Heti merítés

  2013. április 28. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Egérkamion

60872

A menetteljesítményről annyit, hogy a VTI Civiceket reggelire fogyasztja a lámpánál, az X5-ös bömbiket meg követi és letolja a Mecsekben. :D

Imádnivaló nagyság

55127

Életem első autója, egy Chrysler Condorde Lx. Nagyon olcsón vettem /420e/, szerelő tulajdonostól, és bizony nem bántam meg.

A kiszámítható jellegtelenség

60838

Sosem tekintettem Audikra, mint a vágy tárgyára, és ez egy év használat után sem sokat változott. A korábbi autóim miatt bosszús, már-már elkeseredett voltam, mikor úgy döntöttem, hogy valami racionális döntést hozok autó ügyben.

Aranyló kisdisznó

54925

Tetszetős forma kívülről, belülről funkcionális, jól használható tér. Egy-két elnagyolt részlet (pl. ülés zsanérok kidolgozása, fedetlensége).

A javíthatatlan

37291

Hazahoztuk, veszekedtünk, ki vezesse. Aztán 150 km után hiába volt mindenféle veszekedés, Jürgen ugyanis nem indult. Halott műszerfal, működő önindító, de sajna gyújtás nélkül nem sokra ment. Hurrá, teszteljük a Mobilitás garanciát.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr45250477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Labdacs 2013.04.28. 15:15:28

@TaaT: lehet, hogy azt kéne, mert nem is egyszer, hanem kétszer sikerült beletenyerelnem a jóba. itt a sztori folytatása:
nepitelet.hu/autok/volkswagen/polo_2001/a_21_ejszakas_kaland/

Bolsi Buster 2013.04.28. 15:22:03

@Hota: Helye is válogatja.

Ami a kisvárosban erős bunkóság (erőszakos furakodás sávváltásnál), anélkül Pesten nem lehet közlekedni. Múltkor pont egy csillivilli nagyautóval akartam sávot váltani, köhömm, határozottan, és csakazértse engedett be egy Suzukis. Most meg lehet hogy itt irkál hogy hogy köcsög nagyautósok. Pedig nem is vagyok nagyautós, hanem kicsi. Meg bunkó sem csak ha muszáj...:)

És aki úgy udvarias, hogy beengedi azokat is, akik a párhuzamos sávban előresunnyognak aztán bekéredzkednek/tolakodnak? Az milyen szinten tahóság? Mármint az is aki beengedi őket, mögötte meg 10 autóban anyáznak.

Bolsi Buster 2013.04.28. 15:27:27

@Labdacs: Az optimizmusért dicsértelek feljebb, de ez:

''három ilyen autó került az országba, abból az egyik a miénk volt.
választhattunk:
1. garanciális javítás, óriási értékvesztéssel
2. új Polo
3. új Golf, ráfizetéssel''

Hát ez azért már Magyarországon sem így müködik. Megérte volna a dolog az ügyvédet, új autónál. Biztosan gyorsan megegyeztetek volna a pénz vissza, viszontnemlátásra verzióban.

Kezdő Laikus 2013.04.28. 15:33:09

@Labdacs: A Golf-rol tudunk olvasni nepiteletet? Mar egeszen erdekel, hogy azzal hogy alakultak a dolgok. :)

Hurri Kán 2013.04.28. 15:51:11

@Ciri:
Ne bántsd. Szegénynek mindenről az jut az eszébe :)))

TaaT 2013.04.28. 16:19:23

@Labdacs: Ez azért komoly :O

Nálam most egy kis elektronikai zűr van a négyesgolffal, de semmi komoly.

Teshow 2013.04.28. 16:31:13

Érdekes, hogy amikor valaki meghallja, hogy egy autó 3500-ös, meg 5 méter hosszú, meg 200 LE, akkor mennyire másképp gondolkodik itt Európában, mint "odaát" és elfelejti, hogy ott az autók többnyire alapból ekkorák, ez ott nem prémium kategória. A postban szereplő Concorde USA léptékkel valójában egy átlagautó, annak is inkább a belépő szintje. Presztízs-értékben kb egy Swiftnek felel meg (németeknél II Golf, jó legyen III) Ez egy "nagyi" autó, arra készült, hogy elmenjenek vele bevásárolni a MALL-ba (a plüss huzat is erre utal, kevés kocsiban nem alap a bőr, csak ha a vevő még ezen is spórolni akar). A nagy motor ellenére a teljes meghajtás lánc az ottani szabályos 55 mph/órára van belőve, a motor tartósan hajtva melegszik, a futómű kőkorszaki, és csónakként hullámzik, a kormány idegesítően könnyű. Ehhez tegyük még hozzá, hogy az USA autóipara ezidőtájt kezdte alkalmazni a mára már sajnos mindenhol jól ismert tervezett avulást, amibe aztán végül (többek közt) belebukott az autóiparuk, ugyanis annyira durván csinálták.

Néhány barátom akkoriban vett (hozatott) magának ilyen autókat. Itthon jól mutattak, lehetett velük menőzni, mert egzotikus gépeknek számítottak a hazai utakon. Csak azután az európai presztízsmárkákhoz szokott szemmel elkezdtek jönni a meglepik. A sok olcsó anyag hamar tönkrement, a rengeteg elavult műszaki megoldás elvett minden vezetési élvezetet, az akkor még nálunk is eltűrt 160 körüli sztrádatempónál (ha mertek velük ennyivel menni) megfőttek a motorok, elszálltak a váltók.
Amikor pedig elérték a 100e mérföldet vagy a négyéves kort, akkor egyszerűen szétestek. Több esetet is volt alkalmam közelről személyesen látni, a legdurvább az egyik barátom újonnan vett Lincoln Mark VIII-asa volt, azt sokat vezettem is, egy idő után megszoktam, hogyan kell, de eleinte szabályosan félelmetes volt. Amikor pedig az autó elérte a negyedik évet, két hónapon belül szinte varázsszóra ment tönkre benne minden. A kapcsolók kiestek (!) a helyükről, a teljes elektromos műszerfal megbolondult. Többnyire ment az autó, de folyamatosan produkálta a bosszantó hibákat. És hangsúlyozom, ez egy Lincoln volt, ami ott elitmárkának számít, nem Chrysler, ami ugye elvben a népautó.

