Heti merítés

  2014. július 20. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Tetoválásom ihletője

63922

Zsiguli nélküli éveim egészen 20 éves koromig tartottak, amikor egy szép tavaszi napon papám együttérzése és "kölcsönadott" pénze egy kihagyhatatlan hirdetéssel nem párosultak.

Metálkék Villám

59542

Ebben a szovjet járműben NEM tank indító motor van. Nem tudom ki találta ki ezt a legendát, de elég jól elterjedt. Sőt volt akitől már azt is hallottuk, hogy tudtuk-e, hogy ebben egy angol bombázó bombavető motorjának szovjet másolata van :D

Gördülő gyémánt

37250

A (nagy) LIAZ után vette fater. Be kell vallani nem sokba nézte ezt előtte, mivel nem dolgozott ezelőtt IFA-val és ZILel is járt.

Nem menekülhetsz előle

26326

Pár 100 ezer km megtétele után alkalmazott (neki semmi sem drága!) nyergelte meg zabolátlan testét (felhívnám könnyelmű emberek figyelmét, motorolaj és hűtővíz nélkül ez a típus sem működik hosszútávon!).

Családtag

24731

Mivel eredeti állapotban maradt meg, nagyon fílinges kocsi. Nagyapámé volt, most már én használom, de mivel sokadik autó a családban, elég keveset. Tökéletesen elfogult vagyok iránta, de azt gondolom, ilyet csak hobbi célra érdemes venni, illetve ha lehetséges, megtartani. Piaci értéke, presztízse nulla.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr536524975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flak 2014.07.20. 09:01:06

A szoci kocsik a legjobbak! :D :D Nekem kétütemű Wartyogóm van, több is, imádom őket, de az összes többi keleti veteránt is. Nagyon tetszik, hogy olyan sokfélék voltak (alvázas-önhordó, kétütemű-négyütemű, orrmotoros-farmotoros, kormányváltós-padlóváltós, stb.), szép illetve "érdekes" színekben pompáztak és otthon bütykölhetőek. :) Az én Wartburgjaim maximálisan megbízhatóak, az egyikkel 5-ször megjártam Krakkót is. Aminek gazdája van, hibátlanul üzemel. ÉS a vezetési élmény, amit adnak, semmi mással nem helyettesíthető. :) :) Moszkvics, Izs, Lada, Wartburg, Skoda, Polski, Dacia, Zastava, Zaporozsec, Syrena, Polonez, Trabant, Tatra, Ifa, Robur, Zil, Zuk, Nysa, Aro, Barkas, Csepel, Ikarus, mindet imádom! :) :) Főleg a Wartburgot és a lengyel autókat.
(mindenkinek megvan a maga keresztje, nekem ez az egyik :D)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.07.20. 09:03:14

Bizonyos betegségek nem kezelhetőek:-)
Ezeket olvassuk itt most.

Csalfa Romeo 2014.07.20. 09:07:17

Medgyesegyházán és környékén(híres dinnyetermelő-vidék) nagyon sok napi használatú Ifa, Zuk, UAZ, Robur, Avia és Aro szaladgál még, jó szolgálatot tesznek még ma is. A modernebb teherautók és a jól bevált régi szoci technika jól megfér egymás mellett. Olyan, mintha a megmaradt néhány tucat ilyen teherautó nagy része oda került volna. Még dobozos Zukot is láttam, amit napi szinten használnak, persze csak a környéken.
A '90-es évek megszokott képei jelennek meg 2014-ben: dinnyét árulnak platós Roburról vagy a szántóföldön megrakott pótos Ifák húzzák az igát. Tényleg óriási élmény ezeket így manapság látni.

Komojtalan 2014.07.20. 09:37:03

@Flak: Én is azokon kezdtem: Wartburg, 1500 -ös Polski, 1200 -es Lada, vezettem még kis Polski, Trabant 501, 601, Lada 1500. Sokan lenézik ezeket az autókat, de a mai forgalomba tökéletesek lennének, a Wartburg is elment 100-110 -el kényelmesen, hatalmas autó volt. Szervizelni valóban egyszerű volt, egy kis műszaki érzékkel bármit megcsináltál. akár az út mellett is pár villáskulccsal. Ez valóban hiányzik a mai autókból. Viszont ha ma azt mondanák itt egy Wartburg járj azzal ... Nagyon meg kellene fizetni érte :-). Sajnos a kényelemnek ára van, ez többek közt a szerelhetőség.

uglykid 2014.07.20. 09:39:50

@Gyurma73:

