Fesztiválszusi benzinnel

Autós kaják (2. rész): A szusi

  2007. november 01. - Péter Anna Címkék: dizájn logó kaja japán autós kaják

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Célszerszám a sivatagban
2008-04-03 17:00:00

Emberem Tunéziában volt forgatni és szerencsére nem volt ideje bazári csecsebecsét keresni, egy jó kis

A tuningparádé legfigyelemreméltóbb járgánya
2008-03-25 11:00:00

  A rendezvényt három napig elviselő Angélának szobrot kell emelnünk- gondoltam a tuningshow női wc-jében. A

A legpengébb felni választás 2. menet
2008-03-23 09:23:00

  Közkívánatra tartunk egy második fordulót, elsősorban az olvasók javaslataiból. A gyári felnik

Nem Photoshop!
2008-03-21 18:00:00

Általánosban még a farmeremre is képes voltam szmájlimatricákat ragasztgatni, annyira hülye voltam a

A szerző szusit készít

Szívesen reggelizek hideg pörköltet, de vacsorára jobban szeretem a szusit. A megdermedt zsírdarabkákkal koronázott pacaldarabokra nehéz haverokat hívni, szigorúan magányos program. A szusira meg ráröpülnek, mint a legyek.

A Csariba, pontosabban Lacihoz szerdán érkezik jégen a friss tengeri hal. Lazacból kétszeres mennyiség kell, mert sok a nyesedék, ami közvetlen felhasználásra kerül.

A másik legfontosabb alapanyag, a tonhal helyett újabban rászoktam a bonítóra. Erősebb az íze, ami nyershalzabálóknál előny. Romlott marhahús-színét szokni kell, de a bonító egyben jön, én meg nagyon szeretek filézni, van egy fincsi késem, öröm vele a munka.

Elég bizarr ez az irányultság. De a filézés primitív, az ujjak védelme miatt nagy koncentrációt igénylő folyamata elég hosszan le tud kötni.

A sebtiben összekócolt szusi gusztustalan, ezért gondosan kell előkészíteni a hozzávalókat, mindent szépen formára vágni és óvatosan tekergetni, türelmetleneknek remek terápia, néha be is tikkelek a végére.

Készülnek az autólogós szusik

A sima makitekerés és nigiriformázás egy éves gyakorlás után kezdett rutinná válni, rámentünk a fesztiválszusira. A fesztiválszusi makijai felszeletelve mindenféle motívumokat adnak ki, szitakötő, virág, cicus, ilyesmik. Ezen a felvételen megtekinthető, hogy készül igazából. Mi szabálytalankodtunk.

A kész tál autós szusi

Nem meglepő módon a japán márkák logói a legmakiképesebbek.

A kész tál autós szusi közelről

Fotók: Mercz Éva

Korábban:

Winkler Róbert: A tökéletes sütő: benzines V6-os

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr42215071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dhrbikes 2007.11.01. 11:27:53

Király :)
Ez az amit nem ettem még soha, de most kedvem támadt hozzá.

gergo 2007.11.01. 11:35:43

jo a polod anna!
ehes is lettem...

Gabe 2007.11.01. 11:41:17

Na ezeket most be is nyomnam... Szeretem a sushit nagyon! Gratula az elkesziteshez, nehezebb mint amilyennek latszik! :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.11.01. 11:44:14

Én úgy vagyok vele,hogy nyersen egyen halat az, akinek nincs ideje megsütni:) Nem szeretem a szusit, az angolnapörkölt viszon isteni! De azért persze nem említhető egy lapon a bográcsos pince vagy marhapökölttel...

majom 2007.11.01. 11:46:30

dhrbikes: pedig a sushi a legjobb kaják egyike. kötelező kellékek még a wasabi, a szójaszósz és a gyömbér...

kötelezővé kéne tenni mindenkinek, csak kár h a tengeri halakból éppen kifogyóban vagyunk globálisan :(

