Heti merítés

  2015. május 31. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Aztán megláttam ŐT

65747

Egyvalami biztos volt, hogy kupét szeretnék. Ehhez képest lett egy 5 ajtós, zöld Peugeot 207-esem, 1.6VTI motorral, "sporty" felszereltséggel, ami kb. kimerül egy amúgy tetszetős fehér számlap, króm kipufogóvég, krómkeretes ködlámpa összeállításban :)

Az első szerelem

65779

A családi gépet szinte sosem vihettem, a barátnőm pedig olyan helyen lakik, amit tömegközlekedéssel lehetetlen megközelíteni, a 4-es úton pedig kín volt az 50-es robogómmal szerencsétlenkedni.

Amikor az autószerelő megy el autót venni a kollégákkal

65773

Az eladó kb 160 db-ból a költség rögtön csak 60 db-ot enged meg, ha kérünk még egy érvényes magyar okmányokra való szűrést (túl sok németből behozott autót kell rendbe raknom nap mint nap, ahhoz hogy mostanában honosított autót akarjak magamnak).

Piroska

65771

Nem valami szép kívülről, van rajta jópár harci sérülés (jobb első sárvédő cserélve volt, szarul fényezték, nagyon látszik). Természetesen rozsda is van, de csak a küszöböknél, még nem vészes.

Összhang

64973

4 hónapos várakozás után jutottunk végre az autóhoz, de megérte legalábbis az eddig megtett 215 ezer kilométer megtétele után tökéletes választásnak érzem!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr467506282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dodi83 2015.05.31. 09:56:48

Óh, Alfával kezdődik...már várom a szarolaszozókat :)

dodi83 2015.05.31. 10:16:07

A suzukis ítéletből merítve kérdezném, hogy ezek az 1.3-as Suzukik télen, nehéz lábbal vezetve félig (fő)városban tényleg 6 körül fogyasztanak? Valahogy eddig a környezetemben lévőktől tájékozódva magasabb az átlag...

totál kár 2015.05.31. 10:33:50

nagyon tetszik a Brera,de nem vagyok bátor

kisszili01 2015.05.31. 10:39:44

@dodi83: nekem 1 literes volt és városi használat mellett télen a 8-10 liter simán elment. Most a 2 literesem eszik 9et

ps3peter 2015.05.31. 11:23:35

Az a Brera tényleg gyönyörü autó, nézegettem én is régebben ilyet is, meg 159-et is. A tulaj tökéletesen jellemezte, nem sportautó! Sportautós - vagy inkább GT-s - kinézetéhez képest ólomnehéz és persze ennek megfelelöen csak mérsékelten agilis. De hogy szép, az minden vitán felül áll.
Nem is vettem ilyet, pedig elgondolkodtatott.

Burgermeister 2015.05.31. 11:36:40

Anno volt 159esem, imadtam, nehez volt, volt benne loero, sokat fogyasztott es nem ment vmi hu de basszott jol, de a formaja es a bele mindenert karpotolt. Meglattam es megvettem. Aztan eladtam, azota megbantam, soha semmi problema nem volt vele es akkor jott a brera, akkor azt mondtam, hogy 1szer lesz egy ilyen gepem, gyonyoru, le sem tagadhatja a 159es orokseget:-)
Na akkor kezdek nezelodni, hogy milyenek vannak es mennyiert. :-)

tailor13 2015.05.31. 11:37:18

@dodi83: Inkább 7 liter, nehéz lábbal meg még több.

Ha sokat akarsz vele menni (20-30 ezer per év) akkor LPG-t bele, azzal 8 körül fog enni, de 200 Ft körül van litere.

A BigBlock (1.6) LPG-vel 8-9 között eszik, gyakorlatilag tisztán városban, országúton 6.5, gázból, de az szigorúan 80-nal vitorlázva.

Ha 6 literből akarsz menni félig városban, akkor a 900-as injektoros Fiat motort ajánlom, Cinquecentoban, vagy kocka Pandában, az előbbit borzalmas vezetni, utóbbiból meg értelmes áron nem lehet kapni itthon semmit, és alkatrészt is bonyolult hozzá szerezni (pl légszűrőt), de vegyesben 5.5-öt eszik, igaz, 90-95 felett nagyon ordít, és 110 felett néha lebeg is :)

Olcsón autózni még mindig vagy modern autóval lehet, vagy soros adagolós diesellel :)

Oldm4n 2015.05.31. 11:39:59

@dodi83: Mindenki ezt hazudja. Céges 1,3-am van, ugyanez a 68 lovas motor. Városban kerek 10 litert eszik, pedig nem nagyon rúgom neki. Vagy de, mert muszáj, különben legyorsul egy VanHool. Országúton jobb, 6,5-7 körül eszik. (Szerintem sok, ha nekem kéne tankolni a bontóban lenne már régen.)
Hát, volt egy két literes Accordom, az evett ennyit.

totál kár 2015.05.31. 12:00:14

nekünk van 2 Suzukink is 1,3 as ,de nem eszik 7 litert egyik sem,6,5 budapesti városi fogyi.
Az viszont komolyan hihető amit páran írtak itt hogy egy kétszer nehezebb ,kétszer olyan erős 2 literes kevesebbet eszik mint egy Suzuki pesten

totál kár 2015.05.31. 12:04:40

@dodi83: www.spritmonitor.de
Nincsenek csodák a suzuki könnyő és hosszú az áttétele ezért tud keveset enni.
100 nál 2500 a fordulata az 1,3 as nak 5.ben
A régi kiskocsiknak akkiriban 3ezer fölött volt a fordulata 100 nál.

Csak a yamaha 2015.05.31. 12:09:30

Suzuki 1.3 fogyi...6-7 l környéke...de qurvára láb függő;-)..Amúgy meg..Aki begázosítja....na az tényleg váltson vallást és v nem 100 as....

dodi83 2015.05.31. 12:10:59

No, itt lesznek még viták a Suzukik fagyasztásáról... :)
Néztem a spritmonitort, jó nagy a szórás, 4.8-tól 11-ig vannak az értékek...
Ui: azért azt a 5 körül fogyasztó Suzukit szívesen megnézném... :)

dodi83 2015.05.31. 12:12:31

@dodi83: fagyasztásáról=fogyasztásáról

totál kár 2015.05.31. 12:16:56

@dodi83: országúton ,kisvárosban simám lehet 5 litert tartani.
Pesten 10 literből 170 km ert lazán elmegy az 1,3 as,ráadásul egy 1,6 os 4es Golf semmivel sem gyorsul jobban.

totál kár 2015.05.31. 12:20:57

@dodi83: csak a 10 litert a 100 lóerős Gti k,és a 4x4 es Swiftek fogyasszák.
És egy Gti 7,5 másodperces gyorsulása 25 éve az a 3000 es benzinesek sajátja volt akkor.

