Heti merítés

  2014. november 16. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Paszikaaaa

55915

Tehát: sportosan vezetek, pályán is, mindenhol, szeretem ha egy autó megy, megindul, a hegyekben nagyon jól fekszi a kanyarokat, és meg tud állni, ja és diesel-párti vagyok!

Chevrolet Cruze, hmmmmm!

59310

Nem rossz, de nem is kimagasló, azért eltudnék képzelni egy jobbat is.

Villámcsiga

56714

Mondjuk tetszeni mindig is tetszettek a francia kocsik, csak hát az a bizonyos megbízhatóság, meg a mendemondák...

SupErzsi!

53821

Hatalmas méretek, rengeteg extra, park asszisztens (jó, hogy a gyárilag szőkékre is gondolt a Skoda gyár)

A sportos családi szállító

39057

A bal oldali visszapillantó tükörben, erős esőzésben, autópálya tempónál(!) nem látok semmit.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr116905083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

camelus 2014.11.16. 10:03:43

Végre egy szimpatikus merítés!

Leadfoot 2014.11.16. 10:11:36

Az 1.9 PD Passat és a sportos vezetés.

Bughi 2014.11.16. 10:33:57

ezek kozul melyik a sportos?

Thor71 2014.11.16. 10:34:19

Passszikaaa ? Bazdmeg,kétméteres férfi ember léttedre használj valami rendes nevet,azt hittem valami szőke pina ítélete lesz :D Ja és hogy milyen csúcs az autó,a végén a szervíz szidásánál meg több százezres számla? Biztos mást értünk jó autón....
A többi korrekt szerintem, a Renault tulajnak üzenném hogy a TomTom az nem navi,hanem szopó roller. Nekem is volt(nehogy má' iGo-t használjak én is :) de végül a Vatera segített és mást boldogít a navi :D Vettem egy Garmint :)

Schütii 2014.11.16. 10:46:26

Olajcsere garanciában.. az igen.

Csalfa Romeo 2014.11.16. 10:58:28

A B6-os Passat népítéletei között elég sok gyalázatos dolgot lehet olvasni, nem egy túl jól sikerült típus. A hírhedt olajfogyasztás szinte minden német dízel rákfenéje, az elektromos kézifékkel is csak a baj van, de még lehetne sorolni. Biztos ennek is köszönhető, hogy B7-esből nincs túl sok az utakon.

alvázvédelem 2014.11.16. 10:58:30

ezek közül a kisturbós Laguna kéne:-)
dízel nem érdekel :-)

UdjanMineck 2014.11.16. 11:02:03

"Tehát: sportosan vezetek, pályán is, mindenhol, szeretem ha egy autó megy, megindul, a hegyekben nagyon jól fekszi a kanyarokat, és meg tud állni, ja és diesel-párti vagyok!"

Szánalmas. Sportosan és dízellel? Szerencsétlen ember el van tévedve. Egy családi VW hogy a bánatba lehet sportos?! Idióta, de tényleg...

ED_a_ló 2014.11.16. 11:15:26

Sok bolond megveszi a szűk Bmw-t drágábban, amikor vehetne olyan ritkábban látható, tágas, jó kiállású, gazdaságosan üzemeltethető autót is, mint az elsőhöz hasonló Passat 6, ami 1.9 TDI motorral egészen megbízható, 0-60-ig a dízeles nyomaték miatt jobban húz, mint egy benzines erőgép. Na ja, a szomszédnak nem Passatja van, hanem BMW-je és a sok majomnak őt kell utánoznia. De nem tehetnek róla, hogy az evolúció csak a külsejükön zajlott le némileg, és agyilag még a fán lógnak.

A kommentem másik része a nepperűzőnek szól (oda nem lehet kommentelni):
totalcar.hu/tanacsok/nepperuzo/2014/11/16/puncimagnes_nyolcezer_euroig/
A lecsúszó bugyijú hölgyet nekem is bemutathatná. Négy karikám nincs, de van két vesém, igaz a bal oldali néha fáj, mert megfázott a hidegben. Igaz, magam is ismerek ilyen hölgyeket, az a foglalkozásuk, hogy pénzért barátnők. De őket akár autó nélkül is meg lehet kapni, a maradék pénzből pedig lehetne venni egy értelmesebb autót is.

bigpond 2014.11.16. 11:15:29

Tisztesseges meritesek lettek ezen a heten, alig lehet belejuk kotni. Ez bosszanto!
Persze azert lehet rajtuk fogast talalni itt ott.

Off:
Joo a mai nepperuzes is, nem olyan dogunalom mint altalaban. Nem is tudom hogy birja a nepper a sok hulye kerdest cernaval.  
Melyiket vegyem a dizelt vagy a benzinest? Bazzeg olvass TC-t meg kommenteket  azt kitalalod magad is!
Es nem fog elromlani?  Ez egy josnonek inkabb szakmaba vago kerdes lenne.
Es nem lesz draga javitani?  Kinek mi a draga, ez is eleg hulye kerdes.
Es mit ajanlana ezeken kivul?  Nissan Micrat te tudatlan, ezt mindenki tudja!!
110.000km van az orajaban, vajon valos ez?  Ezt is bazi egyszeu megvalaszolni , foleg lattatlanban.

UdjanMineck 2014.11.16. 11:19:02

@bigpond: Ez tisztességes merítés? Ez jó merítés? El vannak itt páran tévedve..

2014.11.16. 11:22:11

@Thor71: a Tomtom nagyon jó. Itthon talán jobb az iGo, de Európában biztosan nem. Legalábbis én így tapasztaltam, ezért maradtam a tomtomnál.

sunblind 2014.11.16. 11:22:22

Paszikaaaa minden tekintetben végtelenül közhelyesen definiálja a helyi nyelvjárásban kialakult 'passzátos' fogalmát, akinek már neki sem áll az ember magyarázni, csak mosolyogva bólogat. :) 1.9dsportosság, százezrekmilijók, mestermunka, brutálfék, presztízs :D .. Azt vettem észre különben, hogy ezek jelentős része mostanában 'oktáviássá' alakul.

bigpond 2014.11.16. 11:28:29

@UdjanMineck: Ennel sokkal rosszabbak szoktak lenni az iteletek, markabuzeriaval, alazos hulyegyerekekkel, 2 mondatos itelettel. Te uj vagy meeg itt?

Thor71 2014.11.16. 11:33:36

@gwr: Bocsi nem azt mondom hogy külföldön nem jó de itthon vacak.És nekem maga az egész nem jött be. Ízlések és pofonok ugye :)

daneel1976 2014.11.16. 11:45:29

egész jók most!!!

brutálfék,sportosság...mindegy hagyjuk.....

de legalább nem sorolják,hogy kit-mit aláztak le a piros lámpa után!!!!!

Seca81 2014.11.16. 11:45:49

Egytől-egyig dögunalmas egyenautók, egyik sem kéne.

Ja és a lagunásnak a mindenki által dicsért külsőről; a legotrombább Laguna ami valaha létezett, a 4 ajtós még ennél is túltesz, annyira ocsmány.
De hát ízlések és pofonok, valószínű, hogy senki sem akart megbántani a véleményével, ezért inkább jó kutyaként elismerően bólogattak az autódhoz.

UdjanMineck 2014.11.16. 11:46:44

@bigpond: Nem, nem vagyok annyira új. Szoktam követni a merítéseket. Tudom, ez szubjektív, de számomra semmi izgalmas nincs abban, ha kommersz autók vannak egy kupacon.

UdjanMineck 2014.11.16. 11:48:55

@Seca81: maximálisan egyetértek, erről beszélek én is!

zoz.g3 2014.11.16. 11:58:44

Nekem is 3c passat van, 2006 2.0 pd 16v Higline. eddig semmi bajom vele. Tisztàban vagyok a lehetséges hibáival, de ezek ellenére egy kényelmes autó. Pd elem cserélve volt garanciában, olajat 10.000 kilõméterenként csrélem , motor, turbó, rendben olajpumpatengely cserélve, és 250.000 km van benne. Naponta autópályán használom. Remélem még jó sokáig :-)

Never 2014.11.16. 12:09:19

@Csalfa Romeo: Nekem is B6-os van, a sokat szidott PD motorral, DSG-vel, Highline, szinte minden csicsával felszerelve (tehát lenne ami romoljon). Eddig (kopp-kopp alulról balkézzel) annyi gondom volt, hogy a PD elemeket garanciában cserélték. Ezen kívül csak kopóalkatrészek, kötelező szervizek és DSG olaj csere.

Az a véleményem, hogy a sok Németországból behozott, ott 250e km-t ment, itthon 130e-nek hazudott, gyári szabványú olajat csak hírből ismerő példány miatt van a rossz hírük (és persze a PD elemek, de azokat a VW még a garancia után is cseréli egy darabig "Kulanz"-ban).

Én nagyon meg vagyok vele elégedve, pedig már 150e km és 6 év van benne. Minőségérzetben talán az új Mondeo jobban felszerelt példányai kezdenek közelíteni hozzá (mármint a B6-hoz), de egy Opel, Renault vagy más Ford még elég messze van (és nem fikázás akar lenni, mivel nekem is áll a VW mellett egy S-Max és egy Galaxy az udvaron, és mindegyiket nagyon szeretem - csak nem az a minőség).