Persze hobbyautónak jó lehet(ne) ez a Concorde is, csakhogy az amerikai-autósok ezeket a gépeket már nem tekintik igazi amerikai vasaknak - az USA-ban szerintem már nem is nagyon futnak, többnyire elbontották őket. Talán ezért sem indokolt a postoló óriási arca, gyanítom egyébként, nagyon fiatal srác lehet.

Sorry, ha hosszú voltam!

Labdacs 2013.04.28. 16:35:26

@Kezdo Laikus: a Golf februárban volt 5 éves, 95ezer km van benne, hiba nélkül működik, szeretjük. ítélet még nincs róla.

w a s d 2013.04.28. 17:22:06

@Labdacs: Azért ezt így kifogni tényleg nem semmi.
Amúgy az első Polonál hiányzó "szemeteshez" nem valami dohányzó csomagot kellett volna rendelni, jellemzően 5-15ezer forint közötti felárral?

Labdacs 2013.04.28. 17:23:14

@w a s d: noénnemtom, nem dohányzom.

Ciri 2013.04.28. 18:02:10

@w a s d: olyat abba nem lehetett rendelni.

Ciri 2013.04.28. 18:07:37

@Labdacs:
A második Polo nem 2007 vége felé romlott el?

JaxTeler 2013.04.28. 18:36:49

A Seicentorol én írtam, kellemes meglepetés volt viszont látni itt a Heti Merítésben. :) A VTI reggelizés valóban csak poénkodás volt, még csak eszembe sem jutna, hogy ilyennel próbálkozzak :)
Egy ideig én is próbáltam úgy közlekedni, mint ahogy The Good Boy! kolléga felesége a Smartal. Egy két húzós szituáció után viszont rájöttem, hogy nem érdemes forszírozni egy esetleges karambolt így inkább előzékenyebb vagyok.

Labdacs 2013.04.28. 18:40:14

@Ciri: de, november környékén.

lcka 2013.04.28. 19:22:36

az audi, és a vw nagyon jó! :-D a polohoz: ez így üzemszerű, az összes német autóban így működik (direkt)

Vitalij 2013.04.28. 19:27:49

A lincolnhoz.. volt egyszer egy amerikai kis escort gt-nk.
1.9 es motorral, manuális váltóval. Jól ment, a katalógus fogyasztási adata, városon kívül 7liter, vegyesben: 10-12liter, városban meg: "14+" liter. De akár a röhelyes 20-25 litert is bekajálta, amikor átváltottam sport láb fokozatba. :D
Amúgy sima bejárásnál 11 literes fogyasztással jártam vele.

A probléma a kocsival ott kezdődött, hogyhuszonakárhány éves lett, megkapta a karosszéria felújjítást, és elkezdtek elromlani az elektromos ketyerék benne.
Az alkatrészekre két megoldás volt, vagy levadásztuk az európai megfelelőjét (mondeo/scorpio), persze bontóba, mert a cikkszámok sosem stimmeltek, így muszáj volt a szemünkre hagyatkozni, ám ezek az alkatrészek vagy működtek vagy két hét múlva elfosták magukat. A másik megoldás az volt, hogy megrendeljük... igen ám, de fordék hiába gyártják az alkatrészeit németországban, európában ezeket az alkatrészeket nem adják el, csak amerikából lehet megrendelni. Gondolom mondanom sem kell, hogy nem repülővel küldték a cuccot hanem hajóval, és gondolom mindenki sejti, hogy az alkatrészárak, így kb egy maserati alkatrész árával lett egyenlő..
Így hiába az amerikai feeling, megváltam tőle, nem volt pénzem fenntartani egy olyan autót ami megy két hetet aztán meg áll egy hónapot a garázsban. Meg az az érzés, amikor reggel beülsz a kocsiban és azon kell imádkozni, hogy vajon elindul-e vagy mehetek busszal..
Ezek után bármily szürke is legyen egy VW termék, a lényeg hogy menjen :D

Persze sajnálom hogy eladtam a kocsit, hisz imádni való volt.. gondolom az alfások ezt hívják alfa amorénak, de pont ez az amiből nem kérek! :D

srank 2013.04.28. 20:48:25

a fusion az lehet alternatívája egy honda jazz-nek, utastér , helykínálat kihasználhatóság szempontból, mert a jazz használtan nagyon drága ...

wody21 2013.04.28. 20:58:49

Mivel még senki sem írta: - Ez kimondottan jó "eresztés" lett! Mindegyik (!) linkelt népítéletet elolvastam, és tetszettek! :) Csak így tovább. (persze jó néha szörnyülködni is, de az ilyen korrekt vélemények/írások azért csak fogyaszthatóbbak.)

Roll1983 2013.04.28. 21:23:55

Jó, hogy a "digólimó" végre kimaradt. :D

Andrew460T 2013.04.28. 21:36:46

Ha minden egyes írás olyan részletes és objektív lenne mint az Audisé, akkor tanulhatna is az ember a népítéletekből, mert így a nagyja csak élménybeszámoló. Azt meg meg lehet b@szni ha pl valaki érdemi infót szeretne gyűjteni a kiszemelt autótípusáról...

DrSzoke 2013.04.28. 21:53:30

@nordea: IF 10-85 Ez volt az enyem rendszama!!! Az elso autom.

DrSzoke 2013.04.28. 21:59:21

@Andrew460T: Azert az audisnak uzennem,ha izgalomra vagyik,uljon tuningolt 2 utemu trabiba es menjen 130-al virsli diagonalon.

