Heti merítés

  2014. június 22. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Másként gondolkodóknak

63810

Ehhez az autóhoz nyitottnak kell lenni. Rácsodálkozni, mint egy kisgyerek. Majd vezetni. És akkor, amikor kanyarogsz szerpentinen, vagy éles kanyart nagy sebességgel veszel be, egyszer csak összeáll a kép a lábadban, kezedben, gerincedben (képzavar), és üvöltve-sikítva száguldoznak a jelek idegrendszeredben egészen fel az agyadig, mely egyszer csak tudja értelmezni a sok inputot és a frissen összeállt kép orgazmus-szerűen robbanó AHHHHAAAAAA villanása örökre beleégeti billogát agyad kocsonyájába.

Kuka vagy nem kuka?

63818

Mivel építkezés előtt álltunk, és tudtam, hogy folyamatosan egyéb munkához is szükség lesz rá (sok földúttal), két fő szempontom volt a kiválasztásnál: strapabíró futómű, és kényelmes sofőrülés.

Laars, az egyoldalú barát

63824

Öt nyugodt hét volt, amíg nem igényelt szerelőt az autó, ezt nagyon élveztem. Karácsony környékén fémes hang jött a motortérből leállításkor, haláltáncba kezdett a viszkó.

Híg fos

63784

Minden rendben, rozsda nincs, pici sérülés volt jobb elöl amikor feleség a garázsban elnézte a fordulót ezért lett a sárvédő javítva és cserélték a jobb első lámpát. 165 000 van benne (KHHHMMMMM...).

Toyota .... PONT!

63830

Aztán történt egy-két pity-puty .... hátulról megcsókoltam egy Saabot, találkoztam őzikével rókával, fácánnal .... elaludtam a volánnál, és egy korlát tette a dolgát....visszaterelt az útra....

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr756397559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csalfa Romeo 2014.06.22. 11:45:26

@nick papagiorgo: Csomó olyan ítélet is van, ahol egyáltalán nincs is szöveg, vagy max. 1-2 szó. Az értékelés-részt kitöltik, aztán viszlát. Ezekhez képest a Toyotás ítélet egy litánia. De végül is a lényeg benne van: a Corolla jó, és ezt meg szinte mindenki tudja.

DeezL 2014.06.22. 11:45:31

@Csalfa Romeo: unokatesómnak van egy, szép lassan készült el, de már nem a 12 szelepes V6 van benne,hanem bugáztunk hozzá egy 164es alfát, 24szelepes motor van benne,így sokkal vadabb,de ez csak a hobby autója el van rakva a garázsba...de tervezi a 3.2 V6os motort bele mert meglehet oldani ezt is.. nekem volt egy rövid ideig 2.0 TS még a 8 szelepes láncos amit haveromnak eladtam...de ott is hobby kategóriában van..
Ez a rozsdásodási hajlam ez meg relativ.

A fordnál nem csak ez a mellékvágány hidd el ...

uki 2014.06.22. 11:47:51

"26 éves informatikus közalkalmazott – olyan szavak, melyek első látásra nem feltétlen jelentenek biztos pozíciót egy ilyen kaliberű autóra. Sokéves takarékoskodás után úgy gondoltam, hogy ideje váltani egy 10 év körüli ABS-es, klímás, jó állapotú dízelre" - innen már tudtam hogy jo lesz. :-)

Erdemed kara!terfejlodesen ment at a tulaj az biztos.

venturaea 2014.06.22. 11:49:08

az Audi,Ford nagyon gyász, én már az első beszarás után eladtam volna mindkettőt, a Dacia utálókat meg nem értem, majd ha saját pénzből,spórolás nélkül futja jobbra akkor lehet fikázni addig nem!

DeezL 2014.06.22. 11:57:21

@venturaea:azért mert ennyi pénzből lehet sokkal jobb autót veni lehet öregebb de jobbat

DeezL 2014.06.22. 12:17:59

@venturaea: ilyen nem,de nem is lesz, nem is megy eszik is ahhoz képest, és még billegős kasztnija is van, attól meg nem fogok hanyatt esni mert 88ezer km alatt nem sok baja volt...

nick papagiorgo 2014.06.22. 12:36:06

@venturaea: nem kötekedni akarok, de ha jól emlékszem nem a Dacia utálatáról volt szó, hanem arról, hogy (általában) jobb egy használt, de jobb felszereltségű autó, mint egy újonnan vásárolt fapados.
Nem a Daciáról van szó, mostanság egyre több típus jön ki úgy, hogy az alap verzió olcsó, de nagyon hitvány. Asszem pl. valamelyik Fabiánál volt az, hogy a kalaptartó is feláras volt az alapmodellben. A Logannál meg pl. a pótkerék az. Most milyen mentalitás ez már basszus, veszek egy két-hárommilió forintos autót, és fizessek tizenötezret, ha pótkereket akarok.Ez nem fért már be az árba?
Szóval itt nem egy típusról van szó (szerintem), hanem a fillérbaszó kereskedői mentalitásról.

The Good Boy ! 2014.06.22. 12:40:51

a toyota legnagyobb gondja számomra, hogy a közeli kisváros legforgalmasabb útja mellett parkol minden nap, így napi szinten kell elviselni ezt a vizuális terrorizmust!

szegény autó, ha lelke és tudata lenne, inkább egy szakadt, de egészséges, ízléssel ellátott dácia lenne! Vagy a következő kocc után letérdelne úgy, hogy többé ne lehessen feltámasztani!

The Good Boy ! 2014.06.22. 12:42:56

@The Good Boy !: egészséges után nem kell vessző...

Mondeoman 2014.06.22. 12:44:46

@Csalfa Romeo: Az Omegának lett utódja, legalábbis a Signumot annak szánták. Mondjuk olyan messze van a Signum az Omegától, mint Makó Jeruzsálemtől, bár állítólag megbízhatóságban nagyot lépett előre az Opel. A Signum aztán valóban kihalt, papírforma szerint az Insignia vette át a helyét, bár sztem az Insigniának annyi köze sincs a Signumhoz, mint a Signumnak az Omegához.

Egyébként azért sem csodálom, hogy nem lett utódja ezeknek a nagy kocsiknak, mert a középkategóriás típusok lassan nagyobbak lesznek, mint ezek. Egy Insignia talán már nagyobb is, mint az utolsó Omegák, de a Mondeo is szépen nődögél. A Peugeot 600-as sorozat is kihalt, az Alfa 166-nak vagy lesz utódja, vagy nem... És még sorolhatnánk. Persze, rá lehet fogni, hogy a BMW/Audi/Mercedes fedi le ezt a piaci szegmenst, de sztem az a kérdés is felmerül, hogy hová nőnek még az autók. A Scorpio/607 méreténél nagyobb kocsi sztem egyszerűen felesleges (kivéve a nagycsaládosoknak, de ők meg gondolom inkább egyterűt vesznek).

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.06.22. 12:50:10

2000... hát igen, az utolsó év amikor még értelmes áron lehetett volna jó boxer-alfát venni :-P Irigylem a srácot, én ha Alfát veszek majd (mert állítólag minden benzinagyúnak kell életében egy) az a legnagyobb valószínűség szerint valami JTD motoros kiskocsi lesz :(

akos696 · www.focusauto.hu 2014.06.22. 13:26:35

@Mondeoman: A Signum egy 5 ajtós Vectra C. Vectra pedig létezett az Omega mellett is, tehát pusztán a nevet tekintve nem az Omega utódja. Méretben vszont igen, mert szerintem egy Vectra C kombi nagyjából hozza az Omega B (C) kombi méretét.

DeezL 2014.06.22. 13:42:37

@Make Valamit: van eladó, még válogathatsz is nálam:)

uki 2014.06.22. 14:14:05

Ez a 3 milla honnan jott a dacia-val kapcsolatban, mert a cikkben leirta a srac hogy 2.2 volt az ara a gepnek?

Ez az uj-hasznalt vita szinte minden TC-s cikknek előjön bármiról is szol a cikk. :-) Soha nem értettem miért faj az emebreknek hogy ha valaki újat vesz és nem használtat ebben a 2-3 millas ársávban. Igen, nincs nagy eresztes ennyiért, erős kompromisszumot kell kötni, de sztem érthető ha valaki azt mondja neki kell az új. Itt a dákó, adnak rá 5 év garit, ha nem megy sokat évente és viszi a márkaszervizbe (nem mint az itteni cikkíró) akkor 5 évit még a gari is kitarthat ami azért nem hangzik rosszul. Azt azért látni kellene hogy az emberek 95% nem ért az autóhoz, nem is érdekli a dolog, nekik csak egy eszköz mint a mosógép vagy a turmix. Vigye el őket A-ból B-be, ne rohadjon le, ne egye le a gatyáját, néha kelljen csak elvinni a kötelező szervizre és ennyi.

