Heti merítés

  2015. március 08. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

A szerethető UFO

61676

Rájöttem az autó talán legnagyobb hibájára: nem lehet tőle racionális érvek mellett megszabadulni. Egyszerűen megy és az üzemanyagon, kopó alkatrészeken kívül nem kér semmit.

Amit megbízhatóságon megnyer,azt elveszíti a karosszérián

65261

Idős bácsié volt, ezt a rádió bekötéséből vettem észre (220-as kábel, sorkapcsok össze vissza :) ) de legalább vigyáztak rá.

Amerikai anyahajó Európának gyártva

65223

Mintha egy tankot vezetnénk. De a kézi váltó, mintha nem is ide való lenne. Nyúlós, nyöszörgő hanggal kísért a váltókar útja. Gyakran fogalmam nincs, éppen melyik fokozatba sikerült betuszkolni szegényt.

1.4i-ből..........versenyautó

44853


Úgy indult, hogy kell egy kis fogyasztású, rohangálós, munkába járós kocsi. Rátaláltunk erre a Delivery Vanra. Örültünk,hogy milyen jó is lesz majd vele akár tűzifát is hazahordani.

Rozsdáska

65235

Első találkozás csalódást okozott: nem indítható, mert ömlik az olaj az olajszűrű mellett. Rozsdafoltok a motorháztető belsején, és a tornyokon. Több része volt festve, mint amit telefonban bevallottak.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr447250149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

unom_ma 2015.03.08. 09:54:06

A suzikis rohadás fura, mások is írták már, miközben nekem 20 év alatt 3 ilyen autóm volt, mindegyikkel 100+ ezer km.-t mentem és egyetlen rozsdapötty nem volt egyiken sem. Télen, nyáron utcán álltak, géppel mosattam, nem igazán értem.

alvázvédelem 2015.03.08. 10:04:13

némelyik suzukibrohad az biztos,de a japán kocsik egy része is.érdemes lealvázvédőzni,7 éves korban.

alvázvédelem 2015.03.08. 10:06:25

ha ennyit fogyaszt a Honda ,nem is kell dízel.A Chrysler szerintem nem szép autó.
Mondjuk szerintem a Honda sem,de kinek mi.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2015.03.08. 10:25:36

"A 3 éves szervíz az ismerősömnél kevesebb mint 26 000 pénzbe fájt, úgy hogy minden szűrőt kicserélt (még az egy évvel korábban cserélt, de amúgy csak kétévente cserélendő pollenszűrőt is, meg a még eredeti levegőszürőt, amit a hondában nem cseréltek, mondván az még kibír egy évet), "
Én meg vagyok olyan hülye, hogy még a gázolajszűrőt is évente cseréltetem, nem hogy a levegő meg pollenszűrő évekig benne hagyjam.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.03.08. 10:56:06

csak szerényen közbeszúrnám, hogy a régi swiften a hátsó tárcsafék beépítése nem produkál semmi pluszt a látványon kívül.. iszonyat könnyű az autó, minden súlya elől van, gyakorlatilag a gyári dobfék is túl sok..

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.03.08. 10:58:06

Valaki vesz 3 kilóért egy swiftet, aztán 330 ezer bele a klímakompresszor, mert csak gyáriúj a jó?
Meg az árak az elejére, hogy gyári lökhárító.. Anno mikor az enyémen cseréltem lököst+sárvédőt+lengőkart, az egész kijött 60 pénzből, sprével színrefújva. És nem lett igénytelenebb mint a gyári megoldás :D

Prérifarkasz 2015.03.08. 11:17:37

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: végül is az olajszűrőn is lehet spórolni, meg a teszkóolaj is pont olyan mint amit a versenysportban használnak... Hát a fillérbaszás kis hazánkban tényleg határtalan... Adott egy sok milliós autó, de persze, hogy 1-2 ezer forintos tételeken spórolnak, ami majd néhány év múlva üt vissza csak... Meg majd lehet csodálkozni miért asztmásak a gyerekek, mert a pollenszűrű is teljesen felesleges pénzkidobás, nem is kell azt cserélni... xD

nick papagiorgo 2015.03.08. 11:22:59

@unom_ma: nekem sem volt ilyen tapasztalatom, és nem fél éve van meg a gép. Arra tudok csak gondolni, hogy roppant könnyű meghúzni a gépet, leugrik a festés, és akkor elkezd alatta rohadni. Én mondjuk mindig figyelek rá (asszonypajtás vezeti alapvetően, és hát ő néha keveredik ilyen "kalandokba"....), és lekenegetem.

nick papagiorgo 2015.03.08. 11:26:07

@Prérifarkasz: a dologban az a vicces, hogy a levegőszűrőt a márkaszervizben nem cserélték 3 évig. Pedig azokra tényleg az a jellemző, hogy mindent kicserélnek, még azt is, amit nem... (érted, hogy gondolom.....)

TurboRudi 2015.03.08. 11:43:00

a punto azokkal a szines pöttyökkel nagyon keszen van

robi019 2015.03.08. 11:45:00

Biztos jó gép az ufo Honda , de akkor sem kellene a kinézete miatt,ha a féláron lenne egy Daciahoz képest.

