Heti merítés

  2014. április 27. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

A funkcionalitás élménye, de már nem a régi a Volvo

63540

A másik dolog a szétrohadt klíma, amire mondhatná, hogy télen hozták az autót, akkor nem klímáznak, de ezt meleg motornál lehet tesztelni - én sem tettem meg, így most vihetem klímaszervizbe a fent említett összegért.

Immortal Csótány

63564

Olyan kocsit kerestem, ami egy ideális közlekedési eszköz, nem zabálja le a gatyámat, megbízható, olcsón fenntartható és szerethető gépezet...
szerintem minden autóvásárlónak ez az álma.

Cupidó a szerelem nyilasa...

63554

A 20V turbó verziónak egyik betegsége a gyengén öntött leömlő, amit csak 3adik nekifutásra 1999re sikerült jóra megtervezni, az azelőtti verzióknál szinte mind előjön az ötödik hengernél a leömlő megrepedése.

Elkötelezve

63546

Lehet nevetni, vagy köpködni, opeles vagyok, szóval amikor az első autó szóba került -rövidke E36 láz után- egyértelmű volt hogy egy F Astra vagy egy A, esetleg B Vectra kerül a családba. Ennek előzménye édesapám D Kadettje és G Astrája volt, mindkettő nagyon becsületesen szolgált, illetve a G még most is hű társunk.

A kétarcú / Sebes-féreg

34023

Az anyósülés súlyérzékelő már akkor rossz volt, amikor eladták az autót. Ennyit a BMW sok pontos minőségellenőrzéséről. Az elején nem voltak vele különösebb gondok, de aztán jöttek elő a problémák.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr516092276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

subtotal 2014.04.27. 11:08:33

Én is imádtam a család A Vectra-ját, anno az előző évezredben. Kinőttem...

Ottopappa 2014.04.27. 11:12:27

A Volvos csávó jól tolja... Aszongya diesel kombi, meg legyen megbízható stb... Aztán egy egy Megane coupe rs-t. Azt hogy...

nick2005 2014.04.27. 11:14:31

Szép az az F Astra sedan. Nekem is volt F Astram 8 évig, de az kombi volt, valóban nem volt vele gond, ha volt is valami, az alkatrészek elég olcsók voltak. Nekem gyári sportülések voltak benn, amik hosszútávon is kényelmesek voltak.

subtotal 2014.04.27. 11:16:51

Az E90-es búrát jól meg kellett "ütögetni" :(
Egyébként meg nem a BMW-től kell az új lámpát megvenni aranyáron...

Mondeoman 2014.04.27. 11:27:03

Sok mai fiatal példát vehetne az Astrásról. Képes volt felmérni, hogy mire van igénye és kerete, és eszerint választott. Nem rohant ész nélkül BMW-t/Mercit vásárolni. Számomra egyébként kissé furcsa ez az elfogult Opel-mánia is, de sokkal jobban meg tudom érteni, mint a BMW-mániát.

A Mazdás is elfogult, bár az ő írása már kevésbé szimpatikus... Leírja, hogy 500 000-ért csak 2000 előtti kocsit lehet venni, vagy ami 2000 utáni, azzal garantáltan nem stimmel valami. Hogy az F Astránál maradjunk, most így hirtelen felindulásból megnéztem a 2000-2002 közöttieket. 300 ezertől kezdve vannak elfogadható állapotúak, 460-ért már klímás is van 102 000 km-rel... Puntóknál hasonló a helyzet, 450-ért már van 2002 novemberi is, klímával, légzsákkal, központi zárral és minden földi jóval.
Erre az az egy mentsége lehet a Mazdásnak, ha sok évvel ezelőtt vette a kocsiját. De ha nem így történt, akkor egész egyszerűen elfogult és nem nézett körül rendesen a használtpiacon...

Schütii 2014.04.27. 11:30:45

"A volvo ülések elsőosztályúak, csak az ülőlap rövid. Belül minden kézreáll. Egyedül a váltó 5-ösbe kapcsolásánál nyomok meg néha egy-két gombot a középkonzolon."

Ejha!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.04.27. 11:36:38

jó kis itéletek,a fiattól egy kicsit félek,de ahogy olvasom inkábba bmw től kéne

Tippszmix 2014.04.27. 12:10:34

Az Astrás ítélet tök jó, egész normális a gyerek!

wody21 2014.04.27. 13:22:09

BMW-s; "A váltó nagyon profi! ... Olyan pontos, hogy legelőször úgy éreztem, mintha egy tál zselében egy fakanalat húzkodnék."

Ezen felnyerítettem. Nem az ócska, régebbi francia autók váltóira szokták ezt a fakanalas metaforát használni?! :D

redriot77 2014.04.27. 13:32:54

"elhalálozott a légkondi, irány a Wallis! Kb. 4 órát hülyéskedtek vele, mire sikerült feltölteniük gázzal, hazafelé úton ki is derült, hogy mi tartott eddig... Jó öreg Wallisék nem tudtak rájönni, hogy hogyan szökik el a gáz a rendszerből, és a hibát keresték, erről persze nem szóltak. Végülis feladták a keresést, és inkább megtöltötték, és elengedtek."

Ez egy olyan szép magyar megoldás: nem tudja megjavítani de ezt elkummantja az ügyfél előtt, megtákolja "kapugaranciával", nagy arccal átadja a "kész" autót és elégedetten hátradől. Még jó hogy a légkondi volt rossz és nem a fék vagy a kormánymű

Vitalij 2014.04.27. 13:33:17

A Volvós írás egy szar! Neki, hogy Auris kell, mert ő azt szokta meg. Aztán "egy 2005-ös 525d kombink 3 évig, elég is volt, józan észérv nincs mellette, bár SEMMI gondunk nem volt vele." ha nem volt semmi gondja minek adta el?? Meg a csomagtértálca nem volt jó, és emiatt visszament reklamálni? Na itt már látom, hogy szarrágó is, valószínű, hogy klímával is próbálkozott.. maradt volna az aurisban, vagy annak eladása pillanatában, követett volna el egy seppukut a csomagtartójában...

A 323as írás... tényleg siralmas a magyar használtautó piac, pláne 500ezer alatt, dehát szerintem magától értetődő, hogy egy öreg autóra költeni kell, és a kuplung-csere, mert női tulaja volt, cöhh, egy paraszt az író. Ez a gyakorlaton, rutinon, és egyéb más dolgon múlik, nem a nemek közti különbségen. És persze, hogy fényezi a kocsiját amit 1 évig használt... egy Niva és egy Pajero között, egy személyautó tényleg luxusautónak tűnik..

A Coupé jó verda, bár szerintem egy sportkocsihoz kisebb súly kellene, a Vitóm is üresen 1450 kiló... igaz mérlegen 1800, dehát mindegy...

Az Astrás első autója. hmmm, és végre egy őszinte ember a fogyasztásról... mert általában 5litert fogyaszt mindenki autója, az ezrestől a kétezresig, persze városban...

