Megveszem a világ legjobb autóját

  2013. január 29. - ZáchDani Címkék: mercedes dízel autonánia autonania 190 tc flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A legjobb autós oldal a Facebookon
2015-05-04 18:06:23

2003.08 havi 1.9 pdtdi 131 le. VW Golf IV 1.400.000 ft Sportkivitel, kagylo ülések, 6gangos válltó, gyari

Megőrülök, annyira szép
2014-10-07 10:57:53

A világ legszomorúbb munkái sorozatunk újabb gyöngyszemei következnek. Aki kiállítási standot tervez

Ilyen könnyen még sosem nyertél
2014-09-30 15:10:44

Svájcban minden megtörténhet, ami az egyszeri magyar autóbuzinak csupán gyűrött újságpapírból

Ezt ne csináld, ha jön a mentő
2014-09-17 17:58:25

Megfigyelték, hogy az utóbbi időben sorra születnek az érdekes autós témák a szerkesztőség tövében?

Már én is rendszeresen olvasom Csikós reggeli hírlevelét. Mivel, ha jól értem, Kati alól lassan kirohad az autó, Zsolt megint vadászgat a hirdetési oldalakon és barátian megosztja velem a zsákmányt. Rutinos ember lévén, mindig kerül valami érdekes az asztalra, a reggeli kávém mellé.

Közel egy hónapja megy ez így, és még nem mutatkoznak a fáradás jelei. Áramlanak a kétliteres szívódízelek, néha fennakad egy azonnal vegye meg valaki jelzésű kettőhatos, illetve a két szélsőérték közt gyakorlatilag bármi. A selymes sorhatos mindig megelevenedik a fantáziámban, de azt nem merném bevállalni, a többség kétliteres, benzines, az pedig nem érdekel. Egyelőre nem is fontos, melyik típusról van szó, de azért elmondom, 190-es Mercedest, más néven Baby-Benzt keresünk.

mercedes-benz-190-17

Pénteken jártam egy titkos autós klubfoglalkozáson, ahol az egyik sarokban egy törzstag apuka, nyolc-tízéves fiait tanította a netes apróhirdetések szakszerű böngészésére. Elérzékenyültem. Ha a srácokra akár csak egy kicsi ragad valami a látottakból, a modern élet megoldóképlete jut a birtokukba.

Szóval jönnek a hirdetések, nézegetem a képeket és álmodozom: vennem kell végre egy saját autót. Soha nem volt sem új, sem használt autó a tulajdonomban, még ha a Suzukit és a Nissan Micrát kilométer-korlátozás nélkül használhattam is az elmúlt nyolc évben. Tavasztól őszig vagy robogóval, vagy motorral járok és ez így pont jó is. Nem nagyon szerettem az autózást a Totalcar előtt, a motorozás minden idegsejtet a hatalmába kerített a fejemben, ami az élményközlekedéshez köthető. A BMW és a Vespa örök, de a prágai kiruccanásunk óta hiszem, kell egy normális autó a különleges esetekre, illetve, hogy legyen minél több ilyen eset.

Mercedes 190 198302

Az újautó-vásárlásnak és a sokmilliós értékvesztés megfelelő belső kommunikációjának nálunk több évtizedes hagyományai vannak, használtat venni majdnem tilos. A bölcsészeket nagy százalékban tartalmazó családom évtizedek óta hiszi, hogy egy másodkézből származó jármű lealacsonyító, az uraságtól levetett kifejezés jeligévé érett. Én viszont felfedező típus vagyok, nem pedig a konvenciók rabja, és ezt eddig soha nem bántam meg.

A vágyakozási időszak már elkezdődött, és a nagyjából egy évig húzódó bonyolult lelki folyamat végén ott kell ülnöm a vezetőülésen, kezemben a kulccsal, útban hazafelé a saját, szigorúan eredeti állapotú 190-es Mercimmel.

Mercedesy-190-2

Winkler nem érti és szerintem követőivel együtt hülyének is néz. Azt mondja, nem kell nekem saját autó, hiszen olyan tesztautóba ülhetek, amilyenbe csak akarok. Csakhogy valamiért mégis mindenkinek van saját autója a szerkesztőségben, aki amúgy tesztautókat is használ. Sőt, ha a pusztán a darabszámot alaposan felfelé húzó falkatagokat (Bandi, Csikós, Göbölyös doktor vagy Sipos úr, aki talán maga sem tudja pontosan, hogy a Ford Transitok mellé beeső ilyen-olyan kocsikkal együtt mekkora a személyes flottája) nézzük, átlagosan közel másfél autó jut egy Totalcar-szerzőre.

A saját az más, ezt mindenki tudja. Elvégre hotelben sem szívesen lakik az ember pár napnál tovább. Nem akarom, hogy mások irigyeljenek, nem akarom, hogy valamilyennek gondoljanak, csak mert egy régi német prémiumautóban ülök. Amit én keresek, az nem egy használati tárgy, hanem egy kicsi a nyolcvanas évekből, amikor születtem. Egy olyan autó, amit nem használnék szívesen mindennap, amiben jó eltölteni az időt és utazásokra ösztökél és amelynek boldogan bérelnék helyet egy fűtött teremgarázsban.

1982-1993-Mercedes-Benz-190E-3

A mai kompakt szedánoknál kicsit kisebb 190-es épp megfelelően szorít vállban ahhoz, hogy ne tűnjön pöffeszkedésnek a forgalomban. Ugyanakkor közel sem olyan elcsépelt, mint egy W124-es (régi E osztály), és ahogy tudom, nem is bomlik úgy a beltere, mint annak.  

Az elmúlt hetekben nem csak hirdetéseket és Prokee kiváló jubileumi posztját láttam a W201-esről, de rögtön ki is próbáltam kettőt. Tibby benzinese, a sokszor feldolgozott, motorcserén átesett fekete valahogy nem az én világom és nem azért, mert nem megy elég jól. Bár a 122 lóerő nem sok, az ősi motor pont jól viszi a mai szemmel kifejezetten könnyű kasznit, ráadásul automata, ami passzol ehhez a típushoz. Mégsem kéne benzines, aminek az a legfőbb oka, hogy utasként és vezetve is kipróbáltam Csikósék kisdízelét, a hetvenkét lóerős kétliterest. Állítólag nagyon pusztul szegény cseléd, ezért közeleg a búcsú ideje, de motorja büszke, nem adja fel, félmillió kilométer után csak a hajtáslánc holtjátéka hatalmas, de ezt is meg lehet szokni. A leggyengébb Baby-Benz is megy annyira, hogy ne fárasszon a tunyaságával, ráadásul hat-hét litert fogyaszt és kilencven fölött úgy kisimul a járása a hosszú negyedik fokozatban, hogy ha nem én vezetem, el sem hiszem. Százharminccal utaztunk vele az éjszakában és a hangulat olyan jó volt, hogy fel sem tűnt, egyáltalán nem fér el a lábam Pista és Csikós mögött a hátsó ülésen.

