Gáz le, kuplung fel - és egy jó nagy reccs

  2011. július 13. - Csikós Zsolt Címkék: tutorial hyundai kezdő sofőr

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Lejtőn megállni, úgy hagyni az autót - a tapasztalat azt mutatja, hogy ezt azért tényleg szinte mindenki tudja, a múltkori, rögzítőfékes videónk tehát már-már trivialitásnak volt mondható. Ez alkalommal érzékenyebb témát veszünk elő - olyan témakört, amiben láthatóan ólomlábbal lépdel a legtöbb gyakorlatlan vezető.

Induljunk el hegynek felfelé. Induljunk el úgy, hogy az idióta, agresszív barom két cetire ráállt kocsink farára, és látjuk az ábrázatán, hogy egy karc nem sok, de csak ha ennyit ejtünk a csillogó fekete autóorron, a mi sajátunk egy perccel később garantáltan lapos lesz. Ilyenkor jön a stressz, az izzadás, a lefulladás. Rosszabb esetben a karcos autóorr, no meg a lapos saját. Tanuljunk meg inkább elindulni, nem olyan nehéz. Itt van, hogyan.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr853060751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csintapala (törölt) 2011.07.13. 12:07:14

Aki a másikra emelkedőn rááll 2 centire, az egyrészt szarjon sünt, másrészt megérdemli ha rágurulok. Tudom, lejtőn elindulni tudni kell, de akkor is. Közlekedni is tudni kell, abba meg benne van, hogy mindenki hibázhat, ezért inkább hagyok a másiknak -meg s saját kocsim orrának- fél métert ésakkor el lehet indulni gyöngyöző homlok nélkül is, mert nincs baj 2 centi hátragurulásból.

Rocko- 2011.07.13. 12:24:31

@-A_A-: "automata váltós autóval te az életben nem fogsz se vezetni tanulni, se vizsgázni."
de. csak beírják jogsiba hogy automatán tanultál, emiatt csak azon tudsz vezetni.

Bambano 2011.07.13. 12:54:01

@csintapala: nem egy nem két hely van, még itt Debrecenben is (pl. fórum parkolóház), ahol én 6 méternél többet hagyok az előttem levőtől... itt még automata váltós porsche cayennel is vissza tudnak gurulni 2-3 métert...

Pizza zabáló 2011.07.13. 14:06:09

Autómatám van. Az nem gurul hátra. :D

huleaks 2011.07.13. 14:30:19

Hasznos kis video ez. Egyébként ezt is és még sok mást is kellett tanítani a jogosítvány megszerzésekor. Mégis milyen sokan vannak akik lakott területen gyorsan hajtanak, autópályán forgalommal szemben, nem adják meg az elsőbbséget itt-ott. Pedig ezek is milyen triviális dolgok nemde?

LAPoska 2011.07.13. 15:03:00

a hyundajban direkt rezeg a valtokar indulaskor, vagy csak veletlenul...?

bardocz 2011.07.13. 15:47:54

Ezt a trollos dumát nem akarjátok hanyagolni az elejéről? Kibaszott szánalmassá teszi az egészet, pedig egy hasznos dolgot csináltok amúgy, ami segíthet egyeseknek.

@potha: Vannak, akik megszerzik a jogsit, majd legközelebb 1 év múlva ülnek autóba, addigra ezek könnyen elfelejthetők. Azért amit a jogsi megszerzéséig vezet az ember, az minden, csak nem rutin még, elég kevés. Parkolásról lenne érdemes videót csinálni szerintem, párhuzamos az sokaknak nem megy.

xcomman 2011.07.13. 15:52:38

Ma mar minden baromnak adnak jogsit aki meg a savjat sem tudja tartani, mert kell a penz adozik pluszba a kocsija utan stb... Elotte megvagjak meg 2szer biztos ami biztos. Jo ez a video, de keveseken fog segiteni :) Gyakorolni kell, kesobb kezifek sem kell hozza.

Majd arrol is csinaljatok videot, hogy menetkozben nem olvasunk ujsagot meg hasonlok. Lattam par ilyen majmot.

