Szerintem azóta nagyon megbánta

Amikor a második szerelésre szánt nap is lényegében eredménytelenül zárult

  2014. január 18. - Bende Tibor Címkék: totalcar flotta fiat diy expert zeta tc flotta ulysse 806 evasion scudo eurovan

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

Prokee-t szentté kellene avatni. Ő a forrasztópáka Quentin Tarantinója és a hidegvágó Charlie Benantéje egyben. Még az Eurovan megvétele előtt megkérdeztem, hogy a nagy precizitást és rutint igénylő belső elektromos dolgokkal elszüttyögünk-e a garázs kellemes félhomályában, közben világot megváltva. Felsoroltam neki: első elektromos ablak, jobb tükör, hátsó ablaktörlő, hifi, műszerfali égők, elvásott váltószoknya, közjólét, hajléktalanok kérdése, így első ránézésre. Azt mondta, lehet, csak hozzam meg a cuccokat hozzá. Szerintem azóta nagyon megbánta.

IMG 2509
A frissen kibontott cuccok büszke tulajdonosa feszít az alkalomhoz illő mackónadrágban az enyhe télben, Pest megye keleti régiójában

 

Legalábbis csütörtök este tizenegy után kicsivel így tűnt, amikor a második szerelésre szánt nap is lényegében eredménytelenül zárult, főleg, hogy egyikünk sem látta a gyerekeit. A nap végén csak annyit mormogott, hogy akkor most megvacsorázna, mert ma még nem sikerült. Pedig akartuk, mindketten. Nagyon.

Már a hiányzó cuccok beszerzése sem volt könnyű. A zátonyra futott egyeztetés a színben egyező, de az árat ötletszerűen másfélszeresére emelő fickóval megtörte az Ulysse használhatóvá tételének lendületét. Sipos Zoli véletlenül botlott bele egy háznál bomló 806-os Peugeot-ba. Meg is alkudott a biszbaszokra, amik kellettek, negyvenért. Ebben benne volt a két teljes tolóajtó is, meg egy komplett zárszett, kulccsal. Bedobáltuk a kocsiba, az ajtókat letároltuk, majd tavasszal elővesszük a kérdést, a többi cuccal pedig elsiettem Prokee-hoz.

IMG 2510
Íme, a cuccok közelebbről: ajtók, zárak, emelők, takarók, izék és hozék

A műszerfali izzókkal kezdtünk. Ebből ugyanis összesen kettő működött. Persze nem sikerült beszerezni a megfelelő pótlást, összeraktuk úgy, hogy az a kettő nagyjából lefedje azokat a sebességeket, ahol közlekedni illik. Minden más sötét, a visszajelzők persze működnek. Hanem a műszeregység kiszereléséhez elég sokat kellett bontogatni, mert van benne egy darab, ami csak alulról, a kormányburkolat és a teljes bal oldali szellőzés szétbontásával szedhető le. Ezt nem tettük vissza, szivaccsal pótoltam a távtartó funkciót. Gányolás!

Leugrott az ajtókárpit, mindössze száztizenkilenc torx csavar tartja, még olyan is van köztük, amit egy torx csavarral rögzített fedél takar. Gondolom, ekkoriban kuncogtak a konkurensek a zörgéseken. Hát, ez az ajtó nem is zörög, és látszik, teherautónak alkották.

Az ablakemelőt egy fadarab pótolta, mutatom. Ezen elvisongtunk, hogy juj, de cuki, mindegy, hoztam egy komplett elektromos ablakot, amit csatlakoztatva kiderült: működik. Na de, az ajtóba sehogy se akart bemenni. Végül felhívtuk Sipos Zolit, hogy ő is úgy emlékszik-e, hogy a vezető oldali ajtóból van, nem az utasoldaliból. Neki is ez rémlett. Tovább forgattuk. Tudják, hogy megy be? Ha önmagán átfordítjuk, ahogy semennyire se logikus. Úgy. Gyárilag. Imádom!!

IMG 2598
Tádámm, előkerült az ablakemelő szerkezet is

Ha már a kárpit lent volt, a teljesen működésképtelen első zárat kihúztuk, és tettünk a helyére egy másik kulccsal ugyan, de még működőt. Óriási vívmány, be lehet zárni az autót a vezető oldaláról is. Igaz, egy Peugeot-kulccsal, de akkor is. Most kétkulcsos a rendszer, ezen még dolgozni kell.

Nekiálltunk a tükörnek. El volt törve a háza, és nem mozgott lefelé és kifelé. Az utasoldaliról beszélek. De szépen becsukódott. A bontott darab egy kézi állítású tükrös kocsiról volt, de oda is bontva került, egy elektromosról. A lényeg, hogy volt benne motor és kábel, bőven. Meg egy facsavar, ami meggátolta a becsukódásban. Vagy nem tudom, a funkcióját nem pontosan értettem, de talán ennek szánta a szlovén mester. Kivettük belőle. Szétnyiszáltuk, és a forrasztópáka Quentin Tarantinója pedig összeforrasztotta, még a kábelek is színhelyesek voltak. Most már csak egy feleakkora lyukon kellett volna betuszkolni, mint amekkora volt a csatlakozó, ami a végére nőtt. Nem sikerült, így anyós ajtókárpit is lekerült, a vezetőoldalitól semmiben sem különböző módon. Aztán bedugtuk, és csoda: működik. Az üvege azért elpattant hosszában két helyen. Vehetek másikat, mert zavaró. Meg egy vezetőoldali tükörállító gombot is, mert ez se megy le, és ki.


Ha úgyis darabokban volt a műszerfal, megpróbáltam kicserélni a váltószoknyát. Némi rángatásra lejött a váltókar végéről a váltógomb, és befűztem alá az új szoknyát, keretestül. Igen ám, de ennek a keretnek a fülei valamikor eltöredeztek. Most kettő fogja, eltettem a régit, ami tökéletes, egyszer majd átragasztom rá a bőrt (aha, ezt kérjék számon bármikor, sose lesz meg!).

IMG 2622
Simán felfelé kell húzni a váltógombot, és lejön

Nekiálltunk volna a hátsó ablaktörlő szett beépítésének is, amit a vételkor nem tudtam kipróbálni, mert mire kitaláltam, hogy ezt is ki kellene bontani, addigra ki volt bontva a kapcsoló meg az elektromosság a kocsiból. Most kipróbáltuk és csoda: nem működött. Melegedett, de nem forgott a tengely. Ennek utánakérdeztem a fórumon, le kell fúrni a szegecseket, kipucolni és sok zsírral összerakni. Az a fő baja, hogy belekerül a víz. Nem gondolták volna, igaz? Ennek nem álltunk neki, mert eljött az este. Megbeszéltük, ha megvannak az izzók meg a lelkesedés, folytatjuk. De a határidő véges, mert szombaton poszt lesz. Ha eső nem lesz. Ha lesz, nem lesz. Ha nem lesz, lesz.

Első napi mérleg: ablak működik, tükör működik (de az állítógomb kell majd), viszont elrepedt, a hátsó ablaktörlő nem működik, a műszerfal sötét, kétkulcsos a rendszer, de legalább bezárható a kocsi.

IMG 2654
Itt már beletört pár fúró

Csütörtökön újból nekiláttunk.

Az izzók eléggé hamar bementek, mert alul már nem kellett szétszedni a mindent is. Gyönyörű lett, minden világít, mint egy karácsonyfa. Imádom a műszerek betűtípusát is. Itt aztán egy kicsit belassultunk. Ugyanis abban a pillanatban, amikor Prokee kiejtette a száján a spiáter szót, beletörött az egyik fúrószár az ablaktörlőmotor házának szegecsébe. Bele a lyukba. Elátkozott bennünket a spiáter egyház, mert műanyag lökhárítós kocsit vettem? Vagy mi a szösz? További hat fúrószár lett oda. Előkerült a hidegvágó (A hidegvágó szó nem is létezik, amire te gondolsz, az simán lapos vágó, vagy keresztvágó. Amit viszont használtam, az sima kiütő, Bélabácsiul dorni. - prokee -) is, hogy az utolsóként épségben maradt fúró terhelését csökkentsük. Rozika is bekapcsolódott, vérző szájjal. Őt egyébként a szerszám szombatból ismerhetik. Cuki, de hangos kislány, lakáson belül kell tartani, sokat eszik, és nagyon szép. Csak épp vérzett a szája.

Amikor a fedél végre kinyílt, én nem is tudom mire számítottam, de semmi különleges nem volt benne, csak pár fogaskerék. Megpucoltuk, kiütöttük a tengelyt, kicsit megcsiszoltuk, összeraktuk, működik. Beépítettük, először a reléje nélkül, persze. Aztán kivettük, majd a relével együtt ismét vissza. Na működik? Nem. A víz jön, a kar nélküli csonk mindösszesen egyet mozdult, a végállomásig és kész.

