Heti merítés

  2014. január 12. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Megbízhatóan megbízhatatlan

27116

Mindenki hitegetett, hogy mennyire jó megbízható autó ez, sajnos nem igaz. Ha csúnyán bánnak vele, akkor elromlik. Még 1,5év után is találok benne szigszalagot meg facsavart, amivel a zsugori elődök szegelték a kocsit. Mire rendberakom és eladom ,valakinek nagyon jó vásár lesz.

Durci, a házikedvenc

58206

Ímádom az egyszerűségét,hogy nincs benne semmi hárombetűs szar,hogy két-három kulccsal és csavarhúzóval szinte mindene javítható és hogy ha azt kérném tőle még kézen is járna.

Szerethető útitárs Franciaországból

62799

Utólagos kiegészítés: az izzócsere elől egy kezet tönkretevő művelet . A kerékjáraton keresztül kicsavart csukló, alsókar, és még azt is kell tudni, mi hol van, és hogyan kell nyomni-húzni. Ez nem egy sérülésmentes tevékenység.

Bocikám

62883

Ami nem tetszett a vásárlás pillanatától kezdve, az a teljesítménye. 2.0-es benzines motortól többet vártam volna :( Ami a legérdekesebb, az a "turbólyuk", mert ugye ez sima szívó benzines, ugyan akkor 3000-ig baromi lomha, pontban 3000-nél, meg van egy rúgás, majd meglódúl.

Jó elgondolás, felemás kivitelezés

62907

A Yeti mint választás egy pillanatig sem volt kérdéses. Az Octavia ugyan jobban használható és többet ad az ember pénzéért, a kettő közül viszont csak az egyik igazi 'egyéniség'.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr15753898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egy atlag 2014.01.12. 09:39:43

Yetihez: autóiparban dolgozik...1.2-es turbós motorral rendel autót...valamelyik állítás nem igaz vagy komplett idióta

DeezL 2014.01.12. 09:55:14

@egy atlag: és már volt benne tURBo csere is!

Hurri Kán 2014.01.12. 09:55:43

Úgy látszik, átlagmagyar tulajdonos karbantartási kultúrájához még a Merci sem tud autót tervezni.

@egy atlag:
+1

edcsajka 2014.01.12. 10:11:56

Korrekt véleményeket írtak az autóikról és ezeket jó volt olvasni.
TSI motorokkal meg vannak problémák, ezek zömét még a garancia időszakalatti javításokkal még eltakarták.
De a pénztárcák védőszentje óvja azokat akik másod-harmadkézből jutnak ezekkel a motorokkal szerelt példányokhoz.

-roy- 2014.01.12. 10:13:06

Érdekes a renaultos tulaj, hogy a nem rövid hibalista után a kérdésre hogy megérte-e az autója az árát igennel válaszol.

Schütii 2014.01.12. 10:42:16

Renault: Mit írt volna a tulaj, ha nem lett volna szerelmes az autójába?

Schütii 2014.01.12. 10:44:00

Ha látnék egy hirdetést arról a 124-esről, már a felni miatt kattintanék is tovább.

Schütii 2014.01.12. 10:48:56

" kapott egy K&N sportlégszűrőt és egy kis szoftver módosítást - izomagyúak körében csak úgy hívják "csippptuning"."

Hehe. Persze ha ő csinálja az csak szoftver módosítást, ha "izomagyú" akkor csiptuning. Ó jee..

KissGecihuszár 2014.01.12. 11:00:43

Már hallom a "natessék, itt van az általad istenített W124, hogy ez egy mekkora hulladék, ócskavas, betegágy,kohószökevény, estébé..." károgó siserehadat, akik soha el nem múló gőggel megspékelt rosszindulat cunamiban törnek ki 1-1 ilyen story hallatán. Ha szabad, akkor lenne 1-2 megjegyzésem, mégpedig; én soha nem állítottam, hogy a W124 csak és kizárólag hibátlan pöcc-röff csiri-biri példányokkal áll a nyájas Mercire erektálók rendelkezésére, pláne nem az itthoni és főként nem a legnépszerűbb E250 turbo D kiadásban. Ez is egy érző lélek, s mint ilyen, igenis értő, gondos, szerető kezeket és józan gondolkodású gazdit igényel, tekintettel arra, hogy a legfiatalabb kiadású W124 is lassan közelít a 20-as évszámhoz, mely még az álmoskönyvek szerint is öregecske kort feltételez az "átlag" AUTÓK esetében is! Majd befizetek, hogy egy, a 2000-es évek elején-közepén gyártott tömegautó 10-15 év múltán még -átlagos használat és odafigyelés mellett- egyben lesz-e, működőképes lesz-e? Ez a kis történet is csak azt a már eddig is kőkeményen vallott meggyőződésemet erősíti, hogy akinek nincs pénze ilyen AUTÓ-t fenntartani, nos az elégedjen meg vmi jellegtelen egyen kocsival, mely nincs több, mint 10-12 éves, oszt jónapot! Aki pedig töretlenül hisz –és ebben maximálisan igazat adok neki- a W124 tökéletességében, nos annak továbbra is csak azt ajánlhatom, hogy „lapozza fel” z.B. a mobile.de site-ot és ott checkolgassa az elbűvölő kínálatot, de azt is nagyítóval és lehetőleg ne próbáljon bedőlni a 7-800, de még az 1000-1700 € közti ajánlatoknak sem, mert azok nagygyon kevés kivételtől eltekintve dettó a rozsdaboglya, betegágy, pénztemető kategória képviselői! A „sehr gute zustand, wie ein neues”(2500€-tól felfelé) ott is meg kell fizetni!! Ja, hogy az már, mire behozom és itthoni frsz kerül rá, akkor már simán benne van kb 1.5-ben? Igen, ez így van, de a jót, a minőségit meg kell fizetni, annak mindig, mindenkor ára van!

Hurri Kán 2014.01.12. 11:09:31

@KissGecihuszár:
Ez kb. minden típusnál így van. Sajnos -főleg nálunk- a prémiumnak mondott típusokra fokozottabban áll. Illetve nem csak azokra. Pár éve gondolkoztam autócserén, kombi B Omegákat nézegettem, több, mint lehangoló volt az itthoni kínálat.

Józsi a guminagykeres 2014.01.12. 11:16:13

124-es tulaj mit várt egy huszonèves turbódízeltől? Szerintem igenis nagyon jó autó a 24es, hogy kitudja hány év ridegtartás után csak ilyen pártízezres tételek jönnek elő, de ezek ellenére sem hagyta az út szélén. Én egyik ismerősöm öt éve garázstöltelék 190E- jét vettem meg három éve. Borítékban ide adta a márkaszervizes számláit amelyek 96-2005ig összesen vagy 2millió forintról szóltak és km szerint látszott mi mikor volt cserélve. Így mertem csak öreg Mercedesbe bele ugrani, de így is ráment vagy 200eft mire minden apróbb nyűgje helyrejött. De egyáltalán nem sajnálom tőle mégiscsak egy 28éves napi használatú autó ( na jó, heti).

VHB 2014.01.12. 11:23:14

@egy atlag: Gizike, aki kávét főz egy szalonban, sem a szövőiparban dolgozik. Teccik érteni?

ikubetyár 2014.01.12. 11:31:20

A Mercit a szerelője ugyan nem tudta megjavítani, de azt "megsúgta, hogy 400 körül lehet".
Na, azt a mestert is nagy ívben kerülném...

VHB 2014.01.12. 11:48:58

@ikubetyár: Sokkal érdekesebb, hogy a vásárláshoz miért nem vitte magával. Ott kellett volna súgni.

Rolla 2014.01.12. 11:49:03

Hogy itt a hozzászólok között mennyi okostojás van. Szánalmas. Ilyen emberekkel... leszólni, megszólni, kritizálni, miközben fogalmuk sincs a másik életéről. Nem csak most, korábbi Heti Merítéseknél is ezt tapasztalom... Olyan jó, hogy itt mindenkinek van stílusa, izlése, pénze... csak nekünk, ítélet íroknak nincs... (kinek nem inge...)

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.01.12. 12:18:30

"Utólagos kiegészítés: az izzócsere elől egy kezet tönkretevő művelet . A kerékjáraton keresztül kicsavart csukló, alsókar, és még azt is kell tudni, mi hol van, és hogyan kell nyomni-húzni. Ez nem egy sérülésmentes tevékenység."
Ilyenkor vagyok hálás a Ford mérnökeinek, a Mondeon két pöcköt kihúzok a csatlakozót lehúzom és azt az izzót cserélem rajta amelyik jól esik, akár a konyhaasztalon, vagy ahol tetszik.

Seca81 2014.01.12. 12:26:24

Ez a Merci nagyon odabasz!!! Meg az amcsik sem mondhattak ra, hogy "small blokk fika" ... Szoval kene!

Vegre egy -allapotara nezve- fasza Ducato! Ahanyat eddig lattam ebbol a korosztalybol (nem tul sokat), mind szetrohadt, lefingott szar volt. Ez is kene :)

Ronohoz nem tudok mit szolni, tucattermek...

Sztem a 124es csoka belenyult a gozolgo trutymoba ezzel a geppel. 2 kollegamnak is van ilyen, az egyik kozel patika, de a masikkal sincs tul sok gond. En mar azt mondom h ezekhez is szerencse kell...

Yeti? Akibe legalabb egy szemernyi autobuzeria is szorult, hogy vehet egy Yetit??? Nem ertem. Nalunk a cegnel szinten 1.2es tsi-k vannak, kivancsian varom meddig birjak komolyabb megbontas nelkul. 40 kulonbozo lab hasznalja oket, igy foleg... Nok is.

Adam88 2014.01.12. 12:27:31

Jó kis ítéletek lettek.
De a Mercis kicsit túlzásba vitte, ennyire nem rosszak azok az autók.
Egyébként meg még mindig többet ér egy olyan Merci mint a Yeti vagy hasonló csodaautók.
Nekem egy 16 éve Chryslerem van, sajnos én is sz..ptam az előző tulaj hanyagsága miatt, de ettől még nem fikázom, mivel nem a kocsi hibája.

