Kamiont a cipősszekrényből

  2013. november 26. - Csikós Zsolt Címkék: tokió Daihatsu tokió 2013 tokyo 2013

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Ha tokiói szalon, akkor Daihatsu-stand, ezt lassan illik megjegyezni. A legérdekesebb megoldások általában ennél a márkánál vannak, a standjuk kihagyhatatlan. Talán érthető, hogy miután kétszer lezavartak a Toyota-standról, mert még/már/akkor épp nem lehetett fotózni, inkább átbattyogtam a Daihatsuhoz élvezkedni.

fcdeck 3

Amúgy is fúrta az oldalam a kíváncsiság, mert már a standok résein át láttam valami olyan járműnek egy részletét náluk, hogy nem akartam hinni a szememnek. Most végre megnézhettem élőben. Egy nyergesvontató volt az. Igen, egy Daihatsu nyerges, bármennyre is sziszeg most minden kamionsofőr.

fcdeck 4

Persze, mivel Daihatsuról van szó, ez nem az a tipikus Iveco, amiből tíz perc alatt ezer húz el az M0-áson. Aki ezt hiszi, alaposan dörzsölgetné a szemét, ha meglátna egyet a forgalomban... Ez a hatalmas szörny ugyanis egy kei-autó, tehát mindössze 3,4 méter hosszú. Élőben hihetetlenül aranyos, azonnal elképzeltem, ahogy végighajtok vele a Nagykörúton szombat délután, amikor már gyűlnek a sörözők előtt a népek, majd átkrúzolok vele az Andrássyn át a Hősök terére, és leparkolok vele a Műjég mellett. Ez mindennél nagyobbat ütne.

Sajnos, mint szinte minden érdekes járműben, amit a szalonon kiállítottak, ebben sincs igazi motor – villany hajtja ugyanis. A villanymotort viszont nem akkumulátor táplálja, hanem tüzelőanyagcella, ami sokkal érdekesebb, mint bármilyen más tüzelőanyagcella, ami van. Ebben ugyanis nincs drága (és igencsak véges készletekből táplálkozó) platina, igaz, ehhez a cellákban az elektron-áram fordított a hagyományos megoldásokhoz képest, s nem mellesleg hidrogén helyett nitrogént kell tankolni bele. A nitrogént viszont nehéz kezelni, így az FC Deck nevű csodacukiság nem tankolható oszlopból. Ehelyett – a tervek szerint – cserélhető, előretöltött palackokkal működne.

fcdeck 2

Ilyen tüzelőanyagcellát már két évvel ezelőtt bemutatott a Tokyo Motor Shown a Daihatsu, akkor írtam is róla, de itt már autóba is betették, halad a világ. Látják, egy problémát megoldottak (nem kell bele drága platina), egy újabb született (nitrogéntankolás). Villanymotorral persze már nem lenne olyan élvezetes a körúti korzózás ezzel a zsebkamionnal, én is inkább valami miniatűr V10-es, kétütemű dízelt képzeltem volna bele, bubufékkel... De akkor is vagány, kár, hogy sose lesz.

A másik szupercukiság a szintén kei-autó kategóriába tartozó, szintén 3,4 méteres Deca Deca volt a standon. Valódi hajtáslánca van, egy háromhengeres, turbós 660-as, két vezértengellyel. Ekkora helyet ilyen apró autóba gyártó még nem pakolt, ráadásul mindkét ajtaja szekrény stílusú és B oszlopa sincs. Kinyitva lenyűgöző, ilyenkor csak egy keret az egész autó, bár ez az a pillanat, amikor megfogalmazódik a fejünkben, vajon egy gyerekkádnak vagy ennek jobb-e a törésbiztonsága.

Decadeca 5

Az ülések egyébként nagyon magasan vannak, szabadidőautós a vezetési helyzet. A kei-autó szabvány szerinti, maximális 1,5 méteres szélességben persze csak négyszemélyes utasteret tudtak megvalósítani, de azok az ülések legalább egytől-egyig a padlóra hajtogathatók, teljesen sík belső platformot valósítva meg ezzel. De hát, ez is csak tanulmány, akármilyen klassz.