2014.11.16. 12:20:45

@Thor71: Persze. Magam is vacilláltam anno, melyiket használjam. De mivel elsősorban eu-ban szorulok rá a navira, így ez volt a fő szempont, és ott nagyon jó. Egy pesti taxisnak viszont nyilván az iGo a jobb.

camelus 2014.11.16. 12:31:12

Tomtom - Garmin vitában lenne pár hozzászólásom.
Régen Garminom volt és Nyugatról csak úgy tervezett Pestre, hogy Komáromnál le az autópályáról és vissza, ugyan azon a lehajtón. A Tomtom ilyet nem csinál, az csak simán hülye (rendszeresen egy lehajtóval korábban levisz és a mellékutakon gyorsabbnak hiszi magát mint az autópályán. Elvben az ott közlekedők sebességével számol, amit valószínűleg a helyiek felhúznak (hiszen ismerik a járást), de egy idegen biztos nem megy be 120-szal egy ismeretlen kanyarba. Tény az is, hogy a Garminra (szabályosan autózva) jó pár percet rá lehet verni (autópályán is), a Tomtom-ra legtöbbször nem.
Ezzel együtt egyszer elmondanám egy fejlesztőnek, hogy mi az az 10 fejlesztés, amivel seperc jobbá lehetne tenni a navikat.

camelus 2014.11.16. 12:33:28

Egyébként pedig azért írtam a legelején, hogy szimpatikus merítés (vagy más azt hogy tisztesség), mert csupa olyan autó van benne, amin gyakran gondolkozik az átlag halandó családapa (amikor a realitások talajára kényszerül).
Mondjuk a 16-os montainbike a csomagtartóban az érdekelne, mert szerintem magas és hosszú, akármilyen csuda jószág egy laguna kombi (Gr Scenic van és a 14es gyerekbicikli se adja magát könnyedén).

Hurri Kán 2014.11.16. 12:37:08

@Seca81:
"Ja és a lagunásnak a mindenki által dicsért külsőről; a legotrombább Laguna ami valaha létezett," de legalább ha már ronda, kombiként sem praktikus azzal a mű-dizájn formájával. Lehet, hogy pl. a kombi Superb sem szép (nekem mondjuk bejön), viszont arra, amire csinálták, praktikus.

Leadfoot 2014.11.16. 12:49:34

@camelus: Nincs nagy tapasztalatom ebben a témában, huzamosabb ideig egyetlen készüléket használtam: a saját Garminomat, amit 4 éve vettem.
Nem szeretem. Egyetlen bajom van vele: szerintem nem tesz különbséget a négyszámjegyű zergeösvények és az egyszámjegyű főutak között, úgy sejtem, ugyanazzal a sebességgel számol minden országút esetében. Emiatt lehet, hogy sokszor értelmetlen levágásokat csinál. Pl. az autópálya némi kerülővel megy, de még midig gyorsabb, kényelmesebb, és biztonságosabb. De a navi levisz a pályáról, és egy forgalmas, kanyargós, sokadrendű úton levágja a kanyarulatot.
Ezt nem egyszer, nem kétszer, hanem rendszeresen megcsinálja.

T54-44 2014.11.16. 12:53:36

@ED_a_ló: Téged ki bántott? Lehagyott egy BMW a lámpánál és most mérges lettél vagy mi?:(

nick papagiorgo 2014.11.16. 12:54:59

"Paszikaaaa"-ról én sem tudom eldönteni, hogy az írója faszikaaaa, vagy pedig csaj. Hiányolom a szempillákat a kocsiról.
Főleg, hogy ilyen gondjai vannak, hogy nyöszörög a jobb oldali ajtóbehúzó, meg a szervizben elbliccelik az ingyenes autómosást. 118 ezernél meg cserélt kettőstömegűt, az meg csak egy lábjegyzetben van megemlítve. No mindegy. Nem vagyunk egyformák :)

Mindentnemtudó 2014.11.16. 12:55:19

Passatot keresek a nagynénémnek, férje már sajnos nincs és eddig ezekről jót hallottam. Valaki meg tudná mondani mely típusú Passat akkor a "jó fajta"? Nem értünk az autókhoz, egyedül a kettős tömegű lendkerék csere ami ismerős hogy gond szokott lenni vele, de azt sem tudom igazán hogy micsoda illetve milyen bánásmóddal kerülhető el a tönkremenetel. Hosszú távú ingázáshoz ez jónak tűnt de most már nem tudom hogy mindenkinek negatív véleménye van róla.
Elnézést a laikus kérdésért és köszönöm ha valaki válaszol.

Mindentnemtudó 2014.11.16. 12:56:39

@Mindentnemtudó: * mármint már nincs férje aki tudna segíteni neki, így értettem.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.11.16. 12:59:54

ezektől a passzátos őrültektől mentesen meg az ég

Hurri Kán 2014.11.16. 13:01:36

@Mindentnemtudó:
"de most már nem tudom hogy mindenkinek negatív véleménye van róla"
Mert itthon jellemzően úgy vesznek Passatot, hogy a kintről behozott autó órája vissza van tekerve 300-350ezerről 150 ezer kilométerre, persze, hogy jönnek a hibák, majd a vélemény: ez egy megbízhatatlan autó. Holott nem megbízhatatlan, csak szervizelni, ill. karbantartani kell.

Itt van egy cikk a kettőstömegűről:
totalcar.hu/magazin/technika/2010/04/29/minek_nekunk_kettostomegu_lendkerek/

2014.11.16. 13:15:21

@camelus: igen, ez a bringás nekem is feltűnt. Nekem Grand C4Pic van, és ott is legózni kell

Sepro 2014.11.16. 13:18:42

hmmm, egy jó kis Laguna.

Johhny Bravo 2014.11.16. 13:23:58

bele sem olvasok egyikbe sem... már a Passat képaláírás kinyomta a biztosítékot... bazz sportosan vezet, szeret gyorsan menni egy DÍZEL PASSAT-tal? na ne szivas ennyira buta nyomorult emberek írnak ítéletet? na nem is csoda a múltheti 3000GT-s csávó beszopta...

Hurri Kán 2014.11.16. 13:27:05

@Johhny Bravo:
Lehet a Passattal gyorsan menni, de attól még nem lesz se sport, se sportos autó.

uki 2014.11.16. 13:37:04

"A másik gondom a rövid szervízintervallum (1 év vagy 20 ezer km. (Renault: 2 év, 30 ezer km!)"
Örülj neki, hulyeseg a 30k-s csereperidus.

"A csere megtörtént, de mint kiderült az új üzemanyagtöltő rendszernél nem mindegy, hogy hogyan áll a tankoló pisztoly tankolás közben. Ha felfelé van feszítve, akkor nem lehet tölteni, vagy kifolyik. A szervízben rajzot is mellékeltek a helyes "pisztolytartásról". Mindezek ellenére tankoláskor az első "katt" után nem szabad tovább tölteni, mert úgyis kifolyik a túlfolyón"
Hallottam mar ilyet, de ott valami telefont tartottak rosszul. :-D

DeezL 2014.11.16. 13:40:40

@zoz.g3: nekem is volt 2db amíg meg voltak jók voltak ,de amúgy vannak vele bőven bajok ha előjönnek!Pd elem az csak egy dolog, a Turbo ha teljesen gatya,lehet motorcsere lesz a vége,plusz 300ezer km-nél rengeteg 2.0 PD eltöri a főtengelyt!És ráadásul még az Automata is kettőstömegűs... Nekem 1 ilyen Passatom volt 2004es meg egy 2006os A4

Hurri Kán 2014.11.16. 13:56:40

@Mindentnemtudó:
Nagyon szívesen.
Nem akarok beleokoskodni, de: ha nagynéni nem ingázik napi 100-150 kilométert, akkor nem biztos, hogy érdemes ragaszkodni a Passathoz, és főleg a dízelhez. Ha nagyrészt egyedül utazik, egy Octavia, Golf, vagy akár egy J Astra is elég lehet (ha csak német típusokban gondolkozunk).

Schütii 2014.11.16. 14:09:39

@Hurri Kán: Sajnos a sportosság szó is más értelmet nyer ha az autó csak 5 litert fogyaszt miközben kinyomják a szemét.

Hurri Kán 2014.11.16. 14:13:05

@Schütii:
Ez igaz. Viszont ha kinyomod a szemét, egy dízel sem 5 litert fog enni :)

szszg 2014.11.16. 14:13:40

Na, látom ez a Paszikaaaa nem csak nálam veri le a biztosítékot! :-)

Nem akarom bántani, felőlem ott sportoskodik, ahol akar, csak én ne legyek a közelében. Majd megállok hívni a mentőket, ha a kerekeit mutogatja az árokból.

Mindentnemtudó 2014.11.16. 14:15:37

@Hurri Kán:
Körülbelül 125-135 km lenne egy út naponta, javarészt autópályán, ezért gondolkoztunk dízelben hisz mindenhol azt olvastam, hogy hosszútávon az a gazdaságosabb és jobb, a Passat meg azért ejtett gondolkodóba mert nagyobb testű, és hát gondoltam neadj' Isten egy balesetnél talán jobban véd. Itt merült ki a tudomány mikor meghatároztam egy irányt, tudom így elég nehéz, főleg nőként de a szerelők is sajnos az egyik azt mondja x a legjobb autó, a másik azt hogy x a legrosszabb soha ne vegyek olyat.
Elég kiigazodni :) Köszönöm a segítséget!

2014.11.16. 14:26:16

@Mindentnemtudó: ha új autóról van szó, vegye azt, ami a legjobban tetszik és ki tudja fizetni. Garancia van rá pár évig, emellett rendszeresen karban kell tartani, és kész.

Hurri Kán 2014.11.16. 14:29:33

@Mindentnemtudó:
Nincs olyan, hogy legjobb autó, meg legrosszabb autó. Olyan van, hogy jól karbantartott, meg rosszul karbantartott, meg olyan is, hogy szervizigényesebb, meg kevésbé szervizigényes. Pl. divat szidni a francia autókat, ehhez képest az első generációs (benzines) Citroen Xsara Picassók kimondottan megbízhatóak, második generációsból a dízelek is.

Ami a biztonságit illeti, ma már a kompaktok (Golf, Astra, stb.) sem nagyon maradnak el Passat méretű társaik mögött.