0903-Mercedes190E7

Mivel valóban ez lesz életem első, teljesen saját autója, és mivel az autó nálam továbbra is ritka közlekedési eszköz marad, Göbölyös barátunk megfogalmazásával élve, eleve félhobbi állapotú példányt keresek. Megkedveltem Kareszt is, de vele a szokásos apró-cseprő dolgok orvoslása közben ugyanúgy lehet barátkozni, mint amikor nagy a baj, gondolom. Mivel továbbra sem vagyok műszaki szakértő, talán itt az ideje, hogy nyíltan felvállaljam, az engem övező szakértőkre támaszkodva választok, így legalább fröccsen rám is egy kis műszaki kultúra.

A több száz, Csikóssal folytatott beszélgetés és persze a tettre kész cinikus, a reggeltől estig engem belbudázó Tibby jelentik a belső kört, a lelki nyomáspróbáról Pista gondoskodik, Papp Tibi pedig már alig próbál lebeszélni, csak a nézésével jelez néha, hogy a vesztembe rohanok. Így betlehemeznek nap mint nap az asztalom körül, de ez csak tovább fűti a lelkesedést.

SDC11584

Az eddigi kínálat alapján elég valószínű, hogy a megvalósításra a szokásos egy év szépen rá is megy majd. Ahogy nézegetem a hirdetéseket, nagyjából négy-öt csoportra oszlik a 190-esek hazai felhozatala, nem beleértve természetesen azokat a garázstündéreket, melyeknek eladásáról éppen most döntenek a kereszténydemokrata zöld uniszex posztókabátjukba rejtőző idős házaspárok.

Vannak olcsó benzinesek, elfogadható állapotban azoknak, akik csatalovat keresnek, vagy egyszerűen elhatározták, hogy miután a bank elvitte a Suzuki SX4-et, alaposan összezavarják a szomszédokat egy Mercedesszel. Az azonos áron kapható, vagyis 3-400 ezer forintos dízelek már a hirdetések alapján is elsősorban a Lego Technik-kötődésű külvárosi apukáknak valók. Ilyen autót sem szeretnék, mert bár Csikós állítja, ezek a kocsik nagyon élni akarnak, én biztosan kikapnék egyet, ami nem.

201.036-EvoII

Félmillió forint körül jönnek az érdekes, de még mindig nem ideális darabok. Ahogy az elején említettem, a 190-esbe szerelt legnagyobb motor, a 2,6 literes, körülbelül 160 lóerős, benzines, hathengeres volt. Messze nem ez a legerősebb változat, de a 2,3-16, illetve a 2,5-16 jelzésű sportkocsikat nyugodtan el lehet felejteni, feltéve, hogy valaki nem szeretne százezreket költeni az exhumálásukra, mielőtt használni kezdi őket.

Ezzel megérkeztünk a vadászterületemre, ahol sajnos az eszkimók már egymást nézik fókának. Aki megbízható, viszonylag potens, de gazdaságos Baby-Benzt szeretne, előbb-utóbb eljut a fenséges, öthengeres dízelekig. A legerősebb, és egyben kora legerősebb, ekkora személyautóba szerelt dízelmotorja, a két és fél literes turbós verzió, körülbelül 126 lóerővel és több mint 220 newtonméter forgatónyomatékkal. Irigylem a fickót, aki másfélért kínálgatja saját, tükrösre polírozott felnis játékszerét, de főleg azt, aki majd leteszi érte a pénzt, hogy onnantól róla készüljenek a hirdetésben látható zsánerfotók, a naplementés autópályán. Számomra az optimum egy szinttel lejjebb található: az öthengeres motor szívódízel változata kell, lehetőleg a piacozás rémét elém vetítő vonóhorog nélkül.

mercedes-benz-190-diesel-02

A múlt pénteki klubest csak erősítette az elképzelésemet, mivel Csereklyei Marci kölcsönadta a saját, nem különösebben jó állapotú, de azért egyben lévő autóját, egy ilyen kettőötöst. Jó magyar Mercedeshez híven, ez is egy utólag átépített példány, a benzines automataváltója került a dízel mögé. Van valamilyen hangolási probléma is, így ha csak akkora gázt adunk, mint bármilyen közönséges autónak, semmi nem jön át a motor kellemes karakteréből. Amikor viszont alaposan letapossuk a pedált, a fordulatszámmérő mutatója lazán négyezer fölé lendül és máris kiderül, ez a motor más dimenzióban mozog, mint a kétliteres dízel. Képzeljék: ez tényleg jól megy.

Mercedes 190E Cosworth 20

Hát, pontosan ebbe a dimenzióba vágyom, de kéne köré egy olyan utastér, amiről Csikósnak sem jutna eszébe egy teljes családregény, talán a kockás huzat áll neki a legjobban. Ha az egyszerűen szép és tiszta, és persze egy törésmentes, ép karosszéria övezi, évekig nem szállok majd ki belőle. Talán nem túlzottak az elvárásaim, csak az ország nem megfelelő, ahol meg akarom találni álmaim 190-esét.   

Az Autonánia rovat emblémája

Autonánia
Gyakran bóklászunk a Mobile.de-n és az Expressz.hu-n érdekes autók nyomában, amiket aztán nem veszünk meg (na jó, néha igen). Ismerős? Ha ön is szokott ilyet csinálni, írja meg nekünk!
A konkrét használtautókra mutató linkeket a posztok publikálásakor ellenőrizzük, utána azonban lehet, hogy eltűnnek, mert eladják az autót vagy leveszik az oldalról.
Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a sorozat okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr215050267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

beczes (törölt) 2013.01.29. 22:04:16

@Schütii: Fejtsd ki bővebben légyszi, erről nem meséltek nekem! Mi szokott lenni a konkrét probléma, ha van egyáltalán? Könnyű javítani, mennyiben állna meg, mire figyeljek majd még stb.

young-old pkw 2013.01.29. 22:05:57

MB 190:futnék pár kört Magyarországon,hátha "megtalálom a főnyereményt",amire elég kicsi az esély.Aztán irány német,de ami jó ott sem olcsó!
Ha keveset használja,szerintem sem biztos hogy a diesel a jó választás.

