Heti merítés

  2014. május 18. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Első

63658

Majdnem a tipikus "bácsiautó": egy-két helyen rohadás a sárvédőívek környékén, egy-két horpadás a kapu benézése miatt, de egyébként semmi. Olajcsere, szűrők cseréje otthon. Műszakihoz a fékrendszert nézték át, máshoz nem kellett nyúlni.

Metálkék Villám

59542

Közlekedtünk vele télen is és igen a benzinkályhát is használtuk. Lényegében egy digitális szerkezetről van szó :D 0 állásban kockára lehet fagyni az autóban a „túlméretes” szovjet illesztési hézagoknak köszönhetően. 1-es állásban viszont megdöglesz a melegben és lehúzott ablakkal lehet csak kibírni.

Vezess autót kuplung nélkül!

52245

2008. decemberében mamával bejelentették, hogy bontóba kívánják vinni a Trabantjukat. Jaj ne - hasított a szívembe a kijelentés. Szerencsére apám itt közbelépett és azt mondta, hogy akkor inkább már adják nekünk a gépet.

A kék villám

59698

2 évvel ezelőtt kellett egy gép. elég volt az utánfutózásból, no meg a helyi fuvarosok is arany árban dolgoznak. már amikor.

Garázst kérjük elhagyni!

58806

Önindító teker, és röff... Valami pokoli dörgés hangját kezdik visszaverni a nyugati zajtalansághoz szokott falak. Egymásra nézünk, szúrok egy egyest, a tükörben látom, hogy felvillan a garázs füstérzékelője: Garázst kérjük elhagyni! Jó, mi is így gondoltunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr186178803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2014.05.18. 09:32:54

A Warnyúnál érdekes az egyetlen beírt szerelőre adott 2 pont, utána meg a szerviztapasztalatra adott 9.

De még annál is érdekesebb a lódítás a fogyasztásról. 4,86... LOL

abwert 2014.05.18. 09:46:40

"a hűtő és a homlokfal közé szabott kartonlapokkal segítettem, ezzel jelentősen gyorsítható a melegedés, nem csak a pénztárcát de a motort is kímélve"
ha jól tudom ez éppen, hogy árt a motornak, anno én is akartam ilyen kartont tenni a II-esembe de lebeszéltek róla, hogy a motor/hűtő az úgy van tervezve, és nem kell kókányolni...

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2014.05.18. 10:26:59

Szép színe van a Barkasnak, de az egészet szépen felújították első látásra.

bigpond 2014.05.18. 10:35:54

@Leadfoot:

Nem biztos , hogy lodit a fogyasztassal, volt egy 87-es Peugeot-m az is tudta ezt kimeletes tempoval , orszaguton. Marpedig a 2000 km-es turaban biztos sok orszagut volt.

@abwert:

Hat igen egy kartonpapirral meeg telen is meg lehet fozni a motort.

A Zaposok igazi megszallottak. A Trabi csajozos, csak meg nem tisztazott hogyan, hat ezen mosolyogtam.

Joo a mai merites, csupa szakadt verda.

3gb 2014.05.18. 10:48:04

Leérettségiztünk nem voltunk senkik, nem volt semmink, csak terveink és a legjobb barátommal zúztunk le egy házibuliba a velencei-tóhoz egy kék trabiban. szólt a sex action mocskos rockja, javában söröztem az anyósülésen, amikor mondja a barátom, hogy nézz már hátra, egy kúrva nagy füstfelhőt húztunk magunk után, de leszartuk, mert fingunk sem volt, hogy mitől:-)

Leadfoot 2014.05.18. 11:04:17

@bigpond: Nekünk volt ilyen kocsink, és ennek az értéknek a közelében se jártunk soha.
A négyes váltó - gondolom - elég sokat ront a dolgon.