Vajon eljön az az idő amikor ilyen szeretettel emlékezünk vissza a CAN BUS-os, kettőstömegűs, piezós, nagynyomásúpumpás, ABSjeladós, 10légzsákos, kisköbcentisturbós, központivezérlőelektronikás, műanyaglökhárítós, katalizátoros, részecskeszűrős, EURO10-es, neaggya Isten elektromos, 10 éves korukra ipari-veszélyes hulladékká váló ma menőnek számító 4-5 milliós népautókra? :(

Csalfa Romeo 2014.07.20. 10:04:40

@Flak: Nagyon szép sor, de párat kihagytál: LIAZ, Rába, Dac, Oltcit, GAZ(ideértve a Volgát is), Star(ha már lengyel autók), Karosa, MAZ, KrAZ, Ural, Kamaz, ZAZ(Tavria), Moszkvics Aleko, Tudor, Avia, Puli, Lublin, Jelcz...Lehet, hogy van még. De királyak, egytől egyig, ezt aláírom én is. A feelinget, amit adnak, egy nyugati kocsi nem tudja visszaadni.

zsolti_ 2014.07.20. 10:11:25

Valaki elmondaná, hogy ezek a régi szoci autók, miért ilyen iszonyat büdösek? Igen, kb ezért előzgeti őket mindenki(Dacias írás, bár lehet, hogy az pont nem az. Nemigen van felénk ilyen autó).

Jó néhány szoci autó tetszik nekem is. Van valami retro feelingje ezeknek, de manapság már nem igazán használnám őket. Max sokadik autónak, havonta 1x, ha nagyon sok pénzem lenne.

Tippszmix 2014.07.20. 10:14:21

A Roburos honnan tudta, hogy hozzá lehet majd szólni, hiszen a Népítéleten tudtommal nincs rá mód? Az is csak merő véletlen, hogy IFA-val van egy kalapban? Az IFA már mintha lett volna, de nem baj, legalább néha van egy kis csemege is!

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.07.20. 11:04:14

A zaporozseces cuccot mintha már olvastam volna. Mondjuk, azért leírhatta volna a csóka, hogy az a bakelit szar mit csinál tk. :-/

Tirpákium 2014.07.20. 11:04:49

Egy húzós szombat este után ez a heti merítés a legideálisabb vasárnap délelotti kezdo program. Még a papot is ráveszem mindjárt, hogy a Zsigulit fonja bele a misébe ;)

TaaT 2014.07.20. 11:43:24

@uglykid: Mondjuk műanyag lökös, katalizátor és ABS jeladó már kettesgolfban is volt, igaz ezek elég ritkán romlanak el rajta.

"10 éves korukra ipari-veszélyes hulladékká váló"

Ez inkább csak a gigazöld villany/hibrid autókra vonatkozik, egy sima Euro10-es dájzel vagy benzines kisturbós autót ugyanúgy hasznosítanak újra mint egy wartburgot.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.07.20. 12:00:22

Nekem anno az volt fura beülve egy 1,3as csepp kadettbe q szoci kocsik után hogy a 140 et tartósan bírta bármeddig,és egy ladához képest viszonylag csendben.nem sokat fogyasztva.

Tirpákium 2014.07.20. 12:18:06

@Gyurma73: Nekem meg az volt fura anno beulve egy cseppkadettbe, hogy elol hajt és csak nagyon bénán megy keresztbe.

Hurri Kán 2014.07.20. 13:03:33

Érdekes egy autós "életpálya" ez: A Lada az 1980-as évek elején-közepén überkirályságnak számított, főleg az 1500-ös, a 1990-es évek végére afféle semmibe nem tartott, lenézett autó lett, ma pedig ismét sokan mit nem adnának érte, ha még egyszer vezethetnének egy Ladát :)

nick papagiorgo 2014.07.20. 13:07:55

@uglykid: nem hiszem.
Ezekben az autókban az a jó, hogy tudod őket szerelni még most is. Tehát egyszerűek, házi szerszámokkal szerelhetőek, van hozzájuk könyv stb. ha van alkatrész, megoldható a szrelés akár otthon is.
A mai canbuszos, kettőstömegűs stb. csodákból sose lesz ilyen, mert egy idő után nem fogsz találni hibakódkiolvasót, meg kettőstömegűt meg ezeket, és nem lesz, aki szerelje, te meg nem tudod - tehát ezek az autók kb 20 év múlvahatatlanul az enyészeté lesznek.
Ez a fogyasztói társadalom.....