Japán autó:őket is szeretem,van is szinte mindig belőle a "háztájiban".Csak ne lenne ilyen "rohadós papírból" a kasztnijuk.De vettem már anno 2,5 TD Pajero-t 10 évesen 1,5 M-ért,az első két hónapban 1 M ment rá!Vagy még "megboldogult vállalkozó koromban" sikerült vennem egy új L 400-at ugyan ezzel a motorral,aztán pár hónapos korában kiégett három izzítógyertya...

mis 2013.01.29. 22:06:15

@korosla: valamint a piacosok védelmében még azért hozzátenném, hogy aki az autójával dolgozik, az sokat megy vele, de általában jobban is vigyáz rá, mert tudja, hogy ha lerobban, akkor 2x a veszteség: nem tud dolgozni, de még fizethet is rá...

mis 2013.01.29. 22:07:20

Dani: irigyellek, remélem nem lesz sok gondod az autóddal!

zupa 2013.01.29. 22:14:52

ehh,
Hollandiaban az autotraderen 3 db 2,5D automata van, ebbol az egyik turbos (kiesik)
A maradek az 7750 euro vagy p.o.a (arat csak telefonon merik kozolni)
www.autotrader.nl/auto/zoekresultaten/mercedes-benz-190-serie/brandstof-bevat-diesel/cilinderinhoud-van-2100/transmissie--automaat/

Ami aranylag jo, es megfizetheto, azt a torokok/arabok egybol elviszik. Marad az olcso sz@r (vagy az sem) es a szep de tul draga youngtimer. Gondolom 300-as EURHUF-nal nem a 8000 feletti kocsikat nezed.

Schütii 2013.01.29. 22:17:02

@beczes: Nincs "baj" vele, meghibásodásilag legalábbis, de az egy szögegyszerű csatolt lengőkaros futómű, ennek okán a futáskulúrája, kanyartulajdonságai, sehol nincsenek egy Mercedeshez képest. Sőt hab a tortán, hogy szörnyen bénán, még ki is látszik az összekötő "gerenda", ha nem bújsz az autó alá, akkor is.

Schütii 2013.01.29. 22:19:18

@m20b25: Van még azokból olyan egyáltalán, amiből nem lett driftautó és/vagy rozsdaboglya?

red87 2013.01.29. 22:43:29

@Rocko-:
Fizikailag tartósan nagy vagyok a Cappuccino-hoz. Akkor már inkább MX-5. De nem, mert ez racionális lenne, olyan kell, ami nem az. Alfa 75, vagy V6, vagy 2.0 TS. Más nem játszik. :)

Béla, tudod a Béla 2013.01.29. 22:44:16

@Rocko-: "Fiat Tipo, Volvo 440, Toyota Avensis, Toyota 4Runner, Volvo S70, Nissan Micra, Suzuki Baleno, Mazda 323. "
Igen ha jól emlékszem ezekkel minddel megszívták :P
Különösképpen a Winkler a 4Runner hátsóhídjával, a Balenó bölcsőjével, a többi autóval pedig csak azért nem emlékezetes a szopás, mert nem mindenki szereti világgá kürtölni ha átbaszták.
Konkrétan a Mazdára, a Nissanra, nem igazán emlékszem, hogy lett volna cikk, annál inkább a Csikós Mercijeire, mely mind orbitális szívás - talán kivéve a tulajnak, mert Ö szeret szopni, de hidd el nem mindenki elvezi a pénisz rossz végén férfi létére.
A 15 évesnél fiatalabb autókra pedig egyértelműen hiba hivatkozni, mert ott még véletlenül bele lehet nyúlni nagy szerencsével, na meg néha-néha bejöhet, mint a lottó ötös.
Leszögezhetjük viszont hogy amint össznépileg megjelentek a 'hozzáértők' autóvételnél,- Domsjő, Bende féle MB190 omm féle Alfa, Polski,-, ott bizony a matematikainál sansznál kb 3X nagyobb eséllyel estek pofára, mintha a feleségeik szín szerint választva random vettek volna autót :)

beczes (törölt) 2013.01.29. 22:52:13

@Schütii: Értem, köszi! Nálam a szögegyszerűség jó pont! Lehet, hogy hihetetlenül hangzik a kívánságlista alapján, miszerint szívó benzines kéne, de amolyan élményautónak venném. Rendbe rakni gyári kinézetre, aztán chillin' and cruisin' lenne!

Csikós Zsolt 2013.01.29. 23:05:38

@Béla, tudod a Béla:
Azt hiszem, a Kati 190-ese elég jól teszi a dolgát így 7 év és 80 ezer kilométernyi használat után, 508 ezerrel az órájában...

De szólj, ha tévedek.

Csikós Zsolt 2013.01.29. 23:08:20

@Béla, tudod a Béla:

Kicsit darabosan emészted meg ezeket a posztokat, azt hiszem, pár apró részlet fölött elsiklasz, például egész évek fölött, amikor panaszkodnak, hogy egy-egy használatban levő autóról nem lett poszt. Mert a jólműködés igazából kurva unalmas olvasói szempontból. Aki jó újságíró, az a szívást domborítja ki. Aki jó magyar sztár, az meg mindent agyonönt rózsaszín cukormázzal, és hallgat arról mekkora hülye. Én inkább ember vagyok, a sztárság maradjon meg a VV3-nak.

Csikós Zsolt 2013.01.29. 23:11:58

@nyelv-ész:

Khm, a mi 190-esünkben 508 ezer van. Nem akarok szájpókerezni, de 7 év alatt a futóműben összvissz két kormányösszekötőt cseréltünk (most decemberben), és nem azért, mert elhanyagoljuk. Féltengelycsere 130 ezernél? Lol... Itt azok még eredetiek :-)

Rocko- 2013.01.29. 23:12:28

@red87: ezen már nem tudok segíteni. :)

@Béla, tudod a Béla: "Igen ha jól emlékszem ezekkel minddel megszívták :P"
mesélj milyen szívásra gondolsz? azt mondtad hogy oltári nagy szívás. az, hogy belefut ehy típushibába, az nem szívás. amiket Csikós leművel Karesznál a Mercikkel, AZ szívás.