Így állunk most. Nincs pótkerék, hátsó ablaktörlő, zörög a kipufogó és néha nem fűt. Fúj, de hideget, ha feljebb veszem, akkor meleget. Lelke van neki. Francia. Szeretem.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr75765077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.01.18. 12:52:20

@whale: saccra úgy 7-800 ezernél biztosan járnak már

de ha élvezi, tetszik neki a kocsi, és cikkeket is tud belőle írni, akkor teljesen rendben van.

whale 2014.01.18. 13:01:29

@Bende Tibor: Naaa...Mire a neveden lett, az volt majdnem 4 kiló, azóta kettőt úgy ráköltöttél, mint a sicc. A 6 kilót már vered alsó hangon és hol van még a vége? 1 gurigánál majd ne felejts el kakukkolni.:)

Krissal 2014.01.18. 13:02:48

@gwr: Akkor valamit benéztem a cikkeknél, mert azt hittem új hobbit keresett, nem autót vett. :D
Hát ha járni akar vele, jó szar üzlet volt, de hobbinak és TC íróként zseniális ötlet :)
Most várom, hogy valaki Fiat Ritmot, vagy Regattát vegyen, esetleg valami fasza régi Alfát, aztán lehet gányolni évekig, örökre lesz téma...

whale 2014.01.18. 13:03:53

@Gácsfalvi Róbert: Látod én ugyanígy vagyok a németekkel. Egyszerűen kómába esem tőlük, akárhány évesek.:)

whale 2014.01.18. 13:05:47

@Krissal: Mondjuk egy szép 75-ös Alfa rajta van a bakancslistámon. Az a baj, hogy előtte van még kb. 30 öregebb autó, szóval mire sorra kerül, már sehol nem lesz.:)

2014.01.18. 13:19:30

@Bende Tibor: OK. csak saccoltam azokból, amit leírtál, plusz hozzáadtam az én szerelőm óradíját.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.01.18. 13:28:17

@zsolti_: A 2 millás autó nem lesz jobb, mint egy rendbe rakott ilyen. A 8 millás meg jobb menőzni, meg mondjuk a biztonság miatt, de utazni már nem biztos. Ugyanarra való csak sokkal-sokkal drágábban. Megbízhatóbb? Nem hiszem, hiába új. Annyira tele van b*szva elromló alkatrészekkel, hogy egy ilyen hiperdízellel már félve hagynám el az országot. Biztos megéri az ablakon kihajigált 3-4-5-6-7 misit. Nekem nem. Inkább elutazom, elmotorozom, elzabálom, minthogy lehúzzam a klotyón. De Te csak hajrá, vegyed hisz fogyasztói társadalom vagyunk, csak az a valaki, aki minimum 5 millás autóban csücsül. Alatta lúzer vagy. És legalább a drága alkatrészek is fogynak.:)

másik oldalon 2014.01.18. 13:38:49

@akos696: azért ne felejtsük el hogy azok az "megbízhatatlan új autók" melyek bejönnek az országba 2 éves korukra 200+ ezer km-el vannak, és visszatekerik őket 80.000-re hogy hihető legyen hogy miért annyi.

whale 2014.01.18. 13:45:24

@akos696: "A 2 millás autó nem lesz jobb, mint egy rendbe rakott ilyen."

Miért beszélsz ződséget? Itt van pl ez.

www.hasznaltauto.hu/auto/citroen/xsara_picasso/citroen_xsara_picasso_1.6_hdi_collection_forever_vezetett_szervizkonyvvel-7382978

3,5 éves, karbantartott, szemre szép állapotú. Milliószor jobb, mint egy széthullott öreg fosch...

tomsawyer3131 2014.01.18. 13:45:49

Több témához szólnék hozzá:

1. Használt autó: Akármennyiért vesz az ember mindig lutri. Jó példa erre a bátyám nem régiben vásárolt Citroen xsarája. Csilli villi kereskedés (nem kavicsrugdosós, inkább autószalon jelleg), gyönyörű esztétikai állapot kívül-belül, 122 ezer km, végig vezetett szervizkönyv, (állítólag) műszakilag átvizsgált állapot. Erre nem működik ezen se a hátsó ablaktörlő, állítani kellett a futóművön mert félrehúzott, illetve fékmunkahengert kellett cserélni hátul mert elfosta magát.

2. Hátsó ablakktörlő:

Miután a bratyó is szereti ha rendben az autó és működik aminek működni kell, neki ugrottunk a javitásnak. Először ő is a motorra gondolt, elhamarkodottan vett is egy bontottat és miután kiszerelte a régit (a motor poszegeccsel volt feltéve az ajtóra gyárilag hogy basznák meg) és kipróbálta tápegységről kiderült hogy jó. További hibakereséssel derült ki hogy valószínűleg a kábelkötegben lesz eltörve a vezeték, szerintem nézzétek meg.

3. Fúrás

Kézifúróval nem fúrunk semmit, kivéve ha nem fér az asztali gép alá. Ha nincs venni kell valamelyik barkácsáruházban egy kínait, de jobb (igaz drágább) egy régi magyar ipari gép. Én jellemzően 3 mm alatti fúrokkal dolgozom sokat, de még az 1 mm-est se szoktam eltörni. Két különböző keménységű anyag találkozása esetén (spiáter és acél) törvényszerű hogy a fúró a puhább anyag felé fog elmászni, ezért előbb utóbb befeszül és eltörik (asztali fúróval is csak óvatosan lehet megpróbálni, kézivel nem is igazán sikerülhet.

4.

A mai műszaki-gépipari termékek (főleg a tömeg termékek) jellemzően silány minőségű fosok (mosógép vagy autó ebben az esetben mindegy). Ez köszönhető egyrészt a számitógépes tervezésnek amivel tökéletesen le lehet szimulálni az alkatrészt érő igénybevételt (ergo csak épp annyi anyag lesz beépítve amennyi kell, tartalék semmi), ellentétben a régi papíron számított, tervezett alkatrészekkel (ránézésre is megállapítható mert egyszerűbb ,letisztultabb robusztusabb formák jellemzik, míg a mai cuccokat az erős tagoltság). Másrészt bármit be lehet tervezni a leglehetetlenebb helyre, csak az összeszerelés folyamatát figyelembe véve. Ezért van egy rakás "bennszülött" alkatrész egy autó motorterébe, amit lehetetlen kivenni, és utálatos módon 5 perc munkához bontani kell 2-3 órát. Az utólagos szerelést az se támogatja hogy egyszer használatos kötőelemek sokaságát használják (autónál főleg beltér), pl. bepattintós, szegecselős megoldással, garantálva a szopást a szétszedésnél, és az utánajárást a letörő bizbaszok miatt.

A műszaki szemmel nézett silányságot megtámogatja még a tömegtermelési eljárások egyre nagyobb hányada is. Gondolok a sok műanyagra (főleg ha mechanikai igénybevétel is éri), a préselt lemez cuccokra (ahol nem feltétlenül kéne erőltetni), a karbantartásmentesnek csúfolt, valójában tervezett élettartamú alkatrészek (ami karbantartás mentes előbb utóbb beszarik).

Tehát a mai tudásunkkal borzasztó tartós, örök életű gépeket lehetne készíteni (léteznek is ilyenek, bár a régiek jellemzően ott is jobbak), és ez előnyére válna a bolygónak is, de akik megtehetnék (a gyáristák) rohadtul leszarják a profit miatt. Pedig a környezetvédelem a mértéktelen ipari termelés visszaszoritásával kéne kezdődjön, minden más látszat tevékenység.

whale 2014.01.18. 13:49:54

@akos696: Vagy ha fosol a dízeltől, itt van ez.

www.hasznaltauto.hu/auto/honda/fr-v/honda_fr-v_1.7_entry_m.o-i_128e.km_hibatlan.6.sze-7564965

A két gurigádból, átírással együtt is marad még fagyira. És ez is jobb, mint egy öreg szar, amire simán rádobod ennek az árnak az 50-60%-át és ugyanolyan öreg szar marad, mint volt...

The Good Boy ! 2014.01.18. 13:55:55

Tibby: idéznék a megvétel utáni cikkből: "Minden világít, szépen fut, nem rángat."

Most meg kiderült, hogy a műszerfal saab night panel funkcióban üzemelt?:D

Ha jól emlékszem, arról volt szó, hogy ez az autó 120.000. km futással rendelkezik óra szerint.

Ja itt van: "Az utolsó 2013. májusi, 113 842 ezres óraállással, némi fékbeavatkozást követő műszaki vizsga, majd eladás."

azt hiszem én lehetek itt a hitelesített user (mármint km óra állást illetően.