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2007.11.01. 11:48:01

el kell ismerni, van türelmed, a rizseket összeragasztani szigszalaggal ((:

mi lett volna ha csak zöld szigszalagot kapsz a keravillban hehe akkor ugrik a projekt

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2007.11.01. 11:52:41

különben épp a múltkor volt egy összeállítás az indexen a legfurcsább találmányokról, szerintem a legjobb épp a kajához kapcsolódott:

valamelyik kevésbé épelméjű feltaláló ötlete az volt, hogy a tengerben le kell fúrni jó mélyre, hogy a geotermikus energia feltörjön, ez felforralnál a tenger vizét és megfőzné a halakat, a tenger fölött meg egy helikopter szórná a paprikaport a tengerbe, és mivel a víz amúgy is sós, kész is van a halászlé

ezzel kívánta megoldani az afrikai éhezők megetetésének problémáját

kicsit globálisabb megoldás, mint az annáé hehe

majom 2007.11.01. 12:00:20

hát igen... a klasszikus halászlé sem kutya :)
vagy a sóban sült tengeri hal, ami az összes fajta sülthalat űbereli.
rákok kagylók tintahalak polipok... a gasztronómia igazi gyöngyszemei. nyami :)

egyébként a japánok tökélyre fejlesztették a szusit készítést. nagyon durva h miket nem alkalmaznak. hatalmas jelentősége van a késeknek, vágási irányoknak, stb. szinte már már művészet. természetesen mindez az ízek kidomborítása és az esztétikai élmény végett. nem is tudom h mennyi idő és tapasztalat kell az egésznek a megtanulásához, de nagyon sok...

na jól van megyek enni, mert már alig bírok magammal... :)

baracklekvar 2007.11.01. 12:01:09

sosem ettem még sushit, de a mitsu-jelet megkóstolnám;)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2007.11.01. 12:06:09

én egyszer már ettem, és felejthető

főleg a tengeri hínár nem jött be nekem

a wasabi elég jó amíg csak kicsit eszel belőle, de a sima reszelt torma jobb annál is

hogy is mondta a vudielen: Az én ételem legyen halott – ne beteg, ne sebesült – halott!

cyd 2007.11.01. 12:06:10

Anna!
Az Audi felett ugye az nem Fiat akar lenni? Vagy már nem bírtál magaddal és benassoltad az ötödik sráfot a fotózásig? ;)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2007.11.01. 12:23:19

különben annyit baxogattátok itten az annát, hogy mostmár csak ilyen nősovoniszta pólóban hajlandó fényképeztetni magát

jenci 2007.11.01. 12:35:01

Úgy megennék egy BMW-t!

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.11.01. 12:36:52

a belterj netovábbja, még jó hogy épp frissen sült tepertős bogácsát fogyasztok :)

Csubakkajunior 2007.11.01. 13:01:56

Rántott húúús rulez!

heavy mental 2007.11.01. 13:21:35

Veszett egy spiné...
:)))))))))

Arra várok, mikor lesz valami ami NEM tetszik tőle...

jenci:
EZT a BMW-t csak megenni lehet, ha beleülsz moshatod a nadrágod... :))))))

Anna:
Elismerésem az ötletért is, és a türelemért is.

ommm 2007.11.01. 13:22:52

na igen, betekintést nyertünk az emancipált nő konyhájába.
a póló könnyen átlátható, de jó trükk és provokatív. na majd holnap gondolom megkapod a magadét érte.
a sushi felejthető és meglepődve olvasom, hogy a kommentelők közül szintet mindenki azt eszi.
ugyanmár. Norbi update mi?
a Világ Legnagyobb Faxságai ezek.

normális tál gulyást elém friss kenyérrel, sushit meg egyen a japán vazze:)
csülkös bableves RULEZ!

lehet, hogy rövidebb ideig fogok élni de legalább azt eszem, ami jólesik.
fcuk the diet!

