Gáz le, kuplung fel - és egy jó nagy reccs

  2011. július 13. - Csikós Zsolt Címkék: tutorial hyundai kezdő sofőr

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Lejtőn megállni, úgy hagyni az autót - a tapasztalat azt mutatja, hogy ezt azért tényleg szinte mindenki tudja, a múltkori, rögzítőfékes videónk tehát már-már trivialitásnak volt mondható. Ez alkalommal érzékenyebb témát veszünk elő - olyan témakört, amiben láthatóan ólomlábbal lépdel a legtöbb gyakorlatlan vezető.

Induljunk el hegynek felfelé. Induljunk el úgy, hogy az idióta, agresszív barom két cetire ráállt kocsink farára, és látjuk az ábrázatán, hogy egy karc nem sok, de csak ha ennyit ejtünk a csillogó fekete autóorron, a mi sajátunk egy perccel később garantáltan lapos lesz. Ilyenkor jön a stressz, az izzadás, a lefulladás. Rosszabb esetben a karcos autóorr, no meg a lapos saját. Tanuljunk meg inkább elindulni, nem olyan nehéz. Itt van, hogyan.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr583060751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Altaïr 2011.07.13. 07:28:32

De most errő mér kell külön pószt, amikor eszt mindenki tuggya?!?!

:)

potha 2011.07.13. 07:37:45

Én csak azt akarom megkérdezni, mindenféle fikázás nélkül:

Ezeket nem kellett volna mindenkinek megtanulnia oktatáson? Ezek nélkül jogsit sem kaphatnának(elviekben)

De ha tényleg vannak akik ezekkel nincsenek tisztában akkor meg így tovább, mert ijesztő, hogy azok az emberek is vezetnek, és jobb ha kicsit felvilágosítjátok őket :)

Slow 2011.07.13. 07:38:54

Mert ez HYUNDAI reklám.

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.07.13. 07:43:58

isten ments h trollkodjak, de ez anno nekem szerepelt:
- a gyakorlatok között
- a vizsgakövetelmények között
- vizsgán mint feladat.

az első két pont elviekben mindenki másnak is megvolt.
hogy lehet vkinek jogsija ha ezt nem tudja?

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2011.07.13. 07:46:36

Ezeket a jogsi megszerzésekor tanultok. És nem vagyok troll.

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2011.07.13. 07:51:26

nemáááá, ez most komoly Csík, eladtad a lelkedet egy Hyundai-nak ?
:-)
az elképzelés jó, csak szerintem azoknak akiknek probléma hol nézzék meg az olajszintet, hol az egyes, stb, stb...azok egy Totalcart sem olvasnak, a totalcart autóbuzik olvassák, nekik meg ey gááááááz...mondom, szerintem.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.07.13. 07:53:13

@Altaïr: @potha: @ap: @enpera:

Mindenki tudja, mindenki ismeri, mégis tartom emelkedőn a minimum 1 méter távolságot, mert simán vissza szoktak gurulni annyit. Nem mondom, hogy csak a nők, pedig de. :)

Dor B. Zoltán 2011.07.13. 07:53:42

Köszönöm, srácok! Nagyon jót nevettem.
20+ éves jogsim van, én is úgy emlékszem, hogy az oktatáson ezt tanultuk (és ment is!)
Viszont van a családban egészen friss jogsi is, ezért én is látom az oktatás színvonalának csökkenését, sokat autózóként napi többszöri tapasztalatom van balfékekkel. Ha nincs rajta a T betű, akkor elvárnám, hogy tudjon vezetni. (Ha rajta van, én türelmes vagyok vele.)
Szóval az efféle kis oktató filmecskékre nagy szükség van.
Még egyszer köszönöm.

pzs_00 2011.07.13. 07:56:14

Vontatmány és 3 hónapos jogosítvány? :)

Kniight 2011.07.13. 07:59:57

Ja hát kézifékkel könnyű.
Zsolt, légyszíves mutasd be ezt az Erával is!

Wolfie77 2011.07.13. 08:01:10

Akkor magyarázza el valaki, hogy a fantasztikus VW Passat elektromos kézifékével hogyan lehet ezt eljátszani? Szerencsére automatám van, de manuálissal szerintem garantált a kocc...

Dr. Porno Ottó 2011.07.13. 08:01:40

Te én rájöttem ez mire jó! Továbbküldeni a linket annak az ostoba asszonynak.

esef 2011.07.13. 08:11:29

13 éve az emelkedőn elindulást húztam rutinvizsgán... :)

amúgy Csikós úrnak: lejtőn megállva miért indulunk el hegynek felfelé? feltolatunk a hegyre? kicsit sem életszerű...

esef 2011.07.13. 08:14:26

végignéztem a videót is.
ez a Bandi gyerek kezd egyre szimpatikusabbá válni. lehet pályát tévesztett és nem a TC-ben lenne a helye mert kezd kilógni a sorból

magyar_ellenállás 2011.07.13. 08:22:47

Nekem is ez volt az egyik rutinfeladat a vizsgán...

Inkább a másik fél szemszögéből kéne ejnyebejnyézni. Én úgy tanultam, hogy még vízszintes úton is illik kb. 1-1,5 m távolságot hagyni...

Amúgy tényleg elkeserítő, mennyire gyenge tudásúak is megkapják a gépjárművezetői engedélyt. Hétfőn a szemből jövőnek is STOP volt, nekem is, ő egyenesen ment volna, én balra kanyarodva, és kb. 10 mp pöcsvakarás után a hülye átkiabált, hogy mire várok. Mikor a mellette ülő mondott neki valamit, akkor indult el...

Szkotti 2011.07.13. 08:24:07

@Wolfie77, Kniight:
Az oktatáson azt nem mondták, hogy:
- kézifék behúzva
- egyes be
- kuplung lassan fel, míg fogni kezd
- (ilyenkor elviekben meg kell tudni tartani az autót csak a kuplunggal)
- kézifék ki
Ha a kuplungot helyesen kezeled, akkor a bináris rögzítőfékkel is működik.
Tádááám

magyar bucó 2011.07.13. 08:28:53

Amikor én vizsgáztam, ez még követelmény volt. Persze, azóta sok víz lefolyt a Dunán, lehet, hogy ma már nem az?

magyar bucó 2011.07.13. 08:30:17

@magyar_ellenállás: "vízszintes úton is illik kb. 1-1,5 m távolságot hagyni..."