butschq 2011.07.13. 16:08:48

az eleje ugyanaz volt, mint az előző videónak, aztán jó gyorsan lecsaptátok a végit.
én is ezt húztam rutin vizsgán, azóta se használom a kéziféket (egyáltalán mi az?), jó kis kuplunggyilkos módszerrel csúsztatni, az az igazi:):)
amúgy az automatás, kézifékes résznél mi van akkor, ha egy hátsókerekes autóban ülünk? mer ott fogja a fék a kerekeket, amit meg hajtana a motor:) igazi zárt rendszer:D:D

butschq 2011.07.13. 16:12:09

én amúgy majd az ülésbeállítós videóra leszek kíváncsi:) mivel hogy én erős fekvő pozícióban szeretek vezetni, csak akkor tekerem kicsit előrébb, ha be akarnak mögém ülni, vagy ha hátul akarok bírkózni:P
:)

laci_52 2011.07.13. 16:17:00

Az ilyen helyzetekből látszik, mekkora hülyeség a színre fújt lökhárító. Régen a kocka Ladán két nagy gumibak volt, annak nyugodtan neki lehetett tolatni. Akkoriban így parkoltak: mindenki addig tolatott, ameddig nem "döccent". A szürke műanyag lökhárítós négyütemű Wartburgomat sem féltettem sem a parkolóban, sem a lejtős utcában. Párizsban 20 éve a sok Renault 5-ös és Peugeot 205-ös össze-vissza lökdöste egymást és senki sem balhézott.

GRX 2011.07.13. 16:38:00

@GSX-R: Én se azt mondtam, hogy ez legyen a napi gyakorlat mindennapi vezetés során, hanem azt, hogy mazsolák számára, a helyes fogási pont megtalálására tökéletes. Az oktatóautóban amúgy is fogyeszköz a kuplung :-)

Csikós Zsolt 2011.07.13. 17:09:56

@Slow:

Kap érte pénzt a TC, ebből van az újság. Bár ezt talán nehéz megérteni.

Internet - tehát ingyen van. Nekünk tehát nem kellene fizetést adni, csak dolgozzunk, igaz ;-)

Csikós Zsolt 2011.07.13. 17:12:02

@Kniight:

Könnyű, bár én nem használom a rögzítőféket, csak iszonyú ritkán, én átlépek a gázra, ennyi. De ha kell:

- megállás után betaposod a rögzítőt.
- elinduláskor bal kezed a kioldógombon.
- gázt adsz, kuplungot fel, amikor érzed, hogy az autó feneke leül, kihúzod a gombot.

Ennyi.

Csikós Zsolt 2011.07.13. 17:17:05

@Wolfie77:

Elektromos kézifék automatikusan old, ha elindulsz.

Csikós Zsolt 2011.07.13. 17:18:19

@Tabulator:

Az is ott volt, hogy újrakezdők számára. Legalább öt embert ismerek, akinek évek óta van jogsija, de most gondolkozik rajta, hogy vezessen.

Csikós Zsolt 2011.07.13. 17:20:10

@butschq:

Minden videónak ugyanaz lesz az eleje. Egyrészt az a disclaimer, hogy nem vállaljuk a felelősséget, ha valaki elcseszi a videó alapján, másrészt csak ott szerepel sok videóban a Hyundai, aki adta a pénzt az egész sorozatra.

@Pizza zabáló:
Te láttad egyáltalán a videót? Szerintem nem.

Csikós Zsolt 2011.07.13. 17:22:50

@stagolee:

Te is jól odafigyeltél a videó elejére barátom. Pedig direkt a filmbe tettük, hogy azok is értsék, akik nem tudnak olvasni.

butschq 2011.07.13. 17:38:51

@Csikós Zsolt: ja értem a dolgot. akkor itt is úgy lesz,mint a kedvenc sorozataimnál, hogy megtanultam meddig kell pörgetni, hogy a bevezető kimaradjon, mert már kívülről fújom:)
és minden héten jön majd egy adag, vagy milyen lebontásban adjátok majd? no nem azért, igaz még csak 5 éve csináltam a jogsim, de vezetek rendesen, azt nem tudom hogy jól-e, de eddig csak egyszer büntettek, mer nem volt nálam a jogsim. viszont jó nézni ezeket a videókat:):)

conmorientes 2011.07.13. 17:56:38

Most ez komoly ?????

Mert ha igen akkor a következő oktatófilmeitekre az alábbi javaslatokat tenném:

1)Pontos parkolás két fehér vonal közé.
2)Párhuzamos közlekedés szabályai kettőnél több sávval rendelkező úton, különösen autópályán.
3) Javaslatok zavaró csecsebecsék elhelyezésére az autó belterében.
4)Sminktükör szabályszerű használata a forgalomban (nőknek kb. 10 perces tananyag, férfiaknak ugyanez külön 3 másodperc)
5)Öltözködési javaslatok nyári gépjárművezetéshez, különösen nőknek
6)Figyelmet elterelő közlekedési helyzetek elkerülése (ez inkább férfiaknak)

Ellenben ha poén volt akkor viszont elég gyenge....

magyar bucó 2011.07.13. 18:15:58

@Csikós Zsolt: Ezért nem vizsgáztam addig, amíg nem volt pénzem autóra. Gyakorlat nélkül csak egy darab papír (ma már műanyag).

