Heti merítés

Népítélet válogatás 44. hét

  2008. november 02. - Nyegleo Címkék: népítélet

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Tuning Trabi

De hát ugye a mezőny erősödött a Trabik között is, lépni kellett, jött a chiptuning,Schrick vezérműtengely,és a hengerfej gyalulás. Eredmény 136 Lóerő, 174 Nm.

Egy bogár élete

Majd egy évet kellett várnom és megérkezett a telefonhívás. Eladó, és csak nekem. Nos a szerelem ki és beteljesedett, mely azóta is olthatatlanul lángol. Ennyire jó kocsim még nem volt. Az 1.6-os motorral megy, mint egy kis vaddisznó.

Az abszolút rajongó

Sokat megyek vele és élvezem minden percét. Sokat fogyaszt igen. De nem érdekel. El is romlik néha, de az sem érdekel.

Škoda minden mennyiségben

Kicsit rendhagyó lesz ez az ítélet, mert nem egy autóról fogok írni, és nem is csak egy változatról. Előrebocsátom, hogy nem vagyok normális (ezt több ismerősöm is alátámaszthatja).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr98746185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lolalal 2008.11.02. 21:47:02

heh imádom az alfát!!!

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.11.02. 22:17:18

na, ez kifejezetten fasza válogatás lett :)

Gomulka Béla 2008.11.02. 22:22:38

Clarkson számtalan könyve közül (a felesége az impresszáriója, úgyhogy termelékeny a mester...) az egyik a Tudom hogy van lelked címet viseli. A felsorolásban a B 52, a Spitfire és az atommeghajtású anyahajó (lélekkel is felszerelt gépek; a felsorolás messze nem teljes) mellett három auto szerepel. A Rolls Royce Phantom, a Ford GT 40, és az Alfa 166.

TPZ 2008.11.02. 22:29:25

"Ja, asszony közben már nincs, azóta újra szeretem az autót, egyre jobban."

:)

biker_kolee 2008.11.02. 22:42:00

Csakaskoda. :) Semmi más. :) Nekem egyszer úgyis lesz egy 120-asom. :)))

IQLight 2008.11.02. 22:44:08

bogár: 6 év, 6.000 km
hmmm, én is az ilyen autókat szeretem megvenni :D

TPZ 2008.11.02. 23:01:55

Viszont a Trabantnál segítsetek már. Én autóbuzi vagyok, a 601-est imádom, szerintem tökéletesen eltalált forma, az újról ugyanezt már nem tudom elmondani, de mindegy, legyen.

De beletenni egy kétliteres motort (gondolom nem kevés faragás árán) és azzal 10,2-t menni egy pehelykönnyű kasznival... Hát, nem tudom.

Főleg, hogy Skodás kolléga 11.375-t ment egy 1000MB-vel. Na azt értem. Ezt nem.

megint 2008.11.03. 02:25:12

Valahogy ez a 166-os nem egy eltalált széria, az előtte levő még kinézett valahogy, viszont mocskos olcsón hozzá lehet jutni, bár lehet, hogy ez sem véletlen, 145QV ha már alfa.

bgyuszi76 2008.11.03. 07:16:57

TPZ: én úgy olvastam, a 200 m-t teszi meg enni idő alatt. Viszont egy Trabant szívét kicserélni egy ilyen szörnyre...

Lolalal 2008.11.03. 08:40:54

Megmondaná valaki hogy mi a vér az az F430 "challenge spider"???

yenoee 2008.11.03. 08:43:55

Ha Skoda, akkor nekem a 110R.
Ha Alfa, akkor a 75.
3.0 V6 :)

ommm 2008.11.03. 10:10:38

TPZ · www.grandcafe.szeged.hu/ 2008.11.02. 23:01:55

Elsőkerék-hátsókerék
nem mindegy, mikor hová összpontosul a tömeg :)

Trabantos-Skodás emberkéknek maxrespect. Szeretem az őrülteket.
És naná, hogy közel áll szívemhez a Skoda, a családi 110R után, hejj...

Speedman 2008.11.03. 10:19:02

lolalal

A challenge egy versenypályára készített változat.
"De miben is különbözik egy ilyen Ferrari F430 Challenge egy utcai F430-tól? A szabályok értelmében csak néhány módosítás lehetséges, hogy még "versenyautósabbak" legyenek. A versenykész tömegük 1200 kg, ami mintegy 250 kg-mal kevesebb a 430-asnál, a súlycsökkenést műanyag ajtókkal, az autómodellezésből ismert Lexanból készült szélvédőkkel és karbon légbeszívóval érték el."
Na ebből csináltak egy nyitott változatot.

Lolalal 2008.11.03. 10:27:24

szerintem meg elírták a cikkben, de ha te mondod...

TPZ 2008.11.03. 10:35:00

"Elsőkerék-hátsókerék
nem mindegy, mikor hová összpontosul a tömeg :)"

Igen, világos, a kérdés csak az volt, hogy mi értelme volt így a rengeteg (drága) faragásnak. De végülis autóbuziknál ez egy teljesen irreeleváns kérdés. :)

kockásfülűnyúl 2008.11.03. 10:43:34

Skoda. Hmmm. Emgem nagyon jól szolgált.
Azzal jártam dolgozni, szerszámok, kajás táskák, meg a nélkülözhetetlen tartalékalkatrészek. Még az ülések alatt sem volt hely, no és persze öten. Egyik télen szakadt gázbowdennel , Sukoró-Balasagyarmat, úgy hogy a haver a hátsóülésről cipőfűzővel húzgálta a gázt. Sokan álltak az út szélén a friss hóban, de mi csak mentünk. A váci emelkedőn a 2-esen a friss hóban meg az elsőkerekeseket kerülgettük, ha megállunk biztos ott maradunk. Máig nem értem hogy tudtunk az úton maradni, főképp nyári gumikon.Még egyszer nem vállalkoznék hasonló túrára.

