Rozsdamentesítés, foltosítás

  2013. augusztus 17. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes diy szerelés állólámpás tc flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

csik_matrica_s.png
Sajnos ez egy dögunalmas autó. Már tépem a hajam (fejbőröm), hogy miért nem valami eseménydúsabb 123-ast, egy igazán lélegzetelállító sztorikkal kecsegtető 124-est, vagy legalább egy hébe-hóba fejtörést okozó Pandát vettem e kerekekre tett, zöld színű agyhalál helyett.

Rég volt ilyen jó autóm, talán még az imádott kétszínű, tolótetős állólámpásom se szolgált ilyen derekasan, de hogy a zajcsillapítása, a kormányzása és úgy általában, a finom visszajelzései nem voltak olyan rendben, mint ennek a zöld W115-ösnek, az biztos. Egyetlenegyszer rohadt eddig le velünk, és ha akkor, annál a vidéki kútnál négyféle autószagosító helyett csak hármat tartanak készleten, és így legalább egy tekercs szigszalag is helyet kaphat a pulton, az egész nem jelentett volna öt percnél nagyobb kiesést Bokorba menet. Így is jó volt – jött Bandi a Peugeot 504-essel, benne sok piros szigszalaggal, majd együtt mentünk onnan a Traktormajálisra.

0a
Egyszer hagyott ott eddig, akkor is egy ötcentis gumicső miatt

Természetesen a Dezsőért is BWY-nal mentünk Egerbe, nem is lehetett volna mással. A Szent Családi Zöldet Kati nem hajlandó vezetni, a 190 D és a Ponton nagyon ütötte volna egymást, meg öten jobban is el lehet férni az állólámpásban – ne feledjük, Sipos úr is velünk tartott. Ja, még valami, ha már én pontonozok, a nejnek is kijár egy kis öröm, márpedig az állólámpást sokkal jobban szereti, mint a 190-est.

Különben csak mennek bele a kilométerek, nem sok minden változik. Bekerült a fehér kormány, azt már mondtam, vettem bele egy pár majdnem korabeli, nagyon érdekesen háromutas Pioneer hangszórót, majd azokat is be kell építenem. A fűtés kezelőszerveit is rendbe tettem, de hiszen azt is megírtam. BWY-on csak olyan munkák folynak, amelyek a vásárláskori hibáinak megszüntetésére irányulnak, újakat nem kreál. Megy, kényelmes, (önmagához képest) nagyon csendes, takarékos. Egy szerethető, hangulatos, kedves, öreg dög, igazi menhelyi kutyus, hálás, hogy újra úton lehet, és pontosan tudja, hogy mi mentettük meg. Kicsit olyan, mint Bazeg volt, csak sokkal-sokkal jobb állapotban van.

0b
Amikor kell, segít

Ez, mondjuk, nem látszik rajta kívülről. Az eleje megint lóg, mert a Czimbuláéknál vett rugók mostanra ugyanúgy elengedtek, mint amiket egy évvel ezelőtt kivettem – ők se tudhatták, a használtrugó-vásárlás már csak egy ilyen rizikós biznisz. A bal hátsó ajtón van két erős húzás – már ezekkel vettem -, de most már egy nyomás is – ezt két frusztrált, részeg idióta csinálta egy éjjel, még tavaly nyáron, amikor sörösüvegekkel csapkodták végig, s talppal rugdalták a Czobor utca autóit. Persze hiába lett belőle rendőrségi ügy (volt, amiben mérhető anyagi kárt is tudtak okozni), a barmai ma is szabadlábon vannak, mert az egyik(!) tanú nem hajlandó nyilatkozni a mai napig. Éljen Magyarország.

És görbe mindkét ütközője, nyomott a maszkja (ezek is megvoltak vételkor), a szélvédője körül az én házi Teroson-kúrám fekete nyomai látszanak, de legalább nem ázik be azóta. És mivel kint lakik az utcán, ótvar módon koszos, mindenütt zsírfoltok szivárognak a díszlécek és a feliratok alól, a festése pedig elképesztően matt. Senki nem gondolná róla, mennyire jó kis autó.

Pedig az alja, minden tartóeleme tökéletesen ép, ebben jó a futómű, a fék, a kormánymű, minden elektromos fogyasztó pöpecül működik, erős sugárban spriccel az ablakmosó (ja, ezeknek a fúvókáit is kifőztem ecetes vízben, mert a tűs szurkálás semmit nem ér egy ilyen öreg autónál), isteni a zajcsillapítás, dicht a kipufogó. Ein Benz für Leben – valahogy így mondaná a sváb. Bár biztosan nem, majd Bandi úgyis kijavít.

01
A bogár elölről megy be, ezért a slaggal hátulról kell kilökni

De hiába ép a fémváz, hiába masszív a test, hiába van agyig kinyomva az összes létező üreg és hajlat állagmegóvó Mike Sanders zsírral (ami pompásan végzi a feladatát, igaz a csomagtartóból szinte minden zsírfoltosan kerül elő miatta), kívülről, khm, hogy is mondják ezt távolságtartón – nem volt sokat foglalkozva vele.

Nagyon zavar, hogy egy hangyányit még mindig melegen jár a motor, főleg kánikulában. Nem vészesen, de a mutató inkább a 90 fok felé áll, mint 80 fölött kicsivel, ahol kellene lennie. Mivel sosincs időm foglalkozni vele (elég sokat kivett mostanában az időmből az angol Totalcar és az évautójázás), ezért éppúgy tettem vele, ahogy a gyerekeimmel is - a nyári, balatoni szabadságra toltam át minden iránta történő gondoskodást. Ott van slag, van idő, szerszámot viszek, némi festéket is, állagot fogok óvni ezerrel, döntöttem el már hetekkel korábban.

A verejtékező motor dolgát megkönnyítendő, a hűtő takarításának estem neki először. A legtöbben utálják, ha az autójuk eleje bogaras, egy-egy hosszabb út után mániákusan takarítják ezt a részt. Nos, jobb ha tudják, hogy az autó eleje valójában nem ott van, ahol a karosszéria vonalát megrajzolta a designer, hanem sokkal hátrább – lehet határvonalnak tekinteni a tűzfalat, lehet annak venni a motorblokkot, de a hűtő már épp elég komoly akadály bárminek, ami elöl belép és nem levegő, vagy víz. Például a rovaroknak. Ezekből a hűtő iszonyatos mennyiséget képes összegyűjteni, pláne negyven év alatt.

Mivel a rovar elölről megy be a finom lamellák közé, és ha elég nagy ahhoz, hogy beszoruljon, akkor a hűtő felületének a külső részében akad el, ezért célszerű hátulról, a motor felől, sziszifuszi munkával, sorról-sorra kinyomatni a tetemeket. Szerencsére az állólámpás elejében sok a hely, ezért a slag feje könnyen befér még a légterelő műanyag belsejébe is, onnan szépen lehet vele kifele dolgozni. Akkora a hűtő és olyan sok volt a bogár, hogy még tíz perc kitartó munka után is repkedtek kifelé a darázstorzók, lepkefejek, dongólábak, tiszta Tim Burton volt a jelenet. Ha már ott voltam, az olajhűtő lamelláit is kipucoltam, mert bár nagyobbak, azok is elég szép bogártemetőt tudnak létrehozni ilyen sok idő alatt.