Brigi \"B. A.\" főnöke 2011.07.13. 18:40:53

"Induljunk el úgy, hogy az idióta, agresszív barom két cetire ráállt kocsink farára, és látjuk az ábrázatán, hogy egy karc nem sok, de csak ha ennyit ejtünk a csillogó fekete autóorron, a mi sajátunk egy perccel később garantáltan lapos lesz. "

Ne szajkózzuk már ezeket az ezeréves tévhiteket, semmi baja sem lesz egyik kocsinak sem ilyen kicsi erők hatására. Lépésben haladva nyugodtan lehet érintőtől érintőig menni (akár parkolásnál is), a műanyagnak van ugyanis egy olyan jó tulajdonsága, hogy elhajlik. A festék dettó.

magyar bucó 2011.07.13. 18:59:47

@Brigi \"B. A.\" főnöke: Igaz, viszont van olyan fazon, akinek az autójához nem mennék koppig, akkor sem, ha biztos vagyok abban, hogy az autónak nem lesz semmi baja. Ugyanis ugyanez rólam nem biztosan állítható.

bardocz 2011.07.13. 19:13:59

@Brigi \"B. A.\" főnöke: a vontatóhorog viszont így kis erővel is meg tudja nyomni úgy a rendszámtáblát, hogy az elhajlik. Ha az nincsen, akkor szerintem sincs semmi para ezzel, persze senki sem örül neki.

Bambano 2011.07.13. 19:45:48

@Csikós Zsolt: miért nem Angéla mutogatja a tanulnivalót? :))

hallari 2011.07.13. 20:10:56

@ap: 20 éve van jogsim és aktívan vezetek is. A gyakorlaton és a vizsgán azonban ezek nem szerepeltek, pedig jó lett volna.

hallari 2011.07.13. 20:12:32

@potha: 20 éve van jogsim és aktívan vezetek is. A gyakorlaton és a vizsgán azonban ezek nem szerepeltek, pedig jó lett volna.

hallari 2011.07.13. 20:16:44

Na jó, ennyi, a kommentek olvasását 1/3-nál abbahagytam. 10-ből 9 troll, aki szerint a nő nem tud vezetni, ma már csak gagyi oktatás van, viszont Ő, az élet Császára mindenkinél jobban tud mindent, és Rajta kívül szinte csak béna balfácánok vannak az utakon.

dr.oid 2011.07.13. 20:36:12

iszom a Két Nagy Tanító minden szavát...volt idő amikor a kézifékes indulás amolyan Volltrottel vén hülyék által gyakorolt dolognak tartottam. Ifjú suhancként megrészegülve bámultam Walther Röhrl Új dimenziókban előadott sztepporgiáját és leutánoztam a mozdulatait melyeket később szorgalmasan gyakoroltam a klotyón ülve. A lejtőn indulás is balláb-kuplung, jobbláborr-fék, jobblábsarok-gáz mutatvány kivitelezésével működött. Azóta ritkán gyakorlom és megkopott egy kissé a tudás emiatt Volltrottel vénülő sáfjorként én is a kéziféket rángatom:))

antimason (törölt) 2011.07.13. 20:47:00

Ja, Hunyadi reklám.

Látnátok a franciákat, hogy azok hogy parkolnak :)

Rocko- 2011.07.13. 20:55:58

nem értem azokat akik annyira ellene vannak a kéziféknek. teljesen jó dolog. lámpánál nem kell a féket taposni, nem vakítja a mögöttem jövőt. illetve nem játszik a gázzal meg a kuplunggal, nem fogja más helyettem kifizetni. plusz idegesítő a hintázás.

Rocko- 2011.07.13. 21:02:14

@conmorientes: ez a komment komoly ?????

ha poén volt akkor viszont elég gyenge....

butschq 2011.07.13. 21:08:40

@hallari: hát ezt már itt meg lehetett szokni:):)

@Rocko-: ki hogy szokja meg én szerintem. vannak esetek mikor lehet kézifékezni, de felesleges, és vannak amikor igencsak jól jön.

butschq 2011.07.13. 21:19:11

@Rocko-: enyhe emelkedőnél pl, ott elég ha megcsúsztatod a kuplungot és már mehet is a mutatvány, csak jól kell együttműködnie a két lábnak. de ha olyan az emelkedő, hogy az eget bámulod közben, ott lehet nem árt:) mondja ezt egy alföldi gyerek, aki lusta a kéziféket fogdosni, ellenben a csaj combját annál jobban az anyósülésen:)