P_Lac 2015.03.08. 11:51:54

A Honda tulajdonosok mind ilyenek?

- Nem baj, ha ég a fék visszajelző lámpa? mert fog a fék..

- Nem baj, ha lötyög a kézifékkar? mert fog a kézifék..

- Zireg, zörög az összes belső burkolat ,de ez sem baj..

- Koppan valami a futómüben, de sebaj..

etctera, etcetera..

Ha abból az alapállásból nézzük a dolgokat, hogy a kocsi nem hagyta az út szélén, akkor ez tényleg hibátlan autó.

Azt, hogy a kocsi nem hagyja az embert az út szélén, azt egyébként jónéhány másik típus is tudja, tehát akkor azok is hibátlan autók.. ( feltéve ha követjük ezt a kiváló gondolatmenetet..) Jaj!

UdjanMineck 2015.03.08. 12:05:08

Kibaszott unalmas, jellegtelen autók, érdektelen merítés.

UdjanMineck 2015.03.08. 12:06:42

@robi019: Egyetértek. A Hondák mindegyik ocsmány sajnos az elmúlt bő 15 évben. És ha már itt tartunk, az új NSX sem tetszik. Biztos nagyon erős, biztos nagyon gyors, biztos nagyon high tech, csak épp nem szép, nem kéne.

Prérifarkasz 2015.03.08. 12:26:07

@nick papagiorgo: Igen, sajnos pontosan értelek... ;) és valóban meglepő... :O

Pepejoe 2015.03.08. 12:28:19

A dísztárcsa a szuzin mindent visz. Meg mi az az ezüst izé a gumikon? Csak nem festék?

nick papagiorgo 2015.03.08. 12:38:52

@Pepejoe: nekem borotvahabnak tűnik. Biztos borotválta a gumit, hogy ne legyen szőrös :)
Ja a dísztárcsákról annyit, hogy én az asszony szuzijára vettem négyet, ebből az első nap és 40 km után távozott kettő. Meg lehet oldani kábelbinderrel, hogy ne essenek le, csak akkor meg a keréknyomás ellenőrzésnél támadnak gondok. Nehéz az élet, na :)

JaxTeller 2015.03.08. 12:54:18

@nick papagiorgo: nekem az a hab valami gumiápolónak tűnik így első látásra,
A Corsa azért kemény :)Egyébként gyári kipufogó (végig) egy Seicentora is valami 90 ezer ha jól emlékszem. És ott középső dob nincs is...

Gácsfalvi Róbert 2015.03.08. 12:58:40

@alvázvédelem: nem csak a japánok rohadnak ezt jól tudod.

bödönödön 2015.03.08. 13:01:45

A múlt heti nyavajgás után csak bekerült a hondás ítélet. Nem is tudtam, hogy ez így működik. :)

Gácsfalvi Róbert 2015.03.08. 13:01:51

@UdjanMineck: te néma neked milyen autód van? netán fosvágen?? A Honda mindenben szép az NSX meg gyönyörű te sznob.....és egy legenda!!! menj te a p....ba az összes buzival együtt!!!!

De82 2015.03.08. 13:03:46

@Pepejoe: Szerintem mosószer vagy gumiápoló hab,látszik hogy épp nagy szépítkezésen van túl az autó,csakúgy csillog villog :)
Egyébként gyakran látni ettől sokkal bazáribb dísztárcsákat is,a spineres,pörgős társaikat már nem is említem :D

Pepejoe 2015.03.08. 13:56:16

@nick papagiorgo:
Igen, ismerem a jelenséget, sokan panaszkodtak hogy nem maradnak rajta az autókon a tecsós meg mindenféle tárcsák. Meg könnyen törnek-repednek, főleg a fülecskék a pattintgatáskor. Gagyi vákuumszívott szarok, mondjuk 990/db-ért (meg még olcsóbban) sokat nem várhatunk. Nekem az a kedvencem, amikor széles és fekete gyorskötözővel oldják meg a rögzítést, meg hogyha rendesen fel is van pattintva, akkor is le-fel és oldalirányba járkál a felnin a tárcsa mert nem középpontos nagyrészük. Egyszer majdnem átszóltam (pont egy Swift volt) hogy ki akar esni a kerék, közben csak a tárcsa volt enyire vacak kivitel. Mint egy vacak parasztmonti kereke tele nyolcasokkal, kb. úgy nézett ki.

Pepejoe 2015.03.08. 13:57:20

@De82:

Olyan pörgőset már rég láttam szerencsére, de egy időben azért bele lehetett futni az utakon nézelődve...:D

TaaT 2015.03.08. 14:12:39

@Gácsfalvi Róbert: Hmm nekem pl fosvágenem van, és az új NSX nem szebb az új R8-nál, szerintem... És talán nem is jobb, majd biztos letesztelik valahol...

TaaT 2015.03.08. 14:14:17

Úristen, az a chrysler hogy néz (hányós szmájli)

The Good Boy ! 2015.03.08. 14:21:12

üdv! én vagyok az az "igénytelen" hondás, aki @Nyegleo: -tól kapott szép karácsonyi ajándék merítést. neki köszi, kellett mint egy falat kenyér. de legalább este jól alszok majd:D!