Rocko- 2013.04.28. 22:37:12

@Teshow: "Ehhez tegyük még hozzá, hogy az USA autóipara ezidőtájt kezdte alkalmazni a mára már sajnos mindenhol jól ismert tervezett avulást, amibe aztán végül (többek közt) belebukott az autóiparuk, ugyanis annyira durván csinálták."
az micsoda??? :O sose hallottam róla.

nordea 2013.04.28. 23:26:21

@DrSzoke:
IC-26-36... Az első autóm... Nagyon szerettem...!

butschq 2013.04.28. 23:30:51

@Rocko-: ó tudod, az a képlet, amivel kiszámítják, hogy hány nyomásra ugorjon ki a kapcsoló, és mikor menjen tönkre a botmixertől kezdve a belső égésű motorig minden.
De aztat a zegyetemen nem tanícsák, szigorúan az iparban mondják csak el :D

DrSzoke 2013.04.29. 06:46:24

@nordea: En is birtam,bar nem volt tul megbizhato.Igaz kispenzu 20 eves voltam 86-ban es nem kapta meg azt ami kellett volna neki.Meg regi forgalmija volt,es az elso 2 tulaj neve ugy kezdodott hogy DR. :-) En az 5. voltam.

Rocko- 2013.04.29. 07:09:27

@butschq: óh!

@DrSzoke: akkor csak doktorhoz került. :)

froton 2013.04.29. 08:20:30

Polo: "Néhány dolog, amit nem értek": ha egy szervizről kidrült, hogy xart sem értenek hozzá, mi a faxért kell ismét oda vinni (ráadásul többször is). Szvsz a fedél leesése erősen a szerviz hibája (nem tették vissza/húzták meg megfelelően a csavarokat).
"Update: elhoztuk a szervízből. A "szakember" annyit tudott hozzátenni, hogy nem igéri, hogy reggel indulni fog az autó. Aztán sóhajtott egyet, széttárta a karjait és ennyit mondott elhaló hangon: "elektronika..." Köszönjük..."
Ahhoz már nem volt vér a pucájában, hogy bevallja: "hülyék vagyunk hozzá...."
Na meg ez is milyen javítási módszer má: "lefuttattak egy keresést az európai rendszerben, hátha van erre a jelenségre precedens." Bazmeg.....talán a konkrét autón a konkrét hibát kellett volna feltárni, mert millió oka lehet. Példa: Ha nincs kép a számítógép monitorján mi a teendő? Fórumokon nézelődni és kicserélni a monitort, mert valaki azt írta, vagy esetleg megnézni, hogy nem-e pl a betáp kábellel van gond? Barmok...
Tény, hogy a polo nem vizsgázott túl jól (garancia időn belül elromlott), de szvsz ha értő kezek közé kerül, elsőre meg lehetett volna oldani a hibát és az autóval nem lett volna több gond, ehelyett azt is elbaxták rajta, ami jó volt, az eredeti problémát pedig nem javították ki soha.

froton 2013.04.29. 08:23:13

Azt mindenesetre tudom, hová nem fogok autót vinni javíttatni...Óbudai Autójavító

w a s d 2013.04.29. 08:26:14

@Ciri: Ha nem lehetett rendelni, akkor nagyon igaza van az ítéletet író @Labdacs: - nak, hogy megemlítette hibaként. Nem egy hatalmas, de azért hiba. Sőt, nekem egy kisebb csalódás (ismét) a VW- ben ezt megtudni.

szabi1983 2013.04.29. 08:42:34

Hmmm szegény pólóst megszívatták de szerintem méltányolandó, hogy végül szőröstől bőröstől kicserélték az autót. Ez nem megy ám minden márkánál így. És minden márkánál előfordulnak ilyen fekete bárányok sajna.
Az Audisnak irigylem az optimizmusát. Már ami a holland autókereskedők jóhiszeműségére irányul. Van egy pár holland haverom.

szabi1983 2013.04.29. 08:49:55

Ja egyes franszia és olasz márkáknál minden autó ilyen fekete bárány. A japánoknál nem de olyan nem mindenkinek kell. Nekm pl soha.

laci_52 2013.04.29. 09:58:24

"Sosem tekintettem Audikra, mint a vágy tárgyára, és ez egy év használat után sem sokat változott."

Pedig az egyik legjobb autó! Ha tele lennék lóvéval, vennék egy A6-ost és legalább tíz évig vidáman furikáznék vele.

uglykid 2013.04.29. 12:08:50

@szabi1983:
Kedves "barátom"!
Ennyi intelligenciával, bölcsességgel, hogy voltál képes regisztrálni a fórumba??

szabi1983 2013.04.29. 12:13:46

@uglykid: Utánnad regisztráltam és így könnyen ment. Volt viszonyítási alap. Ja és barátod a ...

Teshow 2013.04.29. 13:17:28

@froton: "ha egy szervizről kidrült, hogy xart sem értenek hozzá, mi a faxért kell ismét oda vinni (ráadásul többször is)"

Azért, mert az emberünk az Óbudával állt jogviszonyban, és ez egy garanciális autó volt.
Természetesen lett volna egy sor más jogi megoldás is az ügy törvényes kezelésére (megjegyzem, a végén mindenki jobban járt volna) de én ma ügyvédként mindenkinek azt javaslom, inkább kössön valamennyi kompromisszumot, és válasszon a bajára olyan megoldást, ami peren kívüli és a kötelezett ÖNKÉNT végrehajtja, mert ez még mindig jobb, mint egy évek alatt megnyert, és SOHA végre nem hajtható ítélet.
Sorry, de ez egy ilyen ország :(((((
Megjegyzem, a postoló végül nem is kötött semmilyen kompromisszumot, mert kapott egy vadonatúj cseretárgyat, felár nélkül. Erőltethette volna jogi úton az elállást, de azt az írásából kitűnően nem akarta.
Ezután megint rosszul járt, és megint korrektül (jogi értelemben) orvosolták - ebből a szempontból az Óbuda Autó nem vizsgázott rosszul.

