugli helyett néhány szakkönyvet kéne olvasnod, nem hordanál össze ennyi hülyeséget.

"kaucsuk meg igencsak van a nyáriban is"

De szintetikus, mint ahogy azt már írtam. Te tényleg nem tudsz olvasni?

"sőt szilika is"

Az szintén minden abroncsban van, köszönjük a hírt. (Elsôsorban stabilizáló szerepe van.)

"de úgy egyébiránt teszek rá hogy miből van, ha száraz/nedves úton gyengébbek a tulajdonságai"

De nem gyengébbek, fogd már fel, te szellemi nyomorék! Fagypont alatt a büdös életben nem állsz meg a nyári gumival, mert teljesen más anyag, és teljesen más profil, egyetlen rohadt lamella nélkül!

"és a legtöbb útszakasz télen is ilyen, legalábbis Bp-n!"

Baromság. Köd, dér, latyak, csapadék mindenhol van télen, akkor is, ha nincs hó. Ja, és remélem nem mozdulsz akkor ki a mediterrán Budapestrôl télen, mert pl a Mecsekben kurvára meg fogsz lepôdni. Vagy a budai hegyekben.

"ok, de attól még sajnos nincs igazad hogy leírsz valamit 20X"

Nem tudtad megcáfolni, úgyhogy baszhatod.

"bár trágár stilusod alapján inkább valami kocsmai technikusnak gondolnálak... "

Leszarom hogy mit gondolsz, az ostoba baromságaid nem érdemelnek különb reakciót.

Cornucopia 2009.05.02. 23:02:57

@Hrzrasn: azért halkan megjegyezném te kis gumitudor hogy nem "répceolaj" hanem "repceolaj"
"Nem tudtad megcáfolni, úgyhogy baszhatod."
te is, mert te sem csak leírtad az okosságokat 21-edszerre is vazze!
"Fagypont alatt a büdös életben nem állsz meg a nyári gumival"
hidd el nagyon sokan meg szoktak állni nap mint nap akármilyen kibaszott geci nagy faszságokat irogatsz!!
"Leszarom hogy mit gondolsz, az ostoba baromságaid nem érdemelnek különb reakciót."
egy 24 éves idióta "polihisztortól" nem is vártam mást. Jut eszembe a lófasz tapad még mindig?

alte trottel 2009.05.02. 23:26:33

Igazán nem akarom megzavarni az itt kialakult szépen fejlett anyázósdit, de a jelek szerint a kiművelt és jól tájékozott ifjúságnak halavány lila segédfogalma sem nincsen pledájjul a levegő hőmérséklete méricskélésének minéműségéről.
Miszerint. A meteorrológijai áldomásokon bizonyos 2 m magasságban elhelyezett, fehérre festett, rácsfalú faházikók tartalmazzák azokat a fránya hőméricskélőket. Nomármost. Ha és amennyiben a zajláda bémondja, hogy a napi középhőnek az ő mérséklete hét fok alá süllyede Anders Celsius prof skálája szerint, akkor ez a KÉT MÉTER MAGASSÁGBAN LENGEDEZŐ ÁJERRE VONATKOZIK!
Ha akad itt valaki, aki hallott már a talajmenti fagyról (igen, az az, aminél a törpének lefagy a füle) az tán kezdi kapiskálni, hogy a 2m-en 7°C az az aszfalton valószínűleg 0° körülit, vagy még hidegebbet is jelenthet.

Spiritmonger 2009.05.02. 23:41:58

ez a gumikérdés szerintem egyszerű dolog

van egy német gyártó, a Continental, amelyik a téli gumik és a nyári gumik között is a legjobbak között van, a családban van két nissan, a primerán ecocontact3/wintercontact810 van, a maximán premiumcontact2/wintercontact790

soha semmi baj nem volt velük

ráadásul garanciális az összes abroncsuk, akár a gumi, akár a sofőr hibájáról van szó

miért kell szar gumival az embernek a saját és mások életével játszania?

Cornucopia 2009.05.03. 00:00:46

@alte trottel: tök jó, de hogy jön ez most ide? szerintem olvass aztán utána ugathatsz, (megugattathatod a blökit) de így nincs értelme :D Hrazrsn sem tudja hogy miről is szól a dolog, de jól tolja a répcébe a tapadós lófaszt:)

@Spiritmonger: ja nekem is a téli és a nyári is conti! A télivel vettem az autót, azt kell mondanom hogy az a gumi minden csak nem jó (szar), lehet hogy ezért tartom szarnak a téli gumikat? de legalább sokáig tart (már az 5. szezonja és még van benne 1) :D

alte trottel 2009.05.03. 00:24:56

@Cornucopia:
Hja gyermekem, a világ már csak illen bonyolult. És hol van az megírva, hogy a halmozottan h.h. pórnép MINDEN tagjának meg kell értenie a "feldobom fehér, leesik sárga" összefüggésnél bonyolultabb porblémákat is? Vigasztaljon az a tudat, hogy attól még remek médiamanager lehet belőled, netán vadakat nyekegő politikus is, valamint az a bizonyosság is, hogy azért a többség ÉRTI, mit s miért is írtam.