Az a fura nap-hold együttállás van pont nálam, hogy a saját autóm, a feleségem autója és a cég autóm is éppen a 120.000. km-es futás mennyiségnél jár (plusz mínusz 1-2.000. km). Ezek alapján én nagyon lehangolónak itálem meg ezen autó állapotát. Azt hiszem én elég autentikus felhasználó vagyok jelenleg. Nézzük csak:

1./ Saját autóm: Japán, kompakt, újként vett benzines, 119.000 km/7,5 év: ha az ajtó könyöklő és a középső könyöklő kissé kifényesedett, enyhén megkopott anyagát nem nézem, minden teljesen újszerű állapotú, semmi nincs megkopva, kifényesedve. Még a kormány és a váltókar sem. Minden funkció működik (értsd, soha nem is volt más állapotban), minden világit, évi 1-2 tompitott H7 izzó az egyedüli plussz költség. van róla egy elég hosszú kb. 8 alkalommal updatelt népitélet, meg is értem miért nincs a heti meritésben, hiszen novella hosszúságú már a történet, gyakorlatilag a semmiről...

2./ asszony autója: 118 ezret futott "német" mini, 4 évesen véve: megvételkor már membrán szakadt volt az első, műszerfali hangszóró. Másik lett bele véve, a beszerelése nem volt egyszerű, hiszen a pethő intézetben gyógyuló kis betegek által sajnálatosan mindennap tapasztalható mozgásszervi rendellenességet produkálnom kellett a nem egyszerű beszerelés során. A vezetőülés két helyen kiégetve. Az ablakmosó tartály kupakja hiányzott (másfél literes Cappy gyümölcslé kupakja tökéletesen kompatibilis hozzá, azóta az van rajta), néhány műanyag elem karcos volt, tetőkárpit és belső műanyagok igénytelen módon bekoszolódva. Automata váltó csak nyomokban tartalmazott olajat. Egyik műszerfali égő ki volt égve, kalaptartó, szivargyújtó hiányzott belőle. tehát korához képest nem volt egy patika, viszont azóta csak annyi a sztori, hogy kicsit csipeget az olajból (kis cm3-as turbos motor, elfogadva ez az állapot), amúgy hibátlan.

3./ Céges autó: vw group 7 éves PD, 123 ezerrel. kb 50 volt ebben benne, amikor a másik ugyanilyen, de egy évvel idősebb autót kaptam (vagyis inkább azt választottam a 20.000 plusz km ellenére, mert az kívül belül teljesen újszerű volt). Megjegyzem előtte mindkettő kulcsos autó volt, értsd úgy hogy se gazdája nem volt, sem érző szív a használok részéről. Az első 120.-nál került ki a kezem közül, miután az egr és a turbo behalt (gyakorlatilag egyszerre, igaz az egr már időnként produkálta előtte magát), meg valami rejtélyes okból egyesben araszolva időnként kidobta sebességből. Szóval a mostani céges mielőtt hozzám került közvetlen előttem túlélt kb. 30.000. nem éppen autóbarát felhasználó általi szó szerint agyonkínzott km-t. ennek ellenére az esp jeladó hibáján, a klímavezérlés meg nem világításán (másiknál sem működött), néhány kopott belső műanyagon (hámló kormányon - ez is ugyanolyan mint a másikon volt) és a központi zár időnkénti 80%-os működésén (öt ajtóból néha csak négyet zár) kívül semmi baja nincs, teljesen jó műszaki és esztétikai állapotban van. Ja, időnként a külső tükör fűtését csak a jobb oldalon hajtja végre. legközelebb meg mindkettőn - igazi x akta:D
Szóval csak azért írtam ezt a hosszú hozzászólást, hogy jelezzem, hogy 120.000 km környékén nagyon nem ilyen állapotban kellene lennie egy autónak.

Bende Tibor 2014.01.18. 14:00:08

@The Good Boy !: endem akarsz meggyozni, vagy magadat? Ez egy 1996-os auto.

The Good Boy ! 2014.01.18. 14:05:33

@akos696: "Megbízhatóbb? Nem hiszem, hiába új. Annyira tele van b*szva elromló alkatrészekkel, hogy egy ilyen hiperdízellel már félve hagynám el az országot."

ez az, amikor valaki megideologizálja a saját tehetségtelenségét/töketlenségét. Olvasd fentebb pl az enyémet. 120.000. km alatt semmi. És a világból ki merek vele menni bármikor! Ja és mellette én is utazom, meg élem az életemet.

dr kíváncsivagyok 2014.01.18. 14:06:12

Amióta feltalálták ahasznált autót, (áldassék a neve ) azóta veszek azt...
Ha valaki keveset autózik , mint jómagam , akkor anyagi ongyilkosság újat venni .
Évente megyek 3500 km -t - jórészt horgászni , vagy a nejet a tecsóba - ...erre minek új ? Van egy 16 éves , 140 ezret futott valóban megkímélt BMW - m. , csak a benzinre koltok...
Ha újat vettem volna , csak a garanciális szarokta meg olajcserékre a gatyám rámenne...és még akkor nem beszéltem az értékcsokkenésrol .
Más : mi a kulombség egy "új" ( 2 - 3 éves ) kozepkategóriás 140 ezret futott,...és egy ugyanennyit ment BMW kozott ?
Hogy a BMW még mindig autó harmadannyi pénzért !

The Good Boy ! 2014.01.18. 14:07:19

@Bende Tibor: dehogy akarlak meggyőzni. te tudod. ráadásul megbántani sem akarlak, csak jeleztem volna, hogy ennél a km-nél nem törvényszerű ez a hosszú hibalista.

Ja, az lemaradt, hogy az asszony gépe is 11 éves múlt...

dr kíváncsivagyok 2014.01.18. 14:10:32

@Bende Tibor:
"Ez egy 1996-os auto. "

Az enyém is hasonló korú, de az általad említett hibák erre a tipusra nem nagyon jellemzok - BMW
Talán AUTÓT kellett volna venned annyi pénzért...vagy hagyni a fenébe a kisebb bajokat,..az a lényeg hogy gurul...

dr kíváncsivagyok 2014.01.18. 14:15:02

@The Good Boy !:
" 120.000 km környékén nagyon nem ilyen állapotban kellene lennie egy autónak. "
120 ezer kornyékén a jobbak éppen be vannak járatva...
( Valamikor jó autó volt az Alfa ,az Opel ,a Peugeot , a Volvo és a Fiat is )

vanRob 2014.01.18. 14:35:22

@Ikukám: Két sztori jut eszembe:
#1 Ismerős kapott egy Renalt Laguna-t kölcsönzőből. Halad a a gyönyörű provancei tájon (jól van, nem biztos, hogy így kell leírni) a selymes autópályán, amikor a kocsi azt mondja, hogy a bal első kerékben alacsony a guminyomás, és akkor most megáll. Tréler vitte el az autót. A guminyomás persze rendben volt, a szenzor kakilt be. A lényeg, hogy csak a szervízben tudták a hibakód kiütés után újra beindítani.

#2 Autóvillamosági szerelő mesélte, hogy nemrég járt nála egy Audi sok. Csak elektromos biz-baszból volt benne vagy 300 kiló. A tulaj azért hozta, mert drámaian lecsökkent a fékhatás. A kocsi (és a tulaj) rovott múltja miatt szakszervízben az autó nem járt...
Hosszas méricskélés után kiderült, hogy a fékhatás leromlásának oka az esőérzékelő szenzor felé futó drót szakadása. Ugyanis amikkor a szenzor esőt érzékel (a söfőr nem látja...?), akkor közelebb igazítja a tárcsákhoz a pofákat. A lecsökkent távolság által keltett súrlódás pedig segít a féktárcsa szárazon tartásában. Száraz tárcsával meg könnyebb fékezni.
Szóval értem én, hogy úja autó, meg kényelmi elektronika. Jó is az, amikor működik. Közel 20 éve dolgozom autóipari minőségbiztosításban. A prémium kategóriás autók vezetékei is ugyanabból a gyárból kerülnek ki, mint a középkategóriásé. Annyi a különbség, hogy más lesz a cikkszáma és csicsásabb dobozba rakják kiszállítás előtt. Semmivel sem "romlik" el később, mint a másik.

Péter 2 2014.01.18. 14:41:10

@whale: Azért az nem sokat ér, hogy találomra belinkelsz kocsikat a hahuról körülbelül annyiért. Nem tudjuk, van-e bajuk, mi a bajuk, miért adják el őket, és mi van valójában a "hibátlan állapot" mögött. Vagy tényleg az, vagy akár rákölthetsz egy csomó pénzt nemsokára.

A legutóbbimat én is megvettem n-ért, ráköltöttem 2n-et (nem estem tőle kétségbe, előre tudtam, hogy ez lesz, volt rá fedezet, holott a megvásárláskori állapot is nagyjából hibátlan volt, a ráköltött pénzben sok tervszerű megelőző karbantartás is volt, gumialkatrészek, csapágyak, motor körül nagyon sok minden, hogy sok évekig ne okozzon előreláthatóan komolyabb gondot). Így most ennyiért van egy kifogástalan kocsim, amit nem cserélnék le semmi újabb, drágábbra (újabb ugyanilyen jöhetett volna, persze, de azóta már nem gyártják ezt a modellt). Elégedett vagyok vele is, meg az egész tranzakcióval is.

