Vitt minket az autó sofőr nélkül

  2013. november 21. - Csikós Zsolt Címkék: úton tokió Lexus tokió 2013 CACC Tokyo Motor Show tokyo 2013

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

A tokiói forgalom, ha engedik, egyáltalán nem lassú, a japán ember nyomja a gázt, ha lehet, kicentizi a dolgokat, bár tény, hogy agressziónak, hektikus vezetésnek nyomát se látni. Mivel a hatalmas dugók és a szabadabb szakaszok elég gyakran tudják váltogatni egymást, az egyszeri utazó számára meglehetősen kellemetlen látvány, ha a Toyota által az ő biztonságos szállítására kijelölt sofőr a harmadik (néha a hatodik) emelet magasságában robogó autóban egyszerűen elengedi a kormányt, és hagyja, hogy az autó csak úgy menjen. Nem egy pillanatra, hanem hosszan, perceken át. Ezt hogyan gondolták, mégis?

02 Biztonságból még a vezető sorol be, de már tudná maga az autó
Biztonságból még a vezető sorol be, de már tudná maga az autó is

Valahogy úgy, hogy egy CACC-s Lexus IS-ben ültünk éppen, amivel teljesen biztonságos az ilyen. Az érkezésünket követő esti Lexus-parti után, másnap reggel az első komoly programunk egy ilyen Comparative-adaptive Cruise Control (összehasonlító, alkalmazkodó sebességtartó rendszer) nevű izével ellátott Lexus kipróbálása volt.

A CACC nagy lépés az önmagát vezetni képes autó irányában. Az még csak rendben, hogy a már régóta ismert és használt radaros, kamerás tempomat-rendszert tovább finomították és érzékenyítették, s ezáltal messzebbről, jobban, gyorsabban, finomabban, valamint banánízűbben és aromagazdagabban működik, mint a korábbiak.

04 CACC-s LexusunkCACC-s Lexusunk
CACC-s Lexusunk

De a kamera, amit ebben használnak, alkalmassá teszi arra is, hogy a kocsi most már erős kanyarokat is be tudjon venni magától, tehát egy normál autópálya-menet semmiképpen ne okozhasson neki problémát. Ez az egyik nagy fejlesztés, de van még egy sokkal fontosabb is.

A CACC-ból emeljük ki az „összehasonlító" szócskát. Emögött az autók közötti kommunikációs rendszer rejlik, ami persze még csak csíráiban létezik, például a tokiói forgalomba bedobott Auris hibrid és GS hibrid páros között, amivel a bemutatott kísérlet zajlott.

A rendszer alapja, hogy az autók egymásnak átadják a menetdinamikai adataikat, például hogy éppen mekkorát gyorsítanak, lassítanak, kanyarodnak, így a velük egy irányba, egy úton mozgó többi kocsi, amelyik veszi ezeket a jeleket, fel tud készülni arra, hogy például hirtelen fékeznie kell, vagy épp ellenkezőleg, fel kell vennie a másik tempóját. A mostani radaros-kamerás rendszereknek ugyanis elég nagy a spétjük, tehát ha egy kocsi hirtelen fékez, a második már kicsit durvábban, a harmadik pedig jó eséllyel pánikszerűen adja elő a mutatványt. CACC-s autók között ilyen nincs, amikor ez első beleáll a fékbe, a második, harmadik, századik azonnal lassít.

06 Nem fogta a kormányt, nem nyomta a pedáltNem fogta a kormányt
Nem fogta a kormányt, nem nyomta a pedált

Természetesen a CACC nem nagy segítség olyan esetekben, amikor az előttünk haladó autónak nincs ugyanilyen rendszere, de valahol el kell kezdeni – a CD-lemez forradalma is az első eladott lejátszónál indult. Hirojuki Kanemicu, a CACC vezető fejlesztője szerint a rendszer akkor válik majd igazán hasznossá, ha minden más cég is beszáll a szabványosításba. A Nissan, a Honda, a Mitsubishi és a Daihatsu már benne van, a fejlesztések náluk is elkezdődtek. A végső cél a CACC nemzetközi szabványokba iktatása.