Leadfoot 2014.05.18. 11:05:45

@bigpond: Utána egyébként pont ő írja, hogy országúton 6 alá vihető a fogyasztás. Ja, nagy nehezen. De 2000 km alatt az 5 alattit nem nagyon tudom elképzelni.

Józsi a guminagykeres 2014.05.18. 11:05:59

Közös jellemzőjük, hogy a szoci hulladékok megvétele után szép baráti körre tettek szert.
A platós barkas-nak viszont ma is lehet komoly használati értéke. Nem tök mindegy mivel zötyögnek el a zsalutáblák!

Atilla83 2014.05.18. 11:26:03

Király merítés! Nekem csak Trabantba volt szerencsém, de a mai napig imádom. Vezettem azóta nagyon sokféle autó típust, de.... Valahogy a Trabantnak van egy filingje. Hat liter nekem kicsit furcsa, mert nekem 9-10 volt mindig, mondjuk ütöttem vertem a drágát. Sose hagyott ott, hétvégén haverokkal mindig bütyköltük, mindig volt valami.
Aztán műszaki lejárta előtt alvázvédőztem kívül-belül, patent állapotra varázsoltam, erre egy holdkóros opeles nem látta a stop táblát... Eleje eltűnt, váltó kitört, bal b oszlop kettétört... Kuka lett szegényke. Biztonságáról annyit hogy karcmentesen kiszálltam, az opeleshez mentőt kellett hívni mert betört a feje, és eltört a lába!
Mai napig visszasírom, szeretnék is egyet, csak hát azok az anyagiak...

Schütii 2014.05.18. 11:28:09

@Józsi a guminagykeres: Hogy ne lenne ma is használati értéke egy Barkácsnak?! Magán építkezők sokmindent el tudnak vele transzportálni. Vállalkozást viszont már nem lehet rá építeni.

Schütii 2014.05.18. 11:29:27

@Atilla83: Értem én hogy elfogultság, de azért na.

Atilla83 2014.05.18. 11:31:25

@Schütii: Nem is vagyok elfogult :)

qmatch 2014.05.18. 11:40:50

Én egyszer hajtottam olyan moszkvicsot, és csodálkoztam, mekkorákat lép, mennyire menni akar. A gazdája - haverom apja - az akadozó dácsia ellátás miatt igazolt át egy azonnal vihető moszkvicsra. Ő imádta, és a rövid kör alatt én is megkívántam.
...akkoron nekem egy családtól megörökölt, imádnivaló, MEGBÍZHATÓ, de gyengécske skodám volt, amihez képest a nyomatékos 75 ló - egyesek szerint volt az több is - nagyon meggyőzött.
SZép idők voltak, no, remélem, a mostaniak meg másoknak lesznek szépek...

AlbertZ 2014.05.18. 11:52:13

@Leadfoot: a szerviztapasztalat azért 9, mert nagyon olcsó kb. minden az autóhoz. A fogyasztás pedig nem lódítás :)

@abwert: A kartonlapot csak télen használtam, tényleg gyorsabban melegszik vele a motor, és ha rendesen működik a hűtőventi (és van hűtővíz), akkor nem lehet vele tönkretenni a motort, pláne nem az én vezetési stílusommal. A 4,86 a napi egy hidegindítás és a max 100-as országúti tempó következménye.

Schütii 2014.05.18. 12:17:54

@qmatch: Egy rövid áttétel és egy szar (értsd, rossz útra való) futómű, tud pozitív meglepetést is okozni. :) Egyébként nekem is tetszenek valamiért ahogy a Moszkvicsok mennek.

