Vajon melyik lehet

  2008. július 30. - Bende Tibor

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

 

az az autó, aminek az átvételekor a következő beszélgetés zajlott le?
Szereplők: műszaki kolléga, másik kolléga, az autó, én.
Reggel 10 óra. Begördül a masina a gyár kapuján, szép fekete, prémium. Gyorsan elvégezzük a papírmunkát, kászálódok be a kocsiba notebookkal, tornacuccal, elemózsiával, ahogy reggel lenni szokott.

Én: Van ebben Bluetooth kihangosító?
Másik kolléga: Persze, ez egy ... felszereltség, biztosan van benne.
Én: De jó, állítsuk be!
Másik kolléga: Oké, segítek.

A következő 10 percben reménytelen gombnyomkodás következett. Próbáltuk álló és járó motorral, kiengedett és felhúzott kézifékkel. Nem sikerült, az autó a leghalványabb jelét sem mutatta, hogy itt valaha is kihangosítós telefonálás lesz.
10 óra 10 perc.

Másik kolléga: Szólok a műszaki kollégámnak, ő biztosan tud segíteni.

10 óra 15 perc, megérkezik a műszaki kolléga. Helyet foglalt az utasülésen, és kéri, hogy csináljam, amit mond.

Műszaki kolléga: Mondd neki, hogy Setup!
Én: Setup!
Műszaki kolléga: Előbb nyomd meg a gombot!
Megnyomtam a gombot: Setup!
A kocsi: Can You repeat please?
Én: Persze, Setup!
Műszaki kolléga: Előbb nyomd meg a gombot!
Megnyomom: Setup, semmi.
Műszaki kolléga: Akkor próbáljuk álló motorral, csak gyújtáson.

10 óra 22 perc, a kocsi a tűző napon áll, a belső hőmérséklet közelít a 30 fokhoz, három inges izzad a kabinban, egyikünk lehúzza az ablakokat.

Műszaki kolléga: Nem jó így, várjál, hogy is volt az enyémben? Akkor próbált azt, hogy System!
Én: System!
Műszaki kolléga: Előbb nyomd meg a gombot, tudod.
Én: Tudom. Gomb. System!

10 óra 27 perc. Átizzadt ingek, alig-alig moccanó levegő az utastérben. Semmi. A műszaki kolléga a menürendszerben csalinkázik, hátha ott is van megoldás a félelmetesen bonyolult problémára, mint egy Bluetooth telefon beállítása. Nincs.

Műszaki kolléga: Lécci hozzál már ki egy kezelési útmutatót!

Másik kolléga el.
10 óra 32 perc. Másik kolléga hozza az útmutatót. Képes Biblia vastagságú, elképesztően kis betűkkel. A Bluetooth telefon beállításáról szóló rész volt vagy 30-40 oldal. Itt kezdek gyanakodni, hogy ebből max szabálytalanul mobilozás lesz, más nemigen.
10 óra 40 perc, telefonkihangosításról szóló rész az első pár oldalát elolvassa sebtiben műszaki kolléga, addig a hőmérsékleten való viccelődéssel ütjük el az időt.

Műszaki kolléga: A másik gomb kell. Nyomd meg a másik gombot, és mondd neki, hogy System! Ja, a motort elindíthatod, csak legyen álló helyzetben a kocsi.
Én (a másik gomb megnyomása után élvezve a hűsítő szellőt): System!

10 óra 42 perc. A kocsi elkezdi sorolni a lehetőségeimet, a hangutasítással beállítható dolgokról, bennünket azonban a fránya telefonkihangosítás érdekel, más nem.
Ugyanebben a percben a műszaki kolléga: Mondd neki, hogy Phone!

Én: Phone!

10 óra 44 perc. Az autó sorolja, hogy mi mindent lehet csinálni a telefonnal, párosítani, telefonkönyvet bemásolni, újat felvenni, hívást kezdeményezni, kiválasztani a biztonsági kódot, amit szóban kell megadni neki (!!!), aktiválni a biztonsági rendszert, csengőhangot választani az autó készletéből, vagy inkább a sajátunkat használni.
10 óra 50 perc.

Műszaki kolléga: Mondd neki, hogy pair!
Én: Pair!

A kocsi közölte, hogy akkor most elkezdi keresni az elérhető Bluetooth eszközöket, addig is essünk túl a biztonsági részeken.

Én: No! No! No!

Válaszolgattam a biztonsági kérdésekre.

A kocsi: Your authentication code is: one, one, one, one.

10 óra 55 perc. Beírom a telefonomba az egyegyegyegy számsort, amit épp az imént adtam meg a kocsinak. Authenticating....
10 óra 56 perc.
Authenticating.
10 óra 57 perc.
Disconnect.

Műszaki kolléga: Próbáld még egyszer onnan, hogy keresed a kocsit a telefonoddal.
Én: Oké, csinálom, a kód ugyan az?
Műszaki kolléga: Próbáljuk, meg!
Én: Hopp! Felismerte! Kiírta!

11 óra.
Érzékeny búcsút vettünk egymástól, majd megígértem egy keretest a cikkbe, amiből egy blogposzt lett. Ez. Amúgy a telefonálás minősége nagyszerű, de, hogy anyám hogy állítaná be, arról gőzöm sincs.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr32547814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Spalya 2008.08.01. 14:28:45

Olcsóbb mint egy "C" vectra fullosan... Elgondolkodtató...

BeeKnight 2008.08.01. 14:47:31

"oszinte legyek? leszarom. nem az alapjan valasztok autot, hogy "mit gondolnak rolam a tobbiek". ez egy balkani szokas."

Ezt en nem is allitottam rolad, irtam is, hogy fogalmam sincs mi a kriterium, ami alapjan valasztasz, viszont a kerdes ugy hangzott, hogy a nyarspolgar nemetek koze egy c6osban, vagy egy A6osban konyebb beilleszkedni. Erre a kerdesre valaszt kapva szerintem megerthetok az eladasi statisztikak.

A HUD nem rossz otlet, csak kerdes mennyire hasznalhato majd nappal...

=Daniken= 2008.08.01. 14:55:15

Ha már ez a cikk blogposztja:

Honda:
-egyrészt elsőkerék.
-másrészt már a Toyotánál is leesett hogy ez alap, vagy akkor 4 kerék
-ebben az új Accordban nézétek már meg azt a béna ezüst műanyag csikot a műszerfalon, alul, de körbe.vmi undormány...
-a másik pedig az a rohadt sok gomb.
a Civicben elmegy ez a bazári űrhajós profil, de könyörgöm, autópályán mondjuk 130-nál marhára nem hiszem hogy örülnék, ha el kéne kezdeni keresni az kb 35 gombból amit keresek, pláne hogy még felém sincs fordítva....
amúgy az előző Accordban ültem többször is, nagyon korrekt belülről, futóművileg is. De valami hiányzik, amit a németek tudnak jobban.
Az egyik volt főnököm volt akkora seggfej, hogy egy S2000-est TŰZPIROSBAN tartott a hülye szekrényén, alatta a szekrény kulccsal.nem az S2000-essel volt a baj, hanem a színével.De bezzeg a Honda!és hogy ez HÁCCSÓKEREKES..mondtam, hogy: aha, a bmw kb 100 éve az...nagy dolog ám:-DD
semmi bajom a Hondával, még a céges autó választásnál is komolyan elgondolkodtam rajta, de aztán inkább mást választottam.A Honda tanulhatna az Infinity,Lexus párostól....

Shadowbull 2008.08.01. 14:55:52


Azert azt szerintem ne vessuk a nemetek szemere, hogy a sajat orszaguk gyartmanyait preferaljak. Gondolom igy vannak ezzel a franciak, az olaszok, meg a tobbi nagy autogyarto nemzet.

Az lenne a szar, ha nem igy lenne.

Es ennek nem sok koze van a nyarspolgarsaghoz.

sb

[] (törölt) 2008.08.01. 15:38:29

"Ezt en nem is allitottam rolad, irtam is, hogy fogalmam sincs mi a kriterium, ami alapjan valasztasz, viszont a kerdes ugy hangzott, hogy a nyarspolgar nemetek koze egy c6osban, vagy egy A6osban konyebb beilleszkedni."