Aki meg petrolhead az meg úgyis vesz valami izgalmasabbat ezért a pénzért amit lehet néha szerelni kell, bújni hozzá pár éjszakát a fórumokat, megkeresni a hozzáértő szerelőt a kóklerek között, stb. Egyik tábor se érti meg a másikat, de nincs is ezzel gond. :-) (by the way, én se vennék újat :-))

Azt meg valljuk be őszintén hogy a hazai gazdasági helyzetben - ha fáj ha nem fáj - ismerjük be hogy nem a fullos tdi golf a racionálisan megengedhető autó hanem a dákó kategóriás verdák. Van egy teóriám arról hogy autót a nettó bejövő jövedelem 3x és 6x között veszünk kp-ra. Ha ebbe belefér E63 AMG akkor az ha csak egy 300ezres suzuki akkor meg az. (kivéve ha pénzt keres az autó)

uki 2014.06.22. 14:18:59

@akos696: a Vectra C egyszerre váltotta a Vectra B-t és az Omega-t, nem véletlenül nőtt akkorát, főleg a kombi.

uarempty 2014.06.22. 14:29:13

@venturaea: gondolom, mivel félre volt neki téve, pár százezer a javításokra, így úgy gondolta, h megússza annyiva és inkább hagyta :) Bár sokkal pluszba nem ment, tehát jól gondolkozott és lett egy jó nagyobb autója.Az audis cikke hasznos, sok tapasztalatot leír, ilyennek kéne lennie mindnek.

nick papagiorgo 2014.06.22. 14:56:31

@uki: az a gond, hogy a 3 millás ársávban - ahogy te is írod - nagyon kemény kompromisszumokat kell kötni, ha új autót akarsz. Mondjuk az 5 millás ársávban már jobban meg lehet fontolni, hogy új vagy használt, mert 5 milláért már egész jó újakat kapsz, garival.
Az érthető, ha az ember újat szeretne, mindenki azt szeretne. Az is érthető, hogy az emberek 95 %-a nem ért az autóhoz, menjen, keveset fogyasszon, olcsón lehessen fenntartani stb (aki ért hozzá, az is ilyet szeretne).
De azért azt tegyük hozzá, hogy pl. hárommilliót (ami nem kis pénz) kiadni valamiért, amiben semmi sincs, még a pótkerék is felár, eléggé lúzerség. Magam is jártam úgy, hogy kénytelen voltam eladni szeretett cseppkadettemet, mert nem volt benne klíma, viszont jött a gyerek, aki egy Eger-Szeged utat végigüvöltött, mert nyár volt, neki meg melege, ezért kellett klímás autó. Nekem magamnak amúgy nem kellene klíma, de pl. a családi nyugalom érdekében szükség van rá, ha utazunk. Namost, ha megveszek egy fapados valamit, és akkor járok úgy, hogy jön a gyerek, kellene a klíma, akkor mi van? Megtartom a kocsit, és verem a fejem a falba, vagy eladom és bukok rajta hatalmasat? Vagy elmagyarázom a gyereknek, hogy neked azért van meleged, mert apuka újautót szeretett volna (ellentétben a szomszédos Dezsőke apukájával, akinek használt, ámde klímás amutója van - és a gyerek simán hozzáteheti, hogy Dezsőkéék kocsija nagyobb, meg kényelmesebb, meg kevesebbet fogyaszt stb.).

Schütii 2014.06.22. 14:59:09

@nick papagiorgo: Ez burkolt áremelés. Az alapár jól mutat a listában, de senki nem vesz annyiért új autót, nem is cél hogy megvegye valaki a legkopaszabb modellt.

Schütii 2014.06.22. 15:03:37

@akos696: "A Signum egy 5 ajtós Vectra C"

A bökkenő az hogy volt 5 ajtós Vectra C a Signum mellett is.

Komojtalan 2014.06.22. 15:05:47

@uki: 3 millió egy átlagár, de 2.2 -ért is nem is tudom milyen autót vennék. Autónál a garancia inkább hátrány, mint előny, de maximum semleges. Mennyibe kerül egy "garanciális szerviz" egy márkaszervizben és mennyibe egy jobb helyen? Fél ár? Kevesebb? Persze ha valaki új autót vesz, akkor élvezni szeretné a garancia illúzióját, de a magyar mentalitást ismerve nem sokat kaphat, ha meg félretenné a 2 szervizelés közötti különbséget valószínűleg jobban is járna majdnem mindenki.

Prérifarkasz 2014.06.22. 15:33:28

Logan: Ami nagyon "tetszik" az ítéletben: "ha nincs sok pénzed, ...akkor vegyél Daciát" - persze ez nagyon relatív, de nekem 2006-ban (és most is) 2,2+ millió Ft nagyon sok pénz! Szóval én pont ezért (is) nem Daciát veszek. És ha vennék egy autót 2-3 millió forintért, akkor biztos tépném a hajam, ha rányitnák az autót vagy végigkarcolnák, csak azért mert fapados az autó, attól még érdekelne, hogy a 2-3 millából mennyit veszítek valaki más hülyesége miatt...
A rohadó féktárcsák meg különösen nyugtatólag ható jellemzők... :S
Érdekes ez a dölöngélve is "betapadó" futómű, én azért óvatosan kanyarodnék...
Idegösszeomlást is kapnák ha az autó (műanyagok) országúton is nyüszögne, nyikorogna... még akár 20+ évesen is, ez nem nagy szó...

75: hát meg tudom érteni... ;) Én is vennék egy ilyet V6-tal, ha lenne egy "kis" felesleges pénzem, meg persze még néhány hasonló régi olasz vasat, csak mert tényleg jó őket vezetni (szerintem)... :P

uki 2014.06.22. 15:48:59

@nick papagiorgo: semmi gond nincs azzal ha Te 3 milláért használtat veszel (én is azt tenném) csak azt nem bírom amikor hülyének van nézve aki ennyiért újat vesz. (persze ez fordítva is igaz ám) Az ő döntése, lehet neki jó 2.2-ért a klíma nélküli dákó (mondjuk 3-ért már van kombi Logan is klímával alku nélkül vagy alkus klímás Peugeot 301) alap motorral, kopogós beltérrel.

A gond az hogy a sok usernek ha van 3 milla használtra, akkor nem focus, meg ceed kategóriában nézget hanem hogy annyiért már van A6 meg 5-ös bmw, az majd milyen jó lesz. Abba bele se gondol hogy fenntartani és szervizelni is kell a gépet, aztán csak megy a csodálkozás hogy a nagy peres gumi nem annyiba kerül mint amennyiért az ignisre volt, aztán a csere elmarad vagy felkerülnek az innen-onnan okosba szerzett gumik. Ha elromlik valami a motorban vagy a kuplungban az százezreket kóstál. Sajnos nagyon ritka az aki logikusan, a lehetőségeit végiggondolva vesz verdát.

@Komojtalan: nem mondanám, hogy hátrány, de hogy jobban hangzik mint a valóság az igaz. Az egyszeri vásárló nem akar fórumot bújni hogy melyik szerelőhöz vigyem ha ez a baja, melyik ért jól a turbókhoz, melyik a jó kuplungos. Be akarja vinni a szervizbe és kész. Az persze megint jogos kérdés hogy a neppernél talán már csak a márkakereskedés nagyobb zsivány, ha le kell húzni az embert. Nem normális hogy ügyvéddel kell őket fenyegetni hogy megcsinálják az autót rendesen stb. Mondjuk a vásárlók se kutyák ha fillérbaszásról van szó meg kamuzásról ha az érdekük azt kívánja.
De ne felejtsük el az azért nagyobb eséllyel nem fog beszarni az első 100ezer kilométeren mint amit eleve 100-150ezerrel vesz az ember. (mondom ezt úgy hogy 250ezer van a verdámba :-))
Aztán lehet ám érdekes történeteket olvasni a gari idő alatt megszorult motorokról, cserés váltókról amikor jól jött a gari és nem kellett százezrekért motort cserélni. Mondom úgy hogy én sem vennék újat, jó lesz nekem az 5-8 éves verda, mert a vételárat majd úgy tervezem hogy legyen benne keret a javításokra is.

Schütii 2014.06.22. 15:55:34

@nick papagiorgo: Nyilván nem rúgják seggbe az ilyen "keményfejű" vevőt sem a szalonban, de alapvetően "gyenge és befolyásolható" vevőkre találták ki ezt az üzleti modellt.