Pályán, elméletben már magát is vezette volna magát Lexusunk, de a biztonsági előírások miatt a sávváltásokat még a vezető végezte. Minden mást tökéletesen megoldott az autó – ha nem veszem észre, hogy senki nem fogja a volánt, nem is gyanakodtam volna, hogy nem ember vezet.

Következő programpont, egyben szerintem a mostani látogatás legfontosabb Toyota-vonatkozású terméke: megmutatták nekünk az új CT200h-t. Ennek a kocsinak a hivatalos bemutatója 21-én, 11-kor, a Pekingi Autószalonon volt (és ebből már sejthetjük is, ki a célközönség), tehát az infót egész mostanáig vissza kellett tartanom.

08 Új CT. Más ütközők, például
Új CT. Más ütközők, például

A kocsi legnagyobb érdekessége, hogy a tervezője nő, ráadásul az első női mérnök Japán történelmében, akire egy teljes modell kifejlesztését rábízták. Kako Csika autóbelső-tervezőként kezdte a Toyotánál 1989-ben, Európában is dolgozott éveken át. Jó érzékkel nyúlt a kocsihoz, lényegében mindenütt módosított rajta, ahol kritika érte – és ez nem volt kevés teendő.

Sűrűbb és jobban elhelyezett ponthegesztésekkel, újfajta ragasztóanyagokkal merevebbé tették a kasznit, áthangolták a rugózást, más lett a keresztstabilizátor, módosítottak a kocsi aerodinamikáján is. Hatékonyabb zajszigetelést alkalmaztak, sokkal finomabb lett a belső tér is. Áthangolták a hibrid rendszer bolygóművét, ennek eredményeképpen a motorfordulat inkább összhangban van a valós sebességgel, mint eddig. Ja, csökkent az emisszió is.

Apró, de érdekes részlet, hogy a hifiberendezés hangszórómembránjai a világon először bambuszból készülnek, így állítólag vékonyabbak és könnyebbek bármilyen más technológiával készültnél. A hangszórómembránnál pedig a kisebb tömeg=precízebb hangvisszaadás, ilyen egyszerű. Hát, csak remélni tudom, hogy az új CT200h csendesebb, jobban rugózó, jobban zenélő kocsi lesz a mostaninál – 2014 tavaszán ez már a tesztautókon derül majd ki.

11 Van csomagtartó is, pedig hibrid
Van csomagtartó is, pedig hibrid

Másnap pedig végre ki a szalonra. Amikor két éve, a cunami után itt jártunk Karottával, sokkal, de sokkal rosszabb volt a hangulat, nem is volt ennyire intenzív a kiállítói részvétel, kisebb volt a zaj, szerényebb a nyüzsgés, kevesebb a gajdzsin, azaz külföldi. Most teljes gőzzel nyomták a fiúk, Japán magára talált.

A Lexusnál ugyanazok a cuccok voltak, mint másfél nappal korábban, a kompakt SUV-tanulmány, az LF-NX, valamint a széria közeli állapotú RC300h. A biztonság kedvéért (itt most jobb volt a fény) utóbbiról lőttem egy fotót, a szabadidőautó körül azonban nagy volt a tolongás, meg arról amúgy is volt elég kép. A motorját azonban az első estén nem láttam, itt viszont egy erősen Vasarely-stílusú tartóban kiállították. Kétliteres, négyhengeres turbó, az a dolog, amiről tizenöt éve úgy hisszük, a Toyota-ernyő alatt nem születik ilyen.

Hiszen a Toyota évek óta arról papol, hogy igazából dízelt is csak azért tart, mert Európa nincs meg nélküle, ő kivágná az egészet a szemétbe, de vannak még mindig páran begyöpösödött tulkok, akik a jó kis Yaris hibrid helyett az ugyanannyiba kerülő füstöset veszik, stb., stb. De hogy feltöltött benzinest készítsen, arról szó se lehet, hiszen az ilyen motor terhelés alatt csúnya emissziót produkál. Erre most itt van ez... És büszkék rá, ott ment a film az installáció végén, a monitoron, hogy ilyen kicsi emisszió, annyira nagy hatékonyság, blabla...