Parkoltál már Budapesten?

esef 2011.07.13. 08:32:39

@magyar_ellenállás:
tegnap Zuglóban a Bethesda utcába (a Liget felől egyirányú a Hungária krt. felé ugye) gond nélkül behajtott forgalommal szembe (egysávos út + egyik oldalt parkolóhelyek), majd továbbment. még az sem zavarta, hogy jöttek szembe, addig beállt egy kapubejáróba...

magyar_ellenállás 2011.07.13. 08:34:27

@magyar bucó: Nem parkolásnál, hanem pl. lámpánál megállásnál. Amúgy akár hiszed, akár nem, "vidéken" is ugyanazok a szabályok vonatkoznak a parkolásra, mint Budapesten. :P

herrfricc 2011.07.13. 08:36:25

Youtubon üssétek be a "sofőrök" szavacskát és csodáljátok milyen tehetséges emberek rendelkeznek jogosítvánnyal. :)
Ez a lejtőn nem elindulás pont jó is ide: www.youtube.com/watch?v=UI5aUmqqndg&feature=player_detailpage#t=23s

citrix 2011.07.13. 08:44:06

Miért nem esik szó a ma már szinte alap hill holder-ról?Nagyon megkönnyíti az elindulást emelkedőn,még kéziféket sem kell használni a megállás-elindulás során.Elektromos kézifékkel hogyan indulunk el?Egyszerűen:fokozatba tesszük a váltót,kuplung-gáz,a fék önműködően kiold.De ezt már a 70-es évek elején tudták pl. a Lincolnok,ezek ilyenek voltak már akkor.

comp 2011.07.13. 08:45:48

Azt még nem ártott volna elmondani, hogy ez tolatásnál is működik, pl kapubeállás, illetve hogy emelkedőn lámpánál nem állunk a másik seggébe. Mert a kezdő vezetők ezt sem szokták tudni.

s.o.v.i.e.t 2011.07.13. 08:48:14

stiften rá kell trollatni a mögöttünk állóra. azon megtámaszkodni és onnan elindulni kényelmesen. ha kiszáll, akkor trollkocsi kerékkulcsal visszaegyengetni a közelállási ismretek tágítása közben. rendőrt hívni, hogy belénk jött hátulról olyúgy, hogy még a kormányt is lefejelte -- attól vérzik a lila orra neki.

-A_A- 2011.07.13. 08:50:53

aki azt mondja, hogy ez szerepel rutinvizsgán, annak félig van igaza. automata váltós autóval te az életben nem fogsz se vezetni tanulni, se vizsgázni. szóval ha más nem, ennyi haszna legalább volt.
köszi a videót.

butcher__ 2011.07.13. 08:50:59

Nem baj egy kis ismétlés nem kell rinyálni

biker_kolee 2011.07.13. 08:55:50

@herrfricc: Basssssssssssssssssssssssssszz, nemár.. Pofozhatnékom támadt.. :)))))))

herrfricc 2011.07.13. 08:55:55

3 éve mikor vizsgáztam lehetett választani hogy akar e valaki automata kocsival tanulni/vizsgázni, de akkor viszont manuálissal nem mehetett, ha jól emlékszem.

srank 2011.07.13. 09:00:20

AZÉRT ha én megnéztem volna egy 1000 swift-ben 4 -en ülnek akkor hogy indul el , vagy ha murvás esetleg vizes az út, a hóról nem is beszélve ez a videó így FAIL
én meg most trollkodtam ...

Leadfoot 2011.07.13. 09:01:53

"láthatóan ólomlábbal lépdel a legtöbb gyakorlatlan vezető"

Hééé!

magyar bucó 2011.07.13. 09:13:59

@magyar_ellenállás: Persze, de az általad hivatkozott izé nem szabály. Tudod, errefelé, ha fél méter van előttem-mögöttem, akkor az már egy nagyon kényelmes parkolóhely.

alkatraz · http://jobbflashjatekok.blog.hu/ 2011.07.13. 09:17:52

Én nekem június elsején volt forgalmi vizsgám, nem sokkal előtte rutinvizsgám. Akkor ezek a dolgok még követelmények voltak :)

alkatraz · http://jobbflashjatekok.blog.hu/ 2011.07.13. 09:19:07

17éves vagyok, teljesen friss jogsis, bár sztem én is a hátsóülésen születtem, de ezek nagyon egyszerű dolgok.

Dexman 2011.07.13. 09:19:32

Hát ez így egy kicsit kevés volt. Ezt szerintem is tudja mindenki. Apró praktikát még lehetett volna mondani. Méghozzá, hogy a kuplungot nem a szőnyegen pihenő sarokkal bokából engedjük fel, hanem felemeljük a sarkunkat, mert úgy sokkal precízebben adagolható a kuplung. Főleg régebbi autónál, ahol nehezebb is mozgatni,vagy épp mert könnyen "rúg" egyet. Az egész láb súlya viszont elégséges ekkor is.. uff :P

srank 2011.07.13. 09:20:59

@alkatraz:
azért elméletileg a tanulóautóban belepedáloz az oktató ha visszagurulnál vagy ha nem mered felengedni a kuplungot miközben leszabályzásog nyomod a gázt de amikro egyedül méssz és nem rakod fel az égőnek tartottT-betűs matricát és megáll mögötted egy 20 millás kocsi van ám stressz ...
előbb írtam hsz-t a 800cc-s marutival hogy indul el ha 4 100kg-os ember ül benne és még az útburkolat is csúszik stb. azért egy ilyen video beleérhetett volna ...

evsp 2011.07.13. 09:25:36

Máshogy is meg lehet közelíteni a dolgot: Lehet, hogy a fekete autós csak azért áll tíz centire az előtte álló mazsolától, hogy ne törjön össze a kocsija. Ha az első autó csak tíz centimétert gurul vissza, akkor nem tud felgyorsulni. Ha ellenben van két méter útja hozzá, akkor már törik a rendszámtábla tartó! :)

f0CuS 2011.07.13. 09:27:13

Kicsit nekem rövidnek tűnik.. A "trollok kíméljenek" elvesz 1 percet, a maradék pedig alap rutin vizsga. Tehát akinek 3 hónapja van jogsija, 100%, hogy emlékszik rá. Szerintem jobb lenne csinálni egy teszem azt 30-40 perces videót és abba belerakni mindent. Bár tény, akkor nem jutna heti 1 poszt ennek az 1 perces videónak :P

Hurri Kán 2011.07.13. 09:35:37

Meg kéne tanulni vezetni, ennyi... :D

Bambano 2011.07.13. 09:39:52

Akik azt firtatják, hogy minek, mert ez tananyag volt, azokat kérem, ne álmodozzanak. tele vannak az utak olyan vezetőkkel, akik alapvető dolgokra sem emlékeznek.

Arról már ne is beszéljünk, hogy nem egy, nem két oktatónak és vizsgabiztosnak sincs fogalma arról, hogy hogyan is kellene vezetni. Következmény: nincs mit megtanulni tőlük.

esoutankoponyeg 2011.07.13. 09:47:18

nekem tetszik a videó, a kézifékes indulás alap. mi nem sokat gyakoroltuk, mert látta az oktatóm, hogy megy. viszont automataváltós autót nem biztos, hogy tudnék vezetni, így ez a videó nekem arra jó, hogy egy kicsit megismerjem. talán egyszer összefutok a lusták és az ügyetlenek autójával. :)

Fitz Roy 2011.07.13. 09:47:41

Alap rutin, így van. Csak van ennek az országnak egy lángosra hajazó fele, ott nem sűrűn kell emelkedőn idulni így nekik jól jöhet egy kis ismétlés, hogy egy ilyen eset utőn ne úgy nézzenek ki mint akit most vágtak az akasztófaköteléről...

Pingui 2011.07.13. 10:01:37

Csak egy dolgot felejtettek ki a videóból:

KUPLUNG NEM MOZDÍT amíg az autó el nem indul!

Mert ugye ha nem elég gyorsan, vagy jó ütemben engedi a kéziféket, és a kuplungot folyamatosan engedi rá, akkor a kocsi lefullad!

kistesoka 2011.07.13. 10:09:49

De előbb azt kéne megtanítani melyik pedál mire való nem?? hamár ennyire oktatni akartok, még ha hirdetés keretében is :D

olcsójános 2011.07.13. 10:15:38

Szerintem BMW-vel a legkönnyebb elindulni az emelkedőn

magyar_ellenállás 2011.07.13. 10:19:19

@magyar bucó: Vannak íratlan szabályok is, amelyek az egyszerű, józan paraszti ész hoz vagy ír felül. Én pl. idegbeteg leszek tőle, ha 20 cm-re állnak mögém, mert akkor nem tudok hátul pakolni.

