Tejbetökök a Nagykörúton

  2009. január 24. - Csikós Zsolt Címkék: totalcar flotta fiat autobianchi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Pöttöm Bianchim (ejtsd: bianki) a házi autóflotta legritkábban szerepeltetett tagja. Nem véletlenül – a restaurálása jóval azelőtt véget ért, mielőtt a TC által Belsőség-közelbe kerültem volna,  azóta meg önhibánkon kívül Csipkerózsika-álmot alszik a garázsban. Mivel egy rendkívül fontos prodzsekt, a zöld állólámpás Mercedes feltámasztása szívta ki mostanában az összes energiát a családból, meg a Puch is követelte régebben a ráfordításokat (mielőtt meg nem feneklett), Bianchira nem sok figyelmet, és még kevesebb pénzt fordítottunk.


Egy kolléga Range-Roverével a trélerre állítás pillanatában

Mert kicsi Bianchi nettó szar volt. Vettem hatvanezerért, lábra állítottam egymillióért, beletört kábé negyvenszer a körmöm, kilincseltem miatta tengernyi szakinál (rohasztotta is az udvarán némelyik évekig, aztán visszaadta lyukasabban, úgy, hogy közben hozzá se nyúlt), vagy négy adagban szereztem be hozzá cuccokat a München-Imola tengely mentén, szóval keményen megküzdöttem érte. Az első veteránautó volt, amit restauráltam. Olyan is lett.


Jól látszik a jobb oldalon a formára szabott, műszercsavarokkal rögzített alulemez

A földből húztam ki egy leányfalui vegyesbolt mellett, kellett ott a hely egy fabódénak, azért árulták. Komposztálógépre akartak cserélni valami NSU-Fiat kisautót a Hirdetés újság „vegyes apró”, vagy melyik rovatában, úgy találtam. Elmentem, megnéztem, rájöttem, hogy egy német gyártású Autobianchi Bianchina Panoramicával van dolgom. Egyébként a mechanikai alapja a Fiat 500. Ottani nevén NSU-Fiat Panorama volt, de később, forgalomba helyezéskor az okmányiroda bénasága miatt NSU Prinz 1000 lett a papírjaiban. Mindegy, van rendes forgalmija, törzskönyve, ez a lényeg. Amúgy sem 1968-as, mint az irományban, hanem 1966-os, maximum 1967 eleji, mert utána már műanyagborítású volt ezeknek a műszerfala.

1997 februárjának elején akkori munkahelyemen, a Motor-Pressénél valami döbbenetes félreértés folytán kiosztottak 50 ezer forintnyi karácsonyi pénzt. Először és utoljára talán. Hozzátettem egy tízest, megvettem. Így utólag már látom, hiba volt, de évekig tartotta bennem a lelket, amikor már az ötszázadik egyforma, műanyagszagú tesztautóban ültem. Azt követően, hogy a harmadik karosszériás is lemondott róla, elvittem végül Karesz barátomhoz Viszre. Ő ugyan csak autószerelő, nem lakatos, de szokott kicsit foltozgatni is, mivel nem maradt más lehetőségem, megkönyörült rajtam.


Pózolás fél napnyi drótkorongozás után, négerként az egyik barátom pomázi garázsában

Én még előtte kicsontoztam, pár hónap alatt kidrótkorongoztam, kihőlégfúvóztam-spakliztam belőle a negyven rétegben felhordott, kétkomponensű Katepox alvázvédőt. Csak hogy precízen, műszercsavarokkal centinként beleerősített, formára vágott alumínium táblákat találjak a padló helyén. De Karesz a lelkét beletette. Küszöböt hajlított, foltokat gyártott, pótelemek híján pótelem-részeket gyártott, az autó szép lett.


Szerencsére soha nem törték össze, nem lakatolták előttem, csak az orra volt tele horpadásokkal. Emiatt kellett rá az olaszországi orr-rész

Hoztam egy komplett orrot valami olasz bontóból, ő peremezéssel ráigazította.


Fényezésre előkészítve

Fél doblemezeket legyártott. Gondolkozott, méricskélt, kalapált, szívta a cigiket és káromkodott.


Ezek már az új fenéklemezek

Beillesztette a padlót, kitalálta a hiányokat.


A frissen pingált futómű

Soha nem fényezett még futóműalkatrészt, maximum festett, most nekiállt az alapos munkának. Én persze itthon előtte homokfúvattam és alapoztam az összes alkatrészt, mert azt Balatonon, pontosabban Viszen nehezebben lehet.


Friss fénnyel. Annyi fehéret kellett belekevertetnem az ICI-s emberrel, hogy a szobában fehérnek nézett ki a festék. Azt mondta, ilyen világos kéket még sose kevert. De elég jó lett

Az autót is ő fényezte, maga. Arra a két órára enni lehetett a műhely padlójáról, úgy kitakarítottak. Jó, enni azért nem, de por nem volt.

Margó, a felesége csodás vászontetőt varrt a kabrióanyagból, amit Csepelen, egy profi helyen vettem. Most is feszes, zár, gyönyörűen illeszkedik, szuper meló lett.

A motor és a váltó közben máshol készült elfele.

Sehol nem kapható, W-alakú csúszósíneket szereztem be a hátsó tolóablakokhoz, ebből még van két ablakra való garnitúra, tekercsben, ha esetleg valaki ezzel akadt volna el.


Még resturálás előtt a zöld Merci, jobbra a libakergető ajtók, amikből végül csak sarkokat használtam fel az '57-es Puchba. És a Bianchi ülései. Eredetileg is fekete volt a kéder

A kárpitos csodás munkát végzett világoskék műbőrből az üléseken. Természetesen nem készülhetett semmi bőrből, hiszen az ilyen egy olcsó, régi autóba istenkáromlás. Az ajtókárpitokat mondjuk abszolút elrontotta, azóta szívok velük, de ne legyünk maximalisták.


2003, Bianchi első napja Budapesten, hazahozatal után, a régi munkahelyem mellett. Bálint még csak 9 hónapos, most már 6 éves

Kész lett, ment (kicsit), fékezett (valamennyire), dudált és villogott (néha kontakthibásan). Éjjel hoztuk haza egy este fél 11-be nyúló Autó Magazin lapzárta után Hernádi Géza kollégámmal, egy Transzport mellékletes teszthez kapott, hatalmas teherautóban, félig ájultan a napi melótól. Akkor már egy éve megvolt a Puch, a zöld Merci, egy 127-es Fiatot nyúztam napi autóként, Kati a saját bugyikék állólámpását használta – romoknak nem voltunk híján akkor sem. Ha belegondolok, a Bianchi lett, vagyis inkább lehetett volna az egyetlen tisztességes autónk. De ő nem akarta ezt.