02
Az olajhűtő is tele van tetemekkel

A másik, ami egyre jobban zavart így, a meleg idő és az autópályázás eljöttével, hogy a tetőkárpit elengedett hátul, épp a szélvédő fölött. Végre rájöttem arra is, miért lesz egy kis kárpit-kibújásból lavinaszerű leszakadásos jelenség minden Mercimben, amiben ez elindul. Ha ugyanis letekerjük a négy ablakot, és hetven fölött megyünk, a légáram bebújik a tetőkárpit parányi lyukain át, majd leghátul őrjöngve szabadulni próbál. E ténykedése közben idegbetegen lobogtatja a kárpit szélét, s ott az öreg, szikkadt ragasztó a rángatás miatt elenged.

A Merci-tetőkápitot csak úgy lehet rendesen visszatenni, ha az ember kiveszi a szélvédőt és a gumitömítés alatti karosszériaperemen visszahajtja, de gondolhatják, hogy nem álltam neki ilyen szívatós munkának a nyaraló előtt, miközben hívogatott a söröm, a Balaton, no meg a gyerekek.

Lerángattam, amennyi jönni akart, majd Palmatexszel szépen megtaknyaltam kárpitot, lemezt egyformán. Amikor már jó száraznak tűnt (ez a kocsiban uralkodó ötven fokban nem volt több öt percnél), a szélénél kezdve szépen felnyomkodtam a szövetet. Majd, mivel a Palmatex nagy nyomásra köt a legerősebben, úgy tettem, mint a kárpitosok, ha valamihez nem férnek hozzá szorítóval: végigütögettem egy kissé domború végű kalapáccsal. Úgy tűnik, jól sikerült, bár közelebbi vizsgálatra látszik, hogy nem gyári a megoldás.

03
Nem öröm, amikor elkezd leszakadni a tetőkárpit

Utoljára hagytam a legzavaróbb problémát. Ennek az autónak a fényezése nagyon öreg, a tetején lehet, hogy még az eredeti festés van, de díszléc alatt már biztosan újrafújták – úgy húsz évvel ezelőtt. Az öreg festék pedig porózus, tele van mikrorepedésekkel. A mikrorepedésekbe pedig belemegy a víz, télen megfagy, kis repedésekké tágítva azokat. A kis repedések tövében pedig ott a pőre fém, ha oda sós latyak kerül (vagy akár csak víz), indul a rozsda.

Normális esetben egy ilyen állapotú autóval nem foglalkozik az ember, pár évet használja még, aztán amikor túl sok rajta a luk, és kivágják a vizsgán, kidobja. De állólámpást már nem lehet túl olcsón kapni, ráadásul ennek jó a szerkezete, a mechanikája, ki van tömve üregvédelemmel, elméletben még sokkal tovább élhet, mint egy átlagos öreg gép. Viszont hiába van még mindenütt lemez a piros foltok alatt, azért azok a rozsdanyomok előbb-utóbb lyukká válnak. Tennem kellett valamit, még soká szeretném használni, ha lehet.

04
Ezek a foltok borzasztóan idegesítettek

Minden egyes bibit lekapartam először csavarhúzóval, a kezeléshez ugyanis útban van a festék, ráadásul a felületi rozsda bemászik a réteg alá, és valójában sokkal nagyobb folton dolgozik, mint amekkora hibát látunk kívülről. Tehát kíméletlenül ütögettem, nyomtam a csavarhúzót. Ahol erre lepattant a festék, ott mindenütt korrózió volt alatta, ahol nem pattant le, ott viszont szinte biztosan nincs, mert még nem engedte el a fémet a védőréteg.

Az így kapott folttengert módszeresen fémig csiszoltam, először pici drótkefével, aztán 80-as smirglivel (aki most ide bekommenteli a csiszolóvászont, arra ráküldöm Grétsy papa nyelvőreit). De a fém felülete ilyenkor csak szemre rozsdamentes, az apró kráterek mélyén azonban megbújik a vasoxid, ahová semmiféle csiszolóeszköz nem fér be. Ahol pedig ott a vasoxid, ott rozsdagóc lesz, akkor is, ha lefeded festékkel. Vagy talán még inkább.

06
Dolgozik a Korant - ahol fekete, ott kvázi jó

Ilyenkor veszi elő az ember a rozsdaátalakítót. Ez egy olyan vegyi anyag, ami a vasoxidot általában vas-szulfáttá alakítja át, de persze akadnak más elven működők is, a lényeg, hogy ne maradjon oxid, hanem valami semlegesebb anyaggá alakuljon minden. Régen a csodás svájci Noveroxot használtam, de azt alig lehet pár helyen kapni és dög drága lett, aztán többévnyi Fertannal való szívás (a német oldalakon istenítették, de nekem akár a leírásban megadottak, akár saját kísérletek után mindig szétrohadt minden, amire rákentem) után most Korantot használok. Ez egy olcsó magyar szer, de igen jó, erre a zöld autóra másfél éve kentem rá vagy három flaskányit, és ahová tettem, ott most se rohad. Ecsetelni kell, kicsit várni – ahol megfeketedik a fém, ott kvázi rögtön lehet festeni.

07
Ilyen lesz az átalakított rozsda a Koranttól

Bár a Korant némiképp alkalmas az alapozó kiváltására is, azért jobb nála az igazi alapozófesték, ezért a foltokat ilyennel is lekentem száradás után. Majd amikor azzal is megvoltam, spaklival Neoflexet kentem a javításokra. A Neoflex nem más, mint egy nagyon finom szerkezetűvé száradó, apró szintkülönbségek kiegyenlítésére szolgáló késtapasz, alias kitt, népiesen gitt. Ahonnan ugyanis csavarhúzóval eltávolítottam a festéket, ott mélyedés keletkezett, ha így ráfestek, gidres-gödrös lesz a fényezés – ahogy sok helyen most is az, mert késtapasz nélkül javította valaki korábban. Azokhoz a régebbi területekhez azonban nem nyúltam, mert ennyire nem vagyok önmagam ellensége, ráadásul egész jól tartanak is.

12
Tiszta folt a bal oldala - ide veri rá a sószóró autó télen a mentesítést

Itt, a munka derekánál kicsit távolabb mentem a Műtől, és miközben csepegett az orromról a verejték, megszemléltem. Nos, igazi roncsot sikerült csinálnom szegény Mercikéből. A díszlécek egy részét teljesen, más részét félig leszedtem – utóbbiak a földre lógtak. Vegyes színű foltok tarkították a lemezmunkát mindenütt. Már csak be kellett volna törnöm a szélvédőt, lepattintani a dísztárcsákat, és készülhetett volna a világvége-művészkép. Ilyenkor nem szabad abbahagyni.

08
Ment fel a késtapasz, hogy sima lehessen (valamennyire)

Vissza a késtapaszhoz. Ebből annyit kell felhordani, hogy a karosszéria síkjából minden ponton kilógjon a felülete, de mivel csak vékony rétegekben szárad, előfordulhat, hogy ez csak több menetben sikerül – mondom, sziszifuszi munka. Majd amikor megszáradt, lehet csiszolni. Én 1000-es vízpapírral kezdtem (azért víz-, mert mártogatni kell vízbe, így lehet kimosni a csiszolótextúráját eltömő kittport), majd a végén 2000-essel átmentem mindegyiken. Közben folyamatosan simogattam, próbáltam kitapintani, mennyire jó a felület.

Ezt csodálom legjobban a fényezőkben – sokszor festettem már magam autót, néha teljes karosszériát is, de soha nem sikerült elsajátítanom a jó előkészítés művészetét. Az én fényezéseimen (azon túlmenően, hogy hol megfolytak, hol narancsosak lettek) mindig látszottak a csiszolásnyomok. Mint a Mercin, most is.