1) nem vagyunk nyarspolgarok.
2) semmit nem szamit, hogy milyen autod van. senkit nem erdekel.
3) a hazai termekek preferalasa nem sovinizmus, hanem egyszeruen arrol van szo, hogy azt, hogy a hazai piacnak mi kell, a hazai gyartok tudjak a legjobban. probald csak meg a japan piacon lenyomni a Toyotat.

"A HUD nem rossz otlet, csak kerdes mennyire hasznalhato majd nappal..."

ugyanugy mint ejjel, megfelelo fenyereje van. napszemuvegben is tokeletesen latni, evek ota hasznalom a ceges E60asokban (igaz, ez voros monokrom).

hebi 2008.08.01. 15:40:22

A cikkhez szeretnék hozzászólni. Nekem is egy 2 literes szívó 155 lovas gépem van (olasz). Van az a (szerintem nem is kicsi) célközönség akinek ez elég. A mai csúcsra járatott motorokhoz képest ez sokkal tovább fogja húzni, talán a japánok még adnak ilyesmire is. Azaz van olyan modell ami gyorsan és van amelyik sokáig elmegy.

[] (törölt) 2008.08.01. 16:16:12

"Azaz van olyan modell ami gyorsan és van amelyik sokáig elmegy."

a kettonek semmi koze egymashoz. sot, kis teljesitmenyu motort konnyebb szarra hajtani, mert tobbet erolkodik, vagyis ugyanazon sebesseg eleresehez tobbet kell porgetned.

hebi 2008.08.01. 17:53:49

Edelweiss! Egy 1500 kg közeli autónak a 150 LE pont elég a biztonságos előzéshez, sőt 100 fölött sem torpanik meg, majd olyan 180 körül, de az meg már kit érdekel Magyarországon. Neked mekkora sebesség kell?
Abban egyetértünk, hogy mondjuk egy 2500 cccm körüli v6 vagy boxer csendesebben és talán tovább is vinné ezt a kasznit ugyanekkora teljesítmény és nagyobb nyomaték mellett. De ezt a 2.0 szívót kár lett volna tovább hajtani, az már biztosan a tartósság rovására ment volna és azért így is gyorsabb a magyarországi autók 70-80%-ánál (becslésem).
Ebben a szegmensben (2.0 szívó) páran próbálkoztak a R5-tel, nekem is ez van. Kompromisszum, de az optimális közelében van.

hebi 2008.08.01. 18:01:42

Ja és a pörgetéshez még valami. Nekem egy Mitsubishi Carismám volt, azt is kellett pörgetni 1.6 (90LE, 143 Nm, 1080 kg), de valahogy nagyon bírta, sőt az a hír járja, hogy mindegyik nagyon bírja 450ezer km vagy tovább gond nélkül. Szóval inkább a tömeg/teljesítményen van a hangsúly, de gondolom ebben egyetértünk.

[] (törölt) 2008.08.01. 19:13:35

"Nekem egy Mitsubishi Carismám volt, azt is kellett pörgetni 1.6 (90LE, 143 Nm, 1080 kg), de valahogy nagyon bírta"

amelyiket meg nem kell porgetni, az meg meg jobban birja :)

"Szóval inkább a tömeg/teljesítményen van a hangsúly, de gondolom ebben egyetértünk."

termeszetesen. de a Carisma tobb mint 10 eves konstrukcio, hiaba hasonlitod a mai autokhoz. egy aktualis Lancer meg uresen ugyanugy 1.4t, mint egy E90es BMW, szoval semmit nem sporolsz a tomegen.

seagull 2008.08.01. 19:38:02

Ez annyira vicces amikor felnőtt emberek tapogatnak műanyagokat hogy bibí az enyémben bársony és az ékszermobcsi nem fog karcosodni. Aki gazdag, az tudjon már venni egy szaros telefont ha össze van karcolódva. Mire meg elkezdenek bármilyen autóban zörögni a műanyagok, addigra már rég a szobafestőé lesz a Bimmer. Hülye germán autós újságírók ezt sulykolták bele az emberiségbe...ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.01. 20:05:33

"Én meg egyre jobban örülök, hogy a hozzád hasonlók inkább elmennek innen a könnyebb boldogulás érdekében."

Ez azt jelenti hogy nem engedtek majd vissza ha a Gárda átveszi a hatalmat? Mehetunk egybol a lágerbe?
Edelweiss, lehet tiéd az alsó ágy.

Csak megjegyzem, megéri a sok extra funkció a veluk járó bonyodalmakat? Ha gomberdo, az a baj. Ha képernyo, akkor meg az. (Mondjuk a head up-ban van valami. Bár így meg majd a felhasznált felulet lesz majd egyre nagyobb és nagyobb. Még besuvasztjuk ezt is meg azt is, hogy eggyel tobb legyen mint a konkurrens gyártónak. És akkor majd az lesz a baj.)

Shomee 2008.08.01. 20:10:30

Edelweiss!

"evek ota hasznalom a ceges E60asokban (igaz, ez voros monokrom)."

Le ne írd mégegyszer,mert a parasztok kinézik alólad :S

Seagull!

A BMW-ben nem fognak elkezdeni zörögni a műanyagok,amig valami nem hozzáértő szét nem szedi!

Hebi!

SZerintem hiába számolgatunk súly/lóerő arányokat,a nyomaték a lényeg,amit hirtelen elő tudsz csalogatni kapcsolgatás nélkül,lásd amerika régi tepsik 6000-es motorral,150 lóerővel meg 3 sebességgel...ja,és már 30 éve mennek meg 30 évig fognak menni.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.01. 20:14:38

''a Lexus erintokepenyoje mar 30 perc utan olyan forro, hogy tojast lehet sutni rajta. tapasztalat.''

Itt az újabb funkció! Tapadásmentes képernyofelulet, 90 fokban elfordítható, kis uveg az olívaolajnak (extra szuz), szagelszívó. Cédé-lejátszóhoz hasonló kenyérpirító. Hutovízról melegen tartott tea. Ezt csinálja utánuk a bajor!

(A kettes golf szélvédoje elotti árokban a félliteres kólásflakonban tartott víz neszkafé homérsékletre áll be. Tapasztalat.)

Mazda tulaj 2008.08.01. 20:21:07

azt hiszem az emberek hajlamosak tul hamar lehulyezni egymast, holott csak nagyon elteroek a preferenciaik.

tavaly vettem autot. csaladnak, nagyobbacska auto kellett. Barmelyik kozepes csaladi kombibelefert volna keretbe (C Klasse es attol lefele, 3er, A4, Accord, Mondeo, stb..).
Megis, a kifuto Mazda 6ot valasztottam, mert a szuksegleteimet tokeletesen kielegiti, az igenyeimbol pedig tobbet kielegit mint az elozo kocsim, es sok sok millio forinttal olcsobb volt a premiummarkaknal.
Ugy kalkulaltam, ha mar 30 evesen Mercibe ulok, 40 evesen nem fog tudni semmi ujat nyujtani az autoipar, az erzekszerveim hozzaszoknak a luxushoz.
Ha tobbszoros milliardos lennek, talan 3as bmwt veszek, es negyven evesen atulok az egyenileg testreszabott 7es Bmwbe.
De nem vagyok, es ezen a szinten esztelensegnek ereztem volna a premium markat.

En lennek maradi/konzervativ/szarrago/tul racionalis vagy az itt szidott "BMWsek" idiotak/pazarlok/irracionalisak/kompenzalok?
Arra jutottam, hogy egyik sem feltetlenul igaz. Egyszeruen csak masok vagyunk, masok az ertekeink es masok a vagyaink. Szeretnek ra buszke lenni, hogy racionalis vagyok, de nem erdemes, mert edelweiss is racionalis, csak az ertekei masok.