Józsi a guminagykeres 2014.04.27. 13:54:44

"2000-es fordulattól rendelkezésre áll a 340 Nm. Ezt kb. úgy lehet megélni, hogy nyomod a gázt..... nyomod.... Aztán egyszercsak a veséd az ülésben.
Az még az érdekes egy kicsit, hogy milyen nehéz 70 km/h-ról előzni! Hogyha 3-ban vagy, akkor még az előzés közben fel kell váltani, mert elfogy a 3-as."

Hehe. A 340Nm-t elvitte a cica.

Józsi a guminagykeres 2014.04.27. 13:57:42

@Vitalij: A négyezres benyás pedig max 10liter,mert az már nem erőlködik.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.04.27. 14:14:58

Milyen az ha egy autó erőlködik?:-)
Ez nem egy megrakott albán szamár:-)
Nem tudom ki találta ki ezt az erőlködik dolgot de jó pofa:-)
Tipikus 6 osztályt végzett nepperduma:-)

bajan 2014.04.27. 14:48:02

@redriot77:

Szerintem meg megcsinálták a Wallisnál azt a problémát amit a korábbi szerelők nem tudtak, csak rosszul rakták utána össze (pontosabban lefelejtettek egy csatlakozást). Ezért lehet hogy a veszprémi csóka pikk-pakk rendbe rakta. Hisz előtte tuti nem egy cső volt csak lecsúszva a bilincsről.

etwas kultur muss sein 2014.04.27. 15:06:31

@Vitalij: "Az Astrás első autója. hmmm, és végre egy őszinte ember a fogyasztásról... mert általában 5litert fogyaszt mindenki autója, az ezrestől a kétezresig, persze városban... "

Ja, én is bírom, amikor jönnek az 5 literrel járó 1,6-1,8-as benzines kombik és társaik.

Szibke 2014.04.27. 15:09:48

Legalább őszinte volt a BMW-s meg az Astrás is. Nem ajnározzák a kocsikat, ha volt velük gond, azt kereken leírták. Ide ilyen ítéleteket kell berakni, ahol korrekten leírják a problémákat, tapasztalatokat. Bár a Fiatos érdekesen írt, mintha sok autótesztet olvasott volna.

"Annak ellenére ,hogy elsőkerék hajtású remek kis élmény autó, sokáig nagyon semlegesen viselkedik és nem érezni az alulkormányzottságot köszönhetően a Visco rendszerű sperrnek, a motor remek darab. A régi vágású öthengeresnek mély öblös hangja van amely igazán fordulaton jön meg, ezért lehet vele csendben is vonulni de ha az ember odalép neki mélyen,hörgősen és karcosan felüvölt."

Sinistroll 2014.04.27. 15:14:47

A BMW-s értékelést felejtsétek el. Több, mint 100.000 km-t tettem már (két különböző) e90-es dízel hármasba. Mindkettő sokkal jobb autó annál, amit a tisztelt felhasználó ír.

Az a jó bennük, hogy egyszerűen nagyon jól mennek. Nem "keresztbe csapatva", meg "versenypályán", hanem hétköznap. Az átlagos felhasználónak is. Tök jó vezetni őket, jobb, mint más autókat. A 318-as simán ott van, ahol a többi kétliteres dízel. A 320d pedig egy lapáttal rátesz a versenytársakra.

Ami a felsorolt hibákat illeti - azért a sztoriból szépen kiderül, hogy ha valami elromlott is, vagy a felhasználó, vagy a szerellő valamit elbaltázott, és abból lett a komolyabb galiba. Azt meg, hogy a keréknyomásmérő nullázása ne lenne leírva a gépkönyvben, csak az ájdrájvos gépre, na ne hülyítsük már egymást...

Az sajnos igaz, hogy nem hibátlanok. De ettől még bőven jobbak az átlagos autóknál. Egy feltétellel: bírni kell a karbantartást, és azt is, hogy ha valami elromlik, az fájni fog. Igen, a BMW szervizek lehúznak. Pont annyira, mint a többi márkaszervíz - amennyire megtehetik. Ez ilyen, ez prémium, és azért ennyi, mert a piac megfizeti. "Okosba" nincs BMW csávókáim. Használtan se. Akinek ez a fejlövése, hogy BMW-t akar, erre készüljön fel. És ha így áll hozzá, akkor esélyes, hogy nagyon szeretni fogja.

Coupeboy 2014.04.27. 15:17:24

@Szibke: Jah nem az a baj h sok autótesztet olvasok hanem túlsokat és megragadt a stílus, bocsi.

kuki123 2014.04.27. 15:19:06

@Józsi a guminagykeres:
hehe érdekes egy motor(és turbó) lehet az már aminek 4-esben 1700 nál nincs nyomatéka 70-nél (mondjuk nem tom hogy vezet...nekünk azt tanították hogy lendületből kell előzni, nem úgy hogy kikanyarodok és akkor lépek csak a gázra) mennyit forog ez 50-nél? 1400-at

De az is furcsa hogy 3-as nem húz 3000-nél 70-ről mondjuk 110-re
www.youtube.com/watch?v=MC-29hakA-8
3-as 3000:80
3-as 4500:120
ha 70-nel megy az kb 2700 lehet ha onnét nincs nyomaték akkor sehonnét
de ugye a 340nm már 2000-től rendületlenül meg van...csak hát se 1700-nél se 3000

vicc ez az ürge

egyébként nem sok baj lett volna inkább gyermek betegségek
1.légkondi bárkivel előfordul, + balfasz szerelő drágán
2.Anyósülés súlyérzékelő megesik
3. Helyzetjelző izzó kontakthibás arra nem volt esze hogy megigazítsa...betörte gratulálok..elképzelem mekkora erővel kell püfölni hozzá...és hogy néz ki hogy az 10misis kocsi elejét a tajtparaszt püföli. :D vicc
180e egy lámpa vicc még BMW szinten is
4. gázolaj folyás mondjuk inkább súlyos hiba (megnézném a helyébe a visszahívásokat) wallis no komment, ja BMW no komment

5. wallis fos, drága kocsi szervízelése drága
6. Ami német az nem jelenti azt hogy nem romolhat el, sőt.
7."A váltó nagyon profi! Vezettem már néhány autót, de ilyen váltóval még sohasem találkoztam! Olyan pontos, ---Tehát e szerint nagyon szuper és jó----aztán folytatja: "hogy legelőször úgy éreztem, mintha egy tál zselében egy fakanalat húzkodnék.

Ez most HÜLYE?

Aztán újra leírja hogy "Egyszerűen hihetetlenül jó! "

Egy tál takonyban lévő rúdra írja hogy isteni. no komment

8.A kormány érdekes egy kicsit: nem túl egyszerű kormányozni hátsó kerék meghajtásos létére.
???talán tolja az orrát 120-nál? meg hirtelen kormánynál?
ístenítsétek a BMW-t

aztán leírja: A menetstabilizátor félelmetesen profi! Ha menne le az autó feneke az ívről, akár olyan erővel vissza tudja rántani, mintha egy szikla ütötte volna meg a kocsit oldalról.
Hát prémiumtól kicsit többet várna az ember.
9. A hátsó ajtók eléggé kicsik. 10misis BMW
10. 10 misiért Nincsen benne például kormányról vezérelhető rádió, sőt, még övmagasságállítás se!
(egy 2 milliós clióban volt alapfelszereltség 2006-ban, de más kocsiban is)

Őszintén szólva ezt bármelyik francia vagy japán hozna fele ennyiből full extrásan

Ehhez képest egy renult egy álom

internal_combustion 2014.04.27. 15:42:14

Bírom az ilyet, mint ez a volvos. Nem jó a klíma, meg a csomagtérroló. Egy használtautóban. És azt meséli mindenkinek, hogy őt átverték. Gratula.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.04.27. 15:47:41

@Sinistroll: az átlagos 8 éves kocsikhoz képest jobb a 318 d.
Azért egy 200 lóerős dízelhez képest nem jobb és azok sem most jöttek ki.