Nem volt rajta rendes fék. Négy dob, utánállítós, nem automatás, valami nem stimmelt. Megcsináltam, kicsit jó volt, levizsgázott, hangyányit autóztunk vele, üres, hétvégi napokon, kis utakon, aztán megint gyengélkedni kezdett. Háromszor nekiestem, harmadszorra is gyanús lett. A gyerekeimet már nem akartam beleültetni, pedig zokogtak, hogy menjünk vele. Inkább letakartam a garázsban, ne is lássák. Kuplungolásra megállt a motor. És borzalmasan füstölt. A 17,5 gyári lóerő fele, ha megvolt. Néha megállt a motor, fél órát kellett várni, hogy beindítható legyen, mert a meleg miatt nyitva maradt a megszakító. Csöpögött az olaj. A kocsi eleje se volt rendben, nem lógott ugyan semmi (úgy tudtam, minden új lett), mégis bizonytalan volt. A motort kétszer szedtem ki, mindig újabb hibákat találtam, sose működött rendesen. A bronzos helyett új kinyomócsapágyat gyárttattam egy Steyr-Puch csapágyalapból és a régi Trabant szenes betétjéből. Tömítettem, szelepet állítottam. 2007-ben harmadszor is levizsgáztattam, de már a vizsgára mnet gyűlöltem vezetni, borzalmas küzdelem volt vele minden méter. Elegem lett belőle. Szétszedtem a motort, végre alaposabban, mert addig csak a vezérlésig, kuplungig, karbiig jutottam. Szent volt a profi által csontra felújított motor. Most levettem a hengerfejet is. A szentség elillant.


Már összerakás közben, az új hengerekkel. Eredetileg bendullás (emelőkaros) szerekezet volt rajta, de a nagyobb nyomaték miatt ki kellett cserélnünk a Polski-féle diafragmás (tányérrugós) szerkezetre, itt már az van rajta, a központosító rúddal

Nini, kopott a henger, hehe, a régi dugó van benne, gyűrűhornyok szétverve, valami puha, reszelőnyomos vasgyűrűk vannak bennük. Nem tudtam, hogy sírjak-e, vagy nevessek. Aztán sírtam. Nemcsak a kidobott pénz, energia, remény miatt, hanem mert éveket elpazaroltam vele. A karbiban is sok régi tömítést találtam, a szelephimba-soron kotyogtak a himbák. Hát ezért füstölt, ezért kattogott, ezért nem ment. Kell két új henger, két új dugó, meg ami még. Elegem lett, tizenegy év után feladtam a harcot. Májusban elvittem a blokkot Tóth Gabihoz, aki amellett, hogy Steyr-Puch-guru, léghűtéses Volkswageneket javít nagyüzemben, még a kemencei kisvasút mozdonyait is ő javítja, meg vezeti hétvégenként. Ja, és a Fiatokhoz is ért.


Ennek nagy részét kiselejteztük a motorból. Ott a régi fajta kuplung, jobbra

Ha már új lesz a henger, legyen már a 600-as kispoláké, mondta Gabi. Amúgy is pocsék egy motor ez a fekvő 500-as, úgy legalább valami nyomatéka lesz, ha ereje nem is sok. Kicsit meg kell majd fúrni a blokk tetejét, hogy távtartós közdarabbal (a polák-hengerek rövidebbek) belemenjenek a hengerek. Viszont ha nagyobb lesz a nyomaték, kell majd nagyobb kuplungtárcsa. Akkor pedig másik lendkerékre és kuplungszerkezetre is szükség lesz. De úgy az önindító fogaskerekét is ki kell cserélni, mert az új lendkeréken más fogazású a koszorú. Kis mérlegelés után rábólintottam. Ha már másodszor esünk neki, most már tényleg legyen jó a Bianchi.

Mivel 600-as hengerek csak a legrégebbi kispolákokon voltak, és ami azok közül még megvan, azokat már mindenki a fillérekért megkapható, későbbi, 650-es blokkokkal javította, ezért a 600-as henger/dugó páros ismeretlen árucikk. Az én, fekvő 500-as blokkomat viszont nem lehet hozzáfúrni az újabb 650-eshez, mert azzal annyira vékony lesz a blokkfal a tőcsavaroknál, hogy kiszakadnak. Hónapokba telt, mire Gabi Lengyelországból tudott szerezni egy garnitúra 600-as henger-dugó szettet. Utána közdarab-gyártatás következett, a karbit is rendbe kellett tenni, meg a kuplung, meg a tömítések – november lett, mire összerakta a blokkot.


Jó irányba halad a Bianchi

Gabi ekkor tréleren elvitte magához a Bianchit, mondta, csak úgy nem adja oda a blokkot, ő szeretné beüzemelni, benne az autóban. Megint egy hónap lecsorgott a Dunán, már csikorgó hidegben vittem a megrendelt új akkut (a régi öt év állásban tönkrement), mentem Biatorbágyra megnézni a végre indítható állapotú Bianchit. Másfél órát szenvedtünk, előző nap csodásan ment, mobilon hallgattam is, most nem indult. Káromkodás, hazamenés, ürességérzet. Ez az autó utál engem. Pedig a lelkemet beleöltem.


Előtérben egy készülő Puch, hátul a Bianchi dobozlik

Januártól Gabi megint dolgozott rajta ezerrel. Kicserélte a pedálállványt és a kuplung kiemelővilláját, mert nem lehetett úgy beállítani, hogy oldjon, vagy ha igen, akkor meg csúszott. Megcsinálta az első féket. Beállította jól a kormányművet. Kicserélte az első kerékcsapágyakat és felújította a függőcsapszegeket. Feltette a hővédő burkolatot alulra, amit addig egy ottmaradt, kósza lemez miatt nem lehetett. Tett bele egy csomó gumicsövet, hogy legyen fűtés, mert a 2000-ben még újként megvett utángyártottak azóta elmállottak. Még tovább újítgatta a karbit, megjavította a betegeskedő gyújtást. Kiderült, hogy én csak ott takarítottam, ahol a papok táncoltak, ő viszont még az eldugott sarkokban is felmosott helyettem.


Benzin domborúra töltve a tankban. Egyébként kvázi üresen vittem oda

Nos, a drága Tóth Gabi barátom felhívott engem a múlt héten, hogy kész az autó, vihetem. Gondolhatják, hogy a piros kombi Merga megvásárlása után, a biztosításkötés-átírás kellős közepén nem nagyon voltam pénzemnél, hogy kifizessem. Három liter, az három liter a forgalmiban, az állami szervek és a biztosítók nagyon éhesek, mint tudják. De azért ment, Gabi nem dolgozik drágán. Nemcsak nekem nem.


A jégtömb alatt valahol ott a Bianchi

Bende Tibi vitt ki a kocsiért péntek este. Gabi lemosta az autót, persze a jég ráfagyott a mínusz nyolcban, hiába, a víz már csak ilyen télen. Csurig tankolta, de tényleg csurig, azóta is telin áll a mutató, pedig harminc kilométert jöttem vele haza, a hegyen át. Az ülésen nejlon, gumik felfújva. Mint a szalonban, pedig ő csak egy kis biatorbágyi öregautó-szerelő. Meg voltam hatva. Ha csupa ilyen ember lenne a világon, mindenki kétszáz évig élne, rózsaszínű felhőben. Vagy háromszázig kékben, kinek mi tetszik.

Életemben először vezettem végre a Bianchit, pontosabban a Jó Bianchit. Persze, előtte is mentem már vele, de az nem ez az autó volt, csak valami szörnyű, kínai hasonmás. Végre olyan lett, mint egy túlsúlyos 500-as Fiat. Hogy tudjanak mihez viszonyítani: az 500-as olyan, mint egy túlsúlyos kispolák, csak a váltójában sincs szinkron. Gyárilag. A motor bejáratós, ne nyomd nagyon, mondta Gabi, amikor befagyott szélvédőkkel, a letekert oldalablakon át kihajolásos, orrvörösödős módszerrel tájékozódva elhajtottam tőle. Hű de könnyű lesz betartani…

Egy eleve szerény végsebességű (90), még szerényebb utazótempójú (75) kocsinál az óvatosság halálos csigalassúságot (55) jelent. Hogy milyen ez egy ilyen apró, kéthengeres lélekvesztőben, télen, lakott településről kiérve? Vágtázó babettás bácsik húznak el az ember mellett a sötétben. Rémisztő kerékpárosok terrorizálnak hátulról azokkal a szörnyű ledes lámpáikkal. Az IFA nem akadály – mi vagyunk neki azok, és nagyon is jól érezzük, ahogy a sofőr ráteszi hátul az autó tetejére az NDK vaslökhárítót. Egy jó napon a fű növekedése is szemmel követhető egy ilyen autóból, akár padlógázon tovasuhanva is. De ezen a januári, péntek éjjelen sötét van, csak David Lynch szelleme huhog odakint. Meghitt, mondaná a Bianchira ilyenkor Watson, felettébb meghitt.