Seca81 2014.01.12. 12:31:16

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: H Astaknal ugyanez a szopatas. Jol osszekoszolod magad ha nincs nalad vmifele munkaruha, egyszer en is csereltem izzot. Kerekjarati ivnel van egy kis lenyithato lofasz, onnantol ha jol emlekszem vakon cserelsz izzot :)

Mondeoman 2014.01.12. 12:33:19

@KissGecihuszár: van igazság abban, amit mondasz. Ha valaki vállalja egy öreg Merci megvásárlását és fenntartását, és nem gondolja meg magát az első kisebb nehézség után, az vegye meg nyugodtan. De! Sok fiatal huszonéves nem lát tovább a prémiummárkáknál. Gondolják, hogy egy 25 éves Mercedes vagy BMW milyen jó lesz első autónak, és azt gondolom Te is belátod, hogy ezek nem kimondottan első autónak valók... És van az a tábor, aki megunta a Suzukit/Opelt/Renault-t/stb. és gondolja, hogy kipróbál egy prémiumautót. Igen ám, de 20 éves Mercire van pénze. Sebaj, megveszi azt, mert mégiscsak prémium, biztos tartós és megbízható lesz... Átül a néhány éves kocsijából a 20 éves prémiumba, aztán jönnek az olyan gondok, mint az itt szereplő ítéletben, és elterjed a Mercikről, hogy azok sz*rok.
Egyébként amit írsz a 2000-es évek elején-közepén gyártott tömegautókról, azért az ferdítés... Ezek a kocsik napjainkban igaz, hogy még nem 15-20 évesek, de azért 10-12 már megvannak (14 éve volt 2000... Hihetetlen, nem? :) ), és azért nem látsz minden utcasarkon lerobbant Focusokat meg Astrákat... Tudom, tervezett avulás, de egy mai szívó benzines autónak sztem illik 350-400 ezer km-t kibírni komolyabb hiba nélkül...

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.01.12. 12:37:14

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: Gondolom, a Renault-on is a lámpaegységet kiszerelve kellene inkább izzót cserélni. Ha speciális szerszám kell hozzá, azt is csak egyszer kell beszerezni. Erre a poszter is rájön az első nem optimális körülmények között (szakadó eső/hó, éjszaka, hideg) végrehajtott művelet alkalmával.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.01.12. 12:40:34

@agresszív kismalac: @Seca81:
Nem vagyok egy műszaki zseni, de a szervizkönyvből egyszeri átolvasás után ez még nekem is ment:
www.youtube.com/watch?v=j1LDZJWhmCs

Seca81 2014.01.12. 12:43:01

Persze ami kimaradt, hogy az elso hozzaszolasom elso bekezdese a 6.9-es veteran Mercinek szolt...

Seca81 2014.01.12. 12:46:42

Ja es a Honda kimaradt. Nem tetszik, probaltam es valoban gyenge, nem kene. Inkabb egy Legend.

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: Jaja, utobbi idoben en is sokat youtube-oztam :)

KissGecihuszár 2014.01.12. 12:57:41

@Hurri Kán: Húú-hú, az Omega, pláne Magyar kiadásban; hát az maga a horror non plus ultrája, sajnos! Egy időben, egész pontosan 2006-2007-ben, mielőtt a mazda 6 2.0D SW-t megvettem, én is szemezgettem a legutsó kiadású Omegákkal, benyással, diesellel egyformán,de amiket láttam, nos attól egész konkrétan elfogott a hányinger! Ugyanilyen érzéseim voltak az E39-es Bömmösökkel kapcsolatban, pedig komolyan mondom, rongyosra olvastam minden fórumot -beleértve természetesen a Népítéletet is-, de az itthoni kínálat nem győzött meg arról, hogy jól döntök-e, amennyiben egy 523-at, vagy pláne 525 td-t veszek, pedig éjszakákon át telesírtam a kispárnám, amikor arra gondoltam, milyen jó is lenne egy Bömmös volánja megett ücsörögve integetni a fullos-darázsderekú, E kosaras babyfaceknak, meg úgy egyáltalán "ez már jár önnek" gondolataim voltak. Akkoriban valahogy nem volt a "Tatort" célkeresztjében a W124-es Merga, pedig mennyivel lett volna gondtalanabb az életem, ha nem egy mazda 6SW-t veszek 3.8-ért (2007), hanem mondjuk egy E220-at, netán E280-at, melyet már akkoriban 13-16 évesen ohne zsanér 2-2.5 közt meg lehetett volna venni. A mazdát elvitte a válság, én pedig megtanultam azt az aranyigazságot, hogy amikor igen korlátos pénzösszegek állnak rendelkezésre, de azért az emberfia jól szeretné magát érezni, miközben A pontból B-be óhajtana eljutni, akár fogcsikorgató tél, akár rekkenő kánikula van, nos akkor törekedjék a legjobb ár/érték arányú jószágra, persze legyen számára az is fontos, hogy tessen neki az áhított géppégéppkocscsi...

The Good Boy ! 2014.01.12. 13:01:02

emlékszem, pár éve egy (talán német nyelvű) autós műsorban tesztelték az első izzó cserét. Kihívták a sárga angyalt, hogy ugyan cseréljen már a megane-ban izzót. Miután látták rajta a teljes értetlenséget, odaadták neki a használati útmutatót. azzal sikerült (egy szakembernek!) 33 perc alatt kicserélnie a bal első izzót. Közben pedig a műsorvezető egy golfon vakon kicserélte ugyanazt az izzót, miközben elmondta a felkonfot kamerába nézve.

@Hurri Kán: "Pár éve gondolkoztam autócserén, kombi B Omegákat nézegettem, több, mint lehangoló volt az itthoni kínálat."

hát te is elég nagy mazochista lehetsz, ha a német autóipar legnagyobb ipari hulladékára vágytál:) Örülj neki, hogy nem sikerült találnod egyet.

Egyik ismerősömnek volt egy 2,2-es dizele B omegaja, 1-2 évesen, amúgy gyönyörű állapotúként és "hibátlanul" kintről hozta be. szerintem a használat tíz éve alatt bőven egy új stuttgarti ára belecsúszott. A történet mindig ugyanaz volt: 2-3 havonta, a szekér szétesett. ekkor beleborított egy ipari méretű talicska pénzt, majd amikor elhangzott a kérdés (kérés), hogy most add el, amíg megy, jött a válasz: most már végre tényleg jó, már minden ki lett cserélve, nem szabad ezt eladni. aztán 2-3 hónap múlva folyt köv:(

The Good Boy ! 2014.01.12. 13:03:48

@The Good Boy !: bocs, nem b, hanem c omega volt, meg talán nem is volt meg 10 évig neki, mert J vége rendszáma volt

KissGecihuszár 2014.01.12. 13:10:21

@Mondeoman: Igen, egyetértek az elfantáziált aranyifjakkal kapcs, de sajnos vitáznom kell veled a 2000-es évek eleji, közepi, tehát 10-13 éves tömegkocsik tekintetében. Szerintem az vállalhatatlan, hogy jónehány ilyenkorú kocsin -E classe Mercin is!!- már komoly rohadási folyamatok indultak el, dieselek jelentős része úgy füstöl, mint az Inotai Erőmű a '80-as években, cstteg-csattog, líg-lóg a kesztyűtartó ajtó, a műanyag védő, kifakult, elvetemedett, megrepedezett, stb. Nem vitatom, lehet egy kocsit jó gazda módjára fenntartani, odafigyelni az olajcsere periódusokra, tehát nem a végletekig -pláne turbo diesel kocsikra vonatkozik ez a kitétel- kihúzni a csereperiódust, nem sajnálni a pénz a minőségi olajokra, szűrőkre, ha már a legkisebb repedés van a szíjak bármelyikén,akkor nem gizdázni a cserével, odafigyelni a különböző gumiharangokra, egyéb szigetelőkre, lehetőleg nem akkor cserélni a fékbetétet, amikor az már rojtosra darálta a tárcsát,stb. Ez olyan, mint a fogak; ha valaki nem figyel oda a fogaira, nem mossa naponta legalább 2x, jó minőségű fogkefével és fogkrémmel, nem jár el legalább évente fogorvoshoz, nem ellenőrizteti,cserélteti időnként a töméseit, akkor egy idő után már horror pénzekbe lesz a híd, a beültetés, vagy a protkó.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.01.12. 13:13:43

Mercis : " Mire rendberakom és eladom ,valakinek nagyon jó vásár lesz."
Ha rendberaktad vaze, minek adod el? :D Ha el akarod adni, minek rakod rendbe? :D

Józsi a guminagykeres 2014.01.12. 13:18:37

@Mondeoman: Továbbá a -gondolatmenetedet folytatva- hány 2000 után gyártott autón (ami ugye 14éve volt) látsz rohadást? (w210,220 nem ér,de igazából a 2000 utániak már sokkal jobbak.) Csak akkor látnak lakatost ha törik őket.

A közvetlen befecskendezéses kisturbósoknál ami lassan 10éve fut az utakon,szóval ördögtől való új dologként nézni rá,enyhe tájékozatlanság,szűklátókörűségre vall szvsz.
A Novoth Tibor által bemutatott szörnyűséges állapotokat mutató Prince motoroknál van egy erős gyanúm,hogy a problémákat a több éve beléjük csusszanó, 10w-40ek okozzák.Tetézve lazán kezelt olajcsere periódusokkal,miazanívópálca tulajokkal.
Egyik ismerősöm pl. a pd Sharanjába hozta olajcserére a 10w-40 diesel feliratos olajat,hogy akkor ezt kéne beleönteni. Mondom ez lesz ennek a motornak a vége,ebbe vw 505.01 való. Vettünk bele ilyet,egy hónap múlva találkozunk,"b+ ez még sosem volt ilyen csendes".

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.01.12. 13:52:18

@Józsi a guminagykeres: Legalább valami tecskó gazdaságos volt?:-)
Amúgy az 505.01-es olajok között is nagy a szórás. Én Mobilt használok, az bevált.

DeezL 2014.01.12. 13:54:29

@The Good Boy !: nem csak a megane szar izzócserében,van jó pár ilyen

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.01.12. 13:56:36

@Józsi a guminagykeres: @agresszív kismalac: Elvileg a GM 5w-30 dexos2 is tudja a VW 505.01-et.
...de azt csak egyszer próbáltam.

i_am_Williams 2014.01.12. 14:07:55

rendelekzem én is egy ilyen kombival, csak piros és Citrom meg sajnos 1,9D de nem számít borzasztó masina ha lenne benne szervó még jobb lenne az oszlopos váltókar meg megszokhatatlan, viszont elcsörög 7 literrel és boldog vagyok :D
A Mercedes-t nem szabad szídni! ebből is látszik, hogy egy autónak mennyit számít a karban tartás és a tulajok mennyire hanyagok vagy sem!

Cumóóóóó 2014.01.12. 14:25:25

Kár szidni a 124-es Merciket. Roppant sokat kibírnak, persze, megfelelő karbantartás mellett, ami, ha időben megtörténik, nem is olyan drága. Használtam pár évig egy 3000-es szívó d-t,
330 ezret raktam bele a 210 ezerrel vásárolt autóba, nem tekertem vissza az óráját, és a vevő csodálkozott, mert még mindíg milyen gyünyörű...
A 2000 körül gyártott autókról: most egy 2000 év végi, magyarországi Audi A6 2,8 Quattroval járok, 310 ezret mutat az óra, gyári minden, nem volt festve, mégis gyönyörű. Viszont minden negyed évben megkapja a waxot, jó olaj van benne 10 ezrenként, az "örök" váltóolajat 60 ezrenként cserélem, szűrővel egyetemben. Nem csak a 18 as kereket vettem meg alá, hanem MINDEN kopó dolgot, és nem a legolcsóbb gagyit. Minden csak odafigyelés kérdése. Ami a gond: lassan eladóvá válik, új autóban nem gondolkozom, viszont hasonló állapotú fiatalabbat nem találok.....