Aldo Moro 2014.04.27. 15:48:23

Lesz itt mindjárt olyan köpködés...

butschq 2014.04.27. 15:49:02

Nekem ez az e90-es írás sántít egy kicsit.

Nem a világ legmegbízhatóbb típusa, az tény, de itt valami bűzlik. Igaz, a benzineseket ismerem jobban, de vezettem 20d-t, és nekem nem volt olyan benyomásom, hogy nagy a turbólyuk, meg 4.-ben 70-nél nincs erőtartalék. Sőt.

Schütii 2014.04.27. 16:00:47

Még az a szerencséje az Astrás gyereknek, hogy nem jutott el addig hogy beleüljön egy jó E36-ba. Ha ez megtörténik, akkor nincs szerelmetes ömlengés az F-ről.

Józsi a guminagykeres 2014.04.27. 16:02:49

@kuki123: Hármasból el kell váltani 110nél az a baj,négyesből nincs turbónyomás az a baj.
Utálom ezt a 2000től-4000ig tolós dízelek korszakát. Nagyot ugrik aztán mintha behúznák a kéziféket.
Inkább tekerje fele ekkora erővel a főtengelyt,de azt 3000től 6000ig legalább.

Józsi a guminagykeres 2014.04.27. 16:10:51

@Schütii: Kasztnis cimbimmel reggel beszélgettem,éppen feljött témába az e36,azt mondja volt kolléganője vett egy jó kiállásút vagy 6 éve.
Elvitték hozzá,mert műszaki előtt találtak egy rozsdafoltot az A-oszlopnál a küszöb alatt. Gondolták semmi komoly.
Elkezdte lebontani,akkor fedezte fel,hogy hiányzik az autó bal eleje. :D

Pepejoe 2014.04.27. 16:11:49

@Józsi a guminagykeres:
Látod, hogy ez van, látszatdízelek látszatjólmenése, közben belül semmi.

Schütii 2014.04.27. 16:17:01

@Józsi a guminagykeres: Nem kizárt, gyakran csak a jéghegy csúcsa látszik első ránézésre, bár ezeket a cimbis sztorikat nem árt a helyükön kezelni (osztani 2-vel). :)

nick papagiorgo 2014.04.27. 16:25:33

A coupés koma írását sajnos nem tudom elolvasni (kifolyik a szemem tőle). Néha nem ártott volna megnyomni az entert, és tagolni a szöveget.

Józsi a guminagykeres 2014.04.27. 16:27:23

@Pepejoe: A legújabb két feltöltősök már jók. Ott 1500tól-4500ig nyargalás van. Menetteljesítmények tekintetében már nincs is különbség ugyanolyan névleges teljesítményű a feltöltős dízel és feltöltős benzines között. Nem unatkoztak a dízelmotorok fejlesztő laborjaiban az elmúlt 10évben az tuti.
Csak sajna nekem nagyon drágák,annyiért lakást vennék...

Schütii 2014.04.27. 16:29:11

@Pepejoe: Mennek azok a dízelek rendesen, csak meg kell barátkozni a karakterisztikájukkal, felvenni a stílust amivel jól autózhatók. Nem is értem a BMW-s csóka sirámát, ha 70-ről előzni kezd, mert mondjuk annyival megy előtte valami, akkor közben mennyire akar felgyorsulni, 140-re? Minek ez a fölényesség? Na azt egy sebességfokozat nyilván nem fedi le szűk fordulatszámtartományú motornál. Nem hiszem hogy 70-ről mondjuk 100-ra olyan nagy kín lenne felgyorsulni 3-asban, aztán ha befejezte az előzést akkor vált feljebb, ha rinyál az előzés közbeni váltástól.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.04.27. 16:38:55

A modern dízelek hibáit egy jó autómata váltó megoldja.

Sinistroll 2014.04.27. 16:39:05

@Gyurma73: Várjál, valamiről lemaradtam volna? "átlagos 200 lóerős dízel" két literből? A 318d 142 lovat tudott 2007-ben (efficient dynamics bevezetése után), a 320d 176-ot.

200 lóerőt ma sem igen húznak ki két literből. Vagy?

A 318-as nem tépi fel az aszfaltot, csak megy, elég rendesen. Mint egy két literes Passat vagy Mondeo.

A 320-as már kifejezetten dinamikus. (Különösen, ha a muki tudja, hogy hogyan kell előzni, és mikor kell kapcsolni. Nem úgy, mint a kedves posztoló :-)).

Schütii 2014.04.27. 16:40:39

@Sinistroll: 325d - 2 liter, 218 LE De ez már igencsak overkill.

dgt_ 2014.04.27. 16:59:10

"Lehet nevetni, vagy köpködni, opeles vagyok, szóval amikor az első autó szóba került -rövidke E36 láz után- egyértelmű volt hogy egy F Astra vagy egy A, esetleg B Vectra kerül a családba."

Nem nevetek (najó de, sírva röhögök), nem köpködlek, de kívánom neked és az összes "opelesnek", hogy soha ne legyen jobb autótok! LoL! :D

Hurri Kán 2014.04.27. 17:18:01

Nincs bajom a Volvókkal, de ez a V50 nálam a vicc kategória. Méretéhez képest egész egyszerűen eltúlzott az ára.

zerge44 2014.04.27. 17:23:48

@dgt_: Egy lerúgott szutyok igencsak el tudja venni a vásárló kedvét az adott márkától, az F astra árából nem vásárolsz 'hosszú távra', 'költségmentes', 'csak menni kell vele' prémiumot. Ha nincs pénz, inkább a szuzuki meg fastra, mint a spontán út szélén lerohadó pénznyelő öreg prémium ganajdomb.

Szibke 2014.04.27. 17:25:08

dgt_ 2014.04.27. 16:59:10
"Lehet nevetni, vagy köpködni, opeles vagyok, szóval amikor az első autó szóba került -rövidke E36 láz után- egyértelmű volt hogy egy F Astra vagy egy A, esetleg B Vectra kerül a családba."