Ekkora futásteljesítménynél már tényleg jobb a dízel. Ha nincs kimondott márka-preferencia, érdemes a rendelkezésre álló keretből elérhető minél több típusba beleülni, kipróbálni. Amelyik a legszimpatikusabb, abból keresni egy jó állapotút, ellenőrizhető előélettel.

uki 2014.11.16. 14:38:11

@Leadfoot: nézd meg az előző autóját és mindjárt kiderül miért lett versenyautó a Passzika. :-)

(mielőtt valai nekemesne semmi bajom az octaviaval)

akos696 · www.focusauto.hu 2014.11.16. 14:42:03

Azért bizony egy dízellel is lehet sportosan vezetni. Hétköznapi szinten még könnyebb is , mint egy benzinessel a nyomaték miatt, és, ha jó a futómű alatta, akkor még élvezetes is lehet (és egy Passat alatt elég jó futómű-fék van).

Amúgy kicsit elgondolkodtató, hogy pl ki az aki, vesz kb 8 milláért hitelre egy Renaultot (vagy bármi mást, kivéve, ha munkára kell pl egy cégnek, az más). Nem lehet egy pénzügyi szakember, az biztos.

alvázvédelem 2014.11.16. 14:45:55

@Seca81: nekem tetszik a Laguna :-) :-)

alvázvédelem 2014.11.16. 14:47:27

@akos696:lehet keres havi 1 milliót és nincs kedve kivárni mire összegyűjti.

nick papagiorgo 2014.11.16. 14:48:32

@Mindentnemtudó: azt kellene még tudni, hogy mennyi az a pénzösszeg, amiennyiért autót keresnek? Ez a "hosszútávon" ezt egyfelől azt jelenti, hogy évi kb 30 ezer km-nél kezdi jobban megérni a dízel. Másfelől viszont kb 1 millió forintig nem érdemes dízelben gondolkodni a nagynéninek, mert azért - tisztelet a kivételnek - nagyon sokat futott példányok vannak, aminek a javítási költségei nagyon sokban is lehetnek. Egy kettőstömegű kb 100-200 ezer, egy turbófelújítás is annyi, a porlasztócsúcsok 50 ezer/db (hengerenként), adagoló, PD-elemek... Ez nem két fillér ám, és most csak olyan dolgokról beszéltem, ami egy benzines autóban nincsen. És ahogy Hurri Kán is mondta, a használt autóknak jellemezően visszatekerték az óráját, tehát jó vételnek tűnik, de épp azért, mert a fenti alkatrészek a halál szélén állnak, és inkább eldaják, mint megjavítsák.

Másik kérdés, hogy nagy autó kell, vagy csak biztonságos?Sokan vesznek pl. SUV-ot, mert az a nagy tankszerű felépítményével a biztonság látszatát kelti, ettől még nem következik, hogy minden SUV jó, és minden normál autó rossz. Én a fenti Goltf + Astra pároshoz hozzátenném a Fordot (Focus, Mondeo, bár abból inkább a a benzines), a Toyoták (Corolla, Avensis) se rosszak, meg itt van pl. a Volvo, mai nagy kedvenc e téren.

Fiat 130 2014.11.16. 15:00:46

@ED_a_ló:
Nepperűzővel kapcsolatban kérdeznék én is:
Vajon a "puncimágnest" kereső alkotta ezt a cikket is?
velvet.hu/elet/2014/11/16/nagyon_szomoru_az_elet_8_centis_farokkal/
:-)

alvázvédelem 2014.11.16. 15:14:41

@nick papagiorgo: az új benzknesekben ezek ugyanúgy benne vannak :-)

Schütii 2014.11.16. 15:14:45

@Hurri Kán: Hát szemkinyomás közben nem, de erről nem illik beszélni dízeles körökben. :)

alvázvédelem 2014.11.16. 15:16:51

@camelus: a 16 os monti az nagyon kicsi,a felnőtt bringát ami 26 os ugye,azt meg a tetőn viszi.

DeezL 2014.11.16. 15:20:08

@Mindentnemtudó: a legjobb a B4es Delfin Passat,kicsit semmilyen de nagyon jó autó volt TDI-ben legalábbis! B5 passat is jó ,mondjuk én az 1.6 16v-s benzinest elkerülném,de az 1.8 Turbo benzinesből is voltak bőven problémás db-ok!! Mondjuk a régebbi Octavia sem lenne ám rossz alternatíva 1.9 TDI vagy 1.9 PD-ben ha már méretesebb autó kell!Egyszerűbb a futóműve is! Passat B5 ugye már sok lengőkaros!

Bilok 2014.11.16. 15:20:44

De jó lenne, ha az ilyen paszikaaa-féle fogyatékosok különbséget tudnának tenni a közveszélyes elmebeteg ámokfutásuk és a sportos vezetés között.
A másik, amin meglepődtem, hogy még csak (asszem) egy embernek szúrt szemet, hogy valaki rövidnek tart egy 20 ezres olajcsere periódust. A legnagyobb parasztvakítás, egy gondos tulajdonos 10 max. 15 ezrenként szerintem lecseréli az olajat, ha nem akarja azt a 10e forint spórolást sokszorosan megfizetni később.
Amúgy egész jó kis válogatás volt.

Schütii 2014.11.16. 15:21:05

@akos696: Pont ez a szép ebben a világban hogy nem mindent a rációnak rendelünk alá, hisz neked is Dodge-od van, nem igaz? Az meg hogy kinek mik a lehetőségei legyen az ő dolga.

Hurri Kán 2014.11.16. 15:24:31

@Schütii:
Dízeltyunerek körében? Dehogy nem :D

Amúgy meg egy kb. bármilyen kétliteres turbódízelt igen ritkán kell 3000 fölé pörgetni, onnantól már nem húz jobban, viszont kezdenek megtorpanni.

Grgabácsi 2014.11.16. 15:24:44

"A bal oldali visszapillantó tükörben, erős esőzésben, autópálya tempónál(!) nem látok semmit."

A 124-es Merciben meg ugyanekkor csontszáraz az oldalablak, a tükör meg pláne. Jó, hát nekem is volt előtte Fordom.

Mindentnemtudó 2014.11.16. 15:25:09

@nick papagiorgo:

Üdvözlöm!
Némileg bonyolítja a helyzetet, hogy Angliában élünk. Nagynéném még fiatal 44 éves és még jópár évet el kell itt töltenie, hogy rendezhessen otthon az anyagi dolgait hitel stb. Tehát kb 6 évre keresünk autót neki. 2006os Passat 70 ezer km-el (44 ezer mérföld) van átszámítva 1,7 Mft-ért azaz kb 4300 GBPért. Ami rendelkezésre áll az 5000. Sok blogon kaptam már vissza, hogy Anglia, jó fizetés vegyünk újat, de tudja ha az otthoni hiteleket kell fizetni egy egyedül maradt középkorú nőnek, itt sincs kolbászból a kerítés.
Tehát mivel özvegy, ezért keresünk neki olyan autót amit nem kell állandóan szerelőhöz vinni mert egy tudatlan nőt pláne átvernek.
Igen a biztonság miatt lenne ez mert itt bár fegyelmezettek az emberek, de sajnos nagyon gyakori a 80 év feletti sofőr ami nagy kockázat mindenhol hisz kiszámíthatatlanok, de átlagban is történnek balesetek nyilván.

www.wightbay.com/cars-for-sale/2006-passat-diesel/5054579

ez az az autó egyébként amit elsőre megláttam de így megnézem a válaszadók által javasoltakat is.

ED_a_ló 2014.11.16. 15:26:09

@T54-44: Nekem úgy tűnik, hogy megsértődtél. Nem akartalak megbántani.

DeezL 2014.11.16. 15:30:37

@nick papagiorgo: Valóban lehetnek hibaforrások,de egy benzinesnél is lehet sok hibaforrás, 2. a kettőstömegű lendkerék nem mai dolog.. Pl. E36os benzines 6hengeres Bmw-kben is van,de az e28as 524td ami 83ban megjelent már volt kettőstömegűvel! Tekerik az órát valóban,én ezért veszem az autóim 90%-át kintről, ott annyira nem divat,vannak kivételek a németeknél,de Török meg Kurd kereskedőket el kell kerülni...
a Turbo életartamán sokat segíthet a rendszeres olajcsere,és hogy visszahűtjük,itt van nekem az Iveco Turbodaily 500ezer km körül amióta nálam van nem volt Turbo cserélve,de igazából érdekes hogy a sok saját autóból nem sokat javítgattam indító motort meg generátort sem:)Pl. Opelból előbb vennék egy 1.7 DTI C Corsát mint egy olajzabáló Ecotec szart,persze ebből is van olyan akinek 180ezer van benne új korában vette és nem kell utána töltikézni:)Általában a Bosch rendszerű diesel cuccokkal nem szokott gond lenni, tapasztalataim szerint,pl voltak PD TDI-jeim is amik Bosch rendszerűek voltak semmi bajuk nem volt, az 1.9esek még sokat is mentek alattam,kannázva voltak,bírták!de minden dIESELem kannázva volt idáig

Hurri Kán 2014.11.16. 15:36:26

@Mindentnemtudó:
Ha mindenképp Passathoz ragaszkodtok, akkor marad az. Ha nem, mindenképp olyan típust nézzetek, ami ott gyakori, vagy valaki tud ajánlani megbízható szerelőt hozzá. És nézzetek utána a legfontosabb alkatrészáraknak, várható fenntartási költségeknek.