Bambano 2007.11.01. 13:31:32

Jó az a póló, főleg, hogy milyen perspektívája van :P

Én egyébként szeretném a szusit, de amiket mostanában házhozszállítottak, azt nem...

Opel emblémát is lehet csinálni...

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2007.11.01. 13:51:54

valahogy a porsche címer meg az alfa romeo kimaradt (:

az nehezebb lett volna?

Péter Anna 2007.11.01. 13:55:03

A Volvo se sikerült, pedig azt úgy szerettem volna...

AP (törölt) 2007.11.01. 13:55:37

a Ferrari lovát meg lehetne csinálni? :)

heavy mental 2007.11.01. 14:09:56

Igen a poló domborzati értéke felülmúlja az informásióértékét. :)))))

ommm:
a szusi nem azért jó mert ápdét...
Ínyencség a paprikás-fűszeres-zsíros "nehéz" kaják mellett. Néha el kell térni a megszokottól, hogy a megszokottat újra és újra értékelni tudd.

Ez a poszt NEKEM a kreativitásról szól, nem az "ápdétségről", főleg, hogy a reggelire-hidegpörkölt-evéssel kezdte. Tehát a lángoskolbászpörkölt vonal megmaradt.

A nyershalevés pedig igenis jó. És a japánokat nem bántani...

heavy mental 2007.11.01. 14:11:58

informáCióérték, bocs az elírásért... :)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2007.11.01. 14:26:23

a volvo esetében az egész autódat kellett volna megcsinálni, az egyszerűbb lett volna: egy kocka és kész is van

Yasashi Tanuki 2007.11.01. 14:57:46

Nem könnyű a szusi készités, de azért nem kell évekig tanulni.
Amennyire tudom a pesti japán éttermekben előforduló szusi szakácsok nagy része magyar.
Ha jól tudom a legmenőbb japán étteremben - a Fujiban - is magyar a szakács, csak van egy japán főnöke aki felügyeli.

flickr 2007.11.01. 15:26:17

OFF
vicces, mennyi facer csavo irogat ide... de egy csajert minek fenyezni a nyershalat, azt nem vagom.
ON

Farkas 2007.11.01. 15:48:42

A legjobb a pörkölt, gulyás, meg ilyenek, amit kb. "találomra" csinál az ember (kóstolás-> kell még ez meg az bele), és szinte mindig jól sikerül, nem pedig az ilyen aprólékosan előre megtervezett, "minden mozdulatnak jelentősége van" ételek.:P

apu62 2007.11.01. 15:50:08

Azért csipázzák a nyers halat, mert pin@sz@g@ van!?

Farkas 2007.11.01. 15:50:22

Legalábbis csinálni mindenképp jobb, főleg bográcsban, a tűz mellett ülve.

Rocko- 2007.11.01. 15:59:41

halat nem szeressem, lehet ezért nem próbáltam a szusit.
a póló bejövős, a kaja ötlete jó.

rognork 2007.11.01. 16:07:25

1. szeretnék kérni egy kimerítő szusi leírást, mert semmit nem tudok róla, de szívesen ennék. japán étterembe nem merek elmenni, mert hozzámvágnak valami szart.

2. hiányolom a rönó jelet

3. hétvégén a szlalomversenyen 2 volvo is volt. az egyik a tiedféle kocka, a másik az új, ügyvezetőféle s80. vagy s60. nem éppen kecses a mozgása.

szg 2007.11.01. 17:10:03

Észrevettétek, hogy elmaradtak a hímsoviniszta, köpködő kommentárok?
Ezek szerint Anna rendesen rájuk ijesztett ezzel a "süssünk, főzzünk" témával :)
Hirtelen kiderült, hogy van olyan téma amihez ezek az okostónik nem értenek, és most nem tudnak mibe belekötni...