DeezL 2014.01.12. 14:34:57

@Cumóóóóó: persze,hogy jó autó a 124es. ha megengeded javaslatnak kategóriádban amilyen autót hajtasz,jó az S60 S80as Volvo pl. ,Alfa 166 2.4Mjet sem problémás ,meg most tapasztaljuk is több mint fél éve van egy...BMW e39 Sor6os benzin motoros változattal is elég korrekt tud lenni!

Juhdzsin 2014.01.12. 15:09:19

"Azt azért persze mondani kell, hogy a 8.5-hez sportosan kell vezetni, és kevés autópálya. (nem vicc, ha nagypapásan megyek, többet eszik.. szereti, ha pörgetik.
Persze nem üveghangig, de 3-4000-ig ki kell húzatni, akkor keveset eszik, alulváltva, 9-10."

Nagypapák réme. :D Persze, ha alul elváltod de lepadlózod, persze, hogy nem megy, cserébe fogyaszt bőven... Kis fordulaton nem kell tiporni a gázpedált, csak finoman. Ha meg azt akarod, hogy gyorsuljon, akkor vissza kell váltani.

A változó szelepvezérléses "turbólyukon" is jót röhögtem...

A Ducato simán kéne, jól néz ki. Vajon kormányváltós?

Cumóóóóó 2014.01.12. 15:09:24

@DeezL: Szivesen fogadok minden tanácsot :-)
Diesel autóban nem gondolkodom, sok a kellemetlenség velük nagy futásteljesítménynél. A modernebbekre gondolok...
Az Audi benzin- gázos, a legmodernebb rendszerrel,12 liter átlaggal, a mai magyar, de legfőképpen német gázárral számolva több, mint barátságos fogyasztás, pláne egy ekkora autónál.
BMW-m volt, jó autó, de mostanában kissebb autókat nézegetek, mert nem járok olyan sokat már hosszútávon.

United Steaks 2014.01.12. 15:12:27

@The Good Boy !:
Okos fiú. Haverod befürdött egy behozott, tekert dízel Omegával, és akkor a típus már "a német autóipar legnagyobb ipari hulladéka". Nekem volt több is, nem tapasztaltam ilyesmit...

Cumóóóóó 2014.01.12. 15:15:29

@Juhdzsin: Igazad van!
Manapság sokan azt gondolják, ha hamar felkapcsolnak, kevesebbet fogyaszt az autójuk...
Ez főleg egy szívó benzinesnél nem igaz, mert a nyomatékmaximum közelében sem járnak, csak alacsony fordulaton eröltetik a gyorsulást...
Saját tapasztalat, a 2,8-as motor sem gyorsul 1200-ról....
És akkor eszik betyárul :-)

roadkiller123 2014.01.12. 15:16:59

Mercedes: nem is értem mi baja van a tulajnak vele, minden tökéletesen működik rajta, soha nem hagyta ott, a motor húz rendesen (mint irta télen vigyázni kell), szóval egyszeűen nem értem. Ja hogy néha nem veszi az 1est. Hát ennyit elnézünk egy 20+ éves, 1 millió (nem 400.000) km-t futott autónak.

Fiat Ducato: ez tetszett a legjobban, szépen rendbe van rakva, amúgy is csipem az ilyen hangulatos buszokat.

Renault: teljesen rendben van, csak hosszú a hibalista. Francia?

Skoda: újabb bizonyiték, hogy sz*rok ezek a kis turbós kávédaráló motorok.

Cumóóóóó 2014.01.12. 15:20:16

@United Steaks:
Ilyen alapon minden autó egy kalap sz@r, mert kifognak valami lelakott hulladékot.
Autónál egy a fontos: állapotot veszünk, nem évjáratot. Sokáig kerestünk ismerősnek szivar 100-as Audit, végül egy közepes állapotú 100/A6 áráért találtunk egy tisztességes példányt. Ami jó, annak meg is van az ára.
200 ezerért nem kapsz, csak olyat, amit állandóan javítani kell. És simán ráköltöd egy jó gyárias árát még plusszba.

United Steaks 2014.01.12. 15:26:49

@Cumóóóóó:
Én megértem, ha nincs pénz újra (nekem sincs) vagy jó állapotú használtra (költeni persze arra is kell), csak azt nem szeretem, ha valaki tapasztalat nélkül hülyeségeket írogat.

Cumóóóóó 2014.01.12. 15:32:09

@United Steaks: Ma Magyarországon mindenki többet akar mutatni, mint amire telik. Van 500 ezer autóra, de az átíratást még éppen ki tudja fizetni. Vezérléscsere? Olajcsere? Majd jövőre..
Aztán megáll a 120ezret futott vízpumpa, elhajlik pár szelep, és kiderül: ejj, de szar ez a Volvo-Skoda-Renault- bármi.
Gondolkozni kellene, mielőtt autót veszünk. Nem 2 napra szól a dolog, ráadásul egy komolyabb hiba simán romba dönti a családi költségvetést.

Kámasuka 2014.01.12. 15:54:54

Mongyuk én nem vagyok olyan sikeres, hogy vegyek egy 20-30 éves Mercit vagy más szart, mindennapi ótóim (Punto1, Mazda323, VectraB, AstraG, Focus2) unalmasak. Azt se tudom hogy mit jelentenek amiket itt olvasok a hibalistákon.

Juhdzsin 2014.01.12. 15:57:55

@Cumóóóóó: Van viszont egy olyan taktika is, amit pl. Bende is választott a Fiatjával, hogy vesz egy kókadtnak látszó, és ez miatt olcsó autót, amire tudja, hogy rá kell költeni akár még egyszer az árát, de utána jó lesz. Ehhez mondjuk érteni kell hozzá, előzetes alkatrészár-felmérés szükséges, és jó szerelő ismerősök.
Csak egy példa: Veszek mondjuk 200e-ért egy szerkezetileg aránylag ép, de külsőre elhanyagolt, és ezért a többségnek érdektelen X márkájú autót, másik 200e-ért megjavítom, felhozom olyan szintre, mint egy, 350e-450e-ért árult, ugyanilyen X márkájú gépet, amiben még csak most kezdenek leamortizálódni azok a dolgok amiknek a nagy részét a 200ezresen már kicseréltem.

Tény, hogy ezt nagyon kevesen választják, mert munkaigényes, de szerintem nem akkora hülyeség, mint azt sokan gondolják... :)
Tény, sok időt bele kell feccölni, érteni is kell hozzá, és persze egy kis szerencse itt is kell.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.01.12. 16:00:18

@ColT: mert mire minden apró hülyeséget rendberaksz, 'kiszeretsz' belőle, ill. amikor a (fejedben) utolsó csavart meghúztad és egy hét múlva induláskor torpan egyet a drága, az nagyon lélekölő tud lenni.

Cumóóóóó 2014.01.12. 16:05:04

@Juhdzsin: Igaz, de a nagy átlag nem javítja, hanem javíttatja az autóját, ami viszont néha igen sokba kerül.És az is ritka, hogy vásárlás előtt felméri, mi mennyibe fog kerülni.
Én is vettem már lepukkant autót, de saját kezüleg javítottam meg. Az ingyen van, ráadásul még örömömet is leltem benne.
De nem fog nekikezdeni egy apuka, egy Clioban a 10 ezres szíjat a parkolóban kicserélni, és mindjárt rájön 30rugó...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.01.12. 16:13:43

Sajnos sok embernek fogalma sincs a turbólyuk fogalmáról.
Nem az a turbólyuk amikor a töltés alatti fordulatszémon nem tol a kocsi,hanem már a töltési fordulatszámon a gézra lépve nem tól azonnal hanem egy kis idő kell mire a rendszerben felépül a gáznyomés.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.01.12. 16:15:48

Egy 25 éves Merci mióta prémium?
Egy 6 éves Passatban több extra van és nagyobb is.
Mondjuk nekem az is fura ha valaki e39 el akar villogni.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.01.12. 16:21:58

Jó az a ducato de ez a motor még az újabb kasznisban is volt intercoolerrel ,nem tudom hogy érdemes volt e ennyit rákölteni.
A 2,9 idtd motorok is jók még.

Józsi a guminagykeres 2014.01.12. 16:24:54

@DeezL: Javasolnám még a 159-es Alfákat is a 200lovas jtd-vel,kézi váltóval. Nem jöttek még rá milyen jók,ezért az áruk is nyomott. Gyönyörűek kívül,belül.Fél óráig szedem össze az államat ha látok egy szépet (szürke nem áll jól neki szvsz) Pedig alapvetően a német iskolát jobban csípem.

rekszem 2014.01.12. 16:27:00

Azért azoknak az embereknek is furcsa lelki világa lehet, akik az autót megszemelyesitik ès csalàdtagkent emlegetik...

pimpike_ 2014.01.12. 16:28:42

@Szimpi:
Ez a "vicces" leírás már kering egy ideje a neten ... mondhatni mém lett. (eddig vagy 30 különböző autóhirdetésnél láttam)

(---Flúgos Buszos---) 2014.01.12. 16:47:13

@Cumóóóóó: Megcáfollak, mert 1500-2000 között váltom az 1,2-es Astrám, és vegyesben eljár 5,5 literben, már 3 éve írom minden tankolásom.
Az számít, hogy országúton mennyit figyelsz a pedál állására, mert egy busznál már simán pár literben számolható sima mezei osztálykirándulás klímával együtt.

DeezL 2014.01.12. 16:51:06

@Józsi a guminagykeres: van itt egy nekem 210lóval,csak jégvert szegény... pedig jó lenne ez mert 2007es..még tavaly hoztam olaszból itt áll azóta... de van még egy 2.4es ..az meg motorhibás... tudom,hogy szépek:) van még ezen kivül 1-2 ilyen elfekvő aminek még a sorsát nem tudom

Cumóóóóó 2014.01.12. 16:53:28

@(---Flúgos Buszos---): Elhiszem, de nem is gyorsul jobban a buszodnál olyankor... :-)
Nekem is elmegy 1200-tól, de nagy gyorsulásra nem igazán képes.

Schütii 2014.01.12. 16:55:31

@Gyurma73: Na ebben nem lesz soha egyezség az autós társadalomban. Én turbólyuknak mondanám azt is amikor kvázi alapjáratról kell gyorsítani 0 töltőnyomásról egészen a nyomatéki csúcsig, ahol már maximális a feltöltő nyomás.
Amit te mondasz az inkább a gázreakció fogalmához tartozik, ami értelemszerűen gyorsabb akkor ha a motor az emelt fordulatszáma miatt termel elég kipufogógáz mennyiséget és nyomást, mint alapjáraton ahol a legkevesebb mindkét érték. Gázreakció akkor is van ha nem tölt semmit a turbó, mert attól a motor még szív be levegőt és el is kezd felpörögni, csak nem olyan gyorsan és nem lesz olyan nyomatéka se, mint nagyobb fordulaton, mire kialakul a rendes töltőnyomás. Szóval alapvetően az a nyomatéki "gödör" amiből egy turbómotor indul a felpörgése során a turbó számlájára írható, tehát lehet turbólyuknak hívni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.01.12. 16:55:32

@Make Valamit: Ha meg előre tudja, minek áll neki? Ha akaratgyenge, minek áll neki?
Nyafogás az egész. Ha valamit meg kar csinálni az ember, akkor megcsinálja. Ha utána eladja, és jellegénél fogva bukik rajta, az meg az önszopatás minősített esete :D

Cumóóóóó 2014.01.12. 16:59:24

@Schütii: Ott a pont.
Azért használnak bizonyos motoroknál kompresszort is, turbót is, hogy akkor is legyen töltőnyomás, ezzel együtt nyomaték is, amikor a turbó még nem tölt, és a motor kvázi szívómotorként üzemelne.