Oldm4n 2014.06.22. 16:07:11

A Scorpio védelmében -

Nos, a béka Ford Scorpio egy a maga korában hihetetlenül futurisztikusnak számító, a mai napig rettentően megosztó autó. Nekem például tetszik, eszméletlen szép a béka hátsó része, de ez persze szubjektív. Olvasgatva az írást azt kell látnom, hogy gyakorlatilag minden hibája az előző tulaj(ok) trehányságának és elmismásolt szervizének köszönhető! Huppsz, hiányzik egy lemeztartó csavar felakad MIATTA a gáz, de szar ez a Scorpio! Na, öcsém, téged sem az eszedért fognak ellopni! A Ford Cosworth motor ami ebben a kocsiban volt, egy három literes, 207 lovas V6 motor. Láncos ÉS Ford, TEHÁT világvége plusz egy nap. HA megkapja a normális olajat úgy 8-10.000-ként... mást nem kér! De ha nem kapja meg (merthogy ez itt Magyarország, használt, felújított olajat veszünk occsóé' a teszkóba', me akciós meg occsó!) akkor csapágyas lesz. Nem a KM miatt, az a motor jó olajjal elmegy bontás nélkül 750.000-et! De csodák nincsenek! Egy kihegyezett motor normális olajat kér, jó sűrűn! Mit gondolsz, az Alfa 1.8-as 140 lovas (!) motorja miért kizárólag Selenia olajjal használható - mert különben besül?! Ugyanezért! Ja, tudom, az Alfa is szar...

Szóval, hülyeségek beszélése helyett átnézetted volna egy NORMÁLIS, a típust ISMERŐ szerelővel (mondjam, hogy a Scorpio klubban hemzsegnek a rendes, becsületes, a típust jól ismerő, segítőkész és lelkes szakemberek?!) akkor a szopásfaktorod nagyjából a motortéri kábelköteg cseréjére korlátozódott volna mint a V motor típushibája. Aki kiszúrja neked a ledugózott, majd visszaaktivált EGR-t (nem kell bele valójában, tudja a kék matricás határértékeket EGR nélkül is, csak csökken a fogyasztása úgy két literrel nélküle! Ezért MINDEN Fordban ledugózzák az EGR-t. Képzeld, még a mostani Mondeomban is le van dugózva. Én csináltam. A műszakira sem alakítottam vissza. Minek? Így is kék.) Ez minden V motoros Scorpionak a gyenge pontja, az egyetlen valódi típushibája, a soros motornál nincs ilyen gond! A legolcsóbb utángyártott kábel sem ott megy és már hőálló a szigetelése. Neked nem csinálta meg az igénytelen, olcsójános előző tulaj és TE ráfaragtál. Ez megint nem a kocsi hibája - szerintem. A porladó szigetelés a vezetéken az EU riszájkling mániájának tudható be, a Mondeok is ilyenek. Venni kell indiai (leszarják a riszájklingot) utángyártottat, az nem porlad. Néhány ezer forintokról beszélünk itt! Nyilván ki kell tudnod csavarni úgy kb. négy csavart és képesnek kell lenned egy elektromos csatlakozó oldására és visszadugására. Tényleg, kellenek ilyen különleges skillek hozzá... meg úgy két darab szerszám.

Négy Scorpiom volt összesen 15 év alatt. Egyetlen egyszer sem hagyott ott egyik sem. Egyszer sem! Illetve de. Egyszer egy váltókulisszám szétesett, mert nem törődtem vele, hogy kopott, fakanál-a-zsírosbödönben-biztos-mind-ilyen és kettesben kellett megtennem vagy 5 km-t a garázsig. Ez a legelső volt. Annyira nem volt nagy kaland, ennél az ÚJ céges Astrám jóval "szórakoztatóbb" és sokkal-sokkal-sokkal többször hagyott ott!

Scorpiot az vesz, aki szeret nem eltűnni a tömegben. Szereti ha irigylik a jól látható kényelmét. Szeret fillérekből egy pihe-puha plüsskanapén heverve suhanni és röhögni a lízingelt euroboxokba zsúfolva szenvedő nyomorultakon. Komótosan krúzolni, nem üveghangon pörögve, mint egy japán, nem mindenkit levillogva a belsőben, mint egy BMW. (Ez NEM a BMW hibája, természetesen.) Az vesz Scorpiot -RWD Fordot-, aki szereti, ha van hely a kocsiban. Az, akit nem zavar, sőt élvezi, ha hátul kapar.

Az általad leszólt kétliteres 120 lovas, láncos EFI-DOHC motor elballag városban 8-9 literrel, mint egy mai 1.4-1.6-os. Kb. olyan dinamikával. Két és egynegyed méter széles, majd öt méter hosszú, 2 méter fölött is elférsz benne - kényelmesen! Többen is. Csomaggal is. Gyerekkel is. Sőt, még a babakocsit is viheted magaddal. Akár össze sem kell csuknod. A nagykerekűt sem.

Még egy fontos dolog - én vettem az enyémbe egy komplett felújított futóművet klubtárstól, mert búgott a kerékcsapágy és mondták a fórumon, hogy egyszerűbb kompletten cserélni. 8.000.- volt... (Előtte egy öreg Civicem volt, a kerékcsapágy maga volt 28.000.-) Filléres luxus, annak, aki magát szereti kényeztetni, nem a szomszédot. És iszonyú mókás az RWD!!!

Konklúzió - Hülye voltál, ráfáztál. Megérdemelted? Abszolút. Ha a MÁSODIK szerelőd is egyest érdemel, az a te hibád. Nem a kocsié. A Scorpio az egyik legjobb ár-teljesítmény arányú nagyautó a piacon. Ma is, pedig vagy másfél évtizede nem gyártják. SAJNOS! Nyugodtan számításba vehető.

A vételár titka - te két kilóért Cosworth békát veszel, -tehát a kínálat legeslegeslegalja- és csodálkozol, hogy szar... Hát... no comment! Vettél volna két kilóért egy egyes ötajtóst vagy sedant a széria végéből (90 körüli évjáratból) esetleg egy facelift sedant -ami az egyik legszebb autó!- többre mentél volna. Jaj, kitalálom, öreg... hát, tényleg. De ezek még nem riszájkling euroboxok, joghurtospohárból meg papundekliből összenyálazva, konzumidiótáknak!

Schütii 2014.06.22. 16:15:46

@Oldm4n: Nagyrészt igazad van a Scorpioval kapcsolatban, de valamelyik Ford V6, talán épp ez a 2.9, nem tudom, hírhedt arról hogy nem örök életű a lánca a legjobb karbantartás mellett sem.

nick papagiorgo 2014.06.22. 16:21:03

@uki: nézd, én igazából senkit se nézek hülyének, és ahogy te is, én is azt mondom, hogy mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy mit vesz, tegye nyugodtan. Senkinek sincs jogalapja lehülyézni mást csak azért, mert használtat vesz, vagy újat vesz, vagy semmit se vesz stb.

Annyi, hogy ez a Loganos egy "ellen-cikk", hogy azok, akik lenézik a Daciát, mekkora hülyék, és hogy ez egy milyen jó autó. Közben leírja, hogy ha pályán megy és négyen vannak, akkor 9 a fogyasztás, hogy az autó billeg mint a vesztés, hogy alulmotorizált, és emelkedőn vissza kell kapcsolni, 110-nél már nem hallja a rádiót mert akkora a menetzaj, stb.

Abban igaza van, és jogosan morgolódik, hogy sokan lenézik a Daciát csak azért, mert Dacia, és direkt megpróbálják legyorsulni. Ez viszont összefügg azzal, amit itt is tárgyaltunk már, hogy az "ócó" autó tulajok gyakran fillérbaszásból lassan mennek mindenhol (hogy ne fogyasszon a kocsi), és ezért feltartják a forgalmat stb, tehát legjobb őket gyorsan megelőzni. Ez is egy sztereotípia mondjuk, és túlzás, de mint minden sztereotípiának, ennek is megvan az alapja. Én se szeretem, ha valaki úgy előz meg, hogy látszik, hogy guvad közben a szeme, és nemcsak a klímát, hanem még a lámpát is lekapcsolja, hátha akkor majd visszajön még egy-két paci és gyorsabban fog menni az autó - és aztán beáll elém, és nem megy, illetve képtelen a gyorsulásra, én meg követhetem.

nick papagiorgo 2014.06.22. 16:23:02

@Schütii: én úgy fogalmaznék, hogy alapvetően a "szegény vagyok, de újautót akarok" típusú emberekre találták ki :)

szebeee 2014.06.22. 16:26:25

@uki:
Pontosan azt szerettem volna leírni, amit a második bekezdésedben írtál.

