Heti merítés

  2013. szeptember 08. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Tanuló(pénze)s trabi

61672

Életem első autójára gyűjtöttem össze a pénzt még 1990-ben, a friss jogsim miatt feltétlenül akartam gyakorolni valami egyszerű autón. Így esett a választás a Trabantra, amit csak papírjaguárnak csúfoltak, de abban az időben még nagyobb értéke volt valamelyest...Igazából el sem tudtam hozni a kiszemelt példányt, mert a kormányváltót kezelni sem tudtam.

Szerethető, csak drága volt az összeszokás

61632

Hogy ne legyen az egész túl meseszerű, egy hozzátartozó tulajdonság sajnos a kényesség. Nem egyszer kerültem miatta szopóágra, hiszen az utóbbi időben, majdnem 6ezer km problémamentesség után sorra elkezdett hülyéskedni. Szerencsére jó drágán lehet hozzá alkatrészt találni és a szervizesek is imádják a francia megoldásokat.

Hét személyes traktor

59676

Tél közepén kezdődött. Hangosodott szegényke alapjáraton, és részterheléskor. Kezdett ilyen 2-es golf szintre jutni mikor 3 szerelőhöz vittem. Volt márkaszerviz, bosch, és egy computerzseni. Na ő bevallotta, hogy azt sem tudja milyen a "gyári" hang.

Hűséges társ a mindennapokban

36244

Most másfél évvel ezután már a Toyotában ülök és még mindig azt mondom hogy a Suzuki igenis egy olcsón fenntartható jó autó!

Pénznyelő

58420

Mindig erre a kocsira vágytam, nem érdekelt mennyit eszik de akkorát csalódtam hogy jeep még újonnan se kéne többet.Pedig sose vittem terepre, sose ütöttem. Nem beszélve az asszony szemrehányásairól....

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr545500327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

salvadorlynx 2013.09.08. 11:35:00

A Citroenes fogyasztása még nem ment 7 liter fölé... Üzenem neki, hogy ilyen használat mellett biztosan ellustul, kormosodik, de élvezz csak a fogyasztásra.

Hurri Kán 2013.09.08. 11:42:30

A Trabin ma már mosolygunk, 90-ben még abszolút reális választás lehetett első autónak.

"Összességében én szeretem, csak ne kellett volna rákölteni eddig még egyszer annyit, mint amiért megvettem. Így sajnos nehéz megbízni benne, de reménykedem, hogy egyszer már eljutok addig a pontig, hogy 2 tankolás között ne találjak rajta valami újabb hibát."
Jók ezek a franciák, no.

DeezL 2013.09.08. 12:00:23

@salvadorlynx: pedig azt írja hogy ha nem akarja nem előzik meg... lehet az 1.6os Opel meg VW nem tud vele mit kezdeni de vannak a kategóriájában autók amikkel nem tudna mit kezdeni..

DeezL 2013.09.08. 12:05:49

@Hurri Kán: akkor is hozzáraktál valamivel több pénzt lehetett normálisabb szoci autót venni...bár nekem is volt Trabantom ,de 4 ütemű....

vasgyuszi 2013.09.08. 12:15:29

"Szeretem, hogy ha nem akarom, hogy megelőzzenek, akkor nem fognak"
Mega-LOL :))) Nem ferrári ez vazze ;) Jóllehet én is Citroenes vagyok, de azért ne szálltam el (remélem).

Hurri Kán 2013.09.08. 12:18:11

@DeezL:
Ha volt mit hozzárakni, akkor igen.

DeezL 2013.09.08. 12:22:13

@Hurri Kán: mondjuk ez igaz,de az sem rossz ha az ember vár és gyűjtöget...90ben lényegében én sem tartottam sehol

Mental Militia 2013.09.08. 12:31:41

Ez a Citroenes pali..leírja, h fos, de büszke a Xsarára.. :-)
Sok-sok Golfos hüjjegyereket ismerek, aki hátrányból is leszívatná..

DeezL 2013.09.08. 12:36:16

@Mental Militia: de most ne a húzott TDI golfokra hivatkozzunk vagy az 1,8 20v Turbora... hanem az 1.6os 1.4es golfokra értette szerintem,de mindegy azért a kijelentése az túlzás volt

Mental Militia 2013.09.08. 12:41:09

Úhh, az imént olvastam a Jeep-es story-t.. Ajándék.
Anno én is izgultam egy ilyen nagy csirkére, de a szomszéd településen élő tag kínlódása idejében elijesztett..

Algopirin 2013.09.08. 12:43:39

Mi a retekért kell bizonygatni egy akármilyen autóról, hogy mindent legyorsul, meg kibaszott gyors. Egyszerűen nem értem. Az ilyen autóknál nem az lenne a lényeg, hogy funkcionálisan jók? Meg hogy befér a család/szerszám és elvisz akárhová?
Nekem pl sose jutott eszembe gyorsulgatni, persze nem is sportautóban ülök. De a fenti csóka sem.
Egyszerűen nem értem.

Mental Militia 2013.09.08. 12:43:53

@DeezL: nem is, de ha már feldobtad, a VW TDI-ket viszonylag olcsón és ami még fontosabb, tartósan lehet húzni. Ha pedig nem nyúlsz hozzá, nem is kell költeni rá, nem úgy, mint barátunk esetében..
400-ból egy 90-es 1Z-ből egy kb. 170-es bitang lett, kompletten, fékkel és futóművel..

DeezL 2013.09.08. 12:52:52

@Mental Militia: adagolós dieselben a TDI a legjobb ez tény! de én az 5hengerest szerettem a legjobban... A6 2.5 TDI 140le 290nm 6sebesség 6liter körül el járt,kurva jó volt,imádtam!
de 1.9TDI-vel is volt dolgom,jó szerkezet,még az 1.9 PD-k is nagyon jók.. a 2.0 PD már annyira nem

Mondeoman 2013.09.08. 13:12:40

"az autóváltás egyetlen reális megoldása (fenntartás, rozsdásodási hajlam..."

Itt azért halkan kuncogtam egyet. Épp az ezredforduló körül volt az a balhé, hogy 1-2 éves Suzukik rozsdásodni kezdtek, és az ajtóknál 1 Forintos méretű rozsdás hegek éktelenkedtek. Bár lehet, hogy az ítélet írója erről nem hallott annak idején.