Kámasuka 2014.01.12. 17:03:51

Szar gázreakciót bármikor tud bármilyen EURO IV/Vös benzines szívómotor (najó nem mind csak a 90%), nem kell ahhoz turbó.

Juhdzsin 2014.01.12. 17:04:47

@Cumóóóóó: Épp ezért hívják öreguras, nagypapás vezetési stílusnak.

Cumóóóóó 2014.01.12. 17:06:14

@Juhdzsin: Igaz. De nem biztos, hogy a bandukolás biztonságosabb, mint tartani a forgalom ritmusát.

Schütii 2014.01.12. 17:06:27

@Cumóóóóó: Szívó benzines két esetben fogyaszt sokat. Egyik amikor nem váltunk fel és kicsi gázzal tartjuk magasan a forulatszámot. A másik amikor (szinte) padlón tartjuk a gázpedált, mindegy milyen fordulaton. Első esetben azért mert a kis folytószelep-nyitás miatt nagy a szívási vesztesége a motornak és indokolatlanul sokat mozgatunk tömegeket ide-oda benne. Padlózva meg az elektronika (vagy a karburátor) túldúsítja a benzin-levegő keveréket, mert így nagyobb teljesítményt tud leadni a benzinmotor és azt feltételezi a rendszer a tökig lenyomott pedálállásból, hogy szükség van a nagy(obb) teljesítményre.

vmaast 2014.01.12. 17:10:56

@KissGecihuszár: Na ezt megkönnyeztem. Még a végén megkedvelem a Mergákat ;-)

vmaast 2014.01.12. 17:13:06

@Seca81: A Yeti konkrétan az ipari formatervezés/autógyártás egyik szégyene. Ízléstől, és képzettségtől függetlenül...

HummeRC 2014.01.12. 17:19:08

@vmaast: Kövezz meg, de nekem tetszik a Yeti formája, az eredeti lámpában-lámpával. Igaz nem vezettem, csak ültem benne kipróbálni, de tetszik a mérete és az alakja is. Mi a baj vele egyébként?

HummeRC 2014.01.12. 17:20:37

A Ducato tényleg szépen meg lett csinálva. Tetszik. A 4x4 verzióját simán bevállalnám.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.01.12. 17:21:33

@Schütii: lehet ,de nem az , a turbólyuk fogalma még régen jött elő mikor a versenysportban megjelentek a turbó benzines kocsik.
Óriási turbókkal amelyeknek nagy volt a tehetetlensége.
Ma már mivel inkább kisebb átmérőjű de magasabb fordulatszámú turbók vannak kicsi ez a késlekedés.
Ezért tért át a köznyelv a töltési idő előtti rész turbólyuknak hívásához.

vmaast 2014.01.12. 17:22:02

@KissGecihuszár: "Szerintem az vállalhatatlan, hogy jónehány ilyenkorú kocsin -E classe Mercin is!!- már komoly rohadási folyamatok indultak el, dieselek jelentős része úgy füstöl, mint az Inotai Erőmű a '80-as években, cstteg-csattog, líg-lóg a kesztyűtartó ajtó, a műanyag védő, kifakult, elvetemedett, megrepedezett, stb."

Szinte kínosan érzem magam a 17 éves olasz autóm miatt, ami nem rohad, nem rozsdásodik, nem füstöl, semmi nem repedezik és potyog, nincs kifakulva, de legalább minden elektronika működik benne. Igaz, még csak 296 000 km-nél jár...

Combat Shotgun 2014.01.12. 17:23:11

Merci: Bajuszos kalapos csóró, de magát gazdagnak mutató, arany pecsétgyűrűs cigány lerúgott, agyonkókányolt szarát megveszi, aztán sír a tulaj. De azért gyönyör...

Fiat: No lám, a Ducato(J5) Super Sport! Gyorsabb lett, erősebb lett, stb, igazi sport gép lett belőle. kilonyócvan megy autópályán, Rába Steigernyi nyomatéka 70 fokos lejtőn is felviszi 4. ben, miközben termeli a benyát!

Honda: Még egy teljesítmény optimalizáló szakember! Sokkal jobban megy és sokkal kevesebbet eszik! :) Amúgy a kötőjeles ragozások megvannak mindenkinek? :))

vmaast 2014.01.12. 17:24:24

@HummeRC: Semmi, amennyiben kizárólag funkcionálisan vizsgálod. Amint belép az esztétika (és ez az autóknál azért elő-elő fordul), abban a pillanatban bukó. Arányok, ívek, felületek... a formatervezőjének be kéne vonni az engedélyét ;-)

Juhdzsin 2014.01.12. 17:25:19

@Cumóóóóó: Épp ezért nem szeretjük. :)
"Mit szuttyog ez itt?" :)

Schütii 2014.01.12. 17:30:08

@Gyurma73: Semmi elvi különbség nincs a mai turbómotorok és a régiek között, csak nagyjából amit mondasz, hogy nagyobb volt a turbók tehetetlensége, részben a méretük miatt, részben pedig a kialakításuk miatt. Ma má nincs olyan utcai turbó aminél maximum 2000-2500-as fordulatig ne tudna felépülni a maximális feltöltőnyomás, míg a jó öreg vasaknál lehetett ez az érték akár 3000-3500 is. Így persze még markánsabb volt a turbólyuk jelensége, de elvben tök ugyanaz a két eset.

gmondi 2014.01.12. 17:41:20

@Schütii: Így van, én is szoktam nézegetni a mercis hirdetéseket, és amin nem gyári felnik van, hanem mindenféle olcsó alu, arra rá sem kattintok.

Cumóóóóó 2014.01.12. 17:42:26

@Juhdzsin: Igen. Meg a volánbusz. Helyközi járat, lakott területen kívül, 55-60, mert takarékoskodni kell, egyébként hogyan tudna annyi gázolajat ellopni?
Tisztelet a kivételnek. Na az sem éppen veszélytelen.

Cumóóóóó 2014.01.12. 17:46:42

@Schütii: Itt jön elő a szuper downsizing 1.4 TFSI
Barátom párjának VW Scirocco. 60 ezer km után megolvadtak a dugattyúk, mert elszegényedett a keverék. Gariban cserélték...
Szerencséje volt.
Nagy szívó benzinmotor, az a tuti.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.01.12. 17:51:42

@Cumóóóóó:
Felénk azért jár 60-al a volánbusz, mert téli jeges útra számolt menetidőket adott meg valami okos a megállókhoz, és ugye korábban nem érkezhet szerencsétlen sofőr mert akkor nincs kit felvennie, így kénytelen tötymörögni, hogy ne b@sszák le a forgalmisták, hogy megint túl korán ért be. Így lesz a 95km-es útból két és háromnegyed órás menetidő.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2014.01.12. 17:52:07

@Hurri Kán: Lájk.
Mocsok germán mérnökök, akik nem vették 81-ben figyelembe, hogy 2013-ban hogy fog viselkedni a kilencedik igénytelen gazdánál 865 ezer kilométer után.
Szar az egész.

Cumóóóóó 2014.01.12. 17:52:24

A Ducato fikázóinak annyit, hogy inkább ilyeneket lássunk az utakon, karbantartva, jó fékekkel, mint lukas kasztnis, füstöt okádó melósbuszokat, slick gumikkal, graboplast lemezzel az oldalablakok helyett.
Yeti: érdekes autó,kinek tetszik, kinek nem, de a formatervezők célt értek, mindenkinek van róla véleménye. Annak idején ott volt a Fiat Multipla, érdekes formával, de a praktikumához nem fér kétség.

Cumóóóóó 2014.01.12. 17:55:52

@Don Tejbegríz a féllábú matrac:
Miért ne érkezhetne korábban a megállóba? Ok, ha foglalt épp a buszpályaudvaron, de falvakban az ritka. Beállna, esetleg addig is pihenhet a sofőr, meg a gázolaj sem fogy.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.01.12. 18:00:41

@Cumóóóóó:
Azért mert itt az okosok két település közé minden tanya elég raknak még egy megállót, ahol percre pontos menetrend van kint, ergo, ha 5 perccel korábban végigzúz az útvonalon akkor elhagyja a fele utast mert azok még nem másztak elő.

Schütii 2014.01.12. 18:01:40

@Cumóóóóó: Sajnos ez nem csak a downsizingolt motorokkal fordulhat elő. A feltöltés miatt viszont gondolom nem volt olyan feltűnő hogy nem úgy húz a motor ahogy kéne. Ráadásul a feltöltött motorok meg bizonyos helyzetekben (keményen hajtva) igénylik a túldúsítást, de nem a teljesítménytöbblet miatt, hanem a motor belső hűtésének javításáért. A benzin ugye párolog, a párolgás meg hőelvonással jár. Ezért tudnak nagyon durván (is) fogyasztani a benzines turbók.

Schütii 2014.01.12. 18:05:16

@gmondi: Jah, innen sejteni lehet hogy aki "megalázza" az autóját ilyen szir-szar felnikkel, az egyéb gonosztettre is képes.

Cumóóóóó 2014.01.12. 18:06:04

@Schütii: Igaz, viszont a szegényebb keverék lassabban, melegebben ég, ezért teszi tönkre a kipufogószelepet is. Meg olvad a dugó, a gyertya testelektródája.

Pepejoe 2014.01.12. 18:15:23

@Don Tejbegríz a féllábú matrac:

Így van. Már messze nem azért van ez a tötymörgős, látszólag értelmetlen dolog a Volánnál mert ellopja az üzát a sofőr. Nehezebb már ilyeneket megcsinálni, mint hinné az ember.
Az még hagyján, hogy a forgalmista lebassza őt, ha hamarabb/késöbb ér a megállóba, de pár eset után a prémiumába vagy akár az állásába is kerülhet a dolog.
Persze ott van a technikai része is a dolognak, főleg a szegényebb társaságoknál előfordul az, hogy egyenesen veszélyes a 70-et megközelíteni némely (egyre több) busszal. Ilyenkor olyan ez, mint a két falu közti szétkátyúsodott utaknál: kiteszik a 30-as, 40-es táblát és ennyi a magoldás az útfelújítás helyett.

