Öt liter lett, maradhat?

Autonánia: 1966-os Ford Galaxie

  2008. január 20. - Péter Anna Címkék: ford autonánia mexikó 2008

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Célszerszám a sivatagban
2008-04-03 17:00:00

Emberem Tunéziában volt forgatni és szerencsére nem volt ideje bazári csecsebecsét keresni, egy jó kis

A tuningparádé legfigyelemreméltóbb járgánya
2008-03-25 11:00:00

  A rendezvényt három napig elviselő Angélának szobrot kell emelnünk- gondoltam a tuningshow női wc-jében. A

A legpengébb felni választás 2. menet
2008-03-23 09:23:00

  Közkívánatra tartunk egy második fordulót, elsősorban az olvasók javaslataiból. A gyári felnik

Nem Photoshop!
2008-03-21 18:00:00

Általánosban még a farmeremre is képes voltam szmájlimatricákat ragasztgatni, annyira hülye voltam a

1966-os Ford Galaxie oldalról

A sokkoló alsó-közepes szedánok után visszatérünk a normális ügymenethez, „lepattant benzintemetők a sarkon”-sorozatunk folytatódik.

1966-os Ford Galaxie lökettérfogatát jelző embléma

Most, hogy Péter felfedezte a kupéközpontot, célzott ingerlés következik. Volt már egy Galaxie, de ez öregebb és eladó. És ott volt, nem lehetett kihagyni.

1966-os Ford Galaxie hátulról

Az 1959 és ’74 között gyártott felsőkategóriás Galaxie 1965 és ’67 között közlekedett a függőleges vonalra rendezett fényszórókkal. Ez az ónszürke krokodil 1966-os, ugyanebben az évben használt egy fekete Galaxie kabriót a chilei elnök parádéskocsinak. Ezt:

Az 1966-os chilei elnöki Ford Galaxie. Fotó: Valo
Fotó: Valo

Dollárjel egy 1966-os Ford Galaxie ablakán

Az autó 15 000 peso, belül elmondhatatlanul szakadt, ha valakit mégis megfogott, írjon, emlékszem, hol áll.

1966-os Ford Galaxie szemből

Az Autonánia rovat emblémája

Autonánia

Gyakran bóklászunk a Mobile.de-n és a Használtautó.hu-n – meg időnként Mexikóváros utcáin – érdekes autók nyomában, amiket aztán nem veszünk meg. Ismerős? Ha ön is szokott ilyet csinálni, írja meg nekünk!

A konkrét használtautókra mutató linkeket a posztok publikálásakor ellenőrizzük, utána azonban lehet, hogy eltűnnek, mert eladják az autót vagy leveszik az oldalról, vagy egyszerűen beleolvad a mexikói földbe.

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a sorozat okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr44301349

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

T-boy (törölt) 2008.01.20. 20:40:57

Valami csoda folytán 78-79ben kijutottam Kanadába és USA-ba/meghivó/,néhány autót
sikerült kipróbálnom.A benzinár nem játszott 1gall/4l/1 dollár,nehéz ezt ma
megérteni,nem csodálkozom ha valaki nem érti
a rajongásodat Lery.
Nekem itthon akkor 500-as Puch-om volt..

ommm 2008.01.20. 20:46:01

miluman: fotóóóó
most! :))

ICE 2008.01.20. 20:58:27

Nagy valószínűséggel még soha nem mentél még csak hasonlóval sem (AP).Nem bántásból mondom de fogalmad sincs ezekről az autókról.Ezeknek a gépeknek a szeretete nem a szerény anyagi lehetőségegen és a fantázia nem túlzottan felerősödött szabad szárnyalásán táplálkozik.De hát mivé lenne a világ ha mindenki ugyan azt szeretné.

zoli 2008.01.20. 20:59:20

Erdemes azon elgondolkodni ,amit Lery(2008.01.20 20:16:41) irt.Az a legszomorubb az egeszben ,hogy ez IGAZ!
Nalunk itt "kulfoldon",evrol-evre mindig tobb BIOtrutymot kevernek a benzinhez,mert ez jo es bio es a kipufogott co mennyiseg redukalasa meg stb....stb...meg persze kicsit dragabb is tolle a benzin!
De a lenyeg ,hogy ennek a BIOtrutyinak az eloallitasahoz sok penzre van szukseg(valakin be kell hajtani!),es az eloallitas soran a levegobe kerult co mennyiseg se keves!
De sebaj.....a lenyeg hogy "mi" teszunk valamit a jobb levegoert ,es Bioszart keverunk a benzinhez!
Ez az egesz co mereses jatek csak politika,lehuzas,lobbi..........
Jol beetetik a buta nepet!
5 literes az autod?Fuj!De szemet egy alak vagy.Szennyezel itt mindent....
Neked meg van egy "ekalaku japan geci" autod?Hibrid?Te fasza vagy......
Eppen a napokban olvastam egy statisztikat:
Ha megteszel 800km.-t egy repulovel akkor 253g/km ,ha vasuttal akkor 80g/km a co kibocsajtas!Es mindez per koponya!!!
Utana lehet szamolni mit pufog ki egy repulo,es utana fikazni az 5 literes autokat!Parasztok!(marmint a fikazok!)

seagull 2008.01.20. 21:23:58

Hát mondjuk én nem vagyok valami öreg de ezerszer inkább egy ilyen egy szappantartó.
A hibridről meg csak annyit tudok elmondani, amit Winkler is: pont az a pár burzsuj milliomos fogja megmenteni a Földet...piha. Az csak lelkiismereti megnyugtatás, színmarketing az egész. Egyelőre, így 2008-ban még...később lehet hogy jó lesz, addigra viszont talán késő is lesz.

seagull 2008.01.20. 21:25:09

"...ezerszer inkább egy ilyen, MINT egy szappantartó." term.

Drehás 2008.01.20. 21:26:43

Béla te nagyonbeteg vagy tevagybeteg de nagyon.Akkor imágyaddenagyon a mai joghurtos dobozokat, a való neked.Ezek még autók!

Lery · http://lery.freeblog.hu 2008.01.20. 21:36:06

egyébként a fikázóknak ajánlom a kiváló Orosz Péter írását:
totalcar.hu/magazin/szerelem/amerika/
..valamint a két folytatást:
belsoseg.blog.hu/2007/02/06/sixteen
belsoseg.blog.hu/2007/05/15/chrysler

kár itt fecsegni, ezekben a cikkekben minden le van írva;)

danken 2008.01.20. 21:40:26

bunkó egy hasonlat

stevee 2008.01.20. 21:46:13

Gyerekek!!! Az autónánia posztjai nem arra valók, hogy a környezetszennyezésről okoskodjunk!!! Ezek a vasak arra valók, hogy vasárnap délután megyek vele 50 km-t, és közben fülig ér a szám!!!! Éppenúgy ahogy a japán turbós ékalakú verdák is, annak is van varázsa, csak egészen más. Hétköznapi autónak meg úgyis kell egy kisfogyasztású/hibrid/villany autó! Ha lehetőségem lesz én is veszek hobbíautót, de a környezetkímélés az ettől teljesen független, hiszen ez hobby!! A hulladékot viszont évek óta szelektíven gyűjtöm, lámpát leoltom, fűtést leveszem ha nem kell (és egyáltalán nem a pénz miatt), Tescoban nem fogadok el szatyrot, stb.......

Matfu 2008.01.20. 22:04:48

..igen, amúgy meg mit küzdötök, ez a világ már rég letűnt..
lehet szeretni a régi lovagvárakat is a hegytetőn, mégsem valószínű, hogy sok ember épít olyat magának manapság.