nordea 2014.05.18. 12:25:29

12 évig volt a családban egy Moszkvics. (Népítélet:Igénytelen igavonó). Ez a rendszerváltást környező években volt.
Akkor nagy autónak számított, ma is mosolygok ezen, ha nagyritkán látok egyet az úton... A 155 cm szélességet ma egy Suzuki is veri.
Nagyon szerettem. Egész jól ment és nem lehetett tönkre tenni (mondjuk nem is akartam; minden szervizt megkapott). Volt egy rogyásig pakolt négy személyes útja fel Kölnig 10 literes átlaggal. Mondjuk amikor Antallék alatt 42-ről 65 Ft lett a benzin literje voltak keserű pillanatok tankoláskor... Ismétlem, nagyon szerettem. Rég volt - szép volt. Az idő megszépíti az emlékeket. Ma az 1.8 benzinesem 7 literrel eljár vegyesben. És az is lehet, hogy ma már nem akarnék Moszkviccsal Kölnig autózni...

nick papagiorgo 2014.05.18. 12:47:22

@AlbertZ: hűtőtakaró témához: nem hülyeség az, mai kocsikhoz is kapható (pl. dízelek neuralgikus pontja ez). A lényege az (amit Te is jól láttál), hogy kb -10 fokban lassabban melegszik fel a motor, ergo tovább járatod hidegen a motort (nagyobb fogyasztás,szarabb kenés, nyírod a motort stb).
Főleg hideg téli napokon, rövid utakon használható jól. Hosszabb utakon, melegebb napokon ajánlatos kivenni, miután a motor bemelegedett (tehát ha pl. 100 km-t mész, egy idő után vedd ki, mondjuk egy kombináltfogóval, hogy ne égesd meg a kezed, és akkor nem lesz gáz). Egyes típusoknál a kiskereskedelemben kapható hűtőtakarón vannak lamellák, amit kinyithatsz-becsukhatsz.
Régebbi motoroknál a termosztát nyitott-csukott csak,meg a hűtővntillátor prögött fel max. Modernebb motoroknál az ECU kap jelet a hűtővíz hőfokáról,és képes beavatkozni (pl. hűtőlamellákat nyitni-zárni stb). Ez utóbbiaknál felesleges a kartonpapír, de addig lehet létjogosultsága.

propcsi 2014.05.18. 12:53:16

Trabantosnak fogalma sincs a HYCOMAT müködéséről :)

Kuplungot egy hidraulikus rendszer tartja zárva, Váltókar kapcsoló megérintésére a nyomást elengedi( motor felpörög ha nem áll le a gázról) vált, majd a váltókar elengedése után gázadásra mivel a szelep zár újra szépen felépül a hidraulikanyomás kuplung összezár és hajrá.

10 évig hajtottam egy ilyen járgányt, sajknos hycomat olyan 50e km környékén elszállt( 3 éves volt kb az autó) és abban az időben ( 90-es évek eleje) horror volt az ára, még a munkahenger felújitás is , igy fixre lett kötve a kuplung.

Józsi a guminagykeres 2014.05.18. 13:40:58

@Schütii: Ahol most dolgozom (gyárépítkezés) egy eredeti benzines ZIL-el takarítják az utakat.
Szerintem van az a (kényszer)vállalkozás ahol a barkas is nagyon jól elvisz állványt,pallókat meg mindent,ha nem mennek messzire :)
Egy lefingott T3 sem jobb,sőt az igazi pénztemető tud lenni. Adagolósnál törzsvendég lehetsz, aztán benyögi,hogy háát egy jó blokkal lenne az igazi. Aztán a 3-400eft-os tranyóból így lesz 1.2milka.
Mások is megénekelték már: www.youtube.com/watch?v=33roteGGPzs

Mondeoman 2014.05.18. 15:03:01

Régebben hányszor láttam olyat, hogy platós Barkas platóján utazott a culáger a betonkeverő és a lapátok mellett... :) Aztán ahogy a Barkasok elfogytak, valahogy a platón utazás is megszűnt. Érdekes módon Ducatóval vagy Transporterrel soha nem láttam ilyet. Gondolom behoztak valami olyan szabályt, hogy nem szabad a platón utazni, amit mondjuk meg is értek, mindenesetre ez a kép kedves emlék marad nekem a '80-as/'90-es évekből... :)

Schütii 2014.05.18. 15:15:31

@Józsi a guminagykeres: Szuper videó! Végigröhögtem. :D

Schütii 2014.05.18. 15:17:58

@Józsi a guminagykeres: Egyébként nyilván ezt egy Barkáccsal is el lehet játszani, és ahhoz még az alkatrészt sem hajigálják utánad.