Gondolom, azóta már jobban odafigyelnek a gyárban, de ha nekem fontos szempont lenne autóvásárlásnál, hogy sokáig rozsdamentes legyen, akkor nem Suzukit vennék.

Naezatutti?! 2013.09.08. 13:14:06

Abba a "világ legjobb autója" Xsara-ba hova került a költöztetéskor a 2 méteres szekrény? Vagy a tetejére halmozva? Vagy mekkorára volt aprítva? Ráadásul 5000Ft a kulcsot betanítani???!!!
"Érdekes" írás...

Bafana 2013.09.08. 13:16:43

A Trabantról:"de abban az időben még nagyobb értéke volt valamelyest..."
Szerintem meg pont fordítva van. Ma már annyira ritka, hogy vagyonokat adnak egy jobb állapotú példányért. 90-ben pedig a nyugatra szökdöső kelet-németek az erdőben hagyták hátra a Trabikat-Wartyogókat.

James009 2013.09.08. 13:27:57

Ezen a xsarás csávón jót nevettem...Enyhén beképzelt figura! Ráköltötte a vételár felét,közbe meg ha összeadjuk a hibalistánál felsorolt árakat,jó ha kiad 100-150 000ft-t! Amúgy a xsarák nekem is tetszenek az 1.6 os 109lóerővel tényleg jól megy 0-100on 9.5alatt fent van,egy hasonló pl. IV-es golf 1.6 motorral 11-12alatt van fent...de ez igaz a legtöbb 1.6 motorral rendelkező 100le körüli autóra,ritka ami 10alatt tudja a 0-100at,uh nem írt akkora hülyeséget!

Zakk (törölt) 2013.09.08. 13:30:38

A jeep grand cherokee amit az ebay-n vásároltam minden gond és problema nélkül kiszolgált, fogyasztott, benzines volt, de ment is a gép. London-Nicosia egy menetben oda vissza gond nélkül. Fogyaszt de szerettem.

ExDriver 2013.09.08. 13:43:06

"Jók ezek a franciák, no"
340 van a Peugeot 605-ösömben. Kopó alkatrészeket cseréltem évekre visszamenőleg, kátyuban szétment gumit és futóműcuccokat. -Ja, érintkezési hiba a jobb első ajtóban. WD40 segített. 1500Kg, 6 alatt elvan országúton 7 alatt vegyesben télen is. 4350-es fordulattal megy 200-at, 5300-nál szabályoz le az adagoló. 12 szelepes dízelmotor. 170-re kipörög 4.-ben ha előzni kell. 10 ezrenként cserélek olajat (5-40), nem kell utána tölteni két csere között. Tegnap 5 órát ültem benne egyfolytában és amikor kiszálltam nem tapogattam a derekam. Divat leszólni a francia autókat pedig aki karban tartja szereti, aki nem az eladja aztán szív az új gazda és szidja a francia autót.

nyuszy 2013.09.08. 13:44:20

A Swiftnél ez a legszebb:
"Annakidején hallani sem akartam a suzukiról (az a ti autótok)"
"Előző autója? Aleko 1.6 lada motoros"
:)

A Xsara meg a Csirke kiváló autónak tűnik :)

jewdi76 2013.09.08. 14:38:29

@Kamionsofőr: Mindig akadnak ellenpéldák, még franciák közt is. Amúgy nem divat leszólni őket, szimplán ipari hulladék a nagy része.

nememlekszemanevemre 2013.09.08. 15:28:11

Szívatjátok rendesen a népítélőket. Csúnya dolog. Pedig csak büszkék az autójukra.
Trabant: Ebbe nem igazán lehet belekötni. Előhozta a nosztalgikus érzéseket. Amikor eltört a váltórúd és egy hajlított szögvassal lett kiváltva, vagy amikor előadás után bebasszintottam a jegyzetnoteszt a műszerfal alatti tartórészre és az azonnal leszakadt, vagy mikor egy kátyún áthajtáskor a bal oldali visszapillantó üvege kifordult a helyéről és ráplattyant az aszfaltra. Régi szép idők.

Citroen: "A svájci nyugdíjas, nem dohányzó orvos házaspár." Bizonyára az orvos házaspár tagjai idősek és kizárólag a mami használta hétvégenként, hogy elvigye az onokákat kirándulni. Bírom én is a kereskedőket, akik ahelyett, hogy az autó műszaki állapotát fejtegetnék, jönnek a kamu dumával az előző női orvos tulajról. Becsülöm a bátorságát, amiért nem fordult sarkon rögtön és megvette.
Az elmaradhatatlan mondatot én is idézném: "hogy ha nem akarom, hogy megelőzzenek, akkor nem fognak". Ez elég meredek kijelentés, amiről úgy vélem, hogy csak viccből kerülhetett oda kifigurázván az ilyesféléket komolyan gondolókat. No meg ha valaki előzni akar és az előzés alanya ezt nem hagyja, akkor abból baleset szok lenni. Gyökérség. Ugyan erre gyárilag az 1.6cm3 109hp motorra 9.7 sec gyorsulási adatot ad meg a gyártó, valójában van az 10 is. Ismerem a típust. Az órája ennek is csal. A 100 az még nem 100. A citroenék a km óra szerint mérik a gyorsulást (sajnos a japánok is elkövetik ezt a csalást, de az az 1 sec már mit számít?). A precíz németekkel szemben, akik a valós 100-at elérve nyomják ki a stoppert. Nyugodtan hozzá lehet adni kb. 1 másodpercet (olyan 10.5 - 10.7 körül lehet). A másik meg, hogy 200 000 km-hez közelítvén 9 lovacska már rég a mennyei legelőkön bambul. Emiatt is + 0.5, vagy 1 sec.
Nem vagyok elfogult, mert japán párti vagyok, de elismerem a német technikát is. Csak hát ez a Citrom nettó 1141kg, 147nm, 109hp, 6.9 vegyes fogyi, egy 5 ajtós Golf IV 1.6 meg nettó 1118 kg, 148nm, 105hp, 10.5s 0-100, 6.8l-es átlagfogyasztással. A valóságban (felejtsük el a katalógus adatokat) kettőnek kb. fej-fej mellett kell mennie. A golf -4hp, de a citrom meg nehezebb annyival, hogy ezt az előnyt elveszítse. Az áttételezés hasonló. A fogyasztás is, ha városban 7 liter felé nem sikerül vinni, akkor az tényleg mese. Városban 9. Vegyesben 7. Egyezik a Golféval.
Dacia: Korrekt.
Suzuki: A fogyasztást korrektül leírta, ez ritka. Gyorsul is, gyár szerint 13 sec alatt, a régi dízel Mercikkel vívott csatákban biztos, hogy fölénnyel arat győzelmet.
Grand Cherokee: Nem egy autószerelő vette meg véletlenül?