Csak oda kéne figyelni a másikra egy egészen picit. Amúgy vicces, hogy azt várja az ember, hogy mások fejével is gondolkodjon néha valaki, mikor még a sajátjával sem tud. :/

(Ezt általánosságban értem, nem rád vonatkoztatva.)

P12_dCi 2011.07.13. 10:20:19

@CubΕ: Te akkora troll vagy, hogy múzeumban kéne mutogatni! És ezt most pozitív értelemben írom! :)

Vicces nézni, ahogy rádugranak egy-egy ilyen megjegyzés után.

magyar_ellenállás 2011.07.13. 10:23:05

@evsp: "Máshogy is meg lehet közelíteni a dolgot: Lehet, hogy a fekete autós csak azért áll tíz centire az előtte álló mazsolától, hogy ne törjön össze a kocsija. Ha az első autó csak tíz centimétert gurul vissza, akkor nem tud felgyorsulni. Ha ellenben van két méter útja hozzá, akkor már törik a rendszámtábla tartó! :)"

Ebben lehet valami. Sőt, filmeken láttam már olyat, hogy a hátul álló nagyobb autós egy picit tolt is az előtte lévőn, puszta jóakaratból. Csak épp oldalról jött a vonat. :)

Bambano 2011.07.13. 10:23:43

@esoutankoponyeg: nálunk nem volt alap... mivel nőnemű egyedek is vezették az autót, a kéziféket mindig elrontotta a bátyám, hogy ne füstölgő kerékkel érjen haza anyám:)
mi megszoktuk, hogy 46-os sz.rtaposó fele féken, másik fele gázon, bal láb kuplung, és el kell tudni indulni minden helyzetben.

Swind 2011.07.13. 10:23:50

nem automata kölcsön mercedesszel jó muri elindulni emelkedőn ;)

magyar_ellenállás 2011.07.13. 10:25:54

Még azt hozzá lehetne csapni a videóhoz, hogy lejtmenetben hogyan kell közlekedni. Nekem pl. eléggé meglepő volt még tejfogú sofőrként, mikor leállított motorral gurulva egyszer csak elfogyott a fék. :)

Na, arra pl. nem emlékszem, hogy a műszaki oktatáson ezt szóba hozta volna valaki.

mt-03 2011.07.13. 10:29:36

hat ez eleg gaz volt, ennyire nem viszik a hjundajt vagy mi volt a szponzor? meg a video kozepen mar reklam is van mint a yt-n, ezt sikerult lemasolni...

amugy meg az kezifekes indulasnak alapnak kell lennie, ha mar valamit oktatni kene itt a nepeknek akkor inkabb a kezifek nelkulit kene. komolyan nem emlexem az uccso 10-15 evben mikor indultam el kezifekkel (felfele), pedig budan lakom.

srank 2011.07.13. 10:31:51

@esoutankoponyeg:
"a lusták és az ügyetlenek autójával" akkor szedesd már ki az önindítót a kocsidból és minden indításnál kurblizzál ...
valszeg a f1 be is azért vannak váltófülek mert ügyetlenek ...
azért mert mi 1990 előtt még azt se tudtuk mi az az autómata váltó attól még nem kell itt f*sságokat irogatni ...

Hurri Kán 2011.07.13. 10:32:41

@mt-03:
Elég sokan pl. vízszintesen való beparkolásnál is elégetik a kuplungot, nem még emelkedőn... Egyebekről nem is beszélve...

srank 2011.07.13. 10:35:01

@magyar_ellenállás:
erről az jut eszembe hogy mennyi mindenre lehet következtetni az előttedhaladó féklámpájának fénykibocsájtási időtartalmából :D
kíváncsi leszek hogy a tolatva szegély mellé parkolást hogy sűritik bele 30mp-be :DDD

2011.07.13. 10:42:44

khm vontatmány? 2 évig nem is szabad, ha jól tudom. Aki meg béna és elindulni sem tud normálisan az ne vontasson semmit könyörgöm legyen annyi esze.

GRX 2011.07.13. 10:52:30

Azt még érdemes lett volna hozzátenni, hogy a lejtőn elindulás-megállás kíváló alap a helyes kuplungkezelés elsajátítására. Tulajdonképpen ha párszor sikerült elindulnia a mazsolának sík úton, rögtön jöhetne a gyakorlás egy enyhe (!) emelkedőn. Nekem anno így sikerült az első óra után megtanítania a Skodán a kengurumentes elindulást az oktatónak. Kézifék nélkül, kis gázzal indulj el az elmelkedőn. Nyomd ki a kuplungot. Hagyd visszagurulni az autót. Engedd fel a kuplungot, és TARTSD MEG az autót egy helyben, csak kuplunggal és kis gázzal, hogy ne égjen le. Maradj így 2-3 másodpercig, majd ugyanez előlről. A harmadik órámon már nem szökdécseltem és nem fulladtam le. Ha ezt párszor lelkiismeretesen végigcsinálja a tanuló, akár a Kamaz is állhat majd mögötte, nem fog félni a kézifékes indulástól, mert pontosan érzi, hol fog fogni a kuplung, és meg tudja tartani az autót.

srank 2011.07.13. 10:55:36

@GRX:
egy csomó régi buszsofőrt látok így kínozni kisbuszokat emelkedős lámpáknál állva :DDD

stagolee 2011.07.13. 10:57:32

Ez kb. annyira érdekes, mintha valaki azt kezdené el magyarázni, hogy járni úgy kell, hogy az egyik lábunkkal előre lépünk, majd a másikkal úgyszintén de ezúttal az ezt megelőző távolság kétszeresére és így tovább.
Magyarországon ( és nem csak vidéken! ) megdöbbentően sokaknak még a paralell parkolás is szinte megoldhatatlan problémát jelent. A legtöbben orral előre próbálkoznak, ami erre elegendő hely hiányában fizikailag lehetetlen, mégis próbálkoznak...

misi46 2011.07.13. 11:02:00

@Wolfie77: Sőt az idióta amerikai
autómban a kéziféket egy kallantyú meghúzásával lehet oldani.
Így nincs lehetőség a fokozatos kiengedésre.

2011.07.13. 11:15:40

@GRX: kapna is tőlem 3 nagy pofont, aki az autómat egy emelkedőn kuplungcsúsztatással meg gázpedál tiprással tartaná egyhelyben.

kis gáz, és a kéziféket kb. olyan sebességgel engeded el, mintha csak 0-1 állása lenne, és indulás.

2011.07.13. 11:16:54

@Wolfie77: ott elvileg magától kéne oldania ha gázt adsz. a manuális váltósnál is, vagy rosszul tudom? Ciri v vmi fócvágenes javítson ki...

Szelid sunmalac 2011.07.13. 11:21:40

Joforman sosem hasznalom a kezifeket elindulaskot. Talan eddig egyszer egy nagyon durva lejton.

betépett felhasználó 2011.07.13. 11:31:08

nemteccccikegyvideotmutatni,amibolmegtanulom,hogyaKORMANYkerekmirevalo?

magyar_ellenállás 2011.07.13. 11:32:52

@betépett felhasználó: uhh, még szemlencse, hogy hozzátetted a "kerék" utótagot, mert szinte már láttam, amint egy trollvonással politikailag korrektúráztak volna tégedet :)

magyar bucó 2011.07.13. 11:34:52

@ruskyy: Ha már megy, akkor nem kell ilyent csinálnod. Viszont tanulni így lehet. (Kapnak is eleget az oktatóautók...)