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: hidd el, én is minden szűrőt, meg olajat cserélek minden alkalommal, rövidebb intervallumban, mint a gyári előírás (gondolom ezért is én vagyok a suttyó, hogy a 20.000. ezres helyett 15 ezrenként). arról nem tehetek, hogy a szerviz (rövid "i") nem cserélte. Én is csodálkoztam rajta. A szervizkönyv is két évet ír, ahogy írtam is.
@Prérifarkasz: sehol sincs teszkós olaj írva, soha semmilyen autómba nem töltenék, csak minőségit. Asztmás meg senki nem lett a családból azért, mert az autóban a pollenszűrő (nem az én hibámból) maradt egy plusz évet. A feleségem előző és mostani autójában sincs, meg a lányoméban sem (meg gondolom még egy pár millió másik autóban itt a golyóbison). mégsem asztmás minden ilyen autós.

@P_Lac: ha végig olvastad volna és értelmezed a leirtakat, akkor láthattad volna, hogy:
"Nem baj, ha ég a fék visszajelző lámpa? mert fog a fék.."

többször is át lett nézve a fékrendszer és kétszer is pluszban cserélve lett a fékolaj is, tehát a fék jó volt több szakember szerint is. nem vagyok hülye, hogy a magam, a családom és a többi közlekedőt veszélyeztessek egy rossz fékrendszerrel.

"Nem baj, ha lötyög a kézifékkar? mert fog a kézifék.."

ez is irva volt, hogy a márkaszerviz a csere után azt mondta, ez ilyen, később egy szerelő persze ezt is orvosolta amennyire lehet, igaz erről is irtam, hogy milyen minőségben végezte a cserét a márkaszerviz

"Zireg, zörög az összes belső burkolat ,de ez sem baj.."

aztán egy pár hónapos/éves autónál mit kellene csinálni? szétszedni a legapróbb részekig a müszerfalat, meg az összes zörgő résznél a kárpitelemeket, meg mindent, hátha a nem gyári technológiájú összeszerelés után több és nagyobb zajforrások alakulnak ki?

szeretnék példákat látni olyan emberekről, akik a pár hónapos autójukat pár gyári technológiából adódó zörgés miatt atomjaira szedik szét!

"Koppan valami a futómüben, de sebaj.." ez is irva volt, hogy többször átnézték, rázópadon is járt semmit nem találtak. csak én a wd40-re utaló nyomot. Amúgy cserélve lett utána a szóban forgó alkatrész

Amúgy nem magamat akarom védeni, de a szerelőm szokott mindig velem példálózni, hogy nagyon ritka az az ember, aki ennyire karban próbálja tartani az autóit (nem csak az enyémet, hanem a lányom és a feleségemét is). nekem nem abból áll egy autóvétel, hogy átiratom, meg teszkós olajcsere, aztán mehet ki a világból, hanem ténylegesen addig zaklatom a szerelőt, amíg minden általam, vagy általa észlelt hiba nincs orvosolva. Pár kiragadott és (szándékosan) félreértelmezett vagy magyarázott mondaton lehet lovagolni nyugodtan.

ahhoz képest, hogy itt mennyire sok tökéletes állapotú autót nyúzó emberke van, az idehaza közlekedő autókon csak első tompított fényszórót nézve gyakorlatilag minden második harmadik rosszul beállított, vagy karambol utáni sufni minőségű munka eredményeként vakító beállítású. Én a műszaki vizsgarendszer egyik első legfontosabb reformjaként az összes rosszul világító lámpás autót rugdosnám ki a műszakikról nem megfeleltként. És ez csak egy példa.
Egyébként mindenkinek köszönöm a kritikát, nem sérültem be emiatt, tanulok belőle, hogy még tökéletesebb autós legyek!:)

osze 2015.03.08. 15:26:14

@unom_ma: Nekem is volt ilyen, nem szabad rozsdálnia, nem is szokott. Ott rozsdál, ahol törték és javították (de csak a javítás után pár évvel): szerintem ezt is is egy "ügyes" karosszériás alkotta. :-)

Carlos13 2015.03.08. 15:40:03

A mindenható óvjon meg ezektől az autóktól. Akkor inkább már egy öreg 190 merci vagy audi vagy bármi.

nick papagiorgo 2015.03.08. 15:49:56

@Pepejoe: nincs az annyi, kb 350 darabja :)
Én is megvettem, feltettem, a fele leesett, a másik fele meg összevissza kóválygott, meg kiállt, az asszony panaszkodott, hogy tök szar a kormányzás, satöbbi, akkor le is vettem. Ja, ha valakinek kell, akkor olcsón adom :)

nick papagiorgo 2015.03.08. 16:26:58

@Pepejoe: és egyébként tejlesen igazad van, tényleg letörnek a fülek is meg nincs is kiközpontosítva. Az a gond, hogy nem tudod eldönteni, hogy melyik a jó, adott estben a több ezer forintosok is ilyenek :(

Pepejoe 2015.03.08. 16:38:43

@nick papagiorgo:
De nem is kell rá tárcsa szerintem, ha normális állapotban van a felni azzal az ezüst színnel, teljesen tökéletes úgy magában. A vasfelnik közt nem olyan ronda a swifté.