Smartass 2015.05.31. 12:22:35

@dodi83:

11-ig vannak az értékek? :)

Haha, 216 felhasználóból 1, azaz EGY embernek fogyaszt ennyit az autója :)

Másik 27 embernek fogyaszt 7,5 nél többet átlagban spritmonitor alapján, a maradék 190 felhasználónak 5-7,5 liter között.

Ha valaki veszi a fáradságot, és belinkel egy statisztikát, akkor te is vehetnéd a fáradságot, és értelmezhetnéd a számokat benne :)

Évekig suzukiztam (Luxury Sedan*) és hidd el, lakott területen kívül 4,5 l/100 km, városban 6,5-7,5 között, autópályán 6-6,5 l/100 között.

Kb 160 ezer kilométer suzukizás után mondom ezt!

totál kár 2015.05.31. 12:24:35

@Smartass: csak azt nem nézik hogy azok milyen motorosak.
az utolsó pár darab mind automata és gti,vagy 4x4 es.

Smartass 2015.05.31. 12:28:09

ja, igen. Pont most néztem, 1.6-osok, automaták, automata 1,6-osok, mind-mind benne vannak ebben a 6,45 l/100-as átlagban.

Automata váltó +liter, literek. Nemtom.

De ha automata, akkor a másik összehasonlított autó is az legyen :)

ÉS a tetőcsomagtartósok? Vagy amiken 15-ös alufelni van 195-ös gumival?

Józsi a guminagykeres 2015.05.31. 12:41:20

@totál kár: 7.5 az lejtőn lefelé erős hátszéllel sem.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2015.05.31. 12:42:08

@Józsi a guminagykeres: főleg a tíz literes átlag a csunya... ennyit iszik és még a kerepelést is hallgassam? Lóf..t. Én is nézegettem a Brerákat, de csak benzinest. A kéttömegű lendkerékre ígyis-úgyis rászalad az ember (Selespeedet vegyen akinek két anyja van) akkor legalább koromszűrő, nagynyomású szivattyú, egr hűtő ne legyen... arról az opeltől vett 2.2-es benzinesről, amit használtak bennük, nem sok rosszat hallani.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.05.31. 12:42:54

A 159 platform nagy kedvencem autossagok.blog.hu/2014/10/27/premiummodellek_osszeomlasa_i ) de a Brerabol igazabol csak az ajtón lévó majrékapaszkodót irigylem. Mindazonáltal a Brera titkos tipp minden erdekesre fogekony autosnak. Kár hogy annyira keves fogyott belole...

Mental Militia 2015.05.31. 12:49:37

@dodi83: cimbimnek van egy '94-es 1.3 Swift. Ha ő megy vele, télen 8-9, nyáron 7-7.5.
Ha a csaja, akkor kb. mínusz 1 liter.
Csodák nincsenek. Vagyis csak egyesekkel fordulnak elő gyakrabban, mint 0.

totál kár 2015.05.31. 12:53:02

@Mental Militia: 20 éves autó.
gondolom gyári állapotban van

Makkász1 2015.05.31. 12:56:01

Én is Suzukiztam, mindent egybevéve az 1.3-sal 7-ből eljártam, pedig állandóan pörgettem. Most van egy 1.0-ás WagonR, ami egy tonnás, na azt nem tudom 7 alá vinni, mióta átlépte a 200.000 km-t, pedig előtte 6-ot evett.

totál kár 2015.05.31. 13:00:36

@Józsi a guminagykeres: nem mintha a 8 másodperc is rossz lenne még ma sem.

Laci1982 2015.05.31. 13:07:06

Fekete Brera a mai utakon szaladgáló autók közül az egyik legkívánatosabb fajta...Gyönyörű.

Laci1982 2015.05.31. 13:18:28

viszont a szépség nem minden. Nem mernék Brera-ért pénzt adni

Schütii 2015.05.31. 13:22:40

@totál kár: A padlógáz-satufék vezetési technika csodákra képes. Suzuki 10l, WTF? Mit kaphat az az autó?...

Schütii 2015.05.31. 13:30:25

@Laci1982: Mert nem a te kategóriád az a pénz amit rá kéne költeni. Nem ez a baj, hanem az hogy inkább költenek, persze akik tudnak, ódibéemvémercire mert azok jó autó hírében állnak. Eccerű ez a világ...

Józsi a guminagykeres 2015.05.31. 13:35:20

@totál kár: Amit linkeltél ott 9.8 mp van. Az mondjuk pesszimista, megvan az 9 alatt.
7mp-et egy ugyanúgy 800kg-os A-corsa redtoppal tudja, az meg éppen csak egy 50 le-vel erősebb az 1.3 fűnyírónál.

Józsi a guminagykeres 2015.05.31. 13:42:07

@Make Valamit: Opeles körökben említsd meg azt a betű és szám kombinációt,hogy z22se. Vagy csak nézd meg a vezérműlánc szett árát. Nem csörög,csak szakad.
3.2-vel kéne csak,

T1OK3 2015.05.31. 13:44:40

Nem is hallottam még erről a Breráról,pedig gyönyörű!

akos696 · www.focusauto.hu 2015.05.31. 13:44:47

Az alfás itt is hozza a szokásos Bosch alkatrész ment tönkre dumát, amit nem igazán szeretek, mert egyrészt a Bosch azt a minőséget gyártja, amit kérnek és amit megfizetnek az olaszok, másrészt tudtommal a Bosch nem gyárt szíjtárcsát.

Grgabácsi 2015.05.31. 14:26:21

Jól van, még egy suzukis, aki BMW-ket akar alázni. Helyrebillent a világképem.

nincs_nick 2015.05.31. 14:27:13

@akos696: Hát kb. És nagyjából bármely random Tier 1-es beszállítónál nagyjából úgy kezdődik a termékfelelősségi oktatás, hogy sorolják a konkrét eseteket amikor az olasz/francia OEM akkor is ragaszkodna a vacak alkatrészehez, ha a Tier 1 nem vállalja.:)

Mental Militia 2015.05.31. 14:59:21

@totál kár: kb. annyira, mint egy hasonló korú, családi célokra használt Swift.

sure_shot 2015.05.31. 15:23:53

Az Alfa belseje valami kegyetlen khm... dubajos ezzel a vörös bőrrel, a kasztni viszont odaver továbbra is.