Amit viszont a kiscsavo a filmben lenyom, hogy ilyen csicsa, meg olyan barsony, na az mar az en toleranciamat is feszegeti. Elhiszem, hogy 20 evnyi 7es bmw utan (a hatso ulesen:)) erezhet igy valaki, es 60 evesen mar el is tudom fogadni. de h valaki ilyen fiatalon igy erezzen - ha komolyan gondolta, akkor sajanlom, mert eltompultak az erzekei a sok luxustol, ha meg csak felvagni akart, akkor azert sajnalom... (Harmadik lehetoseg: az 5 millios kulonbozet neki annyi, mint nekem 5 ezer forint. Akkor egeszsegere - de a modora alapjan legfeljebb orokolhette ezt a penzt...)

[] (törölt) 2008.08.01. 20:36:13

"Aki gazdag, az tudjon már venni egy szaros telefont ha össze van karcolódva."

en azt mondanam, hogy vegyen a szaros telefonjanak egy szaros retikult :)

qualitaet 2008.08.01. 20:43:55

"ha mar itt csorgatjatok a nyalatok a totalcaron reggeltol-estig, lehetnetek valamicsket figyelmesebbek is"

Nos a nyálcsorgatásról annyit, hogy ettől a Phaeton-elejű, Peugeot(BMW-től eleve lopott) 607-es oldalú, Jaguar-hátuljú, identifikálhatatlan semmitől egyelőre Te estél hasra.
Engem többek közt a tiedhez hasonló magasröptű okfejtések vonzanak a Belsőségre :)

Figyelmetlen is te vagy, mert én az elsőkerekest preferálónak írtam.
Van összkerekes,persze.
Az eladott példányok egyszámegyű százaléka.

" amint mar emlitettem is, a Lexus nem akarja magat mindenaron eladni,"

Ekkora hülyeséget! Persze, BÜSZKESÉGBŐL!
Ja, mint valami csaj. Így megy ez az üzleti életben..:)DDDDD
Esetleg képtelenek olyan dieselmotort fejleszteni mint a németek, és a fejlesztés további kidobott pénz lenne.
Tudják ezt ők is.

"mert ha mar luxusrol van szo, akkor hany Rollsban, Bentleyben pofekel traktormotor?"

Egyben sem. De ez aztán végképp nem Lexus kategória.Már ezekhez is hasonlítod?!
Mit ittál, Pajtás?

"Mert ha igy kozelitjuk meg a golgot, akkor luxusauto diesellel, nem luxusauto. Ez atemelve a premium ketegoriaba ugy nez ki, hogy a nemetek tomegpremiumok, traktorral akarnak sokat eladni, a Lexus meg csak siman benzinbol akar sokat eladni?."

Így is lehet közelíteni, de sanos a vásárlók többsége úgy közelíti, hogy, csendes ,megbízható, kényelmes, ámde jellegtelen, sznob, divatautó.
Ezért vannak kevesen.

A diesel az én szememben sem luxusautó ebben az egyben bízton egyetérthetünk...:)
Nem a németek akrják így ,hanem a vásárlók.
Folyamatosan kevered a második világháborút az autópiaccal:)DDDDD

"A nemetek mar sokszor belebuktak sajat gogukbe, mig a japanok a vilag legszerenyebb emberei koze tartoznak, es addig nem adjak fel mig a fodbe nem dongolik a vilagot, ha mashogy nem megy,"

Ja, japán gőg nem vót, csak szerénység. Bukta sem. Végül is Hiroshima meg Nagasaki a szerénység jutalma...:)D

Szó se róla, a földbedöngölés a szerényég éredekes formája.

Mellesleg benzines BMW-ből is nagyságrendekkel több fogy mint Lexusból.

Írtózol a fritzektől, ez Lexus-fantól nem újdonság. Meg is értem.
De ez nem műszaki kérdés.

Amúgy meg nem vetted észre, hogy a pont a német gyártók és a német autók tulajdonosai sosem moralizálnak és nem emlegetnek ostoba társadalmi sztereotípiákat a műszaki kérdésekben.
Leszarnak mindent és mindenkit ,méghozzá toronymagasról.
Maximum röhögnek egy jót "konkurens" márkák próbálkozásain.
Próbáld meg Te is.:)DDDD

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.01. 21:23:53

Qualitat, az Audi/BMW/Mercedes/Jaguar vonal azért épít dízeleket, mert megfelelnek, és mert megveszik. (Ezért viszont nem a piacteremtés a felelos: S-be E-bol ul át a Kovács úr, E-be meg C-bol. És az utóbbi kategóriákban a dízelmotor régóta kotelezo.) Engem a bálnakategória, finoman fogalmazva, nem érint, de a dízelmotor nyomatékát simán betudom mint kényelmi tényezot.
Ez a németbálnás kovbojromantika azért naív. Naná, hogy figyelik a másember autóját, a másember gyártmányát és fejlesztését. Lásd a nagyonsoksebességes automaták esetét.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.08.01. 22:16:45

A "egymás seggét nyaló külföldön élők" írójának üzenem, hogy én vagyok itt az egyetlen hontalan. Erdélyben élek.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.08.01. 22:20:58

hehe 2008.08.01. 10:28:49

Azt hiszem neked írtam a felsőt.

De Te nagy király lehetsz, F430-at vehetnél, de DIESEL Merciben feszítesz.

Igy én is vehetnék Ferrarit, csak el kellene adjam mindenemet örökségestől mindenestől, aztán egy netklubból osztanám itt a savat: Ferrarim van vazze:DDD

[] (törölt) 2008.08.02. 01:10:19

"amint mar emlitettem is, a Lexus nem akarja magat mindenaron eladni,"

nem hat. a Lexus egy jotekonysagi szervezet :DDD

[] (törölt) 2008.08.02. 01:13:58

"A "egymás seggét nyaló külföldön élők" írójának üzenem, hogy én vagyok itt az egyetlen hontalan. Erdélyben élek."

a "hontalan" cimket osztogato faszkalap ugyanaz a taho tipus, aki leromanozza a szekelyeket. ne foglalkozz vele, neki a nagy arcan kivul semmi egyebe nincsen.

"De Te nagy király lehetsz, F430-at vehetnél, de DIESEL Merciben feszítesz."

vannak meg szereny emberek :)

Ciri 2008.08.02. 04:59:37

"amint mar emlitettem is, a Lexus nem akarja magat mindenaron eladni,"

Ezt melyik vadbarom állat idióta írta???
(lusta vagyok visszakeresni)

Meg,ha jól látom, azt is írták,hogy kisebb eladások oka a dízel hiánya?
Ez is egy zseni lehett...

Ciri 2008.08.02. 05:00:44

javítva: lehetett

Ciri 2008.08.02. 05:19:51

"Ciri, ugye Te sem a 316-osodban feszitesz?"

Audiban, de egyáltalán nem feszítek,bár Te azt szeretnéd látni/gondolni/belemagyarázni,hogy igen.

Passat urban legend??
Megtudnád,ha neked kellene eladni.Fingod sincs,hány negatív előjelü UL ellenére piacveztő a tipus.

[] (törölt) 2008.08.02. 07:57:43

"Edelweiss milyen bmw-d van?"

E92.

"Most a premiumsagrol, ez annyira relativ, mert nekem johettek a premiumsaggal, amikor LIDL-s 316-ost gyarto(ott) a BMW"

nem tudom feltunt-e, hogy a nyugat-europai piacokon tobb mint 5 eve nincs 316i, a 2 literesbol butitjak az 1.8as blokkot. magyarorszagon viszont meg mindig van echte 1600 kobcentis motor, mert ebbol viszik a legtobbet. maradjunk annyiban, hogy ez nem a gyarto szegyene.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.08.02. 11:31:07

Te gyaláztál meg két hónapja erdingi rendszámmal az A92-n Passau felé? :)

TZ 2008.08.02. 13:08:46

Ja, ki fizeti ezt az egész tesztet? Miért nem a Merciről, vagy Audiról kérdezgetitek a BMW-seket? Nekem volt már A4 is, de most az (előző) Accordot hajtom, mert jobb és kész. Mellesleg valaki itt azt írta egy cikkben, hogy az A4 nagyobb mint aZ Accord. Én tapasztalat ból tudom, hogy nem!