Lotyó 2008.01.20. 22:05:05

"Interneten vitatkozni olyan, mint indulni a paralimpián: hiába nyersz, még mindig retardált vagy. :/ :D"

Nem is érdemelsz jobb autót a Suzukinál

csé 2008.01.20. 22:11:30

Kicsit beleszólok én is... Mindig olvasom, de Soha nem kommenteltem ide, ámde a sok habzószájú egyén meggyőzött. Előadom a saját verziómat:

Párhuzamot vonni a japán "rizsrakéta" meg egy amcsi v8 között butaság, felesleges. Mind2 más célcsoportnak készül. A v8 nem arra van amire a skyline, hogy 200al kanyarodj. Ezzel finoman lassan haladsz, élvezed, hogy a vas adja a zajt, azt a mámorító hangot, ami neked az "élet". Az, hogy benzintemető, meg stb. Ki a francot érdekel, ha ez álmaid kocsija??? Meg hogy a mexikói senkik ezzel járnak. Barátom, mint tudjuk, az ilyen kocsikat viszik kubába, mexikóba, stb. Hizs közel a határ, ugye. Míg ide behozol egy akármilyen amcsi kocsit, a duplája lesz. Szal csak annyit, vitázni butaság, nem neked készült, aki a suzukiddal 5 literből kimész a balatonra, én ezzel a városban májerkodom, bömböltetem a lámpánál, mert nekem ez a JÓ.

Tsók

Karpathy · http://artofmax.com/ 2008.01.20. 22:26:11

A ló is "kihalt", mégis klassz dolog.
Ez is.
Én csak a Driverben és a Flatoutban driftelgettem ilyenekkel, de ott jó volt :))))

Gőzvillamos jöhet! A kettes vonalára lenne a legjobb.

siriuswhite 2008.01.20. 22:29:41

Japán? Hibrid? MIAJÓBÜDÖSFRANCOT keres itt ez a két szó? fölösleges példának felhozni a Nisszán Skállálynt. végsőkig kihegyezett motor, tartalék = 0. egy ős amcsi legyorsulja a lámpánál, ráadásul hanggal nem úgy mint a Lexus LS 600h-m ami kitörli a seggemet is, beparkol helyettem stb ez fíílínges? (a japán autó nem fílinges)!

csé 2008.01.20. 22:43:24

sirius:

Azért keres itt az a 2 szó, mert ellenpélda :) Akkor lesz habzószájúság (Imádom ezt a szót :P) amikor valaki csak a saját igazát szajkózza. Az a kocsi nem neked való, de azt kétlem, hogy egy ős amcsi legyorsulja a skyline-t :) A lexus sem a Te, hanem az 50es emberek autója. Apámat se hozza lázba egy skyline, vagy egy botváltós izomkocsi, mert levezetett 40 évet és már csak automata váltós nyugis kocsi érdekli, amivel el lehet menni 800 km-ert úgy, hogy utána nem fájós háttal szál ki belőle :) És persze nem a motorhangért él, hanem a csendért :)

AP (törölt) 2008.01.20. 23:29:03

A Skyline-ban végsőkig kihegyezett motor van, tartalék nulla?
2.6-os motorból gyárilag 280 ló, tuningolva gyári béllel 600.
Az amerikaiaknak kijön öt literből 150?
Jaj istenem, mekkora baromságokat beszéltek.

AP (törölt) 2008.01.20. 23:30:46

Azt meg nagyon-nagyon-nagyon lesajnálom, aki arra használja az autót, hogy a lámpánál bőgesse faszhosszabbításként, meg a parkolóban rajoljon..
De komolyan, az ilyen miért nem jár lóval? Azzal is megbámulnák, meg kitűnne a tömegből..

panzani 2008.01.20. 23:42:52

Azért mielőtt egy ilyen öreg autót egyszerűen környezetszennyezőnek titulálunk gondolkodjunk el azon is, hogy ezt 40 éve legyártották és azóta gurul, tehát a benne található acélt nem kellett közben háromszor újraolvasztani, az újrahasznosíthatatlan alkatrészeit ől nincs tele a szeméttelep/szemétégető/bontó. Valahol ez is egyfajta környezetvédelem, nem?
A motorja valóban pazarlóbb, mint a maiak, szerencse, hogy nincs velük tele a világ. De amennyi megmaradt belőlük, az azt hiszem senkinek sem árt.
A hybridről meg annyit, hogy azt nem tudom kinek gyártják, de biztosan nem a környezettudatos embereknek. Mert ők nem vesznek olyan aszfaltterepjáró benzinzabáló szörnyetegeket, mint amibe ezt a technikát beépítik. Ez is csak a gazdakoknak egy új játékszer. Fejlesztik a Porsche Cayenne és a VW Touareg hybridváltozatát. Ami 24liter helyett ezen túl csak 18 litert fog zabálni, gratulálok a 21.század környezettudatosságához!

AP (törölt) 2008.01.20. 23:46:18

30 lóerős literteljesítmény mellett muszáj is 5-8 literes motorokat használni, különben meg se mozdulna a két és fél tonnás kazánlemez bódé :))

Robpanzer 2008.01.20. 23:49:49

Látszik, hogy sok köcsög buzukisnak nem jön be ez a dizájn, de sebaj, inkább dícsérjék csak a csinovnyikverdájukat, ha nekik abban van a fíííling:D És a buzukist nyugodtan magára veheti az is, akinek nem ilyen "erőműve" muhahaha:D van, de azért képes rá, hogy fikázza ezeket a régi járgányokat.

AP (törölt) 2008.01.20. 23:56:39

Vicces, hogy egy ilyen csóró országban azt fikázzátok, aki a józan ész által vezérelve vesz olcsó fenntartású megbízható autót..
Nem baj, játsszátok az agyatokat, mind olyan vagytok, mint Gaben és Lali az Üvegtigrisből. Fasza amerikai gyerekek :)

AP (törölt) 2008.01.20. 23:57:51

A nyírbátor-alsói redneckek.. :)

Na jó abbafejezem, jóccakát.

Lery · http://lery.freeblog.hu 2008.01.21. 00:10:51

tiszta hülyeség ez a japán autó vs. amerikai autó :) én aztán szeretem az amerikai autókat..de nem tudom eldönteni, hogy sírjak-e, vagy nevessek-e, amikor amcsi autóstalálkozókon japánautó-égetés zajlik:D szánalmas. itt is tök fölösleges ezen vitázni: a ford mustang kurvajó autó, ahogyan a nissan skyline is. én nem feltétlenül az amcsi vasakat akarom dicsőiteni, én alapvetően a régi autókat kedvelem. oké, hogy manapság is gyártanak szép autókat, pl. skyline, ferrarik, stb, de ~30 évvel ezelőttig az volt a nagyszerű, hogy minden autó SZÉP volt, nem csak az ami eszméletlenül drága luxus kategóriába tartozott. (abba pedig ne kössetek bele, hogy szerintetek nem voltak szépek, mert bizony az elmúlt 30 évben változott némit a közizlés, szóval ez a Galaxie a maga idejében perszehogy kurvaszépnek számított. egyes autóbuzik szerint mostis, jóhogy)
ez a korszak letűnt, és alaktalan, műanyag szappantartók róják az utakat. ha tetszik, ha nem, ez így van. közhely, de igaz, ugyebár. nem a hibriddel, meg a bioüzemanyagokkal van a baj, hanem azzal, hogy egy átlagos, háziasszonyautó ma nem néz ki sehogy, negyven éve pedig még annak is volt egy karaktere.
latinamerikában van a világon a legtöbb régi autó az utcákon. a fentieket figyelembevéve szerintem érthető, hogy sokan nem tartják szemétrevaló roncsnak ezeket az autókat...

sztyi 2008.01.21. 00:21:48

Aki a földet akarja megmenteni, tankoljon étolajat, elvégre az növényi eredetű, csak annyi széndioxidot meg miegymást eregetünk vele az égbe, amennyit az a növény élete során megkötött.

