Előre megfontolt motorgyilkosság

  2011. augusztus 26. - Csikós Zsolt Címkék: hyundai olajcsere karbantartas hutoviz fekfolyadek

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Mi magyarok nem vagyunk a legjobb karbantartók, és különösen igaz ez az autóinkra. Az átkosban a csehek, endékások, de még a szlovákok öreg Skodái, Trabantjai is milliószor jobb állapotban voltak, mint a mi hasonló korú, vagy még fiatalabb Zsigulijaink. Nálunk össznépi sport lett a szoci alatt a buherálás, a hanyagolás, majd később az összekacsintás a szervizkönyv felett a márkaszervizben: "Bélám, ne cseréld már ki a vízpumpát, ne hülyéskedj, nincs rá negyvenezrem, épp elég lesz a harmincas munkadíjat és a húszezres olajszámlát kifizetnem. Itt egy ötös, tedd el, aztán írd ám be, hogy kicseréltük, mert adom el az autót."

Senkit nem zavar, hogy a következő tulajnál átugrik a fogazottszíj, szétrobban a motor, amikor megáll a vízpumpa - az már nem az én dolgom-alapon.

Pedig az autó korántsem karbantartásmentes szerkezet. Minimum évente, de nagyobb futás esetén még gyakrabban szervizbe kell hordani. A leggyakoribb tétel az olaj-, olajszűrő cseréje, de időközönként a fék- és hűtőfolyadékot is cserélni kell, különben sok százezer forintos javításoknak nézünk elébe - vagy nettó kikúrunk a következő tulajjal.

Leírom inkább így: szándékosan átverjük és meglopjuk. Remélem érthető.

Itt egy videó arról, mire kell mindenképpen odafigyelni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr213180291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

josip 2011.08.26. 13:50:37

hyundai bemutatja?
hát ezért ilyen pöpec kocsi az az elantra...

ügyfélszolgálatos 2011.08.26. 14:09:12

Rátennék egy karcot az olajszűrőre ha tudnám hogy a roverben melyik az. :P

F 131 2011.08.26. 14:27:20

"Senkit nem zavar, hogy a következő tulajnál átugrik a fogazottszíj, szétrobban a motor, amikor megáll a vízpumpa - az már nem az én dolgom-alapon."
Nagyon igaza van Csikós úrnak ebben, én talán annyival egészíteném ki, hogy a tulajdonoson kívül leginkább a gyárat nem érdekli, mert ha érdekelné, akkor a vezérlésben nem venne részt olyan alkatrész, ami képes tönkremenni úgy, hogy 1-2 cm-t lóg.

Tomchy 2011.08.26. 14:31:28

"...embertársaink iránti empátiából..." Bandi arca olyan bölcsen sokatmondó, mintha legalább 110 éves lenne. :O)

eko 2011.08.26. 15:00:40

@AzHofi:
Velvet, vagy blikk. :-(

Elijah_Baley 2011.08.26. 15:05:05

a hjundájt is? aszittem csak a kiát kell hét évig szarvizbe hurcibálni.

eko 2011.08.26. 15:05:55

"Leírom inkább így: szándékosan átverjük és meglopjuk. Remélem érthető."

De Magyarországon sokan nem is tudnának enélkül aludni.

Nem rég vett egy ismerősöm egy Fabiát az órájában 65000 km-rel.
Mint nemrég kiderült a valós km 78000 volt.

Csak egy dolgot nem értek:
Minek teker valaki vissza 13000km-t??????
Mindegy, csak csaljunk??

Az olajok és szűrők cseréje meg úgyis alap, ha "új" kocsi jön a házhoz.

soldi3r` 2011.08.26. 15:15:20

hát ez borzalmas volt, én azt a csajt akartam, aki a képen volt! :)

B.GY. 2011.08.26. 15:18:24

@eko:
Én is nemrég néztem egy Astrát és 77 ezerről 57 ezerre tekerték vissza az órát.Annak se sok értelme volt,ráadásul rommá volt törve,és összekókányolva.Az ára meg jó sok:)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.08.26. 15:22:14

Ti most komolyan azzal érveltek, hogy valaki költsön pénzt azért, hogy a KÖVETKEZŐ tulaj ne szopja meg? Magyarországon? Muhahaha!!!

Azt még a hülyébbje is elfogadja, hogy cserélj olajat az autódban, mert megáll alattad, aztán a tíz napos horvátországi nyaralásod árából a szerelő nyaral majd, de ha azt mondod neki, hogy a következő tulajnál reccsen meg, akkor még ki is röhög és vesz két láda Sopronit az olajcsere árából.

Elképesztően nem érdekli az embereket az, hogy mi lesz az autóval a következő tulajnál. Megvette, ő dóga', így megy ez. Pláne akkor, ha a vevő nem sógor-koma.

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2011.08.26. 15:24:04

"Trollok kíméljenek" Az ember általában tart a rokonságtól.

ANTI-SQUIRREL 2011.08.26. 15:25:32

@AzHofi: Igen ez erdekes!

Haynes Ford Mondeo szervizkonyv: 3 evente kell fekfolyadekot cserelni. De ezt amugy eddig is tudtam na mindegy is. Pedig en csak egy amator vagyok, bar fene tudja. Tulvagyok 8 bordaszij cseren, amibol ketto full szakadas volt, ami a vezerles teljes visszaallitasat hozta magaval.

Szoval a pollenszuro egy erdekes dolog. Eddig volt vagy 6 autom angliaban es itt sem cserelik a pollenszurot. Pedig nem hulladek autokrol beszelunk. A Ford-ot 5.5 evesen vettem es full szervizkonyv volt hivatalos Ford szervizbol. (nem hamisitott)

De a kollegam Nissan Primera-ja is ugyan ilyen hiba miatt ment tonkre. Kerdezte tolem hogy mi lehet a gond mert nem megy a ventillator. Rakerestem a neten es van benne egy vezerlo elektronika(kapcsolo tranzisztor) egy hovedo biztositoval ami kiment.