Decadeca 3

Akadt viszont rendesnek tűnő autó is, a Copen roadster (feltehetőleg az) utódja, amit óriási fantáziával Kopen névre kereszteltek. A régi tojás volt, az új szögletes, a mostani időknek ez jobban megfelel. Szintén kei-autó, szintén 660 köbcentis, turbós és DOHC, szintén 3,4 méter hosszú.

kopen 2

Ezt már – ha minden igaz – gyártani is fogják. Mokány kis dög, bárki örömmel hazavinné szerintem, kár, hogy elsőkerék-hajtásos. Trükkje a házilag leszedhető külső panelgarnitúra – az RMz kivitelű, egyszínű kocsit bárki, minimális melóval fél óra alatt átépítheti más színűre, sőt, akár matt sárvédő-szélesítéses, XMz kinézetűre is.

kopen 4

Daihatsuéknál mindig érdemes megnézni a hátsó tablót a kiállított autók mögött is, 2011-ben itt fedeztem fel az érdekes tüzelőanyagcella-rendszerüket is. Most is kitettek egy 660 köbcentis, 60 lóerős motort és rajta a CVT-váltót, illetve egy elektronikus vezérlőegységet ide, három monitoron pedig mindenféle filmek futottak a legfrissebb újításokról. Egy csomó forradalmi dolog van ebben a motorban:

engine 3

- hűtött EGR-visszavezetés: ha hideg, nagyobb mennyiségű kipufogógázt lehet visszavezetni

- e:S Green Ignition plazmagyújtás. Az égéstérben levő elegy elektromos vezetőképességét mérik, ezzel pedig hajszálpontosan be tudják állítani a gyújtás intenzitását és idejét, így pedig különösen forró gázokat pufoghat ki a motor a katalizátor felé, tisztábbá téve ezzel a kocsi működését,

- a kipufogóvezetékbe tett Peltier-elemmel plusz áramot generálnak

- a CVT-váltóban fűtik az olajat, ezért már hidegen is könnyen áramlik, kisebb veszteséget okozva ezzel.

Kár, hogy a Daihatsu a borzalmas Sirion idején próbálta megvetni a lábát Magyarországon. Sokkal jobb lenne, ha most jönne. Ezekkel a cuccokkal...

(További képek a galériában, a képekre kattintva érhetőek el.)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr875654901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.11.26. 10:37:02

Az FC][Deck tényleg aranyos, olyan mintha egy Cube hátulját fordítva ráhákolták volna egy nagyobb raklapra :) El tudom képzelni hogyha legumizzák azokat a fekete rácsokat hátul, akkor valami minimális 2-300kg-s palettát fel lehet rá spaniferezni :)

protézisesh 2013.11.26. 10:45:02

marhára berúgtak, aztán megcsinálták a Renault Magnumot 1:4 arányban összenyomva. Amúgy KELL, talán az egyetlen autó az összes közül, amit eddig mutattatok. (na jó, meg a godzilla)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2013.11.26. 11:45:03

Nekem a Kopen/Copen kéne. De csak tavasszal.

2-More 2013.11.26. 12:12:05

A régi Copen-nek pont ez volt a buktája, már autóbuzik közt, hogy a Suzuki Cappuccino meg a Honda Beat hátsókerekesek voltak. Azoknak meg az lett a buktája, hogy relativa drága volt gyártani, meg a marhák az exportra is szartak. Anno a britek lekönyörögték a csillagokat az égről a Cappuccino miatt, azt' kaptak 1120at, 80% piros - 20% ezüst felosztásban, nuku szervó, nuku sperr, gyakorlatilag a fapad japán változatot.

Ovecskin 2013.11.26. 13:18:52

ezek a dobozautók nagyon bejönnek. kár, hogy nem forgalmazzák ezeket Európában. Egy Deca Decát bevállalnék.

vojtech 2013.11.26. 13:31:07

"Future Included" -tejóég.

mtk001 2013.11.26. 13:45:55

Ez az ! Ezeket imádom !

Béza Dániel 2013.11.26. 14:43:17

Ez a nitrogént kell tankolni és a nitrogént nehéz kezelni, elég furának tűnt, mivel a légkör 70 százaléka nitrogén... De mondom, biztos én vagyok a hülye, rákeresek nitrogénes üzemanyag cellára. Hát nem találtam. Viszont egy korábbi postban üzemanyagként hidrazin volt említve, rákerestem arra. Na így már tisztább a kép, az ugyanis egy hidsrogén-nitrogén vegyület, gondolom innen maradt meg a nitrogén. És az is nyilvánvaló lett miért nehéz kezelni ezt az egyébként vízben is jól oldódó gázt.