Száguldás negyvenöttel a Margit-hídon

De a fűtés Biatorbágy határára érve leolvaszotta az ablakokat. Igazából kifejezetten jó meleget csinál a léghűtéses motor, sokkal jobbat, mint a Pandám vizese. És a kormányzás… Végre arra ment az eleje, amerre akartam. Precízen, kóválygás nélkül. A fékek… Lenyomtam a középső pedált, azonnali lassulást éreztem, erős taposásra simán blokkolt a kerék, és semerre nem húzott, ez szenzációs. És hiába volt bejáratós a motor, nem kellett folyamatosan visszagangolgatni a váltóval, mert jött az emelkedő, és egyszerűen nekiindult. Persze Budakeszi tetejét már csak harmadikban vitte, de az egy szörnyű meredek falu, a régi 500-as Fiatom másodikban is küszködött ott. És már az Ikarusnak is útban volt, pedig az nem semmi, a Bianchi ellépett a 22-es busz elől.

Jó lesz ez, 12 év leírhatatlan szopás után végre élvezni mertem az autót. Kimondhatatlan öröm áradt szét bennem, kicsit úgy éreztem magam, mint amikor a fiaim járni, beszélni kezdtek. Vigyorogtam, mint a tejbetök, a kezem remegett az izgalomtól, a szívemet szorította a meghatottság. Úgy látszik, végül mégis megérte.

A gyerekek aznap a nagyszülőknél voltak, ezért a Budakeszi útról felhívtam a Katit, egy perc múlva indultak haza a Budenz útról, ahol nagyiék laknak. A fiaim megvesznek a Bianchiért, nem tudnék akkora doboz Legót mondani, aminek jobban örülnének egy kis bianchis utazásnál. Imádják, játékautó ez, az ő méretük. A kisvakond is hasonlóval jár, látták ezerszer. És még alig ültek benne eddig. Muszáj volt odasietnem.

Elkaptam a családot, a Bálintnak jutott a kitüntetés, hogy beülhessen hátra, mert egyedül nem lettem volna elég a duplakuplungolásos váltás és a Norbi helyben tartásának együtteséhez. A biztonságmániások most hunyják be a szemüket, és úgy olvassanak tovább: eben a kocsiban nincs egy darab öv sem (legálisan), nem kell, nem is szabad (és nem is lehet) bele gyerekülést tenni. Emiatt azt tettem, ami saját számolásaim szerint a Budapesten gyereket szállító családapák és családanyák 50 százaléka tesz - öv nélkül utaztattam a Bálintot. Igaz, nem engedtem, hogy a két ülés közé beálljon előrebámulni, akkora hülye nem vagyok, mint az említett 50 százalék, és rizikós helyzetként kezelem az efféle utazást. A többi autónkban egyébként nálunk drákói a gyerekülés- és övszigor, de a forgalomban úgy tűnik, a többség azt se tudja, hol az övcsat, ezért minden, a biztonság hiánya miatt anyázó kommentet megelőlegezett szkepticizmussal fogadok, kérem, vegyék ezt figyelembe. Mellesleg az évi 15-20 ezer kilométernyi autózásból rémisztő 500-800 megtételét tervezem a kicsi autóval. Ennyi kockázatot vállalunk, viszont nem visszük síelni e gyerekeket. És a Bianchin még téli gumi is van, úgy bizony. Csak hogy a kifogásolók érezzék az arányokat. Rendben van, szemeket lehet kinyitni.


Szinte elegáns az autó. A jelenet simán elférne valami régi olasz filmben

Az esti dugóhullám utáni, szépen kivilágított fővárosban csodás volt a korzózás. Bianchi tette a dolgát, egész ügyesen lépést tartott a forgalommal – vajon micsoda őserő tör majd elő belőle, ha padlóra lehet tenni a gázt, kihúzatni a motort? Sokan ránk nyomultak hátulról, de mihelyt megelőztek, többnyire lelassítottak, integettek, vigyorogtak, mobillal fényképeztek, volt, aki barátkozásiból dudált is. A Bálint szája be nem állt – „Apa, miért néz mindenki bennünket? Miért mosolyognak? Ilyen autó tényleg nincs is? Miért nincs? Miért nem volt régen? Ja, csak nálunk nem volt? És most már mindig lehet majd vele menni?” És ő is vigyorgott, mint a tejbetök. Apa-fia, egyforma bárgyúság, de eléggé jól éreztük magunkat.


Los tejbetöx

Aztán egész hétvégén a bianchizást emlegette, érezte, hogy valami különlegeset élt át. Hát még én, ha tudná milyet.... Istenem, kész lett a picike. Ilyen az, amikor igazi csoda történik. Majd írok is róla egyszer valami tesztfélét, hadd legyen nagy mulatság, dínomdánom. Meg persze anyázás is lesz, gondolom, kevéssé kifinomult civilizációkban, mint például a miénk is, a méret a lényeg, az ekkora autókat csak a japánok, az olaszok és a franciák szeretik. XXI. század van, Balkán, aggódás, bizonyítaniakarás. Sebaj, nekünk néha, kicsit jó.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr76894093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

clubman 2009.01.25. 17:56:05

@Csikós Zsolt:
Az irigység esz meg engem! :-)))) Gimiben volt egy osztálytársam, röplabdázott, 195 centi volt. Vett egy F500-at. Jó időben vászon hátratolva, a feje kinn volt a tetőn. A 70-es évek közepén az unokahúgom római vőlegénye rendszeresen járt Bp-re F500-assal. Igaz csak kb. 165 cm magas volt. Tehát elfért. Meg hát a lengyelek is végig portyázták Európát a kispolszkival. Egyszer vezettem a haver P126-osát, igazából csak vállban volt szűk.

clubman 2009.01.25. 18:06:21

@Csikós Zsolt:
Ezt nem kellett volna felhozni. :-)) A Lollo istenien néz ki benne, és a kocsik sem utolsók!

nagy__mate 2009.01.25. 18:13:11

És mire a két gyerek jogosítványképes korba ér, könyörghet majd az apjuknak, hogy melyikkel mehetnek csajozni.

"Sehol nem kapható, W-alakú csúszósíneket szereztem be a hátsó tolóablakokhoz, ebből még van két ablakra való garnitúra, tekercsben, ha esetleg valaki ezzel akadt volna el."

Azért ez a mondat nem tudom hány embert érint ma Magyarországon, de van egy tippem...