lac1 2015.05.31. 15:31:08

Nahát. Nekem anno 1993-as Suzukim volt, az első ezerben benne voltam, akiknek ÁLLÍTÓLAG még egyben hozták a motorját Japánból, nem tudom, igaz-e, de a szerviz annak idején ezt mondta.
Egyszer kíváncsiságból Somogyországból elmentem Graz-ba, mondom megmérem a fogyit. Pont 90 külterület és autópálya is, 65-70 belterület, akkoriban még nem volt ennyi trafi meg izé.
Nem volt eszelős gyorsítás, nem volt cucc, így azonos kútfejről tankolva 3,8 l/100 km. 1,3-as Suzukiról beszélek.
Aki beleköt, meg hazugozik, meg "rosszul számoltam" azt most mondom, bekaphatja.

dodi83 2015.05.31. 15:35:29

@lac1: Magyarországon 2000-ig szinte minden Suzuki tulaj azt mondta, hogy az ő kocsija Japánból jött/japán gyártású :D
Sosem értettem meg amúgy, hogy nem tök mindegy, hogy hol gyártották a motort, ha egy jól eltalált motor, jó anyagokból rakják össze, akkor gyárthatják azt bárhol, azzal elvileg nem lesz sok gond...

dodi83 2015.05.31. 15:48:05

@lac1: Amúgy le a kalappal a fogyasztás előtt, az én 1.3 JTD Puntóm eszik kb 4-4.5-et nyugodt stílusban

Mátyus Viktor 2015.05.31. 15:50:40

@akos696:

Igen, a Bosch meg adja minden szarhoz a nevet? :D
Imadom ezt a reakciot,erre a kijelentesre, de vegig kene gondolni.
Marchione rendel a Boschtol gyenge minosegu pl szenzort, ami pont a gyenge minosege miatt nem lesz tartos, a Bosch sem hulye, ilyet nem fog gyartani.

lac1 2015.05.31. 15:54:48

@dodi83:

En csak a motorrol beszelek, a felreertesek elkerules vegett. Az igazat nem tudom, ezt mondta a szalonban a pofa, akivel mellesleg szemelyes kapcsolatban is alltam, ezt tudom nektek csak eloadni.

dodi83 2015.05.31. 15:55:52

@lac1: Én meg csak arra céloztam, hogy nekem pl marhára mindegy, hogy egy motort hol szerelnek össze, jó legyen, és kész :)

Mental Militia 2015.05.31. 15:58:52

@lac1: Ha te mondod és igaz, elhiszem..
Viccet félre, a Swiftnek nem a hosszú távú, országúti fogyijával van a "gond", hanem a városi fogyasztásainak legendáival.
Csak éppen hosszabb úton egy kényelmetlen és igen kevéssé biztonságos autó..

Burgermeister 2015.05.31. 16:03:18

Igy van, igaz, a motor es a valto japanbol jott, es meg most is onnan jon.

Burgermeister 2015.05.31. 16:07:35

@Make Valamit: nekem ez a 2,2 benzines volt es nem volt vele gondom szerencsere. Egy baja volt, a fogyasztasa. Bp, dugok, varos....haat 13-15 litert bekajalta. Az olaszok a motorvezerlest, az elektronikat tettek ra. Gyakorlatilag csak a motor blokk, jatokar, dugattyu meg meg nehany aprosag egyezett a gm Motorral.

lac1 2015.05.31. 16:08:55

@dodi83:
38 ezerrel adtam el, szó szerint az autóra egy forintot nem költöttem. pontosabban rádióra, de az most nem ide tartozik.

Érdekes 2015.05.31. 16:11:39

@Ződ2000: fene se tudja ezt, nekem a brera segge egyáltalán nem tetszik. előbb vennék egy sedan 159-et, mint brerát, szerintem nagyon gnóm a brera (csak tippelek, de sztem ezért sem fogyott belőle sok, meg a súlya miatt). 159-ből az 1.8tbi érdemleges, de még úgyis nehéz...

Burgermeister 2015.05.31. 16:12:01

www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_1.8_progression-9016890

Az egynyolcas motorrol van infotok? Az biztos hogy ehhez a kasznihoz ez gyenge.

Teshow 2015.05.31. 16:13:08

@Grgabácsi: Én is azt hittem, de olvasd végig az egész mondatot, és rájössz, hogy az "alázós" dumát viccnek szánta (... ne szóljunk nekik, hogy verseny van ...)

A Suzuki fogyasztáshoz nem tudok saját tapasztalatot hozzátenni, de gyanítom itt is erősen számít a karbantartás és a normális motor beállítás. De egy keményre tömődött légszűrő, vagy a dolgukat épphogy tevő gyertyák is csúnyán meg tudják dobni a fogyasztást (ez viszont saját tapasztalat, más benzinesekkel).

Laci1982 2015.05.31. 16:18:12

@Schütii: még szerencse hogy te tisztában vagy vele, hogy mi a nekem megfelelő kategória....tudod inkább úgy mondanám, hogy azért nem vennék brerát, mert kiütést kapok a megbízhatatlan autóktól. És hogy honnan szedted a hsz-ból az audi-bmw-mercedes triót....ehhh...ez elég nagy rejtély számomra......

lac1 2015.05.31. 16:18:13

@Mental Militia:
Én soha nem mértem semmilyen autóm és motor fogyasztását sem. Persze, amikor a km óra állása a fejemben maradt, mert valamilyen egész szám volt, akkor fejben gyorsan kiszámoltam,de az említett eset volt az első és az utolsó, hogy direkt a mérés miatt írtam és jegyeztem az adatokat. Ez pedig azért, mert az az autóm volt, annyit evett amennyit, változtatni a vezetési stílussal tudtam keveset. Egyszer volt egy játékra vett Golf I a négysebességes váltóval, na az mérés és számolás nélkül is rengeteget evett, lett bele egy ötös váltó, azzal már érezhetően jobban fogyasztott, de ment a levesbe a gép.
Most meg egy szívódizel Hiace.
Ja, ami az érdekes. A Suzuki után egy Megane 1,4 ECO, na, az istenlen szarság volt, amikor kihoztam a szalonból, 100 méter után visszafordultam, hogy valami baj van, mert nem megy az autó. Ott bent csóválták a fejüket mondván nem értik, most jött a műszakiról és ők semmit nem éreztek. Beültek vezetni, én az anyósülésre, és közölték ez jó, ez ilyen. Igazuk is lett, egy rohadt fostalicska az az autó. És hazudtam is nektek, ezzel is megcsináltam ugyanazt - gondolkodtam, eszembe jutott - amit a Suzukival, mentem Graz-ba a Metroba, a női kemikáliákkal marha jól lehetett üzletelni, ami onnét jött, és azzal 5,5 körülre jött ki, ami ha úgy nézem kicsit több, mint másfél liter, ha meg úgy, akkor meg közel 50%. Persze mégis egy kategóriával magasabb autó volt, de akkor is.