Ne röhögj, ha ezt olvasod, ez nem mese! Kérdezz Skodást, biztos mesél hihetetlen dolgokat.

Speedman 2008.11.03. 11:00:09

A skodás népitélettel azért néhány helyen vannak fentartásaim.

Asszongya, hogy:

"1.4 8V OHV Fabia motorja...Pörög is ha kell, 7000-ig húz, fölötte már nem szeret dolgozni"

Még ha meg is van piszkálva se húz 7e-ig!
Ez vicc!

Speedman 2008.11.03. 11:06:54

Lolalal

Már láttam képet is róla vmelyik webhelyen, de nem tudnám megmondani, hogy hol. Írd be a keresőbe, hátha megtalálod.

ommm 2008.11.03. 11:24:30

Speedman 2008.11.03. 11:00:09

Nem piszka, de azért erre ne vegyél mérget.
Kovácsolt dugókkal, szelepekkel-rugókkal egyéb finomsággal simán.

Tudott már az RS is a hetvenes években 8500-on 130 lóerőt. Tény, hogy az versenyautó, de a 7000 szerintem még hihető.

Speedman 2008.11.03. 12:02:18

0mmm

"Persze ha már tuning, akkor legyen tuning. A főtengely le lett könnyítve a lendkerékkel és az ékszíjtárcsával együtt, kapott egy 300/280-as vezérműtengelyt, az előző motorról megmaradt bővített csatornás hengerfejet felújítva, kis síkolást, a forgó tömegek centírozást, egyéb apróságokat."

Kovácsolt dugók nem szerepelnek benne.
Biztos könyebben forog magasabb ford. is, ha megcsinálta ezeket az átalakításokat, de hogy 7e-ig húzzon is neki kétlem. A motor alapjaiban még a 60' évek konstrukciója. A versenyvátozat meg köszönő viszonyban sincs a szériával.

ommm 2008.11.03. 12:12:05

Speedman 2008.11.03. 12:02:18

Jójó, csak annyit észrevételeztem, hogy megoldHATÓ, nem lehetetlen.
Nem láttam, nem ismerem, de nem elképzelhetetlen.
Písz.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2008.11.03. 12:25:53

Speedman:
A versenyváltozat annyira nincs köszönőviszonyban a szériával, hogy a kenést és a csapágyazást leszámítva szinte teljesen ugyanaz :) Az RS-ek futottak még 3 helyen csapágyazott főtengellyel is, egy sima utcai 130-as blokkból tudsz faragni egy full-full rs motort. A hengerfej volt nagyon szar szériában, egyrészt mert vasból volt még akkoriban, másrészt mert 5 csatornás volt, az RS-é meg 8 csatornás. De egy utcai 130-as blokkra is simán rámegy az RS hengerfej, belemegy a főtengely, a dugók, hajtókarok, veztengely, stb. A 8 csatornás alu hengerfej a 130 LR-nél indult, utcai változatban pedig a 135-136 szériánál, és később a favoritoknál. A 130 LR már ötcsapos főtengelyt kapott, és szárazkartert, de a ma futó rally-skodák 90 százalékában sima favorit blokkra épült replika motorok vannak. És tudják a 130-135 lovat 1300 ccm-ből, bírják a fordulatot. Anno a rapidból volt egy csúcsváltozat pályára, az 9500 körül adott le 150 lóerőt (1300 ccm), de tény, hogy ezek már egyversenyes motorok voltak. Egyébként mi köze a kovácsolt dugónak a magas fordulathoz? A világon semmi. Egy utcai motornál, ami csak néha van kiforgatva, totál felesleges. Turbos, vagy brutál kompressziós motoroknál már kell a kovácsolt dugó, de egy ilyen moci, 12-13 bar körüli sűrítéssel bőven elvan a széria dugóval. Ráadásul a fabia dugó jobb minőségű alapban, mint a favorit. Elolvadni nem szokásuk :) Egyébként pedig még forogna a motor, csak belebegnek a szelepek 7000 körül. Most a gyárinál egy fokkal erősebb rugók vannak benne, de már hallom a hangján, hogy 7 fölött kezd ércesen "ordítani", aki valaha hallott már szeleplebegést, tudja miről beszélek. Ezzel a tengellyel (300/280) úgy 3500-7200 között él igazán a motor, nagyobb tengellyel (320/300, 320/320, de ez már csak nagyszeleppel) bőven forognak 8 fölé. Előbb adja meg magát egy szelep, mint a dugó :) Nem szabad huzamosabb ideig terhelni (max 15-20 km padló, aztán kicsit ajánlott visszavenni), és mindig meg kell várni, hogy elérje az üzemi hőfokot, aztán nagy hajtások után egy picit járatni alapjáraton, mint a turbos motorokat. Ennyi a lényeg. Így bírja.

ommm 2008.11.03. 13:34:37

Na majd egyszer végigrágjuk rendesen a 180-200-130 RS sztorit.
Nézzük csak alulról a harmadik képet, ahol a tanítvány túrja le a mestert :)

www.partaj.cz/clanky/skoda-200-rs-1974-75.html

w a s d 2008.11.03. 14:21:11

@ ommm 2008.11.03. 13:34:37

Annyit megkérdezhetnék még az átrágás előtt, hogy az a kétliteres motor honnan származik?