Ha használtban gondolkoznak az emberek, akkor úgyis olyat néznek, amivel a kollegáknak/szomszédnak/rokonynak lehet villogni, hogy "bezzegnekem!". Ja, aztán veszik rá a Wanli/Nankang féle kotonnak is szar "abroncs"okat, megy a kókányolás, olajcsere "majd jövőre", aztán a következő tulaj meg szív vele, és elterjed, hogy az x márka y típusa mekkora fostartály.

nick papagiorgo 2014.06.22. 16:29:52

@Schütii: igen, és még az a legdurvább, ha az illető ezt az egészet hitelből fizeti. Tehát tovább nyújtózkodik, mint a takarója ér, ennek következtében vesz egy kalap sz*rt, és a végére többet fizet, mint ha várt volna kicsit, és megvehette volna a komolyabb felszereltségű változatot is. De neki most kell...

nick papagiorgo 2014.06.22. 16:38:28

@szebeee: azért nem mindenki ilyen, ez is egy réteg. Ugyanúgy nagyobbat szeretne harapni, mint a lehetőségei engedik, mint az újautó-vásárló hasonló típusa. Prémiumautót vesz, de azzal nem számol, hogy az alkatrészeken is meg kell fizetni a prémiumfelárat.

Igen, van ilyen is, de azért nem mindenki ilyen. Sokaknak nem telik újra, vagy ugyanazért az árért inkább vesznek használtat, mert többre tartják (pl. ha jól tudom a TC-szerkesztőségben sincs egyetlen újautó se). És egyébként a piac elég jól beárazza a kocsikat, tehát vehetsz 3 millióért újat is, használtat is, namost a 3 milliós használt az nem azért annyi, mert az emberek hülyék, hanem mert vélhetőleg annyival többet tud(ott újkorában), mint a 3 milliós új.

Oldm4n 2014.06.22. 16:49:23

@Schütii: Az a BOB motor, 2.9i, 146 ló. Semmi baj nincs azzal sem, minden 200.000 km után lánccsere. Slussz. Természetesen ha 167.000-rel veszed akkor már úgy kétszer-háromszor ki kellett volna cserélni... (érted?!)

Schütii 2014.06.22. 16:54:06

@Oldm4n: Na igen, a pörgetett óra miatt nem lehet már tudni hogy mikor mit kéne cserélni.

uki 2014.06.22. 16:58:38

@nick papagiorgo: véletlenül sem rád gondoltam, ha félre érthető voltam akkor bocsánat.

Sajnos a népítéleteknél erősen olvasni kell a sorok között mert rengetegen szeretnek egy ilyen véleményél ön-igazolni. :-)

Schütii 2014.06.22. 17:00:32

@nick papagiorgo: Hát jah. Az én autómat, ami egyébként tök jól felszerelt, is megvette valami madár újonnan. Ha ő ezt nem teszi, akkor nem tudom hirtelen hogy milyen autóm lenne. Én már nagyon vigyázok rá mindenesetre, mert az újautó piacot elnézve nemigen lesz utánpótlás.

Oldm4n 2014.06.22. 17:01:55

@Schütii: Pontosan ezért cserélünk ma AZONNAL MINDEN használtautóban komplett vezérlést, vízpumpát, ékszíjat, feszítőket, biszbaszokat, egyebeket plusz kétszázért. :/

Még egy mondat, a Cosworth motor a Scorpioban csak az első generációban volt 2.9-es, a békában már 3.0. 2.9 az a Facelift és utáni (béka is) sima V6, 'A' BOB motor. Nem rossz ám az sem, csak én szomjasnak találom -város 15, mert csak automatával létezik- a mai benzinárak mellett. De gázzal, VAGY egy céges korlátlan benzinkártyával nyugodtan. Ééééés az a mély morajlás... ;)

Egyébként tudja valaki, miért nem az abszolút gondozásmentes fogaskerék áttétel hajtja a vezérműtengelyt, kb úgy, mint a VF Honda motornál? (Azon kívül, hogy a gyárnak kell a pénz!?)

Schütii 2014.06.22. 17:04:11

@nick papagiorgo: "szegény vagyok, de újautót akarok"

Ismerősön szájából a következőt hallottam mikor megvette a Logant: "Nincs pénzem, muszáj volt új autót venni"
Ez nem sokkal a hitelválság előtt volt, 10 évre 0 beugróval...

nick papagiorgo 2014.06.22. 17:06:00

@uki: dehogyis, értem én, egyféleképp gondolkodunk :)

nick papagiorgo 2014.06.22. 17:09:38

@Schütii: igazából az nálunk népi hagyomány, hogy az emberek nagyfelújítás (lánccsere, kettőstömegű stb) helyett visszapörgetik és eladják az autóikat (vagy a kereskedő olcsón beszámítja és ő pörgeti vissza).
Ez mondjuk az újautó felé hajtaná az embereket, viszont itt a TC-n is voltak cikkek (tán valami Land Roverrel), hogy a koma megvette új(nak látszó) autóját a kereskedésben, aztán annyi gyíkja volt, hogy ihaj, vélhetőleg nem is volt új, viszont a kereskedés nem tudta megcsinálni, meg egy idő után nem is volt hajlandó, és indult a pereskedés.
Szóval újautónál is előfordulhat ez.

Schütii 2014.06.22. 17:12:54

@Oldm4n: Azért egy láncos motornál nem kéne evidensnek lenni hogy vezérlést cserélünk, mert különben mi a fene értelme van a láncnak? Ha a láncot cserélni kell (200000 km-nél) akkor ott konstrukciós hiba esete forog fenn, arról meg vagy tud az ember vagy nem. Nyilván utána lehet nézni ilyeneknek a vétel előtt, de ez nem elvárható dolog. Most ez nem kötekedés, a fenti Scorpios emberke egyszerűen egy szerencsétlen átlagjóska, remélem azóta valami "csudajó" autóban ül és remek szakemberhez hordja szervizelni.

nick papagiorgo 2014.06.22. 17:25:21

@Schütii: hát, ha nem tekernék, lehet nem kéne. Másrészt a láncnak is van egy élettartama, VW FSI-nél is kb kétszázat bír, asszem. Meg van ez a mesterséges avultatás dolog, illetve az, hogy az autógyárak az újautó árakon veszítenek, viszont az alkatrészárakon nyernek, tehát érdekük, hogy minél többször cserélj ezt-azt. Ezért is nem "örök darabok" a mai kocsik már.

Egyébként a kedvencem a "számlával igazolt" alkatrészek. Namost valaki vett egyszer egy kettőstömegűt vagy láncot, de mi rá a garancia, hogy az a te kocsidban van benne, ugye. Manapság a márkaszervizek elviszik előled az autót, és X idő után visszakapod, hogy ez-az lett cserélve. Ha gyanakvó emberke vagy, beleteszik a "cserélt darabot", ami ugye nem biztos, hogy a te kocsidból lett kivéve. És a márkaszerviz elvileg garanciát kell vállaljon a szerelésre meg az alkatrészre is, de Kókány Béla sufniszerelő nem vállal garit semmire, max szétteszi a kezét, hogy hát ilyenek ezek a mai alkatrészek. Az emberek meg benyalják.

Oldm4n 2014.06.22. 17:32:55

@Schütii: Nem elvárható dolog?! o.O Én amikor autót nézek - csak használtat - mindig a lehető legalaposabban utánanézek annak, amit akarok. Máshogy nincs értelme.

Oldm4n 2014.06.22. 17:34:40

@nick papagiorgo: Bizony, nekem is sűrűn eszembe jut a fószer, amikor -különösen a cégnél- ecsetelik nekem a nagyszerű euroboxok mindenféle tulajdonságait...

roadkiller123 2014.06.22. 17:36:16

Szép és jó az Audi csak lehet hogy ennyi baja a 2.5 TDIvel sem lett volna, és azért van különbség dinamikában is.

A Loganra nem tudok mit mondani, mi autószeretö emberek vagyunk, de van akinek csak tárgy, ök vannaktöbségben. Anyámék is vettek új Thaliat, utána beültettem öket az olcsóbb A6ba, és nem érezték a különbséget legalábbis nem érdekelte öket..

A Scorpio tudom hogy nem az a hú de megbizható de azért a szerelök nagyot hibáztak, megtudom èrteni a tulajt.