Laci1982 2015.05.31. 16:29:08

@lac1: kivágtátok az alját is és úgy hajtottátok, mint a Frédi és Béni-ben?.... 3,8 L....istenem, csak egyetlen ember végre bebizonyítaná már előttem, hogy birtokol ilyen autót. Mert 5 évvel ezelőtt még 5 literrel vagizott minden szájhős, ez mai világban lecsökkent négy lityóra, de látom, már a száz évvel ezelőtti szuzka 3,8cal is elment. Nem is értem, hogy akkor miért öltek ennyi lét már hibrid technológiába. Elég lett volna egy gyárlátogatás a suzukinál 20-25 évvel ezelőtt, akkor már ha azt fejlesztették volna tovább, ma már 0,01 literrel autóznánk

dodi83 2015.05.31. 16:33:09

@lac1: Azért azzal a Mégane-nal valami nem lehetett teljesen kóser...

lac1 2015.05.31. 16:42:30

@Laci1982:

Bebizonyítani nem tudom, nem is akarom, az, hogy elhiszed vagy sem, semmit nem változtat a múlton.

forum.index.hu/Article/showArticle?go=103771461&t=9114434

60772-es hozzászólás is említést tesz erről, kövesd vissza az eredetit.
De:

autofilia.blog.hu/2009/11/30/haromliteres_suzuki

lac1 2015.05.31. 16:46:16

@dodi83:

Nem tudom, az az autó azóta is a családban van csak más használja. A barátom apukája is ugyanazt vette csak más színben, mentem azzal is, érzésre ugyanolyan fosadék volt. A zöldkártyás méréskor nem volt gebasz, nem volt lapos a kereke, nem húzott oldalra ha szorult volna valami benne, szóval elvileg semmi baja nem volt azon kívül, hogy egy szar macskazabáló franciázó termék.
Egyszer kiégett az egyik műszerfalizzó, az egész műszarfalat el kellett felül bontani, hogy kilehessen cserélni.
Soha többé francia.

totál kár 2015.05.31. 16:55:58

@Laci1982: a suzuki könnyű és hosszú a váltója.
a Súlya kb fele egy priusnak.
egyszerű fizika ez kevesebb súly mozgatásához kevesebb energia kell.

dodi83 2015.05.31. 16:56:45

@lac1: Mondjuk minősíti az embert, hogy egy szem autóból egy egész iparágat megítél, no complett....elnézést komment :)

dodi83 2015.05.31. 16:59:07

@Laci1982: Kár, hogy a Suzuki nem készít dízelmotort, mert az meg városban 2 literrel beérné :)

lac1 2015.05.31. 17:04:37

@dodi83:

Ebben igazad van, de szerintem itt nem én vagyok az egyetlen, aki nem szereti a francia autókat...
Kurva jó a kicsavart logikájuk, marha jó volt télen úgy cserélni az aksit, hogy le kellett vágni az aksikábel végéről azt az aksisarura szoruló kúpos-koronás baszomot, hogy aztán elgyalogolhassak a boltig, hogy vehessek egy normál szerelhető sarut meg minden. Nem, nem ez az egyetlen, ami miatt nem szeretem a franciákat. Mehetnénk bárhová, mondjuk politikai vonalra, ahol is a németek minduntalanul és istenteleül elpicsázták őket mégis mindig a győztesek oldalán jelentek meg a háborúk végén meg egy csomó más minden, de ez más másik topik lenne, hagyjuk is.
Buzik ezek hidd el neked.
De neked ezek szerint "olyan" autód van?

dodi83 2015.05.31. 17:06:05

Nem, nekem olyan autóm volt, most meg még olyanabb van :)

T54-44 2015.05.31. 17:12:20

Nagyon szép kocsi ez a Brera, csak igazábol nem tudom hova tenni. 2 ajtós, igazából 2 üléses sportkocsinak látszó autó, ami 1700 kiló és dízelmotorja van. Valahogy nem áll össze nekem a kép..:)

nick papagiorgo 2015.05.31. 17:13:29

@dodi83: nem igehirdetni akarok, de van némi tapasztalatom. Egy régi Szuzi alapból 5-7 között esz, motortól függetlenül. A tél/nyár se zavarja, legjobban a 90-100 közötti sebességeket szereti.Egy "fogyasztásfan M0-zó" egy jó napon ki tud hozni belőle akár négyet is, az meg, aki kb napi két kilométerre oda-vissza használja, és még tolja is, annak a 10-12 se sok. A hosszú pályázások 130 főlött se csökkentik a fogyasztást. A városi dugók meg képesek elvinni a fogyasztást a végtelenbe, de hát ez kb. minden autónál így van. A fentiekből kiderül, hogy a fogyasztás igen tág határok között mozog (ez egy rugalmas autó), illetve a sportos üzemmódot pluszfogyasztással bünteti. Ezeknek a fényében kell az 5-7es átlagot venni :)

T54-44 2015.05.31. 17:13:48

Ja és nem tudom miért kell 1000km után népitéletet írni úgy, hogy gyakorlatilag azt tartalmazza az egész, hogy hogyan vette meg a kocsit az illető...Az ilyen miért nem vezet magának valami blogot inkább..

dodi83 2015.05.31. 17:19:08

@nick papagiorgo: Oké, én mindezt értem, csak az ítéletet író srác külön kiemelte, hogy ő eléggé taposta neki, és nekem így nagyon kevésnek tűnt a 6 alatti fogyasztás (főleg, hogy Budára járt vele)

lac1 2015.05.31. 17:19:37

@nick papagiorgo:

Így is van, én azért írtam le az én tapasztalatomat, hogy lehessen látni, hogy extrém körülmények között - ami a hétköznapi használat során nem utánozható - extrém fogyasztást lehet mérni.
Mind a két irányban...
Tehát ezekből következtetést nagyon nem lehet levonni, pláne tanulságosat nem.

nick papagiorgo 2015.05.31. 17:37:27

@dodi83: biztos lefelé gurult a dombokon, úgy nem fogaszt :)
amúgy meg kérdés, mi a taposás, egy régi szuziban már egy háromezres fordulat is valami fegyverténynek túnik, de attól még nem mész gyorsan...
meg vegyük bele a "magyar faktort" is (az én kocsim az átlagot fogyasztja, mínusz két liter :)

lac1 2015.05.31. 17:37:47

@Mental Militia:

Én Trabiból ültem 93-ban, nekem nagyon jó volt a kényelme. És ezek szerint nem sokan ültek itt Defenderben, na, az volt igazán kényelmetlen autó.