A többi megjegyzésedre: abból a szempontból én sem értem a szerviz hozzáállását, hogy miért kísérleteztek, amikor már tudták, f*ngjuk nincs a dologhoz, de hát ez is egy ilyen ország .....

Teshow 2013.04.29. 14:00:33

@Rocko: Ha nem ismerném a kommentjeidet, és nem tudnám, hogy (1) tájékozott ember vagy (2) imádod provokálni a többieket, akkor még be is xoptam volna, hogy nem tudod, mi az a tervezett avulás :)))
Szerencsére "butschq" olvtárs nagyon érthetően és korrektül megválaszolta, így nekem már csak egy kis "történelmi" áttekintés maradt:
A lényeg, hogy kb a '80-as évek végéig az emberek vidáman vásárolták a fogyasztási cikkeket, de utána ez a folyamat megtorpant, és a marketingeseknek ki kellett találniuk, hogyan "kényszerítsék" rá az embereket a további vásárlásokra. Ennek (leegyszerűsítve persze) két módja kínálkozott: az egyik, hogy ha egyszerűen elromlik az a cucc, a másik ha hirtelen korszerűbb kell helyette.
Az elsőt még ki kellet később egészíteni azzal is, hogy nem ártana tudni, mikor fog elromlani az a cucc, továbbá rájöttek arra is, a cucc ne legyen javítható, mert akkor tuti az új megvétele. Hát ekkor kezdték a mérnökök a "sose kop el" termékek gyártása helyett azt méricskélni, hogy "mikor kell majd elkopnia".
A második módszer nagy úttörője a számítástechnikai ipar, azon belül is a Microsoft volt, de ezt a sztorit már ismerjük .... :(

Shadowbull 2013.04.29. 14:11:46

@Teshow: "nem ártana tudni, mikor fog elromlani az a cucc"

Azt tenyleg jo lenne tudni, kar hogy senki sem tudja...

Teshow 2013.04.29. 14:41:47

@Shadowbull: De, a mérnökök és a marketingesek elég nagy pontossággal tudják. Csak épp hét lakat alatt őrzik a titkot :(

froton 2013.04.29. 14:58:26

@Teshow: bevallom, egy kicsit felületesen olvastam el, nem gondoltam a garanciára, na de úgy tudom, hogy hivatalos márkaszerviz nem csak 1 van az országban. Ezen kívül mintha azt írta volna az illető hogy még vitatkozott is a tréleressel, hogy hová vigyék: "csereautó az nincs, mert az Óbudai autójavítóba szeretnénk vitetni, ami nem Porsche Hungária."
Az autó garis volt, ha az egyik szervizben nem tudták megjavítani, kereshettek volna másik hivatalos szervizt, ahol a garanciát érvényesíthették volna (szerintem).
2. hsz.:

"Hát ekkor kezdték a mérnökök a "sose kop el" termékek gyártása helyett azt méricskélni, hogy "mikor kell majd elkopnia"."
Ne haragudj, de mérnökként én erre azt mondom, hogy répaság. Tervezett minimális élettartam mindig is volt (nem pedig az, hogy mikor menjen tönkre)
Csak amíg régen a logarléccel méricsgéltek és a kisebb pontosságú gyártás miatt kénytelenek voltak alaposan túlméretezni egy-egy alkatrészt, hogy az biztosan kibírja a minimális élettartamot (ebből adódóan volt sok példány, ami lényegesen tartósabb volt az előre meghatározottnál) addig a mai technológiákkal ezt sokkal pontosabban meg tudják tenni, így nincs kirívóan a társainál többet teljesítő példány, az elvárt élettartamuk alatt viszont megbízhatóbbak.
Vegyünk példaként egy 190D mercit. Sok példány közülük 500 ezer km-t simán elment és a 80-as, 90-es években ez nagyon jónak számított, kevés gyártó terméke tudta ezt. Ma egy mezei TDI VW, toyota, honda is bármikor megcsinálja ezt, ha rendesen bánnak vele. Mobile.de-n néztem anno autókat, ott kevésbé hazugok a kereskedők, kb 20 tourant találtam ami túl volt a 450 ezer km-en, némelyik még a 600 ezret is megfutotta (általában taxik), de lehetett hallani 1 milliót futott IV-es golf TDI-ről is itt a TC-n. Persze, mikor ezek a taxik kis hazánkba kerülnek, egyből keveset futott nem dohányzó 190-ezret futott darabok válnak belőlünk. Az egyik balfék magyar hirdető pl rajt hagyta a salzburgi taxicég rendszámtábla keretét a lefotózott autón. A hirdetés szövege természetesen a full bőr, DSG, keveset futott, nem dohányzó, hölgy tulaj, Magyarországon forgalomba helyezett stb....volt...Aztán amikor a kuncsaft megveszi a félmilliót futott autót 200 ezer km-el az órában és 50 ezer km múlva motorgenerálra kényszerül, akkor keletkeznek az ilyen legendák a tervezett avultatásról....

froton 2013.04.29. 15:03:30

Teshow: Még egy apróság: az adac felmérése szerint pl az utóbbi években sokkal kevesebb a mechanikai probláma az autókkal, mint 15-20 éve és megbízhatóbbak is az autók annak ellenére, hogy lényegesen bonyolultabbak. Ha összehasonlítasz egy 20 évvel ezelőtti autót egy maival, akkor kb a faék vs mikroprocesszor hasonlat a megfelelő....

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.29. 15:14:19

Azért a majd félmillás nagyszervíznél felsírtam.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.29. 15:18:52

@froton: Mondjuk, aki alatt megáll az autó, azt nem vígasztalja, hogy a probléma nem mechanikai-, hanem elektromos eredetű volt.