Amúgy az ilyen vényóc vasaknak télleg lelkük van, az elétek besávoló/bevágódó szappandobozokat élvezet lehet fék nélkül eltrafálni :)

A hibridcsodákról meg annyit, hogy igen, a tulajaiknak az a boldogság, hogy körülöttük csend van, nem valami zaj, és mikor legyorsulja őket vki egy szétszakadt mutyukival/zsigulival, akkor csak "szarok rátok", vigyorog egyet, és csendesen suhan tovább. Gondtalan élet.

Kinek a zaj, kinek a papné

Nagy Tamás · http://BuenosAires 2008.01.21. 00:26:06

KItiltanám (tehát nem bezúzatnám, mert mint tárgy némelyik szép) a világon mindenütt az ilyen behemót benzinzabálókat, legyen az régi vagy új, japán vagy amerikai. Azt a környezetet, ahol én is élek senki ne szennyezgesse fölöslegesen kénye-kedvére.
Valószínűleg én is a híbrid batárokkal kezdeném, a 10 liters fogyasztásukkal. Egy majd' 20 éves corsa is elvan6-7 literből.
A japán meg amcsi meg európai fílingre meg magasról teszek.

Szputnyik 2008.01.21. 00:36:25

Nekem az tetszett a legjobban, hogy kit érdekel hogy 40 éve mivel szennyezték a levegőt, hiszen most van nagy ózonlyuk. De bázz az nem egyik napról a másikra alakult ki. Az amerikaiak azt hitték, hogy az olaj örökké tart, kifogyhatatlan. Tojtak a benzin pazarlására. Motort fejleszteni nem tudtak és nem is akartak, így iszonyatos mennyiségű károsanyagot juttattak a levegőbe. Bazz mi a fenének 5000 ccm? Nem csoda, hogy kezdenek - nem is kicsit - elterjedni az USÁ-ban a japán és európai autók, amik takarékosabbak, sokkal. Most(!) kezdenek rájönni, hogy a benya el fog fogyni, egyre drágább és drágább lesz emiatt, nekik meg nem éri meg fenntartani a 4-5-6-7 literes aautókat.

BuenosAires 2008.01.21. 00:38:13

Rossz helyre írtam a nickem. Na mind1.

Ronda Bobert 2008.01.21. 00:52:37

Helló Mindenki!

Nem értem ezeket a japán zsebrakéta-benzintemető hasonlatokat...
Az amcsik viszonylag lusták és jócskán buta emberek, míg a japánok (és sok más ázsiai emberfajta) szorgosak szoktak lenni, nameg hűdeokosak. Amikor a sok V8-as csodát (szeretem ám azokat) csinálták, akkor az USA-ban a csapból is benzin folyt, nekik mindegy volt, csak legyen nagy, kényelmes, nekik tetsző. A japánoknak a zsúfoltság miatt praktikus kiskocsi kellett, amit gyakorlatilag a zsebpénzükből fenn lehet tartani. A két nemzet sportkocsikínálata meg teljesen más. Mondjuk a Ford Galaxie luxus és nem sport. Egy Ford Mustang viszont már az, de akkoris minek összehasonlítani egy Skyline-nal? Gondolom a legtöbben az R33-ra, meg az R34-re gondolnak - amiket a '90-es években kezdtek gyártani 2002-ig - és nem a második generációsra, amelyik 1963-tól '68-ig volt gyártásban.
Mifelénk, aki megteheti és autóhomi, az vesz egy kispénzért fenntartható kisautót, amivel vígan elvan, mert munkahely fizeti a benzint (vagy gázt/dízelt, amit eszik) majd hétvégén beül a kedvencébe, mondjuk egy egy Cadillac-be, ha csak cirkálni akar egyet, ügyet sem vetve a fogyasztásra, a szennyezésre, bla-bla. Ha viszont zúzni akar, versenypályára menni, ne adj' isten szabályokat szegni, akkor beül egy gonosz környezetgyilkos Mustang-ba és zúz! De akinek a japán kocsik jönnek be és van Neki egy olyanja, mondjuk egy Impreza-ja, akkor azok meg azzal mennek. Az a kocsi a "fílinges", amelyikben úgy érezzük magunkat. Egy Lexus LS600h is fílinges, aki úgy érzi magát. Nekem - mivel még nincs kocsim - egy "ezerkecske" is megadná azt az érzést, amit szeretek egy kocsiban érezni. És ez az érzés nekem a szabadság. Kinek mi. Aki a magas fordulatszámot kedveli, a kis motorban lóhadsereget, turbót, elektromos mindent, az zúzzon japánnal. Aki pedig a nagy blokkot óriási autóval, dübörgő "vényóc"-cal, krómmal, amerikaiasan szereti... az tudja, hogy mit kell tenni.

Ennyi volna hirtelen. Elnézést a szóáradatért.

Utóiratféleségnek: És akkor nem kommentáltam a német autóipar remekeiről, ahol V12 is van... nameg a franciák és a többi...

Leegor 2008.01.21. 00:57:20

Aki itt azt mondja, hogy egy autóbuzi nem vehet magának egy hobbiautót, amivel hétvégenként megy 100 km-t, az mit keres egy autós blogon? Sokat szennyez? Évi 3000 km-en? Piha...
Napi használatra kell az új szappantartó, én is olyannal járok, tervbe van véve egy benzintemető vásárlása (öreg sorhat európai csillagos), akkor most én vagyok a mumus, akitől kihalnak a pandamacik? Ugyanmár..
Mondjuk a hibrid tényleg egy marhaság, akkor már inkább dízel.

Leegor 2008.01.21. 01:03:52

Valaki említette az amcsitalálkozókon a japánautó-égetést.
Megértem az indulataikat, ha európában több Lexus-t adnának el mint Mercedes-t, én is fölgyújtanék egyet, nyilvánosan. És sírnék közben a tehetetlenségtől. Vállalom.

csé 2008.01.21. 01:13:04

Látom AP még mindig a hivatalos, másikoldalonállok letojom a véleményedmerhülyevagy :D
Én rohadjak meg, mert élvezem a v8 semmivel sem összehasonlítható hangját :D Aki meg azt írja, hogy bezúzatná az összes v8-ast, az sajnos tényleg buta... Ennyi erővel a régi ladákat, trabikat, stb kocsit is ki lehetne dobatni, mert dupla annyi a károsanyag-kibocsájtása, nem beszélve az ős dízelekről.
Ja és ez a 30LE/liter. Nem fogja fel szegény, hogy nem a LE volt a lényeg anno, hanem a nagy motor adta hang-feeling-nyomaték. De sebaj... És persze hogy nem ülök egy olyan kocsiba, lásd suzuki, mert nekem:
1. Nem tetszik
2. Mindenkinek az van
3. Karambolozol egy ekkora vassal és Te maradsz ott...
4. Alapból nem tartom semmire a suzukit autógyártásban

Magánvélemény, ezvan. Inkább egy új kocsi, Merci, Audi, Ford, Vagy Japán csoda...

AP (törölt) 2008.01.21. 01:18:02

Nem tudok aludni, annyira felhúztam magam ezen a sok marhaságon.. Basszátokmeg:)


Új merci vs. a hétéves ezres Swiftem?
Szép összehasonlítás

Lery · http://lery.freeblog.hu 2008.01.21. 01:28:22

AP: ha a belinkelt cikkek után is marhaságnak tartod a témát, akkor miért látogatod ezt a fórumot? arra vágysz, hogy meggyőzz minket, és elismerjük, hogy a v8-as amerikai autókat be kéne zúzni egytől egyig? lásd be, hogy mi nem így érzünk, te pedig nem akarod, és nem is tudod megérteni ezt az életérzést.