"Élettani hatások
Rákkeltő
Maró hatású
Belélegezve égő érzés, köhögés, fejfájás, hányinger, légszomj, torokfájás, görcsök jelentkezhetnek
Bőrön keresztül is felszívódhat, vörösséget, bőrégést okoz
Szembe jutva súlyos, mély égést okoz
Lenyelve hasi görcsök, zavartság, eszméletlenség, hányás, gyengeség jelentkezik"

Asszem ez nem fog elterjedni...

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.11.26. 15:06:15

@Béza Dániel: Te, szerintem ezeket a benzin is tudja :)

protézisesh 2013.11.26. 15:13:51

@Make Valamit: Egykomponensűek rakétahajtóanyagok: Az egykomponensű üzemanyagok közül a hidrogén-peroxid, a hidrazin és a nitrometán a fontosabbak.

illetve:
A vízmentes hidrazin levegőn füstölgő, ammóniához hasonló, 70-80 ppm koncentrációnál már észlelhető szagú folyadék. Vízzel és alkoholokkal korlátlanul elegyedik. Szobahőmérsékleten tiszta állapotban vagy vizes oldatban stabil. Magasabb hőmérsékleten azonban robbanásszerűen bomlik.

Nem lehetne a MiniMagnumban egy sima Nismo-V6? akár a fülke mögött az alvázban, így (gyk: a piros a szelepfedél):

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/88/Engine_with_turbo(s)_race_truck_Renault_Trucks_Truckstarfestival_2013_Assen_(9406294563)_(2).jpg

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2013.11.26. 15:27:19

Állatok ezek a japók, de csípem amit csinálnak :)

Tirpákium 2013.11.26. 16:12:46

Nálam már a pisztoj tele van ezzel a fogyasztás spórolósdival.
Fél kézeddel megtartassz egy liter gázolajat, ami elvisz négyotoket 20Km-re. Ez csoda bazdm3g. Nem kell ezen már tovább rugózni. Pancsoljuk ki amit Foldanyácska nekunk adott, szórakozzunk egy jót és ha elfogyott minden, akkor majd elutjuk az idot valami mással. Tévézunk vagy ha már áram sincs, akkor dugjunk tobbet.
Csak ezt a fillérbaszós, elkeseredve szukolos agonizálást ne kelljen már néznem a kovetkezo 50 évben. A szájbavert civilizációt úgyis csak a hataloméhség meg kényelem iránti vagy mozgatja. Ha akkora topgóré leszel véletlenul, hogy tiéd minden hatalom, akkor túlságosan szem elott vagy ahhoz, hogy jól érezhesd magad,ha meg megszerzel minden szart a kényelmes élethez, akkor mehetsz is az edzoterembe lemozogni a tespedt seggedet.
Nincs ez így jól emberek.

okoskodó 2013.11.26. 16:43:13

"Ez csoda bazdm3g. Nem kell ezen már tovább rugózni. Pancsoljuk ki amit Foldanyácska nekunk adott, szórakozzunk egy jót és ha elfogyott minden, akkor majd elutjuk az idot valami mással."

Ez az elmélet ott dől meg, hogy ha elfogy az olaj, akkor egy tetves náthába is beledöglesz, mert nem lesz miből műanyag fecskendőt gyártani, és nem tudják neked sem beadni az inflajenzija elleni ojtást.

Sakkor ki fog TV-t nézni?

Tirpákium 2013.11.26. 16:56:12

@okoskodó: Es akkor mi van ?
Tobb mint 5 milliárdan vagyunk. Az sok.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.26. 17:02:03

@Tirpákium: +1

v8at mindenbe, aztan ha elfogy az olaj - nem fog - akkor billiardozunk. ( ahhoz nem kell aram )

korzo 2013.11.26. 17:04:22

Korrektúra:
"hűtött EGR-visszavezetés: ha hideg, nagyobb mennyiségű kipufogógázt lehet visszavezetni"

Helyett: a visszahűtött kipufogógáz visszavezetése javítja a termikus hatásfokot (jobban mondva kevésbé rontja), segítségével alacsonyabb az égés hőmérséklete, ami különösen jó hatással van a keletkező NOx-ok mennyiségének alacsony szinten tartására.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.26. 17:08:14

@Tirpákium: rossz hirem van : tobb mint 7milliardan vagyunk.

red87 2013.11.26. 17:24:57

@2-More: De Neked ez azért kapóra jött :)

