Így is lehet

  2008. május 31. - Bende Tibor Címkék: london parkolás

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

Itthon Magyarországon van nekünk gyakorlatunk a parkolásban. Reggel bekészítjük a gatyába az aprót, hiszen mi vagyunk a tízmillió gondos előrelátó országba, akivel sose történik semmi váratlan, ami miatt be kell menni a városba. Szóval bent az apró, ami elkoptatja a zseb szövetét. Ezt szórjuk a gépbe. Ha mégsincs apró, jön a grandiózus szívás. Keressük, de nincs. Ilyenkor két eset van, vagy papír van, vagy az sincs. Ha van, az remek, lehet szaladni a kisboltba, újságoshoz, fodrászatba udvarolni a csajoknak, hogy ugyan váltsák fel. Nem teszik, ma mi vagyunk a századik aki ezt szerette volna. Ilyenkor lehet megvenni a hetedik öngyújtót, az aznap harmadik joghurtot, hogy szemlesütve kifizessük az árát és könyörögjünk némi aprókért. Még jobb, ha csak az automatából jutottunk pénzhez, mert akkor előbb a nagy pénzt kell felváltani kicsi pénzre, akkor jön a fodrászat-kisközért kör, hiszen visszaadni úgyse tud.

Ha mégis lett aprópénz, addigra mindenképpen ott a cetli a kocsin, mire odaérünk. Eddig ismerős? Mehetünk tovább?

Nos, máshol meg tudták oldani másképp. Gondolom lobbisták tömegei, képviselők százai szedték meg magukat a londoni parkolási rendszer kialakításánál és a díjakból befolyó összegek elosztásánál. Mindenki tett hozzá valamit. A bankok lehettek a legbőszebbek, meg akik arra számítottak, hogy az igazi bevétel a büntiből jön, nem a díjakból.

Ugyanis a következő van: az automatánál lehet fizetni bankkártyával. Sőt, némelyiknek csak azzal. Hűha! Belváros, milliónyi idegen, mindenféle emberek, akik nem ismerik a helyi sokszögletű pénzeket. Az idegen bedugja a kártyát, benyomja a PIN-t, és a gép leemeli azonnal a kívánt összeget, gyakorlatilag még kihúzni sem volt időm a kártyát, mire a zsebemben zizgett a bankom, hogy négy fontért parkolok egy órát. Ja, hogy drága? Minden drága. Főleg a belvárosban. Már a londoniban. Aki nem bízik a bankban, vagy nincs az elfogadott három kártyatípus közül bármelyike, neki is segít a rendszer, dobhat be aprót. Ja az sincs, akkor azért mobillal bírhat, küldjön SMS-t. Éppen nincs áram, azért nem működik a parkolóóra? Az őr meg bírságol emiatt? A zöldek is akadékoskodhattak, ugyanis ez sem lehetséges,  mert a készüléken van napelem, valamennyit biztosan kibír vele még a szmogos Londonban is.

Szóval lehetne ezt itthon is másképp. Hogy messzire ne menjek, az NKH kiküldhetne pár szakembert, tekintsék meg a jól működő dolgokat, és ingyen vegyünk át belőle tetszés szerint. Például a parkolási rendet. Vagy a kivilágított átkelőhelyet, irtsuk ki a felesleges táblaerdőt, jelöljük rendesen a korlátozást, a veszélyes ne-állj-oda zónákat, ne lassítsunk, hanem gyorsítsunk a közlekedésen ahol csak lehet, városban 80-as táblával pl, főleg kifelé. Vagy legalább építsünk pár körforgalmat oda, ahol valóban lenne értelme. Szereljük le a jelzőlámpák nagyrészét, ha már nem sikerül őket összehangolnunk. És addig is próbáljuk meg egy kicsit kihúzni a fejünket a seggünkből.

A képen látható fancsali arckifejezés természetesen az itthoni rendszernek szól. Várom a napot, amikor Budapesten, mondjuk a Fővám vagy Kálvin téren fizethetek bankkártyával a parkolóautomatánál. Esetleg Győrben, vagy Miskolcon. Ja, akkor pénzszállítós havernak nem lesz akkora a kasza? Ez van barátaim, ez nem a ti országotok, hanem a miénk.

Szóval tessék összeszedni a kedves hivatalnokokat, kiállni egy tetszőleges sarokra pl. Londnonban vagy bármelyik rendesen működtetett európai városban és nézelődés közben lesz idő lejegyzetelni pár egyszerű dolgot amivel emberek millióinak az életét könnyítik meg.
Vagy tudják mit? Van ez az internet nevű dolog. Ott is lehet találni hasznos infókat, meg lehet e-mailezni más országok hasonló székekben ülő embereivel. Oda se kell menni és addig is lehet itt dobálgatni az aprót.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr92493424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Novus 2008.05.31. 09:39:59

Szegeden pl. kiválóan lehet sms-ben fizetni a parkolásért. Az árak azonban praktikusan (a parkolótársaság számára praktikusan) 3,5–50%-kal magasabbak, mint a jegy ("szelvény") esetében.

austinpowers 2008.05.31. 09:45:53

Pont Szeged?
A legszerencsétlenebb rendszer az országban!