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.03. 14:26:40

Nem letúrás az, hanem épp most előzte meg a mester :)

w a s d 2008.11.03. 14:27:40

A Trabinak meg ha minden igaz, csak 165- ös gumijai vannak, ami a rajtot azért nehézzé teszi.:D

w a s d 2008.11.03. 14:37:13

Ha meg utánaszámolunk a sokat emlegetett kg/LE aránynak, már a gyári állapotú motor 115 LE- jével kb. olyan értéket kapunk, mint az 5gen VTI- ké.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.03. 14:59:11

..az 1.4-es Fabia motor, ami 7000-ig húz.
Meglepő és mulatságos.

ommm 2008.11.03. 15:05:08

A később a 200 RS-sel versenyző Jiri Sedivy mérnök volt az, aki a Skoda 760 kóddal ellátott motor fejlesztésében tevékenyen részt vett abban az időben, amikor szó volt egy középkategóriás modell bevezetéséről.
A motor 1800 köbcentis OHC volt, alapban mintegy 156 lóerővel.
Orosz nyomásra azonban a pártvezetés törölte a programot és az NDK-val közösen kifejlesztendő autót szorgalmazta, amihez szintén tökéletes lett volna a már meglévő erőforrás.
Ebből azonban nem lett semmi, így jött Sedivy ötlete, hogy a megmaradt motorokat a versenysportban használják ki, hiszen így a tervezett 130RS hajtásláncát és főbb alkatrészeit is le tudják tesztelni, valamint nem ekvésbé volt fontos, hogy a haza rali bajnokságban visszahódítsák a címet az általában német versenyzők által hajtott Alpináktól és Porschéktől.

1974-ben álltak először rajthoz a Barum Ralin,ki is estek mindketten, de a következő futamon már összetettben negyedikként végeztek, a harmadik és negyedik versenyt (Sumava ill. Kassa Rali) pedig megnyerték.
163 ill 154 lóerő a mintegy 805 kilós önsúlyra nem rossz még manapság sem.
Érdekesség, hogy az első versenyen olyan hosszú váltót használtak, hogy a kocsi megfutotta a 250 km/órát, ezt később kicserélték egy rövidebbre, amivel lényegesen javult a gyorsulás és nagyobb átmérőjű Girling tárcsákat építettek be elölre és hátra is.
A váltó ötfokozatú Porsche volt, önzáró difi és minden finomság, ami csak akkori szinten elérhető volt. A karosszériát is jelentősen megváltoztatták.
Szerintem kőkeményen néz ki.

A FIA 1975-ben hozott szabálymódosítása azonban lehetetlenné tette a további rajtokat, de ekkorra már szinte készen volt az ütőképes 130RS.

A 180 és a 200-as egy-egy példánya múzeumba került.

Tavaly szedték elő az egyiket, 33 év után, hogy bemutassák a Bohemia Ralin.

Ordas egy gép, az bizonyos.
És tényleg letolta a Porschekat, mégha tiszavirág-életű is volt.

www.autokaleidoskop.cz/files/20070620-213614.jpg
www.autokaleidoskop.cz/files/20070620-213625.jpg
www.autokaleidoskop.cz/files/20070620-213636.jpg
www.autokaleidoskop.cz/files/20070620-213647.jpg
www.autokaleidoskop.cz/files/20070620-213658.jpg

itt bővebb adatokat is találsz:
www.autokaleidoskop.cz/Historie/Skoda-200-RS-navrat-po-33-letech/

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2008.11.03. 15:20:13

AnyádnakPalánkot 2008.11.03. 14:59:11
..az 1.4-es Fabia motor, ami 7000-ig húz.
Meglepő és mulatságos.

1.3-as Favorit motor, ami 6500-ig húz, ennél sokkal lájtosabb tuninggal, az utolsó videom róla:

www.megaupload.com/?d=1AF3SVA6

Az újról még nincs ilyen videom, 2. fokozat nélkül nem is lenne értelme. De majd csinálok erről is Csak Neked, a tuningmesternek :)
(ja tudom, szar a fordulatszámmérőm, az valójában 4000 volt, meg a km órám is csal, és fake az egész, fel volt bakolva az autó, tudom, tudom már az egész szöveget) :)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2008.11.03. 15:27:12

(egyébként a km óra tényleg csal, a 150 az valójában 140)

w a s d 2008.11.03. 15:31:12

Érdekes, hogy amíg az utcai kupék inkább kecsesnek, kifinomultnak tűnnek, ez a rally- gép így a képek alapján meg inkább durvának, született vadállatnak.

ommm 2008.11.03. 15:39:30

F/aki átírta a nevét visszamenőleg és volt オオカミ is 2008.11.03.
:D
Nem szaroztak sokat a formával, az hétszentség :)

Lolalal 2008.11.03. 15:45:15

megvan de nem challenge hanem scuderia spider...

w a s d 2008.11.03. 15:53:27

A Škodás ítéletben van ez, hogy: "...az 1.4 8V OHV Fabia motorja még echte Skoda, a blokk gyakorlatilag ugyanaz, mint amit az 1000 MB-től kezdve folyamatosan használtak. A VW fejlesztésnek köszönhetően kicsit jobb anyagokból készül, de megoldható a belsőségek átemelése egy 1.3-as Favorit/Felicia blokkba"- már máshol is kérdeztem: ugye 120- as blokkjára nem megy rá az alu hengerfej?