Schütii 2014.06.22. 17:51:34

@nick papagiorgo: "az autógyárak az újautó árakon veszítenek, viszont az alkatrészárakon nyernek"

Ezzel a baj, hogy az alkatrészekhez semmi közük az autógyáraknak, legtöbbjéhez legalábbis, mert mindent beszállítók készítenek, a vezérműszíjat/láncot egészen biztosan. Így a gyárnak ezek cseréjében nincs érdekes, sőt az lenne az ő érdeke hogy ne kelljen cserélni semmit, mert így jó híre lenne az autónak, amit ezért többen vennének.
De nem ennyire fekete és fehér ez a dolog se, mert az se jó a gyártónak ha örök életű a terméke, mert akkor megint csak nem fogy úgy ahogy kéne.

Schütii 2014.06.22. 17:56:47

@Oldm4n: Az alaposság egyértelműen előny, de aki nem néz utána alaposan, mert mittudomén, hülye hozzá, stb, azt se érje már az a meglepetés hogy elszakad a lánc a motorban, mert nincs gyár által előírt csereperiódus rá megállapítva. De ez csak egy példa és nem márkára/típusra akarom kihegyezni.

nick papagiorgo 2014.06.22. 18:05:52

@Schütii: az alkatrészeket a beszállítók készítik, de a gyár adja el. Ez úgy néz ki, hogy te vagy az autógyár, megveszel valamit mondjuk 20 Euró áron a beszállítódnál, és beépíted, de ha alkatrészbe adod el, akkor akár 200 Euró is lehet. Ha kifutott a cucc, akkor a beszállító pl. újratárgyalja az árat, és felemeli 30-ra a kis széria miatt, akkor mondjuk csökken a haszonkulcs (és te akkor felemeled 200-ról 300-ra).

Tehát pl. Te egy motor vagy váltóalkatrészt nem a gyártójától veszel meg, mert ő nem is adja el neked (lévén nem szatócsüzlet, nem tart fenn boltot, ahol a végfogyasztókat szolgálja ki. Ezenkívül szerződése is van a gyárral, hogy az adott terméket csak neki adja el. Gondold el, terítené maga is, ő fölözné le a 20 és 200 közötti hasznot). A "genuine" cuccok is csak a gyártónak mennek pl. Esetleg elsőkörös beszállítók adnak el saját alkatrészeket maguk is, mint a Webasto a kályháját vagy a Hella a reflektorait, de a láncban lejjebb levő beszállítók tuti nem, mert ők gyártásra és autógyárnak történő eladásra rendezkedtek be, nem végvevők kiszolgálására. Ezért nem értik az emberek, hogy egy magyarországi gyár pl. miért nem ad el nekik alkatrész. Hát ezért.

nick papagiorgo 2014.06.22. 18:18:35

@nick papagiorgo: egyébként ennek az egész dolognak a lényege az, hogy van ugye az adott alkatrész rajza, amit mindig a vevő készít el, és az az ő tulajdona, csak odaadja a beszállítójának, hogy annak alapján gyártson (a beszállító, meg ha albeszállítója van, akkor megcsinálja a részegység komponensét és azt adja ki stb.) Namost, mivel a rajz a vevő szellemi tulajdona, így ki van kötve, hogy a rajz alapján készült alkatrész csak a vevőnek (a rajz tulajdonosának) adható el. És ugye a vevő nem szereti, ha ilyen "reengineering" történik, tehát a beszállító megváltoztatja kicsit a rajzot, gyárt olyat is, és saját maga teríti, ugye (vö. Kínában koppintott autók). Ez általában kemény pereket von maga után (szellemi tulajdon koppintása), és az illető cégnek nem sok keresnivalója lesz az autóiparban.

szebeee 2014.06.22. 18:32:50

@nick papagiorgo:
Persze, van olyan is aki nem azért vesz 3 milliós használt prémiumot, mert megy a f*szméregetés a szomszéddal, hanem mert neki az jön be neki, de nem akar 9-10 milliót költeni újra. De legalább el tudja tartani, tisztában van az alkatrészárakkal stb, és nem ír majd lehúzós népítéletet.
Csak sajnos ebből van a kevesebb.

nick papagiorgo 2014.06.22. 18:51:18

@szebeee: hát igen, van egy olyan elméletem, hogy (feltéve persze, hogy a típus nem egy siralom önmagában) a lehúzós ítéletek kb 20%-a jogos, a maradék 80 % vagy azt hitte, hogy ért az autókhoz, és kiderült, hogy nem, vagy pedig f*szméregetésre kellett, és kiderült, hogy annak viszont kissé drága :)

nick papagiorgo 2014.06.22. 18:54:28

@nick papagiorgo: és ezzel párhuzamban a dicsérő ítéleteknek is kb 30-40 %-a jogos, a többi tulajdonképpen saját magára büszke, hogy milyen ügyes is volt ő, amikor ilyen kocsit vett (és még képes saját maga előtt is letagadni vagy kisebbíteni az autó hibáit, mert az azt jelentené, hogy nem is volt olyan okos).

Ezek mind kiderülnek a stílusból amúgy.

Schütii 2014.06.22. 18:59:31

@nick papagiorgo: No, maradjunk annyiban hogy nem ismerjük pontosan a beszállítók és a gyártók közötti együttműködés részleteit.

nick papagiorgo 2014.06.22. 19:08:36

@Schütii: hát én mondjuk igen :) Dolgoztam pár autóipari beszállítónál.

♔bаtyu♔ 2014.06.22. 19:17:19

Rockefellert megkérdezték, melyik a legjobb autó.
Ő pedig azt mondta, az új autó. Igaza is van.

venturaea 2014.06.22. 19:17:37

persze, a gyártó veszít az új autón...muhahahahahahahahahhahhahaha

Schütii 2014.06.22. 19:47:06

@nick papagiorgo: Pedig nem úgy néz ki. :) Azért az csúnya volna ha az autógyártó lényegében alkatrész árusításból élne meg, az autógyártás csak egy melléktevékenység lenne.

nick papagiorgo 2014.06.22. 19:52:36

@Schütii: jól van, nézzél csak nyugodtan hülyének, ha gondolod. De ha belegondolsz, az újautó piacon igen kemény árverseny van, ami lefelé hajtja az árakat, és csökkenti a profitot (ha nem adod olcsóbban az újautót, mást fognak venni).
Ezt valahonnan ki kell termelni. Ha nem innen, akkor onnan (alkatrészekből). Ugye, ismerősek azok a történetek, hogy a másfél milliós autónak mondjuk fél-egymilliós javíttatása van?
Mi kerül egy kettőstömegűn pl. többszázezer forintba?

Én pl. konkrétan dolgoztam olyan beszállítónál, amelyik maga is csinált vevőszolgálati értékesítést, és képzeld, azt a cuccot, amit mi beépítésre megvettünk, a vevőszolgálatnak kb ötször annyiért adtunk tovább, és elgondolkodhatsz azon, hogy ő mekkora haszonnal adta tovább, és még nem ő volt a lánc legvégén.

venturaea 2014.06.22. 19:56:31

@nick papagiorgo: én meg láttam listaáron 5 millás autónak 1,5millás bekerülési számláját importőrnél. A kereskedő fix 7%-ot kapott az 5 millás listaárból, ő abból tudott engedni ha a vevő alkudozott de az importőr 1,5-ért kapta, erre jött rá a regadó,áfa stb.

nick papagiorgo 2014.06.22. 20:00:32

@venturaea: és ha pl utánanézel, hogy ugyanehhez az autóhoz mennyi egy új motor, a váltó, meg a kasztni, ha alkatrészben veszed, akkor arra jössz, hogy csak ez a három kb. többe kerül, mint az egész autó egyben, összerakva.

No, min van a haszon? Az autón, vagy a részegységeken? :)

uki 2014.06.22. 20:03:24

@♔bаtyu♔: sztem a korlátlan használatú céges új autó a legjobb. :-)

uki 2014.06.22. 20:05:19

@venturaea: és ebbe az 1.5-be bele volt számolva a K+F, a marketing meg egyéb minden egyéb költség ami felmerül?

akos696 · www.focusauto.hu 2014.06.22. 20:09:01

@Schütii: És ez mitől bökkenő? Ferdehátú vs csapotthátú 5ajtós. Volt ilyen pl Corollából is, csak ott nem hívták másnak.

Schütii 2014.06.22. 20:09:48

@nick papagiorgo: Az alkatrészeknél nincs árverseny, csak az autóknál?