Egyébként meg "hűdemessze" vagyunk mi LOndontól!
Hű de nagyon messze!

fütyike 2008.05.31. 09:47:59

kicsit sarkítani tetszik ám... SMSben Budapesten is lehet fizetni, és van chipkártya is az automatákhoz, akkor nem kell aprót bogarászni.
a bankkártyával van egy kis probléma kis hazánkban, ami túlmutat a parkolócégeken: itthon a bank jutalékot kér azért, hogy fizettél a kártyájával. ezt adott esetben a boltosok állják. 400 Ft-nyi parkolást egyszerűen nem éri meg kártyával fizetni.
a többivel amúgy egyetértek.

vally · http://gpsmindenkinek.hu 2008.05.31. 09:52:23

2%-ot kérnek a bankok. Ennyi beleférhetne a parkolócégeknek.

nyelv-ész 2008.05.31. 09:54:48

A kép alapján úgy gondolom, hogy a tisztelt cikkíró számára semmilyen akadályt nem jelentene a budapesti belváros tömegközlekedéssel való megközelítése. Ugyan korántsem olyan kényelmes, mint a bejárat elé letámasztani a verdát, de egy 30 napos bérlet ára néhány napi parkolási díjból összejön, és nincs küzdelem a parkolóhelyért, meg nincs anyázás a parkolási társaságokkal.
Rosszul gondolom?

Bende Tibor 2008.05.31. 09:58:57

Drága Fütyike!


Valóban lehet, az első pár verzióban arról is írtam, de sajnos elszállt, így ez sajnos kimaradt a véglegesből.


Valahogy úgy szólt, hogy és lehet venni a kétféle társaságnál lehet venni kártyát, amivel drágábban lehet fizetni és ot van az SMS-es megoldás, ami szintén többe kerül és órákat kell előtte várni az ügyfélszolgálaton.

Tehát ez valóban kimaradt.

t

nyelv-ész 2008.05.31. 10:01:48

austinpowers,
a szegei rendszer igenis remek. Nekem legalábbis sosem okozott eddig problémát, hogyan parkoljak. Csak leszálltam a Tátráról, ahol akartam, az meg szépen ment a remízbe aludni. Se parkolási díj, se büntetés, se SMS :-)

Ádi 2008.05.31. 10:06:44

minek fizetni a parkolásért,mikor lehet a zebrán,meg a forgalomtól elzárt területen is parkolni,igy szokás ez Bp-n,a sok tajparasztnál

Ipari fostalicska 2008.05.31. 10:29:55

A szegedi rendszer egy kalap szar. Ha szegedi vagy, tudod hogyan kell parkolni, ha nem akkor viszont esélyed sincs a város határában lévő böszme nagy táblát elolvasni 50-es tempó mellett. Aztán meg bemégy a parkolási zónába, lerakod az autót és nekilátsz keresgélni olyan boltot, ahol van parkolójegy. Mire kijössz, addigra már régen megbüntettek, mert ezek mindenütt ott vannak. Szegedi vagyok, tudom miről beszélek. A cikkben írt megoldások bármelyike jobb lenne, mint a mostani.

Csubakka Junior 2008.05.31. 10:53:10

Nektek még nincs rokikártyátok? :)

Dottore 2008.05.31. 11:08:20

Fütyike! Ha jutalékot kell fizetned a bankodnak azért, hogy vásárolhass a kártyáddal, akkor válts bankot!

Dottore 2008.05.31. 11:10:18

nagyon sok bank van amelyiknél:
- kp felvét ingyenes és/vagy
- vásárlás ingyenes és/vagy
- számlavezetés ingyenes
stb...

nagyon sok bank van még az OTP-n kívül..

jani 2008.05.31. 11:16:28

Nem igazán értem, mi a probléma az apróval. Aki ÁLTALÁBAN szokott autóval közlekedni, tudja, hogy számíthat parkolásra, és apróbedobálásra. Nekem a kocsiban van az egyik kisebb tárolórekeszben kb. 1500-2000 Ft-nyi százas meg ötvenes (mindig pótlom, így leaglább nem a pénztárcámat szakítja szét a sok fémpénz). Így soha nincs gondom, mert a kocsiban mindig van elég apró. Otthagyni sem veszélyes, mert ha feltörik a kocsit, nem ez a pár százas fog fájni, egyébként pedig nem akkora összeg, hogy ne lehessen ott (és ha megszorulok - pl. kávápénz) akkor is rögtön tudok nyúlni a manihoz. Ezt olyan nehéz megoldani? Mit kell állandóan sírni mindenen? Talál mi is tehetünk valamit, hogy egyszerűbb legyen az életünk; nem kell mindig nyivákolni és kifogásokat keresni. muhaha

kacsa! 2008.05.31. 11:43:31

Csubakka Junior: LOL
a 'Komment szövege' meg legyen ennyi: Nyugat.