09
A vízpapírozás sziszifuszi munka, pláne tűző napon. De ha nincs árnyék?

Egy napot hagytam száradni az egészet (a Neoflex még a vizet is beszívja ilyenkor, ami a papírból megy bele), máskülönben, ha a festékkel lezárom a nedvességet, ementálivá rohad az egész egy év alatt. Másnap finom mókusszőr ecsettel, hígított festékkel, sok-sok keresztvonással lemázoltam a foltokat.

Az elmélet csodás, a végeredmény közel sem lett az. Eleve a Szent Családi Zöldhöz 5 éve kikevert festéket használtam – a két autó színe ugyanis elméletileg ugyanaz. Hát, amit felkentem, az sokkal világosabb és sokkal kékesebb árnyalatú, nem is értem, ennyit nem mehet el a szín attól, hogy egy hermetikusan lezárt dobozban áll pár évet… Meg persze az ecset szőrei is elkezdték megadni magukat az ötödik folt lekenése után – hát, nem lett egy Vasarely…

14
Nem igazán stimmel a festék színe, pedig a másik zöld Merci kódra kikevert anyagát használtam

Mindegy, a kocsi kinézetét letojom, ha nézegetni kell, arra van szép Mercim, ez itt használatra van, és még mindig jobb, mintha morcos szemöldök lenne rajta, lilára festett csatolt lengőkar és citromsárga fékdob villanna a hátsó szekérfelni mögül, no meg Bont-Ex kipufogó bömbölne a kloákája végén – legalábbis az én értékrendem szerint. Pedig az állólámpán hátul is tárcsafék van, és a ferde háromszög-lengőkaros futómű miatt sem kell nagyon szégyenkeznie még ma sem. A kipufogón a krómvég pedig gyári tartozék, nem kell ide Bont-Ex.

16
Már nemcsak a formája, hanem a fényezése is különleges a metálszín műanyag lavórok között

Tény, hogy a pöffeszkedő, metálfényű modernek között elég furcsán hat ez a festés, de később még mindig kevertethetek színt, és átjavíthatom, az már közel se lesz ekkora meló. Ki tudja, egyszer talán még le is polírozom majd, Gyöngyössy András a Faréclánál úgyis mindig azzal piszkál, hogy így hagyni autót nem lehet. Jegyzem meg, Bandi meg azzal, hogy polírozni bűn, a mattság és a foltosság a legnagyobb erény egy öreg autónál. Nekem igazából nincs erre határozott véleményem, egyet tudok: belül, ahol nekem számít, eléggé kulturált, otthonos. Én azt látom állandóan.

17
Fél év után először alaposan lepucoltam

De azért lemostam, mert talán tavaly szeptemberben látott utoljára mosószert. Brigéciollal eltakarítottam a Mike Sanders szivárgási nyomait, főleg a 220 D felirat alól, igaz, a milliónyi pici, fekete pötty nem jött le a tetőről. Megpróbáltam körömmel – az 1 pötty/30 s tempó nem volt igazán kecsegtető, inkább hagytam a francba.

Végül az egészet átkentem azzal a Turtle Waxszal, amit még a Hanshoz vettem anno és a mosdó alatt lakik azóta is, a vécépumpa mellett. Hanst valamikor 2007 elején adtam el, a cucc tehát már vagy öt éve lejárt, kissé sűrű volt, nem mondom. Mivel napon nem ajánlatos vakszolni, ezért Foltossal – megvan a neve! – átparkoltam a platán alá, és nekiálltam.

Nem mondom, leszakadt rólam vagy két liter víz. Árnyék ide, árnyék oda, a lemezek forróak voltak, az öreg vaksz sűrű, s egy pillanat alatt kipárolgott belőle az össze híggá tevő összetevő. A vaksz szikkadt csíkokban terült el a lemezeken, mint inkontinencia-problémákkal küzdő, nagy sebességgel hajtott mixer után betoncsíkok az aszfalton. Három óra alatt sikerült úgy, ahogy felfényesítenem, persze közelről azért foltos. Délután pedig, amikor az éves, rendes biciklitúránkat megtettük Tihanyba, majdnem elpusztultam. Jobb az ilyesmit géppel csinálni.

18
Kapott viaszt is, bár a három éve lejárt Turle Wax felhordása a forró lemezre meglehetősen körülményes

De az autó a foltokat leszámítva elfogadható lett, meg is nézték páran, ennyit megért a szívás. A hegyhátszentjakabi Belsőség-találkozóra én ugyan már Budapestről akartam menni, Zách Danival, a Vespákon, de megragadás miatt leparkoltuk a mocikat a martonvásári Weber-szervizben, és inkább Göbölyös Zsolti újszerű 127-es Fiatjával érkeztünk. Viszont édes egyetlen Katim elhozta Foltost a Vadása-tó mellé, igaz, csak valamikor éjjel fél tízkor érkezett. Szenzációs volt, ahogy begördült. Tolatva beparkolt egy fénykarikába, és a sötétből, mintha csak vezényszóra tennék, egyszer csak elkezdtek felbukkanni mindenféle árnyak. Halkan morogtak, dülöngéltek, támolyogva közeledtek, egyre többen lettek, karéjként vették körbe az autót, de nem léptek oda. Bevillant az eredeti Zombie-film – mit tettek az olvasókkal Pistáék?

19
Imádja a család, Bálint különösen

Haza, azaz Balatonra már Kati vitt éjjel, Foltos pedig ugyanolyan csodásan, finoman ringatott bennünket, gondoskodó, puha tenyérként tolt minket az ezer év meg egy életnyi hangú motorjával, mintha csak új lett volna. Imádom ezt a kocsit, félek, sose lesz még egy ennyire jó belőle.

Balatonon egy másik műszaki feladat is várt rám – Sipos úrral valamikor tavasszal leszállítottuk a garázsba a gyerekek autóját, az általam és még más barátaim által összerakhatatlannak ítélt váltót meg Karesznek, Viszre, ugyanakkor. Ő két nap múlva fel is csörgött – „te, Csík, nem volt ezen a váltón valami közdarab? Mert ezt az isten se fogja neked összetenni, óriási a hézag a féltengelytokok és a ház között”.

20
Lekerült Balatonra a gyerekek autója is

Vitáztunk egy kicsit, kötöttem az ebet a karóhoz, hogy mindent odaadtam neki, de aztán otthagytam inkább a reggelit és előtúrtam a tejesládát, amiben az eredeti váltó alkatrészei laknak. Ott volt a két fél régi váltóház is, elpucolva – egy időben még azt hittem, azokkal rakom össze majd a kisautót. Sem a dobozban, sem a váltón semmi közdarab. De Karesz csak óbégatott a kihangosított telefonból – kell ott lennie valaminek, nézd meg alaposabban. Jobb híján megütögettem neki kalapáccsal, hogy hallja, nincs ott semmi. Erre leesett egy gyűrű.

Úgy oda volt ragasztva, és annyira olyan anyagból készült, mint a váltóház maga, hogy még pucolás után sem látszott, hogy külön alkatrész. Az új váltót pedig nem ilyen szemmel néztem össze a régivel – gondoltam, abból mindent kibeleztem, eltakarítottam. Hát nem. Tehát ment postán a két távtartó gyűrű Viszre, Karesz össze is rakta szépen a váltót, volt nagy öröm. Egy igen jól sikerült (legyen aranyba foglalva a drága Margó keze) vacsora után hazavittük Földvárra a cuccot, én meg megpróbáltam összerakni az autóval.