United Steaks 2013.09.08. 16:02:45

"ha nem akarom, hogy megelőzzenek, akkor nem fognak"
Amíg egyszer vagy belehal valaki, vagy jól pofán ver.
És még Te beszélsz "szir-szar Golfokkal döngető hülyegyerekek"-ről...

Krisi 2013.09.08. 16:18:23

@Mental Militia: "a VW TDI-ket viszonylag olcsón és ami még fontosabb, tartósan lehet húzni."

imádom az ilyen "húzott" TDI csodákat, amikből minden gázadásra kijön 6 köbméter korom. az ilyen fosoknak vissza kéne vezetni a kipufogóját az utastérbe...

ExDriver 2013.09.08. 16:55:05

"DeezL 2013.09.08. 15:11:18
@jewdi76: na ja"
Most már csak azt kellene elárulnotok, melyik az ami többet és jobbat tud ettől a "francia ipari hulladék"-tól.
..és talán még azt, hány évesek vagytok?!

misi107 2013.09.08. 16:58:03

huhú,peugeto 306 megy 200-at?és közben húzzák egy repülővel???hagyjuk már a hülyeséget,gyári adat szerint a 2.5-ös dízel vége 201 km/h...megy 4-ben 170-et?lada is megy,oszt akkor mi van?ja,tatám,csak az óra ott már faxán csal 10-15 km/h-t.Nekem meg a mondeom 235-öt.a gps szerint meg 215-öt...de ollé,nagy a pofám,hogy de qrva jó,13 éves autó szétrohadva,hengerfejesen 5+fél hengerrel,meghatározhatatlan futott km-rel a háta mögött 235-öt tud...a gyári 225 helyett (a plafon ez a 215 km/h volt,azóta se ment ennyit gps-sel mérve....)

Schütii 2013.09.08. 17:09:11

Ennél érdektelenebb merítést sem könnyű összehozni. Nyegle, Ó...

osze 2013.09.08. 17:47:26

@Krisi: Igen, ezt érdemelnék ezek a rákkeltő hülyegyerekek.
Szívjon kormot az egész családjuk, hogy érezzék, hány embert küldenek tüdőrákba, míg elmondják "ha odalépek megy, és csak úgy nyomja a pamacsokat hátul"...
Sajnos tele van ilyen degeneráltakkal ez az ország.

Algopirin 2013.09.08. 17:49:04

@osze: az meg nagyobb baj, hogy amelyik nem kormol, az is ugyanannyira rossz mint ami kormol.

Agr3ssor 2013.09.08. 17:59:36

Trabi... Jópofa... Átérezni nem tudom, mert fiatalabb vagyok, mint az a generáció, akinek jelentett valamit...

Dakia: Ez szerintem egy értelmezhetetlen írás, semmi értelme. Hasznos infó nincs benne...

Citroen: Az autó nagyon jó, viszont a tulaj egy hülyegyerek... Remélem nem fog kiirtani egy vétlen családot valami "nem hagyom magam megelőzni" párbaj során...
Ilyet csak egy veréb ír...
A Golf meg annyira szir-szar, hogy az utolsó csavarig különb autó a Citromnál...

Tomedli 2013.09.08. 18:33:08

A trabis respect! A xarásnak meg jó szopást kívánok a francia hulladékához, és további szép álmokat. A Daciás barátunknak be fog jönni a sok kiadás az üzemanyagon...vagy nem. A dzsíppes faszi meg tanulja meg, hogy amerika még jó autót nem adott a világnak.

Szociknak vége 2013.09.08. 18:40:53

1. A Xsaráról azt hallottam hogy (ahhoz képest hogy Citroen) egész stabil, normális technika. És azért mert Citroen, használtan még olcsó is.

Mondjuk amit a gyerek 1 év alatt szopott vele, ilyen szar autóm sosem volt.

2. Mostanában keresek kisteher-t, a Logan MCV is szóba jött, de a dci-t alapból kerülöm. Ez a konkrét is egy fostalicska, 40 ezer km-is ilyen hibák? Bazzeg inkább fogyasszon 10 liter benzint.

3. A Jeepről mindig tudtam hogy egy fospisztoly, legfeljebb a Wranglerre gerjedek. Az olyan eccerü mint a faék. Persze Suzuki Samurai-t veszek majd helyette, 20 évesen üzembiztosabb mint a mai merítés 3 tagja...:)

Blogerovac 2013.09.08. 20:08:41

A Citroenék xara jó, ha 8 literből eljár városban, maga mögött meg legfeljebb a kisebb köbcentiseket tudja tartani, amikor éppen megy és nem szervizben áll. Mire jók ezek a kamu népítéletek?

Szociknak vége 2013.09.08. 20:22:09

@Blogerovac: Ja, az nekem is feltünt. Mondjuk ez nem a Citrom hibája, semmilyen 1,6os kompakt nem megy el városban 7 literrel, de 8cal sem sürün. Családban a rövit utakon használt Focus 2 1.6 Vcti 9 körül kajál, nem pörgetve.

A literes Corsám eszik ugyanígy 7et télen, 6,5öt nyáron, csak városban, rövid utakon.

csahos 2013.09.08. 20:28:06

Aztat írja azember London Nicosia oda vissza meg sem kottyan
Jeepnek. És a tengervíz?

Toyota Corolla 1,4 D 160000 km, beülök megyek, megállok nem megyek. Nem értem ezeket a horror történeteket.