Nyilván Tibor is hasonlóan van vele, azért a Totalcar főnökeként nem gondolnám, hogy ne tudna valahogyan kiizzadni háromszor ennyit egy kocsira. Ez jó neki, megfelel, ha rászámítja, amit költ rá, akkor is éppen a pénzénél lesz (nyilván ő is pontosan meg tudja tippelni, mennyit fog még költeni rá nagyjából), és kész. Teljesen felesleges állandóan azzal jönni itt, hogy bárki bármennyiért vesz kocsit, akkor kötöznivaló bolond, mert valaki látott egy egy évvel fiatalabbat a hahun.

És akkor még azt sem hangsúlyoztuk eléggé, hogy a Totalcar pont annak köszönheti sajátos stílusát és vonzerejét, hogy nem kizárólag az új modellekről szóló PR-lelkendezést mutatják be hétről hétre, mint úgy gyakorlatilag minden más autós orgánum, hanem tele van ilyen mindennapi, mindannyiunk számára ismerős és kedves autóbuzériával.

Péter 2 2014.01.18. 14:43:11

@vanRob: provence-i, ha csak ez a baj. De ha már itt tartunk, szerviz, rövid i-vel. Bocs. :-)

akos696 · www.focusauto.hu 2014.01.18. 14:43:59

@The Good Boy !: Fogalmam sincs milyen tehetségtelenségről/töketlenségről beszélsz, de valószínűleg nem az enyémről, mert ha igen, akkor kénytelen vagyok téged nagyon ostobának tartani, hogy minden alap nélkül irkálsz ilyen nagy okosságokat.

Megideologizálást nálad látok a saját pénzed helyes elköltésére, hogy az új Suzukid milyen jó vétel volt. Van aki csak arra alkalmas, hogy egy új autóban üljön, mert az öregebb autóban csak a végeláthatatlan szopást látja mert fogalma sincs a miértekről és az előrelátó karbantartásról. A legkisebb meghibásodásnál meg sírva rohan a szerelőhöz. De jól is van így, családomban is van ilyen.

Akár hiszed, akár nem, eléggé bele látok ezekbe a témákba, ebből élek. Van nekem is 36e km-t futott 5 éves autóm, meg még számos régebbi. A 120e km-nek amúgy nagyon kevésnek kell(ene) lennie egy mai vagy nem mai autónál. Az az igazság, hogy egy mai modern dízelnél vagy downsizingolt turbó benzinesnél nem az.

vanRob 2014.01.18. 14:48:18

@Péter 2: De a többi rendben volt. Egész jó arány nem?

akos696 · www.focusauto.hu 2014.01.18. 14:51:07

@whale: Na ezért a rongyos dízel Xsara Picassoért nem adnék ennyit az is biztos. De ez meg az FR-V nem is egy kategória helykínálatban az 806/Evasion/Ulysse vel , a Voyager félékkel meg pláne nem. Saját Voyageremet eszembe nem jutna lecserélni egyikre sem ezek közül, mert semmiben nem adnának többet, csak pénzem lenne kevesebb. Főleg ha hiperszuper 1.6 dízelt venném. Bár van mindenem hozzá: Lendkerék kuplungszettel, EGR szelep, nyomásszabályzó, Injektor, szivattyú, turbo. De ezeket inkább másnak adnám el, nem magamnak. :) A v6 benzin meg örök, mint a nyomorúság. De én nem akarok senkit meggyőzni. Én csak a véleményemet mondom el. Az átlag kispolgár meg úgy gondolkodik, hogy minél újabb egy autó, annál jobb. És egy ideális világban ennek így is kellene lennie. De nem élünk ideális világban, közel sem.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.01.18. 14:53:15

@Ikukám: Ja, persze van ilyen is. meg olyan is, hogy 60-80-100 e km-nél vagyonok mennek rá a szép új autóra. 150-nél már általános jelenség.

Lomha 8V 2014.01.18. 14:54:17

No, örömteli látni a haladást. Jó lesz ez, csak kell hozzá egy kis türelem.

The Good Boy ! 2014.01.18. 14:54:18

@akos696:

"akkor kénytelen vagyok téged nagyon ostobának tartani, hogy minden alap nélkül irkálsz ilyen nagy okosságokat."

"Megideologizálást nálad látok a saját pénzed helyes elköltésére, hogy az új Suzukid milyen jó vétel volt."

Látod látod, ki vagy akadva, hogy alap nélkül irkálgatok, miközben te még azt is tudod, hogy milyen autóm van. El kell keserítselek, nem tudod! Soha nem volt suzukim, és nem is tervezem. Tudod japán autóból van pár fajta, nem csak suzuki létezik.

Én befejeztem a vitát veled, mert pont olyannak akarsz beállítani, ami te vagy a saját válaszod alapján (azért annyit mondanék még, hogy a jelenlegi autóm, ha jól számolom a 17-18.ik autóm, aminek nagy része anno használtan lett véve, mellette az elmúlt 17-18 évben a 6. cégautóval járok, ami közül 2 volt 0 km-es és kettő 40.000 alatti futásteljesítményű, ami azt jelenti, hogy láttam és tapasztaltam is már én is egypár dolgot autós téren).
Bocs, nem akartam az én apukám erősebb mint a tied versenyt!:)

1127ccm 2014.01.18. 14:54:33

A belabacsi féle dorni pedig tusket jelent. Miert van az h valaki vallasos elkotelezetseggel ragaszkodik a szamara kedves kifejezesekert? Ezt mar masoon is eszrevettem.

TriplaD 2014.01.18. 14:58:13

A rengeteg hozzáértő elfelejti, hogy egy kompakt, vagy középkategóriás taliga teljesen más kategória, mint ezek az egyterűek.A kommentelők nagy része nem használt ilyen autót, gőzük sincs, milyen HASZNÁLNI EGY EGYTERŰT. Egy eurovan nem csak 4 ember meg két cekker szállítására alkalmas, hanem kiválthat egy kisteherautót is, ezért tök más árkategória, mint bármilyen személyautó. Ahol a használati érték a fontos, nem a villantás faktor, ott jönnek ki a valódi értékek. A tolóajtó gyerekkel a legjobb, nincs para a parkolókban, hogy mibe nyitják bele az ajtót, laza könnyedséggel hajítod be az összeszerelt babakocsit a hátuljába, miközben vagytok öten és nem is kell összehúzni magatokat, kényelmesen lementek a térképről egy jól rugózó, csendes autóval ami akkora helyet foglal, mint egy Focus, csak van benne belső tér!! Biztosan lesz még vele szopóka, de egyszercsak lesz egy autód, amit szeretni fogsz, mert a saját kezed munkája van benne és jól fog szolgálni.

2014.01.18. 15:05:25

@The Good Boy !: szerintem se a tulaj, se senki nem veszi komolyan a km-állását a kocsinak.

Arról nem beszélve, hogy ha jól emlékszem, valami telepen állt elhanyagoltan. Tehát nem érdemes rendszeresen karbantartott, ismert előéletű kocsikkal összehasonlítani.

Józsi a guminagykeres 2014.01.18. 15:07:14

@whale: Uúú. Jól látom,hogy te otthon fotelból döntöd el mi a jó vétel és mi nem? Néztél élőben offline eladó autókat is, vagy csak a hahu-n kattintgatsz? Mert a kettő nagyon nem szokott szinkronban lenni ám.
A két általad linkelt autón is 100% biztosra mondom,hogy találnék költeni valót,ha nem kipróbáláskor,akkor 500km múlva.

2014.01.18. 15:08:32

@akos696: "Az átlag kispolgár meg úgy gondolkodik"

szerencsére csak ide kell betérnie, és mindenki megmondja neki a tutit.

Ide bárki, bármilyen korú, állapotú és típusú kocsiról írhat, öt perc alatt lesz valaki, aki szerint dilettáns, mert az ő saját kocsija az etalon, és aki okos, olyat vesz.

thebigben 2014.01.18. 15:14:34

Ezek a legjobb posztok a Totalcaron, ilyenkor én is kedvet kapok, hogy valamit megcsináljak az autómon.

Viszont! Azon jót röhögtem, hogy "Fúj, de hideget, ha feljebb veszem, akkor meleget. Lelke van neki. Francia". Nekem hasonló korú E36-os BMW-m van és az csak 1-es és 4-es fokozaton tud meleget fújni, 2-es, 3-as fokozatban csak hideget. Ellenben, ha 4-esre állítom, kikapcsolja a klímapanel világítását is. Szóval ez nem annyira franciaság, mint 20 évesség szerintem. Érdekel, mi lesz a megoldás!