21
Karesz összerakta végül a váltót, de a féltengely becsatlakozásánál ott az a gyanús hézag...

Igen ám, de még a közgyűrűk ellenére is maradt hézag a váltó és a féltengelyházak között, épp annyi, hogy ha az egyik oldalon beakasztom a lengőkart, a túloldalon majd’ egy centivel odébb legyen az egész. „Megkapod örökbe a régi hegesztőapparátomat, hozol flexet Pestről, seperc megcsinálod a garázsban, odébb teszed a fület, aztán már jó is lesz” – vigasztalt egy mérhetetlenül gáláns Karesz.

Csakhogy az egy nagy dög CO-gép, ráadásul kellene bele elektronika a bedöglött helyett, a huzaltovábbító motorjával is van valami bré, palack sincs hozzá – a szabadidőm mennyiségét pedig ismerem. Mire én abból működő berendezést készítek, addigra garázzsal együtt elporlad az akkor már nagyapakorú gyerekeim autója. És a budapesti garázsban a már a gyerekek rajztábláját (ami alapvetően egy kétdimenziós tárgy) se tudtuk hova tenni a múltkor, amikor hazahozták a Kokasról. Nem, nem fogadhatom el.

Viszont elkezdtem gondolkozni egy pici, bevonatos huzallal dolgozó hegesztőgép beszerzésén, ami elfér valami lyukban. Olyannal készült a Merci kipufogóleömlője is, csodásan teszi a dolgát. Bár a huzal drága bele, nekem nem ipari szintű munkákra kell, tehát ez nem számít. Vajon hol lehet a legolcsóbban beszerezni ilyet? Létezik olyan, hogy használt hegesztőbolt? Mit kell nézni az ilyenen? Mindegy, idén már nem hinném, hogy működni fog a kisautó – újabb év kipipálva.

22
És tényleg - ennyi hiányzik, hogy a lengőkar beférjen. Lehet majd hegeszteni

De legalább Foltos felkészülten várja a telet. Ja, közben Karesz megint hívott – úgy tűnik, azóta rájött arra is, mi a baja az alig kiemelő kuplungnak, a zöld Mercedes eddigi egyetlen megoldhatatlan talányának. Ha minden igaz, a ludas a macedón származású Ruen készlet hullámos tárcsája lesz, már nem egy autón bizonyult hibásnak. Már meg is vettem az újat - riport majd jön.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr175454017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ccvv 2013.08.17. 07:19:22

Ha én vagyok az első, akkor tadáám!

A kétezres vizes papírnál a fejemet fogtam, több ötvöst ismerek, aki aranyhoz se használ ilyen finomat... A mókusszőr már tényleg overkill - szerintem azért hullott el, mert egyszerűbb festékekhez van szokva; akvarellhez például. Különben pedig ha mégis eladó lesz a verda, beállok a sorba!

arthur877 2013.08.17. 07:26:09

Neoflex?!?
Tényleg ilyen szar anyaggal dolgozol? Nem csoda, ha szívsz vele! Vegyél egy kis doboz normális két komponensű gittet és nem kell napokat várni a csiszolásra csak 4-5 percet és egy törlés után festhető. A csiszolás nyoma meg azért látszik, mert nem fújtál rá egy kevés szórógittet! Lehet kapni spray formátumban is.
És az a horpadást miért nem nyomtad ki, ha már ennyit melóztál vele? Plusz egy-másfél óra lett volna...

sziliciumdioda 2013.08.17. 07:57:42

A Koranttal kapcsolatban lenne egy kérdésem: Az én autómon dettó ugyanilyen melót végeztem mint a cikkben leírtak, lecsiszoltam fémig, aztán Korant kétszer, ahogy a leírásában van, majd Dunaplaszt primer, festék, lakk. Az egyes rétegek között hagytam kb. egy nap szünetet. Mikor kész lettem mindennel, és tuti lett, akkor vettem észre, hogy ilyen "gumi szerű" lett a kezelt részeken a festék, ergo körömmel le tudnám kaparni az egészet. Valamit rosszul csináltam, vagy ennek ilyennek kell lennie?

Begami 2013.08.17. 08:01:56

Jót tenne neki egy garázs egy csomó probléma nem történt volna meg plusz öreg autót még ha napi használatú is illik garázsban tartani.A "fényezés" tűzoltásnak elmegy de a tél előtt le kell javítani rendesen mert tavaszra kirügyezik megint.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2013.08.17. 08:08:07

Nem egyszer láttunk már olyat, hogy azonos színkódon kicsit más színű autók jöttek le sok év eltéréssel... Amúgy csináltál volna kicsit nagyobb foltokat a Mercire, simán eladhatnád terepmintának :D

Schütii 2013.08.17. 08:29:29

Foltos.. hát kár érte... Nem baj, unaloműzésnek jó volt. Neoflexxel legfeljebb öreganyám stelázsijának mennék neki, amiről már pereg az olajfesték.

Schütii 2013.08.17. 08:33:13

Inkább egy, a két Benz (ereklye-BWY) közti állapotú, autó kéne, nem? Amelyik azért még kívánatosan néz ki ÉS használni is lehet (mered).

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.17. 08:41:52

szép lett amúgy.
a csiszolás nyom azért látszik mert mégsem keményedett meg teljesen a kitt,bár érdemes lett volna rá spray fillert fújni még,hogy ténylegne szívja be festéket.
a 2000 es papír az tökéletes polirozás elött,habár kézzel polirozni elég fárasztó.:-) Van aki egy minimálisn benedvesíti a felületet.
A 80 as csiszolóvászon inkább csiszolópapír:-)
nem tudom miért de kitthez a papír jobban bejön mint a vászon.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.17. 08:44:13

@ColT: azonos szinkódra is több árnyalat lehet ezért nem elég a festékkód a szinkeveréshez,vinni kell a mintát is amihez hozzáfinomítják.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2013.08.17. 08:54:30

Használt hegesztő, van ilyen, haverom nagy CO-t vett Pesten egy ilyen boltban, ahol használt cuccokkal is bindzsiznek.
Most épp lent van a Rábán, kenuzni, miközben a fia a fészerben rakja össze a sorhatos LR SIII-at, de jövő héten megkérdezem, hogy hol van az a hegesztősbolt.

Peter Csongradi 2013.08.17. 09:09:01

..egyszer tuti nekem is lesz egy régi Mercedesem! ;) Üdv!

determ 2013.08.17. 09:39:00

Jó kis program nyaralásra :)

ZYLO 2013.08.17. 09:46:02

Kérdés: (költői)

Mi abban a jó, hogy a Mercik hűtőmaszkja felnyílik a motorháztetővel? A helyén maradva senkit sem zavarna semmiben, még a slagozásban sem. Így viszont nem lehet rendesen hozzáférni a motorhoz, és előbb-utóbb beleveri az ember a fejét. Ráadásul már én is kopasz vagyok, hetekig meglátszik a nyoma. :)

Zsolt, a gyerekeknek vegyél valami működő kisautót, mert piszok gyorsan felnőnek.