Agr3ssor 2015.03.08. 16:50:24

Érdekes merítés...

A Civic nekem kicsit csalódás. Annyi apró hülye dolog van vele, amit én soha nem tudnék megbocsájtani egy új autónak. Aztán lehet én vagyok a hülye.
Ismerősömék 2011-ben vettek egy szedán Corollát! 1.4 VVTi. 2001-es talán. 600-ért vették, és azon VALÓBAN csak kopó alkatrészek voltak cserélve. Az ilyen "új" autóknál mindig elgondolkozom azon, hogy vajon mit éreznék, ha az újonnan 4+ millióért vásárolt autómmal gondok lennének, miközben a 10-15 évesek között hibátlan vételek vannak.
Az ítélet írója pedig álladóan azzal kezdni, hogy "hibátlanul teszi a dolgát", csak "kopó fogyó stb", aztán bekezdéseket ír a hibákról! Kissé ellentmondásos.

A Suzuki nem lep meg, 3 volt a családban. Az olcsón fenntarthatóság és a megbízhatóság sem garantált sajnos. De ez hosszú mese lenne!

Lacee83 2015.03.08. 17:29:21

Az 1995ig gyártott civic tetszik. De ez az ufó tényleg ronda. Sok nincs is belőle az utakon.

nick papagiorgo 2015.03.08. 17:31:08

@Pepejoe: hát ez egy ilyen "dizájn projekt" volt, nagyon szarul néztek ki az ülések, és vettem rájuk huzatot, az dobott rajta, asszonypajtásnak is nagyon tetszett. Aztán gondoltam, dobjunk rajta még egy kicsit, és megvettem a dísztárcsákat is, ami egy bukás volt. De legalább nem kerültek sokba. Igazad van, tényleg jó az a vasfelni úgy, ahogy van :)
Mondjuk ilyen szárnyakban meg egyéb szpojlerekben sose gondolkoztam. Vannak még ezek a szempillák (nagyon menő egyes csajos körökben), erre maga az asszonypajtás is mondta, hogy hányás, szóval azért a családunkban uralkodik egyfajta józanság :)

nick papagiorgo 2015.03.08. 17:43:28

@Agr3ssor: a Civicről nekem is a "franciás jelleg" ugrott be, tényleg nincs sok baj az autóval amúgy, de ilyenek, hogy hangszóró, meg kézifékkar, meg zörög....nem kellene ezt egy új Hondának.
A corolla VVTI (2000-2002,ig a "csótány" E110, 2002-től az E120) tényleg a megbízhatóság mintaképe amúgy. Egy "unalmas" autó, nincsen benne "bugi" egyáltalán, viszont nyugisan teszi a dolgát, ha valakinek utazásra kell, a legjobb vétel.
A suzukival meg nincs gond, olcsó autó kevés pénzért, kevésből fenntartható stb.Típushibája nemigen van, csak a kormánycsukló. A gond az ismeretlen előéletű példányokkal van, mivel az autó eleve nem egy nagy presztízsű valami, továbbá nem szokása hirtelen összefosni magát, ezt sokan kihasználták, és szartak a karbantartásra. De ez más hasonló típusnál is így van.

tamagaba 2015.03.08. 17:43:49

2 ezres Chrysler manuális váltóval?
Egyik oldat sem értem. Ha másban nem de automatában jók az amcsi autók. Miért ad európának ilyan kocsikat? 3 ezer V6 aut. itt kezdődik. Az 5.7 Hemi a vége. Aztán akinek ez sok vegyen más európait kevesebbért. Ha valami hibás alkatrész azt ne vegyük bele az ítéletbe - jót a jóval szart a szarral kell hasonlítani. Persze lehet, hogy fel kell újítani az automatát az 3k. Itt áll meg minden amcsi verda az east blokkban.

Pufibá 2015.03.08. 17:46:23

Hondás fogyival kapcsolatban beleolvastam mások ítéleteibe és többen írták,hogy a fedkomp által kiírt adat jóval kevesebb a beletankolás szerinti valós értéknél.
5L-rel nem mindegyik TDI éri be,pedig azok fogyasztanak a legjobban általában.(90/110LE El. adagolósok) PD +1L.

UdjanMineck 2015.03.08. 17:56:15

@Gácsfalvi Róbert: menj TE a picsába Robi. Ostoba vagy és dilettáns is, hagyd is az autókat. Vasárnap vagy, ott van neked a hokedli, a szotyi és a foci. Hajrá!

Pepejoe 2015.03.08. 18:03:46

@nick papagiorgo:

A házban egy csaj bakancs-micráján van olyan szempilla, legalább 10 cm hosszúak a szálak. Nagyon szép! :)

IPARTERVES 2015.03.08. 18:16:46

A Pappas, személyes tapasztalat, rabló.
Iszonyúan nagyra vannak magukkal, de sem az ügyfélszolgálatuk nem jó, sem a szervízük.
És minden, de minden nagyon drága náluk.
A Sebringes véleményem szerintem egyáltalán nem alaptalan.