(---Flúgos Buszos---) 2014.01.12. 18:18:52

@Cumóóóóó: De te a fogyasztásra irányoztad a gyors felváltást 50-re. Nem a gyorsulásról volt most szó.
Ezért írtam, hogy nem helyén való, amit leírtál. :)

KissGecihuszár 2014.01.12. 18:26:58

@vmaast: Felesleges kínosan érezned magad, ha egyszer van egy jó kocsid, amivel tökéletesen elégedett vagy! Épp ezért megírhatnád, hogy milyen is az az AUTÓ, mert annak már kijár a csupa nagybetű. Sajnos, ezeknél az évjáratoknál már korántsem általános a "szalonállapot" és biz vannak olyan típusok, ahol ha megfeszülsz, sem leszel képes megálljt parancsolni az enyészedési folyamatoknak, mert egész egyszerűen a felhasznált anyagok nem olyan minőségűek, hogy a legnagyobb gondosság ellenére is életben maradjanak és ez még némileg meg is érthető. Az azonban nem fogadható el, legalább is számomra, hogy 8-10 éves (felső)közép kategóriás autók küszöbe, kerékjáratai, motortereinek alsó részei, stb rohadjanak, meg ez-az itt-ott zörögjön, fityegjen, kiessen, letörjön. Okés, elfogadom, hogy a honi utak -sok helyen már a sztrádák!- általános állapota olyan tragikus, hogy emiatt mennek idő előtt gallyra még a drágább kocsik is, de a korróziót valahogy nem tudom az utak állapotára visszavezetni.

hamisnero 2014.01.12. 18:30:57

@Seca81: én a h-astrát bevittem a tétényi úti kórház szülészetére, és az ügyeletes nőgyógyász némi segédlettel pár óra alatt kicserélte az izzót. eredetileg császározni akarta, de ahhoz kellett volna egy láncfűrész. utána - mert olcsóbb - a nagycirkusz ukrán guminője cserélte az égőmet.

SwedishRunner 2014.01.12. 18:48:55

@Gyurma73: Én is villognék egy e39-el, simán az egyik legszebb BMW forma volt. Igaz, nálunk minden autó elindul a gyáriasodás (OEM+ esetleg) rögös útján... :-)

Oldm4n 2014.01.12. 18:55:57

@egy atlag: Vagy cégautója van. Én is sikító lábrázást kapok az 1.4-ektől, mert pályázom, lesz*rják, nekik így biznisz a lízing miatt. A pestieket nem zavarja, állítólag jó az 1.4. Országútra, pályára garantálom, hogy nem az!
@hamisnero: H Astrával szívok én is. A jobbos fényszóróizzó cseréjéhez le kellett bontani az egész elejét, szívósort, mindent, oder célszerszám a szakszervizben, ami az ország másik vége. :/ De legalább szarul világít! Istenem, a Mondeoban másodjára már becsukott szemmel cseréltem volna az izzót... de az nem veri ki őket! (Alulméretezett az Astra kábelezése, ezért nyomja ki a biztiket, izzókat.)
@KissGecihuszár: Tökre igazad van, teljesen egyet kell, hogy értsek! Ezért húztam meg 1994-ben a saját autóim minimális korát. Csak régebbit. Azokban még van/volt anyag. (Ford Scorpio pl. generációról generációra egyre hitványabbak. Az utolsó békákat -amit lehet- az első csótányokból javítják... nevetséges!!!)

toncsi64 2014.01.12. 19:05:58

Tetszettek az írások.

A Mercinél jellemzően a jó híre okozza a problémát. Mindenki azt olvassa, hogy elnyűhetetlen aztán ezt - fogalmam sincs miképpen - "karbantartástnemigénylőnek" fordítja le magában. Ez természetesen megbosszulja magát, sokszor a következő tulajnál. Valószínűleg így járt a mi W124 tulajunk is.

A FIAT nagyon tetszik és a tulaj hozzáállása példaértékű.

A Renault (és sajnos egyre több autó) izzócseréje horror. Jó lenne ha az NACP és társai erre is figyelnének. OK, hogy egy mai kocsit már nem lehet kombifogó-csavarhúzó kombóval szerelni, de könyörgöm ne kelljen már egy izzócseréhez motor-váltót kiszerelni...

A Hondához nem tudok hozzászólni. Ez a kategória nekem mindig kiesett.

A Yeti nekem speciel tetszik, de az is biztos, hogy semmilyen autót nem vennék meg a legkisebb motorral konfigurálva.

Danek Úr 2014.01.12. 19:11:22

Igazi agyfaszt lehet kapni az ilyen ellentmondásos idióta ítéletektől! A Mercedeses srác leírja, hogy 20 szerelő, közte a megbízható (8-as értékelésű) Norbi, meg az ő nagytudású ismerősei szétszopták magukat, mert nem tudták megcsinálni az eddig - és szerintem ezek után is - facsavarral kókányolt kuláját (hol volt Norbi a vételkor?). Ahol meg tudták csinálni kevesebb, mint 50-ért, azok meg szemetek. Vettél barom egy Mercedest, itt ne botránkozz meg, ha 20-50-100 ezer rámegy a javításokra. Nem az a drága, ha egy valag időt, benzint, munkadíjat elcseszel a "mágusokra"? A legtöbb embernek csak az ideje többet ér. Hiába, mi magyarok szeretünk szopni, sírunk, hogy kókányolt autót vettünk, de folytatjuk ugyanazt, sőt...Gratulálok agyas, csak így tovább, hagy röhögjünk!

redriot77 2014.01.12. 19:14:08

@gmondi: mikor én kerestem magamnak 124-est egy évvel ezelőtt a gagyi felni nálam is kizáró ok volt. A retek belső, a fakormány, a kék izzós fényszóró szintén. Olyat kerestem ami még mindig Mercedes-Benz és nem kókányoltak belőle Merdzsót. :)

A fent megénekelt 250D Turbo gazdáját sajnálom hogy az ő példánya nem vált be. :( Szerintem ne adja fel, hanem vegyen egyet németből vagy keressen itthon egy viszonylag frissen behozottat. Jó autó a W124, lehet belőle olyat találni amivel gondtalan az élet de sajnos az itthoniak nagy része félretaposott, kókányolt valami. Ha a mostani tényleg rendbehozhatatlan szabaduljon meg tőle, és keressen egy másikat: a következő biztos jobb lesz, elvégre most már van a srácnak némi tapasztalata, típusismerete is. :)

Cumóóóóó 2014.01.12. 19:24:10

@(---Flúgos Buszos---):
Igen. De ne mond, hogy alapjárat felett kapcsolgatva, amikor semmi erő nincs még, fél óra alatt gyorsulva 50-re keveset eszik az autód, ami 1.2-es benzines. A buszodról elhiszem, hiszen az egy turbódízel mottor, alacsony fordulaton ébredő nyomatékcsúccsal.
Fogyasztás szempontjából a viszonylag intenzív gyorsítás a legelőnyösebb, nem???
De.

xfile 2014.01.12. 19:26:42

Öreg autó az is marad,de ha fiatal,vagy új kellene,akkor ott a dacia duster (nekem)legalább jó lenne az összkerekes,diesel motorral...Tudom újonnan kb.:4,5 milla,de kététvesen használtan 3 milla alatt bőven megvan...Igaz common rail,de ma már nem gyártanak mást.Az öreg merga pedig vagy a 116-os vagy a 126-os 300sd turbo...(kinek ez,kinek az)!

Danek Úr 2014.01.12. 19:26:53

@Cumóóóóó: Ja, és a turbónyomás-mágneszelep" nem a modern technika csúcs fejlesztése, egy tök alap alkatrész, 20 kreténből egy sem gondolt rá? Komolyan? Hajrá mágusok, az olajcsere biztos kurvára megy!

Cumóóóóó 2014.01.12. 19:34:35

@Danek Úr: Nyugodj meg, itt Németországban sem szeretnek sokat szuttyogni a szervízben, minden cserés :-)
Kollégámnak kínlódott a váltója, cserélni akarták mega-giga-horror áron, nem márkaszervízben. Otthon egy vezérlőszelep olajcsere kombóval megoldották 50ezer ft-ból....
Ma majd' minden "szerelő" a gyors, egynapos, gondolkodásra nem késztető jól fizető munkát szereti. Sajnos.

redriot77 2014.01.12. 19:34:54

@Gyurma73: "Egy 25 éves Merci mióta prémium?
Egy 6 éves Passatban több extra van és nagyobb is."

Igen, sőt akár egy Kia Ceedben is lehet több extra mint egy öreg Merciben. Amikor viszont készültek a "legprémiumabb" autók voltak. Az elmúlt negyedszázad alatt nyilván sokat melósautóvá degradáltak, széthajtottak, szétbarmoltak de szerencsére vannak olyan példányok amik megőrizték régi fényüket.
Ha gyárias, igényesen karbantartott állapotban vannak akkor ma is szép kiállású gépek, a legtöbb kortárs típustól kevésbé avult el a formaviláguk. Ezek megmaradtak prémium autónak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.01.12. 19:39:39

@redriot77: Nem beszélve a komfortról... Ami nehezen megfogható, de egy közepes Kiában nem tespedsz úgy, mint egy Merciben :D Nem olyan kényelmes...

Danek Úr 2014.01.12. 19:45:22

@Cumóóóóó: Mire mondod, hogy minden cserés? Cseréltek egy darab alkatrészt neki, és javasoltak még párat (ami közül lehet pát már be is szart azóta). A rendes, jóindulatú szerelő elszüttyög pár napot - lehet feleslegesen - egy hibával, majd tisztességesen nem kér sokat, az miből él? Az a szerelő, aki áldoz műszerekre, szerszámokra, esetleg tényleg nagy tapasztalata van, nem fog nekiállni 5000 Ft-ért előre láthatatlan mennyiségű munkának. Én azt mondtam, megfelelő emberhez kell fordulni. Ne mondd, hogy egy garázsműhelybe beeseve vannak illúzióid, hogy ott ripsz-ropsz megtalálják a ritkán előjövő hibádat. Ilyennel bemész egy komolyabb helyre, és készíted a pénztárcád. Az izzócsere is gondot okoz néhány helyen, mint leírták előttem. Csak annyit szeretnék, hogy lássunk tisztán, ne a "Norbiktól" várjuk a csodát, és drágálljuk azt, ahol gyorsan és hatékonyan megcsinálják az autót. Te döntesz, szopóroller olcsó, (de akkor ne szídjuk az autót), vagy kicsivel többért (50 szerintem nem sok egy időszakosan előforduló hiba szüttyögős diagnosztikájáért) hatékony javítás.

redriot77 2014.01.12. 19:45:40

@ColT: így igaz, ma ezt a képességét ki is használtam a Mercinek: iszonyatosan bekajáltam egy étteremben így fontos volt hogy gusztustalan módon el tudjak terpeszkedni hazafelé jövet. Kumpászkodni pedig kiválóan lehet a W124-ben - egy kisebb autóban biztos bélcsavarodást kaptam volna. :D

Lugi 2014.01.12. 20:03:34

Szerintem a prémiumságnak nem sok köze van a felszereltséghez. Egy Audi-Bmw-Mercedes akkor is prémium lesz, ha csak egy 116i-ről beszélünk, alacsony felszereltséggel.
Ugyanígy, egy teleextrázott Focus sosem lesz prémium.