Mert megérdemled 2014.01.18. 15:49:15

@Bende Tibor: Szerintem itt senki nem akar meggyőzni senkit. Egyszerűen arról van szó, hogy a többség a maga módján röhög rajtad. De gondolom ez nem baj, hiszen te osztod meg a szopóroller legújabb részeit velünk olvasókkal. Mi jól szórakozunk és elraktározzuk magunkban lúzerséged történét, ti pedig megfelelő számú kattintást generáltok az egyébként csendes szombati napon. Mindenki örül és boldog.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.01.18. 16:08:02

@The Good Boy !: A suzukit tetszőlegesen be lehet helyettesíteni. De látom megragadtad a lényeget. Részemről szó sincs az én apukám erősebb versenyről, ezt nem is tudom miből gondoltad. Csak azt írtam, hogy van rálátásom az autótémára. És attól, hogy volt 20 autód, meg vezettél pár cégest is, egyáltalán nem jelenti azt, hogy értesz is hozzájuk. Van olyan ismerősöm, aki levezetett már vagy másfél millió km-t, de egy olajat nem tudna lecserélni egy autón.

Én nem is vitázom, általában nincs is semmi értelme. Ez egy nyilvános blog, mindenki leírhatja a véleményét, ezen valaki felháborodik, valaki jót röhög, valaki meg egyetért vele. Én egyiket sem akarom elérni, csak egyszerűen leírtam és kész. Bár az ilyen irányú beszélgetéseknek általában nem sok értelme van, mert mindenki azt hiszi magáról, hogy ő a legokosabb és a legjobb döntéseket ő hozta az életben, mindenki más hülye.

Never 2014.01.18. 16:35:20

@The Good Boy !: Az a 120e km nekem is nagyon gyanús, vagy ez a konstrukció nagyon gyorsan enged az idő vasfogának.

Nem gondolom magam olyan hatalmasan vájtfülűnek és tapasztaltnak az autók tekintetében, de eddig már volt - hirtelen fejszámolás alapján - legalább 6 olyan autóm, amelyik alattam érte meg a 120e km-t (nem minden km-t én tettem bele, hanem részben a kollégák is).

Mindegyik kb 200e km körül hagyta el a hatókörömet, és egyik sem volt még csak közel sem ilyen lepusztult. A Mondeo II-es kormányszervúja eresztette valamennyire az olajat, a Focus I tipp-topp volt, a Polo Classic egyik gyertyakábele pont az eladás előtt engedte el magát, így csere volt (egyébként tipp-topp), a Focus II tipp-topp (egy garis generátor csere volt), a Passat B6-nál a kötelező PD elem cserén túl nem volt gond, az S-Max pedig a mai napig teszi a dolgát.

Valami itt nem kóser.

Never 2014.01.18. 16:37:46

@TriplaD: Szerintem egy EuroVan sem lehet más kategória sem javítás, sem fenntartás terén, mint egy klasszikus kompakt vagy közép-kategória. Egy Sharan, S-Max vagy Galaxy fenntartása legalábbis pont ugyanannyi gonddal jár, mint egy Focus, Mondeo vagy Passat fenntartása. Ha az EuroVan ebből a szempontból problémásabb, akkor a konstrukció a gond és nem a kategória.

whale 2014.01.18. 16:44:25

@Lomha 8V: Ja. Az szokott elfogyni, közvetlenül azelőtt, hogy egy ilyen szerkezet jó lenne...:))

peta33 2014.01.18. 16:48:53

FELHÍVÁS!!! Alkatrészt Keresek Urak! Peugeot 806-hoz 99évi,bal külső kilincset fészkével egyben,bal oldali tolóajtóra,kéket ha lehet,de más szín is érdekel!!!Bontott.
Ez már a "tolós újabb fajta" nem az első szériás "kiemelős",,mint az első ajtókon van végig..
Itt várok ötleteket...köszönöm...Hali.
P.

Bende Tibor 2014.01.18. 16:53:13

@dr kíváncsivagyok: en szeretem, ha valami jol mukodik. Oromet okoz eljutni odaig, hogy latvsnyodan javul egy autom.

prokee · http://blog.prokee.hu 2014.01.18. 16:55:10

@The Good Boy !:
Ebben alapvetően nem volt hátsó ablaktörlő motor, csak a hűlt helye. A kábel egyébként jónak tűnik, mérve minden úgy viselkedik, ahogy kell. A motor is jó (már), forog, visszatér alapállásba és ott megáll (elektromos fékkel). Nagy valószínűséggel a szép kék relé lesz a gond, de ezt kimérni már nem nagyon volt kedv este 11 körül.

Bende Tibor 2014.01.18. 17:03:08

@peta33: megnezem, nekem milyen van az ajton, amit vettem, de faceliftes volt, az biztos

The Good Boy ! 2014.01.18. 17:15:06

@prokee: egyik ismerőssel/nek vettünk autót néhány éve idehaza. Ki is választott egy full extrás német kisautót, egyenesen a szomszédos ausztriából, frissen áthozva. Törzskönyv eredetinek tűnt, a tulaj nénike volt. az már rögtön feltűnt, hogy egy sárvédő és egy motorháztető fújva volt korábban, a 8-9 év körüli akkori autóban volt szervizkönyves 13x.000 km. Ismerős megvette, mert amúgy jó volt minden, vastagságmérő is csak azt a két elemet dobta ki. két műszakin, meg egy sérülésből javítás során sem tűnt fel szakembereknek, csak egy baráti szerelés során az ismerős szakinak alulról, hogy az autó eleje és hátulja anno nem egyszerre gurult le a gyártósorról.
Szóval a kintről behozott jó állapot, és megkímélt látszat sem jelent sokszor semmit. Mondjuk az autó azóta is megy, semmi probléma nincs vele, aki összerakta, az relatíve profi munkát végzett, bár a tudat az ismerősben azért rossz érzést keltett, meg szerintem nem lenne vele célszerű ütközni sem.

@akos696: "Bár az ilyen irányú beszélgetéseknek általában nem sok értelme van, mert mindenki azt hiszi magáról, hogy ő a legokosabb és a legjobb döntéseket ő hozta az életben, mindenki más hülye."

gondolod ezt. ne magadból indulj ki szerintem. az én inditó hsz.-ben tapasztalatot irtam le, hogy én milyen hasonló futásteljesitményű autókat ahsználok. erre, ha láttad, gyakorlatilag csak normális válasz érkezett. Nem okoskodtam, nem néztem senkit hülyének, csak leirtam a tapasztalatomat. Te pedig az egyik hozzászólásodra irt válaszom óta ekézel itt, meg írod az okosságodat (emlékeztetlek, arra reflektáltam, hogy azt írtad, nincs értelme új autót venni, mert azzal a modern összetevők miatt nem lenne bátorságod hosszabb útra elindulni, nehogy lerohadj-tudom, nem pontosan idéztem, ez volt a lényege, és fentebb bemásoltam azt a részt, most nem fogom), ami véleményem(!!!) szerint nettó baromság.
Szóval olvasgass, örülj, hogy van blog, ahova lehet írni, és élvezd az életet!
Peace

The Good Boy ! 2014.01.18. 17:22:24

@akos696: "egyáltalán nem jelenti azt, hogy értesz is hozzájuk."

ja, amúgy amíg használt autóim voltak nagyrészt, sikerült fütőradiátortól a váltóig sok mindent kicserélgetnem, nem okoznak ilyenek problémát, de tevékenyen részt vettem anno pl. ismerős wartburgján alvázcserén(!) meg jópár osztrák autót sikerült darabjaira szétbontani az ismerősöm cégében, fiatal koromban csupán szabadidőmben hobbiként.:)

Térspecialista 2014.01.18. 18:46:42

@thebigben: Végre egy őszinte ember, aki nem azzal jön, hogy "francia (olasz) fostalicska...bezzegabéemwém...", hanem gondolkodik is. :)

Térspecialista 2014.01.18. 18:52:17

@Never: Mondjuk ezzel egyet kell, hogy értsek. Az enyémbe majdnem duplája van, de nincs így szétesve. Persze ez is lehet erősen tulaj függő. Az öcsém autói pl. két hónap után olyanok, mintha a bontóból hozták volna elő...van akinek ehhez is van tehetsége, nem is kicsi. :(

AtoszMester 2014.01.18. 19:00:03

@whale: Ja, jó az a szervízkönyv. A pecsétek ugyanott vannak megkopva (pecsét alsó része főleg), ugyanaz a toll, a kézírás is stimmel. Ugyanazzal a dőlésszöggel van a pecsét a papíron.

Tényleg érdemes megvenni.

pincze 2014.01.18. 19:06:14

Transzportereket ütik vágják , sok van belőlük , egyszerűbb a bontott , utángyártott alkatrészek beszerzése , ezzel szemben a francia autóknak van stílusa , ki mit kedvel , kinek mennyi ideje , türelme , pénze van .

mtk001 2014.01.18. 19:23:13

Az öreg autó szerelés specialitása : kiszerelem, kicserélem működik, összerakom, nem működik. A másik, hogy elcsesz valamit az ember közben.