Schütii 2015.03.08. 18:26:12

@P_Lac: Hát, valószínűleg fogó fékkel nem jött volna ki a 4.9-es fogyi.

nick papagiorgo 2015.03.08. 18:47:01

@Pepejoe: főleg akkor jó a dolog, ha valaki hímneműnek kell valamiért vezetni az autót (pl. elvinni szervizbe). Egy "csodálatos barátság" kezdete tud ez lenni :)

Teshow 2015.03.08. 18:51:02

Corsás csaj egész jópofa volt, egészen a szokásos gagyi lealázós dumáig. Pláne úgy, hogy versenyezni ott van neki a pálya!
300eFt-os Suzuki gyári alkatrészekkel? Minek? Pláne ha szerelgetős maga a tulaj is - bontó oxt csókolom!
A téli felnimet épp azért fújattam felújításkor ezüstre, hogy ne kelljen dísztárcsa. Egyébként nekem a teszkós szettek se estek le soha, csak felrakás előtt nagyon pontosan bele kell illeszteni a fülekbe a feszítő acélkarikát, és gondosan ráütögetni a tárcsát helyére, hogy körben mindenhol felfeküdjön.
Ez a Chrysler széria szerintem ormótlan, de ízlések és ....

nick papagiorgo 2015.03.08. 18:57:56

@Teshow: a gondok nálam pl. ott jelentkeztek, hogy a ráütögetéskor a tárcsa (mivel olyan jó, masszív anyagból volt) simán eltörött :)

Elmés téveszmés 2015.03.08. 19:22:22

Szuzis érdekes volt,vesz másodiknak is egy szuzit,mert az egyes számú az xar,de a gyári alkatrészekkel ebbe meg beleöli a fizetését.Inkább egy szekér kellene,de az normális...
3 kiló sincs a gyári merevítő?Na és?Nem zetor ez,h súlyok legyenek előre aggatva...balesetnél meg tökmindegy,mert a blokkot is az öléből fogják kivágni.
Volt ilyen cégesem,a főnöktől örököltük meg.Ütöttük-vágtuk,de bírta a strapát.A löki merevségéről meg annyit,h egyszer elcsaptunk egy fácánt,nem tudom tele volt söréttel vagy mi,de úgy szétcsapta a löki közepét,h öröm volt nézni.
A puni érdekes,h rohad.Két munkatársamnak is van kettes,és semmi karosszéria problem.Az én egyes punim 95'-ös,volt cégautó,sok tulajos,banki lefoglaltból lett talpraállítva...a kasznin csak egy lyuk van,egy szögletben,amúgy ép az egész.

Elmés téveszmés 2015.03.08. 19:24:38

jah,a corsaról...először úgy tünt,h egy életvidám,aki élvezi a vezetést...de úgy látszik nem csak a férfiak kiváltsága az alázás az utakon..de ha az farokméregetés,akkor a nőknél ez mi?:D

vmaast 2015.03.08. 19:29:39

@UdjanMineck: Mondjuk a régi NSX sem a szépsége, hanem a vezethetősége miatt lett népszerű. Viszont az aktuális Accord az én ízlésem szerint egészen pofás.

The Good Boy ! 2015.03.08. 19:31:21

@Pufibá: az ítélet elején én is írtam, hogy vicc a fed. komputer mert csal, és nem csak a fogyasztásnál, hanem az átlagsebességnél is. Aztán egyszer csak összetalálkoztak az értékek a valós, beletankolt mennyiség által visszaszámolt és a gép által kiírttal.

@nick papagiorgo: azért ez szerintem nem sok. a környezetemben van jó pár hasonló korú, vagy pár évvel fiatalabb ugyancsak első gazdás autó, amiknek a gazdái szívesen cserélnének az én "franciás" kocsimmal. Inkább legyen ennyi nyűge, ami egy lassan 9 éves autónak szerintem nem sok, mint mondjuk Volvo S40-nél, ahol a blokkon kivül minden cserélve volt a motortérben (1,6 D-ről beszélek) vagy Sx4ről, ahol 40ezrenként kéri az új fékbetétet, szűk 3 évente az új aksit (ugyanott közlekedik mint én, csak még nincs benne 100.000, pedig 7 éves múlt) Octavia 1 tour ahol 90 ezernél az egyest kidobálta a váltó, 100ezernél egr csere, 110 ezernél turbo halál (1,9 PD), vagy octavia 3(!!!) az új, amelyiken 30nál elromlott az egyik ablakemelő szerkezet, a másik magától menet közben le-fel megy, 40ezernél komplett kormánymű csere, miközben a csoda 1,4 tsi úgy eszi az olajat, mintha kötelező lenne. Félreértés elkerülése végett, ezek nem 1-1 tipus általánosító véleményezése, hanem konkrét autók, amik igy hirtelen eszembe jutottak és a környezetemben rálátok, illetve a gazdák elmondásai. feltételezem a többség hiba nélkül megy, de nekem ezek az elrettentő példák. mint ahogy a honda előtt ugyancsak újként vett citroenem, ami 1 hónaposan már nem indult, 5ezernél hátsó csapágyakat és a komplett hátsó fékrendszert kellett cserélni, tízezernél már újra búgtak a hátsó csapágyak, meg akkorra már az elsők is, ezen kívül csattogtak a hidrotőkék, a klima automatika random jelleggel működött: vagy igen, vagy nem, mint az esőérzékelő, ami két törlés után még csepergő esőben is monszuneső üzemmódra váltott minden alkalommal, stb. 1 évet töltöttünk együtt. Ehhez képest a honda a megtestesült megbízhatóság számomra.