Schütii 2014.06.22. 20:10:53

@akos696: Az Opelnek ez egy igen nagy bökkenő volt.

nick papagiorgo 2014.06.22. 20:24:59

@Schütii: az alkatrészeknél nincs, mert azok ugye márka- illetve típus specifikusak.
Tehát, ha van pl. hárommilliód új autóra, akkor választhatsz kb. 10-féle modellből mondjuk.
De egy adott típushoz való adott alkatrészt egy, kettő vagy három beszállító gyárt csak, meg talán az utángyártók (de őket hagyjuk most, hosszú mese lenne. Ők tulajdonképp kalózok, nem rajz alapján dolgoznak, csak próbálják eltalálni, hogy az adott cucc megfelelő legyen. Ezért kerül az utángyártott felébe-harmadába pl, mert ott nem kell behozni azt a hasznot, ami az újautó-eladásnál kiesik, meg szerződni se kell az autógyárral). Ráadásul ahogy fent írtam, az alkatrészgyártók fix áron adják tovább az alkatrészt a gyárnak, tehát ők nem tudnak "versenyezni", vagy csak minimálisan (inkább minőségben, mint árban - olyan nincs, hogy egy autógyárnak van két beszállítója, és az egyik feleannyiért tudja ugyanazt, mint a másik, mert akkor ő lenne az egyedüli beszállító).
Az autógyártó persze figyel arra, hogy az alkatrészek ára ne legyen túl magas a konkurrenciához képest, mert akkor megnő az autó fenntartási költsége, és nem veszik a típust. De mivel mindenki ezt csinálja, ez nem releváns. Itt egy olyan tendenciát kell megfigyelni, mint a "francia autóknál", hogy pl. az autó maga olcsó (kicsi a haszon), de a fenntartása arányosan drágább, mert drága hozzá az alkatrész. És egyre inkább ez a tendencia uralkodik el.

A fentiek nem vonatkoznak persze olyanokra, mint gumi, akkumulátor stb, tehát ami nem márka-vagy termékspecifikusak, hanem több autóba is beépíthetőek.

szebeee 2014.06.22. 20:43:59

@nick papagiorgo:
Jaaaaj, imádom amikor leírják hogy piros lámpától hogy gyorsulta le az M-es BMW-t, Ferrarit, Porschét akármit :)))
Meg amikor leírja az ítélet elején hogy "ebbe csak tankolni kell", aztán ezt kellett cserélni, az kezdett el csörögni, amott rohad...

Prérifarkasz 2014.06.22. 20:58:45

@♔bаtyu♔: Na persze, mert Rockefeller olcsó tucatautón járt... ;)

Ogilvy (híres reklámszakember) esküdött a használtautóra, igaz, hogy ő Rolls Royce-okat vett 7-8 évesen, mert tapasztalatai szerint azok akkorra járatódtak be és vetkőzték le gyerekbetegségeiket... ;)

Schütii 2014.06.22. 21:00:12

@nick papagiorgo: Mondd hogy én tudatlan vagyok, de arról nem hallottam hogy egy autógyár külön alkatrészt forgalmazna. Tehát ha én bemegyek egy autósboltba, és kérek Fiat Grande Puntohoz vezérműszíjat, akkor azt én a Fiat gyárból (egyikből a sok közül) fogom kapni, nem az ő beszállítójától egy másik kereskedelmi csatornán?

nick papagiorgo 2014.06.22. 21:22:34

@Schütii: igen, a Fiattól kapod. A Fiatnak van egy beszállítója, aki elad X ezer darabot a Fiatnak, ebből ő a nagyját beépíti, a maradékot meg eladja pótalkatrésznek. A beszállítója nem fogja neked eladni, mert ő azzal foglalkozik, hogy a Fiatnak gyárt és elad, nem pedig azzal, hogy "verzérműszíj-boltot" üzemeltet, ahová Te, meg a többi autótulaj bementek (és ahol csak és kizárólag vezérműszíjakat lehet kapni). És ahogy vezérműszíj-bolt nincs, úgy nincs féktárcsabolt se, meg kézifékkar-bolt se, meg ezek.

Schütii 2014.06.22. 21:28:10

@nick papagiorgo: Az mitől lehet hogy ami eredetileg a Fiatban volt azon Lancia logo volt, (Fiat-Lancia egy kutya) ami vettem azon meg Gates feliratok? Amennyire tudom a Gates nem "utángyártó" cég, sokkal inkább gyári beszállító, de nem azt állítom hogy a Fiatnak is ő szállít be, csak valahogy mégis akadt az autósboltban olyan Gates szíj ami jó a Fiatra.

TurboRudi 2014.06.22. 21:53:54

A 75-ös Alfa akarmikor jöhetne, a többi lecso...

Krisi 2014.06.22. 22:25:30

ez a jó a 75-ös Alfában, hogy még a legkisebb 1.6-os motorral is odabasz. a másik meg hogy ár/érték arányban így használtan nincs sok ellenfele, ami szintén benzines, hátsókerekes és komolyabb futómű van alatta gyárilag

Michel Djerzinski 2014.06.22. 23:59:57

@TurboRudi: Ennyi. :) Egy Alfa az egy Alfa. A többi lófasz. És most, hogy hivatalosan is megszűnt a Lancia (amiért így, ebben a formában már rég nem kár), már nem marad más élvezetes, szép autó, csak az Alfa Romeo. Meg az új Saab 95. Slussz. A Volvo is érdektelen lett - legnagyobb sajnálatomra. (Az első szériás S60 kéne, de a legújabb hitványul néz ki.)

Michel Djerzinski 2014.06.23. 00:01:44

@Krisi: egyetértek... Ford, Opel, VW, Toyota - hagyjuk már... Ezek tömegautók tömegembereknek, tömegigényekkel. Jó, mindegyikben volt pár típus, amiért lehetett rajongani, de amúgy csak tovább szürkítették a szürke utcaképet.

Michel Djerzinski 2014.06.23. 00:03:43

@Michel Djerzinski: bár rögtön hozzá kell tennem, hogy az Alfa legújabb iránya (MiTo, Giuiletta) egy totális zsákutca. Nem szép, nem kívánatos, nehéz autók. Divatosak. Követik a trendet és nem diktálják. Ezért kár. De ha ránézek az öcsém fekete GTV-jére, akkor mindent megbocsátok! :)

ledo76 2014.06.23. 06:23:06

@Michel Djerzinski: A Giulietta formája egy dolog (azt azért nem mondanám, hogy nem szép, viszont a Mito tényleg elég nyomi), de nem nehéz. Az a 159-es volt. Az igaz, hogy az Alfa évek óta semmi különlegeset nem csinált, de a 4C mutatja, hogy ez csak pénzkérdés, tudnak ha akarnak.

Szabványok 2014.06.23. 10:27:37

@Teshow:
Tévedés!
A Bálna gyönyörű!
Hasonlít a kortárs E mercihez, de míg annak közönséges formája van, addig a Bálnának egyedi. Az egyenautóhoz szokott újra ézéketlen szemnek első ránézésre meglepő, de nagyon hamar bele lehet szeretni és akkor már minden más autó szürke egyenruhás. (Mondhatnám úgy is, hogy a békát meg kell csókolni és gyönyörű király válik belőle.)

Műszakilag zseniális, mert egy igazi luxusautó. Olyan minőségű hang- és rezgésszigeteléssel, ami manapság nem divat (7-s BMW, S-klase alatt) A négyhengeres motorja simábban, egyenletesebben, vibrációmentesebben jár, mint egy sorhatos BMW.
A Ford mindent bevetett, ami jó (és drága).
A négyhengeres motorhoz kettőstömegű lendkerék, villanymotor simasággal húz alacsony fordulattól. A (négyhengeres) motorban sok tartalék van, 300e-t elmegy 0 olajfogyasztással, könnyen lehet benne plusz lóerőket keresni.
Menetkényelme, csendje, rugózása luxusautós. (Igaz ez a maximális kanyargyorsulásra negatívan hat.)
Mivel hátsókerekes nagy mérete ellenére kisebb körön fordul, mint egy Corsa.
Nem romlik el gyakrabban, mint egy átlagautó.
Ami viszont óriási ellenérv, az az, hogy Ford. Egyrészt nem prémium gyártási minőség. Kell egy idő, mire a gyártási hibás alkatrészek eltörnek, tökremennek. A legnagyobb szívás, hogy a Ford csak a gyártás leállása után 5 évig garantálja az alkatrészellátást. 16 éve állt le a gyártása, tehát ma egy Ford szervizben csak pingvineznek, ha alkatrészt keres az ember. Utángyártott meg egyrészt xar, másrészt ki az a hülye, aki egy 100e példányban eladott autóhoz egyedi alkatrészeket gyárt?
Úgyhogy morzsoljunk el könnycseppet eme (szinte) tökéletes autó sírjánál, a Ford csúcsteljesítményénél és szálljunk be a zörgős gagyinkba, ami keveset fogyaszt, van hozzá alkatrész, viszont nyoma sincs benne a tökéletességre törekvő tervezésnek.