Schütii 2014.07.20. 13:21:05

@Hurri Kán: Ha megnézed, ez a "görbe" nagyjából minden autó életében megfigyelhető. Olyan 20 év míg a mélypontjára ér, utána ismét növekszik az ázsió.

xm95 2014.07.20. 13:29:48

Persze, en is imadtam mindet ami volt, de ha lett volna ugyanolyan evjaratu nyugati, mondjuk 1500 Polak helyett Opel Ascona, Wartburg helyett Ford Taunus, Zsiguli (nem, nem Lada) helyett Triumph Dolomite, Skoda 110 R Coupe helyett Ford Capri, ne adj isten Porsche (ha mar farmotor), asszem akkor is meg ma is lefossa a bokajat az ember. Mert ezek is legalabb olyan konnyen szerelhetok, de jobb minoseguek voltak, jobb menetteljesitmennyel stb., mint a szocik. Csakhogy ott akkor nem volt mas, es a nosztalgia nagy ur. De ami volt, a Bogar, az is hozta a tobbletet a szocikhoz kepest. Es ma magyarorszagon a veteran meg mindig kisse kodos fatyolba vesz, sokan azt hiszik, egy Trabi meger egy milliot (eleg megnezni a hasznaltayto.hu-t), es nem tudjak helyen kezelni a dolgot. Minden elismeresem azoke, akik eletben tartanak egy ilyen oreg gepet, De azt is latni kell, hogy van ahol nincs mas, es az nem veteran, hanem egy toldozott foldozott nagyon oreg gep, akarcsak Kubaban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.07.20. 13:42:57

@nick papagiorgo: régen a szoci kocsikat 100ezernél néha generálozni kellett,ma jó minőségű anyagokkal semmivel nem olcsóbbb mint egy nyugatit,csak egy toyota elmegy 500ezret.
Nem mindenkinek van ingyen a munkaideje hogy ráérjen szórakozni a szereléssel.
Múltkor vezettem egy ladát,borzasztó volt,a kormánya nehéz,a motorja erőtlen,ergonomiája semmi.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.07.20. 13:44:52

@Tirpákium: nekem az autópályán nem volt szempont hogy keresztbrn menjen,hanem inkább a kényelem és a gazdaságosság volt szempont,valamint hogy ne keljen állandóan szerelni.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.07.20. 13:47:21

@Gyurma73: A Moszkvicsom is bírta a 140-et tartósan, csak az ablaktörlők másztak fel a szélvédő közepére.

Schütii 2014.07.20. 13:50:07

@Gyurma73: "Múltkor vezettem egy ladát,borzasztó volt,a kormánya nehéz,a motorja erőtlen,ergonomiája semmi." Erre mások azt mondják hogy nosztalgia. :)

nick papagiorgo 2014.07.20. 13:50:30

@nick papagiorgo: egyébként lelki szemeim előtt felrémlik, ahogy a hetvenéves Novoth Tibi bácsit felkeltik a kisunokák, odaadják neki a szent oszcilloszkópot, felszíjazzák a gördeszkára, és begurítják a mini alá. Tibibá közben ilyeneket mormog, hogy "jól nézzétek meg ezt a motort kisunokáim, ez tette nagyapátokat gazdaggá". Majd molyol lent egy keveset, kigördül, és mondja, hogy "Kellene egy ülepítőtartály". Mire az egyik kisunoka ránéz a másikra, és azt mondja, hogy "Basszus, megint be kell törnünk a múzeumba".....

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.07.20. 13:51:31

Voltak itt pesten árverések a röppentyű utcában,emlékszem fater vett 83 ban egy D rekordot ami akkor 5 éves volt,sokáig meg volt neki sosem romlott el,egy ladához képest álom volt,5 évesen mondjuk 170ezer ft volt,1,9 es.nagyon jó volt és hátul hajtott ami itt budán inkább hátrány volt télen.

Hurri Kán 2014.07.20. 13:53:13

@Schütii:
Szerintem az túlzás, hogy minden autó esetén! Pl. mostaniak, vagy nagyjából mostaniak közül (mondjuk F,G Astra, Golf, stb.) nehezen tudom elképzelni, hogy bármelyikből is -sportmodelleket, OPC, Gsi, GTI leszámítva- 20 év múlva úgymond vágyott autó legyen. Ugyanezt viszont simán el tudom képzelni mondjuk a Porsche Boxsterről, bármelyik M3 BMW-ről, de hogy ne csak ilyen drága kocsik legyenek, pl. a mostani Fiat 500-ról, az első szériás Renault Twingóról, vagy pl. Honda CRX-ről, s2000-ről.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.07.20. 13:53:24

@Schütii: Úgy ám, a régi dolgokat megszépíti a nosztalgia, de beülve egy pillanat alatt rájönne mindenki, mit utált annyira ezekben az autókban. Pl. a Lada műbőr ülését egy kánikulai parkolás után. :-)

Prérifarkasz 2014.07.20. 13:54:30

@Tippszmix: Igen, a Zaporozsec, az IFA és a Dacia volt már...