Krinkle 2008.05.31. 11:51:44

Szerintem elavult az a rendszer ahol aproval kell fizetni a parkolasert (tok mindegy, hogy itthon vagy kulfoldon nezzuk a dolgokat) Sok orszagban ennel praktikusabban megoldottak,(Svedorszag, Ausztria, Angila)

ny 2008.05.31. 11:57:02

A kártyás fizetés mindegyik banknál ingyenes a kártyabirtokos számára, a költségét a kártyaelfogadó fizeti.
Konkrétan az OTP-nél is. Külföldön is.

Az egyetlen kivétel, amiről jó tudni, mert nem nagyon reklámozzák, az a posta, mert az nem kártyás vásárlásnak minősül, hanem készpénzfelvételnek idegen bank POS-termináljából, és jellemzően k@ drága (mindegyik bank kártyájával).

cs0ki 2008.05.31. 11:57:33

én maximálisan egyetértek a cikkel. Az állandó apró hordozgatás meg egy idiótaság. Igenis lehessen mindenhol bankkártyával fizetni, idő és pénz spórolás is. Nem kell szállítgatni sehova, csak jóváíródik.

wgabor 2008.05.31. 12:01:30

Nekem Budapestre (biztos más vársokban is van ilyen) ez a mobilfizetéses cuccom van (bocs, nem tudom most hogy hívják pontosan), van egy egyenlegem, amit átutalással töltök, amikor leparkolok megy a telefon, ha végeztem akkor is. Anyit fizetek, amennyit parkoltam, igaz van pár forint kezelési költség is, de az szerintem visszajön a perc alapú elszámolással. Nekem bevált, baromi egyszerű.
A kártyás fizetésért sem kell olyan messzire menni, Bécsben, igaz mélygarázsban, ami kicsit más, de olyan a rendszer, hogy a végén a sorompónál a parkoló kártya után, ugyanoda kell bedugni a bankkártyát és egy másodperc alatt megvan a fizetés, elég hatékony, nekem nagoyn tetszik.

Wector 2008.05.31. 12:02:17

Igen, ez igy van. Tenyleg kenyelmes, persze azert UK-ban egy kicccccsit jobban tamogatjak a kartya-hasznalatot.(meg egy kiflit is kartyaval fizetnek..) Fejlettebbek penzugyileg.
Mondjuk az arakat nem vennem at...

Amirol most nem esett szo, de at lehetne venni, es a szerzo is gondolom tapasztalta: a sebessegmeres modszereit. Megerne egy cikket, mert a traffipax rikito sargara le van fujva, tablaval jelezve es az uton csikozassal felfestve hogy mely adott szakaszon me'r.

vityaz 2008.05.31. 12:02:34

Nem normális, hogy apróval kelljen szerencsétlenkedni, nem kötelező, hogy legyen 1500-200 HUF százasokban a kocsiban.
Azt meg be kell látni, hogy a bankok nem tőlem, a számlatulajdonostól, hanem az adott üzlettől szednek jutalákot a POS terminál után, kedves Dottore!
Úgyhogy hajrá, liebe hivatalnoksereg, tessék tanulmányútra menni!

karesz2 2008.05.31. 12:03:42

Nekem az a baj az egésszel, hogy fizetős, rendben de az önkormányzaté legyen a lé ne a büdös parkolótársaságé a nagy része, aki ha eszébe jut 4,5 év után perel. Az is bűnös aki megengedi.

jani 2008.05.31. 12:15:26

Vityaz: valóban nem kötelező, de a valóságban nagyon hasznos, és nem is nagyon problémás megoldani. Álmodozni persze lehet, de ez a magyar valóság, ahol kisebb praktikus megoldásokkal ki lehet küszöbölni a bosszantó jelenségeket (apróért rohangálás a das bót-ba.

jenko 2008.05.31. 12:20:37

egyetértek Ipari fostalicska úrral, a szegedi rendszer valóban nem a legjobb (mondhatni, az egyik legrosszabb). Sms-ben csak Té-mobillal lehet fizetni (hozzáteszem, Szabadkán, ami ugye nem annyira EU, bármilyen mobilról küldhetek sms-t, fogadják, visszaigazolják). Számtalanszor kérdezték már tőlem nem idevalósiak, hogy segítsek már, hol tudnak parkolókártyát venni (Széchenyi-tér). Nem mindig tudtam kielégítő válasszal szolgálni...
Ja meg egy másik kedves sztori, a mi kis városunkban történt meg az, hogy a pókemberek elvitték a kocsit a gyerekkel a hátsó ülésen

jenko 2008.05.31. 12:24:01

karesz2: én is elgondolkodtam már, vajon a parkolótársaság bérli az elvileg az önki tulajdonában lévő utcaszéleket, amikért fizettet? Vagy csak nem ügyesen megfogalmazott kis háttérmegállapodásokkal van dolgunk az önki képviselők és a társaságok között? Újabb lefolyó a közpénznek?