Cumóóóóó 2014.01.12. 20:22:32

@Lugi: Ez igaz.
A6-om van, minden extra benne van, de a minőségérzet is. Semmi nem zörög, nyikorog. Csendesen teszi a dolgát hibátlanul, minden extrájával egyetemben.Mondjuk, ez egy nagyon karbantartott példány.

United Steaks 2014.01.12. 20:23:09

@Danek Úr:
Nálunk újabban 2 gumis-futóműves is nekiállt autót szerelni. Ismerős odavitt egyikhez egy b Corsát, 60 ezerért kicserélt neki ezt-azt, nem lett jó. Ezután kijelentette, hogy a computer rossz, vigye el a tulaj szakihoz. Ez eddig 3 hetet vett igénybe. Így is lett, a szaki megmondta: map-szenzor(vagy mitököm), és egr szelep rossz. Emberünk visszament a "szerelőhöz", aki kikelt magából, hogy ezek 100-120 ezres alkatrészek, vegye meg a tulaj, és ő majd berakja. Ezután került az autó egy Opeles szerelőhöz, másnap reggel kész volt 10 ezerért (map-szenzor vezetéke volt törött, Egr volt neki otthon,kicserélte)...

Teshow 2014.01.12. 20:25:16

A szerelhetetlen első miatt érdemes lenne valamilyen lobby mozgalmat indítani az EU-nál. Annyi marhaságba beleszólnak és hozzák a szabályokat, ez pedig balesetvédelmi szempontból is fontos lenne!
Vajon hány ember ját napokig-hetekig "félszemű" autókkal, mert az izzó csak szervizben cserélhető?
Csak pár saját emlék: a Citroen C5-nél egy idő után vakon megtanultam, de csak levert bütykökkel sikerült még akkor is. Egyszer az izzó beleesett a lámpatestbe (!) de a szervizben hoztak egy célszerszámot (speckón hajlított drót) és kivették. A mosolyokból úgy érzem, nem én voltam az első.
De a zasszony Puntóinál és a mostani Lanciánál is (oldaltól függően) akksit, légszűrőházat kell bontani az izzócseréhez.
A céges flottánál, ami körül sündörögtem anno, szintén volt pár "fél-elejét-szétbontom" típus. Az egyik épp a valahanyas Golf volt, már nem emlékszem, melyik.
Pedig fontos biztonsági szempont lenne, hogy egy kiégett izzót az első benzinkútnál simán cserélni lehessen! Hisz nem egy ördöglakat amúgy: porvédő sapka, kábelsaru le-fel + egy általában nem túl bonyolult rugós drótdarab, oxt jónapot.
És ugye azt is tudjuk, hogy látni és látszani mennyire fontos!

Ui: Arról nem is beszélve, hogy egyes típusok valamilyen okból szeretik folyton kilövöldözni az izzókat. Mások meg nem. Ez is megérne egy misét.

Teshow 2014.01.12. 20:26:36

Szerelhetetlen első = szerelhetetlen első lámpák
Bocs!

Danek Úr 2014.01.12. 20:33:50

@United Steaks: Köszönöm, pont erre gondoltam. Vigyük ahhoz, aki nem előző este a fórumokat bújva készül fel, hogy másnap mit kezdjen a várt autóval, hanem látott már olyat előtte is, vannak hozzá műszerei is, nem csak kedve és szabadideje. A válság közepén az ilyen felszerelt, szakosodott műhelyek dörzszölték a markukat, hogy oda fognak beesni a márkaszervizből kieső autók, de nem, azt mondják, hozzájuk már szinte csak vontatókötélen jönnek autók szétszedve, mert a sok igényes tulaj még őket is drágállta...Vegyük tudomásul, szar pénzért szar szerelők vannak, az ügyesek meg is kérik az árát. Arra is büszke lehetek, hogy 200 Ft-os bort iszok, vagy csak arra, hogy megvettem a még éppen megfelelő olcsó olajat?

Józsi a guminagykeres 2014.01.12. 20:41:41

@United Steaks: "egy Opeles szerelőhöz, másnap reggel kész volt 10 ezerért (map-szenzor vezetéke volt törött, Egr volt neki otthon,kicserélte)... "

Vagy kipucolta nitro-hígítóval és vágott alá egy darab lemezt.

United Steaks 2014.01.12. 20:48:06

@Józsi a guminagykeres:
Olyan szerelőröl beszélek, aki már akkor Opel-mágus volt, mikor itt a kadett a nyugati fényűzés szele volt. Nem vagyok Opel-buzi, de 20 éve miatta nem gomdolkozom másban.

Józsi a guminagykeres 2014.01.12. 20:50:54

@United Steaks: Akkor biztosan így tett,de a szakértelmet kellett megfizetni,nem a befektetett anyagot. :)

Teshow 2014.01.12. 20:59:36

@Danek Úr: "Vigyük ahhoz, aki nem előző este a fórumokat bújva készül fel, hogy másnap mit kezdjen a várt autóval, hanem látott már olyat előtte is"

Ez most OFF lesz, nem az ítéletekben szereplő autókhoz kapcsolódik.
Jó sok éve Horvátországba mentünk nyaralni egy kedves baráti házaspárral.
Elkapott bennünket egy hatalmas vihar a magyar határ előtt, akkora hogy az úton állt a víz.
Amikor óvatosan belementünk, pont jött szembe egy kamion ezerrel, és televágott mindkettőnket, az én kocsim tetejéről is folyt a sáros lé. A haver kocsija azonnal megállt (Polo benzin fapad) bevontattam a közeli nagyváros VW szakszervizébe, ahol 3 (!) óra munkával és nagy kínlódással elindították valahogyan (láthatóan f*ngjuk nem volt, mi a baj, de a számla jó vastag volt).
Csodával határos módon végül lejutottunk a tengerhez, de ott végleg megállt a verda.
A kis faluban kerestünk egy elektromos szerelőt. A srác volt vagy 25 éves, telefonban mindenféle keverék nyelven elmondtuk mi a baj, és lediktáltuk a motor- és alvázszámot.
Másnap reggel a netről frissen letöltött elektromos kapcsolási rajzzal jött a házhoz. Percek alatt kimérte, mi a baj (az elosztóban lett egy repedés a víztől, amit a szakszervizben nem vettek észre). Beszaladt a városba a kereskedő cimbijéhez, és egy óra múlva ketyegett a gép. Alkatrésszel együtt kb harmadannyi pénzt fizettünk, mint a magyar márkaszervizben.
Mondjuk műszerei voltak a srácnak, és akarta is megoldani a problémát ... az azért sokat segít!

United Steaks 2014.01.12. 21:09:29

@Józsi a guminagykeres:
Ezen nem vitázok Veled, mert én sem voltam ott.(bár tudom, hogy derékmagasságban áll nála a bontott alkatrész, én is vittem már neki 3 autót, amit már nem akartam megmenteni) Mindenesetre
nem állt neki pingvinezni, hogy "ezen a típuson szar helyen van", hanem nekiállt, és kiszedte.

Danek Úr 2014.01.12. 21:10:59

@Teshow: Kivételek persze mindenre vannak, de azért ezt ne általánosítsuk. Biztosan vannak lelkes amatőrök, és beleszaró márkaszervizesek is, ez tény. De a nagy számok törvénye azt mutatja, hogy aki sok hasonló kocsit lát, sok hasonló tipusú hibával találkozik, az könnyebben talál rá egy alattomos hibára. És lehet megbotránkozni, a nagy forgalmú komoly szervizekben erre több esély van. Tudom, mindenkinek van egy ellentétes példája, amire nekem szintén több ellenpéldám, ebbe ne menjünk bele. Nekem van olyan márkaszervizes ismerősöm, aki a kocsi tipusa és km állása alapján nagy valószínűséggel megmondja, hogy miért ég a motorkontroll lámpa, mert ismeri,hogy a gyátrók mit mikorra terveztek elromlani. És nem vitatom, hogy a ti esetetekben a szakszervziben hanyagok, voltak.

United Steaks 2014.01.12. 21:20:00

@Danek Úr:
"hogy a gyátrók mit mikorra terveztek elromlani"
Ezzel óvatosan, mert jön Shadowbull, és nem állsz meg a lábadon!:)

Józsi a guminagykeres 2014.01.12. 21:27:46

@United Steaks: akkor ez egy x14xe volt 1.4 16V. ja,le kell szedni a benzincsöveket.

Teshow 2014.01.12. 21:31:04

@Danek Úr:
Félreértesz! Nem vagyok márkaszerviz ellenes, sőt.
A közel 10 éves autómat ~260eKm-rel ma is oda hordom (Toyota).
Csak olyan sok rossz példát láttam már életemben ...
A leírt sztori pedig belém "égett" - tudod, állsz egy szervizben miközben már várnak rád Split környékén. Kicsi gyerekek már sírnak, asszony dühös, csomagok a kocsiban. Volt már neked ilyen?
És közben a "szakemberek" nem segítenek rajtad, hanem találgatnak, meg mindenfélét összefújkálnak vicces szprékkel.

Még a történet egyéb finomságait nem is meséltem.
Akkor épp a Citroennel voltam, aminek (mert sosem használtam) bekoszolódott a vonószem-csatlakozója.
Nem tudtam becsavarni a helyére, így az egész azzal kezdődött, hogy bementem abba a bizonyos városba, a Citi szervizbe (mellesleg pont szemben volt a VW-vel)
Kora reggel volt, erősen nyitás előtt. Nem dolgoztak még, de került valahonnan egy szaki, aki kitakarította a menetet (gyakorlatilag újra vágta) bezsírozta és még egy fillért sem fogadott el érte!

Józsi a guminagykeres 2014.01.12. 21:31:33

Itthoni márka szervizben,hogyha gondolkodni kell akkor megáll a tudomány.
Mert értelmes,talpraesett szerelő pont nem fog becsicskulni 80rugóért,hanem régen nyitott saját műhelyt.

Teshow 2014.01.12. 21:34:34

@Józsi a guminagykeres: Bakker, a Lanciát most pont egy ilyen "kiugrott" Fiatos szervizeli.
Nahát, mik vannak ... :))))

Danek Úr 2014.01.12. 21:43:46

@Teshow: Azt hiszem, Te is félreértesz. Én nem kiomondottam márkaszervizről, hanem szakszervizről beszélek. Pl: Bosch szervizek jól műszerezettek, gyorsszerviz hálózatok (Kwik-Fit stb) jók a szimpla munkákban, mint fékbetét, kipufogó. Vannak akár 25 éve egy tipusra szakosodott műhelyek. De a belebújást igénylő, alattomos hibákban (nem egy Corsa B motorkontroll lámpa, mert az azért elég alapfok) egy bonyolult, vagy nagyon friss tipuson igenis a komoly műhelyek fognak idő-, és költséghatékonyan segíteni. És a komoéy helyeken nem 80-ért zormbulnak a szerelők, ezt azért bátran állíthatom. Megint meg fognak sokan botránkozni, de pl.vidék és Pest között is jelentős különbségek vannkl minőségben, pont a nagy számok előbb emlegetett törvénye miatt.