2011.07.13. 11:35:22

@GRX: A kuplung kínzásával egyenlő megtartani az autót emelkedőn. Arra valóban jó volt hogy megtanuld a kuplung használatát, de a saját autómmal soha nem tennék ilyet.

magyar bucó 2011.07.13. 11:36:26

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Lejtőn minek? Ott akkor is elindulsz, ha semmit sem csinálsz...

2011.07.13. 11:39:48

Azoknak akik szerint ez felesleges mert már megtanították minden sofőrnek: a jobbkéz szabályt, a jobbratartást, és az összes többi dolgot megtanították elvileg. Ennek ellenére mindennapos dolog hogy satuznom kell, mert nem adják meg a jobbkezet, illetve jobbról kell előznöm mert a paraszt a belsőben halad...

Csak sajnos aki annyira pancser hogy nem tud elindulni emelkedőn, az nem totalcart olvas hanem velvetet. Így aztán nem sokat érnek ezek a tutorial-ok.

gnme 2011.07.13. 11:54:37

@PaOntan: nem, nem uborka. Most a krumplit és a leveszöldséget lopják a neszűrből.

Mindenkitől, aki ültetett. És féláron árulják benn a városban "bizonyos" helyeken. Ott meg sorbanállnak az embeker nagy kosarakkal. Saját szememmel láttam.

Jók ezek a videók. :-)

csintapala (törölt) 2011.07.13. 12:07:14

Aki a másikra emelkedőn rááll 2 centire, az egyrészt szarjon sünt, másrészt megérdemli ha rágurulok. Tudom, lejtőn elindulni tudni kell, de akkor is. Közlekedni is tudni kell, abba meg benne van, hogy mindenki hibázhat, ezért inkább hagyok a másiknak -meg s saját kocsim orrának- fél métert ésakkor el lehet indulni gyöngyöző homlok nélkül is, mert nincs baj 2 centi hátragurulásból.

Rocko- 2011.07.13. 12:24:31

@-A_A-: "automata váltós autóval te az életben nem fogsz se vezetni tanulni, se vizsgázni."
de. csak beírják jogsiba hogy automatán tanultál, emiatt csak azon tudsz vezetni.

Bambano 2011.07.13. 12:54:01

@csintapala: nem egy nem két hely van, még itt Debrecenben is (pl. fórum parkolóház), ahol én 6 méternél többet hagyok az előttem levőtől... itt még automata váltós porsche cayennel is vissza tudnak gurulni 2-3 métert...

Pizza zabáló 2011.07.13. 14:06:09

Autómatám van. Az nem gurul hátra. :D

huleaks 2011.07.13. 14:30:19

Hasznos kis video ez. Egyébként ezt is és még sok mást is kellett tanítani a jogosítvány megszerzésekor. Mégis milyen sokan vannak akik lakott területen gyorsan hajtanak, autópályán forgalommal szemben, nem adják meg az elsőbbséget itt-ott. Pedig ezek is milyen triviális dolgok nemde?

LAPoska 2011.07.13. 15:03:00

a hyundajban direkt rezeg a valtokar indulaskor, vagy csak veletlenul...?

bardocz 2011.07.13. 15:47:54

Ezt a trollos dumát nem akarjátok hanyagolni az elejéről? Kibaszott szánalmassá teszi az egészet, pedig egy hasznos dolgot csináltok amúgy, ami segíthet egyeseknek.

@potha: Vannak, akik megszerzik a jogsit, majd legközelebb 1 év múlva ülnek autóba, addigra ezek könnyen elfelejthetők. Azért amit a jogsi megszerzéséig vezet az ember, az minden, csak nem rutin még, elég kevés. Parkolásról lenne érdemes videót csinálni szerintem, párhuzamos az sokaknak nem megy.

xcomman 2011.07.13. 15:52:38

Ma mar minden baromnak adnak jogsit aki meg a savjat sem tudja tartani, mert kell a penz adozik pluszba a kocsija utan stb... Elotte megvagjak meg 2szer biztos ami biztos. Jo ez a video, de keveseken fog segiteni :) Gyakorolni kell, kesobb kezifek sem kell hozza.

Majd arrol is csinaljatok videot, hogy menetkozben nem olvasunk ujsagot meg hasonlok. Lattam par ilyen majmot.

butschq 2011.07.13. 16:08:48

az eleje ugyanaz volt, mint az előző videónak, aztán jó gyorsan lecsaptátok a végit.
én is ezt húztam rutin vizsgán, azóta se használom a kéziféket (egyáltalán mi az?), jó kis kuplunggyilkos módszerrel csúsztatni, az az igazi:):)
amúgy az automatás, kézifékes résznél mi van akkor, ha egy hátsókerekes autóban ülünk? mer ott fogja a fék a kerekeket, amit meg hajtana a motor:) igazi zárt rendszer:D:D

butschq 2011.07.13. 16:12:09

én amúgy majd az ülésbeállítós videóra leszek kíváncsi:) mivel hogy én erős fekvő pozícióban szeretek vezetni, csak akkor tekerem kicsit előrébb, ha be akarnak mögém ülni, vagy ha hátul akarok bírkózni:P
:)

laci_52 2011.07.13. 16:17:00

Az ilyen helyzetekből látszik, mekkora hülyeség a színre fújt lökhárító. Régen a kocka Ladán két nagy gumibak volt, annak nyugodtan neki lehetett tolatni. Akkoriban így parkoltak: mindenki addig tolatott, ameddig nem "döccent". A szürke műanyag lökhárítós négyütemű Wartburgomat sem féltettem sem a parkolóban, sem a lejtős utcában. Párizsban 20 éve a sok Renault 5-ös és Peugeot 205-ös össze-vissza lökdöste egymást és senki sem balhézott.

GRX 2011.07.13. 16:38:00

@GSX-R: Én se azt mondtam, hogy ez legyen a napi gyakorlat mindennapi vezetés során, hanem azt, hogy mazsolák számára, a helyes fogási pont megtalálására tökéletes. Az oktatóautóban amúgy is fogyeszköz a kuplung :-)

Csikós Zsolt 2011.07.13. 17:09:56

@Slow:

Kap érte pénzt a TC, ebből van az újság. Bár ezt talán nehéz megérteni.

Internet - tehát ingyen van. Nekünk tehát nem kellene fizetést adni, csak dolgozzunk, igaz ;-)

Csikós Zsolt 2011.07.13. 17:12:02

@Kniight:

Könnyű, bár én nem használom a rögzítőféket, csak iszonyú ritkán, én átlépek a gázra, ennyi. De ha kell:

- megállás után betaposod a rögzítőt.
- elinduláskor bal kezed a kioldógombon.
- gázt adsz, kuplungot fel, amikor érzed, hogy az autó feneke leül, kihúzod a gombot.

Ennyi.

Csikós Zsolt 2011.07.13. 17:17:05

@Wolfie77:

Elektromos kézifék automatikusan old, ha elindulsz.

Csikós Zsolt 2011.07.13. 17:18:19

@Tabulator:

Az is ott volt, hogy újrakezdők számára. Legalább öt embert ismerek, akinek évek óta van jogsija, de most gondolkozik rajta, hogy vezessen.