nick papagiorgo 2014.07.20. 13:58:35

@Gyurma73: ez így van. Viszont a régiek előnye az oldtimer feeling (a nehéz kormány meg a szar ergonómia...), az olcsóbb alkatrészek, meg ez egyszerűbb szerelhetőség. A szockóban a kocsikon a kisebb munkákat maga a tulaj is elvégezhette, a mai kocsik meg úgy vannak tervezve, hogy kigyulad a lámpa és irány a szerviz, ahol van hibakódkiolvasó.
Meg pl. a Smart motorja is százer kilométerre volt tervezve, meg hadd ne soroljam azokat a modernebb típusokat, amik legkésőbb kétszáznál elhunynak, vagy porrá enyésznek és egyszerűn lehetetlen a fenntartásuk. És mondjuk éves 20 ezernél a kétszáz tíz év alatt megvan :)
Oldtimer-fanok egyébként mindig is lesznek, ahogy youngtimer-fanok is, meg olyanok is, akik a legmodernebb kocsikat szeretik. Vannak bizonyos típusok, amikből viszont sose lesz oldtimer, de még youngtimer se :)

nick papagiorgo 2014.07.20. 14:04:57

@Hurri Kán: fura ez, mert pl. a Golf I vagy II ma is vágyott kincs, de pl. a III már egyáltalán nem. Opel fronton is egy cseppkadett sokkal tutibb mint egy F astra stb. Nem is márkákról, hanem bizonyos típusokról, vagy évjáratokról van szó.

nick papagiorgo 2014.07.20. 14:06:05

@agresszív kismalac: ó, arra lehehett fagyolyós üléshuzatot venni :)

Hurri Kán 2014.07.20. 14:09:39

@nick papagiorgo:
Golf 1 most már igen, Golf II-ből szerintem szintén inkább csak a GTI-k.

golf mk3 2014.07.20. 14:18:34

@nick papagiorgo: "de pl. a III már egyáltalán nem" Dehogynem. :-)

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.07.20. 14:18:37

@Hurri Kán: Szerintem a Golf I, II mindig is kult-autó volt. Nálunk is, de a németeknél kiváltképp. Sőt, van olyan irányzat, amelyik a kettesből a kis lökhárítós/fapadost preferálja. :-) Virágozzék száz virág!

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.07.20. 14:21:12

A Ladába' egy volt a jó- a váltásérzet. De az nagyon.

nick papagiorgo 2014.07.20. 14:22:55

@Hurri Kán: meg a kabrió...bár az is egyes, aszem

nick papagiorgo 2014.07.20. 14:25:21

@golf mk3: jó egy hármast sokkal kevésbé néznek meg, mint egy egyest vagy kettest :) tehát ha az a cél, hogy a lámpánál megnézzenek, azokra célszerűbbek az előzőek :)
attól még nem mondom, hogy a hármas rosszabb lenne, vagy bármi:)

Hurri Kán 2014.07.20. 14:27:04

@agresszív kismalac:
Tény, hogy a viszonylagos egyszerűségre, ámde hihetetlen megbízhatóságra épülő irányvonal (egyik) csúcsa tényleg a Golf II volt.

@nick papagiorgo:
Igen, cabrióból kettes nem volt :)

golf mk3 2014.07.20. 14:30:00

@nick papagiorgo: Mondjuk én konkrétan a hármas vr6-ra gondoltam. :-)

125fna 2014.07.20. 15:52:24

4 Dacia volt a birtokomba abból 2 Taxi volt, mindkettő taxi százezer km. fölött teljesített.a legtöbb hiba abbol adódott , hogy az elsö rugók nagyon kemények voltak és ezért a féltengelyek sosem voltak vizszintes helyzetbe ezért mindég féltengely és futómű problémák voltak.A lehetö legprimitivebb modon lefürészeltem az elsö rugókból egy menetet és az első kerekek mögé 8 mm-es alátétet tettem az igy leült elsö futóművel több probléma nem volt. a gyujtást az akkori kor elektronikus gyujtása váltotta fel, és többet nem kellett gyujtást állitani,ami taxi üzemmódba nagyon hasznos volt,még a vizpumpa ékszijtácsa átméröje lett kissebb átméröjű és zsirozható lett a két csapágy, .. szerintem a kor legkényelmesebb autója volt,

Schütii 2014.07.20. 16:00:33

@Hurri Kán: Tudok ám én is fogalmazni, mi? Nem véletlenül írtam azt amit írtam, úgy ahogy írtam. :) Kivétel nélkül nem lesz minden autóból vágyott tárgy 20 éves korán túl, de ha totálisan gyári állapotban marad fenn olyan idős korára akkor jó esélye van rá bizonyos körökben. Porke boxter? Hehh.. Hát annak szerintem kell a 30 év is mire megint pénzt fog érni, de ami késik az nem múlik. Mondtad volna 20 éve a Trabantról, Wartburgról hogy rajongói klubjuk lesz?