16 A Harrier a Lexus RX megfelelője Japánban, ez pedig az új ver
A Harrier a Lexus RX megfelelője Japánban, ez pedig az új verzió, amibe csak 2,5 literes motorral szerelt hibrid hajtást tesznek

Összeesküvés-elméleteket gyártsanak azok, akiknek nincs jobb dolguk, én inkább megnéztem a most új, kicsi Harriert, azaz a réti héját. A Harrier név nem a helyből felszálló repülőgépet takarja a japán autóhagyományban, hanem az ottani kivitelű RX400h-t. Annak az utódja, a 450h már Lexus névvel élt tovább, a Harriert pedig egy kicsit olcsóbb Toyota-autó kapta meg, amiben csupán 2,5 literes benzinmotor jár a villanyok mellé. Ez itt.

Nem tudom. A 450h nekem sokkal jobban bejön, ez igazából olyan, mint egy családi buszlimó, amire felkanyarított farrészt tettek, hogy szabadidőautónak nézzen ki. Belül pedig végképp elrontották, a néhány, egyszerű, kör alakú óra még jól nézhetne ki valami egyszerű, vékony fém kerettel, de itt elnagyoltabb a megjelenés, ráadásul túl sok a szín, a hatás nagyon ezredforduló környéki. Szép a bőr, szép rajta a varrás is, de az alapkoncepció elavult. És tudják mit? A gyönyörű japán írásjelek efféle stilizált formában, ilyen mennyiségben nem mutatnak jól egy autó műszerfalán, bármennyire fáj is kimondani ezt.

Mivel odaát, Kínában is most zajlik a show, az új CT200h-t nem láthatta a japán közönség – biztos jólesett nekik...

19 FCV majdnem végleges karosszériával
FCV majdnem végleges karosszériával

Eggyel odébb, a Toyotánál megkaptuk azokat az igazán aranyos ökörségeket, amikért az ember mindig örömmel megy a tokiói szalonra. Ott volt például a szigorú motorcsónaknak kinéző FCV tanulmányautó, amely már majdnem az, amit 2015-ben be akar vezetni a Toyota, véglegesként.

Ha a Hyundai ugyan meg nem előzi a Toyotát, meglehet, hogy ez lesz az első, üzletben kapható tüzelőanyagcellás autó a világon. Tudják, az ilyen autóba hidrogént tölt az ember, a hidrogén aztán a tüzelőanyagcellában áramot termel, miközben vízzé változik. Ja, az áram pedig villanymotort hajt, tehát ez egy elektromos autó, annyi különbséggel, hogy a hidrogén gyorsabban tankolható, több energiát tárol, könnyebb, mint az akkuk, ráadásul nincs gond a visszafogatásával, ha kukázni kell a járművet. Szóval jó dolog, csak legyen elég hákettő.

Volt ott még csodabogár, például az i-Road nevű háromkerekű. Elöl egy-egy agymotor hajt, kormányozni a hátsót lehet, forduláskor pedig bedől, úgy veszi a kanyart. Jópofa kis izé, a hatótávja 50 kilométer, de csak 45 km/h-t tud – ezt ugyanis tényleg forgalmazni akarja a Toyota nagyon rövidesen. Most nem írok róla többet, mert ha minden igaz, vezetjük is majd, akkor pontosítom az adatokat. De egy ilyen azért látatlanban is kéne.

26 Aki belelátja a londoni taxit, annak nem káprázik a szeme
Aki belelátja a londoni taxit, annak nem káprázik a szeme

Volt egy másik ilyen fura jármű is, igaz, az közel se volt olyan aranyos, mint az i-Road. Ez az FV2 tényleg csak egy utópia, rettenetesen kretén dolog. Nincsenek klasszikus kezelőszervei, azok helyett az ember a seggével vezeti. Amerre dől, arra megy, gyorsul, illetve fékez. Akinek ennyi nem elég az agybajból, annak még azt is elmondom, hogy a jármű teljes teste, de még a plexije és a kerekei is óriási LCD-kijelzők, amiken folyamatosan változó ábrák szaladgálnak. Azért van olyan, hogy az ember gyomrát megfekszi a mákos palacsinta.