nyelv-ész 2015.05.31. 17:41:17

Suzuki Sedannal (1.3-as, 68 LE) én is 5 évig ingáztam, a budapesti átlag 6,2-6,8 között volt. Egyszer télen, mikor napokig szakadt a hó, és csak lépésben lehetett tötyögni, felment 8-ra a fogyasztás. De kényelmes tempójú vidéki pöfögéssel 5 liter alá is le lehetett menni. Egyszer volt 4,75-ös átlag is.

nick papagiorgo 2015.05.31. 17:45:44

@lac1: ez pontosan így van. Jön a koma, hogy az XY autó ennyit fogyaszt
- de ha nyomod neki akkor többet
- de ha városban jársz, akkor többet
- de ha hosszan pályázol akkor többet
- de ha elromlott valami az autóban, akkor többet
most derítsd ki, hogy mitől lehet a többletfogyasztás :)

nyelv-ész 2015.05.31. 17:47:02

@Laci1982: Egyenletes tempóban, 90-nél nem gyorsabban hajtva a régi Swift bizony elment 4-5 liter közötti fogyasztásokkal. Hogy a 3,8 hogyan érhető el, azt nem tudom, de lehet, hogy az ötajtóssal, ami könnyebb, még az sem lehetetlen. Nekem a Sedannal 4,75-ös volt a legjobb átlag, de az kb. 400 km országúti és autópályás tötyörgéssel jött össze úgy, hogy 100-nál gyorsabban sehol nem mentem.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.05.31. 17:56:51

@Érdekes: ami problémás, hogy egy remek Guiggaro formára háztak rá egy Pinifarina feneket, és nem jött össze a sok jó összetevőből egy arányos kasztni. Mondjuk a korában egy remek autó volt, igazából nem hiszem hogy egy C kupé (pláne egy "sportcoupe") jobb lett volna.

Nem monom hogy az első választásom lett volna a korból, de mindenképpen komolyan veendő verseenyző volt.

nick papagiorgo 2015.05.31. 18:03:31

@akos696: csatlakoznék, a Bosch-ra lehet sok jót/rosszat mondani, de ékszíjtárcsát nem gyárt, lévén azt az öntödék gyártják. A történetből nem is derült ki pontosan, mi volt a hiba, csak hogy Bosch. Na mindegy.

Schütii 2015.05.31. 18:11:17

@dodi83: "nekem pl marhára mindegy, hogy egy motort hol szerelnek össze" Te sem láttál még japán embert dolgozni...

Ronin1993 2015.05.31. 18:32:47

A Suzukis ítélet az enyém. Minden tankolásomat írom, tehát pontosan tudom, hogy mennyit fogyasztok. Nem mondom, hogy kitaposom a kocsi belét, de nem is "vagyok szívbajos". Amikor átlagosan melóba/suliba járok, akkor Monorról megyek a négyesen - 80-90 körül, ahogy a reggeli forgalom engedi, aztán a reptér fele elkerülő 120 körül, gyorsforgalmi 70 körül (mindig van valami köcsög aki összehozza a sort), utána meg Petőfi híd -> Kelenföld. Meló után gyakran ugrok el nagyszüleimért a Délihez, tehát hazafele már hárman jövünk, de ilyenkor visszafogottabban vezetek. A sebességek GPS szerint, óra szerint +5-10. Erre a közlekedésre jön ki nekem a 5.8-6.2 átlag. Az elmúlt 5000Km-et írtam, erre most 6 litert mutat átlagban a program.

dodi83 2015.05.31. 18:37:46

@Ronin1993: Le a kalappal az útvonalad alapján :)

Schütii 2015.05.31. 18:55:32

Azt hiszem megvan a suzukis ítélet lényege: "Bal első féltengely csukló"

lac1 2015.05.31. 19:01:19

@Ronin1993:

Én, ha akarom minimum kétféleképpen tudom "kitaposni a belét" egy autónak.

nick papagiorgo 2015.05.31. 19:17:50

@Schütii: egyébként a régi szuzinak valóban kevés neuralgikus pontja van, az egyik az a bizonyos gumiharang (ez amúgy a bal és a jobb első kerkekeknél egyaránt előjön. Van egy csomó utángyártott (mind szar), meg van gyári, de az se bírja sokáig. Egy gumiharangról beszélünk, egy kétezer forintos cucc, de ha kiszakad, akkor cserélni kell egy pár dolgot...... és az a baj, hogy nem veszed észre, csak ha már kattog, akkor meg általában már csapágycsere.

supernem 2015.05.31. 19:20:59

@Burgermeister: Egyszer megkérdeztem egy Alfa-FIAT-os szervízest, hogy melyik benzines motort keressem, ha alfát vennék, ő az 1.8-ast javasolta. 1.6-oshoz volt szerencsém, a kétliteres meg szintén problémás. Nagyobbat az itteni adózás miatt nem is néztem, dízelt meg nem veszek, mert annyit nem megyek, hogy megérje, de ezeket már nem kérdezted. :)

Szóval a tag az egynyolcas benzines mellé tette le a garast. Én hittem neki, más kérdés, hogy eladót ilyen motorral nem találtam. Ez is jelent valamit egyébként.

Schütii 2015.05.31. 19:25:48

@nick papagiorgo: Értem. Egyébként az én szememet az "első" szócska akasztotta meg. Tudom, léteznek összkerekes Szuzik is, de alig gyakoribbak a fehér hollónál.

supernem 2015.05.31. 19:31:52

@supernem: megint rákerestem, most volt pár: 2db 156-os, egy adag GT, meg pár 159-es.

nick papagiorgo 2015.05.31. 19:34:24

@Schütii: ott a pont :) a hátsó féltengely nekem se jutott volna sose eszembe :)

supernem 2015.05.31. 19:38:09

Én anno a 156 kombikat nézegettem, abból mondjuk most sincs egy darab 1.8-as se, de azóta letettem az alfázásról a ki-be b****tt alkatrészárak miatt (de komolyan, 30 rugó 8db gyertyáért azért durva, pedig ezek csak mezei gyertyák, se iridium, "se platina se titán" bevonat).