A Totalcar pedig kiadhatna egy naptárt, amin Csikós autói lennének művészien fotózva,A/3-ban. Itt biztosan nagy sikere lenne, nemcsak a négeres képnek...

clubman 2009.01.25. 18:14:41

@Csikós Zsolt:
A főszereplők: Gina Lollobrigida, Phil Silvers, Peter Lawford, Telly Savalas, Shelley Winters, Lee Grant, Janet Margolin, Philippe Leroy, operatőr: Pogány Gábor.

szakmernok 2009.01.25. 18:15:44

Szép autó!
Csak egy kérdés: Miért nem Tóth Gabihoz vitted az autót azonnal? Mennyi időt megspóroltál volna!
Egyébként ezzel meg a kombi Mercivel teljesen ki vagyok egyezve.:-))))))

DonGatto 2009.01.25. 18:18:46

Te jó ég! Amikor azt hinné az ember, hogy nincs nálatok több hely, hirtelen előhúzol valami tíz éve heverő autót a szervízből:)

Nagyon jópofa kis autó egyébként.

Viszont, vajon most mi fog történni, befejezed a puch-ot, vagy belevágsz közben mégegybe is, hogy nehogy már csak egy projekt fusson egyszerre.

totálész 2009.01.25. 18:24:53

Gratulálok!
Ez az élet lényege: A JÁTÉK!
Kiskorunkban a villanyvasúttal, felnőttkorunkban valami mással, a Csikós éppen a veteránautókkal. Aki játszik: az boldog. És végülis ez az élet lényege és célja! Csak így tovább!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.01.25. 18:31:31

Végül is Pinochio!!is k val van:-))
Ez az autó is Pinochio!!!

2009.01.25. 18:32:02

Tóth Gabi hajtányos-vonatos vonalon mozogva is kissebb fajta (de inkább nagyobb) legenda... :)

clubman 2009.01.25. 18:32:11

@Dokibá:
Ha mégis összejönne, ajánlom (többek közt) a Citroen CX topic felkeresését. Ha még nem ismernéd. Van ott is néhány CsZs szintű "elvetemült".

Csikós Zsolt 2009.01.25. 19:17:19

@austinpowers:
Kareszre oda kell figyelni. 95 % zseni, 5 % überromboló. Az 5 %-nál mindig ott kell lenni...

Hrzrasn (törölt) 2009.01.25. 19:17:56

Csikós, te olyan vagy, mint a kisgyerekek, akik begyûjtik és hazaviszik a környék összes élô és mozgó kóbor állatát, hogy megmentsék ôket, csak te autókkal csinálod ugyanezt :)

Lehet, hogy veszek egy ilyen dodzsemet, és beteszem a bömösbe hátra pótkerék helyett :)

Csikós Zsolt 2009.01.25. 19:18:32

@Brady917:

Annyira nem volt problémás a padlólemez, azaz sima 500-asé, bárhol van (kispolák is jó bele), csak a hosszabbítás nem ott van benne, ahol kellene, mert az iszonyú meló lett volna egy olyan lakatosnak, aki voltaképpen autószerelő és csak szívességből lakatol.

roadmaster 2009.01.25. 19:21:42

@Gyurma73:

A fejlécen található autó : Mercury Colony Park 1957

Csikós Zsolt 2009.01.25. 19:24:08

@Ubul1:

Amikor egyszerre megvolt a régi állólámpás Mercim, már a Bianchit reszelgettem romjaiban, és még megvolt az Alfa Giuliánk is, már elillantak az illúzióim:

Alfa = Zsiguli
(töben lezsigulizták az utcán, Alfa-találkozón meg ilyen fordított bézbólsapkás hülyegyerekek, a lila izzós, háromhengeres VM-dízeles, szétrohadt, csörömpölő, de azért a biztonság kedvéért lesötétített 33-asból kiszállva megjegyezték - mi ez a szar he? Mit keres ez a Zsiguli itt. Onnantól nem jártam Alfa-találkozókra, pedig szinte mindig az én kocsim volt addig a legöregebb)

Merci - Volga

(csajokat vittem volna haza, "melyik autóval megyünk?" "Azzal ott." "A Volgával?" Hallgattam. A másik is megkérdezte "tényleg egy Volga?". Busszal mentek haza. Persze akkor még ismerték a csajok a Volgákat. Tudták, hova kell tenni őket. Jó mélyre, le.

Bianchi = kombi Trabant. Mindenkinek, de tényleg. Pedig fele akkora.

Szóval ez. Nem baj, a zöldségessé válás innen már igazi felemelkedésnek tűnik.

Csikós Zsolt 2009.01.25. 19:29:42

Szóval nem akarok én itt érzelgősködni, de iszonyúan örülök titokban, hogy ilyen pozitív a Bianchi fogadtatása itt. 12 év szopás, úgy, hogy lényegében csak az arcok előtt tenyérrel befelé lengetett kezeket látod, amikor beszélsz róla, eléggé meggyötri az idegeket. De most nemcsak megy, és tűrhető, hanem szeretik is, szóval, izé, kösz.

Rocko- 2009.01.25. 19:33:51

zalkapone 2009.01.25. 16:30:11
szokta hozni.
Bazzeg, Panda már megjárta a találkozókat. :)

Csikós Zsolt 2009.01.25. 16:39:19
nem kell sietni, van időnk. :)

Csikós Zsolt 2009.01.25. 19:24:08
:DDDD

Vasutas 70 2009.01.25. 19:48:36

Birom Csikós irásait, de hova tűnt Karotta? Már nem láttam Karotta-cikket jó ideje.... Eltünt, mint Petőfi a ködben. Nem tud rola valaki valamit?

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.01.25. 19:48:55

Nem hiába mondják, hogy a Totalcaron csak Csikós Zsolt érdemes igazán elolvasni.

Megérte a 12 év szenvedés, mert igazán szép lett, különösen az eredeti színnel!

Következő cikkben vajon ki derül, hogy rejtőzik azért még egy felújítandó DAF a hátsókertben? :-)

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.01.25. 19:51:47

fasza kis verda lett, gratula. Csak óvatosan, nehogy időutazás legyen a vége, ha kihúzatod...

Vasutas 70 2009.01.25. 19:51:47

@Csikós Zsolt: Az aztán az igazi űber paraszt, aki lezsiguliz 1 alfát.... Ilyeneknek nem találkozóra kellene járni, hanem hánni a ganét a disznyóólba..., Vagy Alaszkába kalapácsfejet reszelni.
A Mercedes-Volgához már inkább nem is szólok hozzá. Daciát alájuk

rakpartiróka 2009.01.25. 20:07:30

Csiki!

Mondd el a titkot! Hogy jön össze a meló, a család, a zasszony és a veteránozás? Most komolyan... Ha megvan a recept, holnap megveszem az Impalát! :-) (Mert vagy Impala, vagy semmi)

karlov 2009.01.25. 20:07:48

Azért van rá egy üveg shiraz-om,hogy lesz a kalapban még valami autó-csoda vagy csoda-autó.
Nem hinném,hogy megáll itt a lendület.
Folyt. köv.
Anyagilag szinte borítékolható ,hogy anyagi veszteség volt no de autó történelmileg valami fantasztikus.

zalkapone 2009.01.25. 20:20:40

@Rocko-:

Akkor ezek szerint későn csatlakoztam! :-(

Csikós Zsolt 2009.01.25. 20:27:32

@rakpartiróka:
1) Volt egy idő, amikor szabadúsztam, 2001-2003 között, akkor elég sok pénz bejött, csak a rendszeres négyórás alvás és az állandó csúszás kicsinált, visszamentem főállni. A most meglevő veteránpark nagy része akkor jött össze.