Tippszmix 2013.09.08. 20:28:12

Én fázok ezektől a Daciáktól! Annyira futtatják itt a TC-n is, aztán meg valahogy minden tulajnak van valami hasonló baja vele, ez is szar, az is szar, pedig egy-két éves a kocsi... Az ítélet meg egy hablaty, kb. olyan, mint maga az autó: gagyi!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.09.08. 20:37:15

@misi107: a gyári végsebességet teljes terheléssel mérik,bármelyik autó tud egyszeméllyel többet.Főleg az alacsony öntömegű kocsiknál számít hogy hányan ülnek benne.
A gyorsulást pedig.2 személlyel mérik.

Józsi a guminagykeres 2013.09.08. 21:16:57

@nememlekszemanevemre: Ismerős srác eg4 1.5 90le civicjét mértem meg iphone dynolicius appal (század mp pontos) 20éves autó,használati módja többségében úgy néz ki,hogy 2000ért tankol általában mol 99-et,és akkor gyorsul egyet-kettőt az aktuális kihívóval. Hátsó dob le van róla szedve,mert úgy van a legjobb hangja (tényleg jó hangja van) és ennyi a tyuning. 10.3 a gyári ideje,háromszor mértük,legjobb ideje 9.36mp lett és 16.69 1/4en. Igazából megdöbbentő egyrészt,hogy simán bírja ezt az igénybevételt a civic,másrészt meg ,hogy ilyen jót megy.

@Shalala Lala: Samurai-t felejtsd el,még kint is nézegettem,őket,itthon kb. 10éve is csak olyan volt,amibe az egér belefialt,kintiek vagy le vannak dőlve 1500-2000eurért,vagy 5000ért vannak szebbek. Annyit meg nem adtam értük.Esetleg találhatsz Mo-n eladót táblalemezből kilakatolva,sufiban neoluxxal frissen festve 500-600eft-ért. Inkább Jimny-t ajánlom,bár az is elég pici és leginkább kétszemélyes. Öt ajtós 2000-es évjáratú Vitarát vettem inkább,1.6 16V,többségében városban van használva,már többször tankoltam és számoltam,alig hiszem el,de beéri 7.5literrel városban,6.5 országúton 100-as tempónál.

osze 2013.09.08. 21:37:15

@Zakk: Hajón vitetted, vagy volt benne közút is?
(Bocs, de nem bírtam kihagyni.)

SirKaan 2013.09.08. 21:55:21

Misi, Misi!

Nem tudsz olvasni? 605-ös Peugeot volt a kommentben!!!!
Imádom az ok nélkül fikázó trollokat!!!

trallala NYC 2013.09.08. 21:57:59

Ebben a rovatban nem autókat szoktak értékelni? Ez valahogy most kimaradt. Mert egyik sem tekinthető annak kivéve a Jeep-et, de az meg már antik. Új korában nagyon jók a Cherokee-k V6 vagy V8 motorral. Dízelt sosem láttam belőle, azt hiszem az csak Európában van. De a többi autónak csúfolt valami az mi itt?
És a legjobb tényleg a ha nem akarom, nem előznek meg. Persze, az egyirányú alagútban. Értem én, hogy 45 év kommunizmus meg minden, de ezek az emberek mit szívnak?

United Steaks 2013.09.08. 22:03:16

@trallala NYC:
Hú, ez szép volt. Lehetek a barátod? Küldhetnél nekem koka-kólát, meg lévisz farmert...

hatmandu 2013.09.08. 22:07:11

@Gyurma73: A terhelés szinte semmit nem számít a végsebesség szempontjából. Az autóra egyenletes sebesség mellett ható erők csak a gördülő ellenállás függ a terheléstől, az viszont nagy sebességnél annyira elhanyagolható a légellenálláshoz képest, hogy 200 km/h-nál +400 kiló mozgatása bő 2 lóerővel igényel többet tök átlagos, 0.008-as gördülési ellenállású gumikon. A legtöbb autó számára a teljes terhelés max 1 km/h-t csökkenthet a végsebességen.

Az persze más kérdés, hogy mennyi idő alatt gyorsulsz fel odáig. De ha egyszer eléred, tök mindegy, hogy egyedül, vagy 3 utassal, és teli csomagtartóval vagy, nem leszel tőle se gyorsabb, se lassabb.

Szociknak vége 2013.09.08. 22:18:48

@Józsi a guminagykeres: Az nagyon szép, főleg a városi. De telekjárót majd 30 év múlva nyugdíjbamenetkor veszek..:)

United Steaks 2013.09.08. 22:22:09

@Shalala Lala:
Nyugdíj 30 év múlva? Azért gyömködj a párnacihába is...

Szociknak vége 2013.09.08. 22:24:56

@Gyurma73: Főleg azért mert a km-óra a végsebességnél minimum 10et csal felfelé...:) Meg a lejtő hátszéllel. Van vmi forrásod, mert úgy tudom mindent részterheléssel mérnek. Nem mintha a végsebességnél számítana a súly. Max. lassabban éri el, arra meg nincs szabvány.

Tudtommal az a végsebesség, ami a kocsi leggyorsabb 1 km-ének átlagsebessége, bár gondolom ezt is csak fékpadon mérik.

srank 2013.09.08. 22:29:55

férfiasan bevallom, hogy én is alacsony fordulaton használom a swift 1.3 16v-t, hogy 5-öt egyen, de ekkorát bemondani " ötödikben, 45km/h-ról jól húz ..." íííííííííííííí...

Szociknak vége 2013.09.08. 22:34:20

@srank: Tudod mi húz jól ötödikben 45ről....

A 15 éves furgonok 2,5-3 lityis szívódízelei meg a BKV busz. Meg esetleg a V8as benzinesek.

Persze mihez képest. Biztos jobban húz mint amit biciklivel gyorsulok 45ről...:)

DeezL 2013.09.08. 22:37:27

@Kamionsofőr: 46.. én nem pont a 605 2.5 td-je írtam,hanem úgy általában a francia autókra,de írta az úriember akinek helyeseltem,hogy vannak a franciák között is jók!!!