AP (törölt) 2008.05.31. 12:24:18

életemben egyszer fizettem eddig parkolásért száz forintot, lúzerek vagytok mind, akik egy ilyen szép napon ezen rágódtok

bélab 2008.05.31. 12:25:04

Jani!"Otthagyni sem veszélyes, mert ha feltörik a kocsit, nem ez a pár százas fog fájni, egyébként pedig nem akkora összeg, hogy ne lehessen ott
"
azért az üvegcsere,vagy a zárcsere az nemolyan mulatságos:-)))

pippone 2008.05.31. 13:02:31

Jólvan Jani! Te valószínüleg mindenre oda tudsz figyelni, de például nekem nem mindíg van aprómani a kesztyűtartóban..amikor a barátnőm épp szült a kórházban én meg valamiért-valahogy akkor nem az volt a legfontosabb-4 perccel a jegy lejárta után értem ki a parkolóba utántölteni, és láttam, ahogy emberünk-a gyökér csősz-épp akkor állt odébb, otthagyva a kis ratyi csomagját az ablaktörlő alatt...na akkor felment bennem a pumpa!!!

Lajos 2008.05.31. 13:07:16

Banyek, felnott orszagokban szinte mindenhol lehet kartyaval fizetni. Maszkaltam itt ott es sok helyen alig volt nalam keszpenz. Foleg ott volt kp. csak ahol csak helyi kartyat fogadtak el (olcsobb nekik). De jegytol (akar a vonaton is!), hivatali befizetesen at egy darab sorig a pultnal mindenre! Parkolasert? Miazhogy! Hogyhogy pont arra ne lehetne mar, az a legegyszerubb. Olyan gep kell hozza es joccakat. Kicsivel tobbe kerul de kevesebb a szopas!! Mennyivel egyszerubb ha nem kell a penzzel vacakilni minden automatanal. Es itt most a parkolasi tarsasagokrol beszelek. Nekik is jobb ha szamlarol szamlara meg a penz.
... multkor pesten neztem a BKV jegyautomatat. Napijegy 1550 es csak fempenzzel lehet fizetni?! Apam, hat ezek agyilag zoknik! Hat meg mikor meglattam a ketheti jegyet az automata listajan. Haromezer plusz szazasokban ... no comment.
Tahonia az mar csak tahonia marad. Kivagyisag van (alaptalan onreklamozas), de hogy valaki normalisan megcsinaljon valamit ha neki kell, ne csak frocsogjon ha o akar valamit, az nem.

Lajos 2008.05.31. 13:14:24

Wector:

Biza! Ne feledkezzunk meg rola, hogy a GPS adatbazisok is tartalmazzak. Csipog ha kozeledsz.
Norvegiaban gyakorlatilag folyamatosan csipog, nem is kell figyelni, csak a sebesseget.
Mellesleg kamera, ha nem lenne tilos a bemero es zavaro berendezes akkor se erne meg beszerezni.
Csak az idoleges mobil bemerok miatt talan... de ez nem biztos. Azok is lehetnek kamerasak.

User1 2008.05.31. 13:14:54

Micsoda kommentek, beszarok.

Egyértelmű, hogy a bankkártyás fizethetőséget már régen be kellett volna vezetni, hiszen a technikai feltételek meg vannak.

Nem akarom elhinni, Szegeden olyan rendszer van, hogy leparkolsz és kell keresned egy üzletet, ahol adnak parkolójegyet, aztán vagy találsz, vagy nem???

Ez a rendszer egyértelműen SZAR.

Ipari fostalicska 2008.05.31. 13:25:44

User1!

Gyere el Szegedre, és meglásd, valóban gagyi a rendszer. Ellenben ha ügyes vagy, egy jegy elég hónapokra, mert mindíg vissza tudod nyomkodni a dátumot és órát jelző részeket. Meg elég sokáig parkoltam úgy, hogy nem lukasztgattam, csak látványosan kidobtam a műszerfalra a cetlit és sosem kaptam csomagot. De a tény-tény: Keresned kell egy boltot, újságost, akármit, ahol tudsz venni parkolószelvényt. És semmilyen tábla nem jelzi, hogy hol van a legközelebbi, tehát amolyan kalandtúra jelleggel kell keresgélni, miközben "azok" folyamatosan közelednek és kameráznak

jacks_colon (törölt) 2008.05.31. 13:30:22

Azért a parkolóautómata még Londonban is a legjobb módja annak, hogy megszabaduljunk a felgyülemlett felesleges aprópénztől, bankkártyás vagy sms-es parkolás ide vagy oda. Jómagam örömmel ki is használom az adódó lehetőségeket :).
A caterham-es kalandhoz gratulálok, remek lehetett, gyertek erre máskor is. Annyit fűznék hozzá, hogy az autópályákon nem véletlenül látni nagyon kevés super seven kategóriájú autót, vagy ha mégis, akkor is a külső sávban közlekedve. M25-ön én még nem láttan egyet sem eddig, M4-en már fordult elő. Persze nem is arra való ez a fajta kocsi, hogy az egyenes autópályán feszegessük vele a oldalirányú tapadás határait. GPS trafipax adatbázis frissít, tető le és irány a country road :D.
Legközelebb ajánlom tesztelésre a Lotus 2-Elevent. Az állítólag nagyon odab...sz.

ühüm 2008.05.31. 13:37:12

Nekem nincs is bankkártyám! Akkor mit csináljak?
Amúgy ahol én lakom, olcsóbb a parkolóházakban parkolni, mint az utcán. Ráadásul az előbbinél a kassza a papírpénzt is elfogadja, és csak annyit fizetsz amennyit ténylegesen parkoltál. És nem is az utcán áll az autó.