Rozi a legprofibb bemutató szerelőinas !!! Nagyon jópofa kislány - gratula Prokee !

Térspecialista 2014.01.18. 19:58:03

@TriplaD: Szépen összefoglaltad...ez a lényege. :)

akos696 · www.focusauto.hu 2014.01.18. 20:11:44

@The Good Boy !: Nyilván magamból indulok ki, ha nem gondolnám azt, hogy az a jó, ahogy én gondolom, máshogy gondolnám. :) Amúgy nem az alap benzines 1.6 új autóval nem mernék elindulni külföldre, hanem a csilicsáré dízel vagy downsizingolt kisbenzin turbó kombóval. Pl egyik autó a családban 15e km 1 éves, de az elektromos tanksapka egyszer csak nyithatatlan lett, gyakorlatilag nem lehetett tankolni az autóba. A márkaszerviz órákat mókolt, mire kinyitották egy tankolás erejéig aztán egy hét, mire megjött az alkatrész hozzá. Másik autó szintén a családban 3 éves 40e km sincs benne és fékdevander hibás lett. Az általad említett vw 2.0 pd tdi példányaiból több érkezett tréleren az egyik szervizbe az olajszivattyú hibája miatt. De említetted az egr szelep és turbó együttes halálát. Ezek mind olyan dolgok a fékdevander kivételével, amitől egyik autómban sem kell félni. De az sem romlott még el egyikben sem. Bár a most felújítás alatt levő 30 éves Volvómban csere érett minden fékalkatrész. Bennem az a mondás él, hogy ami újabb nem feltétlenül jobb. Látom azt, hogy némely ember mekkora pénzeket kénytelen rákölteni a szinte új, pár éves autójára. Néha egyszerűen hihetetlen. De, mint mondtam, én az elenyésző kisebbség vagyok és nem jövök lázba, mikor a baráti körben szóba kerülnek az ilyen-olyan menő csilli-villi új autók. Ez van.

Térspecialista 2014.01.18. 20:26:30

Tibi, az megvan, hogy a bal oldali tolóajtót nem tudod hátrahúzni, ha nyitva van a tanksapka? Nekem nagyon tetszett mikor rájöttem...ezeréves szar francia! :)

Never 2014.01.18. 20:28:51

@akos696: Szerintem a régi konstrukciók közül is van hígf*s, és az újak közül is van megbízható. Mindegyiket szépen szervizelni kell, és ha az ember nem nyúlt bele a problémába (és nem vett egy komplett új konstrukció elő- vagy első szériájából), akkor jó eséllyel boldog tulaj lehet hosszú ideig.

A downsizing szerintem is hülyeség - ami kicsi, az kicsi, hiába fújok bele. A kiforratlan technika és / vagy hulladék alkatrész jó példája a PD TDI első szériái, valamint a 250CDI motor a Mercinél (avagy hajrá Dephi injektor). Szintén hasonló az alulméretezett olajteknő a Ford 1.6 TDCI-nél, vagy a rémisztő gondok az 1.6-os turbó benzines Mini motoroknál.

Egyes konstrukciók viszont örök élet + 2 nap, még mostanság is, ha megfelelően karbantartják. Egy Volvo D5, a PD TDI a kicserélt PD elemekkel, 2.0-s Ford TDCI - ezekkel már bejártam a fél világot (km-ben), és még egyik sem hagyott az út szélén.

Péter 2 2014.01.18. 20:31:18

@akos696: Nem te vagy csak. Az egyre növekvő komplexitás nyilvánvalóan csinál ilyen tréfákat, és az "új autó a jó autó" elég bugyuta szlogenje csak statisztikailag igaz, nem mindig konkrétan.

Amelyik gyár meg a tankfedélhez nem csinál olyat, hogy a csomagtartóban belülről mechanikusan nyitható legyen, hát...

lee2 2014.01.18. 21:18:30

eleg hozzanem erto modon fogtak a dolognak, tudtommal a muszervali izzok cserejehez eleg 3 csavart kioldani es odaillo korteket apropenzert lehet kapni vagy csak siman atrakni az olyan helyekrol ami nincs is bekotve. ugyanis ezeken az autokon felszereltsegtol fuggetlenul az osszes izzo be van rakva a helyere pl benzinesnel is az izzitas visszajelzojeben is van....
Egy *98 as expertem van es barmi otthon javithato rajta, csak szerszam kell es egy kis hozzzaertes
egy francia autot pedig egy BMW s agymosott soha nem fog megszeretni. Pedig az egesz elektronika ezekben a szekerekben bosch vagyis nemet es nem hong shung mint a bmw ben

lee2 2014.01.18. 21:30:23

@TriplaD: igazad van, szilveszteri buli utan 7 szemely meg az osszes csomag laza 150-160 tempoval, mert megy jobban is, atlag 6,5 fogyasztassal jottunk haza, ugy hogy nem is faradtam ki a kozel 600 km uton
ezek az osszehasonlitasok olyanok mintha az elefantot a kisegerrel hasonlitanank ossze, csajozni akarsz vegyel bmw t , utazni kenyelmesen akkor egy csaladit, az hogy milyen neven van az auto az izles es zseb dolga. Ha a szomszed miatt veszel autot akkor vegyel egy kis szerias olasz sportkocsit,,,
Ha meg ladaval jarsz akkor ne oszd itt az eszt a nemet autok elonyerol

akos696 · www.focusauto.hu 2014.01.18. 21:35:09

@Never: A d5 tényleg jó, a pd ből az 1.9 volt a legjobb, a 2.0 nem csak a hibás pd-k miatt, de a hibásan tervezett olajszivattyú miatt is problémás. Az első 2.0 tdciben a lendkerekek gyakran tönkre mennek, és a Delphi befecskendező rendszer sem örök élet a szivattyúból állandóan leváló fémreszelék miatt. A tddi strapabíróbb. Az MkIV Mondeóban már jobbak, de ott sem ismeretlenek az egr és különböző szenzor hibák.

TriplaD 2014.01.18. 21:39:27

@Never: "A szerintem nem lehet más kategória" feltételezés,nem ugyanaz, mint ha tudnád, hogy más kategória. Nekem volt 2006- os Ford Galaxym is amit egy EuroVan után vettem, patika állapotban, de annyit költöttem, mire a számomra megfelelő állapotba került, mint több év alatt egy jóval idősebb franciára. Tele van túlbonyolított megoldásokkal, amiket költséges javítani, minél jobban megismertem, annál jobban éreztem, hogy időzített bombán ülök. Tizenéve használok eurovant, nagy meglepetések már nem érhetnek, sok év VW- Audi után üdítő volt a problémamentessége ezeknek a buszoknak. Még egy benzines is olcsóbban üzemel évi 40- 50 ezer km futás mellett, mint egy diesel Vw- Audi. De ez a saját tapasztalatom, nem mások elbeszélése meg feltételezése. Nekem bevált, csak ajánlani tudom, aki ilyet vett, még nem bánta meg ( tudtommal)

Never 2014.01.18. 21:45:45

@TriplaD: Félreértés ne essék, nem volt soha dolgom EuroVan-nel, nem tudom, hogy milyen - szerintem nem lehet különösen más üzemben tartani, mint egy klasszikus személyautót.

Én egy S-Max üzemeltetési tapasztalataival rendelkezem csak - ami ugye az új Galaxy műszaki megoldásainak jelentős részével azonos - és nekem (kopp-kopp alulról bal kézzel) annyi volt az összes műszaki probléma, hogy egy nyest megrágta a motorházfedélen belül a hangszigetelést. Sem motorikusan, sem elektronikával nem volt semmi gond eddig, pedig tele van tömve minden elromolható cuccal (állítható futómű, állófűtés, fűthető szélvédő, etc.)

A másik most használatban levő autóm egy B6-os Passat, azzal egyszer hagyott ott a PD-elem, akkor ingyen cserélték mindegyiket, mert a hibás szériából volt. Egyébként (megint csak kopp-kopp) eddig semmi egyéb gond, pedig itt is vannak érzékeny részek (DSG, távtartó radar, motoros ülések, mind hibaforrás).

Lehet, hogy csak az én ingerküszöböm van máshogy beállítva, de eddig egyik autómnál sem voltam úgy, hogy "ez milyen egy f*s pénztemető...".

Never 2014.01.18. 21:51:17

@akos696: Remélem nekem kitart még egy darabig a PD-TDI és a D5, meg a 103 kW-os TDCI is (mindegyik aktív használatban van a családban, nem tervezek egyelőre cserélni).

Hozzáteszem, hogy a legselymesebb a D5 mind közül, a hangja és a teljesítmény leadása messze a többi fölé emeli (és persze az ára is...)