Csikós Zsolt 2011.07.13. 17:20:10

@butschq:

Minden videónak ugyanaz lesz az eleje. Egyrészt az a disclaimer, hogy nem vállaljuk a felelősséget, ha valaki elcseszi a videó alapján, másrészt csak ott szerepel sok videóban a Hyundai, aki adta a pénzt az egész sorozatra.

@Pizza zabáló:
Te láttad egyáltalán a videót? Szerintem nem.

Csikós Zsolt 2011.07.13. 17:22:50

@stagolee:

Te is jól odafigyeltél a videó elejére barátom. Pedig direkt a filmbe tettük, hogy azok is értsék, akik nem tudnak olvasni.

butschq 2011.07.13. 17:38:51

@Csikós Zsolt: ja értem a dolgot. akkor itt is úgy lesz,mint a kedvenc sorozataimnál, hogy megtanultam meddig kell pörgetni, hogy a bevezető kimaradjon, mert már kívülről fújom:)
és minden héten jön majd egy adag, vagy milyen lebontásban adjátok majd? no nem azért, igaz még csak 5 éve csináltam a jogsim, de vezetek rendesen, azt nem tudom hogy jól-e, de eddig csak egyszer büntettek, mer nem volt nálam a jogsim. viszont jó nézni ezeket a videókat:):)

conmorientes 2011.07.13. 17:56:38

Most ez komoly ?????

Mert ha igen akkor a következő oktatófilmeitekre az alábbi javaslatokat tenném:

1)Pontos parkolás két fehér vonal közé.
2)Párhuzamos közlekedés szabályai kettőnél több sávval rendelkező úton, különösen autópályán.
3) Javaslatok zavaró csecsebecsék elhelyezésére az autó belterében.
4)Sminktükör szabályszerű használata a forgalomban (nőknek kb. 10 perces tananyag, férfiaknak ugyanez külön 3 másodperc)
5)Öltözködési javaslatok nyári gépjárművezetéshez, különösen nőknek
6)Figyelmet elterelő közlekedési helyzetek elkerülése (ez inkább férfiaknak)

Ellenben ha poén volt akkor viszont elég gyenge....

magyar bucó 2011.07.13. 18:15:58

@Csikós Zsolt: Ezért nem vizsgáztam addig, amíg nem volt pénzem autóra. Gyakorlat nélkül csak egy darab papír (ma már műanyag).

Brigi \"B. A.\" főnöke 2011.07.13. 18:40:53

"Induljunk el úgy, hogy az idióta, agresszív barom két cetire ráállt kocsink farára, és látjuk az ábrázatán, hogy egy karc nem sok, de csak ha ennyit ejtünk a csillogó fekete autóorron, a mi sajátunk egy perccel később garantáltan lapos lesz. "

Ne szajkózzuk már ezeket az ezeréves tévhiteket, semmi baja sem lesz egyik kocsinak sem ilyen kicsi erők hatására. Lépésben haladva nyugodtan lehet érintőtől érintőig menni (akár parkolásnál is), a műanyagnak van ugyanis egy olyan jó tulajdonsága, hogy elhajlik. A festék dettó.

magyar bucó 2011.07.13. 18:59:47

@Brigi \"B. A.\" főnöke: Igaz, viszont van olyan fazon, akinek az autójához nem mennék koppig, akkor sem, ha biztos vagyok abban, hogy az autónak nem lesz semmi baja. Ugyanis ugyanez rólam nem biztosan állítható.

bardocz 2011.07.13. 19:13:59

@Brigi \"B. A.\" főnöke: a vontatóhorog viszont így kis erővel is meg tudja nyomni úgy a rendszámtáblát, hogy az elhajlik. Ha az nincsen, akkor szerintem sincs semmi para ezzel, persze senki sem örül neki.

Bambano 2011.07.13. 19:45:48

@Csikós Zsolt: miért nem Angéla mutogatja a tanulnivalót? :))

hallari 2011.07.13. 20:10:56

@ap: 20 éve van jogsim és aktívan vezetek is. A gyakorlaton és a vizsgán azonban ezek nem szerepeltek, pedig jó lett volna.

hallari 2011.07.13. 20:12:32

@potha: 20 éve van jogsim és aktívan vezetek is. A gyakorlaton és a vizsgán azonban ezek nem szerepeltek, pedig jó lett volna.

hallari 2011.07.13. 20:16:44

Na jó, ennyi, a kommentek olvasását 1/3-nál abbahagytam. 10-ből 9 troll, aki szerint a nő nem tud vezetni, ma már csak gagyi oktatás van, viszont Ő, az élet Császára mindenkinél jobban tud mindent, és Rajta kívül szinte csak béna balfácánok vannak az utakon.

dr.oid 2011.07.13. 20:36:12

iszom a Két Nagy Tanító minden szavát...volt idő amikor a kézifékes indulás amolyan Volltrottel vén hülyék által gyakorolt dolognak tartottam. Ifjú suhancként megrészegülve bámultam Walther Röhrl Új dimenziókban előadott sztepporgiáját és leutánoztam a mozdulatait melyeket később szorgalmasan gyakoroltam a klotyón ülve. A lejtőn indulás is balláb-kuplung, jobbláborr-fék, jobblábsarok-gáz mutatvány kivitelezésével működött. Azóta ritkán gyakorlom és megkopott egy kissé a tudás emiatt Volltrottel vénülő sáfjorként én is a kéziféket rángatom:))

antimason (törölt) 2011.07.13. 20:47:00

Ja, Hunyadi reklám.

Látnátok a franciákat, hogy azok hogy parkolnak :)

Rocko- 2011.07.13. 20:55:58

nem értem azokat akik annyira ellene vannak a kéziféknek. teljesen jó dolog. lámpánál nem kell a féket taposni, nem vakítja a mögöttem jövőt. illetve nem játszik a gázzal meg a kuplunggal, nem fogja más helyettem kifizetni. plusz idegesítő a hintázás.

Rocko- 2011.07.13. 21:02:14

@conmorientes: ez a komment komoly ?????

ha poén volt akkor viszont elég gyenge....

butschq 2011.07.13. 21:08:40

@hallari: hát ezt már itt meg lehetett szokni:):)

@Rocko-: ki hogy szokja meg én szerintem. vannak esetek mikor lehet kézifékezni, de felesleges, és vannak amikor igencsak jól jön.

butschq 2011.07.13. 21:19:11

@Rocko-: enyhe emelkedőnél pl, ott elég ha megcsúsztatod a kuplungot és már mehet is a mutatvány, csak jól kell együttműködnie a két lábnak. de ha olyan az emelkedő, hogy az eget bámulod közben, ott lehet nem árt:) mondja ezt egy alföldi gyerek, aki lusta a kéziféket fogdosni, ellenben a csaj combját annál jobban az anyósülésen:)

Rocko- 2011.07.13. 21:19:46

@butschq: akkor mondom én hogyan látom, mint aki hegyen dolgozik. ;)
ha elgurulna a kocsi, akkor behúzom. ott van, csók, nem kell vele játszani drága benzinen, nem kell féket taposni, hátha elfelejti az ember, aztán elgurul.
tényleg, ennél egyszerűbb dolgot nem is tudok ennél. :)

butschq 2011.07.13. 21:33:45

@Rocko-: mondom én, ki hogy szokja meg:) ellenben a te verzióddal tanítják a vezetést, úgy látszik csak elvileg.

