Heti merítés

  2014. november 16. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Paszikaaaa

55915

Tehát: sportosan vezetek, pályán is, mindenhol, szeretem ha egy autó megy, megindul, a hegyekben nagyon jól fekszi a kanyarokat, és meg tud állni, ja és diesel-párti vagyok!

Chevrolet Cruze, hmmmmm!

59310

Nem rossz, de nem is kimagasló, azért eltudnék képzelni egy jobbat is.

Villámcsiga

56714

Mondjuk tetszeni mindig is tetszettek a francia kocsik, csak hát az a bizonyos megbízhatóság, meg a mendemondák...

SupErzsi!

53821

Hatalmas méretek, rengeteg extra, park asszisztens (jó, hogy a gyárilag szőkékre is gondolt a Skoda gyár)

A sportos családi szállító

39057

A bal oldali visszapillantó tükörben, erős esőzésben, autópálya tempónál(!) nem látok semmit.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr966905083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.11.16. 15:45:38

@Schütii: Igen, többek között, de az elég racionális, gyakorlatilag ár-érték arányban verhetetlen. :) Mivel a csóka nyilvánosságra hozta ezeket a dolgokat (hitel, vételár, típus), gyakorlatilag szabadon véleményezhetjük. :)

Fauchon (törölt) 2014.11.16. 15:58:20

@ED_a_ló: "Már Magyarországon se általános az óratekerés."

Ó, szent naivitás... :)

"A dílerek a külföldről hozott autókat merik visszatekerni, de azok között is inkább a régieket."

Meg a fiatalokat. Meg nagyjából bármit, ami a kezük ügyébe kerül.

"A számítógépes márkahálózatokban könnyen le lehet kérdezni mindent a nem túl öreg autókról."

Ez így van, de csak abban az esetben, ha végig márkaszervizbe hordák az autót - és ezek az autók emiatt drágábbak is. Namost a neppernél pont ilyeneket nem fogsz találni, mert az nem az az árkategória. Ha lekérdezed a szerviztörténetet, azt fogod látni, hogy X éve volt Y km-állással az autó márkaszervizben - hogy azóta mennyit mentek vele és hányszor tekerték vissza, azt sose tudod meg.

"Nem nehéz rábizonyítani valakire, hogy csalt az órával."

Na persze. Azt fogja mondani, hogy így vette, és csókolom.

Schütii 2014.11.16. 16:12:55

@Hurri Kán: Nem tyúnerekre gondoltam, csak a paszikásokra maximum egy csippel, akik megmagyarázzák hogy attól még csökken is a fogyasztás. :)

DeezL 2014.11.16. 16:16:54

@ED_a_ló: én ezt tudomjól ,de itthon utoljára 2 éve vettem autót csak!

3gb 2014.11.16. 16:29:02

@Thor71:
Azt mondta egy külföldi fociszakember, hogy a magyar focisták talán a női mezőnyben állnák meg a helyüket, de szerintem még a koedukált zuhanyzóban sem, illetve igen, megnyitnák a melegvizet. passzikaaa bazdmeeeeeg :-)

JaxTeller 2014.11.16. 16:53:06

Az ilyen sportos langyos passszikka-tól mentsen meg az Isten :)

Mindentnemtudó 2014.11.16. 16:57:25

@Hurri Kán:
Félreértés ne essék nem vagyok én ilyen "Passzikaaa" jellegű csak ugye a Passat neve összeforrt a tartóssággal, de tényleg köszönöm a javaslatokat idő még van körbe nézelődni, megfogadom a tanácsokat!

nick papagiorgo 2014.11.16. 16:57:40

@alvázvédelem: azok benne (mondjuk a porlasztócsúcs, meg a pd elemek nem). De én azt írtam, hogy "egymillió forintig", tehát nem kifejezetten újra gondoltam :)

kapitális 2014.11.16. 17:10:11

150e-nél már kopik a kormány, meg a gombok a Passatban? LOL, és még mondják hogy a németek mennyire tudnak autót gyártani.
Első, de már facelift utáni Mazda 6-oson 300e után kezdett kopni a kormány, a váltó meg még olyan mint az új, a gombokkal egyetemben(új kora óta nálunk van a kocsi). Mondjuk előbbi már elég trágyán néz ki pár ezerre a négyszáztól.
Azt meg se említem(de mégis), hogy se kettőstömegú, se DPF csere nem kellett még.

nick papagiorgo 2014.11.16. 17:10:52

@Mindentnemtudó: hát, nem könnyű a kérdés. Ha sokat számít a fenntartási költség meg a megbízhatóság akkor én pl. vennék egy Toyota Corollát. A benzinesek is eljárnak 6,5 literből , és nem egy elromlós típus.
De ez ízlésfüggő is, hogy kinek mi tetszik. A lényeg az ellenőrizhető múlt, illetve ha nem értenek hozzá, vigyenek magukkal ismerős autószerelőt, vagy legalább olyan valakit, aki ért az adott típushoz, vagy ha dízel kell, legalább a dízelekhez.

nick papagiorgo 2014.11.16. 17:15:43

@DeezL: persze, én is csak általánosságban fogalmaztam. A turbódízelekkel - megint csak általánosságban - szokott az a gond lenni, hogy ha pl. második autónak veszik és keveset járnak vele hidegen ("orvosüzem"), nem tolerálja (a leendő tulaj meg örül, hogy milyen kevés a kilométer). Illetve "anyuka" nem szokott a turbó visszahűtésével se vesződni.
De ezek is csak általánosságok persze.

nick papagiorgo 2014.11.16. 17:25:45

@Fauchon: teljesen igazad van.
Asszem a Becsületesneppernek volt egy olyan cikke, hogy a koma vett egy autót, lefóliázta az ülést, váltógombot, kézifékkart, stb. majd 30 ezernél lecserélte az olajat stb. maga. Aztán, amikor már 100 körül járt, elvitte Csavardi Samuhoz, visszatekerték 30-ra, és beállított vele a márkaszervizbe 30 ezres szervizre. Az ilyen tekeréseket pl. az életben nem szúrod ki, mert a márkaszerviz adatbázisában is az lesz, hogy 30-nál vitték szervizre, és kész.