A nagy hátsókerekes-prémium-komputervezérelt 7-es a barátomnak ugy beragadt a hóba, hogy a szervíz tanácsára hívott egy traktort:)

Aki a Lexus-al jön közlöm, a Honda az USA-ban Acura néven árulja a prémiumkocsikat, ami előbb létezett mint a Lexus és Infinity.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.08.02. 14:02:51

Edelweiss

Már kezdem megszokni a lerománozást:)

Csak ezek még sosem láttak igazi románt. Összetévesztenék a cigánnyal:)

foolproof 2008.08.02. 14:10:52

"nem úgy mint te aki csak egy piszkos, hontalan bevándorló leszel akárhova is mész."

ezt elbasztad pubi, mert az en oseim kepeit megtekintheted a Donauschwäbisches Zentralmuseumban, Ulmban. en 98ban, amikor EU meg greencard meg sehol nem volt, viszont kokemeny korlatozasok voltak a munkaeropiacon, minden kerdes nelkul kapasbol 5 eves plecsnit kaptam az utlevelembe, az adhato maximumot. en nem szegyellem felhuzni az Oktoberfestre a Lederhosent, meg akkor sem, ha a magadfajta tahok rohognek rajta. beszelgethetnenk rola, hogy ki a hontalan. rolad max a kopkodes alapjan mondjak meg, hogy magyar vagy."

Most akkor ki is a hontalan? Aki nem tud Mo-n ervenyesulni, es az ulmi osokkel henceg? Vagy aki sajnalkozik otthon balfaszkodo honfitarsain? Nagy ember vagy te, Herr Bierwerbung.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.02. 15:31:30

Foolproof, ki mondta hogy 'érvényesulni' akar mindenki? Mi az hogy 'érvényesulni', egyáltalán? Ha valaki azért megy ki, mert ott tobb a pénz, az nem érvényesulés, az kényelemszeretet. Ha valaki azért megy ki, mert otthon nem tud lenni, az menekulés. Ha valaki azért marad otthon (Erdélyben), mert máshol nem tud lenni, nem tud maga lenni, az hazaszeretet. Mi az hogy 'érvényesulés'?

waketomi 2008.08.02. 16:33:22

Ez a saxoo pólós fiatal gyerek nekem pont annyira ellenszenves, mint a BMW...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.02. 16:52:49

hebi 2008.08.01. 17:53:49

A mazda tudja tartani lazán a 200 körüli utazót nekem, kétlityis szívó, 16V.

Más: Lexusból van dízel, miért nem néztek körül? (subaruból is már ugye) Alkalmazkodniuk kellett, mert Európa boldogabbik felén a piaci eredményük kiábrándító és ugye senki nem hiszi azt, hogy a Toyota egy jóléti iroda, aki nem akar keresni, hanem jól megmutatja, hogy csakazért is benzines, mert így leszünk prémiumok? Köll a dízel ájrópának? Itt van, akkor adunk, különben lassan lehúzhatjuk az ottani kereskedéseink rolóit. PIACGAZDASÁG.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.02. 16:58:12

A hátsókerekes autó meg csak a lámáknak hátrányos. Aki nem tud vezetni, az szajkózza ezt (vagy még életében nem ült hátsókerekes gépben). Egyszerű fizikai magyarázatai is vannak, nézzük meg mi történik elinduláskor, gyorsításkor:

-elsőkerék hajtás: a kocsi eleje elemelkedik kissé, csökken a tapadás, nem tudja átadni a vonóerőt, elpattog, a kormányt rángatja.

-hátsókerék hajtás: a súlypont hátravándorlása szépen "rácsücsül" a hajtott kerekekre és maximális hatákonysággal viszi az útra az erőt és nyomatékot.

Mellesleg egészségesebb, ha a hajtott és a kormányzott kerékpár nem azonos (hajtási befolyás). Nem hülyék a prémiumgyártók, hogy nem elsőkerékhajtással szarakodnak. Vicces lenne egy E-klasse ugráló orral...

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.02. 17:55:15

Ultem már hátsókerékhajtású biciklin is!
(Értem én, de számos autónál nem oszt és nem is szoroz, hol is hajt.)

qualitaet 2008.08.02. 18:26:29



"Ultem már hátsókerékhajtású biciklin is!"

Pontosabban az esetek túlnyomó részében csak azon ülsz.

"Csak ezek még sosem láttak igazi románt. Összetévesztenék a cigánnyal:)"

Nem látokk, csak hallok!
Tegnap egész nap Mihai Guta-t hallgattam a kocsiban.

"Bun venit la Romania..... LÁ-LÁ-LÁ-LÁJDÁDÁ....
Vine mafia... :)DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Ehhez értenek...Mindig beszarok a röhögéstől.:)

qualitaet 2008.08.02. 18:36:34

Foolproof

"Most akkor ki is a hontalan? Aki nem tud Mo-n ervenyesulni, es az ulmi osokkel henceg? Vagy aki sajnalkozik otthon balfaszkodo honfitarsain?"

Mert ugyebár te idehaza "érvénysülsz" arról nen beszélve, hogy sosem sajálkozol a "otthon balfaszkodó honfitársakon"

Ridiculous :)DDD

qualitaet 2008.08.02. 18:42:11

MegszáLloTT

Bocs, Nicolae Guta..

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.02. 19:01:36

Qualitat, darab ideje már nem. Pedig enyém volt Kozép-Európa legszebb vádlija. Régmúlt idok, szép idok. Ennyit az életminoségrol. (Itt folyvást esik és fúj. Viszont holnap egy hete hogy lenéztem Európa második legmagasabb tengeri sziklafaláról. 650 méter tengerszint felett, és onnan indultunk.) (Nem a falon.) Ennyit a lenézésrol.

qualitaet 2008.08.02. 19:15:47

Én egész bíztos nem nézlek le,hisz olvasott ember vagy.
Na meg egy ütődött pacifista.:)

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.02. 19:32:24

Ha pacifista vagyok, akkor nem lehetek kommunista, nem a szó internacionálés értelmében. Elol ul a pacifista, hátul meg a meghajtás, priccss-praccss-pruccs! Névadómat, a Gomulka nevu Nysát (akinek én adtam a nevét, saját farkába harap itt lassan mindenki), sokat hajtottam. A hátsó keréken át, sáros foldutakon. Jó móka volt, elismerem. De azért egy Alfa 147 GTA bajszát megcibálnám. Hadd haszontalankodjanak azok az elso kerekek!

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.02. 20:27:58

Q, a lenézést, de facto csatlakozva hozzád, Fool Proven barátunk 'sajnálkozás'-ára mondtam. Sajnálkozni csak lefelé lehet.
Olvasott az oregisten.
Azért szépen elsodródtunk a beszélos kékfogútól! Kiderult egyáltalán, hogy miféle kocsiról van szó? (Biztosan nem BMW, az még az Ozzie-t is megértette. Fokn radio on. Bocs.)

KuKori (no inda) 2008.08.02. 20:40:06

Kicsit lekéstél, Bélám. Kb. 2 napja kiderült, hogy Honda Accord :)

[] (törölt) 2008.08.02. 20:49:50

"Te gyaláztál meg két hónapja erdingi rendszámmal az A92-n Passau felé? :)"

engem nem foglalkoztatnak az utcai harcok :)

[] (törölt) 2008.08.02. 21:03:14

"Most akkor ki is a hontalan? Aki nem tud Mo-n ervenyesulni, es az ulmi osokkel henceg?"

mindenhol tudok ervenyesulni. na es te tudod egyaltalan, kik voltak az oseid, hontalan ember?

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.08.02. 22:13:35

qualitaet 2008.08.02. 18:26:29

Te gyanús vagy ember. Honnan ismered a mánélistákat? A leggyalázatosabb zenei műfaj.
A román BMW clubban nagyokat röhögünk az ilyeneken:)
Szerencsére Q7-el járnak a büdös parasztok:

www.youtube.com/watch?v=b-SU3I1TPRc&feature=related

Érdekes 2008.08.02. 22:15:34

"Edelweiss 2008.08.02. 21:03:14"

Te zsidó vagy?