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.05.31. 19:53:08

@supernem: ez nem az az 1.8as. Amiről a szaki beszélhetettt az az 1.8 TS, ez meg az 1.8 MPI, ami talán az egyetlen igazán GM-től származó motor a 159-ben, és valóban nem illik az Alfa 159 karakterisztikájához (ahogy a 316i motorja sem persze...).

bobyewing 2015.05.31. 19:59:26

@Ronin1993:
ne foglalkozz a ketkedokkel! 98-as 1.3-as 5 ajtos full alap buszke tulaja vagyok -de azert O mar nem tekintheto a mai elvarasok alapjan autonak. tobb mint 200k-t egyedul hajtottam bele. Csaladtag, ma mar csak akkor ulok bele, amikor egy evben ketszer elmegyek "horgaszni" Bekes megyebe, haztol hazig 304km. xv-ker M3-szoboszlo, Zsadany city. a Gmaps 307-et ir. oda vissza megvan egy tankbol. nekem ez eleg ahhoz, hogy mondhassam, a 40 literes tankbol ezt meg lehet csinalni. autopalya 120-130, orszagut 100-110. nem tartjuk fel a sort. a 6 liter teljesen realis. ettol tobbet sosem mertem, kevesebbet igen, orszagutazassal. a ketkedonek nem volt ilyen. ennyi.

csak a miheztartas vegett: '04 focus 1.4 7-8l, '08 focus 1.6 9l, '08 fiesta 1.4td mindenhogy 8l, '05 fiesta 1.4 7l, '08 smax 2,5 10l, '06 astra 1.7td fedelzeti szerint 7,8lol, '03 A4 1.6 9l, ezek mindeggyike sajat tapasztalat, a csaladban van jelenleg is, mindegyiket hajtom is es ezek az ertekek felfele vannak kerekitve. barmikor tudjuk prezentalni. szuzika 6l.

Ronin1993 2015.05.31. 20:02:19

@Schütii: Javítottam, bár úgy sejtem amúgy is értette mindenki miről van szó. :)

dodi83 2015.05.31. 20:03:23

@bobyewing: Azt az egyet áruld már el nekem, hogy az 1.4-es TDCi Fiestával hogy a bánatban tudtál megetetni 8 litert 100 km alatt? :)

dodi83 2015.05.31. 20:05:39

@bobyewing: Illetve a H Astra 7-8 is nagyon durva, hajtottam ilyet cégesként, se nem toltam neki, se nem óvatoskodtam, és kb 5.5 volt a fogyasztása

Ronin1993 2015.05.31. 20:06:04

@bobyewing: Szerencsére nem fogyasztok többet attól, hogy valaki kételkedik benne. :)

supernem 2015.05.31. 20:06:25

@Ződ2000: teljesen igazad van, a 159-esek MPI-k. Ezennel hamut szórok a fejemre, az 1.8 MPI-ről semmit se hallottam, ezáltal sem megerősíteni, sem megcáfolni nem tudom, hogy jó, avagy rossz-e.

Schütii 2015.05.31. 20:16:48

@Ronin1993: Oké, látod, figyelmesen elolvastam az ítéletedet. :)

AlbertZ 2015.05.31. 20:22:46

Az Alfa-motor témához: az először említett, újabb motor nem is 1.8, hanem 1.75 TBi. Így talán könnyebb őket megkülönböztetni.:)

Vicces látni a fogyasztáson kételkedő embereket. Szerintem a legtöbb kommentelőnek halvány fogalma sincs arról, hogy hol a vezetési stílusában a hiba, sokkal egyszerűbb írni egy háborgós posztot. A suzukis 6 liter simán hihető, de még az 5 alatti is. Országúti tempó, kevés lakott terület, nyár, rendesen bemelegedett motor és nem idegbeteg gyorsítások, ezek a kulcsszavak.

És hogy én is adjak egy kis csámcsognivalót: Wartburg 1.3 (1989, 78ekm) ~2000 km-es nyári túra, ~5 liter átlag. :)

nick papagiorgo 2015.05.31. 20:33:45

@AlbertZ: az a baj, hogy a fogyasztásfetisiszták veszik a katalógusadatot mínusz két liter, és annyit fogyaszt az ő kocsijuk ("számolt adat"). Továbbá a Te kocsid sose fogyaszt annyit, mert az övék mindig kevesebbet fogyaszt, és kész, vita lezárva.
Így nehéz objektív adatot kapni :)

UFP P 2015.05.31. 21:04:38

volt már 2105-ös heti merítésben ? tudna valaki linkelni ? vagy legalább jó népítéletet ?

Érdekes 2015.05.31. 21:26:10

@Ződ2000: hát, nem volt kellőképp kompatibilis a két design irány úgy tűnik :)
én azt mondtam rá anno, hogy jó pofa, de érdekes inkább, mint instant get :D most meg a volvo c30 jut eszembe róla kb, bár a c30-tól csunyábbat (farra) ilyen kupét nem tudnék mondani...balance ide, balance oda, ha elsírom magam ha ránézek..ejj

Larry Silverstein 2015.05.31. 22:45:35

A 840 kilós B Corsa 1.0 12v (azaz 3 hengeres) eszik városban (nem dugóban nem Bp.), kizárólag rövid távokon (3km) hosszú távon mérve 6,5 liter benzint.

Úgyhogy kb. ennyit fogyaszthat a régi Swift is. De aki futár módban megy, azaz ált. meleg a motorja annak legalább fél literrel kevesebbet.

A városi fogyasztás (a lábon kívül) A KOCSI TÖMEGÉNEK A FÜGGVÉNYE (autópályán stabil sebességen ennek szinte nincs jelentőssége)

akos696 · www.focusauto.hu 2015.05.31. 22:45:59

@bobyewing: 1.4 Tdci 8L-t eszik nálad, annak 2 oka lehet: Az autó hibás, vagy az autókezelésed hibás. Nekem a VAN verzió 4,8-5L eszik úgy, hogy fele város-fele országút, de nem vagyok az a cammogós típus. Ismerős 3,7-et hozott ki belőle országúton 90-100 as tempóval. Télen városban, sok rövidtávval max 6,4L volt, de ebben van kiegészítő elektromos fűtés, ami ilyenkor szinte folyamatosan megy, zabálja az áramot, az is rádob egy lapáttal.

hennpger 2015.05.31. 22:47:12

Mint ex-swiftes, általában országúton jártam a "vassal", 90-100-as tempó óra szerint, és 5,2-5,5-et fogyasztott. Ennyi 50000km átlaga. Most ugyanígy terhelek egy benzines 1,8-as Focus kombit, 6,5-7 liter. Segít a hosszú áttétel, ugye száznál csak 2500-at forog. Városban persze simán kijönne 10+, de a városi használat minimális.

Larry Silverstein 2015.05.31. 22:51:25

@nick papagiorgo: A legtöbb autómmal simán hozom a gyári fogyasztásadatot, igaz, bp-en nem közlekedem.

A fenti ex-autóm példája: gyári adat fogyi 7,5/4,7/5,7

A városi fogyasztásom soha nem volt több mint 7L, télen, kizárólag rövid utakon hideg motorral se. Gondolom a fogy-ciklus szimulál némi dugót is, ami nálunk nemigen van..:)
A városon kívüli 4,7-5L, tehát pont katalógusadat, 90-100nál.