A sok lüke autós erre még nem jött rá, és konganak az ürességtől a parkolóházak, miközben az utca tele van. :)

Lionking 2008.05.31. 14:01:39

Nem tudok sokat hozzafuzni csak annyit, hogy jartamban-keltemben bizony az Angolok a bevasarlo kozpontok parkoloiban nekem 3x is felkinaltak a meg ervenyes pakrolojegyuket, mielott elmentek, igy en megsporolhattam egy kis penzt. Sajnos nekem alkalmam eddig nem volt ilyen jocselekedetre, mert mindig a parkolasi ido vegeig voltam az adott helyeken, de ha ugy adodik en is kisegitek majd masokat. Talan a magyaroknak is at kene venni ezt a szokast! Bar nem tudom mit varunk, amig az emberek sajat csaladjaikban is ossze tudnak venni 20 forinton.

Lionking 2008.05.31. 14:03:32

ossze tudnak venni 20 forinton.=ossze tudnak veszni 20 forinton. sorry. :)

Novus 2008.05.31. 14:54:59

ipari fostalicska: a tájékoztatás valóban nem a legmegfelelőbb (nem minden sarkon teljes körű) Szegeden, de a parkolási társaság telefonszáma (amire sms-t lehet küldeni) a fizetős övezetet jelző minden táblán ott van.

jenko: pannonos SIM-ről is lehet parkolást fizetni, kizárólag vodafonosról nem.

fütyike 2008.05.31. 15:17:16

Dottore: mondtam én egy szóval is, hogy a jutalékot én fizetem? nyilván az eladó fizeti. ebben az esetben a parkolótársaságoknak kéne bevállalniuk 400 Ft helyett 360-at.

Bende Tibor: nem értem, miért drágább szerinted parkolni a chipkártyával, mint az aprópénzzel?

amatan 2008.05.31. 15:27:04

A cikkel egyetértve azt szeretném aláhúzni, hogy a jelzőlámpás kereszteződések száma túl sok. Nem vagyok közlekedés szervezési szakember, de szerintem a körforgalom kialakítása olcsóbb mint jelzőlámpákat üzemeltetni, aztán meg szabályozni. És rengeteg helyen van Budapesten olyan kereszteződés, ahol simán "elférne" a körforgalom, ehhez képest lámpa van. Ami természetesen hajnal fél 3-kor is üzemel. Kinek jó ez? Vagy a jelzőlámpa gyártók lobbisták?És sok helyen ésszerűtlenül van kintfelejtve egy 30-as tábla az útfelújítás után, pedig már az első pár béka is megszáradt az úttesten nem csak az aszfalt.Városból kifele vezető utakon pedig nagyobb sebességgel kellene engedni az autóst. Ez nem igényelne nagy ráfordítást, csak egy kis figyelmet. Hogy ne szivassanak amivel nem muszály...

BigB 2008.05.31. 15:33:45

Hogy rájöjjünk, miért ez a rendszer van még itthon, és miért tartunk itt, ahol, ahhoz elég csak a kommenteket elolvasni, h az emberek egy része mit ír... és rájön az ember... sőt, arra is rájön, h itt sokáig nem fog változni a helyzet...mármint a helyes irányba

Ákos 2008.05.31. 16:03:41

Szép dolog ez az SMS-el való fizetés, de nem pont azért találták ki, hogy apróval is csak egy bizonyos ideig lehet parkolni, hogy a kevés hely miatt ne maradj ott 2-3 óránál többet? Erre jön az sms, amivel egész nap ott állhatsz és máris ugrott az eredeti elképzelés, a parkoló cég meg még jobban megszedi magát.

ninimimi 2008.05.31. 16:38:16

Ugyan már! Szelepfunkció, hogy ez most itt a címlapon...
Ezernyi hazai elviselhetetlen baromság megoldása ott van. Csak nyugati irányban el kell hagyni pár méterre a magyar határt. Semmit nem kell újra kitalálni. Kizárólag a normális országok - nyugati demokráciák - tiszteletét, és a "bizonyos köröknek veszteséget" okozó valódi megoldások átvételének szándékát kell meghonosítani. Ezt pedig csak a nép fogja kikényszeríteni. Ha megúnja, ami folyik.

karatedog 2008.05.31. 16:42:16

fütyike 2008.05.31. 15:17:16
A banki jutalék 2,5%-5% maximum, bevételi mennyiségtől függően, havi díj, más díj nincs.
Azaz 400 Ft esetében max. 20 Ft-tot fizet a parkolócég a kártyát elfogadó banknak, de ha jól alkudozik, akkor csak 10-et.

mohaa 2008.05.31. 17:12:58

Micsoda nevetséges kifogások! A jelenlegi parkolóautomaták is képesek lennének fogadni a bankkártyákat (a chipkártyákat biztosan, hiszen a parkolási társaságok saját kártyái is ilyenek). Aki meg annyira aprópénzfetisiszta, az dobhat be aprót is.
A jutalék a bankok felé én is úgy tudom, hogy olyan 2-3% körül van. Ennyi nehogy már ne férjen bele. Különösen úgy, hogy gyakorlatilag semmiféle szolgáltatást nem is kapok a parkolási díjért cserébe.