AP (törölt) 2008.01.21. 01:32:38

Én sose írtam, hogy be kéne zúzni őket, összekeversz valakivel.
Tényleg csodálatos a dizájn (ha nem egy szétrohadt példányról beszélünk ugyebár), tényleg über a hangjuk, de viszont a 30-40le/liter, a gyűrődőzónamentes két tonna és a százon 40 liter nekem nagyon abszurd..
A feelinget is értem, Dire Straits a magnóba be, gurgulázás és gördülni a bícsen (bícsen? itthon milyen bícsen?).. Csakhogy ez itthon inkább majomkodásnak tűnik.
A japánautó taposással pedig azt hiszem, magukról állítanak ki bizonyítványt a tisztelt benzintemetőtulajok.

danken 2008.01.21. 01:34:55

Kicsit elkéstek az amcsik a jakúza autók égetésével, felőlem égethenék én sem szeretem általában őket, de végülis saját piacukon verik el csúnyán őket a japók, régi autó nem feltételn szép is , hiába van benne 8000 motor, de a múltjuk valóban szép az amcsi verdáknak, a jelenük meg katasztrófa, igazából saját orzságukban végülis egy LS lexusnak nem tudnak konkurenciát felmutatni, S-Merci, de ugye az meg nem amcsi

Leegor 2008.01.21. 01:38:47

AP
A japánautó taposással a komplett amerikai autóipart siratják, amit tönkretett a japán agresszió. Jogos.
Én se vennék japán autót soha, és nem azért mert nem jók, hanem azért mert európaiak vagyunk, basszameg.

Lery · http://lery.freeblog.hu 2008.01.21. 01:40:23

AP: még a végén kiderül, hogy egyetértünk mindenben! persze hogy mai szemmel nézve borzalmas a fogyasztás, és a biztonság (ha lehet annak nevezni) egy ilyen autónál..én nem vagyok olyan elfogult, mint itt egyesek, akik azt állítják, hogy sokkal nagyobb biztonságban érzik magukat egy ilyen vasban, mint egy suzukiban. sajnos az az igazság, hogy az utóbbi valószínűleg sokkal biztonságosabb:)
arról, hogy itthon mi tűnik majomkodásnak: hát én ide sosem vennék amerikai autót. ha sok pénzem lenne, egy '80 körüli 911-et vennék inkább, vagy Volvo p1800-at. ha látok itt egy hatalmas amcsi dögöt, persze, megcsodálom, de végülis baromira nem illik bele ebbe a környezetbe:) ezért sajnálom, hogy nem az '50-es évek amerikájában voltam fiatal :P és ezért imádom mexikót, mert ott még maradt valami ebből a világból..

Lery · http://lery.freeblog.hu 2008.01.21. 01:43:55

"Én se vennék japán autót soha, és nem azért mert nem jók, hanem azért mert európaiak vagyunk, basszameg."
ottapont;) mondjuk szivesen csinálnék egy kis világkörüli utazást.. európában porsche, amerikában mustang, ázsiában skyline.. egyiket sem vetem meg;)

AP (törölt) 2008.01.21. 01:46:29

Érdekes, hogy a hiroshimai Mazda tette tönkre az amerikai autóipart.. Milyen irónikus, hogy ezért is a japánokat okolják, véletlenül se magukat. :)

Lery szerintem egyetértünk. Elvileg csodásak, Mexikóban meg a jó öreg Usában ahol nincs ára a benzinnek, biztos jó buli egy ilyennel járni, meg szépek a kompresszorok amik kilógnak a motortérből, de ha egy icipicit is felnőttként gondolkodunk, nem hülyegyerekként, akkor marhára belátható, hogy ide nem ilyen való.
Szerelemautó az kell, ha lehet, de kizárólagos kocsinak ilyet?!

Lery · http://lery.freeblog.hu 2008.01.21. 01:53:32

soha életemben egy percig nem gondoltam, hogy magyarországon akár hobbiautónak is kéne egy v8-as izomautó:) sokkalinkább kimennék az usa egy időre, és ott járnék valami régi szépséggel. még egy 80-asévekbeli Oldsmobile Cutlass is bejönne, hm

blaise 2008.01.21. 01:54:26

Ezt az autot mindannyian felreertelmezitek. Nyilvanvalo, hogy ez egy megbukott koncepcioauto, a szobanyi sik feluletekre eredetileg napelemeket terveztek. Aztan rajottek, hogy rossz piaci politika hatvan evvel elore tervezni, inkabb beleraktak a meglevo kaszniba egy tohonya otost.

nemmindegy 2008.01.21. 02:22:49

hat nekem volt szerencsem menni egy ilyennel, ( el camino, LA-ben meg 97ben) hat kivulrol nagyon "hangulatosak" de menni veluk nem tul jo. nem erzed a sarkait meg a loerejuket nemtudom milyen poniloban merik de halalgyenge az az 5literes motor, ( 5.7es?) de ketseg kivul dogos es nagyon csajozos (a lajtatol keletre meg ahol spanyolul beszelnek) amugy ha tobb ezer ev mulva egy autot kene megnevezni ebbol a szaz evbol akkor en nem egy japan cdtixrspdrr-r turbora emlekeznek hanem valami jo nehez v8as ilyesmire. de izles dolga.

Beaver 2008.01.21. 03:20:22

Valamikor regen 82-84 korul volt egy 445 cu" motoral gyartott Buick-om, (valami 7.3 literes motor atszamolva) ha azt megrugtam a lampanal egy kicsit, nem nagyon volt ellemfel semilyen Micky-Mouse Porshe
Valaki irt a rizsa autokat dicsero fohaszt milyen erosek stb hogy lehet oket tuningolni, hat a V-8 eket siman fellehet punpalni othoni garazsban par ezer $-bol 800LE-ig meg csak kulonleges szaktudas sem kell hozza. Most van egy 2006-os Mustang GT alap 300LE egy kicsit meg van maceralva lead mostanaban 360 pacit amivel szivesen szopatom a lampanal a legtobb szeriaban gyartott Europai vagy Jappan fost (0-10-ra 4.4 sec) Egyedul a Corvet az jol elkeni a szamat de azok erosebbek mar gyarilag.

aa 2008.01.21. 03:50:49

Anna, te szerencsétlen, olvasgass egy kicsit a saját újságodból:
totalcar.hu/magazin/szerelem/daciatort
(jé, ezt is egy nő írta és nem bénázott?)
aztán javítsd ki az újabb baklövésedet a taxis cikkben.

aa 2008.01.21. 03:51:45

Anna, te szerencsétlen, olvasgass egy kicsit a saját újságodból:
totalcar.hu/magazin/szerelem/daciatort
(jé, ezt is egy nő írta és nem bénázott?)
aztán javítsd ki az újabb baklövésedet a taxis cikkben.

blaise 2008.01.21. 03:52:50

Es az ujak sem jobbak, nemreg tettem ugy 3e km-t egy uj Pontiac G6-ba, 3 liter V6, akkora a fordulokore, mint egy nyergesvontatonak, a ketszaz loerobol meg semmit nem erezni, valszeg az automata miatt. Varosban egy remalom volt. Igaz 120 km/h-nal 2500-at forog, vegul is autopalyara epp eleg. De eskuszom egy alap Fabia-ban jobbak a muanyagok, ez valami undorito volt. Tudom nem egy csucsomdell a G6 sem, de akkor is...

aa 2008.01.21. 03:53:22

Anna, te szerencsétlen, olvasgass egy kicsit a saját újságodból:
totalcar.hu/magazin/szerelem/daciatort
(jé, ezt is egy nő írta és nem bénázott?),
aztán javítsd ki az újabb baklövésedet a taxis cikkben.

bigpond 2008.01.21. 04:20:51

Hat igen... az eszmeletlen uzemanyag pazarlas az egyik oka ,hogy mar 100$ egy hordo nyersolaj es most az amcsik (es veluk egyutt mindenki) elindultak a lejton es nemigen lesz megallas sajnos.Felejtsetek el az ozonlyukat meg a tobbit! Lesznek itt sokkal nagyobb problemak es nem husz ev mulva hanem sokkal korabban.
Aki teheti meg most vegyen V8-ast mert 5 ev mulva mar jegyre fogjuk kapni a benyat! Ha lesz ra penzunk persze.
Remelem ,amit leirtam mind baromsag.

andras244 2008.01.21. 07:43:07

Csak arra lennék kiváncsi, ha holnap az itt annyira környezettudatos 100onelmegy5el autózok milyen autót vennének?!?