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2008.11.03. 16:03:43

F/aki átírta a nevét visszamenőleg és volt オオカミ is 2008.11.03. 15:53:27

Sajnos nem. Más a hengerek kiosztása, meg a hengerfej felfogatása is. Pedig nem lenne rossz :)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2008.11.03. 16:05:28

Az RS hengerfej viszont rámegy, csak kérdés h hol találsz, meg mennyiért. Annyiból már van egy street legal papíros favorit motorod.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.03. 16:08:36

Nem vagyok tuningmester, de egy pár erős zsigulimotorhoz már volt szerencsém.
Na ez így már igen.
A tengelyen kívül más módosítás van a videón benne?
Hiába forog el 7-ig, a tengely miatt húz is, de az egész gyári forgórészt ki kéne dobni belőle, vagy oldalt fog távozni egy hajtókar előbb-utóbb. :)

ommm 2008.11.03. 16:15:26

Épp mondani akartam, hogy nini, ott a Blomqvist-Quattro
Régi ismerős.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2008.11.03. 16:16:35

AnyádnakPalánkot 2008.11.03. 16:08:36

Itt egy 270 körüli tengely volt benne, síkolt-bővített hengerfej, ablakosra mart lendkerék (meg is ijedtem, amikor szétszedésnél megláttam :D), könnyített ékszíjtárcsa, meg a 2 db 40-es dellorto egyenes szívócsonkon. Ja meg a 4leömlő + 50-es dob. Kikönyökölni nem fog, legalábbis ismerősi körben még nem volt rá példa. :)

w a s d 2008.11.03. 16:27:13

@ AnyádnakPalánkot 2008.11.03. 16:08:36

Állítólag a DCs féle turbós Lada is gyári hajtó"kar"- ral megy, akkor nehogy egy Škodáé ne bírja.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.03. 16:52:42

Persze, gyári Lada hajtókarral, meg gyári dugóval, meg gyári főtengellyel. :)

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.03. 16:53:48

Maybe: nem is 6500-nál gondolom a kikönyökölést, hanem abban a tartományban, ahol a nagytengelyek igazán élnek.

karexxrookie 2008.11.03. 17:05:36

Tuning orultek...de azert elmosolyogtato latni ezeket az elvakult tulajokat..mien f@sza lehet mikor skodas gyerek letiporja lampanal a mellete allo dizel bomos gyereket aki apucitol kapta verdat:D:D:D:D
Amugy pisz 4 all

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.03. 17:07:11

Valószínűleg be se hallatszik a bömösbe a halálba erőlködő skoda hangja.. Vagy a srác éppen a beépített tévét kapcsolja.

Rocko- 2008.11.03. 17:15:35

ommm 2008.11.03. 16:15:26
Pistám ismersz - karikásak a szemeim. :)


karexxrookie 2008.11.03. 17:05:36
a legjobbab. sleeper, amibôl senkise nézi ki belôle, h AZ az igazi versenygép.

karexxrookie 2008.11.03. 17:18:00

A P hat nem hinnem h a skoda elnyomna a klima hangjat a bomosbe..de azee en megnezmem:D

w a s d 2008.11.03. 17:18:07

www.youtube.com/comment_servlet?all_comments&v=KWwTyZ_ueNs&fromurl=/watch%3Fv%3DKWwTyZ_ueNs

Pár lehetőség:

1. Nem az igazi építő reggelt ilyen névvel, és tette tele DCs- s videókkal a youtube- os profilját, vagy mit, és hülyeségeket írkál. Akár ez is elképzelhető.

2. Az kommentált, aki össze hozta a gépet, de lódít. (Ilyet minek tenne?)

3. Az kommentált, aki össze hozta a gépet,és igaz, amit ír.

ommm 2008.11.03. 17:21:34

F/aki átírta a nevét visszamenőleg és volt オオカミ is 2008.11.03. 17:18:07

Uff...na az sicher, hogy az alatt a Q4 alatt sem a széria hajtáslánc dolgozik :)

karexxrookie 2008.11.03. 17:21:53

Jovok Daciaval...ezuttal 1300as...Nagyvaradon (Romania) van 1 tuningmuhely...hidak alatt alig tudnak paran rolla....na most a gyerek bebarkacsolt valami 2 lityos mocit a dakoba...van benne minden ami kell h ne szakadjon le a motor..uj alvaz erositesek meg merevitok..ami kell...olyan 8 mp alatt van 100 on....es a kavics amibol ezt letrehozta siman futotta volna valami jol agyon extrazot csili vili verdara..de neki van ez es 1 II golf...aa is ugyanez a sors var...

karexxrookie 2008.11.03. 17:24:31

hozza teszem h uj valto uj fekek(tarcsa 4 db) belul Recaro ulesek...2db...hatul csovek..es optikai nagyon izleses tuning

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.03. 17:53:31

dcstuning.hu/albumok/ladakaszas/ladakaszas.html

Elvileg ez az.
Háát nem írja, milyen hajtókarok vannak benne, minden más ott van.

zalkapone 2008.11.03. 18:04:00

Rocko
Nem véletlenül vagy Te fotós! ;-)

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.03. 19:04:55

Keresgélek, de sehol máshol nem ír semmit a hajtókarokról.
Én lennék a legjobban meglepve, ha standard gyári Lada lenne benne..

Gomulka Béla 2008.11.03. 19:35:16

Ennek itt most semi köze nem lesz a poszthoz, de remélem hogy valakinek (a szerkesztõk vagy kik, a sárgamezõsök) közül a szeme elé kerül.
A lentebb olvasható posztra alighanem valaszként érkezett a szöveg egy ismerõsömhöz. Egy e-mail címére, arra amit a blogot üzemeltetõnek megadott. A szöveg lényegtelen, olvas az ember hasonlókat. Aggasztó viszont, nagyon aggasztó, hogy az e-mailt író hozzájutott a címhez.
Úgy már én is jártam, hogy a címemet valaki lenyúlta, és kaptam a viagrás leveleket saját magamtól. (Ennél fogva én is, az ismerõs is, és nyilván nagyjából mindenki más is egy már nem használt címet ad meg belsõségelés céljából, de nyilván akad olyan is, aki nem.)
El kéne hát gondolkozni, felhívni az indások figyelmét, ha javasolhatnám.