Hát ja, amíg itt a mutyizás és az egymással mindenhol kibaszás megy, addig ne is várjunk mást. Lehet ilyen szívhez szóló postokat/cikkeket írni de változni nem fog semmi. Balkán. Ha tetszik, ha nem.

mcbal · http://www.zoomfestival.eu 2008.05.31. 17:22:15

:D Dunaújvárosban is kellett még 3 éve fizetni a parkolásért, de volt egy helyi népszavazás -amelyet civilek kezdeményeztek-, és azóta mindenhol ingyenes a parkolás..., költözzetek ide! na pá!

ColT 2008.05.31. 17:33:13

Otthon (Tab) pedig egyszer kitalálta valaki hogy az új parkoló legyen fizető. Az is lett. Nem is fizetett senki. Azóta senki nem erőlteti a fizetőparkolókat :D
Mondjuk az egy 5000es kisváros :)

tamaska 2008.05.31. 17:48:27

mcbal · www.zoomfestival.eu 2008.05.31. 17:22:15
:D Dunaújvárosban is kellett még 3 éve fizetni a parkolásért, de volt egy helyi népszavazás -amelyet civilek kezdeményeztek-, és azóta mindenhol ingyenes a parkolás..., költözzetek ide! na pá!

kártyával viszont sehol sem lehet fizetni:)))

gerzso 2008.05.31. 18:23:39

Jó lenne végre korrupt kis hazánkban is üzembe helyeznék a bankkártyákon a chipet. Itt Németországban feltöltöm az automatánál ezt a chipet x összeggel(max200€) és azzal tudok fizetni minden retkes automatánál(offline). Az apropénzes automaták az ország szégyenei(BKV,NKH).

Hazafi 2008.05.31. 19:10:25

Gratulálok, balekok.

Versenyt okoskodtok azon, hogy hogyan szeretnétek lehúzatni magatokat a ti pénzeteken épült, 0-ra gondozott parkolókban, apróval, bankjeggyel, kártyával, sárga csekkel, telefonos fizetéssel, pótdíjjal vagy inkasszóval.

Car Fiol 2008.05.31. 19:54:25

Szar ez a londoni automata! Az alja tiszta rozsda. Jön egy nagyobb szél és elviszi a kócerájt. Bezzeg az otthoniakat a tank sem tépi ki! Sokkal jobb nálunk minden, mint bárhol a világon!
... most jut eszembe, miért is nem otthon élek?

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.05.31. 21:12:50

Krinkle,

az osztrák rendszer nem olyan f@sza mint amilyennek látszik. Idén Bécsben meghosszabbították a fizetös parkolás idejét, tehát a Gürtelen belüli kerületekben már 22 óráig kell fizetni, nem csak 18-ig.
A trafikok, ahol a parkolójegyet lehet venni, viszont 18:30h-kor zárnak.
Akkor most hogy?
Minden vidéki és külföldi autós regisztráljon SMS-parkolásra? Érjen oda 18:30 elött valamelyik trafikba? Vegyen hónapokra elöre parkolójegyeket?

Tyuxem · http://Tyuxem 2008.05.31. 21:15:56

No. Chipkártya. Abből a fővárosban éppen három kellene. Mer' ugye három társaság van, akik nem kompatibilisek. Mondjuk ezt rendes (nyugat) európai úgysem értené meg. Mi kelet-balkániak meg szépen tűrjük, mint idegi (zsigeri?) alapon alattvalók. Igaz is Bécsbe menz mindig a Gasometernél hagyom a parkolóházban a kocsit, utána metró (ugyebár ott már 6 van, tiszta kocsik, ápolt utasokkal). Ja. A díja 2,70 €. Egy napra.

Takee · http://www.hasznaltauto.hu 2008.05.31. 21:45:20

Bár nem témába vág, de azért mégis ide kívánkozik: Ha már egyszer internetes újságban jelentet meg cikket, próbáljon meg odafigyelni a helyesírásra. A nyelvtani fordulatokról nem is beszélve.
Amennyiben ez mégesem menne, inkább hanyagolja az újságírói életpályát. Szívességet tenne vele mindannyiunknak.

trebics 2008.05.31. 21:49:13

malenykij polgar 2008.05.31. 21:12:50

Parkolj a SCS-nél, north-nál, vagy a Metronál, az ingyenes! :)))

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.05.31. 22:48:17

Nekem a cég fizeti. De akkor is nonszensz.
Parkolj te ott :)
Meg a Huma-nál.

trebics 2008.06.01. 00:00:18

Ott szoktam. :DDD

Karcsee 2008.06.01. 00:31:34

itthon lehet kapni Parkolókártyát ,(5.000,10.000) bár 2 féle kártya kell a 3 féle autómata típushoz...