Egyébként Töltöttkáposzta ForTheWorld!

oPal 2007.11.01. 17:27:43

Ez szép ötlet volt, gratulálok! :)

heavy mental 2007.11.01. 17:33:30

flickr:
csajt fényezni nyershalért? Az jobb?
Mondjuk a konyhapulton...

;))))

ommm 2007.11.01. 18:13:28

heavy mental 2007.11.01. 14:09:56

háát, legyen neked ínyencség, nekem flekkből 30 finomabb dolog jut eszembe, és azok sem "nehéz" kaják.
amitől viszont tényleg a falra mászok az "jujdetrendiszusitenni" -jelenség, és most nem Annára gondoltam főképp, hanem a sok tündibündire és metroszexuális gyökérre.

próbáltam, kóstoltam. köszönöm.
most megyek és csinálok egy jó pikáns tésztás-babos-paradicsomos altatót.

[] (törölt) 2007.11.01. 18:24:43

horgolórovat mikor lesz?

pippone 2007.11.01. 19:18:44

...hhhát ez tökjóóó!! Azotta lexus és micu fölött micsoda????? subaru esetleg??? Eddig (asszem) nem szerettem a szusit, de ezeket szerintem megkóstólnám, szerinteeeem!

T-Ross 2007.11.01. 19:37:24

Anna tudsz sushit csinalni? En nagyon csipem, volt szerencsem eredeti kozegeben fellelni. Na nem Japanban, hanem egy japan szomszedomnal, aki mellesleg sef. Tudtatok, hogy egy japan szakacs het evig tanulja a szakmat? Hu de enek most egy kicsit! Anna messze laksz, mert atszaladnek!

szalus 2007.11.01. 20:09:58

Nati !
gratulálok a fejlődéshez... :-)

dhrbikes 2007.11.01. 20:36:49

Ismeritek a (leginkább) tesóban kapható wasabis mogyorót? (King Nuts féle) Na az űber!

Rocko- 2007.11.01. 20:40:28

dhrbikes, nem tudom, h a márka az volt-e, de ettem olyat. elég durva.

Faubin 2007.11.01. 21:46:16

Ezek az autó.uzik......

Ennivaló ez az autógyártás!

AP (törölt) 2007.11.01. 21:55:37

Én is átszaladnék, de nem szusit enni.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2007.11.01. 22:02:06

szusi?! Ehh, mi már rég feltaláltuk a ruszlievést (a lazacról nem is szólva), szóval a vietkongok bekaphassák :P

www.youtube.com/watch?v=2kd2mMa0KqE

figyeljük csak a metroszexuálisokat majd benne :) Álomország...

heavy mental 2007.11.01. 22:38:12

ommm:
nekem nem a "trendiség" miatt értékes a szusi, ha félreértettél volna esetleg, hanem mert mert valahogy (sok)minden tetszik ami japán.
A szamurájkardtól a japán stílusú tetováláson át a nyershalevésig, sőt a teaszertartásig.
Nyilván nekem sem feküdne a céges himnusz éneklése reggelente, meg a hasonló kockafejű (fanatikus) dolgok, de valamiért vonzónak találom a kultúrájukat, még ha nem is ismerem jól innen a messzi Európából...

edelweiss:
A lányom kiságya fölött a falvédő gőzmozdonyos-vonatos... :))))
Még anyósom kötötte/horgolta/vagy mi régen.
Úgyhogy lehet, hogy beküldöm, és akkor PAnna kerekít belőle valamit... :)))))
(Emlékezz/etek a Doktor múlkori autósfüggönyösére...)

heavy mental 2007.11.01. 22:43:49

ja apu62, asszem az régen rossz, ha egy puncinak halszaga van, tehát a halnak elméletileg nincs punciszaga (-illata).
Tehát vagy alulinformált vagyok, vagy szagsüket.
Vagy nálad/nálatok lehet valami gond...
:)))))))

Bocs, nem kötekszem... :))))

clonefish 2007.11.01. 23:03:10

a szusiban a nagy varázslat a rizs, azt nem egyszerű pont jóra csinálni. eleve speckó rizst használnak hozzá, és a megfőzése külön tudomány. a képeken úgy láttam, a tied túl vizes volt.
viszont ezek után azt hiszem én is szusit eszem ebédre!
ilyen csodálatos mintájúakat még nem láttam, ahhoz külön gratula! ütősek.