Sokkal izgalmasabb volt ennél a taxi-terv, a JPN Taxi concept. Amilyen agyhalott a neve, annyira jópofa maga az autó, egyszerre elegáns, magasztos, cuki és behemót. Olyan, mintha valami óriási japán kardkovács a régi japán luxuskocsikból, a japán és az angol taxikból, egy pápamobilból és egy egyterűből kipüfölt volna valamit az üllőn. Zseniális az egész, a csigaszem-tükrök újragondolásától, a szekrényszerűen nyíló ajtókon, a magas, domborított oldalüvegeken keresztül az ajtóra festett régi Toyota-emblémáig minden.

28 Elöl a tükrök, ahogy ma is kell a japán taxikon
Elöl a tükrök, ahogy ma is kell a japán taxikon

A díszítését, a lemezek formáját, az ablakait elnézve nem lesz ez valami olcsón gyártható jármű, de valami konkrét azért körvonalazódik, mert a fejlesztésébe a Japán Földművelésügyi, Infrastrukturális, Közlekedési és Turizmusipari Minisztérium is beleadott – vagy pénzt, vagy tudást, de valamit, az biztos. A vicc, hogy ez a behemót csak 4,35 méter hosszú, azaz akkora, mint egy Auris. A motorja, mint szinte minden japán taxié, LPG-s, hátul tolóajtajai vannak, a padlójából pedig kerekesszékhez való rámpa is kicsusszantható. Eséllyel pályázik a világ legvagányabb taxijának címére, én mondom.

Toyotáékról egyelőre ennyit, de jön még infó, utána cikk is, már most is van legalább egyhez új anyagom – és nem csak az, hogy a GT86 roadstert valószínűleg sosem fogják gyártani.

A képekre kattintva bőséges galéria nyílik, képaláírásokkal!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr755647612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RKr 2013.11.21. 11:19:04

Az önmagát vezető 'Lexus IS' képen egy Lexus GS van.

СubE 2013.11.21. 11:50:59

Azt hittem megtudok valami újat is, de látom a japánok még mindig ott tartanak ahol a BMW tizenöt évvel ezelőtt. A BMW már a 80-as években készített olyan, magát vezető autót ami egyedül, emberek nélkül végigment a San Remo rallyn, ahol másodikként ért célba.

Luighi 2013.11.21. 11:57:44

@RKr: te tudod (?) , vagy lehet Japán belpiacos IS? Csak kérdem.

Luighi 2013.11.21. 11:59:14

@СubE: Köszönjük Emese! Leülhetsz! Egyes. Ötször!

Ronald 2013.11.21. 12:03:26

@СubE: Nana, azért az nem ugyanez a technika volt ám.
Azt a 80-as évekbeli csoda-BMW-t megnézném ma saját-magát vezetni a tokiói (vagy bármelyik nagyvárosi) forgalomban.

Csak emlékeztetlek, hogy a 80-as években hol állt az elektronika (csipgyártás) és a számítástechnika, úgy általában?
Mekkora sebességek és adatsűrűségek voltak akkortájt - a digitális kamera-rendszerekről már nem is beszélve - mert azok nem voltak.

OK, hogy "BMW über alles" - na de azért szálljunk le néha a földre - még ha csak átmenetileg is.
.

amenta 2013.11.21. 12:09:55

Miért kötelező a taxin az előre tett tükör? Mit lehet abban látni ha olyan messze van?

csufár 2013.11.21. 12:20:59

szerintem is GS lesz az

RKr 2013.11.21. 12:23:56

@Luighi: elég csak a lexus.hu-n megnézni a képeket ha bizonytalan vagy..:)

aron.t 2013.11.21. 12:25:40

Erről a San Remo rally-s önvezető BMW-ről ha tud valaki többet megköszönném, nagyon felkeltette az érdeklődésem:)

Béza Dániel 2013.11.21. 12:46:35

18-as képaláírás: a stilizált kandzsik elrontják a beltér összképét... ehhez képest az összes felirat angol, kivéve a navi kijelzőjét, de az milyen legyen egy japánban kiállított kocsin? Pláne hogy egy másik posztban leírtátok, hogy a japánok többsége nem beszélni angol...