ED_a_ló 2014.11.16. 15:40:14

@DeezL: Már Magyarországon se általános az óratekerés. Mégis bele lehet futni tekert órás autókba. Inkább az idősebbek között, azokat még régen tekerték vissza. A dílerek a külföldről hozott autókat merik visszatekerni, de azok között is inkább a régieket. A számítógépes márkahálózatokban könnyen le lehet kérdezni mindent a nem túl öreg autókról. Nem nehéz rábizonyítani valakire, hogy csalt az órával.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.11.16. 15:45:38

@Schütii: Igen, többek között, de az elég racionális, gyakorlatilag ár-érték arányban verhetetlen. :) Mivel a csóka nyilvánosságra hozta ezeket a dolgokat (hitel, vételár, típus), gyakorlatilag szabadon véleményezhetjük. :)

Fauchon (törölt) 2014.11.16. 15:58:20

@ED_a_ló: "Már Magyarországon se általános az óratekerés."

Ó, szent naivitás... :)

"A dílerek a külföldről hozott autókat merik visszatekerni, de azok között is inkább a régieket."

Meg a fiatalokat. Meg nagyjából bármit, ami a kezük ügyébe kerül.

"A számítógépes márkahálózatokban könnyen le lehet kérdezni mindent a nem túl öreg autókról."

Ez így van, de csak abban az esetben, ha végig márkaszervizbe hordák az autót - és ezek az autók emiatt drágábbak is. Namost a neppernél pont ilyeneket nem fogsz találni, mert az nem az az árkategória. Ha lekérdezed a szerviztörténetet, azt fogod látni, hogy X éve volt Y km-állással az autó márkaszervizben - hogy azóta mennyit mentek vele és hányszor tekerték vissza, azt sose tudod meg.

"Nem nehéz rábizonyítani valakire, hogy csalt az órával."

Na persze. Azt fogja mondani, hogy így vette, és csókolom.

Schütii 2014.11.16. 16:12:55

@Hurri Kán: Nem tyúnerekre gondoltam, csak a paszikásokra maximum egy csippel, akik megmagyarázzák hogy attól még csökken is a fogyasztás. :)

DeezL 2014.11.16. 16:16:54

@ED_a_ló: én ezt tudomjól ,de itthon utoljára 2 éve vettem autót csak!

3gb 2014.11.16. 16:29:02

@Thor71:
Azt mondta egy külföldi fociszakember, hogy a magyar focisták talán a női mezőnyben állnák meg a helyüket, de szerintem még a koedukált zuhanyzóban sem, illetve igen, megnyitnák a melegvizet. passzikaaa bazdmeeeeeg :-)

JaxTeller 2014.11.16. 16:53:06

Az ilyen sportos langyos passszikka-tól mentsen meg az Isten :)

Mindentnemtudó 2014.11.16. 16:57:25

@Hurri Kán:
Félreértés ne essék nem vagyok én ilyen "Passzikaaa" jellegű csak ugye a Passat neve összeforrt a tartóssággal, de tényleg köszönöm a javaslatokat idő még van körbe nézelődni, megfogadom a tanácsokat!

nick papagiorgo 2014.11.16. 16:57:40

@alvázvédelem: azok benne (mondjuk a porlasztócsúcs, meg a pd elemek nem). De én azt írtam, hogy "egymillió forintig", tehát nem kifejezetten újra gondoltam :)

kapitális 2014.11.16. 17:10:11

150e-nél már kopik a kormány, meg a gombok a Passatban? LOL, és még mondják hogy a németek mennyire tudnak autót gyártani.
Első, de már facelift utáni Mazda 6-oson 300e után kezdett kopni a kormány, a váltó meg még olyan mint az új, a gombokkal egyetemben(új kora óta nálunk van a kocsi). Mondjuk előbbi már elég trágyán néz ki pár ezerre a négyszáztól.
Azt meg se említem(de mégis), hogy se kettőstömegú, se DPF csere nem kellett még.

nick papagiorgo 2014.11.16. 17:10:52

@Mindentnemtudó: hát, nem könnyű a kérdés. Ha sokat számít a fenntartási költség meg a megbízhatóság akkor én pl. vennék egy Toyota Corollát. A benzinesek is eljárnak 6,5 literből , és nem egy elromlós típus.
De ez ízlésfüggő is, hogy kinek mi tetszik. A lényeg az ellenőrizhető múlt, illetve ha nem értenek hozzá, vigyenek magukkal ismerős autószerelőt, vagy legalább olyan valakit, aki ért az adott típushoz, vagy ha dízel kell, legalább a dízelekhez.

nick papagiorgo 2014.11.16. 17:15:43

@DeezL: persze, én is csak általánosságban fogalmaztam. A turbódízelekkel - megint csak általánosságban - szokott az a gond lenni, hogy ha pl. második autónak veszik és keveset járnak vele hidegen ("orvosüzem"), nem tolerálja (a leendő tulaj meg örül, hogy milyen kevés a kilométer). Illetve "anyuka" nem szokott a turbó visszahűtésével se vesződni.
De ezek is csak általánosságok persze.

nick papagiorgo 2014.11.16. 17:25:45

@Fauchon: teljesen igazad van.
Asszem a Becsületesneppernek volt egy olyan cikke, hogy a koma vett egy autót, lefóliázta az ülést, váltógombot, kézifékkart, stb. majd 30 ezernél lecserélte az olajat stb. maga. Aztán, amikor már 100 körül járt, elvitte Csavardi Samuhoz, visszatekerték 30-ra, és beállított vele a márkaszervizbe 30 ezres szervizre. Az ilyen tekeréseket pl. az életben nem szúrod ki, mert a márkaszerviz adatbázisában is az lesz, hogy 30-nál vitték szervizre, és kész.

A tekerésbe az életben nem fog lebukni senki, max. az lehet, hogy eladod Te az autódat mondjuk 150 ezer km-el, és másnap meglátod a hahu-n 80 ezerrel, és még bizonyítékod is van, mert ott az adásvételi a rendszámmal meg a kilométeróra-állással. De akkor mi lesz, elmész Te feljelenteni? Vagy hogy?

dont be such a jew 2014.11.16. 17:31:49

az 1.9 tdi passat nyilván nem sportos, viszont nagyon jó olyannak, aki sokat megy és nem akar sokat költeni erre

Igaz ugyanerre Octaviában még jobb uez a motor.

FlagellumDei8 2014.11.16. 17:36:43

@akos696: B6 1.9 TDI: 105 LE, 250 Nm. (en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat_(B6)) Nekem egy orrnehéz, elsőkerekes, 105 lóerős, 250 Nm nyomatékú, nagy súlyú autóról nem a kanyarvadász sportosság ugrik be elsőnek.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.11.16. 17:42:55

@FlagellumDei8: Nekem sem, de értő kezekben valószínűleg komoly meglepetéseket lehet okozni a szerpentineken néhány racsing suzukisnak. :)

FlagellumDei8 2014.11.16. 18:15:14

A márkaszervizről meg az óratekerésről jutott eszembe egy sztori:
Barátom megvette a csilivili, pár éves dízelt használtan a piaci ár alatt kb. 20%-kal. Bomba vétel. Szervizkönyv az nem volt, de nem is kellett, mert az eladó sógora (bátyja, nagynénje, stb.) autószerelő volt, és nehogymá' a márkaszerviznek adják a pénzt, a koma mindent SOKKAL PRECÍZEBBEN megszervizelt. Már akkor mondták, hogy lenne szervizkönyv is, csak akkor nem ennyi az ár. Nem kellett, a jó ár kellett. Féléves használat után megállt a motor. A márkaszerviz tett egy gáláns, 1,5 milliós javítási ajánlatot, megemlítve, hogy ha lenne szervizkönyv, tudnának méltányosságot kérni a gyártól. Barátom felhívta az eladót, az megkérdezte, mennyi van most az autóban. Majd 100 eFt-ért lett szervizkönyv, egy vidéki márkaszerviz pontosan vezetve, ÓRAÁLLÁSOKKAL igazolta a javításokat.

UdjanMineck 2014.11.16. 18:51:47

Aki sokat megy és stílusos, nagyobb autót szeretne, vegyen inkább Lancia Thesist, Rover 75-öst, Saab 9-5-öst, Alfa 166-ost, Volvo S60-ast. Egy Skoda, VW, Ford annyira erős ásítást okoz, hogy az már a vezetés biztonságát veszélyezteti, hiába jó autók. Érdektelen, unalmas dögök.

dont be such a jew 2014.11.16. 19:10:47

@UdjanMineck: A listád tök jó, kivéve ha vki sokat megy..:)

UdjanMineck 2014.11.16. 19:20:36

@dont be such a jew: don"b such a fool! :) Ezek kiváló autók. Amennyivel többet kell rájuk odafigyelni egy kommersz népautóhoz vagy csoda oktáviához képest, annyival összehasonlíthatatlanul élvezetesebb, szebb autók is, amikkel öröm együttélni! ;)

UdjanMineck 2014.11.16. 19:24:00

@kapitális: előítéletes hülye-e vagy?

kapitális 2014.11.16. 19:24:12

@UdjanMineck: Jaa, hogy te ezt nem viccnek írtad.

kapitális 2014.11.16. 19:26:09

@UdjanMineck: A hülye itt maximum te vagy, ha ilyen autókat ajánlanál annak, aki sokat megy. Ezek tipikusan azok a kocsik, amik milyen szépek-jók, kényelmesek, az anyós nem ugat hogy nem értél el semmit az életben, de a mindennapi közlekedéshez a Volvón kívül teljesen alkalmatlanok.

UdjanMineck 2014.11.16. 19:30:49

@kapitális: nem, te vagy a hülye, és igen, komolyan beszéltem. Te tapasztalatból beszélsz vagy csak a netes fórumok okoskodói között palléroztad az elmédet?!

Fauchon (törölt) 2014.11.16. 19:31:27

@nick papagiorgo: Szerencsére az nagyon ritka, hogy valaki két (hivatalos) olajcsere között olyan sokat megy, hogy megérje visszatekertetni (minden hivatalos olajcsere előtt szintén nem éri meg tekertetni). Inkább az szokott lenni, hogy a szerviztörténet 2-3 évvel ezelőtt megszakadt, és onnantól kezdve fogalmad nincs, hogy mi történt. Foghíjmentes elektronikus szerviztörténettel rendelkező autó a szabad piacon ritka, mert többnyire nem akarják megfizetni az emberek. Ilyeneket inkább a Weltauto-féle kereskedőknél találsz, akik magasabb áron tudják eladni, és garit is adnak rá.