(Az e-mail. Nem mondom meg hogy ki küldte.)

Sent: Tuesday, October 28, 2008 10:34 AM
Subject: belsoseg.blog.hu/2008/08/27/e_r_des_erdely


>
> Irmuska, te egy buzi köcsög vagy.
> Egyébként ez a baj, velünk erdélyiekkel, és úgy általában magyarokkal.
> Van pár ember, velem együtt, aki szeretne változtatni, megtörni a "magyar
> átkot", és mit ér el vele? Azt, hogy hozzád hasonló középszerű senkik
> mindjárt ráakasztanak egy címkét, bedugják a kis dobozukba, ahelyett, hogy
> elgondolkodnának a mondanivalón.
>
> Mit gondolsz, te idióta, hogy én, aki már-már hipochonder módon vigyázok
> az egészségemre, nem konzultáltam már legalább 5 pszichiáterrel és 5
> pszichológussal, és nem olvastam el mindenféle pszichiátriai és
> pszichológiai szakkönyvet, beleértve az Asperger-szindróma leírását, stb.
> stb. és nem próbáltam először önmagamban keresni a hibát?
>
> Ne írj választ, mert nem fogom tölteni veled az időm, csak meg akartalak
> egy kicsit döbbenteni, mert ha udvariasan leírom a mondanivalóm, itt, vagy
> a blogon is, csak ülnél tovább azon a löttyedt mocskos seggeden tovább.

(Idézet vége.)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.11.03. 19:49:44

jó volt a skodás rész,kár hogy a trabis nem írt többet.

w a s d 2008.11.03. 19:54:48

@ Gomulka Béla 2008.11.03. 19:35:16
Nem lehet, hogy a másik nevére kattintva az ő általa megadott e- mail címre megy automatikusan az üzenet, anélkül, hogy a küldő látná, milyen címre írt?

Gomulka Béla 2008.11.03. 20:17:21

Ez ennyire szimpla volna?

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.03. 20:35:24

Kifejezetten erre a célra tartott emailcímem van beírva, ahová rendszeresen kapok hasonlókat.
Persze csak azoktól a rajongóimtól, akik megtalálták az "üzenetküldés" menüpontot.
Szerintem ne pörögj rá nagyon.

Gomulka Béla 2008.11.03. 21:01:48

Nem pörgök, de még a címzett se pörög, csak azt hittem hogy az anonimitás teljes (-ebb). Mindazonáltal nem ártana közzé tenni (a magamfajta keskenyvágányúak kedvéért), hogy ez megtörténhet.
Lehet hogy Ede is így lett oda?

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.03. 21:03:54

Milyen Ede? Lemaradtam valamiről?

Gomulka Béla 2008.11.03. 21:16:00

Ede, Ede...
Nem maradtál le semmirõl.

Rocko- 2008.11.03. 22:03:39

zalkapone 2008.11.03. 18:04:00
a négykarikára gondoltam. :)

Agr3ssor 2008.11.04. 08:24:14

A 2 literes 115 lovas moci valószínűleg egy Passatból, vagy egy 8 szelepes III-as Golf gti-ből van... Esetleg Seat Ibiza-Cordoba Gti-ből... De nem igazán dícsérik azt a motort... (Sokat eszik, szar a teljesítménygörbéje) Pár éve én is azt gondoltam, hogy a sportosság a lóerők számából derül ki... Azóta pedig a saját tapasztalatból mondom, hogy nagyon kicsi kasztniban nincs sok értelme 170-180 lóerőnek például... Baszhatod a lóerőket, ha egy padlógázra leesik a kocsid az útról... A nyomatékot le is kell adni a talajra... Egy ilyen tuning trabival megnéznék egy padlógázos kigyorsítást egy éles kanyarból...
Különben én is úgy tudtam, hogy ezek az Ohv vezérlésű motorok nem igazán szeretnek magas fordulatszámon járni... Eleve a vezérlésből adódóan nagy a teljesítményvesztesége... A jómúltkor nagy meglepődéssel vettem észre, hogy az 1,4 MPI motor, majdnem egy az egyben a Favorit motorja... (legalábbis nagyon sok a hasonlóság)
Alfa: Ha versenyt indítanának a világ leggusztustalanabb felnije címért, akkor valószínű ez a felni nyerne...

b[ALien] (törölt) 2008.11.04. 09:19:48

Ja, amúgy az nem úgy van, hogy lenyúlják a címedet, hanem meghamisítják a feladót.
Mármint ha magadtól kapsz mailt. A címedet is lenyúlhatják, de akkor vszeg nem tudsz belépni.

Speedman 2008.11.04. 10:04:43

maybe

"A versenyváltozat annyira nincs köszönőviszonyban a szériával, hogy a kenést és a csapágyazást leszámítva szinte teljesen ugyanaz :)...egy sima utcai 130-as blokkból tudsz faragni egy full-full rs motort."

És szerinted azzal meddig tudnál menni?
A verseny és a széria blokkok között nem az volt a különbség, hogy másképp építették, hanem az öntési anyaguk, eljárásuk.
Jó példa erre a Lada VFTS-ek. Külön műhelyrészleg kisérletezte és öntötte ki a VFTS blokkokat. A minél olcsóbb kivitelezés miatt az 1.6-os széria motor blokkjával kisérleteztek, majd építettek. Valószínüleg a Skodánál is ez volt a helyzet. Ezért tudod rátenni az RS hengerfejet a széria blokkra. A széria blokkokat egyszerűen nem arra tervezték, hogy 55-60LE helyett 130-135LE-t,meg 7-8e fordulatszámot bírjon.