Mert, hogy nem hibrid és nem kisautó volna az tutti ...
X5, ML, Cayenne stb

:P

Az a baj, hogy a magyarok nagyszázaléka nem mer álmodni nagyot, de ha ő nem mer akkor más se merjen!

andras244 2008.01.21. 07:53:25

naaa ......még1x
Csak arra lennék kiváncsi, ha holnap az itt annyira környezettudatos 100onelmegy5el autózoknak LOTTÓ 5ösük lenne, milyen autót vennének?!?

Mert, hogy nem hibrid és nem kisautó volna az tutti ...
X5, ML, Cayenne stb

:P

tévedni emberi ... :D

Atosbacsi 2008.01.21. 08:06:55

Kedves AP!
Az ilyen autóknak nem csak, hogy lelke, hanem stílusa is van, nem mint a te unalmas, értéktelen swiftednek. És a lerobbanásra, meg a máladozásra visszatérve, nemhinném, hogy 40 év múlva látunk még mai swifteket. Azok már 4-5 éves korukba szétesnek. És ne haragudj meg, de akinek swiftje van soha sem tartottam igazi autórajongónak/hozzáértőnek.

Balázs 2008.01.21. 08:42:38

"...japán geci" ez az, végre valaki megtalálta az ide illő jelzőt!!!
további jó szemkimarást:-)

Forest 2008.01.21. 09:04:06

Szerintem f@szság egy autó lelkén vitatkozni. Mérnök haverom kedvenc szólása: Amelyik tárgy kettőnél több részből áll, azoknak van lelke. :) A buzukinak is van, meglátod hogy fogsz könyörögni neki egy kemény kátyúzás után ha spec. éppen kórházba sietsz, hogy csak most ne hagyjon cserben, ne legyen baja. Vagy hiheted az ellenkezőjét, majd egyszer ott maradsz vele a szarban, amikor a legkevésbé számítasz rá. Aztán persze a használati tárgy kategórián felül minden autós nemzet készít művészi alkotás kategóriát is. Mondjuk erre érdemes gondolni akkor is, amikor már évek óta használod hibamentesen, és lassan megszokod a vonalait (mert vételkor nem csak 1 tonna műszaki megoldást vettél hanem design-t és szépséget is). Mint ahogy egy szép nő attól még ugyanolyan szép (mint amikor először megláttad,) hogy minden reggel melletted ébred. Viszont tudatosíthatod magadban hogy milyen kurva jó is neked Vele. Legkésőbb ettől aztán tényleg lelke lesz a gépnek. Megdugni, buzerálni persze nem kell, de érdemes jóban lenni vele.
Ja nem paragép vagyok, évekig szereltem autókat (szakmámból kifolyólag), és vezettem nyergeseket is, és nem egy szaki osztja "az autónak lelke van" nézetet.
Ez kb olyan mint az "én aztán nem hiszek Istenben" kategória. Aztán amikor szül az asszony magadban azért fohászkodsz hogy ne legyen baja senkinek. De kihez is?

austinpowers 2008.01.21. 11:01:59

Van egy mondás: "Miért gondolják a csúnyák, hogy feltétlenül szaporodniuk kell?"
Átültettem ide: Miért gondolják az új autó fanok, hogy itt feltétlenül véleményt kell nyilvánítaniuk?
Akinek nem klappolnak a régi kocsik, cuppanjon valamelyik kereskedői oldal fórumára!
Anna, jöhet a telefonszám! :-)

DG 2008.01.21. 11:04:30

Rendesen összeveszett itt két ellentá-
bor. Az örök vita. Japán kocsi, vagy
amcsi szörnyeteg. Tény: japán kocsik a legjobbak a világon én mégis az amcsit szeretem. 2 éve vagyok egy 23 éves, mások által "ipari hulladéknak" nevezett Chevy boldog tulajdonosa. Utálom a kis, pár decis motrú autókat. Veszekedni nem szoktam az ilyen kocsik tulajaival, mert aki veszekedni szeretne velem ilyen témában az először pár évig használjon egy benzintemető tepsit, majd pár évig egy egy pár decis papírautót. A legtöbben akik lenéznek engem, meg nem normálisnak titulálnak, hogy milyen kocsim van még az életükben nem ültek igazi ami verdában.

Kifordított kacagány 2008.01.21. 11:06:55

ennyi félművelt álkörnyezetvédőt egy helyen ritkán látni. szánalmasak vagytok. grínpísz marketing és zérógondolkodás. ez kell a népnek.

és már megbocsáss AP, de ez a "józan ész által vezérelve vesz olcsó fenntartású megbízható autót.." duma, ez se semmi. ebben az országban és mindenhol máshol is, az eladott autók 90%-a luxuscikk és nem munkaeszköz, erre te itt jössz ezzel az olcsó fenntartású praktikumszöveggel, mikor elsősorban te is csak furikázni vetted az autódat. ne akard már nekem bemesélni, hogy kizárólag matematikai döntést kell hozni egy autó vásárlásakor.

ami pedig az emelkedő üzemanyag árakat illeti, szerintem nem lesznek olyan katasztrofálisan magas árak. mire elfogyna a kőolaj, addigra a bio-forrásból származó üzemanyagokat előállító üzemek kapacitása több mint elegendő lesz a szükségesnél.

csé 2008.01.21. 11:10:24

AP: Értem az érveid és végre egy olyan kommentet írtál, amiben nem szapulsz semmit :D Mellesleg nem állandó autónak kéne nekem egy v8as, sőt lehet nem is azt vennék, ha tehetném. Csak imádom őket, úgy ahogy vannak. Ahogy a Japán kocsikat is. Ha most én nyertem volna a lottón, mit vennék? Fogalmam sincs, de tuti német vagy Japán kocsit, amivel a városban tudok mászkálni, van benne legalább 200 paci, és nem megy rá az adókra meg stb-re a kisgatyám!

DG 2008.01.21. 11:15:26

igaza van az előttem szólónak. Szívvel vettem öreg amerikai autót én is. Az összes észérv ellene szólt. És mégis. Pedig milliomos sem vagyok. Csakhogy munkába nem kell kocsival járnom, mert 5 perc séta a munkahelyemig. Ha meg valahova el kell mennem a saját örömömre azt miért ne tehetném egy ilyen tepsivel ha az tetszik. Évente 5-6 ezer kilométert rakok bele az őskori technikába, tehát nem igazán érdekel a néha kár 23 literes fogyi, vagy az emelkedő üzemanyagárak. Kis cipősdobozokba meg pakolja be magát a családjával együtt az, aki nem tudja mi a jó.

Bál 2008.01.21. 12:32:21

Vicces ez a japán-amerikai összehasonlítás...
Csak tényleg eleve elvetélt a kérdés. A Swift, Corolla, Primera, meg milyen "csodák" egy kategória, a Galaxie, Impala teljesen más... Japán autót ész érvek szerint vesz az ember, hogy eljusson A-ból B-be. Amerikai nagyvasat azért, hogy a közlekedés élményén túl vmi más örömeket is kapjon. Naná, hogy környezetszennyezők. Senki sem vitatja. De akkor is:D
Amerikai autó, KÉNE? hát hogyne kéne:D
De ez a többségnek úgyis csak egy megmosolyogható álom marad.