2) Keveset költünk felesleges dolgokra. Húszéves, 50 centis ITT tévénk van, DVD-t használtan vettem, notebookot sem 200-ért boltból, hanem 60-ért használtan. Egy része a felújítási pénzeknek az eladott garázsomból lett, az egyetlen nagy vagyontárgyam volt. A pluszban beeső pénzeket eltesszük ilyenekre.

3) Nyugi van itthon, szeretet, ilyen izék, ha a háttérben van egy normális élet, az elbír egy adag hobbit.

4) Szülők segítettek nemrég elég sokat, onnan újítottuk fel a házat. Szóval volt hátszél is, bár előtte is megvolt a kétgarázsos lakás, ennyi jármű is talán. De most kényelmesebb.

5) lakáshitel...

6) nem nagyon járunk szórakozni a gyerekek miatt, vagyis csak gyerekes helyekre.

Nemtom, megnézed mennyi jön be a hó elején, kicsit figyeled, csinálsz számítást, mire kell majd költeni, és kivársz. Nem egyszerre lett minden. Sőt, nagyon-nagyon lassan. Nem veszek Audi A6-ot hitelre, meg Toyota RAV-4-et, azzal iszonyatosan sokat lehet spórolni. Nálunk egy motorgenerál alig több, mint egyik-másik ismerősöm olajcserés nagyszervize.

Csikós Zsolt 2009.01.25. 20:29:23

@karlov:
Vesztettél, küldheted a shirazt. Max béna motorokat tudok elővenni érdekességnek.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2009.01.25. 20:29:25

Újra gratulálok.
Szívből tisztelek mindenkit, aki autókat restaurál. Szerintem megérte megmenteni ezt a kis szerencsétlent.

Aki meg a gyerekekről, és bíztonságról pofázik, annak elmondom, hogy én egy 1310-es dákó két első ülése közt nőttem fel, és élek, sőt már el is örököltem, és most újítódik fel.

karlov 2009.01.25. 20:46:09

Figyelek,nem sunnyogok de nem hiszem,hogy kibírod...

zalkapone 2009.01.25. 20:48:12

Ha már biztonság:
- a régi Granadámban csak medenceöv volt, amit nem is használtam (ha már baleset, akkor tök mindegy, hogy a szétloccsant fejű testem az autóban van, vagy 20 méterre tőle),
- a Zsigulimban lévő, ki-tudja-hányszor összetekeredett statikus övet sem használtam (ha már pépesedek, akkor már inkább egyben, mint három darabban),
- az utána lévő autóimban már rendes automata övek voltak, azt használom is!

Viszont én is élek, sokak nem túl nagy örömére, de azt meg leszarom! :-)

karlov 2009.01.25. 20:49:43

Mondjuk legyen a határidő ez év július 1.
Addig a pincémben pihen az üveg...ok?

Hrzrasn (törölt) 2009.01.25. 20:59:08

Beltérrôl, különösen a mûszerfalról jó lenne néhány kép.

Riasom 2009.01.25. 21:00:02

@megszaLott: azért valahová csak beüthetted a fejed gyerekkorodban a két ülés között, máskülüben miért újítanál fel egy Daciát? :)

Csikós Zsolt 2009.01.25. 21:01:47

@karlov:
Ó, dehogynem, lazán. :-)

rakpartiróka 2009.01.25. 21:01:57

Csiki!

Autóiparban (kereskedelem, szerviz) dolgozom saját céggel tanácsadóként. (Audit, oktatás, inkognitók, stb). Nem panaszkodom lőszer téren, de idő az nem sok. Egy malac (3 éves) van az ólban :-), de így is kevésnek érzem az rá szánt időt. Szülők besegítenek gazdagon a pesztrálásban, de az én pofám ég néha. Gyerek örül, de csak nem járja, hogy hetekig a nagyszülőknél rontja a levegőt.

Volt régi vasam, Fiat 500, T3 levegős, de egyszerűen nincs idő a rendes (elmélyülős) szerelgetésre. Az unitedmotors-nál ott az az Impala kombiné... Minden nap megézem a neten. Asszony már rá is bólintott. De. Három autó van a családban. Kettő 5 éves. Azokal csak a szokásos szívás, de mindig van valami. Van egy örökölt, koros amerikáner busz. Na az mindig tartogat valamit. Eladni nem lehet, használati értéke pedig jelentős. Tehát kipüttyögöm én magam a saját flottán, de hiányzik az a bizonyos illat. Gondolkodtam közös lovon, de az úgy is túros lesz.

Szóval addig is irigykedem. Rád különösen a pözsó raktár miatt! :-)

Csikós Zsolt 2009.01.25. 21:03:56

@karlov:
Július 1? Olyan 160 nap? Megpróbálom, szeretem a shirazt. A syrah-t is...

Csikós Zsolt 2009.01.25. 21:06:16

@rakpartiróka:
Ott konkrétan beszartam. Csak a Veterán nem bírja el az ilyen nyelvezetet.

karlov 2009.01.25. 21:07:41

Ellen javallat,tét? Csak,hogy érdekesebb legyen.
Nekem is a kedvenc borom főleg ez amit őrizgetek,nincs sok üvegem ebből.

Riasom 2009.01.25. 21:13:54

@karlov: Ne már, miről fogunk akkor olvasni, ha nyersz?

rakpartiróka 2009.01.25. 21:16:12

Én a budin kezdem olvasni, tehát én megengedhettem magamnak. :-) Asszem harmadszor olvasom a cikket és még mindig libabőrös mindenem. Ha legközelebb mész ilyen helyre, szólj! Megteszek bármit! Segíteni nem tudok, de egy rövid esztrád műsorral készülhetek néhány nyelven. :-) Hoppá, várjuk csak! Van klassz fotó masinám. 10-20-as objektív is akad! Leszek az udvari fotósod! Na?

karlov 2009.01.25. 21:21:58

Ha nyerek lessz miről.

gig-big 2009.01.25. 21:24:26

Csikós, ma mennybe mentél. Úgy látom, nem csak nálam. Folytasd!
Hálistennek a zőccségesmercis blogba beíró "csakújautósemmimás-fanok" nem találtak ide (gondolom, trabinak nézték a képet:--))))).

karlov 2009.01.25. 21:27:40

Majd ha nem bírja a Csikós úr lesz tudományos magyarázat is,hogy pl;a nyuszi összelocsolt egy kis pénzt és hát mit volt mit tenni megláttam és meg kellet venni ezt a ......típusú ritkaságot.

Csikós Zsolt 2009.01.25. 21:29:43

@karlov:
Oké. legyen egy 2000-es Villányi Cuvée Phoenix, Gere&Weninger. Egy időben a kedvenc borom volt, már mind elfogyott, ez az emlékpalack. Pincében tárolva, erősen penészes címkével...

Jó lesz, ha találsz nekem óccsóért egy restaurált Puch 650TR-t gyorsan... Akkor nem tudom megállni.

karlov 2009.01.25. 21:35:08

Az nem lesz jó akkor miről fogunk olvasni.
Restaurálás előtti lesz.
Ok Bár az tényleg ritka bor beérem szerényebb fajtával is,az enyémet meg majd kibontjuk utána,ha elfogyott már amit hoztál....

karlov 2009.01.25. 21:38:28

Menyi az az olcsó?

Csikós Zsolt 2009.01.25. 21:46:01

@karlov: 5 kiló... Hogy tudjad: kint ilyen 10-15 ezer euró körül van egy TR2 Europa :-) Szóval lehetetlent akartam mondani, aminek van 1 tízzrelék realitása tíz év alatt.

karlov 2009.01.25. 21:52:11

Csak lesz valami más,majd meglátjuk...

karlov 2009.01.25. 21:57:52

Mobile-n van egy narancssárgát ,hogy eredeti e 8400 eur.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.01.25. 21:58:21

@Csikós Zsolt:

Höhh, aki egy kicsit motorbuzi, annak legalább annyira jó öreg "béna" motorokról olvasni, mint a Bianchiról.