A Nissan-nal kb 15ezer egy ilyen cucc, en megcsinaltam neki 250Ft-bol, mert csak a hovedo biztositekot kellet cserelni. Orult mint majom a f@szanak.
Persze a 15rugo csak az anyag lett volna, szerviz nelkul. (szervizdij orankent £50-tol indul autoelektronikanal)

Ezutan kerdeztem tole hogy volt-e cserelve pollenszuro, merthogy ez pont a ventillatort hivatott megvedeni a leegestol. Mondta nekem hogy nem tudja, de mindig teljes szervizt csinalnak az auton. A pollenszuro nyakig szaros volt amikor kiszedtem, nezett furcsan hogy ezt most igy hogyan.

Senki nem csinal soha megbizthato szervizt, mert nem erdekuk. (itt sem)

Ha jo munkat akarsz, akkor csinald magad az a biztos. Konyvet kell venni en is azt tettem, megeri.

keeecske 2011.08.26. 15:26:43

Mondjuk a pollenszűrő helyett talán inkább az üzemanyag szűrőről kellett volna értekezni, külön tekintettel a nagynyomású dieselekre, ahol értelmes ember még a szűrő gyártójára is nagyon odafigyel.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.08.26. 15:26:51

A Green filtert elég nehéz megkarcolni. Az autók 80 százaléka már ilyen szűrővel van szerelve.
Továbbra is az emberi kapcsolatokra helyezném a hangsúlyt, válasszunk olyan szervizt, amelyik nem ver át.

ANTI-SQUIRREL 2011.08.26. 15:33:42

@eko: A 70.000 kornyeki tekeres azert tortenik, mert ott kell nagyon sok autoban bordasszijjat cserelni. Namar most amikor a vevo megkerdezi hogy mikor aktualis a csere, mert draga akkor a "kedves" elado kozli hogy meg 15.000Km-et lehet vele menni. Opel, Renault, konkretan tudom hogy 75K a regieknel.

Az ilyen eladokat kellen kerekbe torni!

Nekem volt olyan autom (Ford Taunus 1.6) hogy pont 50Km utan elszakadt a bordasszijj, egesz pontosan masnap a vetel utan.
Hat mit ne mondjak jol indult a "kapcsolatunk". Miutan kimentem vele Hollandiaba a 4 hengerbol 3 hengeren szettortek a kompresszio es olajlehuzo gyuruk. Nagyon f@sza kis auto volt imadtam! Persze jo volt mert sokat lehetett tanulni rajta, mi es hogyan mukodik :)))

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.08.26. 15:34:28

@ANTI-SQUIRREL: "Senki nem csinal soha megbizthato szervizt, mert nem erdekuk."

Egy jól profitáló szerviznek nem az árverseny a fegyvere, hanem a megbízhatóság. Kezd itt olyan általános vélemény kialakulni, hogy minden szerviz lop. Valójában nem ilyen rossz a helyzet.

LAPoska 2011.08.26. 15:36:23

az autoszerelo haverom mondta multkor, hogy KOMUVESEK hoztak ceges autot(nem kerdeztem milyet), par eves, nem sok kilometerrel, hogy nem bir menni, tulmelegszik, meg ilyen... kerdezte toluk, mikor volt cserelve az olaly, ok meg csodalkoztak, hogy CSERELNVE??? hogy ok csak mindig utana ontottek, amikor gondoltak... hat a nivo? kertezte a haver, ok meg hogy mit tudjak ok... hat kicsavarta a leeresztocsavart, elobb takony, aztan meg 12liter olaj jott ki belole... :-D a masik haver meg megkerdezte egy inastol, hogy cserelt-e olajat mar az autoban... o meg, hogy igen... es mennyit? hat szinig... :-D de hogy nem tudta bestartolni, meg se forgatta a motort... :-D nagy az isten allatkertje a kerites meg kicsi... :-D

ANTI-SQUIRREL 2011.08.26. 15:46:52

@BOSCHtechnikus: Persze ez valoban igaz, de sajnos nagy reszuk tenyleg nem lelkiismeretes. Nyilvan minel megbizhatobb egy szerviz, annal tobben jonnek vissza.

Masreszt kevesebbet kell kolteniuk reklamra, mert szajon at terjed a johir es jonnek az emberek maguktol.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.08.26. 15:49:24

amúgy a vezérmű szíj némely tipuson 200 ezret is kibír:-)
de kipróbálni nem javaslom:-)

skorpantó 2011.08.26. 15:52:11

@LAPoska: Igen és ezek írják a népítéletbe,hogy mekkkora sz@r az ő autójuk,pedig csak ők a hülyék...

zutyi128 2011.08.26. 16:01:24

Lehet,hogy hihetetlen,de van aki betartja az előírt szerviz ciklust.

Elijah_Baley 2011.08.26. 16:07:48

@zutyi128: pl én is, de nincs is eladósorban az autó...