Shadowbull 2013.04.29. 15:20:26

@Teshow: dehogy. nem is erdekel senkit.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.29. 15:20:32

@froton: ...amit adott esetben meg sem tudnak találni, mint azt a mellékelt ábra mutatja

Ciri 2013.04.29. 15:32:09

@froton:

"Az autó garis volt, ha az egyik szervizben nem tudták megjavítani, kereshettek volna másik hivatalos szervizt, ahol a garanciát érvényesíthették volna (szerintem). "

Így van, viszont az autócsere igényét csak ott tudja érvényesíteni ahol vásárolta.

froton 2013.04.29. 15:42:06

@agresszív kismalac: az, hogy valamelyik szerelő nem találja a hibát, sztem a szervizt minősíti, nem az autót. El kéne járni továbbképzésre (de nem csak pogácsát zabálni, hanem tanulni is) és akkor képzettebb lenne az illető szerelő.
Kedvenc sztorim: haveromnak volt egy toyota dyna kisteher. Vitték a márkaszervizbe olajcserére. A szerelő nem tudta, hogyan fér a motorhoz. Mint utóbb kiderült, az eredeti szakmája mezőgazdasági gépszerelő és fingja nincs az adott típushoz.
Persze, engem sem vigasztalt, hogy elektronikai hibája van a kocsimnak (túl a 290 ezer km-en az első problémám volt vele), mikor munkába indulva a 4 hengerből 3 kezdett dolgozni indulás után. Elvittem a szokott helyemre, PD elem stekker kontakt hiba. Szétszedték, kipucolták, összerakták, újra jó volt. 5000 ft. Itt már azért örültem, hogy nem mechanikai probléma, hanem csak egy vacak stekker. Márkaszervizben ugyanez a művelet 40 ezer, mert ott nem tisztítják meg, hanem újat tesznek bele. Aztán ha még egy kicsit zsiványabb is a szervizes, simán beadja az amatőr autósnak, hogy motorvezértőt kell cserélni 200 ezerért, ami persze nem oldja meg a problémát, mert nem is az a baja. Erről a poloról is simán el tudom képzelni, hogy valami filléres dolog lehetett, csak hülyék voltak hozzá aztán a végén gariban cserélték a kocsit. Ez magyarország....De legalább kicserélték és nem sunnyogták el.

froton 2013.04.29. 15:47:51

@Ciri: valóban, viszont ha rögtön értő kezek közé kerül, akkor nincs ez a huzavona és nem szükséges a csere sem.

Ciri 2013.04.29. 15:51:03

@w a s d:
Azt nem mondtam, hogy nem volt rá megoldás csak azt, hogy nem volt rendelhető gyárilag :)

www.volkswagen-zubehoer-shop.de/shop/index.php?cat=c19_Komfort.html&sortierung=prau&artikelproseite=12&page=1

The Good Boy ! 2013.04.29. 15:53:39

@froton:
"Erről a poloról is simán el tudom képzelni, hogy valami filléres dolog lehetett, csak hülyék voltak hozzá aztán a végén gariban cserélték a kocsit."

Ha végigolvastad volna az ítéletet, akkor látnád, hogy végül ki lett vonva a forgalomból a szekér. Gondolom, ha filléres dolog lett volna a baja, akkor a kerekedő talpra állítja és utána értékesíti. Gondolom, mielőtt egy ilyen autó visszavásárlás megtörténik, előtte csak értekeznek az anyacéggel, mert ez a kocsivisszavétel senkinek nem jó, sem a vezérképviseletnek, sem a kereskedőnek, a gyárnak meg főleg nem jó egy javíthatatlan autó sztorija? De ezt gondolom @Ciri: pontosabban meg tudja mondani.

Ciri 2013.04.29. 16:04:01

@The Good Boy !:

"végül ki lett vonva a forgalomból a szekér. Gondolom, ha filléres dolog lett volna a baja, akkor a kerekedő talpra állítja és utána értékesíti. Gondolom, mielőtt egy ilyen autó visszavásárlás megtörténik, előtte csak értekeznek az anyacéggel, mert ez a kocsivisszavétel senkinek nem jó, sem a vezérképviseletnek, sem a kereskedőnek, a gyárnak meg főleg nem jó egy javíthatatlan autó sztorija?"

Igazad lehet, szerintem is javíthatatlan volt az autó. Bár ugye ez csak sacc, a sztorit természetesen nem ismerem.

Ciri 2013.04.29. 16:10:20

@froton:

"viszont ha rögtön értő kezek közé kerül, akkor nincs ez a huzavona és nem szükséges a csere sem."

Nem ismerjük a sztorit. Szerintem csak szarul kommunikálták az egészet, olyan ember beszélt az ügyféllel akinek nem kellett volna :))
Arról nem is beszélve, hogy ugye ilyen hiba esetén jobb ha megkérik a tulajt, hogy maradjon az autó legalább 1-2 hetet a szervizben -még ha ez kellemetlen is rövid távon- (indítás és diagnosztika hidegen, melegen, stb) nem pedig abban a pillanatban elvitetni az autót, amikor "éppen" nem produkálja a hibát.

..de ismét mondom, ez csak okoskodás, nem voltunk ott.

Hurri Kán 2013.04.29. 16:13:53

@Ciri:
"Arról nem is beszélve, hogy ugye ilyen hiba esetén jobb ha megkérik a tulajt, hogy maradjon az autó legalább 1-2 hetet a szervizben -még ha ez kellemetlen is rövid távon- "

Feltéve, ha adnak csereautót, ami garanciaidőn belül szerintem elvárható. Hálistennek nem voltam soha ilyen helyzetben, volt olyan időszak, amikor ha akartam sem tudtam volna két hétre otthagyni a kocsit.

Teshow 2013.04.29. 16:20:44

@froton: Nem is így csinálják ezt az autóiparban, hanem ennél rafkósabban, itt a javíthatatlan, csak "egybecserés" alkatrészek adják a nagy bizniszt.

De mondok inkább másik példát:
Az első családi automata mosógépünk 35 éve müxik.
A második gépünk 10 évet bírt (középkategóriás márka volt)
A mostani 5 év után elkezdett köhögni (prémiummárka, ezt ajánlotta a szerelő)
Közben sokat "fejlődött" a technika...