A feljelentést felejtsd el, mert csak a tekerés tényét tudod bizonyítani, de azt nem, hogy ki volt az. A nepper szét fogja tárni a kezét, hogy ő nem tudja - bebizonyítani, hogy személy szerint ő volt az, esélytelen. A rendőrök sem véletlenül az erre berendezkedett sufnikra vadásznak inkább.

kapitális 2014.11.16. 19:38:45

@UdjanMineck: Neked volt mind, vagy az ezres Suzukiból álmodozol róluk? Megkérdezhetem mennyit mész egy évben?

nick papagiorgo 2014.11.16. 19:48:22

@Fauchon: én csak annyit akartam mondani ezzel a történettel (mindenkinek van efféléje), hogy sokszor van olyan, hogy a legtökéletesebb szervizmúltú autók sem annyit mentek, amennyit.
A 2-3 évvel ezelőtt megszakadt szerviztörténetre is azt szokták mondani, hogy az autó azóta állt, ugye (hehe). Meg azt, hogy a tulaj drágállta a márkaszervizt, és maszeknál javíttatta, de azért persze javíttatta. Még számlát is tudnak mutatni, mondjuk nekem sem lenne túl nehéz mondjuk egy Opel Astra pár alkatrészeinek a számláját (blokkját) megszerezni, ha nagyon akarnám.
Meg a csúcson az van, hogy én is hallottam olyan szervizkönyvekről, amikben csak a pecsétek vannak benne, írás nem, a T vevő majd szépen beír mindent, a motorszámtól az egyes óraállásokig. Ha pénz van, minden van, ugye.

A tekerésnél az van amúgy, hogy a neppert (ha az van, hogy tőled vette tegnapelőtt, ma meg árulja feleannyi kilométerrel) ugyan jó eséllyel meg tudnád szorongatni (mert hát ugye, mi az, hogy nem ő volt, valaki az éj leple alatt ellopta az autót, galádul visszatekerte, és reggelre visszahozta? ez nagyon hihető), de egyfelől kevesen követik az eladott autójukat eladás után, másfelől meg te állsz szemben egy autókereskedő céggel, kinek van erre ereje, ideje, pénze stb. Rádásul némi erkölcsi győzelmen kívül semmit nem nyersz vele. Ezért érné meg jobban a tekerőket elkapni munka közben, csak hát az nehéz, ugye.

csakazértistotalcar 2014.11.16. 19:52:27

@Mindentnemtudó: Angliában is átverős simlisek a szervizek? Megleptél!

UdjanMineck 2014.11.16. 19:56:22

@kapitális: maradjunk abban, hogy több közeli rokonnak és barátnak volt ezek közül. A véleményük hiteles volt. Minden szterotípiára rácáfolt az, amit elmeséltek. Évi 20e km felett mentek a gépekkel. Nem kell elhinned, nekem tökmindegy. Legalább olcsóbban lehet Autókat venni így. A többség csak vegye a fordopelvolkswagent.

Mindentnemtudó 2014.11.16. 19:56:39

@csakazértistotalcar:

BMW márkaszervízben fékbetét és féktárcsa csere volt és még egy alkatrész fék környékén ami rozsdásodott. Pár hónappal utána ismét probléma volt ugyanezen területtel és egy maszek szerelő mondta, hogy nem cseréltek ki semmit, mert az a rozsda tuti 3 évnél őregebb ami rajta van.
Szóval itt is megcsinálják márkaszervizek is és maszekok is, semmivel sem másabb mint otthon, csak nagyon olcsó a használt autó, az emberek többsége megteheti, hogy inkább vegyen másikat de egy új autó törlesztőjébe sem rokkan bele senki, csak akinek mindössze 5-6 évre kell autó mint mi is, annak nincs értelme hogy újat vegyen.

boom2 2014.11.16. 20:14:47

@Mindentnemtudó: Az én válaszom: B5-ös(facelift-es) 1,6 8v benzines Passat ALZ motorkóddal Euro 4-es. Mindenképpen legyen benne tempomat!
A nagynéni semmiképpen ne hajtsa gyorsabban a megengedett 70mérföld/órás sebességnél, mert elkezd zabálni a rövid váltó miatt.
120000 mérföld körüli hibái: üzemanyagpumpa, gyújtó trafó, sekunder pumpa, a multi-link futóműben egy-egy lengőkar.
Ezek 11-13 éves kocsik, de rozsda nem lehet a karosszérián, ha nem volt törve. Olaj fogyasztás a teljes olajcsere perióduson belül (18e mérföld) nem szabad, hogy több legyen 1 pint-nél.

boom2 2014.11.16. 20:16:09

@DeezL: B5 passat is jó ,mondjuk én az 1.6 16v-s benzinest elkerülném

Nem lesz nehéz, mert soha nem volt B5-ös Passat ezzel a motorral.

Mindentnemtudó 2014.11.16. 20:31:45

@boom2:

köszönöm a tippet mindenképp utána nézek hátha van. Sajnos választék tekintetében nem mindegyikből van, talán azért mert jók.

Rémbódess 2014.11.16. 20:50:35

@Leadfoot: Könnyen lehet, hogy a "kanyarlevágás" pusztán egy rossz beállítás miatt van. Általában a navikban lehet olyat állítgatni, hogy a "leggyorsabb" vagy a "legrövidebb" utat szeretnéd a tervezéskor. És ha a "legrövidebb"-ra van állítva, akkor bizony levezet az autópályáról 100 megnyert méter kedvéért akkor is, ha földúton kell menni... Ezért szoktam a "leggyorsabb" utat megterveztetni vele, mert ez automatikusan olyan utakra vezet, ahol magas a megengedett sebesség.

Leadfoot 2014.11.16. 20:54:38

@Rémbódess: Azért _ennyire_ nem vagyok hülye hozzá. :-)
Természetesen a leggyorsabbra van állítva a három opció közül (legrövidebb, leggyorsabb, legtakarékosabb).

nick papagiorgo 2014.11.16. 21:09:28

@Leadfoot: engem egyszer (vagy 5-6 éve) az igo elvitt egy komphoz,ami nem járt, mert tél volt :)
azt hittem, hidat jelez, aztán álltam ott a parton :)

nick papagiorgo 2014.11.16. 21:09:28

@Leadfoot: engem egyszer (vagy 5-6 éve) az igo elvitt egy komphoz,ami nem járt, mert tél volt :)
azt hittem, hidat jelez, aztán álltam ott a parton :)

kapitális 2014.11.16. 21:13:05

@UdjanMineck: 20 ezer felett? tejóisten, akkor ők kimennek a világból. LOL.
Nyilván elkerülte a figyelmed az előbbi kommentem, ezért leírom, hogy az első genes Mazda de már fészliftes 6-os most lépi át a 400 ezret. Se DPF, se kettősömegű nem kellett még bele másik, út szélén sose állt még meg.
Ehhez képest röhögve hallom a sztorikat, mikor ismerős 10 millás 2 éves Alfájában esnek ki a gombok, a szervíz meg le se szarja, mert ez ilyen.
Amúgy egy kis statisztika:
Népítélet pontszámok:
Lancia Thesis 6.8
Alfa 166 7,06
Rover 75 6,77

Ehhez képest:
Mazda 6 első gen 7,47
Accord 2002-2007 7,48

Ezeket nem én találtam ki, hanem a tulajdonosaik adták az ítéleteikben.
Amúgy az megvan, mikor Winkler, Karotta meg Pista kimentek használtautót választani?

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.11.16. 21:24:23

@UdjanMineck:
De legalább már van hozzájuk bontott alkatrész. Ismerős a Volvo S40-re keres jobb oldali tükröt, de csak a gyári van hozzá újonnan szarvasgomba áron.

Johhny Bravo 2014.11.16. 21:33:50

@Hurri Kán: igen tudom 5.5-öst 130Le 4motion 1,9 Tdi-t vezettem jól megy nem tagadom, de vezettem Honda CRX-et tudom régi de az nevezhető sportos autónak, nem mindig a végsebesség számít...

Fauchon (törölt) 2014.11.16. 21:36:27

@nick papagiorgo: "mert hát ugye, mi az, hogy nem ő volt, valaki az éj leple alatt ellopta az autót, galádul visszatekerte, és reggelre visszahozta? ez nagyon hihető"

A bíróság nem az alapján ítél, hogy mi hihető, hanem hogy mi bizonyítható.
Konkrét példa, talán így megérted: ketten vagyunk egy kihalt utcán, tanúk nincsenek, én pedig fogom magam, és eltöröm az orrodat. Te elmész látleletet vetetni és feljelentést tenni, a rendőrség pedig megjelenik nálam. Én pedig azt hazudom nekik, hogy sajnos fogalmam sincs, ki törte el az orrodat - azaz hiába tudod látlelettel bizonyítani a sérülésed tényét, mert nem tudod bizonyítani, hogy én voltam az elkövető. Azzal, hogy nyilván nem te törted el magadnak, sajnos kitörölheted.
A tekerés dettó ugyanez, ha nincs tanúd, hogy konkrétan ki vitte el tekertetni az autót és kihez, akkor nem tehetsz semmit. Egy ember tudna a nepper ellen vallani, az óratekerő - ő pedig hülye lenne a megbízója ellen vallani, aki szintén tud róla egyet s mást.
Na ezért vadásznak a buherátorokra, mert ők a probléma gyökere, és mert a megbízókat elkapni esélytelen.

nick papagiorgo 2014.11.16. 21:49:46

@Fauchon: oké, hát tulajdonképp ha vesszük azt a tényt, hogy te eladtad tegnap az autót 150 ezerrel (erről van adásvételi), ma meg fent van a hirdetés 80-al, akkor azt ugye bizonyítottnak vehetjük, hogy a kereskedő tekerte meg (mert ki más. És ennek fényében nincs jelentősége, hogy Tolvaj Attila tulaj sajátkezűleg tekerte, vagy a tekerést egy harmadik fél végezte).
A Te példádban sem ilyen egyszerű ez az egész, mert ha én feljelentelek, akkor nem ártana némi alibit igazolnod vagy efféle.Szembesítenek, miegyéb... mondjuk az ügy súlya is lényeges, egy orrtörés nem egy nagy ügy, de egy gyilkosságba pl elég sok energiát belefektetnek, ugye.