A Bianchi überkirály, ilyet még nem is láttam itthon. Nem ilyen szépet, hanem úgy egyáltalán.

Csikós Zsolt 2009.01.25. 22:01:01

@karlov:
De motor nem ér, ugye, azt még előtte írtam, hogy olyanból van még egy-két ótvar szanaszét.

McK (törölt) 2009.01.25. 22:01:16

Ezt öröm volt olvasni. Hihetetlen türelemmel kell rendelkeznie valakinek,hogy egy ilyet csináltathasson magának.
No meg jó sok lével..
Gratulálok,jó írás,szép munka.

karlov 2009.01.25. 22:05:02

ok, motor nem számít ,bár ez így kicsit csalás ,mert ugye azzal lehet az elvonási tüneteket enyhíteni.

rakpartiróka 2009.01.25. 22:14:24

Csiki!

Nem csinálunk padlás túró túrákat? Attól is bizsereg valami nálam.
Külföldi utakon (főleg a románoknál) sokat ígérő padlásokat láttam kívülről.

dextercapo 2009.01.25. 22:18:16

gratulalok a munkahoz . en itthon szerelem az automat kello mugonddal - nem szeretem ha mas nyul hozza es vegkepp nem szeretem ha nem latom mit csinalnak vele .
kell erre a kisgepre zoldkartya ? kivancsi lennek a velemenyere amikor vegfordulaton , uresben kinozzak a gyermekekent szeretett blokkot .

Csikós Zsolt 2009.01.25. 22:20:32

@dextercapo:
Kell rá, de - szóval ezt nem kínozza olyankor senki, sehogy. ;-)

dextercapo 2009.01.25. 22:26:09

:) ertem es megertem .
az en kisoregem egy erosen modositott fiat 126 , ujra epp epites alatt . ma mar tudom hogy az oriasi dizel passatoknal is nagyobb veszelyt jelentek a budapesti belvaros levegojere a katalizatoros normakat is teljesito , tokeletesen mukodo kis motorommal - ami nem eszik ot litert szazon . csakazertsem dolok be a zoldkartyas szetforgatjuk , dobd el mert nem jarhatsz vele az utcan propagandanak .

kewcheg 2009.01.25. 22:36:59

Gratulálok!Én 1991-ben újítottam fel egy '84-es Skoda 120-at az első kocsimat,ami hétévesen már motorgenerálra szorult+hátsó ülése komplett csere , mert a hátul lévő akksi sava kiette az ülést szivacsig,kuplung,műszerfal,fényezés stb.Nagy szívás volt,de szívesen emlékszem rá.Szerencsére 80 km Kassa, ott minden volt.Még abban az időben láttam komplett Skoda mikrobusz motort raklapon zsír újonnan,az pedig az ős Oktávia motorja volt.Akkor még árultak 1000MB hátsó lámpát is/szintén a mikrobuszhoz/ Jók ezek a munkák.
Megkérdezhetem, hogy hol tudod tárolni ezt a sok járművet?

Rocko- 2009.01.25. 22:42:51

zalkapone 2009.01.25. 20:20:40
most sajnos kivételesen nem volt, tán majd legközelebb. :)

Csikós Zsolt 2009.01.25. 20:29:23
béna motor haha, Augusta, béna motor haha

Kobak77 2009.01.25. 22:50:21

Gratula Csiki!

Nekem ugyan a Bianchi kb teljesen semleges (egyszer majdnem vettem egy A112-est, de végülis egy VW Derby lett belőle), de az érzés, mikor egy ilyen öreg, de őszinte vas elkészül, az nem ismeretlen! Még gyerekként, édesapámmal és nagyapámmal együtt újítottunk fel félig szinkronban egy Ford Angliát és egy Fiat 850-est. Minden egyes részsiker, mikor akár még vmi apróság is elkészül és szép, tiszta, új és működik, az valami hihetetlen jó érzés. Aztán a kis részsikerek összeállnak és egy régi, mégis új autó lesz belőlük... na ezt azért szeretném még átélni. Csak ehhez nélkülözhetetlen a garázs, ami nincs :(.

Nekem a cikkben csak a nagyméretű, nagy felbontású fotók hiányoztak.

Szóval mégegyszer gratula, várom én is a további cikkeket!

dextercapo 2009.01.25. 22:56:44

meg valami : a los tejbetox kep nagyon megfogott :) tiz pontos .

zalkapone 2009.01.25. 23:08:31

@Rocko-:

A lepényhal meg utoljára! :-)

Kifordított kacagány 2009.01.25. 23:51:16

azért gáz, hogy előre kell magyarázkodni a biztonsági eszközök miatt. híven tükrözi a kommentelők hajlamait:)

én mindig egy Citroën 2CV-t akartam, mert a csendőrös filmek legjobb része mindig az volt, mikor az apáca száguldozni kezdett vele:)

Kifordított kacagány 2009.01.26. 00:48:12

karlov 2009.01.25. 21:21:58
nem ha, hanem amikor, mert nyersz. tuti.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.26. 06:55:48

Jeeee, ez ám a kuriózum öreg vas :)

Amúgy nem tudom miért anyáznának érte :) Nagyon jópofa kis járgány :) Az a hülye aki ezt levillogja akárhol is.

Surci 2009.01.26. 09:23:21

Tisztelt Csikós úr!

Nagyon tisztelem az ilyen embereket mint maga!Remélem még nagyon sokáig lesz meg a gyöngyszem!Nekem régi álmom megcsinálni a P126 osomat ami ottrohad a mühely elején sajnos még besse tudom indítani!

cipri12 2009.01.26. 10:51:43

Egykoron, még a kilencvenes évek közepén, én tollat ragadtam és talán spirál füzetből kitépett kockás papírra, írtam egy levelet Önnek, egy az Autó Magazinban megjelent teszt miatt.
Szenvedélyesen szeretm az olasz autókat,és Ön akkor egy összehasonlító tesztben lehúzta a Fiat Mareát a Skoda Octaviával meg a Renault Megannel szemben.
Csúnyákat írtam.
De már bánom.
Látom a maga szívében azért az olasz autóknak elkülönített hely van, valahol az állólámpások árnyékában...

Santino007 · http://youngtimer.blog.hu 2009.01.26. 11:19:27

Kedves Zsolt!

Remélem, a Veteránban is viszontlátjuk majd a Bianchinát - ez a poszt egyébként kicsit megakasztotta a délelőtti munkámat, mert addig sem telefonfelvétel, se kollégák kérdésére válaszolás nem volt :)

Azon merengek, hogy a lassan TC-legendává érő Tóth Gabi vajon ért-e a Fordokhoz, konkrétabban vállalna-e béka Scorpiót... mit gondolsz, Zsolt?

Lowtyo 2009.01.26. 12:00:57

azt a szép fekete visszapillantót kár volt leszedni róla
ilyen házat szeretnék én is építeni, amiben ennyi kis gyösz rejtőzik.
feleség már megvan hozzá, aki bírja az autóbuzériám...