Komojtalan 2014.06.23. 10:29:49

@nick papagiorgo: Ajánlom menj fel egy autós alkatrész oldalra, ott nem azt fogod látni: X alkatrész ennyi, hanem X alkatrész ettől a gyártótól ennyi, attól annyi, a harmadiktól amannyi. Valami olyant olvastam, hogy amíg el nem terjed egy modell, addig nem lesz utángyártott alkatrész, mert nem éri meg. Minél inkább elterjedt, annál több fogy, annál inkább megéri utángyártani. Egy új modell 1-2 éves koráig gyári alkatrészt kapsz, utána megjelenik a többi márka is. Ezt már tényleg csak az emlékezetem mélyéről: Valamelyik modell kapcsán volt egy megjegyzés, hogy a gyári tervekre is van X év (3-5?) szabadalom, utána szabadon felhasználható. Az autógyár nem sok mindent gyárt maga, az alkatrészeket a beszállítók csinálják. Ha a gyári márkajellel akkor X forint, ha sajáttal akkor X/2, ugyanúgy mint a Tesco gazdaságos termékeknél, illetve pont fordítva. A márkajelet kell megfizetni, de azért a 1000% haszonkulcs erős túlzás.

Jóskagyerek34 2014.06.23. 10:54:36

@nick papagiorgo:Akkor Te még nem voltál autósboltban?Igen tudsz venni szinte mindent egy helyen és képzeld el több gyártó cég termékéből is válogathatsz.Hihetetlen igaz? Például ha veszel egy -maradjunk a Fiatnál-szalonban egy kuplungszettet miből általában ki van köszörülve a gyártó neve szinte 100% hogy ugyanazt veszed meg PL:Valeo logóval féláron valamelyik autósboltban. Vagy céges autód van akkor bocs.....
Visszatérve a francia árakhoz:5 éves Francia kocsimba első 280mm-es tárcsák + betétek (DELPHI)28eft. Sok?

nick papagiorgo 2014.06.23. 11:04:36

@Schütii: nemtom, hogy miért van rajta Gates logó. Elképzelhető, hogy ez egy olyan szíj, ami többféle autóra is jó (szíjakban nem mozgok annyira otthonosan)?

nick papagiorgo 2014.06.23. 11:09:18

@Komojtalan: Van ebben igazság, hogy X évig érvényes a szabadalom. Továbbá kifutott típusokra (Opel Kadett, Golf I pl) már nem gyárt a gyári beszállító, ezért vannak utángyártott alkatrészek. Futó típusoknál, főleg a ciklus elején azért nincsenek, mert 1. az autógyár bemorcog, ha lekoppintják a cuccát 2. akkor éri meg utángyártani, ha a gyári beszállító leáll, mert a típus kifut.
Egyébként a gyári - márkajellel ellátott - alkatrészeket egyfelől az új autóba építik be, másfelől a márkaszervizek is ezt kapják. Továbbá te is vehetsz esetleg autósboltban, ha akarsz (jellemzően az a legdrágább).

nick papagiorgo 2014.06.23. 11:17:44

@Jóskagyerek34: Ha elolvastad volna, amit fent írtam, én magam is írtam, hogy általában 1-3 gyári beszállító van, és az utángyártók. Azt is el tudom képzelni, hogy egy autósboltban több alkatrész is van.

Vegyünk egy másik, egyszerű példát, hogy ne zavarjon meg az autók világa. Tegyük fel, van egy ruhagyárad, ami Nike, Levis stb. cuccokat gyárt. A Nike megvesz tőled egy szabadidőruhát mondjuk 2000 Ft/db áron, és eladja a saját boltjában mondjuk 10.000 Ft/db áron.
Namost tegyük fel, hogy neked az a huncut ötleted támad, hogy a Nike cuccokat elkezded a saját boltodban is árulászni mondjuk 5000 Ft/db áron, ami a Nike árának a fele. Ezt a Nike nem fogja neked megengedni mert rontod az üzletét (és mással fog varratni, nem veled). Vagy azt mondja, hogy árulhatsz, de vedd ki a Nike logót (az onnatól nem Nike már, és te csak olcsóbban tudod eladni) vagy Nike logóval, de évente max. mondjuk 10.000 db-ot, és a Nike címke használatáért fizetsz neki 2000 Ft-ot/db. Vagy megpróbálhatod "Nikk" logóval eladni a cuccot, ez a legdurvább, mert még a logóját is lopod.

nick papagiorgo 2014.06.23. 11:23:08

@Jóskagyerek34: egyébként a francia kocsiba első tárcsák+betétek nem sok (perszre az is kérdés, milyen gyakran cseréled), viszont jellemzően a motorvezérlő elektronika (ECU) valamelyik első kerék elé van beszerelve ravasz módon. Namost, ha ütközöl frontálisan, vagy nekimész egy lámpának, az ECU fog tönkremenni elsőnek, na, az sok lesz.

Jóskagyerek34 2014.06.23. 12:12:00

@nick papagiorgo: Igazad van DE!Mondjuk egy Gates gyárban nem gyártanak Dayco szíjakat és fordítva.Vagy TRW-nél Delphit.Az hogy a gyár szerződést kötött valamelyik beszállítóval és egy idő után más is gyártja és kialakul egy árverseny az nekem csak jó.De hidd el ugyanazt kapod logóval féláron mint ha bemész a szalonba és megveszed az "autógyár termékeként"logó nélkül.Ok vettem én is apróságokat szalonban mert máshonnan nem tudtam beszerezni.

Jóskagyerek34 2014.06.23. 12:31:26

@nick papagiorgo: Visszatérve az alkatrészárra mert azt mondtad hogy: "mint a "francia autóknál", hogy pl. az autó maga olcsó (kicsi a haszon), de a fenntartása arányosan drágább, mert drága hozzá az alkatrész." Kicsi haszon van de ha rohadt sokat adnak el már nem is lesz olyan kicsi a haszon .PL:Dácsija. Persze lehet van olyan ahol az ECU ott van de biztos van még pár gyártó aki szintén oda rakja.Lehet egy prémiumhoz 10x annyiba kerül az alkatrész meg a munkadíj,de tudod mit kerüljön is.Meg azt bírom amikor látom a francia kocsimon a Siemens meg a Bosch logót,ezek a szar francia kicsik mi....?????
Üff

nick papagiorgo 2014.06.23. 13:14:15

@Jóskagyerek34: a franciát én azért tettem idézőjelbe, mert bizonyos emberek fejében ezeknél a típusoknál terjedt el, hogy állandóan javítani kell őket (most más kérdés, hogy jogos-e vagy se).

Tehát a történet a következőképp néz ki (összefoglalva).
Árverseny van az újautók piacán. Aki olcsóbban adja az autóját, az többet ad el, erre a válság még csak rátett.
Namost, az egyik autógyár kitalálja, hogy csökkenti az autói eladási árát, hogy többet tudjon eladni. Ettől csökken a haszon, tehát valahol azt vissza kell fogni. Ha a marketingköltségeket, bérköltségeket stb. levonjuk, marad az alkatrészköltség. Erre írtam korábban, hogy ha megpróbálnál egy új kocsit (futó típust) alkatrészekből összelegózni, nagyságrendekkel többe kerül, mintha megveszed készen, egybeépítve, garanciával.

És itt most álljunk meg egy pillanatra, és gondoljunk bele, hogy nem itthon vagyunk, a sufniszerelők világában, hanem pl. tőlünk nyugatabbra, ahol az emberek a kocsijaikat márkaszervizbe hordják, a garanciaidő lejárta után is. A márkaszerviz meg azért "márka"szerviz, mert az autógyártól kapja az alkatrészt, nem a Bárditól veszi. Onnan csak akkor vesz, ha a típus már annyira kifutott, hogy a gyár se ad hozzá gyári alkatrészt (kb 20 év után vagy hogy).

Mi történik tehát? Gyártsunk olyan kocsikat, amik relatíve olcsóak, viszont (jellemzően a garanciaidő lejárta után) többet kell szervizelni őket. Nem fontos, hogy az alkatrész drága legyen, az is jó, ha gyorsan kopik, és gyakran kell cserélni. Tegyünk az autóra kisturbót, az jó, mert teljesíti az emissziós normákat, meg mert 100 ezer után jöhet a turbófelújítás, amire jó nagy értékű alkatrész kell. Meg tegyük az ECU-t sérülékeny helyre, hogy ha a tulaj megtöri (önhibájából, ami nem garanciális ugye) drágábban kelljen cserélni. Meg csináljunk ilyen apró piszkosságokat, hogy az autót javítani kelljen, építsünk egybe alkatrészeket, amik csak egyben cserélhetőek stb.