A tekerésbe az életben nem fog lebukni senki, max. az lehet, hogy eladod Te az autódat mondjuk 150 ezer km-el, és másnap meglátod a hahu-n 80 ezerrel, és még bizonyítékod is van, mert ott az adásvételi a rendszámmal meg a kilométeróra-állással. De akkor mi lesz, elmész Te feljelenteni? Vagy hogy?

dont be such a jew 2014.11.16. 17:31:49

az 1.9 tdi passat nyilván nem sportos, viszont nagyon jó olyannak, aki sokat megy és nem akar sokat költeni erre

Igaz ugyanerre Octaviában még jobb uez a motor.

FlagellumDei8 2014.11.16. 17:36:43

@akos696: B6 1.9 TDI: 105 LE, 250 Nm. (en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat_(B6)) Nekem egy orrnehéz, elsőkerekes, 105 lóerős, 250 Nm nyomatékú, nagy súlyú autóról nem a kanyarvadász sportosság ugrik be elsőnek.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.11.16. 17:42:55

@FlagellumDei8: Nekem sem, de értő kezekben valószínűleg komoly meglepetéseket lehet okozni a szerpentineken néhány racsing suzukisnak. :)

FlagellumDei8 2014.11.16. 18:15:14

A márkaszervizről meg az óratekerésről jutott eszembe egy sztori:
Barátom megvette a csilivili, pár éves dízelt használtan a piaci ár alatt kb. 20%-kal. Bomba vétel. Szervizkönyv az nem volt, de nem is kellett, mert az eladó sógora (bátyja, nagynénje, stb.) autószerelő volt, és nehogymá' a márkaszerviznek adják a pénzt, a koma mindent SOKKAL PRECÍZEBBEN megszervizelt. Már akkor mondták, hogy lenne szervizkönyv is, csak akkor nem ennyi az ár. Nem kellett, a jó ár kellett. Féléves használat után megállt a motor. A márkaszerviz tett egy gáláns, 1,5 milliós javítási ajánlatot, megemlítve, hogy ha lenne szervizkönyv, tudnának méltányosságot kérni a gyártól. Barátom felhívta az eladót, az megkérdezte, mennyi van most az autóban. Majd 100 eFt-ért lett szervizkönyv, egy vidéki márkaszerviz pontosan vezetve, ÓRAÁLLÁSOKKAL igazolta a javításokat.

UdjanMineck 2014.11.16. 18:51:47

Aki sokat megy és stílusos, nagyobb autót szeretne, vegyen inkább Lancia Thesist, Rover 75-öst, Saab 9-5-öst, Alfa 166-ost, Volvo S60-ast. Egy Skoda, VW, Ford annyira erős ásítást okoz, hogy az már a vezetés biztonságát veszélyezteti, hiába jó autók. Érdektelen, unalmas dögök.

dont be such a jew 2014.11.16. 19:10:47

@UdjanMineck: A listád tök jó, kivéve ha vki sokat megy..:)

UdjanMineck 2014.11.16. 19:20:36

@dont be such a jew: don"b such a fool! :) Ezek kiváló autók. Amennyivel többet kell rájuk odafigyelni egy kommersz népautóhoz vagy csoda oktáviához képest, annyival összehasonlíthatatlanul élvezetesebb, szebb autók is, amikkel öröm együttélni! ;)

UdjanMineck 2014.11.16. 19:24:00

@kapitális: előítéletes hülye-e vagy?

kapitális 2014.11.16. 19:24:12

@UdjanMineck: Jaa, hogy te ezt nem viccnek írtad.

kapitális 2014.11.16. 19:26:09

@UdjanMineck: A hülye itt maximum te vagy, ha ilyen autókat ajánlanál annak, aki sokat megy. Ezek tipikusan azok a kocsik, amik milyen szépek-jók, kényelmesek, az anyós nem ugat hogy nem értél el semmit az életben, de a mindennapi közlekedéshez a Volvón kívül teljesen alkalmatlanok.

UdjanMineck 2014.11.16. 19:30:49

@kapitális: nem, te vagy a hülye, és igen, komolyan beszéltem. Te tapasztalatból beszélsz vagy csak a netes fórumok okoskodói között palléroztad az elmédet?!

Fauchon (törölt) 2014.11.16. 19:31:27

@nick papagiorgo: Szerencsére az nagyon ritka, hogy valaki két (hivatalos) olajcsere között olyan sokat megy, hogy megérje visszatekertetni (minden hivatalos olajcsere előtt szintén nem éri meg tekertetni). Inkább az szokott lenni, hogy a szerviztörténet 2-3 évvel ezelőtt megszakadt, és onnantól kezdve fogalmad nincs, hogy mi történt. Foghíjmentes elektronikus szerviztörténettel rendelkező autó a szabad piacon ritka, mert többnyire nem akarják megfizetni az emberek. Ilyeneket inkább a Weltauto-féle kereskedőknél találsz, akik magasabb áron tudják eladni, és garit is adnak rá.

A feljelentést felejtsd el, mert csak a tekerés tényét tudod bizonyítani, de azt nem, hogy ki volt az. A nepper szét fogja tárni a kezét, hogy ő nem tudja - bebizonyítani, hogy személy szerint ő volt az, esélytelen. A rendőrök sem véletlenül az erre berendezkedett sufnikra vadásznak inkább.

kapitális 2014.11.16. 19:38:45

@UdjanMineck: Neked volt mind, vagy az ezres Suzukiból álmodozol róluk? Megkérdezhetem mennyit mész egy évben?

nick papagiorgo 2014.11.16. 19:48:22

@Fauchon: én csak annyit akartam mondani ezzel a történettel (mindenkinek van efféléje), hogy sokszor van olyan, hogy a legtökéletesebb szervizmúltú autók sem annyit mentek, amennyit.
A 2-3 évvel ezelőtt megszakadt szerviztörténetre is azt szokták mondani, hogy az autó azóta állt, ugye (hehe). Meg azt, hogy a tulaj drágállta a márkaszervizt, és maszeknál javíttatta, de azért persze javíttatta. Még számlát is tudnak mutatni, mondjuk nekem sem lenne túl nehéz mondjuk egy Opel Astra pár alkatrészeinek a számláját (blokkját) megszerezni, ha nagyon akarnám.
Meg a csúcson az van, hogy én is hallottam olyan szervizkönyvekről, amikben csak a pecsétek vannak benne, írás nem, a T vevő majd szépen beír mindent, a motorszámtól az egyes óraállásokig. Ha pénz van, minden van, ugye.