Elmés téveszmés 2013.08.17. 09:54:08

Én költség- és energiamentes hűtőtakarítást alkalmazok.
Kiengedem a tyúkokat,és szépen leszedegetik a lökiről,rácsról az összes bogarat...először azt hittem,hogy nekem örülnek,ha beállok a kocsival,de rájöttem,hogy ők is csak érdekből közelednek hozzám...:D

Mazzzzu 2013.08.17. 10:00:34

a jó öreg teknőc vax :D már egy hónapja halogatom, hogy lekenem a saját kocsinkat, bár az egy műanyagdoboz ehhez képest :) Lassan fertőz ez a Merci-kór már érzem, hogy ennek az állólámpának olyan orra van, hogy nagyon kéne :D
Hajrá Csík!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.17. 10:00:56

van nekem is szerelőm aki.jó áron javítja CO hegesztőt.

pizo 2013.08.17. 10:19:22

@ccvv: Használhatatlannak ítélt, már beszerezhetetlen fékmunkahengereket hoztam rendbe 2000-es papírral, víz helyett csavarlazítót, majd WD40-et használva...
Hibátlan lett.

Zoli

orlasa 2013.08.17. 10:29:10

Itt árulnak felújított hegesztőgépeket:

hegesztescentrum.hu/hasznalt-feluj-gepek.html?p=2

A sok százezres között mindig megbújik egy-két tízen ezer forintos darab.

nortonvincent 2013.08.17. 10:56:51

@sziliciumdioda:
Korant ot a rozsdara kell kenni. Persze előtte kicsit drótkefézni.

lrs 2013.08.17. 11:36:31

@sziliciumdioda:

Az alvázamon én is korantot akartam használni, de elvettem.
A probléma a leírt: "gumi" szerű réteg képződött sok helyen. a fémtiszta részeken is megjelent egyfajta vékony könnyen kaparható réteg.
A mostani próbálkozás Ro55 - majd utána alapos vizes lemosás - (reményeim szerint foszfát réteg marad) enyhe csiszolás közvetlenül az alapozó előtt.
Eddig úgy tűnik ez megfelelő módszer - alváznál - nekem.
A fentiektől eltekintve a korrantot nem tartom rossznak.

Kopasz Szuzukis 2013.08.17. 11:52:15

Ha vasszulfát keletkezne, akkor meg is nézhetnéd úgy 1-2 hónap múlva. A vasszulfát VIZOLDHATÓ! Tehát eleve ledúrja a festéket. Ha mégsem, akkor a műanyag rétegen keresztül átdiffundáló vizpárát szépen begyűjti, és mutatós kis rücsköket képezve önfeledten csócsálja a lemezt. Ugyanezen ok miatt használhatatlan a Ferropassit, RO55 és társai.

A KORANT a NOVEROX "utángyártmánya". Tulajdonképpen módositot műkaucsuk. A nagy molekulaláncok végére foszfát csoportot biggyesztettek, ami feloldva a rozsdát, szerves fémvegyületté alakitja. Igazság szerint a KORANT-nak legalább 1 hét kell a teljes átkeményedéshez. Meg némi nedvesség, amit a levegő páratartalmából vesz fel. Ezért nem egy hétvégés a vele való munka. Csikósnak a nagy nyári meleg és a szabadtéri nagy infrakályha besegitett.

AtoszMester 2013.08.17. 11:57:04

Én a mai fantasztikus kisember-gazdasági helyzetben nem panaszkodnék arra, hogy unalmasan jó az autó, pláne egy pármillás másik autófelújítás után :)

Addig tologatod a kisautó projektet, amíg fel nem eszmélsz, hogy a gyerkőc immáron már kétszemélyes csajozógépre vágyik :D

kkn 2013.08.17. 12:01:46

@ZYLO: Nem láttad, milyen jól hozzáférhető a hűtő mindkét oldala? Amúgy nem tudom, mikortól van ilyen, de a 190-en volt már plussz szervízállás, a hagyományostól úgy hátra tudod hajtani a szélvédő fölé, hogy a motor is kiemelhető.

Pl: www.w201-ev.de/zenphoto/albums/vdh-ornbau-2006/IMG_1829_03.JPG

belagezabela 2013.08.17. 12:20:00

Autóról az olajos mocskot a fűre mosni, bravó. Igazi Pesti p-t csinál ilyet, még egyszer csak gratulálni tudok.

TH 2013.08.17. 12:33:57

@belagezabela: A trollokat lelövik, ugye?

A poszt jó volt ismét, de látom, túl sokan ráérnek, hogy darabokra cincálják minden egyes mondatát/képét. :D

belagezabela 2013.08.17. 12:38:42

@TH: Balatonba is moshatta volna végül is.

nyuszy 2013.08.17. 13:00:21

@belagezabela:
Tökéletesen egyetértek veled, egy valamire való autótulajdonos épít magának egy olajfogó aknát a nyaralóba is, természetesen a szénhidrogén-leválasztót sem kifelejtve.

xfile 2013.08.17. 13:03:41

Hello,mindenki!

Ne a technológiát,és az anyagokat nézzétek Csík munkájában,hanem az igyekezetet,az elszántságot,és a meglepően jó végeredményt!A gyakorlatban először felület lecsiszol,rozsda átalakít,átalakító vagy annak maradéka lemos,majd gittelés,csiszolás,szórógittelés,vizes csiszolás, zsírtalanítás,fényezés.Nagyjából szakamai szemmel ennyi,de figyelni kell a mit mire és a száradási időkre.
Amúgy adott,hogy mikor lehet ráfesteni a korantra és társaira,utána kellene érdeklődnöm,de tudtommal kaphatók komolyabb rozsdaátalakítók a fényező iparban.
A végeredmény a fontos,jó lett!

Null Problemo 2013.08.17. 13:21:48

Láttuk a verdát a héten Zamárdiban. :-) Klasszul nézett ki. Mintha a régi Balatonon lettünk volna, úgy harminc évvel ezelőtt. Jó, hogy vannak még ilyen verdák. :-)

Hajrá Csík, nyomjad neki!

TaaT 2013.08.17. 13:47:47

Hátőőőő izé... "házigányolás" előtt jobban nézett ki -.-'

@nyuszy: vagy elviszi egy autókozmetikába (ahol van olajfogó, ülepítő stb, minden EU által megkövetelt vacak) és egy ezresért kimossák neki :)

mi nem foglalt még 2013.08.17. 14:24:02

Nem értem ezt a szerencsétlen autót miért nem fényezteted le rendesen.
Ha már szerkezetileg ép meg is érné mert szép is lenne és tovább is tartana.

mi nem foglalt még 2013.08.17. 14:27:00

@belagezabela: hűtőt mosott.
Az nem nagyon lehet olajos.
A por meg rovartetem természetes anyag.

c220 2013.08.17. 14:27:47

@ZYLO: Dehogynem lehet, tud az függőlegesen is állni, mint minden Mercedesen. Csak ki kell akasztani mindkét oldalon és feltolni. Akkor már nem ütöd be a kobakot...:-)

nyuszy 2013.08.17. 14:28:10

@JaxTeler:
Persze, az összes nyaralómban van ilyesmi.

@mi nem foglalt még:
Szerintem azért, mert a megbontás előtt szerkezetileg épnek tűnő Dezső elég volt neki :)
Csík nem tűnik annak a fajtának, aki képes lenne egy autót csak kicsit felújítani.

nyuszy 2013.08.17. 14:48:30

@JaxTeler:
Mondjuk azt tudni kell, hogy nincs nyaralóm.

mi nem foglalt még 2013.08.17. 14:53:28

@nyuszy: ezt nem restaurálni kell.
Hanem laza lakatolás a horpadások stb.
Meg egy sima fényezés.
Ezzel jó pár évre rendbe lenne a kaszni kívülről és mutatós napi autó lenne.

nyuszy 2013.08.17. 15:01:31

@mi nem foglalt még:
Próbáltál már ilyesmit valaha?