A márka indulása után kb öt-tíz évvel persze ezek a dolgok kiderülnek, hogy az emberek a gatyájukat ráfizetik a kocsikra. Megjelennek az utángyártók az olcsó cuccaikkal. De az autógyárak addigra már megszedték magukat az adott típuson, adott esetben már ki is futott, vagy kapott egy faceliftet, ahol a fenti hibákat már "kijavították", és az új típus sokkal "megbízhatóbb" mint a régi. Egy autógyárnak egy kifutott típusnál már tökmindegy, hogy ki ad hozzá alkatrész és milyen áron, ő az éppen aktuális típusára koncentrál, amihez viszont (jelenleg) csak gyári alkatrész kapható, amit viszont csak ő ad el, nagy haszonnal.

Még egyszer mondom, ne a hazai viszonyokból (senki sem jár márkaszervizbe, senki nem vesz újautót, és alkatrészből is utángyártottat vesz fillérekért) induljunk ki, mert az autógyárak se Magyarországra fejlesztenek autót. Ezért nincs értelme azoknak a történeteknek se, hogy XY már kifutott típushoz milyen olcsó az alkatrész, mert az se releváns.

Oké így a történet?

DeezL 2014.06.23. 13:59:53

@Krisi: E30 E36 sem volt rossz ami hátsókerekes és jó futómű van alatta!@TurboRudi: azért azt nem mondanám hogy a többi szar...@ledo76: ez igaz!Giu is csak szerintem kivülről szép belül nem olyan nagy durranás.. beültem olaszban mondom akkor ilyent nem hozunk az asszonynak...az új delta viszont belül meg az eleje is tök jó kár hogy a hátulja fura...

DeezL 2014.06.23. 14:05:34

@Schütii: nem értem ez mire, jó én soha nem pörgettem vissza egyetlen eladott autót sem... most is hordok be autókat,nem élek ezzel a hülyeséggel... de mondjuk ezért is vettem autóim zömét kint mert ott nem szórakoznak ilyennel.Németországban is megvolt a helyem ahova jártam aki nem török meg stb emberke volt

Krisi 2014.06.23. 16:29:32

@DeezL: amikor 3éve néztem autót akkor azt a következtetést vontam le, hogy 7-800ezer alatt nincs olyan BMW, amit nyugodt szívvel megvennék. Fele ennyiért meg kaptam egy szinte tökéletes 75-öst, ezért írtam, hogy ár/érték arányban jobb.
bár mondjuk az is tény, hogy azóta figyelem folyamatosan a hahu-n a friss 75-ösöket, és kb. félévente van, hogy felkerül egy jó állapotú példány nem csillagászati összegért. magyarul a BMW drágább, de legalább létezik a piacon, 75-ösből viszont résen kell lenni, ha akarsz egyet. vagy mehetsz külföldre, de az meg már nem lesz olcsó. úgyhogy ne mtudom hol van az igazság :)

Michel Djerzinski 2014.06.23. 18:41:41

@ledo76: a Giulietta a konkurensekhez képest számít szépnek, Alfás viszonylatban semmi különös. Az a borzongató érzés, amelyet korábban lehetett érezni egy-egy új Alfa modell bemutatásakor, mára elveszett. A Giulietta követi a trendet, óvatoskodó, nincs benne semmi extravagáns. Sőt, inkább útkeresőnek, bizonytalannak érzem. És, mellesleg, bizony nehéz. 1,3 tonna hogy a fenébe ne lenne az?! A MiTo szóra sem érdemes. Az utóbbi évtizedek mélypontja. A 4C tényleg izgalmas, hát még a 8C Competizione!

DeezL 2014.06.23. 19:25:19

@Krisi: hát figyelj amiben sok munka van és tényleg jó annak meg van az ára, olcsón nem lehet jót venni ,max nagy mázli kell hozzá!!! Unokatesómé patyolat... 3.0 V6 75 nem is eladó,vagy max olyan árban ami millió fölött van!!

ledo76 2014.06.23. 21:58:46

@Michel Djerzinski: Mondtam, a kinézete egy dolog (részben izlés dolga, részben én semmilyen autótól nem vagyok mostanában elájulva), valóban semmi extra. A tömeg viszont ténykérdés. A bemutatásakor azt hiszem 1 könnyebb autó volt a kategóriájában (a biztonságnak és az extráknak meg van a tömege) az Opel Astra kb 200 kg-al nehezebb. Most, hogy a gyártók rájöttek nem hízhatnak a végtelenbe az autók, már több könnyebb van nála, de még mindig kevesebb mint amennyi súlyosabb.

ledo76 2014.06.23. 22:05:18

@Michel Djerzinski: A 159-es és a Brera tényleg nehéz volt. Akkor harapott saját farkába az Alfa, javult a minőség, de elvesztetette az a pluszt ami a hátsókerekes Alfák után még megmaradt valamennyire a márkánál. Viszont a 159-es legalább gyönyörű.

Michel Djerzinski 2014.06.23. 22:08:25

@ledo76: A 159-es, a Brera ÉS a Giulietta is nehéz. (Még akkor is, ha az Astra 200 kilóval nehezebb. Ettől mindegyik autó egy dög. Egy autót egyszerűen nem élvezetes vezetni kb. 1 tonna felett. Semmilyet.) A 159-es tényleg gyönyörű.

ledo76 2014.06.23. 22:48:05

@Michel Djerzinski: Ez azért kicsit sarkos, hogy 1 tonna felett nincs élvezetes autó. A mai Ferrarik, Porschék mind 1 tonna fölött vannak és nem panaszkodnak a tesztelők az élvezet hiányára. Az igaz, hogy az alsóközepes autók (is) mind nehezek (ezt a gyártók is belátták), de a biztonságnak, kényelemnek ára van, így a Giulietta-t is ebben a viszonyításban kell nézni.

DeezL 2014.06.24. 09:30:50

@ledo76: nehéz,de de a 210lovas 2.4 Mjet különösebben leszarja hogy hány kiló.. ahol van nyomaték meg lóerő az leszarja a tömeget! Ez ugyanaz mint más szemszögből az Ivecom közel 500ezer km-es ez már bizonyított leszarja a garanciát:D

Hurri Kán 2014.06.24. 10:10:48

"Az előzmények…
26 éves informatikus közalkalmazott"
Fordítsuk le magyarra: kilóg a seggem a gatyából, unalmas kocka vagyok, de villantani akarok... Hát hajrá :D

Jóskagyerek34 2014.06.24. 10:58:52

@nick papagiorgo:Értem amit mondani akarsz.Vannak gyártók akik alkalmazkodnak a helyzethez és igyekeznek kihasználni hogy ezekre az olcsó kocsikra egyre nagyobb az igény.Szerinted miért van az hogy a gyártók olyan helyen gyártanak ahol olcsó a munkaerő,talán még a járulékot is a befogadó ország állja,adókedvezmények.Egy Román összeszerelő munkás bére mennyi?60-80eFT ugyanez Münchenben 700-800eFT? Mindenki aki termel valamit,elad a profitra törekszik legyen az ropi vagy autó.Ha tudsz alkalmazkodni a piachoz és el tudod adni semmi gond,de ha lassan kapcsolsz becsődölsz. Ha egy autógyár az alkatrész eladásból élne az már régen rossz és nem derülne ki???PL:volt egy angol ,svéd autógyár és egy finn telefongyártó megvan???.Válságban milyen autók mentek?Prémium szegmens 15+milliós meg a 2-3 milliós olcsóbb.

Az hogy lehetnek konstrukciós hibák igen.Ha olvasod Novoth Tibor cikkeit láthatod.De odafigyeléssel és folyamatos karbantartással elég sok hiba kikerülhető lett volna.30ekm-es olajcsere nóóóóóórrrmmááááális???Az hogy nem viszem márkaszervízbe mert nem akarok kifizetni az 1000Ft-os olaj literjéért 4000Ft-ot meg az 1500Ft-os szűrőért 5000Ft-ot az egészért 50eft-ot hát bevállalom.Inkább megcsinálom magamnak és az biztosan ki van cserélve.Az hogy a paraszt szervízbe vitte gari alatt a 0% os 10 évre vásárolt szarját és jól lehúzták és utána már nem vitte oda és becsődőlt sok az kinek a hibája?A kapzsi márkaszervíznek vagy a szegénységnek?Láttad gondolom mennyi bezárt véletlen? Nem.

Alkatrészboltok nyugaton is vannak sőt.Meg gondolom független szervizek is.
süti beállítások módosítása