series_one (törölt) 2009.05.03. 10:03:22

@Spiritmonger:

mondjuk az a continental garancia vicces dolog.
nézd meg, mennyivel olcsóbban veszed a gumit continental garanciával és anélkül, aztán olvasd végig azt a részt is, hogy a garancia mértéke a futófelület mélységével arányos, valamint csak ugyanilyen konstrukcióban (értsd: garanciával, ami ugye "kicsit" drágább) vásárolt continental gumi vásárlása esetén érvényes.

aztán számold végig, hányszor és hol kaptál defektet, ezek javíttatása mennyibe került, ezt az összeget vesd össze a normál és garanciás continental gumi különbözetével.
ha nem vagy valami hiperextrém peches típus, akkor simán látszik, hogy nem éri meg a felár.

alte trottel 2009.05.03. 10:04:47

@Gyurma73:
Akár tíz fok is lehet.
Nézd meg, a komolyabb járgányokban található külső hőmérséklet kijelző érzékelője általában 15-25 cm magasan van és 2-3-4 °C esetén már fagyveszélyt jelez. 15 cm magasban 3 °C mellett már gyakori a jéghártya az úttesten.

cmyk 2009.05.03. 11:22:21

@Cornucopia: a kultúra az nulla nálad, de ez legyen a te bajod. Amúgy is mindenki magából indul ki.

Firestone wintrhawk 155/70 R13, kb 6ekm hátsó tengelyen: 8mm
nyári Dayton D110 méret és futás ugyan az: 6,5mm
Új korukban is kb ez lehetett a különbség. Tehát van, még ha rosszat is mondta a 2-4mm különbséggel, ami ebben a méretben csak 1,5mm.

Kisbatka 2009.05.03. 14:38:17

Sziasztok!

Egy jófej gumis eladott nekem csütörtökön kb. féláron egy igniszre való 4.5 feles acélfelnit, bizonygatta, h ez bizony új swiftre való. Hétvégén tudatosult bennem, h mi az az ET szám, a kocsi meg kissé mintha jobban kóvájogna nyomvájús úton meg erős oldalszélbe...szóval gondolom vissza kéne vinnem a cucot és hozzáb..ni a gumishoz(jelenleg ezt tervezem, csak elszarok vele munkaidőben egy fél
napot :( Szeretném kikérni egy hozzáértőnek a véleményét...Mennyire gáz, ha így hagyom a kocsit?

Előre is köszönöm a segítséget!

Kisbatka

Redline (törölt) 2009.05.03. 15:29:15

@Cornucopia: "nézzél körül kicsit télen elég gyakran száraz az út, persze te csak a havasra emlékszel."

www.origo.hu/itthon/20090216-lelassult-budapest-kozlekedese-a-havazas-miatt.html

Gondolom ilyenkor gyalog jársz.

zsoci 2009.05.03. 15:54:36

Mitől öreg egy 7 éves autó ???

Azért egy AT gumi nem csúszhat ennyire..

Suttora 2009.05.04. 00:34:53

@Cornucopia:

Nem, ez nem a bakonyi szűklátókörűség :D Én az ellen szólaltam fel, hogy sokan azt írják, MAGYARORSZÁGON van 3-5 havas nap és nem Pesten.
A téli gumi profilmélysége tényleg 1,5...2 mm-rel nagyobb új korában a nyáriénál, és valóban igen ritka, hogy valaki 1,6 mm-ig gyalulja le a nyárit és a télit is fent lehet hagyni kicsit tovább, ha már látszik, hogy a következő télre már nem lehet felszerelni. Szóval én továbbra is tartom magam ahhoz, hogy 40...50.000 km-t garnitúránként el lehet menni egy gumival, így a kétféle garnitúra tartása lényegében csak az átszerelés költségeivel kerül többe, mint az egyféle.

Cornucopia 2009.05.02. 20:26:42 Itt viszont látom már bekerült, hogy "legalábbis Budapesten", így már egész más... :D

.Walaky 2009.05.04. 08:37:55

Én megszámoltam, hogy 5 olyan nap volt Budapesti lakosként ami indokolta a téligumi használatát.

szerintem mindenki érzi a véleményem.

Seca81 2009.05.04. 11:09:10

Hát kb ennyi. Nem mindenkinek indokolt a téli gumi, én is fővárosi vagyok, egy hét szar idő miatt nem rakom fel egész télre. Aki országjáró, itt-ott dolga van, pályán nyomja, hegyvidéken nyomja, tegye csak fel, jobban jár. Nem 130-cal kell nyomatni a Soroksárin, egy kicsit óvatosabb az ember és el van intézve. Mielőtt megkérdezné valaki, igen mentem már téli gumival is...
süti beállítások módosítása