Schütii 2014.05.18. 15:21:52

@Mondeoman: Jut eszembe, Hofinak volt valamelyik előadásában: "ZIL teherautó menetlevele: 30 mázsa kommunista szállítása oda-vissza." Sofőrt behívták, hogy mi ez? Azt mondja: Hát hogy a fenébe írtam volna, hogy gyakorlatozni vittem a munkásőröket, mikor szabály van rá hogy teherautón személyszállítás tilos?!.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.18. 15:31:41

@Leadfoot: ja szerintem is lódított egy jó warnyú 3 literrel jár padlógázon:-) :-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.18. 15:33:16

@Mondeoman: szerintem sosem volt szabad platón utazni kivéve a katonai járművek.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.18. 15:36:53

@nick papagiorgo: nekem a commom rail dízelem télen papírral sem melegszik fel üzemi hőfok fölé városban.
Termosztát jó,egyszerűen a hűtőn keresztűl áramló minusz 10 fokos levegő hűti a blokkot.
Egyszerűen ez is elég neki hogy lehűtse.

Frankye_budapest 2014.05.18. 17:05:46

@Gyurma73: Nem olvastad figyelmesen.
Országúton a fogyasztás 6 alá vihető, ebben sokat segít, hogy 100-nál 4 ezret forog a motor,

Nagyon nagyon hosszú a váltója ezért fogyaszt olyan jól. :)

nick papagiorgo 2014.05.18. 17:28:19

@Schütii: szerintem a régi szoc. autóknak ez a nagy baja, hogy nincsen hozzájuk alkatrész, vagy ha van, horror áron, vagy bontott, vagy bontott horror áron.
Mert amúgy pl. szerintem sokaknak jó móka lenne egy trabit tartani, nosztalgiaverdának, második autónak stb.

Mondjuk egy 70-es 80-as évekbeli nyugati cucchoz is elég drága lehet az alkatrész és/vagy nincs, de a kurrensebb típusoknál (pl Golf I-II, Kadett, stb) van utángyártó, míg a szockóknál nincs.

Algopirin 2014.05.18. 18:02:46

@Mondeoman: minket a kilencvenes évek elején egy zsuk platóján szállítottak az erdőbe sátrazni, osztálykirándulás gyanánt :D

gazduram 2014.05.18. 18:12:46

Ugye nem vagyok már éppen fiatal, de ez a merítés mintha rólam szólna, 1970-ben jött meg az első autója apámnak , egy moszko 412, nekem volt zsigulim, trabantom ,négyütemű warnyú, lada szamara.

Nos ezekből természetesen az első után van nosztalgia , ez pedig a 412-es, de a tesómnak volt ilyen mint a fenti moszkau,
mivel 412 est 15 évesen kezdtem vezetni, na az maradt az autó nekem!

Elég sok népítéletet elolvastam különböző típusokról , a mostani autómat nem tudtam e szerint választani ,mert nem volt róla ítélet, de a tesztelők írásait elolvastam oda vissza , szerencsére a választásom után nem kell szidalmazni őket mert amit leírtak az autómról az szinte szóról-szóra bejött eddig!!

Mondeoman 2014.05.18. 18:31:33

@Algopirin: az igen :D

@Gyurma73: ezt elképzelhetőnek tartom, akkor ezek szerint ahány platón utazást láttam, az mind szabálysértés volt :)

becseit 2014.05.18. 18:52:56

@Algopirin: Hofi Géza: Zil rakomány; 30 mázsa kommunista

nick papagiorgo 2014.05.18. 18:53:11

@Mondeoman: a platón utazás mindig szabálysértés volt, de ahogy Schütii (és Hofi) is mondja, ilyeneket állami tulajdonú cégek is lkövettek, ezért nem büntették (nem lehetett tudni, a platón utazó melósbrigád maszek volt-e vagy állami, osztálykirándulókon is kit büntetsz meg stb.)