A másik amit nem tudok hova tenni, hogy az fcv csak mint aranyos ökörségként van említve, noha szemmel láthatóan egy jól kidolgozott, szériaközeli dologról van szó, és ha valakitől komolyan lehet venni, hogy altertnatív hajtású autót képes mindenkit megelőzve piacra dobni, az a toyota, lásd prius.. Csak nem tesla részvényei vannak Csikósnak? :)

ommm 2013.11.21. 12:48:23

@СubE: Hallottam én is. A hidrogénes volt ugye?

protézisesh 2013.11.21. 13:05:55

@aron.t: @Ronald: @Luighi: Jajj, bazmeg, mindig van valaki, aki felül CubE trollin' hozzászólásainak? Nem evidens, hogy SOHA nem volt olyan BMW, ami RALIversenyen akárhányadik is lett volna?! Istenem... :(

az az új CT meg ugyanolyan béna kacsa, mint a régi volt. Mint egy rosszul tuningolt 307-es Pug.

Shadowbull 2013.11.21. 13:10:23

namost multheten arrol ment az egesterben nagyban a szo, hogy hat a japanik milyen okosak, ok nem csinalnak kis turbot.

Hat mara kiderult hogy de. a Toyota is, a Honda is. Gondolom majd jon a tobbi is.

Béza Dániel 2013.11.21. 13:14:51

@Shadowbull: Mondjuk ez a 2 literes inkább nagy turbó, legalábbis mai mércével :)

Manarola (törölt) 2013.11.21. 13:31:59

amenta: Így nincs holttér, gondolom.

amenta 2013.11.21. 14:04:24

@Béza Dániel: A 2 literes motor az mióta nagy?

Béza Dániel 2013.11.21. 14:32:33

@amenta: Amióta mondeóba 1 literes 3 hengerest tesznek.

Béza Dániel 2013.11.21. 14:35:49

@amenta: Hozzáteszem egy 2 literes motor 20 éve sem számított kicsinek, pláne turbóval megfejelve.

amenta 2013.11.21. 14:41:04

@Béza Dániel: A nagy motor az valahol 5 liternél kezdődik. :) De az amcsik azt még mindig csak Small blocknak hívják. :)

Az egy literes mondeot meg inkább nem minősíteném.

protézisesh 2013.11.21. 14:51:58

@amenta: régen az 1.0 Varjúk, Skodrik, 1.2 Zsigák és 1.3 Dákók világában is nagy volt az Ezeröcsi, a 2.0 meg böszme nagy volt. Volt világ, amikor nem a németek megalomániája (pl: C63AMG) volt a meghatározó, amikor a 2.0 volt a pont jó nagy motor.

Most meg a sok buzi fogyasztási norma ciklus miatt jönnek ezek a pöcsköszörűk, amik kínkeservvel, de SZÍVÓ üzemben teljesítim az előírt menetciklust, a való életben meg indul a feltöltő, aztán többet esznek és jobban szennyeznek, mint egy középtartományban üzemelő szívó V6.

Apropó, látott már valaki ilyen downsize-csodára vonatkozó kagylódiagramot? Linkelné azt ide?

Szkotti 2013.11.21. 15:37:37

@protézisesh: Nana!
CubE jól nyomja, de te túlzol némileg:

"1988
The Prodrive-prepared BMW M3 becomes the car to beat on the track and stages. It wins the British Touring Car Championship in its first full year, even beating the more powerful turbo charged cars in the higher class. Meanwhile the BMW M3 rally car wins the Belgian Rally Championship with second places in the French and Italian Championships. In all, the BMW M3 secures 13 more rally wins for Prodrive - a record in one year for the company."
Forrás: prodrive.com

tech-racingcars.wikidot.com/bmw-e30-m3
Ez azért elég jól hasított raliban.

amenta 2013.11.21. 16:41:33

@protézisesh: Na igen. Egyébként manapság is egy jó 2 literes motor lenne a normális, egy tonna körüli autóba, ami a nagy átlag manapság.