A tekerésnél az van amúgy, hogy a neppert (ha az van, hogy tőled vette tegnapelőtt, ma meg árulja feleannyi kilométerrel) ugyan jó eséllyel meg tudnád szorongatni (mert hát ugye, mi az, hogy nem ő volt, valaki az éj leple alatt ellopta az autót, galádul visszatekerte, és reggelre visszahozta? ez nagyon hihető), de egyfelől kevesen követik az eladott autójukat eladás után, másfelől meg te állsz szemben egy autókereskedő céggel, kinek van erre ereje, ideje, pénze stb. Rádásul némi erkölcsi győzelmen kívül semmit nem nyersz vele. Ezért érné meg jobban a tekerőket elkapni munka közben, csak hát az nehéz, ugye.

csakazértistotalcar 2014.11.16. 19:52:27

@Mindentnemtudó: Angliában is átverős simlisek a szervizek? Megleptél!

UdjanMineck 2014.11.16. 19:56:22

@kapitális: maradjunk abban, hogy több közeli rokonnak és barátnak volt ezek közül. A véleményük hiteles volt. Minden szterotípiára rácáfolt az, amit elmeséltek. Évi 20e km felett mentek a gépekkel. Nem kell elhinned, nekem tökmindegy. Legalább olcsóbban lehet Autókat venni így. A többség csak vegye a fordopelvolkswagent.

Mindentnemtudó 2014.11.16. 19:56:39

@csakazértistotalcar:

BMW márkaszervízben fékbetét és féktárcsa csere volt és még egy alkatrész fék környékén ami rozsdásodott. Pár hónappal utána ismét probléma volt ugyanezen területtel és egy maszek szerelő mondta, hogy nem cseréltek ki semmit, mert az a rozsda tuti 3 évnél őregebb ami rajta van.
Szóval itt is megcsinálják márkaszervizek is és maszekok is, semmivel sem másabb mint otthon, csak nagyon olcsó a használt autó, az emberek többsége megteheti, hogy inkább vegyen másikat de egy új autó törlesztőjébe sem rokkan bele senki, csak akinek mindössze 5-6 évre kell autó mint mi is, annak nincs értelme hogy újat vegyen.

boom2 2014.11.16. 20:14:47

@Mindentnemtudó: Az én válaszom: B5-ös(facelift-es) 1,6 8v benzines Passat ALZ motorkóddal Euro 4-es. Mindenképpen legyen benne tempomat!
A nagynéni semmiképpen ne hajtsa gyorsabban a megengedett 70mérföld/órás sebességnél, mert elkezd zabálni a rövid váltó miatt.
120000 mérföld körüli hibái: üzemanyagpumpa, gyújtó trafó, sekunder pumpa, a multi-link futóműben egy-egy lengőkar.
Ezek 11-13 éves kocsik, de rozsda nem lehet a karosszérián, ha nem volt törve. Olaj fogyasztás a teljes olajcsere perióduson belül (18e mérföld) nem szabad, hogy több legyen 1 pint-nél.

boom2 2014.11.16. 20:16:09

@DeezL: B5 passat is jó ,mondjuk én az 1.6 16v-s benzinest elkerülném

Nem lesz nehéz, mert soha nem volt B5-ös Passat ezzel a motorral.

Mindentnemtudó 2014.11.16. 20:31:45

@boom2:

köszönöm a tippet mindenképp utána nézek hátha van. Sajnos választék tekintetében nem mindegyikből van, talán azért mert jók.

Rémbódess 2014.11.16. 20:50:35

@Leadfoot: Könnyen lehet, hogy a "kanyarlevágás" pusztán egy rossz beállítás miatt van. Általában a navikban lehet olyat állítgatni, hogy a "leggyorsabb" vagy a "legrövidebb" utat szeretnéd a tervezéskor. És ha a "legrövidebb"-ra van állítva, akkor bizony levezet az autópályáról 100 megnyert méter kedvéért akkor is, ha földúton kell menni... Ezért szoktam a "leggyorsabb" utat megterveztetni vele, mert ez automatikusan olyan utakra vezet, ahol magas a megengedett sebesség.

Leadfoot 2014.11.16. 20:54:38

@Rémbódess: Azért _ennyire_ nem vagyok hülye hozzá. :-)
Természetesen a leggyorsabbra van állítva a három opció közül (legrövidebb, leggyorsabb, legtakarékosabb).

nick papagiorgo 2014.11.16. 21:09:28

@Leadfoot: engem egyszer (vagy 5-6 éve) az igo elvitt egy komphoz,ami nem járt, mert tél volt :)
azt hittem, hidat jelez, aztán álltam ott a parton :)

nick papagiorgo 2014.11.16. 21:09:28

@Leadfoot: engem egyszer (vagy 5-6 éve) az igo elvitt egy komphoz,ami nem járt, mert tél volt :)
azt hittem, hidat jelez, aztán álltam ott a parton :)

kapitális 2014.11.16. 21:13:05

@UdjanMineck: 20 ezer felett? tejóisten, akkor ők kimennek a világból. LOL.
Nyilván elkerülte a figyelmed az előbbi kommentem, ezért leírom, hogy az első genes Mazda de már fészliftes 6-os most lépi át a 400 ezret. Se DPF, se kettősömegű nem kellett még bele másik, út szélén sose állt még meg.
Ehhez képest röhögve hallom a sztorikat, mikor ismerős 10 millás 2 éves Alfájában esnek ki a gombok, a szervíz meg le se szarja, mert ez ilyen.
Amúgy egy kis statisztika:
Népítélet pontszámok:
Lancia Thesis 6.8
Alfa 166 7,06
Rover 75 6,77

Ehhez képest:
Mazda 6 első gen 7,47
Accord 2002-2007 7,48

Ezeket nem én találtam ki, hanem a tulajdonosaik adták az ítéleteikben.
Amúgy az megvan, mikor Winkler, Karotta meg Pista kimentek használtautót választani?

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.11.16. 21:24:23

@UdjanMineck:
De legalább már van hozzájuk bontott alkatrész. Ismerős a Volvo S40-re keres jobb oldali tükröt, de csak a gyári van hozzá újonnan szarvasgomba áron.