Érdekes 2008.08.02. 22:28:39

Hopp látom a béjemvés hülyegyerekek bizonygatják übermensch-ségüket.Ez való nekik, ez az a szint.... :) Nyalni a sok német csirának a seggit :D Az megy :) Az a majom meg a videón...Nem karistolódik össze a kavicsos telefonja..Úramisten ekkora ökröt, melyik német érdekeltségü idióta AutoBildből szedte ezt az ordító faszságot? :D Akinek olyan köves telefonja van az nem Fritz hülyegyerekmobilba mereszti a büdös seggét :))
Az az accord meg egyszerűen ronda, kivülről-belülről.

qualitaet 2008.08.02. 23:05:32

MegszáLlott

"Te gyanús vagy ember. Honnan ismered a mánélistákat? A leggyalázatosabb zenei műfaj."

Azt amit kaptam én már a Manele hallgatásért magyar és román haverjaimtól egyaránt! No azt valóban nem teszem ki az ablakba.DDDDDDDDDDDDDD
A rokonoktról nem is beszélve. (Apai nagyapám az 1940-es második bécsi döntés után jött el Kolozsvárról).

Tudom,hogy szemét és iszonyú szégyen, de azért egy kis Susanu meg Juve titokban szól néha.

Ráhibáztál! Q7-ese van a vankujnak is akitől kaptam a cd-ket. :)
Ne félj a Restitúciós hivatalban befűtöttem nekik.

qualitaet 2008.08.02. 23:15:07

Most látom csak a videot.

Legalább nem kell leírnom ha valaki kérdezné, ki az a vankuj és mi az a Q7!
:)DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

qualitaet 2008.08.02. 23:30:00

"Te gyaláztál meg két hónapja erdingi rendszámmal az A92-n Passau felé? :)"

Ott is nyílt egy új swingwerclub?!

qualitaet 2008.08.02. 23:34:00

swinger. sorry

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.08.03. 00:05:09

qualitaet 2008.08.02. 23:05:32

:))

Nálunk lassan szégyen Q7-el járni ezek miatt :DDD

davidpeter 2008.08.03. 00:16:10

Ausztriában élek,itt épitettem fel a házamat,itt született a lányom,Magyarországon még nem dolgoztam,és Opel Astra G-vel járok.Akkor én most piszkos,hontalan bevándorlo vagyok.Ok.De akkor sem tervezem hazaköltözésem Mo.-ra.(Hát ez most idevágott.)

davidpeter 2008.08.03. 00:19:01

ja,dr.genya!Hát akkor halj éhen,BÜSZKÉN!

qualitaet 2008.08.03. 01:55:28

Gomulka 08.01. 21:23

"Ez a németbálnás kovbojromantika azért naív. Naná, hogy figyelik a másember autóját, a másember gyártmányát és fejlesztését. Lásd a nagyonsoksebességes automaták esetét"

Tudtam, hogy van egy "szokásos "Gomesz- féle baromság amit kifelejtettem.
Először szériagyártásban :

4 seb. aut váltó: BMW 7'1982
5 seb. aut váltó BMW 5 1990
6 seb. aut váltó BMW 7 2001
7 seb aut váltó Mercedes S 2005
6 seb kézi váltó Chevy Corvette 1987

Mindegyiket a ZF (Zahnradfabrik Friedrichshafen ,vagyis a nem túl japánosan hangzó)cég fejlesztette ill. gyártotta.
Ennek tükrében ki vagy mi a lófaszt kéne figyelni?

Egy másik bölcs egyedülállóként emlegette a Honda S2000 literteljesítményét.

Gondolom az 1987-ben bemutatott 959-es Porschéról az életében nem hallott.

2848 köbcenti, 450 le egyenlő 158 LE PER LITER.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.08.03. 02:47:58

qualitaet 2008.08.03. 01:55:28

Az smg automatának nyílvánul?
Mert akkor 6 seb smg, E36 M3 '97

kispia 2008.08.03. 07:14:09

qualitaet:az a porsche nem turbós volt véletlenül?mert sima szivóból nem hiszem hogy kihozták volna a 158 pacit!

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.03. 08:26:51

Quali, atyaég! Ezt most így fejbol, vagy kutatni kellett? Nyilván helyes az adat, bár mintha a Lexus nyolc fokoztú volna, de teljesen mindegy. A jelek szerint az ék elején mindig a BMW repul, és - mi is volt a kérdés?

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.08.03. 09:31:00

Gomulka Béla · Gomesz 2008.08.03. 08:26:51

Az én bringám már 94-ben 21 sebességes volt.
Mikor érik ezt utol? :)))

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.03. 10:16:34

Megszállott, amint a piaci igény, az ellenállhatatlan vágyakozás éteri megtestesulése, megsúgja a BMW buddhista szerzeteseket megszégyenítoen aszketikus és filantróp marketingeseinek, hogy a Zundersmauggelnhaiten Fabrikelgotterdammerhaitung-ot immár utasítani kell: három a kislány és huszonegy a fokozat, nincs lacafaca.

(Komolyan, nekem a CVT tunik a legjobb megoldásnak, bár tudom hogy megvannak a korlátai.)

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.08.03. 11:32:48

:))
Mondjuk manapság már a Shimano Deore rendszere is 27 sebességes. Lehet, hogy a bringagyárak látják, hogy az autógyárak kezdenek felzárkózni, és próbálják tartani az előnyt:)

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.08.03. 11:36:29

Nekem a rendes váltó tünik a legjobb megoldásnak. Nagyon szeretem rúgni a kuplungot, amikor porosabb kanyarba érkezek. Mondjuk ez sem a legegészségesebb, mert gyakori motorbak, hardy, kuplungcsere, de egyszer élünk:D

Shadowbull 2008.08.03. 12:21:28

"Gondolom az 1987-ben bemutatott 959-es Porschéról az életében nem hallott.

2848 köbcenti, 450 le egyenlő 158 LE PER LITER. "


Ize, az turbos.

sb

Shadowbull 2008.08.03. 12:22:53

Gomulka Béla · Gomesz

"Komolyan, nekem a CVT tunik a legjobb megoldásnak, bár tudom hogy megvannak a korlátai"

Bizony.

Ugy tunik, jelenleg a DSG/DKG szerkezet a nyero.

sb

qualitaet 2008.08.03. 14:50:55


"qualitaet:az a porsche nem turbós volt véletlenül?mert sima szivóból nem hiszem hogy kihozták volna a 158 pacit!"

No, ilyen hülye azért én sem vagyok!!!
Nem véletelnül írtam az évszámot.
Utalván arra ,hogy literteljeítmény- rekordok (igaz ,hogy turbóval)utcai spotautóval már jóval korábban születtek.

"Quali, atyaég! Ezt most így fejbol, vagy kutatni kellett? Nyilván helyes az adat, bár mintha a Lexus nyolc fokoztú volna, de teljesen mindegy. A jelek szerint az ék elején mindig a BMW repul, és - mi is volt a kérdés?"

Az új S-klassén és a Corvette-en kívűl volt ilyen autóm.
Van S-Klassés ismerősöm, a Corvette-ről még anno olvastam.
Na baby, ez most "fej" vagy kutatás?

A Lexus 8 gangos, pontosan annak eredményeképp, hogy ők figyeltek a fritzek eredményeire és véletlenül sem fordítva.

PONTOSAN.Ezt most hibátlanul megfogalmaztad.
Az egyéb autókon,a valóban, később is életképesnek bizonyult innovatív megoldások fejlesztésében majd bevezeésében a BMW mindig is toronymagasan vezetett.

Tucatjával van ilyen.