Itthon viszont nagy divat a minél kisebb motor, "mert az keveset fogyaszt" pedig nem, mert szenved a hatalmas kaszni alatt.

Németautós 2013.11.21. 17:00:02

"dzsal"...ezt a cigány dumát mondjuk mellőzhetnétek a főoldalról, szerintem.

wsx 2013.11.21. 17:14:02

@СubE: Csak az a nem mind1, hogy egy előre "felvett" beprogramozott úton haladt végig a számítógép, vagy teljesen ismeretlen közegben, ahol senki nem mondta meg neki előre, hogy mikor, merre, milyen fokozatban, milyen gázpedál állás mellett kell autóznia. Ezt felejtetted csak el.

Golf2 2013.11.21. 18:30:32

orbán és sleppje is épp Japánban...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.11.21. 20:26:42

gondolom.a holttér miatt van elöl a tükör.

Béza Dániel 2013.11.21. 20:29:04

@amenta: Oké, persze egy amcsi izomatóba ez csak önindítónak jó:)

De viccet félretéve, nem kell ezen leakadni, mintha a toyota valami évszázados hagyományt adna fel egy 2 literes turbómotor bemutatásával, mert pl a negyedik, ötödik, hatodik celica generációban a 2 literes turbó volt a csúcsmodell, és mikor arról beszéltek hogy nem hisznek a kis turbósokban, egyértelműen nem erre, hanem az ilyen 1.2-es, 1.4-es kis motorokra,

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.11.21. 20:51:53

Biztosan ebben van a jövő, de én szeretem nyomni a gázt, markolni a kormányt és taszigálni a váltót.

ommm 2013.11.21. 21:07:11

@Gyurma73: nem tükrök lesznek azok, hanem két kamera, amik odabentre adják a képet. szerintem

amenta 2013.11.21. 21:57:38

@Béza Dániel: Hát igen. Nagyon nem mindegy hogy mibe kerül az a 2.0 motor. :)

amenta 2013.11.21. 21:59:45

@Shadowbull: Na igen, csak a bmw-n az egy kísérleti rendszer, a toyotának meg egy szériagyártású valami.

Shadowbull 2013.11.21. 23:37:56

@amenta: dehogy szeriagyartasu :) Majd valamikorra 2015-re igerik, de ki tudja mikor jon valojaban.

A legfejletteb szeriaban kaphato rendszerek a radaros tempomat elven mukodo vezetessegitok, van amelyik mar a dugoban elindul-megall, es van amelyik segit az ut ivet is kovetni.

Autonom vezetesi rendszerek meg nincsennek senkinel szeriaban, de sokan dolgoznak rajta gozerovel, a BMW mellett (amit lattal az kabe egy 2 eves allapot) a Nissan es a VW is. Es ezek szerint a Toyota is.

Patás 2013.11.22. 09:52:48

@Shadowbull:

Ilyenkor mindig azon filózom, hogy azt hogy oldják meg, hogy ha több ilyen, agyonszenzorozott, önmagát vezető autó találkozik egymással, akkor ne zavarják be egymás rendszerét...

eko 2013.11.22. 09:58:29

@Patás:
Azt hogy oldják meg, hogy ha több Keyless autó is van a parkolóban akkor ne a szomszédéba üljek bele?

Patás 2013.11.22. 10:18:16

@eko: nem tudom a működését, gondolom, ott saját kódja van minden kulcsnak, s ha nem az övét kapja meg, akkor nem foglalkozik vele.
De radaros meg lézerszkenneres megoldásnál ezt nemtom hogy oldják meg :/

unom_ma 2013.11.22. 10:36:03

Most éld ki magad, mert az autóvezetés mint élmény tíz év múlva már a múlté. Jó ha be nem tiltják majd a vezethető autókat, esetleg csak zárt pályás versenyeken szabad majd használni ilyeneket.

Shadowbull 2013.11.22. 10:41:03

@unom_ma: a 10 ev az tulzas, a regebbi autokat egyebkent sem lehet csak ugy betiltani.

10 ev mulva kabe ott fogunk tartani, hogy ilyen rendszer rendelheto lesz, de nem lesz full autonom, mert a torvenyi eloirasok nem fogjak engedni.