Johhny Bravo 2014.11.16. 21:33:50

@Hurri Kán: igen tudom 5.5-öst 130Le 4motion 1,9 Tdi-t vezettem jól megy nem tagadom, de vezettem Honda CRX-et tudom régi de az nevezhető sportos autónak, nem mindig a végsebesség számít...

Fauchon (törölt) 2014.11.16. 21:36:27

@nick papagiorgo: "mert hát ugye, mi az, hogy nem ő volt, valaki az éj leple alatt ellopta az autót, galádul visszatekerte, és reggelre visszahozta? ez nagyon hihető"

A bíróság nem az alapján ítél, hogy mi hihető, hanem hogy mi bizonyítható.
Konkrét példa, talán így megérted: ketten vagyunk egy kihalt utcán, tanúk nincsenek, én pedig fogom magam, és eltöröm az orrodat. Te elmész látleletet vetetni és feljelentést tenni, a rendőrség pedig megjelenik nálam. Én pedig azt hazudom nekik, hogy sajnos fogalmam sincs, ki törte el az orrodat - azaz hiába tudod látlelettel bizonyítani a sérülésed tényét, mert nem tudod bizonyítani, hogy én voltam az elkövető. Azzal, hogy nyilván nem te törted el magadnak, sajnos kitörölheted.
A tekerés dettó ugyanez, ha nincs tanúd, hogy konkrétan ki vitte el tekertetni az autót és kihez, akkor nem tehetsz semmit. Egy ember tudna a nepper ellen vallani, az óratekerő - ő pedig hülye lenne a megbízója ellen vallani, aki szintén tud róla egyet s mást.
Na ezért vadásznak a buherátorokra, mert ők a probléma gyökere, és mert a megbízókat elkapni esélytelen.

nick papagiorgo 2014.11.16. 21:49:46

@Fauchon: oké, hát tulajdonképp ha vesszük azt a tényt, hogy te eladtad tegnap az autót 150 ezerrel (erről van adásvételi), ma meg fent van a hirdetés 80-al, akkor azt ugye bizonyítottnak vehetjük, hogy a kereskedő tekerte meg (mert ki más. És ennek fényében nincs jelentősége, hogy Tolvaj Attila tulaj sajátkezűleg tekerte, vagy a tekerést egy harmadik fél végezte).
A Te példádban sem ilyen egyszerű ez az egész, mert ha én feljelentelek, akkor nem ártana némi alibit igazolnod vagy efféle.Szembesítenek, miegyéb... mondjuk az ügy súlya is lényeges, egy orrtörés nem egy nagy ügy, de egy gyilkosságba pl elég sok energiát belefektetnek, ugye.

De ne jogászkodjunk szerintem. Abban teljesen egyetértünk, hogy a buherátorok a probléma gyökere, és hiába kapják el a megbízókat, holnap már jön a következő megbízó a buherátorhoz, ezért kell őket is elkapni.

ledo76 2014.11.16. 21:56:12

@kapitális: Kár vitatkozni hülyeségekről, mert pl az Alfa 2.4-es 10 szelepes JTD-je (a 20 szelepes se sokkal rosszabb) kategóriákkal megbízhatóbb mint a Mazda PSA származék dízele. Persze egy autó nem csak motorból áll, a Mazda benzinesben bármikor jöhetne (az Accord dízelben is) és a lista nagyrésze (Thesis, Rover 75, Saab 9-5) egy ostobaság valóban, csak légyszi ezekkel a buta megbízhatósági vitákkal kár itt rontani a fórum (tisztuló) levegőjét.

Fauchon (törölt) 2014.11.16. 22:01:55

@nick papagiorgo: "oké, hát tulajdonképp ha vesszük azt a tényt, hogy te eladtad tegnap az autót 150 ezerrel (erről van adásvételi), ma meg fent van a hirdetés 80-al, akkor azt ugye bizonyítottnak vehetjük, hogy a kereskedő tekerte meg"

Nem, azt vehetjük bizonyítottnak, hogy az autó tekerve lett, ismeretlen tettes által. Ezt magyaráztam eddig.

"A Te példádban sem ilyen egyszerű ez az egész, mert ha én feljelentelek, akkor nem ártana némi alibit igazolnod vagy efféle."

Semmit nem kell igazolnom. Itthon voltam, tévét néztem, tanú nincs. A te vallomásod az én vallomásom ellen, és itt el is bukik az ügy, az eljárást bizonyítékok hiányában megszüntetik. A szembesítésen meg ugyanúgy hazudok neked, mint ahogy hazudtam a zsaruknak is. (A gyilkosságot felesleges idekeverni, mert az óratekerés pont ugyanolyan piszlicsáré ügy, mint az orrtörés. Nem fognak minden pofon mellé rendőrt állítani, mint ahogy minden használtautó mellé sem.)

Mindegy, én ezen nem vitatkozom tovább. Csak ne csodálkozz, ha általad evidensnek vélt dolgokat nem fogsz tudni bizonyítani a bíróságon. És ezt tudják a nepperek is.

dont be such a jew 2014.11.16. 22:03:14

@UdjanMineck: 'összehasonlíthatatlanul élvezetesebb, szebb autók is, amikkel öröm együttélni! ;)'

Hát nemtom. Aki havi 5000+ot levezet, az ált. 100zal csörög úton, 130-140el pályán, és a kocsiban töltött ideje kidobott idő, alig várja hogy ott legyen. Az izgalom forrása max. a rádió. Soxor még az út is ugyanaz.

Ez ugyanolyan izgi egy Saab-ban, mint egy Octaviában. A szépség tényleg fontos, de fontosabb az az évi pár nap, amíg az alkatrészekre vársz, az izgi futómü meg hót mind1 amikor napi igavonásra kell a barom.