Nem nevetek (najó de, sírva röhögök), nem köpködlek, de kívánom neked és az összes "opelesnek", hogy soha ne legyen jobb autótok! LoL! :D

Gondolom itt csakis BMW re gondolsz ha a "jobbra " célzol
Neki nem jött be a béemvé és kész, lehet ha kipróbálna egy Mazdát vagy Infinitit (használtat), akkor mindjárt áttérne, de ha pénzügyileg belegondol, akkor nem talál jobbat. Mert neki ez jött be. Valakinek az újabb Daciák is bejönnek, mert neki elég arra amire kell neki egy kocsi. Ezek személyes dolgok, nem pedig zsűrizendő gondolat. Az hogy neked mi jön be, nem ebbe az ítéletbe tartozik. Fogd fel hogy más máshogy gondolkozik, már ha ez menni fog...

dgt_ 2014.04.27. 17:33:00

@zerge44: @Szibke: Nem céloztam BMW-re, korántsem. Bocsánat, de én vagyok az az ember, aki sajnos nem tudja megérteni a hazai opelimádatot, hiszen az a legganajabb német autó, ami létezik!

Naezatutti?! 2014.04.27. 17:41:04

@dgt_: Tudod, az emberek nem tudják mi a jó nekik, szerencsére olykor-olykor előkerülnek a megmondóemberek akik felvilágosítják a népet. Igaz, nagy munka vár rájuk, mert valamiért sokan (legtöbben) mindig mást keresnek, mást tartanak jónak mint amit a nagy tudásúak hirdetnek. Pl. itt az Opel esete, valamiért mindig dobogós az eladásokban, magánvásárlók körében pedig első vagy második helyen tengődik... Most szólj hozzá, mennyien nem tudják mi is kell nekik és mi nekik a jó...

zerge44 2014.04.27. 17:42:28

@dgt_: Én prémiumra céloztam, legyen az BMW vagy akármi.:) Egy autó imádata eléggé összetett dolog. Valszeg egy fastra tulaj kínjában sikítva csapkodná magát a földhöz ha belefutna egy százezres javításba, és a helyi traktorszerelő képességeit meghaladná az 'okosba' javítás, vagy ne tudná saját maga összedobni a garázsban, miközben alkatrészt lassan talponálló húsos kifőzdében is lehet hozzá kapni. Csak egy példa az imádatra:)

Naezatutti?! 2014.04.27. 17:43:05

@dgt_: Én cégesnek első és második generációs benzines Focus-t használok (ill. néha SX4-et), de egyik sem tud többet letenni az asztalra mint az Astra-m, sőt... Ki érti ezt...

dgt_ 2014.04.27. 17:45:59

@Naezatutti?!: most ez irónia és baszogatsz, vagy egyetértesz velem? :] Mindegy, vegyen mindenki amit akar, de őszintén remélem, hogy a kissrácnak lehetősége lesz még vezetni jópár márkát/típust és lehull az opelhályog a szeméről. És akkor majd rájön, hogy a rajongása tárgya egy ócska átlagszekér, és nem különb, mint nagyjából az összes többi tömegtermelt autó.

JaxTeller 2014.04.27. 17:50:16

@dgt_: hát sose legyen olyan jó autód amilyen pl egy F-Astra tud lenni! LOL :D

Naezatutti?! 2014.04.27. 17:54:32

@dgt_: Látod, nem tudsz a sorok közt sem olvasni, legyen az népítélet vagy hozzászólás. A srácnak tökéletes az Opel, volt már több is a családjában, maradéktalanul elégedettek vele. Majd átül másba, kipróbálja, vagy bejön neki vagy nem, ha esetleg vált akkor vagy visszasírja vagy nem. De ezt majd ő eldönti (legyen Opeles, Suzukis vagy bárki), nem kellenek ehhez a megmondóemberek.

Liquid_Night 2014.04.27. 17:55:27

A Volvóhoz nem tudok viszonyítani, valamiért inkább el sem olvasom. Ha Alfa 156 v 159 kombi lenne, akkor talán...:)

Fastrával semmi baj nincs, teljesen reális választás. Kolléga példáján jól látszik, hogy csicsatuning helyett egy ízléses garnitúra felni, egy jó polír, meg egy-két diszkrét kiegészítő mennyit dobhat egy autón...bár hogy szeretni hogy lehet azt nehezen értem:)
A csótány az csótány, bár én azt tenném hozzá hogy 500 pénz körül már komolyabban motorizált, és hasonlóan igénytelen taligákat is lehet venni.

Fiat Coupe...azóta odavagyok érte, hogy a legvadabb 90es évek közepén suttyó gyerekként körbeugráltunk egyet a helyi parkolóban. A gazdája susogósnacit és aranykeretes napszemcsit viselt, majd jól elkergetett minket, majdnem utánunk dobta a féltégla méretű 450es GSM-et. Most 20 évvel később tökéletes választás lenne pont ez a turbós kivitel, ha még 250 lenne a benzin mint 5 éve. Vmit vmiért.

Bömbi...ezek szerint csak újan érdemes megvenni, avagy így jár az aki másodkézből akar presztízst, ócsóér. Oké, tudomén, prémiumszeleksön meg alig kilométer, de bizony még mindig vannak hétfői autók, amiktől az újkori tulaj inkább szabadul. Egyébként is, ez a bömbi már/még nem AZ a bömbi, magát respektáló ember pedig miért akarna fogorvosok, középmenedzserek, meg jóltartott feleségek klubjába lépni?:)

dgt_ 2014.04.27. 17:55:35

@JaxTeller: Tyű, most aztán megkaptam, köszönöm, rajtam az (opel)rontás!! :) Egy J-vel inkább eljárnék, de azért szépen mutatja a műszaki színvonalát a múltkori totalcar-os 1.6 dízel kombiteszt, ahol megtudhattuk, hogy az aktuális versenytársainál 2-300kg-mal nehezebb az astra! Én nem tudom, hogy mit csinálnak az opel mérnökei, de ez egy ekkora autónál bődületesen nagy különbség.

dgt_ 2014.04.27. 17:58:30

@Naezatutti?!: De ez esetben pont ő a megmondóember, hiszen a népítéleten keresztül világgá kürtöli, hogy CSAKAZOPEL! Pedig ez inkább csak családi örökségnek tűnik, hiszen apunak is kadettja volt stb. stb.

zerge44 2014.04.27. 17:59:25

@dgt_: A BMW is egy robotokkal összedobott, szalagról lehányt pár év alatt elértéktelenedő tucatautókat gyártó, azok közül is a legfelső szegmenset képviseli. Máskülönben nem tudnék megtenni úgy két falu között 5 kilométert, hogy ne fussak bele egybe. A luxus és egyedi nem 'tömegtermelt' valahol a néhány százas darabszámnál és/vagy pl. a kézzel készített a mester monogramját tartalmazó fabetéteknél kezdődik, és minimum évtizedekig tartja az árát,de inkább folyamatosan drágul. A többi csak önámító 'prémium'-nak gondolt pótlék, a köznépnek.:-)

Naezatutti?! 2014.04.27. 18:06:44

@dgt_: Te egy autóról a tömege alapján meg tudod határozni a versenytársaihoz viszonyított műszaki színvonalát? Egyébként emberünk csak megírta az ítéletét, elégedett az autójával. Mintha valaki más kezdte volna ki ezt a konklúziót... Továbbá melyik gyártó nem tömeggyártó (pláne ezen szegmensben)?