Adott egy nem túl szép, de használható autó.
Úgy gondolod, hogy egyben van, pár rozsdafolt, semmiség.
Elviszed a lakatoshoz, előkerül a flex, aztán kiderül, hogy azok a kis rohadások nem is olyan kicsik. Meg előjönnek újabbak, amiket fényezés előtt csak nem hagy ott az ember...
Innentől el vagy veszve.
Vagy hagyod a picsába az eredetileg használható autódat, és veszteségminimalizálás okán eladod vasba', vagy nekiállsz mindent megcsinálni. Így aztán a lakatosra szánt 50 ropi hamar felmegy 250-re, de ha már rendesen kilakatoltuk, akkor azért ne neoluxszal fessük le a diófa alatt, szóval a festés is belekerül még ugyanennyibe...
Aztán a használós autód továbbra is a ház előtt áll a részeg barmok útjában, csak éppen beletoltál fél millát, és továbbra sem ér 300-nál többet. Ennek nincs semmiféle értelme.

TH 2013.08.17. 15:26:24

@mi nem foglalt még: Szerintem így is szép, és ebből, és korábbi posztokból is kiderül, hogy ez az autó a "használati tárgy" kategóriában van, ergo kár lenne túlzásba vinni a csecsét és becsét, a @nyuszy: által kifejtett okok miatt elsősorban. Ráadásul szerintem tényleg jól áll ennek a mercinek a jelenlegi kopottassága, mert így "önmagát adja": azt látod, hogy egy tök régi kocsi, amin meglátszik a kor, de működik, szép, használható stb. Ha lenne hasonló kocsim (nem lesz, mert nem értek eléggé a kocsikhoz és nem lenne elég barkácsolós kedvem hozzájuk), akkor hasonlóan járnék el. Próbálnám megőrizni az állapotot, hogy használható és jó legyen, de nem esnék túlzásokba. :)

dreamhotep 2013.08.17. 16:21:47

akkor várjuk a további riportot

Rocko- 2013.08.17. 16:24:06

@nyuszy: vagy nekimész teddyhengerrel. :)

nyuszy 2013.08.17. 17:12:24

@Rocko-:
De annál meg az is jobb, ha csak a foltokat lefested ecsettel, úgyhogy a kör bezárult :)

Pepejoe 2013.08.17. 17:25:28

Létezik még olyan, hogy Neoflex? Fater azzal húzta be régen az ajtó és ablakfélfákat. Normális száradási idő 1-2 nap ha nincs hideg és vékonyan használod...autóra alkalmatlan.
A madaras és sima teszkóban lehet kapni kis kiszerelésű rendes 2k gittet (Motip) könnyűfémre, sima acélra üvegszálas és hagyományos kiadásban az autósrészlegen egy ezresért, szórógittet ugyanannyiért, otthoni felhasználásra első osztályú. Amúgy 2000-ig teljesen felesleges csiszolni festés elött mert nehezebben "kapaszkodik" a festék. 600-ig (vizesen) bőségesen elég, a festéknek is van mérsékelt kitöltő és takaró tulajdonsága. Ez a rozsdaátalakító meg egyéb dolgok tiszta szemfényvesztés melós tapasztalataim alapján, a motorfelújító adalékok szintjén emlegetem. Oda kell menni mechanikusan és eltávolítani a rozsdát, bizony. Ez van. :) Ha ezt megteszed és lezárod légmentesen, azaz rendesen gittelsz, alapozol, nem jut levegőhöz és/vagy nedvességhez a téma, a büdös életben nem fog rothadni. Egy autó alapvetően belülről rohad, ahol be tud dunsztolódni, nem szárad ki és csak kapja a vizet és azt a dolgot, ami megtartja a vizet--->por, homok, föld, stb. Ha ezek bármelyikét kiveszed a képletből, a rozsda megáll vagy a haladása közel 0 lesz, ill. el sem kezdődik. Egy régi kuncsaft 96' körül általunk körbelakatolt (akkor 8 éves) 2105-öséhez, vagyis annak küszöbjéhez 2011-ben kellett hozzányúlni, mivel a felújítás során minden küszöb, kerszttartó, üreg és miegyéb cucc "átszellőztetett" rendszerűen ki lett nyitva és korrekt alváz és üregvédelmet kapott. A köténylemez és a dobbetét közt 5mm.-es hézagolással rés lett hagyva, a menetszél felülről megkerülve a dobbetétet folyamatosan átszaladt a nyitott küszöbön, hátul ki. Eső esetén persze vizes volt, de tiszta és villámgyorsan kiszárad eső után. Senkinek ne legyenek kétségei afelől, hogy egy zárt küszöb vízmentes...

toncsi64 2013.08.17. 19:18:38

@c220:

Sajna az állólámpás még nem tudja a "függőleges" géptetőállást :(
Anno párszor ezt éreztem is a fejem búbján :)))

xfile 2013.08.17. 20:34:08

@Pepejoe: Keveset fűznék hozzá,de tanuló koromban láttam először,hogy akárhogyan le flexezel a fémig egy rozsdás sárvédőívet,akkor is marad a legalsó rétegen egy pici mikron nagyságú fekete pötty.Ez a rozsda,amit a büdös életbe ki nem szedsz onnan,csak hegesztéssel,vagy tűzoltásként rozsda átalakítóval....Szóval nem véletlenül kell az öreg vasakat előbb vagy utóbb lakatoshoz vinni...
Amúgy ok. a képlet,ami elrohadhat az el is rohad...
De milyen érdekes,hogy az öreg w115-ös csak harminc-negyven évesen rohad,a w210-es,és a w201-es meg tíz évesen is képes elrohadni a szó szoros értelmében.(E osztály 95-től,és C osztály 93-tól)

mi nem foglalt még 2013.08.17. 21:56:40

@nyuszy: arról volt szó, hogy szerkezetileg egészséges.
Ettől kezdve a horpadásokat kell kilakatolni.
Aki öreg autót használ napira az ne nézze, hogy többe kerül fenntartani mint az ára.
Ez van.

pimpike_ 2013.08.17. 22:09:46

@xfile: "és a w201-es meg tíz évesen is képes elrohadni a szó szoros értelmében"

Jó lesz az W202-nek...

Csirkemájas Kóla 2013.08.17. 23:51:28

@xfile: "De milyen érdekes,hogy az öreg w115-ös csak harminc-negyven évesen rohad,"

Ki kell hogy ábrándítsalak mert már 1980-körül sem volt ritka látvány az utakon a hegynyi vasrudat a tetején cipelő,belét a földön vonszoló vásározós,vagy valamelyik parkolóban vastag porlepel alatt magára hagyott és szanaszéjjel lelakott állólámpa - szitává rohadva.

Ez persze mit sem változtat a 95-2002 közötti Mercedesek katasztófális korrózióvédelmén.

másik oldalon 2013.08.17. 23:59:09

@xfile: "De milyen érdekes,hogy az öreg w115-ös csak harminc-negyven évesen rohad,a w210-es,és a w201-es meg tíz évesen is képes elrohadni a szó szoros értelmében."
Persze, de előtte 8-10 éves korától -ha használták is- 4-5 évente rendbe kellett rakni.

másik oldalon 2013.08.18. 00:02:11

@Csirkemájas Kóla: Utána sem jobb a védelem, de még nem olyan idősek, hogy széthulljanak, illetve még sok autó 5-6 éves koráig garázsban áll és csak utána indul a korrózió.