Sajnos ezen már nagyon összevitatkoztunk páran egy másik fórumon (nem autós) ezért itt be is fejezném a témát - ott és akkor nagy és parttalan veszekedés lett a vége, ennyit nem ér.
Aki tudja érti, aki érti tudja :)

Teshow 2013.04.29. 16:26:49

@froton: "5000 ft. Itt már azért örültem, hogy nem mechanikai probléma, hanem csak egy vacak stekker. Márkaszervizben ugyanez a művelet 40 ezer, mert ott nem tisztítják meg, hanem újat tesznek bele. Aztán ha még egy kicsit zsiványabb is a szervizes, simán beadja az amatőr autósnak, hogy motorvezértőt kell cserélni 200 ezerért, ami persze nem oldja meg a problémát, mert nem is az a baja."

No, ez már egy másik story. Ez igazi magyarosch. Láttam ilyet :(

Shadowbull 2013.04.29. 16:33:02

@Teshow: akkor befejezeskeppen: olyasmit allitasz, aminek semmi koze a valosaghoz. Tervezett avultatas mint programozott tonkremenetel nincs, nem is volt, egy kalapacsnal komplexebb gepnel nem is lehet megcsinalni, lehetetlen.

Vitalij 2013.04.29. 17:08:05

Ja persze, és hogy hozhatnak forgalomba olyan önindítót a vitohoz ami max háromnegyed évig bírja, természetesen fél év a garancia hozzá. Persze olcsó, mert a cégnek, mindig a legolcsóbb megoldás kell.. Első lengéscsillapító ua.

És ha már VW.. 3ajtós 99-02ig gyártott ibizának érdekes módon, pont 10 éves kora után kezd el rozsdásodni a hátsó sárvédőív, gondolom mondanom sem kell, hogy a kézikönyv szerint 10 év a garancia rá. És ahogy figyeltem az 3ajtós ibizáknak/cordobáknak mind ugyanott rohad.

A laptopokról ne is beszéljünk, mert jó ha 2-3 évet kibírnak használat közben, de a mosógép még jobb példa erre..

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.29. 17:52:41

@froton: Ha él az email-címed, küldtem egy levelet.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.29. 17:58:37

@Teshow: Hogy öt év után elkezdett köhögni, csak a probléma egyik fele. A másik, hogy jó eséllyel nem érdemes javítani, mert többe kerül, mintha vennél egy másikat.

Teshow 2013.04.29. 18:30:28

@Shadowbull: "egy kalapacsnal komplexebb gepnel nem is lehet megcsinalni, lehetetlen"
Megsúgom, épp ez a trükk lényege!
Műszaki pályával nem próbálkoznék a helyedben semmiképp!

Teshow 2013.04.29. 18:32:02

@agresszív kismalac: "jó eséllyel nem érdemes javítani, mert többe kerül, mintha vennél egy másikat"
Igen, te érted!

Ciri 2013.04.29. 18:36:29

@Teshow:

"Műszaki pályával nem próbálkoznék a helyedben semmiképp! "

Tezsvírem ez nagyon mellé ment :)))))))))))))))))))

Rocko- 2013.04.29. 19:28:54

@Teshow: óhh, azt hittem most megtudom hogyan működik, de mégsem!
olyan ez a mint az UFO, mindeki beszél róla, mindenki tud róla, mégse tudja senki bizonyítani...

Teshow 2013.04.29. 20:00:48

Skaccok!
Amit el tudnék mesélni, annak a 99%-a ügyvédi titok.
De ti üljetek csak háttal a lovon, és semmiképp ne hajtsátok át a naptárt 2013-ra. Jó lesz nektek 1953!
Ha keresztények lennétek, tudnátok, hogy az 1. számú főbűn a kevélység. Óvakodjatok ettől!
Úgy, mint én tőletek!
Béke veletek!

Minden Áron 2013.04.29. 20:22:38

Ez az avulás dolog engem még nem ért el pedig lenne táptalaj bőven. Mondjuk anyám mosógépei hasonlóan viselkedtek eddig. Ja én is mérnök vók és mi a tervezett élettartamra építünk kb. 100 éve hivatalosan. Nálunk a "B" verzió működik, mocskos gyártói lobby ébreszti a tudatlan igényeket manapság. Amúgy meg én nem örülnék ha a kommenttársak nyelve közelről fényezné a sejhajomat...

Minden Áron 2013.04.29. 20:47:42

Téglából nem lehet kéményt építeni, mer' a piszoknak nincs ÉMI minősítése... A mocsok több ezer éven keresztül titkolta...

Minden Áron 2013.04.29. 20:55:33

A népítélet pedig tényleg felhígult, de azt hiszem ezt már régebben kiveséztétek. Kevés a valóbban hasznos és objektív köztük. Van egy saab 9-5 vélemény valami szabós, na az zsír, ide beférne.

Shadowbull 2013.04.29. 21:56:05

@Teshow: de jo hogy szolsz, mert majdnem megprobalkoztam vele.

butschq 2013.04.29. 22:13:17

@Teshow: A mások lenézése, hogy viszonyul az állítólagos tervezet avultatáshoz?

Egyébként bírom, mikor fórumokon beírják, hogy tudnék olyanokat mesélni, hogy néznétek. Mesélj akkor! Névtelenül megy a kommetelés. Vagy félsz, hogy elfog a CIA ip-cím alapján :)
Amíg nincs konkrét dolog, addig ez csak hangzatos, de üres szavak dobálása.
Olyat pedig egy bölcsészmérnök is tud.

samot 2013.04.29. 22:14:22

@Teshow: Aha,szoval te vagy az aki a Holdrol jött vissza!

Rocko- 2013.04.30. 00:17:43

@Shadowbull: :)))

@butschq: te is csak irigy vagy hogy nincs ilyen okosító foteled.