LAPoska 2011.08.26. 16:15:14

@skorpantó: az ilyenek azt se tudjak, hogy mi az a nepitelet, az ilyenek, csak fasbukot, meg az ilyesmit bulyak, mert ha tudnak, mi az a nepitelet, talan elolvasnanak ezen az oldalon egyeb hasznos dolgokat is... az ilyenek csak bologatnak a kocsmaban, hogy ezek a franciak, nemetek, olaszok, stb tenleg szar autokat csinalnak... :-D

Elijah_Baley 2011.08.26. 16:24:52

amúgy, opel szaxerviz, otthagyom az autót, délben hív a szerelő, aszonnya, ereszt a vízpunepa, ki kéne cserélni.. mondom neki, amúgy is arról volt szó h mindent cserélnek a vezérlésben. zavar, torokköszörülés,aztán kiböki, ja, tényleg, bocs, de általában nem szokták kérni, nem vette észre amegrendelőn zet az apróságot.
Ha nem folyt volna, nem cseréli ki, viszont a szervizkönyvbe beírják, meg kifizettetik velem az árát hisz a cserelistán rajta volt...

JmOS 2011.08.26. 16:28:18

Őszintén szólva egyáltalán nem hiszek abban, hogy egy mai autó fékrendszere (munkahenger, főfékhenger) megrozsdálna az olajcsere elmaradása miatt.
Ez lehet, hogy így volt a kisipari Trabant munkahengernél, de ott sem 4, hanem kb. 20 év alatt...
Őszintén meg lennék lepve, ha Zsolt 4 évente minden járművén kicserélné... Mert vagy célszerszámot gyártunk hozzá (szelepes sapka), vagy bazi nagy meló.
De úgy is az!
Nem beszélve arról, hogy sok autónál (pl. Polskinál) egy légtelenítés törvényszerűen munkahengercserével jár. Akkor megéri? Nem annyira...

Phrascarica 2011.08.26. 16:42:54

@JmOS: "Mert vagy célszerszámot gyártunk hozzá (szelepes sapka), vagy bazi nagy meló"
Vagy elvisszük egy szervizbe és 5000-ért kicserélik, 3 évente talán rá lehet ennyit áldozni.

pickapu 2011.08.26. 16:50:30

@LAPoska: Igen, ilyenek ezek a kőművesek.
Azt sem tudják, mi az autó. Olajat, szűrőt sem cserélt még egyik sem. Nívópálcáról sem hallottak még és kocsmáznak feszt.
TotalCart sem olvasnak, meg egyéb mást sem.
Talán még olvasni sem tudnak... hát még helyesen írni (ugye?).
Szörnyűek ezek a kőművesek.
Csak kár, hogy talán egyet sem ismersz és a "haverodtól" hallott maszlag alapján bőszen nekiállsz általánosítani.

Mérges 1234 2011.08.26. 16:55:30

@JmOS:

Faszomat eleve csak olyan ember álljon hozzá aki ért hozzá, mert az azt is tudja, hogy lehet megcsinálni egy max 2 óra alatt.

Szervízben oljat leszívják a tartályból, a fékmunkahengereknél megnyítják a légtelenítő csavaraokat, néhányszor berugják a pedált ettől a régi trutyi megy is ki, öntik rá az újat, megint pedálozank kicsit szabadon, aztán jöhet a kerekenkénti légtelenítés.

És ahol gépük is van hozzá, azoknak méggyorsabban megy.

Ráadásul, ahol van csápos elemő, még egy kereket sem kell levenni.

Tényleg nem nagy munka, de én is baszok rá általában.

Hauzer 2011.08.26. 17:01:31

Azért azt is tegyük hozzá,hogy sok autónak az olajszűrője sima betét..a házat meg lehet karcolgatni,de ugyanaz marad:)

Phrascarica 2011.08.26. 17:03:13

@pickapu: ...én személyesen láttam amikor az ács -akit mellesleg kirúgtam mert ácsnak sem volt százas- a láncolajat töltötte a kocsiba, aztán mikor szóltam -még előtte- hogy ne má' adok motorolajat, akkor azt mondta, ennek jó ez is :)

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.08.26. 17:19:45

@JmOS: Én három évente cseréltetem. Pedig nem 5000. És nem lehet otthon megcsinálni. Jobb a békesség. A fékolaj megköti a levegő páratartalmát. Ha nem is rozsdásodik, de a forráspontja megváltozik. Az meg tudjuk mivel jár.

etruszk 2011.08.26. 17:20:20

@JmOS: "megrozsdál" :)
Fékfolyadékot azért kell cserélni, mert maga a folyadék elöregszik.
Az idők során csökken a forráspontja, és megtámadja a karmantyúkat valamint a fékrendszer esetleges nem fém elemeit.
Az alacsony forráspontú fékfolyadék szivárgó munkahengerekkel azt jelenti, hogy egyszer majd nem tudsz időben megállni.

Phrascarica 2011.08.26. 17:45:46

@speed2006: ""Én három évente cseréltetem. Pedig nem 5000."
Nem, van ahol még 3000-ért is meg csinálják és ez csak az első találat a googleal, az 5000 Ft az már márkaszerviz kategória az egyébként max. fél órás -átlag autónál- művelethez.
www.suzukisos.hu/download/sos_szervizarak.pdf
vagy 3500-ért:
startgumi.hu/olajcsere/

2011.08.26. 17:56:26

Én két hete cseréltem fékfolyadékot itthon az udvarban.
A fiam nyomkodta a pedált, én meg nyitottam-zártam a légtelenítő csavart - nagyjából ennyi az össz tudomány, ami kell hozzá, és kerék le-fölszereléssel együtt 20 perc alatt megvan.
Még jó, hogy nem tudtam, hogy házilag nem lehet megcsinálni, mert akkor most pár rugóval könnyebb lenne a zsebem...

f3nyv3s3rd0 (törölt) 2011.08.26. 18:06:02

Azért ha már ennyi szó esik az olajról, elmondhattátok volna, hogy mindig olyat kell beleönteni, amit a gyártó előír, nem kell okosabbnak lenni náluk, vagy csodaszereket használni...

ommm 2011.08.26. 18:07:52

@LAPoska: Azt megnézném, hogyan eresztett le a "haver" 12 liter olajat onnan, ahová mondjuk max 6-7 liter fér be. Ez egy hülyeség, ne hidd el.