Lowtyo 2013.08.18. 08:20:02

másnaposan nem fogok most hosszú verset írni
de csiszolóvászon helyett, ne írd azt, hogy smirgli

Csikós Zsolt 2013.08.18. 08:42:07

@AtoszMester:
Teszek a kisautóba még egy gokart-ülést, aztán csajozhat :-)

@belagezabela:
A bogár olajos? Eddig nem tudtam, elnézést, de akkor ki kéne tiltani ezeket mindenhonnan. Más olaj nem volt a hűtőmön. Ha esetleg nem olajos a bogár, akkor a hiba az ön készülékében van. Az olvasókészülékében.

Csikós Zsolt 2013.08.18. 08:47:51

@Ikukám:
Elfelejted, hogy én ezeket láttam a saját korukban. És nem, nem rohadtak 5-6 éves korukra, 10-14 évesen kezdtek rohadni. A W210-esek pedig 6-8 évesen már tényleg rozsdásodnak, méghozzá szerkezeti elemeken, amit az állólámpás nem csinál 16-20 éves koráig. És nem az állólámpára vezették be a 30 éves korrózió elleni garanciát, hanem a 210-esre...

@Csirkemájas Kóla:
Az inkább '85 körül volt, és akkor már a koraiak 18 évesek voltak.

@mi nem foglalt még:
Höhö-höhö... Kis horpadás, apró lakatolások... Höhöhöhöhhehehehhehihi. ROTFLMAO. Látszik, hogy nem nyúltál még bele öreg autóba (nem 15 évesre gondolok, hanem igazán öregre).

Csikós Zsolt 2013.08.18. 08:49:35

@Lowtyo:

Lowtyo úr új szerepben! Várjál, mi is az, grémi..., grédli..., gácsi..., Gréta... majd csak eszembe jut :-)))))

Rocko- 2013.08.18. 10:27:17

@Csikós Zsolt: "A bogár olajos?"
van benne. de többnyire csak levegősnek mondják, vizes semmi estre sem! kérdezd csak meg Göbit! :)))

másik oldalon 2013.08.18. 10:29:21

@Csikós Zsolt: "És nem, nem rohadtak 5-6 éves korukra".
Én is láttam saját korukban, és lehet hogy a sivatagban nem, de itthon mindennapos -téli- használatban igencsak széthullottak.
Csak azok bírták ki 10-14 éves korukig melyeket télen-nyáron garazsíroztak, óvtak. Én láttam olyanokat is melyeket napi szinten használtak télen nyáron, és nem garázsban állt. Mondjuk az akkori horribilis értéke miatt ritka volt az ilyen, de én nem eggyel találkoztam, persze nem ez volt a jellemző, az tény, de az is hogy 6 év alatt ki lehetett rohasztani, ha valaki csak sokat használta.

másik oldalon 2013.08.18. 10:42:49

@Csikós Zsolt: " És nem, nem rohadtak 5-6 éves korukra,"
Meg aztán én sem írtam azt hogy 5-6 éves korukra hanem:
"Persze, de előtte 8-10 éves korától -ha használták is- 4-5 évente rendbe kellett rakni. "
Persze mint feljebb is írtam nem a 6 évesen lyukas volt a jellemző, de sajnos előfordult, bár lehet hogy ott más probléma is volt, pl. törés utáni szakszerűtlen javítás.

xfile 2013.08.18. 14:32:07

@pimpike_: Ott a pont,bocs a jó kis 190-es és az utód c osztály között vannak különbségek...

xfile 2013.08.18. 14:34:21

@Csirkemájas Kóla: @Ikukám: @Csikós Zsolt: Kösz Csík,mindent megválaszoltál helyettem is!

xfile 2013.08.18. 14:56:04

Egyébként száz szónak is egy a vége tényleg minden gyártó lejjebb adta a kilencvenes évek közepétől,mert kezdtek rájönni,hogy nem biznisz tartós kocsikat gyártani,aztán szépen elindult egy fokozatosabb termelés,lett belőle túltermelés,és.....szépen lassan egy újabb pénzügyi,gazdasági világválság.(más történet ugyan,de nagyban összefügg az autógyártással is)

xfile 2013.08.18. 15:10:18

Hirtelen két példa egyik kedvenc portálomról:www.willhaben.at/iad/gebrauchtwagen/auto/mercedes-benz-c-klasse-c-200-classic-cdi-65236464/?adId=65236464&(igaz 13 éves,de w202)www.willhaben.at/iad/gebrauchtwagen/auto/mercedes-benz-e-klasse-e-300-210k-65198969/?adId=65198969&(a hirdetés második és harmadik mondata mindent elárul,amúgy a kocsi szép és sztem megéri a ritka 300td motorral)

xfile 2013.08.18. 15:17:28

Még egy szépség,amit rosfrei-nek hirdet és a képek alapján relatív olcsó: www.willhaben.at/iad/gebrauchtwagen/auto/mercedes-benz-oldtimer-220-d-8-65159481/?adId=65159481&

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2013.08.18. 15:24:42

Nekem a Würth-ös rozsdaátalakító ránézésre ugyanezt az eredményt produkálja. Tudja valaki, hogy melyik a jobb? Korant, vagy Würth?

arthur877 2013.08.18. 15:31:08

Würth. Drága de marha jó!

másik oldalon 2013.08.18. 15:49:15

off
A Noveroxra -illetve az utána maradó fekete cuccra- közvetlenűl rá lehet festeni?
Én a teraszkorlátot pacsmagoltam be vele, immár 4 hónapja, de a rozsdásodás megszűnt. Kérdés hogy kell-e előtte valahogy passziválni, vagy lehet-e közvetlenűl erre a Noveroxos felületre ráfesteni?

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2013.08.18. 17:18:52

@arthur877: köszi, remélem tényleg jobb, mint a Korant, ha már hatszoros áron adják literjét...

mi nem foglalt még 2013.08.18. 18:04:08

@Csikós Zsolt: 10 évig veteránoztam.
Nem csak hébe hóba hanem elmentem velük túrázni is.
Itt viszont arról volt szó, hogy adott egy öreg autó napi használatra ami szerkezetileg ép.
Ekkor viszont nem kell túlzásba esni és nem restaurálós lakatolás kell hanem egy sima állagmegőrző rozsdátlanítás és nem túl drága fényezés.
Akkor pár évig rendesen néz ki az autó és nem úgy mint egy dalmata.
Ráadásul tovább fogod tudni használni mert nem szivárog a víz az ezer éves repedezett festék alá.

primatus 2013.08.18. 21:25:56

@ZYLO: A Mercinek függőlegesre is lehet nyitni a motorháztetejét. Semmidet nem vered be a hűtőmaszkba :)

zsebkettő 2013.08.18. 22:13:54

a Würthöt próbáltam, nem folytatódott utána a rozsda, szerintem remek

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.08.18. 22:42:10

@nyuszy: Jaja. Nekem olyan volt, hogy kis vacak lepattogzásokat kellett volna újra festeni, de metál volt a kocsi.Csavarhúzóval ugye a durvább rozsdát, ami már pereg.Igy lettek fél centisek a foltok.Majd drótkefével a többit.Tízforintos méretű karikák.Utána csiszolóvászon, majd gitt.Féltenyérnyi flekkek.Gitt felcsiszolva, és utána kérdezi a fényező, hogy, ugye teljes elemet festünk? Háppersze. Azóta nem kezdek neki ilyen munkáknak... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.08.18. 22:57:30

@xfile: Valaki mondja már meg, hogy miért vannak a hirdetésekben kisatírozva a rendszámok?Mit akar titkolni az eladó?Nem t'om, de bennem ez nagyfokú bizalmatlanságot ébreszt.Ha egyeztetek vele időpontot és kimegyek személyesen, akkor úgyis meglátom a rendszámot.Vagy ha csak simán áll a hiper parkolójában, akkor is millió ember láthatja.Szóval mit is kell titkolni rajta?

xfile 2013.08.18. 23:46:22

@geegee: ezen már én is gondolkoztam,de nem találtam rá magyarázatot,főleg ez esetben,amit be linkeltem,mert osztrák hirdetésekről van szó.Magyarországon dettó ugyanez a helyzet, a mikéntjét itt sem tudom(személyiségi jogok,magántulajdon védelme???)Vmi hasonló lehet a válasz,passzolok.Egyébként a két vagy három belinkelt hirdetést a"rozsdák"miatt tettem oda...