Tirpákium 2013.11.26. 17:42:51

@visszakettopadlogaz: Az lehet, csak olyan lassú a netem, hogy amikor utoljára rákerestem még oten voltunk.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.26. 19:48:02

@Tirpákium: ezt a kifogast orommel elfogadom! :D

ez olyan jo beszolas volt hogy innentoil en mondtam, ok? :D:D:D

Cymantrene 2013.11.26. 19:50:05

@Make Valamit: De a hidrazin hidrát sokkal inkább. Nem mindegy, hogy egy féltéglát ejtesz a lábadra, vagy egy szép derék kockakövet. Biztos kitalálták, hogy hogyan lehet használni, de én vegyészként igencsak elgondolkoznék rajta.
Hat éve volt amúgy hír a Totalcaron:
totalcar.hu/magazin/hirek/327517/

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.26. 19:55:17

@protézisesh: amikor eloszor lattam magnumot az nagy volt, az nagyot utott anno. Akkor egy hatosifa is meno volt, a magnum ( MACK motorral foleg ) maga az istencsaszarsag volt. Mikor eloszor kaptam a volanTefunal akkor setaltam fel ala benne mint a hulyegyerekek :D:D:D

Smile99 2013.11.26. 20:10:41

Nekem is nagyon tetszenek ezek az autók. Látszik rajtuk a jövőbelátás.

Béza Dániel 2013.11.26. 20:18:08

@Make Valamit: Hát, benzin már fröccsent a kezemre, sőtt szemembe, a bőrömnek nem lett semmi baja, a szemem csípte, de nem égett ki tőle. A benzin gőze sem marta szét a tüdőm tankoláskor vagy mikor alkatrészt mostam benne. És a rákkeltő hatás különösen aggasztó. nem véletlen, hogy már most a patronos tankoláson agyalnak. Nem szeretnék ezzel a cuccal kapcsolatba kerülni.

ChPh 2013.11.26. 20:18:11

még a szappanformájú copent vezettem, 1.3-as Toyota motorral

Ahh, nagyon lép :D

protézisesh 2013.11.26. 22:51:33

@visszakettopadlogaz: az volt az elso sikpadlos kabin, es amikor megjelentek rola az elso kepek, el se hittem, hogy ez szeriakamion lehet...

Ez a kep 1990-ben akkorat utott, hogy csak na
images02.olx.pt/ui/20/96/94/1337526098_380439294_3-Catalogo-stand-RENAULT-AE-1990-Pecas-e-acessorios-carros.jpg

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.26. 23:28:40

@protézisesh: :) nagy durranas volt. Utoljara XF105-ot lattam belul jo par eve, bar ma mar mindegyik nagy belul. Viszont agyban az Actros volt a legjobb, csak a sok muanyag ami tartotta az agybetetet az mindig eltort.

halaloszto 2013.11.26. 23:47:28

@Béza Dániel: tovabba: "A hidrazin bár endoterm vegyület, szobahőmérsékleten tiszta állapotban vagy vizes oldatban stabil. Magasabb hőmérsékleten azonban könnyen – akár robbanásszerűen – bomlik"

Hasznaljak pl raketa hajtoanyagnak is.

Vajk

Cymantrene 2013.11.27. 06:52:20

@halaloszto: Méghozzá kétféleképpen is. Egyrészt oxidálószerrel (hidrogénperoxid, dinitrogéntetroxid stb.) elégetve, mint hajtórakétát. Másrészt megfelelő katalizátoron a tiszta hidrazin forró (800 °C) hidrogén-nitrogén-ammónia gázeleggyé bomlik, ezt a kis teljesítményű, de jól szabályozható pozícionáló fúvókákban használják.
Gyorsan utána nézve találtam utalást, hogy próbálták kémiailag megkötve (keto-vegyülettel hidrazon-képzés) tárolni tüzelőanyagcellában való fölhasználáshoz. Kis melegítéssel visszanyerhető, node akkor kell egy kis melegítés, másrészt mi van, ha nem szándékosan melegszik meg. A kitatláló cég honlapján már nincs róla említés.
Őszintén szólva, akkor már az ammónia szimpatikusabb. Egy baleset esetén helyben halálosabb lehet, de nem marad vissza hosszútávú rákkeltő szennyezőként. Vagy a metanol.