Phrascarica 2011.08.26. 18:10:44

@ommm: szerintem simán befér, csak tölteni kell, ameddig fent nem jön ki, na akkor kész :)

f3nyv3s3rd0 (törölt) 2011.08.26. 18:16:33

Most jut eszembe váltóolaj? :-) (bár hallottam már olyat, hogy bizonyos típusokban nem kell cserélni)

yenoee 2011.08.26. 18:25:13

@phrascarica: De ha buta volt az ember,hogy nem cserélte, akkor miért töltötte kétszeresen túl? Inkább utánaborított, ha már... vagy nem? Olyat már én is láttam, nemszép dolog.

kewcheg 2011.08.26. 18:28:33

Én 2008-ban -legutóbb- úgy vettem autót, hogy a szervízhez kerestem kocsit.Mivel itt Ék.-en is köztudomású, hogy kik is a kóklerek, nagyjából Miskolcon és környékén 2db!!! márkakereskedő az, akire azt mondanám hogy nyugaton is megállná a helyét.Az egyik a kazincbarcikai cég.Nem akarom direktbe reklámozni, mert szerény:)))( jól mutatja a hozzállást, hogy - pedig a "mi autónkat árulja" a válságtól nemhogy letérdelt, hanem még hozzávett egy másik, kicsit elegáncsosabb japánt is a kínálathoz, most így nyomják.Szóval 2008-ban nagyobb autó kellett,a szervíz adott volt,így kizárásos alapon maradt a G.Vitara, mint kompromisszum.(pedig szemeztem én más típusokkal is, de belegondolva tudtam, hogy az autó megvételét követően a garancia alatt 66-szor fognak átkúrni a négyzeten....az autó jó, szeretem,megbékéltem a kompromisszumokkal, a szervíz pedig - mondjam azt, hogy a tizenözetresek annyiból jöttek ki, mint máshol egy olajcsere szűrőkkel.)

papa33 2011.08.26. 18:29:35

A fékfolyadékot a szakik szerint 2 évente kell cserélni. Nálunk a felvett víztől nem fog felforrni, alpokban elképzelhető, ezért nem mindegy. Itteni tapasztalatok szerint sem árt,
De a legnagyobb fékszaki szerint az ABS szelepei, francia gépek nyomáskorlátozó szelepei a hátsó munkahengerben stb nem szeretik az öreg folyadékot. Ezért nem árt a csere.

Használt autónál első dolgom a szíj és kötelezők (görgő, vízsziv. stb cseréje, az olajcsere, szűrő és gyertyacsere elodázható valameddig, de ez nem.
Én a láncost tartom egyértelműbben igényesebbnek, törekszem is a láncos gép felé, (bár egyes Opel, VW 1.2 feszítő ugye, ott is problémás).

A szakirodalom szerint 6-8 évente akkor is csere, ha nem ment sokat, illetve ha valami miatt le kell venni a szíjat, akkor is újat rá. És nem olcsó a csere az előírt cuccokkal. Na ennyit a gyárakról.

papa33 2011.08.26. 18:31:06

Régi mondás: olyan jó az autó, amilyen a szerviz. (Állítólag a VW Bogár...)

Pale 2011.08.26. 18:38:36

A bevezető szöveghez annyit azért hozzátennék, hogy a jugók Zastavái sokkal elnyűttebbek voltak bármelyik magyar Zsigulinál. Mind horpadt és (ha hetek óta nem volt eső akkor is) koszos volt!

Perzsa 2011.08.26. 18:47:43

és milyen színe volt a kőművesek bőrének???:))) Szoli után voltak éppen??

Bambano 2011.08.26. 18:54:32

pollenszűrőt csak a hülyék nem cserélnek minden szervizkor vagy gyakrabban... ahhoz képest, hogy fél napra kiesik az autó, meg vinni kell meg szervezni, ahhoz képest a pollenszűrő már filléres tétel.

az, hogy víz kerül a fékfolyadékba, nem azért nagyon nagy baj, mert megeszi az alkatrészeket, persze ez is gond. hanem azért, mert ha van benne víz és nagyot fékezel, akkor az gőzzé alakul, ami már összenyomható, tehát másodjára már nem fékezel vele.

hallari 2011.08.26. 18:54:47

@F 131: ebben van valami... Ma már jóval kisebbek a biztonsági tartalékok a szerkezetekben. És persze "kínaizálódik" az egész ipar. Náluk már vannak műanyag forgó alkatrészek is, szinte már várom, mikor bukkannak föl európai autókban...

Mérges 1234 2011.08.26. 18:56:03

@Pale:

Aztán az számít valamit milyen a külseje.

Volt olyan autóm, amit 1.5 évig nem mostam le.

Pedig, minden 12.000 km útán megkapta a legjobb oljat, figyeltem rá, csereberéltem a fútóműalkatrészeket a fékeket, mint más a zokniját.

A leggyanúsabb zajra is szétdobtam, darabokra.

Ja igen belül mindig pöpevül nézet ki, dzsuvába rossz élni... :D

Szoval ebből itélni, nagy faszság.

Mondjuk az kimaradt, hogy a legtöbben anyagi megfontolásból, és hozzánemértésből basznak az egészre, és terészeteen a legjobb mikor ez a kettő találkozik....