Szépia 2014.11.16. 22:08:00

Majdnem ugyanolyan autóm van, mint a Mondeosnak. 2.0 tdci, Ghia, kombi, stb... csak fekete és kicsit fiatalabb. Most van benne (valós!!) 134 ezer kilométer.
Én nem találkoztam olyan problémával, amit Ő említ, pedig ma is volt szerencsém autópályázni normál haladós tempóval... Abszolút vízcsepp mentes a tükör, sőt, az első ajtóablakok sem áznak átláthatatlanra. Van egy újabb VW Caddym is, annak jobbak a külső visszapillantó tükrei, de inkább csak a nagyobb méretek miatt. Komfortban nem lehet egy lapon említeni a Mondeoval. De munkás és pecásautónak sokkal jobb!
A tesztben írt 7.5-ös átlagfogyasztás is kissé furcsa. Pl most hétvégén az országúton tartva a 90-es tempót illetve lakott területeken az 50-et több száz kilométeren keresztül 4.9-5 liter volt az átlag, amikor ráálltam autópálya tempóra (tempomat 135 körül), akkor felment 5.4-re. Városban lábtól és dugóktól függően 6.5-7.5.

kapitális 2014.11.16. 22:31:47

@ledo76: Elmondanád, melyik résszel van bajod, ahol nem tényeket és/vagy hiteles statisztikákat említettem?
Arra, hogy a Mazda dízel nem jó, arra meg megismételném, nem fórumokon olvastam, hanem van egy olyan, újkora óta, több éve, NÉGYSZÁZEZER km-el, így remélem megérted hogy nem igazán vagyok oda a gondolatért, hogy ilyen (számomra) megbízhatatlan vacakokba üljek valaha is.

ledo76 2014.11.16. 22:44:15

@kapitális: Semmi bajom nincs, csak ezek a hitviták (mert hiába jó a Mazdád, a többiről te is csak feltételezésekbe bocsájtkozol, például olyan "hiteles tényekkel" mint, hogy kiesnek a gombok az ismerős Alfájából) végre kezdenek innen eltűnni. Egyébként örülj, hogy a Delphi befecskendeződ (ha ilyen verziód van) bírta, négyszázezret hiba nélkül futott JTD-k sem ritkaságok hamár tényeknél tartunk.

butschq 2014.11.16. 22:50:10

Ez a sportos vezetés elég relatív.
Én elég sportosan vezetem a fabiat, forgatom rendesen, meg ilyenek.

Na most ugyanolyan ritmus eléréséhez a 325i-t kifejezetten papásan kell terelgetni.

UdjanMineck 2014.11.16. 23:09:02

@kapitális: nem kéne terjesztened a hülyeséget. A Lancia, Saab, Rover benzines motorjai, megfelelő karbantartás mellett ugyanolyan megbízhatóak, üzembiztos autók. De legalább sokkal különlegesebb, egyedibb és élvezetesebb autók.

UdjanMineck 2014.11.16. 23:12:20

@UdjanMineck: a Rover K szériás motorjainak pl. messze földről híres a hengerfej problémája. Namost ezt egy spéci szettel orvosolni lehet, utána kimegy a világból, és nagyon élvezetesek a karakterisztikája. A 75-ös speciel az 5-ös BMW-re épült, a belseje... a belseje pedig egy külön dimenzió. Össze nem lehet hasonlítani egyetlen autó belsejével sem ebből a (kommersz) merítésből. De mondom, hajrá, zabáljátok a német kommerszet, nekem tökmindegy.

UdjanMineck 2014.11.16. 23:14:04

@UdjanMineck: akarom mondani: "nagyon élvezetes e motoroknak a karakterisztikája"

alvázvédelem 2014.11.16. 23:15:16

@UdjanMineck: az 5 ös BMW hátsókerékhajtású,a motor hosszában.

kapitális 2014.11.16. 23:16:34

@ledo76: Cégnél kettő van, van köztük 3-4 hónap, ugyanez a motor, abban 280 ezer van, nem volt még semmi komolyabb baja, így a két autó átlagából már úgy érzem releváns tapasztalatokat tudok felmutatni, míg a Népítéletből szerzett pontszámok szintén nem hasraütésszerűek, hanem (jobb esetben) tulajdonosok véleményei.
Nyilván mindenki eldönti maga, hogy milyen autót vesz, vagy melyik szopórollerre ül fel.

A Mazdáról még annyit, hogy lassan ideje a cserének, tervben van hogy írok a TC-nek, hogy ha érdekli őket, próbálják ki, szóval még lehet hogy itt is olvashattok róla egyszer :)

kapitális 2014.11.16. 23:18:25

@UdjanMineck: De ki vesz benzinest 30-40 ezer km-ekre?
Amúgy már párszor leírtam, hogy nem német autó párti vagyok, de ha te nem akarsz olvasni, úgyis jó, attól nekem ugyanolyan szép a napom :)

dont be such a jew 2014.11.16. 23:19:38

@UdjanMineck: 'A 75-ös speciel az 5-ös BMW-re épült' - nem éppen.

UdjanMineck 2014.11.16. 23:21:55

@alvázvédelem: nem a hajtásláncra gondoltam. Valamelyik tesztben írták, hogy a - ha jól emlékszem - karosszéria és az elektronika a kortárs BMW 5-ösből való, pl. a torziós merevsége ettől is lett kiváló. Meg kellene keresni a tesztet... A BMW volt a Rover tulajdonosa akkoriban, és elég sok pénzt öltek a fejlesztésbe, szóval amúgy is érthető lenne a dolog.

UdjanMineck 2014.11.16. 23:24:59

A lényeg: a legtöbb autó igenis megbízható és kiváló műszaki állapotban tartható megfelelő odafigyelés mellett: az Alfától a Citroenen, Mazdán át a VW-ig. Nincsenek ÉRDEMI különbségek. Azért ma már nem a 70-es, 80-as évek technológiai szintjéről van szó, nem Oltcitekről beszélünk. Viszont hatalmas különbségek lehetnek élményben (az elmúlt 15-20 évet is értve itt), és idegesít, ha valaki képtelen túllépni az idült sztereotípiákon.