Roland... 2008.01.21. 12:36:42

Hello,

nem tudom ki írta, hogy a japán autó nem "feelinges". Nekem másfél évig volt egy 1.6-os honda crx-em, és az audi kupém után a második szerelmem lett - hamar rá lehet érezni a gokárt feelingre - Japán autó feeling. (Hozzáteszem az audi az öthengeres bivaly motorjával tökéletes ellentéte volt a harcias kis egyhatosnak - de mindkettő fantasztikus autó volt:)
Bár tény és való, hogy a crx-ben 200 körül már felesleges volt a hifi, és inkább úszott mint gurult:) Viszont egy hegyi szerpentinen nem sok ellenfele volt a mátrában:)
A másik, bár a skyline-ot nem ismerem csak a híréből - De azt mondani egy igazi japán sport autóra, hogy nincs benne tartalék..:D Nyilván nincs amikor általában 7-8 ezerig forgatható gond nélkül egy japán sportmotor, és bármikor visszarakhatsz egyet kettőt, ha ott és akkor nem elég még egy kicsit rálépni a gázra ehh. A másik, hogy futóművükben végtelen tartalékok vannak - a crx, és a colt turbo sem azért volt "száguldó koporsó" mert nem lehetett vele megálni, kanyarodni stb. Csak a diszkóskölkök akik többnyire bőven 140-200 között elszálltak vele ugye.. Ilyen tempónál már , hogy a témánál maradjunk egy cadilac eldoradoban is szentpéternek köszönsz.

Ja és én is a kisebbség táborát gyarapítom amelyik azt mondja, hogy ne hasonlítsunk össze amerikai nagyvasakat filigrán japán autókkal. Más korszakban más célokra készültek - És - más utat is jártak be. Egyébként a vita nagyon is partalan, -mert ahogy az irdatlan amcsi nagyvasaknak leáldozott, sajnos a sportos japán verdák is kiszorulóban vannak.

Bye

Roland...

Bál 2008.01.21. 12:43:06

Egyébként meg ha annyira zavarnak egyeseket ezek a nagyvasak, miért kattintottak a címre? Láthatták a mellékelt kép alapján, hogy nem egy kis japán egyenautóról lesz szó a cikkben. Én személy szerint megörültem h végre nem egy unalmas távol-keleti tucatról lesz vmi:P

DG 2008.01.21. 12:48:50

Így van. Nem érdemes hasonlítgatni. Van aki ezt szereti, van aki mást. Nincs ezzel semmi baj.
Egy Imprezát is lehet szeretni és egy Caddy Eldorádót is. Kinek melyik jön be. Annával egyetértek. Nekem is dobog a szívem egy megtermett V8-as rozsdaboglya láttán, aminél alapjáraton meg tudod számolni a fordulatok számát. Csak gurgulázik, csak öblöget. Egy rendesebb 1.3-as akármi lenyomja gyorsulásban, mégis szeretem. Szabadnak érzem magam benne. Nem sietek sehova vele. 80-90 az átlagsebesség. Minek is sietnék. Minél több időt szeretnék tölteni a vonalzóval megtervezett vonalak, idomok között és élvezni az automata váltó kényelmét. S, hogy a kocsi éppen ezalatt 20 litert becsókol.... Akkor, abban a pillanatban nem is gondolsz rá..

Bakafánt Románia · http://www.koffer.boff 2008.01.21. 13:06:25

Kedves Bál!
Miből gondolod, hogy az amerikai nagyvasak környezetszennyezők? Tudommal egy ilyen autó (még a regebbiek is!) lényegében kevesebb szennyező anyagot bocsájt ki, mint egy mai dízel.

Mi bajotok van a Dácsival? Vagy tudtok valamit?

TomTom 2008.01.21. 13:21:23

Kedves Bakafánt Románia!
-Egy mai diesel nemfogyaszt 20 lityit
-nem a co2 ami veszélyes náluk
-van részecskeszűrő

Egy mai "műanyag" kocsi is lehet jó és szép.
Szeretem az amcsi kocsikat.A régieket-újakat egyaránt.

Kifordított kacagány 2008.01.21. 13:23:35

könyörgöm, hagyjátok már abba ezt az abólbébezést. sírni tudnék mikor ezt olvasom már lassan mindenhol.

Bál 2008.01.21. 12:43:06
azért kattintanak rá, mert frankót akarnak mondani, fikázni és az önérzetüket ápolgatni

Bál 2008.01.21. 14:26:17

Kedves Bakafánt Románia!
Nem vagyok egy gépészmérnők, de nem nehéz kikövetkeztetni, hogy egy 3000-5000 köbcentis V8-as, 20-24 literes fogyasztással miket pöföghetett ki magából egészen a 90es évekig... Addig kb a fogalom se létezett h környezetvédelem. Persze nem csak Amerikában nem, hanem sehol máshol sem. A küönbség csak annyi, hogy míg ők megtehették, hogy legyártsák ezeket a megalomán csodákat, addig a világ többi részén más helyzetek uralkodtak.

Egyébként meg kedves nagyon odafigyelő környezetvédő barátaink. Ne mondjátok már, hogy azért vesztek alsóközepes műanyagautókat a legalacsonyabb motorral, mert ti annyira környezetbarátok lennétek:D Nem lehet, hogy csak bizonyos adónemek szabják meg, hogy nem ülhettek(velem együtt) 1-2 méterrel hosszabb "dobozban" pár száz (vagy ezer) köbössel erősebb motort hajtva?
És nekem nem azért kéne ilyen verda, mert a kisebbségi komplexusaimat szeretném vele leküzdeni... Csupán azért mert lenyűgözőek.

Lery · http://lery.freeblog.hu 2008.01.21. 14:34:24

ilyen alapon szerintem sokkal jobb volt az a korszak, amikor az autók 5000 köbcentis V8-as motorral mentek, de viszont sokkal kevesebb volt belőlük. az '50-es években nem igazán létezett még olyan kifejezés, hogy "forgalmi dugó", de manapság amikor a wc-re is kocsival jár mindenki, nyílván elég szar lenne, ha csak ilyen benzintemetőket gyártanának

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.01.21. 14:50:55

Hát nem is tudom. Nekem nagy és kényelmes kocsim van, ami nem is fogyaszt olyan keveset - bár tény, a városi 12 lityi egész jó volna egy 5literes vényolcastól :-) A hangját imádom, viszont ugyan elég stabil kocsi, a kelleténél azért billegősebb a futóműve.... és még sorolhatnám: imádom, ahogy alacsony fordulatról, nyomatékból lehet vele kényelmesen krúzolni, a család pedig gond nélkül elfér….

Egy csomó olyan jelzőt rá tudok különösebb ferdítés nélkül illeszteni, amelyet általában amcsi kocsikra szoktak, pedig egyenesen a felkelő nap országából érkezett (bár az a bizonyos piros kör inkább krizantémot jelent szerintem), méghozzá nem is olyan régen, '92-ben. Hogy most akkor én vagyok tudathasadásos, vagy a japánoknál ez még a „másolós” korszakban született, nem tudom, de az biztos: szerintem (SZVSZ, IMHO, stb) nincs olyan, hogy „japán kocsi” meg „amcsi kocsi” csak egyes típusok vannak. Hogy kézenfekvő példát hozzak: nincs két egyforma V8as, ezen talán nem is kell vitáznunk, igaz? Volvo 4.4 V8 keresztben, vagy Mustang 4.6 V8 hosszában? Pedig ugyanúgy Ford konszern, de még a hangjuk is más…..