Mondjuk platón utazni a "szembenéztem a halállal és kacagtam" formája volt mindig is (egy kátyú elég a leeséshez), mindazonáltal amíg a verdák 40-50-el mentek, kevesebb esélyed volt meghalni, mint most, amikor a távolból feltűnik egy X6-al egy kétszázzal közeledő részeg szlovák nő, és hiába vagy te szabályos, meg megkötve, meg minden, páran azért meghalnak. Ez a különbség "akkor" meg "most" között.

(amúgy semmi bajom a szlovákokkal, csak azért írtam, hogy világos legyen melyik ügyről beszélek).

becseit 2014.05.18. 18:55:41

@Mondeoman: Katonaság, vasút, stb. vészhelyzetben/katasztrófa/stb. szállíthat platón embereket.

Hogy nézne ki, ha ilyen helyzetben nem lehetne igénybe venni teherszállító eszközöket. Főleg, ha nehéz terepre kell kivinni nagy számú embert. Az autóbuszok az aszfalt szélénél megállnak.

Algopirin 2014.05.18. 19:01:21

@Mondeoman: hát általános suli, vidék, ez jutott :D aztán töb ilyen volt, sose aludtunk kinn szinte, mert minden évben vitte a tavaszi nyár eleji zápor a sátrakat :D jóféle kutyaház sátrak, eső se kellett hogy beázzanak :D a felügyelő tanarak meg szülők nagyrésze estére egy baszott nagy tábortűz körül bebaszva bulizott, minket zavartak a sátorba :D egészen míg haz nem kellett menni az eső miatt :D
@becseit: ja, azt ismerem :D

@nick papagiorgo: ez egyébként baszott igaz. volt egy durva reggelem, mikor egy beláthatatlan kanyarból, tök szabályosan, a saját oldalamon, nem gyorsan (50 körül lakott területen kívül, nyáron, szárazban, reggel 5 körül) kijöttem, és két baszottgyors autó jött szembe. egymás mellett. hát kurvára összefostam magam, majdnem az árokba rántottam az autót, de mindenkinek mákja volt, csak a tükrök értek össze. nem sok kellett na.

Igazából azt nem értem páran hová sietnek. reggelente (meg persze délután) egy isaszeg kőbánya távot nyomok. 5-6 között reggel is sok a sietős. feleslegesen, mert amíg én 50-55-tel haladok, ő elhúz mellettem barom módra. aztán a következő lámpánál előttem vagy mellettem áll. hulla felesleges barom módra nyomni neki a legtöbb esetben.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.18. 19:17:16

Azért jó hogy a mai huszonévesek így tudnak rqjongani a régi szocialista technikáért.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.18. 19:22:43

Keserű nosztalgiát ébersztett bennem a mai válogatás,de jó hogy vannak akik életben tartják ezeket,emléket állítva egy olyan múltnak amiben a tulajok nem is voltak még túl a csattogós lepke tologatásán.
Nekem ezek a fiatalságom jelentették, ha volt választás ha nem mi még ezekben kezdtük a lányok bugyiját letépni:-)

nick papagiorgo 2014.05.18. 20:05:14

@Algopirin: én Pécel-Dunavarsányt tolok :)

amúgy meglátásom szerint a gond az anyukákkal, meg a "kölkökkel" van. Mindkét fajta vesz valami autót (anyukák suvot, külkök meg valami turbós-kompresszoros 350 lovas rémet), és mivel van benne ABS, ESP, meg még kb húsz hárombetűs, azt hiszik, az pótolja a vezetési tudást, meg kétszázról is megáll a verda 10 m-en belül jégen-hóban. Hát nem.Meg hogy azért jó kétszázzal menni, mert akkor hamarabb érsz oda, elég később is felkelni. Hát ez sem.