Minden Áron 2013.04.30. 06:32:37

Te is bölcsész vagy? - Nem, csak elbambultam...

froton 2013.04.30. 06:57:56

@The Good Boy !: nem kerülte el a figyelmem, hogy ki lett vonva. Viszont a kereskedő nem tehetett mást ilyen esetben, mert akkor be kellett volna vallania, hogy képtelen volt megjavítani, azt pedig az anyacég felé nem teheti, ha már egyszer kicserélték az autót. Egyszerűbb volt nekik leadni a rendszámot, mint megcsinálni. Kíváncsi lennék az autó sorsára, mert vevő csak egy levelet kapott a forgalomból való kivonásról, attól még újra forgalomba helyezhette egy nepper. Illetve a VW-nál nem tudom, hogy ilyen esetben visszaviszik-e az autót a gyárba átvizsgálni....

froton 2013.04.30. 07:25:31

@Teshow: én sem veszekedni akarok...A mosógép éppen jó példa.
Feltételezem,a 30 éves masina hajdú minimat vagy energomat...:)) Van nekem is egy, Eddig egy szivattyút kellett cserélni benne, azt is 25 éves korában (mellesleg az a készülék AEG 'liszesz'). A mostani mosógépünk egy elektrolux, 5 éves. 3x volt vele baj. Először szerelőt hívtunk, mert garis volt. Eldugult az öblítő része. Másodszor az ajtózár stekkere égett meg, azt már én javítottam, egyszerűen ráforrasztottam a vezetéket, nem vettem 6 ezerért stekkert, ami 3 év múlva újra megég. 3. alkalommal ismét dugulás volt a baj a kifolyó csőben. Viszont el tudom képzelni a háziasszonyokat, akik nem állnak neki szétkapni a mosógépet, hanem egyből hívják a szerelőt, az meg minden alkalommal legombol róluk 6-8 ezer ft-ot, persze, hogy tele lesz a hócipőjük. Valóban ezek az új mosógépek kevesebb ideig bírják, de nem azért mert úgy tervezték, hogy 5 év alatt menjen tönkre, hanem azért, mert úgy tervezték, hogy 5 évet bírjon ki, a többi pedig ráadás. Ma ez a ráadás kevesebb, mert jobban tudnak méretezni, míg régen a méretezési pontatlanságokat túlméretezéssel oldották meg.
Ez a "csak egyben cserélhető az egész" sem teljesen helytálló. A szerviznek egyszerűbb egy teljes panelt cserélni 100x ezerért, mint kimérni a hibát egy hozzáértő emberrel és csak a 200 ft-os diódát ki/be forrasztani. Épp most javítottam az autóm ajtónyitó gombját. Rögtön szakembernél érdeklődtem. Válasz: hú, hát azt a gombot csak úgy lehet kiszedni, ha lebontjuk a kárpitot stb....a kapcsoló 10 ezer ft + munkadíj. Na, mondom akkor így marad, de azért csak motoszkált bennem a dolog. Youtubon kerestem egy videot, ami arról szól, hogyan bontanak le ajtókárpitot VW touranban. Az alapján le is vettem. Belülről látszott, hogy a kapcsolót simán ki lehetett volna pattintani a kárpit leszerelése nélkül is. Ezt meg is tettem, kárpit vissza. Kontaktspray a stekkerekre, nem oldotta meg a dolgot. Kapcsolót szétszedtem, kipucoltam, az sem vált be. Végül megfordítottam benne az érintkező lapkát és láss csodát működik azóta is....

Shadowbull 2013.04.30. 07:28:34

@froton: mennyibe kerult 30 eve az atlagfizeteshez kepest egy Hajdu, mennyibe kerul ma egy Elektrolux?

froton 2013.04.30. 07:34:15

@Vitalij: igen, de nem azt határozzák meg, hogy 10 év alatt kezdjen el rohadni, hanem azt, hogy 10 évig ne rohadjon. Ha pontban 10 év után elkezd rohadni, az azt jelenti, hogy épp annyi védelemmel látták el, amennyi szükséges és nem többel.

froton 2013.04.30. 07:40:59

@Shadowbull: Németországban, vagy Magyarországon? :) Itthon ma egy átlag nettó bér fele egy alap mosógép. Az elektrolux inkább közép kategória, kb egy havi átlag bér. A cocializmusban kb 10 ezer ft lehetett egy mosógép, amikor a lada 200 ezer ft volt (ami ma egy 4 milliós autónak felel meg)....vagyis ma 200 ezerbe kellene kerüljön egy olyan kaliberű mosógép, mint az energomat, ami akkor hi-tec volt, a jó mosógépek ma sem olcsóbbak.....

Shadowbull 2013.04.30. 07:46:16

@froton: egy pottyet masok az aranyok: 1982-ben egy Hajdu automata mosogep 13.000 forint volt. Akkor az atlagber 4600 forintot tett ki.

Ma a netto atlagber hivatalosan 140e forint korul van (a valodi persze ettol joval magasabb mert az orszag fele zsebbe kapja a bere egy reszet). Ha hasonlo aranyokat akarnank felallitani akkor ma egy kabe 400.000 forintos mosogepet kene keresnunk.

Ezert az arert ma egy jo Miele gepet kapsz, ami nem fog neked 3 ev mulva tonkremenni.

froton 2013.04.30. 08:04:58

@Shadowbull: köszi, az enyém inkább tipp volt....bár a 10 ezerrel annyira nem is lőttem mellé, az 1982-es átlagbérről meg fingom nem volt, ezért próbáltam emlékeimből felidézni egy 1500-as lada árát....:))

Egyébként a mostaniak sem mennek tönkre 3 év alatt (még az alap mosógépek sem), ha megfelelően használják őket...és most nem feltétlen a calgonra gondolok (amit mi soha sem használtunk, pedig elég kemény nálunk a víz)....