Ellenben 1 azaz EGY ilyen nincs a japán oldalon.

qualitaet 2008.08.03. 15:22:21

Bocsánatat nem mindig, mert a 80-a elejéig a nem túl japán Mercedes.:))

qualitaet 2008.08.03. 17:17:31

MegszáLlott

Itt egy "gyöngyszem" :)DDDDDDDDDDDDDDDDD

www.youtube.com/watch?v=QgIAZUYqUAg

szegény LOGIC 7 nem sok ilyet hallhatott azelőtt :)

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.03. 20:13:03

Qualitat, kutatás az, a javából. Tényleg a Honda volt? Elsiklik, na, az ember az apró részletek felett.
Ami a CVT kontra DSG ugyet illeti, hát ezt mondtam. A CVT-nek megvannak a (teljesítmény, nyomaték) korlátai. A DSG-nek nem. Attól még egy rendszer, amelyik képes a motort (bármilyen motort) mondjuk a legnagyobb nyomatékot produkáló fordulatszámon tartani, jó. Kismotorral próbáltam, majd' hanyattestem. A szó szoros értelmében.
Shadowbull, a turbó nem von le a motor, de a fejlesztok érdemeibol sem!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.03. 20:23:42

A nitro? Az még nagyobb literteljesítményt ad (egy darabig). És mi van a pikes peak gépekkel? 900 Le-s vitara? A szívómotorból elért teljesítmény számít elsősorban. Mert nagyobb turbót, nagy nitrópalackot mindenre lehet tenni :)

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.03. 20:30:07

Kukori, akkora turbót rátenni, amekkorát, úgy hogy azt a motor bírja kétszázezer kilométeren át, az éppúgy komoly mérnoki teljesítmény, mint egy szívómotorból minél tobbet kihozni. A literteljesítményt kategóriákon belul kéne mérni. 959-est F 40-essel, satobbi.

hehe 2008.08.03. 22:23:23

megszallott!

1. nemtom kinek mit szántál de én nem hontalanoztam senkit:)
2. én meg nem az örökségemből vennék vmit hanem amit megkerestem abból:) azzal vagizz amit te kerestél meg kisgyerek.
3. te dugod edelweisst?
4. edelweiss! nem te vagy a videón?:D

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.08.04. 00:16:09

Sokat kereshettél ha diesel autóval jársz!

Vagy az üzemanyagsporláson gyűjtögeted a pénzt a Ferrarira.

Én még ráérek pénzt keresni olasz ócskavasakra, s addig sem kell büdös diesellel járjak :P

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.08.04. 00:19:30

qualitaet 2008.08.03. 17:17:31

Ennyi cigánykurvát összegyűjteni egy romántraktor mellé:DDDDDDDDD
Nagy vídejóklipp:D

Azért a fehérnadrágosnak megpaskolnám a fenekét. A kis hamis :DDDDDDDDDDDDD

Shadowbull 2008.08.04. 07:46:58

Gomulka Béla 2008.08.03. 20:13:03

"Shadowbull, a turbó nem von le a motor, de a fejlesztok érdemeibol sem!"

Egy turbomotor fejlesztesenel teljesen mas jellegu problemak vannak, mint egy nagy literteljesitmenyu szivomotornal. Termodinamikailag a 2 motortipus teljesen eltero, es semmikeppen sem osszehasonlithato.

Az utcai szivomotorokban elert 120Le/liter egy turbonak lofax. 2 literes motornal 240 lovat jelent. Ez egy turboval gyakorlatilag gyerekjatek. 4 hengeres 2 liter koruli motoroknal olyan 140-150Le/liternel kezdodnek a nehezsegek, de kerult mar utcara 200Le/literes szornyeteg is, igaz az a bazi turboja miatt szinte vezethetetlen. Nagyobb hengerszamnal/kobcentinel mar hamarabb problemak lepnek fel, foleg a hutes miatt.

Utcai szivonal mar egy 100Le/literes fajlagos teljesitmenyt sem konnyu osszekalapalni, minnel nagyobb a motor, annal nehezebb. Gyakorlatilag a maximalis fordulatszamot kell feltornazni, es azert a hetkoznapi 7000/min folott mar hatvanyozottan jelentkeznek a gondok. Egy 8400-at forgo V8ast nem mindenki tud megbizhatora hegeszteni.

Feltoltessel teljesen mas korlatok vannak, emlekezzunk csak a 80-as evek F1-es autoira, pl. a Brabham-BMW-re ami elerte az 1000Le/litert... Persze nem versenyen, hanem az idomeron. Versenyen letekertek olyan 1000 lo korulre, ami 666 Le/liter. 1,5-os negyhengeresrol beszelunk amugy.

A mai szivo F1ek maximalis literteljesitenye ennek durvan a fele.

sb

Shadowbull 2008.08.04. 07:48:35

"A literteljesítményt kategóriákon belul kéne mérni. 959-est F 40-essel, satobbi. "

Ezt meg lehetne tenni, mert az F40 is turbo.

sb

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.04. 09:26:01

Shadowbull, én sokat nem tudok a turbóról, a hutési problémák meg sem fordultak a fejemben. De jó otletnek tartom, és nem akarom osszemérni a szívómotorral, Isten látja lelkem.
Az F 40 turbós mivoltáról csak azért tudok, mert kábé egy éve majdnem beleszaladtam egybe. Nagyon-nagyon vidéki út, egy nagyon-nagyon világvégi országrész, és erre elhúz egy Ferrari. És szárnya van neki. Utánaeredtem (50 lóero, meg arrafelé is mentem, haza), és lazán utolértem, mert ezeken az utakon nálam van az elony. Tudta a fene, hogy mi az. Hazamentem, wikipédia, a szárnyra kerestem rá, meglett. Aztán azt is hallottam, hogy valami hudeaszti golfozóé, az tervezte itt az új pályát. De hogy miért a szárnyas Ferrarival jott ide, ahol 120 a megengedett legnagyobb sebesség, és az is csak pár-tíz kilométeren - lehet hogy a golfhoz másfajta gondolkodás kell. Meg vices sapka.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.04. 09:34:35

Qualitet, biztos, hogy akik ezt a traktorosat meghallgatatták veled, a barátaid? (Nem vártam meg, lehet hogy egy ido után Boban Markovic-ra váltanak, bár nem úgy nézett ki.) Most már értem, mit is jelent az hogy Megszállott. Atyaúristen!

hehe 2008.08.04. 10:25:39

megszallott!

mindennek megvan a maga oka! van saját üzemanyagkutam a cégemnél és a gázolajat 200 forintért kapom (mol hozza), mert a tevékenység miatt lejön az útadó, áfa így 200-ból jövök ki. azér az óccsóbb mint a 300-as benzin:) meg te ezek szerint nem is kocsikázol 40-50ezer kilcsit évente mint én:)(mivel ugye nem dolgozol)
ha meg még nem vagy kereső emberke ne okoskodjál:) tényleg hány éves vagy?

acsa 2008.08.04. 11:22:06

Hát ezek a "prémium"-definíciók szinte mind baromságok, már elnézést.

Műszakilag attól prémium például a BMW, hogy még a Mercedesnél és Audinál is szigorúbbak a specifikációi, pl.: többet bír nagy terhelésen a motor, jobban bírja a nagy terhelést meleg időben, jobb a gázlóképessége az alacsony modellekben is (ami nem utolsó szempont USA egy-két vidékén autópályán egy nagy égszakadás után), kevesebb repedést tolerálnak a turbófeltöltő öntvényében. Jó példa volt Octavia/Passat/A4 összehasonlításnál, hogy laza talajon fékezve (lásd padka) egyre rövidebb a fékút sorrendben az A4 felé haladva.

Ezek mellett az utóbbi egy-két évben a minőséget is javították a prémiumoknál, ami nem kis teljesítmény a túlelektronizálás tükrében.

De az, hogy éppen hol van kopogós műanyag, és hogy rakattak-e rá bársonyt vagy egy szivacsot, az totál mindegy. És az kifejezetten a biztonságot szolgálja, ha ezek a "kopogós" műanyagok (vagy a nem kopogósok hordozóváza) benyomhatóak, mert balesetnél ezek szerint engednek.