Csikós Zsolt 2009.01.26. 12:34:42

@Santino007:
Hát, szinte biztos, hogy nem. Eddig kizárólag F500-kispolák-mindenfélepuch-VW Bogár-VW faros Transporter vonalon láttam mozogni. Egyszer vizsgáztatta a 127-es Fiatomat, de igazából marad a profiljánál. Ja, és persze a Csepel-motoros keskeny nyomtávú mozdonyok is eséllyel szervizelődnek nála.

Santino007 · http://youngtimer.blog.hu 2009.01.26. 12:59:16

@Csikós Zsolt:
Köszönöm a választ.
Az tény, hogy nagyobb gépet szerettem volna élményautónak, de azt hiszem, a Scorpio elég nagy, és nem cserélem Csepel motoros keskeny nyomtávúra :) még ha ezzel le is kell mondanom a mesterről.
Kíváncsian várom egyébként, hogy mi lesz a következő projekted, a cikknek előre örülök...Esetleg egy Heckflosse?

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2009.01.26. 13:08:02

Egy újabb jó cikk Zsolttól, ami hozzám is közel áll, mivel nagypapa 81-es Polszkiját használom jeleleg is, és nagyon kedvelem.

csavarkulcs78 2009.01.26. 13:26:20

Csikós Úr! az autómánáján kívűl az is becsülendő, hogy milyen aktivan válszol a postok-ra. Ezt a többi belsőség szerzőnek is követendő példa lenne. Pédául Winkler Robi soha nem válaszol a kérdésekre.
Jópofa ez a kis kocsi is.
Élvezet olvasni, remélem hogy lesz még ilyen, vagy valami bütykölni való az flotán.

mihasznazulu 2009.01.26. 14:06:35

Csikos úr!

Ön a NUMBER ONE!! Minden tiszteletem az öné! Én is öreg uató FUN vagyok, a "használó" fajtából! Remek szerelővel, és fényezővel ellátva! De amit ön (és önök) művel(nek)......!! Hát le a kalappal!
Izgalommal várom a következő cikket valami szaftos öreg kicsikocsiról! :-)

Surci 2009.01.26. 16:30:34

Á tudom már honnan volt ismerős ez a gyöngyszem kin volt az otexpon!

adidigaga 2009.01.26. 18:26:58

Gratula kedves "Csikos Úr" :-)
Valóban tiszteletreméltó kitartással vitted végig a projektet, meg is lett az eredménye! ;-)

Sok dologban hasonlóan gondolkodom,de mostani sztori kapcsán a kis nüansznyi eltérések összefüggő rendszere engem is írásra sarkalt...

Szóval király a Bianchina, főleg mert olasz, de valahogy olyat is éreztem a Puch után közvetlenül,hogy "minek ennyi kis szecska", mármint tényleg "aranyos",de valahogy ez nekem kevés,15-20 lóerő az akkor is gyenge volt, meg most is...
Még jó, hogy a "havi rendszeres" Mercedes-várárlásaid helyrebillentik az egyensúlyt :-)
A mostani kocsimat sokak megdöbbenésére magam szerelem 7 éve, az előző Kispolszkit ellenben bottal sem piszkáltam, épp a fentiek miatt...
Hülye dolog,de ez van...
Jobban izgat egy köbcentire ma már nem nagy szám, de a saját korában kiemelkedő literteljesítménye és kis súlya miatt bárkit meglepni képes verda, mondjuk mint az Alfák egy bizonyos időben...

Akkor olvasom, hogy képes voltál holmi "lezsigulizás" miatt megválnod tőle??? :-o
Az eddig is világos volt, hogy itt-ott élvezetesen melléköltesz, de ha ez az Alfa-találkozós lenézős sztori tényleg megtörtént, nagyon nem reprezentatív buliba csöppentél! :-) A lefestett arcok legalábbis biztos nem TDi-t vesznek 33-ból, hanem legalább 1,7-es boxert,de még azok tulajai közt sem jellemző ez a stílus. Nekem is az van, pontosabban 1 abból származtatott " Sportwagon" a ritkább II. szériából, illendő módon boxerrel hajtva...
azt meg 50-100 típustárson mérve mondhatom, hogy szinte kivétel nélkül többre becsüljük a régebbi vasakat akár egy tucat 156-nál is...

De ha vigasztal a tudat: ma már pont a 33-asokat fikázzák leginkább a talikon, főleg ha egy kis természetes barnaoxid is vegyül a színébe :-p

Én is csak akkor fogok menni, ha túlleszek az Achilles-ín (bal sárvédődob a tankbeöntő dómmal) rendbetételén,de kábé az a szitu, mint nálad. Vagyis "szakember" elfelejtve, mert kizárt hogy a tankot is és a hátsóhidat is rendesen tudná ki - és visszaszerelni.
A második megoldás csak fikció, a "vándorkarosszérialakatos" intézménye, aki a garázsomba betérve megvarrná az előre szétkapott cuccost.
Így marad az, hogy én szétszedem és valahogy elviszem, várom az ötleteket hátsó futómű és tank nélküli autó mozgatására :-)

Én mindenesetre olvasni fogom a további írásaidat is, ha valamitől rühet kapok, az pont az "ojjektív stílusban az autóról" vonal...
Szóval csak így tovább, bár nem tudom meddig fokozható még ez a remek hangulat! ;-)

Lackó81 2009.01.26. 23:25:29

Üdv!

Én úgy nőttem fel, hogy az emberek csak néha emlegették a biztonsági övet, gyerekülésről pedig sosem hallottam. Több 10-100 ezer km-t tettünk meg így és túléltük. Jó, a biztonság az biztonság, de a jó sofőrnek párja nincs!

A kocsi isteni, nekem nem lenne ekkora türelmem.
Volt egy régi transporterem a második szériából, de a 3. átcsesző autószerelő után eladtam.

Krisz_ 2009.01.27. 02:45:45

Basszus, az ilyen cikkek egész egyszerűen túl nagy kísértést jelentenek. Ha még sok ilyet olvasok, megszegem a fogadalmam és veszek egy 120-as Skodát! Mennyire más világ volt! Összehasonlíthatatlanul élménydúsabb.

Igaz én is átestem ugyanezeken a napokig, hetekig tartó szívásokon. (Jó, nem tizeniksz-évig...) Egyszer egy komplett húsvétom elment egy fűtőradiátor pucolásra, és kedden is az első utam a bontóba vitt alkatrészért. Akkor például utáltam.

Ezzel szemben az Astra meg megy, megy és megy, és momentán erre van szükségem. Az élmények megszerzésére meg ezer más módom. Az élmények megszerzésére meg ezer más módom. Az élmények megszerzésére meg ezer más módom. (Muszáj sulykolni picit magamnak!) Többek között ott, ahova elvisz az Astra :)

Mindenesetre ilyesmit írni akkor sem ér!

Ja igen, ami miatt írok: én életemben nem láttam ilyen verdát, és a fotókon sem igazán jönnek át az arányok. Egy rövid videó sokat dobna a cikken!

Krisz_ 2009.01.27. 02:47:03

@Krisz_: kimaradt a "van", ráadásul a 3x ismételt mondatból. sorry

Szkotti 2009.01.27. 10:57:11

Zsolt! A cikk kimaradt eddig (hétvégén került fel, és én munkahelyi internetező vagyok..), most pótoltam. Kis híjján megkönnyeztem a hangulatot, állati jó! Már a 123T poszthoz is írtam, hogy riszpekt a családnak, de ahogy írod, ezek a dolgok azok, amiért érdemes csinálni. Csak így tovább, és írjad,írjad, ha van valami új!
Az Alfa=Zsiguli, Mercedes=Volga Fiat=Trabant párhozamokkal ne foglalkozz, az én udvaron álló '62-es Octaviámat is mindenki Wartburgnak hiszi...