2-More 2013.11.27. 09:01:31

@protézisesh: Te figyi, a hidrogén peroxid szerintem pont nem egykomponensű, hanem valamilyen katalizátorral inditható meg a reakció, legalábbis úgy rémlik a világháborús német rakétamotorokban hidrogén peroxid volt a T anyag, és kellett hozzá a Z vagy C ami meginditotta, ráadásul rohadt hevesen reagál, önmagában is kurva veszélyes.

A nitrometán szintén nem gyerekjáték, még a nitrometános modellautó se, könnyen felszivódik a bőrödbe, mérgező, és más egyéb jóságok.

Én inkább látnám az ilyen felfújt 660 köbcös turbós benzinmotorokban az átmeneti megoldást, mégcsak szarul sem megy egy ilyen fűnyirógép, a végleges meg úgyis a villanymotor lesz, amint lesz olyan akku aminek a gyártása és később megsemmisitése magában nem okoz annyi környezetterhelést, mint 10 benzinmotor 10 év alatt, illetve értelmes mennyiségű energia tárolható benne. Meg az se hátrány, ha a tárolandó energiát van hol és miből megtermelni ugyibár, amint a villanylobbi hajlamos elfelejtni......

Béza Dániel 2013.11.27. 11:08:25

@2-More: Sima hidrogénes üzemanyag cella a mgoldás. A hidrogén tárolás nem akkora gond mint ahogy aztsokan mantrázzák, a tokioi szalonon ott volt a komplett szériakész kétt tartályos fc platform, csak az vmiért nem volt olyan érdekes a tc brigádnak, mint a unásig látott nissanok, meg 3 éves mitsuoka vagy mittoménmi sportkocsik hype-olása.

A hidrogén előállítás sem akkora gond, már ma is millió tonnaszám termeljük, nem egyszer ipari folyamatok mellék termékeként keletkezik, de pl meg lehetne oldani vele a nap és szélerőművek energia tárolási gondjait.

És az infrastruktúra kiépítése is jóval kisebb gond, mint ahogy az a közvéleményben él..

2-More 2013.11.27. 12:39:35

@Béza Dániel: Azért az üzemanyagcella nem ugyanaz, mint a tartályos hidrogén. Meg azt se felejtsük el, hogy amikor nulláról kellett infrastruktúrát kiépiteni 50-80-100 éve, akkor teljesen mások voltak a költségek meg a viszonyok. Most viszont van benzinkúthálózati infrastruktúra, méghozzá jó, megoldott a biztonságos előlállitás, szállitás, tárolás, tankolás, amihez millió plusz egy kutyafasza szabványnak meg kell felelni, amire régen szartak. Bármelyik alternativ technológiát megnézed, súlyosabbnál súlyosabb és költségesebbnél költségesebb kompromisszumot kell(ene) kötni, úgy, hogy közben mindennek felment az ára a 50-80-100 évvel ezelőtti állapotokhoz képest a hússzorosára.

Minden más, amit most egyáltalán csak elképzelni tudnak, a jelenlegi megoldáshoz képest, azaz beállsz tankolni ahol eszedbe jut, tankolsz annyit amennyit akarsz, és távozol legrosszabb esetben 10 perc alatt, relative olcsón, az nem más, mint szaros látványpékség, népbutitás, vagy annyira szűk réteg számára működőképes, ami elenyésző a lakosság teljes számát nézve.

Béza Dániel 2013.11.27. 13:17:30

@2-More: Mikor honda végighaknizta a világot az fcx-el, többféle hidrogénkutat is bemutatott.

Egyik megoldásként egy benzinkúton a benzines és gázolajos tartályok mellé pluszban leraktak egy hidrogén tartályt, a normál kútfejek mellé egy hidrogén kútfejet, ennyi. A hidrogén tartályt rendszeresen töltik tartálykocsiból, ugyanúgy mint a benzinest, gázolajost, cng-st, stb...

Másik megoldás. Egy elektromos trfóállomás mellé raktak egy hidrogén töltőfejet, meg egy rakás napelemet, és a napelemek, és a trafóállomás áramával, vízbontással csináltak hidrogént, azt tankoltad.

Harmadik verzió. Hidrogén reformer. Ez metánból állít elő hidrogént. A vezetékes gáz is metán, egy ilyen hidrogén reformer kút kb akkora mint egy nagyobb elektromos szekrény, és bárhova telepíthető ahol van vezetékes gáz, akár magánházhoz is.