"Egyébként pedig még forogna a motor, csak belebegnek a szelepek 7000 körül."

Ezzel te magad ismered el, hogy 7e-ig nem húzhat(ne keverjük össze azzal, hogy meddig tudod kipörgetni). Ha belebegnek a szelepek az van, hogy marhára maxon pörög a motor. A belebegés nem csak azért veszélyes,mert összeüthet a szelep a dugótetővel,sokkal kellemetlenebb,hogy megeszi a tengelyt,a himbát,nagyon terheli a szelepékeknél a szelepszárat. Innen nincs hová pörgetned, hacsak nem az a célod, hogy kiüsd a motort. A teljesítményed meg jóval 7e ford elött visszaesik már.

Rocko- 2008.11.04. 10:22:57

AnyádnakPalánkot 2008.11.03. 21:03:54
EDElweiss cimboránk.

w a s d 2008.11.04. 12:25:48

@ Speedman 2008.11.04. 10:04:43

Gondolom, aki motort tuningol ennyire szélsőségesen, azt nem igazán érdekli (vagy egyszerűen elfogadja), hogy nem 150, hanem mondjuk 20ezer km (nem padlógázzal végig) után újíthatja föl az egészet.

w a s d 2008.11.04. 12:31:13

@ Agr3ssor
Trabi alá meg szerintem valami jó futómű, jó gumik meg sperr kell, aztán máris kihasználhatóbb kanyarban is (vagy/és G40- es Polo motor, avval talán kevésbé orrnehéz, mert gondolom, ez a 2 literes motor azért eléggé rossz tengelyek közti súlyelosztást enged csak meg így a kocsi orrában).
A másik meg: ha kellően erős nagy autónál nyom az ember padlógázt, az is leesik.:D
Meg kell tanulni a felengedett és a padlóig nyomott közti állásokba is nyomni a pedált.:D

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2008.11.04. 12:59:25

Speedman:
Sztem mindketten értjük amit a másik mond, csak elbeszélünk egymás mellett :) Tisztában vagyok mindazzal, amit írtál. De ez egy utcai autó, elsősorban utcai használatra. Ritkán forgatom el 7-ig, nem állandóan. Az, hogy forog addig ha kell, jól jöhet egy előzésnél, vagy szerpentinezésnél. Azt egy szóval sem írtam, hogy ha folyamatosan tolnám neki, nem esne szét előbb-utóbb. 7-nél még nem lebegnek a szelepek ezekkel a rugókkal, fölé meg nem forgatom. Tudom h mit tennék vele :)
Egyébként egy ellenpélda: Bán Józsi motorja. Túrában szokott indulni, 3 évadot kibírt neki a favorit/fabia alapú moci megbontás nélkül. És az végig padlógáz. Ha neki ennyit bírt, nekem csak kibír már 50e km-t normális használat mellett. Aztán ha nem könyököl ki (nem valószínű), akkor hengerfej felújítás, gyűrűzés, max. csapágyak cseréje, és újabb 50e km gondtalanul. Amennyit én járok vele, ez 5 évet jelent. Ennyit megér az élmény :)
Az előző motorom cca 100e km-t bírt szétszedés nélkül, ebből 80-at az előző tulaj rakott bele, szlalomverseny, gyorsulás, szerpentinek, minden volt benne. Nálam még kapott a pofájára, és amikor megbontottuk, semmi rendelleneset nem tapasztaltunk. Egy szelepet kellett újra becsiszolni, meg a gyűrűk voltak már kopottak. Dugó szinte mint az új, csapágyak hibátlanok, hüvely minimálisan kopott. A titka pedig nem más, mint a 10w60-as castrol olaj, és a 8000 km-es olajcsere periódus. Ez az, amire nagyon sokan szarnak, pedig a motor élete múlhat rajta, főleg extrém körülmények között.

Agr3ssor 2008.11.04. 20:03:52

a a nevét visszamenőleg és volt オオカミ is 2008.11.04. 12:31:13

Ez igaz... Csak nekem akadt kellemetlen tapasztalatom hasonló téren gyári autókkal is... Lásd: Ford Escort, Fiesta...
A Ford szeret spórolni... Fogták, és ugyanazt a futóművet rakták az 1.8-as 16 szelepes alá, mint amit a 60 lóerős szívódízel alá... (dobfék, merevhíd stb...) Ez azt eredményezte, hogy az autó százakárhányezer kilóméter után egyszerüen elcincálja a nyúlványait, meg a lengőkarokat, finoman deformálódik a kasztni stb... És soha nem lesz onnantól jó, bármit is csinálsz vele... Ez a nagy baj az XR2i-vel, meg az RS2000-esekkel is... A legtöbbnek ha odalépsz, az elkezd az úton egy elég furcsa táncot járni... Én ezért nem vagyok híve az akármilyen kasztniba erős motor elvnek... Bár ez versenycél, úgyhogy igazából te nyertél... (nem megy sokszázezret)

Én ezért szeretem a Renault-mat... Ott legalább figyeltek a merevítésekre, erősített féltengely, lengőkar, keményebb rugózás, gyári ültetés, toronymerevítés... Az nem cincálja szét magát, és hajtva is egy tökéletesen uralható autó!