kézifékre jó sztori, van egy csoporttársam, Miskolc környékén lakik, szóval hozzá van szokva a dimbes dombos vidékhez, decemberben vizsga előtt megálltunk a parkolóban, kocsi mögött beszélgettünk, cigizgettünk, egyszer csak megindult hátra a kocsi, ami nem lett volna baj, csak én voltam közvetlen mögötte:) mondom hee? mire, bocs, a kéziféket nem húztam be, ellenben a kocsi már le volt zárva. laza kölyök:)

Hurri Kán 2011.07.13. 21:50:54

Kézifék arra kell, hogy havon hirtelen behúzva a kocsi eldobja a hátulját :)))

Rocko- 2011.07.13. 22:00:34

@butschq: lol. :D

@gyvy: igen, látni mindig a tecskó parkolóban. :D

Hurri Kán 2011.07.13. 22:03:32

@Rocko-:
Jó az körforgalomban is :D

Wolfie77 2011.07.13. 22:07:21

Szkotti, Misi46, ruskyy, Csikós Zsolt! A hiba ott van az elektromos kéziféknél, hogy az vagy maximumon van, vagy nullán, nem lehet "játszani" vele, ahogy a bowdenes vltozatnál. A kioldás pedig nem sebességfüggő, hanem "mozdulatfüggő", tehát amint 1 centit mozogna az autó - kiold. Képzeld el, amikor egy igazi volkswagenesen bivalyerős, maxra nyomott kézifék 0,1 másodperc alatt nullára csökkenti a fékerőt, különösen egy turbódízeles változatnál. Olyan hirtelen lódul meg a kocsi, hogy le is fullad, persze csak olyan 40-60%-os emelkedő környékén. Namármost így a manuális sebváltós autón gyönyörűen el lehet játszani a gázt adsz-kienged a kézifék-de túl nagy gázt adtál-ezért lefulladsz és visszacsorogsz-mutatványt. Ezt sikerült a Grossglockner 1400 méteres magasságánál egy korlát nélküli kis beállónál eljátszani pár éve. Akkor és ott gyűlöltem meg az elektromos kéziféket. A sors iróniája, hogy aztán én is olyat vettem, de én szigorúan DSG váltóval :)

1kutya 2011.07.13. 22:09:08

@gyvy: te is az első havat várod?:-DDD

cso zsi 2011.07.13. 22:09:35

@dr.oid: "Ifjú suhancként megrészegülve bámultam Walther Röhrl Új dimenziókban előadott sztepporgiáját és leutánoztam a mozdulatait melyeket később szorgalmasan gyakoroltam a klotyón ülve. A lejtőn indulás is balláb-kuplung, jobbláborr-fék, jobblábsarok-gáz mutatvány kivitelezésével működött."
Azt hiszem, én is akkoriban lestem el tőle a Quattroban, mielőtt a jogsiért folyamodtam volna.
@hallari: "20 éve van jogsim és aktívan vezetek is. A gyakorlaton és a vizsgán azonban ezek nem szere@magyar bucó: peltek, pedig jó lett volna."
32 éve nyomom, és az MHSZ-nél az UAZ-zal, és a ZIL-lel is meg kellett csinálni, a gyakorlati oktatás minden napján.
@GRX: Nekünk is így oktatták. Emelkedőn elindulás miat még nem okoztam senkinek kárt.

butschq 2011.07.13. 22:09:49

már jöhetne, mer a zsiga ereje nem elég a száraz aszfalton mókázáshoz...:)

Hurri Kán 2011.07.13. 22:11:13

@1kutya:
Ilyenkor igen... Télen meg ezt az időt, amikor lehet mezítláb, egy szál gatyában heverni a vízparton és inni a jeges hosszúlépéseket :D

cso zsi 2011.07.13. 22:14:53

@magyar bucó: "Parkoltál már Budapesten?"
@magyar_ellenállás: "Amúgy akár hiszed, akár nem, "vidéken" is ugyanazok a szabályok vonatkoznak a parkolásra, mint Budapesten."
Mégis látni sok olyan vezetőt, akik képesek a 2-3 autónyi szabad helyre "ahogy sikerül", vagy "otthon a kertben is így szoktam" módon parkolnak.
Nem, márka, és kigyúrtságfüggetlen.
Ennyit tud, vagy ennyire leszarja a többi autóst.

cso zsi 2011.07.13. 22:16:07

@butschq: Nem csak laza, de azt sem tanulta meg, hogy a gurulást a járdának (ha van) kormányzott kerékkel is illik meggátolni.

butschq 2011.07.13. 22:30:33

@cso zsi: mivel orral állt be az első kerekek pont farkasszemet néztek a járdával:) ezek párhuzamos parkolóhelyek egymás mellett, nincs durva emelkedés, de el tud gurulni egy autó ha akar:)
de a kézit én se szoktam rángatni, viszont mindig sebességben hagyom, abból baj még nem volt, ez viszont már az előző poszt témája volt:)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.07.13. 22:35:30

Automatánál a legjobb megoldás, ha a delikvens egy délelőtt során megtanul ballábbal fékezni. Tökéletesen csinálható, minden automatát így vezetek évek óta, és soha egyetlen mellettem ülő sem mondta meg, hogy nem jobbal fékezek.

1kutya 2011.07.13. 22:51:25

@gyvy: az sem rossz, holnap füreden remélem alkalmam lesz rá:-DDD

Hurri Kán 2011.07.13. 22:56:58

@1kutya:
izé... pohárra ügyelj... nehogy víz freccsenjen bele :D

Tomi Sporleder 2011.07.13. 23:13:22

@Tie: ott a pont, végre vki más is így vezet. automatát természetesen bal lábbal fékezünk, tehát minek a kézifék? ballal tartom a kocsit jobbal egyidőben kis gázzal csúsztatom.

manuálissal: miért kell kézifék? jobbal a féken állok, ballal engedem a kuplungot, érzem a remegést, fékről le és megyek is. hegyalja úton járok rendszeresen, 1 mm-t sem szoktam hátragurulni. nagyobb emelkedőn, amit az 1.9PDTDI nem bír el kuplunggal, na ott kézifék, de aztán kis gázzal is. ez ritka :)

2011.07.13. 23:17:04

@Rocko-: Abszolút egyetértek. Mióta vezetek majdnem mindig behúzom a kézit lámpánál és emelkedőn. Ez szerintem sokkal jobb mert nem kell álldogálás közben a féken állnom, és elindulni is így a legkényelmesebb. Próbálgattam régebben a Walther Röhrl féle elindulást, kézifék nélkül, visszagurulás nélkül, kis gyakorlás után ment is, de egy hazaút alatt elfáradt a bokám, nem valami kényelmes módszer.
Mondjuk azt illik hozzátennem hogy a Mecseken lakom. :)

2011.07.13. 23:20:00

"jobbal a féken állok, ballal engedem a kuplungot, érzem a remegést, fékről le és megyek is."

Ez 1.9PDTDI-vel lehet hogy nyerő módszer, de egy szívóbenzines autóval hamar lefulladás a vége. :)

Rocko- 2011.07.13. 23:21:23

@GSX-R: :D
egyetértek, kényelmes, és nem fárasztó. mókának az épp elég, hogy hegyről le motorfékkel jövök le, és próbálok egy olyan tempót tartani, hogy ne tartsak fel mást, a féket és a gázt lehetőleg ne nyomjam egyszer se, de azért a hajtű kanyart be tudjam venni. :)

2011.07.13. 23:32:14

@Rocko-: Le kb. nekem is ez a program. Lefelé menet nem szeretek eszetlenkedni, mert nagyon fékszag van mire leérek. :D
Bohóckodni felfelé, lefelé meg szolidan motorfékkel gurulni, és közbe röhögni az előtted lévő autón hogy míg te hozzá se érsz a fékpedálhoz, neki végig világít a féklámpája. :D

Rocko- 2011.07.13. 23:34:42

@GSX-R: jajaja. :)
lefelé meg minek küzdeni? abban nincs izgalom. na de felfelé!