Semmi exra, semmi forradalmi, bármikor megvalósítható.

2-More 2013.11.27. 13:49:36

@Béza Dániel: A hidrogén szénhidrogénből való előállitása ismert 100 éve, főleg mert ipari mennyiségben vizbontással meglehetősen költséges lenne.

Egyébként nem ez a lényeg, hogy ne lehetNE megcsinálni, mindent lehet. Hanem hogy érdemes e. Jelenleg felveszel egy egybitest kutasnak, vagy odaáll az egybites maga tankolni, pisztoly levesz, bedug, nincs nagy para. Ugyanezt folyékony hidrogén tankolásánál szerinted melyik kúttársaság vállalná be? Ha ez ilyen egyszerű lenne, meg nem lenne még egy kalap egyéb hátulütője, már 50 éve földgázt vagy PBt tankolnánk, és ez nem is lenne kérdés hogy átálljunk e hidrogénre inkább azokról. Ugyanez a bibi az otthoni reformerrel, te szivesen laknál olyan helyen, ahol a szomszéd egybites épp a kertből tankolja a hidrogént? Ugyannyira nem, mint ahogy atomerőművet se szeretne senki a kert végébe, se autópályát, se olajfinomitót, se semmit. Csak óssóér' energiát, meg közlekedést, meg úgy MINDENT. A gond az, hogy erre egyre kevésbé van hely.

Béza Dániel 2013.11.27. 13:58:21

@2-More: elektromos hálózatra kötött hidrogén kút: www.youtube.com/watch?v=kjGaNGhz1pE

Csővezetéken táplált hidrogén kút: www.youtube.com/watch?v=WZeobsr0wUw

hidrogén reformeres hidrogén kút: www.youtube.com/watch?v=A_M8dXT1JVQ

Béza Dániel 2013.11.27. 14:13:13

@2-More: Azért érdemes, mert előbb utóbb vége a jó világnak, hogy korlátlanul locsoljuk a benzint a kocsikba, vagy úgy általában a kőolajszármazékokat bÁrmibe. Részben a készletek végessége, részben a környezeti hatások miatt.

Azt csak a sötétzöldek gondolják, hogy csak úgy csettintésre hopp átállunk megújulókra, és hogy az emberek hajlandóak bármit is feladni a kényelmükből.

Kell egy értelmes kompronmisszum amivel át lehet vezetni az embereket egy fenntarthatóbb világba.

Miután vagy két évtizede gázzal főzünk, és vagy 15 éve azzal fűtűnk, nem parázok attól hogy gáz van a házban. Régen palackos gázzal főztünk, mi cseréltük a palackot semmi zűr nem volt. Vannak gázos autók most is, probléma nélkül tankolják, használják őket.

ja és nem cseppfolyasználnak, haneós hidrogént hanem sűrített gázneműt.

2-More 2013.11.27. 14:20:39

@Béza Dániel: Alapvetően egyetértek, bár ez nem feltétlenül kényelmi szempont. Egyszerüen nincs más opció az esetek 95%-ban, csak a maradák 5%-al a legjobb példálódzni. Mert az senki ne gondolja, hogy aki reggel 7kor a 11esen próbál bebaszódni a hulladék fővárosunkba, az puszta passzióból szopatja magát a sorban.

Gázkérdésben is alapvetően igazad van, csak próbálj meg mondjuk földszint alá épitett házba gázt bevezettetni, nem fog sikerülni, postázom. Gázos autóval beállni parkolóházba. Stb. Szerinted, miért?

Egészen addig, amig komoly áttörés nem lesz az elektromos áram megtermelésével, illetve ami ugyanolyan fontos, tárolásával, és nem utolsó sorban, szállitásával kapcsolatban, addig minden más csak kényszermegoldás.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.11.27. 17:38:28

szerintem a földgázos autónak lenne értelme,csak nálunk valamiért nem akarják elterjeszteni.

336 2013.11.28. 00:50:52

@mtk001: Én is imádom őket, de a nick-ed mindent visz! Illés Béla a legnagyobb király!!! :)

tehtube 2013.11.28. 12:31:16

A borzalmas Sirion gondolom a 10 évvel ezelőttinek szólt. A családunkban a mostani, meg a Materia egyszerűen pazar és sok elem köszön vissza még ezekből az autókból is. Ha nem is szélsőséges, japán szinten, de egy KEI kategóriát Európában is bevezethetnének.
süti beállítások módosítása