bigpond 2008.06.01. 01:23:46

amatan:
en pont ellenkezoleg tudom, a lampas keresztezodes olcsobb mint a korforgalom,talan mert el kell dozerolni mindent,hogy utoag kiepitheto legyen. aztan vannak ugye intelligens lampak is,ahol en lakom csak ilyenek vannak es korforgalmak. minden keresztezodesben eerzekelok vannak az aszfaltban ezektol fuggoen kapcsolnak a lampak(bicikliseknek gombjuk van csakugy mint a gyalogosoknak).ha peldaul nincs keresztiranyu forgalom soha nem valt a te lampad pirosra.ejszaka viszont ha pirosba futsz kb 5 masodperc es valt a lampad zoldre. szamlaljak az athalado jarmuvek szamat is valoszinuleg,mert attol fugg melyik utvonal kap zold jelzest alapbol.Ugynevezett zold hullam persze nincs de ettol fuggetlenul jo a rendszer.

Rocko- 2008.06.01. 02:14:00

mivel nincs külön postja, ezért:
totalcar.hu/magazin/kozelet/zebra/
RT kifaggatja Kondorosit, aki szerint javul a statisztika, javul a morál.
persze ez megy ki közleénybe is.
index.hu/politika/bulvar/jvkm080531/
de hoppá, előtte 10 perccel:
Elsodort egy személyautó két gyereket a fővárosban
index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/354571

és nézzük csak az elmúlt 2 hetet:
index.hu/24ora/?s=elsodor&word=1&tol=2008-05-01&ig=2008-06-01&rovat=bulvar&szerzo=Szerz%C5%91
index.hu/24ora/?s=gyalogos&word=1&tol=2008-05-01&ig=2008-06-01&rovat=bulvar&szerzo=Szerz%C5%91

ColT 2008.06.01. 07:44:54

Azért ez a nagy szigor mert a Kondorosi éppen híreket nézett és hallotta hogy mostanában elütöttek 1-2 gyereket.
Aztán mondjuk ő maga sem tudja gondolom hogy milyen betartani a KRESZ-t, mert nyilván ő is betartja... :D

Mindegy, megint lesz majd valami noooormálatlan intézkedés aztán mi szívjuk, de a rendőrök továbbra is csak traffizni fognak, a bunkón, veszélyesen közlekedőket kiszűrni tuti nem.

stichus 2008.06.01. 08:36:26

Ipari fostalicska 2008.05.31. 13:25:44

minden kék/zöld/sárga övezeti tábla alján ki van írva, hol lehet legközelebb jegyet venni. de legalább nincs szívás az apróval

s.p. 2008.06.01. 12:04:37

Sok országban működik a bankkártyás fizetés különféle verziója. Van ahol direktben, van ahol bizonyos összeget különítesz el a számládon és azt tudod "elparkolni". Ez azért jobb mert ha valaki meghekkeli a parkoló automatát, nem ugrik minden pénzed... Nálam nagyon jól működik az a módszer, hogy veszek mindkét parkolós ügyfélszolgálaton feltöltős kártyát és azt használom... Hogy az drágább? Nem tudom, de a kártyánál van lehetőség beállítani a parkolási időt, míg az aprónál nincs ilyen opció. Ha csak százasom van és kb 10 percig maradnék (kb. 40-60 ft), akkor is bebukom a pénzt! Szóval kicsit itthon is körül kéne nézni, de sokkal könnyebb egyből fikázni! Az is megérne egy témát, hogy miért van limitálva a parkolási idő!

euchrid 2008.06.01. 13:05:11

Kedves mindenki!
Attól tartok, hogy részletektől függetlenül az alapprobléma fennáll azaz kies hazánkra jellemzően a másutt bevált megoldásokat nem vesszük át, úgy teszünk mintha mi találnánk fel a spanyolviaszt, de úgy, hogy 1-2 palinak jó legyen, vagy csak balf@szságból aztán, hogy millióan szívnak, hát ki nem sz@rja le. Kerítünk másik magyar narancsot megoldásnak oszt bénázunk tovább

GalloG 2008.06.01. 15:40:31

Szerintem a pénzt annak kellene engedni beszedni, aki birtokolja a területet. Lehet az parkolási társaság is, de akkor vegyék meg az önkormányzattól a parkolóhelyeket (ahogy pl. minden boltnak kötelező megváltani ugye) pár (inkább sok) milliárdért előbb... Vagy szedje az önkormányzat maga, és javítsa belőle az útjait pl.

Egyébként a sebességek emelése itthon veszélyes, mert ahol 70 a limit, ott 110-zel mennek, ahol 110, ott 140-nel, stb. Mi lesz, ha a legális limit feljebb megy? Felmegy a nem legális is... Itthon nincs közlekedési kultúra, általában semmi sem elég a közlekedőknek, amit adnak, és minden túl szigorú nekik, amit szigorítanak...

zooo 2008.06.01. 16:02:16

A kérdésem a következő. Aki a belvárosban lakik, hogy fizet a parkolásért? Mondjuk nem megy sehova egyik hétköznap és a kocsija ott áll a ház előtt. Kell vmi éves díjat fizetnie vagy ilyesmi? Tudom hülye kérdés, de tényleg nem értek hozzá, mindig is kertvárosban éltem.