De ne jogászkodjunk szerintem. Abban teljesen egyetértünk, hogy a buherátorok a probléma gyökere, és hiába kapják el a megbízókat, holnap már jön a következő megbízó a buherátorhoz, ezért kell őket is elkapni.

ledo76 2014.11.16. 21:56:12

@kapitális: Kár vitatkozni hülyeségekről, mert pl az Alfa 2.4-es 10 szelepes JTD-je (a 20 szelepes se sokkal rosszabb) kategóriákkal megbízhatóbb mint a Mazda PSA származék dízele. Persze egy autó nem csak motorból áll, a Mazda benzinesben bármikor jöhetne (az Accord dízelben is) és a lista nagyrésze (Thesis, Rover 75, Saab 9-5) egy ostobaság valóban, csak légyszi ezekkel a buta megbízhatósági vitákkal kár itt rontani a fórum (tisztuló) levegőjét.

Fauchon (törölt) 2014.11.16. 22:01:55

@nick papagiorgo: "oké, hát tulajdonképp ha vesszük azt a tényt, hogy te eladtad tegnap az autót 150 ezerrel (erről van adásvételi), ma meg fent van a hirdetés 80-al, akkor azt ugye bizonyítottnak vehetjük, hogy a kereskedő tekerte meg"

Nem, azt vehetjük bizonyítottnak, hogy az autó tekerve lett, ismeretlen tettes által. Ezt magyaráztam eddig.

"A Te példádban sem ilyen egyszerű ez az egész, mert ha én feljelentelek, akkor nem ártana némi alibit igazolnod vagy efféle."

Semmit nem kell igazolnom. Itthon voltam, tévét néztem, tanú nincs. A te vallomásod az én vallomásom ellen, és itt el is bukik az ügy, az eljárást bizonyítékok hiányában megszüntetik. A szembesítésen meg ugyanúgy hazudok neked, mint ahogy hazudtam a zsaruknak is. (A gyilkosságot felesleges idekeverni, mert az óratekerés pont ugyanolyan piszlicsáré ügy, mint az orrtörés. Nem fognak minden pofon mellé rendőrt állítani, mint ahogy minden használtautó mellé sem.)

Mindegy, én ezen nem vitatkozom tovább. Csak ne csodálkozz, ha általad evidensnek vélt dolgokat nem fogsz tudni bizonyítani a bíróságon. És ezt tudják a nepperek is.

dont be such a jew 2014.11.16. 22:03:14

@UdjanMineck: 'összehasonlíthatatlanul élvezetesebb, szebb autók is, amikkel öröm együttélni! ;)'

Hát nemtom. Aki havi 5000+ot levezet, az ált. 100zal csörög úton, 130-140el pályán, és a kocsiban töltött ideje kidobott idő, alig várja hogy ott legyen. Az izgalom forrása max. a rádió. Soxor még az út is ugyanaz.

Ez ugyanolyan izgi egy Saab-ban, mint egy Octaviában. A szépség tényleg fontos, de fontosabb az az évi pár nap, amíg az alkatrészekre vársz, az izgi futómü meg hót mind1 amikor napi igavonásra kell a barom.

Szépia 2014.11.16. 22:08:00

Majdnem ugyanolyan autóm van, mint a Mondeosnak. 2.0 tdci, Ghia, kombi, stb... csak fekete és kicsit fiatalabb. Most van benne (valós!!) 134 ezer kilométer.
Én nem találkoztam olyan problémával, amit Ő említ, pedig ma is volt szerencsém autópályázni normál haladós tempóval... Abszolút vízcsepp mentes a tükör, sőt, az első ajtóablakok sem áznak átláthatatlanra. Van egy újabb VW Caddym is, annak jobbak a külső visszapillantó tükrei, de inkább csak a nagyobb méretek miatt. Komfortban nem lehet egy lapon említeni a Mondeoval. De munkás és pecásautónak sokkal jobb!
A tesztben írt 7.5-ös átlagfogyasztás is kissé furcsa. Pl most hétvégén az országúton tartva a 90-es tempót illetve lakott területeken az 50-et több száz kilométeren keresztül 4.9-5 liter volt az átlag, amikor ráálltam autópálya tempóra (tempomat 135 körül), akkor felment 5.4-re. Városban lábtól és dugóktól függően 6.5-7.5.

kapitális 2014.11.16. 22:31:47

@ledo76: Elmondanád, melyik résszel van bajod, ahol nem tényeket és/vagy hiteles statisztikákat említettem?
Arra, hogy a Mazda dízel nem jó, arra meg megismételném, nem fórumokon olvastam, hanem van egy olyan, újkora óta, több éve, NÉGYSZÁZEZER km-el, így remélem megérted hogy nem igazán vagyok oda a gondolatért, hogy ilyen (számomra) megbízhatatlan vacakokba üljek valaha is.

ledo76 2014.11.16. 22:44:15

@kapitális: Semmi bajom nincs, csak ezek a hitviták (mert hiába jó a Mazdád, a többiről te is csak feltételezésekbe bocsájtkozol, például olyan "hiteles tényekkel" mint, hogy kiesnek a gombok az ismerős Alfájából) végre kezdenek innen eltűnni. Egyébként örülj, hogy a Delphi befecskendeződ (ha ilyen verziód van) bírta, négyszázezret hiba nélkül futott JTD-k sem ritkaságok hamár tényeknél tartunk.

butschq 2014.11.16. 22:50:10

Ez a sportos vezetés elég relatív.
Én elég sportosan vezetem a fabiat, forgatom rendesen, meg ilyenek.

Na most ugyanolyan ritmus eléréséhez a 325i-t kifejezetten papásan kell terelgetni.

UdjanMineck 2014.11.16. 23:09:02

@kapitális: nem kéne terjesztened a hülyeséget. A Lancia, Saab, Rover benzines motorjai, megfelelő karbantartás mellett ugyanolyan megbízhatóak, üzembiztos autók. De legalább sokkal különlegesebb, egyedibb és élvezetesebb autók.

UdjanMineck 2014.11.16. 23:12:20

@UdjanMineck: a Rover K szériás motorjainak pl. messze földről híres a hengerfej problémája. Namost ezt egy spéci szettel orvosolni lehet, utána kimegy a világból, és nagyon élvezetesek a karakterisztikája. A 75-ös speciel az 5-ös BMW-re épült, a belseje... a belseje pedig egy külön dimenzió. Össze nem lehet hasonlítani egyetlen autó belsejével sem ebből a (kommersz) merítésből. De mondom, hajrá, zabáljátok a német kommerszet, nekem tökmindegy.

UdjanMineck 2014.11.16. 23:14:04

@UdjanMineck: akarom mondani: "nagyon élvezetes e motoroknak a karakterisztikája"

alvázvédelem 2014.11.16. 23:15:16

@UdjanMineck: az 5 ös BMW hátsókerékhajtású,a motor hosszában.

kapitális 2014.11.16. 23:16:34

@ledo76: Cégnél kettő van, van köztük 3-4 hónap, ugyanez a motor, abban 280 ezer van, nem volt még semmi komolyabb baja, így a két autó átlagából már úgy érzem releváns tapasztalatokat tudok felmutatni, míg a Népítéletből szerzett pontszámok szintén nem hasraütésszerűek, hanem (jobb esetben) tulajdonosok véleményei.
Nyilván mindenki eldönti maga, hogy milyen autót vesz, vagy melyik szopórollerre ül fel.

A Mazdáról még annyit, hogy lassan ideje a cserének, tervben van hogy írok a TC-nek, hogy ha érdekli őket, próbálják ki, szóval még lehet hogy itt is olvashattok róla egyszer :)

kapitális 2014.11.16. 23:18:25

@UdjanMineck: De ki vesz benzinest 30-40 ezer km-ekre?
Amúgy már párszor leírtam, hogy nem német autó párti vagyok, de ha te nem akarsz olvasni, úgyis jó, attól nekem ugyanolyan szép a napom :)

dont be such a jew 2014.11.16. 23:19:38

@UdjanMineck: 'A 75-ös speciel az 5-ös BMW-re épült' - nem éppen.

UdjanMineck 2014.11.16. 23:21:55

@alvázvédelem: nem a hajtásláncra gondoltam. Valamelyik tesztben írták, hogy a - ha jól emlékszem - karosszéria és az elektronika a kortárs BMW 5-ösből való, pl. a torziós merevsége ettől is lett kiváló. Meg kellene keresni a tesztet... A BMW volt a Rover tulajdonosa akkoriban, és elég sok pénzt öltek a fejlesztésbe, szóval amúgy is érthető lenne a dolog.

UdjanMineck 2014.11.16. 23:24:59

A lényeg: a legtöbb autó igenis megbízható és kiváló műszaki állapotban tartható megfelelő odafigyelés mellett: az Alfától a Citroenen, Mazdán át a VW-ig. Nincsenek ÉRDEMI különbségek. Azért ma már nem a 70-es, 80-as évek technológiai szintjéről van szó, nem Oltcitekről beszélünk. Viszont hatalmas különbségek lehetnek élményben (az elmúlt 15-20 évet is értve itt), és idegesít, ha valaki képtelen túllépni az idült sztereotípiákon.