Egyebkent en boldogan vennek ilyen autot, eleg gyakran elofordul hogy orulnek ha az auto hazavinne, vagy elvinne valahova.

Viszont pl. a kamionoknal en kifejezetten eroltetnem ezeket a rendszereket. Pl. a veszfekezesi automatakat kotelezove tennem nagyon gyorsan. Azt el tudom kepzelni, hogy mondjuk 20 ev ulva mar nem fog letezni a kamionsofori szakma, es automata kamionok fogjak jarni az autopalyakat.

rfc (törölt) 2013.11.22. 11:16:54

@eko: Minden kulcsnak egyedi azonositoja es egyedi kriptografiai kulcsa van. Szep is lenne, ha egy kulccsal el lehetne vinni az osszes autot.
Szemezel a K1600GTL-lel? :)

amenta 2013.11.22. 11:21:46

@eko: Nehezen, mert van olyan hogy a q7-es audi nyitja a szomszédét is...

protézisesh 2013.11.22. 13:40:37

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: "de én szeretem nyomni a gázt, markolni a kormányt és taszigálni a váltót."

akkor neked ez való:
youtu.be/8lEYaTvvq4g

5:14-től állórajt, ott végig lehet nézni, hogy van sorban egy 0-60mph :)

amenta 2013.11.22. 16:54:25

@rfc: CSak az a baj, hogy ez tapasztalat, nem elmélet. :)

rfc (törölt) 2013.11.22. 18:26:04

@amenta: Nem, ez egy hangzatos sztori a kocsmabol.

amenta 2013.11.22. 18:35:01

@rfc: Maradjunk annyiban hogy szerinted. :)

rfc (törölt) 2013.11.22. 18:40:19

@amenta: Jo, akkor halljuk a ket Q7-es alvazszamat, melynek kulcsai szerinted nyitjak egymast.

elgabi 2013.11.24. 01:01:45

@Patás: Talán valahogy úgy, ahogy a repülésben a TCAS már régóta megoldja. Olyan jól, hogy a nagyobbacska repülögépekre (5700kg maximális felszállótömegtöl, és/vagy 19 fö utasüléstöl) már kötelezö: en.m.wikipedia.org/wiki/Traffic_collision_avoidance_system

elgabi 2013.11.24. 01:08:50

@rfc: Hát, én igen meglepödtem, mikor a saját Peugeot 206sw-m távirányítóját megnyomva az egyik bolgár kollégámnak a parkoló másik végében álló fullos 206cc-je csippant-villant egyet. Az ajtaját sajnos nem nyitotta ki, csak a riasztót deaktiválta. Kár, szívesen becseréltem volna a kis fapados kombimra... :)

protézisesh 2013.11.25. 21:53:30

@Rocko-: jobb oldalon a halalfejes az valami elovalaszto kuszofokozatokhoz, azt az elso 2-3 utan athuzza balra, utana nem is nyul hozza. A kozepso a "rendes" valto, azt rakja vegig H- kulisszaban 1-5-ig, a bal oldali kar meg a felezo.

Allorajtbol tehat: koponyas jobbra = kuszo--> kozepso kart vegigszorni 1-5-ig, utana koponyast feltolni gyorsba (balra), aztan fél1--> 1-->fél2-->2 stb. Igy minden valtasnal kapcsolni kell a felezo valtot is, meg a normal valtot is.

Amin csodalkoztam, hogy amikor a felezot alsobol felsobe kapcsolja, akkor is mindig kiveszi uresbe a főváltót...

Rocko- 2013.11.25. 22:07:25

@protézisesh: tehát akkor balról jobbra felező, fokozat és kúszó?
elég beteg...

protézisesh 2013.11.26. 10:46:56

@Rocko-: Igen. De az igazán beteg az, ahogy a pasas simogatja a váltókarokat. Ehhez képest a Varnus Xavér egy bontókalapácsos sorozatgyilkos az orgonánál...

Rocko- 2013.11.26. 11:30:15

@protézisesh: jaja, nem egyszerű, én is néztem, hogy majd kitörik a kezét néha.
süti beállítások módosítása