És eből van sok, nagyon sok.

hallari 2011.08.26. 19:00:29

@eko: az olaj meg a szűrők igen. Én viszont úgy jártam, hogy megvettem egy 9 éves Mzda 626-ot 133.000 km-rel. Mivel első tulajtól volt, magyarországi üzembehelyezéssel, vezetett szervízkönyvvel, nem is feltételeztem, hogy a 100.000 km-nél esedékes nagyjavítást "elbliccelték". A vásárlást követően hónapokkal később hívtam fel a tulajt, hogy van-e eladó cucca a kocsihoz, és mintegy véletlenül kérdeztem rá, hogy a vezérműszíj lett-e cserélve. Nem, hangzott a válasz. Őrült ütemben rendeltem meg az alkatrészt és reméltem, hogy nem most lesz a baj. Szerencsére nem lett, de ez egy újabb bizonyítéka a rossz értelemben vett spórolásnak.

Bambano 2011.08.26. 19:01:15

az olajszűrő cseréjét meg úgy kell ellenőrizni, hogy bemész a műhelybe a kocsival és megtekinted, ahogy kidobja a szerelő, meg azt is, ahogy kicsomagolja a gyári újat és feltekeri.

szerencsére az én szekeremnél nem borul szét a vezérlés, ha megkergül a vízpumpa:) de ennek ellenére szoktam cseréltetni

eko 2011.08.26. 19:04:09

@hallari:
Igen, de ez egy láncos motor, nem kell vezérlést cserélni.

Mérges 1234 2011.08.26. 19:04:23

@hallari:

Ok, de a szervízkönyvben is lehetett nyoma, a nem cserének.

Amúgy, meg van egy csomó motor, amire már 160.000 írnak elő a szíjcserére.

Hogy miből gyártjáék nem tudom, tán rugalmas fémből.

Az én autómból 142.000-nél vettünk ki most gyári szíjat (csereperiódus 160.000), és egyáltalán nem nézet ki szarul.

Mérges 1234 2011.08.26. 19:05:25

@eko:

Ma már a láncos cuccok is tönkre mennek, ez az igazi autóipari csoda.

Szóval kell azt is, csak mondjuk 250.000 -nél.

Tehát a kocsi élete alatt mondjuk egyszer.

eko 2011.08.26. 19:13:40

@Doubledecker: De újra megkérdezem:
Miért kell 13000Km.-t visszatekerni??
Nem oszt nem szoroz.

hallari 2011.08.26. 19:14:25

@Doubledecker: '93-as Mazda, akkor még bőven 100.000 volt a normális periódus.

exec 2011.08.26. 19:31:34

a magyar bunkó azért fizessen 15000 kilométerenként 20e forintot hogy ne baltázzon ki a következő tulajjal? Ezt még meseországban sem gondolhatod komolyan. Én magam miatt cserélem hogy ne kelljen váratlanul 100 ezreket költeni és megbízható legyen az autó/motor. Egyébként én is ismerek valakit aki 120000-ig nem cserélt olajat meg igazából semmit csak gumit meg fékbetétet mert vasig kopott.

Kalmár 2011.08.26. 19:33:06

Elnyűttem pár Focust és Mondeot. Nekem jó tapasztalataim voltak a szervízben. A használt alkatrész, a csomagtartóban várt dobozban és sok év után is csak pár alkalom volt, hogy vissza kellett vigyem a verdát. Na akkor jó volt látni a szervízvezetőt, hogy lecseszte a szerelőt. Nem mondom, hogy gyakori de ki lehet fogni, jó szervízt. 10 éve ugyanoda járok. Már csak ezért sem váltok típust, bár nincs panaszom a kocsira sem.

Ottopappa 2011.08.26. 19:40:43

Kérdés: 1500-ös, láncos kocka Ladába örök élet a vezérmű lánc, vagy azt is cserélni kell valamikor???

Schütii 2011.08.26. 20:18:46

Kíváncsi vagyok hogy a tisztelt publikum mit tesz a lecserélt folyadékokkal. Ugye mindenki összegyűjtve leadja a megfelelő helyre veszélyes hulladék megsemmisítése céljából?...

exec 2011.08.26. 20:20:44

ha mindenki nem is, de nekem ott van a kocsi csomagtartójában olaj leeresztő kannában amíg arra nem járok hogy leadjam!

énjobbantudom:) 2011.08.26. 20:22:31

Az nagyon tetszett, hogy egyszer már kinyitott fékolajos flakonból már nem szabad után tölteni.Szóval ha megveszek egy félliteres/literes flakont, és után töltök belőle pár cseppet, akkor már dobhatom is el a többit?arról nem is szólva, hogy ahhoz hogy beleöntsem a fékolajtartályba, le kell hogy vegyem a fedelét, de hát akkor levegőt kap!!!!!!!!!és vizet!!!!!!!!!
szerintem utántöltést csakis légüres térben szabad végezni :)

Mérges 1234 2011.08.26. 20:27:48

@hallari:

Valamelyik vw csoportos dízelnek a motorjában vannak műanyag fogaskerekek segédhajtásra.

Tényleg nem cél már a 300.000 futó autó.

perszepersze 2011.08.26. 20:54:28

Dízel mazdában műanyagból készült szelephimba alkatrész?! Mégis megy...:)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.08.26. 20:55:05

A fékfolyadéknál egy elég fontos dolog lemaradt.

Az, hogy a túl öreg fékfolyadék ugye egyre több vizet tartalmaz, ami lejjebb viszi a forráspontot. Ez annyit tesz, hogy több, erőteljes fékezés után, és/vagy lejtmenetben elkezdhet forrni a folyadék, ami buborék képződéssel jár, azaz gyakorlatilag lelevegősödik a fékrendszer és életveszélyessé válik.

A pollenszűrőnél pedig az a fontos, hogy a csere (többszöri) mulasztása esetén leégetheti a fűtőmotort bizonyos típusokban (főleg digitklímás autóknál), míg másoknál általában a hőbiztosíték megy el, amit onnan lehet észlelni, hogy a ventilátor kizárólag a maximum kapcsolóállásban hajlandó üzemelni.