Anyukánál előfordul még az, hogy ő óvatos, tehát ha feltünik "a távolban egy fehér vitorla" (egy kilométerre autót lát), akkor ő már nem megy ki a kereszteződésbe, mert fél. Bár a dudára meg szoktak indulni, csak akkor nekem kell nézni, aztán dudálni...

nick papagiorgo 2014.05.18. 20:06:16

@Gyurma73: már amelyik hordott bugyit.....

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.18. 21:25:55

@Frankye_budapest: a 6 alá az nem 5 ala 25 re eső 1000es fordulat qz nem hosszú váltó,átlag benzines 30 és 40 km/h val megy 1000es fordulat max sebességben.

Laci-812 2014.05.18. 22:09:38

Hycomat, az apamnak volt egy sok evvel ezelott. Mivel O idos volt, en vezettem es vittem ahova kerte. A fogyasztasa tobb mint a normal Trabinak, mert mindig hajtani kellett az olajszivattyut, meg elengedett nyimasnal is tobb uzemanyag kellett,igy a kenese is jobb volt a motornak. A mienket 110ezer km-nel kellett generalozni. A sajat Trabim nem birta eddig, 80 ezernel fotengely-uj dugo furt henger csereje a kisasztalon.
A gyujtasallitas ugye a kerek mogott nem leanyalom, foleg
mikor tulolajoztam a filcet, s 15 km-kent tisztitanom kellett. Olaszorszagban a fuben hagytam a gyujtas fedelet,
10 km-mulva egy kis faluban tunt fel a szokatlan hang,
visszavertek a hazfalak a hangot, nyomas vissza, s a fuben vart az ottfelejtett fedel.
A hycomat megjarta a Grossglockner alpesi utat 4 szemellyel es sok csomaggal. A Dolomitokban 28 %-os lejto utan megfordultam, hogy felfele is birja-e, gond nelkul mentunk
fel. A fekpofakat az indulas elotti ejjel csereltem, Becsben
a campingben lehuztam a dobot, csiszoltam a szeleket, egesz
uton felrehuzott, az 4000 km utan tokeletes lett. Ez volt az elso autonk, nem felejthetem.

dennisthemenace 2014.05.18. 22:29:38

@nick papagiorgo: NEM VOLT szabálysértés. A Kresz megszabta, hogy pl. a fulke mogoot ulve lehetett utazni, de a plató végén a hátfalnak dolve nem. Ha traktor vontatta a pótkocsit, akkor is ugyanígy, de ha a traktor két pótkocsit húzott,a másodikon nem utazhatott senki, csak az elson.

Frankye_budapest 2014.05.18. 22:56:00

@Gyurma73: Az első mondatomnál kitöröltem egy smiley-t. Kár volt, így csak egy maradt. :)
Az enyém benzines pont 176-al (valós sebesség nem amit az óra mutat) megy 4000-es fordulaton.

Oliver Garcha 2014.05.18. 23:10:56

Kétütemű Trabi.... Három évig volt (többet állt, mint ment). Imádtam. Első autó. Egyszer Hódmezővásárhely előtt felvettem egy, khm, mellben erősen felülreprezentált hölgyet (nyár volt), a laprugó és a rossz út ellenére (vagy épp azért),többet sandítottam jobbra, mint előttem az útra.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.05.19. 02:49:43

A Barkács Volvo-Ocean-Race színe odab@szós nagyon! :D

bedo911017 2014.05.19. 08:52:11

Kartonpapíros mókoláshoz: Múltkor láttam egy Daciát 1.5 dci motorosat. Gondolom a jó hatásfok miatt -mint a legtöbb kis dízel- ez is lassan melegszik be. Tulaj, hogy javítson ezen egy kartonlappal eltakarta az intercoolert. Sírtam :D

jewdi76 2014.05.19. 12:13:10

Trabin kezdtem, nagyon szerettem, nagy hiba volt eladni, még lesz egyszer.
A Zöld moszkvics ajándék volt 30-ért.