Rocko- 2013.04.30. 10:02:37

@froton: "Valóban ezek az új mosógépek kevesebb ideig bírják, de nem azért mert úgy tervezték, hogy 5 év alatt menjen tönkre, hanem azért, mert úgy tervezték, hogy 5 évet bírjon ki, a többi pedig ráadás. Ma ez a ráadás kevesebb, mert jobban tudnak méretezni, míg régen a méretezési pontatlanságokat túlméretezéssel oldották meg."
"A szerviznek egyszerűbb egy teljes panelt cserélni 100x ezerért, mint kimérni a hibát egy hozzáértő emberrel és csak a 200 ft-os diódát ki/be forrasztani. "
erről van szó.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.30. 13:33:54

@froton: Pedig visszaigazolta a rendszer, hogy elment. Tk. csak azt kérdeztem, hogy pdtdi-mágus e a szerelőd.
Mert nekem az kéne.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.30. 13:40:45

@Rocko-: Persze a szerviznek egyszerűbb, meg lassan nincs is emberük, aki ki tudna mérni egy panelt (a gyárilag szerelhetetlen panelekről most ne is beszéljünk).
Csak a júzer szívja meg a brét.
Lehet, hogy ezzel kellene foglalkozni az EU-nak, nem azzal, hogyan görbül az uborka.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.30. 13:47:24

...meg a nüansznyi fejlődést hozó(?), viszont csilliárdos fejlesztést igénylő, gyártási oldalon fokozottan környezetterhelő, új potenciális hibaforrásokkal járó, elbaltázott karakterisztikájú motorokat eredményező EURO-n szabványokat se biztos, hogy ennyire erőltetni kéne.

Ciri 2013.04.30. 14:52:09

@agresszív kismalac:

"Mert nekem az kéne."

Dobj egy mélt, hátha tudok segíteni.

Rocko- 2013.04.30. 14:54:57

@agresszív kismalac: "a gyárilag szerelhetetlen panelekről most ne is beszéljünk"
pl.?
"meg lassan nincs is emberük, aki ki tudna mérni egy panelt"
nem lehet, hogy olcsóbb munkadíjban, ha a szerelő fellapozza a gyári szervizkönyvet, és a porblémás alkatrészt kicseréli az ott leírtaknak megfelelően, mintsem mondjuk 10-12 óra alatt visszafejti, hogy mi a hiba?

"elbaltázott karakterisztikájú motorokat eredményező EURO-n szabványokat se biztos, hogy ennyire erőltetni kéne."
nem a gáyrtók erőltetik.

Shadowbull 2013.04.30. 14:59:40

@Rocko-: a "szerelhetetlen" azaz magas integraltsagu alkatreszek hasznalatanak egyertelmuen koltsegelonyei vannak. Lehetne olyan panelt is gyartai, amint egyesevel lehet cserelni az elemeket, csak 10x annyiba kerulne.

A ki-be forrasztgatast meg azert nem vegzik a szakszervizek, mert ugy a gyari minoseget nem lehet elerni.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.30. 23:24:09

@Rocko-: "a gyárilag szerelhetetlen panelekről most ne is beszéljünk" Pl. az autóm xenon izzóinak gyújtótrafója egy több emeletes panel, ahol minden mindennel össze van öntve. (A xenon hétköznapi szinten semmivel sem jobb, mint a hagyományos megoldás, viszont sokkal drágább. Egy ilyen trafó százezer forintos tétel.)
"nem lehet, hogy olcsóbb munkadíjban, ha a szerelő fellapozza a gyári szervizkönyvet, és a porblémás alkatrészt kicseréli az ott leírtaknak megfelelően, mintsem mondjuk 10-12 óra alatt visszafejti, hogy mi a hiba?" Nem mondtam, hogy munkadíjban nem olcsóbb. Minden másban viszont drágább.
"nem a gáyrtók erőltetik." Nem is mondtam, hogy ők erőltetik.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.30. 23:26:29

@Rocko-: A fenti Polo esetében is fellapozta a szerelő a gyári szervizkönyvet. Mire ment vele? Autó kuka. Nevetséges.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.30. 23:34:07

@Shadowbull: A szerelhetetlen alkatrészek a gyártó oldalán megtakarítást, a felhasználó oldalán többletkiadást okoznak. Így végül az olcsó termék sokszor drágább. És összességében is gyakran többe kerül végül, mintha a szerelhetőség szempont lenne a gyártásnál. Ez viszont a gyártót nem érdekli.
A "dobd el, vegyél másikat" elv hosszú távon fenntarthatatlan.

TaaT 2013.05.01. 00:20:13

@agresszív kismalac: "A xenon hétköznapi szinten semmivel sem jobb, mint a hagyományos megoldás, viszont sokkal drágább."

Mármint a szenon nem jobb a halogén fényforrásoknál?

"Egy ilyen trafó százezer forintos tétel."

Még jó hogy a bontókban egy tízes :)

Ciri 2013.05.01. 05:28:12

@TaaT: na mondjuk azt megnézném, hogy hol kapsz b6 passathoz egy tízesért trafót :)

TaaT 2013.05.01. 14:23:24

@Ciri: Enyémhez (Golf4) régebben annyiért volt... Meg komplett lámpa trafóval, égővel 25-ért...

@agresszív kismalac: lehet addig mint a gyári új, ki tudja...

Shadowbull 2013.05.02. 06:54:55

@agresszív kismalac: a felhaszanlo oldalan is egyertelmu koltsegmegtakaritast jelentenek. Gondolj csak bele, hogy manapsag egy kisautoban milyen szintu muszaki megoldasok vannak, olyanok amik 20 evvel ezelott a csucskategoriaban sem voltak. Es ezt meglehetosen olcson kapod. Ez a vasarlo szamara a megtakaritas.

Hogy aztan szerelni adott esetben dragabb, az egyreszt a sokadik tulajt fenyegeti, ezert kevesbe erdekes, masreszt a dragabb szerehetoseg egyebkent is a komplexebb technika sajatja, nyilvan egy faeket konnyebb szerelni mint egy atombombat.
süti beállítások módosítása