Hurri Kán 2014.11.16. 23:24:59

"hogy a - ha jól emlékszem - karosszéria és az elektronika a kortárs BMW 5-ösből való, "

Nyugtassatok meg, hogy ezt nem csak én nem értem :DDD

DeezL 2014.11.17. 00:16:30

@nick papagiorgo: Jogos!és ez tapasztalat is amit írsz!@boom2: na ezt jó tudni,azt hittem 16 szelepesek ezek is,a Golf V-nél már tudtam ,hogy az 1.6 8szelepes ,nekem a bogárhátún meg az I-es Jettán kívül az összes VW-m Diesel volt ,úgyhogy nagyon nem foglalkoztam a benzin motor mélyebb ismereteiben

DeezL 2014.11.17. 00:23:20

@UdjanMineck: Volvo S60 oké, Saab rossebb tudja milyen lehet,de Saab 9000 2.3 Aero Turbom volt,az király volt, de a 9,5 is biztosan hasonlóan fasza lehet.. a Rover 75 az úgy szar ahogy van,egész Anglia később utálta,ez a Top Gear-ből is kiderült.. Alfa 166 stílusos meg minden,de a Lancia Kappa mindenben jobb volt ezt hidd el, a Thesis is ritka,kényelmes stb.. de az elektromos kézifék meg stb baromságok tudnak fejfájást okozni...haveromnak hoztam egyet olaszból,kb csak ünnepi autónak használja ,de van ismerős aki Kappa után váltott Thesisre és visszasírja a Kappát

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.17. 08:41:05

@akos696:
Kérdés mit értesz sportos alatt? Mert én úgy értelmezem a sportost, hogy magas fordulatszámig pörgeti az egyes sebességekben, na ez az amit nem érdemes dízellel csinálni, mivel a nyomaték maximuma alacsonyabb fordulatszámon van, utána pedig a benzinesekhez képest jóval lejtősebb a nyomatékgörbe.

Én például nem vezetek sportosan, és pont emiatt a dízel jobban fekszik, igaz jelenleg benzinesem van.

nick papagiorgo 2014.11.17. 08:57:12

@Fauchon: oké, oké, össze ne vesszünk már ezen :)
az lenne a legjobb, ha egyikünk se kerülne hasonló esetekbe (se az orrtörésesbe, se a tekerősbe).

Lacek33 2014.11.17. 08:58:14

@UdjanMineck: Reméljük, hogy soha nem fogunk vele találkozni az utakon. Passzika és gazdija. LOL

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.11.17. 09:06:03

sokféle autó után az a véleményem, hogy mindenben csak az érzés számít.

lehet neked 200le fölötti autód, de abban a 160 csak cirkálás, majdnem ásítozol. 200 fölött kezdődik valami, ott meg már egy kis hiba is elég, és elszálltál.

a legjobb utcai élményautó, ami létezik: üzembiztos, megbízható, szigorúan kismotoros, kiskerekes autó. minden kanyarban a szemét kinyomod, érzed hogy nagyon odarakod, közben mész 80-al és vigyorogsz, hogy te vagy Hamilton.
besztof.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.11.17. 09:08:07

@UdjanMineck: nézz már meg egy Citroen megbízhatósági statisztikát. meg azt, hogy a tízéves Citromokból mennyit látsz az utakon.
vagy akár az első Bravo-ból, kettes Clio-ból, amivel anno tele volt az ország.
már sehol nincsenek.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.17. 09:12:27

@Fauchon:
Az a durva, hogy egy 10-15 éves prémium márkájú turbódízelben, amiket nyilvánvalóan azért vettek anno, hogy kurva sokat menjenek velük, átlagosan benne lehet a 600 ezer km, ehhez képest ha megnézed a használt autó hirdetéseket, a többségük 200-300 ezer km, 500 ezer fölött meg szinte nincs is autó. Pedig 300-at ezekbe az első években beletesznek, még cégautóként. Szóval ebből kiindulva inkább az a ritkaság, ami nincs visszatekerve. És ugyan 10-15 éveseket hoztam példának, de mivel egy ilyen autóba 5 év alatt már benne van 300k, ezért a 6-7 évesek 100-200 ezer km-e is nehezen hihető.

Igazából csak kisautónál tudom elhinni, hogy mondjuk 10-15 év alatt csak 200 ezret ment, de azoknál is ki lehet fogni olyat, ahol egy korábbi tulaj futár volt, aztán visszatekertette eladás előtt.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.17. 09:17:06

@nick papagiorgo:
Ma, mikor az új autók már agyon vannak számítógépesítve, simán lennének olyan hitelesítési módszerek, amivel 100%-ban utólag is kiszűrhető lenne a visszatekerés, nem tudom miért nem tesznek ezért a gyártók. Pedig az ő presztízsüket javítaná, mivel az nem hangzik jól, hogy alacsony futott km mellett már szétesik az általuk gyártott autó, holott valójában nem is, csak visszatekerték.

ledo76 2014.11.17. 09:28:32

@kapitális: Nem a Mazda dícséretével van a bajom, hanem a többi vackozásával tapasztalat nélkül. A Népítéletet azért hiteles forrásként emlegetni erős, de ha elfogadjuk azért a 7,06 és a 7,47 között nincs akkora különbség úgy, hogy a Mazda átlagán javítanak, az Alfáén rontanak a benzinesek. A Thesis és a Rover szerintem is szopó. A Mazda 2.0-ás 135 lovas dízele van Peugetokban, Citroenekben, Fordokban is, ott egyik sem, elsősorban a befecskendező rendszer (Delphi) miatt, valami megbízható, de mondjuk a hosszú távú használatot egy-két ultraproblémás (1.5 dci) típuson kívül a legtöbb bírja. A dízeleknél indirekt módon nem annyira a sok kilométer hozza ki egy motor gyengeségeit, hanem a használat módja (normális karbantartást feltételezve). A 2.2 155 lovas (Bosch befecskendezős) sokkal jobb, de az 10 dízel Mazdából 1-ben van. A 2.0-ás 120 lovas verzióját nem ismerem (állítólag jók), ezért (veled ellentétben) nem mondok róla véleményt.

UdjanMineck 2014.11.17. 09:47:11

@Aranyba mártogatott étnyúl: bocs, de egy farok vagy a társaiddal együtt. Statisztikákra hivatkozni, amibe egy indexizzó kiégésétől az akku lemerülésééig minden beletartazik, a dilettánsok hivatkoznak csak. Az meg kit érdekel, hogy mennyit látok az utakon Citroenekből? Astonból is keveset látok, vagyis akkor szar autó? Idióta.

UdjanMineck 2014.11.17. 09:49:40

@Hurri Kán: akkor fuss neki még egyszer és gyakorold a magyart, ha a suliban nem tanultad meg anno.

Hurri Kán 2014.11.17. 10:17:06

@UdjanMineck:
Inkább köpd ki a fogalmazásgátlót, te szerencsétlen, tudatlan létforma.

DeezL 2014.11.17. 10:29:00

@Aranyba mártogatott étnyúl: Bravo Brava.val még most is tele vannak az utak,gyere le Somogy Tolna Baranya környékére sok van pedig! rajtam is keresnek hozzájuk mindig cuccot

alvázvédelem 2014.11.17. 14:29:53

@Hurri Kán: gondolom úgy értette hogy bezúzott BMW kaszniból lettek a lemezek felhasználva :-)

Romos 2014.11.17. 16:48:47

A Mondeo-s ítélet írójának üzenem, ha olvasná: Nem lesz visszalépés kényelem szempontjából az S-max, ha tényleg az a következő autója. Tapasztalatból mondom, 5 ajtós és kombi III-as Mondeo után ültem át nemrég. Minden tud, amit a Mondi, de még praktikusabb. És a család részére is több helyet ad.
Persze a Mondeo kombi is szuper gép, kombik közül szerintem a legjobb ár / érték arányú autó az összes közül...

kapitális 2014.11.17. 17:16:36

@ledo76: Várj, ha szerinted az, hogy én tapasztalat nélkül pusztán statisztikákra hivatkozva vackozom le a többit(4-ből kettőt te is kapásból elismersz hogy rossz), akkor hogy mondhatod hogy pl. a Mazda dízelek és az Alfa benzinesek problémásabbak? A népítélet volt a legkönnyebben elérhető forrás, olyan magas labdát meg nyilván nem fogok feldobni, hogy ADAC-ot linkeljek.
Egyébként ha visszaolvasol, egyáltalán nem azt írtam, hogy az összeset el kéne vinni a bontóba, hanem hogy hosszútávú használatra alkalmatlanok szerény véleményem szerint, mivel ugyanazt az állapotot sokkal több törődéssel tudod csak fenntartani, az meg évi 30-40e felett nem feltétlenül fér bele az ember napjába. Az meg nyilván más kérdés, hogy a Saab-nál pl most fogalmam nincs, hogy áll a gyártó, milyen az alkatrészellátás, satöbbi.

(funfact, minden kötözködés nélkül: cégnél van egy Renault Kangoo 1.5 dci 300e km körül, szervizautó, 6-7 különböző ember vezeti, és arányaiban semmi baja, pedig ráadásul még bemutatóautóként, 5e km körül vettük annó).

UdjanMineck 2014.11.17. 17:47:34

@alvázvédelem: vicces csávó vagy, igaz telepi humor.

w a s d 2014.11.17. 18:41:20

@ledo76: Biztos, hogy volt 2 literes PSA dízel a Mazdákban? Szerintem az saját volt, ami talán a 323- asban is volt már valami korábbi evolúciós formában.