Geza Figlar 2015.05.31. 22:52:39

@AlbertZ: :D ahhoz az 5 literhez nekem még hozzá jön 10. Igaz városban.

subtotal 2015.05.31. 22:54:13

Én is gondolkodtam Brerában, aztán inkább más lett.
Én inkább sportos, 2 személyes túraautóként tekintek erre a típusra, nem sportautóként. Úgy pedig a dízelmotor is belefér, főleg 2.4JTD :) Főleg SkyWindow-val...

A diskurzust nagyjából végigolvasva a fogyasztásról nem értem: komolyan, nem mindegy már hogy egy klasszikus stift mennyit eszik városban? 6-ot vagy 7-et? A populáció 90%-nak már a bontóban kellene lennie...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.05.31. 23:01:43

@Érdekes: A C30ast a facelift nagyon rendbe tette. Egy 2010 utána R designos modell bármikor jöhetne. Amúgy előtte tényleg olyan volt mintha két külön autó lenne. A C30 farával szerintem semmi gond, eltekintve a praktikum teljes hiányáról.

A Brerából az eredeti conceptet kellett volna megvalósítani (www.ultimatecarpage.com/cg/1331/Alfa-Romeo-Brera-Concept.html ):lambo style door, laposabb és szélesebb kasztni. Csakhát nem volt ilyen műszaki platformja épp az Alfának. A fullos luxusautók platformjára pedig azért ez egy eléggé kockázatos vállalkozás lett volna.

Amúgy pár évtizeddel később Silva megmutatta hogyan kellett volna (E tron Detroit Concept): www.gizmag.com/audi-e-tron-detroit-concept-ev/13840/pictures#9

zöldi 2015.06.01. 08:03:58

@subtotal: "A populáció 90%-nak már a bontóban kellene lennie..."

1 hétig használtam egy 1.3 ötajtóst nemrég. Csak egyetérteni tudok.

nyelv-ész 2015.06.01. 09:03:18

@subtotal: Miért? Az állapotuk alapján nem feltétlen. Mondjuk a 96 előttiek már rohadnak, ha nem voltak alvázvédőzve, de a ráncfelvarrott verzióból a többség még elég jól tartja magát. Főleg vidéken látni olyan agyongondozott példányokat, amelyek úgy csillognak, mint az új.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2015.06.01. 10:18:03

Na hogy a Suzuki fogyasztási mócsingját még csámcsogjuk kissé: 97-es 1,3-as GL. 303000 km-el most fogyaszt 95%-os budapesti használat mellett 7l/100 km. Télen 7,7l volt az átlaga. Csak a fiam vezeti, egy éves a jogsija, szerintem elég nehéz a lába. Sok múlikazon, hogy ne csak ütve- vágva legyen az autó. Gyújtásállítások, olajcserék, stb.

agytörzsy prof 2015.06.01. 11:24:02

Az első Suzukis írás, ahol őszintén le van írva: "Így lehet BMW-ket, Audikat alázni, csak annyi a trükk, hogy nem szabad nekik előre szólni, hogy verseny van. :)"
Ezt sokszor elfelejtik megemlíteni az S8-as Audikat alázó Suzuki-huszárok. :) Amúgy meg mondjuk 316i BMW-t/1.6 fapad A4-est még akkor is le lehet nyomni egy 1.3 stifttel, ha verseny van.

A fogyasztás-vitába inkább nem szállnék be, a legtöbb kocsinál erősen lábfüggő.

Amúgy korrekt merítés.

subtotal 2015.06.01. 12:03:34

@nyelv-ész: az a 10%, amiről Te írsz. Mondjuk én még az ABS és légzsákok nélkülieket is kigyomlálnám, dehát a magyar piac a biztonságra kábé immunis, csakúgy mint a környezetvédelemre.

Ronin1993 2015.06.01. 13:08:03

Környezetvédelem, lol. Gondolom sokkal környezetszennyezőbb vagyok a 6 litert égető Suzukimmal mint egy random nehéz dög 9-10 literrel, vagy a németből behozott füstöt okádó leütött dízelek. :)
ABS meg légzsák meg had legyen már mindenkinek a saját baja, amíg nem akar bele gyerekeket, stb. beültetni...

totál kár 2015.06.01. 13:18:26

@Ronin1993: van légzsák és ABS is benne a 2000 utániakban

subtotal 2015.06.01. 15:15:20

@Ronin1993: te nem vagy környezetszennyezőbb, de kevésbé komplexusos sem :)
Attól, hogy valami többet eszik, még lehet sokkal tisztább üzemű.
Attól, hogy milyen roncsok (is) jönnek be az országba, a tied nem lesz modern és rózsaillatú.

Az ABS meg mindjárt nem csak a te bajod, amint egy modern fékrendszerű autó mögött közlekedsz, valamint a légzsák is egy kis figyelemkihagyásból más által okozott baleset (bárkivel megtörténhet) esetén se neki sem neked nem mindegy, hogy 8 napon túl gyógyuló sérüléssel vagy zsákban visznek el.

subtotal 2015.06.01. 15:17:26

@totál kár: 2003 körül hírdette a Suzuki óriásplakáton, hogy alapfelszerelés lett az ABS és 2 légzsák, szóval nincs mindegyikben. És akkor is csak azért lett alap, mert kötelező lett.

Ronin1993 2015.06.01. 16:49:49

@subtotal: "kevésbé komplexusos sem". Arról beszélsz, hogy xy típust ki kéne "gyomlálni", merthogy nem biztonságos, valamint környezetszennyező. A biztonság kérdést aláírom, bár semmivel nem rosszabb mint ebben a kategóriában bármi. Viszont durva környezetszennyezéssel vádolni vicces. A legkevesebb káros anyagot legegyszerűbben úgy tudod produkálni, hogy a lehető legkevesebb üzemanyagot égeted - és ugye nem csak közvetlenül káros az üzemanyag égetése, hanem közvetve is az előállítás, stb. során... Persze, hogy nem egy modern motor, nem is Euro 6, csak max Euro 3, de ennyire azért nem is tragikus. Ha valaki ellent mond fensőbbséges kinyilatkoztatásodnak, akkor az meg nyilván komplexusos. :)

subtotal 2015.06.01. 17:52:58

@Ronin1993: tovább bizonygatod, hogy de, az vagy.
Én annyit írtam, hogy teljesen lényegtelen a fogyasztása városban a típusnak, mivel a 90%-nak már bontóban lenne a helye. Akarja gyomlálni a franc, szerintem gyomlálja ezeket az élet. Amelyik meg nincs, az meg gondolom fut évi 3-5ekm-t ÁTLAG-ban (azért írtam nagybetűvel, hogy ne köss bele az értékbe).
88-ban kezdték gyártani, akkori kiskategória mércével átlagos volt. 2000 körül pedig biztonságilag már egy komplett fosh...
Durva környezetszennyezéssel meg senki nem vádolt, olvasd el újra mit írtam: pont az ellenkezőjét.
Szép napot, ne görcsölj rá a dolgokra.