A gombok száma is egy nagy kamu, ez ízlés (de inkább biztonság) kérdése. Menüben keresgélni elég gáz, előre fejben kell tartani a fastruktúrát. Vagy mire egy-két szót elolvas valaki a menüben, 20-30m-t halad az úton. Ezért inkább megjegyezném 100 gomb helyét, minthogy menüben szórakozzak. CD-s rádiók esetén is a jobb helyeken egy tekerő és pár bumszli gomb is elintéz minden ősi és modern igényt.

A giccs és nem giccs közötti különbség megítéléséhez pedig forduljon mindenki az ízléskommandóhoz. Van, akinek az említett három gyártó fabetétjei is giccsesek. És mi a "letisztult" fogalma? Unalmas design? Hiányos funkcionalitás? Opelben ez nem nagy gond... Persze nem kétség, hogy szépen sikerül a BMW belseje.

Ennél már sokkal jobban számít egy igen jó ülés - erről szó sem volt. Pedig az ülés egy olyan pont, ahol már elvileg tudják, hogy mi a jó kiképzés, a lentebb pozícionált modellekbe mégis szándékosan "lerontott" ülést tesznek.

Shadowbull 2008.08.04. 12:16:44

"Műszakilag attól prémium például a BMW, hogy még a Mercedesnél és Audinál is szigorúbbak a specifikációi"

Gondolom ismered az osszes eloirasat mindharom gyartonak, hogy ilyet kijelentesz.

sb

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.04. 13:23:13

Bull, nem lehet hogy a szigorú specifikació, minoségellenorzés, tobbe kerul, amit az Audit vevo megfizet, a Skodát vevo meg nem?
Bennfentestol halloottam, hogy a Nyugatra szánt Ladákat a kievi tankgyár meósaival ellenoriztették. (A nekunk szántakat meg a portás kutyájával.) A T 72-es a Szovjet Ónióban alighanem prémiumterméknek számított, a Dicsoséges Veres Hadsereg meg prémiumvevonek.

Shadowbull 2008.08.04. 13:31:20

" a szigorú specifikació, minoségellenorzés, tobbe kerul, amit az Audit vevo megfizet, a Skodát vevo meg nem?"

A szigoru specifikacio valoban tobbe kerul. De peldanak okaert a VW-konszernben egy csomo konszerneloiras van, ami minden markara ugyanugy ervenyes.

Raadasul pl. Gyorben, a motorgyarban a gyartasban nincsennnek megkulonboztetve a motorok (relevans muszaki tartalomban persze), tehat pl. egy 2.0 TFSI-nel mindegy, hogy valami Skodaba, Seatba, vagy Audiba megy, ugyanazok a muszaki es minosegi kovetelmenyek.

Elkepzelheto, hogy vannak olyan specifikaciok, amik egy Audiban szigorubbak, de en nem talalkoztam olyannal.

Markan belul meg biztosan nincsen megkulonboztetes, hogy egy adott auto mondjuk nemet vevohoz megy, a masik megy magyarhoz, akkor az utobbi akar szarabb minosegu is lehet.

A minosegellenorzes amugy is tulnyomoreszt egzakt mertekegysegekkel dolgozik, igyekeznek a szubjektivitast kizarni, ahol lehet. Marpedig amit merni lehet, ott van egy egyertelmu hatar, amin a tullep az adott jellemzo, akkor nem megy ki a vevohoz.

sb

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.04. 13:56:30

Bull, nyilván úgy van, belolem csak a józan paraszti gondolkodás szól ki idorol idore. De akkor mi magyarázza az acsa kollega által felvetett fékút-ugyet? (Vélem, a gumik azonosak voltak.) Vagy az uléseket, ami bizony nagy disznóság!
Acsa, a kopogós muanyag lényegtelen mivoltával nem értek egyet. Az átlagember jóval tobb idot tolt csak úgy utazva, mint utkozve és muszerfalba fejelve. (Avval egyutt, hogy azokat a muszerfalakat ki nem állhatom, amikre nem lehet pakolni. Zorgos vagy nem.)

qualitaet 2008.08.04. 15:21:05


"Qualitet, biztos, hogy akik ezt a traktorosat meghallgatatták veled, a barátaid?"

Nem. A barátaim (bár nem mindegyik,a csajok például kifejeztten karmolják:)))) akik megfeddtnek ha megbukom előttük, amikor számtájmz ilyet hallgatok.
Ottani üzletfélből lett haverok.Kedveljük egymást, bár való igaz nem szívesen mutatkoznék velük idehaza. Amíg korrektek addig lebaszom,hogy micsoda sekélyes ízlésvilágú emberek.

"De az, hogy éppen hol van kopogós műanyag, és hogy rakattak-e rá bársonyt vagy egy szivacsot, az totál mindegy."
"Ezek mellett az utóbbi egy-két évben a minőséget is javították a prémiumoknál, ami nem kis teljesítmény a túlelektronizálás tükrében."

Éppen az a baj,hogy beltéri anyagminőség sajnos folyamatosan romlik, olcsósodik(vagyis japánosodik) a német prémiummmárkáknál az elmúlt 14 évben.
Jókora baromság amit írtál.Kiváltépp annak tükrében, hogy évtizedek óta ilyen autókat használok.
Az csak hab a tortán hogy a bőrülések, a fröccsöntött műanygok és a padlószőnyeg minősége és az elktronika közt miként sikerült közös nevezőt találni.

Neked vagy egy dobozos áruszállítót, illetve egy japán kiskocsit vásárló személynek valószínűleg tényleg mindegy.:)

"Ennél már sokkal jobban számít egy igen jó ülés - erről szó sem volt. Pedig az ülés egy olyan pont, ahol már elvileg tudják, hogy mi a jó kiképzés, a lentebb pozícionált modellekbe mégis szándékosan "lerontott" ülést tesznek."

A biztonság és a fogyasztáscsökkentés után talán az egronómia az egyetlen olyan terület ahol a fejlődés töretlennek mondható az egész autóipart tekintve.

Célszerű lenne legalább egyszer helyet foglalnod egy prémium(vagy bármilyen modern)autóban a vélemény nyílvánítást megelőzően.

"Hát ezek a "prémium"-definíciók szinte mind baromságok, már elnézést."

Jól írtad. Csak nem kommented elejére hanem a végére kellett vÓna biggyesztened ezt a sorocskát, bölcsességeid minősítése gyanánt.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.08.04. 16:54:56

Én sosem engedem senkinek, hogy a műszerfal tetejére pakoljon. Egy jobbkanyar, és máris előttem van minden szar: telefon, pzs, használt óvszer...

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.08.04. 16:58:01

hehe

Kb 20 ezret kocsikázom. 24 vagyok, és kereső emberke. Suli mellett melózok, persze nem másnak, hanem magamnak. Koromhoz képest szerintem elég jól megélek.
Lehetne ingyen a gázolajad, a diesel úgysem
személyautóba való.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.04. 17:09:18

Qualitat, világos. És azt hiszem, van legalább ilyen rettenetes magyar izé is. Láttam egy-két dolgot a youtube-on, nem egyszer errol a blogról átugorva, de akár még linkelve is. És ha román, legalább a szoveget nem értjuk.
Az SUV-ok megjelenését és országlását mindazonáltal képtelen vagyok a biztonság és a fogyasztáscsokkenés toretlen fejlodésének szimbólumaként értelmezni.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.04. 17:21:52

Qualitat, Nicolae Guta vélhetoleg teljes életmuve megtekintheto a youtube-on! Lehet hogy nincs is ennyire rettenetes magyar izé? (Enescu kozben forog a sírjában.)
Kiváncsi volnék, hogy ez a Guta mit vezet, és miért pont azt választotta. Kérdezd már meg az uzlettársaidat, az ilyesmi biztosan városi legenda tárgya! Engem is leelozott (bicikli, Favorit, borulés!) egyszer a kopasz Pataki, valami rettenetesen nagy Mercedessel.
(Megboldogult Totyit meg, vajda is volt, békaszeru kicsi ember, aranyszínu Mercedesben láttam egyszer. Biztos egyedi festés volt, ki van zárva hogy még valakinek eszébe jutna olyat venni. Extrák extrák hátán.)