Rónarider 2014.11.17. 18:54:33

@Balogh Torrente Tibi de la Omlás: A sportos vezetés=motornyígatás? Komolyan kérdezem. Eddig meggyőződésem volt, hogy az a sportos, ahogyan halad az autó. Szóval ügyesen beesik a kanyarba, nem feltétlenül fékez már 200 méterrel előtte, ügyesen kigyorsít, ha kell visszavált, nem rángatja az autót, egy íven fordítja, ilyenek. Magabiztosan, lendületesen és tempósan, ami az öreguras sok koffeinnel..

Rónarider 2014.11.17. 19:07:39

Másképpen, ha a dízellel úgy váltja végig a palettát, hogy a nyomaték maximuma környékén autózik, az nem sportos csak azért, mert az dízel? Jó, én is szeretek dízelezni, hasonló kaliberű benzinesbe átülve olyan, mintha egy aggregátor helyett varrógépet irányítanék. Halkabb, nem úgy húz, máshogy kell váltani. Nem jobb, nem rosszabb, nem nekem való.Más. Nem is baj, nem vagyunk egyformák.

Prérifarkasz 2014.11.17. 21:04:16

Hát most megkaptuk, mindig fikázódtak páran, hogy mindig csak roncsokat tesznek a heti merítésbe... hát tessék

Hurri Kán 2014.11.18. 00:17:44

@alvázvédelem:
Nyilván elektromosan, mert az elektronikája is az 5-ös BMW-é.

UdjanMineck 2014.11.18. 08:25:45

@Hurri Kán: igen, a BMW-é:

"The BMW electronics based Rover 75..."

en.wikipedia.org/wiki/Rover_75

"The interior of the Rover 75 is done up smartly, with BMW based electronic parts."

www.bornrich.com/rover-75-v8.html

Más kérdés? Te szubhumán véglény.

Hurri Kán 2014.11.18. 08:31:41

@UdjanMineck:
Hozzád meg ki a faszom szólt? Lehet eldugulni, nagyokos.

ledo76 2014.11.18. 09:16:40

@kapitális: Úgy, hogy tapasztaltam, te meg az sem tudod mi fán terem pl a JTD, csak (kétes) statisztikákra hivatkozol.
Mindegy a legnagyobb problémám nem ez, hanem valaki szinte már troll stílusban ideír egy félig ostoba listát, te meg rögtön reagálsz rá, hogy neked milyen jó a Mazdád. Annyira unalmasak ezek a szócséplések.
@w a s d: A 120 lovas lehet, hogy saját fejlesztés, de a 135 lovas biztos, hogy a Fordtól van. Akkoriban több mindenben együtt működtek. Az pedig PSA motor, bár elképzelhető, hogy a japánok valamit változtattak rajta.

UdjanMineck 2014.11.18. 09:21:54

@ledo76: miért voltam troll, csak mert leírtam ellenpéldákként pár konkrét típust és még a tapasztalatok, tények alapján érvelni is próbáltam?! Szégyellheted magad. Ha valaki troll itt, az te vagy.

ledo76 2014.11.18. 11:47:30

@UdjanMineck: Lehet, hogy nem a fenti autók a kedvenceid, az se gond, hogy másokat szeretsz, csak ne akarnád mantraszerűen a véleményedet másra kényszeríteni és aki ezzel nem ért egyet annak nekirontani. Hidd el aki nem szereti a pl a Citoent, vagy problémásnak találja a Thesist, Rovert, vagy nem mer belevágni egy Saab üzemeltetésébe vagy csak nem érdekli az autóban az "izgalom" nem feltétlenül konzumidióta. Mindenki azt vesz amit akar és legyen vele boldog.

Rónarider 2014.11.18. 14:51:17

Ez olyan, mint a harmincezerforintos térdpánt. Ha megkérdezik hogy jó-e, senki nem mond olyat, hogy nézd, ezzel átbasztak nem ér semmit. (annyi pénzért)
Autóra fordítva, aki Citroent vesz, drágáért, nem fogja azt mondani néhány év spórolt pénzének elköltése után, , nézd, ezzel átbasztak, van valami az előítéletekben. Inkább és hamarabb fogja rá, hogy az övé pénteki autó, de amúgy minden rendben vele, csak kifogott egy gyengébb példányt.
Pedig ahányféle autót vezettem, még nem volt olyan, hogy minden klappolt. Van amelyiknek a váltója nem jó(rövid, vagy kéne plusz egy fokozat), van amelyik majdnem jó, csak ráz, mint az ökrösszekér macskakövön, van amelyiknek a belső kialakításától hányok véreset, van amelyiken a külső tükör illetve a hátra kilátás egy gesztus-jellegű vicc csak, van amelyik meg annyit fogyaszt, hogy az kizárja a további vizsgálódásból(nem vészesen sokat, csak amit meg lehet oldani 6 literből azt miért erőltessem kétszer ennyiből, ráadásul nem is a fillérbaszás miatt, hanem mert 2014-ben ne zabáljon már egy (személy)autó 15 litereket legtöbbször egy ember furikázása miatt, lehet megzöldültem kissé). Nem vagyunk egyformák. Mondom.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.18. 16:10:37

@Rónarider:
Amit te mondasz, én azt nevezném dinamikusnak (de nem mint a defenzív ellentéte, mert szerintem a kettő nem zárja ki egymást). Passzikára egyébként egyik sem igaz, az írása alapján egyszerűen csak egy barom, akinek nem szabadott volna jogosítványt adni.

Rónarider 2014.11.18. 17:52:40

Ezen nem veszünk össze ;)

Rónarider 2014.11.18. 18:21:04

Mellesleg amit Paszika mond, az nem feltétlenül hazugság, az 1.9 Pdtdi nálam sem fogyaszt 5 alatt, de 6 fölött sem. Mondjuk ez a kijelentés egy a3-ban,golfban igaz, mert mértem. És persze ésszerű használat mellett, ami a 0-130(150) sebességet jelent vegyesen, inkább kevesebb várossal. Mondjuk 65-35 országút-belterület százalékarányban. Ez nagyjából 5,5 l-es fogyasztással, normál, nem spórolós legátlagabb átlagsofőrös használattal. Biztos le lehet vele menni 5 alá, de ahhoz kinek van idegrendszere, meg olyankor a turbó szereti összeszedni a kormot és hülyeségeket csinál, a legenyhébb formája amikor egy vadócabb gázadásnál olyat puffant ki hátul, hogy az ember azt hinné traktor, a többi mind költségesebb. (a változó geometriáért felelős lamellák elakadnak-ha jól értettem a hozzáértő magyarázatát- vagy felvillant a rendszerben egy hibakódot, ami jó esetben csak a következő indításig tart, addig nem turbít, rosszban meg szerelős, felújítós, vagy csere-móka). A kettős tömegű lendítőkerék kibír 200000 km-t, a turbó is bírja addig(hűtve leállítva, odafigyelve stb.) Akinek szerencséje van, pd-elemet idáig nem kell cserélni, de utána esélyes. (Nekem még nem kellett 247000-nél) Mondjuk nekem eddig kétszer volt kivéve az üzemanyagtartály takarításra, minden csereciklust betartok, nem spórolom el a vízpumpát a vezérműszíj cseréjénél, 504/507 olajakat kap, a futóművet meg kétévente újjáépíti a mester.(jó ez nem igaz, de átlag kétévente új kerékcsapágy, vagy toronycsapágy, vagy szilentek, vagy féltengelyharangok, szóval a kopó-törő,szakadó dolgok éljenek a magyar út minőségéért felelősek) Az olajat viszont egyáltalán nem eszi, ami ritka az ilyennél. Van vele nyűg, de szeretem és semmiért oda nem adnám. De elfogult sem vagyok, ez sem szent Grál, vannak bajai amelyek már előjöttek, lesznek amelyek majd előjönnek, nem az a típus vagyok, aki az első gyanús zörrenésre eladja és vesz egy másik levedlett rozsdaboglyát. Meg ugye ahhoz képest, amilyennek az egyliter környéki turbós benzines vagy dízel, de 100++ lóerős mai gépek megbízhatóságát gondolom, szerintem még mindig jobban járok egy olyannal, aminek minden rezdülését ismerem, és ami fontosabb, van hozzá szupermen szerelőm is, meg alkatrész is, meg kedvezmény is. Ellenben a Paszika, mint szó nekem is kinyitja a zsebemben a legszittyább nyereg alatt érlelt hátranyilazást. :)

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.11.19. 00:36:53

@DeezL: @UdjanMineck: járjál nyitott szemmel az utakon, és figyeld, miből mennyit látsz.
Nem bonyolult feladvány.
Ma még nem faszoztak le az interneten, pedig éjfél múlt 36 perccel. Gratulálok, tiéd az új rekord.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.11.19. 00:39:09

@DeezL: nem lakom egy Rózsadombon, de több kettes-hármas Golfot, ezeréves Passat kombit, meg hasonlókat látok. Az első Bravo formáját imádom, de sajnos nagyon kevés van belőlük.
Új korukban se volt sok, de eltűntek.

Egy bontós-alkatrészes ember naná, hogy sok régifiatos ürgével találkozik :))

DeezL 2014.11.19. 10:10:16

@Aranyba mártogatott étnyúl: én pedig nagyon sokat látok amerre megyek a mai napig azért írtam ezt, annyira nem tűnt el 2002 elejéig volt bravo brava marea! amúgy lehet nem figyeled őket annyira ki tudja:) még Zx-ből is akad erre felé

ledo76 2014.11.20. 09:57:53

@Aranyba mártogatott étnyúl: A Vectra-ból iszonyú sok volt, csíklámpás Civic-ből se volt olyan kevés, most meg szinte mutatóban sincs, pedig mindkettő megbízható, a Vectra kimondottan olcsón fentartható autó volt, de elkorrodáltak. Ezért nehéz következtetéseket levonni.
Bravo/Bravaból tényleg nincs annyira kevés (BP-n sem), főleg ahhoz képest, hogy mennyi volt újkorukban.
süti beállítások módosítása