Schütii 2014.07.20. 16:02:45

@agresszív kismalac: Jah, nagy különbség ha valamit azért használsz mert nincs más, vagy már csak az "íze" miatt.

Schütii 2014.07.20. 16:08:17

@125fna: "az első kerekek mögé 8 mm-es alátétet tettem"
Jól értem, tehát 16 mm-rel megnövelted az első nyomtávot?

Hurri Kán 2014.07.20. 16:13:57

@Schütii:
Trabiról simán. Egyik barátomnak olyan 95?96? körülig volt meg a Trabantja, már akkor fülig ért a szám, ha néha beleültem és mentem vele egy kört :)

Igaz, sokat ő sem használta, kb. polgárpukkasztásból tartotta meg :)

nick papagiorgo 2014.07.20. 16:31:26

@Schütii: szerintem a Trabiról, a Warnyúról meg a Ladáról simán tudni lehetett már a szockó végén, hogy klubjuk lesz a nosztalgiafeling miatt. A trabinak egyébként Németországban is van valamilyen kultusza.
A dáciákról sejteni lehetett, hogy nem élik meg a nosztalgikus kort, a skodák meg a kispolákok meg talán valahogy kevésbé voltak szerethető dolgok.
Ami engem meglep az az IFA meg a Robur, hogy még mindig van belőle működőképes példány, ill. alkatrész hozzá. Mondjuk a TC újságban is volt szó valami corvette-motoros Barkasról, bár az már inkább tuning meg pimp, nem gyári alkatrészekből....

Schütii 2014.07.20. 16:44:21

@Hurri Kán: @nick papagiorgo: Jövő heti lottószámokat kérek! :)

nick papagiorgo 2014.07.20. 17:06:15

@Schütii: 4,15,33,77, 81
jók a jövő hétre, de az utána következő hetekre is.Előbb-utóbb biztos nyerni fogsz :)
(csak számokat kértél, arról nem volt szó, hogy nyertesek is legyenek. Egyébként meg ne a jövő héten akarj nyerni, most vitték el a kétmilliárdot)

rahsol (törölt) 2014.07.20. 17:50:00

@nick papagiorgo: "tehát egyszerűek, házi szerszámokkal szerelhetőek"

Nem, a régiekhez is kellettek célszerszámok, csak kendácsolni volt könnyebb.

"van hozzájuk könyv stb."

A maiakhoz is van, ráadásul a gyártók ma már független szervizek számára is elérhetővé teszik a dokumentációt.

"A mai canbuszos, kettőstömegűs stb. csodákból sose lesz ilyen, mert egy idő után nem fogsz találni hibakódkiolvasót, meg kettőstömegűt meg ezeket, és nem lesz, aki szerelje, te meg nem tudod"

Baromság. A 30 éves autókhoz is kapni kiolvasót, ha valaki erre szeretne specializálódni. A lendkerék meg egy mezei mechanikus alkatrész, semmivel nem nehezebb hozzájutni, mint egy kuplungtárcsához.

rahsol (törölt) 2014.07.20. 17:52:27

@nick papagiorgo: "Meg pl. a Smart motorja is százer kilométerre volt tervezve"

Ha te mondod, biztos így van :)
data.motor-talk.de/data/galleries/0/23/1118/48747540/smart-rekord-laufleistung-cdi-bj-2000-702233818502586539.jpg

"meg hadd ne soroljam azokat a modernebb típusokat, amik legkésőbb kétszáznál elhunynak"

Ja, a negyedik visszatekerés után :)

jürgen baromartz 2014.07.20. 18:12:19

jó volt olvasni a zsigulis ítéletet, meg az is jó, hogy vannak még ilyen "fejükre ejtett" emberek, de hogy soha nem tudnék egy zsigulit rajongásig szeretni, az biztos.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.07.20. 18:27:03

Ezt sosem értettem, hogy a Ladák kormányát nehéz lenne tekerni, eddig nem volt vele sosem problémám.