Persze lehet, vannak olyan, helyi érdekű divatok, amelyek egyes országok autóit jobban meghatározzák – de ez nem jelenti azt, hogy a kivételek ne lennének legalább olyan nagyszámúak, mint a szabályt erősítők.

Ja és még valami. Manapság készült (legyen mondjuk 1990 után) japán, vagy bármilyen autót összehasonlítani 1960-as években készült amerikai, vagy bármilyen autóval, hát nem is tudom, szerintem ha az érettségi nem a magolásról, hanem a gondolkodási képességről szólna, ilyenért bárkit meghúznának. Csak két pont: 1960-ban még olajválság előtt vagyunk, tehát mindenütt alacsony a benzinár. És 1960-ban még nem találták fel a globalizációt, tehát (szinte) kizárólag hazai piacra termeltek. Az akkori japán autók nem is állnák a versenyt semmiben az akkori amerikaiakkal, még környezetvédelemben sem……. Viszont aki ült már valami 25 éves (vagy régebbi) japó pléhdobozban, az tudja, hogy annak az előttem szólónak van igaza, aki szerint minden autónak tud lenni fílingje 

elnézést a hosszú megszólalásért, csak oly sok minden elhangzott már itt....

T-boy (törölt) 2008.01.21. 15:09:02

A lé határozza meg a tudatot.
Mexikóban lehet hogy nincs minden sarkon
márkaszerviz,USA is ölég nagy ország,de
minden kúton árulnak ékszijat kipufogóalkatrészeket.A kocsidat 1 kalapács,scavarhuzó,és pár villáskulcs
segitségével/hibakód kiolvasás nélkül/megcsinálhatod.Igy nem maradsz úton
néhány 100km-re az uticélodtól.60mérföld a megengedett,és BETARTATOTT korlátozás/kb100/igy a fogyasztás se olyan hatalmas.

T-boy (törölt) 2008.01.21. 15:24:26

A V8-asokkal ugyanúgy jártak az emberek,mit
mi a trabantal,ladával de nem volt nagy szám az autó.10 éves korukban vezették,nem
akarnak mindenkit megelőzni,és 500km-es országban 160-al közlekedni.

MBlöki a barom 2008.01.21. 15:35:43

'a környezetszennyezésről meg annyit, hogy nagyjából 3db széntüzelésű erőmű pumpál annyi co2-t a levegőbe, mint amerika teljes autóparkja.'

Lery gyerek, te annyira hülye vagy, hogy egy vényócat kéne a nyakadba kötni és irány a Duna! :P Nem csoda, hogy az igazi autóbuzik mind a legaljából kerülnek ki.

NismoSin 2008.01.21. 16:15:20

Ha megengeditek kifejteném véleményem az amcsi vasakról és a japó rízsrakétákról.
1.Az amerikai gépeket próbálta sok ország másolni a fénykorukban.(anno 60'-70')
2.A rizsrakéták a 90' években szaporodtak és szerezték meg sok ember elismerését.(joggal)
3.A mai amerikai autók nem túl értéktartóak/keresettek és ennek oka van.
4.Teljesen felesleges azon vitázni, hogy a japó vagy az amcsi a gyorsabb, mert így "tuningolom, meg úgy tuningolom" mert "láttam a neten hogy ezt leverte meg azt is" (a faszt érdekel, kispola is verhet Mustangot ennyi erővel)
5.A hibrid és a bio-etanol nem ugyanaz.
6.Miközben ti ezen vitáztok én beülök az európai (olasz) kocsimba és 1 jót cirkálok és élvezem.(és akkor most lehet fikázni a hűdeszar olasz kocsikat is)

Köszönöm a figyelmet, biztonságos közlekedést!

Lery · http://lery.freeblog.hu 2008.01.21. 16:44:34

MBlöki a barom: értem. :)

T-boy (törölt) 2008.01.21. 16:47:58

Szombathely-Győr 1:50 perc!100km:6trafi,
6 szonda.Jogsi ára:1db konyakosmegy,
vagy 1db tegnapi lekvárosbukta.Ki milyen gyors vagy lassú
autót szeretne arra a néhány hónapra amig
a pontjai el nem fogynak?

AP (törölt) 2008.01.21. 17:13:24

Atosbacsi: te már csak tudod. :)

AP (törölt) 2008.01.21. 17:23:53

Kifordított kacagány (szép neved van):

Hogy miért vettem azt, amit? Egyszerű.
Amikor ilyen elbaszott országban élünk, ahol jól megadóztatják a kis szarom egyhatos fölötti motorokat is, kurvadrága a benzin, mindenhol mérnek és már egy jóízűt alig lehet menni a szétrepedezett nyomvályús utakon, akkor minek vegyek valamit, ami 260-al tud menni és ötöt megy százra?
Szarok bele. Megvettem a legalapabbat, 140-et ez is megy, és ennyi, kész.
Amennyiért ezt vettem, lett volna Porsche, BMW, meg sok minden más is.
Kinek mi kell.
Kéretik leszállni rólam.. :)

rhöl 2008.01.21. 18:43:51

Üdv mindenkinek!!

NismoSin!!! Ku...ára igazad van!
Froza Italy!!

bandita 2008.01.21. 20:45:26

Nem akartam ide írni, mert semmi közöm hozzá de AP te mennyire primitív ember lehetsz. Állítom még az életben nem csavartál be kettő csavart sehová.
A japán autókat tudod mennyire utálják a munkások összeszerelni? Mindíg minden ugyanaz mindíg minden monoton és darabszám a lényeg mindíg csak az a kibaszott darabszám. Én sajnálom európaa iparát mert ha igy folytatódik kinyírja a japán ipar és arról jobb ha tudjátok hogy az nem fehér embernek való amennyit egy japán dolgozik.
A dolgora a leg találóbb hasonlat végül a cd, illetve mp3 és a bakelit lemez közti külömbség. Én most veszek kettő diszkós cd-t és persze hogy mp3-as csodakütyü lesz, de ha megtehetném bakelitlemezzel nyomnám mert abban van az érzés, nem ebben a sok szar műanyagban. Ezt torpedózd meg okoska.

Jalopy 2008.01.21. 21:23:10

Kit érdekel a környezetszennyezés?
Szépek ezek a kocsik...Ennyi.

AP (törölt) 2008.01.21. 22:15:24

Én szedtem szét és raktam össze az előző zsigulimat, egyébként valóban nem csavartam be csavart egyet se. Maguktól csavarodtak, én csak szemmel vertem őket.
Akkor lett elegem egy időre a csavarozásból..

Bakelit rulez!

AP (törölt) 2008.01.21. 22:19:49

A bakelitnek van egy olyan hangja, ami semmi mással nem összevethető.
Már csak a dj-k és az elvetemültek ismerik..
Egy igazán jó hangrendszer árából viszont autót veszel :)
(egyébként ha már itt tartunk, a kocsimban most az általad várt mp3-as kályhaezüst színű fröccsöntött csoda helyett sima kazettás magnó van, mert arra, hogy valami szóljon, az is tökéletes)

29 Palms 2008.01.21. 22:40:43

Az európai autóipar azért hanyatlik, mert sokkal kevésbé foglalkoznak a minőséggel, nem tudnak annyira olcsón termelni, és ezekhez mérten horror áraik vannak. Elvileg egy szétbüntetett eredeti japán/koreai származéknak itt drágábnak kellene lennie, de nem az. Ez azért van, mert Európa a még megmaradt presztízsre és a lokálpatriotizmusra építve extraprofitot zsebel be a kedves vásárlóitól. Csak míg az európai gyártók igyekeznek mindezt méregdrága marketing-eszközökel fenntartani, a japán folyamatot optimalizál, gyártást racionalizál, fejlettebb eljárásokat dolgoz ki. Korea meg lelkesen megy utána. Ennek következtében olcsóbban tud előállítani akár jobb minőségű terméket. Aztán mindenki eldöntheti mi kell neki.
Ennyit a piacról, ha már szóba került. Azért valaki említsen már egy olyan gyártót, ahol nem számít az eladott autók darabszáma?