MINDEN ÁRON 2008.08.05. 16:50:39

Hali!

Igazán tisztelem azt aki tud értelmesen hozzászolni, ért is hozzá, tud helyesen írni és nem csak számítógépe van otthon, meg internete... Apu fizeti... Néha végigrágok 200-400 bejegyzést, eszméletlenűl súlyos a helyzet ebben az országban... Reménytelen harcolni ellene...

"Boldogok a lelki szegények."

Nem érted?!

Legalább keress rá...

Udihun 2008.08.05. 23:32:10

A topic nyitó telefon párosítási elrettentésről annyit, hogy ma vettem egy ilyen verdát, az átvételt követően, a kézikönyv ide vonatkozó szakaszának egyszeri átfutás után ( kb. 3 perc), elsőre 1 perc alatt párosítottam a régi Iphonomat a Hondával. Tökéletesen és kifogádtalanul működik minden. No a technikai szakavatottságról ennyit. Gratulálok... :)))))))))

JoeMiller 2008.08.06. 01:41:17

Uduhin! gratulálok az uj verdához!

....azt hiszem némi tapasztalattal rendelkezem, autok, minöség, megbízhatoság, technika, tárgykörben.
errül talán egyszer többet...

tulajdonképpen kevés olyan auto van amit nem probáltam még és azt kell mondanom, hogy az átlagos BMW nagyon messze van a prémium szinttől...
Egy "induviduel" kivitel, az igen. (ár!)
aki ma a bajorok letisztult és egyszeru formavilágára hivatkozik, annak figyelmébe ajánlanám az uj 7-es és az uj 5-ös belsejét... vissza a gyökerekhez! külön kihangsúlyozzák, hogy a középkonzol ujra x-fokban a vezetö felé fordul...
akinek egy mai 3-as ergonomikus, az gnóm.
Határozottan kisautos érzése van ez embernek benne, hisz kicsi a müszerfal, közel a szélvédö...brrrr
egy Toyota Yarisban jobb a térérzet.

Ha vennétek a fárdtságot (kedves "szakujságírok" is!) és utánaolvasnátok a világ autogyártásának helyzetéről, pénzügyi és vásárloi megelégedettségi oldalrol (internet!!)
Látnátok, hogy a világ legértéktartobb automárkája a Honda!
a vásárlók idén europában is a Hondával a legmegelégedettebbek!

A BMW fömérnöke 4 éve nyilatkozta az auto motor und sport-ban, mikor is a német autogyárak minöségi problémáirol kérdezték őket, hogy:
"a követendö példa a Lexus..."

...és azt is látnátok, hogy pl. a Lexus 2x annyi autot ad el a világon mint a német "prémium márkák"...

Kedves "Gyulavitéz"!
lehet, hogy neked az autoteszt, folyamatos gyorsulásmérés, de vedd figyelembe, hogy ez az "alapmotor"...
ennyi extrával megkaphatod a Passátot a 70-es években fejlesztett 1,6-ossal, 102le-vel.... a minöségről meg ne is beszéljünk.
Érdekes, hogy senki nem említi a kisfilmből a BMW-s "szakember" megjegyzéseit, amik igencsak pozitívak...

Ui. a környékemen lávő Mercedes kereskedés tulajdonosa Lexus LS460-al jár...
no comment.

Shadowbull 2008.08.06. 19:42:26

"akinek egy mai 3-as ergonomikus, az gnóm. "

Hulyeseg.

"..és azt is látnátok, hogy pl. a Lexus 2x annyi autot ad el a világon mint a német "prémium márkák"..."

Meg nagyobb hulyeseg.

sb

Shadowbull 2008.08.06. 19:43:48

"a környékemen lávő Mercedes kereskedés tulajdonosa Lexus LS460-al jár...
no comment. "

Ugy latszik nem tellik neki rendes autora.

JoeMiller 2008.08.07. 02:48:58

Shadowbull, Te tájékozott vagy müszaki téren...
De vehetnéd a fáradtságot, hogy utánanézz adatoknak, mielött beszolsz.

Az Audi vezetöje, Martin Winterkorn nyilatkozta, hogy Nekik már nem a német riválisokat kell figyelniük, mert azokat már lehagyták, hanem Japánra kell figyelniük, mert az ellenfél onnan jön...

Az adatok:
Mercedes 44 000
BMW 39 000
Lexus 60 000 auto...

Probáld ki a Lexus LS 460-at...
a Mercis pasi is ezt tette.
A megbizhatoságot meg ne is említsük.

A 3-as majd minden verziojával mentem...
Az 5-ös Golf sokkal ergonomikusabb.

A német teszteken a Golf folyamatosan megveri az 1-es BMW-t... vicces.


Ne ragadd ki a mondandombol azt ami az adott szövegkörnyezetben érvényes.

...és az elemzök már a koreai autokrol beszélnek.

Ha azt mondják Nekem 15 éve, hogy a GoldStar lesz majd a világ vezetö monitorgyártoja, kiröhögöm.
Ez az LG!!!
Te még Grundig tv-t nézel?

Shadowbull 2008.08.07. 07:29:51

Most a BMW fomernoke vagy az Audi ugyvezetoje nyilatkozta?

"Mercedes 44 000
BMW 39 000
Lexus 60 000 auto...
"

Ezek milyen szamok? Talan ezzel kapcsolatos?

"a Lexus 2x annyi autot ad el a világon mint a német "prémium márkák""

Felvilagositanalak, hogy a Merci meg a BMW osszeladasa tobb mint egymillio auto evente, a Lexus meg jo ha felmillio darabot elad. Az egesz vilagon.

"Probáld ki a Lexus LS 460-at..."

Majd adott esetben kiprobalom, de azt tudom, hogy a Lexus nem nekem szol. Az a 70 eves jomodu amerikai nyugdijjasoknak szol.

"A megbizhatoságot meg ne is említsük."

Ugyan nem mentseg, de azert nem mindegy, hogy csinalok egy autot 2 fele motorral, meg egyet 10 felevel....

"A 3-as majd minden verziojával mentem...
Az 5-ös Golf sokkal ergonomikusabb."

Nem lehet hogy te vagy a gnom? Nekem semmi bajom a harmassal, se rovid se hosszu tavon.

"...és az elemzök már a koreai autokrol beszélnek."

Tudod az elemzok nem sok vizet zavarnak. A vasarlok a lenyegesek, nem az elemzok.

Opel 2008.08.07. 23:35:40

A bmw már autókat is gyárt ?????????

Petya 2008.08.16. 10:51:56

Dzrásztvújtye!

Nekem mindegy, hogy milyen autó, lényeg, hogy BMW E65... De ha valaki megmondaná, hogyan lehet 730d E65 facelift autóban lévő bluetooth kihangosítót nokia 6500 classic telefonnal párosítani, nagyon megköszönném.

Petya 2008.08.16. 10:56:39

a nem lemaradt az első mondatból... :)

kasu 2009.02.06. 18:49:58

Az eredeti témához, mármint mint kütyű, a telefonkihangosító...szóval nem értem minek, amikor oly édesen tudnak emberek fülhöz szorítva béna, merev nyakatekert mozdulatlanságban haladni, kanyarodni és még hátrafelé -persze odanézés nélkül - parkolni is. Megesett: jön a csajszi kb. 35-40 éves, lefelé néz és jön nekem az utcában szembe, sőt lekoppan a Toyota Versom elején, húzósan, a rózsaszín kormányával(külön post-ot érdemelne...)és nem látja, fogalma sincs, hogy nekem jött. Kérdezi: összeütköztünk? Mondok neki: mi a fenét néztél lefelé, kedvesem?
Ő nagyon ártatlan: Hát a telefonomat!

De sose értem: van 12-15-18-20 milkacsoki az autóra és nincs 100 ezer egy tuti telefonkezelőre...vagy van (pl.gyári), de tényleg nem tudják használni?
süti beállítások módosítása