Hurri Kán 2014.07.20. 18:39:02

@TaaT:
Egy dolog, mennyit kérnek érte, és egy másik, végül mennyiért viszik el.

rahsol (törölt) 2014.07.20. 19:07:29

@Hurri Kán: Akkor talán kegyeskedj körülnézni a neten, hogy az ilyen állapotú kettesek mennyiért mennek, még fapadosan is:
suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-golf-ii-cl-42-500km-saerbeck/196861135.html

fna125 2014.07.20. 19:15:43

Schütii... jól értetted a 16 mm stimmel,

románc cuvée 2014.07.20. 19:43:01

@rahsol:
A C az igazi fapad, a CL már űrhajó! :) Felszereltség ide v. oda, de a hangjuk (gyári dobbal) nagyon nem fapad.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.07.20. 20:30:31

@rahsol:
Ennyiért már autót is kapni kint ennyi kilóméterrel.

nick papagiorgo 2014.07.20. 20:56:55

@rahsol: persze. Vegyél már ma egy kb 20-30 éves autóhoz egy komolyabb alkatrészt, és nézd meg, hogy mennyi van, milyen, és mennyibe kerül.
És én vagyok a barom, ugye? :)

rahsol (törölt) 2014.07.20. 21:01:50

@nick papagiorgo: Az előbb még az volt a probléma, hogy beszerezhetetlen, most meg az, hogy mennyibe kerül? Haladunk, na :)
A végén még oda is eljutunk, hogy rájövünk, hogy a 30 éves autók üzemeltetése nem a szegény ember hobbija.

nick papagiorgo 2014.07.20. 21:04:17

@rahsol: ezt nem csak én mondom, ha pl.hallgatnál égésteret, hallhatnád a TC stáb szájából is.

de olvashatsz is, olvasni jó:
totalcar.hu/magazin/kozelet/2012/07/30/aki_megjavitja_a_javithatatlant/
aszondja a guru:

"A benzines hétszázasok még akkor sem mennek többet 130 ezer kilométernél, ha kímélik őket. A kis dízelmotor pedig kitart 180 ezerig, ha nem jön közbe semmi. De jön."

nick papagiorgo 2014.07.20. 21:07:07

@rahsol: szerintem te félreérted ezt az egészet. Arról van szó, hogy a 30 évvel ezelőtt készült autókat könnyebb fenntartani, mint 30 év múlva lesz a most készült autókat. Tekintve, hogy a most készült autókat nem az örökkévalóságnak szánják, tisztelet a kivételnek.

Egyébként a "mennyibe kerül" témához, ha mondjuk egy lámpabura félmillióba kerül, az nálam egyenlő kb a beszerezhetetlennel.

rahsol (törölt) 2014.07.20. 21:25:11

@nick papagiorgo: A "guruhoz" eleve a leglepukkantabb szarok jutnak el, amiket fel kéne támasztani valahogy. Minőségbiztosítási problémák a 2003 előtti benzinesekkel voltak - ebből levezetni, hogy a mai motorok is csak százezret bírnak, elég nagy baromság.

nick papagiorgo 2014.07.20. 21:26:48

@rahsol: egyébként ezzal az autóval is az a gond, mint a többi hasonlóval:
ez egy 1990-s autó. 2014-et írunk, tehát 24 éves. 42 ezer kilométer van benne. Némi alapfokú műveletek után rájövünk, hogy ez átlagos évi 1750 km futásteljesítményt feltételez.

Nem túl valószínű, hogy évente 1000-2000 km-t mentek vele, 24 éven át. Valószínűbb, hogy állt kb 10-15 évig valahol. A belseje, az persze patika, meg a kasztni is, merthát ha pl. 15 évet állt valami csűrben, letakarva, nagyon nem rozsdásodhatott be. Viszont a motor, meg a mozgó alkatrészek eléggé megsínylik az ilyen állásokat, mégha kívülről szépek is. Akárhogy is, 42 ezer egy 24 éves autónál, elég gyanús.

Schütii 2014.07.20. 21:31:07

@rahsol: "A maiakhoz is van, ráadásul a gyártók ma már független szervizek számára is elérhetővé teszik a dokumentációt. "

Igen, de megvan annak is az ára.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.07.20. 21:32:52

a robur az priceless :) a leghuteses motorbol jovo permanens visitas megszokhatatlan volt.

a zaporjozska az elso szeriabol valo, a masodik ( 968M ) sorozatnak mar nem volt kopoltyuja csak racs. Megjegyzem, a zaporozsecben ugy vannak a sebessegek mint a komolyabb porschekban: lent balra az egyes ;) ez nem lehet veletlen!!! :D

@agresszív kismalac: ketseget kizaroan az egy kiforditott / hegesztett felni. a 165/75r13 gumikkal az ember maga volt a csaszar a kinkunhalasi ( vagy miskei ) diszko elott.

Schütii 2014.07.20. 21:34:43

@nick papagiorgo: III-asból sok van, jó állapotban, tehát nem "érdekes". Még.

rahsol (törölt) 2014.07.20. 21:37:06

@nick papagiorgo: "Arról van szó, hogy a 30 évvel ezelőtt készült autókat könnyebb fenntartani, mint 30 év múlva lesz a most készült autókat."