Hurri Kán 2014.11.16. 23:24:59

"hogy a - ha jól emlékszem - karosszéria és az elektronika a kortárs BMW 5-ösből való, "

Nyugtassatok meg, hogy ezt nem csak én nem értem :DDD

DeezL 2014.11.17. 00:16:30

@nick papagiorgo: Jogos!és ez tapasztalat is amit írsz!@boom2: na ezt jó tudni,azt hittem 16 szelepesek ezek is,a Golf V-nél már tudtam ,hogy az 1.6 8szelepes ,nekem a bogárhátún meg az I-es Jettán kívül az összes VW-m Diesel volt ,úgyhogy nagyon nem foglalkoztam a benzin motor mélyebb ismereteiben

DeezL 2014.11.17. 00:23:20

@UdjanMineck: Volvo S60 oké, Saab rossebb tudja milyen lehet,de Saab 9000 2.3 Aero Turbom volt,az király volt, de a 9,5 is biztosan hasonlóan fasza lehet.. a Rover 75 az úgy szar ahogy van,egész Anglia később utálta,ez a Top Gear-ből is kiderült.. Alfa 166 stílusos meg minden,de a Lancia Kappa mindenben jobb volt ezt hidd el, a Thesis is ritka,kényelmes stb.. de az elektromos kézifék meg stb baromságok tudnak fejfájást okozni...haveromnak hoztam egyet olaszból,kb csak ünnepi autónak használja ,de van ismerős aki Kappa után váltott Thesisre és visszasírja a Kappát

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.17. 08:41:05

@akos696:
Kérdés mit értesz sportos alatt? Mert én úgy értelmezem a sportost, hogy magas fordulatszámig pörgeti az egyes sebességekben, na ez az amit nem érdemes dízellel csinálni, mivel a nyomaték maximuma alacsonyabb fordulatszámon van, utána pedig a benzinesekhez képest jóval lejtősebb a nyomatékgörbe.

Én például nem vezetek sportosan, és pont emiatt a dízel jobban fekszik, igaz jelenleg benzinesem van.

nick papagiorgo 2014.11.17. 08:57:12

@Fauchon: oké, oké, össze ne vesszünk már ezen :)
az lenne a legjobb, ha egyikünk se kerülne hasonló esetekbe (se az orrtörésesbe, se a tekerősbe).

Lacek33 2014.11.17. 08:58:14

@UdjanMineck: Reméljük, hogy soha nem fogunk vele találkozni az utakon. Passzika és gazdija. LOL

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.11.17. 09:06:03

sokféle autó után az a véleményem, hogy mindenben csak az érzés számít.

lehet neked 200le fölötti autód, de abban a 160 csak cirkálás, majdnem ásítozol. 200 fölött kezdődik valami, ott meg már egy kis hiba is elég, és elszálltál.

a legjobb utcai élményautó, ami létezik: üzembiztos, megbízható, szigorúan kismotoros, kiskerekes autó. minden kanyarban a szemét kinyomod, érzed hogy nagyon odarakod, közben mész 80-al és vigyorogsz, hogy te vagy Hamilton.
besztof.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.11.17. 09:08:07

@UdjanMineck: nézz már meg egy Citroen megbízhatósági statisztikát. meg azt, hogy a tízéves Citromokból mennyit látsz az utakon.
vagy akár az első Bravo-ból, kettes Clio-ból, amivel anno tele volt az ország.
már sehol nincsenek.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.17. 09:12:27

@Fauchon:
Az a durva, hogy egy 10-15 éves prémium márkájú turbódízelben, amiket nyilvánvalóan azért vettek anno, hogy kurva sokat menjenek velük, átlagosan benne lehet a 600 ezer km, ehhez képest ha megnézed a használt autó hirdetéseket, a többségük 200-300 ezer km, 500 ezer fölött meg szinte nincs is autó. Pedig 300-at ezekbe az első években beletesznek, még cégautóként. Szóval ebből kiindulva inkább az a ritkaság, ami nincs visszatekerve. És ugyan 10-15 éveseket hoztam példának, de mivel egy ilyen autóba 5 év alatt már benne van 300k, ezért a 6-7 évesek 100-200 ezer km-e is nehezen hihető.

Igazából csak kisautónál tudom elhinni, hogy mondjuk 10-15 év alatt csak 200 ezret ment, de azoknál is ki lehet fogni olyat, ahol egy korábbi tulaj futár volt, aztán visszatekertette eladás előtt.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.17. 09:17:06

@nick papagiorgo:
Ma, mikor az új autók már agyon vannak számítógépesítve, simán lennének olyan hitelesítési módszerek, amivel 100%-ban utólag is kiszűrhető lenne a visszatekerés, nem tudom miért nem tesznek ezért a gyártók. Pedig az ő presztízsüket javítaná, mivel az nem hangzik jól, hogy alacsony futott km mellett már szétesik az általuk gyártott autó, holott valójában nem is, csak visszatekerték.

ledo76 2014.11.17. 09:28:32

@kapitális: Nem a Mazda dícséretével van a bajom, hanem a többi vackozásával tapasztalat nélkül. A Népítéletet azért hiteles forrásként emlegetni erős, de ha elfogadjuk azért a 7,06 és a 7,47 között nincs akkora különbség úgy, hogy a Mazda átlagán javítanak, az Alfáén rontanak a benzinesek. A Thesis és a Rover szerintem is szopó. A Mazda 2.0-ás 135 lovas dízele van Peugetokban, Citroenekben, Fordokban is, ott egyik sem, elsősorban a befecskendező rendszer (Delphi) miatt, valami megbízható, de mondjuk a hosszú távú használatot egy-két ultraproblémás (1.5 dci) típuson kívül a legtöbb bírja. A dízeleknél indirekt módon nem annyira a sok kilométer hozza ki egy motor gyengeségeit, hanem a használat módja (normális karbantartást feltételezve). A 2.2 155 lovas (Bosch befecskendezős) sokkal jobb, de az 10 dízel Mazdából 1-ben van. A 2.0-ás 120 lovas verzióját nem ismerem (állítólag jók), ezért (veled ellentétben) nem mondok róla véleményt.

UdjanMineck 2014.11.17. 09:47:11

@Aranyba mártogatott étnyúl: bocs, de egy farok vagy a társaiddal együtt. Statisztikákra hivatkozni, amibe egy indexizzó kiégésétől az akku lemerülésééig minden beletartazik, a dilettánsok hivatkoznak csak. Az meg kit érdekel, hogy mennyit látok az utakon Citroenekből? Astonból is keveset látok, vagyis akkor szar autó? Idióta.

UdjanMineck 2014.11.17. 09:49:40

@Hurri Kán: akkor fuss neki még egyszer és gyakorold a magyart, ha a suliban nem tanultad meg anno.

Hurri Kán 2014.11.17. 10:17:06

@UdjanMineck:
Inkább köpd ki a fogalmazásgátlót, te szerencsétlen, tudatlan létforma.