"Különösképpen a Winkler a 4Runner hátsóhídjával, a Balenó bölcsőjével"
kicserélték, azóta milyen hibát hallottál róluk?
úgy látom fura fogalmaid vannak a szívásról.

"Konkrétan a Mazdára, a Nissanra, nem igazán emlékszem, hogy lett volna cikk"
mert nincs miről? lásd Papp Tibi, írt az Avensisről hogy röhejesen semmi baja nincs, erre elküldték a fenébe. na, ezért nem olvasol róluk.

"annál inkább a Csikós Mercijeire, mely mind orbitális szívás"
még szerencse hogy nem volt benne a felsorolásban.

"A 15 évesnél fiatalabb autókra pedig egyértelműen hiba hivatkozni"
akkor most légy szíves jelöld meg melyik a 15 évesnél fiatalabb kocsi. de hozzál forrást is.

"Leszögezhetjük viszont hogy amint össznépileg megjelentek a 'hozzáértők' autóvételnél,"
Alfát Pista egyedül vette, Polskiért ketten menntek. milyen össznépiről beszélsz?

figyelj, onnan indultunk hogy mindig belenyúlnak az oltári szarba, közben meg kiderült hogy mégse mindig, csak éppen az nem érdekes az olvasóknak. szóval buktad ezt a teóriát.

Rocko- 2013.01.29. 23:16:00

@Csikós Zsolt: ááá, csökönyösen igazolni akarja az elméletét, és a száraz valóság sem állja útját ebben.

Rodolfo63 2013.01.29. 23:40:01

a cikk címét meglátva azt hittem, csikósnak elment a maradék esze is :)

Béla, tudod a Béla 2013.01.29. 23:54:52

@Rocko-: Az egy dolog hogy neked mi szívás, az meg egy másik hogy én mit látok szívásnak. Azt például konkrétan szívásnak látom, hogy egy típushibáról fogalma sincs a 'szakértőnek', a másik szakértő pedig megveszi úgy az autót (Alfa) hogy a papírjai első ránézésre is gázosak, kettő 'szakértő' pedig már minimum össznépi, de maradjunk inkább a konkrét össznépinél, a Bende mercijénél :) ott aztán volt össznépi okoskodás, műszeres mérés, totálkáros motor, és váltó ;)
Érdekes módon a haveri körben az elmúlt 25 évben legalább 100 autó adásvételéről tudok, és ismerem a történeteket, de ennyire diletáns módon átverve senki sem lett, mint a Bende, vagy a Csikós a pontonnal.
Ha nekik így is jó, akkor nekem is, vegyenek még egy szart, legalább lesz olvasnivaló :) Én és sok másik olvasó, meg inkább más kárán tanul ;)

Béla, tudod a Béla 2013.01.30. 00:02:54

@Rocko-: "kicserélték, azóta milyen hibát hallottál róluk?"
Az tény hogy nem vagyok naprakész, de nem hinném hogy azóta olyan nagyon sokat ment volna a 4runnerrel, mennyit ment vele? 40.000 km? Még jó hogy semmi baja. Azt hajtósabb helyeken megteszik fél év alatt, aztán ne feledjük el, hogy a vásárláskori mellényúlásokról van szó, nem arról, hogy milyen szépen áll a teremgarázsban, ha szinte nem is használják.
Beszéljünk inkább a Cougarról, melyet évek alatt milliókból sem sikerült megcsinálni úgy hogy meg tudjon tenni meghibásodás nélkül párszáz kilométert.

Rocko- 2013.01.30. 00:04:26

@Béla, tudod a Béla: jah, hogy se nem vagy naprakész, és fogalomzavarban is szenvedsz. miért nem ezzel kezdted? legalább tudom hogy nem kell leállnom elmagyarázni, erőből vagy hülye.
jó éjt.

Béla, tudod a Béla 2013.01.30. 00:04:57

@Csikós Zsolt: 'Kicsit darabosan emészted meg ezeket a posztokat, azt hiszem, pár apró részlet fölött elsiklasz, például egész évek fölött, amikor panaszkodnak, hogy egy-egy használatban levő autóról nem lett poszt.'
Talán mert azokat még nem a 'szakértő' csapat támogatásával vásárolták és nem is mostanában :)

Béla, tudod a Béla 2013.01.30. 00:06:17

@Rocko-: Jól van látom kifogytál az érvekből, már csak a személyeskedés maradt, grat :)

Rocko- 2013.01.30. 00:07:48

@Béla, tudod a Béla: nem az érvekből fogytam ki, csak ráduntam hogy ignorálod a tényeket.
persze a személyeskeds az jogos, azért elnzést kérek, de a tények változatlanok.

Patás 2013.01.30. 00:25:02

B*szki, hogy mennyi rosszindulatú, gunyoros ember van...
Dani, nagyon szép ez a Mercedes, a W124-gyel egyetemben.
Én is nézegettem anno, de van pár apróság, amiből felszereltségi szinten nem engedek, s emiatt kiestek.
De szerintem az elmúlt 30 év legszebb Mercedes-e.
Sok sikert hozzá!

ommm 2013.01.30. 00:31:13

@Béla, tudod a Béla: Béluskám! Meséld már el a magad bináris módján, hogy milyen műszaki meghibásodás is fordult elő az autóimmal ami miatt útfélen rohadtam?
Mert ha a tervszerű, megelőző karbantartást annak hívod, akkor tényleg ne ülj volán mögé inkább.
Várom a felsorolást, tudod, jó troll módra.
Köszi!