Boss 2008.06.01. 16:17:35

Naná, h. kell fizetni. Kedvezményesen lehet venni bérletet arra at utcára vonatkozólag, ahol lakik az ember.

Boss 2008.06.01. 16:20:46

Bécsben csak a mélygarázsban lehet úgy fizetni, h. mikor beenged a mélygarázsba a sorompó előtt ad egy karton kis kártyát amit távozás előtt beteszünk egy parkoló autómata gépbe és kiköpi, h. mennyi péz. Az utcán ott is aprópénzes autómata van!

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.06.01. 16:29:00

Parkolni gyakran szopás itthon, de van egy kevésbé mellékes szempont is, mégpedig a járműforgalom csökkentése a belvárosokban. Tudtommal Londonban a belvárosba való behajtásnál szednek pénzt is. Persze az itthoni adaptációhoz jó lenne egy olyan szintű tömegközlekedés, mint Londonban. Ehhez azonban előbb a BKV-t kell tisztába tenni. De ez már egy másik blog :).

Balage85 2008.06.01. 19:02:54

Hollandiában is majdnem minden automatában lehet fizetni kártyával, sőőőt, Rotterdamban a belvárosban mással nem is lehetett fizetni, csak kártyával. :)
Bankkártya bedug, addig nyomom a gombot amig a megfelelő időpont meg nem jelenik, zöld gomb, mehetek isten hírével.. :)

baseldon 2008.06.01. 19:41:21

Lassan 4 eve elek kulfoldon. Ebbol majd 3-at Londonban, jelenleg Svajcban. Ezt nem hencegesbol, hanem a hitelesseg okan irtam. Londonban egy debit kartyaval a zsebemben eltem, kp nelkul. Mindenre jo es elegendo volt. Most ugyszinten egy helyi bank kartyajat hasznalom. A legritkabb esetben van nalam kp. Ha Mo.-ra megyek, sokszor gondban vagyok, de lassan megtanulok elorelatoan keszpenzt magamhoz venni. Sajna Magyarorszagon nem elegendo a kartya. Egy ponton teljesen egyetertek a cikk irojaval: Egyszeruen csak kulcspozicioban levo embereknek, amikor allami penzen nyaralnak, telelnek ezekben a gazdag allamokban, egyszeruen csak jegyzetelni kellene es alkalmazni a jot. Nem hiszem el, hogy ok ezeket nem veszik eszre. Ha meg tenyleg nem, akkor valtsanak szakmat, de surgosen. Mas. Az emlitett 2 orszagban hivatali vagy egyeb ugyintezeskor az ugyfel es ugyintezo(hivatalnok, stb.) egymast allampolgarnak tekintve segit, hogy az elete ne bonyolultabb es frusztracioval tele legyen, hanem minel rugalmasabban menjen a dolog. (lasd pl. autos ugyintezes Anglia kontra Magyarorszag) Tehat a hivatalnok nem azon topreng, hogy hogyan tomhetne a sajat zsebet allami penzbol mikozben magasivben tesz arra, hogy mi tortenik az ugyfeleivel. Ugyanis ugyanazon hivatalnok megjelenik onmaganal ugyfel gyanant. Az o autojat es egyeb eletet is inteznie kell. Ezzel szemben a magyar ugyintezo inkabb kiskaput nyit a szuk kor szamara. Beleertve onmagat is. Na, ez az, ami elkepzelhetetlen az emlitett ket orszagban. Meg valami a zebrarol a masik anyagbol. Londonban ha van zebra, atengedik a gyalogost, ha nincs, legyilkoljak. Tobbsegeben autoval jartam, de gyalogos is voltam. Mint minden autos, aki neha gyalogol is, es forditva. Megszoktam az ottani kozlekedest. Mondhatnam, eltanultam. Rajottem, nem celtalan a gyalogos remisztgetese a "csak ugy atmegyek az uton" szituacioban. Egyszeruen az autoaradatnak mennie kell, hogy ne benuljon le London. Ok erre csak annyit mondanak, hogy mindenki siet. Ja, a gyalogos is, mondom en. Ez az o kozlekedesi kulturajuk. Ezzel szemben Svajcban, 200m-rol villog a BMW kabriobol az ember, hogy nyugodtan indulj el a zebran a masik oldalrol a 4 savos uton, o at fog engedni mire odaer es nagyjabol te is odaersz o ele addigra, ha most elindulsz. Bizarr, de nagyon tiszteletben tartjak a zebrat. Ha nincs zebra, az sem tesz semmit, ha lelepett a gyalogos, az autos elozekeny es megvarja, amig mindenki biztonsagba nem kerul. Ez a kulcsszo. Minel nagyobb biztonsagban tudni mindent es mindenkit. Szoval, lenne mit eltanulni az egyeb orszagoktol.

Redcat 2008.06.01. 22:43:38

Egyáltalán miért kell a parkolásért fizetni? A közterület az enyém is, használhatom, nem?

ideaa · http://kobe.blog.hu 2008.07.29. 15:52:53

A Fővárosi Közterületi Parkolási Társulás (FKPT) igazi arca:

www.kobe.blog.hu
süti beállítások módosítása