Rocko- 2013.08.18. 23:46:22

@geegee: és ha az eladókat megkérdeznéd, akkor a 99% nem tudna rá válaszolni.
"há így szokták, nem?"

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.08.19. 00:04:21

@xfile: @Rocko-: Nem magyar betegség ez külföldön is divat, lehet,. onnan jött be...Valszeg sose tudjuk meg.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.08.19. 00:05:35

@Rocko-: Áááá, bakker, ezek az igazi fotosopp-mágusok.Még abban a rühes paint-ben se tudják kisatirozni, vagy valakit megkérni... :D Kösz, nagyon jók, mentem is le őket mind.

Rocko- 2013.08.19. 00:18:06

@geegee: na, a két kedvencből megvan az egyik www.demotivalo.net/wp-content/uploads/2010/08/demot_deszka1.jpg
a másik, amikor a gyereket állítják a rendszám elé, hogy kitakarja.
na de ne offoljunk tovább!

Csirkemájas Kóla 2013.08.19. 00:51:30

@Csikós Zsolt:

"Az inkább '85 körül volt, és akkor már a koraiak 18 évesek voltak"

'80 az all right,mert nagyobbacska gyermekkori emlékekhez alaposan köthetőek az általam leírtak.85-ben meg már akkora gyerek voltam,hogy jogsim is volt.:)
Persze akad ennél nyomósabb érvem is:
Aki hozzánk hasonló vénember és nyitott szeme volt az ilyesmire,jól emlékszik,hogy 85-re a vásározók már régesrég 116-osokkal nyomták.(Volt ilyen foglalkozású haverom.)Ritkábban 123-asokkal mert abból kevesebb volt a benzines és ők a dieselt kerülték mert a nagy távolságok miatt gyakori országúti menetekben életveszély volt a brutálisan túterhelt autóval a nemlétező dinamika.
Sok száz állólámpa kezdte állami autóként a pályafutását idehaza.Ezek utána meg szinte mindig valami kisiparos munkakocsijaként folytatták pályafutásukat.Nincs az a napi használatú,általában szétgyilkolt autó - még ha az a korának vitán felül legeslegtartósabb járművének mondható 114/115 is - melynek karossszériáját a kavicsnyi szemcsékkel anyámig sózott,még az útmenti gazt is széles sávban kipusztító "szocialista tél" ki ne végezte volna 7-8 év alatt,pláne évi 40-50 ezer vagy még több kilométernyi futásteljesítmény mellett.

Persze ha nekem nem hiszel,sasold a Totalcar kedvenc filmjeit:

www.youtube.com/watch?v=Ng0cnQ4vm6I

Szerinted pl.a 03:10-nél látható,már'75-ben is autómentőként szétrugott példányból mi maradhatott("karosszréiailag") az előbb taglalt hazai viszonyok közt mondjuk 1980-ra?

Nyilván és persze nagy ritkán léteztek idős darabok teljesen rozsdamentesen,akár huszonévesen is,mondjuk az édesapád kaliberű pedáns tagok és nem pedig a fent említett vállalkozók kezében.De nem ez volt a jellemző.

@Ikukám:

"Utána sem jobb a védelem, de még nem olyan idősek, hogy széthulljanak"

Dehogynem.2002 utáni,újabb E-t nemigen látsz rohadni.Az idén meg már nyolc éves 221-esen pedig még mikroszkóppal sem találsz korróziót,míg egy 99-körüli S-klasse úgy kirügyezett az ajtók alján és a csomagtér peremén,4-5 évesen mint a huzat.

másik oldalon 2013.08.19. 01:04:49

@Csirkemájas Kóla: nem csak E-t gyártott ám a Mercedes, Pl a 2003-tól gyártott Vito/Viano hátsó ajtaja a rendszám tartónál mind rohad, az ajtók is, de még a hátsó ívek is, főleg a küszöbnél, de az alja sem kivétel, pl az emelőbakiknál, és rohad a kipufogó cső, is, és a futóműelemeket sem kíméli a rozsda.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.08.19. 01:04:50

@Rocko-: Hahaa, na ezért mondom én is fotosopp-mágusoknak. :-)

Abfangjaeger 2013.08.19. 14:11:05

Amikor rozsdaátalakítót használok, akkor az a Dinitrol ("öregebbeknek": Tuff-Kote Dinol) Converust RC900 nevezetű terméke. Nekem bevált.

@Csikós Zsolt: Múltkor volt az Aldiban porbeles/porbevonatos hegesztőgép, 30000-ért, tartozékokkal. Addig szemeztem vele, mire elvitték az összeset. De legközelebb veszek egyet.
A múltkori infót köszönöm, egyenlőre a finanszírozási részen dolgozok, ha ott minden tiszta, akkor tárcsázok.

Csikós Zsolt 2013.08.19. 21:09:02

@primatus:
Tévedsz, nem lehet függőlegesre nyitni. Az a featúra a 123-astól jött.

primatus 2013.08.19. 21:59:41

@Csikós Zsolt: Bocs'..... úgy emlékeztem.... 123-asom volt több is és egyszer javítottunk (,ha jól emlékszem 230-as 6 hengeres) állólámpást, ami egy jól felszerelt eredeti fekete kocsi volt. Mintha lehetett volna azon is, de biztosan igazad van, mert ebben élsz :)... szóval nagyon tetszett! Ahogy az úton mentem vele teljesen hozta az új- (és Mercedes) autó érzést. Az állólámpás már akkor, 1995 körül is elég ritka volt a környékünkön.

Ádi F. 2013.08.19. 22:55:37

@primatus: Mindenki belefejel, de a pavlovi reflex gyorsan felépül. :-) Tyűűű, milyen lehet egy majd' 120 lovas állólámpa?

aureliusz 2013.08.22. 20:45:37

Azért sokat dolgoztál vele. Én csak egy részét néztem végig. Így kaptam kedvet, hogy a Fábiát lemossam legalább olyan csili vilire, mint a Tied lett. A foltok, meg? bumm és? de legalább messziről szépnek tűnik. Meg különben is 500 ezer km után mit vár az ember?

Zolus84 2013.08.23. 23:00:59

@Abfangjaeger: Megelőztél. :) Én is az RC900-at akartam írni.
Ro55: Korróziós szakember tanárom szerint savas marad a felület, idővel újra rozsdásodni fog.
Korant: Nekem is gumisodott.
Würthöt nem próbáltam, ismerős szerint jó, lassan 10 éve kezelt autója azóta sem rozsdás.
Dinitrol RC900: Ugyanilyen, szerves vegyületképző elven működik, de kemény, lakkszerű felületté szárad. Hosszú távú tapasztalatom még nincs vele, de most került belőle bőven a kocsira, pár éven belül kiderül.