Béla, tudod a Béla 2013.01.30. 00:31:55

@Rocko-: Az én véleményem kicsit más, de kár ezen megsértődni. Csak elmondtam. Tudod, a vélemény olyan mint a segglyuk... :)
A tényeket meg elismerem hogy lehet úgy is látni, de attól még ne haragudj, és a megnevezettek se, hogy én másképpen látom. Talán azért is, mert nekem az autó minden nap használt tárgy is, és nincs időm se Viszre, se Egerbe, járni javíttatni, restaurálni, sem külföldre börzézni, sem pedig kísérletezni, magukat mágusnak gondoló önjelölt félistenekkel (Winkler szerelői), talán mert nekem nem abból jön a kenyér hogy leírom a sztorijaimat. Minden esetre tényleg nagyon szórakoztatóak, tanulságosak a cikkek, és örülök, hogy nem velem, vagy barátaimmal, ismerőseimmel történnek meg :))
Hidd el, nem lebeszélni akarom a delikvenst, miért is tenném, csak gondoltam hogy esetleg megemlítek némi anomáliát a rendszerben. Ami nem jött be, azt nem kéne erőltetni, pont ezért javasoltam inkább Becsületes Neppert, talán mivel ebből él jobban választ. Én szívesen olvasok olyan posztot is hogy: Megvettük, jól jártunk!

Béla, tudod a Béla 2013.01.30. 00:36:59

@ommm: 'Meséld már el a magad bináris módján'
Most feküdj le, és ez a mondatot gondold át reggelig.
Talán rájössz, hogy miért nem kívánok társalogni veled.

ommm 2013.01.30. 00:39:31

@Béla, tudod a Béla: Ez volt a híres válasz vagy csak egy kicsit tanítani jöttél ebbe a posztba?

Béla, tudod a Béla 2013.01.30. 00:57:45

@Csikós Zsolt: 'Azt hiszem, a Kati 190-ese elég jól teszi a dolgát így 7 év és 80 ezer kilométernyi használat után, 508 ezerrel az órájában...'
Igen, gondolom ez volt a szín szerint vétel :)
@ommm: Mondom aludj rá egyet, mert ez a flame stílus nekem nem emészthető. Talán ha a fórumozás/kommentelés alapvető -udvariassági- szabályait átlapozod akkor. Esetleg....
Mert ez sehová sem vezet.
Meg kéne próbálni a bejegyzésre higgadtan személyeskedés nélkül válaszolni. Gondolom nem olyan nagy kérés.
PISZ.

nyelv-ész 2013.01.30. 01:07:10

@Csikós Zsolt: Azt írtam:

"Ellenben egy milliót futott Merga... na, az igen."

Szóval a milliót futott... Suzukiból nyilvánvalóan nincs ilyen,legalábbis meg lennék lepve, ha kiderülne.

Béla, tudod a Béla 2013.01.30. 01:16:53

@nyelv-ész: 'jókat röhögtem egy hahu-s hirdetésen. 11 hónapos autóhoz odaírja, keveset futott. Mellette a km-óra állása: 31 ezer. '
Szerintem az évi 31 ezer ténylegesen nem sok, mert futhat évente akár 300 ezret is. Ez pont a hihető kategória, bár egy felső kategóriás prémium dízelnél valószínűtlenül kevésnek is mondhatnánk.

bandit1200 2013.01.30. 01:30:59

@Pasas: Na meg mi az hogy turbó?Egy mercinél a teljesítménynövelés hengerűrtartalom növeléssel történik.

29 Palms 2013.01.30. 01:43:26

@ZáchDani:

Sok sikert kívánok a kereséshez, nagyon jó autót választottál. Emlékeim szerint a benzinesek finomabbak, kulturáltabbak, dinamikusabbak és csendesebb járásúak mint a dízelek, ez hosszú utakon jelenthet némi előnyt.
Viszont azt most beteszem a virtuális borítékba, hogy ez csak az első lépés a kárhozat útján. A megvásárlástól számított 3 éven belül jönni fog a "nagyobb Mercedest akarok, minimum hat hengerrel" poszt. :)

conmorientes 2013.01.30. 01:46:42

Ez maga a fertő !

3 jótanács Zách Daninak tisztelettel:

1) Frigyládát mások is keresik egy ideje, utoljára egy csillagos 770-esben pöfeszkedő emberre hasonlító (de mégse) képződmény volt aki szerencsére többek közt ebbe pusztult bele, tehát csak óvatosan.

2) Hallgass mindig Csikós Úrra, főként amennyiben hallgat :)

3) Amennyiben dafke autóvételről van szó, mint itt (legyen már egy saját autó) le kellene vetkőzni a célzott és fent már említett frigyláda igényt, mint lehetetlent és lazán repülni kellene a széllel ami a böngésző emberfia felé hozza az igazi szerelmet egy kihagyhatatlan négykerekű vétel személyében (még ha előbbi félmondat egy durva képzavar is)

Az elementális szopórollerre szállás, és az értelmetlen hülyeség későbbi beismerése, valamint a szűk pénztárca végletes kizsigerelése a fenti tanácsok megtagadásával ellentétesen arányos.

Good Zách Hunting :)

Mérnökúr 2013.01.30. 07:10:56

Egy ilyen w124-est kellene neki megvenni! Dízel is, különleges is, keveset is fogyaszt, stb... :)
Nem 190-es, nekem ezerszer jobban kéne, mondjuk 320-as benzinesként.;)
www.hasznaltauto.hu/auto/mercedes-benz/ce-osztaly/mercedes-benz_ce-osztaly_250_diesel-6512247

Azagtoth 2013.01.30. 07:40:08

Dani vegyél inkább egy Audi kupé quattro-t. Az is a nyolcvanas évek ikonja. Nem hiszem el hogy nem tetszik. Unalmas lessz már mindig a w verdákról olvasni.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.01.30. 08:13:38

@Zuckerbrot: Persze de azok nem is 20-30-40 évesek. Bár Papptibi is beszopta a Baleno bolcsőjével, valamint ott volt Bende Camry-ja, amivel rendesen felült a szoporóllerre. 30 éves japánról nehéz is lenne írni mert a 98%-uk porrá rohadt (kivéve, amiket Karotta megmentett).

Amúgy mondom, jó a japán, az én amerikai verdámban is Mitusbishi 3.0 v6 motor dolgozik és nincs is baj vele, pedig már közelebb van a 20-hoz, mint a 10-hez.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.01.30. 08:15:54

Dani, ne hallgass a sok huhogóram vegyél 190-est, mert fiatalab és jobb állapotú már nem lesz belőlük, még most kell keresni, amíg van jó állapotú megfizethető áron. Biztos lesz vele munka, de eg keveset futott autónál, hamar a lista végére érhet az ember, míg a napi használatúban mindig kijöhet valami, de azért nem űrtechnikás holdkompok ezek a 30 éves Mercik.