Volt 100 kW-os, előző Mondeo-s TDCI-m is, ott a porlasztócsúcsok okoztak időnként meglepetést (vészüzem...), különösen, amíg a nagy magyar olajvállalat termékeit is tankoltam bele. Amikortól átszoktam a nagy osztrák olajvállalat finomítójából származó termékekre, onnantól 30e km helyett 60e km lett a porlasztócsúcsok újraszabályozásának intervalluma. Nem tudom, miért van, konteó-elméletem szerint a gaz labancok valamit beleépíttettek a kölniekkel a motorba :)

TriplaD 2014.01.18. 21:55:52

@Never: Majd, amikor ezek az autók is 15- 20 évesek lesznek, akkor derül ki, mennyire tartósak. Egy pár éves verda hibalehetőségei nem azonosak egy 15 év felettiével. Elég az elektromos vezetékek szigetelését megnézni 15 év felett, a régi autók tulajdonosai sokszor csodálkoznak, hogy néz ki némelyik német autó motortéri kábelezése sok év után, meg miért is kell komplett kábelköteget gyártani hozzájuk sok pénzért. Egy golf I jobb minőségű kábelekkel készült, mint egy mai autó, egész egyszerűen azért, mert manapság nem használnak olyan tartós anyagokat, nem éri meg. Egy ilyen pár százezres autónál már örülni kell annak is, hogy a főbb funkciók működnek és elvisz a célpontba, gyorsít- lassít- kanyarodik, világít. Nem olyan kézenfekvő dolgok ám ezek, sok 5- 700 ezres fos sem tudja mindet úgy, ahogy kellene.

Prérifarkasz 2014.01.18. 23:05:35

@thebigben: Az én 22 éves olaszomban még szinte tökéletesen működik a digitális automata fűtés-hűtés... Egyedül nyáron bosszantó, hogy néha hideg helyett meleg levegőt fúj be... :D

venturaea 2014.01.18. 23:06:46

szerintem van olyan, hogy hidegvágó az angol is cold chisel-nek nevezi

Térspecialista 2014.01.18. 23:08:29

@Never: Valamit félre értesz... TriplaD azt írta:"milyen HASZNÁLNI EGY EGYTERŰT" vagy "kiválthat egy kisteherautót" értve ezt az Eurovan-ra. Az érzésről beszélt szerintem. Szó sem volt fenntartásról, vagy javításról.
Sok ismerősöm rá néz, és hümmög, hogy oké, egy egyterű, ÉS? De ha beleülnek teljesen más lesz a hozzáállásuk. Egy teljesen más világ mint a személyautók. (a
Sharan, és társaihoz képest is!) Én is csak mostanra kezdem megszokni, hogy bármit bele tudok pakolni, nem parázok egy parkolóban, hogy melyik barom nyitja rá az ajtót, stb... Nem beszélve arról, hogy az előttem menő harmadik személyautó előtt is látom mi történik. Olyan mint egy guruló nappali! :)

Prérifarkasz 2014.01.18. 23:23:32

@The Good Boy !: Azt nem értem, hogy valaki, hogy tud összehasonlítani egy 7 évest egy 18 évessel, csak ha azt vesszük, hogy az anyagok elfáradnak, elöregedik a műanyag, a gumi, a vezetékek eltörnek stb. Az ablaktörlő szerkezetébe sem mindegy, hogy 7 vagy 18 éven keresztülfolyik be a víz... és még ezernyi dolgot lehetne sorolni...

SwedishRunner 2014.01.18. 23:32:08

"Egy golf I jobb minőségű kábelekkel készült, mint egy mai autó, egész egyszerűen azért, mert manapság nem használnak olyan tartós anyagokat, nem éri meg."

Baromság!

Oldm4n 2014.01.19. 00:01:23

@The Good Boy !: Hadd szálljak be én is. Új autó, német, az O betűstől az Astra. (Huppsz!) Három éves lesz, egy motorgenerálon már túl van, milla. Most éppen a hidrotőkesora csattog - fél misi lesz. Egy fos, akárhova nézek, csak a spórolás, a recyclin', az igénytelenség... hányok a szagától, undorító anyagokból van összetákolva. Csörög, zörög, nyekereg. Cégautó. Új kora óta hajtom. Nagyon vigyázok rá, sosem kínoztam. Sokat megy, mennie kell. Főleg pályán, (95%) egyenletes tempóval. De mégis szétmállik. Egyszerűen egy szar. Egy szemét. Egy FOS. Mellé, hogy ne kelljen hétvégén is ezzel a büdös, gusztustalan döggel szívnom, ha kirándulni megyek, vettem egy öreg (17 év) Mondeot a kínálat közepéből. (SZIGORÚAN BENZINEST) Kicseréltem a kopó alkatrészeit, kicsit szívtam a kókány megoldásokkal -köszönöm szívásokat a kereskedőnek ezúton is, hogy száradjon le a farka!- most ott tartunk, hogy halálosan nyugodtan indulok neki Csehoszlovákiának, Friccországnak. A Mondeoval... az Astrával nem. Illetve de, mert ha lerohad, otthagyom a francba, megy egy telefon a főnökségnek, hogy hol találják a szemetüket. Ja, a Mondeo annyiba került cakk pakk, mint a mostani motorhibája az Astrának... fényévekkel jobb autó, még ebben a korban is. Ennyit az új autókról!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.01.19. 02:02:41

@kkn: Jejjzus, ez igen.
Apóséknak is Fóbiájuk van, ők nem panaszkodnak.Igaz, nem mennek sokat, 10 évesen van benne vagy 70 ezer km.Meg az is igaz, hogy újonnan vették.
Lehet, hogy a tiédnek is csak egy sz@rházi volt az első tulaja?Vagy sok km van már benne?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.01.19. 02:57:12

@AtoszMester: Jajj, de jó, hogy nem csak én vettem észre...pont ugyanezekre gondoltam.Egy szerviznek mennyibe kerül új könyvet hamisítania?Kb. semennyibe...ez a szomorú...

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.19. 05:08:33

$21.000 ert vettem tiz honapossan 5100miles al a kocsim. Ujonnan $32.950 volt - a kesztyutartoban van a szamla most is. Bolond lettem volna ujat venni. ( megtehetnem, de "nem olyan csaladbol szarmazom" by Regos Bendeguz ) Haszongepjarmuben viszont eszemben sem jut hasznaltat nezni, ceges autoban meg ugye az a szep hogy nem a csaladi budzse nyeli le a bukot.

@geegee:
Dolgozott ( bocsanat ez tulzas volt, helyesbitek: alkalmazasunkban allt ) egy tipikus 22 eves boyracer, vett egy dodge dartot, egy fel homasita deponyi cuccot raepitett a kocsijara es miutan megtanult kezifekkel megpordulni a betonon utanna a helyi kenblokknak kepzelte magat. Abban az autoban sosem lesz 70k mert szet fog esni ha addig nem tori kockara. Szoval beletett km es beletett km kozott is van kulonbseg.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.19. 05:15:40

@venturaea: chisel. Itt a nagyvizen tul siman chisel, cold nelkul. Wood chisel a fahoz, sima chisel az a "hidegvago". Punch a pontozo, carving meg az a fajta hidegvago ami ives elu - es le is tudtunk egy szerszam-vasarnapot:)

atesz 2014.01.19. 06:11:44

Bocs előre is, de nem olvastam még végig a kommenteket. A fűtéssel kapcsolatban: nem lehetséges, hogy lukszusz autóhoz méltóan hőérzékelős a rendszer? Vagyis a belső hőmérséklet függvényében nyitja/zárja a fűtéscsapokat?

TriplaD 2014.01.19. 07:58:18

@SwedishRunner: Hát ez egzakt volt... A kábelek saját tapasztalat, 77- es évj. Golf1 hátsó ajtó kábelköteg szigetelése puha, mint az új, 2004- es Sharan ajtóátvezetés széttörve ezer helyen. Egy gyártó, 27 év különbség, lehet véletlen? Nem egyedi esetek, temérdek ilyen jellegű hibával találkozom. A környezetvédelem, meg az újra feldolgozott anyagok ezt hozzák. Ugyanaz, mint a vizes báziú festékek és az oldószeres összehasonlítása. Míért rohad jobban egy kereklámpás merci, mint egy 124- es? Mert környezetbarát technológiával készült a fényezése, ami a kezdeti időkben nem tudta azt, mint a régi bevonat rendszer.

peta33 2014.01.19. 09:56:05

@Bende Tibor: Köszönöm,,nekem az elhúzós kell,bal külső,,98-tól az van,,,azt megvenném. Jó ha tudja mindenki!!!!,, hogy a két kilincsnek nem azonos a zárszerkezete,és a belső mechanizmusa se,,tehát nem felcserélhető,,,az oldal tolóajtó kilincsei sajna 98.-előtti,és a 98-utáni darabokon....
Üdv,,várom üzid.
Kecskés P.

csiky944 2014.01.19. 10:25:08

@SwedishRunner: Akkor még nem számolták olyan vastagon a réz árát, így lehetett nagyobb vezetékátmérővel dolgozni

Sztavrosz_ (törölt) 2014.01.19. 10:45:38

@thebigben: Cseréld ki a fűtőmotor előtétellenállását és minden rendbejön.

kkn 2014.01.19. 10:53:04

@geegee: Én 2006-ban vettem. Jó szőrben volt, 60e alatt. Csak volt ez a pár típushibája. A fűtésre a szerviz rögtön 40-50E közötti összeget mondott, mert kivennék a műszerfalat. Én is csak két év múlva csináltattam meg, amikor találtam olyan szakosodott szerelőt, aki enélkül, kis nyűggel, de megoldotta. De ez is olyan, hogy kétféle, Bosch, meg Valeo motorokkal szerelték a fűtést, és az egyikből a bontósnak volt egy csomó, a másikból meg fogyott, mert az volt a rossz széria.