vmaast 2015.03.08. 19:35:16

@Gácsfalvi Róbert: Csak úgy halkan... Azért az új NSX-től egy picit többet vártam. Nem mondom hogy csúnya, de beleestek a mai autótervezés csapdájába, meg akarnak feleni az aktuális divatnak, irányzatoknak. Pedig az igazán szép autó sosem divatos. Attól leesik az áll a bemutatón is, meg húsz év múlva is ;-)
Még halkabban... A régi NSX sem a külső miatt lett ám legenda. Amúgy kéne ;-)

zootyo 2015.03.08. 20:14:27

Hogyan lehet ítéletet írni annak, aki egy éveben 4-5000 km-t megy? Én havonta megyek annyit. Itt jön a képbe, az a sokszor ismételt dolog, hogy évi 30000 alatt nem érdemes dieselt venni? :) Miért is? Ha van rá pénze az embernek, hogy megvegye(a diesel felára miatt), akkor évi 4-5000 km-el számolva, 4-5 évig hozzá sem kell nyúlni. Na mindegy,,,

zootyo 2015.03.08. 20:17:37

@Pufibá: Nem igaz a PD +1Liter sem. A PD sem fogyaszt többet mint az adagolós TDI. Ha összehasonlítunk egy 110 lovas AFN-t, egy 105 lovas 1.9 PDtdi vel, akkor nem nagyon lesz különbség. Persze, érzékenyebb az üzemanyag minőségére, ez tény.

Seca81 2015.03.08. 20:22:51

@UdjanMineck: Nem teljesen ertek egyet, hisz a legujabb Accord es az utolso, meg nem faceliftes Legend kimondottan szep autok. A Legend foleg, kivul-belul gyonyoru. Utobbi 10 ev autoi kozul az egyik, ha nem a legnagyobb kedvencem! Pedig nem sok van, regebben szebb, szerethetobb autokat gyartottak. En legalabbis igy erzem.

www.honestjohn.co.uk/imagecache/file/width/640/media/5103366/Honda%20Legend%20(5).JPG

UdjanMineck 2015.03.08. 20:26:34

@vmaast: persze... sőt, nekem a régi NSX tetszik is, mert bár volt összességében arányosabb, harmonikusabb autó akkortájt (pl. az MR2 MarkII, ami kb. két kategóriával gyengébb és szerényebb sportautó), de tény, hogy az NSX anno egy mérföldkő volt a Honda és a japán gyártók történetében, tényleg legenda. Az új NSX viszont csalódást kelt bennem, nagyon "műanyag" és high-tech. Persze van, aki ezt szereti, semmi gond, csak engem nem szólít meg. Viszont ami a Hondát magát illeti, elborzaszt mindaz, amit az elmúlt bő másfél évtizedben produkáltak, miközben sejtem, hogy erre van tömegigény. Mégis, a Honda korábban diktálta a tempót a japánok között, a közelmúltban meg poroszkál és rútabbnál rútabb formatervvel jönnek ki. Az Accord tényleg nem rossz, de tudtak ők ennél szebbet is. (Lásd Legend ugye... A "mostani" Legend ahhoz képest egy vicc.)

UdjanMineck 2015.03.08. 20:28:28

@vmaast: Ezzel maximálisan egyetértek. Mindazonáltal egy régi NSX bármikor kéne, megtartanám, egy új NSX-et viszont mandínerből eladnék, a kapott pénzből meg vennék valami olasz vagy angol gépet! Alfa, TVR, Maserati, Lotus, satöbbi-satöbbi ;-)

Teshow 2015.03.08. 20:29:36

@nick papagiorgo: Értem, ezek szerint nekem szerencsém volt, tényleg sosem jártam így .....
A kinézete persze ettől még tényleg gagyi, de nagyobb bűne, hogy "gyűjti" maga alatt a havas-sós latyakot, és gyorsítja a felni korrózióját. Tessék megnézni, sok rozsdás felnin ott a dísztárcsa "negatívja"

UdjanMineck 2015.03.08. 20:36:31

@Seca81: hát nem tudom... Ez tényleg szubjektív innentől kezdve, de nekem az új Accord és az "új" Legend is eléggé jellegtelen. A Legendnél még egy VW Phaeton is jobban tetszik, pedig hát az sem egy Maserati Quattroporte-féle szobor. Érdekes dolgok ezek. Sokak szerint pl. a Lancia Thesis kifejezetten ronda, de szerintem szoborszerű szépség. A Thesis nagyon megosztó formaterv, ezt el kell ismernem, de ott legalább érzem (sőt, szinte tapintom) a szándékot, hogy valami egyedit, valami kifinomultat akartak létrehozni. Ugyanezt érzem az Alfáknál, vagy a Rover 75-nél. Ezekhez képest egy Honda mindig inkább volt arányos, szolidan sportos, mint szép, bár persze akadnak kivételek, mint pl. a már említett Legend vagy a Prelude kupék. Nekem alapvetően a '80-as, '90-es évek - inkább szögletesebb - Hondái jönnek be, de piszkosul.