subtotal 2015.06.01. 18:04:13

"Amelyik meg nincs, ..."
Amelyik meg nincs már bontóban, ...

wolves84lb 2015.06.01. 20:03:13

@dodi83: @Grgabácsi: a suzukis srác pont, h abszolút helyén kezelte a kocsiját...max te nem vetted ma be a humor-tablettádat.

wolves84lb 2015.06.01. 20:09:33

@dodi83: pedig erre minden japán autós rávágja neked kapásból, hogy bizony számít. Az a rendes japán motor, amit japánban raktak össze.
Ahogy az alvázszám is jobb, ha J-s :)
Valamiért már a Japánon kívül gyártott japán autók sem olyanok, mint amiket a kis sárgák raknak össze otthon, vallásos áhítattal a márka/cég iránt.

wolves84lb 2015.06.01. 20:17:11

@Laci1982: az nem zavar, hogy az a suzuki papírkönnyű volt, egy mai hasonló "kisautó" bőven 1t felett van. (exem 147-es 1.6-os alfája 1400kg!!!, pl)
Nekem is volt céges stiftem, 1.3-as, még 2002-ben, a dobozos kivitel (gondolom, az volt a legprosztóbb, de egyben legkönnyebb kivitel). Ott valóban 0-1 állásban használtam a gázpedált (én 24 voltam, a kocsi meg céges, benzinkártyával...kell magyarázni? :D), mégsem evett soha 7l felett. Kb 70% bp-i használat, 30% vidék+autópálya.

wolves84lb 2015.06.01. 20:34:16

@subtotal: 8 évig tökéletesen elvoltam a szintén légzsák és ABS nélküli 92-es Colt-ommal...pedig törtem is, nem egyszer (hiába, a 113LE és 900kg szinte adja, h tolja neki az ember). És kb egy szinten volt a korabeli suzukikkal védelem terén.

A környezetvédelemről meg főleg nem a suzisokat kell kérdezni, hanem az 1-2 éves megpöckölt audi-bmw-vw-es hülyegyerekeket, akik bekormolják az úttestet egy-egy gázfröccsnél.

wolves84lb 2015.06.01. 20:37:52

@subtotal: hozzak neked példát, hogy egy abs nélküli autóval elkerülhető lett volna a kocc? Tudom, mert én csúsztam bele az abs-es IS200-asommal a kurva meganba, ami megállt. Kb 30-cal mentünk, az abs persze kattogott...továbbengedte a kereket. ABS nélkül beblokkolt volna mind a 4 kerék, és simán megállok.

Pepejoe 2015.06.01. 21:22:42

Az ABS nem azért van, hogy rövidebb legyen a fékút. (mondjuk szinte mindig rövidebb vele)
Jelen esetben a tökjól kormányozható és fékezett autóddal kikerülni kellett volna (ha van hely persze) Az említett esetednél az emberek 95%-a álló-füstölő és tökig elfordított kerekekkel, 3 centis pupillákkal szokott belebaszódni az elötte lévőbe. Ha aszondod', hogy álló kerékkel hamarabb megálltál volna, legyen úgy mert nem voltam ott. Van ABSos és anélküli kocsim, sportmotorom. 30-nál az ABSos satutól kiesek a szélvédőn, ezt rákészülés nélkül (itt a hangsúly) nem hozod az ABS nélkülivel és még irányítható is legyen. A mocin sincs, sokszor jól jött volna de inkább nem kell. Talán a legújabb modern rendszerek változtatnának ezen a véleményemen de nem jutottam hozzá mostanában ilyenhez, a régiek elég lusták és lassúak voltak egy mocihoz. Na mindegy.
Szóval természetesen van olyan szitu, hogy jobb lett volna ha. Olyan is van, hogy valaki azért maradt életben egy brutálnagy balesetnél mert nem volt bekötve, sőt olyan is van, hogy az ember kirepült a pörgőforgó kocsiból és a felázott puha szántóföldön kutyabaja nem lett. De mindezek ellenére azért mégsem kérdőjelezzük meg az öv használatának szükségességét, ez gondolom tiszta. Valahogy így gondolom ezt az ABSal is.
Én pl. a légzsákkal vagyok így de ez az én hülyeségem, ABS-t akartam, tetőablakot és sportülést szervókormánnyal, így kerestem a hahu-n verdát. Azért ha csak olyan találok, nem szereltetem ki.

Arcade Macho 2015.06.02. 00:41:02

@subtotal: "Mondjuk én még az ABS és légzsákok nélkülieket is kigyomlálnám"

azt azert ugye tudjuk hogy 8 eves kor felett a legzsak az ugy cca kuka? akkor még mindig a regi nyunyugi stiftrol beszelunk?

Arcade Macho 2015.06.02. 00:44:01

@subtotal: "88-ban kezdték gyártani, akkori kiskategória mércével átlagos volt. 2000 körül pedig biztonságilag már egy komplett fosh..."

szerintem mar 92ben is foschadek volt a klasszik stift(szigoruan biztonsag tekinteteben!!!), eppen azert ide hoztak es nem nyugat europaba...
de nehogy most ezzel ujat mondjak neked :)))

Arcade Macho 2015.06.02. 00:51:17

@Pepejoe: igen az ABS akkor jobb ha masszivan es agyatlanul ralepnek a fekre, nagyon fontos ez az elofeltetel, ugyanis rendesen fekezve jobban le lehet fekezni, mint ABSt kihasznalva!

sechskant (törölt) 2015.06.02. 08:25:19

@Arcade Macho: "azt azert ugye tudjuk hogy 8 eves kor felett a legzsak az ugy cca kuka?"

Azt ugye tudjuk, hogy ez egy baromsag?
12 eves autok torestesztje:
www.dtc-ag.ch/downloads/publicat/alte_airbag.pdf
Raadasul 1993-as autokrol van szo, amikben eleg korai legzsakok voltak, es kinyilt az osszes.
Nem veletlenul nincs rajtuk lejarati datum a 90-es evek eleje ota.

Arcade Macho 2015.06.02. 09:37:12

@sechskant: tenyleg lehet hogy igazad van...
akkor koszi a javitast

Prérifarkasz 2015.06.03. 22:47:59

@sechskant: Hát nekem konkrétan 99-es autóm van, és a légzsák 10 éventi cseréjét írja elő a user manual... Ezt a tíz éves csereperiódust már több helyen is olvastam.
Konkrétan a jobb oldali légzsák elektronikája hibát is jelez.
süti beállítások módosítása