Bambano 2011.08.26. 21:33:28

@KuKori: nem tudnám kivárni, míg leég a ventillátor, mivel addigra annyira párásodna az egész autó, hogy nem lehetne közlekedni vele...

@Ottopappa: a lada vezérműláncának a minősége azért nem az a szint, mint egy opelé vagy másé... másrészt ha emlékeim nem csalnak, ladában kophat a fogaskerék is meg a feszítő csűszka... mondjuk én csak fiatnak látszó 1200-es zsiguli motort láttam közelről, az újabbak már lehet, hogy jobbak.

Rocko- 2011.08.26. 21:33:43

@JoinR: persze, örökélet olajnak hívják, amit nem kell cserélni.
azt persze nem teszik hozzá, hogy apóka, aki halálos beteg és van két éve hátra, ő előtte lecserélteti a váltóolajat. na, számára az örökélet.
egyébként pedig ugy ahogy minden olaj, a váltóolaj is veszít a tulajdonságaiból, ezért kell cserélni.

Rocko- 2011.08.26. 22:21:15

@exec: elsősorban magad miatt cseréled.
másodsorban a következő tulajért. de ha így jobban tetszik: hogy ne járjon a nyakadra a következő tulaj perekkel.
harmadrészt, mert te is lehetsz következő tulaj.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.08.26. 22:28:42

A fékfolyadékból pedig minimum 1 litert szoktunk beletölteni túlnyomással, hogy az új átmossa a rendszert. Ami így kijön a légtelenítőkön, az meg megy a veszélyes hulladékba.

hallari 2011.08.26. 22:31:21

@Doubledecker: ezt nem is tudtam... Ha így folytatják, nemhogy a 300, de inkább a 100 lesz a cél.

hallari 2011.08.26. 22:38:42

@perszepersze: kérdés, hogy meddig. Meg majd amikor elkezdik pedzegetni, hogy a súlycsökkentés/fogyasztás/széndioxid-kibocsátás stb. miatt ezt meg azt "tartós" bakelitből/egyéb műanyagból fogják gyártani, meg hogy neked ez milyen jó lesz (olcsó, egyszerű, sokat teszel a környezetért stb.), akkor lehet, hogy emlegetni fogsz néhány embert...

Phrascarica 2011.08.26. 22:51:43

@Ottopappa: "Ladába örök élet a vezérmű lánc, vagy azt is cserélni kell valamikor???"
-élettarma garanciás, ami annyit jelent hogy amikor elszakad a lánc akkor biztosan vége a motor élettartamának :)
Viccet félretéve nekem már szakadt el Mercinél 160ekm-nél a lánc :(

George17 2011.08.26. 23:00:56

Most már tudom miért vesztegelnek ezek a drága nagy autók az autópálya leálló sávjában.
Például miért állt X6 Bmv múlt hét szombaton az M7 autópálya leálló sávjában a Balaton felé.

Adam88 2011.08.26. 23:51:43

Szerintem az összes folyadék és komplett vezérlés csere alap, egy használt autó megvétele után. Engem is etetettek hogy autószerelőtől volt meg hasonlók, nem merem megmondani milyen fekete volt a motorolaj, természetesen benzinesbe. Én személy szerint motorolajat, automataváltó olajat, diffi olajat, fékolajat, hűtővizet, plusz komplett vezérlést cseréltem, biztos ami biztos :)

Mr. Waszabi 2011.08.27. 07:34:16

@Doubledecker: a hathengereseknél szokott 160ezernél lenni a szíjcsere, 4 hengeresnél 120nál. De ez csak akkor igaz, ha gyárit szíjat veszel, az után gyártott kb a felére van hitelesítve. Az árban is meglátszik. Vagyis hosszabb távon nem olcsóbb az olcsóbb.

Szandokán 2011.08.27. 09:36:54

10 éves autót vettem tavaly. Szokásos olajak,szűrők, vezérlés cserélve. A
pollenszűrő volt vagy fél kg. Rajta a felirat: GM. Szerintetek?

_____________ 2011.08.27. 10:59:59

@Szandokán:
Szerintem van egy antik, gyári pollenszűrőd. :)

trx · http://www.conspiracy.hu/ 2011.08.27. 19:06:51

arról miért nem volt szó, hogy ha mondjuk csak után kell tölteni az olajat, akkor azt hogyan és legfőképpen mivel... :P
Szép dolgok jönnek ki, ha az ember összekever a motorban mindenféle random olajakat... :)

tükörfúró 2011.08.27. 22:04:53

@BOSCHtechnikus: se lánc, se szíj...fogaskerék a tuti

tükörfúró 2011.08.27. 22:10:45

@waszabi: rengeteg autónál nincsen semmiféle "gyári szíj", ugyanaz a gyártótól kb feléért is kapható szíj van a gyári dobozban, brutális alkatrészár extraprofittal, de van ilyen olajtól, szűrőn át ablaktörlőig mindenben

a gyári gumiabroncs(!!) fogalmáról szerencsére
leszokni kényszerültek a potgányok, ma már nincsen autógyár ami ki meri kötni, csak X gyártó 3x-os áron eladott gumijával garantáltan biztonságos az autó ha mást szerelnek máshol és kiesik a fél kerékagy, ők mossák kezeiket

de a nyugati autószerviz és az autógyár is azt csinálja(amennyire tudja), amiről a szerelős írásban szó volt, nem elég, hogy a munkadíj az egekben, még az alkatrészre is rátesz mind a gyár, mind a márkaszerviz helyben

egy cég vagy a nyugati jólétpógár meg ugyis kifizeti a csilliót is, mert nem érdekli

huleaks 2011.08.28. 08:44:35

A magyar az mindig rosszabb mindenben, pláne ha autó karbantartásról van szó. A magyar a legjobb a szervízkönyv feletti összakacsintásban is.