Rocko- 2011.07.13. 21:19:46

@butschq: akkor mondom én hogyan látom, mint aki hegyen dolgozik. ;)
ha elgurulna a kocsi, akkor behúzom. ott van, csók, nem kell vele játszani drága benzinen, nem kell féket taposni, hátha elfelejti az ember, aztán elgurul.
tényleg, ennél egyszerűbb dolgot nem is tudok ennél. :)

butschq 2011.07.13. 21:33:45

@Rocko-: mondom én, ki hogy szokja meg:) ellenben a te verzióddal tanítják a vezetést, úgy látszik csak elvileg.

kézifékre jó sztori, van egy csoporttársam, Miskolc környékén lakik, szóval hozzá van szokva a dimbes dombos vidékhez, decemberben vizsga előtt megálltunk a parkolóban, kocsi mögött beszélgettünk, cigizgettünk, egyszer csak megindult hátra a kocsi, ami nem lett volna baj, csak én voltam közvetlen mögötte:) mondom hee? mire, bocs, a kéziféket nem húztam be, ellenben a kocsi már le volt zárva. laza kölyök:)

Hurri Kán 2011.07.13. 21:50:54

Kézifék arra kell, hogy havon hirtelen behúzva a kocsi eldobja a hátulját :)))

Rocko- 2011.07.13. 22:00:34

@butschq: lol. :D

@gyvy: igen, látni mindig a tecskó parkolóban. :D

Hurri Kán 2011.07.13. 22:03:32

@Rocko-:
Jó az körforgalomban is :D

Wolfie77 2011.07.13. 22:07:21

Szkotti, Misi46, ruskyy, Csikós Zsolt! A hiba ott van az elektromos kéziféknél, hogy az vagy maximumon van, vagy nullán, nem lehet "játszani" vele, ahogy a bowdenes vltozatnál. A kioldás pedig nem sebességfüggő, hanem "mozdulatfüggő", tehát amint 1 centit mozogna az autó - kiold. Képzeld el, amikor egy igazi volkswagenesen bivalyerős, maxra nyomott kézifék 0,1 másodperc alatt nullára csökkenti a fékerőt, különösen egy turbódízeles változatnál. Olyan hirtelen lódul meg a kocsi, hogy le is fullad, persze csak olyan 40-60%-os emelkedő környékén. Namármost így a manuális sebváltós autón gyönyörűen el lehet játszani a gázt adsz-kienged a kézifék-de túl nagy gázt adtál-ezért lefulladsz és visszacsorogsz-mutatványt. Ezt sikerült a Grossglockner 1400 méteres magasságánál egy korlát nélküli kis beállónál eljátszani pár éve. Akkor és ott gyűlöltem meg az elektromos kéziféket. A sors iróniája, hogy aztán én is olyat vettem, de én szigorúan DSG váltóval :)

1kutya 2011.07.13. 22:09:08

@gyvy: te is az első havat várod?:-DDD

cso zsi 2011.07.13. 22:09:35

@dr.oid: "Ifjú suhancként megrészegülve bámultam Walther Röhrl Új dimenziókban előadott sztepporgiáját és leutánoztam a mozdulatait melyeket később szorgalmasan gyakoroltam a klotyón ülve. A lejtőn indulás is balláb-kuplung, jobbláborr-fék, jobblábsarok-gáz mutatvány kivitelezésével működött."
Azt hiszem, én is akkoriban lestem el tőle a Quattroban, mielőtt a jogsiért folyamodtam volna.
@hallari: "20 éve van jogsim és aktívan vezetek is. A gyakorlaton és a vizsgán azonban ezek nem szere@magyar bucó: peltek, pedig jó lett volna."
32 éve nyomom, és az MHSZ-nél az UAZ-zal, és a ZIL-lel is meg kellett csinálni, a gyakorlati oktatás minden napján.
@GRX: Nekünk is így oktatták. Emelkedőn elindulás miat még nem okoztam senkinek kárt.

butschq 2011.07.13. 22:09:49

már jöhetne, mer a zsiga ereje nem elég a száraz aszfalton mókázáshoz...:)

Hurri Kán 2011.07.13. 22:11:13

@1kutya:
Ilyenkor igen... Télen meg ezt az időt, amikor lehet mezítláb, egy szál gatyában heverni a vízparton és inni a jeges hosszúlépéseket :D

cso zsi 2011.07.13. 22:14:53

@magyar bucó: "Parkoltál már Budapesten?"
@magyar_ellenállás: "Amúgy akár hiszed, akár nem, "vidéken" is ugyanazok a szabályok vonatkoznak a parkolásra, mint Budapesten."
Mégis látni sok olyan vezetőt, akik képesek a 2-3 autónyi szabad helyre "ahogy sikerül", vagy "otthon a kertben is így szoktam" módon parkolnak.
Nem, márka, és kigyúrtságfüggetlen.
Ennyit tud, vagy ennyire leszarja a többi autóst.