DeezL 2014.11.17. 10:29:00

@Aranyba mártogatott étnyúl: Bravo Brava.val még most is tele vannak az utak,gyere le Somogy Tolna Baranya környékére sok van pedig! rajtam is keresnek hozzájuk mindig cuccot

alvázvédelem 2014.11.17. 14:29:53

@Hurri Kán: gondolom úgy értette hogy bezúzott BMW kaszniból lettek a lemezek felhasználva :-)

Romos 2014.11.17. 16:48:47

A Mondeo-s ítélet írójának üzenem, ha olvasná: Nem lesz visszalépés kényelem szempontjából az S-max, ha tényleg az a következő autója. Tapasztalatból mondom, 5 ajtós és kombi III-as Mondeo után ültem át nemrég. Minden tud, amit a Mondi, de még praktikusabb. És a család részére is több helyet ad.
Persze a Mondeo kombi is szuper gép, kombik közül szerintem a legjobb ár / érték arányú autó az összes közül...

kapitális 2014.11.17. 17:16:36

@ledo76: Várj, ha szerinted az, hogy én tapasztalat nélkül pusztán statisztikákra hivatkozva vackozom le a többit(4-ből kettőt te is kapásból elismersz hogy rossz), akkor hogy mondhatod hogy pl. a Mazda dízelek és az Alfa benzinesek problémásabbak? A népítélet volt a legkönnyebben elérhető forrás, olyan magas labdát meg nyilván nem fogok feldobni, hogy ADAC-ot linkeljek.
Egyébként ha visszaolvasol, egyáltalán nem azt írtam, hogy az összeset el kéne vinni a bontóba, hanem hogy hosszútávú használatra alkalmatlanok szerény véleményem szerint, mivel ugyanazt az állapotot sokkal több törődéssel tudod csak fenntartani, az meg évi 30-40e felett nem feltétlenül fér bele az ember napjába. Az meg nyilván más kérdés, hogy a Saab-nál pl most fogalmam nincs, hogy áll a gyártó, milyen az alkatrészellátás, satöbbi.

(funfact, minden kötözködés nélkül: cégnél van egy Renault Kangoo 1.5 dci 300e km körül, szervizautó, 6-7 különböző ember vezeti, és arányaiban semmi baja, pedig ráadásul még bemutatóautóként, 5e km körül vettük annó).

UdjanMineck 2014.11.17. 17:47:34

@alvázvédelem: vicces csávó vagy, igaz telepi humor.

w a s d 2014.11.17. 18:41:20

@ledo76: Biztos, hogy volt 2 literes PSA dízel a Mazdákban? Szerintem az saját volt, ami talán a 323- asban is volt már valami korábbi evolúciós formában.

Rónarider 2014.11.17. 18:54:33

@Balogh Torrente Tibi de la Omlás: A sportos vezetés=motornyígatás? Komolyan kérdezem. Eddig meggyőződésem volt, hogy az a sportos, ahogyan halad az autó. Szóval ügyesen beesik a kanyarba, nem feltétlenül fékez már 200 méterrel előtte, ügyesen kigyorsít, ha kell visszavált, nem rángatja az autót, egy íven fordítja, ilyenek. Magabiztosan, lendületesen és tempósan, ami az öreguras sok koffeinnel..

Rónarider 2014.11.17. 19:07:39

Másképpen, ha a dízellel úgy váltja végig a palettát, hogy a nyomaték maximuma környékén autózik, az nem sportos csak azért, mert az dízel? Jó, én is szeretek dízelezni, hasonló kaliberű benzinesbe átülve olyan, mintha egy aggregátor helyett varrógépet irányítanék. Halkabb, nem úgy húz, máshogy kell váltani. Nem jobb, nem rosszabb, nem nekem való.Más. Nem is baj, nem vagyunk egyformák.

Prérifarkasz 2014.11.17. 21:04:16

Hát most megkaptuk, mindig fikázódtak páran, hogy mindig csak roncsokat tesznek a heti merítésbe... hát tessék

Hurri Kán 2014.11.18. 00:17:44

@alvázvédelem:
Nyilván elektromosan, mert az elektronikája is az 5-ös BMW-é.

UdjanMineck 2014.11.18. 08:25:45

@Hurri Kán: igen, a BMW-é:

"The BMW electronics based Rover 75..."

en.wikipedia.org/wiki/Rover_75

"The interior of the Rover 75 is done up smartly, with BMW based electronic parts."

www.bornrich.com/rover-75-v8.html

Más kérdés? Te szubhumán véglény.

Hurri Kán 2014.11.18. 08:31:41

@UdjanMineck:
Hozzád meg ki a faszom szólt? Lehet eldugulni, nagyokos.

ledo76 2014.11.18. 09:16:40

@kapitális: Úgy, hogy tapasztaltam, te meg az sem tudod mi fán terem pl a JTD, csak (kétes) statisztikákra hivatkozol.
Mindegy a legnagyobb problémám nem ez, hanem valaki szinte már troll stílusban ideír egy félig ostoba listát, te meg rögtön reagálsz rá, hogy neked milyen jó a Mazdád. Annyira unalmasak ezek a szócséplések.
@w a s d: A 120 lovas lehet, hogy saját fejlesztés, de a 135 lovas biztos, hogy a Fordtól van. Akkoriban több mindenben együtt működtek. Az pedig PSA motor, bár elképzelhető, hogy a japánok valamit változtattak rajta.

UdjanMineck 2014.11.18. 09:21:54

@ledo76: miért voltam troll, csak mert leírtam ellenpéldákként pár konkrét típust és még a tapasztalatok, tények alapján érvelni is próbáltam?! Szégyellheted magad. Ha valaki troll itt, az te vagy.

ledo76 2014.11.18. 11:47:30

@UdjanMineck: Lehet, hogy nem a fenti autók a kedvenceid, az se gond, hogy másokat szeretsz, csak ne akarnád mantraszerűen a véleményedet másra kényszeríteni és aki ezzel nem ért egyet annak nekirontani. Hidd el aki nem szereti a pl a Citoent, vagy problémásnak találja a Thesist, Rovert, vagy nem mer belevágni egy Saab üzemeltetésébe vagy csak nem érdekli az autóban az "izgalom" nem feltétlenül konzumidióta. Mindenki azt vesz amit akar és legyen vele boldog.