Korabeli konkurenciából a 2.5 TDI 5 hengeres Audi A6ot tudnám felhozni! Ha mondjuk egy 166ost hasonlítok hozzá az nem fer,mert ahhoz meg a 607est kellene hasonlítani

DeezL 2013.09.08. 22:42:19

@United Steaks: jó is lenne már nyugdíjasnak lenni:)nekem elvileg még 9 év

DeezL 2013.09.08. 22:45:40

@Shalala Lala: az 1,4esek zöme is ilyen fogyasztásokkal bír

trallala NYC 2013.09.08. 23:00:21

@United Steaks: Látom nem igazán érted a mondanivalóm lényegét. Arra gondoltam, hogy nyilván a 45 év kommunizmus és elnyomás okozza ezeket a komplexusokat az emberekben. Normális társadalomban az emberek tisztában vannak vele, hogy hányas a bicikli. Pl. aki Bronx-ban lakik nem kezdni el ecsetelni, hogy az ő lakása mennyivel jobb, mint az Upper East Side.

dm996 (törölt) 2013.09.09. 00:06:26

@trallala NYC: azért azt ne akard már beadni, hogy az amerikai társadalom normális :) Köszi!

nememlekszemanevemre 2013.09.09. 00:30:40

@Józsi a guminagykeres: Azt fenntartom, hogy a gyári adatokkal bűvészkednek. Ezek a mérőprogramok meg... Inkább nem írok semmit.
Ifjú koromban volt szerencsém egy skoda 120-at hajtani kerek egy évig. Aki használt már ilyet, az tudja, hogy nem egy táltos paripa. Utáltam. Egy lomha lajhár. Egyszer Egerben, amikor elinduláskor lezakkantam a padkáról, kissé szétcsúszott a kipufogórendszer. De nem lógott le. A parkolóban nem állhattam neki a javításnak. Úgy tűnt, hogy simán kibírja a hazafelé vezető utat. Az autó megtáltosodott. Olyan könnyedén előzgettem vele visszafelé a régi hármason, mintha kicserélték volna azt a foskupacot, amiben ültem. Rugalmas lett, még 90km/h-ról is harapott, cserébe iszonyat hangja volt és féltem, hogy leszakad teljesen az egész kipufogórendszer. Szerintem a Civic-ről sem csak a hang miatt került le az a hátsó dob. Akkoriban a skodások ezen élvezkedtek, azzal dicsekedtek egymásnak, hogy így meg úgy alázzák az ilyen olyan Astrákat. Néhány éve még láttam, hogy egy dízel Octavia rongyolt végig a városon, mögötte szorosan rátapadva egy 120-as Skoda repült. Bizarr volt mind képileg, mind akusztikailag.
Azt megértem, ha egy csiga autóból elő akar hozni valaki egy elfogadható mértékű teljesítményszintet. De aki a közúton versenyre kel másokkal (na persze sokszor egyoldalúan) többi forgalomban részt vevő egyént terrorizálja, veszélyezteti, hogy ő majd megmutatja, ki a király, na az már a súlyosan elmeroggyant kategória. Ezért váltott ki itt több kommentelőben is ellenszenvet a megelőzhetetlen Citroen tulajdonosa.
Most beköszönt a sok száz traffipax kora, talán javulni fog a helyzet.

dm996 (törölt) 2013.09.09. 01:09:04

@nememlekszemanevemre: nemár. Egyetértek abban, hogy ha valaki akadályozza a forgalom többi résztvevőjét az előzésben, az gyökér, konkrétan ha szándékosan teszi vki, azonnal bevonnám a jogsiját örökre, ha csak figyelmetlenségből, akkor meg nem ártana jobban odafigyelni, egy figyelmeztetés akkor is dukál.

Nade ebből ne hozzuk már ki azt, hogy a traffipax jó dolog. Személyszerint pl. van, hogy gyorshajtok, de a következő két íratlan szabályt mindig betartom:

1) ha a megengedett sebességnél gyorsabban történő hajtásban akadályoz valaki (nem szándékosan, lásd 2. pont) nem tolom le az útról, nem tapadok fel a seggére, nem dudálok, nem idegeskedek, nem villogok (najó, villogni talán max pályán, ha nagyon nem akarja észrevenni magát), stb. Megvárom, míg ott a lehetőség az előzésre/kikerülésre, és utána tolom neki. Ha 50-nél 50-el, 90-nél 90-el halad, akkor az már az én bajom, ha ennél gyorsabban szeretnék, vagyis ha nem feleslegesen lassan halad, nem csinál semmi rosszat.

2) ha valaki nálam is gyorsabban akar haladni, soha nem akadályozom ebben, sőt, próbálom minél jobban segíteni ebben, elvégre ugyanezt várnám másoktól is saját magammal szemben.

3) belvárosi területeken, iskolák/játszóterek közelében, azaz ahol sok a gyalogos és főleg a gyerek nem veszem sietősre, annyit nem ér az egész.

Szvsz ennyit kellene csak betartani, nem pedig a traffipaxot éltetni.

trallala NYC 2013.09.09. 01:36:55

@dm996: Minden relatív. Kérlek mondd meg nekem, hogy melyik az etalon társadalom, amihez képest a többi jobb vagy rosszabb.
És lehet, hogy mindenki szerint a mi társadalmunk szar, meg hülye, csak akkor tudnám miért akar annyi ember ide jönni lakni minden évben?

dm996 (törölt) 2013.09.09. 01:39:51

@trallala NYC: mert az emberek butak. Na nem azert, mert itthagyjak magyarorszagot, de ha mar lelep vki, lehetne tobb esze is annal, minthogy a nemletezo amerikai almot celozza meg...

Egyebkent tenyleg minden relativ, ebben igazad van. Csak te ugy adtad elo, mintha itt magyarorszagon az emberek kretenek lennenek, odakint meg normalisak, ami enyhenszolva tulzas szvsz.

dm996 (törölt) 2013.09.09. 01:42:37

@trallala NYC: a normalis tarsadalmatok altal valasztott normalis elnokotok epp most keszul seggbetoszni egy ujabb kozelkeleti orszagot, mikozben mar majdnem mindenki mas kifejezte nemtetszeset az ugyben. Ha valaki ennek ellenere megis oda akar menni, hat egeszsegere. Majd beszopjatok elobb utobb...