JaxTeller 2014.04.27. 18:14:01

@dgt_: ha jól emlékszem a 4 autóból még így is a 2. legjobb volt, a motorját pedig nagyon jónak ítélték a szóban forgó J Astrának

dgt_ 2014.04.27. 18:16:44

@Naezatutti?!: "Te egy autóról a tömege alapján meg tudod határozni a versenytársaihoz viszonyított műszaki színvonalát?"

Igen, ez abszolút jól mutatja. Nem tudom, hogy mi miatt ilyen nehéz, de ha a karosszéria sikerült nehézre, akkor ott tervezésbeli hiányosságok vannak, pl. nem alkalmaztak nagy szilárdságú acélokat. Az insignia is híresen nehéz, ha jól tudom, korábban az alfák voltak még ilyenek. A mai ádáz CO2 harcban minden, az autó önsúlyából megspórolt kg számít egy kocsinál, tehát egy könnyebb, de ugyanolyan tudású (biztonság, teljesítmény, hely stb.) autó műszakilag fejlettebbnek számít. A súlycsökkentés komoly fejlesztést és sok pénzt igényel, nem egy magától értetődő dolog.

"Továbbá melyik gyártó nem tömeggyártó (pláne ezen szegmensben)?"

Mind az. És ez garantálja a minőséget, nem a tömeggyártással van bajom (bazz abból élek és épp egy autógyárban :)), hanem a mániákus rajongással egy (számomra) fostalicska tárgy után. A srác alá kell rakni pár jó autót (legyen az bmw vagy egy új sx4, tökmindegy) és rájön, hogy van élet az opelen túl is.

Közlekedőedény 2014.04.27. 18:32:45

Fiat Coupe: nem gondoltam, hogy van ilyen állat motorral szerelt változata is... ;) örülök, hogy vannak emberek, akik túllátnak a nagy német márkákon.

Ez az 500000 Ft alatt rendes autót venni téma... aki azt hiszi, ennyiért rendes autót kap, az egészen biztosan nem a realitások talaján áll. Valami biztosan lesz vele. Aztán persze jönnek a kivételek, akik vettek 500001 Ft-ért egy _garantáltan_ 42000 km-t futott tizenvalahány éves fostalicskát. Garantáltan, mert nagyon őszintén állította az eladó. Persze. Nem kell feltétlenül bántóan rossznak lennie az autónak, de el kell fogadni, hogy elhasználódnak, és az ár elvileg valamennyire tükrözi ezt az elhasználódást.

Mazda: akármennyire is a japán autókhoz húz a szívem, el kell ismerni, hogy azok is szét tudnak hullani (mint minden más), és bizony ez a verda sem tűnik semmilyen szempontból kiemelkedőnek. A tulaj elfogult, ez megesik, amúgy egy teljesen kommersz autó. De miért nem tudnak a japánok rendes karosszériát gyártani?!

zerge44 2014.04.27. 18:33:00

S@dgt_: Számomra már ez a négykerekű-imádat is érdekes, én annyira javíttatom hogy mindent megadok azért, hogy soha ne hagyjon sehol, hogy nyugodtan tudjak elindulni, és hogy ne nézzen ki dzsuva retkesen, közvetítve az igénytelenséget. Ennyiből ki is merül részemről az autóm 'imádata'.
Azért itt nem ~10millio dolláros J-s Duesenbergekről van szó, csak ilyen 'olcsó' unalmas tucat bömösökröl, opelekről meg efféle kommersz vackokról. :-)

rashy729 2014.04.27. 18:41:16

"Olyan pontos, hogy legelőször úgy éreztem, mintha egy tál zselében egy fakanalat húzkodnék" - Nekem erről pont nem a pontos jut eszembe...

Naezatutti?! 2014.04.27. 18:48:49

@dgt_: Igen, az Insignia is és az Astra is nehéz, de így is mindenben hozza/tudja a versenytársak átlagát/teljesítményét, sőt -mint az általad említett cikk is mutatja- sok mindenben túl is tesz rajtuk. Hétköznapi használatban a tömeg mint tényező sokadlagos, hiszen minden másban rendben teljesít az autó. Egy átlag "user" nem fogja észrevenni a tömeg miatti differenciákat semmiben (ha csak nem mérlegelési mániája van), tehát a tömegen "rugózni" egy hétköznapi autó esetében tökéletesen értelmetlen.
Nem igazán értem, hogy az Opel mint tucatmodell gyártó miben lenne kevesebb egy Ford-nál, Suzuki-nál, Renault-nál és sorolhatnám. Általánosságban jellemző, hogy olyanok támadnak x autókat/tulajdonosaikat, akinek még sosem volt tulajdonában adott típus/márka de nem is próbálta még. Kiragadnak egy-egy jellemzőt (pl. tömeg vagy más egyéb sztereotípia), és ez alapján formálnak véleményt. Érdekes hozzáállás az élet dolgaihoz...
Ráadásul sokan nem az autójukban keresik az "élményt", nem kifejezési eszköz számukra az autójuk, így ha esetlegesen meg is tehetnék, akkor sem vennének mást (más szegmenst, pl. BMW-t). Az én baráti köröm szerencsére nem beszűkült, van Japán modelleket kedvelő, BMW-s, Opel-es, Fiat-os, Suzuki-s, Ford-os, valahogy mi mindig értjük egy jó sörözés közben hogy "miért is van az azért". Pl. ua felhasználás mellett messze többe van a BMW-s komának a szerviz, én pl ezt a különbséget a családomra költöm (otthon, kikapcsolódás, kirándulás, nyaralás, ajándék és egyebek, vagy éppen megtakarítást képzünk belőle), én másban keresem az élményt és nem az autómban. Az autómtól azt várom, hogy kiszolgálja a szükségleteim, nem várok semmi különlegeset de azt olcsón fenntarthatóan tudja ua minőségben hosszú-hosszú ideig. Akik szintén így gondolnak az autójukra, azok vesznek Opel-t, Ford-ot, Suzuki-t és egyéb általad tömegmodellnek nevezett kategóriát. Ők nem feltételül vágynak BMW-re és hasonszőrűekre (az élményre esetleg, de az összes többit szívesen mellőzik az életükből*), ők megtalálják a választott modellben amit keresnek. Ez miért baj? Ha neki ezt az Opel jelenti, akkor neki az Opel a "forevör".

* tudod, mint egyszeri ember az állatkertben a zsiráf előtt állva: "szép-szép, de otthonra nem kellene"... <= és ez lenne itt a lényeg.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.04.27. 18:56:36

@Sinistroll:van pár tipus amiből van 200 lóerő körüli,
Saab,Alfa159,Opel Insignia,

Kör Karika 2014.04.27. 19:00:48

@wody21: Vödör takonyban habverő így jellemezném...volt 24 éves öreg japán autóm ott a váltó precíz,30 éves francia vödör takony,10 éves francia elfogadható de a 24 éve japán jobb....

kitiltott, de seráfütty 2014.04.27. 19:03:43

Az elsô autó után mindig azt hiszed, hogy csak az a"jó márka". Majd kinövi a korral és/vagy a harmadik kocsija után. Tök mindegy, mi az, ha átlagautóról van szó. De tényleg. Volt Trabim, Suzukim, Seatom, Skodám, Mazdám, pár Renault (a 3 literes V6 24V Laguna azért jó emlék volt, csak tankolni utáltam), most Astra G kabrió. Ez is ugyanolyan autó, mint a többi. Ebben a kategóriában/ársávban olyan kiemelni valamit, mint ha azt mondanád, hogy a zöld M&M's a legjobb, a piros meg szar...