1kutya 2011.07.13. 23:52:58

@gyvy: balatonvíz? hülye vagy? nem vagyok én megveszve:-DDD

Hurri Kán 2011.07.13. 23:56:03

@1kutya:
Csak gondoltam szólok... Jobb az ilyet megelőzni... Még a végén megharapod a csapost, meg ilyenek :D

2011.07.14. 00:01:34

@Rocko-: Hill Climb a legjobb! ;-D
Bár ha nem sajnálnám a fékeket, sokszor lefelé menet is nyomnám neki, annyira szeretek a szerpentineken állatkodni. :)

Bambano 2011.07.14. 00:05:18

@Rocko-: ezt a vakítást annyian emlegették már, de szerintem akit egy 21 wattos izzó elvakít, az menjen szemészetre és ne vezessen.

Rocko- 2011.07.14. 00:08:32

@Bambano: hát ha gondolod próbáljuk ki esőben. én előtted szteppelek a fékpedálon és mérjük hogy hány másodperc után jössz előre felpofozni.

Hurri Kán 2011.07.14. 00:16:50

@Rocko-:
Sokkal kevésbé zavaró (legalábbis nekem), mint egy szarul beállított, eget pásztázó tompított/refi/gagyixenon.

2011.07.14. 00:24:34

@Bambano: Szerintem éjjel baromi zavaró. Mondjuk egyénfüggő hogy kinek mennyire érzékeny a szeme, nekem pl. nagyon. Ki se tudok nyáron lépni a lakásból napszemüveg nélkül. :D

De nem hinném hogy csak engem zavar. Mikor éjjel vasúti sorompónál kell állni, mindig felengedem a féket mikor valaki mögém áll, és ezt rendszerint megköszönik többek közt azzal hogy lekapcsolják a tompítottat.

Rocko- 2011.07.14. 00:27:39

@gyvy: @GSX-R: szerintem mindkettő tud zavaró lenni.
mondjuk én meg olyan marha vagyok, hogy igyekszek a többi közelkedőtársamnak a legkisebb terhére lenni, nem zavarni, nem feltartani. cserébe ezt várom el másoktól is.

Hurri Kán 2011.07.14. 00:28:18

@Rocko-:
Sajnos ez elég egyoldalú a részedről... Bár megfigyeltem, egyesek pl. úgy próbálnak minél kevésbé zavarni, hogy pl. a hátsó lámpát, így a féklámpát is a lehető legsötétebb színűre festik (asse baj ah kifújják a búrát Neoluxszal:D), illetve világítást egyáltalán csak végszükség esetén kapcsolnak, városban lehetőleg még akkor se :D

Rocko- 2011.07.14. 00:30:41

@gyvy: jaja. vagy indexet is elhagyják, nehogy megzavarjon a koncentrálásban.
meg helyből 3 helyre parkolnak, nehogy az embernek aggódnia kelljen a szűk parkolóhelyek miatt. szimplán nem lesz.

2011.07.14. 00:47:45

@gyvy: "a hátsó lámpát, így a féklámpát is a lehető legsötétebb színűre festik"

Egy ilyenbe egyszer majdnem belementem. Annyira le volt sötétítve a búra, hogy mivel eleve égett a helyzetjelző, nem láttam hogy fékez.
Természetesen pótféklámpa nem volt...

@Rocko-: Ezzel én is így vagyok, de azért van egy határ... Mikor megyek pályán az általam leginkább preferált 150-160 közötti tempóval, előzőm a külsőben az előzési tilalom miatt felgyülemlett kamionokat, utolér egy nagy fekete bmw-s, mercis, vagy egyéb állatfaj, én felgyorsítok 180-ra, ő meg ott villog a lökhárítómtól 3 centire...
Olyankor legszívesebben önkéntesrendőrködnék, és beállnék egy kamion mellé 90-es tempóval 10 percig... :D

"meg helyből 3 helyre parkolnak, nehogy az embernek aggódnia kelljen a szűk parkolóhelyek miatt"

Ezeket olykor meg lehet érteni. Mikor a pár éves autómon megjelennek az ilyen-olyan függőleges festéknyomok a mellettem parkoló autó ajtajáról, az "kicsit" dühítő. Bár eddig mind le tudtam szedni, és igyekszem nagyáruházaknál a bejárattól messze parkolni, így megóvni az autót, megértem azt aki nem mer beállni egy öreg szar mellé 50 centire, mert úgy van a felfestés.

Sorry a hosszú kommentért. :)

Slow 2011.07.14. 08:29:43

@GSX-R: "Mikor éjjel vasúti sorompónál kell állni, mindig felengedem a féket mikor valaki mögém áll, és ezt rendszerint megköszönik többek közt azzal hogy lekapcsolják a tompítottat."

Szerintem nem megköszöni, hanem vagy ismeri a szabályt, miszerint vasúti átjáróban tilos jelzés alatti várakozás során a tompított fényszórót le kell kapcsolni(nem így van szó szerint), vagy leállítja a motort és sok típusnál ilyenkor a tompított is lekapcsol amikor nincs gyújtás, csak a helyzetjelző marad.

Slow 2011.07.14. 08:34:26

Én utálom a sok fékfetisisztát, akik piros lámpánál vízszintes úton egyfolytában nyomják a féket. Főleg akkor zavar ha este fáradt szemmel kell vezetnem, akkor igen is vakít a 21w-os féklámpa izzó, főleg ha még nem opálos a hátsó lámpa búrája, vagyis újszerű a kocsi.

Slow 2011.07.14. 08:37:32

@Csikós Zsolt: "Kap érte pénzt a TC, ebből van az újság. Bár ezt talán nehéz megérteni.

Internet - tehát ingyen van. Nekünk tehát nem kellene fizetést adni, csak dolgozzunk, igaz ;-)"

Nem szemrehányásként írtam, csak megállapítottam.
Az Internet nem ingyen van, vagy neked nem küld a szolgáltató csekket? :)

Slow 2011.07.14. 08:44:47

@Tie: Automatába, minek elinduláshoz a fék?
Beteszem D-be közben lábam a féken, engedem felfelé a féket és "kúszik" előre.
Hátrafelé ugyan így, csak nem D-be kell tenni :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.07.14. 10:04:22

@Slow: Nem csak aszfalton, sík úton szoktunk elindulni. Én legalábbis nem.
Időnként mögéakasztok néhány tonnát, időnként terepen kell elindulni 100%-os emelkedőn, vagy épp "csúsztatott kupplung"-ot kell imitálni az automataváltóval egy farönk átlépésénél. Vagy felezőben finomítani a brutális gázreakción...
Na ilyenkor marha jó tud lenni automatával a ballábfék.

magyar bucó 2011.07.14. 10:25:30

@Tie: A 100%-os emelkedőn csak létrával mész fel, oda meg nem kell fék.
Az emelkedő százalékban kifejezve ugyanis, a magasság osztva a megtett úttal, azaz a/c ha valaki még emlékszik a szinusztételre. Azaz a 100%-os emelkedő 90°, nem 45, mintha a vízszintes vetülettel osztanánk.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.07.14. 10:42:12

@magyar bucó: Üjleegyes.