Rocko- 2013.09.09. 07:18:41

@trallala NYC: ("És lehet, hogy mindenki szerint a mi társadalmunk szar, meg hülye, csak akkor tudnám miért akar annyi ember ide jönni lakni minden évben?"

mert mondjuk jobbak a gazdasági mutatók, mint az induló országé.)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.09.09. 07:33:03

@hatmandu: csak legfeljebb nem éri el azt a sebességet ,azzal a plusz 400 kilóval.

Sákif za morro? 2013.09.09. 07:48:03

Kiskoromban hányszor kivertem a Jeep-re. Később elkezdtem gyűjteni rá. Többen mondták, hogy hülye vagyok. Nem sokkal később egy barátom vett egy 5,2-es szörnyeteget. Pár hétig élveztük, aztán átment a dolog megszokásba. Majd jöttek a szervizes időszakok. A rohadék kívánatos kurvából feneketlen pénztemetővé változott, pedig vigyázott rá a gazdája. Fél évig kínlódott vele, aztán hatalmas bukóval eladta. Én meg örültem, hogy nulla önrésszel kipróbálhattam és nem nekem kellett szopó rollerre cserélni.

hatmandu 2013.09.09. 08:40:37

@Gyurma73: Eléri. Ha egy grafikonon lerajzolnád kettejük sebességét az idő függvényében, mindkettő ugyanarra a végsebességre simulna rá, csak a üres valamivel hamarabb, mint a másik. Ha ismered a mögöttes fizikát, ezt nagyon egyszerűen le lehet vezetni, de ha bármit is számít, én személyesen is meg tudom erősíteni, mivel túl vagyok egy Németországba- és egy Németországon belüli költözésen, és sokkal többször tettem már meg a tükörsima München-Deggendorf szakaszt, mint szerettem volna.

Tényleg nem számít, hogy mennyire vagy megpakolva, de ha nem akarod elhinni, próbáld ki magad!

deepdiver 2013.09.09. 09:08:27

Érdekes, ha egy olasz (pl Alfa) állandóan a szervízben van, az nem gond, mert annak lelke van, a Citroen fostalicska ha ugyanezt csinálja.
Ezért van japán autóm. :-)

Zakk (törölt) 2013.09.09. 09:57:37

@osze: france,germany,austria,hungary,romania,bulgaria,turkey, turkey-silifke-komp-Girne-North Cyprus turkish republic :)
A komp éjfélkor indul és napkeltére ér át.. Csodálatosan szép ut bár a hullámzás komoly tengeribetegséget váltott ki az utitársamnál

Bilok 2013.09.09. 10:11:44

A suzukis degenerált csak nálam verte ki a biztosítékot?
"a gyorsulása...hát egyszer-kétszer még engem is meglepett...hát még azt aki megpróbált lenézően megelőzni...:))"
Mi a k. anyjáért gyorsít, ha egyszer előzik? Inkább veszélyezteti mások életét, csak hogy bebizonyítsa, hogy a sz.rkupaca a leggyorsabb kocsi az úton? Komplexusos, frosztrált pöcs.
(Arra azért kíváncsi lennék, mi lenne, ha összeakadna a citroenessel, és a világ két legjobban gyorsuló autója kezdené egymást előzgetni. :) Tényleg alacsony az a kerítés. :) )

F2Tom 2013.09.09. 10:19:49

A francia autókat az szidja általában, akinek sosem volt, csak HALLOTTA, hogy szar, vagy aki ráfutott egy szétmekkelt, kókány hulladékkupacra. VW-t is lehet venni ilyen állapotban, az nem szar, mert VW? Azt is erős állítani, hogy a VW adagolós dízelje a világ legjobbja. Inkább ezt a soros adagolós kamrás Benzekre mondanám, egyesek szerint ezt követi a francia kamrás adagolós dízel...
Az én 95-ös dízel Pözsóm 20ekm és egy év alatt -amióta megvan- semmilyen motorikus hibát nem produkált, 5W-s olajat egyáltalán nem eszi és jól megy. Nem állok le húzott koromokádó VW TD-vel gyorsulni, nem erre való, viszont Szfvár-Frankfurtot többször megjártam vele 5l-es átlaggal, 100-120-as átlagos sebességgel.

Szociknak vége 2013.09.09. 10:50:10

@Gyurma73: @hatmandu: Ugyanennek a jelenségnek tudható be, hogy a tömeg alig számít a fogyasztásban, állandó sebességnél. Városi rezsimben pedig nagyon.

+100 kg = + 0,1L üzemanyag állandó sebességnél. Tehát ugyanaz az autó 3 decivel eszik többet pályán 4 felnőttel, mint 1 felnőttel.

nincs_nick 2013.09.09. 10:59:05

@F2Tom: A Skoda Favoritomat egy srác vette meg a zasszonynak, mert a zsír új Xsara Coupe (aranyszínű, 1.6 szvsz nagyon jól nézett ki) többet ált szervízben granciaidő alatt, mint náluk. Utána egy év alatt összedobott még 600eFt szervizszámlát, így eladták. De biztos jók a francia autók. Tervezőmérnökként hidd el látom mi a különbség egy német/franci/olasz autó között a gyártó elvárások/hozzáállás miatt. Most mondja azt, hogy nem egy francia autónál nem lehet meggyőzni a gyárat, hogy a ezredmilliméteres beépítési pontosságra tervezett szenzort, az nem úgy kéne berakni, hogy a francia (afrikai) melós ránézésre betekeri, aztán lesz 20-30° difi is akár... Egy japán gyár ezzel szemben elkéri a leírást, miért kell ezredmilliméteres pontosság, visszakérdez 10-szer, ha nem érti, majd a végén a kínai gyárán is végiveri, hogy úgy legyen berakva... Szóval tényleg nincs különbség.:D

Egyébként a Xsara Coupe tényleg kényelmes és szerethető autó, csak baromira nem megbízható.

F2Tom 2013.09.09. 11:07:59

@nincs_nick:
Nem hinném, hogy egy ekkora gyári minőségbiztosítása megengedhet magának ilyen bakikat, hogy találomra szereljenek be ilyen fontos alkatrészeket. Minden márkánál vannak fekete bárányok. A családban több francia is van, benztines, dízel, sosem volt velük gond a kopó alkatrészeken kívül, hozzáteszem, mind ezredforduló előtti...