♔bаtyu♔ 2014.04.27. 19:36:19

@Naezatutti?!: Pontosan így van. Sokan vesznek olyan autót, ami sem a "méretükhöz" nem jó, sem a jellemző felhasználási területhez nem illik.

Nincs szánalmasabb egy nagyarcú, de szarrágó és csóró BMW-snél, aki pár alkalom villantásért gyakorlatilag egy ipari remeket tesz egy-két év alatt tönkre. Ez a típus egyáltalán nem ritka és ezért nem lehet Mo-n érdemben használt BMW-t venni, pedig a BMW igen hosszú élettartamú, hosszabb az élettartama mint bármely más típusé.

Rengetegen vannak, akik a pénztárcájukhoz és/vagy a felhasználási területhez méretezik az autójukat, pld. 99% Bp-i és egyedüli használathoz valami kicsi és olcsón fenntartható és fürge autót vesznek, mások pedig szállításra keresnek megoldást rövid, de gyakori fuvarokra.

Ezeket pedig fentiek oktatják, hogy nem ismerik meg az "érzést".

United Steaks 2014.04.27. 19:58:37

Egy 18 éves srác örül az első autójának, még szereti is.
Nosza, magyarázzuk meg neki hogy milyen szerencsétlen, mert nem valami fasza BMW-je van.
Ez sima rosszindulat és irígység, hogy valaki elégedett tud lenni.

Dr. Valentin Narcisse 2014.04.27. 20:02:12

Köpködni/nevetni? Ez az Astra egyszerű és nagyszerű. Ami gond van vele, az meg olcsón orvosolható. Egy hasonló Renault-t fenntartani pl. sokkal költségesebb, és sokkal több szívás van vele.

Schütii 2014.04.27. 20:17:03

@Hurri Kán: Ez nem csak Volvokkal van így.

Thanathos 2014.04.27. 20:28:19

@♔bаtyu♔:
"...ipari remek...pedig a BMW igen hosszú élettartamú, hosszabb az élettartama mint bármely más típusé."

Szeretem az ilyen elfogulatlan, objektív véleményeket. :D
Ilyenekre van szüksége a BMW-nek. :)

zerge44 2014.04.27. 20:45:41

@Thanathos: Egy forma1-es autó, egy űrhajó, vadászgép, ezek valóban ipari remekek, bár ezekkel igen ritkán futok össze a Róbert Károly körúton.:-)

hamisnero 2014.04.27. 21:07:47

az astrás gyerekről csak annyit, hogy tisztelem az olyan embert, aki szereti és megbecsüli azt, amije van, és utólag sem fikázza azt, amit egyszer nagyon kedvelt.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.04.27. 21:25:42

@Thanathos: szerintem viccből írta.

Hurri Kán 2014.04.27. 21:43:55

@Schütii:
Na ja. Ilyen az Insignia is. Középkategóriás árért kapsz egy belül kompakt méretű autót :)

akos696 · www.focusauto.hu 2014.04.27. 21:45:46

@Közlekedőedény: Lehet venni. Én 2 éve vettem 450-ért egy 2001 Corsa C 1.2 van-t 69e km-rel törés mentesen. Ami nagyobb kiadás volt rajta, az most 90e km-nél vezérműlánc szett csere Igaz, hogy csak egy kis fostaliga Opel, de keveset fogyaszt és gyakorlatilag újszerű állapotban van, rohangászni 2 személynek, kutyát cipelni, téli autónak stb ennyiért kiváló.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.04.27. 22:01:22

@Thanathos: pedig igaza van!
a mai átlagbömbit ugyanugy 10 evre tervezik mint az F astrat anno terveztek volt

United Steaks 2014.04.27. 22:13:20

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
Lehet hogy 10 évre tervezik őket, de azért hogy ez így is legyen, kell néhány milla plusz a zsebben.
F Astrából meg azért még szaladgál néhány 20 év fölötti, amire ha nagyobb összeget kellett volna költeni, már elbontódott volna...

Naezatutti?! 2014.04.27. 22:21:14

@Hurri Kán: De milyen formás autót! Nem az Insignia az első olyan autó, ahol a formáért jelentős részben feláldozzák a méretet...

Szabványok 2014.04.27. 22:21:26

@kuki123: Az E90 alapkormánya tényleg elég szar. Első generációs villanyszervóval. Például kifejezetten nehéz vele autópályán menni. Ha picit akarsz korrigálni, akkor felnagyítja. Ha későbbi, akkor jobb. Ha Servotronik opció van (100eFt), akkor jobb.

A váltó ellentmondásos. Az alapszerkezet jó, de - szerintem - a kulissza nem tökéletes. Ha pontosan beletalálsz csodaváltó, beszívja a fokozatot, mintha egy villanykapcsolót kapcsolnál. De ha nem vagy elég pontos, akkor akad a kulissza és nem érted, hogy mi van.

A 3-asok mérete generációról generációra nő. De az E90 azért nem egy nagy autó. Magas ember, aki tágas autót akar, ne 3-assal kísérletezzen.

A magyar BMW szervizek többségét fel kéne robbantani, a helyét beszórni sóval, itt soha többé ne legyen semmi, örök mementó az utókornak. Hiába van meg mit, 's hogyan kéne csinálni, tojnak rá, kendácsolnak. Drágán. Merthogy a gazdag hülyéknek ez is jó, ha meg nem, akkor menjenek ki Bécsbe. A hűtőjavítás szerintem tipikus eset, egy a sok-sok hasonló közül.

A kontakthibás helyzetjelzők nekem gyanúsak. Egy még elmegy, de kettő? Elég jól védve vannak, nem szokott az kontakthibás lenni.
Sőt. Az egész autó gyanús egy picit. 8200km-rel vette. Az tényleg új autó, ha PS, akkor garancia is van rá és alig olcsóbb az újnál.
Akkor már miért nem egy újat vett, amelyiknél azt konfigurál bele, amit akar? Az alaparancia 3 év 60000km.
Ha meg 8200km-rel sokkal olcsóbb volt, akkor az a gyanús. 8200km? Nem lehet, hogy valami történt ezzel az autóval?

A 20d motorhoz nem tudok hozzászólni, szerencsére nekem nem dízel van, nem turbó van. És tudok vele előzni.

Hurri Kán 2014.04.27. 22:23:39

@Naezatutti?!:
Az lehet, viszont kétszemélyes autónak meg vannak nála lényegesen szebbek :)

Naezatutti?! 2014.04.27. 22:25:43

@United Steaks: A '90-es évek elején még nem 10 évre tervezték/méretezték az autókat... Emiatt is legendásan megbízhatóak a kor szülöttei (pl. Carina, Accord, Astra F, Vectra A, Xsara I, Golf III, Passat b5, Octavia I és sorolhatnám).