cso zsi 2011.07.13. 22:16:07

@butschq: Nem csak laza, de azt sem tanulta meg, hogy a gurulást a járdának (ha van) kormányzott kerékkel is illik meggátolni.

butschq 2011.07.13. 22:30:33

@cso zsi: mivel orral állt be az első kerekek pont farkasszemet néztek a járdával:) ezek párhuzamos parkolóhelyek egymás mellett, nincs durva emelkedés, de el tud gurulni egy autó ha akar:)
de a kézit én se szoktam rángatni, viszont mindig sebességben hagyom, abból baj még nem volt, ez viszont már az előző poszt témája volt:)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.07.13. 22:35:30

Automatánál a legjobb megoldás, ha a delikvens egy délelőtt során megtanul ballábbal fékezni. Tökéletesen csinálható, minden automatát így vezetek évek óta, és soha egyetlen mellettem ülő sem mondta meg, hogy nem jobbal fékezek.

1kutya 2011.07.13. 22:51:25

@gyvy: az sem rossz, holnap füreden remélem alkalmam lesz rá:-DDD

Hurri Kán 2011.07.13. 22:56:58

@1kutya:
izé... pohárra ügyelj... nehogy víz freccsenjen bele :D

Tomi Sporleder 2011.07.13. 23:13:22

@Tie: ott a pont, végre vki más is így vezet. automatát természetesen bal lábbal fékezünk, tehát minek a kézifék? ballal tartom a kocsit jobbal egyidőben kis gázzal csúsztatom.

manuálissal: miért kell kézifék? jobbal a féken állok, ballal engedem a kuplungot, érzem a remegést, fékről le és megyek is. hegyalja úton járok rendszeresen, 1 mm-t sem szoktam hátragurulni. nagyobb emelkedőn, amit az 1.9PDTDI nem bír el kuplunggal, na ott kézifék, de aztán kis gázzal is. ez ritka :)

2011.07.13. 23:17:04

@Rocko-: Abszolút egyetértek. Mióta vezetek majdnem mindig behúzom a kézit lámpánál és emelkedőn. Ez szerintem sokkal jobb mert nem kell álldogálás közben a féken állnom, és elindulni is így a legkényelmesebb. Próbálgattam régebben a Walther Röhrl féle elindulást, kézifék nélkül, visszagurulás nélkül, kis gyakorlás után ment is, de egy hazaút alatt elfáradt a bokám, nem valami kényelmes módszer.
Mondjuk azt illik hozzátennem hogy a Mecseken lakom. :)

2011.07.13. 23:20:00

"jobbal a féken állok, ballal engedem a kuplungot, érzem a remegést, fékről le és megyek is."

Ez 1.9PDTDI-vel lehet hogy nyerő módszer, de egy szívóbenzines autóval hamar lefulladás a vége. :)

Rocko- 2011.07.13. 23:21:23

@GSX-R: :D
egyetértek, kényelmes, és nem fárasztó. mókának az épp elég, hogy hegyről le motorfékkel jövök le, és próbálok egy olyan tempót tartani, hogy ne tartsak fel mást, a féket és a gázt lehetőleg ne nyomjam egyszer se, de azért a hajtű kanyart be tudjam venni. :)

2011.07.13. 23:32:14

@Rocko-: Le kb. nekem is ez a program. Lefelé menet nem szeretek eszetlenkedni, mert nagyon fékszag van mire leérek. :D
Bohóckodni felfelé, lefelé meg szolidan motorfékkel gurulni, és közbe röhögni az előtted lévő autón hogy míg te hozzá se érsz a fékpedálhoz, neki végig világít a féklámpája. :D

Rocko- 2011.07.13. 23:34:42

@GSX-R: jajaja. :)
lefelé meg minek küzdeni? abban nincs izgalom. na de felfelé!

1kutya 2011.07.13. 23:52:58

@gyvy: balatonvíz? hülye vagy? nem vagyok én megveszve:-DDD

Hurri Kán 2011.07.13. 23:56:03

@1kutya:
Csak gondoltam szólok... Jobb az ilyet megelőzni... Még a végén megharapod a csapost, meg ilyenek :D

2011.07.14. 00:01:34

@Rocko-: Hill Climb a legjobb! ;-D
Bár ha nem sajnálnám a fékeket, sokszor lefelé menet is nyomnám neki, annyira szeretek a szerpentineken állatkodni. :)

Bambano 2011.07.14. 00:05:18

@Rocko-: ezt a vakítást annyian emlegették már, de szerintem akit egy 21 wattos izzó elvakít, az menjen szemészetre és ne vezessen.