Plumper_ 2013.01.30. 08:17:55

nagyon tetszetős autó, de félnék, hogy a gatyám rámegy az életben tartására.

és hát mennyiért lehet kifogni egy nem lefingott darabot? esetben importból? de mi a garancia, hogy kimész külföldre megnézni a kiszemelt autót, ott pedig kiderülnek a turpisságok? (elvesztegettél 2 napot és 50ezer Ft-ot)

Mitya Ivanov 2013.01.30. 08:19:47

gyönyörű baby benz. Számomra a német autót nem a Golf jelképezi, hanem a 190. Meg egy kicsit a Ford Sierra, a KAdett, és a szivar Audi80

Schütii 2013.01.30. 08:31:54

@Csikós Zsolt:

"Aki jó újságíró, az a szívást domborítja ki."

Ámen!

United Steaks 2013.01.30. 08:35:01

@redriot77:
"Ez is szép darab:

www.hasznaltauto.hu/auto/mercedes-benz/w_124/mercedes-benz_w_124_e220_szep_allapot-6141980

Semmi buhera vagy kendács, még rádiója is eredeti."
'93-as? Gyanús az eleje...

Schütii 2013.01.30. 08:42:11

@United Steaks: Lehet az 93-as is akár, (facelift 94-ben) csak akkor nem E220-ként kéne hirdetni, hanem ahogy a csomagtérfedélre van írva... Szal télleg gyanús, már úgy az egész.

Schütii 2013.01.30. 08:48:58

@Mitya Ivanov: Ajánlom figyeledbe, bizonyos Henry Ford életrajzát. Akkor talán a Sierra sem lesz echte német autó, szerinted. És bizony a Kadettben is csörgedezik egy kis jenki vér.

Schütii 2013.01.30. 08:57:11

@Mérnökúr: Hínnye vaze, van még ennél lejjebb?

F1DO 2013.01.30. 09:06:36

Én csak annyit írnék az esetleges 'eladom a motorom, hogy legyen belőle egy autóm' ötlethez, hogy hacsak nincs kilátásban állandóra egy másik motor és ha csak egy kicsi motoros vér is csörgedezik az ereidben, akkor tavasztól nyüszíteni fogsz a dugóban állva, mikor elhúznak melletted motorosok, vagy mikor egy dögösebb motorhangot hallasz majd az utcán..

Ha pedig eddig ilyeneket még nem éreztél, akkor persze rajta, bátran, vágj bele!

redriot77 2013.01.30. 09:16:57

@United Steaks: tudom mire gondolsz, de a facelift (kis hűtőmaszk, lekerekített sarkú fényszóró, teli csomagtérfedél krómdísszel) '93 nyarán volt.

redriot77 2013.01.30. 09:20:14

@Schütii: az átmeneti időszakban gyártottak "öszvéreket" a régi külsővel de már 16v motorokkal (kizárólag benzines autók!). Ez a kocsi egy ilyen darab, egyértelműen 220-as motor van benne. A régi 8v motorok egy csöppet máshogy néznek ki:
en.mercedes-benz-club.net/graphics/owners/full/381_93_18042008001.jpg

augustiener 2013.01.30. 09:54:05

190-es helyett, inkabb 124 CE

szemeteske 2013.01.30. 10:55:39

Hú mi lett itt... Ehhez képest a Real Madrid vs. Barcelona fórum békés baráti teadélután.

Persze a TC magának is köszönheti, hogy kitenyészett itt pár életerős troll. Egyre több az Indexen az "Ezzel lenyomják a BMW-t?" típusú TC-s link. Erre persze azonnal ugrik a sok fan. Az egyik bajor trollsereg azért, hogy habzó szájjal védje a kék-fehéreket, a másik oldalról, meg az olcsó A8-asról álmodozó tinik akik be akarják bizonyítani, hogy "Ők" nyomják le a BMW-t nem más.

Persze az online sajtóban a click-count az isten. Azt lehet a hírdetőknek mutogatni. Csak azt már senki sem nézi, hogy az ilyen nulla "cikkekre" a komplexusos tizenévesek kattintanak akiknek semmi vásárlóerejük.

Jó lenne valami kulturáltabb autós újságírás idehaza, ahol egy cikkben nem a "szaros kenyér" kifejezés a trendi selling point.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2013.01.30. 11:28:38

Eszembe nem jutna - ilyen kis futásteljesítmény esetén - olajkályhát venni. Nem csak azért, mert nem rajongok ezekért, hanem főleg azért, mert a megkímélt dízel gyakorisága a lila pöttyös fehér hollóval megegyező. Inkább vennék egy jó kis sor6-ost. Neked Dani teljesen más célra kell a kocsi, mint Csík nejének. Nagyon furcsállom az elképzelésedet.

Mérnökúr 2013.01.30. 12:13:49

W124 CE én is ezt ajánlanám! Nyilván csak poennak szántam ebből való 2,5 dízelest. De CE-ből talán ráakadhat egy jóra is, különlegesebb sokkal a 190-esnél, meg a sima 124-nél is.

Fehér Folt 2013.01.30. 12:28:28

Én inkább megbaszom a világ összes kurváját.

Rocko- 2013.01.30. 12:58:48

@F1DO: "A BMW és a Vespa örök"

közösperonos átszállás 2013.01.30. 13:00:55

@redriot77: Szép-szép, de az a beltér a kockás szövettel, háááát...

sirjosephkiss 2013.01.30. 13:08:27

Én a 124-es 2,5 dieselre szavazok.A 190-es szerintem kicsi, később rájönnél.Amúgy ennél a tipusnál még nem csinált a világ autógyártása megbizhatóbb autót.

ganjaninja 2013.01.30. 13:20:51

Hö hö..világ legjobb autója...
MB123 2,5 szívó diesel...a többi mehet a levesbe...
Egy jó gazdánál life time mint a békebeli szerszámok.
Semmi humbug..egyszerű mint a fakocka..és van benne anyag.
..ha lehetne még újonnan vásárolni,természetesen abban a minőségben ahogy ezek lejöttek a sorról..én biztosan ilyet vennék a hátralévő éveimre. A mostani..de már a 10 évvel ..sőt 15 évvel ezelőtti autógyártás sem a tartósságról szól..
Szépek,okosak,biztonságosak..a seggemet kinyalják..de az élettartamuk..a strapabírásuk már szart sem ér.
...sajnos..

ganjaninja 2013.01.30. 13:22:28

@F1DO: Megadom...én is nyüszítettem amikor nem volt alattam két kerék!!!! :)

F1DO 2013.01.30. 13:26:17

@Rocko-: Hát persze. Vagy sem.