Könnyebb egy frászt, csak más szívások lesznek vele. Megnézném, hogyan javítasz te meg házilag egy K-Jetronicot egy mai youngtimeren.

"Tekintve, hogy a most készült autókat nem az örökkévalóságnak szánják, tisztelet a kivételnek."

Hülyeség, a mai autók jóval tartósabbak. Elég csak azt megnézni, hogy mennyit futott egy átlagos autó 30 éve, és mennyit fut ma.

"Egyébként a "mennyibe kerül" témához, ha mondjuk egy lámpabura félmillióba kerül, az nálam egyenlő kb a beszerezhetetlennel."

Akkor kérlek tanulj meg magyarul. A beszerezhetetlen azt jelenti, hogy nincs, semennyiért, azaz neked kell legyártatnod vagy alkatrészt felújíttatnod. A mai youngtimerekhez is beszerezhető egy motorelektronika, diagnosztikai fej vagy egy torlótárcsa (újan!), és 30 év múlva a mai új autókhoz ugyanez lesz a helyzet, mert amire kereslet van, arra kínálat is lesz (ha más nem, hát utángyártott). Az áruk irreleváns, mert a mai veteránokhoz sem olcsó az alkatrész, ez sosem volt a szegény ember hobbija, és senki nem is állított ilyet.

Szóval az az érv, hogy a mai autókból azért nem lesznek veteránok, mert nem lesz hozzájuk semmi, hülyeség. (A CAN is jó 30 éves, és természetesen ma is vannak olyan emberek, akik értenek azokhoz az autókhoz.)

nick papagiorgo 2014.07.20. 21:38:37

@rahsol: először is nem mondtam, hogy a mai motorok is csak ennyit bírnak, az első széria ritka szar volt (még olajleeresztő csavar sincs benne pl.)
Másfelől meg felőlem higgyél, amit akarsz, nagyon úgy látom, hogy szerinted mindenki hülye, aki nem ért egyet veled, én, Zách Dani, aki a cikket írta, a guru, ésatöbbi. Engem nem zavar, ettől nem leszek se gazdagabb, se szegényebb, de van egy olyan mondás, hogy ha mindenki hülye csak te vagy az okos, lehet, neked kellene orvoshoz menni :)

Egyébként biztos van, ami tovább bírja (csak nem sok).A TC készített egy riportot pl. egy TDCI focusról is, amiben 700 ezer volt. Ettől még azt hinni, hogy az enyémben csak 350 van, és ó, hát ez csak az élete fele, szinte új - na ez a baromság a te szavaiddal :)

Hurri Kán 2014.07.20. 21:52:14

@rahsol:
Látom, nem érted. Az, hogy ennyiért HIRDETIK, semmit nem jelent. Illetve egy dolgot: a tulajdonosa ennyit szeretne kapni érte. Azt pedig, hogy mekkora lenne irántuk a kereslet, végképp nem mutatja.

rahsol (törölt) 2014.07.21. 00:33:22

@Hurri Kán: És ha a többség annyiért hirdeti, akkor mennyi a reális értéke szerinted? :)
Nézz szét bátran a mobile.de-n, az ilyen állapotú Golf baromi ritka. Az ára ennek megfelelő.

@nick papagiorgo: Az általad felsorolt emberek semmiféle gyári hibastatisztikát nem láttak soha, így a valós meghibásodási arányokról sincs lövésük, ezért aztán meglehetősen irreleváns, hogy mit gondolnak a mai autókról. Azt viszont részletesen leírtam, miért hülyeség az elméleted, hogy a mai autókból azért nem lesznek veteránok, mert nem lesz hozzájuk semmi - ha nem akarod megérteni, hát nem akarod megérteni.
Valamiért meg vagy győződve róla, hogy régen a szar is krémesebb volt, és autógyártás jótékonysági alapon ment - hát, akkor tőlem hidd azt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.07.21. 06:52:43

@Gyurma73: Ahhoz képest a Csikós nemrég megjelent Lada-Fiat cikkében pont az volt, hogy ha nincs lelakva, akkor egész jól mozog és jól vezethető egy ilyen dög :) Meg azért, mikori konstrukció, nézzük már meg...

nick papagiorgo 2014.07.21. 09:21:59

@rahsol: elnézést, a mesterséges avultatás fogalma mond neked valamit? Meg a downsizing? :)

Egyébként én mondtam pár dolgot, hogy miért nem valószínű, hogy a mai autókból olyan dédelgetett kedvenc lesz, mint mondjuk a 20-30 évvel ezelőttiekből. Ez sem törvény persze, biztos lesz olyan, amit felkapnak valamiért, és megőrzik, csak kevesebb a valószínűsége.