Rocko- 2011.07.14. 00:08:32

@Bambano: hát ha gondolod próbáljuk ki esőben. én előtted szteppelek a fékpedálon és mérjük hogy hány másodperc után jössz előre felpofozni.

Hurri Kán 2011.07.14. 00:16:50

@Rocko-:
Sokkal kevésbé zavaró (legalábbis nekem), mint egy szarul beállított, eget pásztázó tompított/refi/gagyixenon.

2011.07.14. 00:24:34

@Bambano: Szerintem éjjel baromi zavaró. Mondjuk egyénfüggő hogy kinek mennyire érzékeny a szeme, nekem pl. nagyon. Ki se tudok nyáron lépni a lakásból napszemüveg nélkül. :D

De nem hinném hogy csak engem zavar. Mikor éjjel vasúti sorompónál kell állni, mindig felengedem a féket mikor valaki mögém áll, és ezt rendszerint megköszönik többek közt azzal hogy lekapcsolják a tompítottat.

Rocko- 2011.07.14. 00:27:39

@gyvy: @GSX-R: szerintem mindkettő tud zavaró lenni.
mondjuk én meg olyan marha vagyok, hogy igyekszek a többi közelkedőtársamnak a legkisebb terhére lenni, nem zavarni, nem feltartani. cserébe ezt várom el másoktól is.

Hurri Kán 2011.07.14. 00:28:18

@Rocko-:
Sajnos ez elég egyoldalú a részedről... Bár megfigyeltem, egyesek pl. úgy próbálnak minél kevésbé zavarni, hogy pl. a hátsó lámpát, így a féklámpát is a lehető legsötétebb színűre festik (asse baj ah kifújják a búrát Neoluxszal:D), illetve világítást egyáltalán csak végszükség esetén kapcsolnak, városban lehetőleg még akkor se :D

Rocko- 2011.07.14. 00:30:41

@gyvy: jaja. vagy indexet is elhagyják, nehogy megzavarjon a koncentrálásban.
meg helyből 3 helyre parkolnak, nehogy az embernek aggódnia kelljen a szűk parkolóhelyek miatt. szimplán nem lesz.

2011.07.14. 00:47:45

@gyvy: "a hátsó lámpát, így a féklámpát is a lehető legsötétebb színűre festik"

Egy ilyenbe egyszer majdnem belementem. Annyira le volt sötétítve a búra, hogy mivel eleve égett a helyzetjelző, nem láttam hogy fékez.
Természetesen pótféklámpa nem volt...

@Rocko-: Ezzel én is így vagyok, de azért van egy határ... Mikor megyek pályán az általam leginkább preferált 150-160 közötti tempóval, előzőm a külsőben az előzési tilalom miatt felgyülemlett kamionokat, utolér egy nagy fekete bmw-s, mercis, vagy egyéb állatfaj, én felgyorsítok 180-ra, ő meg ott villog a lökhárítómtól 3 centire...
Olyankor legszívesebben önkéntesrendőrködnék, és beállnék egy kamion mellé 90-es tempóval 10 percig... :D

"meg helyből 3 helyre parkolnak, nehogy az embernek aggódnia kelljen a szűk parkolóhelyek miatt"

Ezeket olykor meg lehet érteni. Mikor a pár éves autómon megjelennek az ilyen-olyan függőleges festéknyomok a mellettem parkoló autó ajtajáról, az "kicsit" dühítő. Bár eddig mind le tudtam szedni, és igyekszem nagyáruházaknál a bejárattól messze parkolni, így megóvni az autót, megértem azt aki nem mer beállni egy öreg szar mellé 50 centire, mert úgy van a felfestés.

Sorry a hosszú kommentért. :)

Slow 2011.07.14. 08:29:43

@GSX-R: "Mikor éjjel vasúti sorompónál kell állni, mindig felengedem a féket mikor valaki mögém áll, és ezt rendszerint megköszönik többek közt azzal hogy lekapcsolják a tompítottat."

Szerintem nem megköszöni, hanem vagy ismeri a szabályt, miszerint vasúti átjáróban tilos jelzés alatti várakozás során a tompított fényszórót le kell kapcsolni(nem így van szó szerint), vagy leállítja a motort és sok típusnál ilyenkor a tompított is lekapcsol amikor nincs gyújtás, csak a helyzetjelző marad.

Slow 2011.07.14. 08:34:26

Én utálom a sok fékfetisisztát, akik piros lámpánál vízszintes úton egyfolytában nyomják a féket. Főleg akkor zavar ha este fáradt szemmel kell vezetnem, akkor igen is vakít a 21w-os féklámpa izzó, főleg ha még nem opálos a hátsó lámpa búrája, vagyis újszerű a kocsi.