Naezatutti?! 2014.04.27. 22:27:10

@Hurri Kán: 4 felnőttnek elég, azért nem túl gyakori hogy 4 180cm feletti emberke akarjon rohangálni sokszor egy adott autóval...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.04.27. 22:32:06

@Naezatutti?!: hogy lehet hogy 10 évre? Tehát mindegy hogy 10 év alatt 10ezer vagy 1 millió km et mennek utána szétesik?
Hogy lehet időtartamra tervezni?

Hurri Kán 2014.04.27. 22:43:58

@Naezatutti?!:
Egy akkora méretű autótól röhej az a beltér. Hátul se fejtér, de főleg lábtér nincs. 187 centi magas vagyok, Passatban, Mondeoban gond nélkül elférek magam mögött, az Insigniában reménytelen. A hátsó ülés környékének bunkerszerű kialakításáról nem is beszélve.

Naezatutti?! 2014.04.27. 22:49:11

@Gyurma73: Természetesen nem mindegy mennyit fut, bár vannak alkatrészek amik függetlenül a futástól öregszenek. Méretezéssel lehet fordítottan befolyásolni a tartósságot. Súlyoptimalizálás címszó alatt az alkatrész méretét csökkentették (más tervezéssel vagy más alapanyaggal). Ez legtöbbször a tartósság rovására megy. (Folyamatosan tesztelik az új alkatrészeket un. öregbítéses teszttel, nagyon a határokat feszegetik a tömegcsökkentés érdekében.) Ezért van gond az újabb és újabb generációkkal tartósság tekintetében. Ez nem attól van mert szar az adott autó, hanem a sok extra és a biztonságosabb karosszéria nagyobb tömeg, valahol vissza kellett hozni a pluszt...

United Steaks 2014.04.27. 22:49:50

@Gyurma73:
Naezatutti?! "10 éves" megjegyzése nem szó szerint értendő, előző kommentekre reagált.
Egyébként szerintem időtartamra nem lehet tervezni. Egyszerűen nem azt kellene számolni, mi az a legkissebb anyagmennyiség, amitől még nem esik szét a technika a garidő/km alatt (nem mindíg sikerül- ld. pl.BMW), hanem azt, hogy mi kell a tartós, biztos üzemhez.
Persze ezt ellehetetleníti az álzöld szabályozás, miszerint környezetkímélőbb 3 évente új "korszerűbb motorral szerelt" autót venni, mint 20 évig használni.

Naezatutti?! 2014.04.27. 22:57:55

@Hurri Kán: A Mondeo a kategóriájából kilóg, a felette lévő szegmens tengelytávját és méreteit hozza... A Passat pedig a régi iskola szerinti szedán/kombi építési módot követi, lényegében 3 vagy 2 "dobozból" van összehozva, így kell hogy legyen benne hely. Mindegyik jól néz ki, de egyik sem olyan formavilág mint az Insignia. Ülj bele a Passat CC-be, ott sem lesz lényegesen több hely mint az Insignia-ban (ez egy ilyen szegmens, a CLS-be sincs akkora tér mint az E-Klasse-ban). Ráadásul a 187cm-hez nem ezen kategóriák valóak, arra ott vannak a kényelmes buszlimuzinok (Galaxy, Sharan, Zafira stb) vagy 5-ös, E-Klasse, A6 és feletti kategória.

Hurri Kán 2014.04.27. 23:03:04

@Naezatutti?!:
Nem extrém magasség ez, középkategóriás kocsiban illene akkora helynek lenni, hogy elférjek vele. Akárhogy is nézzük, az Insignia kicsi. Belül kb. akkora, mint az Astra. E téren egyértelmű visszalépés a C Vectrához képest.

Naezatutti?! 2014.04.27. 23:06:10

@United Steaks: Sajnos a gyártók már messze nem a tartósságot tartják fő szempontnak. Volt szerencsém az új Kuga nappali menetfényének prototípus tesztjét megnézni. Elvileg élettartam-os led-ek, de lesznek még meglepetések. A VW led szintén ua alulméretezett. Az első 8-10 évvel nem nagyon lesz gond, utána már viszont várható néhány "nem tervezett" probléma.

United Steaks 2014.04.27. 23:10:14

@Naezatutti?!:
Ezt a "Led-élettartamot" ismerem. Meg azt is, hogy a tápegységre nem vonatkozik...

Naezatutti?! 2014.04.27. 23:10:31

@Hurri Kán: Az Insignia valóban szűkösebb mint az általad említettek, de mint írtam, inkább a "sportkupésabb" feeling irányába indultak el anno a tervezők, ezért lett olyan amilyen, ezért tudott az év autója lenni. El kell fogadni hogy ennek nem Te vagy a célközönsége a 187cm magasságoddal.

Naezatutti?! 2014.04.27. 23:15:33

@United Steaks: Na igen, akkor tudod miről is van szó (de pl. a vezérlő relék is ua fogyókúrát kapják manapság, ill. a különböző "unit box"-ok is). Ráadásul ugyebár a fő csavar az lesz a történetben majd, hogy ezek egy része komplett vezérlő elektorinkával együtt integrálára kerülnek a lámpatestbe. Tehát javítani nem lehetséges, komplett lámpatesteket kell majd cserélni ha gáz van...

Hurri Kán 2014.04.27. 23:20:01

@Naezatutti?!:
Ezt elfogadom, meg nincs is ezzel bajom, csak megint kihoztak egy újabb "látszat" autót.

1000rörö 2014.04.27. 23:26:13

Húúú az E90-és gyerek kicsit nem ezen a Földön él "olyat tol, hogy a veséje az üléstámlában...", nem kevered pl egy Hayabusa-val, mert a 320d mindent csinál csak olyat nem. Fő specialitása a halláskárosodás okozása.

Naezatutti?! 2014.04.27. 23:44:23

@Hurri Kán: "megint kihoztak egy látszat autót", melyik Opel látszatautó szerinted? Sok autót lehetne sorolni, amelyek maghatározóak a kategóriájukban, de nem a méretük hanem a formaviláguk miatt.

siriuswhite 2014.04.28. 00:25:17

A Coupe nem csatolt lengőkaros, sőt egyik Tipora épülő autó sem az. ;)
rendes, független felfüggesztéses futómű van alatta hátul.

bonafide 2014.04.28. 00:50:11

A hülye bömösösön sírva röhögök! :D Nem hogy kicserélte volna a kiégett izzót, addig verte a lámpabúrát, amíg szétverte, mindezt 180 rugóért :D

Pepejoe 2014.04.28. 00:56:03

@1000rörö:
Jaja, ez nekem is végigfutott az agyamon. Olyan dolgokat írnak hétköznapi kommersz autókra, amilyenek a cíberémről nem jutnak feltétlenül eszembe menetteljesítmény vonatkozásában, pedig ott még velem együtt sincs meg a 2kg/Le...:D

Sinistroll 2014.04.28. 01:00:49

@Gyurma73:
@Schütii:

Persze, hogy vannak 200 lovas dízelek, csak nem 2 literesek, szerintem. A 320-ast azokhoz kell mérni.