AP (törölt) 2008.01.21. 22:52:10

Duesenberg?
Nekik már mindegy..

29 Palms 2008.01.21. 23:05:55

Sose lehet tudni, elvileg folyton újjá akarnak éledni...

AP (törölt) 2008.01.21. 23:42:26

fele ekkora hátsószárnyakat már lazán levasalódeszkáznak

Lery · http://lery.freeblog.hu 2008.01.22. 00:55:39

betegesen gyönyörű :o

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.01.22. 11:55:02

Hehe, vezettem már 190 evo 2-őt, úgy két éve, vicces jószág. Igen nehéz volt megszokni arra a párszáz méterre a sportváltót, és persze a mai csodákhoz képest (aznap új 500 SL-t is volt) nem is tűnt annyira durvának a teljesítmény, de gondolom e blog úri közönségének nem mondok meglepőt, ha jelzem, százszor inkább ez, mint az új SL ;-)

Pongi 2008.01.22. 12:11:01

Az amik régen tudtak szép cruisereket építeni, manapság azonban eljárt felettük az idő. Már egész más szelek fújnak az autóiparban. Nemhiába van az,hogy a Toyota fölzabálja őket. Az európai és az ami vásárló ízlése is teljesen más. Az amcsiknak megfelel egy olyan verda is amiben ósdi automata van, szar a fék és dülöngél a kanyarban. A lényeg nekik, hogy olcsó legyen aránylag jól gyorsuljon százra, hogy felette hogy gyorsul az tök mindegy nekik+ legyen jól felszerelve. Ya és szent tartozék a tempomat. Ez még akár szép is lehetne, ha itt Európában nem próbálnák meg eladni a verdáikat 2-3x-os áron. Ennyiért már nevetséges. Inkább veszek japánt vagy európait azzal nagyobb élvezet menni. Na jó azért akadnak kivételek pl.:Pontiac GTO, Corvette Z06 ezek nem rosszak, főleg A Vette

bandita 2008.01.22. 13:24:49

Ezt írtam hogy a japán teljesen más gyártási koncepciót erőltet mint az európai. Műszakilag egybe vannak, jól szerelhetőek, és kifejezetten jól meg vannak csinálva fogyasztói szempontból.
De viszont gyártástá,ogató technikus szempontból meg azt látom, hogy olyan versenyhelyzetet teremtenek a piacon amibe minden európai gyártó be kell ugorjon mert ha nem csődbe megy. Undorító a munka, mindennek meg van a rendje, 12 órások a műszakok szóval nagyon nehéz betartatni mindent az emberekkel, és nagyon rossz a morál a termelésben.
Nem lehet mindenki menedzser meg minőségbiztosító hogy a folyamatokat ellenőrizze, meg hibajavíto intézkedéseket hozzon, a brain-storming magyar megvalósításáról nem is beszélve. nevetséges. AP örülök, hogy tévedtem.

a márk 2008.01.22. 17:48:26

lehet, hogy vasalódeszka, de nem véletlenül van ott, és egy limitált darabszámú autón elfér.

szeretnék egy olasz v8as biodízelt, hátsókerékhajtással, japán váltóval és amerikai tempomattal, lehetőleg német minőségben. megoldtható?

AP (törölt) 2008.01.22. 21:43:58

Ennyit az életérzésről!

totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2008.01.22.&339882

Már ők is látják a fényt az alagút végén (ami egy üres olajoshordókkal teli tehervonat elején jön szembe)

espada 2008.01.22. 22:00:19

Nekem 5.7-es HEMI van a kocsimban... És az életérzés attól még nem változik mert 10 év múlva nem gyártják majd.

Kukori 2008.01.23. 05:22:08

Nekem rizsrakétám van és szeretem. Egy amcsi vényócas krúzerről álmodok, hétvégi élménykocsinak. Nem vagyok skizofrén. Én az AUTÓKAT szeretem, csak valamelyiket jobban, valamelyiket kevésbé. Álmodozni csak lehet, nem? Miért kell marni itt a másikat mindig? Azért, mert valaki megvalósította az álmát és krúzol? Vagy azért mert valaki nem meri bevállalni ugyanezt? Ugyan már... Tegye mindenki a szívére a kezét és jelentse ki: "soha nem tetszett és kellett volna egy amcsi vas" Na ugye. :)

Totya 2008.01.23. 17:41:08

Jesszum, ennyi csököttet :D

Azt ugye tudjátok, hogy ezen a sárgolyón a legszigorúbb környezetvédelmi előírások Kalifornia államban vannak (azaz, amelyik a nagy ócska semmire sem jó benzintemetők hazájában van). Már akkor is nagyon keményen szigorkodtak, mikor idehaza a ladákat itattuk a ruszkiktól piáért seftelt bezninnel. De azért mi beszélünk környezetszennyezésről.
LOL. Gratula.

Japán sportkocsit összehasonlítani amerikai nem sportkocsival (vagy bármilyen más sportkocsit bármilyen más nem sportkocsival) okos dolog ... mi a jobb? Az álló f@sz, vagy a lógó f@sz? Mindegyik másra való, de próbáld ki nyugodtan, ha nem hiszed. Szóval ismét csak gratula. (szar amerikai, több mint 50 éves technikán alapuló kivénhedt 8 literes V8-as blokk - 8000LE, ha már ész nélkül tuningolni, majd összehasonlítani akarunk. Ennyi erővel minden más szar.)

30-40-50 éves autót összehasonlítani mai autókkal. Gratula. (pro tourer mond-e valamit? Na azt lehet hasonlítgatni nyugodtan, addig kussolás van)

Lehetne még sorolni sokáig a f@szságaitokat.
Legjobb ha leültök és hozzánemértés címén nagyon nagy kussban maradtok.

puszil, Totya

Modellfiu · http://modellfiu.hu 2008.01.23. 17:47:51

A legjobb az lenne,ha abbol a penzbol,amit evente feleslegesen befizetek allambacsinak+ masnak,ha ESETLEGESEN kart okozok(ilyen meg eletemben nem volt)vehetnek Hondakat,BMWket,V8as vasakat.

Uplaté 2008.01.23. 17:49:48

AP: az USA-ban mindig fogsz tudni HEMI-t kapni. Az 50-60 éves autókhoz is van minden, korabeli kompresszortól kezdve crate motorokon át az atyaúristenig, minden.
Szóval pont magasról leszarják, hogy a Chrysler mit csinál a HEMI-vel. Vagy akárki a bármivel. Ettől még lesz, mint ahogy van szinte mindenhez minden, amit eddig gyártottak.

Igaz a swift-nél nincs ilyen gond, ahhoz 100 év múlva sem kell semmi. Mi tudjuk ezt és belátjuk, hogy nem érted a dolgot :)

Bakafánt Románia · http://www.koffer.boff 2008.01.24. 11:31:41

Kedves Bál!
"de nem nehéz kikövetkeztetni, hogy egy 3000-5000 köbcentis V8-as, 20-24 literes fogyasztással miket pöföghetett ki magából egészen a 90es évekig..."

Ha a '90 - es évekig, az már más. De engen érdekelne a következtetés eredménye is. Az amerikaiak el is végezték, de most nem találom.

coyote 2008.01.24. 17:37:40

Anna, még ilyen dögöket!
Permanens sárga vagyok az irigységtől, hogy ilyen ősállatokat látsz minden nap!
Fotóóóóz!! :)
süti beállítások módosítása