Égéstér - 2013.01.10 1:00:09-nél...

Rocko- 2013.01.30. 13:32:22

@F1DO: ez a poszt az után készült.

közösperonos átszállás 2013.01.30. 13:43:36

@ganjaninja: "..ha lehetne még újonnan vásárolni,természetesen abban a minőségben ahogy ezek lejöttek a sorról..én biztosan ilyet vennék a hátralévő éveimre. "

Adnál érte 30 millát?

Na ja, hát más se.

cukkorborsó 2013.01.30. 14:09:44

a cikk írója bölcsész...ez mindent el is mond azt hiszem. Világ legjobb autója khm-khm. Szerinted. Szerintem meg a Lexus LS400 mindketten tévedünk de én állok közelebb az igazsághoz az már biztos! Ha a kollégáid közül választasz szakértőket a vásárláshoz akkor a vételár dupláját még tedd félre a javításokhoz.

ganjaninja 2013.01.30. 14:12:37

@közösperonos átszállás: Ezt a számot miből találtad ki?
Full fapad..mai áron egy max. C osztálynak felelne meg.
sacc/kb. 10-12 milla. Az hány darab4-5 évesen eldobható közép kategóriának megfelelő autó? És akkor még a fenntartást nem is kalkuláltuk bele.
A pénzcsináló népnyomorítók zsonglőrködéseit ne számoljuk bele a mostani leendő árba.
Sajnos ezzel a gondolattal játszadozni lehet....de nem érdemes:)

ganjaninja 2013.01.30. 14:24:12

..persze felmerül a kérdés....kinek mire kell az autó..ez alapján fogja kitalálni ,hogy neki mi a legjobb.
Én mindennapos használatra gondoltam.
Nincs szükségem az általa pszichésen elkövetett farokhosszabbításra ,pózolni sincs kedvem mellette és versenyezni sem akarok.
Alap dolgok fontosak. Tartósság,fenntarthatóság,megbízhatóság,kényelem...
..de az is lehet ,hogy túl puritán vagyok?
..de hát ez csak egy autó..egy tárgy...

közösperonos átszállás 2013.01.30. 14:45:17

@ganjaninja: "Ezt a számot miből találtad ki?
Full fapad..mai áron egy max. C osztálynak felelne meg."

Ezt mire alapozod?

S osztály volt, mai áron az S osztály 22-től indul, valóban nem 30-tól. Tehát: ki adna szerinted egy új 123-asért 20 millát?

(12-t se, senki, amúgy, de lásd, kivel van dolgod, találsz a világon tíz ilyet, és akkor?)

w a s d 2013.01.30. 15:17:54

@közösperonos átszállás:

"S osztály volt, mai áron az S osztály 22-től indul, valóban nem 30-tól. Tehát: ki adna szerinted egy új 123-asért 20 millát?"

A 123- as szerintem inkább az E- nek az elődje a 124- esen keresztül, az S a 116 és 126 volt.

közösperonos átszállás 2013.01.30. 15:21:11

@w a s d: Ehh, jogos, akkor tényleg marad a 12-15.

redriot77 2013.01.30. 15:52:10

@ganjaninja: "..de hát ez csak egy autó..egy tárgy..."

Nincs ezzel az értékrenddel gond, csak éppen szokatlan ilyesmit egy autóbuzi blogon olvasni. :)

ommm 2013.01.30. 16:23:39

@Béla, tudod a Béla: alapvetően meg kellene próbálni sarkítás mentesen állítani tényszerű dolgokat. na ez a te kommentedből hiányzott, a merő rosszindulat ellenben nem, hiszen - és ezt talán magad is jól tudod - nagyon sok autónk a kötelező karbantartáson felül messze nem igényel extra törődést

Mitya Ivanov 2013.01.30. 16:26:43

@Schütii: facepalm classic. Neked szól, csak neked

ganjaninja 2013.01.30. 17:39:26

@redriot77: A mostani nyomorult autómban 574e. km. van. A tőlem telhető módon vigyázok rá...mint ahogy minden holmimra.
Az első bicajomat még az ősöktől kaptam..olyan piros gumis ronda zöld..vagy zöldes kék orosz pilincka bicaj.
Apám mondogatta,hogy úgy vigyázzak rá,hogy a következőt már nekem kell összegyűjtenem.
Gondolhatod.....1,5 éven belül csórikám porig volt alázva. Olyan stuntokat nyomtam vele ,hogy a váza is eltörött.
A következő szezon már két kerék nélkül ért....
Mindenki bicajozott én gyalogoltam...és kurvára gyűjtögettem...
Volt sóvárgás rendesen!
Aztán összejött...Vigyáztam is rá rendesen!
Nagyfater patika Babettáját örököltem....3 hónap múlva kuka...
..de sikerült benyelnem a mérget és megtanulnom,hogy amiért kemény meló van arra az utolsó pillanatig úgy és annyira vigyázok amennyire tőlem telik.
De a dolgokat helyén kell kezelni.
Az autó,motor..stb. egy tárgy..de mivel mindenkinek van fejlövése elfogadom azt is aki a hálószobájába viszi és..... :)

760kodnék 2013.01.30. 20:09:52

@Sütemény1975: Igen, de a 760 GLE 2.8 V6 - habár ugyanannyira a legjobb - még kicsit szórakoztatóbb is! :-)

redriot77 2013.01.30. 20:30:59

@ganjaninja: na, azért mégiscsak megkíméled a dolgaidat! :) Csak ezt "az autó csak egy használati tárgy" szöveget általában olyan emberkék hangoztatják akik valamiért nem értik azokat akiknek az autó a mániájuk, a mindenük, a szerelmük.