Azt ugye gondolom még te is belátod, hogy egy karburátoros Ladát könnyebb szerelni meg kevesebb és egyszerűbb alkatrészből áll, mint egy mai teleelektronikázott csoda. És ugye, mechanikus alkatrészt még csak-csak tudsz találni, de elektronikát viszonylag kevés utángyártó csinál. A Bosch meg nem fog visszaállni húsz év múlva, hogy gyártson mondjuk pár légzsákvezérlő elektronikát, mert kifogyott a piacról.

Tehát, én nem valami aranyszabályt akarok itt felállítani, csupán annyit mondtam, hogy kevésbé valószínű.

Shadowbull 2014.07.21. 09:39:56

@nick papagiorgo: "a mesterséges avultatás fogalma mond neked valamit?"

Mar vartam mikor dobod be :)

Tirpákium 2014.07.21. 10:18:36

Ezekhez az autókhoz még annyit, hogy valodi élmény a tartásuk. Én sem tudok sehol megállni ugy, hogy ne vegyék korbe, fényképezgessék a kocsit, vagy jojjenek oda, hogy elmeséljék, hogy nekik milyen volt és, hogy szerették. A szépladázás ma már egy valódi uberkirály dolog. Osszehozza az embereket, szép emlékeket idéz, olcsó és abszolúte használható dolog a hétkoznapokban is.

Rocko- 2014.07.21. 10:25:25

@Shadowbull: á, csak kigyulladt a villanykörte a feje fölött. :D

nick papagiorgo 2014.07.21. 18:14:18

@Shadowbull: nem akartam egyből ezzel indítani, gondoltam tudja magától is - dehát aztán kiderült, hogy nem :)

rahsol (törölt) 2014.07.21. 20:42:28

@nick papagiorgo: A downsizingnak semmi köze a tartóssághoz, a tervezett avultatás meg egy ezoterikus baromság.

ledo76 2014.07.21. 22:31:22

@Gyurma73: De az is furcsa volt, hogy az mire megszokta a szemünk az E Kadettet forgalomban, lassan el is tüntek, úgy rohadtak.
@agresszív kismalac: Meg ahogy kinéztek. A kereklámpások egyszerűen szépek, főleg az 1500-as (2103-as). Egyébként mikhez hasonlítod? Ez nagyon fontos.

Ciri 2014.07.22. 07:02:59

@nick papagiorgo:
Ha majd eljön az életedben az a szakasz, amikor nem Zách Dani, meg Csikós véleménye lesz számodra az etalon, hanem a valóság, akkor (talán) egy pöttyet több közöd lesz az autózáshoz.

TaaT 2014.07.22. 15:22:43

@Hurri Kán: Akármennyire is meglepő, többnyire elviszik az ilyeneket, mivel a kettesgolf állomány darabszáma és állapota csökken az idő előrehaladtával, az áruk viszont az ellentétes irányba mozog.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.07.22. 19:19:43

@ledo76:
Egy olyan ikerlámpással én is elberregnék vasár és ünnepnapokon, csak hogy teljen az idő.

ledo76 2014.07.22. 22:00:40

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: Mondjuk ezzel: www.hasznaltauto.hu/auto/lada/2103/lada_2103-7656061
Nézd meg azt a belteret. Akkoriban még nyugaton is csak a drágább autók egy részének nézett ki a bélése.

Prérifarkasz 2014.07.24. 22:32:57

@rahsol: Renault 1,5 dci visszatekerés nélkül sem nagyon bírja... ;)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.08. 01:24:30

@nick papagiorgo: Kétségtelenül igazad van.De nézzük meg azt is, hogy annó a kétütemű Wartungommal 500 km-t lehetett talán menni két lerohadás közt.Aztán a 9es évek közepén, végén, az akkor 15 éves Opel Kadettommal már olyan 2-3000 km-t is, a mai gépekkel meg szerintem lehetne akár ötvenezret is, de nem tudom pontosan, mert már vagy 15 éve/200.000km óta nem rohadtam le út szélen.Persze nyilván, voltak kötelező szervizek időközben, mint rendesen.Elindulási nehézség is csak júzer error miatt volt, rajta hagytam a világítást és lemerült az akksi.Meg nagy lett a villanyszámla.A mostani is csak megy, csak megy, az anyja úristenit neki... :D Ha van pénze az embernek autót cserélni idejében, én bizony elcserélgetem a stabilitást a kéthetenkénti szerelgetésekre.Már egy első autónál.Hobbiautó az egész más persze.
süti beállítások módosítása