"A közutaknál a pálya emelkedését %-ban adják meg. Az „e” %-os emelkedő azt jelenti, hogy az útpálya 100 m vízszintes vetületen 'e' m-t emelkedik, vagyis tga = e/100. "

Ami pedig 100 méteren 100%-ot emelkedik, azaz 100 métert, az pontosan 45°-os emelkedő.

hdnctrl 2011.07.14. 11:08:07

Az emelkedőn kézifékkel vagy anélkül történő elindulás robotizált váltóval (Honda I-Shift nevű csoda és hasonlók) kicsit érdekesebb lenne. Még jobb ugyanez hóban. Tényleg érdekelne, mi a jó megoldás, mert vagy elkapar a kerék, vagy rángat a kocsi, le akar fulladni.

hdnctrl 2011.07.14. 11:09:24

@Slow:

Márpedig ezzel el lehet kerülni, hogy valami barom, aki hátulról beléd jön, cserébe még az oldalról jövő forgalom elé is belökjön. Bp-n erősen ajánlott.

Slow 2011.07.14. 11:12:18

@scuynat: És kézifékkel nem?
Én pirosban várakozásnál azt használom.

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.07.14. 12:15:55

@Tie: Na akkor én Montenegro tengermelletti üdülőövezetben 120%-os emelkedőn mentem fel 1-esben.
Imádkoztam,hogy fogjon a kézifék rendesen,mert ha visszagurulunk,akkor tuti csónak lesz a kocsiból.

Csikós Zsolt 2011.07.14. 12:26:57

@Bambano:

Mert ha Angéla mutogatná, őt bámulnád, és nem tanulnál a videóból semmit :-)

Csikós Zsolt 2011.07.14. 12:27:59

@Slow:

Igen, de én nem kapok abból a pénzből :-)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.07.14. 12:41:26

@AUTÓNEPPER: Van ilyen. :)
Terepen előfordul itt-ott 60-70° is, amit nem tudok mennyi %, de 100-nál több. :)

Ezt pl. érdekes lenne kiszámolni:
www.youtube.com/watch?v=JOKIeaqtPzY

Emelkedőn elindulás advanced. :)

Slow 2011.07.14. 13:25:53

@Tie: Szerintem nem terepezésről van szó az esetek 95%-ban. A videó sem terepezési vezetéstechnikát technikát vázol fel.
A terepezés teljesen más vezetéstechnikát igényel mint a közúti közlekedés.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.07.14. 14:05:56

@Slow: Persze, ez tiszta sor. Egyszerűen annyit tartottam fontosnak, hogy automatát vezetőknek előny, sokszor jön jól nem csak terepen, ha megtanul ballal fékezni.

conmorientes 2011.07.14. 16:24:32

@Rocko-:

Rendben gyógyegér, elismerem te tényleg sokkal humorosabb vagy.
Remélem ennyi elég lesz hogy többé ne foglalkozz a szar kommentjeimmel.

conmorientes 2011.07.14. 16:26:46

@Csikós Zsolt:

Gondolom melyik.....
Mert az átlag ungarisch entellektusnak nem értelmezhetően sok a ne adj isten három sávnyi autópálya.

conmorientes 2011.07.14. 16:32:15

@Csikós Zsolt:

Mennyire boldog volnék ha egyszer már végre leakadna az úri közönség arról az autó szakmailag rendkívüli fontosságú kérdésről hogy ti miből és mennyit tömtök a zsebetekbe.

Azt hiszem azt már néhány objektív fosszóró teszttel bizonyította a TC hogy nem annyira célszerű az indokolatlan magasztalás megrendelése.

Rocko- 2011.07.14. 23:07:52

@conmorientes: inkább az értelmezhető nehezen, hogy az egyik oldalt 3 sávos, a másikon pedig csak kettő volt. és a három sáv se határtól indul, hanem a pálya töredékétől.

Rocko- 2011.07.14. 23:17:29

@Tie: mint amikor kan mászik fel a kocára. :D

Hurri Kán 2011.07.14. 23:24:24

@Rocko-:
Még röfög is hozzá :)
Hatalmas :D

conmorientes 2011.07.15. 13:25:05

@Rocko-:

Nézd, amikor megtanultam vezetni, még álom sem volt hogy valamelyik autópélya esetleg elér az országhatárig. A leghosszabb majdnem a Rába stadionig tartott.
Az M7. pedig betonlapokból vot összetákolva és olyan volt mintha egy órán keresztül nem páláyn hanem vasúton mentél volna, tatam-tatam.
Ezeken mégis meg lehetett tanulni az autópálya használatát a gyakorlatban és aki akkor vezetett tudta is.
Ma több mint négyszer annyi betoncsík van, majd 4 országhatárig érnek el, mégsem tudja a sok tulok használni értelmesen és szabály szerint.

Nem kívánok kardot rántani, mert nem ismerlek, de ne azon csodálkozz miért asszimetrikus, inkább örülj hogy van hely, hanem azon gondolkozzunk, hogy a három sáv ellenére miért nem lehet ott hatékonyan közlekedni.

Rocko- 2011.07.15. 22:43:54

@conmorientes: "hanem azon gondolkozzunk, hogy a három sáv ellenére miért nem lehet ott hatékonyan közlekedni."
mer épeszű gondolkodással fel nem fogható, hogy ha egyik oldalt 2 sáv van, akkor túloldalt miért három. emiatt nem is gondolják sokan elsőre valódi sávnak, hanem egy később megszűnő, lekanyarodó sávnak veszik.
én is annak vettem elsőre.

balint.fl 2011.07.15. 23:26:12

Én is ezt húztam rutinvizsgán, de dízeles autón tanultam: csak leléptem a kuplungról, és már mentem is felfelé. Forgalmi vizsga után azonban átültem a benzines kocsinkba, ami nem indul el alapjáraton emelkedőn pár utassal, sőt! :/
Köszi a videót! ;)

Tomi Sporleder 2011.07.16. 14:33:59

@GSX-R 2011.07.13. 23:20:00:
igen, tudom, hogy nem minden autón működik, sokat vezettem 4ütemű warbit és 1.4 focus kombit, ezért írtam típust. amit a TC a videóban csinál, tehát a sima kuplungfelengedés esélytelen emelkedőn a fenti 2 típusnáé pl. ott már hagyomásosan gázt is kell adni és aztán felengedni a kéziféket.

Tomi Sporleder 2011.07.16. 14:46:43

féklámpa fétisesek: a kézifék sztenm nem erre való városon belül. automatával meg mit csináltok? egy tisztességes (amcsi) autó még bimbamol is ha pl N-be rakod járó motornál. "állsz" a féken tartod a kocsit a pirosaknál. én manuálisnál is féken vagyok pirosnál, mert elgurulhat a kocsi az síknak tűnő úton is. akinek nem tetszik a ledlámpán nyugodtan nekem jöhet (cégautó), vagy világíthat a reflektorával, legfeljebb kapcsolok neki ködzárfényt is vagy én tolatok neki aztán nem lesz mivel világítania. a vasút az kivétel ott a motort is le szoktam állítani és kézifék vagy P ha automata. komolyan na, kár ezen vitatkozni: akit zavar a féklámpa irány a szemészet és/vagy ne autózzon.

Tomi Sporleder 2011.07.16. 14:57:02

Slow: örülj, hogy ebben az életedben nem az USA-ban születték újjá :))
ott még az index is piros rendszerint és bizony "állnak" a féken. de komolyan mi lenne a ott veled? :) peace on you!
süti beállítások módosítása