Maybe: Én már akartam kezdeményezni, hogy nyitni kellene valami fórumot, ahol az olajakat lehet kitárgyalni... Ez a 10w60-as Castol olaj szerintem nem éppen jó megoldás, maximum versenycélra... Ugyanis pont ott mutatkozik gyengének, ahol a legjobban kopik a motor... Saját példámat tudom felhozni... 10w40-es Esso Ultra (félszint) olajjal -5 fokban volt egy pici hidrotőke hangja az autómnak hidegen... A Castrollal meg kb. +14nél szól, mint az állat... Le is cserélem sürgősen...Pedig mindkettőnek 10-es a hidegoldali viszkozítása... Én személy szerint nem vagyok ezzel az oljjal megelégedve, úgyhogy nyárra Mobil1 5W50... A 60-as melegoldali viszkozításra meg valljuk be, hogy annak van csak szüksége, akinek cseresznyepirosan izzik a turbója...

Speedman 2008.11.04. 23:14:55

maybe

"7-nél még nem lebegnek a szelepek ezekkel a rugókkal, fölé meg nem forgatom. Tudom h mit tennék vele :)
Egyébként egy ellenpélda: Bán Józsi motorja. Túrában szokott indulni, 3 évadot kibírt neki a favorit/fabia alapú moci megbontás nélkül. És az végig padlógáz."

Jó, lehet, de az övé vszeg nincs is annyira kiélezve a szabályok miatt mint a tied(bár a pontos szabályokat nem ismerem, de biztos, hogy vannak szigorú megkötések).

Én is gondolkodtam az elején, hogy teszek bele sporttengelyt a calibrámba anno (2.0 16V), de lebeszéltek róla. Kapok +15-20LE-t, de alacsonyabb ford.-on nyomatékszegényebb lesz. Mivel a 4 szelepesem alapból nyomatékszegényebb alulról mint a 2 szelepes(ek)letettem róla. Városban használhatatlan lett volna. Lemondtam a rövidebb leömlőkről is, mert bár ettől alsó fordulatszám tartományban jobban húz, de felső tartományban már nem igazán tesz jót. Maradt az, hogy tettem rá egy cosworth hf.-et. Ennek a belépő port-jait simává csiszoltam, políroztam. Ugyanezt a kilépő oldali portok tetejénél is megcsináltam. Persze nem maradt el a hf. síkolás, szelepek csiszolása stb. ami ilyenkor kell. A motorvezérlést EDS-re cseréltem. Kb. +18LE. A gyári 6.5e-ról tiltás 7.5e-ra módosult és az alsóbb tartományokban is rugalmasabb lett. Igy lett úgy 165-168LE-s különösebb élettartam rövidités nélkül. Meg vagyok elégedve vele. Persze csak 2-ik autónak használom, azt is csak tavasztól őszig.

Érdekes, hogy azt írod te Castrol 10W60-at használsz. Télen nem csörög tőle? Több ismerősöm is panaszkodott rá, mennyire szar télen. Én most Aral 10W40-et félszintetikusat használok. Nincs problémám még télen sem amikor megjáratom egy kicsit.

Agresszor: az 5W50-es olajat nem ajánlom, mert megfogja enni a tömitéseid. Túl híg már a te gépedhez. Egy új autóba még nem lenne probléma, de 7-8 év felett már érdemes csak 10W40-est tenni.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2008.11.04. 23:53:06

Normál használatra tök fölösleges a 10w60, az igaz. Akkor én se raknék bele 10w40-nél jobbat. Viszont nekem fontosabb, hogy nagy terhelésnél se híguljon fel az olaj, úgyhogy inkább járatom szívatóval vagy emelt fordulaton 2 percig télen, mielőtt elindulok. Azt nem tudom megmondani h csörög-e. 0.3-as szelephézaggal jár az autó, ekkora tengelyhez már nem jó a gyári érték. Ez hidegen úgy szól mint egy rossz dízel, olajtól függetlenül :D
Egyébként az utolsó olaj, amit az 1.3-asba töltöttem, valvoline 10w40 turbo vagy vmi ilyesmi volt, normál körülmények között teljesen meg voltam vele elégedve, csak durvább hajtűkanyaroknál felvillant néha az olajnyomás lámpa. Most emelt olajnyomással járok, lehet h így már elbírná azt is, de nem akarom a véletlenre bízni. Nektek is javaslom egyébként az olajpumpa tuningot, érdemes megcsinálni (mondjuk calibránál nem tudom, hogy lehet kivitelezni).
Agr3ssor: az 5w40-et én se ajánlom. Próbáld ki nyugodtan, de ha valahol szivárgást észlelsz, vagy elkezdi tolni a fekete füstöt, akkor azonnal vissza a 10w40-et. Esetleg 10w50, ha hosszabb ideig is terhelve van az autó. Az még nincs olyan horror áron általában.
Bár most a castrol edge sport 10w60 is "csak" 9800 akcióban, úgyhogy nem vészes, láttam már 16-ért is.
Ja és még vmi: olajhűtő. Szintén huzamosabb terhelésnél, nagy sebességeknél nagyon jó szolgálatot tesz, és párezer forintból megvan (már ha nincs benne szériában).
:)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2008.11.04. 23:57:52

Speedman: Józsi autója asszem 120 lovat tudott ezzel az előző konfiggal, szóval gondolom nem kis tengely volt benne már akkor sem :) Most 135 papíron, ezzel még nem sokat ment, majd meglátjuk... De nem úgy néz ki, mint ami szét akar esni.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2008.11.05. 00:00:38

"az 5w40-et én se ajánlom"
5w50 akart lenni, bocs :) de a lényeg érthető.