Teshow 2014.01.12. 21:47:34

@Danek Úr: OK, egy jó szakszerviz a más kávéház!
Ebben kiegyezhetünk! ;)

csiky944 2014.01.12. 21:51:53

@(---Flúgos Buszos---): az 1,2-es astra a modern kor zőccséges 200d-je,azt ha üvegelem sem lehet vele tartani a lépést,milyen lehet ha 1500-nál elváltják?

Danek Úr 2014.01.12. 21:53:46

@Teshow: Specializálódás nélkül magányos hősként a jövőben nem lehet majd talpon maradni, kezdenek túl komplikáltak lenni az autók, a jövőben egyre kevésbé lehet majd mindenhez érteni. Kíváncsi leszek, hogy 15 év múlva ki fog diagnosztizálni egy mai modern autót, és mennyiért...Fater a 80-as években egy fél csomagtartónyi alkatrészből autómentősként a helyszínen lábra állított minden szocialista autót. A 90-es évek közepére azt mondta, hogy elment mellette a szakma, keresett más munkát.

2014.01.12. 21:58:30

A w124-es típus maga egy csoda. Erről a példányról e felnije alapján meg lehetett volna mondani a korábbi karbantartás minőségét, a futott km-t (800K+), még az előző tulajdonosai bőrszínét is.
Azoknak a fórumozóknak, akik az extrák számával azonosítják a prémium szint fokát, ajánlom, hogy vegyenek egy jól felextrázott Aurist.

Danek Úr 2014.01.12. 21:58:31

Na, ahogy jöttem, úgy megyek, mindenkinek jóéjt!

csiky944 2014.01.12. 22:02:00

@malenykij polgar: Bezzeg egy jó japán,91-re már szétrohadt :)

Te tudod?! 2014.01.12. 22:03:28

@roadkiller123: Renaulthoz: öt hiba a 9 év alatt, lehet sok nem vitatom, a többi kopó alkatrész csere. (Bár a hibák is azokra visszavezetehető). Azon lehet vitatkozni, mi mennyi idő alatt kopik el - anyagtechnológia.

Cumóóóóó 2014.01.12. 22:07:16

Nem az extrák száma, hanem az autó minősége adja a prémiumérzetet.
A családban volt egy fullos Camry, igencsak ott van a toppon, de azért az A6 sem marad le semmiben mögötte.

Te tudod?! 2014.01.12. 22:09:07

@-roy-: 5 hiba 9 év alatt (egy része kopó, meckanikai alkatrész rongálódása, vagy a nem örökéletű aksi, 7 éves korában csere), a többi kopó alkatrész csere meghibásodás előtt - ütemezett karbantartás. Mint @roadkiller123-nek írva "Azon lehet vitatkozni, mi mennyi idő alatt kopik el - anyagtechnológia."

2014.01.12. 22:11:42

@Cumóóóóó: apám feleségének van egy fullos hybrid Camryje. Egy barátom édesapjának egy fullos (Mark Lewinson, stb.) Lexusa. Nekem van (egyéb autóim mellett) egy full extrás Maximám. Annak ellenére, hogy a maguk nemében mind kiváló autók, fényévekre vannak a W124-esem prémium szintjétől.

Te tudod?! 2014.01.12. 22:11:48

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: A következő renault megane generáció is már ilyen.

Te tudod?! 2014.01.12. 22:15:29

@agresszív kismalac: Ennél a tipusnál, Megane II, még le kell bontani az elejét, vagy a belső részeket kell kipucolni, vagy egy-két horzsolás a kézen - sajnos.

Cumóóóóó 2014.01.12. 22:16:06

@noob johnson: Na igen, De hogy adta volna ki magát, ha azt mondom, az A6 os jobb? Mindenki letorkolt volna, hogy németautób.zi vagyok. :-)

csiky944 2014.01.12. 22:18:06

@toncsi64: Nem egy lehetetlen művelet az izzócsere a megane2-őkön,főleg a facelift előttieken...

DeezL 2014.01.12. 22:19:11

@Teshow: így van Stilonál is célszerű ha kijön az akksi legalábbis az 1.9 JTD-nél!!!

2014.01.12. 22:19:43

@Cumóóóóó: Nem is értem, mi az oka: a W124-et egyszerűen imádom, legszívesebben örökké autóznék benne. A többi eddigi autóm csak egyszerű gép, amit hajtok, elismerem érdemeiket, de nem érdekelnek. Ha eladom őket, nem jutnak eszembe. A 124-et soha nem fogom eladni.

Cumóóóóó 2014.01.12. 22:22:39

@noob johnson: Anno nekem is volt egy 124, 3ezer, szívódízel.
A Párom még ma is könnybelábadt szemmel emlegeti...

Te tudod?! 2014.01.12. 22:22:58

@rekszem: Igen furcsa, aki gondoskodik róla, mint más a gyerekről, mint aki takarítja a lakást, mint aki karbantartja a gépeket. Azt nem tudom, hogy a becézés minek tekinthető a pszichológiában, kecó, merdzsó, merci, tecskó, @rekszem.

Gomulka Béla 2014.01.12. 22:26:03

@Gyurma73: A Totalcar-t, és kábé minden egyéb autós lapot olvasók számára is az a turbólyuk, ha alacsony fordulaton nem megy az autó. Nem a mi hibánk, így tanultuk.

2014.01.12. 22:29:03

@Cumóóóóó: az én feleségem pedig szerintem hülyének néz. Nem érti (más sem), hogy miért kell kvázi egy új autó árát rákölteni egy 19 éves öreg szar Mercedes restaurálására.

csiky944 2014.01.12. 22:30:57

@Te tudod?!: Nem,nem kell lebontani az elejét.

DeezL 2014.01.12. 22:33:26

@Cumóóóóó: értem esetleg az E46os benzines változatai jók.. igazán a BMW-nek a SOr4 és Sor 6os benzin motorjai voltak a legjobbak,de ha már benzines sor 6 amennyivel jobban megy nem eszik többet! meg nem is tudom.. én azért ragaszkodom a nagyobb méretű autóhoz,hely,csomagtartó biztonság stb.. meg én elsősorban dieseleket használok. Igazából nekem is kellene valamit vennem,mert oké hogy a Galaxy 7 üléses meg nagy de annyira nem szeretem az őszintét megvallva...de amihez kell vásározni,meg trélerezni arra kíváló...AUdi A4 meg a lótifutim az 5 személynek hosszabb távon azért nem a legkényelmesebb..bár sokszor meg úgy vagyok hogy minek még 1 autó gyerkőc 166osa elég nagy..azzal is eltudunk menni,csak ugye az sedan meg benne van neki a zene

Cumóóóóó 2014.01.12. 22:37:19

@noob johnson: Hidd el, hogy ha találnék egy gyáriast, én is sokat tudnék rákölteni. Vagy egy szivar 100-as Quattrora.
Ez az én fétisem...

csiky944 2014.01.12. 22:38:01

@noob johnson: Pedig a 124-es egy nagyon unalmas autó csak van egy utánozhatatlan feelingje,ami mindenkiben mély nyomot hagy,aki próbált egy normális példányt belőle.

Teshow 2014.01.12. 22:39:19

@noob johnson:
Mindet ismerem.
1990-ben az egyik ügyfelemnek ilyen 250d w124-e volt.
Utált vezetni. Ha együtt mentünk, én hajtottam a verdát.
Érdekes volt tolni a csillagot.
EGO!
Ennyi!
2000-ben lett Toyota Camry (nem hibrid, igazi)
A flottakezelőnk azt mondta, a Mercik elmehetnek mellette a ... OK, ezek w210 és w211 Mercedesek voltak, amit autóként ma már nem jegyeznek.
Tavaly egy ügyfél Lexust vett. RX400h.
Vezettem azt is.
Nem kellett volna ...
Vezess egy régi Camry-t vagy igazi Lexust.
Más lesz a kép!

Te tudod?! 2014.01.12. 22:39:21

@csiky944: Köszönöm, tudom. A kerékjáraton keresztül cseréltem, de már eladtam, mármint az autót. Bár a lebontást a szakszrvízben mondták, ha nem akarták leütni a kezüket. Egy cserét végignéztem, ami szervízesenk fél óra volt. Én már megcsináltam öt perc alatt, igaz utána ápoltam a kezemet fél óráig. A kezem nem kicsi.

Cumóóóóó 2014.01.12. 22:41:05

@DeezL: Sor 6osom volt.V6,v8 is. De sor 5 még nem....
Audi sor 5...

csiky944 2014.01.12. 22:44:13

@Te tudod?!: 2perc alatt elvégezhető amúgy. Természetesen be lehet vele szopni. Akkor tényleg fél óra.

2014.01.12. 22:44:32

@Teshow: Azokat a japán autókat, amikről írtam, újonnan vették, kivéve a Camryt, de az is fiatal. Szomszédom újonnan vett Legendet. Másik jó barátom S320 CDI-t újonnan, ML 400 CDI-t újonnan. Egy másik barátom V8 S500-at nagyon fiatalon. Mindet próbáltam. Nem jöttek be. Ja egy V8 S500 kupét is próbáltam, egy barátom tavaly vette, de az már nem volt új, de nagyon újszerű. Nincs meg bennük az a fíling.

2014.01.12. 22:45:38

@csiky944: pontosan ezért néz mindenki hülyének, magam sem értem pontosan, mi fogott meg benne. A W123-ban ezt nem érezni, pedig sokat vezettem azt is a 90-es években.

Teshow 2014.01.12. 22:58:02

@noob johnson:
Akkor ez tipikus "ízlések-és-pofonok" kérdés.
Arról meg nem vitatkozunk! ;)

Józsi a guminagykeres 2014.01.12. 23:10:01

@Teshow: Lexus? Az egy Toyota bőrüléssel.

DeezL 2014.01.12. 23:29:42

@Cumóóóóó: nekem volt audi sor 5 is:) 2db is.. 1981es 100as 2.2 5 henger benzin,meg egy 97es 2.5 TDI 140le A6
Sor 6ból e21 2db ,6db E30.2db E36,1 e28 ,1 e34,és mint ahogy eladásra az e28 volt egy e39 is rövid ideig
V6:156 2.5 V6 szarért hugyért megvettem olaszban E-s rendszámmal használtuk 1év 2hónapot és úgy adtuk el
v8:Jeep Cherokee 1992es 4.0 V8 eladásra vettem 2002ben

sor 5 volt még a T4es Transporter 102lovas verzióban,fiam ex Facelift 20V 156os 2.4Mjet alfája,a jelenlegi 166os.. anno a W123 E300 Turbodiesel mercim ... nagyjából ennyi jut eszembe...

Bandit 1200 2014.01.12. 23:42:39

@Mondeoman: Igaz lehet amit írsz de gondolj bele!Én úgy lettem régen lettem 124 tulaj hogy az első autóm 92 ben egy szinte új nagypolák volt.Aztán eladtam és mi a fene legyen az utódja egy hosszmotoros hátsókerekes igazi autónak?Most komolyan a hibái ellenére is!