Pufibá 2014.05.19. 14:44:59

Az a legjobb,amikor egy esős úton,vagy latyakos felverődésnél a kartonpapír szétázik és beleépül a hűtő lamellái közé,ahol aztán megszáradva jócskán korlátozza a hűtő szerepét.Tavasszal megfő a blokk...

madbalee 2014.05.19. 14:55:25

Egy benzines billencses kek-feher Zil-t lehet meg vennek is poenbol. Tenyleg volt ilyen C platos benyas verzioban?

nintaus 2014.05.19. 16:06:26

Remélem az azért világos, hogy a népítéletben szereplő 1.3-as Wartburg nem a régi, kétütemű version. Ez a ,,fantasztikus" 4 ütemű, VW motorral szerelt, 58 lóerős változat, ezzel városon kívül egyáltalán nem lehetetlen az a bizonyos 4,86 literes átlagfogyasztás. Önsúlya 880 kg, szóval bárki eljár vele 5-6 literrel, hosszú út során meg simán tartható 5 alatt is.

Mondjuk megértem, hogy ezt sokaknak nem könnyű elfogadni (pl akik foggal körömmel ragaszkodnak ahhoz, hogy fogyasztásbajnok autó csakis az ő dízelszörnyük lehet). Az ilyenek rázzák a fejüket akkor is, ha valaki 1,6-os japán benzinessel (pl mitsubishi, 113 LE) eljár 5-6 liter között.

,,Mer olyan nincs!!!" :)

De hangsúlyozom, megértem, flusztráló lehet. Főleg, hogy ezeknél a régi benzineseknél nem súlyt a turbo/adagoló/porlasztócsúcs/kettőslendkerék átok, meg egyéb közös nyomócsöves nyalánkságok, ígyencségek :)

Hurri Kán 2014.05.19. 21:00:12

Fogyasztási, oppardon, nagyotmondó verseny megvolt már? Nem baj, majd meglesz.

Smartass 2014.05.19. 22:42:39

@nintaus:

Ha valaki olyat ír, hogy 3 személlyel, csomagokkal, + egy 30 éves KARBURÁTOROS őskövület motorral képes 4.85-ös fogyasztást csinálni... Hát enyhén szólva is sci-fi.

Már csak abból kiindulva, (hater's gonna hate) swiftem van, sedan, 1.3, 86 lóerős verzió, és azzal sikerült a 4 év alatt 2× bemenni 5 liter alá, akkor is 90 % lakott területen kívül MAX +1 személy, zéró csomag, semmi légkondi, 20 fokos hőmérséklet, a jupiter és plútó ideális együttállása, és MAX 80 km/h, ami 2100-as fordulatszám. Ja! és egy kurva nagy adag akarás! És még így is "csak" 4,8-ra sikerült lemenni.

Egy karburátoros 30 éves varesz kizárt, hogy elmegy 5 alatt. Főleg több személy+terhelés esetén.

H_M_CS 2014.05.20. 07:33:06

A négyütemű trabim (kisebb motor, önsúly, mint a waresz, de hasonló technika) konstans országúti 70-es tempónál evett 6,5 liter körül. A 4,86l/100km nekem is sci-fi.

grease monkey (törölt) 2014.05.20. 09:26:18

@nintaus: A fogyasztásversenynél már csak az viccesebb, amikor valaki azt hiszi, hogy az ő kőkorszaki szarja miatt bárki is irigy vagy frusztrált :)

nintaus 2014.05.20. 11:11:42

@grease monkey: a kőkorszaki szarra én sem hinném, max a fogyasztásra
süti beállítások módosítása