A többieknek, akik heveny nosztalgiát éreznek egy farmotoros 120-as felújítására, üzenem, hogy most, gyorsan, mert a korosodó, jó karban lévők ára már kezd felfelé kúszni(mondjuk nincs is sok belőlük), az alkatrészek viszont még mindig nevetségesen olcsók. Hajrá!

Csikós Zsolt 2009.01.27. 12:36:56

@adidigaga:
Nem, dehogyis a zsigulizás miatt adtam el. Lakást vettünk, hitelre, kellett hitelelbírálási díjra a pénz, és már nem volt mihez nyúlni. Szörnyű, de ez van. Két hónapig árultam, először 700-ért, aztán egyre lejjebb, végül közel roncs árban adtam el az eredeti fényű autót (kinti 2-es kategóriaérték alatt), vizsgásan, igazából közel tökéletes műszaki állapotban. Á, szar ez.

Kukimustáros 2009.01.27. 14:58:28

Bocs én nem értem most megvan a kocsi vagy nem?

Csikós Zsolt 2009.01.27. 16:19:13

@Kukimustáros:
Az Alfa Giulia? Nincs, 2002-ben eladtam. Kövesd a nickecket, akkor összeáll, miről beszélünk.

apamacko 2009.01.27. 22:10:59

Zsolt gratula !

Főleg a 12 év kitartásért !!

Én maradok puhapöcsű a (remélem ideiglenesen) feladott Opel P1 álmaimmal.

De mivel én is gyógyíthatatlan vagyok vettem egy SAAB 9000 CSE-t :-)

Csikós Zsolt 2009.01.27. 22:17:09

@apamacko:
Igen, hallottam ommmtól. És otthagytad azt az elképesztő W124 arany 230E-t a Hoványnál... Nem a mercis mondja belőlem, hanem az autós, hogy ööö, talán az egy pöttyet jobb döntés lett volna egész kicsi hajszállal, talán, nem biztos. A skizó faszi mercis véleményét majd privátban tolmácsolom :-))
John M. Pirsig

Rocko- 2009.01.28. 00:23:09

na de kétség kívül bevállalósabb a 9000, mint a malac Passat. :)

Zsernyák 2009.01.28. 14:49:32

Sziasztok!
Először is szeretnék gratulálni az autóhoz nagyon szép lett.
Lenne egy kérésem is aki tud az segítsen nekem...

microcarmuseum.com/tour/willamcity.html

A képen látható autó "sedan" változatával rendelkezem, anyagi okok miatt nem tudtam teljesen felújítani ezért szeretném eladni. Olyan embereket keresek akiket érdekelne esetleg ez az igazi ritkaság.

qualitaet 2009.01.28. 22:19:39

"És otthagytad azt az elképesztő W124 arany 230E-t a Hoványnál... "

A kép alapján csak tippelek, hogy az a DJA-s lehet

És ha az az akkor szerfelett nagy csacsiság volt otthagyni.
Igaz, hogy meglehetősen fű ausstatung, ellenben igen csak ritka, új kora óta idehaza futó példány.
Első éveiben itt cirkulált a felső Istenhegyin, naponta láttam.
GR vagy GS-es táblával.

qualitaet 2009.01.28. 22:21:57

Ausstattung. Bénán gépelek.

gin74tonic 2009.01.29. 13:31:50

uhh vazz, le a kalappal, nem tettem volna 1000ftot szazezer ellen hogy a legelso keptol eljutunk az utolsoig! gratula mind a finanszirozonak mind a kivitelezonek!!!! komoly melo lehetett.....

gin74tonic 2009.01.29. 14:06:24

en nem lennek ilyen kitarto bevallom, elolvastam megegyszer a cikket.

"Azt követően, hogy a harmadik karosszériás is lemondott róla, elvittem végül Karesz barátomhoz Viszre."

en akkor mar hagyag eleganciaval egy bonto elott hagytam volna

"Nem volt rajta rendes fék. Négy dob, utánállítós, nem automatás, valami nem stimmelt."

itt en ekkor hidegverrel felgyujtottam volna

"Másfél órát szenvedtünk, előző nap csodásan ment, mobilon hallgattam is, most nem indult. Káromkodás, hazamenés, ürességérzet. Ez az autó utál engem. Pedig a lelkemet beleöltem."

nos, amikor idaig netan eljutottam volna, keresek egy kb 70-80centi hosszu ureges vasrudat, az egyik veget betekertem volna szigeteloszalaggal hogy jobb legyen a fogasa es modszeresen - minden ablakra es lampara kiterjedoen - korbevertem volna a jarmuvet, kozben olasz nyelven atkokat szortam volna mind a tervezoire, mind akitol vettem mind pedig magamra.

nekem az uj/ujszeru auto valo es olvasgatas a totalcaron.

apropo, meg valami Csikos Ur! ha valami veletlenszeru csoda folytan bankszamlamon iszonyu mennyisegu tobblet keletkezne akkor megvasarolnam panda tipusu autojat az on altal megjelolt vetelaron es azokon az elobb emlitett amortizacios folyamatokat bemutatnam., (olvastam karburator szerelo cikket, akkor is kinyilt a bicska zsebemben)

amugy turelmes ember vagyok.

pisz

oval56 2009.01.29. 17:59:54

Magam sem vagyok "normális", de egy ilyen cikket végigolvasva őjabb lökést kaptam a nicknév gyógyításában. Mit nekem a 0 fok a garázsban, gyerünk futóművet javítani, hogy mire ideér a fényezett kaszni készen álljon az alváz... Gratula!
Igen, az ember a barátait megválogathatja...

Luigicar 2009.02.11. 16:40:14

Csikós Úr!

Gratula, nem csak ehhez, de a többi autóhoz és posthoz is. Egyben szeretném a segítségedet kérni. Most kezdem egy fiat 500-as felújítását, a "gépészethez" szükségem lenne egy lelkiismeretes szakemberre. Megtudnád adni a Biatorbágyi mester elérhetőségét?
Előre is köszönöm!

Der_rosarote_Panther 2009.04.06. 16:34:21

Ma láttam ám a kis csodát a Váci út 99-ben lévő étkezde előtt, csak úgy csillogott a napfényben! :-)
Aztán a szerkesztőségi Lada, amivel néha együtt jár ebédelni a TC-társaság, meg van-e még?

Csikós Zsolt 2009.04.06. 17:25:16

@Der_rosarote_Panther:
Meg. Sajnos. De nemsokára megírjuk, hogy eladó. :-)

Der_rosarote_Panther 2009.04.06. 22:59:34

Sosem hittem volna, hogy itt is ráakadtok a kommentre... Épp át akartam tenni a bejegyzésemet az új autobianchis postba. :-)
Miért sajnos, hogy megvan a Lada? Szép állapotra hozta Winkler meg Karotta, ahogy nemrég láttam. Aki Ladára izgul, annak biztos bejön.

-= If =- 2009.08.05. 13:07:22

Megható, életszagú. Tetszik amit írt. Jópofa kisautó. Várom tesztet...

didyman 2013.12.22. 09:08:16

Csikós úr, úgy nézel ki a csöppséggel, mintha magadra vetted volna, mint egy kabátot. Remek írás, nagyon át lehet élni. De tőled mindig ilyeneket kapunk. Köszönjük. :-)
süti beállítások módosítása