Slow 2011.07.14. 08:37:32

@Csikós Zsolt: "Kap érte pénzt a TC, ebből van az újság. Bár ezt talán nehéz megérteni.

Internet - tehát ingyen van. Nekünk tehát nem kellene fizetést adni, csak dolgozzunk, igaz ;-)"

Nem szemrehányásként írtam, csak megállapítottam.
Az Internet nem ingyen van, vagy neked nem küld a szolgáltató csekket? :)

Slow 2011.07.14. 08:44:47

@Tie: Automatába, minek elinduláshoz a fék?
Beteszem D-be közben lábam a féken, engedem felfelé a féket és "kúszik" előre.
Hátrafelé ugyan így, csak nem D-be kell tenni :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.07.14. 10:04:22

@Slow: Nem csak aszfalton, sík úton szoktunk elindulni. Én legalábbis nem.
Időnként mögéakasztok néhány tonnát, időnként terepen kell elindulni 100%-os emelkedőn, vagy épp "csúsztatott kupplung"-ot kell imitálni az automataváltóval egy farönk átlépésénél. Vagy felezőben finomítani a brutális gázreakción...
Na ilyenkor marha jó tud lenni automatával a ballábfék.

magyar bucó 2011.07.14. 10:25:30

@Tie: A 100%-os emelkedőn csak létrával mész fel, oda meg nem kell fék.
Az emelkedő százalékban kifejezve ugyanis, a magasság osztva a megtett úttal, azaz a/c ha valaki még emlékszik a szinusztételre. Azaz a 100%-os emelkedő 90°, nem 45, mintha a vízszintes vetülettel osztanánk.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.07.14. 10:42:12

@magyar bucó: Üjleegyes.

"A közutaknál a pálya emelkedését %-ban adják meg. Az „e” %-os emelkedő azt jelenti, hogy az útpálya 100 m vízszintes vetületen 'e' m-t emelkedik, vagyis tga = e/100. "

Ami pedig 100 méteren 100%-ot emelkedik, azaz 100 métert, az pontosan 45°-os emelkedő.

hdnctrl 2011.07.14. 11:08:07

Az emelkedőn kézifékkel vagy anélkül történő elindulás robotizált váltóval (Honda I-Shift nevű csoda és hasonlók) kicsit érdekesebb lenne. Még jobb ugyanez hóban. Tényleg érdekelne, mi a jó megoldás, mert vagy elkapar a kerék, vagy rángat a kocsi, le akar fulladni.

hdnctrl 2011.07.14. 11:09:24

@Slow:

Márpedig ezzel el lehet kerülni, hogy valami barom, aki hátulról beléd jön, cserébe még az oldalról jövő forgalom elé is belökjön. Bp-n erősen ajánlott.

Slow 2011.07.14. 11:12:18

@scuynat: És kézifékkel nem?
Én pirosban várakozásnál azt használom.

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.07.14. 12:15:55

@Tie: Na akkor én Montenegro tengermelletti üdülőövezetben 120%-os emelkedőn mentem fel 1-esben.
Imádkoztam,hogy fogjon a kézifék rendesen,mert ha visszagurulunk,akkor tuti csónak lesz a kocsiból.

Csikós Zsolt 2011.07.14. 12:26:57

@Bambano:

Mert ha Angéla mutogatná, őt bámulnád, és nem tanulnál a videóból semmit :-)

Csikós Zsolt 2011.07.14. 12:27:59

@Slow:

Igen, de én nem kapok abból a pénzből :-)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.07.14. 12:41:26

@AUTÓNEPPER: Van ilyen. :)
Terepen előfordul itt-ott 60-70° is, amit nem tudok mennyi %, de 100-nál több. :)

Ezt pl. érdekes lenne kiszámolni:
www.youtube.com/watch?v=JOKIeaqtPzY

Emelkedőn elindulás advanced. :)

Slow 2011.07.14. 13:25:53

@Tie: Szerintem nem terepezésről van szó az esetek 95%-ban. A videó sem terepezési vezetéstechnikát technikát vázol fel.
A terepezés teljesen más vezetéstechnikát igényel mint a közúti közlekedés.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.07.14. 14:05:56

@Slow: Persze, ez tiszta sor. Egyszerűen annyit tartottam fontosnak, hogy automatát vezetőknek előny, sokszor jön jól nem csak terepen, ha megtanul ballal fékezni.

conmorientes 2011.07.14. 16:24:32

@Rocko-:

Rendben gyógyegér, elismerem te tényleg sokkal humorosabb vagy.
Remélem ennyi elég lesz hogy többé ne foglalkozz a szar kommentjeimmel.

conmorientes 2011.07.14. 16:26:46

@Csikós Zsolt:

Gondolom melyik.....
Mert az átlag ungarisch entellektusnak nem értelmezhetően sok a ne adj isten három sávnyi autópálya.

conmorientes 2011.07.14. 16:32:15

@Csikós Zsolt:

Mennyire boldog volnék ha egyszer már végre leakadna az úri közönség arról az autó szakmailag rendkívüli fontosságú kérdésről hogy ti miből és mennyit tömtök a zsebetekbe.