Kik húztak le valakit nem is olyan régen valami svédországban vett ponton mercivel? Magyarok?

LAPoska 2011.08.28. 08:55:50

@pickapu: ne hidd, hogy altalanositok, van szoke no kozott is normalis, bunkot, taho gyikot meg lehet talalni foiskolan is... cskahat tudjuk, hogy mukodik a komuvesek 90%-a... amugu meg tisztelem mindenki munkajat...

dennisthemenace 2011.08.28. 10:25:37

@Bambano: Az a motor sosem látszott Fiatnak, koze sincs hozzá. Csikós írt egy cikket a 124-esr Fiatról, keresd vissza.

McK (törölt) 2011.08.28. 11:01:20

Öröm olvasni ezt a sok sületlenséget..:D
Gyári szíj,meg társai..
Kabaré.

McK (törölt) 2011.08.28. 11:09:43

@phrascarica: "http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/insignia/opel_insignia_2.0_cdti_cosmo_friss_muszaki_e_rendszam_40ekm-5043105"

Van,amibe belefér.De jelentkezik hibajelenség.
Jártam így.
Suzuki Swiften jártunk így. Ember jött,kocsi nem forog rendesen és nagyon hülye hangja van. Alacsony fordulaton ment,de fordulaton nem akart,és szörnyű hangja volt a váltónak.
Először a hang forrását kerestük meg.
Váltó kuka,összes csapágynak ganyéztak,de egy deka olaj nem volt benne,noha folyás nem látszott rajta.
Kapott egy csereváltót,de még mindig fulladt.
Hibakód nincs.Majd kihúztam a nívót..kurva sok,és nem bezines az olaj..leengedtük. Majd egy vödör olaj a Swiftben..

Az ember leengedte az olajat a váltóból,és feltöltötte a motort.
A hülyeség határtalan.
A főtengely nyilván belevert az olajba,így nem akart pörögni..Csoda?

McK (törölt) 2011.08.28. 11:11:02

@tükörfúró: Az lenne. Nem is használják,mert örökös..

McK (törölt) 2011.08.28. 11:12:36

@McK: höhh..a link nem idevalósi,elnézést..

McK (törölt) 2011.08.28. 11:14:02

@LAPoska: Nyugodtan általánosíthatsz.
Egy-egy kivétel ugyanis csak erősíti a szabályt.

Tazizi77 2011.08.28. 19:23:58

A magyar egy koszos, étlen, irigy népség.... Sajnos ez az igazság

gigabursch 2011.08.29. 07:22:47

@Tazizi77:
Koszos aki mondja...
Mindenki magából indul ki - illetve nem kéne fajgyűlölködni...

bundilori 2011.08.31. 11:20:41

Erdelyben elek, de a fekolajat 2 evente szoktak cserlni es egy gep segitsegevel. Nem kell levegoztetni a rendszert, mert a gep a tartalynal nyomja be az uj fekolajat es a fekdugatyunal szivja ki a regit ugy hogy lebego nem kerul bele. kb 20 perc az egesz csere es kb 4000FT az ara.

anti76 2011.09.02. 03:41:52

@BOSCHtechnikus:
Igeen? Akkor lécci mondj már egy jó szervízt !
Mert abban igazad van, hogy nem mindegyik kúr át. Nem. A másik felében dilettáns barmok dolgoznak.
Már nagyon sok szervízben/szerelőnél voltam, kicsi, nagy, vagy márkaszervíz, tökmindegy.
Ha a BMW-met viszem, azt hiszik jackpot van, és bármekkora árat mondhatnak kifizetem mert-mert BMW-m van. Példa: nem tölt a generátor, húú van egy nagyon jó elektronyos, korrekt olcsó meg minden. Aha. Fejből tudta hogy 60ezer a fesz.szabályzó, és közölte a csapágyakat, diódasort, meg mindent cserélni kell, mert ő szart nem ad ki a kezéből. Mondtam, nem restaurálni akarom, csak azt hogy töltsön az a tetves generátor. De nem, én nem értek hozzá, ő a szakember, így kell. oké. mennyi? 120. q.va anyád. egy másik 90 et mondott, a 3. meg közölte mivel V8-as nem vállalja.
Megvettem a fesz.szabályzót 4800 kemény magyar forintért, és a parkolóban kicseréltem két napi munkával.
Nem tudom Te hogy vagy vele, de nekem lesülne a pofámról a bőr, ha műhely, csáposemelő légkulcs stb. birtokában nem tudnék egy szar generátort kiszedni, és a tulaj meg kiszedi a parkolóban egy emelő + krovakészlettel.
Technikus vagyok egy gyárban, van egy ex-autószerelő kollegám, aki a minap azt fejtegette, hogy aki nem ért a kocsikhoz, azt nem csak lehet, hanem KÖTELEZŐ átb@szni- mert aki nem ért a kocsikhoz az megérdemli. Mert ő ért hozzá. Szerinte a CR-dízelekben 1000 bar a motorolajnyomás ! LOL :DDDD Mert ő, bizony látta, hogy két cső megy a nagynyomású szivattyútól a blokkhoz. Kérdeztem, nem lehet hogy esetleg az a kenése a szivattyúnak? Nem, az nem úgy van, ő 10 évet lehúzott a szakmában, ne pofázzak bele.
Igazából ilyen és ehhez hasonló sztorim rengeteg van, kábé a brazil esőerdőt fullra ki kéne vágni, a szükséges papírmennyiség előállításához, ha ki akarnám nyomtatni.
Hát ezért nem hiszek már a "jószerelőben". Ez egy mese. Mint a télapó vagy a fogtündér, koboldok meg ilyenek.
Tudod mit? Ne is "jó" szervíz címet adj meg, hanem egy olyan céget, ahol van egy autószerelő műhely, levegőellátással, csáposemelővel, és ki lehet bérelni egy-egy szerelésre. Ez érdekelne. Az autószerelők (alkatrészcserélgetők) "szaktudásából" kössz, nem kérek.