Szociknak vége 2013.09.09. 11:42:57

@F2Tom: Nekem nem volt francia autóm, és nem is lesz, mert szar. A Xsaráról pont azt hittem hogy viszonylag OK, de a user mást mond a posztban.

Nagybátyámnak R19 újonnan - a család már 20 éve Hondát használ, azt mondta soha többet.

Én most keresek kistehert, Pug Partner/Berlingo van a legtöbb a piacon. Eddig 3mat vezettem egy rakás fos. És minden, minden elromlik rajta, még olyan dolgok is amiről más autós azt hiszi hogy nincs is olyan az autójában. Tolóajtó fogantyú, vezetőülés, hátsó futómü szétesik qrvadrága. Szóval hiába jó a motor.

Céges 307es 10ezer km-nél(3 hónapos autóban) autópályán minden lámpa kiment 130nál éjjel..izgi. Fospisztoly.

A 308as céges jobbnak tünik, persze csúnya előítéleteim (haha) miatt vegye aki szeret szopni.

F2Tom 2013.09.09. 11:55:18

Shalala Lala próbálja alátámasztani a sztereotípiát, de neki sem volt, csak hallotta :-DDD Ez kb olyan, mintha azt mondanám szar az összes japán, meg német autó...

Szociknak vége 2013.09.09. 12:00:28

@F2Tom: A piacot nem lehet átbaszni. Azért néztem Berlingokat is, mert a kategóriájukban a legolcsóbbak használtan. De nem véletlenül.

Ugyanígy a legolcsóbb a C5, C4, C3, 607, 307 is. Lehet hogy véletlenül, de szerintem nem.

A 307est és a 308ast használtam is, nem csak hallomás infóim vannak.

F2Tom 2013.09.09. 12:05:10

@Shalala Lala: Kétség nem fér hozzá, hogy jók a japánok, de ahhoz sem, hogy még a kopó cuccaik is 2-3-szor annyiba kerülnek mint egy franciához. Berlingo/Partnerből meg annyi van mint a szemét, nem hinném hogy olyan szar lenne. Olvasgass csak a népítéletek között. Vannak típushibák, mint gyenge elektronika, oxidálódnak, kontaktosak lesznek a csatlakozók, ezekkel én is szembesülök, meg kimegy egy két izzó, de ezeket otthon megcsinálom fillérekből, aztán ott van a torziós hátsó híd...Ez viszont nem egyik pillanatról a másikra megy tönkre. A kamrás dízelek meg agyonüthetetlenek.

kda75 2013.09.09. 12:39:19

Jók a francia autók!Nekem két Peugeot 206 1.4HDI-m van,amiből az egyik mindig működik,amíg a másik a szerelőnél van.Volt olasz,spanyol-német,német,japán autóm(lesz is még),de csigazabáló soha többet,ha ezektől megszabadulok....

JaxTeler 2013.09.09. 12:53:21

"Szeretem, hogy ha nem akarom, hogy megelőzzenek, akkor nem fognak"

Az ilyen és ehhez hasonló mentalitású sofőrök miatt van a béka segge alatt a magyar közlekedési kultúra.
Büszke lehet magára a tulaj.

deepdiver 2013.09.09. 13:11:26

@F2Tom:
www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx
Mazda 6 2.0diesel 136Le 2004

www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P17994&cMegnNr=4168
Peugeot 307SW 2.0HDI 135Le 2004

Nem olcsóbb jóval a francia, cserébe jó szar a többségük.

nememlekszemanevemre 2013.09.09. 13:22:04

@dm996: Nem állítottam, hogy jó dolog. De ha fair módon használják majd a fix berendezéseket és elrettentésül ki is táblázzák előre, akkor hasznos lehet. Azokat az észrevehetetlen hatalmas kupac fekvőrendőröket, amiken 10km/h-nál nagyobb sebességgel átmenni már kockázatos, inkább ilyen eszközökkel váltanám ki.

@Józsi a guminagykeres: Elhiszem, hogy van, hogy jól mér. De van, hogy nem. Teszteltem már szervizelés után a sajátomat. Zárt úton. Nekem mikor hogy mért. De felesleges ezen győzködnünk egymást. Ezeket a mérőprogramokat jó dolognak tartom. Inkább egy ilyennel mérjék le és hasonlítsák össze az autómániások az autóik gyorsulását, minthogy illegális versenyt rögtönözzenek az utakon.

Szociknak vége 2013.09.09. 13:35:04

@F2Tom: 'a kopó cuccaik is 2-3-szor annyiba kerülnek mint egy franciához.'

- pont ugyanannyiba kerülnek. Ez a téma 10-15 éve volt igaz utoljára, amikor a legtöbb típus japánban készült. Persze a nagyon ritka, ma is japánban gyártott japán típusokra igaz ez, de a tömegmodellekre nem.

'Berlingo/Partnerből meg annyi van mint a szemét, nem hinném hogy olyan szar lenne. Olvasgass csak a népítéletek között.'

- megtettem. A berlingo/partner/kangoo a legszarabb, 6,3 körüli átlag. Ehhez képest egy Fiat Dobló schaffhausen karóra.

Persze nyilván nem akarom megmagyarázni senkinek, hogy minden típus, vagy minden egyes autó szar, ami fancia. Csak nagyobb az esélye.

DeezL 2013.09.09. 15:07:07

@deepdiver: miért lenne mindig szervízben?

DeezL 2013.09.09. 15:10:38

@F2Tom: nem a világ legjobbja,de az adagolós diesel közül nagyon jó ! a Peugeot 1.8 1.9es dieseljei is jók,de a TDI-t meg sem közelítik... és hogy ezt mire alapozom? Volt jópár TDI-m de volt 2db 1.9 TD ZX is itthon... egyébként a Fiat/Iveco 2.5 2.8as Td-is nagyon jók meg az 1929es 1.9es dieselek is jó Fiat motorok,ugyanez nem mondható el az 1910es Marea Bravo Brava motorokról...

deepdiver 2013.09.09. 18:50:11

@DeezL:
Egy autószerelő mondta nekem egyszer ha magadnak akarsz jót japánt veszel, ha nekem franciát, vagy olaszt.