Amikor már frankó volt, eladtam. A műszakikon 60e-nél, meg 80E-nél csak bevittem, és kész, semmi hibát nem találtak.

Ja, meg cseréltem nem sokkal vétel után féklámpa kapcsolót. Az is típushiba.
Én megcsináltam rajta a hibákat, de elég lassan, mert nekem is első a pénz volt, és sokáig tartott, míg a zsebbenyúlós dolgoknak utána jártam, hogy oldhatnám meg jobb áron.

Olajat cseréltem benne, vezérlést, még a váltóban is, pedig abban nem kell. Tőlem egy szilentet leszámítva, amit nem is vettem addig észre, míg a szerelő ki nem hozta átnézéskor, jó autót vettek meg.

Lomha 8V 2014.01.19. 11:19:08

@whale: Nem hiszem. Ez használós autó, ezeket az autókedvelők megcsinálják, hogy jók legyenek. Nem feltétlenül szépek és nem feltétlenül tökéletesek, csak jók. Ez bőven belefér a türelembe egy egészséges autóbuzinál. Prokee pedig képes szenvedni mindenféle Trabantokkal, kétlem, hogy pont egy "citroën" fog ki rajta. :)

peta33 2014.01.19. 11:44:06

FELHÍVÁS!!! Alkatrészt Keresek Urak! Peugeot 806-hoz 99évi,bal külső kilincset fészkével egyben,bal oldali tolóajtóra,kéket ha lehet,de más szín is érdekel!!!Bontott.
Ez már a "tolós újabb fajta" nem az első szériás "kiemelős",,mint az első ajtókon van végig..Tudok róla képet küldeni,ha valaki bizonytalan...Szétszedtük,,a függőleges tengelye a rossz..Ha valakinek van javítási tippje annak is örülnék...
Itt várok ötleteket...köszönöm...Hali.
P.

SwedishRunner 2014.01.19. 12:27:15

@TriplaD: Barátom, az autók nem kívülről rohadnak hanem belülről! Az üregvédelemmel lehetett valami a w210-nél!

SwedishRunner 2014.01.19. 12:28:25

@csiky944: És ennek a szigetelés kirepedezéséhez, nyilván sok köze van! :-)

TriplaD 2014.01.19. 12:55:31

@SwedishRunner: Köszönöm szépen a felvilágosítást, ha ezt korábban tudom, teljesen más irányba megy az életem. És örülök annak is, hogy új barátot szereztem.

TriplaD 2014.01.19. 12:57:29

@peta33: A 806 fórumon valaki már vett ilyen tengelyt, ha ott utánanézel, megtalálod a linket. E-bayről rendelték, nem túl drága cucc

whale 2014.01.19. 13:42:39

@AtoszMester: Hála az égnek, hogy megérkezett egy írásszakértő is! LOL
Figyu, én hordtam már évekig új autót ugyanoda szervizbe. Nem fogod elhinni, de ugyanahhoz a munkafelvevőhöz, mivel nem rúgták ki, és ő sem ment el. Annak az autónak a szervizkönyve pont így nézett ki, de ha jöttél volna írásszakérteni az eladásánál, azt hiszem elég hamar véget ért volna a csevegés.:D
Egyébként meg pont a citromnál ez elég egyszerű, mert rendszám alapján felhívhatod őket és nagyon szívesen elmondják, hogy mikor volt utoljára náluk szervizen az autó és mennyit mutatott az óra...

De ez az egész érdektelen, pusztán azért hoztam a példát, mert valamelyik agysebész itt rákezdett, hogy a két kilós autó ugyanolyan jó, mint a két gurigás.

csiky944 2014.01.19. 13:53:47

@SwedishRunner: a jobb minőségű kábelekre reagáltam :)

SwedishRunner 2014.01.19. 14:00:49

@TriplaD: Részemről a szerencse, hogy segíthettem, és életmeneted egy ideálisabb mederbe terelhettem! :-)

SwedishRunner 2014.01.19. 14:06:04

@csiky944: Én meg a rosszabb minőségű szigetelésekre! ;)

The Good Boy ! 2014.01.19. 14:06:54

@Oldm4n: nem lepődök meg:D
a két vw groupos pd között nekem is egy új asztma volt cégautóként. gyakorlatilag belebetegedtem az autóba. olyan szinten "ergonomikus" az alapülés számomra, hogy olyan mozgásszervi gondok jöttek elő, hogy el se hiszem. amióta az egyévest visszacseréltem, azóta elmúlt a dolog, addig pedig korábban folyamatosan gyógyszeren éltem, a vizsgálatok pedig semmi szervi elváltozást nem mutattak, csak folyamatos gyulladásban volt a csípőízület... De gondolom ez nem az o betűs szutyok hibája, hanem biztos én nem vagyok átlagos termet (meg az a jó pár kolléga és ismerős, akik már fél óra után megjegyezték, hogy fájdalmasan kényelmetlen az autó), bár szerintem a 184 cm, és a hozzá tartozó 83-84 kg, meg a harminc évnyi versenysport azért távol áll az anatómiailag hibás egyed képétől. Sokkal jobb a közérzetem a hétéves használtban (amit ugye korábban mások gyilkoltak), mint abban, amit én kezdtem el bejáratni. Hát én ilyen márkájú autó közelébe nem fogok menni, mert rossz a genetikám (mert ugye az autó szuper!:D)

Oldm4n 2014.01.19. 14:47:41

@The Good Boy !: Nem mondod! Egy éve fáj a csípőm, pedig előtte soha nem fájt, sportoltam sokáig. Azért lep meg, mert relatíve kényelmesnek találom, pont jó széles, pont jól tart, a magasságállító mechanika műanyag, az nyöszörög. Kicsit kemény, mondjuk a nevezett öreg Mondeohoz képest. Más bajom nincs vele túlzottan. Nem én fizetem a szervizeit... :D Ja, de, fáj a csípőm. :( Kipróbálom, egy hónapig járok a Mondeoval, kösz a tippet!

The Good Boy ! 2014.01.19. 15:17:35

@Oldm4n: pár hónap alatt 3 alkalommal estem át elég erős két hetes gyógyszerkúrán. az első alkalommal munka (és kocsihasználat mellett), a második során csak pár napig nem hajtottam az autót, eredmény ugyanaz, minden változatlan. a harmadik kúra során autócsere és azóta semmi baj velem. Biztos csak a véletlenek, meg az ufok miatt van, viszont én ateista lényem folytán ezt a csodás gyógyulást az autó (hiányá)nak tulajdonítom!

peta33 2014.01.20. 17:44:32

@Bende Tibor: jelezz kérlek,ha nem jó akkor is,,köszi...P.

Csak Norris 2014.01.22. 19:52:54

@Klágenfurt Jenő: "Kicsit sem esett le mire gondoltam, mi? Nem baj, próbálkozz még egy picit. Segítek: igazából nem az autókról szólt, hanem... "

Őszintén? Előre nem.

Vincenzo6 2015.02.17. 04:08:21

Fosni dízeltől, meg új autótól? Egy 2.5TDI VW Sharannal a világból is kimész, soha nincs semmi gondja, vezetni álomszerű, kényelmes. Vajpuha váltó és kormány, iszonyat pontos és érzékeny pedálok, és nem olyan faszságokkal van tele, mint márkaszervízben vehető utántöltővel használható illatosító (lásd: Citroen), hanem pl. valóban elsötétül a belső visszapillantó, ha hátulról nagy a fény. Aki akar, vezessen szakadt szarokat, de öreg, használt autót épeszű, ha van pénze, akkor csak hobbiból tart. Veterán, az van, azzal érdemes foglalkozni, az élmény. De bütykölgetni ahelyett, hogy beülne az ember, és menne megbízhatóan a világból kifelé, és nem zsákbamacskát venne.

OK, értem, aki Daewoo-t, meg Daciát vesz, annak nehéz megérteni, mert az szalonból sem volt jobb soha. Ha éltetek még szart... Utóbbi márka most divatos modelljénél van, hogy a kasztnit kell darabolni banális alkatrészek javításához/cseréjéhez, mert a románfrancia gyártó a mérnökökön spórolt, a szerelhetőség helyett olcsóságra helyezték a hangsúlyt.
süti beállítások módosítása