anti76 2011.09.02. 04:27:35

@BOSCHtechnikus:
Ja, még annyit kiegészítésként, hogy a becsületes korrekt szerelő/szervíz csődbe menne, mivel ugye, árverseny van.
Mintahogy pl. a vendéglátó v. az épitőiparban feketén dolgoznak. Ezt a két szektort nem igazán lehet automatizálni, nehéz munkák, sok pénzért hajlandók dolgozni (nettó 8-10ezer), ha felbruttósítod nem tudod 1000 Ft-körüli áron adni a pizzát. Például. Tudom, üzeltvezető-helyettes (is) voltam pizzériában, ha korrektűl, vagy legalább megközelítően korrektül bevallanál mindent 4ezer lenne egy 32 cm-es pizza. A vendégek nem azt gondolnák: "Aha, lám-lám, itt nem az árral, hanem a minőséggel akarnak piacot szerezni, ezek becsületesek innen rendelek." Hát nagyon nem.
Mintahogy azt a műhelyt amelyik nem 5-6ezer, hanem pl.8-10ezer Ft-os rezsióradíjjal dolgozik, lehúzós, köcsög bandának elkönyvelik és kész.
Nekem volt pizza-szakács alkalmazottam, aki azért mondott fel, mert nem lehetett lopni. 4éve netto ezer Ft-os bér mellett. "nem engednek pénzt csinálni" Tipikus vendéglátós duma.
Mogyorórszág én így szeretlek!

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.02. 08:23:09

@anti76: régebbi bmw-mel én is voltam több szervízben is.
ha ráértem, haver javította otthon. olcsó volt és nagyon korrekt. de nagyon lassú.
egyszer voltam budán, akkor korrektek voltak, bár nem volt olcsó, de nagyon gyorsan mindent megcsináltak, amit kértem.
aztn zuglóban találtam egy műhelyt. nagyon korrektek, elfogadható áron. egy dolgot nem akart vállalni (szivárgó hűtőrendszer), de végülis kiderült, hogy nem kellett különösebben hozzányúlni. bármikor reggel gond volt a kocsival, bevittem, délutánra kész volt. ha alkatrészt kellett cserélni, mindig felhívtak, és több alternatívát is elmondtak, előnyökkel-hátrányokkal.
ilyen is van.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.09.02. 08:29:21

@anti76: Van ilyen a Fehér úton. Valami hobbiszerviz, vagy mi a neve. Adnak szerszámot, emelőt stb.
Amiket írtál általánosítás. Nem kurvázunk le minden nőt, mert egyet láttunk a hetes út mellett.

anti76 2011.09.02. 08:57:15

@BOSCHtechnikus: Bár igazad lenne !!!
Talán azt gondolod olyan jó móka télen -20C°-ban kuplungot cserélni, parkolóban? Próbáld ki. Fincsi.
Dél-Budán, Csepelen majd' mindegyik szervíznek/szerelőnek kibukott a dilettanciája, vagy azért nem derült ki mert szimplán átb@szott, és nem is cserélt ki semmit, így nem volt mit megitélni.
Pár autószerelővel találkoztam "civilben" is, kollega, alkalmi ismerős stb. Az arcuk meg a tudásuk mindig fordítottan arányos egymással. Azt, hogy mi egy motronic, vagy K-jetronic mi, azt egyik se tudja, mert ő nem villamossági, hanem autószerelő (mintha a K-jetronic számitógép-vezérlésű lenne), oké, akkor karburátoros autókhoz értesz ? Mi indítja a 2. torkot ? Miért két torok van, nem egy nagy? Mi a keverőcső ? Mi a duplex-dobfék? 120 bar-os üzemi nyomásnál hány N a kerékfékhenger ereje? Szted tudnak ezekre válaszolni ?
Az egyik kijelentette, a fékolajat nem is kell cserélni, ő 6 éve jár ugyanazzal a fékolajjal, és semmi baja :DD
Egy másik, 97-es opel corsán nem tudta a fékpofákat kicserélni. "nem sikerült" így mondta. Szószerint.
Tudod, ha 10szer belenyúlok a konnektorba és megráz, a 11.-ről már belenyúlás nélkül is tudom hogy egy büdös kurva :DDD

Az a fehér úti szervízbérlés érdekelne !
Hobbiszervíz? Ez a neve? ráguglizzak így?

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.09.02. 22:27:33

@anti76: Nem találtam meg a honlapjukat. Azt tudom, hogy a Fehér úton voltak az Élessaroknál. Lehet, hogy bezárt...?

anti76 2011.09.03. 00:20:50

@BOSCHtechnikus: okok, megnézem azért én is.
Azért kössz :)

Suttora 2011.09.03. 09:00:51

@anti76:
Ez volt a honlapjuk:
www.hobbiszerviz.hu

"Az ön által keresett oldal a megrendelő kérésére inaktív.
Kérem, látogasson vissza később!"

Itt volt róla szó egyébként:
belsoseg.blog.hu/2009/08/14/a_camrynek_lelke_lett_eladas_helyett_inkabb_a_halal

4. kép alatti bekezdésben
süti beállítások módosítása