UdjanMineck 2015.03.08. 20:38:54

@Seca81: az utóbbi 10 évből mazsolázgatva kevés típus jön be. Az új Saab 95 talán (de az meg ugye az Insigniára épül, ez látszik is), meg a Volvo S60, még a régebbi. Ja, meg persze az Alfa 159-es, az mindent visz. Slussz.

tlantos 2015.03.08. 21:04:19

Marpedig a regi Swiftek tores nelkul is rohadnak. Sajnos.

A súly a megbízhatóság jele 2015.03.08. 21:19:07

@zootyo: Szóval aki csak 4-5ezret megy egy évben annak nem lehet véleménye egy autóról? Aki 4-5 ezret megy, az valszeg többet megy rövid távokat, városban, ezért nem éri meg a dízel, mert az kevésbé tolerálja ezt, és a fogyasztáselőnye sem jönne ki. Nyilván ha ezt a 4-5 ezret csak nyaraláskor teszi bele az autópályán akkor más kérdés.

Seca81 2015.03.08. 21:36:40

@UdjanMineck: Nos, akkor hasonlo az izlesunk, es valoban, a Phaeton is egy szobor a mai autokhoz kepest, a 159-rol nem is beszelve...
A Thesis pedig egy ufo, hasonloan megoszto auto mint a C6, de az ellensegemnek sem kivannam. Valahol ezek az autok nem valtottak be a hozza fuzott remenyeket, muszakilag a Thesis egy romhalmaz, a C6-ost pedig tobbfele motorral kellett volna forgalmazni, talan sikeresebb lehetett volna.

Ratapintottal a gyengemre, a 80-as, 90-es evek japan szedanjait imadom, en meg ide sorolnek 1-2 csemeget, melybol egyiket en is birtoklom :)

static.classistatic.de/imagegallery/mitsubishi/sigma/mitsubishi-sigma-mit_geb_250_1.jpg

media.ed.edmunds-media.com/lexus/ls-400/1990/oem/1990_lexus_ls-400_sedan_base_fq_oem_1_500.jpg

www.boldride.com/ride/1990/infiniti-q45

Oleg Archa 2015.03.08. 21:47:46

@UdjanMineck: köszönöm, magam is erre gondoltam, kicsit szalonnaképesebben.

Prérifarkasz 2015.03.08. 21:51:25

@Seca81: Thesis - a "műszakilag" romhalmaz szerintem nem helytálló. Túl tág. Az elektronikája romhalmaz, találóbb...;)

Seca81 2015.03.08. 21:58:17

@Prérifarkasz: Pontositva, igen, elsosorban en is erre gondoltam.

Prérifarkasz 2015.03.08. 22:01:13

@Agr3ssor: "De ez hosszú mese lenne!" - erre való a Népítélet! Aztán linket ide! :D

UdjanMineck 2015.03.08. 22:09:48

@Oleg Archa: :D (Ó, tudok én nagyon is cizellált, szalonképes lenni. Csak most nem akartam.)

UdjanMineck 2015.03.08. 22:33:14

@Seca81: nem rosszak, és a Honda speciel a kedvenc márkám, de azért én alapvetően az európai autók pártján állok. Ahogy telnek az évek, évtizedek, egyre inkább meggyőződésem, hogy hiába jók, sők példaértékűen kiválóak a japán autók (leszámítva a jellemző rohadást sokáig), többnyire a kellem, a kifinomultság, az emberközpontúság, a szépség az európai autókra jellemzők (kivételek persze itt is akadnak bőven). A japán autók szörnyen sivár beltere például általános, és csak kevés kivétel (pl. Lexusok) akad.

Ecotrans 2015.03.08. 23:24:42

Uhhh hát az a corsa, azzal az igazi ostoba magyarosch felirattal, mindent visz.
Suzukis az most ráköltött annyi pénzt arra a szarra, vagy csak leírogatta mi mennyibe kerül?
Olyan hondát nézegettem mostanában, de közelebbről megvizsgálva rájöttem hogy az csak egy "trendi buziautó", az a nagy műanyag eleje egyenesen röhej. [irónia on]Különben is ilyeneket alázok a dízel BMW-vel[irónia off]
A "szar" olaszom, meg a franciám meg tíz éve csak megy és megy és megy. Persze elfogy néha benne ezaz, mint minden autóban. A puntoban pl 450E km van, és még mindig bátran elindulok vele bárhová.