Rónarider 2014.11.18. 14:51:17

Ez olyan, mint a harmincezerforintos térdpánt. Ha megkérdezik hogy jó-e, senki nem mond olyat, hogy nézd, ezzel átbasztak nem ér semmit. (annyi pénzért)
Autóra fordítva, aki Citroent vesz, drágáért, nem fogja azt mondani néhány év spórolt pénzének elköltése után, , nézd, ezzel átbasztak, van valami az előítéletekben. Inkább és hamarabb fogja rá, hogy az övé pénteki autó, de amúgy minden rendben vele, csak kifogott egy gyengébb példányt.
Pedig ahányféle autót vezettem, még nem volt olyan, hogy minden klappolt. Van amelyiknek a váltója nem jó(rövid, vagy kéne plusz egy fokozat), van amelyik majdnem jó, csak ráz, mint az ökrösszekér macskakövön, van amelyiknek a belső kialakításától hányok véreset, van amelyiken a külső tükör illetve a hátra kilátás egy gesztus-jellegű vicc csak, van amelyik meg annyit fogyaszt, hogy az kizárja a további vizsgálódásból(nem vészesen sokat, csak amit meg lehet oldani 6 literből azt miért erőltessem kétszer ennyiből, ráadásul nem is a fillérbaszás miatt, hanem mert 2014-ben ne zabáljon már egy (személy)autó 15 litereket legtöbbször egy ember furikázása miatt, lehet megzöldültem kissé). Nem vagyunk egyformák. Mondom.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.18. 16:10:37

@Rónarider:
Amit te mondasz, én azt nevezném dinamikusnak (de nem mint a defenzív ellentéte, mert szerintem a kettő nem zárja ki egymást). Passzikára egyébként egyik sem igaz, az írása alapján egyszerűen csak egy barom, akinek nem szabadott volna jogosítványt adni.

Rónarider 2014.11.18. 17:52:40

Ezen nem veszünk össze ;)

Rónarider 2014.11.18. 18:21:04

Mellesleg amit Paszika mond, az nem feltétlenül hazugság, az 1.9 Pdtdi nálam sem fogyaszt 5 alatt, de 6 fölött sem. Mondjuk ez a kijelentés egy a3-ban,golfban igaz, mert mértem. És persze ésszerű használat mellett, ami a 0-130(150) sebességet jelent vegyesen, inkább kevesebb várossal. Mondjuk 65-35 országút-belterület százalékarányban. Ez nagyjából 5,5 l-es fogyasztással, normál, nem spórolós legátlagabb átlagsofőrös használattal. Biztos le lehet vele menni 5 alá, de ahhoz kinek van idegrendszere, meg olyankor a turbó szereti összeszedni a kormot és hülyeségeket csinál, a legenyhébb formája amikor egy vadócabb gázadásnál olyat puffant ki hátul, hogy az ember azt hinné traktor, a többi mind költségesebb. (a változó geometriáért felelős lamellák elakadnak-ha jól értettem a hozzáértő magyarázatát- vagy felvillant a rendszerben egy hibakódot, ami jó esetben csak a következő indításig tart, addig nem turbít, rosszban meg szerelős, felújítós, vagy csere-móka). A kettős tömegű lendítőkerék kibír 200000 km-t, a turbó is bírja addig(hűtve leállítva, odafigyelve stb.) Akinek szerencséje van, pd-elemet idáig nem kell cserélni, de utána esélyes. (Nekem még nem kellett 247000-nél) Mondjuk nekem eddig kétszer volt kivéve az üzemanyagtartály takarításra, minden csereciklust betartok, nem spórolom el a vízpumpát a vezérműszíj cseréjénél, 504/507 olajakat kap, a futóművet meg kétévente újjáépíti a mester.(jó ez nem igaz, de átlag kétévente új kerékcsapágy, vagy toronycsapágy, vagy szilentek, vagy féltengelyharangok, szóval a kopó-törő,szakadó dolgok éljenek a magyar út minőségéért felelősek) Az olajat viszont egyáltalán nem eszi, ami ritka az ilyennél. Van vele nyűg, de szeretem és semmiért oda nem adnám. De elfogult sem vagyok, ez sem szent Grál, vannak bajai amelyek már előjöttek, lesznek amelyek majd előjönnek, nem az a típus vagyok, aki az első gyanús zörrenésre eladja és vesz egy másik levedlett rozsdaboglyát. Meg ugye ahhoz képest, amilyennek az egyliter környéki turbós benzines vagy dízel, de 100++ lóerős mai gépek megbízhatóságát gondolom, szerintem még mindig jobban járok egy olyannal, aminek minden rezdülését ismerem, és ami fontosabb, van hozzá szupermen szerelőm is, meg alkatrész is, meg kedvezmény is. Ellenben a Paszika, mint szó nekem is kinyitja a zsebemben a legszittyább nyereg alatt érlelt hátranyilazást. :)

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.11.19. 00:36:53

@DeezL: @UdjanMineck: járjál nyitott szemmel az utakon, és figyeld, miből mennyit látsz.
Nem bonyolult feladvány.
Ma még nem faszoztak le az interneten, pedig éjfél múlt 36 perccel. Gratulálok, tiéd az új rekord.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.11.19. 00:39:09

@DeezL: nem lakom egy Rózsadombon, de több kettes-hármas Golfot, ezeréves Passat kombit, meg hasonlókat látok. Az első Bravo formáját imádom, de sajnos nagyon kevés van belőlük.
Új korukban se volt sok, de eltűntek.

Egy bontós-alkatrészes ember naná, hogy sok régifiatos ürgével találkozik :))

DeezL 2014.11.19. 10:10:16

@Aranyba mártogatott étnyúl: én pedig nagyon sokat látok amerre megyek a mai napig azért írtam ezt, annyira nem tűnt el 2002 elejéig volt bravo brava marea! amúgy lehet nem figyeled őket annyira ki tudja:) még Zx-ből is akad erre felé

ledo76 2014.11.20. 09:57:53

@Aranyba mártogatott étnyúl: A Vectra-ból iszonyú sok volt, csíklámpás Civic-ből se volt olyan kevés, most meg szinte mutatóban sincs, pedig mindkettő megbízható, a Vectra kimondottan olcsón fentartható autó volt, de elkorrodáltak. Ezért nehéz következtetéseket levonni.
Bravo/Bravaból tényleg nincs annyira kevés (BP-n sem), főleg ahhoz képest, hogy mennyi volt újkorukban.
süti beállítások módosítása