Azt hiszem azt már néhány objektív fosszóró teszttel bizonyította a TC hogy nem annyira célszerű az indokolatlan magasztalás megrendelése.

Rocko- 2011.07.14. 23:07:52

@conmorientes: inkább az értelmezhető nehezen, hogy az egyik oldalt 3 sávos, a másikon pedig csak kettő volt. és a három sáv se határtól indul, hanem a pálya töredékétől.

Rocko- 2011.07.14. 23:17:29

@Tie: mint amikor kan mászik fel a kocára. :D

Hurri Kán 2011.07.14. 23:24:24

@Rocko-:
Még röfög is hozzá :)
Hatalmas :D

conmorientes 2011.07.15. 13:25:05

@Rocko-:

Nézd, amikor megtanultam vezetni, még álom sem volt hogy valamelyik autópélya esetleg elér az országhatárig. A leghosszabb majdnem a Rába stadionig tartott.
Az M7. pedig betonlapokból vot összetákolva és olyan volt mintha egy órán keresztül nem páláyn hanem vasúton mentél volna, tatam-tatam.
Ezeken mégis meg lehetett tanulni az autópálya használatát a gyakorlatban és aki akkor vezetett tudta is.
Ma több mint négyszer annyi betoncsík van, majd 4 országhatárig érnek el, mégsem tudja a sok tulok használni értelmesen és szabály szerint.

Nem kívánok kardot rántani, mert nem ismerlek, de ne azon csodálkozz miért asszimetrikus, inkább örülj hogy van hely, hanem azon gondolkozzunk, hogy a három sáv ellenére miért nem lehet ott hatékonyan közlekedni.

Rocko- 2011.07.15. 22:43:54

@conmorientes: "hanem azon gondolkozzunk, hogy a három sáv ellenére miért nem lehet ott hatékonyan közlekedni."
mer épeszű gondolkodással fel nem fogható, hogy ha egyik oldalt 2 sáv van, akkor túloldalt miért három. emiatt nem is gondolják sokan elsőre valódi sávnak, hanem egy később megszűnő, lekanyarodó sávnak veszik.
én is annak vettem elsőre.

balint.fl 2011.07.15. 23:26:12

Én is ezt húztam rutinvizsgán, de dízeles autón tanultam: csak leléptem a kuplungról, és már mentem is felfelé. Forgalmi vizsga után azonban átültem a benzines kocsinkba, ami nem indul el alapjáraton emelkedőn pár utassal, sőt! :/
Köszi a videót! ;)

Tomi Sporleder 2011.07.16. 14:33:59

@GSX-R 2011.07.13. 23:20:00:
igen, tudom, hogy nem minden autón működik, sokat vezettem 4ütemű warbit és 1.4 focus kombit, ezért írtam típust. amit a TC a videóban csinál, tehát a sima kuplungfelengedés esélytelen emelkedőn a fenti 2 típusnáé pl. ott már hagyomásosan gázt is kell adni és aztán felengedni a kéziféket.

Tomi Sporleder 2011.07.16. 14:46:43

féklámpa fétisesek: a kézifék sztenm nem erre való városon belül. automatával meg mit csináltok? egy tisztességes (amcsi) autó még bimbamol is ha pl N-be rakod járó motornál. "állsz" a féken tartod a kocsit a pirosaknál. én manuálisnál is féken vagyok pirosnál, mert elgurulhat a kocsi az síknak tűnő úton is. akinek nem tetszik a ledlámpán nyugodtan nekem jöhet (cégautó), vagy világíthat a reflektorával, legfeljebb kapcsolok neki ködzárfényt is vagy én tolatok neki aztán nem lesz mivel világítania. a vasút az kivétel ott a motort is le szoktam állítani és kézifék vagy P ha automata. komolyan na, kár ezen vitatkozni: akit zavar a féklámpa irány a szemészet és/vagy ne autózzon.

Tomi Sporleder 2011.07.16. 14:57:02

Slow: örülj, hogy ebben az életedben nem az USA-ban születték újjá :))
ott még az index is piros rendszerint és bizony "állnak" a féken. de komolyan mi lenne a ott veled? :) peace on you!
süti beállítások módosítása