Pálcika 2007.11.01. 23:38:11

bele is kukulnák mire megcsinálnám a napi fél kilo halamat szusinak.

Scream 2007.11.01. 23:42:26

Minden sushi készítés leírás úgy kezdődik, hogy leszögezik, a friss halnak nincs szaga!!!

Többször ettem már sushi-t, sőt haverokkal nem egyszer mi is csináltunk.

Zöldvizitorma (japánul) étteremben én pl nagyon finomakat ettem és nem csak sushi-t, és nem csak nyers halat. :)

Nekem a kedvenc sushi-jaim a vöröstonhalas nigiri, meg a california maki :)

Üdv,
Scream

Ügyeletes megmondóember 2007.11.02. 00:07:48

Egy újabb felejthető és értelmetlen írás, gratulálok. Magyar embernek meg magyar kaját, faxom ebbe a sok ehetetlen szarba! A halak nevében tiltakozom!!!

majom 2007.11.02. 04:48:50

igen a Zöldvizitorma étterem nekem is bejön, de nem is annyira a szusi hanem inkább a többi miatt.
egyébként meg a távol-keleti konyha az egyik nagy kedvencem (imádok jó kajákat enni). döbbenetes az a fajta gasztronómiai változatosság ami ott megy. hozzám leginkább talán a thai konyha áll legközelebb. nemrég voltam kínában és természetesen rengeteg étteremet meglátogattam. na az sem volt semmi. soha nem gondoltam volna h milyen szuper dolgaik vannak - és ez csak 1 tartomány volt... a japán konyhában a maximalizmusra való törekvést szeretem - a kaják mellett persze :)

azoknak üzenem akik már próbálták a szusit és nem jött be vagy akik nem szeretik a nyers halat, h ezek a dolgok csak a jéghegy csúcsa és higgyétek el nekem h érdemes alámerülni a kaják csodálatos világában. túl rövid az élet ahhoz h ne élvezzük ki eléggé :) én is nagyon szeretem a jó kis hazai ízeket, de elszomorító látni h mi magyarok sokszor milyen beszűkültek vagyunk ezen a téren. nem a konyhára, hanem a hozzáállásra gondolok.

egyébként a tapasztalat akár arra is jó lehet h - bár főzni annyira nem tudok -, a feleségemet a konzervatív izlése ellenére azért meg-meg tudom lepni valami finomsággal :) szereti :)


rognork, szusi leírással tele van a net - köszönhetően annak h világszerte nagyon divatos lett mostanában

a wasabis mogyi tényleg jó :) főleg ha többet is bekapsz egyszerre :)

mi az a metroszekszuális?

Gomulka Béla · http://gomesz 2007.11.02. 07:34:46

Ne egyetek szkampit, messze van a tenger. (Esterházy után)
Szerencsétlen PA, az autókról már leszoktattátok, szexista állatok, a pólós kép már ennek az eredménye. Komolyan, a neccharisnyától a 'jók a fijúk' trikóig vezeto'' út felér egy halálmenettel. Gomi

ommm 2007.11.02. 09:17:47

mental: no problemo, csak valahogy azt próbáltam megfogni, amire majom is utalt. annyi minden földi jó van itt európában is, amit nem ismernek a népek és erre jön a szusi és mindenki meghülyül.
scampi rulz

Nati 2007.11.02. 09:57:11

Szalus!
Ügyes vagy csak Te jöttél rá, hogy nem Anna:) A kezekből is le lehetett volna venni, hogy ketten voltunk az elkövetők, de gondolom más segített ;)

flickr 2007.11.02. 11:48:26

heavy mental:

osztom a velemenyed. egy ferfi legyen oszinte. ha d*gni akar, ne jojjon hatulrol (vagy de. igeny szerint :-D)

heavy mental 2007.11.02. 20:14:13

böri:
EZ GYÖNYÖRŰ!!!
Igaz kétmillióhatér' kicsit drága, de asszem akár megérné, ha lenne annyim rá.