A 325d (e90) három literes. És ide az tényleg nem köll. Némethonban viszont megértem. Ott a 320d az Autobahnon max. közepesen erős autó.
Egyébként kényelmes, a pályán csendes, takarékos. Hosszú utakra kiváló. Izmozni, izgágáskodni más motor kell bele.

nincs_nick 2014.04.28. 01:16:06

Fastra első autónak tökéletes. Olcsó, "tuningolni" fillérekből lehet (értelmesen ahogy a srác is csinálta: polír, szolíd felni, esetleg gyári Recaro-k bele komplett kárpitokkal 25-ből:) ) és meg lehet rajta tanulni autót szerelni.:) Mondjuk eme utóbbira az e36 is kiváló alany, mert abból az autóként is használhatóak a fastra árának 4-5x-ösétől indulnak.:)

Schütii 2014.04.28. 07:33:14

@Sinistroll: Az F30 325d már csak 2 literes. De kicsit korábbról ott a Fiat 1.9-es duplaturbósa valami 190 körüli lóerővel vagy a Merga 250 CDI-je (2.1), Audi 2.0TDI-190LE. Szóval vannak 2 literes izomdízelek csak nem olyan gyakoriak, az igaz.

Nyiri 2014.04.28. 08:01:55

@Sinistroll: Mit hiszünk el az ADAC-nek? :)

Szabványok 2014.04.28. 09:08:02

@Hurri Kán: Nem értem ezt a méret dolgot.
Minden autó akkora, amekkorára csinálják. Csinálnak kis autókat, közepeseket, nagyokat. Csinálnak olyat, aminek nincs is hátsó üléssora, olyat, ahol két gyerek fér el hátul, olyat, ahol két álagember és olyat, ahol három langaléta.
Vegyen mindenki olyat, amilyen neki kell. Törpapa vegyen alacsony autót, Hagrid pedig egy jó nagyot.
De mi értelme van annak, hogy Törpapa magyarázza, hogy naki túl nagy 600-s merci, Hagrid meg panaszkodik, hogy nem fér bele a BMW Isettába?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.04.28. 10:35:09

@United Steaks: a lenyeg hogy a lenezett fasztra az tud ugyanannyit elettartamban mint a mai bömbike, azert mert anno sajnos meg nem tudtak olyan precizen legyartani a dolgokat :)

Walter Melone 2014.04.28. 16:35:05

A Volvóból az az 1,6D a legrosszabb motor. Nem csoda, h nem tetszett neki az autó.

csapos1 2014.04.28. 18:11:30

volvo s80 d5 aut
hat év, 460 000 km
semmi komolyabb hiba,
jó autó az

rashy729 2014.04.28. 20:07:01

Miért mondja mindenki, hogy:
"bööö dízel sz*r, nem lehet vele előzni mert "x1" fordulatnál megindul "x2"-nél megáll"?

Egy 2.0-es dízellel járok és probléma nélkül meg tudok előzni akár 4 autóból álló sort. Sosem volt még olyan hogy ne tudjak befejezni egy előzést biztonságosan.
Tény hogy alacsony fordulaton kell kis idő míg feléled a motor, ami a benzinesnél nincs de két apró tipp:

1. Nem úgy kell előzni hogy 5 centire az előtted lévő seggében várod a helyet aztán kivágódsz és gáz,

2. Ha mégis így akar az ember, a sebességváltó használata csodákra képes.

And now...come at me, trolls :)

kayaibrahim 2014.04.28. 20:32:40

@rashy729: Így könnyű, hogy gondolkozol.

Takács Norbert · http://norberttakacs.blogspot.com/ 2014.04.28. 21:42:44

@Schütii: köszi, én is örülök hogy nem BMW lett.

@Dr. Valentin Narcisse: sokan szólják le az opelt, ahogy látod itt is. hogy miért? ők biztos tudják.

@dgt_: köszi, nem is akarok mást. majd ha az öreg cseréli a J-t szívesen hajtom tovább én. bár szerencsés helyzetben vagyok, mert így is többet vezetem, mint ő:D
de amúgy ültem már bmw-ben, igaz nem a legújabban, vezettem több vw csoportos autót is, de nem találtam őket annyival jobbnak, hogy egyetértsek abban hogy az opel a legalja. persze biztosan bennem van a hiba szóval bocsi :)

@kitiltott, de seráfütty: nem mondtam, hogy ez a legjobb :)

amúgy meglepő volt, csak gyanútlanul írtam egy ítéletet és ma azzal fogadtak a szaktársak hogy láttak az indexen. para

rATdrAgOn 2014.04.28. 21:48:23

@wody21: De bizony, hogy. Viszont a fakanalat tudni kell a helyére tenni és akkor bizony, megvan a fokozat is. :) Tudom mit beszélek, egy 24 éves fakanalat kevergetek naponta, immáron a "járműben" (természetesen fosfrancia, amiben már volt szar a szelepszár szimering) a harmadik sebességváltó van, ennek ellenére élvezem. :)
(Egyébként nem is olyan rossz dolog az, csak ilyen, el kell fogadni).

Naezatutti?! 2014.04.28. 22:49:38

@Takács Norbert: Lehet hogy sokan leszólják az Opel-t hobbiból vagy reflexből (ki tudja, 'tán némi irigység is lehet a háttérben) és az aljának tartják (természetesen még sosem volt a legtöbb ilyen szakértőnek Opel-je). Ilyenkor ugyebár elég arra gondolni, hogy közel sem biztos, hogy az Opel-ben hívők házatáján van a bibi. Miért is? Nem hinném hogy az emberek a vacakra vágynának és arra költenének jókedvükben, elég körbenézni hogy mennyi Opel fut az utakon, legyen ennyi a magyarázat. A sikeresség ismérve minden termék esetében a kereslet, azzal pedig nincs gond (pláne nem a mi országunkban).

wody21 2014.04.29. 02:56:10

@rATdrAgOn: Milyen "fosfranciáról" van szó? :) Biztos voltak ott' is kevésbé lesajnálni-való darabok - én pl vezettem Peugeot 204-et, igaz annak kormányváltója volt, meg nem 24 éves, de ettől függetlenül hatalmas élmény volt :)

Takács Norbert · http://norberttakacs.blogspot.com/ 2014.04.29. 13:09:01

@Naezatutti?!: teljesen egyetértek. a baráti körömben is sokan kritizálták, de amikor valahova menni kellett, akkor nem volt baj hogy opel:D
egy szintig megértem ezt, hiszen egy prémium autó nyilván minőségibb és többet nyújt. bár nem tudom hogy aki se opelben, se prémiumban nem ült, honnan tudja hogy az opel mekkora szar, és hogy a 'legalja'.lehet, hogy ezek egyetemes tények, amiről én nem tudok?
a másik meg, amikor valaki más tömeggyártókat emel az opel fölé, ott szoktam kíváncsian pislogni. ültem többféle autóban (nem, nem a szalonban), és bár különbségek vannak, de egyikben sem éreztem, hogy jobb lenne. ami a külsőt illeti, ott pedig egyértelműen az opel viszi a pálmát. bár a szépség szubjektív, de úgy hiszem ezt mindenki beismerheti hogy bizony az újak nagyon szépek:) de mondjuk szerintem a régebbi modellek is többnyire szebbek a kategóriatársaknál.
süti beállítások módosítása