Felhoznak olyan példákat hogy Párizsban a helyiek alapból érintőre veszik a figurát parkolásnál, és leszarják ha horpad a lökhárító, karcolódik a fényezés. Mintha ez lenne a követendő példa. Gondolom ezeknek az embereknek a lakásuk is úgy néz ki mint egy putri, végső soron az is csak használati tárgyakkal van berendezve, amiket nem kell tutujgatni. :)
Ha már 574000km van a kocsidba nyilván nem ebbe a kategóriába tartozol, csak az idézett mondat nálam allergiás reakciókat vált ki. :)

Széltoló74 2013.01.30. 20:53:37

Ez a Gép szép... Mindene az.

ganjaninja 2013.01.30. 22:29:56

A barátaim szerint megszállottság az a precizitás ahogy a műszaki szaraimat üzemeltetem ,karbantartom.
A garázsom direkt az autó alatt kapott fehér csempét ,hogy lássam ha "vérzik".
Persze egy fanatikus nem érzékeli ,hogy mikortól túlzás amit csinál...lehet ,hogy járműbuzi vagyok?:)
Jahh és 90%-ban én javítom...azért nem 100%..mert nincs aknám:))

zöldi 2013.01.31. 08:09:11

Itt mindenkinek elmentek otthonról?
1m-t kidobni egy 20 éves, ócskaságra?
Anyám, borogass...

redriot77 2013.01.31. 08:57:37

@zöldi: igen 20 éves, de jobb állapotban van mint mondjuk egy átlag nyócéves, ex-céges Mondeo, amiért többet kérnek mint egy milla.

@e30td: nagyon patent, szép kiállású gép, bár a prolong-kúra nálam nem pozitívum. Jó minőségű olaj és jó állapotú motor nincs szükség semmilyen adalékra.

közösperonos átszállás 2013.01.31. 09:45:13

@zöldi: "Itt mindenkinek elmentek otthonról?
1m-t kidobni egy 20 éves, ócskaságra?"

Bezzeg az XM, az a racionalitás és az olcsóság csúcsa. :-)

zöldi 2013.01.31. 12:04:04

@közösperonos átszállás: Nekem ugyan nincs XM-em, az bervás rollere :D

közösperonos átszállás 2013.01.31. 12:47:35

@zöldi: Húha, bocs, igen, összekevertelek. Éjszárnnyal is (éjszárny_zöldi néven is futott egy időben), na azért meg főleg bocs. :-)

Tipp#2: Pannónia?

DeezL 2013.01.31. 21:24:42

@Papp Sanyi: akkor én írok,unokatesóm Hobby autónak szerkesztett magának egy 75öst:) 3.0 V6...:)

DeezL 2013.01.31. 21:30:00

@ganjaninja: nekem 300Turbodiesel 123asom volt....unokatesómnak 300d jók voltak szerettük őket

DeezL 2013.01.31. 21:33:07

ha most régi mercit kellene vennem akkor vagy 126ost vagy 124est vennék:)

DeezL 2013.01.31. 21:38:14

@szemeteske: jaja igazad van,de úgy vettem észre,olyan emberek ítélkeznek akiknek volt 5-6 autójuk max 12 egész életükben és 1 autóról elítélnek egy típust,egy márkát... ez itt a baj.. a másik a magyar irigykedési kategória... az hogy ha nem vette volna meg a sok ember a CHF alapú hiteles Fabiáját stb Astráját akkor a havi 40-50ezer Ft-ot amit fizet hitelre elrakta volna 2-3 évig lehetne sokkal nagyobb jobb autója,de nem tud gondolkodni....
Nekem pl. volt audim,bmw-m,mercim is több... volt egyszerre Bmw meg Merci is.... nem érdekeltek az ellentétek soha...merciből dieseleim voltak,Bmw-ből zömében benzinesek...de mindegyiket másra használtam:)

dennisthemenace 2013.02.01. 05:02:12

@Béla, tudod a Béla: Az nem a Cougar hibaja, hanem a semmit ero koklereke, akik hozzanyultak.

(---Flúgos Buszos---) 2013.02.01. 17:09:35

Aki 4000 fölött használja a dízelt, annak 1 percre sem adnék oda egy dízel járművet. Az vegyen benzines autót, azt pörgetheti, mint az autista gyerek a forgó reklámoszlopot.

Sasa88 2013.02.02. 01:04:09

@malenykij polgar:
Ne add kölcsön, kurvára nem tudok autót vezetni, 2006 óta van jogsim, azüta levezettem kemény 3000Km-t, ebből 1500-et két hónap alatt a Mercivel.......Nem akarok erős autót, nem tudok vezetni..... :D Nem tanuló autónak vettem, de nem is dodgemnek, arra ott volt a samarám....nem szeretek gyorsan, agresszívan, Budapesten vezetni, én a krúzolást, lassú csorgást szeretem, ezt is szoktam csinálni, ha nem kadályozom aforgalmat....

teflonfejűrém 2013.02.02. 12:52:03

Kibaszott szánalamas, amit ommm meg csikós a hozzászólásokban művel. Majd egyszer talán lejön nekik, hogy az olvasókból élnek, és akkor sem ildomos mindenki előtt nagypofával visszaszólni, ha éppen igazuk van. Szánalmas és értelmetlen.

Az is totál téves felvetés, hogy itt mi csak vendégek vagyunk, akiknek nagyvonalúan megengeditek a hozzászólást. Próbáljátok meg letiltani a kommentelési lehetőséget, majd bámuljátok döbbenten a zuhanó látogatottságot.

Egyébként ennyire döbbenetesen unalmas cikket régen olvastam, gratulálok.

Golfoslacus 2013.02.02. 14:30:09

Jó kis kocsik ezek.Nekem is van egy gyönyörű bordó,ő 1.8-as benzines van benne 260.000 km,8 litert eszik.Ausztriából hoztam és imádom,az alkatrészek is filléres tételek.Olcsóbb sokszor mint a III-as Golfhoz.

Dr. GGG77 2013.02.03. 10:06:05

@F1DO: Nem zavarjon, amit ír:
"mivel az autó nálam továbbra is ritka közlekedési eszköz marad, Göbölyös barátunk megfogalmazásával élve, eleve félhobbi állapotú példányt keresek."

mint87 2013.04.18. 16:37:48

szevasztok lene egy e190 mercim 1989 2,0benzines autómata karbi hibás eladó 06702627333
süti beállítások módosítása