És 10nappal később helyezték forgalomba mint engem. :))))

proci 2007.11.02. 20:30:42

legmasszívabb halas sztori nagyanyámmal fordult elő két éve. anyám vett lazacot karácsony előtt, mert épp leértékelés volt, osztán nagyanyám meg megtalálta és kirántotta...

nos, nem volt felhőtlen a fogadtatás, rajtam kívül mindenki kikészült, én meg megettem az összeset (kicsit mondjuk erősen volt sózva, de illett a karakteréhez... valami eszméletlenül jól sikerült:)), mert senki másnak nem ízlett:)

a reformkonyha meg hát nem nekem való, németeknél elegem lett belőle átlag egy hét alatt. paradox módon a reformkonyha szerettette meg velem a jó csípős pürkűtet.

okoska 2007.11.02. 21:24:42

bocs Anna, de sztem elég gáz már ez a "vagány nőci vagyok, imádom az A-tókat, de tünci is vagyok és trendi szingli lájfsztájlt nyomok" stílus
velveten még csak-csak - ha ott behányok, csak magamra vethetek, de ez azért a totalcar lenne, vagy mi...

sztem tudsz te ennél jobbat is
...legalábbis remélem :-)

Péter Anna 2007.11.03. 00:52:29

Talán ismerjük egymást?

heavy mental 2007.11.03. 10:57:06

Anna, tényleg trendi szingli a lájfsztájlod?
:)))))))))))))))))

Ez ütős komment volt.
Jót röhögtem.
Meg a reakciódon is...
:D :D :D :D :D

Péter Anna 2007.11.03. 13:52:36

Én is rég röhögtem ilyen jót kommenten. Meg azok a haverjaim is, akiknek elküldtem. Ők ugyanis valóban ismernek.

kicsee 2007.11.03. 16:17:13

óhhhm hogy milyen szép ápolt keze van annának... nagyon tetszik

heavy mental 2007.11.03. 16:20:32

Akkor trendiszingli vigyorparti...
:))))))
hehe...

Balázs 2007.11.03. 17:14:38

egyen szusit aki akar, szerintem szar, viszont ez itt teccik, aki meg nem evett meg szusit, ne lepodjon meg, hideg, meredt, es nyers, raadasul hal.....gondold vegig....

Péter Anna 2007.11.03. 17:19:03

"Akkor trendiszingli vigyorparti..."
Ragyogott a sok fogékszer...

ommm 2007.11.03. 18:21:24

na de hölgyem, ilyenkor nem a számítógép előtt kell ülni...

heavy mental 2007.11.03. 20:03:18

Balázs:
a disznó, a marha, a csirke is hideg-meredt ha hulla.
Ez meg halhulla...
A tatárbifsztek is hideg és nyers...
Az algalevelet meg meg sem említted...

Anna:
csak a sok döglötthaltól-rizstől el ne engedjen a ragasztója! Egyé csak pürkűttet és nem lesz ékszergixer!
:)))))))))

heavy mental 2007.11.03. 21:15:11

halhulla Walhalla...
:D

2007.11.06. 22:27:54

böri 2007.11.02. 16:32:02
Nem kaja.Nem japán.Mégis csorog rá a nyálam!

tinyurl.com/ysnrdt

rognork 2007.11.06. 22:42:00

kocka forevör
süti beállítások módosítása