Burgermeister 2015.03.09. 08:15:36

Én a Land cruiserrel szívok hasonlóan. (ez a nagyobbik, V8 4,2 diesel) lesz időm megírom, döbbenet milyen egy mocsok gép

Pointer 2015.03.09. 08:55:39

A Landcruiser V8 dieselröl én is szeretnék tudni .

UdjanMineck 2015.03.09. 09:56:14

OFF

Most nézem a Top Gear egyik adását, amiben az egyik kedvencem, egy Renault Alpine A610-t tesztelt Clarkson. Ez volt az az adás, ami feltette az i-re a pontot: a Top Gear egy felszínes, szar műsor, ami kb. egy celebes reality-show szintjén képes hatni. A műsor sikere ezért nem véletlen, és ennek megfelelő is: a szarra is sok légy repül, a bulvár magazinokat is sokan olvassák, és hát a Top Gear sikere is azért olyan nagy, mert amit művelnek, az nem az autókról vagy az autók szeretetéről szól, hanem róluk, celebeskedő majmokról. Show műsor a plebsznek.

www.youtube.com/watch?v=LWGchdsJaA0

kimdzsongun 2015.03.09. 11:06:59

a suzis képeken hol sárga az indexbúra, hol fehér-átlátszó... :-)

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.03.09. 11:42:13

@UdjanMineck: az megvan, hogy a TG egy sóműsor, nem dokumentumfilmsorozat? Érdekes, hogy nem a kotdazűrös Ferrari Daytona rész nem tetszik :) csak azzal van gond, ahol a szegény franciát bántják

Pepejoe 2015.03.09. 11:48:29

@UdjanMineck:

Hát ez tök így van. Azt hittem, hogy én vagyok rosszul beállítva a véleményemmel, hogy az az ember lényegében egy paraszt, a csatlósai ott mellette pedig igyekeznek valami kis fényfoszlányokat megkaparintani a glóriából, ennyi az egész. Mindezt egy sóműsorba tömörítve, ahol valóban ő(k) a lényeg, az ótók' meg le vannak szarva, vagyis nem azt az irányú lelkesedést közvetíti a műsor a részükről, amit én és még remélem sokan szívesen nézünk. Tehát nem nézem. Bazsó és Winkler 10000x élvezhetőbb és nézhetőbb műsort készítenek (és főleg készítettek) sokkal érdemtelenebb autókból. Pont erre kis mellékszösszenet, hogy pl. egy teljesen érdektelen Thalia vagy Punto "tesztjét" is úgy adta le bármelyikőjük, hogy a lényeg a fejemben maradt, ezt igen nehéz elérni, ha az adott dolog nem érdekel. De az előadásmód miatt még vissza is tekertem olykor.
Klárkszon egy vízfejű és belterjes szigetlakó győzike. Lényegében.

UdjanMineck 2015.03.09. 14:35:02

@Aranyba mártogatott étnyúl: te tiszta hülye vagy. Nem, nincs meg. A TG sajnos sokszor hivatkozási pont, márpedig ha így van (és így van), akkor nehogy már egy sóműsor legyen a referencia! Nem azt várom el, hogy dokumentumfilm sorozat legyen, csak azt, hogy 1) informatív legyen, 2) ne legyen provokatív módon hatásvadász. (3) nem kell szórakoztatónak sem lennie.)

És nem, nincs gond azzal sem, hogy a szegény franciát bántják, én ui. nem vagyok a francia autók híve, sőt. De ami az Alpine-t illeti, az igenis egy unikum, egy legenda, talán nem kéne ilyen szinten belerúgni.

UdjanMineck 2015.03.09. 14:36:47

@Pepejoe: egyetértek, bár azért ne szigetlakózzunk, ha kérhetem (ez diszkriminatív, nem píszi ;)).

"Bazsó és Winkler 10000x élvezhetőbb és nézhetőbb műsort készítenek (és főleg készítettek) sokkal érdemtelenebb autókból."

Maximálisan igaz!!!

Pepejoe 2015.03.09. 15:43:52

@UdjanMineck:

Jó, akkor a szigetlakót hagyjuk el. Helyettesítsük be valami ki-ki szája íze szerinti jelzővel.

UdjanMineck 2015.03.09. 21:36:41

@Pepejoe: Így már nekem is oké. ;-)

Rónarider 2015.03.11. 05:53:17

@Pepejoe: oké, eltiltattam a következő adásoktól. Most jó lesz így főnök? ;)

Rónarider 2015.03.11. 05:56:34

Jut eszembe a suzuki az fura jószág, én is tudok olyanról, amelyik mai napig patika a karosszériát tekintve, meg fiatalabbról ami a szaharában is szétrohadt volna. A kipufogó mindkettő alól kiolvadt mintha cukormázból lenne az is igaz. Ebben legalább következetesek.

UdjanMineck 2015.03.11. 22:14:19

Összenő, ami (aki) összetartozik... Vályi István apológiája Jeremy COCKsonról:
totalcar.hu/magazin/velemeny/2015/03/11/jeremy_clarkson_nem_ismered/

Gratulálok ommm. Ugyanolyan pökhendi, arrogáns majom vagy te is, mint brit idolod. Hajrá!
süti beállítások módosítása