Bandit 1200 2014.01.12. 23:56:53

@Gyurma73: Nézd már meg milyen volt az passat amit a merci idejében gyártottak!Na azért prémium.

Közlekedőedény 2014.01.13. 07:31:10

A Mercis egy igazi tipikus csóró senkiházi, aki túlvállalta magát, 50 ezer Ft-os javítás már csillagászati összeg neki. Mit gondolt, mennyibe fog kerülni fenntartani egy lerobbant tragacsot? Még egy Swiftre sem sok 50000 Ft, nemhogy egy Mercedesre. Gondolom csak a havi kétszeri 1500 Ft-os tankolással számolt vásárlás előtt.

De a lényeg, hogy "jól mutat" a verda.

Agr3ssor 2014.01.13. 08:17:22

Én megint nem értem a hozzászólók többségét!!
Igazából mindegyik normálisan karbantartotta az autóját, meg szervizbe hordja.
Nem az ilyen emberek miatt szar dolog ma használt retket venni hazánkban, hanem a "nemkellrákőteni" emberek miatt!!
De mint látszik, teljesen mindegy ki írja az ítéletet, az csak idióta lehet! Pláne a fotelből, névtelenül.

Az egyetlen, amin állandóan leakadok, hogy minden tetves autóban elkopnak a vezérműtengelyek, az esetleges himbák, hidrotőkék, korongok, szelepek, szeleprugók! Ami ugye biztosan így van, mert a nagyérdeműek VEZÉRLÉST cserélnek, nem vezérműszíj készletet...

csiky944 2014.01.13. 08:49:43

@Agr3ssor: Múltkor volt a merítésben egy 2,5 v6 tdi,abban kell vezérműtengelyt is cserélni :)

Hurri Kán 2014.01.13. 09:13:00

@The Good Boy !:
"amúgy gyönyörű állapotúként és "hibátlanul" kintről hozta be"
ezek szerint mégsem volt hibátlan, az a 2.2 motor amúgy is egy betegágy. Ettől függetlenül tolod te is a szokásos bullshitet, hogy az Omega ilyen ipari hulladék, meg olyan. Azok, amiket behoztak óra szerint 200e, valóságban 400e km körül, majd itthon is hajtották őket nulla karbantartással, valóban azok.
Ha meg pár dologra odafigyelsz (egy kis típusismeret), kb. semmivel nem problémásabb, mint hasonló korú társai.

W123qp 2014.01.13. 09:56:11

Nem olvastam minden kommentet, de a Skodásnak:
Olvasd el a kezelési utasítást b+!!! Szídod a kocsidat és még hülyét is csinálsz magadból.
A cseh mérnökök nem tudták megoldani az ablaktörlő lapát cserét, beleér a motorháztetőbe...
Segítek:
Gyújtás levesz, ablaktörlő kapcsolót "Tippwischen" állásba kapcsolni, ezután a lapátokfelső végállásba mennek, ahol ki tudod hajtani őket.
Tovább megyek a Fócvágen konzerv általam ismert új modelljeiben is van.

Uff!

JaxTeller 2014.01.13. 11:20:12

"a padlószőnyeg minden koszt magába szív,"
lehet én értettem félre, de mi szoktunk itthon venni az autókba belevaló gumiszőnyeget, így az alatta lévő padlószőnyeg nem koszolódik. Lehet itt is ezt kéne...

szabi1983 2014.01.13. 12:11:54

@W123qp: Nagyon jó, hogy erre rájöttél. Veregesd hátba magad helyettem is. És aztán probáld is ki az általad leírt módszert egy fagyos reggelen. Majd meglátod mi lesz az ablaktörlővel.

Kámasuka 2014.01.13. 12:42:12

@Hurri Kán: 'Ha meg pár dologra odafigyelsz (egy kis típusismeret), kb. semmivel nem problémásabb, mint hasonló korú társai.'

Nem, kösz. Nem akarok odafigyelni olyanra amilyenre az autóknál nem kell. Az Omega egy fosszarpumpa volt, azért nem gyártják már. A Scorpio is, nem vk én rasszista.

JaxTeller 2014.01.13. 15:19:52

a legtöbb autó azért lesz fosszarpumpa, mert egy idő után nem kapják meg a megfelelő karbantartást. Vegyük pl az Omegát, új korában 10 millió körül volt egy C Omega, nálunk kevesen vették szerintem újonnan, szóval a legtöbb embernek akinek tapasztalata van vele, megvette használtam Németországból behozottan, miután megtették vele a Hold - Föld távolságot, és kint lerúgta a 3. (török vendégmunkás) tulajdonosa is. Itthon megvette vezetett szervizkönyvvel 143 ezer kilométerrel, és csodálkozik, hogy szar meg rohad mert előtte lehet 2szer már össze is csukták. Az Omega helyére be lehet helyettesíteni más típust is.

W123qp 2014.01.13. 15:20:13

@szabi1983:
Miért hidegben nem lehet kinyitni a Skoda ajtaját?

Ugyanaz történik, mint a hagyományos kialakításúnál. Semmi, esetleg károsodik a gumi.
A hagyományos ablaktörlőt sem a fagyos reggelen szokták felhajtani a szélvédőről, hanem még előző nap este. Lefagyott lapátokkal kínozni az ablaktörlő motorokat egyiknél sem ildomos. Ha meg lefagyott, akkor először szerintem járatni kell a motort vagy jégoldózni.
De ha a felhasználó az ablaktörlő karokkal veri le a fényezés a motorháztetőről és közben szídja a tervező mérnököt, az szimplán balfaszság.

szabi1983 2014.01.13. 15:31:27

@W123qp: Aha. Esetleg károsodik a gumi. Engem mostanában minden reggel szivat ez a derék tervező, szóval engedd meg, hogy szidjam az anyukáját.

W123qp 2014.01.13. 15:50:17

@szabi1983:
Akkójóvanakkó.
Bár a problémát nem értem...

(---Flúgos Buszos---) 2014.01.13. 16:11:39

@csiky944: Mint egy turbó nélküli mezei adagolós busz. Én már hozzászoktam.

(---Flúgos Buszos---) 2014.01.13. 16:13:04

@Cumóóóóó: Elektronikus gázpedál van benne, és ha szépen lassítod fel, nem annyira nyit ki a szelep, így nem ömlik bele annyi benzin.

zerge44 2014.01.13. 18:29:06

@KissGecihuszár: Bármikor el mernék indulni a tíz éves, lassan 350 ezret futott G Astrámmal +-40 fokban egy tízezer kilométeres körutazásra anélkül, hogy szerelőhöz vinném felkészíteni(esetleg ha esedékes az olajcsere), egyetlen darab csavarhúzó nélkül. A titok nyitja annyi, hogy havonta-kéthavonta átnézi a szerelőm és ha néha valami kezdi megadni magát, kap prémium utángyártott vagy eredeti alkatrészt. Bizonyára nem csak a G Astra képes erre a műveletre(a szerelőmnek még megvan az összes hajszála):) Soha nem mernék azonnal elindulni egy sokadkézből, a magyar használtpiacon árult 10éves prémiumautóval ugyanerre a túrára, bármekkora presztízst és megbízhatóságot hazudik is magának valaki önigazolásképp a pusztuló vasra.

Prérifarkasz 2014.01.13. 22:01:55

A Mégane-osnak: a síalagút nincs levédve, máshol is van, pl. az én középkategóriás olaszautómban, csak kevesen alkalmazzák,kisebb autókban pedig nincs is sok értelme...

Prérifarkasz 2014.01.13. 22:11:33

CRV: Jó hogy olvasom értékelésed, nekem is 2 literes mocim van az autóban, ezek után én 2db "csippptuningot" fogok beszerelni, hogy csak 7 litert fogyasszon a gép!
Köszönettel:
Madár

Prérifarkasz 2014.01.13. 22:15:12

@Prérifarkasz: Most jut eszembe,a gépem csak 1260 kg, telepakolom cementtel a csomagtartót, mert még többet fog fogyasztani...

///M_Straight_six 2014.01.13. 23:31:14

@zerge44: nem csak a hazsnáltautó kínálat olcsó alsó harmada létezik, pláne ha a 10 éveseket nézzük, csúnya lenne, ha minden utolsó szériás e39, vagy w211-es e osztály, vagy A6-os audi olyan szar lenne, hogy akármikor ferobbanhat alattad. Létezik prémiumautó a lefingott s600-as mercin innen is...

KissGecihuszár 2014.01.14. 10:03:19

@///M_Straight_six: Köszi szépen, ez egy caattanós válasz volt a hülyeség-cunamira, melyet @zerge44 "barátunk" volt oly kedves kiböffenteni magából a 10 éves Astrájával, melytől -bocsi-,de nem ájulnék el, mert az SOHA nem lesz 20-24 éves (illetve lehet, hogy méegéri, csak nem lesz már autóféle sem belőle...), mint a jelenleg futó gyönyörűséges W124-ek derékhada! Csocsííí...

JaxTeller 2014.01.14. 17:02:25

amit zerge ír, azért sántít, mert nem jól hasonlítja össze a dolgokat, gondolom egy frissen vásárolt használt autóval senki sem indul 10 ezres körútra, akár prémium akár nem..,
meg amúgy is teljesen más dolog egy olyan autóról beszélni, amit valaki megvesz újonnan, végig vigyáz rá stb...

s.peter · http://www.telekgumiszerviz.hu/ 2014.01.15. 23:49:21

A Yeti nem rossz autó egyébként. Szerintem elég szép is, és a kategóriájában nincs mit szégyellnie.

hephaistos · http://www.konyvkoto.com/ 2014.01.16. 10:08:18

@s.peter: csak kár a csomagtérért.. Lehet az én hibám, de ilyen és hasonló kategóriában nem találok normálisabb méretű rakteret.

hephaistos · http://www.konyvkoto.com/ 2014.01.16. 10:09:43

@hephaistos: ja, és ne legyen pickup, mert azért az már sok.

zerge44 2014.01.16. 20:07:10

@KissGecihuszár: Miből gondolod hogy nem lesz 20éves? A sokkal ócskább astra f-ek mennyi idősek is? Ja, hogy a sarki kisbótban is kapsz hozzá alkatrészt, és egy félhülye traktorszerelő is meg tudja fillérekből javítani anélkül, hogy pingvinezne? Nagyon fájhat ez neked:) Szerintem ez sok embernek fontosabb, mint a kocsik -a média által megetetett- szubjektív szépsége(egy robotokkal sorozathányt merci aztán kVrvára egyedi, a 20éves darabok meg persze mind makulátlanok belülről, a használtautó oldalára pedig bizonyára irígy opelesek teszik fel a gusztustalanul lefingott egykori prémium roncsokat). Persze írhattam volna VW golfot is, de hát az is biztosan sz@r a te szemedben, azok sem bírnak szerinted 20 évet, széthull mind:)
süti beállítások módosítása