Mooseer 2013.09.09. 18:58:09

Én írtam a Xsarás cikket. Szeretnék válaszolni néhány kommentre.

- A fogyasztást gyakran én sem hiszem el. Az első fél évben Shell fuel save-et tankoltam, mostanában már a jobbik 95-öst, illetve néha az ÖMV maxx motiont. Ezekkel a fogyi autópályán valóban 6-6,2 körül van, 110-120km/h-nál, klímával. Városban én igyekszem economy stílusban vezetni, így tényleg nem megy 7 fölé. Ez azt jelenti, hogy sok motorfék, ha látom, hogy piros lesz, nem nyomom neki, stbstb, tudjátok ezt szerintem.

- Az, hogy ki előz meg és ki nem, a lámpás huszárokra vonatkozik. Vagy akik olyan helyeken jönnek, ahol elfogy a sávjuk, és muszáj elém bejönniük. Nyilván nem izmozok egy nálam sokkal jobb kocsival, de a velem kb egyenrangúakat eddig mindig otthagytam. Kultúra ide vagy oda, nem érdekel különösebben. Ha valaki H-s rendszámú autót lát maga előtt, azt igyekszik mihamarabb lenyomni, de a fagyi néha visszanyal. Ennyi.

- A 2 méteres szekrény középen szétszedhető volt, a hátsó ülést ledöntve, az üres csomagtartóba gond nélkül fért be, ezt szerintem nem kéne nagyon magyarázni. Kívülről tán kicsinek tűnik, de bőven 400 liter fölötti csomagtartó a hátsó üléssorral együtt elég jó tud lenni...

- "A francia az szar, bár nekem nem volt, de nem is lesz."
Az ilyenekkel inkább nem törődnék, csak gratulálni tudok. ;) Vegyetek nyugodtan német autót, költsetek százezreket minden olyan extrára, ami a franciákban az alapfelszereltséghez tartozik. :)

Szociknak vége 2013.09.09. 19:44:41

@Mooseer: 'Városban én igyekszem economy stílusban vezetni, így tényleg nem megy 7 fölé.'

- Kijárod a teljes tankot a városban, anélkül, hogy országútra tévednél?

"A francia az szar, bár nekem nem volt, de nem is lesz."
Az ilyenekkel inkább nem törődnék, csak gratulálni tudok. ;)

- Már bocs de az ítéletet te írtad...:) Lehet hogy neked 1 évre ezek a hibák OK-ba vannak szerintem egy normális autón 5 év alatt is sok ennyi szopás. Persze nyilván 450ért Xsarából csak a legalja van, annyit meg, ki tudja, lehet hogy megér.

DeezL 2013.09.09. 21:11:14

@deepdiver: én meg elsősorban olasz és német autókat vettem veszek és fogok is!!!

DeezL 2013.09.09. 21:17:10

@deepdiver: de ha már itt tartunk volt japán(toyota hiace ami egy rakás szar volt...,daihatsu charade,meg egy nissan cherry asszem ennyi japán) volt svéd (saab 9000 2.3 Aero Turbo)volt francia is.... volt Cherokee-m,meg egy Rover is... akkor szoci időszakból Skodák,Ladák,volt egy Zaporozsec... egy Zastava meg 1-2 Polski.,egy Moszkvics 412... a többi az mind Fiat,Alfa,Lancia,VW,AUDI,Seat,BMW,Mercedes volt... 1-2 FOrd és Opel is becsúszot a képbe... de nekem jók voltak a német és az olasz vasaim

Józsi a guminagykeres 2013.09.09. 21:34:29

@nememlekszemanevemre: Konkrétan iphone gyorsulásmérőjét használó app-al nézted(nem gps alapú,gyorsulás mértékéből számol)? Mert a gps alapúakat én is próbáltam,azok tényleg össze vissza mérnek mindent a műholdak láthatóságának függvényében.

United Steaks 2013.09.09. 23:23:17

@Mooseer:
"Az, hogy ki előz meg és ki nem, a lámpás huszárokra vonatkozik. Vagy akik olyan helyeken jönnek, ahol elfogy a sávjuk, és muszáj elém bejönniük."
No, ezzel jól kimostad magad...

deepdiver 2013.09.10. 07:16:46

@DeezL:
Ezzel azt akartam mondani, hogy arányaiban nagyobb az esély arra hogy "elromlós" francia, vagy olaszt fogsz ki, mint japánt, főleg a 1995-2005 közötti időszakból.

DeezL 2013.09.10. 15:54:43

@deepdiver: én leszarom a lerobbanási statisztikákat stb,azt tudom az enyémek meg ami a közeli környezetemben vannak autók milyenek.. most pl. Toyota Hiace-m volt 2 évig... az nem bírta az igénybevételt... jó nyílván nem arra van tervezve de ezek az agyondicsért japán csoda dieselek max 110-120 tempóval jók hosszabb távon ahogy a Micu féle motoros K2500 is...Viszont itt van 4. éve a "fos szar " olasz Ducatom ami rakodva simán megy hosszú távon 140et és fölötte,és még van állítva a Turbomon meg az adagolómon és csak megy és megy és megy,és nem hengerfejes.... ugyanez hogy ment két kisbusz ismerősök mentek... egyik egy szívó hiace a másik egy 2.4 D T4 volt... a T4 simán bírta a 150et autópályán 9 emberrel a Hiace hengerfejes lett... de alapból nem tartom szarnak a japán autókat

ledo76 2013.09.11. 10:08:37

@deepdiver: Az olasz meg a francia nagyon nem egy kategória. Valóban a japánok a legjobbak ezen a téren, de ez a nemzetek közötti összehasonlítás tök felesleges. Egyrészt a márkák sem mutatnak egységes képet és azon belül is vannak patentül és szarul sikerült típusok mindenhol, az egyedi hibákról nem is szólva. Egyébként meg sokat egységesedett az autógyártás az első és az utolsó közt sincs olyan nagy különbség mint 30 éve vagy régebben.
süti beállítások módosítása