Agr3ssor 2008.11.05. 07:28:27

Meg nem eszi a tömítéseket (szép is lenne), csak mivel túl finom szerkezetű a fullszintetikus olaj, sajnos a tömítéseken elmegy egy kicsi... Érdekes, hogy félszintetikus olaj mellett, nem volt nedvesedés a szelepfedéltömítésemnél, meg az oljteknő tömítésemnél sem... Most van egy pici. Ráadásul eléggé eszi is az autó. Lassan érik egy szelepszárszimering-csere, plusz gyárilag megeszik az autó 10000-en 1 litert... A félszintetikussal olajcserétől olajcseréig elmentem utántöltés nélkül... (7000km)
De én úgy vagyok vele, hogy szívesen töltögetek utána, ha cserébe megkapja a motor, amit érdemel. Én nem vagyok annak a híve, hogy öreg motornak gyengébb teljesítményű olajat kell adni. Gyakorlatilag akkor adjuk meg a végső kegyelemdöfést... Kezd kilenni a lelke, mi meg öntsük nyakon Mol Botonddal... Persze...

Most Elf Excellium 5W40-et kap, fullszinti... Remélem örülni fog neki, a hideg téli reggeleken...

Különben nem azért eszi az öreg motor a szintetikus olajat, mert fizikailag híg... Hanem mert finom szerkezetű szénláncokból áll... Mindez mikroszkópikus méretekben játszódik le... Tehát ha a 10W60-as nem árt az autómnak, és tűrhető az olajfogyasztása, akkor az 5W50-el sem lesz probléma szerintem. Arról nem is beszélve, hogy a teljesen szintetikus olajak szarásig vannak adalékolva, úgyhogy nehezen tudom elképzelni a tömítésromboló hatásukat...

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2008.11.05. 09:03:56

Persze h nem kell botonddal kínozni, ezt senki nem mondta. Ha nem eszik sokat belőle, meg nem szivárog, akkor ok. :) mondjuk érdekes, hogy néhány "modern" motornak 3x akkora az olajfogyasztása, mint egy 20 évesnek. Ennyire fejlődik a technika? :)

Speedman 2008.11.05. 09:15:26

"csak mivel túl finom szerkezetű a fullszintetikus olaj, sajnos a tömítéseken elmegy egy kicsi... Érdekes, hogy félszintetikus olaj mellett, nem volt nedvesedés a szelepfedéltömítésemnél, meg az oljteknő tömítésemnél sem... Most van egy pici."

Pont erről beszélek. És ez idővel még rosszabb lesz. Teljesen felesleges 5W40-est v. 5W50-est beletenni. Jó, ha lenne -20 fokos teleink(tartósan) akkor még megérteném. Az enyém olajcserétől olajcseréig(kb.8e km) elmegy utántöltés nélkül.

Speedman 2008.11.05. 09:28:48

maybe

Mivel nagy átalakításokat nem végeztem a gépen én a jól bevált 10W40-nél maradok. Nekem még nem villant be a lámpa semmilyen extrém terhelésnél sem(szerencsére). Bár én 95%-ban normál üzemmódban használom. Néha egy-egy gyorsulás, ha nagyon májer ül a másik kocsiban, meg az autópályán, ha a forgalom engedi, megküldöm 200 fölé. Persze szigorúan csak azért, hogy kiégjenek a lerakódások a pufóból:)))

Agr3ssor 2008.11.05. 10:49:31

Én értem, hogy nem feltétlenül szükséges... De ha 10W40-el van egy kis hidotőke hangja, 5W40-el meg nincs, akkor nyugod szívvel belerakom... 10W60-traktor... Úgyhogy tanulópénz volt... Jó lesz az 5W40 Elf...

Agr3ssor 2008.11.05. 10:55:32

Ha bármilyen körülmények között kigyulladna az olajnyomáslámpám, akkor valószínűleg felgyújtanám az autót... Én nem szoktam hosszú távon/sokáig gyilkolni. Max 1-2-ben leforgatom, aztán annyi... Autópályán nem megyek 130 fölé (4000rpm)
Van analóg olajnyomásmérőm... Elég szépen megindul felfelé terhelésen...
Egyébként észrevettem, hogy mennyit számít az olajszűrő is... Annó beértem ilyen Armaflit/Sofima minőséggel... Aztán néhány olajszegény első felpördülés után rászoktam a Bosch-ra... Probléma megszűnt.

Agr3ssor 2008.11.05. 11:06:47

"Persze h nem kell botonddal kínozni, ezt senki nem mondta. Ha nem eszik sokat belőle, meg nem szivárog, akkor ok. :) mondjuk érdekes, hogy néhány "modern" motornak 3x akkora az olajfogyasztása, mint egy 20 évesnek. Ennyire fejlődik a technika? :) "

Amikor felvetettem néhány hozzáértőnek, hogy szeretném a 7000-en fél literes olajfogyimat (Esso Ultra 10W40) lejjebb vinni, akkor azt mondták, hogy szívesen kipótolják hűtővízzel... :) Mást nagyon nem lehet tenni... Főleg 16 éves szelepszárszimeringekkel... A szerelőmhöz állított már be 2 éves alfa tulajdonosa olajcsere után 2500km-el, hogy nincs e hosszabb nívópálca az autójához...

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2008.11.05. 17:03:20

Agr3ssor:
Az olajszűrő érdekes téma. Én nem vettem észre ilyen különbséget különböző márkáknál, de vannak kisebb, és nagyobb szűrők. Kisebb szűrővel sokkal gyorsabban felépül az olajnyomás tapasztalataim szerint.
Speedman:
Akkor meg így kell hagyni. Járt utat járatlanra... :)

Egyébként annyira más minden motor, még ha papíron ugyanaz is... Mindegyik másképp megy, más olajat szeret, másképp pörög fel, és ezek benne vannak a gyári tűrésben is. Szerintem, hangsúlyozom szerintem a gyártó által ajánlott olajnál az van megadva, amivel egy átlagosra sikerült motor még átlagosan elvan. Aztán lehet próbálgatni, hátha másfajtával jobban elvan :)

süti beállítások módosítása